abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84314515
Het vorige topic: Zwangerschap en geboorte deel 672

Dit is het topic voor alle zwangeren (+ partner uiteraard). Kom lekker meekletsen, of meelezen!!

2010
Juli:
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
29 juli 2010: sanger (papa)

Augustus:
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje (meisje)
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier

September:
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry *** (meisje)
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic *** (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
27 december 2010: mrien

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
08 februari 2011: HuupHuup

Maart:
10 maart 2011: stengeltje

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84314584
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:07 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh haha nouja, misschien een tip voor n ander dan

Leuk Leandra! Wij konden inderdaad met die met 21 weken het meest zien. Beentjes, handjes, hele gezichtje enzo (en ook schaamlippen groot op beeld, welja ) en met die van 31 weken was minder te zien. Het ging nog wel maar toch lastiger.
dat vond ik nu laatst zo bizar! Met 16 weken natuurlijk de geslachtsecho gehad en daar waren het echt de 3 streepjes! En laatst zette de gyn de echo erop en was het echt overduidelijk! En zo'n verschil met die echo van 16 weken

Hoe zou het eigenlijk met Sanger en ChillayD gaan? Daar horen we ook niet zoveel van, toch?
pi_84314590
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hebben ze die doosjes ook in het groen?
De blauwe is met groene details. Maar niet echt groen nee, hoofdkleuren zijn blauw en rose voor die ander.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:17:59 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84314610
Ik80lll mocht dacht ik naar 29 januari...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84314766
Dit is uiteraard het topic waar Flugel gaat bevallen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:22:01 #6
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84314771
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:17 schreef Orea het volgende:

[..]

dat vond ik nu laatst zo bizar! Met 16 weken natuurlijk de geslachtsecho gehad en daar waren het echt de 3 streepjes! En laatst zette de gyn de echo erop en was het echt overduidelijk! En zo'n verschil met die echo van 16 weken

Hoe zou het eigenlijk met Sanger en ChillayD gaan? Daar horen we ook niet zoveel van, toch?
We hebben wel veel gehoord van Chilla, en ze heeft meldplicht. Hebben we haar misschien ergens over het hoofd gezien? Zou ze misschien al bevallen zijn?
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:24:43 #7
259886 pessie
pi_84314885
Nu ik trouwens die afleveringen van 60 baby's per uur heb gezien ben ik heel blij dat ik me (te) goed heb voorbereid. Vooral dat meisje van 20 had volgens mij geen idee waar ze aan begon...
Wat me trouwens ook opvalt, het lijkt net alsof ze bij de eerste wee al naar de kraamkliniek gaan .
pi_84314921
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef pessie het volgende:
Nu ik trouwens die afleveringen van 60 baby's per uur heb gezien ben ik heel blij dat ik me (te) goed heb voorbereid. Vooral dat meisje van 20 had volgens mij geen idee waar ze aan begon...
Wat me trouwens ook opvalt, het lijkt net alsof ze bij de eerste wee al naar de kraamkliniek gaan .
Dat mag ook bij zo'n kliniek of geboortehuis.. Daar mag je je hele bevalling vertoeven.
pi_84314963
Denk dat je zo'n kraamkliniek meer moet zien als een soort geboortehotel, daar ga je ook relatief vroeg heen.
In die landen (VS en UK) is nu eenmaal geen thuisbevalcultuur dus als de bevalling begint, ga je gewoon naar het ziekenhuis en niet eerst thuis 6 cm afwachten.

Hoewel ze daar ook wel moeten wachten geloof ik tot ze weeën om de zoveel minuten hebben minstens een uur lang ofzo, dat dan weer wel.

Mijn kraamzorg is akkoord gekomen, zowel van verzekering als van Careyn woehoe!
het kan maar weer geregeld zijn
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:27:44 #10
259886 pessie
pi_84314978
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat mag ook bij zo'n kliniek of geboortehuis.. Daar mag je je hele bevalling vertoeven.
aha! Op die manier...
pi_84315029
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef pessie het volgende:

[..]

aha! Op die manier...
Je moet het ook zien als een verplaatste thuisbevalling..
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:29:19 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84315037
quote:
Die van de aflevering die vorige week uitgezonden is? Wat op het laatste moment een KS werd?

Gut wat een drama was dat kind zeg, zelfs haar moeder leek verbaasd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84315221
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die van de aflevering die vorige week uitgezonden is? Wat op het laatste moment een KS werd?

Het was een BB- momentje?
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:35:01 #14
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84315276
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef huuphuup het volgende:
8<knip>8

Mijn kraamzorg is akkoord gekomen, zowel van verzekering als van Careyn woehoe!
het kan maar weer geregeld zijn
Goedzo beter te vroeg dan te laat (en tegen woordig zou je bijwijze van spreke al voor je conceptie kraamzorg al moeten regelen haha )
En over Careyn had ik ook nog even getwijfeld, tot dat ze me niet de garantie konden geven dat ze de uren konden leveren.. toen maar gekozen voor PKZ die dit wel kon.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_84315360
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:35 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Goedzo beter te vroeg dan te laat (en tegen woordig zou je bijwijze van spreke al voor je conceptie kraamzorg al moeten regelen haha )
En over Careyn had ik ook nog even getwijfeld, tot dat ze me niet de garantie konden geven dat ze de uren konden leveren.. toen maar gekozen voor PKZ die dit wel kon.
oh ja, jij bevalt in de zomer hè? dan is het vaak hectischer qua uren geloof ik. Ik beval in de winter en mijn verzekering zei gewoon gelijk oh ja prima, das akkoord haha. Ik dacht nog van hm? misschien eerst even bericht van Careyn afwachten? maar het is idd akkoord, de gewone 49 uur, was vorige keer prima. En Careyn is vorige keer ook prima bevallen. Ik hoop op dezelfde kraam maar dat zal wel niet.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:38:06 #16
259886 pessie
pi_84315385
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vond ik dus ook! En door de montage leek het alsof ze 1 enorme wee had die 3 kwartier duurde. Je hoorde haar gewoon de hele aflevering op de achtergrond schreeuwen...
Ik begrijp dat bevallen meer pijn gaat doen dan dat ik me nu kan voorstellen, hoop alleen wel dat ik niet zo'n drama queen zal zijn...
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:59:34 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84316123
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het was een BB- momentje?
Momentje?? Ik kan eerlijk gezegd niet beoordelen of ze daar nou 15 of 51 uur is geweest, en hoe erg het werkelijk was, maar echt.... op de toneelschool was ze een geweldige leerling geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84317154
Oh my ik zit het nu te kijken
Die eerste aflevering ook, die vent als die van mij dat doet dat krijgt ie toch een rotschop!
Bedoel, de deur op slot draaien? Terwijl je vrouw weer tegen een wee aan zit?
pi_84317818
Tessie, ik snappum Jammer wel. Was dat bij Graeme ook zo? Of lag de placenta toen gunstiger.

Huup wat heb jij gemeld bij je verzekering over kraamzorg dan? Toen ik me inschreef bij Careyn hadden zij het ook over aan je verzekering melden maar ik kan op de site van de FBTO echt helemaal niks vinden over kraamzorg melden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:48:22 #20
259886 pessie
pi_84317968
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:25 schreef Orea het volgende:
Die eerste aflevering ook, die vent als die van mij dat doet dat krijgt ie toch een rotschop!
Het is wel hun 4de kind dus op zich hebben ze ervaring. Hij ziet er ook absoluut niet uit alsof hij het spannend vind ofzo. Hij verveelt zich alleen te pletter. Niet dat ik het goedpraat, maar aan het einde raakt ie toch nog wel even bezorgd.
Note to self: Als we naar het ziekenhuis moeten boek meenemen voor manlief.

Zou niet mn zoon van 17/18 mee laten kijken bij de bevalling
pi_84318044
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:48 schreef pessie het volgende:

[..]

Het is wel hun 4de kind dus op zich hebben ze ervaring. Hij ziet er ook absoluut niet uit alsof hij het spannend vind ofzo. Hij verveelt zich alleen te pletter. Niet dat ik het goedpraat, maar aan het einde raakt ie toch nog wel even bezorgd.
Note to self: Als we naar het ziekenhuis moeten boek meenemen voor manlief.

Ik zou Priscil of Jen ook absoluut niet bij de bevalling willen hebben. Maar wel direct erna.. Gewoon dat zij als eerste hun zusje kunnen zien, aanraken, enz... voordat anderen buiten het gezin langskomen zeg maar.

M. heeft heeeeeeel vaak de hond uitgelaten en verder heb ik geen idee wat ie heeft gedaan in het ziekenhuis. Ik had ff iets anders te doen dan op hem te letten of hij zich wel vermaakte.
pi_84318166
quote:
Ik vind al die vrouwen eigenlijk behoorlijke aanstellers. De vrouw waarbij de bevalling werd ingeleid begon te gillen als er een pilletje werd ingebracht. Dat stelde bij mij nou echt niet veel voor. En die houding, zo negatief. Ze lag er alleen maar tegen haar man aan te klagen. Ik had me voorbereid op een lange zit, dus ik had puzzelboekjes mee, een iPod met tv-series en we zijn samen wezen lunchen. Het was gewoon een prima tijd.

Het viel mij trouwens juist op dat die vrouwen gewoon tijd tussen de weeen in hadden zitten! Dat had ik pas tijdens de laatste paar uren. Ik vind het daarom ook zo moeilijk om te begrijpen waar het zat zijn van de pijn vandaan komt. Ik was het zat omdat ik gewoon helemaal geen rust had.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84318197
Prima dat ie zich verveeld, maar zij geeft een aantal keer aan dat ie dat niet moet doen, midden in een wee. Die van mij had echt een rotschop gekregen!
pi_84318252
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind al die vrouwen eigenlijk behoorlijke aanstellers. De vrouw waarbij de bevalling werd ingeleid begon te gillen als er een pilletje werd ingebracht. Dat stelde bij mij nou echt niet veel voor. En die houding, zo negatief. Ze lag er alleen maar tegen haar man aan te klagen. Ik had me voorbereid op een lange zit, dus ik had puzzelboekjes mee, een iPod met tv-series en we zijn samen wezen lunchen. Het was gewoon een prima tijd.

Het viel mij trouwens juist op dat die vrouwen gewoon tijd tussen de weeen in hadden zitten! Dat had ik pas tijdens de laatste paar uren. Ik vind het daarom ook zo moeilijk om te begrijpen waar het zat zijn van de pijn vandaan komt. Ik was het zat omdat ik gewoon helemaal geen rust had.
Ik dacht al dat het aan mijn hormonen lag. Maar ik geloof niet dat dit mijn serie is ik zit me alleen maar te ergeren (en oké, ik moet nog bevallen, misschien heb ik nog geen recht van spreken... maar dan nog...)
pi_84318263
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:54 schreef Orea het volgende:
Prima dat ie zich verveeld, maar zij geeft een aantal keer aan dat ie dat niet moet doen, midden in een wee. Die van mij had echt een rotschop gekregen!
Oh, daar zorgt mijn inner-viswijf wel voor dat als het me niet bevalt dat elke actie vanaf zijn kant snel klaar is.
pi_84318277
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:25 schreef Orea het volgende:
Die aflevering heb ik op tv gezien. Mr.DML kwam op dat moment binnen lopen en ik heb 'm verteld dat als hij dat flikt
Zijn reactie was 'waarom zou ik dat doen?'
The way you rock'n'roll
pi_84318284
Ik vond het ook maar een onaangename vent, Orea, maar die vrouw gaf zelf ook een keer aan dat ze bij hen thuis 'nu eenmaal zo met dingen omgaan'. Kortom: ze heeft er zelf voor gekozen.
pi_84318330
Wij gaan ook heel jolig met dingen om.... maar dit we hebben het wel over een vent van 41... had eerder het idee met een schooljongen van 16 te maken te hebben...

En die Ed... arme Ed (van dat tienermeisje uit aflevering 2) je ziet de wanhoop bij hem...
pi_84318363
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:55 schreef Orea het volgende:

[..]

Ik dacht al dat het aan mijn hormonen lag. Maar ik geloof niet dat dit mijn serie is ik zit me alleen maar te ergeren (en oké, ik moet nog bevallen, misschien heb ik nog geen recht van spreken... maar dan nog...)
Ik heb ook de indruk dat ze er de bevallingen uit hebben gepikt die op een of andere manier uitzonderlijk zijn. Een 'gewone' bevalling met 'gewone' mensen is vast niet interessant genoeg.

Ik ben best trots op mezelf als ik zo'n serie zie. Ik was ondanks mijn pijn nog vriendelijk tegen de verpleegkundigen, ik heb niet geschreeuwd, niet paniekerig gedaan.
pi_84318406
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb ook de indruk dat ze er de bevallingen uit hebben gepikt die op een of andere manier uitzonderlijk zijn. Een 'gewone' bevalling met 'gewone' mensen is vast niet interessant genoeg.

Ik ben best trots op mezelf als ik zo'n serie zie. Ik was ondanks mijn pijn nog vriendelijk tegen de verpleegkundigen, ik heb niet geschreeuwd, niet paniekerig gedaan.
Ik ben redelijk vriendelijk gebleven, maar heb wel mn verloskunidge een flinke trap verkocht...
pi_84318436
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben redelijk vriendelijk gebleven, maar heb wel mn verloskunidge een flinke trap verkocht...
Oeh is dat verhaal terug te lezen
The way you rock'n'roll
pi_84318611
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Oeh is dat verhaal terug te lezen
Vast wel ergens...

Het was niet expres ofzo... Ze probeerde mn been vast te houden tijdens een wee... Maar ik was flink wat sterker..
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:07:48 #33
259886 pessie
pi_84318723
Ik had dus al een beetje het idee dat dit niet echt weergaf hoe het meestal gaat, maar net als Orea dacht ik dat ik misschien nog te naïef was. Maar Claudia, dank je voor je commentaar. Zijn dus echt aanstellers. En zelfs al zou ik niet de hele bevalling aardig zijn en zou ik mn verloskundige een trap verkopen, dan nog verwacht ik niet dat ik 12 uur lang ga zitten gillen.
Viel het jullie ook op dat dat meisje van 20 niet wist hoe ze een wee op moest vangen? Als het op je rug niet lukt, ga je toch desnoods op je kop staan als dat beter is? Maar ze bleef maar liggen en hijgen in dat lachgas apparaat (waarvan ik het idee had dat het echt geen donder doet).
Oh ja, en Ed maakte de situatie er inderdaad niet beter op. Moeder wel trouwens.

Vond het grappig te zien dat de moeder van 4 op dr knieën in bed zat .

Begrijp me niet verkeerd, ik had manlief ook een mep verkocht nadat de wee over was gegaan als hij zoiets uit zou halen nadat ik gezegd had dat niet te doen. Punt is, ik heb niet zo'n man die dat soort dingen doet of ooit zou doen, waarschijnlijk had ze het al wel aan zien komen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:07:58 #34
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84318730
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef huuphuup het volgende:
Denk dat je zo'n kraamkliniek meer moet zien als een soort geboortehotel, daar ga je ook relatief vroeg heen.
In die landen (VS en UK) is nu eenmaal geen thuisbevalcultuur dus als de bevalling begint, ga je gewoon naar het ziekenhuis en niet eerst thuis 6 cm afwachten.

Hoewel ze daar ook wel moeten wachten geloof ik tot ze weeën om de zoveel minuten hebben minstens een uur lang ofzo, dat dan weer wel.
Ja, hier zit iedereen meteen in het hospitaal, maar dat moet eigenlijk altijd. Voel je de baby niet (meer) etc. dan bel je niet de vk, maar moet je meteen naar het ziekenhuis ed. En dan moet je vervolgens wachten of er plaats is, of je al ver genoeg bent enzo. Anders sturen ze je naar beneden om in de Tim Horton's maar even een bakkie te doen. Al zuchtend en steunend.... Zit ik liever thuis, volgens mij!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_84318805
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:07 schreef pessie het volgende:
Ik had dus al een beetje het idee dat dit niet echt weergaf hoe het meestal gaat, maar net als Orea dacht ik dat ik misschien nog te naïef was. Maar Claudia, dank je voor je commentaar. Zijn dus echt aanstellers. En zelfs al zou ik niet de hele bevalling aardig zijn en zou ik mn verloskundige een trap verkopen, dan nog verwacht ik niet dat ik 12 uur lang ga zitten gillen.
Viel het jullie ook op dat dat meisje van 20 niet wist hoe ze een wee op moest vangen? Als het op je rug niet lukt, ga je toch desnoods op je kop staan als dat beter is? Maar ze bleef maar liggen en hijgen in dat lachgas apparaat (waarvan ik het idee had dat het echt geen donder doet).
Oh ja, en Ed maakte de situatie er inderdaad niet beter op. Moeder wel trouwens.

Vond het grappig te zien dat de moeder van 4 op dr knieën in bed zat .

Begrijp me niet verkeerd, ik had manlief ook een mep verkocht nadat de wee over was gegaan als hij zoiets uit zou halen nadat ik gezegd had dat niet te doen. Punt is, ik heb niet zo'n man die dat soort dingen doet of ooit zou doen, waarschijnlijk had ze het al wel aan zien komen.
Ik had ook geen idee hoe ik de weeen in mn benen moest opvangen... De buik en rugweeen gingen nog aardig. Niet liggend, maar de randjes in mn gang waren mijn grote vriend, precies de goede hoogte om aan te hangen... Maar toen de weeen in mn benen zaten wist ik echt van gekkigheid niet meer wat ik moest doen en raakte ik ook best wel een beetje in paniek en ik heb gejankt als een klein kind...
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:10:07 #36
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84318812
Waar kan ik dat programma terugkijken? Ik word nu wel nieuwsgierig!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_84318815
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:07 schreef pessie het volgende:
Ik had dus al een beetje het idee dat dit niet echt weergaf hoe het meestal gaat, maar net als Orea dacht ik dat ik misschien nog te naïef was.
Nou ik denk niet dat ik naïef ben als het op bevallen aankomt hoor
Maar dit was wel een beetje over de top zeg maar. Veel pijn hebben ala, maar je dan zó onbehoorlijk gedragen als sommigen in deze serie doen... Jemig wat hadden ze verwacht dan? Plop, hoi baby klaar?
pi_84318847
Nou, dat herkende ik wel, pessie, dat niet weten hoe je een wee op moet vangen. Vooral als je bevalling ineens heel heftig begint kan dat lastig zijn (en al helemaal als je tussendoor geen rust krijgt). Maar haar houding was wel funest. Je zag ook dat het beter ging als ze zich op haar moeder concentreerde en probeerde om haar situatie te accepteren.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:13:14 #40
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84318917
Die beenweeen ja precies daar waar het ook altijd zeer doet tijdens mijn menstruatie Op een gegeven moment had ik been- rug en buikweeen tegelijk, was niet handig opvangen.
Ylana
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:14:08 #41
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84318955
Dankje Orea!
Ylana
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:14:10 #42
259886 pessie
pi_84318957
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:10 schreef Orea het volgende:

[..]

Nou ik denk niet dat ik naïef ben als het op bevallen aankomt hoor
Maar dit was wel een beetje over de top zeg maar. Veel pijn hebben ala, maar je dan zó onbehoorlijk gedragen als sommigen in deze serie doen... Jemig wat hadden ze verwacht dan? Plop, hoi baby klaar?
Babybytes...

Tico, ik hoor van vriendinnen dat beenweeën inderdaad niet op te vangen zijn. Rot!
Hoop dat het bij mij bij mn buik en rug blijft.
Had alleen niet het idee dat ze beenweeën had, jij wel? Of heb je de aflevering niet gezien?

Ik blijf toch nog even bij de rustige bevallingen die ik tot nu toe op DVD heb gezien, lijkt me een stuk fijner voor mezelf, de baby, manlief en de verloskundige.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:17:43 #43
259886 pessie
pi_84319098
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, dat herkende ik wel, pessie, dat niet weten hoe je een wee op moet vangen. Vooral als je bevalling ineens heel heftig begint kan dat lastig zijn (en al helemaal als je tussendoor geen rust krijgt). Maar haar houding was wel funest. Je zag ook dat het beter ging als ze zich op haar moeder concentreerde en probeerde om haar situatie te accepteren.
Ja, en op het moment dat mama de deur uitloopt en nog tegen Ed zegt dat ze niet mag schreeuwen tegen iedereen begint ze weer. En Ed laat het maar toe. Hij helpt haar totaal niet te concentreren, weeën op te vangen, relativeren etc... Alsof ie geen flauw idee heeft wat ze daar aan het doen zijn.
Ik kan begrijpen dat ze er doorheen zit, maar daarom heb je toch mensen naast je bed staan? Om je aan te moedigen en om je te helpen in zoverre ze dat kunnen? Vond het daarom ook meer dan terecht dat moeders mee de OK in ging, aan Ed had ze echt niets gehad. Maar das mijn mening...
pi_84319116
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vast wel ergens...

Het was niet expres ofzo... Ze probeerde mn been vast te houden tijdens een wee... Maar ik was flink wat sterker..
Gevonden

Je zegt daar nog dat die bevalling echt een eenmalig ding is
Maar zonder gekheid, ik hoop dat je het dit keer wat draaglijker vindt allemaal.
The way you rock'n'roll
pi_84319176
Achja, da's gewoon de relatie die ze met elkaar hebben. Zij is een dominante zeur en hij een watje.

Volgens mij heb je als verpleegkundige of verloskundige op zo'n afdeling heel gauw door wat voor relatie mensen met elkaar hebben.
pi_84319312
Ik snap dat lachgas aan die serie niet waarom ze daar zo massaal aanzitten en al zo vroeg
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:24:47 #47
259886 pessie
pi_84319362
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Gevonden

Je zegt daar nog dat die bevalling echt een eenmalig ding is
Maar zonder gekheid, ik hoop dat je het dit keer wat draaglijker vindt allemaal.
Doe es linken. Hoef ik niet te zoeken
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:25:59 #48
259886 pessie
pi_84319402
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap dat lachgas aan die serie niet waarom ze daar zo massaal aanzitten en al zo vroeg
Volgens mij snapt niemand dat hier. Ik zie niet hoe het helpt namelijk, behalve dat op het moment dat ze lachgas ademen ze niet kunnen gillen en de verpleegsters even rust aan hun hoofd hebben.
pi_84319417
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:24 schreef pessie het volgende:

[..]

Doe es linken. Hoef ik niet te zoeken
Bevallingsverhalen deel 6

Door scrollen naar beneden want pas verder op geeft ze haar echte mening over het gebeuren
The way you rock'n'roll
pi_84319424
Nou, dan ga ik nu over op 'Tienermoeders'. Er gaat een (SBS6-)wereld voor me open.
pi_84319438
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:17 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja, en op het moment dat mama de deur uitloopt en nog tegen Ed zegt dat ze niet mag schreeuwen tegen iedereen begint ze weer. En Ed laat het maar toe. Hij helpt haar totaal niet te concentreren, weeën op te vangen, relativeren etc... Alsof ie geen flauw idee heeft wat ze daar aan het doen zijn.
Ik kan begrijpen dat ze er doorheen zit, maar daarom heb je toch mensen naast je bed staan? Om je aan te moedigen en om je te helpen in zoverre ze dat kunnen? Vond het daarom ook meer dan terecht dat moeders mee de OK in ging, aan Ed had ze echt niets gehad. Maar das mijn mening...
Al had Ed zijn best gedaan, dan had missy echt niet naar hem geluisterd... Het zat niet in die jongen zijn karakter om haar eens stevig aan te pakken. Wat had hij moeten doen dan? Haar een klap in haar gezicht moeten geven? Het was duidelijk dat niemand anders als haar moeder haar had kunnen bedaren.

Ik snap dat juist weer NIET dat haar moeder meeging naar de OK. Hij is de vader. Je wordt samen ouders. Ik denk als hij wat aanmoediging had gehad dat ie niet naar de wond hoefde te kijken, hij er gewoon bij had kunnen zijn. Maargoed, zo denk ik erover...
pi_84319479
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:23 schreef Pvoesss het volgende:
Lachgas is zo leuk spul.. zou ik ook doen.
pi_84319499
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

geschreeuwd heb k niet.
wel paniekerig gedaan wel. maar goed dat was tijdens de uren dat mijn ontsluiting heeeel snel ging. ik kon ze gewoon niet goed meer opvangen, plus een ctg die af en toe niet goed registreerde
was wel reden voor paniek af en toe. maar lang leve de verpleegkundige die kreeg me wel rustig dan
pi_84319575
Wauw, mijn verhaal kan zo op BB...
pi_84319671
Erg he, die serie?

Bij dat meisje viel me vooral op dat ze zichzelf _niet_ tot de orde kon roepen. Ze bleef maar klagen en hyperventileren en gillen dat ze het niet wilde. Ik kan me goed voorstellen dat je dat op een gegeven moment overvalt als je niet meer weet waar je het zoeken moet, maar dit vond ik wel érg hysterisch. Die man was trouwens ook niet het helderste licht aan de hemel. Maarja, eerlijk gezegd had ik door het interview wat thuis was gehouden ook niet zo'n superhoge pet van het stel op.

Die man uit de eerste aflevering vond ik een enorme eikel, vooral toen hij met die opgeblazen handschoen zijn vrouw ging kietelen. Dat zij er soms nog om moest lachen verbaasde me, maar ja, misschien kwam dat door het lachgas.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:54:08 #56
259886 pessie
pi_84320475
Tico is zwanger

Heb net je verhaal gelezen
pi_84320483
Oh ja dat hysterische meisje uit die serie. Ik dacht dat ik me ook zo gedragen had, maar mijn Lief zei dat ik langggg niet zo erg was. Gelukkig maar haha! Mijn herinnering is echt nogal troebel, ik denk door die pethidine enzo, dus ik kan me zelf neit meer zo goed herinneren hoe hysterisch ik was. Kan me nog wel heel goed herinneren dat toen zo'n lieve verpleegster me wou kalmeren en zei: denk aan waar je het voor doet, je baby! , ik riep: ik hoef die baby niet meer!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84320494
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tessie, ik snappum Jammer wel. Was dat bij Graeme ook zo? Of lag de placenta toen gunstiger.

Huup wat heb jij gemeld bij je verzekering over kraamzorg dan? Toen ik me inschreef bij Careyn hadden zij het ook over aan je verzekering melden maar ik kan op de site van de FBTO echt helemaal niks vinden over kraamzorg melden.
Niets bijzonders eigenlijk, ik heb gewoon de verzekering gebeld en gezegd dat ik een zwangerschap wilde doorgeven. Toen verbonden ze me door met een speciale kraamzorg-afdeling en daar moest ik wat vragen beantwoorden en mn voorkeur voor kraamzorgverlener doorgeven.

Ik heb Delta Lloyd en ik heb gewoon gebeld naar het nummer achterop mn pasje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84320552
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:54 schreef tessie het volgende:
Oh ja dat hysterische meisje uit die serie. Ik dacht dat ik me ook zo gedragen had, maar mijn Lief zei dat ik langggg niet zo erg was. Gelukkig maar haha! Mijn herinnering is echt nogal troebel, ik denk door die pethidine enzo, dus ik kan me zelf neit meer zo goed herinneren hoe hysterisch ik was. Kan me nog wel heel goed herinneren dat toen zo'n lieve verpleegster me wou kalmeren en zei: denk aan waar je het voor doet, je baby! , ik riep: ik hoef die baby niet meer!
Toen ze mij Jen wilde aangeven wilde ik haar niet aanpakken omdat ik haar vies vond . Echt wat een kneus was ik.
pi_84320576
Oh ja, DML, bij Graeme lag mijn placenta gewoon aan de achterkant, maar toen lag Graeme daar ook met zn neus in haha! Maar toen mochtend we nog een andere keer terug komen, en toen lag hij wel goed. Maar nu zou het niet zoveel uitmaken hoe Anna zou liggen, het zou toch niet veel beter worden.

We hebben trouwens net stof voor de gordijnen voor Anna's kamer gekocht! Heel lief meisjesachtig, met bloempjes en vlindertjes. En mn mams komt ze vrijdag maken Alleen voor mij was het tripje alweer too much, had echt het gevoel dat ik flauw zou gaan vallen in de winkel Misschien is mijn bloeddruk wel echt zo laag en had de vk de vorige keer wel echt goed gemeten ofzo.
pi_84320609
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Toen ze mij Jen wilde aangeven wilde ik haar niet aanpakken omdat ik haar vies vond . Echt wat een kneus was ik.
Oh daar was ik vantevoren bang voor! Omdat ik net geboren baby's er altijd wel wat viezig uit vind zien Maar ik was te stoned denk ik want ik heb daar geen moment aan gedacht.
Lijkt me achteraf wel vervelend, als je dat wel hebt.
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:02:17 #62
259886 pessie
pi_84320731
quote:

[..]

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Dat ze het kind op mn buik willen leggen en ik zeg: ga alsjeblieft weg met dat vieze gedrocht
pi_84320985
quote:

[..]

De verloskundige vroeg aan mij heel lief of ik de baby op mn buik wilde hebben na de geboorte, ik zei ja uiteraard, maar nu achteraf vraag ik me wel af waar ze de baby anders had willen laten maar ze zal haar dan wel omhoog hebben gehouden en gelijk de testjes ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 17:09:56 #64
5428 crew  miss_sly
pi_84320992
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Vorig jaar had FBTO nog geen contracten met kraamzorginstanties en kon je dus gewoon zelf een bureau uitzoeken. ik weet niet of dat nog zo is. Het kan voordelig zijn, maar ook nadelig, want ik werd pas bij het vierde bureau aangenomen; de rest had al te veel aanmeldingen van patienten van verzekeringen waarmee ze een contract hadden, dus die namen geen anderen meer aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:16:20 #65
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84321199
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vorig jaar had FBTO nog geen contracten met kraamzorginstanties en kon je dus gewoon zelf een bureau uitzoeken. ik weet niet of dat nog zo is. Het kan voordelig zijn, maar ook nadelig, want ik werd pas bij het vierde bureau aangenomen; de rest had al te veel aanmeldingen van patienten van verzekeringen waarmee ze een contract hadden, dus die namen geen anderen meer aan.
Bij FBTO mag je nog steeds je eigen kraamzorg uitzoeken, en hoef je ook verder niet door te geven aan FBTO, alleen aan je kraamzorginstelling.
Ook leuk om te weten is dat je bij FBTO ook de complete serie boeken krijgt een boekje waarin je de zwangerschap kan bijhouden, een boekje voor de kraamweek en het bezoek dat je dan krijgt, en voor het 1e jaar. En de bevallingspakket is ook vrij ruim, al heb ik m zelf toch nog een beetje aangevuld met extra onderleggers, deze vond ik erg prettig bij het verschonen van de kleine op bed
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_84321539
Ah fijn dat er mensen zijn met dezelfde verzekering Dank u voor de informatie.

Maffemuts, het eerste boekje heb ik al ontvangen ja Leuk dat je de rest van de serie ook krijgt.

Careyn heeft mijn aanvraag al goed gekeurd dus dan is het goed zo. Ik ging even twijfelen doordat ik hier las over aanmelden kraamzorg bij je verzekering.
The way you rock'n'roll
pi_84321794
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:56 schreef tessie het volgende:
Oh ja, DML, bij Graeme lag mijn placenta gewoon aan de achterkant, maar toen lag Graeme daar ook met zn neus in haha! Maar toen mochtend we nog een andere keer terug komen, en toen lag hij wel goed. Maar nu zou het niet zoveel uitmaken hoe Anna zou liggen, het zou toch niet veel beter worden.
Betekent dit dat een 3Decho überhaupt geen zin heeft als je placenta voor ligt?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:36:30 #68
259886 pessie
pi_84321848
Heej maandag is volle maan. Dinsdag is dé dag dus ben benieuwd of ik bij de 4% vrouwen ga horen die bevallen op hun uitgerekende dag.
pi_84321941
Nee hoor, volgens mij niet Vanyel. Was meer een combinatie van placenta, buikvet, baby die diep en onhandig ligt. Ik geloof wel dat je beter iets vroeger een 3Decho dan kan laten maken.
pi_84322271
Das mooi. Anders zou ik hier iemand heel erg moeten teleurstellen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_84322339
Ze raden bij een voorliggende placenta wel aan om het wat vroeger dan gemiddeld te doen

Mijn placenta ligt keurig achter, maar Speklap dacht ik ga lekker met mijn gezicht in de placenta liggen.. Zoek het maar jullie, met die echo dus dat kan ook nog
pi_84322544
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:48 schreef Vanyel het volgende:
Das mooi. Anders zou ik hier iemand heel erg moeten teleurstellen.
Maar de placenta van je vrouw kan nog alle kanten op, als hij nu aan de voorkant ligt hoeft dat niet te betekenen dat hij daar blijft. Doordat de baarmoeder groeit trekt het de placenta als het ware mee omhoog.
Mijn placenta ligt nu ook aan de voorkant maar de vk voorspelde dat ze dacht dat hij bovenin zou eindigen, ik ben benieuwd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84322736
Mijn placenta hebben we het hier over hoor!
De mijne ligt vrij laag voor, nog niks gehoord over verplaatsen, alleen over hoe ik daardoor ws. later beweging zou gaan voelen en mijn vrouw nog veel later.
pi_84322804
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:02 schreef Vanyel het volgende:
Mijn placenta hebben we het hier over hoor!
De mijne ligt vrij laag voor, nog niks gehoord over verplaatsen, alleen over hoe ik daardoor ws. later beweging zou gaan voelen en mijn vrouw nog veel later.
oh excuus! ik had begrepen dat je vrouw zwanger was en dat jij hier mee postte blame it on zeh hormones

Als ie laag voor ligt dan zal ie vast nog wel verplaatsen maar denk dat je er dan inderdaad geen kont aan hebt dan verplaatst ie alleen naar minder laag voor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84323831
huh, vanyel, zijn jullie 2 vrouwen en allebei zwanger, of lees ik nou echt heel verkeerd?
pi_84323852
of vanaf buiten voelen bedoel je zeker!
pi_84323979
Gelukkig van buiten voelen ja. Met zn tweeën zwanger lijkt me de hel op aarde.
pi_84324094
ja, mij ook, ik schrok ervan!! Maar het zou wel grappig zijn eigenlijk!
pi_84324104
Ik weet nog helemaal niet hoe mijn placenta ligt

Ik ga het wel merken met de geslachtsecho met 16 weken.
The way you rock'n'roll
pi_84324195
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:48 schreef Troeta het volgende:
ja, mij ook, ik schrok ervan!! Maar het zou wel grappig zijn eigenlijk!
Er zijn mensen die het doen, maar ik zou niet weten wat ik had gemoeten als de mijne geen ontbijt op bed had kunnen maken of in het algemeen zo'n beetje alles zou doen in huis op het moment. Brrrrrr.
pi_84324332
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Er zijn mensen die het doen, maar ik zou niet weten wat ik had gemoeten als de mijne geen ontbijt op bed had kunnen maken of in het algemeen zo'n beetje alles zou doen in huis op het moment. Brrrrrr.
Nou inderdaad!
Ik geloof dat jij en ik ons een beetje hetzelfde voelen momenteel en als de meneer niet heel veel deed zou het hier een pokke zooi zijn, niet normaal.
The way you rock'n'roll
pi_84324579
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

inderdaad oef
moet je wachten tot de een uitgespuugd is op de wc voordat de ander kan

DML ik wist het ook niet hoor! Het is dat de vk het toevallig zei bij de laatste echo anders had ik het ook niet geweten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:05:48 #83
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84329488
Mijn hemel Ik zit nu op sbs dat programma te kijken maar het commentaar wat die vent levert ik had 'm al lang en breed naar huis geschopt/gescholden, dit is niet echt helpen
Ylana
pi_84330480
Ah, nog niemand bevallen gelukkig. Flugeltje....dit topic misschien?
Wanneer is de beste tijd trouwens om een afspraak te maken voor 3d echo? Want ik ben nog nieuwsgieriger naar ons kleintje nu ik de 20 weken echo heb gehad.
Het is nu weer lekker bewegelijk in m'n buik...wat zijn die schopjes toch heerlijk! Van de week voelde m'n lief het ook duidelijk, dat was zo'n mooi moment...
/egopost
Back in business.
pi_84331080
Ik vind die schopjes ook zo lief
Aan de ene kant ook heel herkenbaar van Lotte en toch ook weer niet
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:54:23 #86
259886 pessie
pi_84331741
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:05 schreef Saffier het volgende:
Mijn hemel Ik zit nu op sbs dat programma te kijken maar het commentaar wat die vent levert ik had 'm al lang en breed naar huis geschopt/gescholden, dit is niet echt helpen
Ik heb ook gekeken. Ik ben het volledig met je eens. Heb manlief erbij gehaald en verteld dat als ie dat zou doen op dat moment ik hem ter plekke op zou knopen (hij had een of andere gymband in zn hand). Hij was het met me eens dat die man echt dom bezig was.
Ik was onder de indruk van die vrouw. Gewoon doorgaan terwijl je zo gedemotiveerd wordt .
Snappen jullie trouwens dat uitdrijven op je rug met je benen in de beugels? Ben zo blij dat ik thuis geen beugels heb...
En ik ga nog steeds voor mn baarkrukje
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 22:00:24 #87
5428 crew  miss_sly
pi_84332144
Ik ben ook bevallen op mijn rug met mijn benen in de beugels en dat ging heel prima. Ik wilde niet eens iets anders dan op mijn rug liggen. En die beugels waren wel gemakkelijk, konden mijn benen even rusten voor ik ze weer naar me toe moest trekken en was de afstand niet zo groot
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:04:37 #88
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84332387
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:54 schreef pessie het volgende:

[..]
En ik ga nog steeds voor mn baarkrukje
dat dacht ik ook van te voren... maar pfff.. toen ik erop zat was het echt prut! Dat was snel weg dat ding.
pi_84333133
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook bevallen op mijn rug met mijn benen in de beugels en dat ging heel prima. Ik wilde niet eens iets anders dan op mijn rug liggen. En die beugels waren wel gemakkelijk, konden mijn benen even rusten voor ik ze weer naar me toe moest trekken en was de afstand niet zo groot
Dat dus.
Na anderhalf uur kon ik mn benen niet meer behoorlijk zelf omhoog houden dus ik was best blij met die steunen (wij hadden geen beugels maar een soort voetsteunen waar ik mn voeten in kon zetten.)

Baarkruk heb ik ook gehad, uit noodzaak, vond het best prettig persen (alsof je op de wc zit ) maar echt comfortabel is anders, en je moet toch op bed gaan liggen uiteindelijk. En ik herinner me nog steeds niet hoe ik weer op bed terug ben gekomen met een hoofd halverwege geboortekanaal
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84333322
Met je benen heel wijd?
pi_84333480
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:22 schreef Vanyel het volgende:
Met je benen heel wijd?
haha ja, een kijkdoos

nee joh die steunen stonden gewoon euh, ja aan het voeteneind zeg maar. Wel een stukje uit elkaar, maar ik kon met gemak met mn knieën tegen elkaar zitten zonder dat het er heel spastisch uitzag
overigens kon het me op dat moment roesten hoe het eruit zag en met je benen wijd zit je toch wel tijdens het persen terwijl er drie man in je doos kijkt naar waar het hoofdje toch blijft
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84333506
Wat snap je daar niet aan dan pessie?
pi_84333657
Huup, volgens mij doelt Vanyel op jouw overpeinzing hoe je terug in bed bent gekomen met het hoofdje halverwege het geboortekanaal. En dat was vast met je benen wijd
The way you rock'n'roll
pi_84333753
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Huup, volgens mij doelt Vanyel op jouw overpeinzing hoe je terug in bed bent gekomen met het hoofdje halverwege het geboortekanaal. En dat was vast met je benen wijd
oooooh
ja ongetwijfeld
nah t hing dr nog niet uit hè dus dat scheelt.

Maar gewoon, ik weet het echt niet meer, dat stukje is gewoon helemaal weg. Ik weet wel nog dat de verpleegster me van het bed afgetrokken heeft, ongetwijfeld heeft ze me er ook weer opgekregen maar t is gewoon weg.
Zo gek maar goed niet zo gek ook want ik was moe als een malle
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:32:11 #95
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84333806
Tessie, Pessie wil bevallen zonder te bevallen zeg maar. Maar wat er in zit zal er toch uitmoeten denk ik maar dan.

Stel nou dat je wel in het ziekenhuis terecht komt en je na twee uur persen echt je benen niet meer op kunt houden dan ben je blij met beugels/steunen. Kruk heb ik ook geprobeerd maar toen zat mijn kind vast dus was ook geen optie, rug en zij evenmin maar dat terzijde en ja ze is toch echt geboren.
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 22:34:25 #96
5428 crew  miss_sly
pi_84333925
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:32 schreef Books het volgende:
Tessie, Pessie wil bevallen zonder te bevallen zeg maar. Maar wat er in zit zal er toch uitmoeten denk ik maar dan.

Stel nou dat je wel in het ziekenhuis terecht komt en je na twee uur persen echt je benen niet meer op kunt houden dan ben je blij met beugels/steunen. Kruk heb ik ook geprobeerd maar toen zat mijn kind vast dus was ook geen optie, rug en zij evenmin maar dat terzijde en ja ze is toch echt geboren.
books, wat jammer nou dat je dit post. Ik dacht hetzelfde, maar dacht; laten we niet weer beginnen over pessie en het ziekenhuis

toevoeging: ik denk namelijk een beetje dat pessie daarom die post plaatste, om toch weern daarop uit te komen. En het is gewoon aan dovemansoren gericht allemaal, dus tja...
pi_84333979
Volgens mij bevallen de meeste vrouwen op hun rug met opgetrokken benen. Wat maakt het dan nog uit of er steunen bij zijn of niet? Toen ik in het ziekenhuis lag te bevallen, moest ik ook steeds zelf mijn benen vastpakken, maar toen ze gingen knippen voor de vacuumpomp, kwamen toch die steunen tevoorschijn. Vond het alleen maar prettiger en makkelijker, hoefde ik tenminste niet zelf mijn benen meer vast te houden, kon ik mijn energie tenminste helemaal op het persen richten. Ik snap niet wat daar nou ook alweer raar aan zou zijn volgens pessie hoor.
pi_84334024
Inderdaad, het is toch fijn als je al 2 uur aant persen bent dat je, je benen even kunt laten "rusten"
Ik denk dat ik niet meer omhoog kom als ik op die baarkruk zit..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84334065
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Dat dus
En eerlijk? Ik zou zelfs niet weten hoe je anders moet bevallen Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijn benen al zo vaak in die beugels had gezet bij de gynaecologe dat ik het de normaalste zaak van de wereld vond

Echt, pessie, soms snap ik niet hoe je denkt over bepaalde zaken

Ik herinner me zelfs dat ik net voor het persen nog tegen de vroedvrouw heb gezegd dat ik het al zo raar vond dat ik die beugels nog niet had gezien. Het bed waarop ik al de hele tijd lag werd namelijk pas net voor het persen omgebouwd. En ik tijdens de weeën maar zoeken achter het bed met de beugels Toch fijn als je je gedachten kunt richten op zo'n onbenulligheden
pi_84334122
Joh die beugels die zitten er voor niks, niemand die ze ooit gebruikt
The way you rock'n'roll
pi_84334328
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Joh die beugels die zitten er voor niks, niemand die ze ooit gebruikt
die beugels zijn voor de gyn joh!
kan ie zn blikje cola en zn broodje kwijt op de ene en op de andere even steunen en zuchten (schiet toch es op mens ik moet plassen!)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84334464
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:42 schreef huuphuup het volgende:

[..]

die beugels zijn voor de gyn joh!
kan ie zn blikje cola en zn broodje kwijt op de ene en op de andere even steunen en zuchten (schiet toch es op mens ik moet plassen!)
Ow, ow, ik geen eten in de verloskamer, niemand eten in de verloskamer
pi_84334503
Ik vond die beugels geweldig! En dankzij de beugels zien mijn benen er op de foto's best slank uit.
pi_84334504
Haha, ach nou krijgen we toch geen reactie meer!
Huup, zit ik jou 3d echo aan mijn meneer te laten zien, met een foto van Amelie uit het foto topic. Helemaal lyrisch over de gelijkenis. Ziet meneer niks
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84334523
Echt pessie, als er één voordeel te noemen is van een bevalling in een ziekenhuis is dat het ziekenhuisbed (en toebehoren). Beugels, allerlei handgrepen, hekjes aan de zijkant... ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt. Nouja, niet van de beugels, maar ik had twee helpers mee (man en moeder) die mijn benen vasthielden want ik wilde dat zelf niet doen. Maar ik kon overal aan gaan hangen en trekken en doen, ik heb tegen de zijkanten geschopt en gesteund en geduwd, en ik snap heel goed dat iemand de beugels gebruikt. Heerlijk lijkt me dat, zelfs. Dus.
pi_84334611
Mannen

Ik had een mannelijke collega, die zelf een kind heeft, en hij kwam vragen of ik het geslacht al wist. Terwijl zijn vorige vraag was hoever ik was.
The way you rock'n'roll
pi_84334661
Ik herinner mij vooral dat ik niet doorhad of ik mijn ene been al dan niet goed vast had tijdens het persen. Goeie verdoving, dat wel
Maar de beugels heb ik enkel gebruikt om te rusten tussen twee persweeën door, het persen zelf was wel met opgetrokken benen.
pi_84334677
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:45 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Huup, zit ik jou 3d echo aan mijn meneer te laten zien, met een foto van Amelie uit het foto topic. Helemaal lyrisch over de gelijkenis. Ziet meneer niks

ik heb een vriend van me zelfs door middel van paint uit moeten leggen waar ie nou naar aan het kijken was. Hij zag het écht niet
nou ben ik ook niet altijd lyrisch over half gesmolten baby's op echo's maar ik vond die ene van mij wel heel duidelijk eigk

Ik heb ergens een foto waarop ze eigenlijk precies hetzelfde gezichtje trekt, zal straks eens kijken, nu even snel baby badderen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84334783
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mannen

Ik had een mannelijke collega, die zelf een kind heeft, en hij kwam vragen of ik het geslacht al wist. Terwijl zijn vorige vraag was hoever ik was.

Ik ken er nog zo één. Mijn schoonbroer (vader van 2 meisjes (3,5 jaar en bijna een jaar)) vond het blijkbaar vreemd dat Thomas (toen net 4 maand) nog niet los kon zitten terwijl zijn twee dochters allebei 10 maand waren toen ze alleen konden zitten

Ik denk dat sommige mannen soms vergeten wat wanneer ongeveer plaatsvindt.
pi_84334866
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik heb een vriend van me zelfs door middel van paint uit moeten leggen waar ie nou naar aan het kijken was. Hij zag het écht niet
nou ben ik ook niet altijd lyrisch over half gesmolten baby's op echo's maar ik vond die ene van mij wel heel duidelijk eigk

Ik heb ergens een foto waarop ze eigenlijk precies hetzelfde gezichtje trekt, zal straks eens kijken, nu even snel baby badderen
Zie, dat vind ik nu niet om te lachen
pi_84334891
Selectief geheugen die mannen
The way you rock'n'roll
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:58:38 #112
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84335233
Mij lijken die beugels dus echt een zaligheid en ik heb al gezien dat het bed op het ziekenhuis in alle standjes kan die ik maar kan bedenken, dus ik denk dat ik voor half zittend met de benen in de beugels ga... En misschien ga ik wel hysterisch krijsend op m'n knietjes. Ergo: We zien het wel, als ik het gevoel heb in twee te scheuren maakt het me vast niet meer uit in welk standje dat is

Bruiloft was okay, maar snel voorbij. Nu de avond weer in de redactieruimte doorgebracht. Ik zie mezelf trouwens niet meer in dit topic bevallen hoor Ik ga gewoon voor de volle 42 weken nu

Ik heb overigens niet alles teruggelezen nu, het gaat zo snel de laatste paar dagen

Maar wel gezellig zo

[ Bericht 0% gewijzigd door flugeltje op 21-07-2010 23:23:50 (typo) ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_84335535
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:35 schreef tessie het volgende:
Volgens mij bevallen de meeste vrouwen op hun rug met opgetrokken benen. Wat maakt het dan nog uit of er steunen bij zijn of niet? Toen ik in het ziekenhuis lag te bevallen, moest ik ook steeds zelf mijn benen vastpakken, maar toen ze gingen knippen voor de vacuumpomp, kwamen toch die steunen tevoorschijn. Vond het alleen maar prettiger en makkelijker, hoefde ik tenminste niet zelf mijn benen meer vast te houden, kon ik mijn energie tenminste helemaal op het persen richten. Ik snap niet wat daar nou ook alweer raar aan zou zijn volgens pessie hoor.
dat dus
(nou ja geen beugels maar wat huup had. was ook prettig met hechten)

oh ja en een baarkruk had me niets geleken..met rugweeen kon ik alleen liggen. en zelfs dat was niets...zitten was m niet geworden

[ Bericht 10% gewijzigd door Sonnetje85 op 21-07-2010 23:09:03 ]
pi_84335890
Nou, ik begrijp wel waarom pessie het een onprettig idee vindt. Ik ben gynaecologische onderzoeken bijvoorbeeld niet gewend en ik vond de aanblik van een stoel met beugels ook vrij confronterend. Ik denk dat ik het associeerde met onmacht en een verlies van controle, vooral in combinatie met het op de rug liggen.

In de praktijk had ik dat gevoel van onmacht tijdens de bevalling juist helemaal niet, maar toen had ik ook geen energie om bewust bij die dingen stil te staan en deed ik gewoon wat nodig was.
pi_84336074
Ja maar ze bracht het alsof het maar raar was wat daar gebeurde terwijl als ze al die shows zit te bekijken ze toch wel ziet dat bijna alle vrouwen op hun rug uiteindelijk bevallen.
Het is meer haar verwoording die af en toe doet denken alsof ze geen flauw benul heeft terwijl ze wel degelijk op de hoogte lijkt op andere vlakken.

Of het is allemaal die grote aversie met alles wat maar met het ziekenhuis te maken heeft, dat kan ook nog.
The way you rock'n'roll
pi_84336499
Och, ik interpreteerde het eerder als 'ik kan me niet voorstellen dat dat fijn is'. Het hele punt van bevallen is alleen dat je je daar vantevoren sowieso geen voorstelling van kunt maken en ook niet moet willen maken. Het is echt iets waar je op dat moment in opgaat en waar je dan zelf een manier voor moet vinden om mee om te gaan. Het is bijvoorbeeld fijn om te weten dat zoiets als een baarkruk bestaat, maar wat tijdens de bevalling voor jou het fijnst is weet je tevoren gewoon niet.

Je moet je kunnen overgeven. Dat is ook niet mijn sterkste punt (controlfreak!).
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:29:01 #117
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84336853
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:21 schreef Claudia_x het volgende:

Je moet je kunnen overgeven. Dat is ook niet mijn sterkste punt (controlfreak!).

Wat ik bij de pijnlijke voorweeen wel gemerkt heb is dat je initiële reactie altijd verzet is, kost me soms dan best wel moeite om de omslag te maken naar het overgave gedeelte en doorademen enzo. En dan is dit voorwerk natuurlijk nog niets vergeleken bij het echte werk straks. Ik hoop dat het me dan wel lukt om erin te duiken... Voor de ervaringsdeskundigen; hoe maakten jullie de omslag? (lukte het uberhaubt?)
pi_84336882
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:45 schreef BarbaBientje01 het volgende:
zo nog een keer dan

de echo

en t onzettend charmant slapende kind

En deze vind ik ook wel gelijken

echo

en kind

Ik herken haar op verschillende manieren op allebei de echofoto's absoluut terug, maar je ziet wel wat een verschil spekkies kunnen maken! Ik vermoed dat ze op peuterleeftijd wellicht veel meer trekjes van de niet zo spekkige echo zal hebben dan nu.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:36:21 #119
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84337178
Amelie

Idd zeg, duidelijke gelijkenis. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken bij Willem en of ik hem herken als hij eruit is...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84337376
dat gebeurde gewoon. ik schijn een uur lang echt van de wereld geweest te zijn.
hoefde k vrij weinig.voor te doen. bizar genoeg.
pi_84337587
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:29 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Wat ik bij de pijnlijke voorweeen wel gemerkt heb is dat je initiële reactie altijd verzet is, kost me soms dan best wel moeite om de omslag te maken naar het overgave gedeelte en doorademen enzo. En dan is dit voorwerk natuurlijk nog niets vergeleken bij het echte werk straks. Ik hoop dat het me dan wel lukt om erin te duiken... Voor de ervaringsdeskundigen; hoe maakten jullie de omslag? (lukte het uberhaubt?)
Ik weet het niet, ik heb er eigenlijk niet bij stil gestaan, de weeën begonnen en ik ging erin mee. Het was een soort berusting van oh okay, de bevalling is begonnen... en tegelijk liet ik het maar allemaal gaan want ik wist toch niet echt wat ik moest of kon doen. misschien is daar ergens wel een klein voordeel van geen cursus, hoewel ik me ook kan voorstellen dat juist voor mensen die controle willen die handvatten als puftechnieken prettig zijn

Gewoon vertrouwen in hebben, jij kan dit, je lichaam kan dit en het komt allemaal vanzelf, echt. En is t niet rechtom, dan linksom. En als je moeite hebt met loslaten van de controle dan is het misschien goed om te bedenken dat je lijf nu de controle neemt dus dat je nog steeds op een bepaalde manier zelf de controle hebt. Uiteindelijk doe jij het, en niet de gyn, niet de verloskundige, niet je man.

okay vooruit, als je een keizersnede krijgt doet de gyn het das meestal een beter plan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84337664
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:36 schreef flugeltje het volgende:
Amelie

Idd zeg, duidelijke gelijkenis. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken bij Willem en of ik hem herken als hij eruit is...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ahw wat een snoetje! en die gaap

geloof me, zodra hij er is kun je je al niet meer voorstellen dat je ooit niet wist hoe hij eruit zag. Dat gaat zo ongelofelijk snel! En die gelijkenis ga je vanzelf zien na een tijdje, als je beebje wat ontfrommeld is enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2010 @ 23:48:31 #123
43556 miss_dynastie
pi_84337780
quote:
Ik ben naar aanleiding van jullie opmerkingen eens gaan kijken, maar begreep ik nou goed dat in aflevering 1 het kindje met de darmen eruit ook natuurlijk geboren had kunnen worden als hij het niet moeilijk had gehad in de buik? Dat verbaasde me wel, ik dacht dat dat dan altijd via keizersnede moest.

En zat die verloskundige nou die 18-jarige zoon te versieren?
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:04:20 #124
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84338438
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

books, wat jammer nou dat je dit post. Ik dacht hetzelfde, maar dacht; laten we niet weer beginnen over pessie en het ziekenhuis

toevoeging: ik denk namelijk een beetje dat pessie daarom die post plaatste, om toch weern daarop uit te komen. En het is gewoon aan dovemansoren gericht allemaal, dus tja...
Ik gaf antwoord op de vraag van Tessie en eerlijk is eerlijk het is toch enigzins apart om te lezen hoe iemand zo naief in een zwangerschap kan staan?
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:06:39 #125
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84338529
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:29 schreef flugeltje het volgende:

Voor de ervaringsdeskundigen; hoe maakten jullie de omslag? (lukte het uberhaubt?)
Wat voor mij werkte, was om de pijn te zien als noodzakelijk en toe te laten. En ontspannen door mijn ademhaling. En erop vertrouwen dat mijn lijf ervoor gemaakt is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:09:43 #126
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84338644
Dus als ik het goed begrijp is dat 'in je weeën duiken' niet eens een echte aktie, maar iets wat je min over meer vanzelf gebeurt/overkomt? Is wel een geruststelling eigenlijk, niet dat ik bang ben voor pijn (integendeel zelfs), maar het maken van de omslag naar 'erin meegaan' is natuurlijk wat anders. Pijn is nu eenmaal pijn en levert over het algemeen verzet op...
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:15:00 #127
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84338828
Ik heb mezelf er gewoon aan overgegeven zeg maar. Ik kreeg wat kramp, werden weeen, vruchtwater brak en ging op mijn gemakkie onder de douche en ben gewoon wat gaan rommelen in het begin. Daarna ging het helemaal los maar op de een of andere manier heb ik een paar uur op mijn linkerzij gelegen met een kussen tussen mijn knieen en een dekbed over me heen. Oke het was dan ook wel november dus ik had het koud .
Toen bleek dat ik naar het zh moest was dat ook goed en toen ze een hoop uur later er uiteindelijk was was het helemaal goed. Ik heb niet het idee dat ik mezelf in de weg heb gezeten maar wij hebben allebei gewoon alles genomen zoals het kwam zeg maar.
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:16:09 #128
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84338877
En dat verzet is juist wat je moet 'achterlaten'. Mijn yogajuf was daar nogal van; het gaat pijn doen, veel pijn en door dat te accepteren, kun je voelen wat je lichaam zelf wil doen en dat zal meestal het goede zijn. Het idee dat de pijn er mag zijn, heeft mij een heel eind mijn weeenstorm doorgeholpen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:20:11 #129
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84339004
Dit was trouwens niet iets wat mij overkwam, mijn eerste reactie was juist om mijn lichaam aan te spannen en de pijn te ontkennen, zoals bij de tandarts. Ik heb heel duidelijk voor mezelf de omslag moeten maken.
*OUD heilige*
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:35:07 #130
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84339502
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 00:20 schreef YPPY het volgende:
Dit was trouwens niet iets wat mij overkwam, mijn eerste reactie was juist om mijn lichaam aan te spannen en de pijn te ontkennen, zoals bij de tandarts. Ik heb heel duidelijk voor mezelf de omslag moeten maken.

De omslag dus toch bewust maken... Hoe heb je dat gedaan?

Nu ik het zo schrijf besef ik ook dat ik nu een rationele benadering aan het zoeken ben van iets wat alles met gevoel te maken heeft. Moet ik ook maar niet doen denk ik. Ben 9 maanden lang niet met 'de bevalling' bezig geweest, wellicht maar gewoon volhouden...
pi_84341027
Dat alles aanspannen is idd een reactie die je bijna als vanzelf krijgt. Ik denk dat je gewoon moet proberen om je heel bewust te ontspannen, het krampachtige laten gaan, alles los laten. Think happy thoughts
  donderdag 22 juli 2010 @ 01:42:17 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84341785
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:48 schreef pessie het volgende:
LOL, ik heb het daar vanavond toevallig net met Jr. over gehad, die wil wel graag in t ziekenhuis zijn, maar de bevalling zelf vindt hij niet nodig.
Ik zou er geen moeite mee hebben trouwens als hij er wel bij wilde zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:03:41 #133
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84344227
Ik heb wel het idee dat jouw zoon wat beter om zal gaan met jouw behoeften en emoties tijdens zo'n bevalling Leandra... Wat dat betreft zag je bij het programma duidelijk dat zoonlief meer mee was om pa te vermaken dan om ma te steunen... Ik ben ook zo benieuwd hoe jouw zoon gaat reageren als het eenmaal zover is. Je ziet hier wel eens foto's van de eerste ontmoetingen tussen brusjes, maar met dit leeftijdsverschil is dat natuurlijk een heel ander soort emotie...

Ow en ik ben vannacht dus niet bevallen mochten mensen het zich afvragen

@tessie, iets zegt me dat happy thoughts wat moeilijk vol te houden zijn als je exorcistische neigingen hebt
pi_84344239
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 00:06 schreef YPPY het volgende:

[..]

Wat voor mij werkte, was om de pijn te zien als noodzakelijk en toe te laten. En ontspannen door mijn ademhaling. En erop vertrouwen dat mijn lijf ervoor gemaakt is.
Ja dat dus, dat zei de pufclubjuf ook, hoe krampachtiger je wordt hoe meer je gaat tegen houden.
Iedere pijnlijke wee zorgt er weer voor dat je een stapje vooruit gaat, of vooruit maar richting de kennismaking met je kind.

Bij mij ging het heel dom, ene nacht gang op in het zkh want toen waren mn vliezn gebroken en ik heel suf: vlgs mij zijn mn vliezen gebroken?
Vpk zei
Nacht erop werd ik wakker met iets teveel kramp binnen een half uur, weer de gang in het zkh op en ik weerh eel suf: vlgs mij heb ik weeen?
Verloskundige zei en toen ze zei, pak je spullen die je nodig hebt en de babykleertjes dacht ik wow......en toen gebeurde er vanalles en nogwat en heb het maar over me heen laten komen en ging vanzelf allemaal, nou niet vanzelf maar het over me heen laten komen en toen had ik het verpleegkundige absoluut niet meerin me en was ik echt de patient.

Met persen die beugels niet gebruikt maar daarna met hechten wel ff rustig bijkomen hehe.

Vanacht was ik trouwens al bevallen, in een half uur!
Op de wc thuis en heb zelf het kindje opgevangen en daar nog een poosje mee rond gelopen met een handdoek eromheen en toen de vk maar eens gebeld.
Was heel makkelijke bevalling, paar keer persen en het was er
Mja..........dromen zijn bedrog hehe
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:21:38 #135
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84344437
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 00:35 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Nu ik het zo schrijf besef ik ook dat ik nu een rationele benadering aan het zoeken ben van iets wat alles met gevoel te maken heeft. Moet ik ook maar niet doen denk ik. Ben 9 maanden lang niet met 'de bevalling' bezig geweest, wellicht maar gewoon volhouden...
Voor mij was het toch wel het rationele dat ik als vrouw geboren ben en biologisch, voortplantingstechnisch gezien is een vrouw nu eenmaal geproduceerd om te baren. Dus de logica was, dat dit goed moest gaan. En dus naar mijn lichaam luisteren, want dat was ervoor gemaakt en niet mijn verstand. Ik weet niet zo goed hoe ik dit op moet schrijven, maar ik was er dus wel bewust mee bezig, maar juist niet om na te denken erover. Juist om het te laten zijn zoals het is en ontspannen.
*OUD heilige*
pi_84344474
quote:

[..]

Ik probeerde het tevoren ook zo te rationaliseren, maar eigenlijk kun je je er niet echt op voorbereiden. Het is goed om te weten wat er kan gaan komen, bijvoorbeeld dat je ontsluiting niet volgens schema vordert. Dat kan al te grote teleurstellingen voorkomen.

Mijn eerste reactie was ook verzet. De volgende wee kwam telkens te snel en ik zette me schrap. Ik wist dat ontspanning juist goed is (als je je verkrampt dan duurt het over het algemeen ook langer om te ontsluiten) dus ik hield me dat als een soort mantra voor. Ik moest een houding, een ritme en een manier van ademhalen vinden die bij me pasten. Ik denk dat dat de sleutel was. Bij mij was dat op de rand van het bed zitten, met mijn hoofd heen en weer schudden en op dat ritme briesen als een paard. Ik heb geen moment gedacht aan de pufles en het verbaasde me dan ook dat niemand me assisteerde met ademhalen of corrigeerde. Klaarblijkelijk deed ik het goed op mijn eigen manier.

Toen ik er heel erg doorheen zat heeft een verpleegkundige me geholpen door te zeggen dat ik niet moest denken aan wat ging komen, hoeveel centimeters ik ontsloten zou zijn, maar dat ik elke wee moest nemen zoals die kwam en daarin op moest gaan. Niet denken aan de volgende wee, maar alleen aan deze ene. En ook zij benadrukte: uiteindelijk brengt elke wee je dichterbij het einde van de bevalling (het kindje zelf kon me op dat moment gestolen worden). Deze gedachte heeft me op dat moment erg geholpen, om niet het geheel te willen overzien maar alleen wat er op dat moment was. En weet je, ik had me er vantevoren ook op voorbereid dat zo'n moment aan zou breken. Het heeft me zelf geholpen om te denken aan al die bevallingsverhalen die ik had gelezen waarin een dieptepunt voorkwam.

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 22-07-2010 08:31:34 ]
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:24:56 #137
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_84344477
Zo, terug van vakantie en ik moet zeggen, dat heeft me goed gedaan! Heb amper last gehad van mijn bekken, geen tillen, geen trappen, zacht luchtbed. Alleen de 8 uur in een auto was erg oncomfortabel, en lange afstanden lopen gaat gewoon niet. Wat een beetje onpraktisch is in die grote winkels van Frankrijk, maar met rustpauzes kom je er ook wel.
Zit wel als een berg tegenop om weer te gaan werken.

UWV is stom trouwens. Krijg ik een brief dat alles goed is blablabla, omdat ik 1 dag minder werk nu zodat ik een rustdag tussen de 2 andere dagen heb, dus ik dacht, mooi eindelijk geregeld. Open ik een volgende brief, of ik 19 juli bij de fysio ergens in een uithoek van Utrecht, tijdens het spitsuur, op controle wil komen, en er verwacht word dat ik 10 minuten voor aanvang er moet zijn, en als ik niet meewerk dit en dat, en ik moet me focussen op herstel!!!! Kortom, heel gezellig allemaal. Herstellen gaat pas na de vakantie en ik heb altijd braaf meegewerkt. Ik was alleen op vakantie, wat ik had doorgegeven aan het UWV. Ben benieuwd, ga ze straks maar eens bellen.

Om 10 uur controle vandaag. Alles gaat volgens mij wel goed.

Welke bevallingen heb ik gemist in mijn 3 weken tijd?
pi_84344529
Even over de beugels... Ik had ze graag willen hebben hoor, en het had de vk waarschijnlijk ook een schop minder opgeleverd.

Oh en hekjes aan je bed
pi_84344629
pi_84344641
Flugeltje, hoe vind je het eigenlijk om je uitgerekende datum nu achter je te hebben liggen? Ik weet nog wel dat dat voor mij de echte mijlpaal was, beseffen dat de baby zich niets van die datum aantrekt.
pi_84344673
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:37 schreef Orea het volgende:

Oh ja dat ook!

Het wordt weer koeler 's nachts... Kan ik ook weer normaal slapen, en ik hoop ook lekker in mn eigen bed enzo.
pi_84344727
Is het nou jouw laatste dag Tico?
pi_84344738
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:44 schreef Orea het volgende:
Is het nou jouw laatste dag Tico?
Nee.... Maandag ook nog. Maar dat is meer overdragen en uitdelen
pi_84344743
Mijn schatje wordt al 2 nachten wakker van misselijkheid en moet dan cruesli eten om weer te kunnen slapen. Ik geloof dat mijn hormonen nu ook haar gaan aanvallen

Het mooiste is natuurlijk dat mij dat inmiddels niet meer overkomt.
pi_84345035
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:46 schreef Vanyel het volgende:
Mijn schatje wordt al 2 nachten wakker van misselijkheid en moet dan cruesli eten om weer te kunnen slapen. Ik geloof dat mijn hormonen nu ook haar gaan aanvallen

Het mooiste is natuurlijk dat mij dat inmiddels niet meer overkomt.
aahw sympathy-pains
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 09:05:00 #146
5428 crew  miss_sly
pi_84345053
quote:

[..]

Ik heb niet bewust een omslag moeten maken. Ik heb me vanaf het begin echt gewoon mee laten voeren, vanaf de eerste voorzichtige krampjes. Het enige wat ik jammer en moeilijk vond, was dat ik al te vroeg persdrang kreeg, waardoor ik heel tegennatuurlijk daar juist niet in mee mocht gaan en die moest tegenhouden.

Weet je, ik denk dat je sowieso voor een eerste bevalling gewoon echt totaal geen idee hebt wat het gaat zijn, hoe de pijn is en hoe jij zelf zult zijn. En zelfs bij latere bevallingen; mijn zusje herkende bij de derde bevalling in eerste instantie de weeen niet. Pas na een half uur wel, en dat was nog net op tijd om de vk te bellen en op tijd daar te laten zijn om er bij de geboorte te zijn, want binnen het uur ging het van 0-baby.
pi_84345503
27(?) weken echo

dag 8

Bij mij ging het ook heel geleidelijk. Ik kreeg steeds iets sterkere krampen, alhoewel ze wel direct vaak achter elkaar kwamen en regelmatig. Ik kwam al heel snel in een roes en maakte juist geen geluid. Alleen aan het einde, toen ik bijna volledige ontsluiting had, werd het echt vervelend en ging ik een beetje jammeren. De weeen ving ik eerst liggend op mijn zij en daarna gebogen over een kastje op. Het omslagpunt was bij mij toen ik moest gaan persen, ik had toen nog geen persweeen en vond het ineens eng worden. Ik had ook echt het gevoel dat ik maar wat deed, maar het is wel goed gekomen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84345543
oooooh Twinkly kijk nou dat bovenlipje op die eerste foto gelijk helemaal Niels al <3 <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84345687
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Weet je, ik denk dat je sowieso voor een eerste bevalling gewoon echt totaal geen idee hebt wat het gaat zijn, hoe de pijn is en hoe jij zelf zult zijn. En zelfs bij latere bevallingen; mijn zusje herkende bij de derde bevalling in eerste instantie de weeen niet. Pas na een half uur wel, en dat was nog net op tijd om de vk te bellen en op tijd daar te laten zijn om er bij de geboorte te zijn, want binnen het uur ging het van 0-baby.
Nee, precies, je weet helemaal niet hoe het zal gaan en dat maakt best wel onzeker soms. Dus dan gaan sommige mensen kijken hoe ze dénken dat het zal gaan. En zolang je in je hoofd houdt dat het ook anders kan gaan is daar helemaal niks ergs aan. Ik heb ook mijn hele eerste zwangerschap geroepen dat ik 17 september ging bevallen en dat vond ook iedereen naief en belachelijk, maar het gaf mij houvast
Het werd een maandje eerder overigens En hoewel ik daar niet op gerekend had, was het ook prima.

En ik heb nou 2 kinderen, maar ik zou ook niet moeten dénken aan beugels
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:43:34 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84345843
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
Flugeltje, hoe vind je het eigenlijk om je uitgerekende datum nu achter je te hebben liggen? Ik weet nog wel dat dat voor mij de echte mijlpaal was, beseffen dat de baby zich niets van die datum aantrekt.

Is het vreemd als ik zeg dat ik steeds relaxter word naarmate de tijd vordert? Waar ik bij 37 weken bij iedere pijnlijke harde buik even een kriebeltje kreeg ben ik inmiddels de rust zelve geworden. Nu scheelt het echt enorm dat ik mezelf bij het KermisFM project enorm weet te vermaken en de dagen met al die afleiding heel erg snel gaan. Ik zit echt in de 'we zien wel' modus momenteel...

Martijn is een ander verhaal trouwens, die trekt het bijna niet meer om nog langer te wachten.

tnx voor de verhalen, als ik het goed lees neemt bij iedereen op een bepaald moment een soort van oerdrift/oergedachte het over... "Dit kan ik, hier ben ik voor gemaakt" of iets in die geest... Ik merk dat ik, hoewel ik er tot op heden dus nog niet mee bezig was, wel begin uit te zien naar de bevalling. Die oerkracht, oerdrift wil ik nu zelf ook wel eens beleven... En natuurlijk is de beloning ook niet mis... Overigens realiseer ik mezelf maar al te goed dat ieder individu een bevalling anders zal beleven en dat ook iedere bevalling is en anders kan verlopen dan vooraf gedacht. Maar die oerdrift is dan wel weer bij iedereen de overeenkomst, wel mooi eigenlijk dat je lichaam zoiets dus blijkbaar helemaal zelf weet te regelen...

Ach Vanyel, wat lief dat ze zo meeleeft

Twinkly!! wat een gelijkenis! De meneer hier naast me kon zich ineens weer wat meer bij Willem voorstellen...

Silmarwen, fijn dat de vakantie zo lekker was. En het UWV is inderdaad een zootje af en toe. Ik ben een halve dagen ziekgemeld geweest in de 2 weken voorafgaand aan m'n verlof en ze wilden ook van mij eigenlijk een reintegratieplan hebben

Tico nu echt bijna verlof
pi_84345892
Maar je hebt die beugels toch ook niet geprobeerd, freecell? Je wordt er niet in vastgebonden! Het is gewoon een extra rustpunt, net als een kussentje in je rug, zeg maar.
pi_84345935
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:43 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Is het vreemd als ik zeg dat ik steeds relaxter word naarmate de tijd vordert? Waar ik bij 37 weken bij iedere pijnlijke harde buik even een kriebeltje kreeg ben ik inmiddels de rust zelve geworden. Nu scheelt het echt enorm dat ik mezelf bij het KermisFM project enorm weet te vermaken en de dagen met al die afleiding heel erg snel gaan. Ik zit echt in de 'we zien wel' modus momenteel...

Martijn is een ander verhaal trouwens, die trekt het bijna niet meer om nog langer te wachten.

tnx voor de verhalen, als ik het goed lees neemt bij iedereen op een bepaald moment een soort van oerdrift/oergedachte het over... "Dit kan ik, hier ben ik voor gemaakt" of iets in die geest... Ik merk dat ik, hoewel ik er tot op heden dus nog niet mee bezig was, wel begin uit te zien naar de bevalling. Die oerkracht, oerdrift wil ik nu zelf ook wel eens beleven... En natuurlijk is de beloning ook niet mis... Overigens realiseer ik mezelf maar al te goed dat ieder individu een bevalling anders zal beleven en dat ook iedere bevalling is en anders kan verlopen dan vooraf gedacht. Maar die oerdrift is dan wel weer bij iedereen de overeenkomst, wel mooi eigenlijk dat je lichaam zoiets dus blijkbaar helemaal zelf weet te regelen...

Ach Vanyel, wat lief dat ze zo meeleeft

Twinkly!! wat een gelijkenis! De meneer hier naast me kon zich ineens weer wat meer bij Willem voorstellen...

Silmarwen, fijn dat de vakantie zo lekker was. En het UWV is inderdaad een zootje af en toe. Ik ben een halve dagen ziekgemeld geweest in de 2 weken voorafgaand aan m'n verlof en ze wilden ook van mij eigenlijk een reintegratieplan hebben

Tico nu echt bijna verlof
Kan Martijn zn zenuwen niet botvieren op de wandelwagen?
pi_84345961
Ik vind jullie Willem zo'n cute koppie hebben Flugeltje En jullie kunnen hem al bijna in het echt gaan bewonderen!!

Ik heb alleen in de beugels gelegen tijdens het hechten, dat voelde sowieso niet zo fijn De rest van de tijd werden mijn benen vastgehouden door de verloskundige en een co-assistente en tijdens het persen moest ik ze zelf vasthouden en naar me toe trekken.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:47:50 #154
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84345967
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Kan Martijn zn zenuwen niet botvieren op de wandelwagen?

In deze staat kan ik 'm beter helemaal niets laten doen. Hij is zo enorm zenuwachtig... Aan de andere kant ook wel weer heel erg schattig eigenlijk
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:04:42 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84346426
Môgguh

Ik heb niet het idee dat er bij mij een "omslag" was, het mee laten voeren zoals miss_sly zegt is een betere omschrijving, maar ik moet zeggen dat dat waarschijnlijk ook makkelijk was omdat ik het de hele zwangerschap al geweldig vond dat mijn lichaam dat gewoon allemaal kon, ik genoot daar ook echt van.
Volgens de huisarts was het niet vreemd dat ik de bevalling wel mee vond vallen terwijl alle aanwezigen het als een "zware bevalling" hadden geclassificeerd, ik was er volgens de HA de hele zwangerschap al heel natuurlijk mee omgegaan.

Of dat doorslaggevend is geweest weet ik niet, maar ik liet het over me heen komen zoal het kwam, en ja, het is cliché maar over de hele wereld bevallen vrouwen onder verschrikkelijke omstandigheden, dus met alle zorg in NL moest me dat zeker lukken (dat was nog wel heel lekker naïef en duidelijk een 25 jarige ).

Ik merk wel dat ik nu, met de huidige informatiestroom en wellicht m'n leeftijd, een stuk minder zorgeloos zwanger ben, maar ik heb nog wel de overtuiging dat die bevalling wel goed zal komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:05:09 #156
259886 pessie
pi_84346445
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:09 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik begrijp wel waarom pessie het een onprettig idee vindt. Ik ben gynaecologische onderzoeken bijvoorbeeld niet gewend en ik vond de aanblik van een stoel met beugels ook vrij confronterend. Ik denk dat ik het associeerde met onmacht en een verlies van controle, vooral in combinatie met het op de rug liggen.

In de praktijk had ik dat gevoel van onmacht tijdens de bevalling juist helemaal niet, maar toen had ik ook geen energie om bewust bij die dingen stil te staan en deed ik gewoon wat nodig was.
Ik denk dat jij het begrijpt.
Tijdens de tour in het ziekenhuis hebben we het nog over de beugels gehad toen we ze verstopt achter in een kast zagen, die gebruiken ze bijna nooit hier in het ziekenhuis, dus daarom was ik verbaasd.

En als ik nu de opmerking krijg dat ik me niet goed heb voorbereid terwijl ik een paar weken geleden nog onderwerp van een heksenjacht was omdat ik me te goed had voorbereid neem ik dat even niet serieus.
pi_84346527
Herkenbaar Leandra Zo stond ik ook in mn vorige zwangerschap en zo ging de bevalling voor mijn gevoel ook. Ik vond het ook meevallen hoewel het volgens gyn/vk niet een easy-peasy bevalling was. Gelukkig is het vooral mijn gevoel daarin wat telt, of je de bevalling wel of niet zwaar vond

maar goed, ik was dan ook 25 misschien is het de leeftijd
nee grapje. Maar dat mee laten voeren zoals Sly zegt herken ik wel, en ook dat je gewoon niets weet, bij je eerste in elk geval, het overkomt je gewoon als het ware.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84346600
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:07 schreef huuphuup het volgende:
Ik hoop dat je gelijk hebt!
pi_84346611
Ik vind deze zwangerschap ook juist minder zwaar, maar ook minder onbezorgd. Bij Jen ging er zelden door mn hoofd wat er mis kon gaan... En nu.. tja... Minder... Zo ging er wel ff door mn hoofd "wat nou als" met dat hele bloedgebeuren...

Ja en nu hangt er bij mn ouders een geboorte kaartje van een meisje dat bij de geboorte is overleden... Dan moet ik ook even slikken...
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:13:56 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84346696
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:07 schreef huuphuup het volgende:

Ik merk overigens wel dat die miskraam er wel ingehakt heeft, dat onbezorgde "alles gaat gewoon goed" gevoel van 19 jaar geleden, en de eerste weken van de zwangerschap die misging, heb ik nu niet, hoewel ik wel met iedere goede echo meer de overtuiging krijg dat ik, ondanks m'n leeftijd, deze zwangerschap gewoon goed ga afronden. Maar wat zal ik blij zijn als we de 26-weken grens voorbij zijn, en dan de 37.
Terwijl ik eigenijk geen angst voor een vroeggeboorte heb, het verbaast me zelfs niet als deze ook gewoon een weekje later komt dan de uitgerekende datum.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84346723
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:10 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt!
vast wel!
Jij komt zo rustig en kalm over, dat gaat vast helemaal goed komen en het slaat helemaal nergens op maar mijn gevoel zegt me dat jij een hele leuke mama zult zijn

Pessie vind je heksenjacht niet wat overdreven?
Ik snap wel dat je je op de kast gejaagd voelt, maar er zijn ook genoeg mensen hier in Z&G die je van alle kanten tips proberen te geven en begrip proberen te tonen. Wellicht dat eea te maken heeft met je vraagstelling. Als je gevraagd had worden die beugels echt zoveel gebruikt? Dan komt dat iets anders over dan ik snap die beugels niet.
En verder maakt het mij allemaal niet uit hoe naief of juist niet een ander in zn zwangerschap/bevalling staat, ik zou het alleen zo jammer voor jou vinden als je straks met een heel naar gevoel op je eigen bevalling terug kijkt omdat het heel erg anders is gelopen dan je gehoopt of verwacht had.
Berusting en acceptatie zijn echt sleutelwoorden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:16:45 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84346772
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
Dat dus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84346780
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind deze zwangerschap ook juist minder zwaar, maar ook minder onbezorgd. Bij Jen ging er zelden door mn hoofd wat er mis kon gaan... En nu.. tja... Minder... Zo ging er wel ff door mn hoofd "wat nou als" met dat hele bloedgebeuren...

Ja en nu hangt er bij mn ouders een geboorte kaartje van een meisje dat bij de geboorte is overleden... Dan moet ik ook even slikken...
Ja dat ja.
Ik heb echt helemaal nergens last van en dat is aan de ene kant fijn, aan de andere kant maakt het me ontzettend onzeker, juist omdat je je bewust bent van wat er allemaal mis kan gaan en wat je allemaal zou missen dan. Lastig.

En tv-programma's of verhalen van mensen met doodgeboren kindjes sla ik ook over. Ik trek het echt niet, het idee alleen al. Krijg er een heel naar gevoel van in mn keel en buik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84346829
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:17 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ja dat ja.
Ik heb echt helemaal nergens last van en dat is aan de ene kant fijn, aan de andere kant maakt het me ontzettend onzeker, juist omdat je je bewust bent van wat er allemaal mis kan gaan en wat je allemaal zou missen dan. Lastig.

En tv-programma's of verhalen van mensen met doodgeboren kindjes sla ik ook over. Ik trek het echt niet, het idee alleen al. Krijg er een heel naar gevoel van in mn keel en buik.
Nou ja, om dat kaartje kon ik niet echt heen zeg maar... Het hangt heel fijn onder de echofoto van mijn kleine meisje...

En dan schiet er wel ff door mn hoofd, ja dat kan dus ook...
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:20:09 #165
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_84346877
quote:

[..]

Flugel, wat mij enorm hielp was het denken aan ópen. open deuren open monden maar ook dat elke wee er voor is om die baarmoedermond open te maken. Dus daalde ik in gedachten af en probeerde het voor me te zien. Het beeld klopte vast niet maar hielp mij wel door weeen(storm) heen.
En bewust je rug ontspannen in een wee. Want dat lichamelijk verzetten tegen de pijn deed ik ook, en daardoor duurt het gewoon langer. ontspan, laat het komen des te sneller is het voorbij.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 10:26:59 #166
5428 crew  miss_sly
pi_84347077
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:05 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het begrijpt.
Tijdens de tour in het ziekenhuis hebben we het nog over de beugels gehad toen we ze verstopt achter in een kast zagen, die gebruiken ze bijna nooit hier in het ziekenhuis, dus daarom was ik verbaasd.

En als ik nu de opmerking krijg dat ik me niet goed heb voorbereid terwijl ik een paar weken geleden nog onderwerp van een heksenjacht was omdat ik me te goed had voorbereid neem ik dat even niet serieus.
Het ging mij vooral om de toevoeging in je psot "gelukkig heb ik thuis geen beugels" en "ik blijf bij mijn baarkruk" of woorden van die strekking.

Je laat geen gelegenheid voorbijgaan om je aversie tegen het ziekenhuis te uiten, waarmee je het voor jezelf alleen maar vreselijk moeilijk maakt mocht het wel tot een ziekenhuisbevalling komen. Bovendien wordt je niet vastgebonden in de beugels en kan de baarkruk in het ziekenhuis ook.

Wat huup ook zegt: als je zo ontzettend vasthoudt aan jouw gedachten over de thuisbevalling zoals jij die in gedachten hebt, en het gaat anders (en dat is best realistisch, dat het anders gaat) dan heb jij straks ene hele nare bevalling, terwijl dat niet had gehoeven.
pi_84347088
Maar we moeten natuurlijk ook niet vergeten dat de ene bevalling nu eenmaal zwaarder is dan de andere. Het lijkt me duidelijk dat je instelling en de verwachtingen die je tevoren hebt belangrijk zijn, maar met een positieve houding alleen maak je een bevalling niet 'goed te doen'.
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:30:59 #168
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84347177
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bovendien wordt je niet vastgebonden in de beugels en kan de baarkruk in het ziekenhuis ook.

Alleen als je onder begeleiding van je eigen VK bevalt is de baarkruk een optie. Tenminste, zo werkt het hier in het ziekenhuis. Zodra overgedragen is aan de gyn gaat de baarkruk aan de kant. Maar de verlosbedden hier kunnen wel weer alle kanten op en in alle standen gezet worden die je jezelf maar voor kunt stellen. Er zit ook een soort van 'zitstand' bij en ik denk dat ik die zeker uit ga proberen...
pi_84347209
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:30 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Alleen als je onder begeleiding van je eigen VK bevalt is de baarkruk een optie. Tenminste, zo werkt het hier in het ziekenhuis. Zodra overgedragen is aan de gyn gaat de baarkruk aan de kant. Maar de verlosbedden hier kunnen wel weer alle kanten op en in alle standen gezet worden die je jezelf maar voor kunt stellen. Er zit ook een soort van 'zitstand' bij en ik denk dat ik die zeker uit ga proberen...
Je kan ook op handen en voeten gaan zitten... Jeetje je hebt zoveel standen, en je weet pas wat fijn is als je eenmaal bezig bent.
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:32:18 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84347218
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
Maar we moeten natuurlijk ook niet vergeten dat de ene bevalling nu eenmaal zwaarder is dan de andere. Het lijkt me duidelijk dat je instelling en de verwachtingen die je tevoren hebt belangrijk zijn, maar met een positieve houding alleen maak je een bevalling niet 'goed te doen'.
Nee klopt, een positieve instelling alleen niet, maar een negatieve instelling kan het wel heel moeilijk maken.
En bij een bevalling heb je nou eenmaal de kans dat deze in het ziekenhuis gaan plaatsvinden, en dan maak je het jezelf niet makkelijker als je vooral maar niet in het ziekenhuis wilt bevallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84347348
Ik had het niet over pessie, maar meer in het algemeen over bevallingen en de verwachting die je van je eigen bevalling hebt. Als je jezelf te verantwoordelijk houdt voor de bevalling die je hebt, dan kun je het jezelf bijvoorbeeld erg kwalijk gaan nemen als het ontsluiten niet lukt en de bevalling alsnog eindigt in een keizersnede. Er zijn zaken waar je geen of weinig invloed op hebt.
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:38:46 #172
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84347372
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je kan ook op handen en voeten gaan zitten... Jeetje je hebt zoveel standen, en je weet pas wat fijn is als je eenmaal bezig bent.

Dat dus inderdaad ja... Al moet ik wel zeggen dat ik het bed ontzettend cool vind, ik ga alle standjes uitproberen als ik de kans krijg
pi_84347395
Ik wilde in bad bevallen... Dat was het helemaal... Nou toen ik eenmaal bezig was konden ze dat bad ergens stoppen waar de zon niet schijnt... Echt niet dat ik in bad wilde.
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:43:25 #174
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84347489
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Ik wilde in bad bevallen... Dat was het helemaal... Nou toen ik eenmaal bezig was konden ze dat bad ergens stoppen waar de zon niet schijnt... Echt niet dat ik in bad wilde.

Dat was ook mijn voorkeur, maar toen al heel snel bleek dat ik sowieso in het ziekenhuis zou moeten bevallen moest ik daar wel vanaf stappen. Ach ja, het zij zo...
pi_84347499
Ik wilde graag liggend bevallen, in dat heerlijke ziekenhuisbed. Het bed kon me uiteindelijk gestolen worden - ik wilde alleen maar zitten. Als iemand suggereerde iets aan het bed te verstellen dan werd dat niet in dank afgenomen door me.

Sorry, flugel.
pi_84347573
Ik kon echt niet liggen, daar werd ik helemaal naar van... Maar na de pethedineprik ben ik in slaap gevallen, en daarna zou ik niet eens weten hoe ik anders was bevallen dan liggend...
pi_84347658
Ik mocht na de pethidineprik niet eens meer zitten.
pi_84347743
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Dat weet ik eigenlijk niet meer.
pi_84347862
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
ik ook niet maar dat ding sloeg ook zo aan dat ik dat niet eens meer kon douchen enz. dat kwam niet eens in me op en omdat tijn niet goed lag moest ik ieder uur op mijn andere zij draaien en tussendoor viel ik steeds weg.
Toen de ruggenprik gezet werd kon ik zelf niet eens fatsoenlijk overeind komen, heftig spul dat pethidine (bij mij iig)
Toen de ween begonnen rond 0:00 lag ik even later op bed voor en ctg en werd ik naar de verloskamers gereden en heb daar gelegen tot ik bevallen ben (10;00) en daarna was ik zo beroerd en naar dat ik nog in bed heb gelegen tot s middags 17:00 ofzo en toen kon ik nog niet eens zelf naar de wc.
Vond het ook erg naar dat ik me dus niet ff lekker kon douchen.

Mja so be it
pi_84347868
quote:

[..]

vast wel!
Jij komt zo rustig en kalm over, dat gaat vast helemaal goed komen en het slaat helemaal nergens op maar mijn gevoel zegt me dat jij een hele leuke mama zult zijn
Ahhh, wat lief! Ik heb er wel vertrouwen in, maar toch blijft het spannend omdat het nog zo moeilijk voor te stellen is...

@debuurvrouw: dat is ook wat ze bij yoga zeggen, heb ik begrepen. Dat je je moet voorstellen dat je een bloem bent die opengaat (als ik het zo schrijf dan lijkt het heel stom maar ik snap het beeld wel).
pi_84347932
Ik had verhalen gelezen over hoe heftig pethidine kon zijn. Toen de verpleegkundige tegen me zei dat ik niet meer mocht zitten dacht ik: "Mooi, daar ga ik dus goed door van de wereld raken!" Er gebeurde he-le-maal niets. Voor mij was de pethidine vooral vervelend omdat ik daarmee ook nog eens de enige houding kwijtraakte die ik prettig vond.

Ik vond het trouwens ook heel naar dat ik niet na de bevalling kon douchen. Maarja, ik moest eerst een bloedtransfusie krijgen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 10:59:28 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84347988
De dames die bij een eerdere bevalling een pethidineprik hebben gehad, zouden jullie het weer doen?

Juist als controlfreak lijkt het me enorm moeilijk als je zo wegvalt en dergelijke.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84348077
Ik wilde vooraf absoluut geen pethidine. Dat had ik met mijn verloskundige besproken en mijn vriend wist er ook van. Toen pethidine geopperd werd zei hij ook meteen tegen me dat ik het moest nemen als ik het wilde, maar dat ik vantevoren ook had aangegeven dat ik dat niet wilde. Ik wist héél goed waarom ik geen pethidine wilde (niet alleen vanwege het mogelijke wegvallen, maar vooral omdat de baby er iets van mee kan krijgen), maar op dat moment vond ik alles best. In eenzelfde situatie zou ik het dus zo weer doen. Het is maar net hoe groot je wanhoop is, denk ik.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:02:51 #184
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84348086
Mijn vk was helemaal niet tegen pijnbestrijding maar pethidine raadde ze wel af. Zij had het zelf gekregen bij één van haar drie bevallingen en vond de 'roes' van de pethidine niet prettig. Ze wilde gewoon helder van haar kindje kunnen genieten.
pi_84348140
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:59 schreef Leandra het volgende:
De dames die bij een eerdere bevalling een pethidineprik hebben gehad, zouden jullie het weer doen?

Juist als controlfreak lijkt het me enorm moeilijk als je zo wegvalt en dergelijke.
NEE, ik heb nu ook aangegeven AB-SO-LUUT geen pethedine wil hebben. Onder geen voorwaarde. Echt niet. Ga ik straks weer 100x van mn stokje..

De roes is inderdaad heel naar...

En wat raar is, bij de punctie van de ivf heb ik ook pethedine gekregen en reageerde ik totaal anders. Gewoon een fijne roes, ff slapen en klaar... Maar blijkbaar spuiten ze je bij een bevalling echt plat...
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:05:37 #186
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84348181
Ik heb ook twee keer wanhopig om een ruggeprik gesmeekt, maar dat was allebei de keren in het laatste uur en beide keren mocht het niet meer. Ik vond trouwens de eerste bevalling ook minder heftig. Hoewel ik die ook heftig! vond . Maar tijdens de weeën de tweede keer, werd ik echt bang, en dat vond ik heel naar. Die angst heb ik de eerste keer niet gevoeld.
pi_84348242
Maar dat vragen om een ruggenprik als je in de eindfase zit valt niet te vergelijken met vragen om een ruggenprik als je op 3cm ontsluiting blijft steken en de weeen niet ophouden. Op een bepaald moment raak je te uitgeput.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:09:48 #188
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84348313
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:07 schreef Claudia_x het volgende:
Maar dat vragen om een ruggenprik als je in de eindfase zit valt niet te vergelijken met vragen om een ruggenprik als je op 3cm ontsluiting blijft steken en de weeen niet ophouden. Op een bepaald moment raak je te uitgeput.
Wat een rare opmerking.

Ik snap wel dat ik hem niet kreeg hoor, dat kan gewoon niet meer. Maar ik denk dat mijn gevoel op dat moment net zo ruggeprikwaardig was.
pi_84348470
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:09 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Wat een rare opmerking.

Ik snap wel dat ik hem niet kreeg hoor, dat kan gewoon niet meer. Maar ik denk dat mijn gevoel op dat moment net zo ruggeprikwaardig was.
Nou ik snap m wel hoor... Jij hoefde misschien nog een uurtje en dan was het klaar... Bij 3 cm en niet willen vlotten... Dan heb je nog ff...
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:15:50 #190
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_84348525
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 10:56 schreef Cantare het volgende:

[..]

Ahhh, wat lief! Ik heb er wel vertrouwen in, maar toch blijft het spannend omdat het nog zo moeilijk voor te stellen is...

@debuurvrouw: dat is ook wat ze bij yoga zeggen, heb ik begrepen. Dat je je moet voorstellen dat je een bloem bent die opengaat (als ik het zo schrijf dan lijkt het heel stom maar ik snap het beeld wel).
ik heb het uit een boek wat ik kreeg van mijn mensendieckjuf. Het fijne vond ik dat ik wat te doen had om mij van dat gevoel (hierna te noemen:pijn) af te leiden. Als een soort masochist liggen wachten op het hoogtepunt omdat die het meeste werk deed voor mijn gevoel, en dan het immer goddelijke afzwakken.
Maar ik ben weer weg hier. Bemoeikip dat ik er ben
ik heb drie keer niks gekregen, drie keer in het ziekenhuis bevallen en het bevalt ( ) mij heel goed. Lekker man, geen zooi thuis, goeie werkhoogte en ik mag daar ook gewoon mijn gang gaan.

Ff soort van offtopic toen ik op de kraamafdeling werkte was daar een vrouw die zo baalde dat ze naar het ziekenhuis moest. die had een stuk van haar parket en heel veel kaarsjes mee. en muziek. Moesten wij daar tussendoor manouvreren zonder in de fik te vliegen enzo die had zo'n vast beeld van hoe het moest zijn. Maar ja, bevallen is niet een romantische *kaarsje*wijntje*kaasplankje* gebeurtenis imho, da's gewoon hard werken.Uiteindelijk moest ook alles uit en weg vanwege nvo en een hoop gedoe.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_84348536
Dat is absoluut zo, Groofsken! Ik wilde je gevoel er ook niet mee miskennen. Ik denk dat ik er iets in proefde van 'iedereen maakt wel een moment mee dat het te veel wordt en als je je daar maar overheen zet...'. Het zal wel iets zijn waar ik zelf nog mee zit.
SPOILER
Projectie. Sorry!
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:17:03 #192
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84348563
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou ik snap m wel hoor... Jij hoefde misschien nog een uurtje en dan was het klaar... Bij 3 cm en niet willen vlotten... Dan heb je nog ff...
Wat bagatelliserend zeg.

Nogmaals, ik vind het terecht dat ik hem niet meer kreeg. Dat snap ik volkomen, heb daar ook geen enkele nare gevoelens verder bij.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:17:12 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84348574
Thnx voor de antwoorden dames.

Aan de andere kant is het vragen op zich volgens mij ook niet helemaal vreemd, zelfs ik heb dat in 1991 gedaan, niet aan het medisch personeel overigens, mijn vader was de hele tijd bij mij tijdens de bevalling, en ik weet dat ik op een bepaald moment heb gezegd dat hij pijnstilling moest gaan regelen, maar Sr. keek gewoon zo van "t komt wel goed" en ging helemaal ging helemaal niets regelen.
Het was toen in principe ook nog geen optie maar laten we het er maar op houden dat hij connecties had

Ik denk dat het verschil tussen toen en nu dus vooral is dat het toen in principe niet gebeurde, en er nu wel gereageerd wordt als een vrouw om pijnstilling vraagt, maar het idee dat je op een bepaald moment niet meer kunt is waarschijnlijk niets nieuws.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84348601
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:17 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Wat bagatelliserend zeg.

Nogmaals, ik vind het terecht dat ik hem niet meer kreeg. Dat snap ik volkomen, heb daar ook geen enkele nare gevoelens verder bij.
Das niet bagatelliserend... Dat zijn gewoon de feiten...
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:18:12 #195
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84348610
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is absoluut zo, Groofsken! Ik wilde je gevoel er ook niet mee miskennen. Ik denk dat ik er iets in proefde van 'iedereen maakt wel een moment mee dat het te veel wordt en als je je daar maar overheen zet...'. Het zal wel iets zijn waar ik zelf nog mee zit. Ik heb me nooit iets aangetrokken van mensen die vinden dat iedereen het zonder ruggenprik moet kunnen, maar het steekt me toch dat mensen niet begrijpen hoe uitzichtloos de situatie op dat moment voelde, zo uitzichtloos dat ik oprecht liever dood wilde, niet vanuit een paniekerig gevoel maar vanuit berusting. Dat is heel eng.

Projectie. Sorry!
Ik dacht ook dat ik dood ging.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:18:42 #196
259886 pessie
pi_84348621
quote:

[..]

vast wel!

Pessie vind je heksenjacht niet wat overdreven?
Ik snap wel dat je je op de kast gejaagd voelt, maar er zijn ook genoeg mensen hier in Z&G die je van alle kanten tips proberen te geven en begrip proberen te tonen. Wellicht dat eea te maken heeft met je vraagstelling. Als je gevraagd had worden die beugels echt zoveel gebruikt? Dan komt dat iets anders over dan ik snap die beugels niet.
En verder maakt het mij allemaal niet uit hoe naief of juist niet een ander in zn zwangerschap/bevalling staat, ik zou het alleen zo jammer voor jou vinden als je straks met een heel naar gevoel op je eigen bevalling terug kijkt omdat het heel erg anders is gelopen dan je gehoopt of verwacht had.
Heksenjacht is ook overdreven, was het alleen even zat dat weer iets wat ik zei verdraaid werd tot iets wat ik niet zo bedoelde en daar vervolgens negatief op werd gereageerd.
Ik vroeg me inderdaad af of die beugels zoveel gebruikt worden in Engeland, omdat ik had begrepen dat ze in Nederland eigenlijk niet gebruikt worden. Verder had ik het idee dat ze erg lang in die houding gelegen heeft, maar dat kan de montage zijn.
Daarnaast heb ik zelf absoluut niet het idee er zo naïef in te staan (in tegenstelling tot wat de meesten hier denken) ja ik wil het allerliefste thuis, maar als dit kind blijft zitten tot 41 weken (en die kans is volgens mij erg groot) dan zal ook ik naar het ziekenhuis moeten. En wanneer de bloeddruk stijgt ook. En wanneer ik meconium houdend vruchtwater heb ook. En wanneer ik er helemaal doorheen zit en ga gillen om een ruggeprik à la "60 baby's per uur" dan ook...
Maar dat betekent niet dat ik dat nu wil. Ik kan die beslissing ook nog nemen op het moment dat ik werkelijk echte weeën heb en kan beoordelen hoeveel pijn ze doen. Heb nog nooit echte weeën gehad, en die voorweeën waren bij mij gewoon meer een beetje gezeur dan dat het pijn deed. Denk dat de echte pijn nog moet komen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:19:22 #197
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84348649
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Das niet bagatelliserend... Dat zijn gewoon de feiten...
Dat je volgens de buitenwereld nog maar een uur (of drie?) moet, zegt niks over hoe je je voelt in het moment. Over hoeveel pijn je hebt, hoe moe je bent, hoe wanhopig je je kunt voelen, hoe zwaar het is op dat moment.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:20:32 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84348682
Waarmee ik overigens geen waardoordeel wil geven.... het is idd een ander verhaal als je op 3 cm blijft steken en al uitgeput begint te raken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84348738
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:19 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Dat je volgens de buitenwereld nog maar een uur (of drie?) moet, zegt niks over hoe je je voelt in het moment. Over hoeveel pijn je hebt, hoe moe je bent, hoe wanhopig je je kunt voelen, hoe zwaar het is op dat moment.

Ik ben nog geen vrouw tegen gekomen die na een bevalling zei, dat doen we meteen nog een keer... Op het eind zitten volgens mij de meeste vrouwen er totaal doorheen... Maar dan ben je er tenminste bijna..
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:22:32 #200
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84348763
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:20 schreef Leandra het volgende:
Waarmee ik overigens geen waardoordeel wil geven.... het is idd een ander verhaal als je op 3 cm blijft steken en al uitgeput begint te raken.
Ik vind het geven van een ruggeprik ook een heel ander verhaal in die twee verschillende situaties. Ik vind het vragen om een ruggeprik anders.

Nou ja, ik zal er nu niet meer op ingaan.

Ik vind het bagatelliserend en gevoelsondermijnend. Ik ben weg.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:23:41 #201
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_84348803
Eigenlijk alle vrouwen hebben een punt waarop het teveel wordt is mijn ervaring. En dat lijkt wel een soort van hetzelfde punt te zijn, te laat voor pijnstilling.

Niks gezegd over als het niet wil vlotten enzo. Het is voor een arts ook een beetje zoeken naar de balans. Bevallen is sowieso een hele heftige gebeurtenis. Aan pijnstilling zitten gewoon ook nadelen. ik snap best dat mensen met pijnstilling willen bevallen. Maar snap ook de terughoudendheid tov pijnstilling.

Ik ben erg van de pijn heeft een doel enzo. Het zorgt dat je je terugtrekt, dat het mogelijk is. ik kan echt met verbazing kijken naar amerikaanse bevallingen waar ze liggen te eten en bellen. Dat vind ik dan weer een ander uiterste hoor. Niemand hoeft onnodig gekweld te worden. maar vind maar eens de middenweg.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:24:02 #202
259886 pessie
pi_84348813
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:18 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat ik dood ging.
Dat punt hoor je toch te bereiken als je bevalt? Althans, dat begrijp ik van verreweg de meesten.
Kan me voorstellen dat je dat punt eerder bereikt als je 12 uur op 3 cm blijft steken dan als het snel gaat en je dat punt bij 9 cm krijgt.
pi_84348829
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:22 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ik vind het geven van een ruggeprik ook een heel ander verhaal in die twee verschillende situaties. Ik vind het vragen om een ruggeprik anders.

Nou ja, ik zal er nu niet meer op ingaan.

Ik vind het bagatelliserend en gevoelsondermijnend. Ik ben weg.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:24:16 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84348830
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:19 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Nee klopt, dat gaf ik ook een beetje aan, je denkt dat je doodgaat (en wij gingen pas om 23.00 naar het ziekenhuis, en zoonlief was er om 02.45, dus het kan nooit lang meer geduurd hebben toen ik dacht dat ik doodging).
Maar het is natuurlijk wel een enorm verschil of je op 3 of op 9 cm zit......... in het laatste geval kan het eigenlijk nooit lang meer duren, en heb je de kracht nog wel om dat "doodgaan" te overleven.
Als je al uren in een weeënstorm zit en op 3 cm blijft hangen, dan kan het nog heel lang duren voor je op 9 cm zit en dan heb je de kracht wellicht niet meer om dat "doodgaan" aan te kunnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 juli 2010 @ 11:25:59 #205
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84348884
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:15 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik heb het uit een boek wat ik kreeg van mijn mensendieckjuf. Het fijne vond ik dat ik wat te doen had om mij van dat gevoel (hierna te noemen:pijn) af te leiden. Als een soort masochist liggen wachten op het hoogtepunt omdat die het meeste werk deed voor mijn gevoel, en dan het immer goddelijke afzwakken.
Maar ik ben weer weg hier. Bemoeikip dat ik er ben
ik heb drie keer niks gekregen, drie keer in het ziekenhuis bevallen en het bevalt ( ) mij heel goed. Lekker man, geen zooi thuis, goeie werkhoogte en ik mag daar ook gewoon mijn gang gaan.

Ff soort van offtopic toen ik op de kraamafdeling werkte was daar een vrouw die zo baalde dat ze naar het ziekenhuis moest. die had een stuk van haar parket en heel veel kaarsjes mee. en muziek. Moesten wij daar tussendoor manouvreren zonder in de fik te vliegen enzo die had zo'n vast beeld van hoe het moest zijn. Maar ja, bevallen is niet een romantische *kaarsje*wijntje*kaasplankje* gebeurtenis imho, da's gewoon hard werken.Uiteindelijk moest ook alles uit en weg vanwege nvo en een hoop gedoe.

Ik wilde graag thuis bevallen, dat ging helaas niet door omstandigheden. En achteraf vond ik het ziekenhuis prima bevallen

Ik ben overigens door de weeën heen gelopen, met de gedachte dat het nooit erger dan een 4daagse kon zijn. Want dan moet je vier dagen achter elkaar pijn lijden Dat werkte voor mij
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:25:59 #206
259886 pessie
pi_84348885
Debuurvrouw wat denk je dan van lachgas?
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:28:05 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84348960
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben nog geen vrouw tegen gekomen die na een bevalling zei, dat doen we meteen nog een keer... Op het eind zitten volgens mij de meeste vrouwen er totaal doorheen... Maar dan ben je er tenminste bijna..

Hij was een halve minuut oud en lag op mijn buik, en toen heb ik letterlijk gezegd "Viel mee, doen we nog een keer".
Ik had alleen niet gedacht dat het zo lang zou duren
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84349032
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij was een halve minuut oud en lag op mijn buik, en toen heb ik letterlijk gezegd "Viel mee, doen we nog een keer".
hahaha dat zei ik ook.

"nou zo wil mama er nog wel tien hè " zei ik tegen haar de gyn zei nog, zal ik je eerst even hechten?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84349036
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Respect!
  † In Memoriam † donderdag 22 juli 2010 @ 11:31:54 #210
43556 miss_dynastie
pi_84349102
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:30 schreef huuphuup het volgende:

[..]

hahaha dat zei ik ook.

"nou zo wil mama er nog wel tien hè " zei ik tegen haar de gyn zei nog, zal ik je eerst even hechten?
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:33:36 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_84349178
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:25 schreef pessie het volgende:
Debuurvrouw wat denk je dan van lachgas?
Het lijkt mij héél vervelend. Maar goed, ik ben een extreme controlfreak. ik moet horen wat ze om me heen zeggen enzo. dus niet bewust erbij zijn is niks voor mij.

ik heb voor mijzelf pijnstilling nooit uitgesloten, maar ook niet bij voorbaat nodig gevonden. Gewoon het hele gebeuren over me heen laten komen en we zien wel. Bevallen is in hoge mate dingen los kunnen laten toch. En al klinkt het tegenstrijdig dat gaat voor mij niet samen met verdovende middelen. Want als ik niet alert ben kan ik niet loslaten. De pijn van de weeen, het dáár mee bezig zijn was voor mij genoeg, maar dat ging dan ook vlot. Met niet vlotten enzo had ik vast wel iets willen hebben op den duur.
pi_84349225
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:18 schreef pessie het volgende:

[..]

Heksenjacht is ook overdreven, was het alleen even zat dat weer iets wat ik zei verdraaid werd tot iets wat ik niet zo bedoelde en daar vervolgens negatief op werd gereageerd.
Ik vroeg me inderdaad af of die beugels zoveel gebruikt worden in Engeland, omdat ik had begrepen dat ze in Nederland eigenlijk niet gebruikt worden. Verder had ik het idee dat ze erg lang in die houding gelegen heeft, maar dat kan de montage zijn.
Daarnaast heb ik zelf absoluut niet het idee er zo naïef in te staan (in tegenstelling tot wat de meesten hier denken) ja ik wil het allerliefste thuis, maar als dit kind blijft zitten tot 41 weken (en die kans is volgens mij erg groot) dan zal ook ik naar het ziekenhuis moeten. En wanneer de bloeddruk stijgt ook. En wanneer ik meconium houdend vruchtwater heb ook. En wanneer ik er helemaal doorheen zit en ga gillen om een ruggeprik à la "60 baby's per uur" dan ook...
Maar dat betekent niet dat ik dat nu wil. Ik kan die beslissing ook nog nemen op het moment dat ik werkelijk echte weeën heb en kan beoordelen hoeveel pijn ze doen. Heb nog nooit echte weeën gehad, en die voorweeën waren bij mij gewoon meer een beetje gezeur dan dat het pijn deed. Denk dat de echte pijn nog moet komen.
ik denk dat je mijn stukje negatiever leest dan ik het bedoeld heb. Echt

Het is jóuw bevalling, jij hebt net zoveel recht als ieder ander op een beeld van een ideaalsituatie wat de bevalling betreft, en hoe het uiteindelijk zal gaan dat moet je natuurlijk maar zien maar dat is bij iedereen zo.
Maar gewoon, berusting en acceptatie zijn zo belangrijk om er niet al te negatief op terug te kijken, een bevalling is bijzonder genoeg, ik zou het vervelend voor je vinden als je daar een negatief gevoel aan over houdt omdat het niet gegaan is zoals je wilde, dat is het enige wat ik probeer te zeggen. En ik begrijp heus dat je in je achterhoofd wel rekening houdt met andere situaties maar toch.

Niet alles is negatief bedoeld naar je toe hè

En dan ga ik nu kijken of mn kind zin heeft om in de zandbak te kliederen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84349297
Heb je zo'n schelp huup? 1 kant zand de andere water
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:38:06 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84349326
quote:
[..]
hahaha dat zei ik ook.

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84349340
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:37 schreef Ticootje het volgende:
neuh gewoon een speeltuin in de buurt ook met babyschommels en dergelijke
mn buurvrouw heeft wel zo'n ding maar das een kikker. Misschien binnenkort die eens proberen

en nu echt weg
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:41:13 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84349435
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:37 schreef Ticootje het volgende:
Gut, daar had m'n moeder het nog over gisteren..... bij mijn ouders stond er zo'n ding toen de jongens klein waren, en die heeft ze aan de buurvrouw gegeven toen die kleinkinderen kreeg.... ik vermoed dat die schelp met zo'n anderhalf jaar weer terug kan naar m'n ouders, dan is het jongste kleinkind van de buren ook net uit de schelpleeftijd
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84349704
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gut, daar had m'n moeder het nog over gisteren..... bij mijn ouders stond er zo'n ding toen de jongens klein waren, en die heeft ze aan de buurvrouw gegeven toen die kleinkinderen kreeg.... ik vermoed dat die schelp met zo'n anderhalf jaar weer terug kan naar m'n ouders, dan is het jongste kleinkind van de buren ook net uit de schelpleeftijd
Kinderen en de combi zand en water Heerlijk..
pi_84350040
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
Maar je hebt die beugels toch ook niet geprobeerd, freecell? Je wordt er niet in vastgebonden! Het is gewoon een extra rustpunt, net als een kussentje in je rug, zeg maar.
nee, klopt, maar het lijkt me verschrikkelijk
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

meld 2x
Deed het pijn? Ja! Zou ik het zo nog een keer doen? JA! En dat zei ik tijdens de bevalling ook al én 5 minuten er na
quote:

[..]

hahaha dat zei ik ook.

geniaal
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:09:42 #219
259886 pessie
pi_84350486
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:57 schreef freecell het volgende:

[..]

nee, klopt, maar het lijkt me verschrikkelijk
[..]

meld 2x
Deed het pijn? Ja! Zou ik het zo nog een keer doen? JA! En dat zei ik tijdens de bevalling ook al én 5 minuten er na
[..]

geniaal
Kon jij nog praten tijdens de weeënstorm?
pi_84350878
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:09 schreef pessie het volgende:

[..]

Nou, ergens midden in die weeënstorm (fluiten jongens, fluiten werkt beter dan puffen ) zei TARA: hmmm, nou wil je er vast niet nog één.
Ten ik 2 minuten later héél even rust had zei ik:'zeg *puf* nooit *puf* nooit'
De vlos moest lachen
pi_84350919
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:09 schreef pessie het volgende:

[..]

Blijkbaar kunnen een hoop vrouwen hun man nog prima afbekken... Dus..
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:23:52 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84351018
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja daar ben ik bij mezelf wel benieuwd naar.... hoe dat gaat
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84351072
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja daar ben ik bij mezelf wel benieuwd naar.... hoe dat gaat
Ik was ff bezig met iets anders... Het is echt niet in me opgekomen om M. volledig af te branden... Alsof het voor hem zo leuk is om zn vrouw zoveel pijn te zien hebben.
pi_84351082
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Stiekem is het best te doen
pi_84351129
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik was ff bezig met iets anders... Het is echt niet in me opgekomen om M. volledig af te branden... Alsof het voor hem zo leuk is om zn vrouw zoveel pijn te zien hebben.
Eens met dat
pi_84351173
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:26 schreef freecell het volgende:

[..]

Eens met dat
Ja je gaat er maar ff vanuit dat een man toch wel erg veel van zn vrouw houdt enzo...
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:31:32 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84351309
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, maar destijds was mijn vader er de hele tijd bij aanwezig, en toen haalde ik het nog niet eens in mijn hoofd om mijn vader van repliek te dienen, laat staan afblaffen....

Tegen N. daarentegen zeg ik gewoon wat ik van dingen vind, ook als die mening hem niet zal bevallen

Dus niet dat ik er op zit te wachten dat het zal gebeuren, meer dat ik mezelf afvraag of ik meer te bitchen heb als er iemand bij is tegen wie ik gevoelsmatig wel "mag" bitchen, of beter gezegd; tegen wie ik me niet hoef in te houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84351356
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar destijds was mijn vader er de hele tijd bij aanwezig, en toen haalde ik het nog niet eens in mijn hoofd om mijn vader van repliek te dienen, laat staan afblaffen....

Tegen N. daarentegen zeg ik gewoon wat ik van dingen vind, ook als die mening hem niet zal bevallen

Dus niet dat ik er op zit te wachten dat het zal gebeuren, meer dat ik mezelf afvraag of ik meer te bitchen heb als er iemand bij is tegen wie ik gevoelsmatig wel "mag" bitchen, of beter gezegd; tegen wie ik me niet hoef in te houden.
Nou tijdens mijn bevalling probeerde M. ook wat te helpen met masseren.. En dan ga ik er ook geen doekjes om winden als het niet prettig is.. Maar je man als oud vuil behandelen, verrot schelden enz.. Sory dat gaat mij echt te ver.
pi_84351572
Mijn man vond het vreselijk om me te zien afzien. En vooral de onmacht want hij kon wel proberen om het minder pijnlijk te maken, echt veel helpen deed het niet

Maar ik zei anderzijds wel onmiddellijk na de bevalling dat ik dit echt nog een keer wou doen op die manier. Ik denk dat mijn man toen iets had van: damn... nu al?
Maar again: mijn epidurale gekregen rond 10u, om 12.54u was ik bevallen na een kwartiertje persen en in tussentijd had ik nog wat liggen soezen. Zoals mijn gynaecologe het achteraf beschreef: een heel "fijne" bevalling voor een eerste keer.

Mijn gynaecologe had me trouwens aangeraden om niets te verwachten van de bevalling, dan kan het ook niet tegenvallen. Ik heb dat advies vrij letterlijk genomen en heb dan maar 1 iets gelezen over een bevalling, namelijk één van de bevallingsverhalen hier en ik had er direct genoeg van
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:41:28 #230
259886 pessie
pi_84351673
Weet je Leandra, eigenlijk vind ik het best wel heel bijzonder dat je vader erbij was bij je eerste kind. Wat vond hij er zelf van? Heeft hij zelf echt gezien hoe zn kleinzoon geboren werd? Vaak hoor je wel dat iemand haar moeder erbij heeft, maar jij bent de eerste van wie ik hoor dat je vader erbij was.
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:58:15 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84352280
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou tijdens mijn bevalling probeerde M. ook wat te helpen met masseren.. En dan ga ik er ook geen doekjes om winden als het niet prettig is.. Maar je man als oud vuil behandelen, verrot schelden enz.. Sory dat gaat mij echt te ver.
Nee okay, als oud vuil behandelen is wat anders, maar ik kan me zomaar voorstellen dat ik dan niet heel diplomatiek "Lieverd, het is niet fijn als je dat blijft doen" ga zeggen op zo'n moment
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:03:37 #232
259886 pessie
pi_84352516
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee okay, als oud vuil behandelen is wat anders, maar ik kan me zomaar voorstellen dat ik dan niet heel diplomatiek "Lieverd, het is niet fijn als je dat blijft doen" ga zeggen op zo'n moment
Op dat moment STOP! en tussen 2 weeën even zeggen dat het echt niet fijn is kan toch ook?
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:06:55 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84352702
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:41 schreef pessie het volgende:
Weet je Leandra, eigenlijk vind ik het best wel heel bijzonder dat je vader erbij was bij je eerste kind. Wat vond hij er zelf van? Heeft hij zelf echt gezien hoe zn kleinzoon geboren werd? Vaak hoor je wel dat iemand haar moeder erbij heeft, maar jij bent de eerste van wie ik hoor dat je vader erbij was.
Yep, het was ook nog een keer zijn eerste kleinkind, ondertussen was hij zijn papieren voor de volgende dag aan het doornemen, een speech aan het voorbereiden en alle andere dingen die hij anders op dat moment thuis zou hebben gedaan, tot het echte werk begon.
Maar dat mijn vader erbij zou blijven was eigenlijk ook zonder daar ooit iets over te hebben afgesproken vrij logisch; ik ben als klein kind vaak geopereerd, en mijn vader was dan altijd in de OK aanwezig tot ik "weg" was, en in de uitslaapkamer als ik bijkwam.

Daarbij kan ik vrij weinig met mijn moeder, het is een best mens, maar als het de buurvrouw was dan ging ik er niet op de koffie. Zij heeft in het ziekenhuis nog wat geprobeerd te slapen, en is wel in de verloskamer aanwezig geweest tijdens de geboorte, maar meer dan aan de overkant van het bed (OMG.... vol uitzicht ) op een stoel zitten heeft ze niet gedaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84352881
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik met doekjes..

Maar ik kon er redelijk uitkrijgen "Doe maar ff niet"...
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:12:45 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84352962
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik met doekjes..

Maar ik kon er redelijk uitkrijgen "Doe maar ff niet"...
Ja okay, dat verwacht ik van mezelf ook wel eigenlijk, ik zie mezelf hem ook niet vervloeken om wat hij me "aangedaan" heeft ofzo, maar ook een "Doe maar ff niet" kan er op een stuk of wat verschillende tonen uitkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84353096
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja okay, dat verwacht ik van mezelf ook wel eigenlijk, ik zie mezelf hem ook niet vervloeken om wat hij me "aangedaan" heeft ofzo, maar ook een "Doe maar ff niet" kan er op een stuk of wat verschillende tonen uitkomen.
Elke manier is vriendelijker dan roepen dat het een afgrijzelijke hondelul is dat ie op moet rotten en dat ie het voortaan lekker met de hond kan doen..
pi_84353138

Hier was het meer
'neeneenee!'
'Moet ik stoppen?'
nee
'moet het anders?'
JAAA!

dat soort gesprekken
pi_84353178
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:17 schreef freecell het volgende:

Hier was het meer
'neeneenee!'
'Moet ik stoppen?'
nee
'moet het anders?'
JAAA!

dat soort gesprekken
Ja, maar dat is toch niet vreemd?
pi_84353286
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:16 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Elke manier is vriendelijker dan roepen dat het een afgrijzelijke hondelul is dat ie op moet rotten en dat ie het voortaan lekker met de hond kan doen..

en hier was t met masseren, nee, stop, stop stop oid
pi_84353319
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, maar dat is toch niet vreemd?
nope
Het meest vreemde was denk ik:
*fluitfluitfluit*
hij: was dat nou de taptoe?
Ik: ja, nou en, houd je mond
Met als resultaat dat zowel de vlos als TARA heel hard moesten lachen
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:22:46 #241
259886 pessie
pi_84353332
quote:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat ik dat zou zeggen tegen mn man (hij heeft trouwens geen hond, dus wordt lastig).
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:23:40 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84353372
quote:
[..]
Ja okay, het de man verwijten dat hij een klootzak is want als hij geen klootzak was dan had zij nu geen pijn geleden is dus echt alleen maar van de film (en de SBS6 serie ).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84353386
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:22 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat ik dat zou zeggen tegen mn man (hij heeft trouwens geen hond, dus wordt lastig).
Geloof me, er zijn vrouwen die menen dat het erbij hoort...
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:26:48 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84353503
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geloof me, er zijn vrouwen die menen dat het erbij hoort...
En ik maar denken dat ik zo beschaafd was

Overigens, ik kan vloeken als een bootwerker, en ik had begrepen dat zelfs zeer Gereformeerde dames wel eens vloeken tijdens de bevalling, maar tijdens de bevalling van Jr. is er dan weer geen onvertogen woord over m'n lippen gekomen...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84353656
Het is al half 2 Op patatdag gaat alles een stuk sneller
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:33:23 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84353753
Oh shit...... en de A12 is een drama van Utrecht naar Den Haag, dus ik ben er vandoor, anders ben ik vanavond om 19.00 nog niet thuis
Maar dat komt vooral omdat ik even een pitstop maak mijn m'n ouders en de Prenatal in Utrecht

Anyway, tot laters en geniet van je patatdag Tico
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84353775
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Het is al half 2 Op patatdag gaat alles een stuk sneller

ik heb geen woord gezegd tijdens de bevalling. Ik had wel wat anders aan mn hoofd.
en mn schoonmoeder die na de bevalling vroeg of ik B. nog had geslagen en gebeten. Kom op hey doe even gewoon B. had met liefde al mijn pijn weg willen nemen, wat schiet ik ermee op om hem te slaan/bijten. Reageer je op een kussen af ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:34:41 #248
259886 pessie
pi_84353811
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:33 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik heb geen woord gezegd tijdens de bevalling. Ik had wel wat anders aan mn hoofd.
en mn schoonmoeder die na de bevalling vroeg of ik B. nog had geslagen en gebeten. Kom op hey doe even gewoon B. had met liefde al mijn pijn weg willen nemen, wat schiet ik ermee op om hem te slaan/bijten. Reageer je op een kussen af ofzo.
Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen in washandjes bijten en knijpen.
pi_84353821
Whaha, ik zie het gewoon voor me... M. met een blauw oog... Wat is er gebeurt? Oh niets, mijn vrouw is gister bevallen.
pi_84354106
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:34 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen in washandjes bijten en knijpen.
vast wel, kan het me voorstellen hoor, zeker als je het hoogtepunt van een wee hebt. Zoals gezegd, ik zat onder de douche in een stoel en op het hoogtepunt zette ik mn voet tegen het douchewandje, dan kon ik een soort tegendruk geven ofzo, dat was prettig. Ik kan me dus voorstellen dat als je op bed moet blijven liggen (of wilt blijven liggen!) dat je in een kussen/washandje knijpt of bijt, of dat je de hand van je man knijpt ofzo.

Maar echt slaan, schoppen, bijten en uitschelden. Mja ik weet het niet, laat ik het zo zeggen, ik vind het niet nodig. En ik was dan wel bezig met bevallen maar ik was me heus nog steeds wel bewust van wat ik deed en van wat ik wel en niet kon maken.
(ik hoor mezelf nog zeggen "schatje mag ik *pufpuf* een slokje appelsap alsjeblieft?* )
maar goed, dat is dus de andere kant, vrouwen die een slagveld van hun bevalling hebben gemaakt (zonder daar een oordeel over te hebben verder hoor!) die lijken ook te denken dat iedereen dat doet en dat het normaal is enzo. T is een raar iets, bevallen. Mensen zeggen wel eens dat iemands ware pure ik dan naar voren komt wie weet, zit misschien wat in.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84354324
ik heb R's hand vastgehouden. geen idee of k m geknepen heb. volgens mij niet eens, maar k moest zn hand vasthouden.
voor we naar het ziekenhuis gingen zei ik wel dat ie zn ring af moest doen
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:57:00 #252
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84354672
Ik ga er nu nog helemaal niets over zeggen, ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik ga reageren. Dat zal vast ergens inhangen tussen een hysterische bootwerker en een timide in zichzelf gekeerd meiske... Ik vind mezelf stoer, maar misschien blijft daar niets van over zodra ik daadwerkelijk lig te bevallen. Jullie lezen achteraf wel hoe het uitgepakt heeft

Ik lag net op de verloskamer

Omdat ik Willem eigenlijk alleen 's avonds nog goed voel besloot de gyn dat er maar even een ctg gemaakt moest worden en aangezien het druk was in de ctg-kamer mocht ik effe in de verloskamer liggen. Martijn heeft meteen effe z'n stoel uitgetest en er hoeft geen kussentje voor 'm mee Wel bizar, terwijl we daar lagen werd er in de kamer naast ons gewoon een beepje geboren Horen we ineens in het tussenhokje een baby krijsen Toen kregen we het allebei wel heel even bijna te kwaad met de gedachte dat wij binnen 2 weken ook dat geluid te horen krijgen....

Maar CTG was prima in orde, bloeddruk 130/70 geen eiwit te bekennen en TWEE kilo aangekomen afgelopen week. Die zitten volgens mij allebei op m'n voeten geplakt

Ik ga gewoon voor de 42 weken
pi_84354774
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:57 schreef flugeltje het volgende:
Ik ga er nu nog helemaal niets over zeggen, ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik ga reageren. Dat zal vast ergens inhangen tussen een hysterische bootwerker en een timide in zichzelf gekeerd meiske... Ik vind mezelf stoer, maar misschien blijft daar niets van over zodra ik daadwerkelijk lig te bevallen. Jullie lezen achteraf wel hoe het uitgepakt heeft

Ik lag net op de verloskamer

Omdat ik Willem eigenlijk alleen 's avonds nog goed voel besloot de gyn dat er maar even een ctg gemaakt moest worden en aangezien het druk was in de ctg-kamer mocht ik effe in de verloskamer liggen. Martijn heeft meteen effe z'n stoel uitgetest en er hoeft geen kussentje voor 'm mee Wel bizar, terwijl we daar lagen werd er in de kamer naast ons gewoon een beepje geboren Horen we ineens in het tussenhokje een baby krijsen Toen kregen we het allebei wel heel even bijna te kwaad met de gedachte dat wij binnen 2 weken ook dat geluid te horen krijgen....

Maar CTG was prima in orde, bloeddruk 130/70 geen eiwit te bekennen en TWEE kilo aangekomen afgelopen week. Die zitten volgens mij allebei op m'n voeten geplakt

Ik ga gewoon voor de 42 weken
Je had gewoon moeten gaan persen.. Je lag er toch.
pi_84354805
ahw Fluugs, wat is het echt dan ineens hè?

en jij gaat helegaar niet voor 42 weken, ik voorspel, nog 3 dagen.
Zullen we een pooltje maken? Degene die wint mag op kraamvisite

Fijn dat alles in orde is! En dit weer is ook geen porum voor hoogzwangeren Als je nog geen vocht vasthield dan ga je dat vanzelf wel doen, zelfs niet zwanger.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84354839
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je had gewoon moeten gaan persen.. Je lag er toch.
hahahhaha
dat de gyn binnenkomt en zo'n rood-aangelopen Fluugs ziet liggen HHHNNGGGGGGG pfpfpfpf HHHNNNNNGG

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84354886
Ok, ik zet in op 26 juli voor Flugel.
pi_84354916
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:
Ik dus 25.

wie volgt?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84354944
Kunnen we niet ff een poll maken?
pi_84355043
27 juli
The way you rock'n'roll
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:06:59 #260
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84355083
whehehe, Martijn had me ondersteund met persen ja... Die stond al met zo'n haaknaald (om de vliezen te breken) in z'n handen He pssst, zal ik 'm meejatten?

Wel maf trouwens dat de gyn (assistent) weigerde om me inwendig te onderzoeken. Ik wilde namelijk wel weten of er al iets van een opening zit ofzo...

6 augustus => 06-08-10
pi_84355095
Weet je wat raar is... Het is gewoon al bijna augustus... En dan ben ik..
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:08:28 #262
259886 pessie
pi_84355150
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:02 schreef Ticootje het volgende:
Hm die wou ik al doen voor fluugs vanwege de volle maan...
27 dan? Risico op datum tweeling... (maar dat hadden we sowieso al).

Fluugs fijn dat je bloeddruk en je eiwit goed waren! Apart he liggen in een verloskamer terwijl je een CTG krijgt.
pi_84355177
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:08 schreef pessie het volgende:

[..]

Hm die wou ik al doen voor fluugs vanwege de volle maan...
27 dan? Risico op datum tweeling... (maar dat hadden we sowieso al).

Fluugs fijn dat je bloeddruk en je eiwit goed waren! Apart he liggen in een verloskamer terwijl je een CTG krijgt.
haha... Nou voor jou is het ook een gevaarlijke datum.. Wie weet...
pi_84355184
oh das idd wel een mooie datum misschien toch maar voor die volle 2 weken gaan nog dan

en sja ik weet niet, inwendig onderzoek doen ze echt alleen indien noodzakelijk ivm infectie enzo. Als t niet nodig wordt gevonden dan wordt t niet gedaan.

Ahja Martijn, bij Wibra verkopen ze ook haaknaalden hoor, hoef je die van t ziekenhuis niet mee te nemen. Ze kosten maar 50 cent ook nog!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84355244
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:09 schreef huuphuup het volgende:
oh das idd wel een mooie datum misschien toch maar voor die volle 2 weken gaan nog dan

en sja ik weet niet, inwendig onderzoek doen ze echt alleen indien noodzakelijk ivm infectie enzo. Als t niet nodig wordt gevonden dan wordt t niet gedaan.

Ahja Martijn, bij Wibra verkopen ze ook haaknaalden hoor, hoef je die van t ziekenhuis niet mee te nemen. Ze kosten maar 50 cent ook nog!
Breinaald werkt ook wel.
pi_84355252
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:07 schreef Ticootje het volgende:
Weet je wat raar is... Het is gewoon al bijna augustus... En dan ben ik..
Jij moet voor de 25e gaan dan ga ik voor de 9e, deal? <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84355274
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:10 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Jij moet voor de 25e gaan dan ga ik voor de 9e, deal? <3
Dat zou echt maf zijn
pi_84355377
Ik hou van het getal 3 dus ik ga gewoon bij die 4% horen die op de uitgerekende datum bevalt
The way you rock'n'roll
pi_84355387
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat zou echt maf zijn
ja en niet eens buitensporig onmogelijk

ik vind het ook zo grappig dat mn buurmeisje ook zwanger is, zij is de 22e januari uitgerekend. Als ik nou een weekje eerder beval (op mn eigen verjaardag ) en zei een week later, dan hoeven ze maar 1 kraam te sturen t zijn toch kleine huisjes dus weinig schoon te maken enzo, kan de kraam over en weer rennen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84355492
Huup wat een fout
The way you rock'n'roll
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:18:01 #271
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84355546
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Huup wat een fout

Zullen we 'm quoten?
pi_84355573
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:14 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ja en niet eens buitensporig onmogelijk

ik vind het ook zo grappig dat mn buurmeisje ook zwanger is, zij is de 22e januari uitgerekend. Als ik nou een weekje eerder beval (op mn eigen verjaardag ) en zei een week later, dan hoeven ze maar 1 kraam te sturen t zijn toch kleine huisjes dus weinig schoon te maken enzo, kan de kraam over en weer rennen
Gewoon omdat het kan
The way you rock'n'roll
pi_84355581
Ik zie de fout niet.
pi_84355605
oh hahaha ik zie hem
nah quoten is nie nodig, ik laat hem wel staan, voor t nageslacht
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84355628
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:18 schreef Ticootje het volgende:
Ik zie de fout niet.
zei ipv zij, de tweede zij dan dus, of eigk dus zei. Snapt u em nog?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84355642
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Gewoon omdat het kan
tsk!
k zet je tshirt weer te koop hoor!

Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84355652
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Gewoon omdat het kan
haha ik wilde bijna hetzelfde doen
tis dat k op mn telefoon zit
vind t ook niets voor huup
pi_84355705
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:20 schreef huuphuup het volgende:

[..]

tsk!
k zet je tshirt weer te koop hoor!

Boh, sorry Huups kusjeknuffelkroel
The way you rock'n'roll
pi_84355786
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Boh, sorry Huups kusjeknuffelkroel
nou vooruit dan maar weer
*na-snift*

trouwens, on a different note... voor de liefhebbers van tortilla chips, bij Oil&Vinegar hebben ze 'smoked' en die is echt goddelijk!!
hoe is dit zwangerschapsgerelateerd? geen idee, misschien als je hem om 3 uur 's nachts leegsnaait maar ik moest t even delen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:27:37 #280
259886 pessie
pi_84355925
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:23 schreef huuphuup het volgende:

[..]

nou vooruit dan maar weer
*na-snift*

trouwens, on a different note... voor de liefhebbers van tortilla chips, bij Oil&Vinegar hebben ze 'smoked' en die is echt goddelijk!!
hoe is dit zwangerschapsgerelateerd? geen idee, misschien als je hem om 3 uur 's nachts leegsnaait maar ik moest t even delen
Vette happen zijn sowieso een beetje zwangerschapsgerelateerd...
Net bordje friet met frikandel op. Had ik opeens zoveel zin in...
pi_84356038
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:27 schreef pessie het volgende:

[..]

Vette happen zijn sowieso een beetje zwangerschapsgerelateerd...
Net bordje friet met frikandel op. Had ik opeens zoveel zin in...
noh!

nee hier echt niet hoor! bij Amélie en nu ook weer ging ik al over mn nek bij het idee aan vette hap alleen al
en dat beperkte zich niet alleen tot patat en frituur maar zelfs de chinees en bezorgpizza en broodje shoarma enzo hoefde ik niet eens aan te denken

Ik heb wat dat betreft echt geen rare zwangerschapstrek ofzo, ik snaai geen zak tuinaarde leeg, maar ik heb wel altijd bizarre niet-trek in dingen. Van die dingen waar je ineens van gruwelt terwijl je het daarvoor niet echt een probleem vond om het weg te proppen

Chips vind ik overigens eerder hartige hap (denk: zout!) dan vet. Ik weet niet waarom eigk. T is natuurlijk wel vet maar misschien komt dat door de manier waarop je het normaal eet, als snack ofzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84356142
Oh nou de vette dingen gaan er hier veel beter in dan de gezonde hoor helaas.

Ik hoop echt dat als de misselijkheid wegtrekt, die moeite met bepaalde groente ook optrekt trouwens anders voorspel ik niet veel goeds voor mijn gewicht
The way you rock'n'roll
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:35:56 #283
259886 pessie
pi_84356260
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh nou de vette dingen gaan er hier veel beter in dan de gezonde hoor helaas.

Ik hoop echt dat als de misselijkheid wegtrekt, die moeite met bepaalde groente ook optrekt trouwens anders voorspel ik niet veel goeds voor mijn gewicht
Ik heb het eerste trimester bizar veel frikandellen en gekookte eieren gegeten. Nu aan het einde zit ik op +14. Vind ik nog steeds best netjes.
Heb wel een fruitperiode gehad daarna, dat ik echt 3 stuks fruit at op een dag (ben normaal niet zo van fruit).
pi_84356274
haha nah dat komt vast goed
zolang je je nog echt misselijk voelt moet je ook geen dingen eten die je tegenstaan hoor. Echt, ik heb regelmatig op knieën door mn neus de prei eruit staan te werken totdat mn moeder zei van ja doos waarom eet je dat dan ook? neem een boterham ofzo als je denkt dat je dat wel binnenhoudt!

De misselijkheid gaat (meestal) vanzelf over en dan ineens merk je dat t eten ook weer beter gaat
Zolang je je niet volpropt met zes snackjes en veel sausjes naast je patatjes loopt het wel los met je gewicht.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84356367
Ik heb juist geen snaaibuien.. Ik heb wel last van mn darmen, omdat die kleine misschien wat krap ligt ofzo. Daardoor heb ik in de avond, dus als ik kan snaaien, eigenlijk alleen maar een opgeblazen gevoel... Zelf savondeten staat me tegen.
pi_84357089
Ik stem op 30 juli voor Flugel, sorry maar ik moet winnen want ik woon vlakbij!

Hier zijn de snaaibuien ook echt wel over. De eerste helft had ik héél véél trek in frikandelbroodjes en cola. Nu heb ik juist minder trek, maar m'n maag zit natuurlijk ook wat krapper. De warmte werkt ook niet meee. Het enige wat ik nu echt meer eet/drink dan normaal is fruit, water en melk. Belachelijk gezond. o ja, en perenijsjes, maar dat is ook fruit, toch?

Over het uitschelden van je man tijdens de bevalling: ik weet het natuurlijk niet, maar zie mezelf dat nog niet doen. Veel vrouwen kunnen tijdens de zwangerschap ook minder hebben van hun man (of hebben dan eindelijk een excuus hem af te zeiken ) maar dat is bij mij echt andersom, ik ben juist extra aanhankelijk. Mijn man zei zelfs dat ik na de bevalling ook wel zo mocht blijven.
pi_84357104
Zo dan, jullie gaan echt snel met die topics
Wat een mooie 3d echo's zag ik voorbij komen, en dan die gelijkenissen als ze er eenmaal zijn!
Eten....mmm..ik kan meestal alles eten, de hele dag door. Maakt niet uit wat. Ik neem weer ff afscheid, ga weer een paar daagjes naar de camping.
Flugel, zondag pas bevallen, dan ben ik er weer
Oh enne...21 weken hier!
Succes alle dames!
Back in business.
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:06:00 #288
45621 Suzanna
Mama van...
pi_84357418
Oeh, hou alsjeblieft op met die posts over bevallen.. Ik moet er écht nog ff niet aan denken, heb er nog absoluut geen zin in
pi_84357574
Maar voor jou duurt het ook nog ff, voor een aantal van ons niet

Als een ervaren bevalster zoiets zegt dan denk ik trouwens wel even: * slik*...

Shirley 21 weken veel plezier op de camping!

Wij gaan trouwens morgen voor een weekje nog op vakantie... onze laatste zonder kind
pi_84357655
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:09 schreef Cantare het volgende:
Maar voor jou duurt het ook nog ff, voor een aantal van ons niet

Als een ervaren bevalster zoiets zegt dan denk ik trouwens wel even: * slik*...

Shirley 21 weken veel plezier op de camping!

Wij gaan trouwens morgen voor een weekje nog op vakantie... onze laatste zonder kind
Hoezo zonder kind???
pi_84357688
Kind buiten de buik bedoel ik
pi_84357702
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:12 schreef Cantare het volgende:
Kind buiten de buik bedoel ik
pi_84357736
Ik heb vandaag weer een druk kind... pfff.. Wat een draaikont is die kleine zeg.. Dat zal wat worden straks, kan ze ook geen moment stil liggen..
pi_84357739
Of ik pers dat kind er straks vast uit en laat 'm dan een weekje ergens logeren zodat wij nog ff op vakantie kunnen...
pi_84357765
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:13 schreef Cantare het volgende:
Of ik beval zo ff en laat 'm dan een weekje ergens logeren zodat wij nog ff op vakantie kunnen...
Oh, kan makkelijk.. Je geeft gewoon je sleutels ff af en legt m uit waar de koelkast staat..
pi_84357780
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:13 schreef Cantare het volgende:
Of ik pers dat kind er straks vast uit en laat 'm dan een weekje ergens logeren zodat wij nog ff op vakantie kunnen...
Oh en het wordt dus een jongen?
pi_84357931
Ja, als het een meisje is dan moet ik d'r terugstoppen van mn man
pi_84357955
En nu ga ik ff een middagdutje doen laterz
pi_84357985
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:18 schreef Cantare het volgende:
Ja, als het een meisje is dan moet ik d'r terugstoppen van mn man
Je hebt al uitgelegd dat je geen geld terug krijgt...
  donderdag 22 juli 2010 @ 15:32:44 #300
259886 pessie
pi_84358491
Cantare nog lekker even op vakantie Geniet ervan!
Ik heb stiekem heel veel zin in vakantie met ons kindje. Ook al zal er dan waarschijnlijk niet veel meer komen van uitslapen e.d. toch lijkt het me heel leuk. Nou, in november eerst een midweekje Centerparcs. Ben benieuwd hoe dat gaat!

Shirley ook lekker een weekend weg!
pi_84358556
uitslapen??? 8 uur is uitslapen hier.. Verder kom ik niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')