abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84334328
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:38 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Joh die beugels die zitten er voor niks, niemand die ze ooit gebruikt
die beugels zijn voor de gyn joh!
kan ie zn blikje cola en zn broodje kwijt op de ene en op de andere even steunen en zuchten (schiet toch es op mens ik moet plassen!)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84334464
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:42 schreef huuphuup het volgende:

[..]

die beugels zijn voor de gyn joh!
kan ie zn blikje cola en zn broodje kwijt op de ene en op de andere even steunen en zuchten (schiet toch es op mens ik moet plassen!)
Ow, ow, ik geen eten in de verloskamer, niemand eten in de verloskamer
pi_84334503
Ik vond die beugels geweldig! En dankzij de beugels zien mijn benen er op de foto's best slank uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84334504
Haha, ach nou krijgen we toch geen reactie meer!
Huup, zit ik jou 3d echo aan mijn meneer te laten zien, met een foto van Amelie uit het foto topic. Helemaal lyrisch over de gelijkenis. Ziet meneer niks
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84334523
Echt pessie, als er één voordeel te noemen is van een bevalling in een ziekenhuis is dat het ziekenhuisbed (en toebehoren). Beugels, allerlei handgrepen, hekjes aan de zijkant... ik heb er dankbaar gebruik van gemaakt. Nouja, niet van de beugels, maar ik had twee helpers mee (man en moeder) die mijn benen vasthielden want ik wilde dat zelf niet doen. Maar ik kon overal aan gaan hangen en trekken en doen, ik heb tegen de zijkanten geschopt en gesteund en geduwd, en ik snap heel goed dat iemand de beugels gebruikt. Heerlijk lijkt me dat, zelfs. Dus.
pi_84334611
Mannen

Ik had een mannelijke collega, die zelf een kind heeft, en hij kwam vragen of ik het geslacht al wist. Terwijl zijn vorige vraag was hoever ik was.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_84334661
Ik herinner mij vooral dat ik niet doorhad of ik mijn ene been al dan niet goed vast had tijdens het persen. Goeie verdoving, dat wel
Maar de beugels heb ik enkel gebruikt om te rusten tussen twee persweeën door, het persen zelf was wel met opgetrokken benen.
pi_84334677
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:45 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Huup, zit ik jou 3d echo aan mijn meneer te laten zien, met een foto van Amelie uit het foto topic. Helemaal lyrisch over de gelijkenis. Ziet meneer niks

ik heb een vriend van me zelfs door middel van paint uit moeten leggen waar ie nou naar aan het kijken was. Hij zag het écht niet
nou ben ik ook niet altijd lyrisch over half gesmolten baby's op echo's maar ik vond die ene van mij wel heel duidelijk eigk

Ik heb ergens een foto waarop ze eigenlijk precies hetzelfde gezichtje trekt, zal straks eens kijken, nu even snel baby badderen
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84334783
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:47 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mannen

Ik had een mannelijke collega, die zelf een kind heeft, en hij kwam vragen of ik het geslacht al wist. Terwijl zijn vorige vraag was hoever ik was.

Ik ken er nog zo één. Mijn schoonbroer (vader van 2 meisjes (3,5 jaar en bijna een jaar)) vond het blijkbaar vreemd dat Thomas (toen net 4 maand) nog niet los kon zitten terwijl zijn twee dochters allebei 10 maand waren toen ze alleen konden zitten

Ik denk dat sommige mannen soms vergeten wat wanneer ongeveer plaatsvindt.
pi_84334866
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:48 schreef huuphuup het volgende:

[..]

ik heb een vriend van me zelfs door middel van paint uit moeten leggen waar ie nou naar aan het kijken was. Hij zag het écht niet
nou ben ik ook niet altijd lyrisch over half gesmolten baby's op echo's maar ik vond die ene van mij wel heel duidelijk eigk

Ik heb ergens een foto waarop ze eigenlijk precies hetzelfde gezichtje trekt, zal straks eens kijken, nu even snel baby badderen
Zie, dat vind ik nu niet om te lachen
pi_84334891
Selectief geheugen die mannen
The way you rock'n'roll
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:58:38 #112
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84335233
Mij lijken die beugels dus echt een zaligheid en ik heb al gezien dat het bed op het ziekenhuis in alle standjes kan die ik maar kan bedenken, dus ik denk dat ik voor half zittend met de benen in de beugels ga... En misschien ga ik wel hysterisch krijsend op m'n knietjes. Ergo: We zien het wel, als ik het gevoel heb in twee te scheuren maakt het me vast niet meer uit in welk standje dat is

Bruiloft was okay, maar snel voorbij. Nu de avond weer in de redactieruimte doorgebracht. Ik zie mezelf trouwens niet meer in dit topic bevallen hoor Ik ga gewoon voor de volle 42 weken nu

Ik heb overigens niet alles teruggelezen nu, het gaat zo snel de laatste paar dagen

Maar wel gezellig zo

[ Bericht 0% gewijzigd door flugeltje op 21-07-2010 23:23:50 (typo) ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_84335535
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:35 schreef tessie het volgende:
Volgens mij bevallen de meeste vrouwen op hun rug met opgetrokken benen. Wat maakt het dan nog uit of er steunen bij zijn of niet? Toen ik in het ziekenhuis lag te bevallen, moest ik ook steeds zelf mijn benen vastpakken, maar toen ze gingen knippen voor de vacuumpomp, kwamen toch die steunen tevoorschijn. Vond het alleen maar prettiger en makkelijker, hoefde ik tenminste niet zelf mijn benen meer vast te houden, kon ik mijn energie tenminste helemaal op het persen richten. Ik snap niet wat daar nou ook alweer raar aan zou zijn volgens pessie hoor.
dat dus
(nou ja geen beugels maar wat huup had. was ook prettig met hechten)

oh ja en een baarkruk had me niets geleken..met rugweeen kon ik alleen liggen. en zelfs dat was niets...zitten was m niet geworden

[ Bericht 10% gewijzigd door Sonnetje85 op 21-07-2010 23:09:03 ]
pi_84335890
Nou, ik begrijp wel waarom pessie het een onprettig idee vindt. Ik ben gynaecologische onderzoeken bijvoorbeeld niet gewend en ik vond de aanblik van een stoel met beugels ook vrij confronterend. Ik denk dat ik het associeerde met onmacht en een verlies van controle, vooral in combinatie met het op de rug liggen.

In de praktijk had ik dat gevoel van onmacht tijdens de bevalling juist helemaal niet, maar toen had ik ook geen energie om bewust bij die dingen stil te staan en deed ik gewoon wat nodig was.
pi_84336074
Ja maar ze bracht het alsof het maar raar was wat daar gebeurde terwijl als ze al die shows zit te bekijken ze toch wel ziet dat bijna alle vrouwen op hun rug uiteindelijk bevallen.
Het is meer haar verwoording die af en toe doet denken alsof ze geen flauw benul heeft terwijl ze wel degelijk op de hoogte lijkt op andere vlakken.

Of het is allemaal die grote aversie met alles wat maar met het ziekenhuis te maken heeft, dat kan ook nog.
The way you rock'n'roll
pi_84336499
Och, ik interpreteerde het eerder als 'ik kan me niet voorstellen dat dat fijn is'. Het hele punt van bevallen is alleen dat je je daar vantevoren sowieso geen voorstelling van kunt maken en ook niet moet willen maken. Het is echt iets waar je op dat moment in opgaat en waar je dan zelf een manier voor moet vinden om mee om te gaan. Het is bijvoorbeeld fijn om te weten dat zoiets als een baarkruk bestaat, maar wat tijdens de bevalling voor jou het fijnst is weet je tevoren gewoon niet.

Je moet je kunnen overgeven. Dat is ook niet mijn sterkste punt (controlfreak!).
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:29:01 #117
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84336853
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:21 schreef Claudia_x het volgende:

Je moet je kunnen overgeven. Dat is ook niet mijn sterkste punt (controlfreak!).

Wat ik bij de pijnlijke voorweeen wel gemerkt heb is dat je initiële reactie altijd verzet is, kost me soms dan best wel moeite om de omslag te maken naar het overgave gedeelte en doorademen enzo. En dan is dit voorwerk natuurlijk nog niets vergeleken bij het echte werk straks. Ik hoop dat het me dan wel lukt om erin te duiken... Voor de ervaringsdeskundigen; hoe maakten jullie de omslag? (lukte het uberhaubt?)
pi_84336882
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:45 schreef BarbaBientje01 het volgende:
zo nog een keer dan

de echo

en t onzettend charmant slapende kind

En deze vind ik ook wel gelijken

echo

en kind

Ik herken haar op verschillende manieren op allebei de echofoto's absoluut terug, maar je ziet wel wat een verschil spekkies kunnen maken! Ik vermoed dat ze op peuterleeftijd wellicht veel meer trekjes van de niet zo spekkige echo zal hebben dan nu.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:36:21 #119
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_84337178
Amelie

Idd zeg, duidelijke gelijkenis. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken bij Willem en of ik hem herken als hij eruit is...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_84337376
dat gebeurde gewoon. ik schijn een uur lang echt van de wereld geweest te zijn.
hoefde k vrij weinig.voor te doen. bizar genoeg.
pi_84337587
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:29 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Wat ik bij de pijnlijke voorweeen wel gemerkt heb is dat je initiële reactie altijd verzet is, kost me soms dan best wel moeite om de omslag te maken naar het overgave gedeelte en doorademen enzo. En dan is dit voorwerk natuurlijk nog niets vergeleken bij het echte werk straks. Ik hoop dat het me dan wel lukt om erin te duiken... Voor de ervaringsdeskundigen; hoe maakten jullie de omslag? (lukte het uberhaubt?)
Ik weet het niet, ik heb er eigenlijk niet bij stil gestaan, de weeën begonnen en ik ging erin mee. Het was een soort berusting van oh okay, de bevalling is begonnen... en tegelijk liet ik het maar allemaal gaan want ik wist toch niet echt wat ik moest of kon doen. misschien is daar ergens wel een klein voordeel van geen cursus, hoewel ik me ook kan voorstellen dat juist voor mensen die controle willen die handvatten als puftechnieken prettig zijn

Gewoon vertrouwen in hebben, jij kan dit, je lichaam kan dit en het komt allemaal vanzelf, echt. En is t niet rechtom, dan linksom. En als je moeite hebt met loslaten van de controle dan is het misschien goed om te bedenken dat je lijf nu de controle neemt dus dat je nog steeds op een bepaalde manier zelf de controle hebt. Uiteindelijk doe jij het, en niet de gyn, niet de verloskundige, niet je man.

okay vooruit, als je een keizersnede krijgt doet de gyn het das meestal een beter plan
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84337664
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:36 schreef flugeltje het volgende:
Amelie

Idd zeg, duidelijke gelijkenis. Ben benieuwd hoe dat uit gaat pakken bij Willem en of ik hem herken als hij eruit is...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ahw wat een snoetje! en die gaap

geloof me, zodra hij er is kun je je al niet meer voorstellen dat je ooit niet wist hoe hij eruit zag. Dat gaat zo ongelofelijk snel! En die gelijkenis ga je vanzelf zien na een tijdje, als je beebje wat ontfrommeld is enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  † In Memoriam † woensdag 21 juli 2010 @ 23:48:31 #123
43556 miss_dynastie
pi_84337780
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef pessie het volgende:
Nu ik trouwens die afleveringen van 60 baby's per uur heb gezien ben ik heel blij dat ik me (te) goed heb voorbereid. Vooral dat meisje van 20 had volgens mij geen idee waar ze aan begon...
Wat me trouwens ook opvalt, het lijkt net alsof ze bij de eerste wee al naar de kraamkliniek gaan .
Ik ben naar aanleiding van jullie opmerkingen eens gaan kijken, maar begreep ik nou goed dat in aflevering 1 het kindje met de darmen eruit ook natuurlijk geboren had kunnen worden als hij het niet moeilijk had gehad in de buik? Dat verbaasde me wel, ik dacht dat dat dan altijd via keizersnede moest.

En zat die verloskundige nou die 18-jarige zoon te versieren?
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:04:20 #124
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84338438
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

books, wat jammer nou dat je dit post. Ik dacht hetzelfde, maar dacht; laten we niet weer beginnen over pessie en het ziekenhuis

toevoeging: ik denk namelijk een beetje dat pessie daarom die post plaatste, om toch weern daarop uit te komen. En het is gewoon aan dovemansoren gericht allemaal, dus tja...
Ik gaf antwoord op de vraag van Tessie en eerlijk is eerlijk het is toch enigzins apart om te lezen hoe iemand zo naief in een zwangerschap kan staan?
  donderdag 22 juli 2010 @ 00:06:39 #125
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84338529
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:29 schreef flugeltje het volgende:

Voor de ervaringsdeskundigen; hoe maakten jullie de omslag? (lukte het uberhaubt?)
Wat voor mij werkte, was om de pijn te zien als noodzakelijk en toe te laten. En ontspannen door mijn ademhaling. En erop vertrouwen dat mijn lijf ervoor gemaakt is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')