In ontwikkelingslanden waar veel HIV heerst wordt het juist afgeraden, toch?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:37 schreef Ticootje het volgende:
Yep, het is niet voor niets dat de WHO aanraad om kinderen de eerste 2 jaar borstvoeding te geven, dat advies geldt niet alleen voor ontwikkelingslanden.
ik weet dat niet zeker. Het is bekent dat hiv in de moedermelk over gaat. Maar als je geen toegang hebt tot schoon drinkwater is het kiezen tussen 2 kwaden. Misschien krijgt een kindje dan wel melk van de buuf ofzo?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:40 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
In ontwikkelingslanden waar veel HIV heerst wordt het juist afgeraden, toch?
ja, vreselijk! Er sterven zoveel kindjes door diaree, puur omquote:Op zondag 22 augustus 2010 21:45 schreef Ssserpente het volgende:
Brr, je zal voor die keuze staan...
1% maar? Da's ook weinig. Dan zou ik ook voor bv gaan idd.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:48 schreef WupWup het volgende:
Ik weet dat wel. In derdewereldlanden wordt borstvoeding ook bij HIV aangeraden. De kans op een hygienische fles kunstvoeding is dermate minimaal, dat borstvoeding met al zijn goede stoffen nog altijd beter is. Ik geloof dat de kans op overdracht van HIV rond de 10% ligt. In Westerse landen als Nederland wordt daarentegen wel kunstvoeding aangeraden wanneer de moeder HIV-positief is.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:50 schreef leonieke het volgende:
Ik ben akkoord dat het wel goed kan zijn, maar je moet voor jezelf zien of het wel haalbaar is.
Als ik dit voor mezelf bekijk, zou dat niet te doen zijn. Om het nog een beetje leefbaar te houden voor ons eten wij van zodra we kunnen terug op het werk. Anders komen we na 18u thuis en moet ik nog beginnen koken e.d. Dit kost me te veel tijd die ik met Thomas zal kunnen doorbrengen: spelen, badje, voorlezen, ...
Op een bepaald moment stop je toch met borstvoeding te geven en moet toch nog alles geregeld worden qua voeding. Waarom het dan niet onmiddellijk doen?
Ja, maar nu is het ook voor Kersjes allemaal zoeken wat zij nog kan/mag eten. Zoals ze zelf zei: dat ene koekje 's vanochtend (of was het gisteren, daar wil ik nu vanaf zijn). Je eet als volwassene volgens mij zo vlug iets wat je dan niet mag eten, gewoon omdat je het al zo lang anders gewend bent.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:59 schreef Ticootje het volgende:
Bovendien, Tobi is 1 en zal ook gewoon bijvoeding krijgen. Dat uitzoeken moet toch wel, borstvoeding of niet.
Jeumig, jij kan soms zo defensief reageren dat ik me soms afvraag of je wel achter je eigen keuzes staat.quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:58 schreef leonieke het volgende:
Ik zei toch helemaal niet: "na een jaar" stop je met borstvoeding. Ik zei (en je zette het zelf nog in het vet) "op een bepaald moment". Dat kan perfect na BIJVOORBEELD 2 jaar zijn en dan kan je ook geen gewone melk geven dus moet je vanalles regelen qua voeding. Mijn god, je kan ook in alles het slechtste zien, hoor
nee sorry je argumenten gaan echt niet op hoor.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:04 schreef leonieke het volgende:
Maar je eet als volwassene volgens mij vaker nog ergens anders iets dan als baby/peuter/...
Op het werk bijvoorbeeld, bij de koffiepauze of als je op stap gaat.
Waarom zou ik niet achter mijn eigen keuzes staan?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:04 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Jeumig, jij kan soms zo defensief reageren dat ik me soms afvraag of je wel achter je eigen keuzes staat.
Ik herken me ook niet in jouw post. Ik ben namelijk ook niet van plan om 'op een bepaald moment' te stoppen met bv. Mijn inschatting is dat het aantal voedingen gewoon terugloopt omdat ze steeds meer andere dingen gaat eten. Dus hoef ik ook niet ineens vanalles te gaan regelen qua voeding.
ik hoop ook dat het zo gaat als jij hier benoemt; ik merk nu al dat Evie minder behoefte heeft aan de BV-en. Ze drinkt nu meestal maar 3, soms 4 keer per dag maximaal.... en verder eet ze andere dingen... ik verwacht ook dat er zo steeds een voeding vervalt... en het verloopt zo soepel; dat ik eerst ook de natuur zijn gang laat gaan en gewoon nog lekker even doorga met de BV.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:04 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Jeumig, jij kan soms zo defensief reageren dat ik me soms afvraag of je wel achter je eigen keuzes staat.
Ik herken me ook niet in jouw post. Ik ben namelijk ook niet van plan om 'op een bepaald moment' te stoppen met bv. Mijn inschatting is dat het aantal voedingen gewoon terugloopt omdat ze steeds meer andere dingen gaat eten. Dus hoef ik ook niet ineens vanalles te gaan regelen qua voeding.
Voor jou misschien nietquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
nee sorry je argumenten gaan echt niet op hoor.
waar. Ik vond het geen probleem. En nee zeggen tegen gebak en taart was ook niet heel slecht voor de overtollige kiloos.quote:
Hier ging dat wel zoquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:08 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik hoop ook dat het zo gaat als jij hier benoemt; ik merk nu al dat Evie minder behoefte heeft aan de BV-en. Ze drinkt nu meestal maar 3, soms 4 keer per dag maximaal.... en verder eet ze andere dingen... ik verwacht ook dat er zo steeds een voeding vervalt... en het verloopt zo soepel; dat ik eerst ook de natuur zijn gang laat gaan en gewoon nog lekker even doorga met de BV.
Ik weet er redelijk veel vanaf, drie kinderen met KMA. Ik heb jaren geleden ook een allergiespecial geschreven voor kindje op komst en ik voed alles bij elkaar nu bijna tien jaar, dus vraag maar raak, nu geen tijd om bovenstaande vragen te beantwoorden, maar zal er morgen even de tijd voor nemen. Weet niet of ik je kan helpen, maar ik kan wellicht meedenken.quote:Op zondag 22 augustus 2010 07:32 schreef Kersjes het volgende:
Slinkende boezem, check![]()
Alle fabels ten spijt is er na 3,5 jaar non-stop voeden c.q. zwanger zijn weinig meer van over.
Theezakjes, striae... en de zwaartekracht heeft me ook al verslagen![]()
Volgende week wordt Toby 1 jaar. Een paar dagen geleden zijn we er achter gekomen dat hij erg allergisch is voor koemelk, kippenei en pinda. Beter laat dan nooit he![]()
Borstvoeding krijgt hij niet zo veel meer, eigenlijk voornamelijk nog rond middernacht, 's nachts minstens 1x en 's ochtends. Soms ook voor het slapen gaan en als ik er ben mag hij overdag ook vaker, maar die kans laat hij meestal liggen. Kolven doe ik al maanden niet meer.
Nu ben ik me overal aan het inlezen, wat mag hij wel, wat niet... Op 31 augustus hebben we een afspraak bij een diëtiste. Geen idee waarvoor eigenlijk, aan de telefoon zei ze dat ze zulke allergieën eigenlijk niet "doen"![]()
Nou ja, ik ga er ook maar van uit dat ze weinig tot niks weet over bv.
Misschien dat iemand hier weet hoe het zit in mijn situatie?
Als ik op mijn werk ben, kan ik dan bijvoorbeeld gewoon een broodje ei eten? Warme chocolademelk drinken??
Hoe lang duurt het voor de voor Toby schadelijke stoffen uit mijn systeem zijn? Of moet ik nu ook voor een full-blown dieet gaan?
En hoe schadelijk IS het eigenlijk als ik gewoon brood eet i.p.v. een koemelkvrije variant?
Ik kan er niks over terugvinden, alle borstvoeding/allergie - info heeft betrekking op kleine baby's die nog veel vaker bv krijgen en daar ook meer afhankelijk van zijn dan mijn kleine vreetzakje.
Die allemaal dingen die hij altijd zo goed at en zo lekker vond nu ineens niet meer mag
Maar ze eet daar maar 1 broodjequote:Op zondag 22 augustus 2010 22:13 schreef WupWup het volgende:
Waarom moet ze wachten? In de zin van, kan ze thuis niet alvast een boterham krijgen als ze daar trek in heeft en dat ze dan op het kdv een broodje minder eet?
Omdat je vaak zo defensief reageert als bv gepromoot wordt. Je lijkt je keuzes zo hard te willen verdedigen dat ik me afvraag of ze er zelf wel achter staat.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:08 schreef leonieke het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet achter mijn eigen keuzes staan?
Prima. Ik hoop je je er goed bij voelt. Dat is het belangrijkst.quote:In mei (zoals ik voor mijn bevalling in gedachten had) vond ik het idd nog te vroeg om te stoppen met bv dus ben ik tot nu doorgegaan.
Nu is het niet meer haalbaar om nog bv te geven, dus heb ik besloten om te stoppen met bv. Plus dat ik het ook niet slecht vind om die eerste stap te nemen in het loslaten.
Nu is het een tijdje 6u, dan kan ze idd prima wat etenquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:15 schreef Ticootje het volgende:
Dat zat ik ook al te denken wup. Maar mijn vraag was dan meer, hoelaat zijn jullie wakker? Hier is het wakker worden en eerst ontbijten. Om 9 uur eten ze alweer wat op het kdv.
Ik denk dat ik iets van een cracker zou geven. Of een stuk ontbijtkoek ofzo.
Ik heb niets tegen het promoten van bv, helemaal niet. Heb het zelf ook vaak genoeg gedaan toen ik bv gaf en doe het nu ook nog steeds.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:15 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Omdat je vaak zo defensief reageert als bv gepromoot wordt. Je lijkt je keuzes zo hard te willen verdedigen dat ik me afvraag of ze er zelf wel achter staat.
[..]
Prima. Ik hoop je je er goed bij voelt. Dat is het belangrijkst.
Ik vind dat het wel meevalt met dat maffiagedoe. Er worden enkel feiten genoemd en juist een moeder die geen bv kan geven, maar dit wel graag zou willen, is pro-bv, lijkt me. Het valt mij dan ook ook dat juist dat juist de mensen die bewust voor fv kiezen er aanstoot aan lijken te nemen.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:22 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen het promoten van bv, helemaal niet. Heb het zelf ook vaak genoeg gedaan toen ik bv gaf en doe het nu ook nog steeds.
Ik heb wel iets tegen het maffia-gevoel waarvan ik vind dat het hier zo vaak overheerst. Ik bedoel maar, ik heb zelf bv gegeven (Thomas krijgt nu, op dit moment, zelfs nog een fles afgekolfde melk omdat ik mijn productie rustig wil afbouwen) en ik krijg hier heel vaak een naar gevoel als ik sommige posts lees.
En misschien leef ik me te veel in in andere mensen en zou ik me daar niets moeten van aantrekken, maar ik zou hier echt vaak met een heel slecht gevoel zitten lezen moest ik geen bv (kunnen) geven.
Meer wil ik er eigenlijk niet over kwijt, want hierover discussiëren heeft geen zin. Maar het is omdat je er zo naar vroeg.
quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:39 schreef Linda2205 het volgende:
Mag ik dan wat vragen over BV en allergieen? Mijn buurvrouw is lactose-intolerant en die zegt geen bv te geven omdat haar kindje lactose nodig heeft en niet krijgt omdat zij het niet tot zich neemt. Daarvoor koos ze voor flesvoeding. Die redenatie klopt niet toch?
Hoe moeten andere zoogdieren dat doen dan? Die drinken toch ook geen koemelk?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:47 schreef Linda2205 het volgende:
Nee, mama is lactose-intolerant en kan dus geen melkproducten gebruiken. Baby heeft lactose nodig en krijgt daarom FV, omdat mama dat niet via de BV over kan geven ofzo...
dat dus!quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
hey ik ben ook helemaal niet van e BV-maffia hoor; ik wil alleen voor mijn eigen meisje dat ze Bv krijgt.. en het liefst ga ik daar nog even mee door; omdat ik dat fijn en belangrijk vind.
Maar wat een ander doet en hoe en waarom; heeft hier niets mee te maken en ik wil ook niemand veroordelen, om het wel of niet geven van BV.
en tja ik ben gewoon blij dat ik BV KAN en MAG geven... *na alle pijn en moeite*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan nog één ding, ik raad je aan zo lang mogelijk BV te blijven geven, hoe allergischer het kindje, hoe beter het is om lang BV te krijgen, maar dit wist je al denk ikIk heb Jessai zelfs tot hij naar school ging gevoed, en ik wil Elyas, die flink allergisch is, ook zo lang mogelijk voeden. Of hij dat zelf wil, weet ik niet, van alle kindjes is hij het minst geïnteresseerd in BV (hij heeft er geen geduld voor, en drinkt alleen omdat het 'moet'. Maar dat zien we dan wel weer...
Jawel hoor, ik lees hier altijd in stilte mee, heb altijd wel interesse in wat jullie hier neerzetten.quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:29 schreef Ssserpente het volgende:
Het valt mij dan ook ook dat juist dat juist de mensen die bewust voor fv kiezen er aanstoot aan lijken te nemen.
Of eigenlijk ook nog niet eens, want die komen hier uberhaupt niet.
Sorry, ik snap echt niet wat je bedoelt hiermee. Ik heb hier nog nooit gelezen "mensen die geen bv geven zijn stom" ofzoquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:22 schreef leonieke het volgende:
Ik heb niets tegen het promoten van bv, helemaal niet. Heb het zelf ook vaak genoeg gedaan toen ik bv gaf en doe het nu ook nog steeds.
Ik heb wel iets tegen het maffia-gevoel waarvan ik vind dat het hier zo vaak overheerst. Ik bedoel maar, ik heb zelf bv gegeven (Thomas krijgt nu, op dit moment, zelfs nog een fles afgekolfde melk omdat ik mijn productie rustig wil afbouwen) en ik krijg hier heel vaak een naar gevoel als ik sommige posts lees.
En misschien leef ik me te veel in in andere mensen en zou ik me daar niets moeten van aantrekken, maar ik zou hier echt vaak met een heel slecht gevoel zitten lezen moest ik geen bv (kunnen) geven.
Volgens die redenatie kun je dus ook wel direct na de geboorte met kv beginnen, heb je direct alles geregeld qua voeding?quote:Op zondag 22 augustus 2010 21:50 schreef leonieke het volgende:
Op een bepaald moment stop je toch met borstvoeding te geven en moet toch nog alles geregeld worden qua voeding. Waarom het dan niet onmiddellijk doen?
Er zit gewoon lactose in moedermelk. Dat de moeder geen melkproducten gebruikt, heeft niks te maken met moedermelk/borstvoeding etc. Moedermelk wordt van bloed gemaakt, niet van de melk die je zelf drinkt of zoquote:Op zondag 22 augustus 2010 22:47 schreef Linda2205 het volgende:
Nee, mama is lactose-intolerant en kan dus geen melkproducten gebruiken. Baby heeft lactose nodig en krijgt daarom FV, omdat mama dat niet via de BV over kan geven ofzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |