In ontwikkelingslanden waar veel HIV heerst wordt het juist afgeraden, toch?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Yep, het is niet voor niets dat de WHO aanraad om kinderen de eerste 2 jaar borstvoeding te geven, dat advies geldt niet alleen voor ontwikkelingslanden.
ik weet dat niet zeker. Het is bekent dat hiv in de moedermelk over gaat. Maar als je geen toegang hebt tot schoon drinkwater is het kiezen tussen 2 kwaden. Misschien krijgt een kindje dan wel melk van de buuf ofzo?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:40 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
In ontwikkelingslanden waar veel HIV heerst wordt het juist afgeraden, toch?
ja, vreselijk! Er sterven zoveel kindjes door diaree, puur omquote:Op zondag 22 augustus 2010 21:45 schreef Ssserpente het volgende:
Brr, je zal voor die keuze staan...
1% maar? Da's ook weinig. Dan zou ik ook voor bv gaan idd.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:48 schreef WupWup het volgende:
Ik weet dat wel. In derdewereldlanden wordt borstvoeding ook bij HIV aangeraden. De kans op een hygienische fles kunstvoeding is dermate minimaal, dat borstvoeding met al zijn goede stoffen nog altijd beter is. Ik geloof dat de kans op overdracht van HIV rond de 10% ligt. In Westerse landen als Nederland wordt daarentegen wel kunstvoeding aangeraden wanneer de moeder HIV-positief is.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:50 schreef leonieke het volgende:
Ik ben akkoord dat het wel goed kan zijn, maar je moet voor jezelf zien of het wel haalbaar is.
Als ik dit voor mezelf bekijk, zou dat niet te doen zijn. Om het nog een beetje leefbaar te houden voor ons eten wij van zodra we kunnen terug op het werk. Anders komen we na 18u thuis en moet ik nog beginnen koken e.d. Dit kost me te veel tijd die ik met Thomas zal kunnen doorbrengen: spelen, badje, voorlezen, ...
Op een bepaald moment stop je toch met borstvoeding te geven en moet toch nog alles geregeld worden qua voeding. Waarom het dan niet onmiddellijk doen?
Ja, maar nu is het ook voor Kersjes allemaal zoeken wat zij nog kan/mag eten. Zoals ze zelf zei: dat ene koekje 's vanochtend (of was het gisteren, daar wil ik nu vanaf zijn). Je eet als volwassene volgens mij zo vlug iets wat je dan niet mag eten, gewoon omdat je het al zo lang anders gewend bent.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:59 schreef Ticootje het volgende:
Bovendien, Tobi is 1 en zal ook gewoon bijvoeding krijgen. Dat uitzoeken moet toch wel, borstvoeding of niet.
Jeumig, jij kan soms zo defensief reageren dat ik me soms afvraag of je wel achter je eigen keuzes staat.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:58 schreef leonieke het volgende:
Ik zei toch helemaal niet: "na een jaar" stop je met borstvoeding. Ik zei (en je zette het zelf nog in het vet) "op een bepaald moment". Dat kan perfect na BIJVOORBEELD 2 jaar zijn en dan kan je ook geen gewone melk geven dus moet je vanalles regelen qua voeding. Mijn god, je kan ook in alles het slechtste zien, hoor
nee sorry je argumenten gaan echt niet op hoor.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:04 schreef leonieke het volgende:
Maar je eet als volwassene volgens mij vaker nog ergens anders iets dan als baby/peuter/...
Op het werk bijvoorbeeld, bij de koffiepauze of als je op stap gaat.
Waarom zou ik niet achter mijn eigen keuzes staan?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:04 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Jeumig, jij kan soms zo defensief reageren dat ik me soms afvraag of je wel achter je eigen keuzes staat.
Ik herken me ook niet in jouw post. Ik ben namelijk ook niet van plan om 'op een bepaald moment' te stoppen met bv. Mijn inschatting is dat het aantal voedingen gewoon terugloopt omdat ze steeds meer andere dingen gaat eten. Dus hoef ik ook niet ineens vanalles te gaan regelen qua voeding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |