Wat begreep je ook alweer niet aan het feit dat een groot deel van de Amerikanen afstamt van Britse emigranten?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:45 schreef mediacurator het volgende:
[..]
dus jij valt ook buiten de boot, geen Engelse Koning
Waarom val ik buiten de boot. Ik weet alleen van mijn grootouders dat ze nederlands waren, en dus een overgrootouder die oostenrijkse was. Dan zijn er nog ruim voldoende mogelijkheden om bij die engels koning uit te komen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:45 schreef mediacurator het volgende:
[..]
dus jij valt ook buiten de boot, geen Engelse Koning
Ik ga zelf b.v. terug tot eind 15de eeuw en ben dusver geen eens 1 Engelsman tegen gekomen laat staan een koningquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:45 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Dan heb je 1 afstammingslijn gekozen, waarschijnlijk de vader, van je vader, van je vader etc.
Op die manier stammen dus ook inderdaad de amerikaanse presidenten niet allemaal af van dezelfde vader in 1166. Dan zouden alle amerikaanse presidenten volbloed broers van elkaar zijn.
Hou eens op met elke keer precies hetzelde te postenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:47 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik ga zelf b.v. terug tot eind 15de eeuw en ben dusver geen eens 1 Engelsman tegen gekomen laat staan een koning
Maar als ik nog verder zou gaan kom ik in Duitsland uit want daar houdt het spoor op, aan zowel moeder als vaders kant
Oh ja? Waren er in die tijd dan veel Oostenrijkers die met vakantie naar Engeland afreisde?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarom val ik buiten de boot. Ik weet alleen van mijn grootouders dat ze nederlands waren, en dus een overgrootouder die oostenrijkse was. Dan zijn er nog ruim voldoende mogelijkheden om bij die engels koning uit te komen.
Je hebt 8 overgrootouders. Als dat allen verschillende personen zijn, dan kunnen het bij wijze van spreken een Nederlander, Belg, Fransman, Engelsman, Schot, Duitser, Oostenrijker en Italiaan zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:48 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Oh ja? Waren er in die tijd dan veel Oostenrijkers die met vakantie naar Engeland afreisde?
Ik heb niet al mijn voorouders getraceerd, alleen directe afstammelingen en kom ik niet eens tot op de Neerlandse grens laat staan Engelandquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hou eens op met elke keer precies hetzelde te posten
Hoeveel voorouders heb je in de 15e eeuw getraceerd?
Het hoeven er ook niet veel te zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:48 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Oh ja? Waren er in die tijd dan veel Oostenrijkers die met vakantie naar Engeland afreisde?
Het verbaast me dan ook niets dat jouw familiegeschiedenis een hoge mate van inteelt laat zien.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:51 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik heb niet al mijn voorouders getraceerd, alleen directe afstammelingen en kom ik niet eens tot op de Neerlandse grens laat staan Engeland
Er zal ook wel een gezamenlijke voorouder van alle Amerikaanse presidenten incl Van Buren zijn. Alleen is die nog niet bekend nu.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:44 schreef Leandra het volgende:
Eén gezamenlijke voorouder op alle Amerikaanse presidenten (behalve Martin van Buren) verbaast me niet.
Zou ik ten alle tijden de voorkeur aan geven dan familie te zijn van die grotbewoners waar jij vanaf stamdquote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het verbaast me dan ook niets dat jouw familiegeschiedenis een hoge mate van inteelt laat zien.
Uiteraard is die er, dat is immers de consequentie van gemeenschappelijke afstamming. Het betreft hier dan ook niet zozeer DE gezamenlijke voorouder van alle Amerikaanse presidenten excl. Van Buren, maar de meest recente gemeenschappelijke voorouder van alle Amerikaanse presidenten excl. Van Buren.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:52 schreef freako het volgende:
[..]
Er zal ook wel een gezamenlijke voorouder van alle Amerikaanse presidenten incl Van Buren zijn. Alleen is die nog niet bekend nu.
En dat "directe afstammelingen heb je zowel in de mannelijke als in de vrouwelijke lijn gedaan?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:51 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik heb niet al mijn voorouders getraceerd, alleen directe afstammelingen en kom ik niet eens tot op de Neerlandse grens laat staan Engeland
Met andere woorden de familie stamboom van vader en moeder
mediacurator?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:38 schreef Wombcat het volgende:
Wat denk je dat de kans is dat die ene man niet tussen die 1.073.741.824 zit?
Hm, erg interessant.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, gevalletje Dunning-Kruger.
Dat is niet gezegd. Jan zonder Land is "een" gemeenschappelijke voorouder, niet per se de meest recente.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:55 schreef Monolith het volgende:
maar de meest recente gemeenschappelijke voorouder van alle Amerikaanse presidenten excl. Van Buren.
Leuk, ik doe mee.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:02 schreef Frollo het volgende:
Ik vind het tijd worden voor het driedeurenprobleem!
Altijd switchen!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:02 schreef Frollo het volgende:
Oh dat staat inderdaad niet in het artikel vermeld. Aan de andere kant is dit wel de op het moment bekende meest recente gemeenschappelijke voorouder van die presidenten natuurlijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:00 schreef freako het volgende:
[..]
Dat is niet gezegd. Jan zonder Land is "een" gemeenschappelijke voorouder, niet per se de meest recente.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oh dat staat inderdaad niet in het artikel vermeld. Aan de andere kant is dit wel de op het moment bekende meest recente gemeenschappelijke voorouder van die presidenten natuurlijk.
Het driedeurenprobleemquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:02 schreef Frollo het volgende:
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Al die 1.073.741.824 mensen doen er niet toe
Het gaat niet om de familie naam het gaat om 1 persoon in die familie
1 = niet 1.073.741.824 mensen
1 = 1
En in 1166 leefde er meer dan 1 vruchtbare man op aarde
Het meerendeel leefde ook niet in Engeland en het meerendeel waren ook geen koning
'N paar variabelen die de kans een behoorlijk stukje kleiner maken dat je van die ene specifieke koning afstamd
Ik ga terug tot eind 14de eeuw en ben dusver geen eens 1 Engelsman tegen gekomen laat staan een koning
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het driedeurenprobleem
Het vele zweten doet je geuren
Bij de finale van de quiz
Je hebt de keuze uit drie deuren
Gok je goed? Of zit je mis?
Op tv met Willem Ruis
In zijn laatste show
Miljoenen mensen voor de buis
Waar zit toch die auto?
Deur A, deur B of toch maar C
1/3 kans bij alle drie
Gevoel zegt A, publiek schreeuwt B
Je roept daarom: ik weet 't nie!
Kiezen moet, het is niet fijn
"A", roep je, blij van sas
Je denkt er dan van af te zijn
Maar eigenlijk begint het pas
Leontien de assistent,
verschijnt op het toneel
Ze vraagt je lachend: fijne vent,
Wordt het je al te veel?
Dan plotsklaps opent zij deur C!
Dat is 'm niet en zij biedt gauw
een nieuwe kans: dus A of B
De keus die is nu weer aan jou!
Tot 'ie het snapt. Circa 1.073.741.824 keer gok ik zo.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:10 schreef Joppy het volgende:
[..]
![]()
Hoe vaak wil je het uitgelegd krijgen?
Leuk, maar vergeet je niet de je in 1166 niet even met Easy-Jet voor 100 euro naar Barselona kon vliegen?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt 8 overgrootouders. Als dat allen verschillende personen zijn, dan kunnen het bij wijze van spreken een Nederlander, Belg, Fransman, Engelsman, Schot, Duitser, Oostenrijker en Italiaan zijn.
quote:
Ja idd, en jij als geen ander zou moeten weten dat betekend Zwansen = exitquote:
Wanneer gaan we eens een keertje een biertje drinken?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:22 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ja idd, en jij als geen ander zou moeten weten dat betekend Zwansen = exit
Er werd meer gereisd dan je nu voordoet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:18 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Leuk, maar vergeet je niet de je in 1166 niet even met Easy-Jet voor 100 euro naar Barselona kon vliegen?
Mensen moesten het veelal met paard en wagen doen of gewoon te voet.
Maar dat neemt niet weg dat iedereen dus gewoon familie kon zijn van iemand in Schotland natuurlijk..
Alleen is de kans veel kleiner dan iedereen wil voordoen
Heb ik het nog niet eens over zaken als kindersterfte gehad die destijds abominabel hoog was, de vele barbaarse oorlogen die men destijds voerde waarvan vrij weinig deelnemers het konden navertellen en dingen als epidemieën en mislukte oogsten waardoor gehele volksstammen konden verhongeren rondom die tijd
Ik had het over de degene die dat overleefde, in de middeleeuwen was het een stuk gevaarlijker om verre reizen te makenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er werd meer gereisd dan je nu voordoet.
quote:Natuurlijk bleven veel mensen heel hun leven in hun eigen land (of zelfs dorp), niettemin was er ook best wat verkeer tussen landen. Handelaars bijvoorbeeld. En wat betreft die oorlogen die je noemt: die soldaten waren echt niet alleen maar bezig met oorlog voeren.
Dat maakt het alleen maar overzichtelijker, want die hadden geen nakomelingen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:18 schreef mediacurator het volgende:
Heb ik het nog niet eens over zaken als kindersterfte gehad die destijds abominabel hoog was
Ga je hier nog antwoord op geven, mediacurator?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 16:38 schreef Wombcat het volgende:
Wat denk je dat de kans is dat die ene man niet tussen die 1.073.741.824 zit?
Degenen die niet overleefden hadden natuurlijk ook minder nakomelingenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:27 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ik had het over de degene die dat overleefde, in de middeleeuwen was het een stuk gevaarlijker om verre reizen te maken
[..]
Nee, de kans is veel groter dan jij wil voorkomen. Het punt is dat het helemaal niet opzienbarend is dat alle Amerikaanse presidenten één gemeenschappelijke voorouder hebben ergens in het begin van de middeleeuwen, maar enorm logisch en geheel te verwachten. Hoe vreemd je dat blijkbaar ook vindt klinken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:18 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Alleen is de kans veel kleiner dan iedereen wil voordoen
Je ziet compleet over het hoofd de historische context die ik zojuist aanhaalde, gemiste kans jammerquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, de kans is veel groter dan jij wil voorkomen. Het punt is dat het helemaal niet opzienbarend is dat alle Amerikaanse presidenten één gemeenschappelijke voorouder hebben ergens in het begin van de middeleeuwen, maar enorm logisch en geheel te verwachten. Hoe vreemd je dat blijkbaar ook vindt klinken.
Nee hoor, ik ben me geheel bewust van deze historische context, al is het alleen meer omdat er anders heel veel meer mensen rond zouden moeten lopen in de middeleeuwen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:30 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je ziet compleet over het hoofd de historische context die ik zojuist aanhaalde, gemiste kans jammer
Toegegeven dat je natuurlijk meer Engelse mensen als voorouders hebt als je in een voormalige kolonie van Engeland geboren bent en daar al veel generaties woonachtig bent daar niet bvanquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben me geheel bewust van deze historische context, al is het alleen meer omdat er anders heel veel meer mensen rond zouden moeten lopen in de middeleeuwen.
Ik vind het kunnen traceren van je familie stamboom tot 1166 al een hele kunstquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:38 schreef De_Hertog het volgende:
Sterker nog, als je even logisch nadenkt zou je kunnen inzien dat een groot deel van die context die je aanhaalt er juist voor zorgt dat iemand van een adellijk geslacht in de middeleeuwen juist een grotere kans heeft zijn genen te verspreiden: de families hadden minder kans op armoede en ziektes, kwamen vaker op andere plekken en in andere landen en hadden vaak vrouwen genoeg.
Kortom, wiskundig gezien heeft iedereen miljoenen voorouders in de middeleeuwen en historisch gezien waren de adellijke geslachten relatief goed vertegenwoordigd in die middeleeuwse genenpool.
Klopt, maar het bewijs niet van Napoleon af te stammen is nog veel moeilijker, zo niet onmogelijk als je voor Napoleon Jan zonder Land invult.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:35 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Iedereen kan beweren van Napolion af te stammen maar het bewijs daarvoor in handen te hebben is een ander verhaal
Urkers niet meegerekend want waren zo goed als van de buitenwereld afgesloten een geruime tijd in de geschiedenis en zo zullen er nog wel wat voorbeelden zijnquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:40 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Klopt, maar het bewijs niet van Napoleon af te stammen is nog veel moeilijker, zo niet onmogelijk als je voor Napoleon Jan zonder Land invult.
Daarom zeg ik ook;quote:Verder was jij degene die vond dat er een historische context bij gehaald diende te worden, nou, bij deze.
En het punt is dat de kans groot is dat je via één van de takken bij deze koning uitkomt als je zo ver terug gaat.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:42 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook;
Ik vind het kunnen traceren van je familie stamboom tot 1166 al een hele kunst
Laten we het vooral daarom ook daar over hebben
Ja idd, en nu nog een reactie, met name dan mm.b.t. je familie stamboom zo ver terug te kunnen traceren en dan nog een Engelse koning tegen te komen ookquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:43 schreef Wombcat het volgende:
Je plaat hangt. Het heeft weinig meerwaarde in 3 opeenvolgende posts 3x hetzelfde te zeggen.
Je mist het punt: hoe wil jij, Urker of niet, BEWIJZEN dat je niet van die persoon afstamt? Dan moet je namelijk ALLE takken van je stamboom terugtraceren tot de twaalfde eeuw en dat is onmogelijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:42 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Urkers niet meegerekend want waren zo goed als van de buitenwereld afgesloten een geruime tijd in de geschiedenis en zo zullen er nog wel wat voorbeelden zijn
Dat heeft er mee te maken dat de archieven niet compleet zijn. Zeker in de VS trouwens, waar geen burgerlijke stand is.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:46 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ja idd, en nu nog een reactie, met name dan mm.b.t. je familie stamboom zo ver terug te kunnen traceren en dan nog een Engelse koning tegen te komen ook
Daarom heb ik het grondbeginsel van deze topic ook bijgesteld.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je mist het punt: hoe wil jij, Urker of niet, BEWIJZEN dat je niet van die persoon afstamt? Dan moet je namelijk ALLE takken van je stamboom terugtraceren tot de twaalfde eeuw en dat is onmogelijk.
Maar het is: vrij grote kans dat je van een Engelse koning afstamt en dat kunt aantonen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:49 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Daarom heb ik het grondbeginsel van deze topic ook bijgesteld.
Van; van zeeer kleine kans dat je van een Engelse koning afstamd
Tot: zeeer kleine kans dat je van een Engelse koning afstamd, en dat ook kunt aantonen
Ga je eens uitrekenen hoe klein c.q. groot die kans is?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:49 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Daarom heb ik het grondbeginsel van deze topic ook bijgesteld.
Van; van zeeer kleine kans dat je van een Engelse koning afstamd
Tot: zeeer kleine kans dat je van een Engelse koning afstamd, en dat ook kunt aantonen
Het laatste loopt jullie langspeelplaat op vast, niet de mijne![]()
Er is vast wel ergens een statisticus die zich over zo'n vraagstuk heeft gebogen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heeft er mee te maken dat de archieven niet compleet zijn. Zeker in de VS trouwens, waar geen burgerlijke stand is.
Maar dat je het niet kunt traceren, betekent natuurlijk niet dat de afstamming er niet is. Zoals De_Hertog aangeeft, kun je dan ook niet bewijzen dat de afstamming er niet is.
Het is eerder aannemelijk dat de afstamming er wel is dan niet, gezien de ruim 1 miljard voorouders die jij kunt hebben in de 15e eeuw.
En jij ook niet want vrijwel niemand kan zover terug in zijn familie stamboomquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ga je eens uitrekenen hoe klein c.q. groot die kans is?
Want je stelt nu wel dat de kans klein is, maar in feite heb je geen flauw idee.
van koningen en adel zijn juist de stambomen bewaard geblevenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:46 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Ja idd, en nu nog een reactie, met name dan mm.b.t. je familie stamboom zo ver terug te kunnen traceren en dan nog een Engelse koning tegen te komen ook
Ik heb 't nooit geprobeerd, dus zou het niet weten. En heb er eigenlijk ook weinig behoefte aan (veel werk en levert me weinig op).quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:52 schreef mediacurator het volgende:
[..]
En jij ook niet want vrijwel niemand kan zover terug in zijn familie stamboom
Wie zijn ketel is zwart en daarmee bedoel ik niet Obama
Ja, hij herhaalt liever z'n eigen posts ipv vragen te beantwoorden.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:43 schreef Wombcat het volgende:
Je plaat hangt. Het heeft weinig meerwaarde in 3 opeenvolgende posts 3x hetzelfde te zeggen.
Ja dus.. Volgens berekeningen1 hebben alle huidige West-Europeanen een gemeenschappelijke voorouder rond het jaar 1000.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Er is vast wel ergens een statisticus die zich over zo'n vraagstuk heeft gebogen.
Dat is waar ik naar op zoek was!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:54 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
van koningen en adel zijn juist de stambomen bewaard gebleven
en aangezien de adel even incestueus als Urk verspreid zich het nageslacht van die koning over een flink deel van die adel.
dan hoef je in je familie lijn enkel nog leden uit die (al dan niet aan lager wal geraakte) adel te vinden
Alleen jammer dat je het compleet verkeerd begrijpt. Zijn punt is, zoals wij ook al zo vaak zeggen, dat een stamboom die je kan herleiden tot die tijd, via één tak, de kans groot is dat je bij een adellijk geslacht en dus bij een koning uitkomt. Niet alleen bij Amerikaanse presidenten, maar bij iedere West-Europeaan.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:04 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Kijk, eindelijk een zinnig antwoord!
Je moet wel lezen, ik zeg; al die presidenten stammen af van nogal "SJIEKE" families, al zou je dat niet altijd zeggen (G.W.Bush)quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je het compleet verkeerd begrijpt. Zijn punt is, zoals wij ook al zo vaak zeggen, dat een stamboom die je kan herleiden tot die tijd, via één tak, de kans groot is dat je bij een adellijk geslacht en dus bij een koning uitkomt. Niet alleen bij Amerikaanse presidenten, maar bij iedere West-Europeaan.
Het opmerkelijk vinden dat ze dezelfde voorouder hebben is net zo vreemd als het opmerkelijk vinden dat ze twee armen hebben. Die kans is gewoon erg groot.
Echie nie, ben al illuminated genoeg!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:15 schreef Ringo het volgende:
TS kan wel wat illumination gebruiken,.
Jij moet wel lezen. Ik zeg dat niet alleen de presidenten maar een groot deel van de westerse bevolking van die adellijke families afstammen via een van de vele takken van een stamboom. Net als dat niet alleen presidenten maar het grootste deel van de westerse bevolking twee armen heeft.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:12 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je moet wel lezen, ik zeg; al die presidenten stammen af van nogal "SJIEKE" families, al zou je dat niet altijd zeggen (G.W.Bush)
Oke, mee eens.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:18 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Jij moet wel lezen. Ik zeg dat niet alleen de presidenten maar een groot deel van de westerse bevolking van die adellijke families afstammen via een van de vele takken van een stamboom. Net als dat niet alleen presidenten maar het grootste deel van de westerse bevolking twee armen heeft.
dat van bush zegt niksquote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:12 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je moet wel lezen, ik zeg; al die presidenten stammen af van nogal "SJIEKE" families, al zou je dat niet altijd zeggen (G.W.Bush)
En correctie, alle reacties worden natuurlijk op prijs gesteld, ook de jouwe![]()
Nou, dan zijn we er toch?quote:
Als je bedoelt dat de adellijke titels allemaal overdraagbaar waren en dus al die presidenten Lord Washington of Sir Obama hadden moeten heten dan klopt dat niet, dat staat namelijk nergens en dan zou die hele westerse bevolking ook een adellijke titel moeten hebben.quote:Het gaat om een officiële en erkende stamboom tot en met hoge Engelse Adel uit 1166
Het viel kennelijk niet mee om generatie op generatie steeds maar de dienst uit te maken en boven al het gepeupel uit te stijgen in de middeleeuwen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:26 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
dat van bush zegt niks
The most famous example of a genetic disorder aggravated by royal family intermarriage was the House of Habsburg, which inmarried particularly often. Famous in this case is the Habsburger (Unter) Lippe (Habsburg jaw/Habsburg lip/"Austrian lip"), typical for many Habsburg relatives over a period of six centuries.[21] The condition progressed through the generations to the point that the last of the Spanish Habsburgs, Charles II of Spain, could not properly chew his food. (See mandibular prognathism.)
Besides the jaw deformity, Charles II also had a huge number of other genetic physical, intellectual, sexual, and emotional problems. It is speculated that the simultaneous occurrence in Charles II of two different genetic disorders: combined pituitary hormone deficiency and distal renal tubular acidosis could explain most of the complex clinical profile of this king, including his impotence/infertility which in last instance led to the extinction of the dynasty.
http://en.wikipedia.org/wiki/Inbreeding#Royalty_and_nobility
Bush maakt anders minder taalfouten dan jij.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:12 schreef mediacurator het volgende:
[..]
dacht het niet heur, en trouwens is dit niet het Groot Dictee der Nederlandse Taalquote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:41 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Bush maakt anders minder taalfouten dan jij.
Of je daar kans maakt durf ik niet te zeggen. Als er echter een Dunning-Kruger award was op Fok!, dan was jij een grote kanshebber!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:43 schreef mediacurator het volgende:
[..]
dacht het niet heur, en trouwens is dit niet het Groot Dictee der Nederlandse Taal
En al was het het Groot Dictee der Nederlandse Taal, zou ik ook zeeeker in de prijzen vallen![]()
Nee, het gaat om een hobby-stamboom gemaakt door een kind van 12 en haar opa.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:24 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Het gaat om een officiële en erkende stamboom tot en met hoge Engelse Adel uit 1166
Ik had mijn stelling bijgesteld omdat ik me realiseerde op een zijspoor (off topic) te zijn geraakt, tel je dat dan niet mee? dus hoezo Dunning-Kruger award?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Of je daar kans maakt durf ik niet te zeggen. Als er echter een Dunning-Kruger award was op Fok!, dan was jij een grote kanshebber!
Kinderen van 14 zeilen tegenwoordig om de gehele aardbol heen in sommige gevallen, en zijn vaak slimmer dan jij...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:53 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Nee, het gaat om een hobby-stamboom gemaakt door een kind van 12 en haar opa.
En we hebben je nu al zo vaak proberen uit te leggen hoeveel mensen er in theorie af kunnen stammen van die Koning Jan, als de claim al geloofwaardig is.
Als ik jou was zou ik andere mensen niet dom noemen..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:59 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Kinderen van 14 zeilen tegenwoordig om de gehele aardbol heen in sommige gevallen, en zijn vaak slimmer dan jij...
Times change...
just saying
Dat laatste dacht ik eerst ook nog. Aan z'n postgeschiedenis te zien hangt hij echter voornamelijk in BNW.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:23 schreef dr_Pieters het volgende:
Wat een heerlijk topic! Bedankt voor je onnozelheid mediacurator! Met elke post sla je de plank nog verder mis!
Of je loopt uitstekend te trollen.
Ja, laten we de kindersterfte meenemen in het onderzoek naar voorouders..... hoeveel voorouders heb je die kinderloos gestorven zijn??quote:Op woensdag 11 augustus 2010 17:18 schreef mediacurator het volgende:
Heb ik het nog niet eens over zaken als kindersterfte gehad die destijds abominabel hoog was.
Één te weinig.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, laten we de kindersterfte meenemen in het onderzoek naar voorouders..... hoeveel voorouders heb je die kinderloos gestorven zijn??
Ik heb het recentelijk nog nagezocht, ik heb er zelf 1500.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, laten we de kindersterfte meenemen in het onderzoek naar voorouders..... hoeveel voorouders heb je die kinderloos gestorven zijn??
En als ik jou was zou ik vooral eerst leren lezen..quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik andere mensen niet dom noemen..
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het recentelijk nog nagezocht, ik heb er zelf 1500.
Impossible!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het recentelijk nog nagezocht, ik heb er zelf 1500.
Lekker specifiek dr_Pietersquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:23 schreef dr_Pieters het volgende:
Wat een heerlijk topic! Bedankt voor je onnozelheid mediacurator! Met elke post sla je de plank nog verder mis!
Of je loopt uitstekend te trollen.
Inderdaad. Ik verwacht na mijn dood op zijn minst net zo'n persoonlijkheidscultus als die van de heer J.C te Nazareth.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
Je bent ook een bijzonder kind hè
Da's hypocriet zeg, want als er iemand hier het predicaat "cum laude" in de Trollogie verdient dan is het wel Monolithquote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat laatste dacht ik eerst ook nog. Aan z'n postgeschiedenis te zien hangt hij echter voornamelijk in BNW.
Thanks, goede vondst!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 19:04 schreef Arcee het volgende:
'Most Recent Common Ancestor' Of All Living Humans Surprisingly Recent
Nee, nee.. hoewel hij dan de enige vroegste is, zijn er veel meer gemeenschappelijke voorouders als je verder terug zou kunnen kijken. Hoewel we allemaal wat van hem (of haar) meegekregen kunnen hebben, is zijn bijdrage maar een drupje in de oceaan van bijdragen van allerlei anderen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:54 schreef Arcee het volgende:
"He also introduced the "identical ancestors point," the most recent time -- less than 2,000 years ago in the simplified model -- when each person was an ancestor to all or ancestor to none of the people alive today."
Dit is wel interessant. Zou je dan kunnen zeggen dat als 1 van de voorouders van toen geen kinderen had gehad dat we dan nu een compleet andere wereldbevolking hadden gehad? 100% andere mensen dan die nu leven dus. Lijkt mij van wel, maar het klinkt zo onwerkelijk.
Toch kunnen kleine dingen verschil maken en een sneeuwbaleffect veroorzaken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, nee.. hoewel hij dan de enige vroegste is, zijn er veel meer gemeenschappelijke voorouders als je verder terug zou kunnen kijken. Hoewel we allemaal wat van hem meegekregen kunnen hebben, is zijn bijdrage maar een drupje in de oceaan van bijdragen van allerlei anderen.
Klopt, maar dat drupje zit wel in iedereen, dus heeft het op iedereen invloed.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:57 schreef Perrin het volgende:
Nee, nee.. hoewel hij dan de enige vroegste is, zijn er veel meer gemeenschappelijke voorouders als je verder terug zou kunnen kijken. Hoewel we allemaal wat van hem (of haar) meegekregen kunnen hebben, is zijn bijdrage maar een drupje in de oceaan van bijdragen van allerlei anderen.
Die gast is geflipped!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:54 schreef Arcee het volgende:
"He also introduced the "identical ancestors point," the most recent time -- less than 2,000 years ago in the simplified model -- when each person was an ancestor to all or ancestor to none of the people alive today."
Dit is wel interessant. Zou je dan kunnen zeggen dat als 1 van de voorouders van toen geen kinderen had gehad dat we dan nu een compleet andere wereldbevolking hadden gehad? 100% andere mensen dan die nu leven dus. Lijkt mij van wel, maar het klinkt zo onwerkelijk.
Sliding Doors.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:03 schreef Wombcat het volgende:
Voorbeelden:
A sound of thunder
Sliding doors
Ja, fictie, maar toch.
Evolutie.. net zoals je wanneer je wat verder terug kijkt een gemeenschappelijke voorouders met andere zoogdieren hebt. En als je nog verder terugkijkt met alle levende wezens.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:01 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Die gast is geflipped!![]()
Hoe komt het dan bijvoorbeeld dat er extreme rassen verschillen zijn dan als we 2000 jaar geleden al een en dezelfde gezamenlijke voorvader hadden?
Of val ik nu onwijs door de mand met een waanzinnig idiote veronderstelling?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |