abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85090292
Borstvoeding deel 75

101 redenen om borstvoeding te geven :)

Handige en betrouwbare sites:
tip! http://www.borstvoeding.com (Borstvoeding.com biedt een keur aan informatie over borstvoeding verzorgd door een team van gerenommeerde borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.)
tip! http://www.borstvoedingsforum.nl (Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.)
tip! Kellymom.com, breastfeeding and parenting (engelstalige site, met zeer uitgebreide informatie).
Nursingtwo (engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap)

Medicijnen en borstvoeding

Protocol borstvoeding prematuren

Borstvoedings organisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League

Beide organisaties hebben een telefonische informatiedienst.

Directe links naar veel voorkomende vragen/problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Al je vragen en opmerkingen over kolven: Het kolftopic deel 3
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:06:33 #2
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85090763
wup, ik heb ook een hijger gebaard :D
tkind ziet me, geeft een grote grijns, gaat gillen, ik til haar op en leg de boel klaar, zullen we maar zeggen, en e ziet die oogjes glinsteren en daar gaat ze 'huhuhuhuhuhu' mondje open 'huhuhuhu'
erg schattig! O+
en fijn, dat ik dat samen met haar heb O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:45:11 #3
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85108260
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:46 schreef owlet het volgende:
Maar, maar... Dan zit je vannacht gewoon wéér met een kind dat elke twee uur wil drinken? Hoe meer je hem nu aan legt hoe sneller je productie weer bijgetrokken is
Weet ik, maar ik moest werken en opa en oma kunnen niet flexibel omgaan met de voedingen dus ik heb hem zelf gewoon nu wat gegeven zodat zij in hun ritme blijven. Als ik thuis ben, leg ik hem gewoon elke 2 uur aan. Vannacht waarschijnlijk nog doorbikkelen en dan morgen nog werken en dan ben ik weer 4 dagen vrij en kan hij weer zo vaak drinken als hij wil...
En die fles was gewoon bv uit de vriezer ;)

Komt helemaal goed hoor! Maar bedankt voor je opmerking owlet :*

Ow en hier ook een 'hijger' hoor :Y
Moet er nog eens een filmpje van maken. Ik leg hem op bed, hij kijkt, ziet dat ik aan mijn shirt ga rommelen en meteen gaat het van flapperflapper 'huhuhuhuh' en dan zo'n brede smile :D
Dan ga ik ernaast liggen en hij doet 'HAP' en dan drinkt hij. Vaak maakt hij er ook nog van die hnghng geluidjes bij. Alsof hij wil zeggen: lekker hè mam O+
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:40:38 #4
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85110419
Rock, is het nog gelukt met je neusdruppels? ;)

Ik ben hier mee blijven lezen, maar nu weer wat meer posten ook maar :)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85131312
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 12:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik probeer de tijd tussen twee voedingen te verlengen, maar het lukt niet. Is nu steeds gemiddeld 2 uur (van begin tot begin). Soms minder, soms meer (als ze slaapt). Iemand tips? Of is er niets aan te doen en is dit gewoon haar patroon?
Vergeten te reageren, sorry! Emma is nu 8,5 maand en sinds een week drinkt ze à 3 uur... Nu geloof ik wel dat dat al wat eerder had gebeurd als de zomer er niet tussen had gezeten, maar sommige kinderen willen eenmaal vaker kleine slokken ipv minder vaak grotere voedingen. Mijn tip is om het te accepteren, go with the flow. Als je dat niet ziet zitten, moet je bij iemand anders zijn voor raad ;)
pi_85221243
Hier ook niet meer dan 3 uur overdag tussen de voedingen, regelmatig minder dan dat..
Maarr! wel 's nachts er een uur of 8 tussen laten, en incidenteel zelfs 10 ( :o ) uur. Wat me dan meteen weer bij m'n vraag brengt: ik heb nog regelmatig 's ochtends last van stuwing, meestal rechts. Nu is dat ook meteen de onzindelijke kant, dus merk ik dat meteen. Vannacht werd ik om 2 uur al wakker van de stuwing, tegen 6en hield ik het niet meer en heb ik haar wakker gemaakt. Dat wil ik eigenlijk niet te vaak hoeven doen, maar echt iets anders doen van te voren kan zeker niet?
Ze drinkt tussen 5 en 10 's avonds erg vaak, ik probeer haar dan wel een uur of 2/3 aan dezelfde kant te laten drinken.. Iemand nog tips tegen de stuwing, of hoort het er gewoon bij?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_85222465
Ik heb haar vanmorgen om 08:15 wakker gemaakt. Ze lag al te slapen sinds 21:15 :D
Ik vrees ook dat ik er maar gewoon aan toe moet geven dat ze zo vaak komt. Ik mag al in m'n handjes knijpen dat ze 's nachts doorslaapt :P

Ik zou het niet weten Morretje, behalve het ergste een beetje wegkolven 's nachts, zodat je in ieder geval normaal de ochtend haalt. Of 's avonds vlak voor je naar bed gaat kolven?
pi_85222866
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:38 schreef Morretje het volgende:
Hier ook niet meer dan 3 uur overdag tussen de voedingen, regelmatig minder dan dat..
Maarr! wel 's nachts er een uur of 8 tussen laten, en incidenteel zelfs 10 ( :o ) uur. Wat me dan meteen weer bij m'n vraag brengt: ik heb nog regelmatig 's ochtends last van stuwing, meestal rechts. Nu is dat ook meteen de onzindelijke kant, dus merk ik dat meteen. Vannacht werd ik om 2 uur al wakker van de stuwing, tegen 6en hield ik het niet meer en heb ik haar wakker gemaakt. Dat wil ik eigenlijk niet te vaak hoeven doen, maar echt iets anders doen van te voren kan zeker niet?
Ze drinkt tussen 5 en 10 's avonds erg vaak, ik probeer haar dan wel een uur of 2/3 aan dezelfde kant te laten drinken.. Iemand nog tips tegen de stuwing, of hoort het er gewoon bij?
Ik zou bijna zeggen, wat een zegen, geniet van je nachtrust en neem de stuwing voor lief! *O* :D
Maar goed... wakker worden van de stuwing is ook niet ideaal. Zeker niet als je dan ook nog lekt. Ik zou denk ik proberen om juist tussen 5 en 10 juist beide kanten aan te bieden. Zo kan de produktie mogelijk beter over beide borsten verspreid worden en zijn ze ook goed leeg voor de nacht. Andere manier die ik zou proberen:; Tussen 5 en 9 je zindelijke kant aanbieden zodat die flink opgejut wordt en als laatste (als maagvullertje) je onzindelijke (en iniddels volle) kant. Zo kan die borst aan langere tussentijd wennen en zo iets minder aan gaan maken. Misschien komt ze dan ook wat minder vaak rond die tijd omdat ze gewoon voller raakt. En ja... een beetje hoort de stuwing er snachts wel bij, je maakt namelijk snachts veel meer melk aan en ja, als ze dan ook nog zo'n gat laat vallen.
Maar na 6 jaar nog geen nacht doorgeslapen te hebben, benijd ik je stiekem wel een beetje! ;)
pi_85222953
Sorry Mammietje.. ;)
Klinkt nog wel logisch, je voorstel. Zal het eens proberen..

CP, ik heb geen kolf. Voed alleen maar live..
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 09:36:40 #10
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85272226
Morretje, Stef dronk naar de avond toe ook steeds vaker zeg maar. En wakker worden van de stuwing (en in een grote plas melk :')) heb ik ook heel lang gehad. Ik sliep met een hydrofiel in mijn hemd en 's-morgens gaf ik de ene borst en kolfde ik de andere, omdat ik anders de rest van de ochtend scheef liep zeg maar. Nu dronk Stef altijd maar aan één kant, een tweede borst aanbieden lukte me nooit. Geef jij beide borsten bij elke voeding?

Mag ik dan zelf ook nog even een dilemma bespreken? Ik heb het idee dat mijn productie toch de halve overgang naar kv niet heeft overleefd. Ik kolf ook nauwelijks nog, dus als ik eens een keer kolf komt er echt zo goed als niks uit en daaruit kan ik dus niet opmaken wat er evt. nog wel of niet uitkomt (ik denk nl. dat dat meer te maken heeft met het feit dat ik het kolven een beetje ontwend ben).

Het komt nauwelijks nog voor dat Stef echt lekker bij me drinkt, meestal is hij enorm onrustig en doet hij me pijn. Hij drinkt meestal ook nog maar een paar minuten, hoogstens 10. Een andere grote aanwijzing is dat Stef metéén na een bv in staat is twee stuks fruit en 1 a 2 volkorenboterhammen weg te werken, of nog een complete flesvoeding, zonder over te geven of wat ook. Dat er nog melk uitkomt weer ik zeker want dat zie ik (en gisteren gaf Stef vlak na een voeding over en er kwam toch echt melk uit), maar ik vraag me af of het nog wel zin heeft.

Enerzijds wil ik die voedingen graag blijven geven, de keren dat hij wel lekker drinkt zijn enorm bijzonder en fijn, anderszijds gaan we komend weekend naar Lowlands en daar moet ik dus veel moeite gaan doen om mijn productie aan de gang te houden. Vind ik op zich niet erg en dat is het zeker waard, maar als het sowieso al een aflopende zaak blijkt te zijn zou ik er wel van balen dat ik op LL zo heb zitten kolven. De omstandigheden om te kolven zijn daar natuurlijk niet optimaal (maar wel aanwezig overigens, wat ik wel weer enorm fijn vind) dus ik denk dat als ik daar ga kolven, ik er wel echt hélemaal voor moet gaan.

Wat zouden jullie doen? Ik weet dat er geen enkele manier is om te weten wat je kind binnenkrijgt aan voeding (tenzij je gaat wegen, maar dat is nog niet zo makkelijk met een druk ventje van bijna 9 maanden), maar eigenlijk wil ik tóch weten hoe je merkt dat je productie niet meer je-van-het is. Halp!

[edit]De directe aanleiding voor deze vraag is overigens dat we Stef al tijden niet meer terug zijn bed in krijgen als hij 's-morgens heel vroeg wakker wordt. Voorheen lukte dat wel altijd, dan dronk hij zichzelf bij mij in slaap. Vanochtend hebben we na de gebruikelijke bv dus nog een volledige flesvoeding gegeven en daarna sliep hij tot half 9.. [/edit]

[ Bericht 3% gewijzigd door Incantrix op 14-08-2010 09:57:21 ]
3!
pi_85276928
Hm, lastig Incantrix.. Is er geen tussenoplossing? Als in, hoe vaak drinkt Stef nu nog bij je en kan er misschien een keer extra bij?

Ik voed ook maar een borst per keer trouwens, maar echt scheef lopen als jij zegt herken ik niet.. :P 'k Heb ook niet echt een grote maat, misschien scheelt dat? ;)
pi_85277182
jee Trix; wat een lastig dilemma...vervelend dat het met de BV niet zo super gaat. En idd het is lastig dat je bij BV nooit weet hoeveel je kindje binnenkrijgt... ik moest daar in het begin, nadat Evie bijna 4 maanden flesjes dronk, erg aan wennen. Ik was ook bang dat Evie niet genoeg zou drinken.
De tekenen die je aangeeft zouden er wel op kunnen duiden dat Stef blijkbaar meer trek heeft, hij lijkt in elk geval wel honger te hebben? maar kan natuurlijk ook dat hij gewoon aan het wennen is aan zijn nieuwe eetpatroon en minder behoefte heeft aan melk...
moeilijk om daar achter te komen zeg!
ik hoop dat je een beslissing voor jezelf kunt maken waar je 100% achter kunt staan.
:Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:27:56 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85356245
Wat ik me afvroeg, als een kindje boventanden krijgt, dan komen die toch wel op je tepel(hof)? Schuurt dat niet, of zo?
de ondertanden komen onder de tong, dat weet ik, maar de boventanden komen wel in aanraking met je borst?
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:30:06 #14
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85356351
davinia, ik heb 't bij m'n dochter alleen gevoeld als ze echt beet. (au!) maar dat is wel af te leren.
in de haak.
pi_85356441
Ik voel Niels' boventand soms, maar dan moet hij opnieuw aangelegd worden. Dan "hangt" hij teveel aan de borst.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85357528
Mijn borstvoeding loopt inmiddels helemaal goed, Leia zit inmiddels boven geboortegewicht (250 gram aangekomen in 4 dagen :D) en het gaat zo goed, dat ik net mijn borst vastpakte om hem te ondersteunen toen ze wilde aanhappen en er zo een mega straal haar neus inschoot :X :D manlief en ik keken beiden echt :? :o :D

Ben wel blij dat mupke eindelijk goed begint aan te komen, want kan je dat onzeker maken zeg.. Genoeg melk (ik had echt teveel, dus teveel voormelk.. niet vet genoeg) dat gereguleerd en dan nog niet aankomen.. maar sinds eind vorige week heeft ze de smaak te pakken...

Alleen erg jammer dat de consultatiebureaumevrouw vorige week toen ik vroeg: wat gaan we doen als ze niet aankomt op korte termijn? meteen begon over kunstvoeding bijvoeden :o

Ik zei gelijk: ik ga wel kolven! En toen zei ze: de meeste moeders vinden dat teveel moeite. :?
Oke, het is pittig, alles opstarten en doen, maar waarom dan meteen beginnen over kunstvoeding bijvoeden? En niet eerst beginnen over kolven en dán pas over kunstvoeding? (bedoel als mijn kind in levensgevaar is dan vind ik kunstvoeding prima! Maar het was allemaal nog aan het opstarten en reguleren...)

Maargoed, niet meer nodig! Maar ik heb me vooraf echt verkeken op hoe onzeker dit je kan maken. Ben blij dat ik heel stellig was vooraf: ik ga borstvoeding geven.. dat heeft me wel door die eerste weken heen gesleept... Want ik kan best begrijpen als je een heftige bevalling hebt gehad, de borstvoeding niet loopt en je kindje niet aankomt dat je dan in the heat of the moment ('s nachts bijv. ;)) denkt: verrek, ik ga gewoon kunstvoeding (bij) geven! Ben er klaar mee...

Maargoed, ik ben wel blij dat ik heb doorgezet!
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:34:16 #17
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85358605
Wij moesten bij gaan voeden Orea, Willem had de eerste 2 dagen wel steeds gedronken, maar echt veel te weinig binnengekregen, hij zag geel, was apathisch en viel 10% af. Er was geen andere mogelijkheid.

We voeden nu om de drie uur, daarvan zijn we anderhalf uur bezig met het voeden an sich. Eerst aanleggen en hopen dat het aanhappen meteen lukt met meneertje eigenwijs (wil niet geholpen worden), vervolgens 15/20 minuten ene borst, dan 15/20 minuten andere borst. Als hij niet lang genoeg drinkt moet ik nog nakolven met massage tussendoor. Vervolgens gaat er dan nog een flesje kunst/bijvoeding achteraan. En dan hebben we effe anderhalf uur rust voor de volgende voeding weer start. Nu we dit zo'n 10 dagen doen en de melkproductie slechts heel langzaam toeneemt begint de wanhoop wel mee te tellen hoor. Ook ik/wij zijn enorm gemotiveerd, maar als dit nog een paar weken zo sukkelen blijft gaat het ten kosten van onszelf en daar is niemand mee gebaat.

Morgen bellen voor afspraak met lactatiedeskundige, eens kijken of die nog wat voor ons kan doen. Eind van de week voor onszelf een evalutatiemoment of we nog door willen zetten. Ik hoop zo dat het gaat lukken allemaal....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85358843
Maar dat is ook wat ik zeg, dat ik het heel goed kan begrijpen :Y

Ik heb zelf ook al op een punt gestaan om ermee te kappen en dan maar te zeggen: ik ga over op de kunstvoeding! Dit put me uit, maakt me te onzeker.. Hier heeft die lactatiekundige gewoon heel veel in betekent, zodat we nu live kunnen voeden en het helemaal goed gaat!

Ik zat juist aan de andere kant, 4 dagen na geboorte haalde ik uit 1 borst met 10 minuten kolven minimaal 150 ml! Eerst dacht ik fijn, ik heb genoeg!! Maar dat viel dus wel tegen. Ik had zoveel dat Leia met geen mogelijkheid de achtermelk te pakken kreeg, zonder dat ik eerst e.e.a. moest afkolven. Daarbij heb ik een luie drinker.. in die zin dat ze vaak na 10 minuten al in slaap dondert en echt niet wakker te krijgen is... Inmiddels drinkt ze langer, maar dat was ook nog wel een punt van wanhoop want ze kreeg echt alleen maar voormelk.

Het feit dat Willem inmiddels boven geboortegewicht is is erg goed! Hij krijgt dus voldoende binnen....!
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:57:40 #19
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85359358
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:42 schreef Orea het volgende:
Maar dat is ook wat ik zeg, dat ik het heel goed kan begrijpen

Ik heb zelf ook al op een punt gestaan om ermee te kappen en dan maar te zeggen: ik ga over op de kunstvoeding! Dit put me uit, maakt me te onzeker.. Hier heeft die lactatiekundige gewoon heel veel in betekent, zodat we nu live kunnen voeden en het helemaal goed gaat!

Ik zat juist aan de andere kant, 4 dagen na geboorte haalde ik uit 1 borst met 10 minuten kolven minimaal 150 ml! Eerst dacht ik fijn, ik heb genoeg!! Maar dat viel dus wel tegen. Ik had zoveel dat Leia met geen mogelijkheid de achtermelk te pakken kreeg, zonder dat ik eerst e.e.a. moest afkolven. Daarbij heb ik een luie drinker.. in die zin dat ze vaak na 10 minuten al in slaap dondert en echt niet wakker te krijgen is... Inmiddels drinkt ze langer, maar dat was ook nog wel een punt van wanhoop want ze kreeg echt alleen maar voormelk.

Het feit dat Willem inmiddels boven geboortegewicht is is erg goed! Hij krijgt dus voldoende binnen....!

Hij krijgt dan ook 60cc bijvoeding per voeding...

Ik ben wel benieuwd wat voor extra tips de lactatiedeskundige hier gaat hebben... Ik hoop ook zo enorm dat het gaat slagen, maar het feit dat het maar zo langzaam vooruit gaat doet me het ergste vrezen...
pi_85359393
Ik denk dat je er echt goed aan doet om even een laktatiekundige om advies te vragen flugel. Het kan echt het verschil maken...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:02:38 #21
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85359565
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat je er echt goed aan doet om even een laktatiekundige om advies te vragen flugel. Het kan echt het verschil maken...

I know, vandaar ook dat we nu voor de fysieke afspraak gaan. Volgende week is er ook nog een borstvoedingscafe hier in de buurt, dus daar willen we ook nog binnenwandelen...
pi_85360459
Flugel, ik weet heel goed hoe het is als het niet vanzelf gaat... Het is gewoon niet leuk.
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:29:02 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85360729
flugel, ik hoop dat de lk je kan helpen! :*

lammetje, hoe is het nu bij jou?
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:35:42 #24
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85361056
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:23 schreef Ticootje het volgende:
Flugel, ik weet heel goed hoe het is als het niet vanzelf gaat... Het is gewoon niet leuk.
Het scheelt enorm dat ik een paar goeie nachten heb gehad doordat we besloten hebben dat Martijn de nachtvoeding doet en ik dan door mag slapen. het is ook vaak een optelsom van verschillende zaken. Vermoeidheid, hormonen, problemen met de BV. De frustratie blijft dan stijgen. Nu zit er wat meer rust in en ik hoop dat dat samen met tips van de lactatiedeskundige nog even dat extra zetje geeft om weer wat langer vol te houden. Het doel blijft dat ik gewoon volledig BV ga geven...
pi_85362017
Ik kan me voorstellen dat die nachtrust erg fijn is, voor je productie zijn de nachtvoedingen echter wel erg belangrijk..
Misschien een punt van overweging voor jullie

Hopelijk kan de LK wat voor jullie betekenen :*

[ Bericht 30% gewijzigd door mrien op 16-08-2010 20:28:18 ]
pi_85363114
Flugeltje ik kan me heel erg voorstellen dat het erg vermoeiend is en dat je af en toe denkt ik stop er mee.. hopelijk dat een lactatiedeskundige en het borstvoedingscafé nog wat kunnen betekenen.

Zelf ben ik nog steeds aan het combineren en dat bevalt me prima. In de nacht geef ik zo'n 20 minuten één borst (andere heb ik opgegeven) en overdag 30 minuten. Ze geniet er echt van maar heb geen idee hoeveel ze precies drinkt. Verder krijgt ze kunstvoeding zo'n 350-450 cc per dag. Als ik de 2 weegdagen bij het CB bekijk dan zou ze ongeveer 40 gram per dag aankomen. Op deze manier kan ik het prima volhouden, vind het ook wel erg intiem zo aan de borst, waarom zou ik stoppen denk ik dan..
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:46:28 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85364386
Kiektan O+
flugel :*
Orea en Mereltje, fijn dat het goed gaat bij jullie nu
pi_85365564
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:27 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat ik me afvroeg, als een kindje boventanden krijgt, dan komen die toch wel op je tepel(hof)? Schuurt dat niet, of zo?
de ondertanden komen onder de tong, dat weet ik, maar de boventanden komen wel in aanraking met je borst?
Ik heb het eerlijk gezegd nooit gevoeld eigenlijk. Wel als ze beet maar dan voelde ik de ondertanden ook :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85365582
Ohh, Harry! O+ Hij is net een jong poesje met zijn handjes O+ Niels doet dat eigenlijk niet zo met mijn borst, wel met mijn gezicht. Hij knijpt in mijn neus en moet en zal met zijn vingers in mijn mond porren :D

Flugeltje hopelijk heeft de LK goede tips, vast wel :*

Fijn dat het bij jullie nu goed gaat Orea ^O^
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:10:55 #30
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85365643
Hier geven de boventanden ook geen enkel probleem, bijten wel, maar dat leren ze snel genoeg af :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:33:13 #31
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85366792
Ik vind het een heel mooi filmpje Asyniur O+ .
pi_85366827
ge-wel-dig filmpje!

weten jullie al van de wereld borstvoedingsweek en de bijeenkomst met recordpoging simultaan voeden die daarbij hoort? zaterdag 2 oktober in a'foort: http://wbwnederland.nl/
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:35:26 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85366889
asy, wat een lief filmpje! (heb je die zelf gemaakt? :@ ) aviva is ook zo beweeglijk bij het drinken O+ maar haar voorkeur gaat uit naar kleine velletjes op armen en in oksels en wangen en lippen en zo :P

fijn om te horen dat je de boventanden in principe niet voelt :o
pi_85367004
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:34 schreef WupWup het volgende:
ge-wel-dig filmpje!

weten jullie al van de wereld borstvoedingsweek en de bijeenkomst met recordpoging simultaan voeden die daarbij hoort? zaterdag 2 oktober in a'foort: http://wbwnederland.nl/
yush *O* gaan jullie ook??
pi_85367206
Flugeltje, vooral dat apathische in het begin vind ik heel naar klinken. Ik zou in dat geval ook niet getwijfeld hebben over het bijvoeden met kunstvoeding.

Ik hoop dat de lactatiekunige jullie goed kan helpen. Met de juiste tips kan een omslag heel snel plaatsvinden. Het klinkt alsof jullie er samen (!) heel verstandig mee bezig zijn. Zo'n 'deadline' houdt je op de been, lijkt me.

Een kleine tip van mij: probeer jezelf ook niet te veel vast te pinnen op hetgeen je nu gepland hebt. Misschien ben je het zomaar ineens eerder zat of merk je juist dat je gevoelsmatig nog niet klaar bent met de borstvoeding. Het is helemaal niet erg om van gedachten te veranderen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85367298
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:37 schreef Twinkly het volgende:

[..]

yush *O* gaan jullie ook??
:Y Ik zit te wachten tot m'n ingezonden foto's voor de wedstrijd online komen :s)
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:43:28 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85367316
Ik heb het filmpje zelf gemaakt ja :Y
De laatste tijd friemelt hij zo met zijn handen. Hij probeert ook zijn vingers erbij te stoppen (zie je bij borst 2).
Zijn nieuwste 'ding' is dat hij mijn borst met 2 handjes vastpakt (zoals een tuitbeker) en dan aanhapt :D
Alleen krijg ik dat zelf dus niet op film :)
Heb in elk geval zijn nagels weer kort geknipt ;)
pi_85367320
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:43 schreef WupWup het volgende:

[..]

:Y Ik zit te wachten tot m'n ingezonden foto's voor de wedstrijd online komen :s)
Wedstrijd?? Dat heb ik niet gezien! *zoekt*
pi_85367353
Dan had ik m'n mond moeten houden, want minder kans enzo :P
pi_85367471
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:43 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb het filmpje zelf gemaakt ja :Y
De laatste tijd friemelt hij zo met zijn handen. Hij probeert ook zijn vingers erbij te stoppen (zie je bij borst 2).
Zijn nieuwste 'ding' is dat hij mijn borst met 2 handjes vastpakt (zoals een tuitbeker) en dan aanhapt :D
Alleen krijg ik dat zelf dus niet op film :)
Heb in elk geval zijn nagels weer kort geknipt ;)
Jaa dat aanhappen door met zijn handjes eerst de borst vast te pakken doet Niels de laatste dagen ook O+ Eerst had hij daar de kans niet toe omdat ik hem direct in bv-houding neerlegde op mijn schoot, maar nu zet ik hem neer en doet hij het zelfstandig. Zo schattig.

Dat je zelf nog een filmpje kunt maken joh, Niels had de camera zich allang toegeëigend en dan niet meer gedronken :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 16-08-2010 21:52:09 ]
pi_85367503
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:44 schreef WupWup het volgende:
Dan had ik m'n mond moeten houden, want minder kans enzo :P
Zie hierboven ;) Foto's maken, goeie grap :') :D
pi_85367710
Oh maar ik laat ze ook altijd maken. Zelf doen lukte alleen in de eerste 4? 5? maanden. Sindsdien doet ze hetzelfde als Niels: graaien in m'n gezicht, overal aan trekken, vingers in m'n neus en mond, rondzwaaien met d'r armen, alles binnen handbereik pakken en vooral heel snel afgeleid zijn van het drinken :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:52:22 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85367817
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:46 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Jaa dat aanhappen door met zijn handjes eerst de borst vast te pakken doet Niels de laatste dagen ook O+ Eerst had hij daar de kans niet toe omdat ik hem direct in bv-houding neerlegde op mijn schoot, maar nu zet ik hem neer en doet hij het zelfstandig. Zo schattig.

Dat je zelf nog een filmpje kunt maken joh, Niels had de camera zich allang toegeëigend en geen dan niet meer gedronken :D
Nou het was een wonder dat hij niet ophield met drinken om naar de camera te graaien.
het stuk dat hij loslaat en naar de camera graait heb ik er vakkundig uitgeknipt ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:39:36 #44
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85370543
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Flugeltje, vooral dat apathische in het begin vind ik heel naar klinken. Ik zou in dat geval ook niet getwijfeld hebben over het bijvoeden met kunstvoeding.

Ik hoop dat de lactatiekunige jullie goed kan helpen. Met de juiste tips kan een omslag heel snel plaatsvinden. Het klinkt alsof jullie er samen (!) heel verstandig mee bezig zijn. Zo'n 'deadline' houdt je op de been, lijkt me.

Een kleine tip van mij: probeer jezelf ook niet te veel vast te pinnen op hetgeen je nu gepland hebt. Misschien ben je het zomaar ineens eerder zat of merk je juist dat je gevoelsmatig nog niet klaar bent met de borstvoeding. Het is helemaal niet erg om van gedachten te veranderen!
We nemen het zoals het komt momenteel, als we er eerder genoeg van hebben zullen we het ook echt eerder aankaarten. Maar eerst die lactatiedeskundige maar eens afwachten...
pi_85430394
Was helemaal vergeten om me aan te melden voor 18 september :@ Alsnog maar even gedaan dus.

Na bijna 9 maanden word ik wat onzeker. Emma drinkt plots veel minder vaak: een paar weken terug was het nog zeker 10/dag, nu zitten we aan zo'n 6-8 keer. Tussendoor slokjes vindt ze ook echt niet boeiend en doet ze dan ook niet. Ik ga ervan uit dat m'n productie deze plotse vermindering wel aankan, maar het voelt echt wat vreemd. Gisteravond hebben we ook meegemaakt dat ze ging huilen, wilde niet drinken, had een schone luier, geen pijnhuiltje, bleek uiteindelijk dat ze wil eten :o Mijn baby'tje gaat haar maag vullen met vast voedsel ipv melkvoeding :{
Het voelt nog heel onwennig en wat mij betreft veel te vroeg. Ben benieuwd hoe het de komende tijd verder gaat.
pi_85430443
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:12 schreef WupWup het volgende:
Was helemaal vergeten om me aan te melden voor 18 september :@ Alsnog maar even gedaan dus.

Na bijna 9 maanden word ik wat onzeker. Emma drinkt plots veel minder vaak: een paar weken terug was het nog zeker 10/dag, nu zitten we aan zo'n 6-8 keer. Tussendoor slokjes vindt ze ook echt niet boeiend en doet ze dan ook niet. Ik ga ervan uit dat m'n productie deze plotse vermindering wel aankan, maar het voelt echt wat vreemd. Gisteravond hebben we ook meegemaakt dat ze ging huilen, wilde niet drinken, had een schone luier, geen pijnhuiltje, bleek uiteindelijk dat ze wil eten :o Mijn baby'tje gaat haar maag vullen met vast voedsel ipv melkvoeding :{
Het voelt nog heel onwennig en wat mij betreft veel te vroeg. Ben benieuwd hoe het de komende tijd verder gaat.
Volgens mij doen veel kindjes dat rond de 9 maanden... Jen deed het ook... En bij een jaar nog eens, en toen was het klaar. -O-
pi_85430785
Zeg dat nou niet o|O
  woensdag 18 augustus 2010 @ 13:39:48 #48
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85433737
Flugel ik hoop dat de lactatiekundige je kan helpen. Frustraties met betrekking tot bijvoeding herken ik wel. Als ik dan 's nachts weer een uur met Nathan bezig was geweest en aan de kolf hing en manlief er in 3 minuutjes even de bijvoeding in gooide stond ik ook wel eens op het punt van "waarom doe ik dit nog?" Waarom geef je de voeding die je kolft direct aan Willem? Wij gaven of een volledige bijvoeding of een volledige gekolfde voeding. Gekolfde voedingen spaarden we op in de koelkast totdat we genoeg hadden om aan Nathan te geven. Scheelde bij ons veel frustratie en werk. Echt naar dat de borstvoeding niet goed op gang is gekomen voordat de kraamverzorgster weg is gegaan!
pi_85433907
Ik word een beetje moe van mijn rechterborst -O- Leia heeft 2 dagen gehad dat ze het liefst constant aan de borst wilde (regelen regelen!) maar mijn rechterborst is gelijk weer overactief :{

Toen ik gisteren maar weer de borsten ging resetten om via blokvoeden de boel weer rustig te krijgen, kwam er zoveel uit dat mijn kolf het niet aankon en er melk in het slangetje gezogen werd (en daar komt normaliter geen melk...)

Denk maar als ze weer een regeldag heeft dat ik haar voornamelijk links ga aanleggen en dan de voedingen die ze rechts zou moeten hebben afkolf. Helaas had de lactatiekundige dit al gezegd, doordat ze in de eerste week zijn gaan overproduceren ligt die blauwdruk vast en heb ik vrij snel kans op weer overproductie...

Maar man o man, dat voelt echt niet fijn hoor :X
  woensdag 18 augustus 2010 @ 13:44:58 #50
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85433951
Oh ja, misschien een stom vraagje. Ik pas geen kleren meer. Mn zwangerschapskleding slobbert en mn eigen kleding past nog lang niet. Waar moet ik op letten bij het kopen van kleding met het oog op het geven van borstvoeding? Zijn er bepaalde tips die jullie kunnen geven waar ik op kan letten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')