abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:13:44 #251
5428 crew  miss_sly
pi_84945265
Het gaat niet om de melk; 's avonds voor het naar bed gaan, krijgt ze een flesje met pap en ongeacht of ze daar nu 3 slokken van drinkt of bijna de fles leeg (200cc) ze wil altijd nog even bij me drinken voor ze naar bed gaat. Als ik dadelijk thuiskom is een beker melk denk ik voor haar ook niet de vervanging van de bv, omdat het volgens mij niet om het vocht, maar om de actie gaat. Vandaar ook dat ik er een beetje mee zit hoe het af te bouwen. Tips zijn welkom, maar ik vind je beide reacties niet echt zinvol, so far.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_84945392
kan je man (tijdelijk) zulke momenten niet overnemen? Als het echt om de nabijheid gaat kan hij dan ook nog even met haar knuffelen zonder dat het aan voeden gelinkt is..

(ik begrijp dat je hiermee niet alle momenten ondervangt, maar wellicht is dit één van de opties)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_84945450
en het bij mama drinken vervangen door met mama een boekje lezen en even knuffelen.
Dus een andere vorm van aandacht van mama.

Dat werkt hier als alternatief voor, voor het naar bed gaan, prima. Zeker icm een papa die dan het echte op bed leggen doet.

(voor de nachten/ vroege ochtenden hebben we nog geen zinnige oplossing, dus geef ik eigenlijk na ruim 3 jaar alleen nog bv tussen 04.00 en 07.00, hooguit incidenteel 's avonds of 's morgens vroeg.)
  Moderator vrijdag 6 augustus 2010 @ 17:21:58 #254
5428 crew  miss_sly
pi_84945591
Dat is wellicht wel het beste, idd, dat papa dan het echte op bed leggen voorlopig even overneemt, tot het normaal is dat dat zonder bv gebeurt.
En dan bijvorobeeld bij thuiskomst na het werken even lekker knuffelen, samen op de bank een boekje lezen of even 'de dag doornemen' wat ze heeft gedaan die dag.

Ik vind de ochtendvoeding ook eigenlijk niet erg, die mag van mij nog best een tijdje doorgaan. Dan neem ik haar bij ons in bed en eventueel slapen we erna gewoon nog lekker door.
pi_84945647
Oh Jen krijgt een fles melk mee naar bed. Zonder gaat ze niet slapen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:11:16 #256
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_84956468
BJ, wat naar, een BO! Hoe is het verder nog gegaan vandaag?

Orea, fijn dat je al op de goede weg was! Petje af hoor :*

Grunsfan, klinkt als een reflux. De pukkeltjes kunnen ook van de hormonen zijn...

octo, wat erg dat je je zo slecht voelt! Zo min mogelijk proberen te koleven! Anders hou je je productie in stand. Hooguit de ergste (pijnlijkste) knobbels wegkolven. Voor de rest 'even doorbijten', dan ben je er het snelst vanaf...

miss_sly, waarom wil je dan stoppen? Als je twijfelt, zou ik het niet doen.
Verder vind ik het inderdaad een goede tip om schaap dan even het slaapritueel te laten doen...
pi_85014053
Ik ben aan het relacteren (schoonzus van grijs)
Het ging op een gegven moment zo goed dat het consultatiebureau zei dat ik beter geen fles meer na kon geven (omdat hij dan telkens begon te spugen) en omdat hij zeker dik genoeg is. (lactatiekundige was het hiermee eens)
Dat geprobeerd maar telkens het idee dat hij toch honger had. Gisteren een weegschaal gehuurd bij thuiszorgwinkel, ik was alleen zo ontzettend gestressed en bezorgd dat er sppontaan bijna niets meeruit kwam, na een voeding 40 gram aangekomen.
Nu mijzelf maar rust gegeven en gaan kolven (kwam eerst ook bijna niets uit nu langzaam steeds meer). Maar nu krijgt hij dus weer meer fles, maar het komt er (ondanks maximale hoeveelheid johannesbroodpitmeel) telkens weer uit zetten, tot zijn volgende voeding blijft hij spugen.
Ben ik nu te hard over gegaan op flesveoding? kan dat? iemand ervaring hiermee? Kan het ook zo zijn dat hij niet tegen de voeding kan ofzo?
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:40:08 #258
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85014326
lammetje, voed je live?
wat gebeurt er als je niks na geeft? is het mogelijk om dan desgewenst na 2 uurtjes (of nog eerder) weer te voeden? (ik weet niet of je nog meer kinderen hebt, enn of het dus mogelijk is om een zgn beddagje in te stellen, waarbij je kinndje net zo vaak mag drinken als het wil (mits je tepels dat trekken, uiteraard ;) )
doet ook wonderen voor de productie.

of anders maar 60cc nageven?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85014709
ik voed live en ik kolf, ben nu gekolfde melk aan het opsparen om te controleren of een hele borstvoeding er neit uit komt.
Heb niet mee kinderen en inderdaad geprobeerd om aan te leggen wanneer hij wil, maar op een gegeven moment het idee dat er echt niets meeruit kwam. (daarom dus de weegschaal).
En alleen 60 cc na komt er ook net zo hard weer uitzetten.
(uiteraard krijgt hij tussendoor meerdere keren de gelegenheid om te boeren, houden we hem goed stil en rechtop etc maar helpt niet echt) Hij spuggde trouwens altijd al, maar met johannesbroodpitmeel ging het eerst altijd goed.
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:21:49 #260
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85015782
je kindje krijgt er altijd meer uit dan een kolf, maar dat wist je wrs al. dus kolven ipv live geeft geen 100% zekere info over wat je kindje drinkt.

en soms willen ze gewoon bij je aanliggen, zonder dat ze echt honger hebben. mamahonger noemen ze dat. dus dan is het helemaal niet erg als er 'maar' 40cc in komt. een troostborst op zn tijd (dus vooral voor het contact, niet om veel voeding te geven) is voor velen hier heel normaal.

het is natuurlijk ook spannend voor je kindje, weer helemaal aan de borst, mss dat hij daarom ontevreden lijkt? dat hij extra troost/veiligheid wil?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85023078
Lammetje, kun je je vragen niet beter bij je laktatiekundige neerleggen. Het is zo specifiek en ik denk gewoon niet dat we er een zinnig antwoord kunnen geven.
pi_85024128
ja alleen die heeft ook af en toe vrij en was wat bezorgd. Inmiddels is de borstvoeding er ook wer uitgekomen, dus ik denk dat hij gewoon nu ergens last van heeft dat het niet per se de borst of de kunstvoeding is. En inmiddels zelf een rekensommetje gemaakt dat 40 zo gek nog niet is inderdaad als ik maar vaak genoeg aanleg. Even doorzetten dus nog en hopen op het beste.
pi_85041270
Even uit interesse, want ik denk er ook geen superzinnig antwoord op te kunnen geven, maar hoe oud is je baby eigenlijk? Hoe is je opstart tav de (borst)voeding verlopen? Waarom ben je gestopt? Wanneer ben je weer begonnen? Gebruik je domperidon? Heeft de baby last van reflux, is er een andere reden dat jullie jbpm (nutriton) gebruiken? Hoe verloopt zijn groei? (gewichtscurves kun je invullen via borstvoeding.com)
Dat zijn allemaal antwoorden die je lactatiekundige ook meeneemt in haar beleid. Je hebt altijd gemiddeldes (zoals 10 voedingen per dag bijvoorbeeld of 3500gram bij de geboorte), maar eigenlijk is er niemand die precies aan zo'n gemiddelde voldoet. Daarom bestaat er ook nooit een rechtlijnig antwoord wat voor iedere baby of iedere moeder opgaat. Daarom geeft Tico ook aan dat wij er niks zinnigs op kunnen zeggen, in zoverre dat relacteren een proces is wat goed en professioneel begeleid moet worden. We willen dat echt niet ondermijnen!

Overigens wel mijn abolute complimenten voor het feit dat je aan het relacteren bent! :Y
pi_85041501
ah thanx wupwup. Zal de groeikurve ook eens invullen.
Moet zeggen dat ik de begeleiding van lactatiekundige wat tegen vond valen als ik jou zo hoor. heb alleen maar telefonisch contact gehad elke keer, maar morgen komt ze gelukkig langs. denk dat het echt nodig is, want nu is he echt gokken, en die weegschaal is ook niet echt ge-eikt geloof ik, net woog hij na een voeding 30 gram midner, daarna weer 100 gram meer.
Ben destijds gestopt met BV omdat het erg zwaar was, had keizersnede gehad, dag later schoonvader overleden, slecht in het ziekenhuis aangelegd (moest het laten doen want ik kreeg kloven) dat werd alleen maar erger, zalf gekregen waar ik allergisch voor was (al 4x aangegeven in dat ziekenhuis voor keizersnede), dus ik totaal kapot, borstvoeding niet op gang (veel kolven) en onder de kloven en bloed dat er uit spoot.
Moet zeggen dat nu ik zelf aanleg in alle rust het een heel stuk beter gaat maar volgens mij moet het nog beter kunnen. dus morgen maar de lactatiekundige afwachten.
Oh ja en hij is nu bijna 3 maanden. en ik gebruik inderdaad domperidon, en weet iegennlijk niet hoe lang ik nu aan het relacteren ben zeker wel een maand. en ben na 4 dagen gestopt met bv.
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 12:04:36 #265
5428 crew  miss_sly
pi_85042681
lammetje, respect dat je het opgepakt hebt! Ik hoop dat de lk je goed kan helpen, zodat je nog een tijd goed en met plezier kunt voeden!

Asy, de reden dat ik wil stoppen, is omdat ik nu precies daartegenaan begin te lopen waarvan ik vanaf het begin heb gezegd dat ik da tniet wil: Senna begint nu wel heel erg duidelijk te zijn in dat ze wil drinken. En ze is zo groot nu dat het beeld dat ik had (een kind dat naar je toe komt lopen en zich bijna volledig zelf toegang verschaft tot de borst) nu langzaam uit begint te komen. En hoewel ik het best nog een tijdje kan blijven doen, zeker met ochtend- en avondvoeding, heb ik (voor mij dus he, iedereen moet dat zelf weten) het gevoel dat ik nu iets van actie moet ondernemen.

Echt stoppen is misschien ook eigenlijjk nog niet echt wat ik ga doen, want ergens wil ik haar ook zelf daarin de regie geven. Maar, heb ik besloten, ik ga haar wel een beetje opvoeden in wat kan en niet kan. En dat gaat eigenlijk best vanzelf, moet ik zeggen. Ik voed haar alleen nog bij ons in bed (ochtendvoeding) of op haar kamertje in de stoel en dat doet ze goed. Soms overdag, als ze heel moe is, legt ze een handje op mijn borst en zegt " die". Op een ander reageert ze prima als ik dan zeg "nee dat doen we nu niet" haar even knuffel en dan afleid, maar thuis niet, hoor :D dus dan ga ik met haar naar haar kamertje, voed haar (meestal zijn het maar een paar slokken) en leg haar in bed.

Mijn produktie lijkt wel heel erg gemakkelijk en stabiel, want zelfs als ik haar een dag of 5 helemaal niet overdag gevoed heb, luk thet de 6e dag toch weer prima. Toch lijkt het erop dat het wat minder wordt, en dan lost het zich ook vanzelf op, he :)

Dus kortom, twijfelachtige ik gaat gewoon nog even door, maar wel onder voorwaarden :)
  maandag 9 augustus 2010 @ 13:03:38 #266
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85044890
Ik denk dat ik me langzamerhand wat meer in dit topic ga verdiepen. Ik begrijp soms echt waarom mama's na de kraamweek overstappen op flesvoeding, en dat terwijl ik echt graag borstvoeding wil blijven geven. M'n linkertepel is stuk, dus doet behoorlijk pijn bij aanleggen en de eerste harde happen. Verder denk ik dat ik mn zoontje meer tijd moet geven tussen z'n voedingen. Ik vind dit alleen erg eng omdat hij pas 14 dagen oud is en zn geboortegewicht 2520 gram was. Overdag laat ik nu maximaal 3 uur tussen de voedingen en 's nachts maximaal 4 uur. Overdag moet ik hem soms echt wakker maken, waarna hij een uur kan drinken terwijl hij af en toe in slaap valt en dan koppelt hij zich eindelijk af, leg ik hem in de wieg waar hij opeens klaar wakker om zich heen kijkt en binnen een kwartier al weer loopt te smakken en te happen en soms zelfs huilen. Kortom, weer aanleggen en dan na ruim een half uur tot 3 kwartier heeft hij eindelijk genoeg. Ik zat vanochtend huilend te voeden, het voelt dan net alsof ik niet genoeg voeding heb, terwijl dat feitelijk onzin is omdat ik behoorlijk stuwing heb.

Iemand met meer ervaring dan ik nog een idee? Ik heb de lactatiekundige al gebeld en ze zou terug bellen, helaas heeft ze dit nog niet gedaan en straks zit ik alweer op 3 uur na de vorige voeding (denk ik, dat is een beetje gissen als je tussen 8.15 en 10.30 hebt gevoed).
pi_85046214
Je kan altijd even bellen met de VBN of de lll, pessie. Ik denk dat een lk het beste even met je mee kan kijken met een voeding. Hoe gaat het verder met de kleine? Is hij wel weer op geboortegewicht? Komt hij goed aan?

Hij was wel licht hè? Is hij ook klein? ( ik weet de richtlijnen van dysmatuur niet) misschien heeft hij echt moeite met een mooie grote hap nemen, dat zou een lk kunnen zien en misschien is een hoedje voor jullie dan de uitkomst.

Er zijn meerdere laktatiekundigen! Kijk even op hun site en bel desnoods een andere.
pi_85057632
even een vraag. binnenkort wil k floris gaan laten oefenen met een flesje en moet k dus gaan kolven
maar wanneer kan je dat t beste doen..gelijk na een voeding, tussen twee voedingen in? ik heb dus echt geen idee
pi_85058452
Son, in de ochtend heb je het meeste melk. Hormonen doen 's nachts hun werk extra goed zeg maar. Dus kun je in de ochtend een borst geven en 1 afkolven. Oefenen kun je elk moment van de dag proberen. Misschien vind r het wel leuk om een flesje te geven als Floris naar bed gaat. De melk kun je 5 dagen in je koelkast bewaren, onderin achterin. In de vriezer 3 maanden en de diepvries 6 maanden. Op kamertemperatuur blijft de melk 6 tot 10 uur goed, eenmaal opgewarmde melk liever binnen een uur opmaken en niet 2x opwarmen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:39:25 #270
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85062234
Vandaag is L hartstikke verkouden, heel opeens. Dikke groene klodders snot uit zijn neus. En moeite met ademhalen als hij aan het drinken is dus het is 5 seconden drinken en weer loslaten. Iemand enig idee hoe het hem makkelijker te maken is? Hij drinkt in elk geval lang niet zo veel als normaal.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_85062273
Ff neusspray halen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:42:03 #272
190853 RockabeIIa
pi_85062350
Ok, dat wordt overmorgen dus pas :P

Zoutwateroplossinkje dan maar. :) (ik ben echt geen verkouden kids gewend :') Valt op he?)
pi_85062403
Ja, volgens mij is babyotrivin niet meer dan een zoutoplossing. Misschien kun je het zelf maken, dat weet ik eigenlijk niet.
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:43:49 #274
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85062431
De beste neusspray zit in je borsten Rock, heb ik mij laten vertellen...
Of geldt dat dan alleen voor die hele kleintjes?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:48:27 #275
190853 RockabeIIa
pi_85062607
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:43 schreef Saffier het volgende:
De beste neusspray zit in je borsten Rock, heb ik mij laten vertellen...
Of geldt dat dan alleen voor die hele kleintjes?
Ja, dat las ik ook eens ergens.
Ik ga me dan bedenken hoe dat eruit ziet :')
:D *Spriets!* :D
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:50:08 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85062685
* Saffier visualiseert álles _O-
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85062720
Dat vraag ik me ook altijd af. De kat kon ik wel raken, maar echt goed richten...
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:52:05 #278
190853 RockabeIIa
pi_85062760
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:51 schreef Ticootje het volgende:
Dat vraag ik me ook altijd af. De kat kon ik wel raken, maar echt goed richten...
Ok zo dan

*prop*
*spriets*
*plop*
pi_85062907
Haha, je gaat gewoon je tepel in z'n neus proppen? Whahaha!!
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:06:52 #280
190853 RockabeIIa
pi_85063395
da's wel zielig he? :P
pi_85063836
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:06 schreef RockabeIIa het volgende:
da's wel zielig he? :P
Vast wel :D Maar ik denk dat er geen noemenswaardig trauma van over blijft...
pi_85064936
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:05 schreef Ticootje het volgende:
Son, in de ochtend heb je het meeste melk. Hormonen doen 's nachts hun werk extra goed zeg maar. Dus kun je in de ochtend een borst geven en 1 afkolven. Oefenen kun je elk moment van de dag proberen. Misschien vind r het wel leuk om een flesje te geven als Floris naar bed gaat. De melk kun je 5 dagen in je koelkast bewaren, onderin achterin. In de vriezer 3 maanden en de diepvries 6 maanden. Op kamertemperatuur blijft de melk 6 tot 10 uur goed, eenmaal opgewarmde melk liever binnen een uur opmaken en niet 2x opwarmen.
bedankt voor de info!
Ga ik daar binnenkort maar s mee beginnen
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:05:45 #283
259886 pessie
pi_85066581
Nathan is nu 2950 gram en 50.5 cm. Van de lk mag ik nu overdag om de 4 uur en 's nachts op verzoek ^O^ . He, dat maakt alles weer een stuk rooskleuriger! Ben benieuwd wat Nathan ervan vind! Oh ja, ik voed al vanaf dag 2 met tepelhoedje, Nathan's mondje was uiteraard ook vrij klein en ik heb vlakke tepels. Over een paar weken ga ik weer zonder hoedje proberen. En kinderen worden ook met hoed groot!
pi_85066915
Ja hoor pessie! Bij die hele kleintjes is een hoedje toch vaak een goede oplossing. Je moet alleen goed je productie in de gaten houden b
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:24:55 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85067769
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:04 schreef miss_sly het volgende:
Asy, de reden dat ik wil stoppen, is omdat ik nu precies daartegenaan begin te lopen waarvan ik vanaf het begin heb gezegd dat ik da tniet wil: Senna begint nu wel heel erg duidelijk te zijn in dat ze wil drinken. En ze is zo groot nu dat het beeld dat ik had (een kind dat naar je toe komt lopen en zich bijna volledig zelf toegang verschaft tot de borst) nu langzaam uit begint te komen. En hoewel ik het best nog een tijdje kan blijven doen, zeker met ochtend- en avondvoeding, heb ik (voor mij dus he, iedereen moet dat zelf weten) het gevoel dat ik nu iets van actie moet ondernemen.

Echt stoppen is misschien ook eigenlijjk nog niet echt wat ik ga doen, want ergens wil ik haar ook zelf daarin de regie geven. Maar, heb ik besloten, ik ga haar wel een beetje opvoeden in wat kan en niet kan. En dat gaat eigenlijk best vanzelf, moet ik zeggen. Ik voed haar alleen nog bij ons in bed (ochtendvoeding) of op haar kamertje in de stoel en dat doet ze goed. Soms overdag, als ze heel moe is, legt ze een handje op mijn borst en zegt " die". Op een ander reageert ze prima als ik dan zeg "nee dat doen we nu niet" haar even knuffel en dan afleid, maar thuis niet, hoor :D dus dan ga ik met haar naar haar kamertje, voed haar (meestal zijn het maar een paar slokken) en leg haar in bed.

Mijn produktie lijkt wel heel erg gemakkelijk en stabiel, want zelfs als ik haar een dag of 5 helemaal niet overdag gevoed heb, luk thet de 6e dag toch weer prima. Toch lijkt het erop dat het wat minder wordt, en dan lost het zich ook vanzelf op, he :)

Dus kortom, twijfelachtige ik gaat gewoon nog even door, maar wel onder voorwaarden :)
Ja ik wou dus net zeggen: 'gewoon' leren dat ze het op een nette manier moet vragen.
Ik wil met Harry dat ook gaan doen in gebarentaal, maar ik ben niet consequent genoeg. Hoewel ik soms wel het idee heb dat hij een eigen gebaar heeft bedacht. Maar dat kan ik niet goed uitleggen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:27:49 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85067940
pessie, ik heb in het begin ook met een hoedje gevoed en heb dat later afgebouwd...
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:30:06 #287
190853 RockabeIIa
pi_85068072
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vast wel :D Maar ik denk dat er geen noemenswaardig trauma van over blijft...
Het is niet gelukt. Maar heb wel eerst zijn neusje goed gepoetst en zo veel als mogelijk leeggehaald en daarna heeft hij zich heerlijk helemaal suf gedronken. :) Hoef me daar geen zorgen meer over te maken.
pi_85068091
Oh maar een ouder kind kan buitenshuis toch prima iets anders drinken? Als Jen langer had willen drinken bij mij prima, maar dan had ik er een ochtend en avondvoeding in gehouden. Ik zou niet snel een ouder kind openbaar voeden. Gewoon omdat het niet nodig is en omdat ik geen zin heb in de discussie.
pi_85069351
Precies.

Miss, als ik het goed lees, wil je dus eigenlijk gewoon doorgaan, maar enkel binnenshuis. Dat moet te doen zijn toch?

Ik ben ook van plan om Lente zolang te laten drinken als ze zelf wil (oke, oke, er zijn grenzen :P) maar vanaf een bepaald moment wel alleen binnenshuis. Ik heb alleen nog geen idee wanneer dat moment zal zijn dan. Ik merk nu al wel eens dat mensen verbaasd reageren als ze me zien voeden. Zodra ze geschokt reageren, is het denk ik het juiste moment. :')
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:59:02 #290
190853 RockabeIIa
pi_85069859
Ik zie dat denk ik niet eens dat mensen zich er aan storen! My bad...
Dusver heeft niemand in mijn omgeving er issues mee als ze me zien voeden. Sommigen wel als ze horen dat ik 'nog steeds' voed. Dat is hun probleem en verder vind ik het niet raar een kind dat nog geen jaar is aan de borst te zien drinken. Dat het niet veel voorkomt zie ik dan nog net wel...
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:00:19 #291
190853 RockabeIIa
pi_85069937
Zo gauw die knoepie van mij een ontblote borst ziet begint hij te lachen als chuckie
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:00:46 #292
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85069958
Ik ben juist in het openbaar gaan voeden nu Annicka wat ouder is, omdat we er eindelijk handigheid in hebben gekregen. Ik zit wel redelijk afgezonderd, dus er zullen er maar weinig zijn die het door zullen hebben. Ik heb ook nooit een discussie gehad ofzo, want niemand heeft het door. :)

Ze vraagt het ook nooit opvallend: als ik haar in mijn armen heb (dan zit ze op mijn heup) dan buigt ze wat naar voren en zegt 'hab'. O+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 22:01:58 #293
5428 crew  miss_sly
pi_85070024
In mijn directe omgeving is er ook niemand die raar of naar reageert. En wat mensen verderaf ervan vinden, maakt me op zich niet eens zoveel uit, hoewel ik ook niet ongevraagd zal gaan rondbazuinen dat ik nog voed. Ik zal het wel zeggen als iemand ernaar vraagt.
Het gaat echt gewoon meer om mijn eigen gevoel. Misschien groei ik er nog wel een beetje in en kan het opvoeden van Senna in dat opzicht nog enig verschil maken. Ik wil sowieso niet zomaar stoppen, maar ik zou het wel fijn vinden als eind van het jaar bijvoorbeeld de bv voorbij is.
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:05:09 #294
190853 RockabeIIa
pi_85070238
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben juist in het openbaar gaan voeden nu Annicka wat ouder is, omdat we er eindelijk handigheid in hebben gekregen. Ik zit wel redelijk afgezonderd, dus er zullen er maar weinig zijn die het door zullen hebben. Ik heb ook nooit een discussie gehad ofzo, want niemand heeft het door. :)

Ze vraagt het ook nooit opvallend: als ik haar in mijn armen heb (dan zit ze op mijn heup) dan buigt ze wat naar voren en zegt 'hab'. O+
L. drukt zijn neusje tegen mijn huid, dat is hier wel _het_ teken dat ie wat wil
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:52:02 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85082930
Vannacht was het weer bal: elke 2 uur... :O net als gisternacht
Vanochtend werd duidelijk waarom: ik ben ongesteld geworden dus productie-dip: heb hem vanmorgen maar na de voeding aan de borst een fles erbij opgewarmd van 80cc die hij zonder aarzelen wegklokte...
pi_85085948
Maar, maar... Dan zit je vannacht gewoon wéér met een kind dat elke twee uur wil drinken? Hoe meer je hem nu aan legt hoe sneller je productie weer bijgetrokken is
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:12:39 #297
259886 pessie
pi_85086667
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:46 schreef owlet het volgende:
Maar, maar... Dan zit je vannacht gewoon wéér met een kind dat elke twee uur wil drinken? Hoe meer je hem nu aan legt hoe sneller je productie weer bijgetrokken is
Maar dan heeft Harry toch honger?

Verder weet ik nog niet hoe lang ik ga voeden. Ik heb mezelf een half jaar vrij gegeven voor borstvoeding, als alles daarna goed loopt ga ik misschien wel langer door. Ik kan me nu alleen niet voorstellen te stoppen, we hebben er hard genoeg voor moeten vechten om de voeding op gang te krijgen.
pi_85087939
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:46 schreef owlet het volgende:
Dat weet ze volgens mij best wel ;) Ik kan me goed voorstellen dat als je je belabberd voelt, pijn hebt dat je dan denkt: nu-even-niet! morgen weer clusteren! chocolaaaaaaaaaaaaa Alhoewel ik zelf dan te lui ben om een fles te gaan opwarmen en alsnog de hele dag met kind aan borst geplakt zit :P

Emma gaat altijd een soort van hijgen als ze aan de borst wil :? Oeh en ze zei vanochtend ineens papapapapapa *)

Tico en Rocka, bedankt voor die mental image }:| :D
pi_85088076
Oh, dan had ik even over het belabberd voelen en pijn hebben heen gelezen, excuses.
@Pessie: Harry heeft dan ook honger idd, maar die zou hij stillen door te drinken. Vaak te drinken. En zo is de productie snel weer bijgetrokken.

Een van de grootste oorzaken van gedoe met de borstvoeding is als er flessen tussendoor gegeven worden. Het hoeft allemaal niet zo dramatisch te zijn hoor en ik heb geen reden om er van uit te gaan dat het bij Asyniur nu problemen zou geven.
Maar als er in een zin staat " 's nachts elke twee uur drinken + een fles er in" dan komt dat op mij zo scheef over dat ik het niet kan laten om verder te vragen.
pi_85088184
Nou ja, dat staat er ook niet, maar dat is m'n eigen interpretatie van ongesteld zijn ;)

gauw editen he :P is ook logisch dat je er wat van zegt, zou zonde zijn als ze hierdoor in de problemen kwam!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')