abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84323852
of vanaf buiten voelen bedoel je zeker!
pi_84323979
Gelukkig van buiten voelen ja. Met zn tweeën zwanger lijkt me de hel op aarde.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_84324094
ja, mij ook, ik schrok ervan!! Maar het zou wel grappig zijn eigenlijk!
pi_84324104
Ik weet nog helemaal niet hoe mijn placenta ligt

Ik ga het wel merken met de geslachtsecho met 16 weken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84324195
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:48 schreef Troeta het volgende:
ja, mij ook, ik schrok ervan!! Maar het zou wel grappig zijn eigenlijk!
Er zijn mensen die het doen, maar ik zou niet weten wat ik had gemoeten als de mijne geen ontbijt op bed had kunnen maken of in het algemeen zo'n beetje alles zou doen in huis op het moment. Brrrrrr.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_84324332
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Er zijn mensen die het doen, maar ik zou niet weten wat ik had gemoeten als de mijne geen ontbijt op bed had kunnen maken of in het algemeen zo'n beetje alles zou doen in huis op het moment. Brrrrrr.
Nou inderdaad!
Ik geloof dat jij en ik ons een beetje hetzelfde voelen momenteel en als de meneer niet heel veel deed zou het hier een pokke zooi zijn, niet normaal.
The way you rock'n'roll
pi_84324579
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

inderdaad oef
moet je wachten tot de een uitgespuugd is op de wc voordat de ander kan

DML ik wist het ook niet hoor! Het is dat de vk het toevallig zei bij de laatste echo anders had ik het ook niet geweten.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:05:48 #83
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84329488
Mijn hemel Ik zit nu op sbs dat programma te kijken maar het commentaar wat die vent levert ik had 'm al lang en breed naar huis geschopt/gescholden, dit is niet echt helpen
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_84330480
Ah, nog niemand bevallen gelukkig. Flugeltje....dit topic misschien?
Wanneer is de beste tijd trouwens om een afspraak te maken voor 3d echo? Want ik ben nog nieuwsgieriger naar ons kleintje nu ik de 20 weken echo heb gehad.
Het is nu weer lekker bewegelijk in m'n buik...wat zijn die schopjes toch heerlijk! Van de week voelde m'n lief het ook duidelijk, dat was zo'n mooi moment...
/egopost
Back in business.
pi_84331080
Ik vind die schopjes ook zo lief
Aan de ene kant ook heel herkenbaar van Lotte en toch ook weer niet
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:54:23 #86
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84331741
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:05 schreef Saffier het volgende:
Mijn hemel Ik zit nu op sbs dat programma te kijken maar het commentaar wat die vent levert ik had 'm al lang en breed naar huis geschopt/gescholden, dit is niet echt helpen
Ik heb ook gekeken. Ik ben het volledig met je eens. Heb manlief erbij gehaald en verteld dat als ie dat zou doen op dat moment ik hem ter plekke op zou knopen (hij had een of andere gymband in zn hand). Hij was het met me eens dat die man echt dom bezig was.
Ik was onder de indruk van die vrouw. Gewoon doorgaan terwijl je zo gedemotiveerd wordt .
Snappen jullie trouwens dat uitdrijven op je rug met je benen in de beugels? Ben zo blij dat ik thuis geen beugels heb...
En ik ga nog steeds voor mn baarkrukje
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 22:00:24 #87
5428 crew  miss_sly
pi_84332144
Ik ben ook bevallen op mijn rug met mijn benen in de beugels en dat ging heel prima. Ik wilde niet eens iets anders dan op mijn rug liggen. En die beugels waren wel gemakkelijk, konden mijn benen even rusten voor ik ze weer naar me toe moest trekken en was de afstand niet zo groot
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:04:37 #88
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84332387
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:54 schreef pessie het volgende:

[..]
En ik ga nog steeds voor mn baarkrukje
dat dacht ik ook van te voren... maar pfff.. toen ik erop zat was het echt prut! Dat was snel weg dat ding.
pi_84333133
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook bevallen op mijn rug met mijn benen in de beugels en dat ging heel prima. Ik wilde niet eens iets anders dan op mijn rug liggen. En die beugels waren wel gemakkelijk, konden mijn benen even rusten voor ik ze weer naar me toe moest trekken en was de afstand niet zo groot
Dat dus.
Na anderhalf uur kon ik mn benen niet meer behoorlijk zelf omhoog houden dus ik was best blij met die steunen (wij hadden geen beugels maar een soort voetsteunen waar ik mn voeten in kon zetten.)

Baarkruk heb ik ook gehad, uit noodzaak, vond het best prettig persen (alsof je op de wc zit ) maar echt comfortabel is anders, en je moet toch op bed gaan liggen uiteindelijk. En ik herinner me nog steeds niet hoe ik weer op bed terug ben gekomen met een hoofd halverwege geboortekanaal
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84333322
Met je benen heel wijd?
pi_84333480
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:22 schreef Vanyel het volgende:
Met je benen heel wijd?
haha ja, een kijkdoos

nee joh die steunen stonden gewoon euh, ja aan het voeteneind zeg maar. Wel een stukje uit elkaar, maar ik kon met gemak met mn knieën tegen elkaar zitten zonder dat het er heel spastisch uitzag
overigens kon het me op dat moment roesten hoe het eruit zag en met je benen wijd zit je toch wel tijdens het persen terwijl er drie man in je doos kijkt naar waar het hoofdje toch blijft
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84333506
Wat snap je daar niet aan dan pessie?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84333657
Huup, volgens mij doelt Vanyel op jouw overpeinzing hoe je terug in bed bent gekomen met het hoofdje halverwege het geboortekanaal. En dat was vast met je benen wijd
The way you rock'n'roll
pi_84333753
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Huup, volgens mij doelt Vanyel op jouw overpeinzing hoe je terug in bed bent gekomen met het hoofdje halverwege het geboortekanaal. En dat was vast met je benen wijd
oooooh
ja ongetwijfeld
nah t hing dr nog niet uit hè dus dat scheelt.

Maar gewoon, ik weet het echt niet meer, dat stukje is gewoon helemaal weg. Ik weet wel nog dat de verpleegster me van het bed afgetrokken heeft, ongetwijfeld heeft ze me er ook weer opgekregen maar t is gewoon weg.
Zo gek maar goed niet zo gek ook want ik was moe als een malle
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:32:11 #95
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84333806
Tessie, Pessie wil bevallen zonder te bevallen zeg maar. Maar wat er in zit zal er toch uitmoeten denk ik maar dan.

Stel nou dat je wel in het ziekenhuis terecht komt en je na twee uur persen echt je benen niet meer op kunt houden dan ben je blij met beugels/steunen. Kruk heb ik ook geprobeerd maar toen zat mijn kind vast dus was ook geen optie, rug en zij evenmin maar dat terzijde en ja ze is toch echt geboren.
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 22:34:25 #96
5428 crew  miss_sly
pi_84333925
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:32 schreef Books het volgende:
Tessie, Pessie wil bevallen zonder te bevallen zeg maar. Maar wat er in zit zal er toch uitmoeten denk ik maar dan.

Stel nou dat je wel in het ziekenhuis terecht komt en je na twee uur persen echt je benen niet meer op kunt houden dan ben je blij met beugels/steunen. Kruk heb ik ook geprobeerd maar toen zat mijn kind vast dus was ook geen optie, rug en zij evenmin maar dat terzijde en ja ze is toch echt geboren.
books, wat jammer nou dat je dit post. Ik dacht hetzelfde, maar dacht; laten we niet weer beginnen over pessie en het ziekenhuis

toevoeging: ik denk namelijk een beetje dat pessie daarom die post plaatste, om toch weern daarop uit te komen. En het is gewoon aan dovemansoren gericht allemaal, dus tja...
pi_84333979
Volgens mij bevallen de meeste vrouwen op hun rug met opgetrokken benen. Wat maakt het dan nog uit of er steunen bij zijn of niet? Toen ik in het ziekenhuis lag te bevallen, moest ik ook steeds zelf mijn benen vastpakken, maar toen ze gingen knippen voor de vacuumpomp, kwamen toch die steunen tevoorschijn. Vond het alleen maar prettiger en makkelijker, hoefde ik tenminste niet zelf mijn benen meer vast te houden, kon ik mijn energie tenminste helemaal op het persen richten. Ik snap niet wat daar nou ook alweer raar aan zou zijn volgens pessie hoor.
pi_84334024
Inderdaad, het is toch fijn als je al 2 uur aant persen bent dat je, je benen even kunt laten "rusten"
Ik denk dat ik niet meer omhoog kom als ik op die baarkruk zit..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84334065
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Dat dus
En eerlijk? Ik zou zelfs niet weten hoe je anders moet bevallen Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijn benen al zo vaak in die beugels had gezet bij de gynaecologe dat ik het de normaalste zaak van de wereld vond

Echt, pessie, soms snap ik niet hoe je denkt over bepaalde zaken

Ik herinner me zelfs dat ik net voor het persen nog tegen de vroedvrouw heb gezegd dat ik het al zo raar vond dat ik die beugels nog niet had gezien. Het bed waarop ik al de hele tijd lag werd namelijk pas net voor het persen omgebouwd. En ik tijdens de weeën maar zoeken achter het bed met de beugels Toch fijn als je je gedachten kunt richten op zo'n onbenulligheden
pi_84334122
Joh die beugels die zitten er voor niks, niemand die ze ooit gebruikt
The way you rock'n'roll
pi_84334328
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Joh die beugels die zitten er voor niks, niemand die ze ooit gebruikt
die beugels zijn voor de gyn joh!
kan ie zn blikje cola en zn broodje kwijt op de ene en op de andere even steunen en zuchten (schiet toch es op mens ik moet plassen!)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84334464
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:42 schreef huuphuup het volgende:

[..]

die beugels zijn voor de gyn joh!
kan ie zn blikje cola en zn broodje kwijt op de ene en op de andere even steunen en zuchten (schiet toch es op mens ik moet plassen!)
Ow, ow, ik geen eten in de verloskamer, niemand eten in de verloskamer
pi_84334503
Ik vond die beugels geweldig! En dankzij de beugels zien mijn benen er op de foto's best slank uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84334504
Haha, ach nou krijgen we toch geen reactie meer!
Huup, zit ik jou 3d echo aan mijn meneer te laten zien, met een foto van Amelie uit het foto topic. Helemaal lyrisch over de gelijkenis. Ziet meneer niks
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84334523
Echt pessie, als er één voordeel te noemen is van een bevalling in een ziekenhuis is dat het ziekenhuisbed (en toebehoren). Beugels, allerlei handgrepen, hekjes aan de zijkant... ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt. Nouja, niet van de beugels, maar ik had twee helpers mee (man en moeder) die mijn benen vasthielden want ik wilde dat zelf niet doen. Maar ik kon overal aan gaan hangen en trekken en doen, ik heb tegen de zijkanten geschopt en gesteund en geduwd, en ik snap heel goed dat iemand de beugels gebruikt. Heerlijk lijkt me dat, zelfs. Dus.
pi_84334611
Mannen

Ik had een mannelijke collega, die zelf een kind heeft, en hij kwam vragen of ik het geslacht al wist. Terwijl zijn vorige vraag was hoever ik was.
The way you rock'n'roll
pi_84334661
Ik herinner mij vooral dat ik niet doorhad of ik mijn ene been al dan niet goed vast had tijdens het persen. Goeie verdoving, dat wel
Maar de beugels heb ik enkel gebruikt om te rusten tussen twee persweeën door, het persen zelf was wel met opgetrokken benen.
pi_84334677
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:45 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Huup, zit ik jou 3d echo aan mijn meneer te laten zien, met een foto van Amelie uit het foto topic. Helemaal lyrisch over de gelijkenis. Ziet meneer niks

ik heb een vriend van me zelfs door middel van paint uit moeten leggen waar ie nou naar aan het kijken was. Hij zag het écht niet
nou ben ik ook niet altijd lyrisch over half gesmolten baby's op echo's maar ik vond die ene van mij wel heel duidelijk eigk

Ik heb ergens een foto waarop ze eigenlijk precies hetzelfde gezichtje trekt, zal straks eens kijken, nu even snel baby badderen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84334783
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mannen

Ik had een mannelijke collega, die zelf een kind heeft, en hij kwam vragen of ik het geslacht al wist. Terwijl zijn vorige vraag was hoever ik was.

Ik ken er nog zo één. Mijn schoonbroer (vader van 2 meisjes (3,5 jaar en bijna een jaar)) vond het blijkbaar vreemd dat Thomas (toen net 4 maand) nog niet los kon zitten terwijl zijn twee dochters allebei 10 maand waren toen ze alleen konden zitten

Ik denk dat sommige mannen soms vergeten wat wanneer ongeveer plaatsvindt.
pi_84334866
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik heb een vriend van me zelfs door middel van paint uit moeten leggen waar ie nou naar aan het kijken was. Hij zag het écht niet
nou ben ik ook niet altijd lyrisch over half gesmolten baby's op echo's maar ik vond die ene van mij wel heel duidelijk eigk

Ik heb ergens een foto waarop ze eigenlijk precies hetzelfde gezichtje trekt, zal straks eens kijken, nu even snel baby badderen
Zie, dat vind ik nu niet om te lachen
pi_84334891
Selectief geheugen die mannen
The way you rock'n'roll
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:58:38 #112
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84335233
Mij lijken die beugels dus echt een zaligheid en ik heb al gezien dat het bed op het ziekenhuis in alle standjes kan die ik maar kan bedenken, dus ik denk dat ik voor half zittend met de benen in de beugels ga... En misschien ga ik wel hysterisch krijsend op m'n knietjes. Ergo: We zien het wel, als ik het gevoel heb in twee te scheuren maakt het me vast niet meer uit in welk standje dat is

Bruiloft was okay, maar snel voorbij. Nu de avond weer in de redactieruimte doorgebracht. Ik zie mezelf trouwens niet meer in dit topic bevallen hoor Ik ga gewoon voor de volle 42 weken nu

Ik heb overigens niet alles teruggelezen nu, het gaat zo snel de laatste paar dagen

Maar wel gezellig zo

[ Bericht 0% gewijzigd door flugeltje op 21-07-2010 23:23:50 (typo) ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_84335535
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:35 schreef tessie het volgende:
Volgens mij bevallen de meeste vrouwen op hun rug met opgetrokken benen. Wat maakt het dan nog uit of er steunen bij zijn of niet? Toen ik in het ziekenhuis lag te bevallen, moest ik ook steeds zelf mijn benen vastpakken, maar toen ze gingen knippen voor de vacuumpomp, kwamen toch die steunen tevoorschijn. Vond het alleen maar prettiger en makkelijker, hoefde ik tenminste niet zelf mijn benen meer vast te houden, kon ik mijn energie tenminste helemaal op het persen richten. Ik snap niet wat daar nou ook alweer raar aan zou zijn volgens pessie hoor.
dat dus
(nou ja geen beugels maar wat huup had. was ook prettig met hechten)

oh ja en een baarkruk had me niets geleken..met rugweeen kon ik alleen liggen. en zelfs dat was niets...zitten was m niet geworden

[ Bericht 10% gewijzigd door Sonnetje85 op 21-07-2010 23:09:03 ]
pi_84335890
Nou, ik begrijp wel waarom pessie het een onprettig idee vindt. Ik ben gynaecologische onderzoeken bijvoorbeeld niet gewend en ik vond de aanblik van een stoel met beugels ook vrij confronterend. Ik denk dat ik het associeerde met onmacht en een verlies van controle, vooral in combinatie met het op de rug liggen.

In de praktijk had ik dat gevoel van onmacht tijdens de bevalling juist helemaal niet, maar toen had ik ook geen energie om bewust bij die dingen stil te staan en deed ik gewoon wat nodig was.
pi_84336074
Ja maar ze bracht het alsof het maar raar was wat daar gebeurde terwijl als ze al die shows zit te bekijken ze toch wel ziet dat bijna alle vrouwen op hun rug uiteindelijk bevallen.
Het is meer haar verwoording die af en toe doet denken alsof ze geen flauw benul heeft terwijl ze wel degelijk op de hoogte lijkt op andere vlakken.

Of het is allemaal die grote aversie met alles wat maar met het ziekenhuis te maken heeft, dat kan ook nog.
The way you rock'n'roll
pi_84336499
Och, ik interpreteerde het eerder als 'ik kan me niet voorstellen dat dat fijn is'. Het hele punt van bevallen is alleen dat je je daar vantevoren sowieso geen voorstelling van kunt maken en ook niet moet willen maken. Het is echt iets waar je op dat moment in opgaat en waar je dan zelf een manier voor moet vinden om mee om te gaan. Het is bijvoorbeeld fijn om te weten dat zoiets als een baarkruk bestaat, maar wat tijdens de bevalling voor jou het fijnst is weet je tevoren gewoon niet.

Je moet je kunnen overgeven. Dat is ook niet mijn sterkste punt (controlfreak!).
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:29:01 #117
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84336853
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:21 schreef Claudia_x het volgende:

Je moet je kunnen overgeven. Dat is ook niet mijn sterkste punt (controlfreak!).

Wat ik bij de pijnlijke voorweeen wel gemerkt heb is dat je initiële reactie altijd verzet is, kost me soms dan best wel moeite om de omslag te maken naar het overgave gedeelte en doorademen enzo. En dan is dit voorwerk natuurlijk nog niets vergeleken bij het echte werk straks. Ik hoop dat het me dan wel lukt om erin te duiken... Voor de ervaringsdeskundigen; hoe maakten jullie de omslag? (lukte het uberhaubt?)
pi_84336882
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:45 schreef BarbaBientje01 het volgende:
zo nog een keer dan

de echo

en t onzettend charmant slapende kind

En deze vind ik ook wel gelijken

echo

en kind

Ik herken haar op verschillende manieren op allebei de echofoto's absoluut terug, maar je ziet wel wat een verschil spekkies kunnen maken! Ik vermoed dat ze op peuterleeftijd wellicht veel meer trekjes van de niet zo spekkige echo zal hebben dan nu.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:36:21 #119
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84337178
Amelie

Idd zeg, duidelijke gelijkenis. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken bij Willem en of ik hem herken als hij eruit is...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84337376
dat gebeurde gewoon. ik schijn een uur lang echt van de wereld geweest te zijn.
hoefde k vrij weinig.voor te doen. bizar genoeg.
pi_84337587
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:29 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Wat ik bij de pijnlijke voorweeen wel gemerkt heb is dat je initiële reactie altijd verzet is, kost me soms dan best wel moeite om de omslag te maken naar het overgave gedeelte en doorademen enzo. En dan is dit voorwerk natuurlijk nog niets vergeleken bij het echte werk straks. Ik hoop dat het me dan wel lukt om erin te duiken... Voor de ervaringsdeskundigen; hoe maakten jullie de omslag? (lukte het uberhaubt?)
Ik weet het niet, ik heb er eigenlijk niet bij stil gestaan, de weeën begonnen en ik ging erin mee. Het was een soort berusting van oh okay, de bevalling is begonnen... en tegelijk liet ik het maar allemaal gaan want ik wist toch niet echt wat ik moest of kon doen. misschien is daar ergens wel een klein voordeel van geen cursus, hoewel ik me ook kan voorstellen dat juist voor mensen die controle willen die handvatten als puftechnieken prettig zijn

Gewoon vertrouwen in hebben, jij kan dit, je lichaam kan dit en het komt allemaal vanzelf, echt. En is t niet rechtom, dan linksom. En als je moeite hebt met loslaten van de controle dan is het misschien goed om te bedenken dat je lijf nu de controle neemt dus dat je nog steeds op een bepaalde manier zelf de controle hebt. Uiteindelijk doe jij het, en niet de gyn, niet de verloskundige, niet je man.

okay vooruit, als je een keizersnede krijgt doet de gyn het das meestal een beter plan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84337664
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:36 schreef flugeltje het volgende:
Amelie

Idd zeg, duidelijke gelijkenis. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken bij Willem en of ik hem herken als hij eruit is...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ahw wat een snoetje! en die gaap

geloof me, zodra hij er is kun je je al niet meer voorstellen dat je ooit niet wist hoe hij eruit zag. Dat gaat zo ongelofelijk snel! En die gelijkenis ga je vanzelf zien na een tijdje, als je beebje wat ontfrommeld is enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2010 @ 23:48:31 #123
43556 miss_dynastie
pi_84337780
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef pessie het volgende:
Nu ik trouwens die afleveringen van 60 baby's per uur heb gezien ben ik heel blij dat ik me (te) goed heb voorbereid. Vooral dat meisje van 20 had volgens mij geen idee waar ze aan begon...
Wat me trouwens ook opvalt, het lijkt net alsof ze bij de eerste wee al naar de kraamkliniek gaan .
Ik ben naar aanleiding van jullie opmerkingen eens gaan kijken, maar begreep ik nou goed dat in aflevering 1 het kindje met de darmen eruit ook natuurlijk geboren had kunnen worden als hij het niet moeilijk had gehad in de buik? Dat verbaasde me wel, ik dacht dat dat dan altijd via keizersnede moest.

En zat die verloskundige nou die 18-jarige zoon te versieren?
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:04:20 #124
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84338438
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

books, wat jammer nou dat je dit post. Ik dacht hetzelfde, maar dacht; laten we niet weer beginnen over pessie en het ziekenhuis

toevoeging: ik denk namelijk een beetje dat pessie daarom die post plaatste, om toch weern daarop uit te komen. En het is gewoon aan dovemansoren gericht allemaal, dus tja...
Ik gaf antwoord op de vraag van Tessie en eerlijk is eerlijk het is toch enigzins apart om te lezen hoe iemand zo naief in een zwangerschap kan staan?
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:06:39 #125
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84338529
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:29 schreef flugeltje het volgende:

Voor de ervaringsdeskundigen; hoe maakten jullie de omslag? (lukte het uberhaubt?)
Wat voor mij werkte, was om de pijn te zien als noodzakelijk en toe te laten. En ontspannen door mijn ademhaling. En erop vertrouwen dat mijn lijf ervoor gemaakt is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:09:43 #126
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84338644
Dus als ik het goed begrijp is dat 'in je weeën duiken' niet eens een echte aktie, maar iets wat je min over meer vanzelf gebeurt/overkomt? Is wel een geruststelling eigenlijk, niet dat ik bang ben voor pijn (integendeel zelfs), maar het maken van de omslag naar 'erin meegaan' is natuurlijk wat anders. Pijn is nu eenmaal pijn en levert over het algemeen verzet op...
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:15:00 #127
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84338828
Ik heb mezelf er gewoon aan overgegeven zeg maar. Ik kreeg wat kramp, werden weeen, vruchtwater brak en ging op mijn gemakkie onder de douche en ben gewoon wat gaan rommelen in het begin. Daarna ging het helemaal los maar op de een of andere manier heb ik een paar uur op mijn linkerzij gelegen met een kussen tussen mijn knieen en een dekbed over me heen. Oke het was dan ook wel november dus ik had het koud .
Toen bleek dat ik naar het zh moest was dat ook goed en toen ze een hoop uur later er uiteindelijk was was het helemaal goed. Ik heb niet het idee dat ik mezelf in de weg heb gezeten maar wij hebben allebei gewoon alles genomen zoals het kwam zeg maar.
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:16:09 #128
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84338877
En dat verzet is juist wat je moet 'achterlaten'. Mijn yogajuf was daar nogal van; het gaat pijn doen, veel pijn en door dat te accepteren, kun je voelen wat je lichaam zelf wil doen en dat zal meestal het goede zijn. Het idee dat de pijn er mag zijn, heeft mij een heel eind mijn weeenstorm doorgeholpen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:20:11 #129
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84339004
Dit was trouwens niet iets wat mij overkwam, mijn eerste reactie was juist om mijn lichaam aan te spannen en de pijn te ontkennen, zoals bij de tandarts. Ik heb heel duidelijk voor mezelf de omslag moeten maken.
*OUD heilige*
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:35:07 #130
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84339502
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 00:20 schreef YPPY het volgende:
Dit was trouwens niet iets wat mij overkwam, mijn eerste reactie was juist om mijn lichaam aan te spannen en de pijn te ontkennen, zoals bij de tandarts. Ik heb heel duidelijk voor mezelf de omslag moeten maken.

De omslag dus toch bewust maken... Hoe heb je dat gedaan?

Nu ik het zo schrijf besef ik ook dat ik nu een rationele benadering aan het zoeken ben van iets wat alles met gevoel te maken heeft. Moet ik ook maar niet doen denk ik. Ben 9 maanden lang niet met 'de bevalling' bezig geweest, wellicht maar gewoon volhouden...
pi_84341027
Dat alles aanspannen is idd een reactie die je bijna als vanzelf krijgt. Ik denk dat je gewoon moet proberen om je heel bewust te ontspannen, het krampachtige laten gaan, alles los laten. Think happy thoughts
  donderdag 22 juli 2010 @ 01:42:17 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84341785
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:48 schreef pessie het volgende:
Zou niet mn zoon van 17/18 mee laten kijken bij de bevalling
LOL, ik heb het daar vanavond toevallig net met Jr. over gehad, die wil wel graag in t ziekenhuis zijn, maar de bevalling zelf vindt hij niet nodig.
Ik zou er geen moeite mee hebben trouwens als hij er wel bij wilde zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:03:41 #133
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84344227
Ik heb wel het idee dat jouw zoon wat beter om zal gaan met jouw behoeften en emoties tijdens zo'n bevalling Leandra... Wat dat betreft zag je bij het programma duidelijk dat zoonlief meer mee was om pa te vermaken dan om ma te steunen... Ik ben ook zo benieuwd hoe jouw zoon gaat reageren als het eenmaal zover is. Je ziet hier wel eens foto's van de eerste ontmoetingen tussen brusjes, maar met dit leeftijdsverschil is dat natuurlijk een heel ander soort emotie...

Ow en ik ben vannacht dus niet bevallen mochten mensen het zich afvragen

@tessie, iets zegt me dat happy thoughts wat moeilijk vol te houden zijn als je exorcistische neigingen hebt
pi_84344239
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 00:06 schreef YPPY het volgende:

[..]

Wat voor mij werkte, was om de pijn te zien als noodzakelijk en toe te laten. En ontspannen door mijn ademhaling. En erop vertrouwen dat mijn lijf ervoor gemaakt is.
Ja dat dus, dat zei de pufclubjuf ook, hoe krampachtiger je wordt hoe meer je gaat tegen houden.
Iedere pijnlijke wee zorgt er weer voor dat je een stapje vooruit gaat, of vooruit maar richting de kennismaking met je kind.

Bij mij ging het heel dom, ene nacht gang op in het zkh want toen waren mn vliezn gebroken en ik heel suf: vlgs mij zijn mn vliezen gebroken?
Vpk zei
Nacht erop werd ik wakker met iets teveel kramp binnen een half uur, weer de gang in het zkh op en ik weerh eel suf: vlgs mij heb ik weeen?
Verloskundige zei en toen ze zei, pak je spullen die je nodig hebt en de babykleertjes dacht ik wow......en toen gebeurde er vanalles en nogwat en heb het maar over me heen laten komen en ging vanzelf allemaal, nou niet vanzelf maar het over me heen laten komen en toen had ik het verpleegkundige absoluut niet meerin me en was ik echt de patient.

Met persen die beugels niet gebruikt maar daarna met hechten wel ff rustig bijkomen hehe.

Vanacht was ik trouwens al bevallen, in een half uur!
Op de wc thuis en heb zelf het kindje opgevangen en daar nog een poosje mee rond gelopen met een handdoek eromheen en toen de vk maar eens gebeld.
Was heel makkelijke bevalling, paar keer persen en het was er
Mja..........dromen zijn bedrog hehe
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:21:38 #135
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84344437
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 00:35 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Nu ik het zo schrijf besef ik ook dat ik nu een rationele benadering aan het zoeken ben van iets wat alles met gevoel te maken heeft. Moet ik ook maar niet doen denk ik. Ben 9 maanden lang niet met 'de bevalling' bezig geweest, wellicht maar gewoon volhouden...
Voor mij was het toch wel het rationele dat ik als vrouw geboren ben en biologisch, voortplantingstechnisch gezien is een vrouw nu eenmaal geproduceerd om te baren. Dus de logica was, dat dit goed moest gaan. En dus naar mijn lichaam luisteren, want dat was ervoor gemaakt en niet mijn verstand. Ik weet niet zo goed hoe ik dit op moet schrijven, maar ik was er dus wel bewust mee bezig, maar juist niet om na te denken erover. Juist om het te laten zijn zoals het is en ontspannen.
*OUD heilige*
pi_84344474
quote:

[..]

Ik probeerde het tevoren ook zo te rationaliseren, maar eigenlijk kun je je er niet echt op voorbereiden. Het is goed om te weten wat er kan gaan komen, bijvoorbeeld dat je ontsluiting niet volgens schema vordert. Dat kan al te grote teleurstellingen voorkomen.

Mijn eerste reactie was ook verzet. De volgende wee kwam telkens te snel en ik zette me schrap. Ik wist dat ontspanning juist goed is (als je je verkrampt dan duurt het over het algemeen ook langer om te ontsluiten) dus ik hield me dat als een soort mantra voor. Ik moest een houding, een ritme en een manier van ademhalen vinden die bij me pasten. Ik denk dat dat de sleutel was. Bij mij was dat op de rand van het bed zitten, met mijn hoofd heen en weer schudden en op dat ritme briesen als een paard. Ik heb geen moment gedacht aan de pufles en het verbaasde me dan ook dat niemand me assisteerde met ademhalen of corrigeerde. Klaarblijkelijk deed ik het goed op mijn eigen manier.

Toen ik er heel erg doorheen zat heeft een verpleegkundige me geholpen door te zeggen dat ik niet moest denken aan wat ging komen, hoeveel centimeters ik ontsloten zou zijn, maar dat ik elke wee moest nemen zoals die kwam en daarin op moest gaan. Niet denken aan de volgende wee, maar alleen aan deze ene. En ook zij benadrukte: uiteindelijk brengt elke wee je dichterbij het einde van de bevalling (het kindje zelf kon me op dat moment gestolen worden). Deze gedachte heeft me op dat moment erg geholpen, om niet het geheel te willen overzien maar alleen wat er op dat moment was. En weet je, ik had me er vantevoren ook op voorbereid dat zo'n moment aan zou breken. Het heeft me zelf geholpen om te denken aan al die bevallingsverhalen die ik had gelezen waarin een dieptepunt voorkwam.

[ Bericht 9% gewijzigd door Claudia_x op 22-07-2010 08:31:34 ]
  donderdag 22 juli 2010 @ 08:24:56 #137
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_84344477
Zo, terug van vakantie en ik moet zeggen, dat heeft me goed gedaan! Heb amper last gehad van mijn bekken, geen tillen, geen trappen, zacht luchtbed. Alleen de 8 uur in een auto was erg oncomfortabel, en lange afstanden lopen gaat gewoon niet. Wat een beetje onpraktisch is in die grote winkels van Frankrijk, maar met rustpauzes kom je er ook wel.
Zit wel als een berg tegenop om weer te gaan werken.

UWV is stom trouwens. Krijg ik een brief dat alles goed is blablabla, omdat ik 1 dag minder werk nu zodat ik een rustdag tussen de 2 andere dagen heb, dus ik dacht, mooi eindelijk geregeld. Open ik een volgende brief, of ik 19 juli bij de fysio ergens in een uithoek van Utrecht, tijdens het spitsuur, op controle wil komen, en er verwacht word dat ik 10 minuten voor aanvang er moet zijn, en als ik niet meewerk dit en dat, en ik moet me focussen op herstel!!!! Kortom, heel gezellig allemaal. Herstellen gaat pas na de vakantie en ik heb altijd braaf meegewerkt. Ik was alleen op vakantie, wat ik had doorgegeven aan het UWV. Ben benieuwd, ga ze straks maar eens bellen.

Om 10 uur controle vandaag. Alles gaat volgens mij wel goed.

Welke bevallingen heb ik gemist in mijn 3 weken tijd?
pi_84344529
Even over de beugels... Ik had ze graag willen hebben hoor, en het had de vk waarschijnlijk ook een schop minder opgeleverd.

Oh en hekjes aan je bed
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84344629
pi_84344641
Flugeltje, hoe vind je het eigenlijk om je uitgerekende datum nu achter je te hebben liggen? Ik weet nog wel dat dat voor mij de echte mijlpaal was, beseffen dat de baby zich niets van die datum aantrekt.
pi_84344673
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:37 schreef Orea het volgende:

Oh ja dat ook!

Het wordt weer koeler 's nachts... Kan ik ook weer normaal slapen, en ik hoop ook lekker in mn eigen bed enzo.
pi_84344727
Is het nou jouw laatste dag Tico?
pi_84344738
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:44 schreef Orea het volgende:
Is het nou jouw laatste dag Tico?
Nee.... Maandag ook nog. Maar dat is meer overdragen en uitdelen
pi_84344743
Mijn schatje wordt al 2 nachten wakker van misselijkheid en moet dan cruesli eten om weer te kunnen slapen. Ik geloof dat mijn hormonen nu ook haar gaan aanvallen

Het mooiste is natuurlijk dat mij dat inmiddels niet meer overkomt.
pi_84345035
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:46 schreef Vanyel het volgende:
Mijn schatje wordt al 2 nachten wakker van misselijkheid en moet dan cruesli eten om weer te kunnen slapen. Ik geloof dat mijn hormonen nu ook haar gaan aanvallen

Het mooiste is natuurlijk dat mij dat inmiddels niet meer overkomt.
aahw sympathy-pains
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 09:05:00 #146
5428 crew  miss_sly
pi_84345053
quote:

[..]

Ik heb niet bewust een omslag moeten maken. Ik heb me vanaf het begin echt gewoon mee laten voeren, vanaf de eerste voorzichtige krampjes. Het enige wat ik jammer en moeilijk vond, was dat ik al te vroeg persdrang kreeg, waardoor ik heel tegennatuurlijk daar juist niet in mee mocht gaan en die moest tegenhouden.

Weet je, ik denk dat je sowieso voor een eerste bevalling gewoon echt totaal geen idee hebt wat het gaat zijn, hoe de pijn is en hoe jij zelf zult zijn. En zelfs bij latere bevallingen; mijn zusje herkende bij de derde bevalling in eerste instantie de weeen niet. Pas na een half uur wel, en dat was nog net op tijd om de vk te bellen en op tijd daar te laten zijn om er bij de geboorte te zijn, want binnen het uur ging het van 0-baby.
pi_84345503
27(?) weken echo

dag 8

Bij mij ging het ook heel geleidelijk. Ik kreeg steeds iets sterkere krampen, alhoewel ze wel direct vaak achter elkaar kwamen en regelmatig. Ik kwam al heel snel in een roes en maakte juist geen geluid. Alleen aan het einde, toen ik bijna volledige ontsluiting had, werd het echt vervelend en ging ik een beetje jammeren. De weeen ving ik eerst liggend op mijn zij en daarna gebogen over een kastje op. Het omslagpunt was bij mij toen ik moest gaan persen, ik had toen nog geen persweeen en vond het ineens eng worden. Ik had ook echt het gevoel dat ik maar wat deed, maar het is wel goed gekomen
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84345543
oooooh Twinkly kijk nou dat bovenlipje op die eerste foto gelijk helemaal Niels al <3 <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84345687
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Weet je, ik denk dat je sowieso voor een eerste bevalling gewoon echt totaal geen idee hebt wat het gaat zijn, hoe de pijn is en hoe jij zelf zult zijn. En zelfs bij latere bevallingen; mijn zusje herkende bij de derde bevalling in eerste instantie de weeen niet. Pas na een half uur wel, en dat was nog net op tijd om de vk te bellen en op tijd daar te laten zijn om er bij de geboorte te zijn, want binnen het uur ging het van 0-baby.
Nee, precies, je weet helemaal niet hoe het zal gaan en dat maakt best wel onzeker soms. Dus dan gaan sommige mensen kijken hoe ze dénken dat het zal gaan. En zolang je in je hoofd houdt dat het ook anders kan gaan is daar helemaal niks ergs aan. Ik heb ook mijn hele eerste zwangerschap geroepen dat ik 17 september ging bevallen en dat vond ook iedereen naief en belachelijk, maar het gaf mij houvast
Het werd een maandje eerder overigens En hoewel ik daar niet op gerekend had, was het ook prima.

En ik heb nou 2 kinderen, maar ik zou ook niet moeten dénken aan beugels
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:43:34 #150
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84345843
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 08:38 schreef Claudia_x het volgende:
Flugeltje, hoe vind je het eigenlijk om je uitgerekende datum nu achter je te hebben liggen? Ik weet nog wel dat dat voor mij de echte mijlpaal was, beseffen dat de baby zich niets van die datum aantrekt.

Is het vreemd als ik zeg dat ik steeds relaxter word naarmate de tijd vordert? Waar ik bij 37 weken bij iedere pijnlijke harde buik even een kriebeltje kreeg ben ik inmiddels de rust zelve geworden. Nu scheelt het echt enorm dat ik mezelf bij het KermisFM project enorm weet te vermaken en de dagen met al die afleiding heel erg snel gaan. Ik zit echt in de 'we zien wel' modus momenteel...

Martijn is een ander verhaal trouwens, die trekt het bijna niet meer om nog langer te wachten.

tnx voor de verhalen, als ik het goed lees neemt bij iedereen op een bepaald moment een soort van oerdrift/oergedachte het over... "Dit kan ik, hier ben ik voor gemaakt" of iets in die geest... Ik merk dat ik, hoewel ik er tot op heden dus nog niet mee bezig was, wel begin uit te zien naar de bevalling. Die oerkracht, oerdrift wil ik nu zelf ook wel eens beleven... En natuurlijk is de beloning ook niet mis... Overigens realiseer ik mezelf maar al te goed dat ieder individu een bevalling anders zal beleven en dat ook iedere bevalling is en anders kan verlopen dan vooraf gedacht. Maar die oerdrift is dan wel weer bij iedereen de overeenkomst, wel mooi eigenlijk dat je lichaam zoiets dus blijkbaar helemaal zelf weet te regelen...

Ach Vanyel, wat lief dat ze zo meeleeft

Twinkly!! wat een gelijkenis! De meneer hier naast me kon zich ineens weer wat meer bij Willem voorstellen...

Silmarwen, fijn dat de vakantie zo lekker was. En het UWV is inderdaad een zootje af en toe. Ik ben een halve dagen ziekgemeld geweest in de 2 weken voorafgaand aan m'n verlof en ze wilden ook van mij eigenlijk een reintegratieplan hebben

Tico nu echt bijna verlof
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')