abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 augustus 2010 @ 11:06:27 #201
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85599275
@Kersjes, ja, wat Twinkly zegt is wel een goede, een voedingssupplement neem ik zelf ook, maar neit die dure van davitamon, Etos heeft eigen merk speciaal voor BV-gevende moeders (jonge meoders staat er op het doosje, roze met zilveren verpakking).
En melk is idd niet de belangrijkste voedingsbron voor calcium, de meeste groenten bieden meer per portie, belangrijk is de combinatie met vitamine D. Dat zit in die supplementen, maar als je die niet wilt kun je zelf extra vit. D nemen om te zorgen dat je calciumopname optimaal is.
pi_85599989
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 09:35 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Jawel hoor, ik lees hier altijd in stilte mee, heb altijd wel interesse in wat jullie hier neerzetten.
Overigens heb ik totaal nog nooit waar dan ook een bv-maffia ervaren
Oh, haai! :W Leuk dat je meeleest? Heb jij nou wel bv geprobeerd? Kan het me even niet meer herinneren.
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:56:58 #203
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85605981
Ik heb even een klein vraagje. Mn zoontje is nu bijna 4 weken oud en iedere keer als ik een softijs/roomijsje gegeten heb, heeft hij de volgende dag volgens mij last van zn darmen. Nu hoorde ik van een vriendin dat dit niet kan omdat de tijd die ertussen zit te lang is, ikzelf denk dat zijn darmen nog niet helemaal klaar zijn hiervoor, of is dit onzin?
Kan ik beter ijs de komende 2 a 3 weken even laten staan? Ik weet ook niet wat er dan precies in ijs zit wat hij nu dan niet zo goed kan hebben, ik drink elke dag een glas melk en normaal gesproken gaat het heel goed met zn darmen, althans dan heb ik geen krijsend maar een gelukkig kindje.
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:00:14 #204
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_85608819
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 19:29 schreef DaviniaHR het volgende:
lammetje, hoe is het nu bij jou?
Lammetje is helaas toch gestopt met de borstvoeding (vanmorgen heb ik haar gesproken, we zijn net terug van vakantie). Het ging niet zo goed als ze gehoopt hadden, het overschakelen naar volledige voeding werkte niet zo goed. En door de stress liep de voeding hard terug. Ze vond het wel fijn dat ze hem nog een poosje zelf heeft kunnen voeden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:08:49 #205
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_85609214
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 09:50 schreef Twinkly het volgende:
(..)
Ik ben wel benieuwd naar verhalen van langvoedsters hoe het bij jullie gaat en gegaan is? Gingen jullie kindjes vanzelf over tot een klein aantal grotere voedingen of bleven ze steeds kleine beetjes vragen?
Ik geloof dat ik zelf overging op vaste momenten te voeden (voor en/of na het slapen, bijv.) En als er nauwelijks gedronken werd, dan liet ik die voeding achterwege.
Maar Marlien maakte het niet zo heel veel uit of ze bij mij dronk of uit een beker, of ander eten kreeg. Ik ben uiteindelijk ook gestopt omdat ze er zelf (bijna) nooit om vroeg, hoewel ze wel dronk las ik haar aanlegde.

Ik geloof dat mijn hormoonhuishouding nog wel een beetje ontregeld is, sinds ik ben gestopt. Heb nog geen regelmatige cyclus en dat had ik wel voordat ik stopte... Maar ik verwacht dat dat snel genoeg bijtrekt (ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:43:07 #206
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85610739
grijs, fijn dat ze toch een beetje heeft kunnen genieten van het zelf voeden. :)

pessie, als je denkt dat hij last heeft van je ijsjes, dan ff niet nemen. er zijn genoeg alternatieven, toch? ach, kinderen reageren op de raarste dingen. en dat is dan met een paar weken gedaan.

ssserpente, hoe is jouw productie? ben je domperidon-loos?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85623213
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 13:56 schreef pessie het volgende:
Ik heb even een klein vraagje. Mn zoontje is nu bijna 4 weken oud en iedere keer als ik een softijs/roomijsje gegeten heb, heeft hij de volgende dag volgens mij last van zn darmen. Nu hoorde ik van een vriendin dat dit niet kan omdat de tijd die ertussen zit te lang is, ikzelf denk dat zijn darmen nog niet helemaal klaar zijn hiervoor, of is dit onzin?
Kan ik beter ijs de komende 2 a 3 weken even laten staan? Ik weet ook niet wat er dan precies in ijs zit wat hij nu dan niet zo goed kan hebben, ik drink elke dag een glas melk en normaal gesproken gaat het heel goed met zn darmen, althans dan heb ik geen krijsend maar een gelukkig kindje.
Zo heb ik een tijd geen frieten gegeten. Elke avond als ik frieten had gegeten was het de volgende dag prijs. Geen idee of het daaraan lag eigenlijk, maar na x aantal weken nog eens geprobeerd en toen had Thomas er geen last meer van.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:39:13 #208
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85627865
Twinkly en Tan, dank voor alle tips, ben er heel blij mee!

Vandaag dus begonnen met een koemelk, ei en pinda-vrij dieet. Heel bewust en het ging me goed af. En wat denk je?? 3 slokken voor het slapen en meneer was alweer klaar o|O
.... met gevoel voor drama....
pi_85646032
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:00 schreef Grijs het volgende:

[..]

Lammetje is helaas toch gestopt met de borstvoeding (vanmorgen heb ik haar gesproken, we zijn net terug van vakantie). Het ging niet zo goed als ze gehoopt hadden, het overschakelen naar volledige voeding werkte niet zo goed. En door de stress liep de voeding hard terug. Ze vond het wel fijn dat ze hem nog een poosje zelf heeft kunnen voeden.
:Y
heb nog ochtend voeding geprobeerd maar dat loopt ook hard terug. maar zeker geen spijt van t relacteren!
pi_85646568
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 14:14 schreef lammetje01 het volgende:

[..]

:Y
heb nog ochtend voeding geprobeerd maar dat loopt ook hard terug. maar zeker geen spijt van t relacteren!
Ik heb sowieso respect voor het feit dat je het hebt geprobeerd... Het hele relacteren lijkt mij erg zwaar.

Maar fijn dat je even zelf hebt kunnen voeden en dat je daar een goed gevoel aan over houdt!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85690601
Heeft er iemand gentiaan violet over die niet gebruikt wordt? Die wil ik graag overnemen, anders moet ik het zelf even bestellen.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:37:40 #212
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85691477
Tico: zie PM. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85699374
Heb je spruw, Tico?

Davinia, lief dat je ernaar vraagt. Ik neem nog twee tabletjes per dag. Bij helemaal stoppen loopt m'n productie te ver terug helaasch. Maar zo gaat het prima, hoor. :)
pi_85699658
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:02 schreef Ssserpente het volgende:
Heb je spruw, Tico?

Davinia, lief dat je ernaar vraagt. Ik neem nog twee tabletjes per dag. Bij helemaal stoppen loopt m'n productie te ver terug helaasch. Maar zo gaat het prima, hoor. :)
jen heeft spruw, en daar wil ik snel vanaf ivm komende baby.
pi_85699786
Oeh, dat snap ik ja. Da's ook kut. Krijgt Jen nog bv?
pi_85702092
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:14 schreef Ssserpente het volgende:
Oeh, dat snap ik ja. Da's ook kut. Krijgt Jen nog bv?
Nog niet meer... :P

Nee, Jen wilt alles wat een ander ook heeft.... Dus ik verwacht wel dat ze "ook" wil proberen... En dat is prima, maar dan liever ff zonder spruw... En als ze wilt blijven drinken is dt ook prima, kan ze mooi de stuwing wegdrinken.
pi_85702320
Ah, op die tiet.

Sterkte met de spruw.
pi_85703561
Ik zat al te zoeken of je stiekem had gebaard. Beterschap voor Jen, spruw is a bitch
pi_85703617
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 20:49 schreef WupWup het volgende:
Ik zat al te zoeken of je stiekem had gebaard. Beterschap voor Jen, spruw is a bitch
I know ;(

Mijn lip is ook kapot... Dus kan ik mooi ook ff smeren.
pi_85704852
Auch arme Jen :* Hopelijk werkt de GV snel, nog voor de bevalling! Ik heb toen we spruw hadden het ook op mijn lip gekregen, niet fijn :X
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_85705431
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:20 schreef Twinkly het volgende:
Auch arme Jen :* Hopelijk werkt de GV snel, nog voor de bevalling! Ik heb toen we spruw hadden het ook op mijn lip gekregen, niet fijn :X
ik bijt het eraf... Je wilt niet weten...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:36:04 #222
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85705579
tico, balen dat jullie nu spruw hebben! dan mag je baby nog eventjes blijven zitten tot jullie spruwvrij zijn :)

gewetensvraagje: zouden jullie medicatie gebruiken die door Hale L3 is geclassificeerd? (icm bv uiteraard :P )

Uitleg van L3:
quote:
L3 Redelijk veilig

Er zijn geen wetenschappelijke onderzoeken beschikbaar over het gebruik van dit geneesmiddel door borstvoedende vrouwen. Desondanks zijn de risico's op nadelige effecten bij kinderen klein. Wetenschappelijke onderzoeken bij borstvoedende vrouwen laten alleen geringe, niet-levensbedreigende bijwerkingen bij het kind zien.
Een vrouw die borstvoeding geeft mag alleen dit geneesmiddel gebruiken als de voordelen opwegen tegen de mogelijke nadelen voor haar kind. Nieuwe geneesmiddelen waarvoor geen data beschikbaar zijn, worden automatisch in L3 ingedeeld.
van bv.com
pi_85705963
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:36 schreef DaviniaHR het volgende:
tico, balen dat jullie nu spruw hebben! dan mag je baby nog eventjes blijven zitten tot jullie spruwvrij zijn :)

gewetensvraagje: zouden jullie medicatie gebruiken die door Hale L3 is geclassificeerd? (icm bv uiteraard :P )

van bv.com
als het echt noodzakelijk is wel ja.
pi_85708104
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

dat dus
mijn gezondheid is dan belangrijker (want daar heeft mijn kind ook wat aan)
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:00:52 #225
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85710260
Pffft, weer even een demotivatie net. Omdat ik een portje gedronken heb vanavond had ik besloten dan maar een volledige voeding te kolven en weg te gooien. Willem krijgt toch nog bijvoeding, dus die hebben we voor een keer opgehoogd. Opbrengst van het kolven was echter slechts een schamele 20cc -O-

Nu weet ik dat Willem er meer uitkrijgt dan de kolf, maar f*cking 20cc is wel heel erg weinig, ik vraag me af of het wel zin heeft om door te blijven zetten... Als de productie na bijna 3 weken nog niet veel beter is kan ik dan wel verwachten dat ik nog volledig op BV kan overschakelen? En heeft het nog toegevoegde waarde als een baby per voeding misschien nog iets van 20 tot 40cc borstvoeding krijgt bij de kunstvoeding?

Morgen na het weeguurtje e.e.a. maar weer eens met de lactatiedeskundige bespreken. Mijn initiële reactie na het zien van de opbrengst was om er meteen maar de brui aan te geven. Zo schiet het gewoon niet op...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85710444
Fluugs, ik weet dat de situatie absoluut niet te vergelijken is, maar als ik kolf, kolf ik zo'n 10cc per keer :') En Lotte drinkt 3 volledige voedingen bij me (daar houdt het nu nog zo'n 1.5-2u op uit). Nou is Lotte ouder en krijgt al bijvoeding enzo, maar de ochtend en middagvoeding zijn echt "voedingen". De avondvoeding is gewoon een welterusten-momentje.

Wat je kolft zegt dus echt helemaal niks over wat Willem drinkt! Maar ik snap je frustratie heel goed! :* voor jullie! Je doet het heel goed en van FV wordt Willem ook een stoere vent, mocht het niet lukken met de bv. En dan kan je iig zeggen dat je alles geprobeert hebt, toch? *knuf*
Lotte!
Noah!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:05:15 #227
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85710483
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:00 schreef flugeltje het volgende:
Pffft, weer even een demotivatie net. Omdat ik een portje gedronken heb vanavond had ik besloten dan maar een volledige voeding te kolven en weg te gooien. Willem krijgt toch nog bijvoeding, dus die hebben we voor een keer opgehoogd. Opbrengst van het kolven was echter slechts een schamele 20cc -O-

Nu weet ik dat Willem er meer uitkrijgt dan de kolf, maar f*cking 20cc is wel heel erg weinig, ik vraag me af of het wel zin heeft om door te blijven zetten... Als de productie na bijna 3 weken nog niet veel beter is kan ik dan wel verwachten dat ik nog volledig op BV kan overschakelen? En heeft het nog toegevoegde waarde als een baby per voeding misschien nog iets van 20 tot 40cc borstvoeding krijgt bij de kunstvoeding?

Morgen na het weeguurtje e.e.a. maar weer eens met de lactatiedeskundige bespreken. Mijn initiële reactie na het zien van de opbrengst was om er meteen maar de brui aan te geven. Zo schiet het gewoon niet op...
Zoals gezegd, Willem krijgt er meer uit dan een kolf! Je weet niet wat er gebeurt, misschien gaat de productie langzamerhand wel omhoog! Wel verstandig van je om dit even met de lk te bespreken, zij kan je beter bemoedigen dan ik dat kan.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:15:37 #228
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85710961
aanvulling op bovenstaand: s avonds heb je minder melk dan s ochtends. dus naast het feit dat een kolf er minder uithaalt dan je kind, wil dat nog niet zeggen dat je de gedurende de hele dag zo weinig melk zou hebben...
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:21:02 #229
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85711174
tnx dames :*

Ben gewoon heel erg gefrustreerd nu even. Had echt gehoopt dat de kolf-flesjes een keer wat voller zouden lopen... Positief is wel dat Willem nu iedere voeding eerst bij mij drinkt, maar hij vraagt ook steeds om meer bijvoeding. Inmiddels dus al bijna iedere voeding 90cc uit de fles. Ik weet ook niet meer echt wat nu wijsheid is, hoop dat de lactatiedeskundige nog wat opbeurends weet te vertellen.

@Davinia, dat is wel handig om te weten. Ik ga deze week ook wel een keertje 's ochtends kolven, hoop dat dit een positievere aanblik oplevert...
pi_85711264
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:42 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Eens. Niet tegen een hoofdpijntje ofzo maar als het echt nodig is en er geen medicijnen beschikbaar zijn die beter zijn bij BV...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 25 augustus 2010 @ 23:34:02 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85711727
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:23 schreef TearSong het volgende:

[..]

Eens. Niet tegen een hoofdpijntje ofzo maar als het echt nodig is en er geen medicijnen beschikbaar zijn die beter zijn bij BV...
na google-werk door p_iglet blijkt dat de L3 classificering vnl gebaseerd is op dat een nw medicijn is. maar alle tekenen wijzen erop dat het tzt een L2-classificering wordt. zeker voor de voor mij verwachte dosering...
tsja, wat is dan wijsheid?
pi_85718059
Flugel, kun je niet eens met je lactatiedeskundige bespreken of Domperidon geen zin heeft? Heeft hier wonderen verricht.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:00:09 #233
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85718458
Davinia meisje, wat wil je nou horen?
Doen waar jij je ook beter van voelt. Aviva en Eli (en manlief) hebben meer aan een moeder die zich goed voelt :*

Flugel, ik sprak van de week iemand die kreeg met kolven nooit een druppel eruit en ze heeft een hele tijd bv gegeven. Sommige mensen hebben gewoon geen 'kolf'borsten.
Ik hoop dat Willem goed is aangekomen en een deel van je zorgen weggenomen worden :*
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:12:51 #234
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85718673
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:31 schreef Ssserpente het volgende:
Flugel, kun je niet eens met je lactatiedeskundige bespreken of Domperidon geen zin heeft? Heeft hier wonderen verricht.
Had er nog nooit van gehoord, maar ga het zeker even vragen aan haar...

@Asyniur, buiten het feit dat ik weinig kolf heb ik momenteel ook gewoon niet genoeg melk voor Willem. Hij vraag ook steeds meer bijvoeding. Vraag is dus gewoon of ik nog verbetering kan verwachten, Willem gaat steeds meer vragen en ik geef dat blijkbaar niet. Hoe zinvol is het om dan ook borstvoeding te blijven geven?

Ben zelf ook erg benieuwd naar z'n gewicht straks. het lijkt me wel dat hij aangekomen is, hij heeft van die heerlijke mollige 'hapwangetjes' gekregen...
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:17:49 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85718782
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:12 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Had er nog nooit van gehoord, maar ga het zeker even vragen aan haar...

@Asyniur, buiten het feit dat ik weinig kolf heb ik momenteel ook gewoon niet genoeg melk voor Willem. Hij vraag ook steeds meer bijvoeding. Vraag is dus gewoon of ik nog verbetering kan verwachten, Willem gaat steeds meer vragen en ik geef dat blijkbaar niet. Hoe zinvol is het om dan ook borstvoeding te blijven geven?

Ben zelf ook erg benieuwd naar z'n gewicht straks. het lijkt me wel dat hij aangekomen is, hij heeft van die heerlijke mollige 'hapwangetjes' gekregen...
Nou ben ik geen lactatiekundige maar als je blijft bijvoeden (en die blijft ophogen) dan zal je productie nooit stijgen. Kun je niet als hij 'vraagt' om bijvoeding, gewoon de borst weer aanbieden? (ook al is dat elk uur)
Als je een paar dagen Willem heel vaak aanlegt, dan zou je wel na een paar dagen verschil moeten merken.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:35:04 #236
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85719161
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:17 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Nou ben ik geen lactatiekundige maar als je blijft bijvoeden (en die blijft ophogen) dan zal je productie nooit stijgen. Kun je niet als hij 'vraagt' om bijvoeding, gewoon de borst weer aanbieden? (ook al is dat elk uur)
Als je een paar dagen Willem heel vaak aanlegt, dan zou je wel na een paar dagen verschil moeten merken.
Zodra hij ook maar enigszins aan het zoeken gaat hangt ie al aan m'n tiet ;)

Bijvoeding is essentieel hier, hij viel echt heel erg veel af en werd heel erg apathisch en passief... Er was dan ook geen 'willen' bij, het moest van de VK. (en geloof me, als je kind gewoon uren aan een stuk niet wakker te krijgen is en als hij wel z'n ogen opent haske suf is laat je al snel wat principes varen)

Door heel vaak aanleggen hoopten we dat de productie omhoog gaat en we de bijvoeding stukje bij beetje kunnen verminderen. Op dit moment lijkt het er echter op dat dit plannetje niet helemaal werkt. Ook het nakolven na iedere voeding had weinig effect. De geijkte truukjes lijken dus niet te werken bij mij... De lactatiedeskundige heeft nog steeds goeie hoop, maar geeft wel aan dat er nu eenmaal ook vrouwen zijn die gewoon niet zo heel erg veel melk hebben. M'n borsten zijn ook amper gegroeid en ik heb nog steeds geen stuwing gehad. Ik geloof er eigenlijk niet meer in dat ik nog eens op 100% BV uit ga komen, bijvoeding zal noodzakelijk blijven...
pi_85719403
Heb je wel eens gehoord van een borstvoedingshulpset, Flugel?

Da's een spuitje, flesje of zakje met een sondeslang er aan.
De sondeslang plak je naast je tepel zodat je kindje als het aan de borst ligt tegelijk bijvoeding drinkt.

Op die manier kan je de bijvoeding aan de borst geven waardoor de productie gestimuleerd wordt tijdens het bijvoeden en de kans op speenverwarring wordt kleiner.

Als je kindje dan meer uit de borst drinkt gaat dat automatisch voor, je merkt dan dat er minder uit de hulpset gedronken zal worden.

O.a. hier te koop: Eurolac
pi_85719416
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 23:34 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

na google-werk door p_iglet blijkt dat de L3 classificering vnl gebaseerd is op dat een nw medicijn is. maar alle tekenen wijzen erop dat het tzt een L2-classificering wordt. zeker voor de voor mij verwachte dosering...
tsja, wat is dan wijsheid?
Wat wil je horen?

Ik zal het doen... Maar ja ik ben jou niet.. Jij moet doen wat jij denkt dat goed is.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:56:56 #239
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85719742
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:44 schreef owlet het volgende:

De sondeslang plak je naast je tepel zodat je kindje als het aan de borst ligt tegelijk bijvoeding drinkt.

Op die manier kan je de bijvoeding aan de borst geven waardoor de productie gestimuleerd wordt tijdens het bijvoeden en de kans op speenverwarring wordt kleiner.

Als je kindje dan meer uit de borst drinkt gaat dat automatisch voor, je merkt dan dat er minder uit de hulpset gedronken zal worden.

Dat kende ik niet, dank voor de tip!

Voor die prijs kan ik dat ook nog wel eens proberen. Ga meteen bestellen ^O^
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:01:55 #240
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_85719898
Ik kom mijn neus even laten zien.

Flugel met de fles worden ze ook groot meid! Meer dan je best kan je niet doen :* Ik maakte gister een 'foutje' dat ik de verkeerde borst had aangeboden en de borst die ik had overgeslagen had Ylana 6 uur daarvoor uit gedronken. Die heb ik gekolfd en kreeg er maar 30cc uit. Ik kan niet geloven dat ze 3 uur op 30 cc doet, Ylana zal er echt wel meer uit krijgen dan de kolf. (Tobias deed dat andersom trouwens, daar kolfde ik meer dan dat hij kon drinken live.)

Tico wat rot dat Jen nu Spruw heeft, hopelijk is ze er snel vanaf.

Ylana krijgt inmiddels volledige bv nadat ze de eerste paar dagen bijvoeding heeft gehad.Op dag 4 of 5 (of 6, moet ik nakijken) weigerde ze de bijvoeding en bleek ze eindelijk te zijn gegroeid *O* Ze is met 10-15 minuten klaar met een voeding. Tobias deed wel een uur over een voeding dus dit maakte me eerst wel onzeker.
Rechts aanhappen vind ze wat lastig, de rugbyhouding werkt het beste. Die vind ik zelf alleen lastig 's nachts maar dat zal nog wel wennen.
Inmiddels loop ik lekker vol want mevrouw heeft om 6.30 een voeding gehad en ligt nog steeds lekker te slapen. Haar wakker maken en op míjn verzoek voeden werkt (nog) niet, dan slaapt ze gewoon verder en vertikt het om goed aan te happen. Kleine eigenwijs :X

Ah, ze wordt wakker *O*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:06:45 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85720047
azo flugel, dan had ik het niet goed begrepen
en sowieso als Willem inderdaad apathisch wordt etc dan mķet je gewoon iets anders.
Het was ook niet aanvallend bedoeld maar opbouwend.
Doen wat bij jullie past maar ook wat haalbaar is hoor! :*
pi_85721137
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:35 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Zodra hij ook maar enigszins aan het zoeken gaat hangt ie al aan m'n tiet ;)

Bijvoeding is essentieel hier, hij viel echt heel erg veel af en werd heel erg apathisch en passief... Er was dan ook geen 'willen' bij, het moest van de VK. (en geloof me, als je kind gewoon uren aan een stuk niet wakker te krijgen is en als hij wel z'n ogen opent haske suf is laat je al snel wat principes varen)

Door heel vaak aanleggen hoopten we dat de productie omhoog gaat en we de bijvoeding stukje bij beetje kunnen verminderen. Op dit moment lijkt het er echter op dat dit plannetje niet helemaal werkt. Ook het nakolven na iedere voeding had weinig effect. De geijkte truukjes lijken dus niet te werken bij mij... De lactatiedeskundige heeft nog steeds goeie hoop, maar geeft wel aan dat er nu eenmaal ook vrouwen zijn die gewoon niet zo heel erg veel melk hebben. M'n borsten zijn ook amper gegroeid en ik heb nog steeds geen stuwing gehad. Ik geloof er eigenlijk niet meer in dat ik nog eens op 100% BV uit ga komen, bijvoeding zal noodzakelijk blijven...
Wat gek dat de LK dit zegt. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Misschien is het een idee om een second opinion te vragen? Ik heb ook wel eens een vreemd advies van een LK gekregen: ik moest water gaan geven en dat is echt geen goed idee voor je productie.
Het staat hier zelfs als eerste fabeltje genoemd
http://www.borstvoeding.com/fabeltjes/fabeltjes-1.html
Het kan zijn dat Willem niet goed aangelegd is en daardoor te weinig melk uit de borst kan halen en de daardoor de melkproductie onvoldoende stimuleert. Misschien toch de bijvoeding wat verminderen ook, want hoe meer bijvoeding hij krijgt hoe minder vaak hij komt voor een borstvoeding en hoe minder jouw productie gestimuleerd wordt. Het is heel normaal voor een jonge baby om heel vaak kleine beetjes te drinken, ieder half uur of zelfs continu aan de borst is echt niet gek: clusteren. Veel kindjes gaan 's avonds clusteren, sommigen ook 's morgens, dit zorgt ervoor dat de productie op peil komt. (Meestal 's avonds omdat dan de aanmaak van melk het laagste is). Maar als hij veel bijvoeding krijgt heeft hij niet de kans om te gaan clusteren, zijn buikje zit te vol.

artikelen over te weinig melk:
http://www.borstvoeding.c(...)iet-genoeg-melk.html
http://www.borstvoeding.c(...)-te-weinig-melk.html

Je kunt borstcompressie toepassen, hierdoor komt er meer melk uit de borst en wordt Willem gestimuleerd om door te drinken. Hoe leger hij je borst drinkt hoe meer de productie gestimuleerd wordt.

goed filmpje over aanleggen en over borstcompressie, filmpje 2 en 3 staan bij dezelfde gebruiker.
Je geeft bijvoeding met een flesje toch? Het kan zijn dat hij daardoor verleerd is om goed aan de borst te drinken en daardoor niet de juiste techniek gebruikt: zuigverwarring. Het is ook belangrijk dat je hem geen fopspeen geeft, als hij zuigbehoefte heeft kun je hem het beste aanleggen en wanneer dat niet kan kun je hem op je vinger laten zuigen (pink is vaak te klein).
Misschien kun je hem bijvoeden met melk uit een cupje, dmv fingerfeeding of mbv een borstvoedingshulpset, dat laatste heeft als voordeel dat hij ook aan de borst drinkt en dus oefent en jouw productie stimuleert.
Artikelen over cupfeeding, fingerfeeding en de borstvoedingshulpset.

Om het instinct tot zichzelf goed aanleggen en drinken te stimuleren kun je proberen hem halfliggend te voeden: biological nurturing. Dat instinct wordt nog extra gestimuleerd als je eerst samen in bad gaat of misschien wil hij zelfs wel in bad bij je drinken.

Je schrijft dat je hem al heel vaak aanlegt, het kan helpen om ook te wisselvoeden, daarmee stimuleer je de productie. Ook in ieder geval een keer voeden tussen 2 en 5 uur 's nachts is heel belangrijk om je productie op peil te krijgen, je maakt dan de meeste prolactine aan.

En verder wat anderen ook schrijven, wat je kolft zegt niet zoveel over je productie. Freecell kreeg er zelfs bijna niets uit en had ook nooit lekkende borsten.

Ik ben vast nog veel vergeten, misschien kan bijvoorbeeld owlet nog wat tips geven. Misschien kun je haar PM-en?

Heel veel succes meid :*

Davinia, wat een dilemma :{ Juist in de omstandigheden waar je nu in zit is het maken van keuzes echt enorm moeilijk :*
Ik denk dat het om medicijnen gaat die je stemming reguleren? Ik vind het rot te zeggen maar ik zou daar persoonlijk wel mee oppassen als die wel in de moedermelk overgaan. De hersengroei en ontwikkeling gaat het eerste jaar heel hard en Aviva drinkt natuurlijk nog erg veel bij jou waardoor deze medicijnen invloed uit kunnen oefenen op de ontwikkeling van het emotiereguleringssysteem van de hersenen.
Hier een artikel wat daarover gaat.
Aan de andere kant heeft jouw emotionele toestand natuurlijk ook invloed op haar hersenontwikkeling (net als bij iedereen en alle kindjes, gewoon milieuinvloeden), misschien wel dezelfde invloed. En als jij die medicijnen wel slikt en jij gaat er beter van in je vel zitten kun je de invloed va de medicijnen en sowieso die van je eigen stemming wellicht ook verminderen doordat je dan anders met haar omgaat.
Pff lastig hoor. :*
Ik zou je niet aanraden de borstvoeding af te bouwen trouwens, juist bij vrouwen die net gestopt zijn met borstvoeding geven komt PND veel voor.

Ik heb net voor de zekerheid GV gebruikt, ik heb al een week last van pijnlijke tepels, misschien door de ovulatie. Maar je had Niels kop moeten zien toen ik mijn borst met paarse tepel tevoorschijn haalde. Echt :? :? :?
_O-
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85721207
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:44 schreef owlet het volgende:

Heej :D

Dat krijg je als je tijdens het schrijven van je post Niels uit bed gaat halen en gaat voeden :P
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:40:26 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85721251
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:37 schreef Twinkly het volgende:
Wat gek dat de LK dit zegt. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
nee hoor, niet alleen maar. er bestaan ook echt wel verschillen tussen vrouwen wat betreft het maximaal haalbare 'productievermogen'. bij de een is 't bovendien veel makkelijker op te voeren dan bij de ander.
in de haak.
pi_85721671
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:40 schreef trui het volgende:

[..]

nee hoor, niet alleen maar. er bestaan ook echt wel verschillen tussen vrouwen wat betreft het maximaal haalbare 'productievermogen'. bij de een is 't bovendien veel makkelijker op te voeren dan bij de ander.
Klopt maar dat komt zo weinig voor dat je daar niet zo snel van uit wilt gaan toch? Je wilt eerst proberen of de productie op te krikken is, want in de meeste gevallen is het echt een kwestie van vraag en aanbod, te wenig of verkeerd aanleggen, verkeerde drinktechniek. En als Flugeltje schrijft dat ze bijvoeding geeft, denk ik als eerst daar aan.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 10:59:49 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85721902
bij mij kostte het ook flink veel moeite, dat opvoeren van de productie. en ik weet hier al 2 dames die een verminderde hoeveelheid melkklierweefsel hebben. dus als ze dan verteld geen stuwing gehad te hebben, en 't kindje komt echt te weinig aan (valt af zelfs), dan vind ik 't niet zo'n gekke opmerking van de LK. het kan ook gewoon heel fijn zijn lijkt me als iemand je vertelt dat 't niet bij iedereen zo goed te sturen is. (want je voelt je heel rot als 't niet lukt, weet ik uit ervaring).
in de haak.
pi_85722267
Saffier, wat fijn dat het goed gaat!
En zo zie je maar he, elk kind is anders en heeft dus ook andere gewoonten wat drinken betreft. Vond ik in het begin ook zo wennen, Toby dronk (en drinkt) heel anders dan zijn grote broer altijd gedaan heeft.

Flugel, ik hoop dat je er met de juiste hulp(stukken) uit gaat komen! En zo niet, dan niet. Meer dan je best kan je niet doen he?

Davinia, ik wens je wijsheid toe met het nemen van de juiste beslissing :*
.... met gevoel voor drama....
pi_85722280
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:59 schreef trui het volgende:
bij mij kostte het ook flink veel moeite, dat opvoeren van de productie. en ik weet hier al 2 dames die een verminderde hoeveelheid melkklierweefsel hebben. dus als ze dan verteld geen stuwing gehad te hebben, en 't kindje komt echt te weinig aan (valt af zelfs), dan vind ik 't niet zo'n gekke opmerking van de LK. het kan ook gewoon heel fijn zijn lijkt me als iemand je vertelt dat 't niet bij iedereen zo goed te sturen is. (want je voelt je heel rot als 't niet lukt, weet ik uit ervaring).
Trui (en Flugel) ik wilde helemaal niet rot overkomen hoor :* :* sorry! Ik snap dat als er alles aan doet en het lukt maar niet dat je je dan ongelooflijk k.u.t. gaat voelen :*
Ik dacht dat het echt minder vaak voorkwam! Ik wil niet fanatiek of pusherig overkomen, alleen ingaan op Flugeltjes vragen, want als de bv mislukt doordat je niet goed geīnformeerd bent ga je je ook rot voelen denk ik.
Ik hoop echt dat dat bij jou niet zo is en dat het goed op te krikken is Flugeltje en anders dat de combi FV en BV goed gaat, want dat kan ook heel goed (mijn moeder heeft mijn broertje 9 maanden lang zowel de fles als de borst gegeven).
pi_85722359
Ik heb bij Linde echt mijn gruwelijke best gedaan (met kraamzorg en lactatiekundige) maar die heb ik nooit volledig kunnen voeden. Geen stuwing gehad, geen grotere borsten, met kolven soms maar 10 ml totaal op een dag... Dagen in bed gebleven om elke 20 minuten te laten drinken (Linde had gewoon honger en bleef daarom huilen. Ze dronk 3 kwartier per borst. Dan 20 minuten niet en dan begon het weer opnieuw)

Ik heb me er echt heel rot over gevoeld (en omdat ik stoppen als falen zag ben ik nog vier maanden blijven fulltime-kolven, inclusief de nachtvoedingen want dat was beter voor de productie. Leuk hoor een hele dag kolven voor 1 voeding. ) Op een gegeven moment met de lk besloten dat het ook goed was om te stoppen. Soms gaat het gewoon niet zo makkelijk, maar omdat "iedereen" zegt dat vrouwen met te weinig melk een fabeltje zijn, blijf je maar doorgaan...

Oh en waar ik hier eigenlijk voor kwam: Davinia :* Wat een moeilijke beslissing om te nemen.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 11:14:40 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_85722433
ik weet 't hoor twinkly, en ik ben ook voor 't goed informeren en alles proberen, maar ik moest gewoon even reageren op het 'hoe kan de LK dat nou zeggen!' stukje. :)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')