abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:50:08 #276
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85062685
* Saffier visualiseert álles _O-
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_85062720
Dat vraag ik me ook altijd af. De kat kon ik wel raken, maar echt goed richten...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 9 augustus 2010 @ 19:52:05 #278
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_85062760
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 19:51 schreef Ticootje het volgende:
Dat vraag ik me ook altijd af. De kat kon ik wel raken, maar echt goed richten...
Ok zo dan

*prop*
*spriets*
*plop*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_85062907
Haha, je gaat gewoon je tepel in z'n neus proppen? Whahaha!!
  maandag 9 augustus 2010 @ 20:06:52 #280
190853 RockabeIIa
pi_85063395
da's wel zielig he? :P
pi_85063836
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:06 schreef RockabeIIa het volgende:
da's wel zielig he? :P
Vast wel :D Maar ik denk dat er geen noemenswaardig trauma van over blijft...
pi_85064936
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:05 schreef Ticootje het volgende:
Son, in de ochtend heb je het meeste melk. Hormonen doen 's nachts hun werk extra goed zeg maar. Dus kun je in de ochtend een borst geven en 1 afkolven. Oefenen kun je elk moment van de dag proberen. Misschien vind r het wel leuk om een flesje te geven als Floris naar bed gaat. De melk kun je 5 dagen in je koelkast bewaren, onderin achterin. In de vriezer 3 maanden en de diepvries 6 maanden. Op kamertemperatuur blijft de melk 6 tot 10 uur goed, eenmaal opgewarmde melk liever binnen een uur opmaken en niet 2x opwarmen.
bedankt voor de info!
Ga ik daar binnenkort maar s mee beginnen
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:05:45 #283
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85066581
Nathan is nu 2950 gram en 50.5 cm. Van de lk mag ik nu overdag om de 4 uur en 's nachts op verzoek ^O^ . He, dat maakt alles weer een stuk rooskleuriger! Ben benieuwd wat Nathan ervan vind! Oh ja, ik voed al vanaf dag 2 met tepelhoedje, Nathan's mondje was uiteraard ook vrij klein en ik heb vlakke tepels. Over een paar weken ga ik weer zonder hoedje proberen. En kinderen worden ook met hoed groot!
pi_85066915
Ja hoor pessie! Bij die hele kleintjes is een hoedje toch vaak een goede oplossing. Je moet alleen goed je productie in de gaten houden b
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:24:55 #285
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85067769
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:04 schreef miss_sly het volgende:
Asy, de reden dat ik wil stoppen, is omdat ik nu precies daartegenaan begin te lopen waarvan ik vanaf het begin heb gezegd dat ik da tniet wil: Senna begint nu wel heel erg duidelijk te zijn in dat ze wil drinken. En ze is zo groot nu dat het beeld dat ik had (een kind dat naar je toe komt lopen en zich bijna volledig zelf toegang verschaft tot de borst) nu langzaam uit begint te komen. En hoewel ik het best nog een tijdje kan blijven doen, zeker met ochtend- en avondvoeding, heb ik (voor mij dus he, iedereen moet dat zelf weten) het gevoel dat ik nu iets van actie moet ondernemen.

Echt stoppen is misschien ook eigenlijjk nog niet echt wat ik ga doen, want ergens wil ik haar ook zelf daarin de regie geven. Maar, heb ik besloten, ik ga haar wel een beetje opvoeden in wat kan en niet kan. En dat gaat eigenlijk best vanzelf, moet ik zeggen. Ik voed haar alleen nog bij ons in bed (ochtendvoeding) of op haar kamertje in de stoel en dat doet ze goed. Soms overdag, als ze heel moe is, legt ze een handje op mijn borst en zegt " die". Op een ander reageert ze prima als ik dan zeg "nee dat doen we nu niet" haar even knuffel en dan afleid, maar thuis niet, hoor :D dus dan ga ik met haar naar haar kamertje, voed haar (meestal zijn het maar een paar slokken) en leg haar in bed.

Mijn produktie lijkt wel heel erg gemakkelijk en stabiel, want zelfs als ik haar een dag of 5 helemaal niet overdag gevoed heb, luk thet de 6e dag toch weer prima. Toch lijkt het erop dat het wat minder wordt, en dan lost het zich ook vanzelf op, he :)

Dus kortom, twijfelachtige ik gaat gewoon nog even door, maar wel onder voorwaarden :)
Ja ik wou dus net zeggen: 'gewoon' leren dat ze het op een nette manier moet vragen.
Ik wil met Harry dat ook gaan doen in gebarentaal, maar ik ben niet consequent genoeg. Hoewel ik soms wel het idee heb dat hij een eigen gebaar heeft bedacht. Maar dat kan ik niet goed uitleggen.
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:27:49 #286
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85067940
pessie, ik heb in het begin ook met een hoedje gevoed en heb dat later afgebouwd...
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:30:06 #287
190853 RockabeIIa
pi_85068072
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 20:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vast wel :D Maar ik denk dat er geen noemenswaardig trauma van over blijft...
Het is niet gelukt. Maar heb wel eerst zijn neusje goed gepoetst en zo veel als mogelijk leeggehaald en daarna heeft hij zich heerlijk helemaal suf gedronken. :) Hoef me daar geen zorgen meer over te maken.
pi_85068091
Oh maar een ouder kind kan buitenshuis toch prima iets anders drinken? Als Jen langer had willen drinken bij mij prima, maar dan had ik er een ochtend en avondvoeding in gehouden. Ik zou niet snel een ouder kind openbaar voeden. Gewoon omdat het niet nodig is en omdat ik geen zin heb in de discussie.
pi_85069351
Precies.

Miss, als ik het goed lees, wil je dus eigenlijk gewoon doorgaan, maar enkel binnenshuis. Dat moet te doen zijn toch?

Ik ben ook van plan om Lente zolang te laten drinken als ze zelf wil (oke, oke, er zijn grenzen :P) maar vanaf een bepaald moment wel alleen binnenshuis. Ik heb alleen nog geen idee wanneer dat moment zal zijn dan. Ik merk nu al wel eens dat mensen verbaasd reageren als ze me zien voeden. Zodra ze geschokt reageren, is het denk ik het juiste moment. :')
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:59:02 #290
190853 RockabeIIa
pi_85069859
Ik zie dat denk ik niet eens dat mensen zich er aan storen! My bad...
Dusver heeft niemand in mijn omgeving er issues mee als ze me zien voeden. Sommigen wel als ze horen dat ik 'nog steeds' voed. Dat is hun probleem en verder vind ik het niet raar een kind dat nog geen jaar is aan de borst te zien drinken. Dat het niet veel voorkomt zie ik dan nog net wel...
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:00:19 #291
190853 RockabeIIa
pi_85069937
Zo gauw die knoepie van mij een ontblote borst ziet begint hij te lachen als chuckie
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:00:46 #292
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85069958
Ik ben juist in het openbaar gaan voeden nu Annicka wat ouder is, omdat we er eindelijk handigheid in hebben gekregen. Ik zit wel redelijk afgezonderd, dus er zullen er maar weinig zijn die het door zullen hebben. Ik heb ook nooit een discussie gehad ofzo, want niemand heeft het door. :)

Ze vraagt het ook nooit opvallend: als ik haar in mijn armen heb (dan zit ze op mijn heup) dan buigt ze wat naar voren en zegt 'hab'. O+
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator maandag 9 augustus 2010 @ 22:01:58 #293
5428 crew  miss_sly
pi_85070024
In mijn directe omgeving is er ook niemand die raar of naar reageert. En wat mensen verderaf ervan vinden, maakt me op zich niet eens zoveel uit, hoewel ik ook niet ongevraagd zal gaan rondbazuinen dat ik nog voed. Ik zal het wel zeggen als iemand ernaar vraagt.
Het gaat echt gewoon meer om mijn eigen gevoel. Misschien groei ik er nog wel een beetje in en kan het opvoeden van Senna in dat opzicht nog enig verschil maken. Ik wil sowieso niet zomaar stoppen, maar ik zou het wel fijn vinden als eind van het jaar bijvoorbeeld de bv voorbij is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 augustus 2010 @ 22:05:09 #294
190853 RockabeIIa
pi_85070238
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 22:00 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ben juist in het openbaar gaan voeden nu Annicka wat ouder is, omdat we er eindelijk handigheid in hebben gekregen. Ik zit wel redelijk afgezonderd, dus er zullen er maar weinig zijn die het door zullen hebben. Ik heb ook nooit een discussie gehad ofzo, want niemand heeft het door. :)

Ze vraagt het ook nooit opvallend: als ik haar in mijn armen heb (dan zit ze op mijn heup) dan buigt ze wat naar voren en zegt 'hab'. O+
L. drukt zijn neusje tegen mijn huid, dat is hier wel _het_ teken dat ie wat wil
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 07:52:02 #295
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85082930
Vannacht was het weer bal: elke 2 uur... :O net als gisternacht
Vanochtend werd duidelijk waarom: ik ben ongesteld geworden dus productie-dip: heb hem vanmorgen maar na de voeding aan de borst een fles erbij opgewarmd van 80cc die hij zonder aarzelen wegklokte...
pi_85085948
Maar, maar... Dan zit je vannacht gewoon wéér met een kind dat elke twee uur wil drinken? Hoe meer je hem nu aan legt hoe sneller je productie weer bijgetrokken is
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 11:12:39 #297
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85086667
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:46 schreef owlet het volgende:
Maar, maar... Dan zit je vannacht gewoon wéér met een kind dat elke twee uur wil drinken? Hoe meer je hem nu aan legt hoe sneller je productie weer bijgetrokken is
Maar dan heeft Harry toch honger?

Verder weet ik nog niet hoe lang ik ga voeden. Ik heb mezelf een half jaar vrij gegeven voor borstvoeding, als alles daarna goed loopt ga ik misschien wel langer door. Ik kan me nu alleen niet voorstellen te stoppen, we hebben er hard genoeg voor moeten vechten om de voeding op gang te krijgen.
pi_85087939
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 10:46 schreef owlet het volgende:
Dat weet ze volgens mij best wel ;) Ik kan me goed voorstellen dat als je je belabberd voelt, pijn hebt dat je dan denkt: nu-even-niet! morgen weer clusteren! chocolaaaaaaaaaaaaa Alhoewel ik zelf dan te lui ben om een fles te gaan opwarmen en alsnog de hele dag met kind aan borst geplakt zit :P

Emma gaat altijd een soort van hijgen als ze aan de borst wil :? Oeh en ze zei vanochtend ineens papapapapapa *)

Tico en Rocka, bedankt voor die mental image }:| :D
pi_85088076
Oh, dan had ik even over het belabberd voelen en pijn hebben heen gelezen, excuses.
@Pessie: Harry heeft dan ook honger idd, maar die zou hij stillen door te drinken. Vaak te drinken. En zo is de productie snel weer bijgetrokken.

Een van de grootste oorzaken van gedoe met de borstvoeding is als er flessen tussendoor gegeven worden. Het hoeft allemaal niet zo dramatisch te zijn hoor en ik heb geen reden om er van uit te gaan dat het bij Asyniur nu problemen zou geven.
Maar als er in een zin staat " 's nachts elke twee uur drinken + een fles er in" dan komt dat op mij zo scheef over dat ik het niet kan laten om verder te vragen.
pi_85088184
Nou ja, dat staat er ook niet, maar dat is m'n eigen interpretatie van ongesteld zijn ;)

gauw editen he :P is ook logisch dat je er wat van zegt, zou zonde zijn als ze hierdoor in de problemen kwam!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')