Kort gezegd: ja. Als je van iedereen een helemaal complete stamboom zou kunnen maken zullen er inderdaad dezelfde namen of takken op verschillende plekken tegenkomen. Ik weet alleen niet of je het nog steeds incest noemt als er 30 stappen tussen zittenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:03 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Als we meer voorouders hebben dan er toen leefden, hoe verklaar je de ontbrekende voorouders? incest?![]()
[..]
*psst* niet doorvertellen hoor..... maar dat van alex (willem alexander) en zn 'opvolgster... zn dochtertje amalia noemen we stiekem ook een 'monarchie' ... maar stil zijn hé, niemand mag dat verder wetenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:54 schreef mediacurator het volgende:
[ afbeelding ]
Doet mij in ieder geval meer aan monarchie denken, Alex wordt immers ook niet gekozen en zijn opvolgster is inmiddels ook al bekend al zit ze nog op kleuterschool
Doe niet zo raar zeg. Behalve die presidenten lopen er nog of miljoenen andere nakomelingen rond. En daar zitten ook heus timmermannen en schilders tussen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat is zeker best wel waarschijnlijk.
Wat het volgens mij apart maakt is dat de afstammelingen eenzelfde beroep hebben, en dan niet timmerman of boer, maar president van de VS (want zo veel presidenten van de VS lopen er niet tegelijk op de wereld rond, tegenover pak-em-beet timmerman of schilder)
Hier heb je wel een punt natuurlijk. Over het algemeen loopt er slechts 1 president van de VS tegelijk op de wereld rond.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat is zeker best wel waarschijnlijk.
Wat het volgens mij apart maakt is dat de afstammelingen eenzelfde beroep hebben, en dan niet timmerman of boer, maar president van de VS (want zo veel presidenten van de VS lopen er niet tegelijk op de wereld rond, tegenover pak-em-beet timmerman of schilder)
Exponentiele functies zijn functies met e als grondtal he, is hier niet helemaal van toepassingquote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:13 schreef Monolith het volgende:
Leggen ze trouwens tegenwoordig exponentiële functies niet meer uit in de eerste klas van het voortgezet onderwijs?
Dit is zeker kostelijk!quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
*psst* niet doorvertellen hoor..... maar dat van alex (willem alexander) en zn 'opvolgster... zn dochtertje amalia noemen we stiekem ook een 'monarchie' ... maar stil zijn hé, niemand mag dat verder weten![]()
![]()
kostelijk topic dit geworden
Het is niet ongebruikelijk om in meer algemene zin functies van de vorm bax exponentiële functies te noemen. Als je praat over 'de exponentiële functie' dan heb je het inderdaad over ex.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:50 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Exponentiele functies zijn functies met e als grondtal he, is hier niet helemaal van toepassing
Nee hoor:quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:25 schreef mediacurator het volgende:
De hoeveelheid niet-maagden () zijn er dan veel meer dan de hoeveelheid mensen de wetenschap beweerd er in die tijd op aarde leefden.
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 13:07 schreef Arcee het volgende:
Ja, maar niet dichtbij, als je die hele stamboom zou maken zou je zien dat allerlei voorouders uit verschillende takken ook weer dezelfde voorouders hadden, achter(achter-achter...)-neven en -nichten die samen kinderen hadden en niet eens van elkaar wisten mogelijk dat ze (ver) familie waren. Die takken lopen vanaf dat moment dus gelijk aan elkaar, zodat je uiteindelijk in 1166 veel dezelfde namen ook ziet staan, waardoor het totale aantal (veel) kleiner is dan 1 miljard.
quote:
Het gaat er mij om dat al de afstammelingen van die koning allemaal hetzelfde beroep uitoefende namelijk President van de Verenigde statenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 12:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Heb je wel enig idee hoeveel voorouders iemand die nu leeft in 1166 had? Dan heb je het over zo'n 30 generaties, dus 230 voorouders. Dat zijn er zo'n 1 miljard, dat is meer dan er toen leefden.
Hoeveel het er ook waren, het waren er enorm veel en de kans dat van dat enorme aantal voorouders van 2 mensen er 2 dezelfde tussen zitten is erg groot.
Het gaat dus niet om 1 specifieke voorouder die hetzelfde is, maar 1 willekeurige.
Dat klopt. Je lijkt het principe van een gemeenschappelijke voorouder zowaar te begrijpen.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:25 schreef mediacurator het volgende:
Klinkt allemaal nogal vaag, maar zou het desondanks toch dood normaal zijn dat alle Amerikaanse Presidenten een Engelse Koning uit 1166 als voorvader hadden
[ afbeelding ]
Volgens die redenatie is dit ook een achter achter (etc etc ) neef van diezelfde Koning ongeacht het feit dat hij in de regenwouden van Nieuw Guinea ergens woont.
Die koning is maar 1 van de miljoenen voorouders, die weer miljoenen nakomelingen hebben. Daar zit dus vanalles tussen, waarvan de presidenten en die koning slechts een voorbeeld zijn.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef mediacurator het volgende:
Het gaat er mij om dat al de afstammelingen van die koning allemaal hetzelfde beroep uitoefende namelijk President van de Verenigde staten
De kans dat je uiteindelijk die baan krijgt in de V.S. is zowieso al 1 op de xmiljoen
hoezo? ik zet alleen uiteen wat anderen dusver daar over zeggenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat klopt. Je lijkt het principe van een gemeenschappelijke voorouder zowaar te begrijpen.
Die koning heeft minstens 'miljoenen afstammelingen'.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er mij om dat al de afstammelingen van die koning allemaal hetzelfde beroep uitoefende namelijk President van de Verenigde staten
De kans dat je uiteindelijk die baan krijgt in de V.S. is zowieso al 1 op de xmiljoen
Ik was inderdaad wat te voorbarig. Je hebt echt volstrekt geen kaas gegeten van basale biologische en wiskundige concepten.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:41 schreef mediacurator het volgende:
[..]
hoezo? ik zet alleen uiteen wat anderen dusver daar over zeggen
Weet je wel hoeveel afstammelingen ertussen zitten die een ander beroep uitoefenen?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:36 schreef mediacurator het volgende:
[..]
[..]
Welke schaakzet is er hier het beste? geen, want het is immers gebleken dat we allemaal misschien wel nakomelingen zijn van die koning...quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die koning heeft minstens 'miljoenen afstammelingen'.
Is niet echt te merkenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:52 schreef mediacurator het volgende:
[..]
omdat ik toevallig uit een deftig nest kom
Je volgt alleen de mannelijke lijnen, gok ik dan?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:52 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Welke schaakzet is er hier het beste? geen, want het is immers gebleken dat we allemaal misschien wel nakomelingen zijn van die koning...
Ga ik voor herformulering stelling of vraag; Hoe groot is de kans dat alle Amerikaanse Presidenten hun stamboom feilloos kunnen traceren tot de 12de eeuw?
Kom zelf met moeite tot 1500 nog wat en dat is omdat ik toevallig uit een deftig nest kom
De meesten komen hooguit tot 1800 of hooguit 1700
zou anders onmogelijke opgave zijn toch? met miljoenen voorouder?quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:56 schreef Flurry het volgende:
[..]
Je volgt alleen de mannelijke lijnen, gok ik dan?
Het vergroot je kans aanzienlijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:57 schreef mediacurator het volgende:
[..]
zou anders onmogelijke opgave zijn toch? met miljoenen voorouder?
dus als je zowel de mannelijke lijn als de vrouwelijke lijn volgt is het een fluitje van een cent om ergens in 1200 uit te komen?
Nog een manier om mijn vraag te verduidelijken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 14:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die koning heeft minstens 'miljoenen afstammelingen'.
Oke dus dat verklaard het kunnen traceren van je afstammelingen tot 12de eeuwquote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het vergroot je kans aanzienlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |