abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85434566
Pessie, je hebt bij de h&m voedingsshirtjes voor weinig. Anders shirtjes die je makkelijk opzij schuift of naar beneden kan trekken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85439574
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:43 schreef Orea het volgende:
Ik word een beetje moe van mijn rechterborst -O- Leia heeft 2 dagen gehad dat ze het liefst constant aan de borst wilde (regelen regelen!) maar mijn rechterborst is gelijk weer overactief :{

Toen ik gisteren maar weer de borsten ging resetten om via blokvoeden de boel weer rustig te krijgen, kwam er zoveel uit dat mijn kolf het niet aankon en er melk in het slangetje gezogen werd (en daar komt normaliter geen melk...)

Denk maar als ze weer een regeldag heeft dat ik haar voornamelijk links ga aanleggen en dan de voedingen die ze rechts zou moeten hebben afkolf. Helaas had de lactatiekundige dit al gezegd, doordat ze in de eerste week zijn gaan overproduceren ligt die blauwdruk vast en heb ik vrij snel kans op weer overproductie...

Maar man o man, dat voelt echt niet fijn hoor :X
Irritant wel, maar het hoeft écht niet te betekenen dat je de rest vd borstvoedingsperiode met hyperlactatie zit. Ik heb zelf ookde eerste maanden veel last ervan gehad, of eigenlijk Emma, maar dat is uiteindelijk toch helemaal genormaliseerd. Op den duur gaat je kind ook meer drinken he, dus dan kun je bijna niet meer hyperen ten opzichte van de vraag ;) Twinkly en Asy hadden ook last van hyperlactatie, bij hun is het ook goed gekomen.
Ik leef met je mee though, tis niet grappig nee. Welke kolf heb je trouwens?
pi_85440018
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 13:44 schreef pessie het volgende:
Oh ja, misschien een stom vraagje. Ik pas geen kleren meer. Mn zwangerschapskleding slobbert en mn eigen kleding past nog lang niet. Waar moet ik op letten bij het kopen van kleding met het oog op het geven van borstvoeding? Zijn er bepaalde tips die jullie kunnen geven waar ik op kan letten?
Ik vind nu een blouse ook erg fijn... simpelweg openknopen en je kunt erbij ;)
Ik vind het zo jammer dat een hoop jurkjes zo onhandig zijn. Gewone t-shirtjes trek ik wel omhoog, maar om dat nu met een jurkje te doen.. dan zit je zo in je onderbroek :X En haltertops zien ook al niet uit met een voedingsbeha eronder :(
pi_85447782
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 15:56 schreef WupWup het volgende:

[..]

Irritant wel, maar het hoeft écht niet te betekenen dat je de rest vd borstvoedingsperiode met hyperlactatie zit. Ik heb zelf ookde eerste maanden veel last ervan gehad, of eigenlijk Emma, maar dat is uiteindelijk toch helemaal genormaliseerd. Op den duur gaat je kind ook meer drinken he, dus dan kun je bijna niet meer hyperen ten opzichte van de vraag ;) Twinkly en Asy hadden ook last van hyperlactatie, bij hun is het ook goed gekomen.
Ik leef met je mee though, tis niet grappig nee. Welke kolf heb je trouwens?
De Medela Swing :) verder echt een super kolf! Heb hem tijdens mijn zwangerschap al gekocht en was die eerste dagen echt mega blij dat ik hem had (door die kloven)...

Dat is fijn om te horen dat het beter wordt ;) op zich uit het zich bij Leia hoofdzakelijk in krampjes. En als ze net aangelegd ligt, stroomt het vaak in haar mondhoek naar buiten :') maar ze verslikt zich gelukkig niet. Wel merk ik dat mijn tepel rechts weer gevoeliger wordt, tijdens die heftige toeschiet (die ik ook heb als ik eerst even wat afkolf, zodra zij aanhapt stroomt het eruit! Zelfs als ik mijn borst net heb 'leeg' gekolfd) neemt ze mijn tepel anders in haar mond..(auw) Weer even extra alert zijn op het aanleggen dus!

Wat wel super fijn om te zien is, na het 'mindere' aankomen, dat ze echt spekkies in haar gezicht begint te krijgen O+ met recht Speklapje, eindelijk O+
  woensdag 18 augustus 2010 @ 20:54:45 #55
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85450425
pessie, bij de Prenatal hebben ze ook heel fijne voedings-shirts vind ik zelf.
Verder heb ik zelf 2 (goedkope) broeken gekocht in een maatje groter toen mijn zwangerschapsbroeken gingen slobberen en ik nog net niet in mijn eigen broeken paste...

Orea, hier inderdaad ook hyperlactatie gehad. Het heeft even geduurd voordat ik er vanaf was en in het begin gebeurde het ook nog wel eens dat inderdaad weer de productie omhoog ging. Gewoon steeds blijven letten op blokvoeden. Eigenlijk deed ik continu blokvoeden op een gegeven moment. Binnen een blok van 3 uur startte ik altijd met dezelfde borst. Ik was daar ook heel strikt in. Uiteindelijk is het ook allemaal goedgekomen. :Y
Voordeel van zo'n blauwdruk is wel dat als bijv mijn productie (enorm) dipt als ik ongesteld moet worden, ik Harry elke 2 uur aanleg en binnen een dag mijn productie weer op peil is :)

Ik vind de Swing ook een hele fijne kolf. Het slangetje kun je gewoon mee uitkoken met de rest. Wel goed laten drogen (of een dag laten liggen of even aansluiten op het apparaat en laten 'kolven')
pi_85490784
Mijn baby is vandaag voor het eerst zonder welterusten-voeding gaan slapen. Merk echt dat mn menstruatie er in hakt. (Vrijdag is het weer zo ver -O- ). Duurt lang voor ik een TSR krijg, vooral 's middags en 's avonds. Hierdoor heeft ze er gewoon geen zin in. Ondertussen hebben we 2x spruw gehad, iedere keer tijdens of direct na mn menstruatie. Kan dat samenhangen?
Lotte!
Noah!
pi_85490915
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:01 schreef Linda2205 het volgende:
Mijn baby is vandaag voor het eerst zonder welterusten-voeding gaan slapen. Merk echt dat mn menstruatie er in hakt. (Vrijdag is het weer zo ver -O- ). Duurt lang voor ik een TSR krijg, vooral 's middags en 's avonds. Hierdoor heeft ze er gewoon geen zin in. Ondertussen hebben we 2x spruw gehad, iedere keer tijdens of direct na mn menstruatie. Kan dat samenhangen?
ja, dan zal je weerstand wat minder zijn. Ik ben ook erg gevoelig voor schimmels.
pi_85490978
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:05 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ja, dan zal je weerstand wat minder zijn. Ik ben ook erg gevoelig voor schimmels.
Ja, ik heb ook heel snel vaginale schimmelinfecties }:| Ik zat al na te gaan of ik me op die manier besmet kan hebben ofzo, maar dat lijkt me onlogisch. Hopelijk krijgen we het nu niet, want ik ben het wel een beetje zat. Ongesteld-spruw-behandeling-ongesteld :')
Lotte!
Noah!
pi_85491037
Ik moest ook echt heel strikt zijn met blokvoeden, anders had ik direct weer ontploftieten :') Ik merk sinds Niels echt goed van de bijvoeding eet dat mijn overproductie gestopt is, ik leg hem nu gewoon steeds aan de andere borst aan.
Van mijn eerste menstruatie deze maand heb ik helemaal niets gemerkt in de productie :)

Linda ik hoop dat ze vannacht niet meer gaat drinken dan!
Wat rot dat je nu alweer spruw gehad hebt zeg, ik denk dat dat wel kan samenhangen met de menstruatie, dat dan je weerstand wat verlaagd. De candida schimmel komt normaal ook voor op ons lichaam, maar vormt pas een probleem zodra de weerstand verlaagd is.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85491060
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:07 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook heel snel vaginale schimmelinfecties }:| Ik zat al na te gaan of ik me op die manier besmet kan hebben ofzo, maar dat lijkt me onlogisch. Hopelijk krijgen we het nu niet, want ik ben het wel een beetje zat. Ongesteld-spruw-behandeling-ongesteld :')
dat kan ook best hoor. Ik dacht dat het dezelfde schimmel kon zijn.
pi_85491126
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, is dezelfde. Zo komen heel veel baby'tjes ook aan spruw na de bevalling.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85491244
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:11 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ja, is dezelfde. Zo komen heel veel baby'tjes ook aan spruw na de bevalling.
zie je wel, ik had het ergens opgeslagen in m'n hoofd.
pi_85491364
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar opzich kom ik niet van vagina naar tepels ofzo. Of zou 'ie dan door mn lijf gaan zwerven? Geen idee hoe zoiets werkt :') En dan meteen het "bah :{w " van mn moeder he... alsof ik me niet was ofzo en mn viezigheid in Lotte's mond smeer :N

Twinkly, Lotte is trouwens helemaal fan van de GV! Na het drinken werd ze helemaal blij als ik het flesje pakte. Ze werd ook heel boos als ik het wattenstaafje weg ging gooien :P
Lotte!
Noah!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:20:00 #64
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85491496
Misschien door een handdoek ofzo? Heb je alle handdoeken en dergelijke bijvoorbeeld gewassen op minimaal 60 graden?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85491568
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:16 schreef Linda2205 het volgende:
Twinkly, Lotte is trouwens helemaal fan van de GV! Na het drinken werd ze helemaal blij als ik het flesje pakte. Ze werd ook heel boos als ik het wattenstaafje weg ging gooien :P
Lol! Maar dat spul is hartstikke bitter!! :D
pi_85491623
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien door een handdoek ofzo? Heb je alle handdoeken en dergelijke bijvoorbeeld gewassen op minimaal 60 graden?
Ja, doe ik altijd al, standaard. Hydrofielen enz. gaan mee met de 40 graden was, maar die komen alleen met melk in aanraking, niet met Lottes mond of mijn tepels (of andere stukken van mijn lijf :P )
Lotte!
Noah!
pi_85491663
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:21 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Lol! Maar dat spul is hartstikke bitter!! :D
Ik snap er ook niks van, het stinkt ook :P De laatste 2 dagen vond ze het niet lekker meer, dus misschien zorgt het voor verlichting ofzo, als de spruw nog erg aanwezig is?
Lotte!
Noah!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:25:11 #68
12913 GreatWhiteSilence
pi_85491724
Annicka vond het spul ook wel best. Al weet ik niet wat ze er tegenwoordig van zou vinden, ze was drie maanden ofzo toen we het gebruikten. Bij de nystatine deed ze op een gegeven moment haar mond niet meer open, de GV vond ze prima. :Y
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85491761
Omdat Candida sowieso al op je huid aanwezig is denk ik dat door de menstruatie weerstand verlaagd of de zuurgraad van je huid (en vagina) veranderd en daardoor de schimmel kans heeft zich uit te breiden en problemen te veroorzaken.
pi_85491934
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka vond het spul ook wel best. Al weet ik niet wat ze er tegenwoordig van zou vinden, ze was drie maanden ofzo toen we het gebruikten. Bij de nystatine deed ze op een gegeven moment haar mond niet meer open, de GV vond ze prima. :Y
Is Nystatine dat wat in haar mond gaat? Wij hadden miconazol (ofzo) en dat vond ze ook helemaal super! (Beetje jammer voor mij dat ze de 2e keer tandjes had :P)
Lotte!
Noah!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:33:11 #71
12913 GreatWhiteSilence
pi_85492078
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:29 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Is Nystatine dat wat in haar mond gaat? Wij hadden miconazol (ofzo) en dat vond ze ook helemaal super! (Beetje jammer voor mij dat ze de 2e keer tandjes had :P)
Ja. Vies, plakkerig spul. :{ In principe moet je volgens de voorschriften van de fabrikant 4 keer per dag 1 ml naar binnen proppen, maar wij gebruikten het na iedere voeding.

Balen dat het wassen en dergelijke niet helpt. -O-
pi_85492188
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ja. Vies, plakkerig spul. :{ In principe moet je volgens de voorschriften van de fabrikant 4 keer per dag 1 ml naar binnen proppen, maar wij gebruikten het na iedere voeding.

Balen dat het wassen en dergelijke niet helpt. -O-
Dat deed ik ook, na iedere voeding en dan met je vinger verspreiden (voor zover dat ging, want ze klemde met dr kaakjes, zodat ze het er vanaf kon sabbelen. Daardoor kan ze nu wel op commando aaaaaaa-en, wat weer handig is met tandenpoetsen :P). Maar na iedere voeding was nu ook maar 3x per dag natuurlijk..das anders als met een 3 maanden baby
Lotte!
Noah!
pi_85492439
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:23 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Ja, doe ik altijd al, standaard. Hydrofielen enz. gaan mee met de 40 graden was, maar die komen alleen met melk in aanraking, niet met Lottes mond of mijn tepels (of andere stukken van mijn lijf :P )
Je melk is ook besmet hè, hydrofielen dus óók op 60 graden of hoger wassen! Besmette melk uit de vriezer niet meer geven, want herbesmetting. En als je een vaginale schimmel hebt, moet R ook worden meebehandeld, want je blijft elkaar besmetten...
pi_85492535
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 22:40 schreef WupWup het volgende:

[..]

Je melk is ook besmet hè, hydrofielen dus óók op 60 graden of hoger wassen! Besmette melk uit de vriezer niet meer geven, want herbesmetting. En als je een vaginale schimmel hebt, moet R ook worden meebehandeld, want je blijft elkaar besmetten...
Weet ik dat melk besmet is, maar als die hydrofiel alleen de melk opvangt, maar niet met Lotte's mondje in contact komt of met mijn tepels, is dat toch niet erg? :@ * morgen wasje draaien gaat Melk in de vriezer heb ik niet :)

En R. en ik besmetten elkaar niet :X ;( }:|
Lotte!
Noah!
  donderdag 19 augustus 2010 @ 22:43:37 #75
12913 GreatWhiteSilence
pi_85492558
Ja, dat was minimaal 5 keer per dag ofzo, en dan ook nog in de nacht. :X
Mochten we ooit weer eens last hebben van spruw, zal ik meteen GV gebruiken. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')