Oh, haai!quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:35 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Jawel hoor, ik lees hier altijd in stilte mee, heb altijd wel interesse in wat jullie hier neerzetten.
Overigens heb ik totaal nog nooit waar dan ook een bv-maffia ervaren
Lammetje is helaas toch gestopt met de borstvoeding (vanmorgen heb ik haar gesproken, we zijn net terug van vakantie). Het ging niet zo goed als ze gehoopt hadden, het overschakelen naar volledige voeding werkte niet zo goed. En door de stress liep de voeding hard terug. Ze vond het wel fijn dat ze hem nog een poosje zelf heeft kunnen voeden.quote:
Ik geloof dat ik zelf overging op vaste momenten te voeden (voor en/of na het slapen, bijv.) En als er nauwelijks gedronken werd, dan liet ik die voeding achterwege.quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:50 schreef Twinkly het volgende:
(..)
Ik ben wel benieuwd naar verhalen van langvoedsters hoe het bij jullie gaat en gegaan is? Gingen jullie kindjes vanzelf over tot een klein aantal grotere voedingen of bleven ze steeds kleine beetjes vragen?
Zo heb ik een tijd geen frieten gegeten. Elke avond als ik frieten had gegeten was het de volgende dag prijs. Geen idee of het daaraan lag eigenlijk, maar na x aantal weken nog eens geprobeerd en toen had Thomas er geen last meer van.quote:Op maandag 23 augustus 2010 13:56 schreef pessie het volgende:
Ik heb even een klein vraagje. Mn zoontje is nu bijna 4 weken oud en iedere keer als ik een softijs/roomijsje gegeten heb, heeft hij de volgende dag volgens mij last van zn darmen. Nu hoorde ik van een vriendin dat dit niet kan omdat de tijd die ertussen zit te lang is, ikzelf denk dat zijn darmen nog niet helemaal klaar zijn hiervoor, of is dit onzin?
Kan ik beter ijs de komende 2 a 3 weken even laten staan? Ik weet ook niet wat er dan precies in ijs zit wat hij nu dan niet zo goed kan hebben, ik drink elke dag een glas melk en normaal gesproken gaat het heel goed met zn darmen, althans dan heb ik geen krijsend maar een gelukkig kindje.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Grijs het volgende:
[..]
Lammetje is helaas toch gestopt met de borstvoeding (vanmorgen heb ik haar gesproken, we zijn net terug van vakantie). Het ging niet zo goed als ze gehoopt hadden, het overschakelen naar volledige voeding werkte niet zo goed. En door de stress liep de voeding hard terug. Ze vond het wel fijn dat ze hem nog een poosje zelf heeft kunnen voeden.
Ik heb sowieso respect voor het feit dat je het hebt geprobeerd... Het hele relacteren lijkt mij erg zwaar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:14 schreef lammetje01 het volgende:
[..]
![]()
heb nog ochtend voeding geprobeerd maar dat loopt ook hard terug. maar zeker geen spijt van t relacteren!
jen heeft spruw, en daar wil ik snel vanaf ivm komende baby.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:02 schreef Ssserpente het volgende:
Heb je spruw, Tico?
Davinia, lief dat je ernaar vraagt. Ik neem nog twee tabletjes per dag. Bij helemaal stoppen loopt m'n productie te ver terug helaasch. Maar zo gaat het prima, hoor.
Nog niet meer...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:14 schreef Ssserpente het volgende:
Oeh, dat snap ik ja. Da's ook kut. Krijgt Jen nog bv?
I knowquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:49 schreef WupWup het volgende:
Ik zat al te zoeken of je stiekem had gebaard. Beterschap voor Jen, spruw is a bitch
ik bijt het eraf... Je wilt niet weten...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:20 schreef Twinkly het volgende:
Auch arme JenHopelijk werkt de GV snel, nog voor de bevalling! Ik heb toen we spruw hadden het ook op mijn lip gekregen, niet fijn
van bv.comquote:L3 Redelijk veilig
Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken beschikbaar over het gebruik van dit geneesmiddel door borstvoedende vrouwen. Desondanks zijn de risico's op nadelige effecten bij kinderen klein. Wetenschappelijke onderzoeken bij borstvoedende vrouwen laten alleen geringe, niet-levensbedreigende bijwerkingen bij het kind zien.
Een vrouw die borstvoeding geeft mag alleen dit geneesmiddel gebruiken als de voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen voor haar kind. Nieuwe geneesmiddelen waarvoor geen data beschikbaar zijn, worden automatisch in L3 ingedeeld.
als het echt noodzakelijk is wel ja.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef DaviniaHR het volgende:
tico, balen dat jullie nu spruw hebben! dan mag je baby nog eventjes blijven zitten tot jullie spruwvrij zijn
gewetensvraagje: zouden jullie medicatie gebruiken die door Hale L3 is geclassificeerd? (icm bv uiteraard)
van bv.com
dat dusquote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
als het echt noodzakelijk is wel ja.
Zoals gezegd, Willem krijgt er meer uit dan een kolf! Je weet niet wat er gebeurt, misschien gaat de productie langzamerhand wel omhoog! Wel verstandig van je om dit even met de lk te bespreken, zij kan je beter bemoedigen dan ik dat kan.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:00 schreef flugeltje het volgende:
Pffft, weer even een demotivatie net. Omdat ik een portje gedronken heb vanavond had ik besloten dan maar een volledige voeding te kolven en weg te gooien. Willem krijgt toch nog bijvoeding, dus die hebben we voor een keer opgehoogd. Opbrengst van het kolven was echter slechts een schamele 20cc
Nu weet ik dat Willem er meer uitkrijgt dan de kolf, maar f*cking 20cc is wel heel erg weinig, ik vraag me af of het wel zin heeft om door te blijven zetten... Als de productie na bijna 3 weken nog niet veel beter is kan ik dan wel verwachten dat ik nog volledig op BV kan overschakelen? En heeft het nog toegevoegde waarde als een baby per voeding misschien nog iets van 20 tot 40cc borstvoeding krijgt bij de kunstvoeding?
Morgen na het weeguurtje e.e.a. maar weer eens met de lactatiedeskundige bespreken. Mijn initiële reactie na het zien van de opbrengst was om er meteen maar de brui aan te geven. Zo schiet het gewoon niet op...
Eens. Niet tegen een hoofdpijntje ofzo maar als het echt nodig is en er geen medicijnen beschikbaar zijn die beter zijn bij BV...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
als het echt noodzakelijk is wel ja.
na google-werk door p_iglet blijkt dat de L3 classificering vnl gebaseerd is op dat een nw medicijn is. maar alle tekenen wijzen erop dat het tzt een L2-classificering wordt. zeker voor de voor mij verwachte dosering...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:23 schreef TearSong het volgende:
[..]
Eens. Niet tegen een hoofdpijntje ofzo maar als het echt nodig is en er geen medicijnen beschikbaar zijn die beter zijn bij BV...
Had er nog nooit van gehoord, maar ga het zeker even vragen aan haar...quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:31 schreef Ssserpente het volgende:
Flugel, kun je niet eens met je lactatiedeskundige bespreken of Domperidon geen zin heeft? Heeft hier wonderen verricht.
Nou ben ik geen lactatiekundige maar als je blijft bijvoeden (en die blijft ophogen) dan zal je productie nooit stijgen. Kun je niet als hij 'vraagt' om bijvoeding, gewoon de borst weer aanbieden? (ook al is dat elk uur)quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:12 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Had er nog nooit van gehoord, maar ga het zeker even vragen aan haar...
@Asyniur, buiten het feit dat ik weinig kolf heb ik momenteel ook gewoon niet genoeg melk voor Willem. Hij vraag ook steeds meer bijvoeding. Vraag is dus gewoon of ik nog verbetering kan verwachten, Willem gaat steeds meer vragen en ik geef dat blijkbaar niet. Hoe zinvol is het om dan ook borstvoeding te blijven geven?
Ben zelf ook erg benieuwd naar z'n gewicht straks. het lijkt me wel dat hij aangekomen is, hij heeft van die heerlijke mollige 'hapwangetjes' gekregen...
Zodra hij ook maar enigszins aan het zoeken gaat hangt ie al aan m'n tietquote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:17 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou ben ik geen lactatiekundige maar als je blijft bijvoeden (en die blijft ophogen) dan zal je productie nooit stijgen. Kun je niet als hij 'vraagt' om bijvoeding, gewoon de borst weer aanbieden? (ook al is dat elk uur)
Als je een paar dagen Willem heel vaak aanlegt, dan zou je wel na een paar dagen verschil moeten merken.
Wat wil je horen?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 23:34 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
na google-werk door p_iglet blijkt dat de L3 classificering vnl gebaseerd is op dat een nw medicijn is. maar alle tekenen wijzen erop dat het tzt een L2-classificering wordt. zeker voor de voor mij verwachte dosering...
tsja, wat is dan wijsheid?
Dat kende ik niet, dank voor de tip!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:44 schreef owlet het volgende:
Heb je wel eens gehoord van een borstvoedingshulpset, Flugel?
Da's een spuitje, flesje of zakje met een sondeslang er aan.
De sondeslang plak je naast je tepel zodat je kindje als het aan de borst ligt tegelijk bijvoeding drinkt.
Op die manier kan je de bijvoeding aan de borst geven waardoor de productie gestimuleerd wordt tijdens het bijvoeden en de kans op speenverwarring wordt kleiner.
Als je kindje dan meer uit de borst drinkt gaat dat automatisch voor, je merkt dan dat er minder uit de hulpset gedronken zal worden.
O.a. hier te koop: Eurolac
Wat gek dat de LK dit zegt. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Misschien is het een idee om een second opinion te vragen? Ik heb ook wel eens een vreemd advies van een LK gekregen: ik moest water gaan geven en dat is echt geen goed idee voor je productie.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zodra hij ook maar enigszins aan het zoeken gaat hangt ie al aan m'n tiet![]()
Bijvoeding is essentieel hier, hij viel echt heel erg veel af en werd heel erg apathisch en passief... Er was dan ook geen 'willen' bij, het moest van de VK. (en geloof me, als je kind gewoon uren aan een stuk niet wakker te krijgen is en als hij wel z'n ogen opent haske suf is laat je al snel wat principes varen)
Door heel vaak aanleggen hoopten we dat de productie omhoog gaat en we de bijvoeding stukje bij beetje kunnen verminderen. Op dit moment lijkt het er echter op dat dit plannetje niet helemaal werkt. Ook het nakolven na iedere voeding had weinig effect. De geijkte truukjes lijken dus niet te werken bij mij... De lactatiedeskundige heeft nog steeds goeie hoop, maar geeft wel aan dat er nu eenmaal ook vrouwen zijn die gewoon niet zo heel erg veel melk hebben. M'n borsten zijn ook amper gegroeid en ik heb nog steeds geen stuwing gehad. Ik geloof er eigenlijk niet meer in dat ik nog eens op 100% BV uit ga komen, bijvoeding zal noodzakelijk blijven...
Heejquote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:44 schreef owlet het volgende:
Heb je wel eens gehoord van een borstvoedingshulpset, Flugel?
Da's een spuitje, flesje of zakje met een sondeslang er aan.
De sondeslang plak je naast je tepel zodat je kindje als het aan de borst ligt tegelijk bijvoeding drinkt.
Op die manier kan je de bijvoeding aan de borst geven waardoor de productie gestimuleerd wordt tijdens het bijvoeden en de kans op speenverwarring wordt kleiner.
Als je kindje dan meer uit de borst drinkt gaat dat automatisch voor, je merkt dan dat er minder uit de hulpset gedronken zal worden.
O.a. hier te koop: Eurolac
nee hoor, niet alleen maar. er bestaan ook echt wel verschillen tussen vrouwen wat betreft het maximaal haalbare 'productievermogen'. bij de een is 't bovendien veel makkelijker op te voeren dan bij de ander.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:37 schreef Twinkly het volgende:
Wat gek dat de LK dit zegt. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
Klopt maar dat komt zo weinig voor dat je daar niet zo snel van uit wilt gaan toch? Je wilt eerst proberen of de productie op te krikken is, want in de meeste gevallen is het echt een kwestie van vraag en aanbod, te wenig of verkeerd aanleggen, verkeerde drinktechniek. En als Flugeltje schrijft dat ze bijvoeding geeft, denk ik als eerst daar aan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:40 schreef trui het volgende:
[..]
nee hoor, niet alleen maar. er bestaan ook echt wel verschillen tussen vrouwen wat betreft het maximaal haalbare 'productievermogen'. bij de een is 't bovendien veel makkelijker op te voeren dan bij de ander.
Trui (en Flugel) ik wilde helemaal niet rot overkomen hoorquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:59 schreef trui het volgende:
bij mij kostte het ook flink veel moeite, dat opvoeren van de productie. en ik weet hier al 2 dames die een verminderde hoeveelheid melkklierweefsel hebben. dus als ze dan verteld geen stuwing gehad te hebben, en 't kindje komt echt te weinig aan (valt af zelfs), dan vind ik 't niet zo'n gekke opmerking van de LK. het kan ook gewoon heel fijn zijn lijkt me als iemand je vertelt dat 't niet bij iedereen zo goed te sturen is. (want je voelt je heel rot als 't niet lukt, weet ik uit ervaring).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |