Ik krimp ook, mijn voedingsbh's zijn allemaal te groot

. Mijn kleding ook trouwens, maar ik pas niet meer in mijn oude kleding doordat mijn heupbotten breder zijn en truitjes zijn te kort.
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:22 schreef leonieke het volgende:Ik heb niets tegen het promoten van bv, helemaal niet. Heb het zelf ook vaak genoeg gedaan toen ik bv gaf en doe het nu ook nog steeds.
Ik heb wel iets tegen het maffia-gevoel waarvan ik vind dat het hier zo vaak overheerst. Ik bedoel maar, ik heb zelf bv gegeven (Thomas krijgt nu, op dit moment, zelfs nog een fles afgekolfde melk omdat ik mijn productie rustig wil afbouwen)
en ik krijg hier heel vaak een naar gevoel als ik sommige posts lees. En misschien leef ik me te veel in in andere mensen en zou ik me daar niets moeten van aantrekken, maar ik zou hier echt vaak met een heel slecht gevoel zitten lezen moest ik geen bv (kunnen) geven.
Sorry, ik snap echt niet wat je bedoelt hiermee. Ik heb hier nog nooit gelezen "mensen die geen bv geven zijn stom" ofzo

. Waar de mensen hier over schrijven zijn vragen, feiten en eigen ervaringen over borstvoeding.
Ik vind het gek dat wij in onze posts onze zouden moeten aanpassen aan mensen die bewust voor kunstvoeding gekozen hebben en na ieder feit over bv er achteraan moeten zetten "maar kunstvoeding is een volwaardig alternatief hoor", dit is toch een borstvoedingstopic.
Maar goed, ik snap sowieso niet wat "de borstvoedingsmaffia" is.
En wat mij betreft heeft het ook niets met inlevingsvermogen te maken, ik probeer mij ook altijd in anderen in te leven, ook wat betreft het geven van kunstvoeding.
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 21:50 schreef leonieke het volgende:Op een bepaald moment stop je toch met borstvoeding te geven en moet toch nog alles geregeld worden qua voeding. Waarom het dan niet onmiddellijk doen?
Volgens die redenatie kun je dus ook wel direct na de geboorte met kv beginnen, heb je direct alles geregeld qua voeding?
Kersjes ik heb ook een aantal maanden hypoallergeen gegeten omdat we dachten dat Niels ergens op reageerde, gelukkig was dat uiteindelijk niet zo.
Ik eet daarbij ook nog vegetarisch, dus ben ik naar een diëtiste gegaan omdat praktisch veganistisch eten me niet gezond leek voor mijzelf icm met bv geven, dan is je B12 snel uitgeput. Maar daar hoef jij geen rekening mee te houden, het zit in vlees Uiteindelijk bleek die diëtiste niet echt nodig te zijn, het gaat er vooral om dat je goed etiketjes leest, dat is alleen in het begin vervelend, daarna weet je wel waar wat in zit. Bij o.a. de AH heb je Allison brood, daar zit alleen volkoren meel, gist en water in, je mag ook Turks brood, pita broodjes en matzes. Op brood plantaardige halvarine, dat heb je van meerdere merken, o.a. AH, zoet beleg zoals jam, honing, vleeswaren zonder toevoegingen zoals rookvlees, fricandeau, rosbief. Tussendoor bijvoorbeeld ontbijtkoek, (Indonesiche) kruidkoek, de meeste snoepjes wel, rozijntjes, (gedroogd) fruit, (zoute) nootjes, (tortilla)chips met alleen zout. Bij het avondeten vlees dat niet gepaneerd is en bij pasta erop letten dat er geen ei aan toegevoegd is. Aardappelpuree is ook heel lekker met plantaardige margarine (die harde) of olijfolie, water of bouillon en zout, peper en kruiden zoals kerrie. Soja is hij niet overgevoelig voor toch? Dan kun je sojatoetjes eten. Of fruit/ gelatinepudding. Voor je calciuminname hoef je niet perse koemelk te drinken, het zit ook in bijvoorbeeld broccoli, boerenkool, peulvruchten, gedroogde abrikozen en hazelnoten. Je hebt ook Appelsientje met toegevoegde calcium, maar let er op dat je dat niet bij brood drinkt, want dan neem je de ijzer uit het brood niet meer goed op (is ook zo als je melk drinkt bij brood).
Daarbij zou ik ook nog Davitamon voor zwangere en bv-gevende moeders slikken.
Bij het voedingscentrum is een lijst te koop waarop alle merkvoedingsmiddelen staan die je mag hebben, zodat je zelf niet meer hoeft te zoeken.
Linda wat een vreemde redenatie, jammer dat ze denkt dat ze daarom geen bv kan geven.
De lactose die je binnenkrijgt als je moeder-/koemelk drinkt zet je in je lichaam mbv lactase om tot galactose en glucose.
Mensen die lactose-intolerant zijn maken geen lactase meer aan, omdat het eigenlijk een enzym is wat alleen jonge zoogdieren aanmaken. Hierdoor krijgen ze last van hun darmen omdat de lactose door bacteriën wordt verteerd.In moedermelk zit ook lactose maar die maakt je lichaam zelf aan, dat is niet de lactose uit melk die je zelf binnenkrijgt.
Ik leg Niels nog steeds voor en na ieder slaapje aan en dan drinkt hij niet tot een paar minuutjes. Ik ben daarmee begonnen omdat hij wat langzamer begon te groeien en droge luiers had overdag; hij is zo snel afgeleid. Ik merk wel echt dat hij steeds wat minder drinkt en meer vaste voeding eet, vanmorgen heeft hij bijna 1,5 boterham gegeten

Dus ik heb ook zoiets van het regelt zich allemaal vanzelf wel dat hij minder bv nodig heeft en meer vaste voeding eet net zo lang tot hij geen bv meer drinkt.
Ik ben wel benieuwd naar verhalen van langvoedsters hoe het bij jullie gaat en gegaan is? Gingen jullie kindjes vanzelf over tot een klein aantal grotere voedingen of bleven ze steeds kleine beetjes vragen?
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>