abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84265827
Het vorige topic: Zwangerschap en geboorte deel 671

2010
Juli:
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
29 juli 2010: sanger (papa)

Augustus:
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier

September:
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry *** (meisje)
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic *** (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
27 december 2010: mrien

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
23 januari 2011: ik80lll
28 januari 2011: Vanyel

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
08 februari 2011: HuupHuup

Maart:
10 maart 2011: stengeltje

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 20% gewijzigd door Claudia_x op 20-07-2010 12:03:28 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84265853
Geen paraplof... Ik wil ff een grote partytent halen, ik hoop namelijk op goed weer als de kleine er is, kan ik lekker buiten zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84265977
Ha hoi, ik heb ook weer eens even tijd om achter een computer te zitten. Ik heb allemaal leuke onderwerpen gemist zag ik. Nog een voor de stats: ik werd na een jaar - 5 dagen pas weer ongesteld. Heerlijk! Ik heb wel heel lang (een) nachtvoeding(en) gegeven, toen dat ophield was het rap over met de pret.

Wij hebben vandaag de 20-weken echo, met 19 weken en 4 dagen al. Ik zit hier de klok om te kijken, ik vind het zo spannend! De vorige keer hadden we al een geslachtsbepaling gedaan met 18 weken, nu niet i.v.m. vakantie en het feit dat de echo relatief vroeg is. Vanmiddag kan ik dus gericht gaan shoppen, mits ik niet bewzijk in de hitte

Huup vandaag ook een echo, spannend! Hopelijk zie je een mooi stuiterkindje
Leandra, gelukkig heb ik je voorgevoel onthouden, wat leuk!
pi_84266010
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:12 schreef Jore het volgende:
Ha hoi, ik heb ook weer eens even tijd om achter een computer te zitten. Ik heb allemaal leuke onderwerpen gemist zag ik. Nog een voor de stats: ik werd na een jaar - 5 dagen pas weer ongesteld. Heerlijk! Ik heb wel heel lang (een) nachtvoeding(en) gegeven, toen dat ophield was het rap over met de pret.

Wij hebben vandaag de 20-weken echo, met 19 weken en 4 dagen al. Ik zit hier de klok om te kijken, ik vind het zo spannend! De vorige keer hadden we al een geslachtsbepaling gedaan met 18 weken, nu niet i.v.m. vakantie en het feit dat de echo relatief vroeg is. Vanmiddag kan ik dus gericht gaan shoppen, mits ik niet bewzijk in de hitte

Huup vandaag ook een echo, spannend! Hopelijk zie je een mooi stuiterkindje
Leandra, gelukkig heb ik je voorgevoel onthouden, wat leuk!
Jij weet wat Leandra krijgt
pi_84266197
Leuk die echo's. Maakt het hele verhaal zoveel echter.
Kan me niet voorstellen dat je een kind moet krijgen (zoals mijn moeder etc) zonder er ooit een blik op te hebben geworpen. Dan is het volgens mij pas echt moeilijk om het echt te maken in je hoofd.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:20:21 #6
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84266225
Jore, spannend, 20-weken echo! Ik hoop dat alles goed is!

quote:
ik laat het druk maken om de kolf en de borstvoeding weer ff zitten, ik zie wel hoe het gaat. Neem aan dat een kraamverzorgster en een verloskundige wel weten hoe en wat en anders mogen de oma's op pad.
Kheb nu alleen het gevoel dat ik me nergens druk om maak, heb geen zwangerschapscursus en bekijk op het moment zelf of ik thuis wil bevallen of naar het ziekenhuis ga, het voelt allemaal zo onvoorbereid.
Oh, ik schijn me veel te druk te hebben gemaakt en dat schijnt ook niet goed te zijn... En of je kraam weet van borstvoeding hangt een beetje af welk kraambureau je hebt. Borstvoeding kan de eerste weken nogal een uitdaging zijn en als je kraam daar niet al te handig mee is kun je eerder besluiten over te stappen dan je zou willen. Mocht je je nog in willen lezen: Borstvoeding van Stefan Kleintjes. Heb alleen nog geen praktijkervaring, maar ik vond dat het makkelijk las, en duidelijk was. Over een paar weken laat ik wel even weten of het in de praktijk ook een goed boek is!

Oh ja, over de kolf, ik heb van de lactatiekundige het advies gekregen om vantevoren even een lijstje te maken met waar je een kolf kunt huren in geval van nood.
pi_84266465
Oh, nog iets over kolven: ik heb mijn kolf bij een borstvoedingscentrum gekocht en ik mocht de verschillende kolven gratis uitproberen voor ik er een aanschafte! Er zit toch best veel verschil in elektrische kolven qua 'gevoel'.

De kolf die ik in de kraamweek meekreeg (Medela Symphony) om mijn productie op te krikken vond ik de allerfijnste kolf, maar als je een plaatje ziet dan begrijp je waarom het geen optie is om die dagelijks mee te nemen naar je werk:

pi_84266492
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:26 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, nog iets over kolven: ik heb mijn kolf bij een borstvoedingscentrum gekocht en ik mocht de verschillende kolven gratis uitproberen voor ik er een aanschafte! Er zit toch best veel verschil in elektrische kolven qua 'gevoel'.
In Delft?
pi_84266597
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In Delft?
Nee, in Amsterdam! Ze zitten nog vrijwel bij me om de hoek ook.
pi_84266696
Oh, dat is handig Claudia! Dat ga ik even onthouden!
hihi, vraag me alleen even af of je de kolfen dan daarzo 1 coor 1 ging testen?

Het kraamzorgbureau waar ik zit heeft borstvoedingsinfo-avonden in het ziekenhuis en ze hebben zo'n eigen lactatiekundige die langs kan komen en waar je naar toe kan en op de site staat dat alle kraamhulpen cursussen krijgen voor borstvoeding, dus ik denk dat dat wel goed zit.
pi_84266702
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:13 schreef Ticootje het volgende:

Jij weet wat Leandra krijgt
Ik ook, olifantengeheugen kan soms handig zijn.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:33:14 #12
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84266713
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:26 schreef Claudia_x het volgende:

De kolf die ik in de kraamweek meekreeg (Medela Symphony) om mijn productie op te krikken vond ik de allerfijnste kolf, maar als je een plaatje ziet dan begrijp je waarom het geen optie is om die dagelijks mee te nemen naar je werk:

[ afbeelding ]

Oh ik liet mn motor vaak op mn werk staan en nam alleen de schilden en flesjes steeds mee.
pi_84266729
Pfff ik trek het werken vandaag echt heel slecht.. Heel moe en veel last van mijn buik!

Echo dames, veel plezier en succes
pi_84266753
Ik heb trouwens deze kolf (kan ik tussendoor nog even een glaasje wijn drinken ):

dinsdag 20 juli 2010 @ 11:34:32 #15
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84266774
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens deze kolf (kan ik tussendoor nog even een glaasje wijn drinken ):

[ afbeelding ]
Ja ik twijfel tussen die en de PISA..
pi_84266987
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ik twijfel tussen die en de PISA..
Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik de Pump-in-Style niet heb genomen. Misschien hadden ze die niet in voorraad. Ik weet niet of je de Freestyle wel eens hebt gebruikt, maar die trilt behoorlijk. Ik moest er echt aan wennen, vooral omdat de Symphony zoveel zachter te werk ging.

Verder vind ik het een superkolf. Ik hoop dat ik hem deze keer langer kan gebruiken.
pi_84267057
Moguh voor de 2e keer

De bank ligt veeeel lekkerder dan mijn bed op één of andere manier misschien omdat ik mezelf helemaal in kan bouwen in de kussens.. Word dus nu echt pas wakker... wow!
Speklap mag van mij nog wel wat weken blijven zitten, tis meer dat ik die nachten zo zat ben.. dat gaat je zo opbreken en wat dat betreft wegen de laatste loodjes het zwaarst... slapen gaat prima, alleen elke 45 minuten eruit en dan 5 minuten minimaal vloeken van de pijn schiet niet zo op

Maar tis wel een heel fijn idee dat ik nu in 'the safe zone' zit Speklap is in elk geval 'af'! Het rommelt wel lekker, al zegt dat geen kont!

Huup, echo
pi_84267129
Ik heb overigens wel al een kolf in huis.. De Medela Swing, kwam een aanbieding tegen die ik niet voorbij kon laten gaan.. Maar nou ben ik ook de eerste 5 maanden sowieso thuis....
pi_84267143
Ohja, vandaag is je 37-weken-mijlpaal, Orea!
pi_84267178
Orea vandaag 37 weken! Mijlpaal! En Meldplicht!
En Huup, veel plezier bij de echo!
Ik moet volgende week voor een groeiecho, maar vind het eigenlijk niet zo boeiend want met de pretecho is Anna al helemaal opgemeten en ze is niet zo groot gelukkig. Dus ik zie het gewoon lekker als een leuke extra echo. En dan na 2 weken nog een keer!
Oh, en ik heb ook een mijlpaal vandaag, nog 2 maanden!!

Vanmorgen had mijn Lief op zijn nieuwe telefoon de wekker gezet. Man, wat gaat dat ding hard! Ik schrok me echt rot, en Anna blijkbaar ook, maar wel iets vertraagd, want na ongeveer een halve minuut werd ze toch wild! Ik voelde haar voor het eerst echt door de placenta heen!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:50:00 #21
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84267523
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik de Pump-in-Style niet heb genomen. Misschien hadden ze die niet in voorraad. Ik weet niet of je de Freestyle wel eens hebt gebruikt, maar die trilt behoorlijk. Ik moest er echt aan wennen, vooral omdat de Symphony zoveel zachter te werk ging.

Verder vind ik het een superkolf. Ik hoop dat ik hem deze keer langer kan gebruiken.
Trillen? De motor? Of de schilden?
pi_84267746
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Trillen? De motor? Of de schilden?
Allebei. Bij het kolven krijg je een sterk vibrerende sensatie. Iemand anders omschrijft dat hier treffender: "freestyle is quieter and maybe tickles more. that sounds so weird the pumps just feel very different. ameda is pure suction and freestyle sort of vibrates as it sucks."
pi_84267849
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

In Delft?
Daar is wel eerder dit jaar een nieuw borstvoedingscentrum geopend. Eentje is een kennis van mij. Kundige mensen
Of was je er al bekend mee?

Huup veel plezier bij de echo!

Orea, meldplicht

Ik droomde vannacht dat ik een jongetje kreeg. Het had blond haar maar stond ook meteen de volgende morgen rechtop in zijn bedje op mij te wachten. De eerste twee dingen zijn goed mogelijk maar dat laatste is toch iets onwaarschijnlijker dus ik geloof toch niet helemaal in mijn voorspellende gaven
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84267869
Ehm... er is toch ook een kolf-topic?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 20 juli 2010 @ 11:59:04 #25
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84267966
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 11:57 schreef tessie het volgende:
Ehm... er is toch ook een kolf-topic?
Ja en een stoppen met roken topic in lif... Dus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')