Ik kan hier z'n NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO horen.quote:
Dan kan het topic net zo goed op slot, want daar weten ze overal wel een samenzwering achter te vinden.quote:
Heb je het nu over de evolutie theorie of genealogie? Tussen anno nu en 1166 hebben wij in NL toch ook niet allemaal de Graaf Floris van Nassau ofzo als afstammeling?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:27 schreef tass het volgende:
Als je maar ver genoeg terug gaat, dan zijn we allemaal verwant aan elkaar.....
Iedereen stamt toch van adam en eva af?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:27 schreef tass het volgende:
Als je maar ver genoeg terug gaat, dan zijn we allemaal verwant aan elkaar.....
Hoeveel kinderen had Karel de Grote dan wel niet? 'n stuk of 20.000?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:41 schreef freako het volgende:
De gemeenschappelijke voorvader is de Engelse koning Jan zonder Land.
Ik ben benieuwd hoeveel % van de Amerikaanse bevolking afstamt van deze koning, er wordt bijvoorbeeld ook weleens gezegd dat een derde van de Nederlanders afstamt van Karel de Grote.
\quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:40 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Schopje in je noten?
Dit is een MSM kranten bericht heur![]()
Slechts 20.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:44 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen had Karel de Grote dan wel niet? 'n stuk of 20.000?
Kieskeurigheid en opinie, het is gewoon nieuws ongeacht of jij dat leuk vindt of niet ok?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:47 schreef Casualty het volgende:
[..]
\
KBL
Lol
Mensen die "kwaliteitskranten" lezen
Iddquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:59 schreef Ringo het volgende:
De opbouw van de TT stemt me droef, heel droef..
De 12de eeuw.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:41 schreef freako het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel % van de Amerikaanse bevolking afstamt van deze koning, er wordt bijvoorbeeld ook weleens gezegd dat een derde van de Nederlanders afstamt van Karel de Grote.
waar is het beloofde statistische verhaal?quote:....
De vraag of dit toeval zou kunnen zijn wordt al snel beantwoord als je je gaat afvragen hoe groot die kans zou zijn als je dit zou berekenen statistisch gezien maar later daarover meer.
....
Welke nieuwswaarde? weinig als je zoals anderen denkt dat 45% vd NL bevolking van koning Willem II afstamd b.v.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
De 12de eeuw..
Leuk voor het onderzoekende kind, maar welke nieuwswaarde heeft dit bericht nog meer?
Willem II.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:20 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Welke nieuwswaarde? weinig als je zoals anderen denkt dat 45% vd NL bevolking van koning Willem II afstamd b.v.
Deze Willem II.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:20 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Welke nieuwswaarde? weinig als je zoals anderen denkt dat 45% vd NL bevolking van koning Willem II afstamd b.v.
Dit was al ruim 10 jaar geleden door David Icke bekendgemaakt.quote:Het meisje die op ongeveer de 5de klas lagere school zit komt na uitvoerig geneologisch onderzoek met behulp van haar grootvader tot de ontdekking dat alle Amerikaanse presidenten op een na (Martin van Buuren) afstammen van een en dezelfde overgrootvader.
Karel de Grote leefde 1200 jaar geleden, dat zijn een 40-tal generaties. Als je de aanname doet dat 2 kinderen per afstammeling zich voortplanten, kom je volgens mij uit op 240 = 1,1 * 1012 afstammelingen in de 40e generatie, ongeveer 150 keer de huidige wereldbevolking.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:44 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen had Karel de Grote dan wel niet? 'n stuk of 20.000?
Kan, maar er leefden in die tijd nog meer mannen behalve Karel.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:02 schreef freako het volgende:
[..]
Karel de Grote leefde 1200 jaar geleden, dat zijn een 40-tal generaties. Als je de aanname doet dat 2 kinderen per afstammeling zich voortplanten, kom je volgens mij uit op 240 = 1,1 * 1012 afstammelingen in de 40e generatie, ongeveer 150 keer de huidige wereldbevolking.
De aanname is dus iets te optimistisch (), bv door inteelt, ziektes, oorlogen, ongehuwd zijn, onvruchtbaarheid etc. maar het toont wel aan dat na 40 generaties het aantal nakomelingen aardig op kan lopen.
Wij allemaal toch?quote:
Ja, en de kans is best aannemelijk dat een afstammeling van die man trouwde met een afstammeling van Karel de Grote. Het aantal voorouders neemt immers net zo hard toe elke generatie.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Kan, maar er leefden in die tijd nog meer mannen behalve Karel.
Het nieuwswaardige vind ik eraan dat blijkbaar de hele stamboom tot aan Jan zonder Land terug te zoeken is, dat van alle 40+ presidenten ook de hele afstamming tot 8 eeuwen terug nooit onderbroken is (verwoesting van gegevens door brand ed.).quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
De 12de eeuw..
Leuk voor het onderzoekende kind, maar welke nieuwswaarde heeft dit bericht nog meer?
Het tweede, neem ik aan.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:53 schreef Pandorado het volgende:
Is dit eigenlijk in mannelijke lijn teruggerekend of zoals het het beste uitkwam? Het tweede levert waarschijnlijk niet echt een verhaal op waar ik statistisch gezien van onder de indruk moet raken, of het moet zijn dat er blijkbaar iemand net zolang heeft zitten zoeken totdat ze de gelukkige oergrootvader gevonden had.
Ja, behalve van Karel de Grote stamt iedere Europeaan ook af van 80 (40 vind ik wat pessimistisch, de generatieduur tot voor kort lag eerder rond de 15 dan rond de 30) groot80vaders.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Kan, maar er leefden in die tijd nog meer mannen behalve Karel.
Ik denk dat van Jan zonder Land een heel stel afstammelingen bekend zijn, omdat afstammingsgegevens van adellijke families behoorlijk goed bijgehouden zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:12 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Het nieuwswaardige vind ik eraan dat blijkbaar de hele stamboom tot aan Jan zonder Land terug te zoeken is, dat van alle 40+ presidenten ook de hele afstamming tot 8 eeuwen terug nooit onderbroken is (verwoesting van gegevens door brand ed.).
Mijn hemel...quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:20 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Obama was toch een mulat? half blank dus?quote:
Het gaat niet zozeer om de gemeenschappelijk voorouder, maar om het feit dat alle-presidenten-op-1-na die voorouder hebben, dat is toch wel heel erg apart.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:50 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, en de kans is best aannemelijk dat een afstammeling van die man trouwde met een afstammeling van Karel de Grote. Het aantal voorouders neemt immers net zo hard toe elke generatie.
Ik ben wel benieuwd naar de statistiek hiervan, maar ik gok dat de kans eigenlijk heel groot is dat ergens een gemeenschappelijke voorouder zit.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:31 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om de gemeenschappelijk voorouder, maar om het feit dat alle-presidenten-op-1-na die voorouder hebben, dat is toch wel heel erg apart.
Dat is zeker best wel waarschijnlijk.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:06 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de statistiek hiervan, maar ik gok dat de kans eigenlijk heel groot is dat ergens een gemeenschappelijke voorouder zit.
Als je dertig generaties terug gaat, zit je aan meer dan een miljard over-over groot ouders, veel meer dan de wereldbevolking destijds (1410), dus vrij logisch dat iedereen familie is van elkaar.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:06 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de statistiek hiervan, maar ik gok dat de kans eigenlijk heel groot is dat ergens een gemeenschappelijke voorouder zit.
al die presidenten kunnen wel uit dezelfde groep komen als die timmermannen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat is zeker best wel waarschijnlijk.
Wat het volgens mij apart maakt is dat de afstammelingen eenzelfde beroep hebben, en dan niet timmerman of boer, maar president van de VS (want zo veel presidenten van de VS lopen er niet tegelijk op de wereld rond, tegenover pak-em-beet timmerman of schilder)
naast die presidenten hebben nog 200.000.000 andere mensen dezelfde voorvader via één of andere lijnquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat het volgens mij apart maakt is dat de afstammelingen eenzelfde beroep hebben, en dan niet timmerman of boer, maar president van de VS (want zo veel presidenten van de VS lopen er niet tegelijk op de wereld rond, tegenover pak-em-beet timmerman of schilder)
Harry Truman sold cheap suits, he wound up dropping an atomic bombquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het andersom: Je moet heel ver terug gaan om van willekeurige mensen een gemeenschappelijk voorouder te vinden. Omdat van zo ver terug alleen de adellijke lijnen zijn vastgelegd, kom je automatisch daar uit om een gezamenlijke ouder te vinden. Iedereen heeft wel één persoon van adel ergens in de familie (zeker als je ook vrouwelijke takken mee telt) en die deden het vooral onderling, dus van daaraf is het makkelijk volgen tot die ene stamvader.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:42 schreef JoPiDo het volgende:
Als je dan ook bedenkt dat intelligentie en succes tot op zekere hoogte 'erfelijk' is, is het niet verwonderlijk dat binnen al deze stambomen de meeste (zo niet alle) presidenten geboren zijn.
En omdat rijke/succesvolle families al langere tijd over de middelen, tijd en geld beschikken om hun stamboom te documenteren, is het niet verwonderlijk dat dat meisje dit ontdekt heeft.
Precies... Aangezien het exponentieel schaalt, is het niet zo'n wonder.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je maar ver genoeg zoekt is iedereen wel familie van elkaar.
je hebt 2 ouders
4 overgroot ouders
8 over - overgroot ouders
16 over over - overgroot ouders
32 over over over - overgroot ouders
64 over over over over - overgroot ouders
128 over over over over over - overgroot ouders
256 over over over over over over - overgroot ouders
Dan zijn we bij de achtste generatie
etc etc
Geen wonder dus dat men familie is.
Precies, je het net zo goed kunnen omdraaien en stellen dat alle Amerikaanse presidenten van dezelfde boer ergens in de middeleeuwen afstammen. Alleen is de stamboom van die willekeurige boer niet vastgelegd.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:49 schreef Flurry het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het andersom: Je moet heel ver terug gaan om van willekeurige mensen een gemeenschappelijk voorouder te vinden. Omdat van zo ver terug alleen de adellijke lijnen zijn vastgelegd, kom je automatisch daar uit om een gezamenlijke ouder te vinden. Iedereen heeft wel één persoon van adel ergens in de familie (zeker als je ook vrouwelijke takken mee telt) en die deden het vooral onderling, dus van daaraf is het makkelijk volgen tot die ene stamvader.
Waarschijnlijk hebben ze honderden gemeenschappelijke vaders, maar de rest is minder interessant of niet terug te vinden.
Je was de oma's en opa's vergetenquote:Op maandag 9 augustus 2010 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je maar ver genoeg zoekt is iedereen wel familie van elkaar.
je hebt 2 ouders
4 groot ouders
8 overgroot ouders
16 over - overgroot ouders
32 over over - overgroot ouders
64 over over over - overgroot ouders
128 over over over over - overgroot ouders
256 over over over over over - overgroot ouders
512 over over over over over over - overgroot ouders
Dan zijn we bij de 9de generatie
etc etc
Geen wonder dus dat men familie is.
Die samenzweringstheorieën waar je mee opent rechtvaardigen een schopje naar BNW wel wat mij betreft.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:40 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Schopje in je noten?
Dit is een MSM kranten bericht heur![]()
Mpemba was dan wel weer een baas: http://nl.wikipedia.org/wiki/Erasto_B._Mpembaquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij is dit net zo een geliefd scholieren onderzoek als het vergelijken van kiemgetal van WC brillen en ijsklontjes (ijsklontjes hebben er maar al te vaak meer en dan haalt weer een 12 jarige met een science project het wereldnieuws)
Tja, het lijkt erop de afkoeling een versnelling kent en dat als de vaart erin gaat het sneller gaat. Grappig.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mpemba was dan wel weer een baas: http://nl.wikipedia.org/wiki/Erasto_B._Mpemba
Het leuke is dat het herontdekt is door een scholier, de wetenschap heeft nog steeds geen sluitende verklaringquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, het lijkt erop de afkoeling een versnelling kent en dat als de vaart erin gaat het sneller gaat. Grappig.
Uit 2004:Verwantschap tussen Kerry en Bush:quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:19 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij was dit tijdje terug ook al door iemand naar voren gebracht, maar kan zijn dat dit met slechts 2 presidentkandidaten was (Kerry ende Bush)
Er wordt ook gezegd dat alle Europeanen afstammen van koning Charlemagne. Dat zou dan ook voor Jan zonder Land en Martin van Buren gelden, dus dan stammen toch alle Amerikaanse presidenten van dezelfde familie af.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:41 schreef freako het volgende:
Hij was juist wel Nederlander omdat hij in een lange lijn van Nederlanders geboren is. Zijn familie is misschien wel daar geboren etc maar volgens mij waren ze gewoon van Nederlandse afkomst.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:28 schreef Arth_NL het volgende:
Hij was geen Nederlander, zijn over betoudovergrootvader was Nederlander. Hij was juist de eerste president die in Amerika geboren is.
Maar als zijn betoudovergrootvader Europeaan was, stamde die af van koning Charlemagne, dus Van Buren ook. Net als Jan zonder Land en de rest van de Amerikaanse presidenten.
Op die manier ben ik ook familie van alle de halve wereld. Achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achterneef, hebben we het hier over.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:19 schreef mediacurator het volgende:
Hoe Democratisch is Amerika nou eigenlijk zou je jezelf afvragen na het lezen van dit kranten bericht.![]()
Het meisje die op ongeveer de 5de klas lagere school zit komt na uitvoerig geneologisch onderzoek met behulp van haar grootvader tot de ontdekking dat alle Amerikaanse presidenten op een na (Martin van Buuren) afstammen van een en dezelfde overgrootvader.
De vraag of dit toeval zou kunnen zijn wordt al snel beantwoord als je je gaat afvragen hoe groot die kans zou zijn als je dit zou berekenen statistisch gezien maar later daarover meer.
De vraag die je je vervolgens afvraagt; "En wie is die over over over (etc) grootvader dan wel niet? "
Dat zal wellicht tevens het nodige stof doen opwaaien, de gemeenschappelijke voorvader van alle Amerikaanse presidenten blijkt namelijk niemand minder te zijn dan de z.g.n. John "Lackland" Plantagenet, een koning van Engeland wiens heerschappij duurde van 1199 t/m 1216.
Rijst bij mij de vraag of de Amerikaanse geschiedenis nu eigenlijk wel zo democratisch is geweest als men wil voordoen of eigenlijk een soort verkapte monarchie?
7th-Grader: Obama, Most US Presidents Related
[ afbeelding ]
SALINAS, Calif. -- A seventh-grader and her 80-year-old grandfather are allegedly the first people to discover that President Barack Obama is related to all other U.S. presidents except one.
BridgeAnne d'Avignon, who attends Monte Vista Christian School in Watsonville, traced that Obama, and all other U.S. presidents except Martin Van Buren, are related to John "Lackland" Plantagenet, a king of England and signer of the Magna Carta.
The student and her grandfather, who is a genealogist, spent this past summer designing the first known family tree chart in history that shows the presidents' direct relationship. BridgeAnne's grandfather has researched president genealogy for 60 years. "I'm very glad I got this done, and I think it will turn out to be a success," BridgeAnne said.
BridgeAnne has written to Obama, who she has concluded is her own 11th cousin, in hopes that she will get a chance to present the president with the chart.
BridgeAnne's U.S. Presidents Family Tree is set to be on display Oct. 28 at the Monte Vista Christian School.
http://www.ksbw.com/news/21404492/detail.html
Girl Discovers All Presidents Related "Royal Blood Runs Deep"
http://www.krem.com/video(...)idents-99728664.html
Dit is een heel goed punt idd.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:25 schreef Flurry het volgende:
Statistisch is de kans groter dan je denkt. Het gaat niet om een specifieke voorouder (die kans zou heel erg klein zijn), maar om een willekeurige gezamelijke voorvader. Die kans is veel groter. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Verjaardagenparadox
Maar Nederlands was wel zijn eerste taal. Overigens lijkt me dat hij en Koning Jan ook wel een gemeenschappelijke voorouder hebben, aangezien de meeste mensen hier allemaal West-Germaans zijn. De Anglo-Saksen zijn namelijk gewoon de Angels, Saksen en Friezen uit Nederland, Denemarken en Duitsland die naar de Britse eilanden trokken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:28 schreef Arth_NL het volgende:
Hij was geen Nederlander, zijn over betoudovergrootvader was Nederlander. Hij was juist de eerste president die in Amerika geboren is.
Maar als zijn betoudovergrootvader Europeaan was, stamde die af van koning Charlemagne, dus Van Buren ook. Net als Jan zonder Land en de rest van de Amerikaanse presidenten.
De mannelijke lijn volgen heb ik nooit zo gesnapt, je kan toch veel beter de vrouwelijke lijn volgen als je zeker wil zijn dat het klopt?quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:53 schreef Pandorado het volgende:
Is dit eigenlijk in mannelijke lijn teruggerekend of zoals het het beste uitkwam? Het tweede levert waarschijnlijk niet echt een verhaal op waar ik statistisch gezien van onder de indruk moet raken, of het moet zijn dat er blijkbaar iemand net zolang heeft zitten zoeken totdat ze de gelukkige oergrootvader gevonden had.
Slimpoo het gaat niet over familie zijn het gaat erom dat alle Amerikaanse presidenten een en dezelfde Engelse Koning als voorvader hebbenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:58 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Op die manier ben ik ook familie van alle de halve wereld. Achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achterneef, hebben we het hier over.
Leuk weetje. En nu?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Slimpoo het gaat niet over familie zijn het gaat erom dat alle Amerikaanse presidenten een en dezelfde Engelse Koning als voorvader hebben
Statistisch gezien een kans op 1 in de zillioen
Als ik 43 andere willekeurige mensen verzamel en de stambomen van allemaal opstel, is de kans juist vrij groot dat er ergens een gezamelijke voorouder zit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Slimpoo het gaat niet over familie zijn het gaat erom dat alle Amerikaanse presidenten een en dezelfde Engelse Koning als voorvader hebben
Neuh. Zoals al eerder aangegeven, die kans is juist vrij groot te noemen. Dat men nu bij Jan zonder Land als gemeenschappelijke voorouder uitkomt is omdat eigenlijk alleen van adellijke families stambomen tot zo ver teruggaan. Als diezelfde gegevens ook van de schoenlapper van koning Jan bekend zouden zijn geweest, dan was die connectie ook aantoonbaar geweest.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Oh, dus volgens jou waren er vast zo weinig mensen op de wereld dat in een stad als b.v. Amsterdam alle burgemeesters een en dezelfde voorvader haddenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:28 schreef freako het volgende:
[..]
Neuh. Zoals al eerder aangegeven, die kans is juist vrij groot te noemen. Dat men nu bij Jan zonder Land als gemeenschappelijke voorouder uitkomt is omdat eigenlijk alleen van adellijke families stambomen tot zo ver teruggaan. Als diezelfde gegevens ook van de schoenlapper van koning Jan bekend zouden zijn geweest, dan was die connectie ook aantoonbaar geweest.
Is er iets mis met jou? Geestelijk bedoel ik dan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je kunt een achterneef hebben waar je nog nooit kennis mee hebt gemaakt, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jou voorvader uit 1166 ook dezelfde is als die van je achterneefquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:36 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Is er iets mis met jou? Geestelijk bedoel ik dan?
Je kunt alleen familie zijn als je een gezamenlijke voorouder hebt. Overigens geloof je wel heel gemakkelijk het onderzoek van een meisje van 12. Je weet niet veel van wetenschap he?
Doe eens voorrekenen..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:40 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je kunt een achterneef hebben waar je nog nooit kennis mee hebt gemaakt, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jou voorvader uit 1166 ook dezelfde is als die van je achterneef
Dat dat echter bij al de Amerikaanse presidenten wel het geval is, is een kans van 1 op het oneindige
Jij beweert dat die kans astronomisch klein is, ik vraag je die bewering te onderbouwen door het voor te rekenen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:49 schreef mediacurator het volgende:
Dat jullie het allemaal volstrekt normaal vinden dat alle presidenten van de V.S. John "Lackland" Plantagenet uit 1166 als voorvader hebben, hoef ik dat zelf toch niet normaal te vinden?
Nee hoor, ik geloof zelfs dat je er gelukkig van wordt! En hoe groot is díe kans eigenlijk? Toch wel 1 in de zillioen!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:49 schreef mediacurator het volgende:
Dat jullie het allemaal volstrekt normaal vinden dat alle presidenten van de V.S. John "Lackland" Plantagenet uit 1166 als voorvader hebben, hoef ik dat zelf toch niet normaal te vinden?
Naar mijn inziens statistisch onmogelijk idd mits er een systeem is waarvan werder niemand weet heeft en als voorwaarde gesteld wordt om als president voorgedragen te kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij beweert dat die kans astronomisch klein is, ik vraag je die bewering te onderbouwen door het voor te rekenen.
Een koning is niet vergelijkbaar met een president. Dat kun je toch ook wel zelf bedenken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:54 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Naar mijn inziens statistisch onmogelijk idd mits er een systeem is waarbij die presidenten worden voorgedragen.
Doet mij in ieder geval meer aan monarchie denken, Alex wordt immers ook niet gekozen en zijn opvolgster is inmiddels ook al bekend al zit ze nog op kleuterschool
Misschien helpt het je als je je probeert voor te stellen hoeveel afstammelingen iemand die 15 kinderen had in de 12e eeuw nu kan hebben. Laten we het conservatief houden en stel dan dat die 15 kinderen allemaal 10 kinderen krijgen. Dan hebben we het dus al over 150 mensen met die voorouder, twee generaties later. De volgende genraties heeft dan 150*10=1500. Daaropvolgende generatie 1500*10=15.000. Nog 3 generaties verder en we hebben het over miljoenen. De groei is dus exponentieel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:35 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Oh, dus volgens jou waren er vast zo weinig mensen op de wereld dat in een stad als b.v. Amsterdam alle burgemeesters een en dezelfde voorvader hadden
Die kans is geheel niet 1 op de tien of 100 of 10 miljoen, dat is gewoon heel normaal ?
Ja, ik wist dat alle burgemeesters van Amsterdam hebben Adam en Eva als voorouders hadden, wist alleen niet dat Adam en Eva ook in de 12de eeuw nog leefde![]()
En nu in het Nederlandsquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:54 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Naar mijn inziens statistisch onmogelijk idd mits er een systeem is waarvan werder niemand weet heeft en als voorwaarde gesteld wordt om als president voorgedragen te kunnen worden.
Preciesquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:57 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Misschien helpt het je als je je probeert voor te stellen hoeveel afstammelingen iemand die 15 kinderen had in de 12e eeuw nu kan hebben. Laten we het conservatief houden en stel dan dat die 15 kinderen allemaal 10 kinderen krijgen. Dan hebben we het dus al over 150 mensen met die voorouder, twee generaties later. De volgende genraties heeft dan 150*10=1500. Daaropvolgende generatie 1500*10=15.000. Nog 3 generaties verder en we hebben het over miljoenen. De groei is dus exponentieel.
Iedereen 10 kinderen is natuurlijk niet realistisch. Dus laten we het hebben over 20 generaties van elke keer 3 kinderen. Iemand kreeg 20 generaties geleden 3 kinderen en die kregen ook ieder 3 kinderen enzovoorts. Dan hebben we het na 20 generaties dus over 320= 3 486 784 401 afstammelingen in een periode van ongeveer 800 jaar.,
Waarom niet. Feit is dat je een gedeelde voorouder hebt, anders was het niet je achterneef.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:40 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je kunt een achterneef hebben waar je nog nooit kennis mee hebt gemaakt, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jou voorvader uit 1166 ook dezelfde is als die van je achterneef
Misschien moet je buiten gaan spelen ofzo, dit is duidelijk veel te ingewikkeld voor je.quote:Dat dat echter bij al de Amerikaanse presidenten wel het geval is, is een kans van 1 op het oneindige
Als je daarnaast ook berekend hoeveel voorouders iemand heeft over 20/30 of 40 generaties heeft. Dan zul je zien dat het niet zo heel gek is dat 44 willekeurige personen een gezamelijke voorouder hebbenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:57 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Misschien helpt het je als je je probeert voor te stellen hoeveel afstammelingen iemand die 15 kinderen had in de 12e eeuw nu kan hebben. Laten we het conservatief houden en stel dan dat die 15 kinderen allemaal 10 kinderen krijgen. Dan hebben we het dus al over 150 mensen met die voorouder, twee generaties later. De volgende genraties heeft dan 150*10=1500. Daaropvolgende generatie 1500*10=15.000. Nog 3 generaties verder en we hebben het over miljoenen. De groei is dus exponentieel.
Iedereen 10 kinderen is natuurlijk niet realistisch. Dus laten we het hebben over 20 generaties van elke keer 3 kinderen. Iemand kreeg 20 generaties geleden 3 kinderen en die kregen ook ieder 3 kinderen enzovoorts. Dan hebben we het na 20 generaties dus over 320= 3 486 784 401 afstammelingen in een periode van ongeveer 800 jaar.,
quote:
Inderdaad. Ik durf er zelfs een wedje op te zetten dat hij ook een directe voorouder van mij is, aangezien ik gedeeltelijk van Engelse afkomst ben.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:00 schreef Joppy het volgende:
[..]
Als je daarnaast ook berekend hoeveel voorouders iemand heeft over 20/30 of 40 generaties heeft. Dan zul je zien dat het niet zo heel gek is dat 44 willekeurige personen een gezamelijke voorouder hebben
Een zooitje boerenlullen bij elkaar met een en dezelfde koning?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:03 schreef Farenji het volgende:
Hoeveel gewone boerenlullen stammen er af van diezelfde koning?
En jij bent....quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:11 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Een zooitje boerenlullen bij elkaar met een en dezelfde koning?
Dat heet toch poker?
[ afbeelding ]
Inderdaad, 230, daar zit vast wel een koning of zoiets tussen. Ik rekende overigens wat meer dan 20 jaar per generatie, maar vooruit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies
En zoals ik al eerder zei
Als je dertig generaties terug gaat, zit je aan meer dan een miljard over-over groot ouders, veel meer dan de wereldbevolking destijds (1410)
Is waar, maar om de vraag op te werpen of het allemaal wel zo democratisch gaat in Amerika en of dit toeval is, is het eigenlijk niet zo relevant of koningin deze of die de zoveelste de lakens wel niet gedeeld heeft met de lakei. Niet als de zoon of dochter die eruit voortkwam destijds gewoon gezien werd als afstammeling van de wettige echtgenoot.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:39 schreef erodome het volgende:
[..]
De mannelijke lijn volgen heb ik nooit zo gesnapt, je kan toch veel beter de vrouwelijke lijn volgen als je zeker wil zijn dat het klopt?
Bij de moeder is het toch wel redelijk aannemelijk dat het ook echt de moeder is, met de vader weet je maar nooit.
Het is volstrekt stupide om dit onderwerp naar voren te brengen bij de vraag 'of het wel zo democratisch gaat' natuurlijk. Ook al is in een land de nieuwe president steeds het kind van de vorige president, dan nog zegt dit niets over de vraag of dat land democratisch is. Die vraag kan worden beantwoord door te kijken naar het verkiezingsproces.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:54 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Is waar, maar om de vraag op te werpen of het allemaal wel zo democratisch gaat in Amerika en of dit toeval is, is het eigenlijk niet zo relevant of koningin deze of die de zoveelste de lakens wel niet gedeeld heeft met de lakei. Niet als de zoon of dochter die eruit voortkwam destijds gewoon gezien werd als afstammeling van de wettige echtgenoot.
Precies. Zoals Pietverdriet al vaker zei is dit alleen maar logisch. Dat meisje zelf, haar opa en haar hele klas stammen waarschijnlijk ook allemaal van diezelfde koning af.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:29 schreef Frollo het volgende:
De grap is volgens mij dat alle Amerikanen (de WASP's tenminste) ergens wel een druppel bloed van Jan Zonderland hebben.
Sterker, alle WASP's hebben ergens wel een druppel bloed van alle tijdgenoten van Jan Zonderland.
Hoe kan dat nou, Frollo?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:29 schreef Frollo het volgende:
De grap is volgens mij dat alle Amerikanen (de WASP's tenminste) ergens wel een druppel bloed van Jan Zonderland hebben.
Sterker, alle WASP's hebben ergens wel een druppel bloed van alle tijdgenoten van Jan Zonderland.
Ik geloof dat de meest recente overgrootvader va alle West-Europeanen ergens rond het jaar 1000 NC heeft geleefd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:29 schreef Frollo het volgende:
linkje?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik geloof dat de meest recente overgrootvader va alle West-Europeanen ergens rond het jaar 1000 NC heeft geleefd.
Nee de genealogische roots van het meisje monden uit in Frankrijk niet Engelandquote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Precies. Zoals Pietverdriet al vaker zei is dit alleen maar logisch. Dat meisje zelf, haar opa en haar hele klas stammen waarschijnlijk ook allemaal van diezelfde koning af.
Heb je wel enig idee hoeveel voorouders iemand die nu leeft in 1166 had? Dan heb je het over zo'n 30 generaties, dus 230 voorouders. Dat zijn er zo'n 1 miljard, dat is meer dan er toen leefden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:40 schreef mediacurator het volgende:
Dat dat echter bij al de Amerikaanse presidenten wel het geval is, is een kans van 1 op het oneindige
Als we meer voorouders hebben dan er toen leefden, hoe verklaar je de ontbrekende voorouders? incest?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Heb je wel enig idee hoeveel voorouders iemand die nu leeft in 1166 had? Dan heb je het over zo'n 30 generaties, dus 230 voorouders. Dat zijn er zo'n 1 miljard, dat is meer dan er toen leefden.
quote:Hoeveel het er ook waren, het waren er enorm veel en de kans dat van dat enorme aantal voorouders van 2 mensen er 2 dezelfde tussen zitten is erg groot.
Het gaat dus niet om 1 specifieke voorouder die hetzelfde is, maar 1 willekeurige.
Lees de Engelstalige wiki over het onderwerp, staat wel een referentie naar een publicatie van Rohde et al. in.quote:
Ik denk dat je het nog steeds niet helemaal door hebt.. Ze heeft 2 ouders, 4 grootouders, 8 overgrootouders, enzovoorts. Tegen de tijd van die koning heeft ze dus miljoenen voourouders, en daarvan zullen er vast wel een paar uit Engeland komenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:51 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Nee de genealogische roots van het meisje monden uit in Frankrijk niet Engeland
Ja, maar niet dichtbij, als je die hele stamboom zou maken zou je zien dat allerlei voorouders uit verschillende takken ook weer dezelfde voorouders hadden, achter(achter-achter...)-neven en -nichten die samen kinderen hadden en niet eens van elkaar wisten mogelijk dat ze (ver) familie waren. Die takken lopen vanaf dat moment dus gelijk aan elkaar, zodat je uiteindelijk in 1166 veel dezelfde namen ook ziet staan, waardoor het totale aantal (veel) kleiner is dan 1 miljard.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:03 schreef mediacurator het volgende:
Als we meer voorouders hebben dan er toen leefden, hoe verklaar je de ontbrekende voorouders? incest?
Dit snapte je wel, trouwens?quote:Het gaat dus niet om 1 specifieke voorouder die hetzelfde is, maar 1 willekeurige.
Kort gezegd: ja. Als je van iedereen een helemaal complete stamboom zou kunnen maken zullen er inderdaad dezelfde namen of takken op verschillende plekken tegenkomen. Ik weet alleen niet of je het nog steeds incest noemt als er 30 stappen tussen zittenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:03 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Als we meer voorouders hebben dan er toen leefden, hoe verklaar je de ontbrekende voorouders? incest?![]()
[..]
*psst* niet doorvertellen hoor..... maar dat van alex (willem alexander) en zn 'opvolgster... zn dochtertje amalia noemen we stiekem ook een 'monarchie' ... maar stil zijn hé, niemand mag dat verder wetenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:54 schreef mediacurator het volgende:
[ afbeelding ]
Doet mij in ieder geval meer aan monarchie denken, Alex wordt immers ook niet gekozen en zijn opvolgster is inmiddels ook al bekend al zit ze nog op kleuterschool
Doe niet zo raar zeg. Behalve die presidenten lopen er nog of miljoenen andere nakomelingen rond. En daar zitten ook heus timmermannen en schilders tussen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hier heb je wel een punt natuurlijk. Over het algemeen loopt er slechts 1 president van de VS tegelijk op de wereld rond.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Exponentiele functies zijn functies met e als grondtal he, is hier niet helemaal van toepassingquote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:13 schreef Monolith het volgende:
Leggen ze trouwens tegenwoordig exponentiële functies niet meer uit in de eerste klas van het voortgezet onderwijs?
Dit is zeker kostelijk!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
*psst* niet doorvertellen hoor..... maar dat van alex (willem alexander) en zn 'opvolgster... zn dochtertje amalia noemen we stiekem ook een 'monarchie' ... maar stil zijn hé, niemand mag dat verder weten![]()
![]()
kostelijk topic dit geworden
Het is niet ongebruikelijk om in meer algemene zin functies van de vorm bax exponentiële functies te noemen. Als je praat over 'de exponentiële functie' dan heb je het inderdaad over ex.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:50 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Exponentiele functies zijn functies met e als grondtal he, is hier niet helemaal van toepassing
Nee hoor:quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:25 schreef mediacurator het volgende:
De hoeveelheid niet-maagden () zijn er dan veel meer dan de hoeveelheid mensen de wetenschap beweerd er in die tijd op aarde leefden.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:07 schreef Arcee het volgende:
Ja, maar niet dichtbij, als je die hele stamboom zou maken zou je zien dat allerlei voorouders uit verschillende takken ook weer dezelfde voorouders hadden, achter(achter-achter...)-neven en -nichten die samen kinderen hadden en niet eens van elkaar wisten mogelijk dat ze (ver) familie waren. Die takken lopen vanaf dat moment dus gelijk aan elkaar, zodat je uiteindelijk in 1166 veel dezelfde namen ook ziet staan, waardoor het totale aantal (veel) kleiner is dan 1 miljard.
quote:
Het gaat er mij om dat al de afstammelingen van die koning allemaal hetzelfde beroep uitoefende namelijk President van de Verenigde statenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Heb je wel enig idee hoeveel voorouders iemand die nu leeft in 1166 had? Dan heb je het over zo'n 30 generaties, dus 230 voorouders. Dat zijn er zo'n 1 miljard, dat is meer dan er toen leefden.
Hoeveel het er ook waren, het waren er enorm veel en de kans dat van dat enorme aantal voorouders van 2 mensen er 2 dezelfde tussen zitten is erg groot.
Het gaat dus niet om 1 specifieke voorouder die hetzelfde is, maar 1 willekeurige.
Dat klopt. Je lijkt het principe van een gemeenschappelijke voorouder zowaar te begrijpen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:25 schreef mediacurator het volgende:
Klinkt allemaal nogal vaag, maar zou het desondanks toch dood normaal zijn dat alle Amerikaanse Presidenten een Engelse Koning uit 1166 als voorvader hadden
[ afbeelding ]
Volgens die redenatie is dit ook een achter achter (etc etc ) neef van diezelfde Koning ongeacht het feit dat hij in de regenwouden van Nieuw Guinea ergens woont.
Die koning is maar 1 van de miljoenen voorouders, die weer miljoenen nakomelingen hebben. Daar zit dus vanalles tussen, waarvan de presidenten en die koning slechts een voorbeeld zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef mediacurator het volgende:
Het gaat er mij om dat al de afstammelingen van die koning allemaal hetzelfde beroep uitoefende namelijk President van de Verenigde staten
De kans dat je uiteindelijk die baan krijgt in de V.S. is zowieso al 1 op de xmiljoen
hoezo? ik zet alleen uiteen wat anderen dusver daar over zeggenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat klopt. Je lijkt het principe van een gemeenschappelijke voorouder zowaar te begrijpen.
Die koning heeft minstens 'miljoenen afstammelingen'.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er mij om dat al de afstammelingen van die koning allemaal hetzelfde beroep uitoefende namelijk President van de Verenigde staten
De kans dat je uiteindelijk die baan krijgt in de V.S. is zowieso al 1 op de xmiljoen
Ik was inderdaad wat te voorbarig. Je hebt echt volstrekt geen kaas gegeten van basale biologische en wiskundige concepten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:41 schreef mediacurator het volgende:
[..]
hoezo? ik zet alleen uiteen wat anderen dusver daar over zeggen
Weet je wel hoeveel afstammelingen ertussen zitten die een ander beroep uitoefenen?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
[..]
Welke schaakzet is er hier het beste? geen, want het is immers gebleken dat we allemaal misschien wel nakomelingen zijn van die koning...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die koning heeft minstens 'miljoenen afstammelingen'.
Is niet echt te merkenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:52 schreef mediacurator het volgende:
[..]
omdat ik toevallig uit een deftig nest kom
Je volgt alleen de mannelijke lijnen, gok ik dan?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:52 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Welke schaakzet is er hier het beste? geen, want het is immers gebleken dat we allemaal misschien wel nakomelingen zijn van die koning...
Ga ik voor herformulering stelling of vraag; Hoe groot is de kans dat alle Amerikaanse Presidenten hun stamboom feilloos kunnen traceren tot de 12de eeuw?
Kom zelf met moeite tot 1500 nog wat en dat is omdat ik toevallig uit een deftig nest kom
De meesten komen hooguit tot 1800 of hooguit 1700
zou anders onmogelijke opgave zijn toch? met miljoenen voorouder?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:56 schreef Flurry het volgende:
[..]
Je volgt alleen de mannelijke lijnen, gok ik dan?
Het vergroot je kans aanzienlijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:57 schreef mediacurator het volgende:
[..]
zou anders onmogelijke opgave zijn toch? met miljoenen voorouder?
dus als je zowel de mannelijke lijn als de vrouwelijke lijn volgt is het een fluitje van een cent om ergens in 1200 uit te komen?
Nog een manier om mijn vraag te verduidelijken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die koning heeft minstens 'miljoenen afstammelingen'.
Oke dus dat verklaard het kunnen traceren van je afstammelingen tot 12de eeuwquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het vergroot je kans aanzienlijk.
Nee. Want je hebt niet maar één voorouder uit die tijd, maar veel meer.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:03 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Nog een manier om mijn vraag te verduidelijken.
Stel er leefden in de wereld van de 12de eeuw 8.000.000 vruchtbare mannen
Dan is de kans in principe toch 1 op de 8.000.000 als je van een van die 8.000.000 vruchtbare mannen afstamt die destijds op aarde leefde
En niet 1 op de 10 b.v.?
Allicht.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:05 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Oke dus dat verklaard het kunnen traceren van je afstammelingen tot 12de eeuw
Maar vergroot dat ook je kans om onderweg die de Engelse Koning tegen te komen waar iedereen vanaf stamt?
Nee, want de afstammelingen van die 8 miljoen zijn ook nog eens met elkaar aan de gang gegaan, en hun afstammelingen enz enz enz.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:03 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Dan is de kans in principe toch 1 op de 8.000.000 als je van een van die 8.000.000 vruchtbare mannen afstamt die destijds op aarde leefde
En niet 1 op de 10 b.v.?
quote:
Oke dus dat verklaard het kunnen traceren van je afstammelingen tot 12de eeuwquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het vergroot je kans aanzienlijk.
Nee, want je stamt natuurlijk niet van slechts 1 af, maar van honderdduizenden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:03 schreef mediacurator het volgende:
En niet 1 op de 10 b.v.?
maar als je zowel via de vrouwelijke als mannelijke lijn kijktquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:03 schreef mediacurator het volgende:
[..]
En niet 1 op de 10 b.v.?
Je moet niet zo'n nadruk op die koning leggen en dat iedereen daarvan afstamt. Die koning was slechts 1 voorouder van miljoenen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:14 schreef mediacurator het volgende:
Oeps post was nonnie af!![]()
Maar vergroot dat dan ook je kans om onderweg die Engelse Koning tegen te komen waar iedereen vanaf stamt?
"we"? Amerikaanse presidenten bedoel je. Op Martin Van Buren na allemaal van Britse afkomst. Een link tussen Dzjenghis Khan en Amerikaanse presidenten zal lastiger zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:05 schreef mediacurator het volgende:
Waarom gaan we dus richting Engeland allemaal met onze genen?
Ben je aan het trollen of ben je nu echt zo'n dom kalf? Het is je al door minstens 10 mensen op 20 verschillende manieren uitgelegd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:03 schreef mediacurator het volgende:
[..]
En niet 1 op de 10 b.v.?
Dat geldt voor de Engelse bevolking. En de Amerikaanse, die immers een zeer grote Engelse invloed kennen. Voor de Nederlandse of Hongaarse bevolking zal dit niet gelden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:05 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Oke dus dat verklaard het kunnen traceren van je afstammelingen tot 12de eeuw
Maar vergroot dat dan ook je kans om onderweg die Engelse Koning tegen te komen waar iedereen vanaf stamt?
Het antwoord is ja, want je zult toch eerst tot die tijd een stamboom moeten hebben om iemand uit die tijd te kunnen traceren
MAAR, hoe groot is de kans dat die koning er tussen zit?
Er leefden toch ook een koning of stamhoofd ergens in Hongarije destijds?
omdat als toevallig de gemeenschappelijke koning in Engeland hebben gevonden en niet in Frankrijk of Duitsland of een ander west Europees landquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:05 schreef mediacurator het volgende:
Er leefden toch ook een koning of stamhoofd ergens in Hongarije destijds?
Oke, laten we ervan uit gaan dat we allemaal familie zijn....quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, want de afstammelingen van die 8 miljoen zijn ook nog eens met elkaar aan de gang gegaan, en hun afstammelingen enz enz enz.
Ik vind het wel heel knap dat een meisje van 12 dit kan, welke gemeentelijke en kerkarchieven heeft zij allemaal bezocht? Kan ze de oude handschriften allemaal lezen? En het oude engels? Hoeveel doopboeken heeft ze ontcijferd? Over verschillende continenten heen en een periode van 800 jaar?
Dit is een stuk handschrift uit die tijd (de Magna Charta):
[ afbeelding ]
Dat meisje heeft dat soort dingen kunnen lezen?
Y-chromosomale Adam en mitochondrische Eva inderdaad.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:40 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Oke, laten we ervan uit gaan dat we allemaal familie zijn....
Adam en Eva concept oke..
doe je nog een V-olledigsomaal antwoord op die post?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Y-chromosomale Adam en mitochondrische Eva inderdaad.
Dat wás de vraag, maar er is al twintig keer antwoord opgegeven.:')quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:40 schreef mediacurator het volgende:
De kans dat alle Amerikaanse Presidenten van de Engelse koning afstamden is dus wel wat kleiner dan de kans dat we allemaal van Adam en Eva afstammen
De vraag is echter; hoe groot of klein is die kans?
En jij op deze:quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:48 schreef mediacurator het volgende:
doe je nog een V-olledigsomaal antwoord op die post?
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:15 schreef Arcee het volgende:
Jij hebt 2 ouders, 4 grootouders, 8 overgrootouders, 16 betovergrootouders, etc. Reken dat maar eens terug tot de 12de eeuw en kijk hoeveel voorouders van jou er toen rondliepen.
fuck it! de kans dat ik hier ook maar iets wijzer wordt over wat voor onderwerp dan ook is even groot als mijn voorvader John "Lackland" Plantagenet wasquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:48 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat wás de vraag, maar er is al twintig keer antwoord opgegeven.:')
Uitgaande van generaties van 20 jaar kom je in 1300 al op 68.719.476.736.quote:
Ik heb inmiddels inderdaad ook geconcludeerd dat de kans dat jij ooit wijzer gaat effectief 0 is. Je bent nog dommer en minder in staat tot leren en begrjipen dan de gemiddelde jonge aarde creationist.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:55 schreef mediacurator het volgende:
[..]
fuck it! de kans dat ik hier ook maar iets wijzer wordt over wat voor onderwerp dan ook is even groot als mijn voorvader John "Lackland" Plantagenet was
Jammer dat ik geen interesse heb in het onderwerp "total fucking nitwits" want anders zou ik dit Fok!forum als ideaal onderwerp voor mijn scriptie kunnen nemen.
Dan kom je uit op een groter getal dan de geleerden zeggen dat er op de gehele aardbol leefden in 1166quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
En jij op deze:
[..]
Jij hebt 2 ouders, 4 grootouders, 8 overgrootouders, 16 betovergrootouders, etc. Reken dat maar eens terug tot de 12de eeuw en kijk hoeveel voorouders van jou er toen rondliepen.
Iedereen is gek, behalve jijquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:55 schreef mediacurator het volgende:
[..]
fuck it! de kans dat ik hier ook maar iets wijzer wordt over wat voor onderwerp dan ook is even groot als mijn voorvader John "Lackland" Plantagenet was
Jammer dat ik geen interesse heb in het onderwerp "total fucking nitwits" want anders zou ik dit Fok!forum als ideaal onderwerp voor mijn scriptie kunnen nemen.
ach ventje ik steek jou 10 keer in mijn broekzak op elk terrein denkbaar, niet dat dat zo moeilijk is maar goedquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels inderdaad ook geconcludeerd dat de kans dat jij ooit wijzer gaat effectief 0 is. Je bent nog dommer en minder in staat tot leren en begrjipen dan de gemiddelde jonge aarde creationist.
En wat zegt dat getal je dan? Dat iedereen heel veel voorouders in die periode heeft en het daarom waarschijnlijk is dat iedereen heel veel dezelfde voorouders in die periode heeft.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:59 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Dan kom je uit op een groter getal dan de geleerden zeggen dat er op de gehele aardbol leefden in 1166
Dus schiet ik daar geen hol mee op
had ik al beantwoord trouwens
Precies, maar nog niet op mijn antwoord daar weer op:quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:59 schreef mediacurator het volgende:
Dan kom je uit op een groter getal dan de geleerden zeggen dat er op de gehele aardbol leefden in 1166
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:07 schreef Arcee het volgende:
Ja, maar niet dichtbij, als je die hele stamboom zou maken zou je zien dat allerlei voorouders uit verschillende takken ook weer dezelfde voorouders hadden, achter(achter-achter...)-neven en -nichten die samen kinderen hadden en niet eens van elkaar wisten mogelijk dat ze (ver) familie waren. Die takken lopen vanaf dat moment dus gelijk aan elkaar, zodat je uiteindelijk in 1166 veel dezelfde namen ook ziet staan, waardoor het totale aantal (veel) kleiner is dan 1 miljard.
Precies, en die koning is er slechts 1 van.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:02 schreef Wombcat het volgende:
En wat zegt dat getal je dan? Dat iedereen heel veel voorouders in die periode heeft en het daarom waarschijnlijk is dat iedereen heel veel dezelfde voorouders in die periode heeft.
Nou vooruit, één laatste poging. Ieder mens heeft 16 betovergrootouders. Dat hoeven echter niet 16 verschillende mensen te zijn. De vader van de vader van de vader van je vader kan immers dezelfde persoon zijn als de vader van de vader van de moeder van je moeder bijvoorbeeld. Als je op deze manier steeds een generatie terug gaat dan kom je inderdaad vanzelf op een punt waar het 'aantal voorouders' groter is dan het aantal mensen dat op dat ogenblik op aarde leefde. Die voorouders zijn echter niet allemaal unieke personen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:59 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Idd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, en die koning is er slechts 1 van.
Nog één laatste poging?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou vooruit, één laatste poging. Ieder mens heeft 16 betovergrootouders. Dat hoeven echter niet 16 verschillende mensen te zijn. De vader van de vader van de vader van je vader kan immers dezelfde persoon zijn als de vader van de vader van de moeder van je moeder bijvoorbeeld. Als je op deze manier steeds een generatie terug gaat dan kom je inderdaad vanzelf op een punt waar het 'aantal voorouders' groter is dan het aantal mensen dat op dat ogenblik op aarde leefde. Die voorouders zijn echter niet allemaal unieke personen.
Een poging om biologie en wiskunde op middelbare schoolniveau aan je verstand te krijgen. Maar je bent gewoon de zoveelste crackpot, dus het is vergeefse moeite.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:14 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Nog één laatste poging?
Een poging om mijn vraag te beantwoorden of steeds maar te herhalen wat er al een aantal keer is gezegd?
thanks but no thanks
Jij bent een organisme die uit zijn mond poept inplaats van zijn reet, uitgesloten dus dat je familie bent (goddank)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Een poging om biologie en wiskunde op middelbare schoolniveau aan je verstand te krijgen. Maar je bent gewoon de zoveelste crackpot, dus het is vergeefse moeite.
Als je grofweg 25 jaar rekent per generatie kun je in 557 jaar met 5 nakomelingen per generatie uitkomen op 2384185791015625 mensen. Ik snap dat wiskunde op middelbare school niveau je boven de pet gaat. Maar dan zou het je op z'n minst sieren om de arrogantie achterwege te laten. Helaas is dit een bekend verschijnsel in de psychologie, het zogenaamde Dunning-Kruger effect.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:17 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Jij bent een organisme die uit zijn mond poept inplaats van zijn reet, uitgesloten dus dat je familie bent (goddank)
De mensheid is ouder dan Anno 1166 en in 557 jaar tijd kun je niet familie van iedereen worden
Althans niet van 1 en dezelfde persoon in die familie
Eerste president V.S. 1723
Al die 2384185791015625 mensen doen er niet toequote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je grofweg 25 jaar rekent per generatie kun je in 557 jaar met 5 nakomelingen per generatie uitkomen op 2384185791015625 mensen. Ik snap dat wiskunde op middelbare school niveau je boven de pet gaat. Maar dan zou het je op z'n minst sieren om de arrogantie achterwege te laten. Helaas is dit een bekend verschijnsel in de psychologie, het zogenaamde Dunning-Kruger effect.
nee dat zie je helemaal verkeerd.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:27 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Al die 2384185791015625 mensen doen er niet toe
Het gaat niet om de familie naam het gaat om 1 persoon in die familie
1 = niet 2384185791015625 mensen
1 = 1
En in 1166 leefde er meer dan 1 vruchtbare man op aarde
Al die 2384185791015625 mensen doen er niet toequote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
nee dat zie je helemaal verkeerd.
1 = 2 * 1/2 = 1/2 * 1/2 = 1/4
In 600 jaar tijd heb je theoretisch maximaal 1.073.741.824 voorouders (die 600 jaar geleden leefden) uitgaand van generaties van 20 jaar. Ga je van 25 jaar uit, dan heb je er 16.777.216.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:27 schreef mediacurator het volgende:
[..]
1 = 1
Ben je nou naast vrij onnozel ook nog autistisch?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:33 schreef mediacurator het volgende:
[..]
1 = 1
Het meerendeel leefde ook niet in Engeland en het meerendeel waren ook geen koning
'N paar variabelen die de kans een behoorlijk stukje kleiner maken dat je van die ene specifieke koning afstamd
Al die 1.073.741.824 mensen doen er niet toequote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In 600 jaar tijd heb je theoretisch maximaal 1.073.741.824 voorouders (die 600 jaar geleden leefden) uitgaand van generaties van 20 jaar. Ga je van 25 jaar uit, dan heb je er 16.777.216.
Dus kan je makkelijk van iedereen familie worden.
Wat denk je dat de kans is dat die ene man niet tussen die 1.073.741.824 zit?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Al die 1.073.741.824 mensen doen er niet toe
1 = niet 1.073.741.824 mensen
1 = 1
Het meerendeel leefde ook niet in Engeland en het meerendeel waren ook geen koning
'N paar variabelen die de kans een behoorlijk stukje kleiner maken dat je van die ene specifieke koning afstamd
Je stamt toch niet af van 1 mens in 1166.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:33 schreef mediacurator het volgende:
[..]
1 = 1
Ja, dat is 'm al heel vaak uitgelegd, maar wil niet tot 'm doordringen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:39 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Je stamt toch niet af van 1 mens in 1166.
Je stamt af van heel veel mensen in 1166.
Je stamt af van 1 vader, 2 grootvaders, 4 overgrootvaders, 8 bedovergrootvaders.... en als je dat doorrekent, dan stam je dus af van miljoenen (-)vaders als je teruggaat tot de generatie van 1166.
Hij heeft iig te weinig zelfkennis om zichzelf te behoeden voor het zeer overtuigd posten van overduidelijke onzin.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben je nou naast vrij onnozel ook nog autistisch?
Praktijk voorbeeldje?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat is 'm al heel vaak uitgelegd, maar wil niet tot 'm doordringen.
Zoals ik al zei, gevalletje Dunning-Kruger.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij heeft iig te weinig zelfkennis om zichzelf te behoeden voor het zeer overtuigd posten van overduidelijke onzin.
Ik ga zelf b.v. terug tot eind 15de eeuw en ben dusver geen eens 1 Engelsman tegen gekomen laat staan een koningquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, gevalletje Dunning-Kruger.
Hoeveel voorouders heb je getraceerd tot einde 15e eeuw?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:41 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Praktijk voorbeeldje?
Ik ga zelf b.v. terug tot eind 15de eeuw en ben dusver geen eens 1 Engelsman tegen gekomen laat staan een koning
dus jij valt ook buiten de boot, geen Engelse Koningquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoeveel voorouders heb je getraceerd tot einde 15e eeuw?
Ik hoef b.v. maar 3 generaties terug te gaan om in Oostenrijk terecht te komen (mijn vaders grootmoeder was een Oostenrijkse). En dat is dan alleen nog maar wat ik direct weet.
Dan heb je 1 afstammingslijn gekozen, waarschijnlijk de vader, van je vader, van je vader etc.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
1 = 1
Ik ga terug tot eind 14de eeuw en ben dusver geen eens 1 Engelsman tegen gekomen laat staan een koning
Ja, geef hier eens antwoord op, mediacurator?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:38 schreef Wombcat het volgende:
Wat denk je dat de kans is dat die ene man niet tussen die 1.073.741.824 zit?
He wat? Hebben ze nu ook al allemaal dezelfde ouders?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:45 schreef drijfhout het volgende:
Dan zouden alle amerikaanse presidenten volbloed broers van elkaar zijn.
Wat begreep je ook alweer niet aan het feit dat een groot deel van de Amerikanen afstamt van Britse emigranten?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:45 schreef mediacurator het volgende:
[..]
dus jij valt ook buiten de boot, geen Engelse Koning
Waarom val ik buiten de boot. Ik weet alleen van mijn grootouders dat ze nederlands waren, en dus een overgrootouder die oostenrijkse was. Dan zijn er nog ruim voldoende mogelijkheden om bij die engels koning uit te komen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:45 schreef mediacurator het volgende:
[..]
dus jij valt ook buiten de boot, geen Engelse Koning
Ik ga zelf b.v. terug tot eind 15de eeuw en ben dusver geen eens 1 Engelsman tegen gekomen laat staan een koningquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:45 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Dan heb je 1 afstammingslijn gekozen, waarschijnlijk de vader, van je vader, van je vader etc.
Op die manier stammen dus ook inderdaad de amerikaanse presidenten niet allemaal af van dezelfde vader in 1166. Dan zouden alle amerikaanse presidenten volbloed broers van elkaar zijn.
Hou eens op met elke keer precies hetzelde te postenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:47 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik ga zelf b.v. terug tot eind 15de eeuw en ben dusver geen eens 1 Engelsman tegen gekomen laat staan een koning
Maar als ik nog verder zou gaan kom ik in Duitsland uit want daar houdt het spoor op, aan zowel moeder als vaders kant
Oh ja? Waren er in die tijd dan veel Oostenrijkers die met vakantie naar Engeland afreisde?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom val ik buiten de boot. Ik weet alleen van mijn grootouders dat ze nederlands waren, en dus een overgrootouder die oostenrijkse was. Dan zijn er nog ruim voldoende mogelijkheden om bij die engels koning uit te komen.
Je hebt 8 overgrootouders. Als dat allen verschillende personen zijn, dan kunnen het bij wijze van spreken een Nederlander, Belg, Fransman, Engelsman, Schot, Duitser, Oostenrijker en Italiaan zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:48 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Oh ja? Waren er in die tijd dan veel Oostenrijkers die met vakantie naar Engeland afreisde?
Ik heb niet al mijn voorouders getraceerd, alleen directe afstammelingen en kom ik niet eens tot op de Neerlandse grens laat staan Engelandquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hou eens op met elke keer precies hetzelde te posten
Hoeveel voorouders heb je in de 15e eeuw getraceerd?
Het hoeven er ook niet veel te zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:48 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Oh ja? Waren er in die tijd dan veel Oostenrijkers die met vakantie naar Engeland afreisde?
Het verbaast me dan ook niets dat jouw familiegeschiedenis een hoge mate van inteelt laat zien.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:51 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik heb niet al mijn voorouders getraceerd, alleen directe afstammelingen en kom ik niet eens tot op de Neerlandse grens laat staan Engeland
Er zal ook wel een gezamenlijke voorouder van alle Amerikaanse presidenten incl Van Buren zijn. Alleen is die nog niet bekend nu.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:44 schreef Leandra het volgende:
Eén gezamenlijke voorouder op alle Amerikaanse presidenten (behalve Martin van Buren) verbaast me niet.
Zou ik ten alle tijden de voorkeur aan geven dan familie te zijn van die grotbewoners waar jij vanaf stamdquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het verbaast me dan ook niets dat jouw familiegeschiedenis een hoge mate van inteelt laat zien.
Uiteraard is die er, dat is immers de consequentie van gemeenschappelijke afstamming. Het betreft hier dan ook niet zozeer DE gezamenlijke voorouder van alle Amerikaanse presidenten excl. Van Buren, maar de meest recente gemeenschappelijke voorouder van alle Amerikaanse presidenten excl. Van Buren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:52 schreef freako het volgende:
[..]
Er zal ook wel een gezamenlijke voorouder van alle Amerikaanse presidenten incl Van Buren zijn. Alleen is die nog niet bekend nu.
En dat "directe afstammelingen heb je zowel in de mannelijke als in de vrouwelijke lijn gedaan?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:51 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik heb niet al mijn voorouders getraceerd, alleen directe afstammelingen en kom ik niet eens tot op de Neerlandse grens laat staan Engeland
Met andere woorden de familie stamboom van vader en moeder
mediacurator?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:38 schreef Wombcat het volgende:
Hm, erg interessant.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, gevalletje Dunning-Kruger.
Dat is niet gezegd. Jan zonder Land is "een" gemeenschappelijke voorouder, niet per se de meest recente.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:55 schreef Monolith het volgende:
maar de meest recente gemeenschappelijke voorouder van alle Amerikaanse presidenten excl. Van Buren.
Leuk, ik doe mee.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:02 schreef Frollo het volgende:
Ik vind het tijd worden voor het driedeurenprobleem!
Altijd switchen!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:02 schreef Frollo het volgende:
Oh dat staat inderdaad niet in het artikel vermeld. Aan de andere kant is dit wel de op het moment bekende meest recente gemeenschappelijke voorouder van die presidenten natuurlijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:00 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is niet gezegd. Jan zonder Land is "een" gemeenschappelijke voorouder, niet per se de meest recente.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh dat staat inderdaad niet in het artikel vermeld. Aan de andere kant is dit wel de op het moment bekende meest recente gemeenschappelijke voorouder van die presidenten natuurlijk.
Het driedeurenprobleemquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:02 schreef Frollo het volgende:
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
1 = 1
Ik ga terug tot eind 14de eeuw en ben dusver geen eens 1 Engelsman tegen gekomen laat staan een koning
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het driedeurenprobleem
Het vele zweten doet je geuren
Bij de finale van de quiz
Je hebt de keuze uit drie deuren
Gok je goed? Of zit je mis?
Op tv met Willem Ruis
In zijn laatste show
Miljoenen mensen voor de buis
Waar zit toch die auto?
Deur A, deur B of toch maar C
1/3 kans bij alle drie
Gevoel zegt A, publiek schreeuwt B
Je roept daarom: ik weet 't nie!
Kiezen moet, het is niet fijn
"A", roep je, blij van sas
Je denkt er dan van af te zijn
Maar eigenlijk begint het pas
Leontien de assistent,
verschijnt op het toneel
Ze vraagt je lachend: fijne vent,
Wordt het je al te veel?
Dan plotsklaps opent zij deur C!
Dat is 'm niet en zij biedt gauw
een nieuwe kans: dus A of B
De keus die is nu weer aan jou!
Tot 'ie het snapt. Circa 1.073.741.824 keer gok ik zo.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:10 schreef Joppy het volgende:
[..]
![]()
Hoe vaak wil je het uitgelegd krijgen?
Leuk, maar vergeet je niet de je in 1166 niet even met Easy-Jet voor 100 euro naar Barselona kon vliegen?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt 8 overgrootouders. Als dat allen verschillende personen zijn, dan kunnen het bij wijze van spreken een Nederlander, Belg, Fransman, Engelsman, Schot, Duitser, Oostenrijker en Italiaan zijn.
quote:
Ja idd, en jij als geen ander zou moeten weten dat betekend Zwansen = exitquote:
Wanneer gaan we eens een keertje een biertje drinken?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:22 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ja idd, en jij als geen ander zou moeten weten dat betekend Zwansen = exit
Er werd meer gereisd dan je nu voordoet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:18 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Leuk, maar vergeet je niet de je in 1166 niet even met Easy-Jet voor 100 euro naar Barselona kon vliegen?
Mensen moesten het veelal met paard en wagen doen of gewoon te voet.
Maar dat neemt niet weg dat iedereen dus gewoon familie kon zijn van iemand in Schotland natuurlijk..
Alleen is de kans veel kleiner dan iedereen wil voordoen
Heb ik het nog niet eens over zaken als kindersterfte gehad die destijds abominabel hoog was, de vele barbaarse oorlogen die men destijds voerde waarvan vrij weinig deelnemers het konden navertellen en dingen als epidemieën en mislukte oogsten waardoor gehele volksstammen konden verhongeren rondom die tijd
Ik had het over de degene die dat overleefde, in de middeleeuwen was het een stuk gevaarlijker om verre reizen te makenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er werd meer gereisd dan je nu voordoet.
quote:Natuurlijk bleven veel mensen heel hun leven in hun eigen land (of zelfs dorp), niettemin was er ook best wat verkeer tussen landen. Handelaars bijvoorbeeld. En wat betreft die oorlogen die je noemt: die soldaten waren echt niet alleen maar bezig met oorlog voeren.
Dat maakt het alleen maar overzichtelijker, want die hadden geen nakomelingen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:18 schreef mediacurator het volgende:
Heb ik het nog niet eens over zaken als kindersterfte gehad die destijds abominabel hoog was
Ga je hier nog antwoord op geven, mediacurator?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:38 schreef Wombcat het volgende:
Degenen die niet overleefden hadden natuurlijk ook minder nakomelingenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:27 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik had het over de degene die dat overleefde, in de middeleeuwen was het een stuk gevaarlijker om verre reizen te maken
[..]
Nee, de kans is veel groter dan jij wil voorkomen. Het punt is dat het helemaal niet opzienbarend is dat alle Amerikaanse presidenten één gemeenschappelijke voorouder hebben ergens in het begin van de middeleeuwen, maar enorm logisch en geheel te verwachten. Hoe vreemd je dat blijkbaar ook vindt klinken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:18 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Alleen is de kans veel kleiner dan iedereen wil voordoen
Je ziet compleet over het hoofd de historische context die ik zojuist aanhaalde, gemiste kans jammerquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, de kans is veel groter dan jij wil voorkomen. Het punt is dat het helemaal niet opzienbarend is dat alle Amerikaanse presidenten één gemeenschappelijke voorouder hebben ergens in het begin van de middeleeuwen, maar enorm logisch en geheel te verwachten. Hoe vreemd je dat blijkbaar ook vindt klinken.
Nee hoor, ik ben me geheel bewust van deze historische context, al is het alleen meer omdat er anders heel veel meer mensen rond zouden moeten lopen in de middeleeuwen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:30 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je ziet compleet over het hoofd de historische context die ik zojuist aanhaalde, gemiste kans jammer
Toegegeven dat je natuurlijk meer Engelse mensen als voorouders hebt als je in een voormalige kolonie van Engeland geboren bent en daar al veel generaties woonachtig bent daar niet bvanquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben me geheel bewust van deze historische context, al is het alleen meer omdat er anders heel veel meer mensen rond zouden moeten lopen in de middeleeuwen.
Ik vind het kunnen traceren van je familie stamboom tot 1166 al een hele kunstquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:38 schreef De_Hertog het volgende:
Sterker nog, als je even logisch nadenkt zou je kunnen inzien dat een groot deel van die context die je aanhaalt er juist voor zorgt dat iemand van een adellijk geslacht in de middeleeuwen juist een grotere kans heeft zijn genen te verspreiden: de families hadden minder kans op armoede en ziektes, kwamen vaker op andere plekken en in andere landen en hadden vaak vrouwen genoeg.
Kortom, wiskundig gezien heeft iedereen miljoenen voorouders in de middeleeuwen en historisch gezien waren de adellijke geslachten relatief goed vertegenwoordigd in die middeleeuwse genenpool.
Klopt, maar het bewijs niet van Napoleon af te stammen is nog veel moeilijker, zo niet onmogelijk als je voor Napoleon Jan zonder Land invult.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:35 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Iedereen kan beweren van Napolion af te stammen maar het bewijs daarvoor in handen te hebben is een ander verhaal
Urkers niet meegerekend want waren zo goed als van de buitenwereld afgesloten een geruime tijd in de geschiedenis en zo zullen er nog wel wat voorbeelden zijnquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, maar het bewijs niet van Napoleon af te stammen is nog veel moeilijker, zo niet onmogelijk als je voor Napoleon Jan zonder Land invult.
Daarom zeg ik ook;quote:Verder was jij degene die vond dat er een historische context bij gehaald diende te worden, nou, bij deze.
En het punt is dat de kans groot is dat je via één van de takken bij deze koning uitkomt als je zo ver terug gaat.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:42 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook;
Ik vind het kunnen traceren van je familie stamboom tot 1166 al een hele kunst
Laten we het vooral daarom ook daar over hebben
Ja idd, en nu nog een reactie, met name dan mm.b.t. je familie stamboom zo ver terug te kunnen traceren en dan nog een Engelse koning tegen te komen ookquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:43 schreef Wombcat het volgende:
Je plaat hangt. Het heeft weinig meerwaarde in 3 opeenvolgende posts 3x hetzelfde te zeggen.
Je mist het punt: hoe wil jij, Urker of niet, BEWIJZEN dat je niet van die persoon afstamt? Dan moet je namelijk ALLE takken van je stamboom terugtraceren tot de twaalfde eeuw en dat is onmogelijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:42 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Urkers niet meegerekend want waren zo goed als van de buitenwereld afgesloten een geruime tijd in de geschiedenis en zo zullen er nog wel wat voorbeelden zijn
Dat heeft er mee te maken dat de archieven niet compleet zijn. Zeker in de VS trouwens, waar geen burgerlijke stand is.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:46 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ja idd, en nu nog een reactie, met name dan mm.b.t. je familie stamboom zo ver terug te kunnen traceren en dan nog een Engelse koning tegen te komen ook
Daarom heb ik het grondbeginsel van deze topic ook bijgesteld.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je mist het punt: hoe wil jij, Urker of niet, BEWIJZEN dat je niet van die persoon afstamt? Dan moet je namelijk ALLE takken van je stamboom terugtraceren tot de twaalfde eeuw en dat is onmogelijk.
Maar het is: vrij grote kans dat je van een Engelse koning afstamt en dat kunt aantonen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:49 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Daarom heb ik het grondbeginsel van deze topic ook bijgesteld.
Van; van zeeer kleine kans dat je van een Engelse koning afstamd
Tot: zeeer kleine kans dat je van een Engelse koning afstamd, en dat ook kunt aantonen
Ga je eens uitrekenen hoe klein c.q. groot die kans is?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:49 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Daarom heb ik het grondbeginsel van deze topic ook bijgesteld.
Van; van zeeer kleine kans dat je van een Engelse koning afstamd
Tot: zeeer kleine kans dat je van een Engelse koning afstamd, en dat ook kunt aantonen
Het laatste loopt jullie langspeelplaat op vast, niet de mijne![]()
Er is vast wel ergens een statisticus die zich over zo'n vraagstuk heeft gebogen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heeft er mee te maken dat de archieven niet compleet zijn. Zeker in de VS trouwens, waar geen burgerlijke stand is.
Maar dat je het niet kunt traceren, betekent natuurlijk niet dat de afstamming er niet is. Zoals De_Hertog aangeeft, kun je dan ook niet bewijzen dat de afstamming er niet is.
Het is eerder aannemelijk dat de afstamming er wel is dan niet, gezien de ruim 1 miljard voorouders die jij kunt hebben in de 15e eeuw.
En jij ook niet want vrijwel niemand kan zover terug in zijn familie stamboomquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ga je eens uitrekenen hoe klein c.q. groot die kans is?
Want je stelt nu wel dat de kans klein is, maar in feite heb je geen flauw idee.
van koningen en adel zijn juist de stambomen bewaard geblevenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:46 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ja idd, en nu nog een reactie, met name dan mm.b.t. je familie stamboom zo ver terug te kunnen traceren en dan nog een Engelse koning tegen te komen ook
Ik heb 't nooit geprobeerd, dus zou het niet weten. En heb er eigenlijk ook weinig behoefte aan (veel werk en levert me weinig op).quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:52 schreef mediacurator het volgende:
[..]
En jij ook niet want vrijwel niemand kan zover terug in zijn familie stamboom
Wie zijn ketel is zwart en daarmee bedoel ik niet Obama
Ja, hij herhaalt liever z'n eigen posts ipv vragen te beantwoorden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:43 schreef Wombcat het volgende:
Je plaat hangt. Het heeft weinig meerwaarde in 3 opeenvolgende posts 3x hetzelfde te zeggen.
Ja dus.. Volgens berekeningen1 hebben alle huidige West-Europeanen een gemeenschappelijke voorouder rond het jaar 1000.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is vast wel ergens een statisticus die zich over zo'n vraagstuk heeft gebogen.
Dat is waar ik naar op zoek was!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:54 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
van koningen en adel zijn juist de stambomen bewaard gebleven
en aangezien de adel even incestueus als Urk verspreid zich het nageslacht van die koning over een flink deel van die adel.
dan hoef je in je familie lijn enkel nog leden uit die (al dan niet aan lager wal geraakte) adel te vinden
Alleen jammer dat je het compleet verkeerd begrijpt. Zijn punt is, zoals wij ook al zo vaak zeggen, dat een stamboom die je kan herleiden tot die tijd, via één tak, de kans groot is dat je bij een adellijk geslacht en dus bij een koning uitkomt. Niet alleen bij Amerikaanse presidenten, maar bij iedere West-Europeaan.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:04 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Kijk, eindelijk een zinnig antwoord!
Je moet wel lezen, ik zeg; al die presidenten stammen af van nogal "SJIEKE" families, al zou je dat niet altijd zeggen (G.W.Bush)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je het compleet verkeerd begrijpt. Zijn punt is, zoals wij ook al zo vaak zeggen, dat een stamboom die je kan herleiden tot die tijd, via één tak, de kans groot is dat je bij een adellijk geslacht en dus bij een koning uitkomt. Niet alleen bij Amerikaanse presidenten, maar bij iedere West-Europeaan.
Het opmerkelijk vinden dat ze dezelfde voorouder hebben is net zo vreemd als het opmerkelijk vinden dat ze twee armen hebben. Die kans is gewoon erg groot.
Echie nie, ben al illuminated genoeg!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:15 schreef Ringo het volgende:
TS kan wel wat illumination gebruiken,.
Jij moet wel lezen. Ik zeg dat niet alleen de presidenten maar een groot deel van de westerse bevolking van die adellijke families afstammen via een van de vele takken van een stamboom. Net als dat niet alleen presidenten maar het grootste deel van de westerse bevolking twee armen heeft.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:12 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je moet wel lezen, ik zeg; al die presidenten stammen af van nogal "SJIEKE" families, al zou je dat niet altijd zeggen (G.W.Bush)
Oke, mee eens.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jij moet wel lezen. Ik zeg dat niet alleen de presidenten maar een groot deel van de westerse bevolking van die adellijke families afstammen via een van de vele takken van een stamboom. Net als dat niet alleen presidenten maar het grootste deel van de westerse bevolking twee armen heeft.
dat van bush zegt niksquote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:12 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je moet wel lezen, ik zeg; al die presidenten stammen af van nogal "SJIEKE" families, al zou je dat niet altijd zeggen (G.W.Bush)
En correctie, alle reacties worden natuurlijk op prijs gesteld, ook de jouwe![]()
Nou, dan zijn we er toch?quote:
Als je bedoelt dat de adellijke titels allemaal overdraagbaar waren en dus al die presidenten Lord Washington of Sir Obama hadden moeten heten dan klopt dat niet, dat staat namelijk nergens en dan zou die hele westerse bevolking ook een adellijke titel moeten hebben.quote:Het gaat om een officiële en erkende stamboom tot en met hoge Engelse Adel uit 1166
Het viel kennelijk niet mee om generatie op generatie steeds maar de dienst uit te maken en boven al het gepeupel uit te stijgen in de middeleeuwen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:26 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
dat van bush zegt niks
The most famous example of a genetic disorder aggravated by royal family intermarriage was the House of Habsburg, which inmarried particularly often. Famous in this case is the Habsburger (Unter) Lippe (Habsburg jaw/Habsburg lip/"Austrian lip"), typical for many Habsburg relatives over a period of six centuries.[21] The condition progressed through the generations to the point that the last of the Spanish Habsburgs, Charles II of Spain, could not properly chew his food. (See mandibular prognathism.)
Besides the jaw deformity, Charles II also had a huge number of other genetic physical, intellectual, sexual, and emotional problems. It is speculated that the simultaneous occurrence in Charles II of two different genetic disorders: combined pituitary hormone deficiency and distal renal tubular acidosis could explain most of the complex clinical profile of this king, including his impotence/infertility which in last instance led to the extinction of the dynasty.
http://en.wikipedia.org/wiki/Inbreeding#Royalty_and_nobility
Bush maakt anders minder taalfouten dan jij.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:12 schreef mediacurator het volgende:
[..]
dacht het niet heur, en trouwens is dit niet het Groot Dictee der Nederlandse Taalquote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:41 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bush maakt anders minder taalfouten dan jij.
Of je daar kans maakt durf ik niet te zeggen. Als er echter een Dunning-Kruger award was op Fok!, dan was jij een grote kanshebber!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:43 schreef mediacurator het volgende:
[..]
dacht het niet heur, en trouwens is dit niet het Groot Dictee der Nederlandse Taal
En al was het het Groot Dictee der Nederlandse Taal, zou ik ook zeeeker in de prijzen vallen![]()
Nee, het gaat om een hobby-stamboom gemaakt door een kind van 12 en haar opa.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:24 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Het gaat om een officiële en erkende stamboom tot en met hoge Engelse Adel uit 1166
Ik had mijn stelling bijgesteld omdat ik me realiseerde op een zijspoor (off topic) te zijn geraakt, tel je dat dan niet mee? dus hoezo Dunning-Kruger award?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of je daar kans maakt durf ik niet te zeggen. Als er echter een Dunning-Kruger award was op Fok!, dan was jij een grote kanshebber!
Kinderen van 14 zeilen tegenwoordig om de gehele aardbol heen in sommige gevallen, en zijn vaak slimmer dan jij...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:53 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Nee, het gaat om een hobby-stamboom gemaakt door een kind van 12 en haar opa.
En we hebben je nu al zo vaak proberen uit te leggen hoeveel mensen er in theorie af kunnen stammen van die Koning Jan, als de claim al geloofwaardig is.
Als ik jou was zou ik andere mensen niet dom noemen..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:59 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Kinderen van 14 zeilen tegenwoordig om de gehele aardbol heen in sommige gevallen, en zijn vaak slimmer dan jij...
Times change...
just saying
Dat laatste dacht ik eerst ook nog. Aan z'n postgeschiedenis te zien hangt hij echter voornamelijk in BNW.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:23 schreef dr_Pieters het volgende:
Wat een heerlijk topic! Bedankt voor je onnozelheid mediacurator! Met elke post sla je de plank nog verder mis!
Of je loopt uitstekend te trollen.
Ja, laten we de kindersterfte meenemen in het onderzoek naar voorouders..... hoeveel voorouders heb je die kinderloos gestorven zijn??quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:18 schreef mediacurator het volgende:
Heb ik het nog niet eens over zaken als kindersterfte gehad die destijds abominabel hoog was.
Één te weinig.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, laten we de kindersterfte meenemen in het onderzoek naar voorouders..... hoeveel voorouders heb je die kinderloos gestorven zijn??
Ik heb het recentelijk nog nagezocht, ik heb er zelf 1500.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, laten we de kindersterfte meenemen in het onderzoek naar voorouders..... hoeveel voorouders heb je die kinderloos gestorven zijn??
En als ik jou was zou ik vooral eerst leren lezen..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik andere mensen niet dom noemen..
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het recentelijk nog nagezocht, ik heb er zelf 1500.
Impossible!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het recentelijk nog nagezocht, ik heb er zelf 1500.
Lekker specifiek dr_Pietersquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:23 schreef dr_Pieters het volgende:
Wat een heerlijk topic! Bedankt voor je onnozelheid mediacurator! Met elke post sla je de plank nog verder mis!
Of je loopt uitstekend te trollen.
Inderdaad. Ik verwacht na mijn dood op zijn minst net zo'n persoonlijkheidscultus als die van de heer J.C te Nazareth.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
Je bent ook een bijzonder kind hè
Da's hypocriet zeg, want als er iemand hier het predicaat "cum laude" in de Trollogie verdient dan is het wel Monolithquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat laatste dacht ik eerst ook nog. Aan z'n postgeschiedenis te zien hangt hij echter voornamelijk in BNW.
Thanks, goede vondst!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:04 schreef Arcee het volgende:
'Most Recent Common Ancestor' Of All Living Humans Surprisingly Recent
Nee, nee.. hoewel hij dan de enige vroegste is, zijn er veel meer gemeenschappelijke voorouders als je verder terug zou kunnen kijken. Hoewel we allemaal wat van hem (of haar) meegekregen kunnen hebben, is zijn bijdrage maar een drupje in de oceaan van bijdragen van allerlei anderen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:54 schreef Arcee het volgende:
"He also introduced the "identical ancestors point," the most recent time -- less than 2,000 years ago in the simplified model -- when each person was an ancestor to all or ancestor to none of the people alive today."
Dit is wel interessant. Zou je dan kunnen zeggen dat als 1 van de voorouders van toen geen kinderen had gehad dat we dan nu een compleet andere wereldbevolking hadden gehad? 100% andere mensen dan die nu leven dus. Lijkt mij van wel, maar het klinkt zo onwerkelijk.
Toch kunnen kleine dingen verschil maken en een sneeuwbaleffect veroorzaken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, nee.. hoewel hij dan de enige vroegste is, zijn er veel meer gemeenschappelijke voorouders als je verder terug zou kunnen kijken. Hoewel we allemaal wat van hem meegekregen kunnen hebben, is zijn bijdrage maar een drupje in de oceaan van bijdragen van allerlei anderen.
Klopt, maar dat drupje zit wel in iedereen, dus heeft het op iedereen invloed.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:57 schreef Perrin het volgende:
Nee, nee.. hoewel hij dan de enige vroegste is, zijn er veel meer gemeenschappelijke voorouders als je verder terug zou kunnen kijken. Hoewel we allemaal wat van hem (of haar) meegekregen kunnen hebben, is zijn bijdrage maar een drupje in de oceaan van bijdragen van allerlei anderen.
Die gast is geflipped!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:54 schreef Arcee het volgende:
"He also introduced the "identical ancestors point," the most recent time -- less than 2,000 years ago in the simplified model -- when each person was an ancestor to all or ancestor to none of the people alive today."
Dit is wel interessant. Zou je dan kunnen zeggen dat als 1 van de voorouders van toen geen kinderen had gehad dat we dan nu een compleet andere wereldbevolking hadden gehad? 100% andere mensen dan die nu leven dus. Lijkt mij van wel, maar het klinkt zo onwerkelijk.
Sliding Doors.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:03 schreef Wombcat het volgende:
Voorbeelden:
A sound of thunder
Sliding doors
Ja, fictie, maar toch.
Evolutie.. net zoals je wanneer je wat verder terug kijkt een gemeenschappelijke voorouders met andere zoogdieren hebt. En als je nog verder terugkijkt met alle levende wezens.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:01 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Die gast is geflipped!![]()
Hoe komt het dan bijvoorbeeld dat er extreme rassen verschillen zijn dan als we 2000 jaar geleden al een en dezelfde gezamenlijke voorvader hadden?
Of val ik nu onwijs door de mand met een waanzinnig idiote veronderstelling?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |