abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85141739
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:03 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Nog een manier om mijn vraag te verduidelijken.

Stel er leefden in de wereld van de 12de eeuw 8.000.000 vruchtbare mannen

Dan is de kans in principe toch 1 op de 8.000.000 als je van een van die 8.000.000 vruchtbare mannen afstamt die destijds op aarde leefde

En niet 1 op de 10 b.v.?
Nee. Want je hebt niet maar één voorouder uit die tijd, maar veel meer.
pi_85141755
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:05 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Oke dus dat verklaard het kunnen traceren van je afstammelingen tot 12de eeuw

Maar vergroot dat ook je kans om onderweg die de Engelse Koning tegen te komen waar iedereen vanaf stamt?
Allicht.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:08:16 #153
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85141842
quote:

[..]

Dan is de kans in principe toch 1 op de 8.000.000 als je van een van die 8.000.000 vruchtbare mannen afstamt die destijds op aarde leefde

En niet 1 op de 10 b.v.?
Nee, want de afstammelingen van die 8 miljoen zijn ook nog eens met elkaar aan de gang gegaan, en hun afstammelingen enz enz enz.

Ik vind het wel heel knap dat een meisje van 12 dit kan, welke gemeentelijke en kerkarchieven heeft zij allemaal bezocht? Kan ze de oude handschriften allemaal lezen? En het oude engels? Hoeveel doopboeken heeft ze ontcijferd? Over verschillende continenten heen en een periode van 800 jaar?

Dit is een stuk handschrift uit die tijd (de Magna Charta):

Dat meisje heeft dat soort dingen kunnen lezen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_85142149
Oeps post was nonnie af! :{

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Allicht.
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het vergroot je kans aanzienlijk.

Maar vergroot dat dan ook je kans om onderweg die Engelse Koning tegen te komen waar iedereen vanaf stamt?

Het antwoord is ja, want je zult toch eerst tot die tijd een stamboom moeten hebben om iemand uit die tijd te kunnen traceren

MAAR, hoe groot is de kans dat die koning er tussen zit?

Er leefden toch ook een koning of stamhoofd ergens in Hongarije destijds?

Waarom gaan we dus richting Engeland allemaal met onze genen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 augustus 2010 @ 15:15:53 #155
862 Arcee
Look closer
pi_85142196
quote:

En niet 1 op de 10 b.v.?
Nee, want je stamt natuurlijk niet van slechts 1 af, maar van honderdduizenden.

Jij hebt 2 ouders, 4 grootouders, 8 overgrootouders, 16 betovergrootouders, etc. Reken dat maar eens terug tot de 12de eeuw en kijk hoeveel voorouders van jou er toen rondliepen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85142323
quote:

[..]

En niet 1 op de 10 b.v.?
maar als je zowel via de vrouwelijke als mannelijke lijn kijkt
de zoon van 1 van die mannen 1 vader
zijn zoon heeft 1 vader en 2 opa's
de zoon daar weer van 1 vader 2 opa's 4 overgrootvaders

een deel van die 8 miljoen mannen is wel vruchtbaar maar komen om het leven voor ze kinderen krijgen of er worden hele families uitgemoord of gaan dood aan de pest, nageslacht dat onvruchtbaar is.
Dus een groot deel van die 8.000.000 mannen heeft nu geen nageslacht rondlopen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 augustus 2010 @ 15:19:08 #157
862 Arcee
Look closer
pi_85142333
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:14 schreef mediacurator het volgende:
Oeps post was nonnie af! :{
Maar vergroot dat dan ook je kans om onderweg die Engelse Koning tegen te komen waar iedereen vanaf stamt?
Je moet niet zo'n nadruk op die koning leggen en dat iedereen daarvan afstamt. Die koning was slechts 1 voorouder van miljoenen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:22:30 #158
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_85142475
quote:

"we"? Amerikaanse presidenten bedoel je. Op Martin Van Buren na allemaal van Britse afkomst. Een link tussen Dzjenghis Khan en Amerikaanse presidenten zal lastiger zijn.
pi_85142554
quote:

[..]

En niet 1 op de 10 b.v.?
Ben je aan het trollen of ben je nu echt zo'n dom kalf? Het is je al door minstens 10 mensen op 20 verschillende manieren uitgelegd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:26:40 #160
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_85142628
Je bewondering voor Lambiekje wordt steeds begrijpelijker.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 11 augustus 2010 @ 15:30:39 #161
36461 Joppy
geen colaboy
pi_85142797
quote:

[..]

Het antwoord is ja, want je zult toch eerst tot die tijd een stamboom moeten hebben om iemand uit die tijd te kunnen traceren

MAAR, hoe groot is de kans dat die koning er tussen zit?

Dat geldt voor de Engelse bevolking. En de Amerikaanse, die immers een zeer grote Engelse invloed kennen. Voor de Nederlandse of Hongaarse bevolking zal dit niet gelden.

Bij het uitzoeken van een stamboom zul je het altijd moeten doen met de gegevens die zijn opgesteld en bewaard gebleven. Het is nu eenmaal zo dat voornamelijk de gegevens van de hogere lagen van de bevolking van vroeger tijden redelijk bewaard zijn, zeker als je richting de middeleeuwen gaat.
Het is dus niet zo dat iedereen alleen van die koning afstamt, alleen het grootste deel van de overige voorouders zijn simpelweg niet meer te vinden.
Let the beat control your body!
pi_85142830
quote:

omdat als toevallig de gemeenschappelijke koning in Engeland hebben gevonden en niet in Frankrijk of Duitsland of een ander west Europees land
en bij Hongarije zal iedereen iets hebben van welke koning?
pi_85143231
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:08 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, want de afstammelingen van die 8 miljoen zijn ook nog eens met elkaar aan de gang gegaan, en hun afstammelingen enz enz enz.

Ik vind het wel heel knap dat een meisje van 12 dit kan, welke gemeentelijke en kerkarchieven heeft zij allemaal bezocht? Kan ze de oude handschriften allemaal lezen? En het oude engels? Hoeveel doopboeken heeft ze ontcijferd? Over verschillende continenten heen en een periode van 800 jaar?

Dit is een stuk handschrift uit die tijd (de Magna Charta):
[ afbeelding ]

Dat meisje heeft dat soort dingen kunnen lezen?
Oke, laten we ervan uit gaan dat we allemaal familie zijn....

Adam en Eva concept oke..

Dat wil zeggen dat de kans 100% is dat we allemaal familie zijn

Dan is dit topic een non issue, waarom? omdat het dan logisch is dat je allemaal dezelfde mensen tegen komt wanneer je je stamboom gaat uitzoeken

Wat verkleind de kans echter is het volgende..

We gaan niet terug naar de tijd van Adam en Eva maar tot 1166 om die gemeenschappelijke voorvader te vinden

Dat zou de kans moeten verkleinen dat je familie bent gezien 1166 tot 2010 een vluchtig moment is vergeleken met oudheid van de mensheid

Komt bij dat de eerste president al wat langer geleden aan zet was natuurlijk want dat was George Washington geboren 1732

De kans dat alle Amerikaanse Presidenten van de Engelse koning afstamden is dus wel wat kleiner dan de kans dat we allemaal van Adam en Eva afstammen

De vraag is echter; hoe groot of klein is die kans?

Groot genoeg om aan te nemen dat er toeval in het spel is?

Of is de kans juist klein genoeg om aan te nemen dat het toeval geweest zou kunnen zijn maar dat het een soort ongeschreven wet betreft die dicteert dat je koninklijk bloed moet hebben om een Amerikaanse president te kunnen worden?

Behalve voor Martin Van Buren (1782) want v. Buren, de 8ste precedent van Amerika is de enige uitzondering

En niet zomaar elk koninklijk bloed

Maar een specifiek soort koninklijk bloed afkomstig van een en hetzelfde koningshuis

[ Bericht 2% gewijzigd door mediacurator op 11-08-2010 15:46:09 ]
pi_85143366
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:40 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Oke, laten we ervan uit gaan dat we allemaal familie zijn....

Adam en Eva concept oke..
Y-chromosomale Adam en mitochondrische Eva inderdaad.
pi_85143644
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Y-chromosomale Adam en mitochondrische Eva inderdaad.
doe je nog een V-olledigsomaal antwoord op die post? :{
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 augustus 2010 @ 15:48:43 #166
862 Arcee
Look closer
pi_85143653
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:40 schreef mediacurator het volgende:
De kans dat alle Amerikaanse Presidenten van de Engelse koning afstamden is dus wel wat kleiner dan de kans dat we allemaal van Adam en Eva afstammen

De vraag is echter; hoe groot of klein is die kans?
Dat wás de vraag, maar er is al twintig keer antwoord opgegeven.:')
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 augustus 2010 @ 15:50:18 #167
862 Arcee
Look closer
pi_85143739
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:48 schreef mediacurator het volgende:
doe je nog een V-olledigsomaal antwoord op die post? :{
En jij op deze:

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:15 schreef Arcee het volgende:
Jij hebt 2 ouders, 4 grootouders, 8 overgrootouders, 16 betovergrootouders, etc. Reken dat maar eens terug tot de 12de eeuw en kijk hoeveel voorouders van jou er toen rondliepen.
pi_85144045
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:48 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat wás de vraag, maar er is al twintig keer antwoord opgegeven.:')
fuck it! de kans dat ik hier ook maar iets wijzer wordt over wat voor onderwerp dan ook is even groot als mijn voorvader John "Lackland" Plantagenet was

Jammer dat ik geen interesse heb in het onderwerp "total fucking nitwits" want anders zou ik dit Fok!forum als ideaal onderwerp voor mijn scriptie kunnen nemen.
pi_85144062
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

En jij op deze:
[..]

Uitgaande van generaties van 20 jaar kom je in 1300 al op 68.719.476.736.
Ga je uit van 25 jaar, dan zit je daarop in 1125.

Edit: ik begon in 2000 met 2 voorouders, dus het is 1280 en 1100.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 15:57:19 ]
pi_85144182
Anyway zal in die periode van vrijwel iedereen zowat iedereen in heel Europa op één of andere manier een voorouder zijn, muv degenen die in die periode niet voor nageslacht zorgden.
pi_85144218
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:55 schreef mediacurator het volgende:

[..]

fuck it! de kans dat ik hier ook maar iets wijzer wordt over wat voor onderwerp dan ook is even groot als mijn voorvader John "Lackland" Plantagenet was

Jammer dat ik geen interesse heb in het onderwerp "total fucking nitwits" want anders zou ik dit Fok!forum als ideaal onderwerp voor mijn scriptie kunnen nemen.
Ik heb inmiddels inderdaad ook geconcludeerd dat de kans dat jij ooit wijzer gaat effectief 0 is. Je bent nog dommer en minder in staat tot leren en begrjipen dan de gemiddelde jonge aarde creationist.
pi_85144220
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

En jij op deze:
[..]

Dan kom je uit op een groter getal dan de geleerden zeggen dat er op de gehele aardbol leefden in 1166

Dus schiet ik daar geen hol mee op

had ik al beantwoord trouwens
  woensdag 11 augustus 2010 @ 16:00:47 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_85144269
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:55 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Iedereen is gek, behalve jij O+
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_85144284
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels inderdaad ook geconcludeerd dat de kans dat jij ooit wijzer gaat effectief 0 is. Je bent nog dommer en minder in staat tot leren en begrjipen dan de gemiddelde jonge aarde creationist.
ach ventje ik steek jou 10 keer in mijn broekzak op elk terrein denkbaar, niet dat dat zo moeilijk is maar goed
pi_85144313
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:59 schreef mediacurator het volgende:

[..]

Dan kom je uit op een groter getal dan de geleerden zeggen dat er op de gehele aardbol leefden in 1166

Dus schiet ik daar geen hol mee op

had ik al beantwoord trouwens
En wat zegt dat getal je dan? Dat iedereen heel veel voorouders in die periode heeft en het daarom waarschijnlijk is dat iedereen heel veel dezelfde voorouders in die periode heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')