Irritant wel, maar het hoeft écht niet te betekenen dat je de rest vd borstvoedingsperiode met hyperlactatie zit. Ik heb zelf ookde eerste maanden veel last ervan gehad, of eigenlijk Emma, maar dat is uiteindelijk toch helemaal genormaliseerd. Op den duur gaat je kind ook meer drinken he, dus dan kun je bijna niet meer hyperen ten opzichte van de vraagquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:43 schreef Orea het volgende:
Ik word een beetje moe van mijn rechterborstLeia heeft 2 dagen gehad dat ze het liefst constant aan de borst wilde (regelen regelen!) maar mijn rechterborst is gelijk weer overactief
![]()
Toen ik gisteren maar weer de borsten ging resetten om via blokvoeden de boel weer rustig te krijgen, kwam er zoveel uit dat mijn kolf het niet aankon en er melk in het slangetje gezogen werd (en daar komt normaliter geen melk...)
Denk maar als ze weer een regeldag heeft dat ik haar voornamelijk links ga aanleggen en dan de voedingen die ze rechts zou moeten hebben afkolf. Helaas had de lactatiekundige dit al gezegd, doordat ze in de eerste week zijn gaan overproduceren ligt die blauwdruk vast en heb ik vrij snel kans op weer overproductie...
Maar man o man, dat voelt echt niet fijn hoor
Ik vind nu een blouse ook erg fijn... simpelweg openknopen en je kunt erbijquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:44 schreef pessie het volgende:
Oh ja, misschien een stom vraagje. Ik pas geen kleren meer. Mn zwangerschapskleding slobbert en mn eigen kleding past nog lang niet. Waar moet ik op letten bij het kopen van kleding met het oog op het geven van borstvoeding? Zijn er bepaalde tips die jullie kunnen geven waar ik op kan letten?
De Medela Swingquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:56 schreef WupWup het volgende:
[..]
Irritant wel, maar het hoeft écht niet te betekenen dat je de rest vd borstvoedingsperiode met hyperlactatie zit. Ik heb zelf ookde eerste maanden veel last ervan gehad, of eigenlijk Emma, maar dat is uiteindelijk toch helemaal genormaliseerd. Op den duur gaat je kind ook meer drinken he, dus dan kun je bijna niet meer hyperen ten opzichte van de vraagTwinkly en Asy hadden ook last van hyperlactatie, bij hun is het ook goed gekomen.
Ik leef met je mee though, tis niet grappig nee. Welke kolf heb je trouwens?
ja, dan zal je weerstand wat minder zijn. Ik ben ook erg gevoelig voor schimmels.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:01 schreef Linda2205 het volgende:
Mijn baby is vandaag voor het eerst zonder welterusten-voeding gaan slapen. Merk echt dat mn menstruatie er in hakt. (Vrijdag is het weer zo ver). Duurt lang voor ik een TSR krijg, vooral 's middags en 's avonds. Hierdoor heeft ze er gewoon geen zin in. Ondertussen hebben we 2x spruw gehad, iedere keer tijdens of direct na mn menstruatie. Kan dat samenhangen?
Ja, ik heb ook heel snel vaginale schimmelinfectiesquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:05 schreef Ticootje het volgende:
[..]
ja, dan zal je weerstand wat minder zijn. Ik ben ook erg gevoelig voor schimmels.
dat kan ook best hoor. Ik dacht dat het dezelfde schimmel kon zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:07 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook heel snel vaginale schimmelinfectiesIk zat al na te gaan of ik me op die manier besmet kan hebben ofzo, maar dat lijkt me onlogisch. Hopelijk krijgen we het nu niet, want ik ben het wel een beetje zat. Ongesteld-spruw-behandeling-ongesteld
Ja, is dezelfde. Zo komen heel veel baby'tjes ook aan spruw na de bevalling.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat kan ook best hoor. Ik dacht dat het dezelfde schimmel kon zijn.
zie je wel, ik had het ergens opgeslagen in m'n hoofd.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:11 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ja, is dezelfde. Zo komen heel veel baby'tjes ook aan spruw na de bevalling.
Ja, maar opzich kom ik niet van vagina naar tepels ofzo. Of zou 'ie dan door mn lijf gaan zwerven? Geen idee hoe zoiets werktquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
dat kan ook best hoor. Ik dacht dat het dezelfde schimmel kon zijn.
Lol! Maar dat spul is hartstikke bitter!!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:16 schreef Linda2205 het volgende:
Twinkly, Lotte is trouwens helemaal fan van de GV! Na het drinken werd ze helemaal blij als ik het flesje pakte. Ze werd ook heel boos als ik het wattenstaafje weg ging gooien
Ja, doe ik altijd al, standaard. Hydrofielen enz. gaan mee met de 40 graden was, maar die komen alleen met melk in aanraking, niet met Lottes mond of mijn tepels (of andere stukken van mijn lijfquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Misschien door een handdoek ofzo? Heb je alle handdoeken en dergelijke bijvoorbeeld gewassen op minimaal 60 graden?
Ik snap er ook niks van, het stinkt ookquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:21 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Lol! Maar dat spul is hartstikke bitter!!
Is Nystatine dat wat in haar mond gaat? Wij hadden miconazol (ofzo) en dat vond ze ook helemaal super! (Beetje jammer voor mij dat ze de 2e keer tandjes hadquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Annicka vond het spul ook wel best. Al weet ik niet wat ze er tegenwoordig van zou vinden, ze was drie maanden ofzo toen we het gebruikten. Bij de nystatine deed ze op een gegeven moment haar mond niet meer open, de GV vond ze prima.
Ja. Vies, plakkerig spul.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:29 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Is Nystatine dat wat in haar mond gaat? Wij hadden miconazol (ofzo) en dat vond ze ook helemaal super! (Beetje jammer voor mij dat ze de 2e keer tandjes had)
Dat deed ik ook, na iedere voeding en dan met je vinger verspreiden (voor zover dat ging, want ze klemde met dr kaakjes, zodat ze het er vanaf kon sabbelen. Daardoor kan ze nu wel op commando aaaaaaa-en, wat weer handig is met tandenpoetsenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:33 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja. Vies, plakkerig spul.In principe moet je volgens de voorschriften van de fabrikant 4 keer per dag 1 ml naar binnen proppen, maar wij gebruikten het na iedere voeding.
Balen dat het wassen en dergelijke niet helpt.
Je melk is ook besmet hè, hydrofielen dus óók op 60 graden of hoger wassen! Besmette melk uit de vriezer niet meer geven, want herbesmetting. En als je een vaginale schimmel hebt, moet R ook worden meebehandeld, want je blijft elkaar besmetten...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:23 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Ja, doe ik altijd al, standaard. Hydrofielen enz. gaan mee met de 40 graden was, maar die komen alleen met melk in aanraking, niet met Lottes mond of mijn tepels (of andere stukken van mijn lijf)
Weet ik dat melk besmet is, maar als die hydrofiel alleen de melk opvangt, maar niet met Lotte's mondje in contact komt of met mijn tepels, is dat toch niet erg?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:40 schreef WupWup het volgende:
[..]
Je melk is ook besmet hè, hydrofielen dus óók op 60 graden of hoger wassen! Besmette melk uit de vriezer niet meer geven, want herbesmetting. En als je een vaginale schimmel hebt, moet R ook worden meebehandeld, want je blijft elkaar besmetten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |