Dat punt hoor je toch te bereiken als je bevalt? Althans, dat begrijp ik van verreweg de meesten.quote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:22 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Ik vind het geven van een ruggeprik ook een heel ander verhaal in die twee verschillende situaties. Ik vind het vragen om een ruggeprik anders.
Nou ja, ik zal er nu niet meer op ingaan.
Ik vind het bagatelliserend en gevoelsondermijnend. Ik ben weg.
Nee klopt, dat gaf ik ook een beetje aan, je denkt dat je doodgaat (en wij gingen pas om 23.00 naar het ziekenhuis, en zoonlief was er om 02.45, dus het kan nooit lang meer geduurd hebben toen ik dacht dat ik doodging).quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:19 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat je volgens de buitenwereld nog maar een uur (of drie?) moet, zegt niks over hoe je je voelt in het moment. Over hoeveel pijn je hebt, hoe moe je bent, hoe wanhopig je je kunt voelen, hoe zwaar het is op dat moment.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik heb het uit een boek wat ik kreeg van mijn mensendieckjuf. Het fijne vond ik dat ik wat te doen had om mij van dat gevoel (hierna te noemen:pijn) af te leiden. Als een soort masochist liggen wachten op het hoogtepunt omdat die het meeste werk deed voor mijn gevoel, en dan het immer goddelijke afzwakken.![]()
Maar ik ben weer weg hier. Bemoeikip dat ik er ben![]()
ik heb drie keer niks gekregen, drie keer in het ziekenhuis bevallen en het bevalt () mij heel goed.
Lekker man, geen zooi thuis, goeie werkhoogte en ik mag daar ook gewoon mijn gang gaan.
Ff soort van offtopic toen ik op de kraamafdeling werkte was daar een vrouw die zo baalde dat ze naar het ziekenhuis moest. die had een stuk van haar parketen heel veel kaarsjes mee. en muziek. Moesten wij daar tussendoor manouvreren zonder in de fik te vliegen enzo
die had zo'n vast beeld van hoe het moest zijn. Maar ja, bevallen is niet een romantische *kaarsje*wijntje*kaasplankje* gebeurtenis imho, da's gewoon hard werken.Uiteindelijk moest ook alles uit en weg vanwege nvo en een hoop gedoe.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben nog geen vrouw tegen gekomen die na een bevalling zei, dat doen we meteen nog een keer... Op het eind zitten volgens mij de meeste vrouwen er totaal doorheen... Maar dan ben je er tenminste bijna..
hahaha dat zei ik ook.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
Hij was een halve minuut oud en lag op mijn buik, en toen heb ik letterlijk gezegd "Viel mee, doen we nog een keer".
Ik had alleen niet gedacht dat het zo lang zou duren![]()
Respect!quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
Hij was een halve minuut oud en lag op mijn buik, en toen heb ik letterlijk gezegd "Viel mee, doen we nog een keer".
Ik had alleen niet gedacht dat het zo lang zou duren![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
hahaha dat zei ik ook.
"nou zo wil mama er nog wel tien hè" zei ik tegen haar
de gyn zei nog, zal ik je eerst even hechten?
![]()
Het lijkt mij héél vervelend. Maar goed, ik ben een extreme controlfreak.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:25 schreef pessie het volgende:
Debuurvrouw wat denk je dan van lachgas?
ik denk dat je mijn stukje negatiever leest dan ik het bedoeld heb. Echtquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:18 schreef pessie het volgende:
[..]
Heksenjacht is ook overdreven, was het alleen even zat dat weer iets wat ik zei verdraaid werd tot iets wat ik niet zo bedoelde en daar vervolgens negatief op werd gereageerd.
Ik vroeg me inderdaad af of die beugels zoveel gebruikt worden in Engeland, omdat ik had begrepen dat ze in Nederland eigenlijk niet gebruikt worden. Verder had ik het idee dat ze erg lang in die houding gelegen heeft, maar dat kan de montage zijn.
Daarnaast heb ik zelf absoluut niet het idee er zo naïef in te staan (in tegenstelling tot wat de meesten hier denken) ja ik wil het allerliefste thuis, maar als dit kind blijft zitten tot 41 weken (en die kans is volgens mij erg groot) dan zal ook ik naar het ziekenhuis moeten. En wanneer de bloeddruk stijgt ook. En wanneer ik meconium houdend vruchtwater heb ook. En wanneer ik er helemaal doorheen zit en ga gillen om een ruggeprik à la "60 baby's per uur" dan ook...
Maar dat betekent niet dat ik dat nu wil. Ik kan die beslissing ook nog nemen op het moment dat ik werkelijk echte weeën heb en kan beoordelen hoeveel pijn ze doen. Heb nog nooit echte weeën gehad, en die voorweeën waren bij mij gewoon meer een beetje gezeur dan dat het pijn deed. Denk dat de echte pijn nog moet komen.
[..]
hahaha dat zei ik ook.
neuh gewoon een speeltuin in de buurtquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:37 schreef Ticootje het volgende:
Heb je zo'n schelp huup? 1 kant zand de andere water
Gut, daar had m'n moeder het nog over gisteren..... bij mijn ouders stond er zo'n ding toen de jongens klein waren, en die heeft ze aan de buurvrouw gegeven toen die kleinkinderen kreeg.... ik vermoed dat die schelp met zo'n anderhalf jaar weer terug kan naar m'n ouders, dan is het jongste kleinkind van de buren ook net uit de schelpleeftijdquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:37 schreef Ticootje het volgende:
Heb je zo'n schelp huup? 1 kant zand de andere water
Kinderen en de combi zand en waterquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gut, daar had m'n moeder het nog over gisteren..... bij mijn ouders stond er zo'n ding toen de jongens klein waren, en die heeft ze aan de buurvrouw gegeven toen die kleinkinderen kreeg.... ik vermoed dat die schelp met zo'n anderhalf jaar weer terug kan naar m'n ouders, dan is het jongste kleinkind van de buren ook net uit de schelpleeftijd
nee, klopt, maar het lijkt me verschrikkelijkquote:Op donderdag 22 juli 2010 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
Maar je hebt die beugels toch ook niet geprobeerd, freecell? Je wordt er niet in vastgebonden! Het is gewoon een extra rustpunt, net als een kussentje in je rug, zeg maar.
meldquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben nog geen vrouw tegen gekomen die na een bevalling zei, dat doen we meteen nog een keer... Op het eind zitten volgens mij de meeste vrouwen er totaal doorheen... Maar dan ben je er tenminste bijna..
[..]
hahaha dat zei ik ook.
Kon jij nog praten tijdens de weeënstorm?quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:57 schreef freecell het volgende:
[..]
nee, klopt, maar het lijkt me verschrikkelijk![]()
[..]
meld2x
Deed het pijn? Ja! Zou ik het zo nog een keer doen? JA! En dat zei ik tijdens de bevalling ook alén 5 minuten er na
[..]geniaal
Nou, ergens midden in die weeënstorm (fluiten jongens, fluiten werkt beter dan puffenquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:09 schreef pessie het volgende:
[..]
Kon jij nog praten tijdens de weeënstorm?
Blijkbaar kunnen een hoop vrouwen hun man nog prima afbekken... Dus..quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:09 schreef pessie het volgende:
[..]
Kon jij nog praten tijdens de weeënstorm?
Ja daar ben ik bij mezelf wel benieuwd naar.... hoe dat gaatquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blijkbaar kunnen een hoop vrouwen hun man nog prima afbekken... Dus..
Ik was ff bezig met iets anders... Het is echt niet in me opgekomen om M. volledig af te branden... Alsof het voor hem zo leuk is om zn vrouw zoveel pijn te zien hebben.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja daar ben ik bij mezelf wel benieuwd naar.... hoe dat gaat
Stiekem is het best te doenquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Blijkbaar kunnen een hoop vrouwen hun man nog prima afbekken... Dus..
Eens met datquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik was ff bezig met iets anders... Het is echt niet in me opgekomen om M. volledig af te branden... Alsof het voor hem zo leuk is om zn vrouw zoveel pijn te zien hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |