Dat weet ik eigenlijk niet meer.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mocht na de pethidineprik niet eens meer zitten.
ik ook niet maar dat ding sloeg ook zo aan dat ik dat niet eens meer konquote:Op donderdag 22 juli 2010 10:49 schreef Claudia_x het volgende:
Ik mocht na de pethidineprik niet eens meer zitten.
Ahhh, wat lief!quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
vast wel!
Jij komt zo rustig en kalm over, dat gaat vast helemaal goed komenen het slaat helemaal nergens op maar mijn gevoel zegt me dat jij een hele leuke mama zult zijn
![]()
NEE, ik heb nu ook aangegeven AB-SO-LUUT geen pethedine wil hebben. Onder geen voorwaarde. Echt niet. Ga ik straks weer 100x van mn stokje..quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:59 schreef Leandra het volgende:
De dames die bij een eerdere bevalling een pethidineprik hebben gehad, zouden jullie het weer doen?
Juist als controlfreak lijkt het me enorm moeilijk als je zo wegvalt en dergelijke.
Wat een rare opmerking.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:07 schreef Claudia_x het volgende:
Maar dat vragen om een ruggenprik als je in de eindfase zit valt niet te vergelijken met vragen om een ruggenprik als je op 3cm ontsluiting blijft steken en de weeen niet ophouden. Op een bepaald moment raak je te uitgeput.
Nou ik snap m wel hoor... Jij hoefde misschien nog een uurtje en dan was het klaar... Bij 3 cm en niet willen vlotten... Dan heb je nog ff...quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:09 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Wat een rare opmerking.
Ik snap wel dat ik hem niet kreeg hoor, dat kan gewoon niet meer. Maar ik denk dat mijn gevoel op dat moment net zo ruggeprikwaardig was.
ik heb het uit een boek wat ik kreeg van mijn mensendieckjuf. Het fijne vond ik dat ik wat te doen had om mij van dat gevoel (hierna te noemen:pijn) af te leiden. Als een soort masochist liggen wachten op het hoogtepunt omdat die het meeste werk deed voor mijn gevoel, en dan het immer goddelijke afzwakken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:56 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ahhh, wat lief!Ik heb er wel vertrouwen in, maar toch blijft het spannend omdat het nog zo moeilijk voor te stellen is...
@debuurvrouw: dat is ook wat ze bij yoga zeggen, heb ik begrepen. Dat je je moet voorstellen dat je een bloem bent die opengaat (als ik het zo schrijf dan lijkt het heel stom maar ik snap het beeld wel).![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Projectie. Sorry!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Wat bagatelliserend zeg.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ik snap m wel hoor... Jij hoefde misschien nog een uurtje en dan was het klaar... Bij 3 cm en niet willen vlotten... Dan heb je nog ff...
Das niet bagatelliserend... Dat zijn gewoon de feiten...quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:17 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Wat bagatelliserend zeg.
Nogmaals, ik vind het terecht dat ik hem niet meer kreeg. Dat snap ik volkomen, heb daar ook geen enkele nare gevoelens verder bij.
Ik dacht ook dat ik dood ging.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:16 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is absoluut zo, Groofsken! Ik wilde je gevoel er ook niet mee miskennen. Ik denk dat ik er iets in proefde van 'iedereen maakt wel een moment mee dat het te veel wordt en als je je daar maar overheen zet...'. Het zal wel iets zijn waar ik zelf nog mee zit. Ik heb me nooit iets aangetrokken van mensen die vinden dat iedereen het zonder ruggenprik moet kunnen, maar het steekt me toch dat mensen niet begrijpen hoe uitzichtloos de situatie op dat moment voelde, zo uitzichtloos dat ik oprecht liever dood wilde, niet vanuit een paniekerig gevoel maar vanuit berusting. Dat is heel eng.
Projectie. Sorry!
Heksenjacht is ook overdreven, was het alleen even zat dat weer iets wat ik zei verdraaid werd tot iets wat ik niet zo bedoelde en daar vervolgens negatief op werd gereageerd.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
[..]
vast wel!
Jij komt zo rustig en kalm over, dat gaat vast helemaal goed komenen het slaat helemaal nergens op maar mijn gevoel zegt me dat jij een hele leuke mama zult zijn
![]()
Pessie vind je heksenjacht niet wat overdreven?
Ik snap wel dat je je op de kast gejaagd voelt, maar er zijn ook genoeg mensen hier in Z&G die je van alle kanten tips proberen te geven en begrip proberen te tonen. Wellicht dat eea te maken heeft met je vraagstelling. Als je gevraagd had worden die beugels echt zoveel gebruikt? Dan komt dat iets anders over dan ik snap die beugels niet.
En verder maakt het mij allemaal niet uit hoe naief of juist niet een ander in zn zwangerschap/bevalling staat, ik zou het alleen zo jammer voor jou vinden als je straks met een heel naar gevoel op je eigen bevalling terug kijkt omdat het heel erg anders is gelopen dan je gehoopt of verwacht had.
Berusting en acceptatie zijn echt sleutelwoorden.
Dat je volgens de buitenwereld nog maar een uur (of drie?) moet, zegt niks over hoe je je voelt in het moment. Over hoeveel pijn je hebt, hoe moe je bent, hoe wanhopig je je kunt voelen, hoe zwaar het is op dat moment.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Das niet bagatelliserend... Dat zijn gewoon de feiten...
Ik ben nog geen vrouw tegen gekomen die na een bevalling zei, dat doen we meteen nog een keer... Op het eind zitten volgens mij de meeste vrouwen er totaal doorheen... Maar dan ben je er tenminste bijna..quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:19 schreef Groofsken het volgende:
[..]
Dat je volgens de buitenwereld nog maar een uur (of drie?) moet, zegt niks over hoe je je voelt in het moment. Over hoeveel pijn je hebt, hoe moe je bent, hoe wanhopig je je kunt voelen, hoe zwaar het is op dat moment.
Ik vind het geven van een ruggeprik ook een heel ander verhaal in die twee verschillende situaties. Ik vind het vragen om een ruggeprik anders.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:20 schreef Leandra het volgende:
Waarmee ik overigens geen waardoordeel wil geven.... het is idd een ander verhaal als je op 3 cm blijft steken en al uitgeput begint te raken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |