Weet ik, maar ik moest werken en opa en oma kunnen niet flexibel omgaan met de voedingen dus ik heb hem zelf gewoon nu wat gegeven zodat zij in hun ritme blijven. Als ik thuis ben, leg ik hem gewoon elke 2 uur aan. Vannacht waarschijnlijk nog doorbikkelen en dan morgen nog werken en dan ben ik weer 4 dagen vrij en kan hij weer zo vaak drinken als hij wil...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:46 schreef owlet het volgende:
Maar, maar... Dan zit je vannacht gewoon wéér met een kind dat elke twee uur wil drinken? Hoe meer je hem nu aan legt hoe sneller je productie weer bijgetrokken is
Vergeten te reageren, sorry! Emma is nu 8,5 maand en sinds een week drinkt ze à 3 uur... Nu geloof ik wel dat dat al wat eerder had gebeurd als de zomer er niet tussen had gezeten, maar sommige kinderen willen eenmaal vaker kleine slokken ipv minder vaak grotere voedingen. Mijn tip is om het te accepteren, go with the flow. Als je dat niet ziet zitten, moet je bij iemand anders zijn voor raadquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 12:51 schreef CrazyPrincess het volgende:
Ik probeer de tijd tussen twee voedingen te verlengen, maar het lukt niet. Is nu steeds gemiddeld 2 uur (van begin tot begin). Soms minder, soms meer (als ze slaapt). Iemand tips? Of is er niets aan te doen en is dit gewoon haar patroon?
Ik zou bijna zeggen, wat een zegen, geniet van je nachtrust en neem de stuwing voor lief!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:38 schreef Morretje het volgende:
Hier ook niet meer dan 3 uur overdag tussen de voedingen, regelmatig minder dan dat..
Maarr! wel 's nachts er een uur of 8 tussen laten, en incidenteel zelfs 10 () uur. Wat me dan meteen weer bij m'n vraag brengt: ik heb nog regelmatig 's ochtends last van stuwing, meestal rechts. Nu is dat ook meteen de onzindelijke kant, dus merk ik dat meteen. Vannacht werd ik om 2 uur al wakker van de stuwing, tegen 6en hield ik het niet meer en heb ik haar wakker gemaakt. Dat wil ik eigenlijk niet te vaak hoeven doen, maar echt iets anders doen van te voren kan zeker niet?
Ze drinkt tussen 5 en 10 's avonds erg vaak, ik probeer haar dan wel een uur of 2/3 aan dezelfde kant te laten drinken.. Iemand nog tips tegen de stuwing, of hoort het er gewoon bij?
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:42 schreef Orea het volgende:
Maar dat is ook wat ik zeg, dat ik het heel goed kan begrijpen![]()
Ik heb zelf ook al op een punt gestaan om ermee te kappen en dan maar te zeggen: ik ga over op de kunstvoeding! Dit put me uit, maakt me te onzeker.. Hier heeft die lactatiekundige gewoon heel veel in betekent, zodat we nu live kunnen voeden en het helemaal goed gaat!
Ik zat juist aan de andere kant, 4 dagen na geboorte haalde ik uit 1 borst met 10 minuten kolven minimaal 150 ml! Eerst dacht ik fijn, ik heb genoeg!! Maar dat viel dus wel tegen. Ik had zoveel dat Leia met geen mogelijkheid de achtermelk te pakken kreeg, zonder dat ik eerst e.e.a. moest afkolven. Daarbij heb ik een luie drinker.. in die zin dat ze vaak na 10 minuten al in slaap dondert en echt niet wakker te krijgen is... Inmiddels drinkt ze langer, maar dat was ook nog wel een punt van wanhoop want ze kreeg echt alleen maar voormelk.
Het feit dat Willem inmiddels boven geboortegewicht is is erg goed! Hij krijgt dus voldoende binnen....!
quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:58 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat je er echt goed aan doet om even een laktatiekundige om advies te vragen flugel. Het kan echt het verschil maken...
Het scheelt enorm dat ik een paar goeie nachten heb gehad doordat we besloten hebben dat Martijn de nachtvoeding doet en ik dan door mag slapen. het is ook vaak een optelsom van verschillende zaken. Vermoeidheid, hormonen, problemen met de BV. De frustratie blijft dan stijgen. Nu zit er wat meer rust in en ik hoop dat dat samen met tips van de lactatiedeskundige nog even dat extra zetje geeft om weer wat langer vol te houden. Het doel blijft dat ik gewoon volledig BV ga geven...quote:Op maandag 16 augustus 2010 19:23 schreef Ticootje het volgende:
Flugel, ik weet heel goed hoe het is als het niet vanzelf gaat... Het is gewoon niet leuk.
Ik heb het eerlijk gezegd nooit gevoeld eigenlijk. Wel als ze beet maar dan voelde ik de ondertanden ookquote:Op maandag 16 augustus 2010 17:27 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat ik me afvroeg, als een kindje boventanden krijgt, dan komen die toch wel op je tepel(hof)? Schuurt dat niet, of zo?
de ondertanden komen onder de tong, dat weet ik, maar de boventanden komen wel in aanraking met je borst?
yushquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:34 schreef WupWup het volgende:
ge-wel-dig filmpje!
weten jullie al van de wereld borstvoedingsweek en de bijeenkomst met recordpoging simultaan voeden die daarbij hoort? zaterdag 2 oktober in a'foort: http://wbwnederland.nl/
Wedstrijd?? Dat heb ik niet gezien! *zoekt*quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:43 schreef WupWup het volgende:
[..]Ik zit te wachten tot m'n ingezonden foto's voor de wedstrijd online komen
Jaa dat aanhappen door met zijn handjes eerst de borst vast te pakken doet Niels de laatste dagen ookquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:43 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb het filmpje zelf gemaakt ja
De laatste tijd friemelt hij zo met zijn handen. Hij probeert ook zijn vingers erbij te stoppen (zie je bij borst 2).
Zijn nieuwste 'ding' is dat hij mijn borst met 2 handjes vastpakt (zoals een tuitbeker) en dan aanhapt
Alleen krijg ik dat zelf dus niet op film
Heb in elk geval zijn nagels weer kort geknipt
Zie hierbovenquote:Op maandag 16 augustus 2010 21:44 schreef WupWup het volgende:
Dan had ik m'n mond moeten houden, want minder kans enzo
Nou het was een wonder dat hij niet ophield met drinken om naar de camera te graaien.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:46 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Jaa dat aanhappen door met zijn handjes eerst de borst vast te pakken doet Niels de laatste dagen ookEerst had hij daar de kans niet toe omdat ik hem direct in bv-houding neerlegde op mijn schoot, maar nu zet ik hem neer en doet hij het zelfstandig. Zo schattig.
Dat je zelf nog een filmpje kunt maken joh, Niels had de camera zich allang toegeëigend en geen dan niet meer gedronken
We nemen het zoals het komt momenteel, als we er eerder genoeg van hebben zullen we het ook echt eerder aankaarten. Maar eerst die lactatiedeskundige maar eens afwachten...quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Flugeltje, vooral dat apathische in het begin vind ik heel naar klinken. Ik zou in dat geval ook niet getwijfeld hebben over het bijvoeden met kunstvoeding.
Ik hoop dat de lactatiekunige jullie goed kan helpen. Met de juiste tips kan een omslag heel snel plaatsvinden. Het klinkt alsof jullie er samen (!) heel verstandig mee bezig zijn. Zo'n 'deadline' houdt je op de been, lijkt me.
Een kleine tip van mij: probeer jezelf ook niet te veel vast te pinnen op hetgeen je nu gepland hebt. Misschien ben je het zomaar ineens eerder zat of merk je juist dat je gevoelsmatig nog niet klaar bent met de borstvoeding. Het is helemaal niet erg om van gedachten te veranderen!
Volgens mij doen veel kindjes dat rond de 9 maanden... Jen deed het ook... En bij een jaar nog eens, en toen was het klaar.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:12 schreef WupWup het volgende:
Was helemaal vergeten om me aan te melden voor 18 septemberAlsnog maar even gedaan dus.
Na bijna 9 maanden word ik wat onzeker. Emma drinkt plots veel minder vaak: een paar weken terug was het nog zeker 10/dag, nu zitten we aan zo'n 6-8 keer. Tussendoor slokjes vindt ze ook echt niet boeiend en doet ze dan ook niet. Ik ga ervan uit dat m'n productie deze plotse vermindering wel aankan, maar het voelt echt wat vreemd. Gisteravond hebben we ook meegemaakt dat ze ging huilen, wilde niet drinken, had een schone luier, geen pijnhuiltje, bleek uiteindelijk dat ze wil etenMijn baby'tje gaat haar maag vullen met vast voedsel ipv melkvoeding
![]()
Het voelt nog heel onwennig en wat mij betreft veel te vroeg. Ben benieuwd hoe het de komende tijd verder gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |