quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:07 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ohhaha nouja, misschien een tip voor n ander dan
![]()
Leuk Leandra! Wij konden inderdaad met die met 21 weken het meest zien. Beentjes, handjes, hele gezichtje enzo (en ook schaamlippen groot op beeld, welja) en met die van 31 weken was minder te zien. Het ging nog wel maar toch lastiger.
De blauwe is met groene details. Maar niet echt groen nee, hoofdkleuren zijn blauw en rose voor die ander.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hebben ze die doosjes ook in het groen?
We hebben wel veel gehoord van Chilla, en ze heeft meldplicht. Hebben we haar misschien ergens over het hoofd gezien? Zou ze misschien al bevallen zijn?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:17 schreef Orea het volgende:
[..]dat vond ik nu laatst zo bizar! Met 16 weken natuurlijk de geslachtsecho gehad en daar waren het echt de 3 streepjes! En laatst zette de gyn de echo erop en was het echt overduidelijk! En zo'n verschil met die echo van 16 weken
Hoe zou het eigenlijk met Sanger en ChillayD gaan? Daar horen we ook niet zoveel van, toch?
Dat mag ook bij zo'n kliniek of geboortehuis.. Daar mag je je hele bevalling vertoeven.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef pessie het volgende:
Nu ik trouwens die afleveringen van 60 baby's per uur heb gezien ben ik heel blij dat ik me (te) goed heb voorbereid. Vooral dat meisje van 20 had volgens mij geen idee waar ze aan begon...
Wat me trouwens ook opvalt, het lijkt net alsof ze bij de eerste wee al naar de kraamkliniek gaan.
aha! Op die manier...quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat mag ook bij zo'n kliniek of geboortehuis.. Daar mag je je hele bevalling vertoeven.
Je moet het ook zien als een verplaatste thuisbevalling..quote:
Die van de aflevering die vorige week uitgezonden is? Wat op het laatste moment een KS werd?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef pessie het volgende:
Nu ik trouwens die afleveringen van 60 baby's per uur heb gezien ben ik heel blij dat ik me (te) goed heb voorbereid. Vooral dat meisje van 20 had volgens mij geen idee waar ze aan begon...
Wat me trouwens ook opvalt, het lijkt net alsof ze bij de eerste wee al naar de kraamkliniek gaan.
Het was een BB- momentje?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van de aflevering die vorige week uitgezonden is? Wat op het laatste moment een KS werd?
Gut wat een drama was dat kind zeg, zelfs haar moeder leek verbaasd.
Goedzoquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef huuphuup het volgende:
8<knip>8
Mijn kraamzorg is akkoord gekomen, zowel van verzekering als van Careyn woehoe!![]()
het kan maar weer geregeld zijn
oh ja, jij bevalt in de zomer hè? dan is het vaak hectischer qua uren geloof ik. Ik beval in de winter en mijn verzekering zei gewoon gelijk oh ja prima, das akkoord haha. Ik dacht nog van hm? misschien eerst even bericht van Careyn afwachten?quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:35 schreef maffemuts het volgende:
[..]
Goedzobeter te vroeg dan te laat (en tegen woordig zou je bijwijze van spreke al voor je conceptie kraamzorg al moeten regelen haha )
En over Careyn had ik ook nog even getwijfeld, tot dat ze me niet de garantie konden geven dat ze de uren konden leveren.. toen maar gekozen voor PKZ die dit wel kon.
Dat vond ik dus ook! En door de montage leek het alsof ze 1 enorme wee had die 3 kwartier duurde. Je hoorde haar gewoon de hele aflevering op de achtergrond schreeuwen...quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die van de aflevering die vorige week uitgezonden is? Wat op het laatste moment een KS werd?
Gut wat een drama was dat kind zeg, zelfs haar moeder leek verbaasd.
Momentje?? Ik kan eerlijk gezegd niet beoordelen of ze daar nou 15 of 51 uur is geweest, en hoe erg het werkelijk was, maar echt.... op de toneelschool was ze een geweldige leerling geweest.quote:
Het is wel hun 4de kind dus op zich hebben ze ervaring. Hij ziet er ook absoluut niet uit alsof hij het spannend vind ofzo. Hij verveelt zich alleen te pletter. Niet dat ik het goedpraat, maar aan het einde raakt ie toch nog wel even bezorgd.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:25 schreef Orea het volgende:
Oh my ik zit het nu te kijken
Die eerste aflevering ook, die ventals die van mij dat doet dat krijgt ie toch een rotschop!
Bedoel, de deur op slot draaien? Terwijl je vrouw weer tegen een wee aan zit?
Ik zou Priscil of Jen ook absoluut niet bij de bevalling willen hebben. Maar wel direct erna.. Gewoon dat zij als eerste hun zusje kunnen zien, aanraken, enz... voordat anderen buiten het gezin langskomen zeg maar.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:48 schreef pessie het volgende:
[..]
Het is wel hun 4de kind dus op zich hebben ze ervaring. Hij ziet er ook absoluut niet uit alsof hij het spannend vind ofzo. Hij verveelt zich alleen te pletter. Niet dat ik het goedpraat, maar aan het einde raakt ie toch nog wel even bezorgd.
Note to self: Als we naar het ziekenhuis moeten boek meenemen voor manlief.
Zou niet mn zoon van 17/18 mee laten kijken bij de bevalling
Ik vind al die vrouwen eigenlijk behoorlijke aanstellers.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef pessie het volgende:
Ik dacht al dat het aan mijn hormonen lag. Maar ik geloof niet dat dit mijn serie isquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind al die vrouwen eigenlijk behoorlijke aanstellers.De vrouw waarbij de bevalling werd ingeleid begon te gillen als er een pilletje werd ingebracht. Dat stelde bij mij nou echt niet veel voor. En die houding, zo negatief. Ze lag er alleen maar tegen haar man aan te klagen. Ik had me voorbereid op een lange zit, dus ik had puzzelboekjes mee, een iPod met tv-series en we zijn samen wezen lunchen. Het was gewoon een prima tijd.
Het viel mij trouwens juist op dat die vrouwen gewoon tijd tussen de weeen in hadden zitten! Dat had ik pas tijdens de laatste paar uren. Ik vind het daarom ook zo moeilijk om te begrijpen waar het zat zijn van de pijn vandaan komt. Ik was het zat omdat ik gewoon helemaal geen rust had.
Oh, daar zorgt mijn inner-viswijf wel voor dat als het me niet bevalt dat elke actie vanaf zijn kant snel klaar is.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:54 schreef Orea het volgende:
Prima dat ie zich verveeld, maar zij geeft een aantal keer aan dat ie dat niet moet doen, midden in een wee. Die van mij had echt een rotschop gekregen!
Die aflevering heb ik op tv gezien. Mr.DML kwam op dat moment binnen lopen en ik heb 'm verteld dat als hij dat fliktquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:25 schreef Orea het volgende:
Oh my ik zit het nu te kijken
Die eerste aflevering ook, die ventals die van mij dat doet dat krijgt ie toch een rotschop!
Bedoel, de deur op slot draaien? Terwijl je vrouw weer tegen een wee aan zit?
Ik heb ook de indruk dat ze er de bevallingen uit hebben gepikt die op een of andere manier uitzonderlijk zijn. Een 'gewone' bevalling met 'gewone' mensen is vast niet interessant genoeg.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:55 schreef Orea het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het aan mijn hormonen lag. Maar ik geloof niet dat dit mijn serie isik zit me alleen maar te ergeren (en oké, ik moet nog bevallen, misschien heb ik nog geen recht van spreken... maar dan nog...)
Ik ben redelijk vriendelijk gebleven, maar heb wel mn verloskunidge een flinke trap verkocht...quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb ook de indruk dat ze er de bevallingen uit hebben gepikt die op een of andere manier uitzonderlijk zijn. Een 'gewone' bevalling met 'gewone' mensen is vast niet interessant genoeg.
Ik ben best trots op mezelf als ik zo'n serie zie. Ik was ondanks mijn pijn nog vriendelijk tegen de verpleegkundigen, ik heb niet geschreeuwd, niet paniekerig gedaan.
Oeh is dat verhaal terug te lezenquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben redelijk vriendelijk gebleven, maar heb wel mn verloskunidge een flinke trap verkocht...
Vast wel ergens...quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Oeh is dat verhaal terug te lezen
Ja, hier zit iedereen meteen in het hospitaal, maar dat moet eigenlijk altijd. Voel je de baby niet (meer) etc. dan bel je niet de vk, maar moet je meteen naar het ziekenhuis ed. En dan moet je vervolgens wachten of er plaats is, of je al ver genoeg bent enzo. Anders sturen ze je naar beneden om in de Tim Horton's maar even een bakkie te doen. Al zuchtend en steunend.... Zit ik liever thuis, volgens mij!quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef huuphuup het volgende:
Denk dat je zo'n kraamkliniek meer moet zien als een soort geboortehotel, daar ga je ook relatief vroeg heen.
In die landen (VS en UK) is nu eenmaal geen thuisbevalcultuur dus als de bevalling begint, ga je gewoon naar het ziekenhuis en niet eerst thuis 6 cm afwachten.
Hoewel ze daar ook wel moeten wachten geloof ik tot ze weeën om de zoveel minuten hebben minstens een uur lang ofzo, dat dan weer wel.
Ik had ook geen idee hoe ik de weeen in mn benen moest opvangen... De buik en rugweeen gingen nog aardig. Niet liggend, maar de randjes in mn gang waren mijn grote vriend, precies de goede hoogte om aan te hangen... Maar toen de weeen in mn benen zaten wist ik echt van gekkigheid niet meer wat ik moest doen en raakte ik ook best wel een beetje in paniek en ik heb gejankt als een klein kind...quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:07 schreef pessie het volgende:
Ik had dus al een beetje het idee dat dit niet echt weergaf hoe het meestal gaat, maar net als Orea dacht ik dat ik misschien nog te naïef was. Maar Claudia, dank je voor je commentaar. Zijn dus echt aanstellers. En zelfs al zou ik niet de hele bevalling aardig zijn en zou ik mn verloskundige een trap verkopen, dan nog verwacht ik niet dat ik 12 uur lang ga zitten gillen.
Viel het jullie ook op dat dat meisje van 20 niet wist hoe ze een wee op moest vangen? Als het op je rug niet lukt, ga je toch desnoods op je kop staan als dat beter is? Maar ze bleef maar liggen en hijgen in dat lachgas apparaat (waarvan ik het idee had dat het echt geen donder doet).
Oh ja, en Ed maakte de situatie er inderdaad niet beter op. Moeder wel trouwens.
Vond het grappig te zien dat de moeder van 4 op dr knieën in bed zat.
Begrijp me niet verkeerd, ik had manlief ook een mep verkocht nadat de wee over was gegaan als hij zoiets uit zou halen nadat ik gezegd had dat niet te doen. Punt is, ik heb niet zo'n man die dat soort dingen doet of ooit zou doen, waarschijnlijk had ze het al wel aan zien komen.
Nou ik denk niet dat ik naïef ben als het op bevallen aankomt hoorquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:07 schreef pessie het volgende:
Ik had dus al een beetje het idee dat dit niet echt weergaf hoe het meestal gaat, maar net als Orea dacht ik dat ik misschien nog te naïef was.
Babybytes...quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:10 schreef Orea het volgende:
[..]
Nou ik denk niet dat ik naïef ben als het op bevallen aankomt hoor
Maar dit was wel een beetje over de top zeg maar. Veel pijn hebben ala, maar je dan zó onbehoorlijk gedragen als sommigen in deze serie doen... Jemig wat hadden ze verwacht dan? Plop, hoi baby klaar?
Ja, en op het moment dat mama de deur uitloopt en nog tegen Ed zegt dat ze niet mag schreeuwen tegen iedereen begint ze weer. En Ed laat het maar toe. Hij helpt haar totaal niet te concentreren, weeën op te vangen, relativeren etc... Alsof ie geen flauw idee heeft wat ze daar aan het doen zijn.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, dat herkende ik wel, pessie, dat niet weten hoe je een wee op moet vangen. Vooral als je bevalling ineens heel heftig begint kan dat lastig zijn (en al helemaal als je tussendoor geen rust krijgt). Maar haar houding was wel funest. Je zag ook dat het beter ging als ze zich op haar moeder concentreerde en probeerde om haar situatie te accepteren.
Gevondenquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vast wel ergens...
Het was niet expres ofzo... Ze probeerde mn been vast te houden tijdens een wee... Maar ik was flink wat sterker..
Doe es linken. Hoef ik niet te zoekenquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Gevonden![]()
Je zegt daar nog dat die bevalling echt een eenmalig ding is![]()
Maar zonder gekheid, ik hoop dat je het dit keer wat draaglijker vindt allemaal.
Volgens mij snapt niemand dat hier. Ik zie niet hoe het helpt namelijk, behalve dat op het moment dat ze lachgas ademen ze niet kunnen gillen en de verpleegsters even rust aan hun hoofd hebben.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap dat lachgas aan die serie niet waarom ze daar zo massaal aanzitten en al zo vroeg
Bevallingsverhalen deel 6quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:24 schreef pessie het volgende:
[..]
Doe es linken. Hoef ik niet te zoeken
Al had Ed zijn best gedaan, dan had missy echt niet naar hem geluisterd... Het zat niet in die jongen zijn karakter om haar eens stevig aan te pakken. Wat had hij moeten doen dan? Haar een klap in haar gezicht moeten geven? Het was duidelijk dat niemand anders als haar moeder haar had kunnen bedaren.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:17 schreef pessie het volgende:
[..]
Ja, en op het moment dat mama de deur uitloopt en nog tegen Ed zegt dat ze niet mag schreeuwen tegen iedereen begint ze weer. En Ed laat het maar toe. Hij helpt haar totaal niet te concentreren, weeën op te vangen, relativeren etc... Alsof ie geen flauw idee heeft wat ze daar aan het doen zijn.
Ik kan begrijpen dat ze er doorheen zit, maar daarom heb je toch mensen naast je bed staan? Om je aan te moedigen en om je te helpen in zoverre ze dat kunnen? Vond het daarom ook meer dan terecht dat moeders mee de OK in ging, aan Ed had ze echt niets gehad. Maar das mijn mening...
Lachgas is zo leuk spul.. zou ik ook doen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap dat lachgas aan die serie niet waarom ze daar zo massaal aanzitten en al zo vroeg
geschreeuwd heb k niet.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb ook de indruk dat ze er de bevallingen uit hebben gepikt die op een of andere manier uitzonderlijk zijn. Een 'gewone' bevalling met 'gewone' mensen is vast niet interessant genoeg.
Ik ben best trots op mezelf als ik zo'n serie zie. Ik was ondanks mijn pijn nog vriendelijk tegen de verpleegkundigen, ik heb niet geschreeuwd, niet paniekerig gedaan.
Niets bijzonders eigenlijk, ik heb gewoon de verzekering gebeld en gezegd dat ik een zwangerschap wilde doorgeven. Toen verbonden ze me door met een speciale kraamzorg-afdeling en daar moest ik wat vragen beantwoorden en mn voorkeur voor kraamzorgverlener doorgeven.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tessie, ik snappumJammer wel. Was dat bij Graeme ook zo? Of lag de placenta toen gunstiger.
Huup wat heb jij gemeld bij je verzekering over kraamzorg dan? Toen ik me inschreef bij Careyn hadden zij het ook over aan je verzekering melden maar ik kan op de site van de FBTO echt helemaal niks vinden over kraamzorg melden.
Toen ze mij Jen wilde aangeven wilde ik haar niet aanpakken omdat ik haar vies vondquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:54 schreef tessie het volgende:
Oh ja dat hysterische meisje uit die serie. Ik dacht dat ik me ook zo gedragen had, maar mijn Lief zei dat ik langggg niet zo erg was. Gelukkig maar haha! Mijn herinnering is echt nogal troebel, ik denk door die pethidine enzo, dus ik kan me zelf neit meer zo goed herinneren hoe hysterisch ik was. Kan me nog wel heel goed herinneren dat toen zo'n lieve verpleegster me wou kalmeren en zei: denk aan waar je het voor doet, je baby!, ik riep: ik hoef die baby niet meer!
Oh daar was ik vantevoren bang voor! Omdat ik net geboren baby's er altijd wel wat viezig uit vind zienquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Toen ze mij Jen wilde aangeven wilde ik haar niet aanpakken omdat ik haar vies vond. Echt wat een kneus was ik.
Daar ben ik ook een beetje bang voor. Dat ze het kind op mn buik willen leggen en ik zeg: ga alsjeblieft weg met dat vieze gedrochtquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Toen ze mij Jen wilde aangeven wilde ik haar niet aanpakken omdat ik haar vies vond. Echt wat een kneus was ik.
De verloskundige vroeg aan mij heel lief of ik de baby op mn buik wilde hebben na de geboorte, ik zei ja uiteraard, maar nu achteraf vraag ik me wel af waar ze de baby anders had willen latenquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Vorig jaar had FBTO nog geen contracten met kraamzorginstanties en kon je dus gewoon zelf een bureau uitzoeken. ik weet niet of dat nog zo is. Het kan voordelig zijn, maar ook nadelig, want ik werd pas bij het vierde bureau aangenomen; de rest had al te veel aanmeldingen van patienten van verzekeringen waarmee ze een contract hadden, dus die namen geen anderen meer aan.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tessie, ik snappumJammer wel. Was dat bij Graeme ook zo? Of lag de placenta toen gunstiger.
Huup wat heb jij gemeld bij je verzekering over kraamzorg dan? Toen ik me inschreef bij Careyn hadden zij het ook over aan je verzekering melden maar ik kan op de site van de FBTO echt helemaal niks vinden over kraamzorg melden.
Bij FBTO mag je nog steeds je eigen kraamzorg uitzoeken, en hoef je ook verder niet door te geven aan FBTO, alleen aan je kraamzorginstelling.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vorig jaar had FBTO nog geen contracten met kraamzorginstanties en kon je dus gewoon zelf een bureau uitzoeken. ik weet niet of dat nog zo is. Het kan voordelig zijn, maar ook nadelig, want ik werd pas bij het vierde bureau aangenomen; de rest had al te veel aanmeldingen van patienten van verzekeringen waarmee ze een contract hadden, dus die namen geen anderen meer aan.
Betekent dit dat een 3Decho überhaupt geen zin heeft als je placenta voor ligt?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:56 schreef tessie het volgende:
Oh ja, DML, bij Graeme lag mijn placenta gewoon aan de achterkant, maar toen lag Graeme daar ook met zn neus in haha! Maar toen mochtend we nog een andere keer terug komen, en toen lag hij wel goed. Maar nu zou het niet zoveel uitmaken hoe Anna zou liggen, het zou toch niet veel beter worden.
Maar de placenta van je vrouw kan nog alle kanten op, als hij nu aan de voorkant ligt hoeft dat niet te betekenen dat hij daar blijft. Doordat de baarmoeder groeit trekt het de placenta als het ware mee omhoog.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:48 schreef Vanyel het volgende:
Das mooi. Anders zou ik hier iemand heel erg moeten teleurstellen.
oh excuus! ik had begrepen dat je vrouw zwanger was en dat jij hier mee posttequote:Op woensdag 21 juli 2010 18:02 schreef Vanyel het volgende:
Mijn placenta hebben we het hier over hoor!
De mijne ligt vrij laag voor, nog niks gehoord over verplaatsen, alleen over hoe ik daardoor ws. later beweging zou gaan voelen en mijn vrouw nog veel later.
Er zijn mensen die het doen, maar ik zou niet weten wat ik had gemoeten als de mijne geen ontbijt op bed had kunnen maken of in het algemeen zo'n beetje alles zou doen in huis op het moment. Brrrrrr.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:48 schreef Troeta het volgende:
ja, mij ook, ik schrok ervan!! Maar het zou wel grappig zijn eigenlijk!
Nou inderdaad!quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Er zijn mensen die het doen, maar ik zou niet weten wat ik had gemoeten als de mijne geen ontbijt op bed had kunnen maken of in het algemeen zo'n beetje alles zou doen in huis op het moment. Brrrrrr.
inderdaad oefquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Er zijn mensen die het doen, maar ik zou niet weten wat ik had gemoeten als de mijne geen ontbijt op bed had kunnen maken of in het algemeen zo'n beetje alles zou doen in huis op het moment. Brrrrrr.
Ik heb ook gekeken. Ik ben het volledig met je eens. Heb manlief erbij gehaald en verteld dat als ie dat zou doen op dat moment ik hem ter plekke op zou knopen (hij had een of andere gymband in zn hand). Hij was het met me eens dat die man echt dom bezig was.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:05 schreef Saffier het volgende:
Mijn hemelIk zit nu op sbs dat programma te kijken maar het commentaar wat die vent levert
ik had 'm al lang en breed naar huis geschopt/gescholden, dit is niet echt helpen
dat dacht ik ook van te voren... maar pfff.. toen ik erop zat was het echt prut! Dat was snel weg dat ding.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:54 schreef pessie het volgende:
[..]
En ik ga nog steeds voor mn baarkrukje
Dat dus.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook bevallen op mijn rug met mijn benen in de beugels en dat ging heel prima. Ik wilde niet eens iets anders dan op mijn rug liggen. En die beugels waren wel gemakkelijk, konden mijn benen even rusten voor ik ze weer naar me toe moest trekken en was de afstand niet zo groot
haha ja, een kijkdoosquote:
ooooohquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Huup, volgens mij doelt Vanyel op jouw overpeinzing hoe je terug in bed bent gekomen met het hoofdje halverwege het geboortekanaal. En dat was vast met je benen wijd
books, wat jammer nou dat je dit post. Ik dacht hetzelfde, maar dacht; laten we niet weer beginnen over pessie en het ziekenhuisquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:32 schreef Books het volgende:
Tessie, Pessie wil bevallen zonder te bevallen zeg maar. Maar wat er in zit zal er toch uitmoeten denk ik maar dan.
Stel nou dat je wel in het ziekenhuis terecht komt en je na twee uur persen echt je benen niet meer op kunt houden dan ben je blij met beugels/steunen. Kruk heb ik ook geprobeerd maar toen zat mijn kind vast dus was ook geen optie, rug en zij evenmin maar dat terzijde en ja ze is toch echt geboren.
Dat dusquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook bevallen op mijn rug met mijn benen in de beugels en dat ging heel prima. Ik wilde niet eens iets anders dan op mijn rug liggen. En die beugels waren wel gemakkelijk, konden mijn benen even rusten voor ik ze weer naar me toe moest trekken en was de afstand niet zo groot
die beugels zijn voor de gyn joh!quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Joh die beugels die zitten er voor niks, niemand die ze ooit gebruikt
Ow, ow, ik geen eten in de verloskamer, niemand eten in de verloskamerquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:42 schreef huuphuup het volgende:
[..]
die beugels zijn voor de gyn joh!
kan ie zn blikje cola en zn broodje kwijt op de ene en op de andere even steunen en zuchten (schiet toch es op mens ik moet plassen!)
quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:45 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Haha, ach nou krijgen we toch geen reactie meer!
Huup, zit ik jou 3d echo aan mijn meneer te laten zien, met een foto van Amelie uit het foto topic. Helemaal lyrisch over de gelijkenis. Ziet meneer niks
quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mannen![]()
Ik had een mannelijke collega, die zelf een kind heeft, en hij kwam vragen of ik het geslacht al wist. Terwijl zijn vorige vraag was hoever ik was.
Zie, dat vind ik nu niet om te lachenquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:48 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
ik heb een vriend van me zelfs door middel van paint uit moeten leggen waar ie nou naar aan het kijken was. Hij zag het écht niet![]()
nou ben ik ook niet altijd lyrisch over half gesmolten baby's op echo's maar ik vond die ene van mij wel heel duidelijk eigk![]()
Ik heb ergens een foto waarop ze eigenlijk precies hetzelfde gezichtje trekt, zal straks eens kijken, nu even snel baby badderen
dat dusquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:35 schreef tessie het volgende:
Volgens mij bevallen de meeste vrouwen op hun rug met opgetrokken benen. Wat maakt het dan nog uit of er steunen bij zijn of niet? Toen ik in het ziekenhuis lag te bevallen, moest ik ook steeds zelf mijn benen vastpakken, maar toen ze gingen knippen voor de vacuumpomp, kwamen toch die steunen tevoorschijn. Vond het alleen maar prettiger en makkelijker, hoefde ik tenminste niet zelf mijn benen meer vast te houden, kon ik mijn energie tenminste helemaal op het persen richten. Ik snap niet wat daar nou ook alweer raar aan zou zijn volgens pessie hoor.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:21 schreef Claudia_x het volgende:
Je moet je kunnen overgeven. Dat is ook niet mijn sterkste punt (controlfreak!).
zo nog een keer danquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:45 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Haha, ach nou krijgen we toch geen reactie meer!
Huup, zit ik jou 3d echo aan mijn meneer te laten zien, met een foto van Amelie uit het foto topic. Helemaal lyrisch over de gelijkenis. Ziet meneer niks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Ik weet het niet, ik heb er eigenlijk niet bij stil gestaan, de weeën begonnen en ik ging erin mee. Het was een soort berusting van oh okay, de bevalling is begonnen... en tegelijk liet ik het maar allemaal gaan want ik wist toch niet echt wat ik moest of kon doen. misschien is daar ergens wel een klein voordeel van geen cursus, hoewel ik me ook kan voorstellen dat juist voor mensen die controle willen die handvatten als puftechnieken prettig zijnquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:29 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Wat ik bij de pijnlijke voorweeen wel gemerkt heb is dat je initiële reactie altijd verzet is, kost me soms dan best wel moeite om de omslag te maken naar het overgave gedeelte en doorademen enzo. En dan is dit voorwerk natuurlijk nog niets vergeleken bij het echte werk straks. Ik hoop dat het me dan wel lukt om erin te duiken... Voor de ervaringsdeskundigen; hoe maakten jullie de omslag? (lukte het uberhaubt?)
quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:36 schreef flugeltje het volgende:
Amelie
Idd zeg, duidelijke gelijkenis. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken bij Willem en of ik hem herken als hij eruit is...ahw wat een snoetje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en die gaap
geloof me, zodra hij er is kun je je al niet meer voorstellen dat je ooit niet wist hoe hij eruit zag. Dat gaat zo ongelofelijk snel! En die gelijkenis ga je vanzelf zien na een tijdje, als je beebje wat ontfrommeld is enzo![]()
Ik ben naar aanleiding van jullie opmerkingen eens gaan kijken, maar begreep ik nou goed dat in aflevering 1 het kindje met de darmen eruit ook natuurlijk geboren had kunnen worden als hij het niet moeilijk had gehad in de buik? Dat verbaasde me wel, ik dacht dat dat dan altijd via keizersnede moest.quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef pessie het volgende:
Ik gaf antwoord op de vraag van Tessie en eerlijk is eerlijk het is toch enigzins apart om te lezen hoe iemand zo naief in een zwangerschap kan staan?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
books, wat jammer nou dat je dit post. Ik dacht hetzelfde, maar dacht; laten we niet weer beginnen over pessie en het ziekenhuis
toevoeging: ik denk namelijk een beetje dat pessie daarom die post plaatste, om toch weern daarop uit te komen. En het is gewoon aan dovemansoren gericht allemaal, dus tja...
Wat voor mij werkte, was om de pijn te zien als noodzakelijk en toe te laten. En ontspannen door mijn ademhaling. En erop vertrouwen dat mijn lijf ervoor gemaakt is.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:29 schreef flugeltje het volgende:
Voor de ervaringsdeskundigen; hoe maakten jullie de omslag? (lukte het uberhaubt?)
quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:20 schreef YPPY het volgende:
Dit was trouwens niet iets wat mij overkwam, mijn eerste reactie was juist om mijn lichaam aan te spannen en de pijn te ontkennen, zoals bij de tandarts. Ik heb heel duidelijk voor mezelf de omslag moeten maken.
LOL, ik heb het daar vanavond toevallig net met Jr. over gehad, die wil wel graag in t ziekenhuis zijn, maar de bevalling zelf vindt hij niet nodig.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:48 schreef pessie het volgende:
Zou niet mn zoon van 17/18 mee laten kijken bij de bevalling
Ja dat dus, dat zei de pufclubjuf ook, hoe krampachtiger je wordt hoe meer je gaat tegen houden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:06 schreef YPPY het volgende:
[..]
Wat voor mij werkte, was om de pijn te zien als noodzakelijk en toe te laten. En ontspannen door mijn ademhaling. En erop vertrouwen dat mijn lijf ervoor gemaakt is.
Voor mij was het toch wel het rationele dat ik als vrouw geboren ben en biologisch, voortplantingstechnisch gezien is een vrouw nu eenmaal geproduceerd om te baren. Dus de logica was, dat dit goed moest gaan. En dus naar mijn lichaam luisteren, want dat was ervoor gemaakt en niet mijn verstand. Ik weet niet zo goed hoe ik dit op moet schrijven, maar ik was er dus wel bewust mee bezig, maar juist niet om na te denken erover. Juist om het te laten zijn zoals het is en ontspannen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De omslag dus toch bewust maken... Hoe heb je dat gedaan?
Nu ik het zo schrijf besef ik ook dat ik nu een rationele benadering aan het zoeken ben van iets wat alles met gevoel te maken heeft. Moet ik ook maar niet doen denk ik. Ben 9 maanden lang niet met 'de bevalling' bezig geweest, wellicht maar gewoon volhouden...
Ik probeerde het tevoren ook zo te rationaliseren, maar eigenlijk kun je je er niet echt op voorbereiden. Het is goed om te weten wat er kan gaan komen, bijvoorbeeld dat je ontsluiting niet volgens schema vordert. Dat kan al te grote teleurstellingen voorkomen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nu ik het zo schrijf besef ik ook dat ik nu een rationele benadering aan het zoeken ben van iets wat alles met gevoel te maken heeft. Moet ik ook maar niet doen denk ik. Ben 9 maanden lang niet met 'de bevalling' bezig geweest, wellicht maar gewoon volhouden...
Oh ja dat ook!quote:
Nee.... Maandag ook nog. Maar dat is meer overdragen en uitdelenquote:
aahw sympathy-painsquote:Op donderdag 22 juli 2010 08:46 schreef Vanyel het volgende:
Mijn schatje wordt al 2 nachten wakker van misselijkheid en moet dan cruesli eten om weer te kunnen slapen. Ik geloof dat mijn hormonen nu ook haar gaan aanvallen
Het mooiste is natuurlijk dat mij dat inmiddels niet meer overkomt.
Ik heb niet bewust een omslag moeten maken. Ik heb me vanaf het begin echt gewoon mee laten voeren, vanaf de eerste voorzichtige krampjes. Het enige wat ik jammer en moeilijk vond, was dat ik al te vroeg persdrang kreeg, waardoor ik heel tegennatuurlijk daar juist niet in mee mocht gaan en die moest tegenhouden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Nee, precies, je weet helemaal niet hoe het zal gaan en dat maakt best wel onzeker soms. Dus dan gaan sommige mensen kijken hoe ze dénken dat het zal gaan. En zolang je in je hoofd houdt dat het ook anders kan gaan is daar helemaal niks ergs aan. Ik heb ook mijn hele eerste zwangerschap geroepen dat ik 17 september ging bevallen en dat vond ook iedereen naief en belachelijk, maar het gaf mij houvastquote:Op donderdag 22 juli 2010 09:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je, ik denk dat je sowieso voor een eerste bevalling gewoon echt totaal geen idee hebt wat het gaat zijn, hoe de pijn is en hoe jij zelf zult zijn. En zelfs bij latere bevallingen; mijn zusje herkende bij de derde bevalling in eerste instantie de weeen niet. Pas na een half uur wel, en dat was nog net op tijd om de vk te bellen en op tijd daar te laten zijn om er bij de geboorte te zijn, want binnen het uur ging het van 0-baby.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
Flugeltje, hoe vind je het eigenlijk om je uitgerekende datum nu achter je te hebben liggen? Ik weet nog wel dat dat voor mij de echte mijlpaal was, beseffen dat de baby zich niets van die datum aantrekt.
Kan Martijn zn zenuwen niet botvieren op de wandelwagen?quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:43 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is het vreemd als ik zeg dat ik steeds relaxter word naarmate de tijd vordert? Waar ik bij 37 weken bij iedere pijnlijke harde buik even een kriebeltje kreeg ben ik inmiddels de rust zelve geworden. Nu scheelt het echt enorm dat ik mezelf bij het KermisFM project enorm weet te vermaken en de dagen met al die afleiding heel erg snel gaan. Ik zit echt in de 'we zien wel' modus momenteel...
Martijn is een ander verhaal trouwens, die trekt het bijna niet meer om nog langer te wachten.
tnx voor de verhalen, als ik het goed lees neemt bij iedereen op een bepaald moment een soort van oerdrift/oergedachte het over... "Dit kan ik, hier ben ik voor gemaakt" of iets in die geest... Ik merk dat ik, hoewel ik er tot op heden dus nog niet mee bezig was, wel begin uit te zien naar de bevalling. Die oerkracht, oerdrift wil ik nu zelf ook wel eens beleven... En natuurlijk is de beloning ook niet mis... Overigens realiseer ik mezelf maar al te goed dat ieder individu een bevalling anders zal beleven en dat ook iedere bevalling is en anders kan verlopen dan vooraf gedacht. Maar die oerdrift is dan wel weer bij iedereen de overeenkomst, wel mooi eigenlijk dat je lichaam zoiets dus blijkbaar helemaal zelf weet te regelen...
Ach Vanyel, wat lief dat ze zo meeleeft
Twinkly!!wat een gelijkenis! De meneer hier naast me kon zich ineens weer wat meer bij Willem voorstellen...
Silmarwen, fijn dat de vakantie zo lekker was. En het UWV is inderdaad een zootje af en toe. Ik ben een halve dagen ziekgemeld geweest in de 2 weken voorafgaand aan m'n verlof en ze wilden ook van mij eigenlijk een reintegratieplan hebben![]()
Tico nu echt bijna verlof
quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kan Martijn zn zenuwen niet botvieren op de wandelwagen?
Ik denk dat jij het begrijpt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:09 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik begrijp wel waarom pessie het een onprettig idee vindt. Ik ben gynaecologische onderzoeken bijvoorbeeld niet gewend en ik vond de aanblik van een stoel met beugels ook vrij confronterend. Ik denk dat ik het associeerde met onmacht en een verlies van controle, vooral in combinatie met het op de rug liggen.
In de praktijk had ik dat gevoel van onmacht tijdens de bevalling juist helemaal niet, maar toen had ik ook geen energie om bewust bij die dingen stil te staan en deed ik gewoon wat nodig was.
Ik hoop dat je gelijk hebt!quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:07 schreef huuphuup het volgende:
maar goed, ik was dan ook 25misschien is het de leeftijd
![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:07 schreef huuphuup het volgende:
maar goed, ik was dan ook 25misschien is het de leeftijd
![]()
vast wel!quote:
Dat dus.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
Berusting en acceptatie zijn echt sleutelwoorden.
Ja dat ja.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind deze zwangerschap ook juist minder zwaar, maar ook minder onbezorgd. Bij Jen ging er zelden door mn hoofd wat er mis kon gaan... En nu.. tja... Minder... Zo ging er wel ff door mn hoofd "wat nou als" met dat hele bloedgebeuren...
Ja en nu hangt er bij mn ouders een geboorte kaartje van een meisje dat bij de geboorte is overleden... Dan moet ik ook even slikken...
Nou ja, om dat kaartje kon ik niet echt heen zeg maar... Het hangt heel fijn onder de echofoto van mijn kleine meisje...quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja dat ja.
Ik heb echt helemaal nergens last van en dat is aan de ene kant fijn, aan de andere kant maakt het me ontzettend onzeker, juist omdat je je bewust bent van wat er allemaal mis kan gaan en wat je allemaal zou missen dan. Lastig.
En tv-programma's of verhalen van mensen met doodgeboren kindjes sla ik ook over. Ik trek het echt niet, het idee alleen al. Krijg er een heel naar gevoel van in mn keel en buik.
Flugel, wat mij enorm hielp was het denken aan ópen. open deuren open monden maar ook dat elke wee er voor is om die baarmoedermond open te maken. Dus daalde ik in gedachten af en probeerde het voor me te zien. Het beeld klopte vast niet maar hielp mij wel door weeen(storm) heen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Het ging mij vooral om de toevoeging in je psot "gelukkig heb ik thuis geen beugels" en "ik blijf bij mijn baarkruk" of woorden van die strekking.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het begrijpt.
Tijdens de tour in het ziekenhuis hebben we het nog over de beugels gehad toen we ze verstopt achter in een kast zagen, die gebruiken ze bijna nooit hier in het ziekenhuis, dus daarom was ik verbaasd.
En als ik nu de opmerking krijg dat ik me niet goed heb voorbereid terwijl ik een paar weken geleden nog onderwerp van een heksenjacht was omdat ik me te goed had voorbereid neem ik dat even niet serieus.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bovendien wordt je niet vastgebonden in de beugels en kan de baarkruk in het ziekenhuis ook.
Je kan ook op handen en voeten gaan zitten... Jeetje je hebt zoveel standen, en je weet pas wat fijn is als je eenmaal bezig bent.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Alleen als je onder begeleiding van je eigen VK bevalt is de baarkruk een optie. Tenminste, zo werkt het hier in het ziekenhuis. Zodra overgedragen is aan de gyn gaat de baarkruk aan de kant. Maar de verlosbedden hier kunnen wel weer alle kanten op en in alle standen gezet worden die je jezelf maar voor kunt stellen. Er zit ook een soort van 'zitstand' bij en ik denk dat ik die zeker uit ga proberen...
Nee klopt, een positieve instelling alleen niet, maar een negatieve instelling kan het wel heel moeilijk maken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
Maar we moeten natuurlijk ook niet vergeten dat de ene bevalling nu eenmaal zwaarder is dan de andere. Het lijkt me duidelijk dat je instelling en de verwachtingen die je tevoren hebt belangrijk zijn, maar met een positieve houding alleen maak je een bevalling niet 'goed te doen'.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan ook op handen en voeten gaan zitten... Jeetje je hebt zoveel standen, en je weet pas wat fijn is als je eenmaal bezig bent.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Ik wilde in bad bevallen... Dat was het helemaal... Nou toen ik eenmaal bezig was konden ze dat bad ergens stoppen waar de zon niet schijnt... Echt niet dat ik in bad wilde.
Dat weet ik eigenlijk niet meer.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mocht na de pethidineprik niet eens meer zitten.
ik ook niet maar dat ding sloeg ook zo aan dat ik dat niet eens meer konquote:Op donderdag 22 juli 2010 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mocht na de pethidineprik niet eens meer zitten.
Ahhh, wat lief!quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
vast wel!
Jij komt zo rustig en kalm over, dat gaat vast helemaal goed komenen het slaat helemaal nergens op maar mijn gevoel zegt me dat jij een hele leuke mama zult zijn
![]()
NEE, ik heb nu ook aangegeven AB-SO-LUUT geen pethedine wil hebben. Onder geen voorwaarde. Echt niet. Ga ik straks weer 100x van mn stokje..quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:59 schreef Leandra het volgende:
De dames die bij een eerdere bevalling een pethidineprik hebben gehad, zouden jullie het weer doen?
Juist als controlfreak lijkt het me enorm moeilijk als je zo wegvalt en dergelijke.
Wat een rare opmerking.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:07 schreef Claudia_x het volgende:
Maar dat vragen om een ruggenprik als je in de eindfase zit valt niet te vergelijken met vragen om een ruggenprik als je op 3cm ontsluiting blijft steken en de weeen niet ophouden. Op een bepaald moment raak je te uitgeput.
Nou ik snap m wel hoor... Jij hoefde misschien nog een uurtje en dan was het klaar... Bij 3 cm en niet willen vlotten... Dan heb je nog ff...quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:09 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking.
Ik snap wel dat ik hem niet kreeg hoor, dat kan gewoon niet meer. Maar ik denk dat mijn gevoel op dat moment net zo ruggeprikwaardig was.
ik heb het uit een boek wat ik kreeg van mijn mensendieckjuf. Het fijne vond ik dat ik wat te doen had om mij van dat gevoel (hierna te noemen:pijn) af te leiden. Als een soort masochist liggen wachten op het hoogtepunt omdat die het meeste werk deed voor mijn gevoel, en dan het immer goddelijke afzwakken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:56 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ahhh, wat lief!Ik heb er wel vertrouwen in, maar toch blijft het spannend omdat het nog zo moeilijk voor te stellen is...
@debuurvrouw: dat is ook wat ze bij yoga zeggen, heb ik begrepen. Dat je je moet voorstellen dat je een bloem bent die opengaat (als ik het zo schrijf dan lijkt het heel stom maar ik snap het beeld wel).![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Projectie. Sorry!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Wat bagatelliserend zeg.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ik snap m wel hoor... Jij hoefde misschien nog een uurtje en dan was het klaar... Bij 3 cm en niet willen vlotten... Dan heb je nog ff...
Das niet bagatelliserend... Dat zijn gewoon de feiten...quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:17 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Wat bagatelliserend zeg.
Nogmaals, ik vind het terecht dat ik hem niet meer kreeg. Dat snap ik volkomen, heb daar ook geen enkele nare gevoelens verder bij.
Ik dacht ook dat ik dood ging.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is absoluut zo, Groofsken! Ik wilde je gevoel er ook niet mee miskennen. Ik denk dat ik er iets in proefde van 'iedereen maakt wel een moment mee dat het te veel wordt en als je je daar maar overheen zet...'. Het zal wel iets zijn waar ik zelf nog mee zit. Ik heb me nooit iets aangetrokken van mensen die vinden dat iedereen het zonder ruggenprik moet kunnen, maar het steekt me toch dat mensen niet begrijpen hoe uitzichtloos de situatie op dat moment voelde, zo uitzichtloos dat ik oprecht liever dood wilde, niet vanuit een paniekerig gevoel maar vanuit berusting. Dat is heel eng.
Projectie. Sorry!
Heksenjacht is ook overdreven, was het alleen even zat dat weer iets wat ik zei verdraaid werd tot iets wat ik niet zo bedoelde en daar vervolgens negatief op werd gereageerd.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
vast wel!
Jij komt zo rustig en kalm over, dat gaat vast helemaal goed komenen het slaat helemaal nergens op maar mijn gevoel zegt me dat jij een hele leuke mama zult zijn
![]()
Pessie vind je heksenjacht niet wat overdreven?
Ik snap wel dat je je op de kast gejaagd voelt, maar er zijn ook genoeg mensen hier in Z&G die je van alle kanten tips proberen te geven en begrip proberen te tonen. Wellicht dat eea te maken heeft met je vraagstelling. Als je gevraagd had worden die beugels echt zoveel gebruikt? Dan komt dat iets anders over dan ik snap die beugels niet.
En verder maakt het mij allemaal niet uit hoe naief of juist niet een ander in zn zwangerschap/bevalling staat, ik zou het alleen zo jammer voor jou vinden als je straks met een heel naar gevoel op je eigen bevalling terug kijkt omdat het heel erg anders is gelopen dan je gehoopt of verwacht had.
Berusting en acceptatie zijn echt sleutelwoorden.
Dat je volgens de buitenwereld nog maar een uur (of drie?) moet, zegt niks over hoe je je voelt in het moment. Over hoeveel pijn je hebt, hoe moe je bent, hoe wanhopig je je kunt voelen, hoe zwaar het is op dat moment.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das niet bagatelliserend... Dat zijn gewoon de feiten...
Ik ben nog geen vrouw tegen gekomen die na een bevalling zei, dat doen we meteen nog een keer... Op het eind zitten volgens mij de meeste vrouwen er totaal doorheen... Maar dan ben je er tenminste bijna..quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:19 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat je volgens de buitenwereld nog maar een uur (of drie?) moet, zegt niks over hoe je je voelt in het moment. Over hoeveel pijn je hebt, hoe moe je bent, hoe wanhopig je je kunt voelen, hoe zwaar het is op dat moment.
Ik vind het geven van een ruggeprik ook een heel ander verhaal in die twee verschillende situaties. Ik vind het vragen om een ruggeprik anders.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:20 schreef Leandra het volgende:
Waarmee ik overigens geen waardoordeel wil geven.... het is idd een ander verhaal als je op 3 cm blijft steken en al uitgeput begint te raken.
Dat punt hoor je toch te bereiken als je bevalt? Althans, dat begrijp ik van verreweg de meesten.quote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:22 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ik vind het geven van een ruggeprik ook een heel ander verhaal in die twee verschillende situaties. Ik vind het vragen om een ruggeprik anders.
Nou ja, ik zal er nu niet meer op ingaan.
Ik vind het bagatelliserend en gevoelsondermijnend. Ik ben weg.
Nee klopt, dat gaf ik ook een beetje aan, je denkt dat je doodgaat (en wij gingen pas om 23.00 naar het ziekenhuis, en zoonlief was er om 02.45, dus het kan nooit lang meer geduurd hebben toen ik dacht dat ik doodging).quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:19 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat je volgens de buitenwereld nog maar een uur (of drie?) moet, zegt niks over hoe je je voelt in het moment. Over hoeveel pijn je hebt, hoe moe je bent, hoe wanhopig je je kunt voelen, hoe zwaar het is op dat moment.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik heb het uit een boek wat ik kreeg van mijn mensendieckjuf. Het fijne vond ik dat ik wat te doen had om mij van dat gevoel (hierna te noemen:pijn) af te leiden. Als een soort masochist liggen wachten op het hoogtepunt omdat die het meeste werk deed voor mijn gevoel, en dan het immer goddelijke afzwakken.![]()
Maar ik ben weer weg hier. Bemoeikip dat ik er ben![]()
ik heb drie keer niks gekregen, drie keer in het ziekenhuis bevallen en het bevalt () mij heel goed.
Lekker man, geen zooi thuis, goeie werkhoogte en ik mag daar ook gewoon mijn gang gaan.
Ff soort van offtopic toen ik op de kraamafdeling werkte was daar een vrouw die zo baalde dat ze naar het ziekenhuis moest. die had een stuk van haar parketen heel veel kaarsjes mee. en muziek. Moesten wij daar tussendoor manouvreren zonder in de fik te vliegen enzo
die had zo'n vast beeld van hoe het moest zijn. Maar ja, bevallen is niet een romantische *kaarsje*wijntje*kaasplankje* gebeurtenis imho, da's gewoon hard werken.Uiteindelijk moest ook alles uit en weg vanwege nvo en een hoop gedoe.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben nog geen vrouw tegen gekomen die na een bevalling zei, dat doen we meteen nog een keer... Op het eind zitten volgens mij de meeste vrouwen er totaal doorheen... Maar dan ben je er tenminste bijna..
hahaha dat zei ik ook.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
Hij was een halve minuut oud en lag op mijn buik, en toen heb ik letterlijk gezegd "Viel mee, doen we nog een keer".
Ik had alleen niet gedacht dat het zo lang zou duren![]()
Respect!quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
Hij was een halve minuut oud en lag op mijn buik, en toen heb ik letterlijk gezegd "Viel mee, doen we nog een keer".
Ik had alleen niet gedacht dat het zo lang zou duren![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha dat zei ik ook.
"nou zo wil mama er nog wel tien hè" zei ik tegen haar
de gyn zei nog, zal ik je eerst even hechten?
![]()
Het lijkt mij héél vervelend. Maar goed, ik ben een extreme controlfreak.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:25 schreef pessie het volgende:
Debuurvrouw wat denk je dan van lachgas?
ik denk dat je mijn stukje negatiever leest dan ik het bedoeld heb. Echtquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:18 schreef pessie het volgende:
[..]
Heksenjacht is ook overdreven, was het alleen even zat dat weer iets wat ik zei verdraaid werd tot iets wat ik niet zo bedoelde en daar vervolgens negatief op werd gereageerd.
Ik vroeg me inderdaad af of die beugels zoveel gebruikt worden in Engeland, omdat ik had begrepen dat ze in Nederland eigenlijk niet gebruikt worden. Verder had ik het idee dat ze erg lang in die houding gelegen heeft, maar dat kan de montage zijn.
Daarnaast heb ik zelf absoluut niet het idee er zo naïef in te staan (in tegenstelling tot wat de meesten hier denken) ja ik wil het allerliefste thuis, maar als dit kind blijft zitten tot 41 weken (en die kans is volgens mij erg groot) dan zal ook ik naar het ziekenhuis moeten. En wanneer de bloeddruk stijgt ook. En wanneer ik meconium houdend vruchtwater heb ook. En wanneer ik er helemaal doorheen zit en ga gillen om een ruggeprik à la "60 baby's per uur" dan ook...
Maar dat betekent niet dat ik dat nu wil. Ik kan die beslissing ook nog nemen op het moment dat ik werkelijk echte weeën heb en kan beoordelen hoeveel pijn ze doen. Heb nog nooit echte weeën gehad, en die voorweeën waren bij mij gewoon meer een beetje gezeur dan dat het pijn deed. Denk dat de echte pijn nog moet komen.
[..]
hahaha dat zei ik ook.
neuh gewoon een speeltuin in de buurtquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:37 schreef Ticootje het volgende:
Heb je zo'n schelp huup? 1 kant zand de andere water
Gut, daar had m'n moeder het nog over gisteren..... bij mijn ouders stond er zo'n ding toen de jongens klein waren, en die heeft ze aan de buurvrouw gegeven toen die kleinkinderen kreeg.... ik vermoed dat die schelp met zo'n anderhalf jaar weer terug kan naar m'n ouders, dan is het jongste kleinkind van de buren ook net uit de schelpleeftijdquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:37 schreef Ticootje het volgende:
Heb je zo'n schelp huup? 1 kant zand de andere water
Kinderen en de combi zand en waterquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gut, daar had m'n moeder het nog over gisteren..... bij mijn ouders stond er zo'n ding toen de jongens klein waren, en die heeft ze aan de buurvrouw gegeven toen die kleinkinderen kreeg.... ik vermoed dat die schelp met zo'n anderhalf jaar weer terug kan naar m'n ouders, dan is het jongste kleinkind van de buren ook net uit de schelpleeftijd
nee, klopt, maar het lijkt me verschrikkelijkquote:Op donderdag 22 juli 2010 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
Maar je hebt die beugels toch ook niet geprobeerd, freecell? Je wordt er niet in vastgebonden! Het is gewoon een extra rustpunt, net als een kussentje in je rug, zeg maar.
meldquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben nog geen vrouw tegen gekomen die na een bevalling zei, dat doen we meteen nog een keer... Op het eind zitten volgens mij de meeste vrouwen er totaal doorheen... Maar dan ben je er tenminste bijna..
[..]
hahaha dat zei ik ook.
Kon jij nog praten tijdens de weeënstorm?quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:57 schreef freecell het volgende:
[..]
nee, klopt, maar het lijkt me verschrikkelijk![]()
[..]
meld2x
Deed het pijn? Ja! Zou ik het zo nog een keer doen? JA! En dat zei ik tijdens de bevalling ook alén 5 minuten er na
[..]geniaal
Nou, ergens midden in die weeënstorm (fluiten jongens, fluiten werkt beter dan puffenquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:09 schreef pessie het volgende:
[..]
Kon jij nog praten tijdens de weeënstorm?
Blijkbaar kunnen een hoop vrouwen hun man nog prima afbekken... Dus..quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:09 schreef pessie het volgende:
[..]
Kon jij nog praten tijdens de weeënstorm?
Ja daar ben ik bij mezelf wel benieuwd naar.... hoe dat gaatquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blijkbaar kunnen een hoop vrouwen hun man nog prima afbekken... Dus..
Ik was ff bezig met iets anders... Het is echt niet in me opgekomen om M. volledig af te branden... Alsof het voor hem zo leuk is om zn vrouw zoveel pijn te zien hebben.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja daar ben ik bij mezelf wel benieuwd naar.... hoe dat gaat
Stiekem is het best te doenquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blijkbaar kunnen een hoop vrouwen hun man nog prima afbekken... Dus..
Eens met datquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik was ff bezig met iets anders... Het is echt niet in me opgekomen om M. volledig af te branden... Alsof het voor hem zo leuk is om zn vrouw zoveel pijn te zien hebben.
Ja je gaat er maar ff vanuit dat een man toch wel erg veel van zn vrouw houdt enzo...quote:
Nee, maar destijds was mijn vader er de hele tijd bij aanwezig, en toen haalde ik het nog niet eens in mijn hoofd om mijn vader van repliek te dienen, laat staan afblaffen....quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik was ff bezig met iets anders... Het is echt niet in me opgekomen om M. volledig af te branden... Alsof het voor hem zo leuk is om zn vrouw zoveel pijn te zien hebben.
Nou tijdens mijn bevalling probeerde M. ook wat te helpen met masseren.. En dan ga ik er ook geen doekjes om winden als het niet prettig is.. Maar je man als oud vuil behandelen, verrot schelden enz.. Sory dat gaat mij echt te ver.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar destijds was mijn vader er de hele tijd bij aanwezig, en toen haalde ik het nog niet eens in mijn hoofd om mijn vader van repliek te dienen, laat staan afblaffen....
Tegen N. daarentegen zeg ik gewoon wat ik van dingen vind, ook als die mening hem niet zal bevallen
Dus niet dat ik er op zit te wachten dat het zal gebeuren, meer dat ik mezelf afvraag of ik meer te bitchen heb als er iemand bij is tegen wie ik gevoelsmatig wel "mag" bitchen, of beter gezegd; tegen wie ik me niet hoef in te houden.
Nee okay, als oud vuil behandelen is wat anders, maar ik kan me zomaar voorstellen dat ik dan niet heel diplomatiek "Lieverd, het is niet fijn als je dat blijft doen" ga zeggen op zo'n momentquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou tijdens mijn bevalling probeerde M. ook wat te helpen met masseren.. En dan ga ik er ook geen doekjes om winden als het niet prettig is.. Maar je man als oud vuil behandelen, verrot schelden enz.. Sory dat gaat mij echt te ver.
Op dat moment STOP! en tussen 2 weeën even zeggen dat het echt niet fijn is kan toch ook?quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee okay, als oud vuil behandelen is wat anders, maar ik kan me zomaar voorstellen dat ik dan niet heel diplomatiek "Lieverd, het is niet fijn als je dat blijft doen" ga zeggen op zo'n moment
Yep, het was ook nog een keer zijn eerste kleinkind, ondertussen was hij zijn papieren voor de volgende dag aan het doornemen, een speech aan het voorbereiden en alle andere dingen die hij anders op dat moment thuis zou hebben gedaan, tot het echte werk begon.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:41 schreef pessie het volgende:
Weet je Leandra, eigenlijk vind ik het best wel heel bijzonder dat je vader erbij was bij je eerste kind. Wat vond hij er zelf van? Heeft hij zelf echt gezien hoe zn kleinzoon geboren werd? Vaak hoor je wel dat iemand haar moeder erbij heeft, maar jij bent de eerste van wie ik hoor dat je vader erbij was.
Nee, dat bedoel ik met doekjes..quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee okay, als oud vuil behandelen is wat anders, maar ik kan me zomaar voorstellen dat ik dan niet heel diplomatiek "Lieverd, het is niet fijn als je dat blijft doen" ga zeggen op zo'n moment
Ja okay, dat verwacht ik van mezelf ook wel eigenlijk, ik zie mezelf hem ook niet vervloeken om wat hij me "aangedaan" heeft ofzo, maar ook een "Doe maar ff niet" kan er op een stuk of wat verschillende tonen uitkomen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik met doekjes..
Maar ik kon er redelijk uitkrijgen "Doe maar ff niet"...
Elke manier is vriendelijker dan roepen dat het een afgrijzelijke hondelul is dat ie op moet rotten en dat ie het voortaan lekker met de hond kan doen..quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja okay, dat verwacht ik van mezelf ook wel eigenlijk, ik zie mezelf hem ook niet vervloeken om wat hij me "aangedaan" heeft ofzo, maar ook een "Doe maar ff niet" kan er op een stuk of wat verschillende tonen uitkomen.
Ja, maar dat is toch niet vreemd?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:17 schreef freecell het volgende:
Hier was het meer
'neeneenee!'
'Moet ik stoppen?'
nee
'moet het anders?'
JAAA!
dat soort gesprekken
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Elke manier is vriendelijker dan roepen dat het een afgrijzelijke hondelul is dat ie op moet rotten en dat ie het voortaan lekker met de hond kan doen..
nopequote:
Ik kan me niet voorstellen dat ik dat zou zeggen tegen mn man (hij heeft trouwens geen hond, dus wordt lastig).quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Elke manier is vriendelijker dan roepen dat het een afgrijzelijke hondelul is dat ie op moet rotten en dat ie het voortaan lekker met de hond kan doen..
Ja okay, het de man verwijten dat hij een klootzak is want als hij geen klootzak was dan had zij nu geen pijn geleden is dus echt alleen maar van de film (en de SBS6 seriequote:Op donderdag 22 juli 2010 13:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geloof me, er zijn vrouwen die menen dat het erbij hoort...quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:22 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ik dat zou zeggen tegen mn man (hij heeft trouwens geen hond, dus wordt lastig).
En ik maar denken dat ik zo beschaafd wasquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geloof me, er zijn vrouwen die menen dat het erbij hoort...
quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Het is al half 2Op patatdag gaat alles een stuk sneller
Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen in washandjes bijten en knijpen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
ik heb geen woord gezegd tijdens de bevalling. Ik had wel wat anders aan mn hoofd.![]()
en mn schoonmoeder die na de bevalling vroeg of ik B. nog had geslagen en gebeten. Kom op hey doe even gewoonB. had met liefde al mijn pijn weg willen nemen, wat schiet ik ermee op om hem te slaan/bijten. Reageer je op een kussen af ofzo.
vast wel, kan het me voorstellen hoor, zeker als je het hoogtepunt van een wee hebt. Zoals gezegd, ik zat onder de douche in een stoel en op het hoogtepunt zette ik mn voet tegen het douchewandje, dan kon ik een soort tegendruk geven ofzo, dat was prettig. Ik kan me dus voorstellen dat als je op bed moet blijven liggen (of wilt blijven liggen!) dat je in een kussen/washandje knijpt of bijt, of dat je de hand van je man knijpt ofzo.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:34 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat vrouwen in washandjes bijten en knijpen.
Je had gewoon moeten gaan persen.. Je lag er toch.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:57 schreef flugeltje het volgende:
Ik ga er nu nog helemaal niets over zeggen, ik heb namelijk geen flauw idee hoe ik ga reageren. Dat zal vast ergens inhangen tussen een hysterische bootwerker en een timide in zichzelf gekeerd meiske... Ik vind mezelf stoer, maar misschien blijft daar niets van over zodra ik daadwerkelijk lig te bevallen. Jullie lezen achteraf wel hoe het uitgepakt heeft
Ik lag net op de verloskamer![]()
![]()
Omdat ik Willem eigenlijk alleen 's avonds nog goed voel besloot de gyn dat er maar even een ctg gemaakt moest worden en aangezien het druk was in de ctg-kamer mocht ik effe in de verloskamer liggen. Martijn heeft meteen effe z'n stoel uitgetest en er hoeft geen kussentje voor 'm meeWel bizar, terwijl we daar lagen werd er in de kamer naast ons gewoon een beepje geboren
Horen we ineens in het tussenhokje een baby krijsen
Toen kregen we het allebei wel heel even bijna te kwaad met de gedachte dat wij binnen 2 weken ook dat geluid te horen krijgen....
![]()
Maar CTG was prima in orde, bloeddruk 130/70 geen eiwit te bekennen en TWEE kilo aangekomen afgelopen week. Die zitten volgens mij allebei op m'n voeten geplakt
Ik ga gewoon voor de 42 weken![]()
hahahhahaquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je had gewoon moeten gaan persen.. Je lag er toch.
Hm die wou ik al doen voor fluugs vanwege de volle maan...quote:
haha... Nou voor jou is het ook een gevaarlijke datum.. Wie weet...quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:08 schreef pessie het volgende:
[..]
Hm die wou ik al doen voor fluugs vanwege de volle maan...
27 dan? Risico op datum tweeling... (maar dat hadden we sowieso al).
Fluugs fijn dat je bloeddruk en je eiwit goed waren! Apart he liggen in een verloskamer terwijl je een CTG krijgt.
Breinaald werkt ook wel.quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:09 schreef huuphuup het volgende:
oh das idd wel een mooie datummisschien toch maar voor die volle 2 weken gaan nog dan
![]()
en sja ik weet niet, inwendig onderzoek doen ze echt alleen indien noodzakelijk ivm infectie enzo. Als t niet nodig wordt gevonden dan wordt t niet gedaan.
Ahja Martijn, bij Wibra verkopen ze ook haaknaalden hoor, hoef je die van t ziekenhuis niet mee te nemen. Ze kosten maar 50 cent ook nog!
Jij moet voor de 25e gaanquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:07 schreef Ticootje het volgende:
Weet je wat raar is... Het is gewoon al bijna augustus... En dan ben ik..
Dat zou echt maf zijnquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:10 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Jij moet voor de 25e gaandan ga ik voor de 9e, deal?
<3
jaquote:
quote:
Gewoon omdat het kanquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
jaen niet eens buitensporig onmogelijk
ik vind het ook zo grappig dat mn buurmeisje ook zwanger is, zij is de 22e januari uitgerekend. Als ik nou een weekje eerder beval (op mn eigen verjaardag) en zei een week later, dan hoeven ze maar 1 kraam te sturen
t zijn toch kleine huisjes dus weinig schoon te maken enzo, kan de kraam over en weer rennen
Boh, sorry Huups kusjeknuffelkroelquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
tsk!
k zet je tshirt weer te koop hoor!
nou vooruit dan maar weerquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Boh, sorry Huups kusjeknuffelkroel
Vette happen zijn sowieso een beetje zwangerschapsgerelateerd...quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:23 schreef huuphuup het volgende:
[..]
nou vooruit dan maar weer
*na-snift*
trouwens, on a different note... voor de liefhebbers van tortilla chips, bij Oil&Vinegar hebben ze 'smoked' en die is echt goddelijk!!
hoe is dit zwangerschapsgerelateerd? geen idee, misschien als je hem om 3 uur 's nachts leegsnaaitmaar ik moest t even delen
noh!quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:27 schreef pessie het volgende:
[..]
Vette happen zijn sowieso een beetje zwangerschapsgerelateerd...
Net bordje friet met frikandel op. Had ik opeens zoveel zin in...
Ik heb het eerste trimester bizar veel frikandellen en gekookte eieren gegeten. Nu aan het einde zit ik op +14. Vind ik nog steeds best netjes.quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh nou de vette dingen gaan er hier veel beter in dan de gezonde hoor helaas.
Ik hoop echt dat als de misselijkheid wegtrekt, die moeite met bepaalde groente ook optrekt trouwens anders voorspel ik niet veel goeds voor mijn gewicht
Hoezo zonder kind???quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:09 schreef Cantare het volgende:
Maar voor jou duurt het ook nog ff, voor een aantal van ons niet![]()
Als een ervaren bevalster zoiets zegt dan denk ik trouwens wel even: * slik*...![]()
Shirley 21 wekenveel plezier op de camping!
Wij gaan trouwens morgen voor een weekje nog op vakantie... onze laatste zonder kind![]()
![]()
Oh, kan makkelijk.. Je geeft gewoon je sleutels ff af en legt m uit waar de koelkast staat..quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:13 schreef Cantare het volgende:
Of ik beval zo ff en laat 'm dan een weekje ergens logeren zodat wij nog ff op vakantie kunnen...
Oh en het wordt dus een jongen?quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:13 schreef Cantare het volgende:
Of ik pers dat kind er straks vast uit en laat 'm dan een weekje ergens logeren zodat wij nog ff op vakantie kunnen...
Je hebt al uitgelegd dat je geen geld terug krijgt...quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:18 schreef Cantare het volgende:
Ja, als het een meisje is dan moet ik d'r terugstoppen van mn man
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |