abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:54:18 #126
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85519745
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 16:53 schreef Orea het volgende:
Dames met grote borsten, hoe doen jullie dat met voeden in het openbaar?

Ik heb voedingsshirts van de Prenatal. Ik vind ze prettig. Die van missEtam zijn ook fijn (niet de hemdjes maar wel de shirts).
Verder is het ook een beetje een kwestie van oefenen.

Ik zit op 75H ;)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:06:49 #127
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85520047
Nu jullie het er toch over hebben, is lekkende tepels normaal na afloop?

En ik heb verder nog geen voedingsshirtjes gekocht, kijken of manlief morgen even mee de stad in wil, alhoewel H&M op zaterdag is een slecht idee...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:14:08 #128
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85520226
pessie, ja, dat is normaal.
bij een orgasme komt oxytocine vrij, en dat is hetzelfde hormoon dat zorg voor je toeschietreflex.
dus door klaarkomen kan je een toeschietreflex krijgen :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85523508
Dat had ik ook regelmatig pessie. Tegenwoordig niet meer, maar zeker in het begin. Niet alleen door een orgasme, maar ook als meneer ze aanraakte.

Qua kleding had ik overal een hemdje onderaan. Shirt omhoog, hemdje naar beneden. Anders zit je zo met een blote buik, als je alleen je shirt hebt en die gaat omhoog...
Lotte!
Noah!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:23:07 #130
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_85523811
Ik heb nooit last gehad van een blote buik: er ligt meestal een kind voor in dat geval... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_85524688
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:23 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik heb nooit last gehad van een blote buik: er ligt meestal een kind voor in dat geval... :P
Lotte was helaas niet zo elastisch dat ze de voorkant en beide zijkanten kon bedekken :P
Lotte!
Noah!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:41:19 #132
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85528810
Ik heb nooit lekkende borsten gehad tijdens de sex :N
Ook niet bij een orgasme (op welk front dan ook)
Maar het kan wel, wat Davinia zegt...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:04:51 #133
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85529735
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:41 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb nooit lekkende borsten gehad tijdens de sex :N
Oho, welles! zie boven!
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:10:46 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85529946
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 23:04 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

Oho, welles! zie boven!
Die lekten niet vanzelf :6
  zondag 22 augustus 2010 @ 07:32:46 #135
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85563497
Slinkende boezem, check ;(
Alle fabels ten spijt is er na 3,5 jaar non-stop voeden c.q. zwanger zijn weinig meer van over.
Theezakjes, striae... en de zwaartekracht heeft me ook al verslagen :X

Volgende week wordt Toby 1 jaar. Een paar dagen geleden zijn we er achter gekomen dat hij erg allergisch is voor koemelk, kippenei en pinda. Beter laat dan nooit he :')
Borstvoeding krijgt hij niet zo veel meer, eigenlijk voornamelijk nog rond middernacht, 's nachts minstens 1x en 's ochtends. Soms ook voor het slapen gaan en als ik er ben mag hij overdag ook vaker, maar die kans laat hij meestal liggen. Kolven doe ik al maanden niet meer.
Nu ben ik me overal aan het inlezen, wat mag hij wel, wat niet... Op 31 augustus hebben we een afspraak bij een diëtiste. Geen idee waarvoor eigenlijk, aan de telefoon zei ze dat ze zulke allergieën eigenlijk niet "doen" :?
Nou ja, ik ga er ook maar van uit dat ze weinig tot niks weet over bv.
Misschien dat iemand hier weet hoe het zit in mijn situatie?
Als ik op mijn werk ben, kan ik dan bijvoorbeeld gewoon een broodje ei eten? Warme chocolademelk drinken??
Hoe lang duurt het voor de voor Toby schadelijke stoffen uit mijn systeem zijn? Of moet ik nu ook voor een full-blown dieet gaan?
En hoe schadelijk IS het eigenlijk als ik gewoon brood eet i.p.v. een koemelkvrije variant?
Ik kan er niks over terugvinden, alle borstvoeding/allergie - info heeft betrekking op kleine baby's die nog veel vaker bv krijgen en daar ook meer afhankelijk van zijn dan mijn kleine vreetzakje.
Die allemaal dingen die hij altijd zo goed at en zo lekker vond nu ineens niet meer mag ;(
.... met gevoel voor drama....
pi_85563643
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 07:32 schreef Kersjes het volgende:
Slinkende boezem, check ;(
Alle fabels ten spijt is er na 3,5 jaar non-stop voeden c.q. zwanger zijn weinig meer van over.
Theezakjes, striae... en de zwaartekracht heeft me ook al verslagen :X

Volgende week wordt Toby 1 jaar. Een paar dagen geleden zijn we er achter gekomen dat hij erg allergisch is voor koemelk, kippenei en pinda. Beter laat dan nooit he :')
Borstvoeding krijgt hij niet zo veel meer, eigenlijk voornamelijk nog rond middernacht, 's nachts minstens 1x en 's ochtends. Soms ook voor het slapen gaan en als ik er ben mag hij overdag ook vaker, maar die kans laat hij meestal liggen. Kolven doe ik al maanden niet meer.
Nu ben ik me overal aan het inlezen, wat mag hij wel, wat niet... Op 31 augustus hebben we een afspraak bij een diëtiste. Geen idee waarvoor eigenlijk, aan de telefoon zei ze dat ze zulke allergieën eigenlijk niet "doen" :?
Nou ja, ik ga er ook maar van uit dat ze weinig tot niks weet over bv.
Misschien dat iemand hier weet hoe het zit in mijn situatie?
Als ik op mijn werk ben, kan ik dan bijvoorbeeld gewoon een broodje ei eten? Warme chocolademelk drinken??
Hoe lang duurt het voor de voor Toby schadelijke stoffen uit mijn systeem zijn? Of moet ik nu ook voor een full-blown dieet gaan?
En hoe schadelijk IS het eigenlijk als ik gewoon brood eet i.p.v. een koemelkvrije variant?
Ik kan er niks over terugvinden, alle borstvoeding/allergie - info heeft betrekking op kleine baby's die nog veel vaker bv krijgen en daar ook meer afhankelijk van zijn dan mijn kleine vreetzakje.
Die allemaal dingen die hij altijd zo goed at en zo lekker vond nu ineens niet meer mag ;(
Alles wat jij eet komt in je melk terecht. Dus ook dat brood wat niet melkvrij is. (Er is gelukkig heel veel lekker brood dat gewoon melkvrij is)
De hoeveelheden die in je voeding komen zijn natuurlijk erg weinig. Als hij er nu niet op reageert zou dat ook kunnen, omdat de hoeveelheden te klein zijn. (Dat schijnt zo te zijn met gluten, die komen ook in de bv, maar als een kindje toch allegisch blijkt reageren ze vaak niet omdat de hoeveelheid die in de borstvoeding komt gewoonweg te weinig is om een reactie te veroorzaken)

Reageert Tobi nu wel op je melk, dan zit er echt maar 1 ding op en dat is de producten uit je dieet halen. Melk vond ik het meest vervelend, dat zit echt in heel veel producten, tot kruidenzakjes van de knorr toe. Ei is best simpel, dat zit m vooral in de lekkernij zoals koek, cake enzo.. Dus goed voor de lijn als je het moet skippen.

Pinda heb ik dan weer geen ervaring mee, maar het lijkt me een product wat niet in veel voedingswaar verstopt zit.

Je bent de aankomende tijd vooral bezig met zoeken naar producten die je mag, etiketten lezen enz.. Je vervangt wat hier en daar en dan is het eigenlijk prima te doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85563651
Oh en het is denk ik toch wel een aanrader Tobi helemaal vrij te krijgen van de producten, zeker de aankomende tijd... Als alles rustig is kun je weer in overleg gaan provoceren..
pi_85563715
Ik kom me hier nog even 'melden'. Vorige week ben ik echt beginnen afbouwen. Momenteel kolf ik nog één keer af per dag zodat ik niet ga doorlekken, maar het live voeden is nu helemaal voorbij. Ik vond het een mooie periode die nu is afgelopen, maar heb in die bijna 6 maanden eigenlijk nooit het "o zo intieme" ervaren waar veel vrouwen over praten. Het is speciaal, dit zeker en vast, maar niet zo speciaal dat ik het gevoel dat ik erbij krijg niet tijdens andere momenten ervaar met Thomas.
Het is wat mij betreft een eerste stap in het loslaten-proces die er in mijn ogen bij hoort.
  zondag 22 augustus 2010 @ 13:53:08 #139
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85568875
Thanks Tico, ik ga er zelf dus ook flink mee aan de slag. Kan wel een paar kilo missen ;)
Maar het is moeilijk hoor, zonder erbij na te denken nam ik een paar happen brood met roomkaas. En toen we vanmorgen visite hadden zat ik nota bene te praten over Toby's allergie en nam toen zelf een koekje o|O
Het zit in mijn aard om alles wat los en vast zit te eten, maar voor de gezondheid van Toby moet ik nu gewoon constant alert blijven als het op eten en koken aankomt. En da's even wennen nog.
pi_85570493
Je kan koekjes zonder ei maken, maar of het ook zonder melk kan... Dat weet ik niet.
  zondag 22 augustus 2010 @ 14:57:27 #141
259886 pessie
pi_85570829
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Je kan koekjes zonder ei maken, maar of het ook zonder melk kan... Dat weet ik niet.
Bij de ah heb je (bak)boter die volledig melkvrij is. Die kun je bijvoorbeeld op je brood smeren, maar ook in koekjes verwerken. Verder kun je op internet veel recepten vinden zonder de ingredienten waar Tobi allergisch voor is.
Aangezien Tobi al bijna 1 is, is het dan niet "handiger" om over te stappen op speciale kunstvoeding?
pi_85571024
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 14:57 schreef pessie het volgende:

[..]
Aangezien Tobi al bijna 1 is, is het dan niet "handiger" om over te stappen op speciale kunstvoeding?
Dat dacht ik ook :Y Althans, ik zou wel overstappen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 15:33:34 #143
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85571981
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 14:45 schreef Ticootje het volgende:
Ja joh, alles kan :Y
Maar het koekje dat vandaag in mijn mond verdween had zo'n melkachtig advocaatlaagje van boven zitten. Ouch...

Kunstvoeding heeft hij een paar maanden terug al steeds geweigerd. We hebben Nutrilon, Friso en Kruidvat geprobeerd (standaard, niet de hypoallergeen versie), allen zonder succes. Dit zou dan zijn ter aanvulling zijn geweest op de bv, puur omdat mijn kolfopbrengst zo beroerd was. Maar hij lustte het dus niet. Lijkt me dat de hypo geen ander resultaat zou geven.
Toby z'n allergie is vooralsnog geen reden om te stoppen met bv. Integendeel! De voordelen wegen m.i. niet op tegen de nadelen.
pi_85572004
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 14:57 schreef pessie het volgende:

[..]

Bij de ah heb je (bak)boter die volledig melkvrij is. Die kun je bijvoorbeeld op je brood smeren, maar ook in koekjes verwerken. Verder kun je op internet veel recepten vinden zonder de ingredienten waar Tobi allergisch voor is.
Vanaf 1 hoef je helemaal geen kunstvoeding meer te geven. Je hebt wel die soya peuter groei meuk...
  zondag 22 augustus 2010 @ 15:35:58 #145
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85572081
En ik heb nu trouwens koekjes zonder ei en zonder melk in huis!
Simpele biscuitjes, hij kreeg er net een en heeft hem heerlijk opgesmikkeld :Y)
pi_85578123
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 15:04 schreef leonieke het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook :Y Althans, ik zou wel overstappen.
Júist een kindje met allergien kan borstvoeding goed gebruiken. Het is toch hartstikke krom om een kindje wat allergisch is voor koemelk dan maar gehydrolyseerde koemelk te gaan voeren?

Kersjes, wat rot dat hij zoveel allergiën blijkt te hebben. Ik weet niet hoe jullie traject verder is geweest, maar had je het verwacht? Goed van je dat je zelf ook op dieet gaat! Er is inderdaad redelijk goed mee te leven, mijn broertje was allergisch voor koemelk en kippeneiwit. Hij dronk bijvoorbeeld soyamelk en at geitenkaas. Daar kon 'ie wel tegen. En uiteindelijk is 'ie eroverheen gegroeid.

[ Bericht 0% gewijzigd door WupWup op 22-08-2010 19:01:57 (typfoutje) ]
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:11:37 #147
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_85582687
Wup, het is geen complete verrassing.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 augustus 2010 @ 21:12:28 #148
259886 pessie
pi_85582717
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 19:01 schreef WupWup het volgende:

[..]

Júist een kindje met allergien kan borstvoeding goed gebruiken. Het is toch hartstikke krom om een kindje wat allergisch is voor koemelk dan maar gehydrolyseerde koemelk te gaan voeren?

Kersjes, wat rot dat hij zoveel allergiën blijkt te hebben. Ik weet niet hoe jullie traject verder is geweest, maar had je het verwacht? Goed van je dat je zelf ook op dieet gaat! Er is inderdaad redelijk goed mee te leven, mijn broertje was allergisch voor koemelk en kippeneiwit. Hij dronk bijvoorbeeld soyamelk en at geitenkaas. Daar kon 'ie wel tegen. En uiteindelijk is 'ie eroverheen gegroeid.
Maar is dat ook nog zo als een kindje al bijna 1 is? Ik heb begrepen dat het voor de allergieën het beste is om 6 maanden volledig borstvoeding te geven, maar hij is al bijna een dreumes, in hoeverre draagt het dan nog iets bij?
Daarnaast bedoelde ik speciale voeding, niet eens de pepti variant maar er is nog een specialere soort (heb een vriendin wiens zoontje die speciale soort kreeg vanwege koemelkallergie, eiwit allergie en nog wat meer, ruikt heel zuur).
pi_85582830
Neocate.
pi_85583341
Kersjes, op het borstvoedingsforum is/wordt er ook geschreven over allergieën, ik meen dat er zelfs een aparte categorie voor is. Er zitten daar moeders die al heel lang een dieet volgen, waarschijnlijk kunnen ze je zo een lijst met toegestane prodcuten mailen. Stefan Kleintjes en Gonneke van Veldhuizen (lactatiekundige) weten er ook veel van af, daar zou je een e-mailconsult kunnen aanvragen. Veel succes ermee!

Borstvoeding, mits je uiteraard een dieet volgt, is juist heel goed voor kindjes met een allergie. Het zit boordevol voedingsstoffen (die vliegen er echt niet plotseling uit na 6 maanden of langer), antistoffen en het belangrijkste is dat het bedoeld is voor mensenkinderen. Daar kan geen (al dan niet) aangepaste kunstvoeding tegenop! Even geen uitgebreide bronvermelding maar ter ondersteuning van WupWup :) .

[ Bericht 2% gewijzigd door Jore op 22-08-2010 21:44:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')