Ik kan hier z'n NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO horen.quote:
Dan kan het topic net zo goed op slot, want daar weten ze overal wel een samenzwering achter te vinden.quote:
Heb je het nu over de evolutie theorie of genealogie? Tussen anno nu en 1166 hebben wij in NL toch ook niet allemaal de Graaf Floris van Nassau ofzo als afstammeling?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:27 schreef tass het volgende:
Als je maar ver genoeg terug gaat, dan zijn we allemaal verwant aan elkaar.....
Iedereen stamt toch van adam en eva af?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:27 schreef tass het volgende:
Als je maar ver genoeg terug gaat, dan zijn we allemaal verwant aan elkaar.....
Hoeveel kinderen had Karel de Grote dan wel niet? 'n stuk of 20.000?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:41 schreef freako het volgende:
De gemeenschappelijke voorvader is de Engelse koning Jan zonder Land.
Ik ben benieuwd hoeveel % van de Amerikaanse bevolking afstamt van deze koning, er wordt bijvoorbeeld ook weleens gezegd dat een derde van de Nederlanders afstamt van Karel de Grote.
\quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:40 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Schopje in je noten?
Dit is een MSM kranten bericht heur![]()
Slechts 20.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:44 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen had Karel de Grote dan wel niet? 'n stuk of 20.000?
Kieskeurigheid en opinie, het is gewoon nieuws ongeacht of jij dat leuk vindt of niet ok?quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:47 schreef Casualty het volgende:
[..]
\
KBL
Lol
Mensen die "kwaliteitskranten" lezen
Iddquote:Op maandag 9 augustus 2010 14:59 schreef Ringo het volgende:
De opbouw van de TT stemt me droef, heel droef..
De 12de eeuw.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:41 schreef freako het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel % van de Amerikaanse bevolking afstamt van deze koning, er wordt bijvoorbeeld ook weleens gezegd dat een derde van de Nederlanders afstamt van Karel de Grote.
waar is het beloofde statistische verhaal?quote:....
De vraag of dit toeval zou kunnen zijn wordt al snel beantwoord als je je gaat afvragen hoe groot die kans zou zijn als je dit zou berekenen statistisch gezien maar later daarover meer.
....
Welke nieuwswaarde? weinig als je zoals anderen denkt dat 45% vd NL bevolking van koning Willem II afstamd b.v.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
De 12de eeuw..
Leuk voor het onderzoekende kind, maar welke nieuwswaarde heeft dit bericht nog meer?
Willem II.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:20 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Welke nieuwswaarde? weinig als je zoals anderen denkt dat 45% vd NL bevolking van koning Willem II afstamd b.v.
Deze Willem II.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:20 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Welke nieuwswaarde? weinig als je zoals anderen denkt dat 45% vd NL bevolking van koning Willem II afstamd b.v.
Dit was al ruim 10 jaar geleden door David Icke bekendgemaakt.quote:Het meisje die op ongeveer de 5de klas lagere school zit komt na uitvoerig geneologisch onderzoek met behulp van haar grootvader tot de ontdekking dat alle Amerikaanse presidenten op een na (Martin van Buuren) afstammen van een en dezelfde overgrootvader.
Karel de Grote leefde 1200 jaar geleden, dat zijn een 40-tal generaties. Als je de aanname doet dat 2 kinderen per afstammeling zich voortplanten, kom je volgens mij uit op 240 = 1,1 * 1012 afstammelingen in de 40e generatie, ongeveer 150 keer de huidige wereldbevolking.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:44 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen had Karel de Grote dan wel niet? 'n stuk of 20.000?
Kan, maar er leefden in die tijd nog meer mannen behalve Karel.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:02 schreef freako het volgende:
[..]
Karel de Grote leefde 1200 jaar geleden, dat zijn een 40-tal generaties. Als je de aanname doet dat 2 kinderen per afstammeling zich voortplanten, kom je volgens mij uit op 240 = 1,1 * 1012 afstammelingen in de 40e generatie, ongeveer 150 keer de huidige wereldbevolking.
De aanname is dus iets te optimistisch (), bv door inteelt, ziektes, oorlogen, ongehuwd zijn, onvruchtbaarheid etc. maar het toont wel aan dat na 40 generaties het aantal nakomelingen aardig op kan lopen.
Wij allemaal toch?quote:
Ja, en de kans is best aannemelijk dat een afstammeling van die man trouwde met een afstammeling van Karel de Grote. Het aantal voorouders neemt immers net zo hard toe elke generatie.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Kan, maar er leefden in die tijd nog meer mannen behalve Karel.
Het nieuwswaardige vind ik eraan dat blijkbaar de hele stamboom tot aan Jan zonder Land terug te zoeken is, dat van alle 40+ presidenten ook de hele afstamming tot 8 eeuwen terug nooit onderbroken is (verwoesting van gegevens door brand ed.).quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:03 schreef Ringo het volgende:
[..]
De 12de eeuw..
Leuk voor het onderzoekende kind, maar welke nieuwswaarde heeft dit bericht nog meer?
Het tweede, neem ik aan.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:53 schreef Pandorado het volgende:
Is dit eigenlijk in mannelijke lijn teruggerekend of zoals het het beste uitkwam? Het tweede levert waarschijnlijk niet echt een verhaal op waar ik statistisch gezien van onder de indruk moet raken, of het moet zijn dat er blijkbaar iemand net zolang heeft zitten zoeken totdat ze de gelukkige oergrootvader gevonden had.
Ja, behalve van Karel de Grote stamt iedere Europeaan ook af van 80 (40 vind ik wat pessimistisch, de generatieduur tot voor kort lag eerder rond de 15 dan rond de 30) groot80vaders.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Kan, maar er leefden in die tijd nog meer mannen behalve Karel.
Ik denk dat van Jan zonder Land een heel stel afstammelingen bekend zijn, omdat afstammingsgegevens van adellijke families behoorlijk goed bijgehouden zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:12 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Het nieuwswaardige vind ik eraan dat blijkbaar de hele stamboom tot aan Jan zonder Land terug te zoeken is, dat van alle 40+ presidenten ook de hele afstamming tot 8 eeuwen terug nooit onderbroken is (verwoesting van gegevens door brand ed.).
Mijn hemel...quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:20 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Obama was toch een mulat? half blank dus?quote:
Het gaat niet zozeer om de gemeenschappelijk voorouder, maar om het feit dat alle-presidenten-op-1-na die voorouder hebben, dat is toch wel heel erg apart.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:50 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, en de kans is best aannemelijk dat een afstammeling van die man trouwde met een afstammeling van Karel de Grote. Het aantal voorouders neemt immers net zo hard toe elke generatie.
Ik ben wel benieuwd naar de statistiek hiervan, maar ik gok dat de kans eigenlijk heel groot is dat ergens een gemeenschappelijke voorouder zit.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:31 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om de gemeenschappelijk voorouder, maar om het feit dat alle-presidenten-op-1-na die voorouder hebben, dat is toch wel heel erg apart.
Dat is zeker best wel waarschijnlijk.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:06 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de statistiek hiervan, maar ik gok dat de kans eigenlijk heel groot is dat ergens een gemeenschappelijke voorouder zit.
Als je dertig generaties terug gaat, zit je aan meer dan een miljard over-over groot ouders, veel meer dan de wereldbevolking destijds (1410), dus vrij logisch dat iedereen familie is van elkaar.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:06 schreef Flurry het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de statistiek hiervan, maar ik gok dat de kans eigenlijk heel groot is dat ergens een gemeenschappelijke voorouder zit.
al die presidenten kunnen wel uit dezelfde groep komen als die timmermannen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat is zeker best wel waarschijnlijk.
Wat het volgens mij apart maakt is dat de afstammelingen eenzelfde beroep hebben, en dan niet timmerman of boer, maar president van de VS (want zo veel presidenten van de VS lopen er niet tegelijk op de wereld rond, tegenover pak-em-beet timmerman of schilder)
naast die presidenten hebben nog 200.000.000 andere mensen dezelfde voorvader via één of andere lijnquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat het volgens mij apart maakt is dat de afstammelingen eenzelfde beroep hebben, en dan niet timmerman of boer, maar president van de VS (want zo veel presidenten van de VS lopen er niet tegelijk op de wereld rond, tegenover pak-em-beet timmerman of schilder)
Harry Truman sold cheap suits, he wound up dropping an atomic bombquote:Op maandag 9 augustus 2010 19:12 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het andersom: Je moet heel ver terug gaan om van willekeurige mensen een gemeenschappelijk voorouder te vinden. Omdat van zo ver terug alleen de adellijke lijnen zijn vastgelegd, kom je automatisch daar uit om een gezamenlijke ouder te vinden. Iedereen heeft wel één persoon van adel ergens in de familie (zeker als je ook vrouwelijke takken mee telt) en die deden het vooral onderling, dus van daaraf is het makkelijk volgen tot die ene stamvader.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:42 schreef JoPiDo het volgende:
Als je dan ook bedenkt dat intelligentie en succes tot op zekere hoogte 'erfelijk' is, is het niet verwonderlijk dat binnen al deze stambomen de meeste (zo niet alle) presidenten geboren zijn.
En omdat rijke/succesvolle families al langere tijd over de middelen, tijd en geld beschikken om hun stamboom te documenteren, is het niet verwonderlijk dat dat meisje dit ontdekt heeft.
Precies... Aangezien het exponentieel schaalt, is het niet zo'n wonder.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je maar ver genoeg zoekt is iedereen wel familie van elkaar.
je hebt 2 ouders
4 overgroot ouders
8 over - overgroot ouders
16 over over - overgroot ouders
32 over over over - overgroot ouders
64 over over over over - overgroot ouders
128 over over over over over - overgroot ouders
256 over over over over over over - overgroot ouders
Dan zijn we bij de achtste generatie
etc etc
Geen wonder dus dat men familie is.
Precies, je het net zo goed kunnen omdraaien en stellen dat alle Amerikaanse presidenten van dezelfde boer ergens in de middeleeuwen afstammen. Alleen is de stamboom van die willekeurige boer niet vastgelegd.quote:Op maandag 9 augustus 2010 19:49 schreef Flurry het volgende:
[..]
Volgens mij werkt het andersom: Je moet heel ver terug gaan om van willekeurige mensen een gemeenschappelijk voorouder te vinden. Omdat van zo ver terug alleen de adellijke lijnen zijn vastgelegd, kom je automatisch daar uit om een gezamenlijke ouder te vinden. Iedereen heeft wel één persoon van adel ergens in de familie (zeker als je ook vrouwelijke takken mee telt) en die deden het vooral onderling, dus van daaraf is het makkelijk volgen tot die ene stamvader.
Waarschijnlijk hebben ze honderden gemeenschappelijke vaders, maar de rest is minder interessant of niet terug te vinden.
Je was de oma's en opa's vergetenquote:Op maandag 9 augustus 2010 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je maar ver genoeg zoekt is iedereen wel familie van elkaar.
je hebt 2 ouders
4 groot ouders
8 overgroot ouders
16 over - overgroot ouders
32 over over - overgroot ouders
64 over over over - overgroot ouders
128 over over over over - overgroot ouders
256 over over over over over - overgroot ouders
512 over over over over over over - overgroot ouders
Dan zijn we bij de 9de generatie
etc etc
Geen wonder dus dat men familie is.
Die samenzweringstheorieën waar je mee opent rechtvaardigen een schopje naar BNW wel wat mij betreft.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:40 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Schopje in je noten?
Dit is een MSM kranten bericht heur![]()
Mpemba was dan wel weer een baas: http://nl.wikipedia.org/wiki/Erasto_B._Mpembaquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij is dit net zo een geliefd scholieren onderzoek als het vergelijken van kiemgetal van WC brillen en ijsklontjes (ijsklontjes hebben er maar al te vaak meer en dan haalt weer een 12 jarige met een science project het wereldnieuws)
Tja, het lijkt erop de afkoeling een versnelling kent en dat als de vaart erin gaat het sneller gaat. Grappig.quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mpemba was dan wel weer een baas: http://nl.wikipedia.org/wiki/Erasto_B._Mpemba
Het leuke is dat het herontdekt is door een scholier, de wetenschap heeft nog steeds geen sluitende verklaringquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, het lijkt erop de afkoeling een versnelling kent en dat als de vaart erin gaat het sneller gaat. Grappig.
Uit 2004:Verwantschap tussen Kerry en Bush:quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:19 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij was dit tijdje terug ook al door iemand naar voren gebracht, maar kan zijn dat dit met slechts 2 presidentkandidaten was (Kerry ende Bush)
Er wordt ook gezegd dat alle Europeanen afstammen van koning Charlemagne. Dat zou dan ook voor Jan zonder Land en Martin van Buren gelden, dus dan stammen toch alle Amerikaanse presidenten van dezelfde familie af.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:41 schreef freako het volgende:
Hij was juist wel Nederlander omdat hij in een lange lijn van Nederlanders geboren is. Zijn familie is misschien wel daar geboren etc maar volgens mij waren ze gewoon van Nederlandse afkomst.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:28 schreef Arth_NL het volgende:
Hij was geen Nederlander, zijn over betoudovergrootvader was Nederlander. Hij was juist de eerste president die in Amerika geboren is.
Maar als zijn betoudovergrootvader Europeaan was, stamde die af van koning Charlemagne, dus Van Buren ook. Net als Jan zonder Land en de rest van de Amerikaanse presidenten.
Op die manier ben ik ook familie van alle de halve wereld. Achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achterneef, hebben we het hier over.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:19 schreef mediacurator het volgende:
Hoe Democratisch is Amerika nou eigenlijk zou je jezelf afvragen na het lezen van dit kranten bericht.![]()
Het meisje die op ongeveer de 5de klas lagere school zit komt na uitvoerig geneologisch onderzoek met behulp van haar grootvader tot de ontdekking dat alle Amerikaanse presidenten op een na (Martin van Buuren) afstammen van een en dezelfde overgrootvader.
De vraag of dit toeval zou kunnen zijn wordt al snel beantwoord als je je gaat afvragen hoe groot die kans zou zijn als je dit zou berekenen statistisch gezien maar later daarover meer.
De vraag die je je vervolgens afvraagt; "En wie is die over over over (etc) grootvader dan wel niet? "
Dat zal wellicht tevens het nodige stof doen opwaaien, de gemeenschappelijke voorvader van alle Amerikaanse presidenten blijkt namelijk niemand minder te zijn dan de z.g.n. John "Lackland" Plantagenet, een koning van Engeland wiens heerschappij duurde van 1199 t/m 1216.
Rijst bij mij de vraag of de Amerikaanse geschiedenis nu eigenlijk wel zo democratisch is geweest als men wil voordoen of eigenlijk een soort verkapte monarchie?
7th-Grader: Obama, Most US Presidents Related
[ afbeelding ]
SALINAS, Calif. -- A seventh-grader and her 80-year-old grandfather are allegedly the first people to discover that President Barack Obama is related to all other U.S. presidents except one.
BridgeAnne d'Avignon, who attends Monte Vista Christian School in Watsonville, traced that Obama, and all other U.S. presidents except Martin Van Buren, are related to John "Lackland" Plantagenet, a king of England and signer of the Magna Carta.
The student and her grandfather, who is a genealogist, spent this past summer designing the first known family tree chart in history that shows the presidents' direct relationship. BridgeAnne's grandfather has researched president genealogy for 60 years. "I'm very glad I got this done, and I think it will turn out to be a success," BridgeAnne said.
BridgeAnne has written to Obama, who she has concluded is her own 11th cousin, in hopes that she will get a chance to present the president with the chart.
BridgeAnne's U.S. Presidents Family Tree is set to be on display Oct. 28 at the Monte Vista Christian School.
http://www.ksbw.com/news/21404492/detail.html
Girl Discovers All Presidents Related "Royal Blood Runs Deep"
http://www.krem.com/video(...)idents-99728664.html
Dit is een heel goed punt idd.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:25 schreef Flurry het volgende:
Statistisch is de kans groter dan je denkt. Het gaat niet om een specifieke voorouder (die kans zou heel erg klein zijn), maar om een willekeurige gezamelijke voorvader. Die kans is veel groter. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Verjaardagenparadox
Maar Nederlands was wel zijn eerste taal. Overigens lijkt me dat hij en Koning Jan ook wel een gemeenschappelijke voorouder hebben, aangezien de meeste mensen hier allemaal West-Germaans zijn. De Anglo-Saksen zijn namelijk gewoon de Angels, Saksen en Friezen uit Nederland, Denemarken en Duitsland die naar de Britse eilanden trokken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:28 schreef Arth_NL het volgende:
Hij was geen Nederlander, zijn over betoudovergrootvader was Nederlander. Hij was juist de eerste president die in Amerika geboren is.
Maar als zijn betoudovergrootvader Europeaan was, stamde die af van koning Charlemagne, dus Van Buren ook. Net als Jan zonder Land en de rest van de Amerikaanse presidenten.
De mannelijke lijn volgen heb ik nooit zo gesnapt, je kan toch veel beter de vrouwelijke lijn volgen als je zeker wil zijn dat het klopt?quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:53 schreef Pandorado het volgende:
Is dit eigenlijk in mannelijke lijn teruggerekend of zoals het het beste uitkwam? Het tweede levert waarschijnlijk niet echt een verhaal op waar ik statistisch gezien van onder de indruk moet raken, of het moet zijn dat er blijkbaar iemand net zolang heeft zitten zoeken totdat ze de gelukkige oergrootvader gevonden had.
Slimpoo het gaat niet over familie zijn het gaat erom dat alle Amerikaanse presidenten een en dezelfde Engelse Koning als voorvader hebbenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 17:58 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Op die manier ben ik ook familie van alle de halve wereld. Achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achter-achterneef, hebben we het hier over.
Leuk weetje. En nu?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Slimpoo het gaat niet over familie zijn het gaat erom dat alle Amerikaanse presidenten een en dezelfde Engelse Koning als voorvader hebben
Statistisch gezien een kans op 1 in de zillioen
Als ik 43 andere willekeurige mensen verzamel en de stambomen van allemaal opstel, is de kans juist vrij groot dat er ergens een gezamelijke voorouder zit.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Slimpoo het gaat niet over familie zijn het gaat erom dat alle Amerikaanse presidenten een en dezelfde Engelse Koning als voorvader hebben
Neuh. Zoals al eerder aangegeven, die kans is juist vrij groot te noemen. Dat men nu bij Jan zonder Land als gemeenschappelijke voorouder uitkomt is omdat eigenlijk alleen van adellijke families stambomen tot zo ver teruggaan. Als diezelfde gegevens ook van de schoenlapper van koning Jan bekend zouden zijn geweest, dan was die connectie ook aantoonbaar geweest.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Oh, dus volgens jou waren er vast zo weinig mensen op de wereld dat in een stad als b.v. Amsterdam alle burgemeesters een en dezelfde voorvader haddenquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:28 schreef freako het volgende:
[..]
Neuh. Zoals al eerder aangegeven, die kans is juist vrij groot te noemen. Dat men nu bij Jan zonder Land als gemeenschappelijke voorouder uitkomt is omdat eigenlijk alleen van adellijke families stambomen tot zo ver teruggaan. Als diezelfde gegevens ook van de schoenlapper van koning Jan bekend zouden zijn geweest, dan was die connectie ook aantoonbaar geweest.
Is er iets mis met jou? Geestelijk bedoel ik dan?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 18:58 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je kunt een achterneef hebben waar je nog nooit kennis mee hebt gemaakt, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jou voorvader uit 1166 ook dezelfde is als die van je achterneefquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:36 schreef Arctic_Warrior het volgende:
[..]
Is er iets mis met jou? Geestelijk bedoel ik dan?
Je kunt alleen familie zijn als je een gezamenlijke voorouder hebt. Overigens geloof je wel heel gemakkelijk het onderzoek van een meisje van 12. Je weet niet veel van wetenschap he?
Doe eens voorrekenen..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:40 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je kunt een achterneef hebben waar je nog nooit kennis mee hebt gemaakt, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat jou voorvader uit 1166 ook dezelfde is als die van je achterneef
Dat dat echter bij al de Amerikaanse presidenten wel het geval is, is een kans van 1 op het oneindige
Jij beweert dat die kans astronomisch klein is, ik vraag je die bewering te onderbouwen door het voor te rekenen.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:49 schreef mediacurator het volgende:
Dat jullie het allemaal volstrekt normaal vinden dat alle presidenten van de V.S. John "Lackland" Plantagenet uit 1166 als voorvader hebben, hoef ik dat zelf toch niet normaal te vinden?
Nee hoor, ik geloof zelfs dat je er gelukkig van wordt! En hoe groot is díe kans eigenlijk? Toch wel 1 in de zillioen!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:49 schreef mediacurator het volgende:
Dat jullie het allemaal volstrekt normaal vinden dat alle presidenten van de V.S. John "Lackland" Plantagenet uit 1166 als voorvader hebben, hoef ik dat zelf toch niet normaal te vinden?
Naar mijn inziens statistisch onmogelijk idd mits er een systeem is waarvan werder niemand weet heeft en als voorwaarde gesteld wordt om als president voorgedragen te kunnen worden.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij beweert dat die kans astronomisch klein is, ik vraag je die bewering te onderbouwen door het voor te rekenen.
Een koning is niet vergelijkbaar met een president. Dat kun je toch ook wel zelf bedenken.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:54 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Naar mijn inziens statistisch onmogelijk idd mits er een systeem is waarbij die presidenten worden voorgedragen.
Doet mij in ieder geval meer aan monarchie denken, Alex wordt immers ook niet gekozen en zijn opvolgster is inmiddels ook al bekend al zit ze nog op kleuterschool
Misschien helpt het je als je je probeert voor te stellen hoeveel afstammelingen iemand die 15 kinderen had in de 12e eeuw nu kan hebben. Laten we het conservatief houden en stel dan dat die 15 kinderen allemaal 10 kinderen krijgen. Dan hebben we het dus al over 150 mensen met die voorouder, twee generaties later. De volgende genraties heeft dan 150*10=1500. Daaropvolgende generatie 1500*10=15.000. Nog 3 generaties verder en we hebben het over miljoenen. De groei is dus exponentieel.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:35 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Oh, dus volgens jou waren er vast zo weinig mensen op de wereld dat in een stad als b.v. Amsterdam alle burgemeesters een en dezelfde voorvader hadden
Die kans is geheel niet 1 op de tien of 100 of 10 miljoen, dat is gewoon heel normaal ?
Ja, ik wist dat alle burgemeesters van Amsterdam hebben Adam en Eva als voorouders hadden, wist alleen niet dat Adam en Eva ook in de 12de eeuw nog leefde![]()
En nu in het Nederlandsquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 19:54 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Naar mijn inziens statistisch onmogelijk idd mits er een systeem is waarvan werder niemand weet heeft en als voorwaarde gesteld wordt om als president voorgedragen te kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |