abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:58:24 #101
36461 Joppy
geen colaboy
pi_85108794
Mediacurator, doe eens 2 tot de macht 40 uitrekenen.
Let the beat control your body!
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:59:38 #102
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_85108842
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:57 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Misschien helpt het je als je je probeert voor te stellen hoeveel afstammelingen iemand die 15 kinderen had in de 12e eeuw nu kan hebben. Laten we het conservatief houden en stel dan dat die 15 kinderen allemaal 10 kinderen krijgen. Dan hebben we het dus al over 150 mensen met die voorouder, twee generaties later. De volgende genraties heeft dan 150*10=1500. Daaropvolgende generatie 1500*10=15.000. Nog 3 generaties verder en we hebben het over miljoenen. De groei is dus exponentieel.

Iedereen 10 kinderen is natuurlijk niet realistisch. Dus laten we het hebben over 20 generaties van elke keer 3 kinderen. Iemand kreeg 20 generaties geleden 3 kinderen en die kregen ook ieder 3 kinderen enzovoorts. Dan hebben we het na 20 generaties dus over 320= 3 486 784 401 afstammelingen in een periode van ongeveer 800 jaar.,
Precies
En zoals ik al eerder zei
Als je dertig generaties terug gaat, zit je aan meer dan een miljard over-over groot ouders, veel meer dan de wereldbevolking destijds (1410)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_85108850
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:40 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Je kunt een achterneef hebben waar je nog nooit kennis mee hebt gemaakt, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jou voorvader uit 1166 ook dezelfde is als die van je achterneef

Waarom niet. Feit is dat je een gedeelde voorouder hebt, anders was het niet je achterneef.
quote:
Dat dat echter bij al de Amerikaanse presidenten wel het geval is, is een kans van 1 op het oneindige :W

Misschien moet je buiten gaan spelen ofzo, dit is duidelijk veel te ingewikkeld voor je.
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 20:00:54 #104
36461 Joppy
geen colaboy
pi_85108894
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:57 schreef Arctic_Warrior het volgende:

[..]

Misschien helpt het je als je je probeert voor te stellen hoeveel afstammelingen iemand die 15 kinderen had in de 12e eeuw nu kan hebben. Laten we het conservatief houden en stel dan dat die 15 kinderen allemaal 10 kinderen krijgen. Dan hebben we het dus al over 150 mensen met die voorouder, twee generaties later. De volgende genraties heeft dan 150*10=1500. Daaropvolgende generatie 1500*10=15.000. Nog 3 generaties verder en we hebben het over miljoenen. De groei is dus exponentieel.

Iedereen 10 kinderen is natuurlijk niet realistisch. Dus laten we het hebben over 20 generaties van elke keer 3 kinderen. Iemand kreeg 20 generaties geleden 3 kinderen en die kregen ook ieder 3 kinderen enzovoorts. Dan hebben we het na 20 generaties dus over 320= 3 486 784 401 afstammelingen in een periode van ongeveer 800 jaar.,
Als je daarnaast ook berekend hoeveel voorouders iemand heeft over 20/30 of 40 generaties heeft. Dan zul je zien dat het niet zo heel gek is dat 44 willekeurige personen een gezamelijke voorouder hebben
Let the beat control your body!
pi_85108989
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands
:9
Bekijk deze YouTube-video

Exkooooofff mie !!!!!!!! doeff annie boddie have any bottle of aaorange joofff?

[ Bericht 10% gewijzigd door mediacurator op 10-08-2010 20:34:43 ]
pi_85109009
Hoeveel gewone boerenlullen stammen er af van diezelfde koning?
pi_85109100
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:00 schreef Joppy het volgende:

[..]

Als je daarnaast ook berekend hoeveel voorouders iemand heeft over 20/30 of 40 generaties heeft. Dan zul je zien dat het niet zo heel gek is dat 44 willekeurige personen een gezamelijke voorouder hebben
Inderdaad. Ik durf er zelfs een wedje op te zetten dat hij ook een directe voorouder van mij is, aangezien ik gedeeltelijk van Engelse afkomst ben.
pi_85109306
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:03 schreef Farenji het volgende:
Hoeveel gewone boerenlullen stammen er af van diezelfde koning?
Een zooitje boerenlullen bij elkaar met een en dezelfde koning?

Dat heet toch poker?

pi_85109489
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:11 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Een zooitje boerenlullen bij elkaar met een en dezelfde koning?

Dat heet toch poker?

[ afbeelding ]

En jij bent....

:?
Leaf
pi_85109531
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies
En zoals ik al eerder zei
Als je dertig generaties terug gaat, zit je aan meer dan een miljard over-over groot ouders, veel meer dan de wereldbevolking destijds (1410)
Inderdaad, 230, daar zit vast wel een koning of zoiets tussen. Ik rekende overigens wat meer dan 20 jaar per generatie, maar vooruit.
pi_85129759
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 18:39 schreef erodome het volgende:

[..]

De mannelijke lijn volgen heb ik nooit zo gesnapt, je kan toch veel beter de vrouwelijke lijn volgen als je zeker wil zijn dat het klopt?
Bij de moeder is het toch wel redelijk aannemelijk dat het ook echt de moeder is, met de vader weet je maar nooit.
Is waar, maar om de vraag op te werpen of het allemaal wel zo democratisch gaat in Amerika en of dit toeval is, is het eigenlijk niet zo relevant of koningin deze of die de zoveelste de lakens wel niet gedeeld heeft met de lakei. Niet als de zoon of dochter die eruit voortkwam destijds gewoon gezien werd als afstammeling van de wettige echtgenoot.
pi_85129835
Kan dat gewauwel van de TS eens onderbouwd worden? Ik zie hem voornamelijk infantiele opmerkingen plaatsen die uit zijn onderbuik komen, en dat is nogal lastig te beargumenteren blijkbaar.
pi_85130535
Het schijnt dat alle hoge bankdirecteuren allemaal afstammen van Henkie Fluitketel, de waanzinnige maar oh zo vruchtbare dorpsgek uit Leiden, die leefde rond 1500. Nou, als *dat* de financiele crisis niet verklaart dan weet ik niet niet meer. Statistisch is die kans namelijk 1 op ziljoen.
pi_85130610
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:54 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Is waar, maar om de vraag op te werpen of het allemaal wel zo democratisch gaat in Amerika en of dit toeval is, is het eigenlijk niet zo relevant of koningin deze of die de zoveelste de lakens wel niet gedeeld heeft met de lakei. Niet als de zoon of dochter die eruit voortkwam destijds gewoon gezien werd als afstammeling van de wettige echtgenoot.
Het is volstrekt stupide om dit onderwerp naar voren te brengen bij de vraag 'of het wel zo democratisch gaat' natuurlijk. Ook al is in een land de nieuwe president steeds het kind van de vorige president, dan nog zegt dit niets over de vraag of dat land democratisch is. Die vraag kan worden beantwoord door te kijken naar het verkiezingsproces.

Erg opzienbarend is het allemaal ook niet. De meest recente overgrootvader van iedereen op deze aarde wordt geschat op z'n 60k tot 90k jaar terug. Daar zitten populaties bij die al tienduizenden jaren praktisch in reproductieve isolatie leven. De recent verwante presidenten hier hebben allen Britse voorouders. Van Buuren heeft dat niet. Een gemeenschappelijke voorvader zo'n pakweg 800 jaar geleden met allen voorouders die op een relatief klein eilandje (GB) leefden is weinig opzienbarend. Laten we het heel ruim aanhouden en zeggen dat 800 jaar geleden zo'n 20-tal generaties voorouders betreft. dat betekent dat er rond die tijd 220 / 2 = 524.288 overgrootvaders waren. Dat zijn er nogal wat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:29:40 #115
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_85130683
De grap is volgens mij dat alle Amerikanen (de WASP's tenminste) ergens wel een druppel bloed van Jan Zonderland hebben.
Sterker, alle WASP's hebben ergens wel een druppel bloed van alle tijdgenoten van Jan Zonderland.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:40:04 #116
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85131009
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:29 schreef Frollo het volgende:
De grap is volgens mij dat alle Amerikanen (de WASP's tenminste) ergens wel een druppel bloed van Jan Zonderland hebben.
Sterker, alle WASP's hebben ergens wel een druppel bloed van alle tijdgenoten van Jan Zonderland.
Precies. Zoals Pietverdriet al vaker zei is dit alleen maar logisch. Dat meisje zelf, haar opa en haar hele klas stammen waarschijnlijk ook allemaal van diezelfde koning af.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 11 augustus 2010 @ 10:41:53 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_85131078
quote:
Hoe kan dat nou, Frollo? :(. Dat is een kans van één in een zillioen.

Het heeft vast iets met de Vrijmetselaars te maken. :{.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_85131249
quote:
Ik geloof dat de meest recente overgrootvader va alle West-Europeanen ergens rond het jaar 1000 NC heeft geleefd.
pi_85135975
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik geloof dat de meest recente overgrootvader va alle West-Europeanen ergens rond het jaar 1000 NC heeft geleefd.
linkje? :{
pi_85136028
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 10:40 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Precies. Zoals Pietverdriet al vaker zei is dit alleen maar logisch. Dat meisje zelf, haar opa en haar hele klas stammen waarschijnlijk ook allemaal van diezelfde koning af.
Nee de genealogische roots van het meisje monden uit in Frankrijk niet Engeland
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 augustus 2010 @ 12:57:49 #121
862 Arcee
Look closer
pi_85136318
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 19:40 schreef mediacurator het volgende:
Je kunt een achterneef hebben waar je nog nooit kennis mee hebt gemaakt, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jou voorvader uit 1166 ook dezelfde is als die van je achterneef

Dat dat echter bij al de Amerikaanse presidenten wel het geval is, is een kans van 1 op het oneindige :W

Heb je wel enig idee hoeveel voorouders iemand die nu leeft in 1166 had? Dan heb je het over zo'n 30 generaties, dus 230 voorouders. Dat zijn er zo'n 1 miljard, dat is meer dan er toen leefden.

Hoeveel het er ook waren, het waren er enorm veel en de kans dat van dat enorme aantal voorouders van 2 mensen er 2 dezelfde tussen zitten is erg groot.

Het gaat dus niet om 1 specifieke voorouder die hetzelfde is, maar 1 willekeurige.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85136500
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Heb je wel enig idee hoeveel voorouders iemand die nu leeft in 1166 had? Dan heb je het over zo'n 30 generaties, dus 230 voorouders. Dat zijn er zo'n 1 miljard, dat is meer dan er toen leefden.
Als we meer voorouders hebben dan er toen leefden, hoe verklaar je de ontbrekende voorouders? incest? :*
quote:
Hoeveel het er ook waren, het waren er enorm veel en de kans dat van dat enorme aantal voorouders van 2 mensen er 2 dezelfde tussen zitten is erg groot.

Het gaat dus niet om 1 specifieke voorouder die hetzelfde is, maar 1 willekeurige.
pi_85136537
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:49 schreef mediacurator het volgende:

[..]

linkje? :{
Lees de Engelstalige wiki over het onderwerp, staat wel een referentie naar een publicatie van Rohde et al. in.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 13:06:11 #124
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_85136627
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 12:51 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Nee de genealogische roots van het meisje monden uit in Frankrijk niet Engeland
Ik denk dat je het nog steeds niet helemaal door hebt.. Ze heeft 2 ouders, 4 grootouders, 8 overgrootouders, enzovoorts. Tegen de tijd van die koning heeft ze dus miljoenen voourouders, en daarvan zullen er vast wel een paar uit Engeland komen :)

Genealogische roots monden niet uit in het verleden, maar in de persoon waar je mee begon. Vanaf daar spreidt het alleen maar uit naar mate je verder terug gaat. Dus als je een grote groep mensen neemt kom je vanzelf wel ergens een overlap tegen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 augustus 2010 @ 13:07:20 #125
862 Arcee
Look closer
pi_85136669
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:03 schreef mediacurator het volgende:
Als we meer voorouders hebben dan er toen leefden, hoe verklaar je de ontbrekende voorouders? incest? :*
Ja, maar niet dichtbij, als je die hele stamboom zou maken zou je zien dat allerlei voorouders uit verschillende takken ook weer dezelfde voorouders hadden, achter(achter-achter...)-neven en -nichten die samen kinderen hadden en niet eens van elkaar wisten mogelijk dat ze (ver) familie waren. Die takken lopen vanaf dat moment dus gelijk aan elkaar, zodat je uiteindelijk in 1166 veel dezelfde namen ook ziet staan, waardoor het totale aantal (veel) kleiner is dan 1 miljard.

quote:
Dit snapte je wel, trouwens?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')