Kan Martijn zn zenuwen niet botvieren op de wandelwagen?quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:43 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Is het vreemd als ik zeg dat ik steeds relaxter word naarmate de tijd vordert? Waar ik bij 37 weken bij iedere pijnlijke harde buik even een kriebeltje kreeg ben ik inmiddels de rust zelve geworden. Nu scheelt het echt enorm dat ik mezelf bij het KermisFM project enorm weet te vermaken en de dagen met al die afleiding heel erg snel gaan. Ik zit echt in de 'we zien wel' modus momenteel...
Martijn is een ander verhaal trouwens, die trekt het bijna niet meer om nog langer te wachten.
tnx voor de verhalen, als ik het goed lees neemt bij iedereen op een bepaald moment een soort van oerdrift/oergedachte het over... "Dit kan ik, hier ben ik voor gemaakt" of iets in die geest... Ik merk dat ik, hoewel ik er tot op heden dus nog niet mee bezig was, wel begin uit te zien naar de bevalling. Die oerkracht, oerdrift wil ik nu zelf ook wel eens beleven... En natuurlijk is de beloning ook niet mis... Overigens realiseer ik mezelf maar al te goed dat ieder individu een bevalling anders zal beleven en dat ook iedere bevalling is en anders kan verlopen dan vooraf gedacht. Maar die oerdrift is dan wel weer bij iedereen de overeenkomst, wel mooi eigenlijk dat je lichaam zoiets dus blijkbaar helemaal zelf weet te regelen...
Ach Vanyel, wat lief dat ze zo meeleeft
Twinkly!!wat een gelijkenis! De meneer hier naast me kon zich ineens weer wat meer bij Willem voorstellen...
Silmarwen, fijn dat de vakantie zo lekker was. En het UWV is inderdaad een zootje af en toe. Ik ben een halve dagen ziekgemeld geweest in de 2 weken voorafgaand aan m'n verlof en ze wilden ook van mij eigenlijk een reintegratieplan hebben![]()
Tico nu echt bijna verlof
quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kan Martijn zn zenuwen niet botvieren op de wandelwagen?
Ik denk dat jij het begrijpt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:09 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, ik begrijp wel waarom pessie het een onprettig idee vindt. Ik ben gynaecologische onderzoeken bijvoorbeeld niet gewend en ik vond de aanblik van een stoel met beugels ook vrij confronterend. Ik denk dat ik het associeerde met onmacht en een verlies van controle, vooral in combinatie met het op de rug liggen.
In de praktijk had ik dat gevoel van onmacht tijdens de bevalling juist helemaal niet, maar toen had ik ook geen energie om bewust bij die dingen stil te staan en deed ik gewoon wat nodig was.
Ik hoop dat je gelijk hebt!quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:07 schreef huuphuup het volgende:
maar goed, ik was dan ook 25misschien is het de leeftijd
![]()
quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:07 schreef huuphuup het volgende:
maar goed, ik was dan ook 25misschien is het de leeftijd
![]()
vast wel!quote:
Dat dus.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:14 schreef huuphuup het volgende:
Berusting en acceptatie zijn echt sleutelwoorden.
Ja dat ja.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:11 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind deze zwangerschap ook juist minder zwaar, maar ook minder onbezorgd. Bij Jen ging er zelden door mn hoofd wat er mis kon gaan... En nu.. tja... Minder... Zo ging er wel ff door mn hoofd "wat nou als" met dat hele bloedgebeuren...
Ja en nu hangt er bij mn ouders een geboorte kaartje van een meisje dat bij de geboorte is overleden... Dan moet ik ook even slikken...
Nou ja, om dat kaartje kon ik niet echt heen zeg maar... Het hangt heel fijn onder de echofoto van mijn kleine meisje...quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:17 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ja dat ja.
Ik heb echt helemaal nergens last van en dat is aan de ene kant fijn, aan de andere kant maakt het me ontzettend onzeker, juist omdat je je bewust bent van wat er allemaal mis kan gaan en wat je allemaal zou missen dan. Lastig.
En tv-programma's of verhalen van mensen met doodgeboren kindjes sla ik ook over. Ik trek het echt niet, het idee alleen al. Krijg er een heel naar gevoel van in mn keel en buik.
Flugel, wat mij enorm hielp was het denken aan ópen. open deuren open monden maar ook dat elke wee er voor is om die baarmoedermond open te maken. Dus daalde ik in gedachten af en probeerde het voor me te zien. Het beeld klopte vast niet maar hielp mij wel door weeen(storm) heen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
De omslag dus toch bewust maken... Hoe heb je dat gedaan?
Nu ik het zo schrijf besef ik ook dat ik nu een rationele benadering aan het zoeken ben van iets wat alles met gevoel te maken heeft. Moet ik ook maar niet doen denk ik. Ben 9 maanden lang niet met 'de bevalling' bezig geweest, wellicht maar gewoon volhouden...
Het ging mij vooral om de toevoeging in je psot "gelukkig heb ik thuis geen beugels" en "ik blijf bij mijn baarkruk" of woorden van die strekking.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:05 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het begrijpt.
Tijdens de tour in het ziekenhuis hebben we het nog over de beugels gehad toen we ze verstopt achter in een kast zagen, die gebruiken ze bijna nooit hier in het ziekenhuis, dus daarom was ik verbaasd.
En als ik nu de opmerking krijg dat ik me niet goed heb voorbereid terwijl ik een paar weken geleden nog onderwerp van een heksenjacht was omdat ik me te goed had voorbereid neem ik dat even niet serieus.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bovendien wordt je niet vastgebonden in de beugels en kan de baarkruk in het ziekenhuis ook.
Je kan ook op handen en voeten gaan zitten... Jeetje je hebt zoveel standen, en je weet pas wat fijn is als je eenmaal bezig bent.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Alleen als je onder begeleiding van je eigen VK bevalt is de baarkruk een optie. Tenminste, zo werkt het hier in het ziekenhuis. Zodra overgedragen is aan de gyn gaat de baarkruk aan de kant. Maar de verlosbedden hier kunnen wel weer alle kanten op en in alle standen gezet worden die je jezelf maar voor kunt stellen. Er zit ook een soort van 'zitstand' bij en ik denk dat ik die zeker uit ga proberen...
Nee klopt, een positieve instelling alleen niet, maar een negatieve instelling kan het wel heel moeilijk maken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
Maar we moeten natuurlijk ook niet vergeten dat de ene bevalling nu eenmaal zwaarder is dan de andere. Het lijkt me duidelijk dat je instelling en de verwachtingen die je tevoren hebt belangrijk zijn, maar met een positieve houding alleen maak je een bevalling niet 'goed te doen'.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan ook op handen en voeten gaan zitten... Jeetje je hebt zoveel standen, en je weet pas wat fijn is als je eenmaal bezig bent.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:39 schreef Ticootje het volgende:
Ik wilde in bad bevallen... Dat was het helemaal... Nou toen ik eenmaal bezig was konden ze dat bad ergens stoppen waar de zon niet schijnt... Echt niet dat ik in bad wilde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |