abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84314515
Het vorige topic: Zwangerschap en geboorte deel 672

Dit is het topic voor alle zwangeren (+ partner uiteraard). Kom lekker meekletsen, of meelezen!!

2010
Juli:
*** 21 juli 2010: flugeltje en Martijn_AR *** (jongetje)
25 juli 2010: Lenaatje en Tazz
27 juli 2010: Pessie
29 juli 2010: sanger (papa)

Augustus:
01 augustus 2010: ChilllayD
10 augustus 2010: Orea (meisje)
23 augustus 2010: Cantare
23 augustus 2010: Ticootje (meisje)
27 augustus 2010: maffemuts
28 augustus 2010: Saffier

September:
12 september 2010: Arinyo
14 september 2010: Floria
*** 18 september 2010: Fannetje en Tackleberry *** (meisje)
20 september 2010: Tessie (meisje)
21 september 2010: Rixtje
27 september 2010: Troeta (jongetje)

Oktober:
09 oktober 2010: devilishbaby
13 oktober 2010: kaatjejannie (meisje)
19 oktober 2010: Barbabientje01 en Pipo_de_clown (meisje)
24 oktober 2010: Suzanna
25 oktober 2010: Veerle1982
28 oktober 2010: Hobbesje

November:
*** 04 november 2010: Silmarwen en Knut ***
*** 15 november 2010: Pvoesss en _mimic *** (jongetje)
16 november 2010: Koningin
23 november 2010: Tierrr

December:
02 december 2010: Shirley
*** 06 december 2010: Leandra en Nostalgist ***
10 december 2010: Jore
27 december 2010: mrien

2011
Januari:
11 januari 2011: Claudia_x
12 januari 2011: Sugarsnap
16 januari 2011: Basboussa
28 januari 2011: Vanyel
29 januari 2011: ik80lll

Februari:
03 februari 2011: Dizzy-Miss-Lizzy
08 februari 2011: HuupHuup

Maart:
10 maart 2011: stengeltje

***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84314584
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:07 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh haha nouja, misschien een tip voor n ander dan

Leuk Leandra! Wij konden inderdaad met die met 21 weken het meest zien. Beentjes, handjes, hele gezichtje enzo (en ook schaamlippen groot op beeld, welja ) en met die van 31 weken was minder te zien. Het ging nog wel maar toch lastiger.
dat vond ik nu laatst zo bizar! Met 16 weken natuurlijk de geslachtsecho gehad en daar waren het echt de 3 streepjes! En laatst zette de gyn de echo erop en was het echt overduidelijk! En zo'n verschil met die echo van 16 weken

Hoe zou het eigenlijk met Sanger en ChillayD gaan? Daar horen we ook niet zoveel van, toch?
pi_84314590
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:14 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hebben ze die doosjes ook in het groen?
De blauwe is met groene details. Maar niet echt groen nee, hoofdkleuren zijn blauw en rose voor die ander.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:17:59 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84314610
Ik80lll mocht dacht ik naar 29 januari...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_84314766
Dit is uiteraard het topic waar Flugel gaat bevallen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:22:01 #6
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84314771
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:17 schreef Orea het volgende:

[..]

dat vond ik nu laatst zo bizar! Met 16 weken natuurlijk de geslachtsecho gehad en daar waren het echt de 3 streepjes! En laatst zette de gyn de echo erop en was het echt overduidelijk! En zo'n verschil met die echo van 16 weken

Hoe zou het eigenlijk met Sanger en ChillayD gaan? Daar horen we ook niet zoveel van, toch?
We hebben wel veel gehoord van Chilla, en ze heeft meldplicht. Hebben we haar misschien ergens over het hoofd gezien? Zou ze misschien al bevallen zijn?
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:24:43 #7
259886 pessie
pi_84314885
Nu ik trouwens die afleveringen van 60 baby's per uur heb gezien ben ik heel blij dat ik me (te) goed heb voorbereid. Vooral dat meisje van 20 had volgens mij geen idee waar ze aan begon...
Wat me trouwens ook opvalt, het lijkt net alsof ze bij de eerste wee al naar de kraamkliniek gaan .
pi_84314921
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:24 schreef pessie het volgende:
Nu ik trouwens die afleveringen van 60 baby's per uur heb gezien ben ik heel blij dat ik me (te) goed heb voorbereid. Vooral dat meisje van 20 had volgens mij geen idee waar ze aan begon...
Wat me trouwens ook opvalt, het lijkt net alsof ze bij de eerste wee al naar de kraamkliniek gaan .
Dat mag ook bij zo'n kliniek of geboortehuis.. Daar mag je je hele bevalling vertoeven.
pi_84314963
Denk dat je zo'n kraamkliniek meer moet zien als een soort geboortehotel, daar ga je ook relatief vroeg heen.
In die landen (VS en UK) is nu eenmaal geen thuisbevalcultuur dus als de bevalling begint, ga je gewoon naar het ziekenhuis en niet eerst thuis 6 cm afwachten.

Hoewel ze daar ook wel moeten wachten geloof ik tot ze weeën om de zoveel minuten hebben minstens een uur lang ofzo, dat dan weer wel.

Mijn kraamzorg is akkoord gekomen, zowel van verzekering als van Careyn woehoe!
het kan maar weer geregeld zijn
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:27:44 #10
259886 pessie
pi_84314978
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat mag ook bij zo'n kliniek of geboortehuis.. Daar mag je je hele bevalling vertoeven.
aha! Op die manier...
pi_84315029
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef pessie het volgende:

[..]

aha! Op die manier...
Je moet het ook zien als een verplaatste thuisbevalling..
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:29:19 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84315037
quote:
Die van de aflevering die vorige week uitgezonden is? Wat op het laatste moment een KS werd?

Gut wat een drama was dat kind zeg, zelfs haar moeder leek verbaasd.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84315221
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die van de aflevering die vorige week uitgezonden is? Wat op het laatste moment een KS werd?

Het was een BB- momentje?
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:35:01 #14
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84315276
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef huuphuup het volgende:
8<knip>8

Mijn kraamzorg is akkoord gekomen, zowel van verzekering als van Careyn woehoe!
het kan maar weer geregeld zijn
Goedzo beter te vroeg dan te laat (en tegen woordig zou je bijwijze van spreke al voor je conceptie kraamzorg al moeten regelen haha )
En over Careyn had ik ook nog even getwijfeld, tot dat ze me niet de garantie konden geven dat ze de uren konden leveren.. toen maar gekozen voor PKZ die dit wel kon.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_84315360
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:35 schreef maffemuts het volgende:

[..]

Goedzo beter te vroeg dan te laat (en tegen woordig zou je bijwijze van spreke al voor je conceptie kraamzorg al moeten regelen haha )
En over Careyn had ik ook nog even getwijfeld, tot dat ze me niet de garantie konden geven dat ze de uren konden leveren.. toen maar gekozen voor PKZ die dit wel kon.
oh ja, jij bevalt in de zomer hè? dan is het vaak hectischer qua uren geloof ik. Ik beval in de winter en mijn verzekering zei gewoon gelijk oh ja prima, das akkoord haha. Ik dacht nog van hm? misschien eerst even bericht van Careyn afwachten? maar het is idd akkoord, de gewone 49 uur, was vorige keer prima. En Careyn is vorige keer ook prima bevallen. Ik hoop op dezelfde kraam maar dat zal wel niet.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:38:06 #16
259886 pessie
pi_84315385
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vond ik dus ook! En door de montage leek het alsof ze 1 enorme wee had die 3 kwartier duurde. Je hoorde haar gewoon de hele aflevering op de achtergrond schreeuwen...
Ik begrijp dat bevallen meer pijn gaat doen dan dat ik me nu kan voorstellen, hoop alleen wel dat ik niet zo'n drama queen zal zijn...
  woensdag 21 juli 2010 @ 14:59:34 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84316123
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het was een BB- momentje?
Momentje?? Ik kan eerlijk gezegd niet beoordelen of ze daar nou 15 of 51 uur is geweest, en hoe erg het werkelijk was, maar echt.... op de toneelschool was ze een geweldige leerling geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84317154
Oh my ik zit het nu te kijken
Die eerste aflevering ook, die vent als die van mij dat doet dat krijgt ie toch een rotschop!
Bedoel, de deur op slot draaien? Terwijl je vrouw weer tegen een wee aan zit?
pi_84317818
Tessie, ik snappum Jammer wel. Was dat bij Graeme ook zo? Of lag de placenta toen gunstiger.

Huup wat heb jij gemeld bij je verzekering over kraamzorg dan? Toen ik me inschreef bij Careyn hadden zij het ook over aan je verzekering melden maar ik kan op de site van de FBTO echt helemaal niks vinden over kraamzorg melden.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:48:22 #20
259886 pessie
pi_84317968
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:25 schreef Orea het volgende:
Die eerste aflevering ook, die vent als die van mij dat doet dat krijgt ie toch een rotschop!
Het is wel hun 4de kind dus op zich hebben ze ervaring. Hij ziet er ook absoluut niet uit alsof hij het spannend vind ofzo. Hij verveelt zich alleen te pletter. Niet dat ik het goedpraat, maar aan het einde raakt ie toch nog wel even bezorgd.
Note to self: Als we naar het ziekenhuis moeten boek meenemen voor manlief.

Zou niet mn zoon van 17/18 mee laten kijken bij de bevalling
pi_84318044
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:48 schreef pessie het volgende:

[..]

Het is wel hun 4de kind dus op zich hebben ze ervaring. Hij ziet er ook absoluut niet uit alsof hij het spannend vind ofzo. Hij verveelt zich alleen te pletter. Niet dat ik het goedpraat, maar aan het einde raakt ie toch nog wel even bezorgd.
Note to self: Als we naar het ziekenhuis moeten boek meenemen voor manlief.

Zou niet mn zoon van 17/18 mee laten kijken bij de bevalling
Ik zou Priscil of Jen ook absoluut niet bij de bevalling willen hebben. Maar wel direct erna.. Gewoon dat zij als eerste hun zusje kunnen zien, aanraken, enz... voordat anderen buiten het gezin langskomen zeg maar.

M. heeft heeeeeeel vaak de hond uitgelaten en verder heb ik geen idee wat ie heeft gedaan in het ziekenhuis. Ik had ff iets anders te doen dan op hem te letten of hij zich wel vermaakte.
pi_84318166
quote:
Ik vind al die vrouwen eigenlijk behoorlijke aanstellers. De vrouw waarbij de bevalling werd ingeleid begon te gillen als er een pilletje werd ingebracht. Dat stelde bij mij nou echt niet veel voor. En die houding, zo negatief. Ze lag er alleen maar tegen haar man aan te klagen. Ik had me voorbereid op een lange zit, dus ik had puzzelboekjes mee, een iPod met tv-series en we zijn samen wezen lunchen. Het was gewoon een prima tijd.

Het viel mij trouwens juist op dat die vrouwen gewoon tijd tussen de weeen in hadden zitten! Dat had ik pas tijdens de laatste paar uren. Ik vind het daarom ook zo moeilijk om te begrijpen waar het zat zijn van de pijn vandaan komt. Ik was het zat omdat ik gewoon helemaal geen rust had.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_84318197
Prima dat ie zich verveeld, maar zij geeft een aantal keer aan dat ie dat niet moet doen, midden in een wee. Die van mij had echt een rotschop gekregen!
pi_84318252
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind al die vrouwen eigenlijk behoorlijke aanstellers. De vrouw waarbij de bevalling werd ingeleid begon te gillen als er een pilletje werd ingebracht. Dat stelde bij mij nou echt niet veel voor. En die houding, zo negatief. Ze lag er alleen maar tegen haar man aan te klagen. Ik had me voorbereid op een lange zit, dus ik had puzzelboekjes mee, een iPod met tv-series en we zijn samen wezen lunchen. Het was gewoon een prima tijd.

Het viel mij trouwens juist op dat die vrouwen gewoon tijd tussen de weeen in hadden zitten! Dat had ik pas tijdens de laatste paar uren. Ik vind het daarom ook zo moeilijk om te begrijpen waar het zat zijn van de pijn vandaan komt. Ik was het zat omdat ik gewoon helemaal geen rust had.
Ik dacht al dat het aan mijn hormonen lag. Maar ik geloof niet dat dit mijn serie is ik zit me alleen maar te ergeren (en oké, ik moet nog bevallen, misschien heb ik nog geen recht van spreken... maar dan nog...)
pi_84318263
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:54 schreef Orea het volgende:
Prima dat ie zich verveeld, maar zij geeft een aantal keer aan dat ie dat niet moet doen, midden in een wee. Die van mij had echt een rotschop gekregen!
Oh, daar zorgt mijn inner-viswijf wel voor dat als het me niet bevalt dat elke actie vanaf zijn kant snel klaar is.
pi_84318277
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:25 schreef Orea het volgende:
Die aflevering heb ik op tv gezien. Mr.DML kwam op dat moment binnen lopen en ik heb 'm verteld dat als hij dat flikt
Zijn reactie was 'waarom zou ik dat doen?'
The way you rock'n'roll
pi_84318284
Ik vond het ook maar een onaangename vent, Orea, maar die vrouw gaf zelf ook een keer aan dat ze bij hen thuis 'nu eenmaal zo met dingen omgaan'. Kortom: ze heeft er zelf voor gekozen.
pi_84318330
Wij gaan ook heel jolig met dingen om.... maar dit we hebben het wel over een vent van 41... had eerder het idee met een schooljongen van 16 te maken te hebben...

En die Ed... arme Ed (van dat tienermeisje uit aflevering 2) je ziet de wanhoop bij hem...
pi_84318363
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:55 schreef Orea het volgende:

[..]

Ik dacht al dat het aan mijn hormonen lag. Maar ik geloof niet dat dit mijn serie is ik zit me alleen maar te ergeren (en oké, ik moet nog bevallen, misschien heb ik nog geen recht van spreken... maar dan nog...)
Ik heb ook de indruk dat ze er de bevallingen uit hebben gepikt die op een of andere manier uitzonderlijk zijn. Een 'gewone' bevalling met 'gewone' mensen is vast niet interessant genoeg.

Ik ben best trots op mezelf als ik zo'n serie zie. Ik was ondanks mijn pijn nog vriendelijk tegen de verpleegkundigen, ik heb niet geschreeuwd, niet paniekerig gedaan.
pi_84318406
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb ook de indruk dat ze er de bevallingen uit hebben gepikt die op een of andere manier uitzonderlijk zijn. Een 'gewone' bevalling met 'gewone' mensen is vast niet interessant genoeg.

Ik ben best trots op mezelf als ik zo'n serie zie. Ik was ondanks mijn pijn nog vriendelijk tegen de verpleegkundigen, ik heb niet geschreeuwd, niet paniekerig gedaan.
Ik ben redelijk vriendelijk gebleven, maar heb wel mn verloskunidge een flinke trap verkocht...
pi_84318436
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:59 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ben redelijk vriendelijk gebleven, maar heb wel mn verloskunidge een flinke trap verkocht...
Oeh is dat verhaal terug te lezen
The way you rock'n'roll
pi_84318611
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Oeh is dat verhaal terug te lezen
Vast wel ergens...

Het was niet expres ofzo... Ze probeerde mn been vast te houden tijdens een wee... Maar ik was flink wat sterker..
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:07:48 #33
259886 pessie
pi_84318723
Ik had dus al een beetje het idee dat dit niet echt weergaf hoe het meestal gaat, maar net als Orea dacht ik dat ik misschien nog te naïef was. Maar Claudia, dank je voor je commentaar. Zijn dus echt aanstellers. En zelfs al zou ik niet de hele bevalling aardig zijn en zou ik mn verloskundige een trap verkopen, dan nog verwacht ik niet dat ik 12 uur lang ga zitten gillen.
Viel het jullie ook op dat dat meisje van 20 niet wist hoe ze een wee op moest vangen? Als het op je rug niet lukt, ga je toch desnoods op je kop staan als dat beter is? Maar ze bleef maar liggen en hijgen in dat lachgas apparaat (waarvan ik het idee had dat het echt geen donder doet).
Oh ja, en Ed maakte de situatie er inderdaad niet beter op. Moeder wel trouwens.

Vond het grappig te zien dat de moeder van 4 op dr knieën in bed zat .

Begrijp me niet verkeerd, ik had manlief ook een mep verkocht nadat de wee over was gegaan als hij zoiets uit zou halen nadat ik gezegd had dat niet te doen. Punt is, ik heb niet zo'n man die dat soort dingen doet of ooit zou doen, waarschijnlijk had ze het al wel aan zien komen.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:07:58 #34
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_84318730
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:27 schreef huuphuup het volgende:
Denk dat je zo'n kraamkliniek meer moet zien als een soort geboortehotel, daar ga je ook relatief vroeg heen.
In die landen (VS en UK) is nu eenmaal geen thuisbevalcultuur dus als de bevalling begint, ga je gewoon naar het ziekenhuis en niet eerst thuis 6 cm afwachten.

Hoewel ze daar ook wel moeten wachten geloof ik tot ze weeën om de zoveel minuten hebben minstens een uur lang ofzo, dat dan weer wel.
Ja, hier zit iedereen meteen in het hospitaal, maar dat moet eigenlijk altijd. Voel je de baby niet (meer) etc. dan bel je niet de vk, maar moet je meteen naar het ziekenhuis ed. En dan moet je vervolgens wachten of er plaats is, of je al ver genoeg bent enzo. Anders sturen ze je naar beneden om in de Tim Horton's maar even een bakkie te doen. Al zuchtend en steunend.... Zit ik liever thuis, volgens mij!
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_84318805
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:07 schreef pessie het volgende:
Ik had dus al een beetje het idee dat dit niet echt weergaf hoe het meestal gaat, maar net als Orea dacht ik dat ik misschien nog te naïef was. Maar Claudia, dank je voor je commentaar. Zijn dus echt aanstellers. En zelfs al zou ik niet de hele bevalling aardig zijn en zou ik mn verloskundige een trap verkopen, dan nog verwacht ik niet dat ik 12 uur lang ga zitten gillen.
Viel het jullie ook op dat dat meisje van 20 niet wist hoe ze een wee op moest vangen? Als het op je rug niet lukt, ga je toch desnoods op je kop staan als dat beter is? Maar ze bleef maar liggen en hijgen in dat lachgas apparaat (waarvan ik het idee had dat het echt geen donder doet).
Oh ja, en Ed maakte de situatie er inderdaad niet beter op. Moeder wel trouwens.

Vond het grappig te zien dat de moeder van 4 op dr knieën in bed zat .

Begrijp me niet verkeerd, ik had manlief ook een mep verkocht nadat de wee over was gegaan als hij zoiets uit zou halen nadat ik gezegd had dat niet te doen. Punt is, ik heb niet zo'n man die dat soort dingen doet of ooit zou doen, waarschijnlijk had ze het al wel aan zien komen.
Ik had ook geen idee hoe ik de weeen in mn benen moest opvangen... De buik en rugweeen gingen nog aardig. Niet liggend, maar de randjes in mn gang waren mijn grote vriend, precies de goede hoogte om aan te hangen... Maar toen de weeen in mn benen zaten wist ik echt van gekkigheid niet meer wat ik moest doen en raakte ik ook best wel een beetje in paniek en ik heb gejankt als een klein kind...
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:10:07 #36
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84318812
Waar kan ik dat programma terugkijken? Ik word nu wel nieuwsgierig!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_84318815
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:07 schreef pessie het volgende:
Ik had dus al een beetje het idee dat dit niet echt weergaf hoe het meestal gaat, maar net als Orea dacht ik dat ik misschien nog te naïef was.
Nou ik denk niet dat ik naïef ben als het op bevallen aankomt hoor
Maar dit was wel een beetje over de top zeg maar. Veel pijn hebben ala, maar je dan zó onbehoorlijk gedragen als sommigen in deze serie doen... Jemig wat hadden ze verwacht dan? Plop, hoi baby klaar?
pi_84318847
Nou, dat herkende ik wel, pessie, dat niet weten hoe je een wee op moet vangen. Vooral als je bevalling ineens heel heftig begint kan dat lastig zijn (en al helemaal als je tussendoor geen rust krijgt). Maar haar houding was wel funest. Je zag ook dat het beter ging als ze zich op haar moeder concentreerde en probeerde om haar situatie te accepteren.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:13:14 #40
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84318917
Die beenweeen ja precies daar waar het ook altijd zeer doet tijdens mijn menstruatie Op een gegeven moment had ik been- rug en buikweeen tegelijk, was niet handig opvangen.
Ylana
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:14:08 #41
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84318955
Dankje Orea!
Ylana
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:14:10 #42
259886 pessie
pi_84318957
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:10 schreef Orea het volgende:

[..]

Nou ik denk niet dat ik naïef ben als het op bevallen aankomt hoor
Maar dit was wel een beetje over de top zeg maar. Veel pijn hebben ala, maar je dan zó onbehoorlijk gedragen als sommigen in deze serie doen... Jemig wat hadden ze verwacht dan? Plop, hoi baby klaar?
Babybytes...

Tico, ik hoor van vriendinnen dat beenweeën inderdaad niet op te vangen zijn. Rot!
Hoop dat het bij mij bij mn buik en rug blijft.
Had alleen niet het idee dat ze beenweeën had, jij wel? Of heb je de aflevering niet gezien?

Ik blijf toch nog even bij de rustige bevallingen die ik tot nu toe op DVD heb gezien, lijkt me een stuk fijner voor mezelf, de baby, manlief en de verloskundige.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:17:43 #43
259886 pessie
pi_84319098
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Nou, dat herkende ik wel, pessie, dat niet weten hoe je een wee op moet vangen. Vooral als je bevalling ineens heel heftig begint kan dat lastig zijn (en al helemaal als je tussendoor geen rust krijgt). Maar haar houding was wel funest. Je zag ook dat het beter ging als ze zich op haar moeder concentreerde en probeerde om haar situatie te accepteren.
Ja, en op het moment dat mama de deur uitloopt en nog tegen Ed zegt dat ze niet mag schreeuwen tegen iedereen begint ze weer. En Ed laat het maar toe. Hij helpt haar totaal niet te concentreren, weeën op te vangen, relativeren etc... Alsof ie geen flauw idee heeft wat ze daar aan het doen zijn.
Ik kan begrijpen dat ze er doorheen zit, maar daarom heb je toch mensen naast je bed staan? Om je aan te moedigen en om je te helpen in zoverre ze dat kunnen? Vond het daarom ook meer dan terecht dat moeders mee de OK in ging, aan Ed had ze echt niets gehad. Maar das mijn mening...
pi_84319116
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Vast wel ergens...

Het was niet expres ofzo... Ze probeerde mn been vast te houden tijdens een wee... Maar ik was flink wat sterker..
Gevonden

Je zegt daar nog dat die bevalling echt een eenmalig ding is
Maar zonder gekheid, ik hoop dat je het dit keer wat draaglijker vindt allemaal.
The way you rock'n'roll
pi_84319176
Achja, da's gewoon de relatie die ze met elkaar hebben. Zij is een dominante zeur en hij een watje.

Volgens mij heb je als verpleegkundige of verloskundige op zo'n afdeling heel gauw door wat voor relatie mensen met elkaar hebben.
pi_84319312
Ik snap dat lachgas aan die serie niet waarom ze daar zo massaal aanzitten en al zo vroeg
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:24:47 #47
259886 pessie
pi_84319362
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Gevonden

Je zegt daar nog dat die bevalling echt een eenmalig ding is
Maar zonder gekheid, ik hoop dat je het dit keer wat draaglijker vindt allemaal.
Doe es linken. Hoef ik niet te zoeken
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:25:59 #48
259886 pessie
pi_84319402
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap dat lachgas aan die serie niet waarom ze daar zo massaal aanzitten en al zo vroeg
Volgens mij snapt niemand dat hier. Ik zie niet hoe het helpt namelijk, behalve dat op het moment dat ze lachgas ademen ze niet kunnen gillen en de verpleegsters even rust aan hun hoofd hebben.
pi_84319417
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:24 schreef pessie het volgende:

[..]

Doe es linken. Hoef ik niet te zoeken
Bevallingsverhalen deel 6

Door scrollen naar beneden want pas verder op geeft ze haar echte mening over het gebeuren
The way you rock'n'roll
pi_84319424
Nou, dan ga ik nu over op 'Tienermoeders'. Er gaat een (SBS6-)wereld voor me open.
pi_84319438
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:17 schreef pessie het volgende:

[..]

Ja, en op het moment dat mama de deur uitloopt en nog tegen Ed zegt dat ze niet mag schreeuwen tegen iedereen begint ze weer. En Ed laat het maar toe. Hij helpt haar totaal niet te concentreren, weeën op te vangen, relativeren etc... Alsof ie geen flauw idee heeft wat ze daar aan het doen zijn.
Ik kan begrijpen dat ze er doorheen zit, maar daarom heb je toch mensen naast je bed staan? Om je aan te moedigen en om je te helpen in zoverre ze dat kunnen? Vond het daarom ook meer dan terecht dat moeders mee de OK in ging, aan Ed had ze echt niets gehad. Maar das mijn mening...
Al had Ed zijn best gedaan, dan had missy echt niet naar hem geluisterd... Het zat niet in die jongen zijn karakter om haar eens stevig aan te pakken. Wat had hij moeten doen dan? Haar een klap in haar gezicht moeten geven? Het was duidelijk dat niemand anders als haar moeder haar had kunnen bedaren.

Ik snap dat juist weer NIET dat haar moeder meeging naar de OK. Hij is de vader. Je wordt samen ouders. Ik denk als hij wat aanmoediging had gehad dat ie niet naar de wond hoefde te kijken, hij er gewoon bij had kunnen zijn. Maargoed, zo denk ik erover...
pi_84319479
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:23 schreef Pvoesss het volgende:
Lachgas is zo leuk spul.. zou ik ook doen.
pi_84319499
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

geschreeuwd heb k niet.
wel paniekerig gedaan wel. maar goed dat was tijdens de uren dat mijn ontsluiting heeeel snel ging. ik kon ze gewoon niet goed meer opvangen, plus een ctg die af en toe niet goed registreerde
was wel reden voor paniek af en toe. maar lang leve de verpleegkundige die kreeg me wel rustig dan
pi_84319575
Wauw, mijn verhaal kan zo op BB...
pi_84319671
Erg he, die serie?

Bij dat meisje viel me vooral op dat ze zichzelf _niet_ tot de orde kon roepen. Ze bleef maar klagen en hyperventileren en gillen dat ze het niet wilde. Ik kan me goed voorstellen dat je dat op een gegeven moment overvalt als je niet meer weet waar je het zoeken moet, maar dit vond ik wel érg hysterisch. Die man was trouwens ook niet het helderste licht aan de hemel. Maarja, eerlijk gezegd had ik door het interview wat thuis was gehouden ook niet zo'n superhoge pet van het stel op.

Die man uit de eerste aflevering vond ik een enorme eikel, vooral toen hij met die opgeblazen handschoen zijn vrouw ging kietelen. Dat zij er soms nog om moest lachen verbaasde me, maar ja, misschien kwam dat door het lachgas.
  woensdag 21 juli 2010 @ 16:54:08 #56
259886 pessie
pi_84320475
Tico is zwanger

Heb net je verhaal gelezen
pi_84320483
Oh ja dat hysterische meisje uit die serie. Ik dacht dat ik me ook zo gedragen had, maar mijn Lief zei dat ik langggg niet zo erg was. Gelukkig maar haha! Mijn herinnering is echt nogal troebel, ik denk door die pethidine enzo, dus ik kan me zelf neit meer zo goed herinneren hoe hysterisch ik was. Kan me nog wel heel goed herinneren dat toen zo'n lieve verpleegster me wou kalmeren en zei: denk aan waar je het voor doet, je baby! , ik riep: ik hoef die baby niet meer!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_84320494
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Tessie, ik snappum Jammer wel. Was dat bij Graeme ook zo? Of lag de placenta toen gunstiger.

Huup wat heb jij gemeld bij je verzekering over kraamzorg dan? Toen ik me inschreef bij Careyn hadden zij het ook over aan je verzekering melden maar ik kan op de site van de FBTO echt helemaal niks vinden over kraamzorg melden.
Niets bijzonders eigenlijk, ik heb gewoon de verzekering gebeld en gezegd dat ik een zwangerschap wilde doorgeven. Toen verbonden ze me door met een speciale kraamzorg-afdeling en daar moest ik wat vragen beantwoorden en mn voorkeur voor kraamzorgverlener doorgeven.

Ik heb Delta Lloyd en ik heb gewoon gebeld naar het nummer achterop mn pasje.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84320552
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:54 schreef tessie het volgende:
Oh ja dat hysterische meisje uit die serie. Ik dacht dat ik me ook zo gedragen had, maar mijn Lief zei dat ik langggg niet zo erg was. Gelukkig maar haha! Mijn herinnering is echt nogal troebel, ik denk door die pethidine enzo, dus ik kan me zelf neit meer zo goed herinneren hoe hysterisch ik was. Kan me nog wel heel goed herinneren dat toen zo'n lieve verpleegster me wou kalmeren en zei: denk aan waar je het voor doet, je baby! , ik riep: ik hoef die baby niet meer!
Toen ze mij Jen wilde aangeven wilde ik haar niet aanpakken omdat ik haar vies vond . Echt wat een kneus was ik.
pi_84320576
Oh ja, DML, bij Graeme lag mijn placenta gewoon aan de achterkant, maar toen lag Graeme daar ook met zn neus in haha! Maar toen mochtend we nog een andere keer terug komen, en toen lag hij wel goed. Maar nu zou het niet zoveel uitmaken hoe Anna zou liggen, het zou toch niet veel beter worden.

We hebben trouwens net stof voor de gordijnen voor Anna's kamer gekocht! Heel lief meisjesachtig, met bloempjes en vlindertjes. En mn mams komt ze vrijdag maken Alleen voor mij was het tripje alweer too much, had echt het gevoel dat ik flauw zou gaan vallen in de winkel Misschien is mijn bloeddruk wel echt zo laag en had de vk de vorige keer wel echt goed gemeten ofzo.
pi_84320609
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Toen ze mij Jen wilde aangeven wilde ik haar niet aanpakken omdat ik haar vies vond . Echt wat een kneus was ik.
Oh daar was ik vantevoren bang voor! Omdat ik net geboren baby's er altijd wel wat viezig uit vind zien Maar ik was te stoned denk ik want ik heb daar geen moment aan gedacht.
Lijkt me achteraf wel vervelend, als je dat wel hebt.
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:02:17 #62
259886 pessie
pi_84320731
quote:

[..]

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Dat ze het kind op mn buik willen leggen en ik zeg: ga alsjeblieft weg met dat vieze gedrocht
pi_84320985
quote:

[..]

De verloskundige vroeg aan mij heel lief of ik de baby op mn buik wilde hebben na de geboorte, ik zei ja uiteraard, maar nu achteraf vraag ik me wel af waar ze de baby anders had willen laten maar ze zal haar dan wel omhoog hebben gehouden en gelijk de testjes ofzo?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 17:09:56 #64
5428 crew  miss_sly
pi_84320992
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

Vorig jaar had FBTO nog geen contracten met kraamzorginstanties en kon je dus gewoon zelf een bureau uitzoeken. ik weet niet of dat nog zo is. Het kan voordelig zijn, maar ook nadelig, want ik werd pas bij het vierde bureau aangenomen; de rest had al te veel aanmeldingen van patienten van verzekeringen waarmee ze een contract hadden, dus die namen geen anderen meer aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:16:20 #65
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_84321199
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vorig jaar had FBTO nog geen contracten met kraamzorginstanties en kon je dus gewoon zelf een bureau uitzoeken. ik weet niet of dat nog zo is. Het kan voordelig zijn, maar ook nadelig, want ik werd pas bij het vierde bureau aangenomen; de rest had al te veel aanmeldingen van patienten van verzekeringen waarmee ze een contract hadden, dus die namen geen anderen meer aan.
Bij FBTO mag je nog steeds je eigen kraamzorg uitzoeken, en hoef je ook verder niet door te geven aan FBTO, alleen aan je kraamzorginstelling.
Ook leuk om te weten is dat je bij FBTO ook de complete serie boeken krijgt een boekje waarin je de zwangerschap kan bijhouden, een boekje voor de kraamweek en het bezoek dat je dan krijgt, en voor het 1e jaar. En de bevallingspakket is ook vrij ruim, al heb ik m zelf toch nog een beetje aangevuld met extra onderleggers, deze vond ik erg prettig bij het verschonen van de kleine op bed
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_84321539
Ah fijn dat er mensen zijn met dezelfde verzekering Dank u voor de informatie.

Maffemuts, het eerste boekje heb ik al ontvangen ja Leuk dat je de rest van de serie ook krijgt.

Careyn heeft mijn aanvraag al goed gekeurd dus dan is het goed zo. Ik ging even twijfelen doordat ik hier las over aanmelden kraamzorg bij je verzekering.
The way you rock'n'roll
pi_84321794
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:56 schreef tessie het volgende:
Oh ja, DML, bij Graeme lag mijn placenta gewoon aan de achterkant, maar toen lag Graeme daar ook met zn neus in haha! Maar toen mochtend we nog een andere keer terug komen, en toen lag hij wel goed. Maar nu zou het niet zoveel uitmaken hoe Anna zou liggen, het zou toch niet veel beter worden.
Betekent dit dat een 3Decho überhaupt geen zin heeft als je placenta voor ligt?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 21 juli 2010 @ 17:36:30 #68
259886 pessie
pi_84321848
Heej maandag is volle maan. Dinsdag is dé dag dus ben benieuwd of ik bij de 4% vrouwen ga horen die bevallen op hun uitgerekende dag.
pi_84321941
Nee hoor, volgens mij niet Vanyel. Was meer een combinatie van placenta, buikvet, baby die diep en onhandig ligt. Ik geloof wel dat je beter iets vroeger een 3Decho dan kan laten maken.
pi_84322271
Das mooi. Anders zou ik hier iemand heel erg moeten teleurstellen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_84322339
Ze raden bij een voorliggende placenta wel aan om het wat vroeger dan gemiddeld te doen

Mijn placenta ligt keurig achter, maar Speklap dacht ik ga lekker met mijn gezicht in de placenta liggen.. Zoek het maar jullie, met die echo dus dat kan ook nog
pi_84322544
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:48 schreef Vanyel het volgende:
Das mooi. Anders zou ik hier iemand heel erg moeten teleurstellen.
Maar de placenta van je vrouw kan nog alle kanten op, als hij nu aan de voorkant ligt hoeft dat niet te betekenen dat hij daar blijft. Doordat de baarmoeder groeit trekt het de placenta als het ware mee omhoog.
Mijn placenta ligt nu ook aan de voorkant maar de vk voorspelde dat ze dacht dat hij bovenin zou eindigen, ik ben benieuwd.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84322736
Mijn placenta hebben we het hier over hoor!
De mijne ligt vrij laag voor, nog niks gehoord over verplaatsen, alleen over hoe ik daardoor ws. later beweging zou gaan voelen en mijn vrouw nog veel later.
pi_84322804
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:02 schreef Vanyel het volgende:
Mijn placenta hebben we het hier over hoor!
De mijne ligt vrij laag voor, nog niks gehoord over verplaatsen, alleen over hoe ik daardoor ws. later beweging zou gaan voelen en mijn vrouw nog veel later.
oh excuus! ik had begrepen dat je vrouw zwanger was en dat jij hier mee postte blame it on zeh hormones

Als ie laag voor ligt dan zal ie vast nog wel verplaatsen maar denk dat je er dan inderdaad geen kont aan hebt dan verplaatst ie alleen naar minder laag voor
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84323831
huh, vanyel, zijn jullie 2 vrouwen en allebei zwanger, of lees ik nou echt heel verkeerd?
pi_84323852
of vanaf buiten voelen bedoel je zeker!
pi_84323979
Gelukkig van buiten voelen ja. Met zn tweeën zwanger lijkt me de hel op aarde.
pi_84324094
ja, mij ook, ik schrok ervan!! Maar het zou wel grappig zijn eigenlijk!
pi_84324104
Ik weet nog helemaal niet hoe mijn placenta ligt

Ik ga het wel merken met de geslachtsecho met 16 weken.
The way you rock'n'roll
pi_84324195
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:48 schreef Troeta het volgende:
ja, mij ook, ik schrok ervan!! Maar het zou wel grappig zijn eigenlijk!
Er zijn mensen die het doen, maar ik zou niet weten wat ik had gemoeten als de mijne geen ontbijt op bed had kunnen maken of in het algemeen zo'n beetje alles zou doen in huis op het moment. Brrrrrr.
pi_84324332
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Er zijn mensen die het doen, maar ik zou niet weten wat ik had gemoeten als de mijne geen ontbijt op bed had kunnen maken of in het algemeen zo'n beetje alles zou doen in huis op het moment. Brrrrrr.
Nou inderdaad!
Ik geloof dat jij en ik ons een beetje hetzelfde voelen momenteel en als de meneer niet heel veel deed zou het hier een pokke zooi zijn, niet normaal.
The way you rock'n'roll
pi_84324579
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]

inderdaad oef
moet je wachten tot de een uitgespuugd is op de wc voordat de ander kan

DML ik wist het ook niet hoor! Het is dat de vk het toevallig zei bij de laatste echo anders had ik het ook niet geweten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:05:48 #83
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_84329488
Mijn hemel Ik zit nu op sbs dat programma te kijken maar het commentaar wat die vent levert ik had 'm al lang en breed naar huis geschopt/gescholden, dit is niet echt helpen
Ylana
pi_84330480
Ah, nog niemand bevallen gelukkig. Flugeltje....dit topic misschien?
Wanneer is de beste tijd trouwens om een afspraak te maken voor 3d echo? Want ik ben nog nieuwsgieriger naar ons kleintje nu ik de 20 weken echo heb gehad.
Het is nu weer lekker bewegelijk in m'n buik...wat zijn die schopjes toch heerlijk! Van de week voelde m'n lief het ook duidelijk, dat was zo'n mooi moment...
/egopost
Back in business.
pi_84331080
Ik vind die schopjes ook zo lief
Aan de ene kant ook heel herkenbaar van Lotte en toch ook weer niet
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:54:23 #86
259886 pessie
pi_84331741
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:05 schreef Saffier het volgende:
Mijn hemel Ik zit nu op sbs dat programma te kijken maar het commentaar wat die vent levert ik had 'm al lang en breed naar huis geschopt/gescholden, dit is niet echt helpen
Ik heb ook gekeken. Ik ben het volledig met je eens. Heb manlief erbij gehaald en verteld dat als ie dat zou doen op dat moment ik hem ter plekke op zou knopen (hij had een of andere gymband in zn hand). Hij was het met me eens dat die man echt dom bezig was.
Ik was onder de indruk van die vrouw. Gewoon doorgaan terwijl je zo gedemotiveerd wordt .
Snappen jullie trouwens dat uitdrijven op je rug met je benen in de beugels? Ben zo blij dat ik thuis geen beugels heb...
En ik ga nog steeds voor mn baarkrukje
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 22:00:24 #87
5428 crew  miss_sly
pi_84332144
Ik ben ook bevallen op mijn rug met mijn benen in de beugels en dat ging heel prima. Ik wilde niet eens iets anders dan op mijn rug liggen. En die beugels waren wel gemakkelijk, konden mijn benen even rusten voor ik ze weer naar me toe moest trekken en was de afstand niet zo groot
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:04:37 #88
57497 happyme28
I'm so happy
pi_84332387
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:54 schreef pessie het volgende:

[..]
En ik ga nog steeds voor mn baarkrukje
dat dacht ik ook van te voren... maar pfff.. toen ik erop zat was het echt prut! Dat was snel weg dat ding.
pi_84333133
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben ook bevallen op mijn rug met mijn benen in de beugels en dat ging heel prima. Ik wilde niet eens iets anders dan op mijn rug liggen. En die beugels waren wel gemakkelijk, konden mijn benen even rusten voor ik ze weer naar me toe moest trekken en was de afstand niet zo groot
Dat dus.
Na anderhalf uur kon ik mn benen niet meer behoorlijk zelf omhoog houden dus ik was best blij met die steunen (wij hadden geen beugels maar een soort voetsteunen waar ik mn voeten in kon zetten.)

Baarkruk heb ik ook gehad, uit noodzaak, vond het best prettig persen (alsof je op de wc zit ) maar echt comfortabel is anders, en je moet toch op bed gaan liggen uiteindelijk. En ik herinner me nog steeds niet hoe ik weer op bed terug ben gekomen met een hoofd halverwege geboortekanaal
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84333322
Met je benen heel wijd?
pi_84333480
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:22 schreef Vanyel het volgende:
Met je benen heel wijd?
haha ja, een kijkdoos

nee joh die steunen stonden gewoon euh, ja aan het voeteneind zeg maar. Wel een stukje uit elkaar, maar ik kon met gemak met mn knieën tegen elkaar zitten zonder dat het er heel spastisch uitzag
overigens kon het me op dat moment roesten hoe het eruit zag en met je benen wijd zit je toch wel tijdens het persen terwijl er drie man in je doos kijkt naar waar het hoofdje toch blijft
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_84333506
Wat snap je daar niet aan dan pessie?
pi_84333657
Huup, volgens mij doelt Vanyel op jouw overpeinzing hoe je terug in bed bent gekomen met het hoofdje halverwege het geboortekanaal. En dat was vast met je benen wijd
The way you rock'n'roll
pi_84333753
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Huup, volgens mij doelt Vanyel op jouw overpeinzing hoe je terug in bed bent gekomen met het hoofdje halverwege het geboortekanaal. En dat was vast met je benen wijd
oooooh
ja ongetwijfeld
nah t hing dr nog niet uit hè dus dat scheelt.

Maar gewoon, ik weet het echt niet meer, dat stukje is gewoon helemaal weg. Ik weet wel nog dat de verpleegster me van het bed afgetrokken heeft, ongetwijfeld heeft ze me er ook weer opgekregen maar t is gewoon weg.
Zo gek maar goed niet zo gek ook want ik was moe als een malle
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:32:11 #95
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_84333806
Tessie, Pessie wil bevallen zonder te bevallen zeg maar. Maar wat er in zit zal er toch uitmoeten denk ik maar dan.

Stel nou dat je wel in het ziekenhuis terecht komt en je na twee uur persen echt je benen niet meer op kunt houden dan ben je blij met beugels/steunen. Kruk heb ik ook geprobeerd maar toen zat mijn kind vast dus was ook geen optie, rug en zij evenmin maar dat terzijde en ja ze is toch echt geboren.
  Moderator woensdag 21 juli 2010 @ 22:34:25 #96
5428 crew  miss_sly
pi_84333925
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:32 schreef Books het volgende:
Tessie, Pessie wil bevallen zonder te bevallen zeg maar. Maar wat er in zit zal er toch uitmoeten denk ik maar dan.

Stel nou dat je wel in het ziekenhuis terecht komt en je na twee uur persen echt je benen niet meer op kunt houden dan ben je blij met beugels/steunen. Kruk heb ik ook geprobeerd maar toen zat mijn kind vast dus was ook geen optie, rug en zij evenmin maar dat terzijde en ja ze is toch echt geboren.
books, wat jammer nou dat je dit post. Ik dacht hetzelfde, maar dacht; laten we niet weer beginnen over pessie en het ziekenhuis

toevoeging: ik denk namelijk een beetje dat pessie daarom die post plaatste, om toch weern daarop uit te komen. En het is gewoon aan dovemansoren gericht allemaal, dus tja...
pi_84333979
Volgens mij bevallen de meeste vrouwen op hun rug met opgetrokken benen. Wat maakt het dan nog uit of er steunen bij zijn of niet? Toen ik in het ziekenhuis lag te bevallen, moest ik ook steeds zelf mijn benen vastpakken, maar toen ze gingen knippen voor de vacuumpomp, kwamen toch die steunen tevoorschijn. Vond het alleen maar prettiger en makkelijker, hoefde ik tenminste niet zelf mijn benen meer vast te houden, kon ik mijn energie tenminste helemaal op het persen richten. Ik snap niet wat daar nou ook alweer raar aan zou zijn volgens pessie hoor.
pi_84334024
Inderdaad, het is toch fijn als je al 2 uur aant persen bent dat je, je benen even kunt laten "rusten"
Ik denk dat ik niet meer omhoog kom als ik op die baarkruk zit..
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_84334065
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:00 schreef miss_sly het volgende:
Dat dus
En eerlijk? Ik zou zelfs niet weten hoe je anders moet bevallen Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik mijn benen al zo vaak in die beugels had gezet bij de gynaecologe dat ik het de normaalste zaak van de wereld vond

Echt, pessie, soms snap ik niet hoe je denkt over bepaalde zaken

Ik herinner me zelfs dat ik net voor het persen nog tegen de vroedvrouw heb gezegd dat ik het al zo raar vond dat ik die beugels nog niet had gezien. Het bed waarop ik al de hele tijd lag werd namelijk pas net voor het persen omgebouwd. En ik tijdens de weeën maar zoeken achter het bed met de beugels Toch fijn als je je gedachten kunt richten op zo'n onbenulligheden
pi_84334122
Joh die beugels die zitten er voor niks, niemand die ze ooit gebruikt
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')