Netjes! Het is even wennen maar als je eenmaal het een paar keer gedaan hebt gaat het steeds makkelijker!quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:10 schreef 045represent het volgende:
Klein verslagje van gisteren op de baan:
Vorige week de eerste keer daar meegefietst en toen 35 minuten bijgehouden bij het peloton (wedstrijden duren 1 uur). Het doel was om 40 minuten bij te houden.
Al vanaf het begin zat ik goed mee voor in het peloton en het ging gewoon goed. Waar ik vorige week nog moeite had met versnellingen, ging dit me gisteren een stuk beter af (waarschijnlijk omdat ik nu ook verder voorin het peloton zat). De tijd tikte door richting de 40 minuten en mijn benen verzwakten totaal niet, dus ik had het idee wel langer dan die 40 minuten door te kunnen. De tijd tike maar door en door, vooraan werd er een aantal keer gedemareerd en ik kon het peloton steeds goed volgen bij het terughalen van de ontsnapte renners. Uiteindelijk kon 1 jongen wegspringen van mijn categorie en moest er door de rest van mijn categorie afgesprint worden om de plaatsen 2 t/m 5. Eerst 3 rondjes rijden en dan afsprinten. Er sprongen 2 keer jongens weg en ik kon steeds volgen, maar bij de 3e demarrage moest ik het laten lopen. Uiteindelijk 8e geworden van de 15 of 16 man in mijn categorie. Ik ben dus heel erg tevreden over gisteren
Gemiddelde snelheid was trouwens 47.8 km p/h
Het is inderdaad een kom ja. Het ligt een beetje eraan waar je zit in het peloton wat betreft het remmen en aanzetten. Achterin het peloton moet je na de bocht steeds hard aanzetten, hoe verder je naar voren zit, hoe minder last je hiervan hebt Maar dat wist je vast en zeker alquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:36 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Netjes! Het is even wennen maar als je eenmaal het een paar keer gedaan hebt gaat het steeds makkelijker!
Je rijdt in een kom toch? Geen bochten waar je moet remmen en weer moet aanzetten? Daar zou ik wel op gaan trainen als je wedstrijden wilt gaan rijden.
Gefeliciteerd. Geen slechte fiets om op te leren fietsen! Budget inclusief van je ouders of je initiele budget?quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:15 schreef Marurk het volgende:
Ik heb mijn nieuwe fiets!
Koga Miyata RoadWinner Ultegra
Specs: http://www.koga.com/nl/bike.asp?collectionid=11&segmentid=88&id=8384330&FullSpecs=1
Licht alu frame.
Volledig Ultegra afgemonteerd.
Mavic Aksium Silver wielset met Vredestein banden.
Ben tot een goede deal kunnen komen, zodat deze fiets net binnen mijn budget viel. En de eerste servicebeurt krijg ik geheel gratis.
Nu zijn we natuurlijk nieuwsgierig naar je budget!quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:15 schreef Marurk het volgende:
Ik heb mijn nieuwe fiets!
Koga Miyata RoadWinner Ultegra
Specs: http://www.koga.com/nl/bike.asp?collectionid=11&segmentid=88&id=8384330&FullSpecs=1
Licht alu frame.
Volledig Ultegra afgemonteerd.
Mavic Aksium Silver wielset met Vredestein banden.
Ben tot een goede deal kunnen komen, zodat deze fiets net binnen mijn budget viel. En de eerste servicebeurt krijg ik geheel gratis.
Inclusief dat van mijn ouders. Al met al is het dus nog iets duurder geworden (ik kreeg een kleine 20% korting, maar de klikpedalen en fietscomputer kwamen er nog wel bij), maar ben er tot nu toe zeer te spreken over. Denk dat ik er ook zeker veel plezier van zal gaan hebben! Morgen zijn de schoenen die ik heb besteld binnen en kan ik echt gaan fietsen!quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:18 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Geen slechte fiets om op te leren fietsen! Budget inclusief van je ouders of je initiele budget?
Jep, pedaaltjes heb ik er nog wel bij moeten kopen want die zaten er niet standaard op.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:26 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nu zijn we natuurlijk nieuwsgierig naar je budget!
En ook al pedaaltjes erbij?
en de helm niet te vergeten. tja, er komt veel bijkijken. Heb je een zadeltasje, pomp, bidons, bidonhouder, bandenlichter, reserverband en normale pomp? Anders kun je wel eens erg dorstig staan wachten totdat iemand met een pomp en band je band komt vervangenquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:34 schreef Marurk het volgende:
[..]
Jep, pedaaltjes heb ik er nog wel bij moeten kopen want die zaten er niet standaard op.
Mijn budget was rond de 1200 euro max, maar mijn ouders wilden de rest bijleggen. Alles opgeteld (dus fiets + pedalen + schoenen + kleding [1 nog redelijk geprijsd setje om mee te beginnen] + fietscomputer) kom ik toch wel aan de 1700 euro hoor.
Bidon, bidonhouder en pompje zitten er wel al bij gelukkig. Helm ga ik deze week maar eens voor kijken, want vind dat toch wel belangrijk (mijn ouders meer dan ik, maar dat terzijde ). Iemand tips voor een helm en richtprijs?quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:37 schreef Superher0 het volgende:
[..]
en de helm niet te vergeten. tja, er komt veel bijkijken. Heb je een zadeltasje, pomp, bidons, bidonhouder, bandenlichter, reserverband en normale pomp? Anders kun je wel eens erg dorstig staan wachten totdat iemand met een pomp en band je band komt vervangen
[Strenge modus]Jijzelf zou het juist het belangrijkste moeten vinden dat je eierschaal goed beschermd wordt. T is tenslotte jouw hoofd! [/strenge modus]quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef Marurk het volgende:
[..]
Bidon, bidonhouder en pompje zitten er wel al bij gelukkig. Helm ga ik deze week maar eens voor kijken, want vind dat toch wel belangrijk (mijn ouders meer dan ik, maar dat terzijde ). Iemand tips voor een helm en richtprijs?
Zadeltasje koop ik inderdaad morgen nog als ik m'n schoenen ga halen. Reserveband/Bandenplakdingen heb ik (nog) niet, maar komt het vaak voor dat je een lekke band krijgt?
Ik heb hier wel een speciale fietspomp waarmee je je band kan oppompen tot precies een vooraf ingesteld aantal bar. Dus dat is wel relaxed.
Helm is een noodzakelijk iets. Ik zou niet wilen denken aan wat mij had kunnen overkomen zonder. Ik heb er nu 2 gemold in totaal. 1tje is de achterkant van afgebroken en van de 2de is de zijkant ingedeukt. Ik leef nog, heb geen rare gewoontes die ik voor het fietsen al niet had. Helm is een absoluut vereiste. www.gebruikjekop.nlquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef Marurk het volgende:
[..]
Bidon, bidonhouder en pompje zitten er wel al bij gelukkig. Helm ga ik deze week maar eens voor kijken, want vind dat toch wel belangrijk (mijn ouders meer dan ik, maar dat terzijde ). Iemand tips voor een helm en richtprijs?
Zadeltasje koop ik inderdaad morgen nog als ik m'n schoenen ga halen. Reserveband/Bandenplakdingen heb ik (nog) niet, maar komt het vaak voor dat je een lekke band krijgt?
Ik heb hier wel een speciale fietspomp waarmee je je band kan oppompen tot precies een vooraf ingesteld aantal bar. Dus dat is wel relaxed.
Ik vind het ook wel belangrijk hoor, en ga er zo snel mogelijk ook zeker een regelen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:38 schreef Oksel het volgende:
Geen helm.. ik begrijp het nog steeds niet dat je het nog steeds ziet..
Schakelen tussen buiten- en binnenblad doe je toch nauwelijks. Althans ik niet in Nederland. Alles valt wel te rijden op het buitenblad.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:31 schreef Marurk het volgende:
Ik moet btw nog wel even wennen aan het schakelen. Rechts gaat prima, maar als ik met de linker van kam wil wisselen moet ik nog best flink duwen.
Even naar mijn buurtgenoot. Ik woon momenteel in Den Bosch maar ga in september in Geffen wonen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:24 schreef Junglebeast het volgende:
Hey leuk een wielren topic.
Ben zelf een echte amateur die paar keer per week op de fiets stap omgeving Den Bosch. Doe het op een Giant OCR uit 98 of 99 geloof ik. Met een rood/blauw shirtje en zwart gele helm op.
[ afbeelding ]
Klopt. Dat werd mij inderdaad ook verteld. Gewoon alles met rechts doen. Maar als ik met rechts zodanig op z'n top zit, dan gaat ie klein beetje ratelen en moet ik met links een kort duwtje geven zodat ie in een tussenpositie geraakt ofzoiets.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:46 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Schakelen tussen buiten- en binnenblad doe je toch nauwelijks. Althans ik niet in Nederland. Alles valt wel te rijden op het buitenblad.
Dan zou ik maar eens met een kleiner verzet gaan rijden als ik jou was, tenzij je een compact hebt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:46 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Schakelen tussen buiten- en binnenblad doe je toch nauwelijks. Althans ik niet in Nederland. Alles valt wel te rijden op het buitenblad.
Huh? Ik doe vrijwel alles op het binnenblad, behalve als het echt hard gaat. Moet wel zeggen dat nu ik een compact heb, ik wel meer op het buitenblad zit. Kan dit net wat makkelijk volhouden, die twee tandjes maken wel verschil. Maar nog steeds zit ik veel op het binnenblad, is wel een 39t-blad. Als ik veel op het buitenblad rij, rij ik mn knieen aan gort.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:46 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Schakelen tussen buiten- en binnenblad doe je toch nauwelijks. Althans ik niet in Nederland. Alles valt wel te rijden op het buitenblad.
Triple dus?quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:00 schreef No-P het volgende:
Ik zit meestal op mijn middenblad, de 40. Sommige stukken (bij afdaling of harde wind mee) doe ik hem op het buitenblad als de ketting te schuin gaat zitten. Alle klimmen hier doe ik ook op het middenblad.
Heb een triple, maar rijd gewoon op het vlakke op het buitenblad. Rijd natuurlijk niet op zijn zwaarst, maar heb nergens problemen mee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 17:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan zou ik maar eens met een kleiner verzet gaan rijden als ik jou was, tenzij je een compact hebt.
Tof gemiddelde. Kom ik nooit aan ivm een overdaad aan stoplichten en smalle fietspaden hier...quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:16 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag alleen maar op het buitenblad gefietst.. Vanochtend naar mijn werk gefietst, briesje tegen, gemiddelde van 31. Vanmiddag terug.. briesje (windkracht 2, niets schokkends dus) mee / zij. Resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moest wel eventjes gaan liggen toen ik thuis kwam.. Maar moet zeggen dat ik weer erg snel herstelde..
Hij staat op Marktplaats?quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:51 schreef jakkop het volgende:
Heb mogelijk mijn (gestolen) fiets online teruggevonden...wordt vervolgd!
Geloof dat hij in Londen is gejat. In Groot-Brittannië iig.quote:
Fantastischquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:51 schreef jakkop het volgende:
Heb mogelijk mijn (gestolen) fiets online teruggevonden...wordt vervolgd!
Gewoon voor recreanten? of profs/amateurs?quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:34 schreef Marurk het volgende:
Tot wanneer loopt het wielerseizoen eigenlijk?
En wanneer kun je, na de winter, op z'n vroegst weer beginnen?
Ik heb paar stoplichten waar ik voor moet stoppen / afremmen, paar rotondes, veel bochten, en een klinkerpadklimmetje de voet van de holterberg op Maar voor 35km niet heel veel. En ben nog paar keer door het gras gegaan vanwege scholieren.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tof gemiddelde. Kom ik nooit aan ivm een overdaad aan stoplichten en smalle fietspaden hier...
GB inderdaad. Op een verkoopwebsite (niet ebay )quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:20 schreef No-P het volgende:
[..]
Geloof dat hij in Londen is gejat. In Groot-Brittannië iig.
Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Gewoon voor recreanten? of profs/amateurs?
Ik fiets wanneer het boven de 10 graden is
Wat ga je nu doen dan?quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:58 schreef jakkop het volgende:
[..]
GB inderdaad. Op een verkoopwebsite (niet ebay )
Achja als het nat is kan je best fietsen. Kan je wel meteen je fiets gaan poetsen, kans op lekke banden is wat groter en uiteraard valpartijenquote:Op woensdag 21 juli 2010 19:59 schreef Marurk het volgende:
[..]
Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.
Wat zachter door de bochten, that's it.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:59 schreef Marurk het volgende:
[..]
Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.
Ik fiets zelf 1,5 jaar en heb ruim 2000 km gereden zonder lek te rijden, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Was dus wel een risico, want tot vandaag had ik geen pomp+band+lichters bij me . Nu heb ik het hele zwikje aangeschaft en zul je zien dat ik morgen lek rijquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef Marurk het volgende:
[..]
Bidon, bidonhouder en pompje zitten er wel al bij gelukkig. Helm ga ik deze week maar eens voor kijken, want vind dat toch wel belangrijk (mijn ouders meer dan ik, maar dat terzijde ). Iemand tips voor een helm en richtprijs?
Zadeltasje koop ik inderdaad morgen nog als ik m'n schoenen ga halen. Reserveband/Bandenplakdingen heb ik (nog) niet, maar komt het vaak voor dat je een lekke band krijgt?
Ik heb hier wel een speciale fietspomp waarmee je je band kan oppompen tot precies een vooraf ingesteld aantal bar. Dus dat is wel relaxed.
Niet slecht, absoluut niet slecht!quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:16 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag alleen maar op het buitenblad gefietst.. Vanochtend naar mijn werk gefietst, briesje tegen, gemiddelde van 31. Vanmiddag terug.. briesje (windkracht 2, niets schokkends dus) mee / zij. Resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moest wel eventjes gaan liggen toen ik thuis kwam.. Maar moet zeggen dat ik weer erg snel herstelde..
Een echte wielrenner stop niet. Afgelopen winter met -6 buiten gefietst. In het winter doe je voornamelijk korte "duur"trainingen, niet langer dan 2 uur afhankelijk van het weer of ga je net zoals velen mountainbiken. Vanaf januari ga je weer kilometers maken zodat je in Maart al weer 100km tochten makkelijk kunt rijden, je legt je basis en vanaf Maart ga je intensiever trainen, op snelheid. Tenminste zo doe ik het. In de winter loop ik er ook nog bij om op gewicht te blijven en niet teveel basisconditie te verliezen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:34 schreef Marurk het volgende:
Tot wanneer loopt het wielerseizoen eigenlijk?
En wanneer kun je, na de winter, op z'n vroegst weer beginnen?
8-8.5 is normaal. Juist bij een harde band is de kans op lek rijden minder. Bij een zachte band heb je grotere kans dat het steentje zich in de band drukt. Bij een harde band wordt het steentje dan als het ware gewoon onder de band weggeketst.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:07 schreef Tornadovis het volgende:
[..]
De goede bandenspanning is ook van belang, rond 7 bar is het best dacht ik, ff checken...
Bij een te lage bandenspanning heb je kans op stootlek maar bij te hoge bandenspanning wordt de band gewoon als een ballonnetje doorprikt.
Tsja. Ik ben er niet zeker van of het die van mij is: maar een advertentie op een nogal onbekende verkoopsite, met minimale informatie maar wel een kloppend merk, verkocht vanuit een kansenwijk een kilometer of 5 vanaf de plek waar die gestolen is: zou toevallig zijn. (Voor de duidelijkheid: de fietsenmarkt hier is stukken kleiner dan in Nederland. Als ik dit in Nederland zou zien zou het nog toeval kunnen zijn.)quote:
Die tactiek werkte wat minder dit jaar door de sneeuw helaas. Om conditie op pijl te houden maar gaan hardlopen. Als ik iets saai vind is het wel hardlopen. Alleen als het echt moet.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:08 schreef Superher0 het volgende:
Een echte wielrenner stop niet. Afgelopen winter met -6 buiten gefietst. In het winter doe je voornamelijk korte "duur"trainingen, niet langer dan 2 uur afhankelijk van het weer of ga je net zoals velen mountainbiken. Vanaf januari ga je weer kilometers maken zodat je in Maart al weer 100km tochten makkelijk kunt rijden, je legt je basis en vanaf Maart ga je intensiever trainen, op snelheid. Tenminste zo doe ik het. In de winter loop ik er ook nog bij om op gewicht te blijven en niet teveel basisconditie te verliezen.
Nu nog mijn overgewicht kwijt.. dan vlieg ik.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:08 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Niet slecht, absoluut niet slecht!
[..]
Altijd 9 bar + je binnenband met talkpoeder insmeren = nooit lek.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
8-8.5 is normaal. Juist bij een harde band is de kans op lek rijden minder. Bij een zachte band heb je grotere kans dat het steentje zich in de band drukt. Bij een harde band wordt het steentje dan als het ware gewoon onder de band weggeketst.
Loopband + Popcorn Hour (Dexter, True Blood, Top Gear, etc) + grote stereo = uurtje hardlopen zonder dat het saai wordt..quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:18 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Die tactiek werkte wat minder dit jaar door de sneeuw helaas. Om conditie op pijl te houden maar gaan hardlopen. Als ik iets saai vind is het wel hardlopen. Alleen als het echt moet.
Geef mij maar regen onderweg, liever dat dan wind. Regen kan lekker zijn, er zit veel zuurstof in de lucht en daar voel ik me prettig bij op de fiets.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:59 schreef Marurk het volgende:
[..]
Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.
Dat zuurstof schijnt niet waar te zijn. Tenminste het is niet wetenschappelijk vastgesteld. Waarschijnlijk werkt het verkoelend, minder warm en kun je beter je warmte kwijt. Misschien is dat het. Ik vind regen niet erg zolang het maar warm is. Koud en regen, nee dank je.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:27 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Geef mij maar regen onderweg, liever dat dan wind. Regen kan lekker zijn, er zit veel zuurstof in de lucht en daar voel ik me prettig bij op de fiets.
Kun je niet het framenummer van de fiets (laten) checken?quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:17 schreef jakkop het volgende:
[..]
Tsja. Ik ben er niet zeker van of het die van mij is: maar een advertentie op een nogal onbekende verkoopsite, met minimale informatie maar wel een kloppend merk, verkocht vanuit een kansenwijk een kilometer of 5 vanaf de plek waar die gestolen is: zou toevallig zijn. (Voor de duidelijkheid: de fietsenmarkt hier is stukken kleiner dan in Nederland. Als ik dit in Nederland zou zien zou het nog toeval kunnen zijn.)
Probleem is: ik ben momenteel in Nederland voor de komende 3 weken Heb een vriend gevraagd om de verkoper op te bellen en nonchalant wat vragen te stellen om meer over de fiets uit te vinden. Als dat klopt neem ik contact op met de politie: ik heb destijds aangifte gedaan.
Wat zouden mijn kansen zijn? Heb dus aangifte gedaan met vrij gedetailleerde beschrijving van fiets, en ik heb er een foto van. Zou dat genoeg zijn voor ze om die fiets daar op te halen (en evt. verkopers aan te houden)?
Weet het nummer niet helaas. Les voor de volgende keer: altijd opschrijvenquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:36 schreef Marurk het volgende:
[..]
Kun je niet het framenummer van de fiets (laten) checken?
Dat is balen inderdaad. Ik ga het nu ook maar meteen opschrijven voor het geval dat ik morgen op weg naar de fietsenmaker "gebikejacked" wordt.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:39 schreef jakkop het volgende:
[..]
Weet het nummer niet helaas. Les voor de volgende keer: altijd opschrijven
Zadelpijn ga je toch wel krijgen, daar moet je doorheen. Hoe meer KM's, hoe beter. Elke 2e dag op de fiets, minimaal 30km.. liefst 100. Maar moet je wel tijd/zin in hebben. En het aankunnen. Dat moet je zelf aanvoelen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:38 schreef Marurk het volgende:
BTW, heeft iemand misschien tips of een soort "schema" om het aantal KMs langzaam op te bouwen? Want niet dat ik dus te veel rijd en dan een week lang zadelpijn heb.
Goh, ik dacht dat het zo was, en daarom even gegoogled, maar je hebt gelijk:quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:32 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Dat zuurstof schijnt niet waar te zijn. Tenminste het is niet wetenschappelijk vastgesteld. Waarschijnlijk werkt het verkoelend, minder warm en kun je beter je warmte kwijt. Misschien is dat het. Ik vind regen niet erg zolang het maar warm is. Koud en regen, nee dank je.
quote:Kijk net naar de natte beelden van de marathon van Eindhoven en hoor veelvuldig van de deelnemers dat er door de regenachtige omstandigheden meer zuurstof in de lucht zit. Is dat ook zo? (Stephan van de Wetering)
Antwoord
We legden de vraag ook voor aan thermofysioloog professor Hein Daanen van TNO en de Faculteit Bewegingswetenschappen van de VU. Hij merkt op dat regen meestal juist valt in een lagedrukgebied, wat iets minder zuurstof zou geven dan een hogedrukgebied. Overigens denkt hij dat eventuele verschillen in zuurstofconcentratie in de lucht marginale effecten op de zuurstofconcentratie in het bloed zullen hebben: het bloed dat door de longen gaat, wordt al vrij vroeg volledig van zuurstof voorzien. Wat wel relevant is, aldus Daanen, is dat regen voor afkoeling zorgt en dat duurlopen het best gaat bij lage temperaturen – ‘lager zelfs nog dan we altijd gedacht hebben’. Zelf deed hij onlangs onderzoek tijdens de marathon van Eindhoven, waarbij een aantal lopers door een regentunnel werd geleid om te zien of de afkoeling de prestatie zou beïnvloeden. ‘Naast afkoeling zorgt regen er ook voor dat de slijmvliezen in de mond vochtiger zijn. Ook dat is prettig, want bij droging van de slijmvliezen spannen de spiertjes in de luchtpijp zich aan, wat gepercipieerd wordt als een lichte benauwdheid. Koeling van het lichaam en de vochtige lucht bij de slijmvliezen kunnen mogelijk leiden tot het gevoel dat er bij regen meer zuurstof in de lucht zit.’
OK! Dus lekker gaan met die banaan (totdat ik het niet meer trek).quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zadelpijn ga je toch wel krijgen, daar moet je doorheen. Hoe meer KM's, hoe beter. Elke 2e dag op de fiets, minimaal 30km.. liefst 100. Maar moet je wel tijd/zin in hebben. En het aankunnen. Dat moet je zelf aanvoelen.
Gewoon KM's maken, that's it.
Het is niet echt slim om meteen 100 km te gaan fietsen, maar probeer een beetje de limieten te vinden.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:57 schreef Marurk het volgende:
[..]
OK! Dus lekker gaan met die banaan (totdat ik het niet meer trek).
Dit dus.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:08 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Het is niet echt slim om meteen 100 km te gaan fietsen, maar probeer een beetje de limieten te vinden.
Begin met een rustig rondje van 30 kilometer, normaal gezien moet iedereen dat wel trekken. Als dat lekker gaat, ga een dorpje verder. En zo elke week weer even wat verder zien te komen. Het hoeft niet hard, dat komt er vanzelf wel bij
Uiteindelijk vind je meerdere rondjes rond je startplaats. Wissel dat wat af, sla soms eens een andere weg in. Zo ontdek je ook nog wat van de omgeving. Op een gegeven moment krijg je vanzelf je favoriete trainingsrondjes. Ik heb drie routes die ik eigenlijk altijd fiets, die ook te combineren zijn. Kan het eigenlijk wel dromen
Daarom heeft combineren via diverse dorpjes met diverse routes ook wel wat. Je kunt zelf aanvoelen wanneer het ongeveer genoeg is en dan de snelste weg naar huis nemen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dit dus.
Ben ook begonnen met ritjes van 35km. Eerste ritje van 50km ging ik compleet stuk (hongerklop e.d.), maar daarna gaat het steeds beter. Nu doe ik trainingsrondjes van minimaal 50-60km tot 100+.
Gaan met die banaan zou ik niet doen. Je rijdt namelijk een rondje en als je het niet meer trekt moet je nog terug naar huis. Gewoon opbouwen dus.
In welk opzicht minder soepel?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Als je in het Limburgse rijdt moet je altijd identificatie bij je hebben. Je bent zo de grens over en daar is de politie een stuk minder soepel.
Er zijn genoeg fietsers die geen echt seizoen kennen, die rijden het hele jaar door. Ik schaats in de winter dus voor mij begint het fietsseizoen wanneer ik de schaatsen opberg.
Dit jaar heb ik vanaf begin november tot eind februari op een Tacx getraind en alleen buiten gefietst als het weer het toeliet (maar toen had ik nog geen overschoenen)quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:34 schreef Marurk het volgende:
Tot wanneer loopt het wielerseizoen eigenlijk?
En wanneer kun je, na de winter, op z'n vroegst weer beginnen?
Zolang het droog is, wordt er gefietst Ja, ook bij -7 en sneeuwhopen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Gewoon voor recreanten? of profs/amateurs?
Ik fiets wanneer het boven de 10 graden is
Met name de Belgische politie. Als je daar geen ID bij je hebt komt het redelijk vaak voor dat ze je gewoon vastzetten totdat iemand je ID langs komt brengen of je komt identificeren.quote:
Goed dat je dat nu zegt Ivo! Want ik was toevallig van plan om ergens de komende week eens met het pondje in Berg a/d Maas over te steken en eens een stuk in België te gaan fietsen, wat ik zo gezien had op Google Earth liggen daar veel mooie fietspadenquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Met name de Belgische politie. Als je daar geen ID bij je hebt komt het redelijk vaak voor dat ze je gewoon vastzetten totdat iemand je ID langs komt brengen of je komt identificeren.
Heb je nog een uitgewerkte route nodig vanaf het pontje tot aan de Noorderbrug in Maastricht? Tot aan de grens helemaal binnendoor.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:13 schreef 045represent het volgende:
[..]
Goed dat je dat nu zegt Ivo! Want ik was toevallig van plan om ergens de komende week eens met het pondje in Berg a/d Maas over te steken en eens een stuk in België te gaan fietsen, wat ik zo gezien had op Google Earth liggen daar veel mooie fietspaden
Zou fijn zijn!quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heb je nog een uitgewerkte route nodig vanaf het pontje tot aan de Noorderbrug in Maastricht? Tot aan de grens helemaal binnendoor.
Geldt een rijbewijs ook als identificatiemiddel in België of niet?quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:05 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Met name de Belgische politie. Als je daar geen ID bij je hebt komt het redelijk vaak voor dat ze je gewoon vastzetten totdat iemand je ID langs komt brengen of je komt identificeren.
Klopt, mooie fietsbaden net over de grens. Mijn pa gaat wel eens met de veerpont over, maar in België heb je wel ergens een stuk dat nogal K*T schijnt te zijn voor racefietsen. Een stuk met veel grind/steentjes of klinkers heb ik begrepen, dus kijk wel een beetje uit. Heb het zelf nog niet ondervonden, is gewoon van horen zeggen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:13 schreef 045represent het volgende:
[..]
Goed dat je dat nu zegt Ivo! Want ik was toevallig van plan om ergens de komende week eens met het pondje in Berg a/d Maas over te steken en eens een stuk in België te gaan fietsen, wat ik zo gezien had op Google Earth liggen daar veel mooie fietspaden
Ik wil hem ook wel hebben als dat kan!quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Heb je nog een uitgewerkte route nodig vanaf het pontje tot aan de Noorderbrug in Maastricht? Tot aan de grens helemaal binnendoor.
Formeel niet. In de praktijk kan het wel een situatie wat minder scherp maken.quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:15 schreef Marurk het volgende:
[..]
Geldt een rijbewijs ook als identificatiemiddel in België of niet?
Hoe hard rij je dan? Bij mij gaat het buitenblad er namelijk pas op als ik boven de 38 rijd. Anders rijd je te groot, of overdwars met je ketting.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:09 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Heb een triple, maar rijd gewoon op het vlakke op het buitenblad. Rijd natuurlijk niet op zijn zwaarst, maar heb nergens problemen mee.
Ik zou toch maar langzamerhand proberen wat kleiner te rijden, als ik jou was. Nu gaat het nog goed, maar op termijn is het slecht voor je knieën.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:15 schreef Littlecreep het volgende:
Het is mij ook al meerdere malen geadviseerd om lichter te gaan trappen, maar het verzet dat ik normaal trap kan ik makkelijk vol houden. Al vaker getest of ik kon overgaan op middenblad, maar dat fietst gewoon niet lekker.
quote:
Ik heb nu een dubbel en rijd 53x19 (achter is 11-25) met een cadans van 100, dat levert een snelheid op van 35km/u. Ik vind het heerlijk fietsen, ketting staat niet overdreven schuin.quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe hard rij je dan? Bij mij gaat het buitenblad er namelijk pas op als ik boven de 38 rijd. Anders rijd je te groot, of overdwars met je ketting.
Super zeg, dank je wel!quote:Op donderdag 22 juli 2010 00:20 schreef jakkop het volgende:
Trouwens, JohnDDD, jij woont in Londen he? Dan vind je dit misschien wel een interessante website: http://www.bikehike.co.uk/
Een routeplanner a la Bikely, maar met ordnance survey kaarten: ontzettend gedetailleerd
In begin augustus wordt er niet zoveel georganiseerd geloof ik, vakantie...anyway, je hebt ook op zondag 15 aug ook een rivierentocht van de tourclub Weesp. Vorig jaar een tocht van ze gedaan, was OK gepijld en ze hebben gratis worst en kaasblokjes aan de bar na afloopquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:23 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand wel eens de Vecht en Vuursche tocht gedaan? Is dit jaar op 14 aug vanaf Amsterdam-Noord. 50, 80 of 125km.
Ben nl. nog op zoek naar een toertocht tussen 9 en 15 aug ongeveer in omgeving Amsterdam.
Geweldig. Ik moet nog even zien tot wanneer ik precies in NL ben maar die rivierentocht klinkt ook wel leuk. Ik kijk er al naar uit.quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
In begin augustus wordt er niet zoveel georganiseerd geloof ik, vakantie...anyway, je hebt ook op zondag 15 aug ook een rivierentocht van de tourclub Weesp. Vorig jaar een tocht van ze gedaan, was OK gepijld en ze hebben gratis wordt en kaasblokjes aan de bar na afloop
Vecht en vuurse tocht ken ik niet, maar langs de Vecht is het haast overal mooi fietsen, en lage Vuursche is ook niet lelijk.
Ik doe waarschiijnlik 1 van de twee, dus mischien zien we elkaar wel onderweg!
Doe zoals ik, streaming NOS. Ik blijf vandaag wat langer op het werk, tenminste als het een leuke etappe wordt. Anders zie ik het wel in de herhaling. Trouwens van plan om dit vanavond te fietsen: http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=157825quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:26 schreef CyclingGirl het volgende:
Lijkt mij wel supervet om te zien. Onweer op de Tourmalet. Helaas werken en vanavond fietsen.
Zou ik niet doen..quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:29 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Doe zoals ik, streaming NOS. Ik blijf vandaag wat langer op het werk, tenminste als het een leuke etappe wordt. Anders zie ik het wel in de herhaling. Trouwens van plan om dit vanavond te fietsen: http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=157825
Nu alleen maar hopen dat ze het kunnen blijven uitzenden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:29 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Doe zoals ik, streaming NOS. Ik blijf vandaag wat langer op het werk, tenminste als het een leuke etappe wordt. Anders zie ik het wel in de herhaling. Trouwens van plan om dit vanavond te fietsen: http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=157825
Spreek je een hoop uit of volg je een website?quote:Op donderdag 22 juli 2010 10:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Onweer op de Tourmalet...mega!
De wachttijden maken toch niet uit? Je teller stopt toch wel met tellen als je stilstaat?quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:08 schreef FJD het volgende:
Gemiddelde uiteindelijk van 30.6 wat gezien twee belachelijk lange wachttijden bij stoplichten echt enorm snel was. Ging wel lekker alleen voelende knieen steeds twijfelachtiger aan.
Nope, heb een oude basic GPS. Met tellers ga ik me te druk maken om snelheden dus daar ben ik mee gestopt. Ding zit in m'n rugzakje en ik kijk er af toe naar maar meer niet.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:16 schreef marcodej het volgende:
De wachttijden maken toch niet uit? Je teller stopt toch wel met tellen als je stilstaat?
Fiets je een rondje, of ga je naar Heteren toe? Als je toch door Vreeswijk komt, rij ik wel een stukje met je mee, ik hou je makkelijk bij nu je zo kreupel bent Hoe laat denk je daar langs te komen?quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:29 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Doe zoals ik, streaming NOS. Ik blijf vandaag wat langer op het werk, tenminste als het een leuke etappe wordt. Anders zie ik het wel in de herhaling. Trouwens van plan om dit vanavond te fietsen: http://www.bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=157825
Ik ga bij Vianen de brug over en pas bij heteren weer omhoog. Blijf gewoon de dijken volgen. Vanaf heteren binnendoor via Rhenen naar huis (Amersfoort).quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Fiets je een rondje, of ga je naar Heteren toe? Als je toch door Vreeswijk komt, rij ik wel een stukje met je mee, ik hou je makkelijk bij nu je zo kreupel bent Hoe laat denk je daar langs te komen?
omdat het rommel is natuurlijkquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:45 schreef Oksel het volgende:
Waarom fiets er eigenlijk geen 1 team op Bianchi's dit jaar? Barloworld reed hier op paar jaar geleden:
[ afbeelding ]
Dan zou je dus binnen een half uur vanuit je werk op de lekbrug bij vianen rijden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 12:42 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik ga bij Vianen de brug over en pas bij heteren weer omhoog. Blijf gewoon de dijken volgen. Vanaf heteren binnendoor via Rhenen naar huis (Amersfoort).
Ergens tussen 5 en 6 wil ik vertrekken, absoluut niet later anders kom ik erg laat thuis. Je bent van harte welkom om een stukje mee te rijden.
Is goed. Lijkt mij gezellig. Warm eten doe ik pas als ik thuis ben. Heb bananen en krentenbollen bij mij. Onderweg stop ik wel eventjes voor vers water en wat te happen. Wordt toch een duurtraining. Als ik thuis kom staat er pasta salade met kip voor mij klaar... Moet dus ook niet te laat thuis komenquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan zou je dus binnen een half uur vanuit je werk op de lekbrug bij vianen rijden.
Effe kijken of het lukt om dan al thuis, gegeten en omgekleed te zijn.
Ik stuur wel even een berichtje als ik van mn werk wegga, of het gaat lukken.
en omdat toprenners betalen voor topmateriaal en niet voor overpriced mintgroen design.quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:10 schreef Yankee het volgende:
omdat het rommel is natuurlijk
te nichterige kleurstelling voor een prof tegenwoordig?quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:45 schreef Oksel het volgende:
Waarom fiets er eigenlijk geen 1 team op Bianchi's dit jaar?
Ze hebben voor zulke situaties een vliegtuig standby staan. Kan niet filmen, maar wel motorbeelden doorstralen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:31 schreef ursel het volgende:
[..]
Nu alleen maar hopen dat ze het kunnen blijven uitzenden.
Als het weer te slecht wordt vliegen de choppers namelijk niet
Nee want dan is het hond in de potquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:23 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Is goed. Lijkt mij gezellig. Warm eten doe ik pas als ik thuis ben. Heb bananen en krentenbollen bij mij. Onderweg stop ik wel eventjes voor vers water en wat te happen. Wordt toch een duurtraining. Als ik thuis kom staat er pasta salade met kip voor mij klaar... Moet dus ook niet te laat thuis komen
Normaal als ik op gang ben rijd ik toch wel rond de 34 km/h. Ik heb de afgelopen jaren beetje lopen testen wat ik lekker vind rijden en op dit gaat op dit moment het lekkerste. Misschien moet ik ook gewoon even leren een wat hogere cadans te rijden en wat lichter te trappen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 09:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe hard rij je dan? Bij mij gaat het buitenblad er namelijk pas op als ik boven de 38 rijd. Anders rijd je te groot, of overdwars met je ketting.
Als je lef hebt rij je die ook gewoon op het buitenblad op.quote:Op donderdag 22 juli 2010 14:12 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Eerst maar naar Vlaanderen volgende week. Weekje trainen en kijken of ik eindelijk de Koppenberg en de Muur kan bedwingen. Het wordt eens tijd
Haha, ik heb dit jaar geprobeerd Ten Bosse op het buitenblad op te komen. Uiteindelijk maar gespaard voor de Muur en even wat lichter geschakeld Dus de op de Koppenberg schakel ik toch maar lekker naar mijn lichtstequote:Op donderdag 22 juli 2010 14:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Als je lef hebt rij je die ook gewoon op het buitenblad op.
Ik heb ze inmiddels ook, alleen nog niet mee gefietst. M'n vriendin wel en die is er ook erg over te sprekenquote:Op donderdag 22 juli 2010 09:24 schreef Superher0 het volgende:
[..]
. De Easton AE90 Aero wielen die ik er nu tijdelijk in heb zitten rijden fantastich, ga strak door bochten en ik zet nog niet eens aan.
Wat voor schoenen zijn het geworden? Naar mijn mening een onderschat deel van een wieleroutfit. Zie sommig mensen op zulke lelijke ondingen rijden.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:41 schreef Marurk het volgende:
Vandaag mijn schoenen opgehaald. Dat fietst toch wel een stuk prettiger met zo'n kliksysteem!
Mjah, ik rij zelf op redelijk betaalbare Exustar-schoenen. Voldoen prima.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:26 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Wat voor schoenen zijn het geworden? Naar mijn mening een onderschat deel van een wieleroutfit. Zie sommig mensen op zulke lelijke ondingen rijden.
Zelf een overtuigd SIDI drager Inmiddels al twee paar van gehad, nooit spijt gehad.
Niet alleen de schoenen, de gehele outfit die sommige mensen aanhebbenquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:26 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Wat voor schoenen zijn het geworden? Naar mijn mening een onderschat deel van een wieleroutfit. Zie sommig mensen op zulke lelijke ondingen rijden.
Zelf een overtuigd SIDI drager Inmiddels al twee paar van gehad, nooit spijt gehad.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:52 schreef Oksel z'n vriendin het volgende:
En terecht.
Wat dacht je van FOK!quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Meet ga ik overigens niet heen komen. Ik zie t nut niet om naar een grote bijeenkomst te komen met mensen waar ik op geen enkele manier een band of gemeenschappelijke deler heb. Hopelijk komt de volgende fietsmeet beter uit.
Als je de verscheidenheid aan onderwerpen (subfora) ziet dan zie ik geen gemeenschappelijke deler met de gemiddelde user. Kan ik net zo goed een willekeurige kroeg instappen en daar tegen een wildvreemde aan beginnen te ouwehoeren.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:08 schreef ursel het volgende:
Wat dacht je van FOK!
Shimano's, weet alleen even niet meer welk type. Wel een mooie schoen overigens en hij zit lekker.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:26 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Wat voor schoenen zijn het geworden? Naar mijn mening een onderschat deel van een wieleroutfit. Zie sommig mensen op zulke lelijke ondingen rijden.
[..]
Is volkomen normaal. De kransjes moeten zich even zetten, zoals mijn FM dat altijd zo mooi zegt. Na een tijdje komt dat wel goedquote:Op donderdag 22 juli 2010 21:11 schreef Marurk het volgende:
[..]
Shimano's, weet alleen even niet meer welk type. Wel een mooie schoen overigens en hij zit lekker.
Nog even een vraagje: Is het normaal dat ik in sommige verzetten de ketting duidelijk hoor lopen? Er zijn een aantal versnellingen/verzetten waar ik hem helemaal niet hoor (geruisloos), maar in andere verzetten hoor ik de ketting wel duidelijk. Ik heb erop gelet, en de ketting komt niet tegen de zijkant aan (hij draait helemaal vrij).
Is dit volstrekt normaal of heeft dat met inwerken te maken en wordt dat naar verloop van tijd minder?
ja best grappigquote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:01 schreef jakkop het volgende:
Had het artikel gelezen idd Yankee, best herkenbaar
Dat wat betreft het scheren van je benen zeker?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:01 schreef jakkop het volgende:
Had het artikel gelezen idd Yankee, best herkenbaar
OK, thanks! Dan weet ik in ieder geval dat ik geen dingen aan het verrekken ben.quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:42 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Is volkomen normaal. De kransjes moeten zich even zetten, zoals mijn FM dat altijd zo mooi zegt. Na een tijdje komt dat wel goed
Onder andere ja.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:18 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat wat betreft het scheren van je benen zeker?
Jij je benen nog niet geschoren??quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:18 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat wat betreft het scheren van je benen zeker?
Ik ben categorie 2.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:55 schreef Yankee het volgende:
Wielrenners doen een moord om ‘gesoigneerd’ te zijn. Dat woord is de overtreffende trap van ijdel, narcistisch en spiegelgeil. Maar ook van perfect. Een renner die aan alle wielermodewetten voldoet (gladgeschoren bruine kuiten, sokken op de juiste hoogte, gebeeldhouwde zit, bril met spiegelende glazen), krijgt van zijn collega’s het mooiste compliment wat hij kan krijgen: ‘Ziet er gesoigneerd uit.’ Daar kan geen klassieke zege of Tourrit tegenop.
Je kunt thuis voor de spiegel nog zo lang prutsen aan je sokken, de stand van je bril en de coupe soleil in je haren: in de etalageruit is het altijd anders. Etalageruiten liegen niet.
Drie types
Er zijn drie types etalagestaarders.
Categorie 1: die van de renners in topvorm. Die grijpen iedere ruit aan om zichzelf uitgebreid te bekijken en de motivatie nog verder op te krikken. Als ze zichzelf hebben begluurd, hunkeren naar de volgende ruit. (Onder deze categorie vallen trouwens ook alle Italianen. Maar die kijken in iedere etalageruit omdat dat moet als je uit Italië komt).
Categorie 2: de renners in redelijke vorm. In deze categorie valt het vrijwel het hele peloton. Er ontbreekt hier en daar het nodige aan het gesoigneerde beeld (sokken te hoog, kuiten te wit, shirt flubbert een beetje), maar het is geen verloren zaak. Ze kijken in de etalage en denken: mwah, dat kan er mee door – morgen is er weer een dag.
Categorie 3: de renners zonder moraal, verlangen en ambitie. Deze mannen durven niet meer in de etalageruit te kijken. Ze willen niet geconfronteerd worden met het gebroken hoopje mens dat als een nat doekje over zijn fiets hangt. Ze willen hun eigen losseflodder-kuiten, het snot op hun bakkes en hun zwoegende houding niet zien. Ze kijken niet naar links of rechts, ze staren rechtdoor en hopen dat het snel over is. De etappe, de Tour, hun carrière.
http://www.nusport.nl/thi(...)niet-in-spiegel.html
Nee. Ben het voorlopig ook niet van plan eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:20 schreef 045represent het volgende:
[..]
Jij je benen nog niet geschoren??
Ik ben het ook heel lang niet van plan geweest, maar sinds 1 week moet mijn beenhaar er toch echt aan gelovenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 01:06 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nee. Ben het voorlopig ook niet van plan eerlijk gezegd.
quote:********* -THE OFFICIAL EURO CYCLIST CODE OF CONDUCT- *********
Created by Dom Guiver and Mike Flavell
1. Image and style shall be your primary concern. When suffering, one must focus first on maintaining a cool, even composure, and second on performance. Winning races is an added talent, and only counts if said euro cyclist wins with appropriate style.
2. Training is based solely on feel, while racing is to be guided by sensations and instinct. The Euro Cyclist will never accept tried or tested scientific training methods.
3. You shall NEVER, under any circumstances, wear plain black spandex bibs (shorts, regardless of colour are BANNED) or any team kit containing non-prominent Logo's. Shorts will extend 55-60% of the way down the upper leg. IN NO CONDITION shall it extend any further.
4. Legs will be SHAVED year-round. ABSOLUTELY NO EXCEPTIONS. Certain hair removal creams are endorsed only on a case-by-case basis. One shall never show up to a race (large or small) with ANY AMOUNT of stubble visible on legs.
5. A prominent line where your kit ends and where your tan begins is essential to your image. Artificial tanning is BANNED. The tan SHALL reflect the level of training commitment.
6. The Socks must extend no less than 2cm below the main bulge of your calf muscle, and shall never extend further than 1cm past the primary calf muscle bulge. All socks SHALL BE WHITE in colour with prominent logo placement.
7. Cycling shoes must contain at least 80% white!
The following exceptions apply…
i) Colours combinations such as world cup stripes, or Olympic gold where title has been EARNED.
ii) Shoes which are custom-made for specific riders by companies endorsed by this group. These shoes will be accessible to the particular cyclist only, and shall follow the preceding rules.
8. If white cycling shoes are not available where you reside, white booties with prominent logos shall always be worn. When booties are worn, socks should protrude approximately 7 centimetres above the ankle, and shall always protrude at least 1.5cm from any booties worn.
9. Your bike frame must contain 2-4 colours IN ADDITION TO WHITE. All colours are acceptable as long as they combine tastefully. In addition to this, wheel selection must also match frame and fork.
10. You shall race only on Bora’s or Lightweights. Fulcrum Racing One, Corima Aero+ or Zipp (404’s or 202’s) wheelsets are considered stylish enough to be used as training wheels ONLY. Regardless, Ceramic bearings shall be used at all times on both training and race bikes.
11. ALL wheels shall be equipped with tubulars, regardless of your ability in gluing them.
12. Ridiculously stylish eye wear (see endorsed products list) is to be worn at all time without exception.
13. Hair shall be kept neatly short, and matching helmet shall be worn (again with prominent logo placement). Under NO CIRCUMSTANCES shall a clashing helmet colour be worn with your euro kit.
14. In RARE cases, it has been deemed acceptable to have long hair. In this event, hair shall be neatly slicked back in maximum euro-styling, and helmet SHALL NOT be worn. It is IMPERATIVE rule 12 is followed in these special cases.
15. When riding, sans helmet (with short hair), a team issue cycling cap (white in colour), shall be worn. The bill shall remain in the downward position at all times. Cycling cap can be worn forwards or backwards to coincide with specifics of current hairstyle. During spring training, cycling toques WILL be worn at all time in place of caps.
16. Kits will always be freshly washed, and one shall ALWAYS have applied a subtle quantity of eau de toilette (cologne). It is, AT ALL TIMES, FORBIDDEN to ride in an unwashed kit, as it is extremely detrimental to your image.
17. Saddles shall be white in colour only and will be manufactured in Italy or France. Exceptions shall be made in the following cases…
i) Saddles containing WorldCup Stripes or Olympic Gold when EARNED
ii) Italian Flag colour combo when rider is ITALIAN (born in Italy)
18. Handlebar tape is required to be cork as well as being WHITE IN COLOUR. Bar tape will be kept in pristine white condition. This state shall be achieved either through daily cleansing or frequent replacement. These jobs will NEVER be performed by the cyclist as you must maintain your image.
19. All stems must be a minimum of 120mm and a rise of no higher than -10 degrees. Stems shall be positioned no more than 0.5cm above the top of the headtube. ALL stems shall ALWAYS be oversized, made out of ALUMINUM, and airbrushed in kit/frame colours.
20. A rider will ALWAYS have liniment applied to his legs before appearing in public.
21. Facial hair will be restricted to (at maximum) a goatee, and even this is discouraged. Moustaches, beards, or any combination thereof are EXPRESSLY PROHIBITED in all instances. Stubble is, however, advisable in virtually ALL euro-situations. It is important to note: this DOES NOT apply to the legs!
22. Campagnolo shall be THE ONLY acceptable componentry and is hereby deemed superior to ANY Shimano product in ALL circumstances. You are expected to have nothing less than an ENTIRE campy grouppo. Crank substitutions are NOT permitted. There is a case by case exception for SRAM RED.
23. You shall NEVER, under any circumstances, acknowledge the presence of a cyclist riding a bike costing less than ¤2000 in a public place. This could be severely detrimental to your image.
24. You shall NEVER, UNDER ANY CIRCUMSTANCE, associate with triathletes. It is FORBIDDEN to have any number inked onto your body before a race.
25. Any physical activity, other than cycling, is STRONGLY FROWNED UPON. This includes any form of running or swimming and their derivatives (this includes walking). The ONLY TWO other sports with a recognized degree of euro are Cross Country skiing, and long track speed skating.
26. MTB gloves are FORBIDDEN in all instances. Cycling gloves will be slick, white (in accordance with kit), and have minimal padding. Padding will be beige or white in colour. Wearing NO GLOVES is entirely acceptable and encouraged. In the case where said euro cyclist is wearing a leader’s jersey, special gloves will be made to match the colour of the jersey while blending the team kit colours simultaneously.
27. In a circumstance where any cyclist (or triathlete) ever displays aggression or disrespect towards you, you are required to ride up uncomfortably close and slap them in the face with your team issue gloves.
28. In the event a motorist disturbs your ride, you shall proceed to ride up beside the car, form a clenched fist and bang the boot of the car while doing your best attempt to sound irritated in Italian. Wild arm/head movements are strongly encouraged to enhance the apparent rage.
29. you shall NEVER rearrange your package while riding. Adjustments regarding seating/hanging comfort are to be done in private in order to preserve image.
30. ABSOLUTELY NO FORM of seatbag, frame pump, mud guard or mirror shall come within 2 meters of your bike.
31. Gearing is restricted to a titanium Campy Record 11-23 cassette with a ABSOLUTE MINIMUM of 42-53 up front. You shall never be seen pedaling at a cadence over 90rpm in case it detracts from your calm/smooth factor. The use of 25t cog is acceptable in special training circumstances.
32. ALL BIKES shall feature personalized nameplates next to your home country’s flag located on the top-tube within 10 cm seat-tube ON ONE SIDE ONLY.
33. Pedals MUST be either Look or Time. No other pedals are to be considered. (as always, ANY form of Shimano product is STRICTLY FORBIDDEN).
34. Coffee is a necessity and as such must be consumed strong (ie. espresso) on a patio in Italy in full kit, it shall be drunk black. Sugar is STRONGLY FROWNED UPON. The only milk present shall appear frothed on top (if at all).
35. All podium shots (pictures) shall be taken while wearing your team kit and appropriately matching casual euro shoes (such as puma's). Socks shall remain within the guidelines above. You are expected to display an appropriate degree of bulge while receiving kisses/trophy.
36. All pre and post-race activity will be conducted under a gazebo (this includes massage, interviews, and looking fantastic) leaving you in reasonable distance of the Euro-sun to top up your enviable tanlines or pose for photo’s.
37. Post-race, you shall be tied to their mobile phone, receiving endless calls from your attractive euro-girlfriend or important ad executives concerning modeling contracts. This will be done under the protection of the post race gazebo.
38. Team bikes will be built up so that they violate the UCI weight limit, in order that weights might be attached to the frame to demonstrate its superiority and lightness.
39. Motivational music during training shall consist of late 90s house or deep-trance hard-style German techno hereby known as 'euro beats'. NO EXCEPTIONS.
40. Naked black ALL CARBON water bottle cages (manufactured by ELITE CAGES) will be used on ALL BIKES. Exceptions include….
i) Special edition 24k gold cages are acceptable in certain cases such as photo shoots, prologues or where colour coordination dictates. Ex. Gold Cage with Olympic Gold/white team kit.
41. Water Bottles shall be referred to solely as "Bidon's" and shall have a volume NOT EXCEEDING 500ml. Bidon's will always be matching of team/kit colours. It is NOT ACCEPTABLE in ANY CIRCUMSTANCE to leave bidon's on bike more than 10 minutes post ride OR while transporting bikes via bike rack.
42. A gold pendant on a very long, thin chain bearing some form of religious icon is STRONGLY recommended for mountain races.
43. While soloing in for a victory, you will ensure your jersey is FULLY ZIPPED and ALLIGNED, so all title sponsors are clearly visible. You shall then smile and flex your arms while pointing skywards. The projection of ones fatigue is EXPLICITLY FORBIDDEN IN ALL CIRCUMSTANCES.
44. When appearing in a photo spread for sponsor’s products, you have the option of appearing fully nude, in your team kit, or in full Brioni 3 piece suits (nothing else). Smiling is prohibited in these instances.
45. When appearing in documentaries, you must be seen walking around the hotel in your kit at all times. It is also recommended that you constantly be eating something in front of the cameras.
46. When asked "how are you?" while riding you must proceed with one of the following...
-Complain about coming off a sickness.
- Explain you're peaking for bigger races later in the season
- Mention that this is a "recovery ride"
-That you are on the tail end of your daily 6 hour training ride
47. If you feel the urge to relieve yourself during a race, you shall gracefully meander to the back of the pack, seat yourself sideways on his saddle, and pee into the sunflowers. It is your duty to ensure that no camera crew catches the act, for it could be detrimental to your image. Under no circumstances shall you dismount from his bike to urinate.
48. When climbing anything with a gradient above 20% and lasting over 8 kilometers, you are required to fully unzip your jersey and let it flutter freely in the wind.
49. When dropping out of a race, you shall avoid the embarrassment of entering the official broomwagon and will instead wait for the team vehicle. When asked the reason for dropping out, you shall cite mechanical problems or oncoming sickness as the reason to avoid any bad speculation in relation to your fitness.
50. If in doubt, the euro cyclist shall mention in an interview that his pollen allergies are acting up, and that he’s not sure that he’ll win the Giro this year. In this situation, remember to note that the sensations are otherwise good, and that eventually you’ll win a beautiful stage.
51. Team-building motivational camps will be held annually in the off-season. These are to place team members in as ridiculous a setting as possible. Photos will be widely reproduced to demonstrate team cohesion.
52. During the pre-race medical checks, star riders of each team are STRONGLY ADVISED to play doctor with each other while shirtless. Photos taken must strive to be as HOMEROTIC AS POSSIBLE.
53. In order to avoid the harsh European winter, you shall:
i)flee to the warmer climes of Mallorca/South Africa/Canary Islands/etc.
ii)“train the mind, body and soul” with Kreitler brand rollers
54. In the event of a crash, no matter how badly you have injured yourself, you shall proceed to mummify yourself with fishnet gauze. The act of gauzing oneself is looked upon with respect by other Euro Cyclists because it
is a statement of commitment and strength of character to continue racing when injured. White Gauze is the norm, but world cup striped gauze and or national colors may be worn on select occasions depending on the rider.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 04:45 schreef ultra_ivo het volgende:
De uitgebreide lijst waaraan de wielrenner moet voldoen:
[..]
Ok, je had het weerbericht gezien. van Vianen tot aan Rhenen had ik de buien achter mij. Mooi gezicht. helaas was de wind gedraaid. In plaats van de verwachte mee had ik hem 40km lang tegen. Toen bij Rhenen maar weer omhoog gegaan en zo'n 30 minuten in hevige regen gefietst. Spoelde nog net niet van de fiets! Gelukkig was het niet koud en was ik mooi op tijd thuis. 21:15 met 100km op de teller, 100,14 om precies te zijn. Nog 900km in 9 dagen en dan heb ik 2000km deze maand gedaan. Weet niet of mij dat gaat lukken. Morgen rondje Rijk van Nijmegen gepland (160+). Zondag maar een kort rondje van 100 doen. Dinsdag, donderdag en dan weer zaterdag. Misschien net te doen.quote:
geniaal! Ben het wel met een aantal dingen eensquote:Op vrijdag 23 juli 2010 04:45 schreef ultra_ivo het volgende:
De uitgebreide lijst waaraan de wielrenner moet voldoen:
[..]
Ik ook.quote:
Categorie 1 LOLquote:
Geen probleem. Volgende week ben ik van plan om dit weer te doen. Misschien dan wat afspreken? Het zou kunnen op Maandag, Woensdag of Donderdag.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:58 schreef Gripper het volgende:
Geweldige lijst
Ik voel me ook categorie 2, en ik check elke etalageruit. Ik heb alleen veel te weinig wit in mn fiets, kleding, en schoenen om ooit naar categorie 1 te gaan...
Superhero, helaas lukte het gisteren niet. We hadden een belangrijke klant op bezoek die om half 5 kwam, en om half 7 weer wegging... Veel vragen, veel uitpluizen, maar met een beetje geluk betaalt het zich terug, en horen we vanmiddag om 4 uur of we de order van iets meer dan 2 ton krijgen.
Herkenbaar Plus dat ik er psychologisch ook niet aan toe benquote:Op vrijdag 23 juli 2010 09:56 schreef Oksel het volgende:
MIjn vriendin vind het lelijk.
Zo goed?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:11 schreef rubje het volgende:
wat een onzin dit allemaal stelletje ijdeltuiten,lijken wel soapsterretjes uit OMT met dit gedrag.
Hopelijk helpt onderstaande je over de streep, stel dat je op gegeven moment er psychologisch wel aan toe bent.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:23 schreef FJD het volgende:
[..]
Herkenbaar Plus dat ik er psychologisch ook niet aan toe ben
Laat me raden, dit was het einde van je 6 uur durende training, je bent terug aan het komen van een griepje.quote:
Je shirt puilt een beetje uit, zie ik daar een klein buikje? En duim opsteken is natuurlijk NOT DONE. Je houdt je handen TEN ALLEN TIJDE aan het stuur, om de indruk te wekken dat de klim je zwaar valt. En ik zie een bidon openstaan. Dat geeft weerstand door de rijwind. Bidons moeten ALTIJD gesloten zijn, en zo te zien is dit model ook wel meer dan 500 mlquote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je shirt puilt een beetje uit, zie ik daar een klein buikje? En duim opsteken is natuurlijk NOT DONE. Je houdt je handen TEN ALLEN TIJDE aan het stuur, om de indruk te wekken dat de klim je zwaar valt. En ik zie een bidon openstaan. Dat geeft weerstand door de rijwind. Bidons moeten ALTIJD gesloten zijn, en zo te zien is dit model ook wel meer dan 500 ml
nou, 10 minuten na je rit dan moeten ze er af zijn. Mis ook een regel hoe en wanneer je bidons weg te gooien. Ben wel benieuwd naar de voorschriften hiervoor. Moet je iemand raken en krijg je punten hiervoo? Is er nog verschil met punten?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:23 schreef Marurk het volgende:
[..]
Bovendien mogen bidons max 10 minuten worden meegedragen.
Laat ik het zo stellen, ik kom ook wel eens in een sauna, en als je dan vanaf halverwege je bovenbeen een haarbermuda aan hebt ziet dat er raar uit. Dus dan maar alles, achterkant inclusief. Jeuken de eerste keer, ik wist niet meer hoe ik het had.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:26 schreef Oksel het volgende:
Goede topicwending.
Ja, dat is het moeilijkst.. waar stop je met scheren?
Eigenlijk heb jij geen aanmoediging nodig voor een beetje exhibitionisme, maar vooruit: gewoon doen, maakt de vrijdagmiddag weer wat lolligerquote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:57 schreef Oksel het volgende:
Bedankt Gripper, bedankt..
Zal ik anders jullie vertellen (inclusief een foto verslag) over die bultjes die ik heb door het fietsen?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eigenlijk heb jij geen aanmoediging nodig voor een beetje exhibitionisme, maar vooruit: gewoon doen, maakt de vrijdagmiddag weer wat lolliger
Hmm, nou weet ik niet of ik wel nog eens met Gripper alleen durf te fietsenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wist je nog? Die ene keer? Toen we samen..?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:03 schreef Oksel het volgende:
[..]
Wist je nog? Die ene keer? Toen we samen..?
you ain't seen nothing yet..quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wist dat Oksel daar goed in was, wist niet dat Gripper ook die kwaliteit had
Nee was op de Alp tijdens de Marmotte van dit jaar.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:17 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Laat me raden, dit was het einde van je 6 uur durende training, je bent terug aan het komen van een griepje.
We moeten anders dit seizoen nog maar eens een tochtje samen fietsen. Mn conditie is toch alweer stukje beter nu..quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die ene keer samen met Oksel zaten we allebei nog ruimschoots in categorie 3.
Ik schoor toen nog niet eens, dit seizoen is mn maiden trip
We kunnen samen de meet-route gaan rijden? dan ben je er toch een beetje bij !quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:39 schreef Oksel het volgende:
[..]
We moeten anders dit seizoen nog maar eens een tochtje samen fietsen. Mn conditie is toch alweer stukje beter nu..
naieve uitspraak op een forum vol met kerelsquote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:41 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb ook bultjes maar die willen jullie vast ook niet zien.
Dat ik ff naar Utrecht cross ofzo Heb je een leuke vriendin? Kan die gaan winkelen met mijn vriendinquote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
We kunnen samen de meet-route gaan rijden? dan ben je er toch een beetje bij !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:48 schreef Oksel het volgende:
* Oksel is trouwens vanaf volgende week dinsdag officieel eigen ondernemer!
Precies!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:46 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat ik ff naar Utrecht cross ofzo Heb je een leuke vriendin? Kan die gaan winkelen met mijn vriendin
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:48 schreef Oksel het volgende:
* Oksel is trouwens vanaf volgende week dinsdag officieel eigen ondernemer!
gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 13:48 schreef Oksel het volgende:
* Oksel is trouwens vanaf volgende week dinsdag officieel eigen ondernemer!
Ik heb nooit muziek in, op de een of andere manier vind ik dat heel vervelend tijdens het rijdenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:31 schreef 045represent het volgende:
[..]
gefeliciteerd!
Luisteren jullie trouwens ook muziek tijdens het trainen? Wat voor muziek hebben jullie dan op?
Ik luister voornamelijk house, maar ik heb de muziek wel niet hard staan (ik kan nog goed met iemand praten als ik muziek in heb) en in dorpen/steden/drukke punten maar 1 oortje in zodat ik het verkeer beter hoor
Zwerfkei?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Precies!
Mijn vriendin is niet zo winkelig, ze staat al 40 uur per week in de winkel... Maar ze is er wel een kei in om jouw vriendin peperdure goretex kleding en een -20 slaapzak aan te smeren.
Schuilen? Of fietsen jullie stug door? Slecht voor je fiets lijkt mij, of valt dat allemaal wel mee?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Niet te hard dooor de bochten denderen en allles komt goed...wat ben je van plan als het gaat regenen terwijl je onderweg bent? Stilstaan tot het droog is?
Nooit. Allereerst omdat het levensgevaarlijk is omdat in de Randstad te doen. Op een stadsfiets wil het nog wel, maar racefiets vergt wat meer concentratie.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:31 schreef 045represent het volgende:
[..]
gefeliciteerd!
Luisteren jullie trouwens ook muziek tijdens het trainen? Wat voor muziek hebben jullie dan op?
Ik luister voornamelijk house, maar ik heb de muziek wel niet hard staan (ik kan nog goed met iemand praten als ik muziek in heb) en in dorpen/steden/drukke punten maar 1 oortje in zodat ik het verkeer beter hoor
gewoon wat rustiger door de bochtenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:29 schreef Marurk het volgende:
Het heeft dus net geregend, nu is het droog (wegdek is nog wel nat), maar ik durf niet te gaan fietsen.
Schuilen alleen als het echt erg is, en je geen geschikte kleding bij je hebt wat mij betreft. En je fiets...nou die is voorzien van een laklaag zodat hij niet gelijk gaat roesten, is zowiezo van alu of carbon, dus dat roest niet zo, en je ketting ed is voorzien van smeermiddel, dus dat spoelt niet gelijk weg. Meestal niet tenminste.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:33 schreef Marurk het volgende:
[..]
Schuilen? Of fietsen jullie stug door? Slecht voor je fiets lijkt mij, of valt dat allemaal wel mee?
OK, bedankt. Het is nu weer gaan regenen, dus dan moet ik mijn fietstochtje toch maar uitstellen naar morgen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Schuilen alleen als het echt erg is, en je geen geschikte kleding bij je hebt wat mij betreft. En je fiets...nou die is voorzien van een laklaag zodat hij niet gelijk gaat roesten, is zowiezo van alu of carbon, dus dat roest niet zo, en je ketting ed is voorzien van smeermiddel, dus dat spoelt niet gelijk weg. Meestal niet tenminste.
En om een goede band met je fiets te krijgen moet je af en toe poetsen, eens even goed allle onderdelen bekijken en betasten, dan gaat je fiets ook van jou houden en gaat ie sneller. Bijkomend voordeel van een schone fiets is ook dat hij in betere staat blijft en je niet voor lul rijdt met aangekoekt vuil aan je frame. Verse modder is stoer. Oude modder is verwaarlozing!
die andere, met dat knaagdierquote:
Gisteren "overvallen" door een regenbui. In 15 minuten viel er afschuwelijk veel water uit de luch. Ik zag mensen schuilen maar ja, ik moet toch thuis en met een race fiets heeft het niet zoveel zin om te schuilen, mijn inziens. Je rijdt door plassen, je hebt geen mudguards, je wordt sowieso nat. Stoppen is afkoelen en dan weer op een nat wegdek starten. ook begint het eerst vaak met miezeren dus eer het echt begint te regenen ben je toch al nat. Nee, ik fiets gewoon door. Echter als het regent dan stap ik liever niet op de fiets, als het niet moet.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:42 schreef Marurk het volgende:
[..]
OK, bedankt. Het is nu weer gaan regenen, dus dan moet ik mijn fietstochtje toch maar uitstellen naar morgen.
Daarom heb ik die van mij vanmiddag compleet ontvet en opnieuw in het vet gezet en helemaal gewassenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Schuilen alleen als het echt erg is, en je geen geschikte kleding bij je hebt wat mij betreft. En je fiets...nou die is voorzien van een laklaag zodat hij niet gelijk gaat roesten, is zowiezo van alu of carbon, dus dat roest niet zo, en je ketting ed is voorzien van smeermiddel, dus dat spoelt niet gelijk weg. Meestal niet tenminste.
En om een goede band met je fiets te krijgen moet je af en toe poetsen, eens even goed allle onderdelen bekijken en betasten, dan gaat je fiets ook van jou houden en gaat ie sneller. Bijkomend voordeel van een schone fiets is ook dat hij in betere staat blijft en je niet voor lul rijdt met aangekoekt vuil aan je frame. Verse modder is stoer. Oude modder is verwaarlozing!
Zodat 't gaat regenen.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 16:48 schreef JortK het volgende:
[..]
Daarom heb ik die van mij vanmiddag compleet ontvet en opnieuw in het vet gezet en helemaal gewassen
Ik fiets wel vaak met muziek. Wel standaard maar met 1 oortje, die ik ook vaak genoeg weer uitdoe omdat ik op dat moment geen zin heb in muziek...om vervolgens wat kilometers verder hem weer in te doen. Genre is nogal verschillend.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 14:31 schreef 045represent het volgende:
[..]
Luisteren jullie trouwens ook muziek tijdens het trainen? Wat voor muziek hebben jullie dan op?
Ik luister voornamelijk house, maar ik heb de muziek wel niet hard staan (ik kan nog goed met iemand praten als ik muziek in heb) en in dorpen/steden/drukke punten maar 1 oortje in zodat ik het verkeer beter hoor
Ja. Maar ik heb sowieso meer aan m'n fiets hangen.quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:42 schreef Marurk het volgende:
Ik verveel me. Morgenvroeg pas weer fietsen.
Jazeker. Kan haast niet wachten tot morgen!quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 20:51 schreef Marurk het volgende:
[..]
Jazeker. Kan haast niet wachten tot morgen!
Nog een vraagje dan maar: Hebben jullie je fiets verzekerd tegen diefstal/schade?
Maar dan moet je lid zijn? En wat kost dat dan?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:19 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb zo'n verzekering van de NTFU
http://ntfu.nl/Producten/(...)bid/384/Default.aspx
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:29 schreef Marurk het volgende:
[..]
Maar dan moet je lid zijn? En wat kost dat dan?
Wat is dat voor onzin?quote:Ik maak gebruik van het eenmalige introductie lidmaatschap en word voor ¤ 37.50 vanaf 01 maart 2010 lid van Velosport tot 1 maart 2011.
Ja, dat las ik ook al. Je kunt blijkbaar alleen van maart tot maart?quote:
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:39 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En om een goede band met je fiets te krijgen moet je af en toe poetsen, eens even goed allle onderdelen bekijken en betasten, dan gaat je fiets ook van jou houden en gaat ie sneller.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:05 schreef KaheemSaid het volgende:
ivo en anderen, ik woon dus in groningen en wil graag 2 daagjes in de heuvels rijden. Waar kan ik het handigst heen (enigzins dichtbij en toch leuk)? Daarnaast heb ik nu een 12 - 23 erop, is het ook handig om hiervoor een andere cassette te kopen en zal ik dan ook een ander ,langer, ketting moeten hebben.
Het fietsen bevalt hier ook goed, de eerste maand bijna 1000 km, daarna helaas 10 dagen niet kunnen fietsen door drukte, nu wel weer lekker bezig en vanmiddag ondanks een kater toch weer een blok om.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 08:46 schreef FJD het volgende:
[..]
Geloof er niets van maar heb t risico niet genomen, moet straks wel m'n baas eraf rijden
Veluwe rondom de Posbank is ook niet al te ver weg. Dat kan daar allemaal wel met een 23.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:05 schreef KaheemSaid het volgende:
ivo en anderen, ik woon dus in groningen en wil graag 2 daagjes in de heuvels rijden. Waar kan ik het handigst heen (enigzins dichtbij en toch leuk)? Daarnaast heb ik nu een 12 - 23 erop, is het ook handig om hiervoor een andere cassette te kopen en zal ik dan ook een ander ,langer, ketting moeten hebben.
Ik heb nog iemand met een Bianchi gezien vandaagquote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:23 schreef Oksel het volgende:
Mijn meisje is schoon genoeg voor morgenochtend, als ik er weer een groepje ouwe mannen uit ga fietsen. Met moeite.
Erg goed was 'ie idd niet. Ik vind het altijd wel grappig van die mensen die dan op het vlakke erg hun best doen en dan zichzelf kapot rijden.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:42 schreef Oksel het volgende:
Je ziet ze niet echt veel, vind ik we leuk.
En mensen eruit fietsen op het vlakke is altijd leuk. Maar met 36? Dan was't wel een mietje.
Denk dat je binnenband dubbel of klem zat tussen buitenband en velg. Je pompt 'm echt niet zomaar kapot namelijkquote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
M'n velglint zat niet helemaal goed, en was zo oud dat ik maar snel een ander heb gehaald...nu is m'n velglint dezelfde kleur geel als m'n band...niemand die het ziet maar ik ben er toch heel gelukkig mee...julie snappen dat wel toch
Bij het oppompen lette ik niet op de meter, en de binnenband stuk gepompt...twee kleine gaatjes langs elkaar, leek wel een slangebeet Gelukkig heb ik voldoende resserves in huis...nu maar wat rustiger opgepompd, zat niets in velg ofzo waardoor die lek kon zijn geraakt!
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:05 schreef KaheemSaid het volgende:
ivo en anderen, ik woon dus in groningen en wil graag 2 daagjes in de heuvels rijden. Waar kan ik het handigst heen (enigzins dichtbij en toch leuk)? Daarnaast heb ik nu een 12 - 23 erop, is het ook handig om hiervoor een andere cassette te kopen en zal ik dan ook een ander ,langer, ketting moeten hebben.
Hangt van je achterderailleur af. Meestal gaat een standaard derailleur (met korte kooi) maar tot 26 of 27.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:51 schreef Yankee het volgende:
Kan ik trouwens op een dubbel (53 - 39) met standaard een 12-25 cassette ook een 12-28 cassette steken?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hangt van je achterderailleur af. Meestal gaat een standaard derailleur (met korte kooi) maar tot 26 of 27.
Kijken welk type je derailleur is en op de website van de fabrikant zoeken wat het bereik is.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dank je, hoe kan ik dat eenvoudig zien / bepalen?
Raakt de derailleur de kransjes of de ketting de kooi? In dat geval kan het niet.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dank je, hoe kan ik dat eenvoudig zien / bepalen? Ik heb die 28 er even opgezet, en daar krijg ik hem wel op maar het geluid dat ik vervolgens hoor bij het trappen klinkt niet echt goed
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Raakt de derailleur de kransjes of de ketting de kooi? In dat geval kan het niet.
Da's kort idd.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:09 schreef Yankee het volgende:
[..]
Even kijken, dit is de derailleur:
[ link | afbeelding ]
Kort lijkt me
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's kort idd.
Zit het bovenste derailleurwieltje niet wat dicht op het kransje?
Er zit een hoop vuil in je derailleur...quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:09 schreef Yankee het volgende:
[..]
Even kijken, dit is de derailleur:
[ link | afbeelding ]
Kort lijkt me
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Er zit een hoop vuil in je derailleur...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:17 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik ben er dan ook mee bezig 27 lijkt wel te kunnen, dan moet ik het daar maar mee doen deze vakantie
Denk dat het met afstelling te maken heeft, misschien even met terug naar de FM. Ik heb twee jaar met Sora gereden, zonder problemen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:21 schreef Marurk het volgende:
Net terug van een 44 km-trip. Ging op zich wel lekker, alhoewel het schakelen op de terugweg nogal bagger ging af en toe. De ketting is er zelfs 1 x vanaf gelopen. Heb soms, bij bepaalde verzetten, dat hij hem niet "pakt" als ik schakel, dus dan hoor je "tikke-tikke-tikke-tikke-..." (en als ik dan geluk heb zegt ie 10 sec later "TIK" en dan heeft hij geschakeld). Is dit normaal in het begin of moet ik hier iets mee gaan doen?
En in sommige verzetten hoor ik de ketting ook een licht tikkend/ratelend geluid maken, ook al komt de ketting niet tegen de zijkant aan. Je hoort de ketting dan duidelijk geluid maken. Maar ik heb begrepen dat dit normaal is in het begin en dat door inslijten dit verder verdwijnt?
Hoop dat deze problemen zich snel oplossen. Als ik dit al bij een Ultegra heb, hoe bagger schakelt dan een Sora wel niet? Het zijn natuurlijk maar kleine dingetjes, over het algemeen schakelt hij wel goed hoor, maar maak me toch een beetje zorgen hierover. Ik ben denk ik te veel in de veronderstelling dat alles 100% soepel en geruisloos moet lopen.
Helaas, dat is te ver voor mij. Maar toch heel erg bedankt voor je aanbod.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:31 schreef FJD het volgende:
Hoort ook geruisloos te schakelen. Tijdens t rijden kun je aan t zwarte blokje draaien wat net boven je voorvork zit. Wel even kijken dat je t blokje pakt waarvan t draadje naar achteren loopt.
Als je in de buurt van Rdam woont wil ik je ook wel helpen
OK, dan ga ik dinsdag even terug naar de FM (morgen en maandag is ie gesloten). Dan haal ik gelijk een tweede bidon + houder, want die heb ik toch wel nodig.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Denk dat het met afstelling te maken heeft, misschien even met terug naar de FM. Ik heb twee jaar met Sora gereden, zonder problemen.
Ik was vandaag ook even bij de FM trouwens, en ik vertelde hem dat ik af en toe nog wat problemen heb bij het schakelen. Maar hij zei dat bij de eerste beurt (500 km) alles nauw in-/afgesteld wordt. Maar misschien toch maar even langs dinsdag.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:35 schreef eentwee het volgende:
Kan met kabelspanning worden opgelost. Binnen een minuut door een goede fm, dus ga er maar gewoon even langs. Het kan normaal zijn als de kabels zich rekken, het kan ook dat de beginafstelling bij aflevering niet voldoende nauwkeurig was. Het heeft niet te maken met op elkaar inlopen van cassette/ketting ofzo.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:39 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik was vandaag ook even bij de FM trouwens, en ik vertelde hem dat ik af en toe nog wat problemen heb bij het schakelen. Maar hij zei dat bij de eerste beurt (500 km) alles nauw in-/afgesteld wordt. Maar misschien toch maar even langs dinsdag.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:37 schreef Marurk het volgende:
[..]
Helaas, dat is te ver voor mij. Maar toch heel erg bedankt voor je aanbod.
[..]
OK, dan ga ik dinsdag even terug naar de FM (morgen en maandag is ie gesloten). Dan haal ik gelijk een tweede bidon + houder, want die heb ik toch wel nodig.
Hopelijk kan een mogelijk verkeerde afstelling niet veel schade berokkenen. Want ik wil morgen en maandag wel fietsen als het weer meezit.
Hij kan hem binnen een minuutje prima even afstellen, dus waarom hij wil wachten na 500km is me een raadsel.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:39 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik was vandaag ook even bij de FM trouwens, en ik vertelde hem dat ik af en toe nog wat problemen heb bij het schakelen. Maar hij zei dat bij de eerste beurt (500 km) alles nauw in-/afgesteld wordt. Maar misschien toch maar even langs dinsdag.
In Maastricht zelf.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Woon je in Maastricht zelf Maruk of in de omgeving?
ok, als je aan de kanten van De Heeg, Heer of Heugem zit kan ik nog wel ff met het gereedschapssetje langskomen.quote:
Zulk iets lijkt me inderdaad wel grappig, dank voor de tip. Zou ook eerst daar een dagje heen kunnen en als ik dan meer wil door reizen naar het Sauerland wat Ivo aanraadt.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dit schijnt wel mooi te zijn en iets van 2 uur vanaf Groningen: website is van de tourtocht maar krijg je misschien een idee.
Ik heb met deze kettinglengte ook met 25 gereden, maar ik vraag me nu af of het wel handig is om een 25 te kopen (als je al een 23 hebt). Is het niet verstandiger om een 27 te kopen met een nieuw ketting, dan heb je tenminste echt verschil.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Veluwe rondom de Posbank is ook niet al te ver weg. Dat kan daar allemaal wel met een 23.
Als je naar Limburg gaat is een kleiner verzet wel handig. Als je een cassette met 25 of 26 koopt, heb je normaal gesproken geen langere ketting nodig.
Mogen wij weten welk fietsje?quote:Op zondag 25 juli 2010 11:14 schreef Mascleta het volgende:
Sinds 2 weken ook een fietsje aangeschaft. Lang zitten twijfelen. afgelopen zomers elke keer niet gedaan in verband met de hoge aanschafprijs. In het voorjaar een fiets geleend van een vriend van me voor enkele weken en daarna toch besloten om over te gaan tot aanschaf van een eigen fietsje.
Deze week nog even langs hopmans voor wat materiaal (2e bidonhouder, helm, bril, handschoenen, reserveband,pomp,klikpedalen en schoenen) en dan lekker bergjes fietsen in augustus
Goeie tip!quote:Op zondag 25 juli 2010 15:06 schreef FJD het volgende:
Als de ketting belachelijk schuin ligt dan heb je over t algemeen ook een zelfde versnelling op een ander tandwiel dus dan is t even een kwestie van voor omhoog/achter omlaag schakelen et voilà
Ketting gewoon in een emmer met Dreft citroen mikken en na een half uurtje is het gros eraf
Veel plezier!quote:Op zondag 25 juli 2010 21:17 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Tas is hier inmiddels ingepakt, morgenvroeg de bus in voor tripje naar Maarkedal Lekker een weekje training in de Vlaamse heuvels en hier en daar een kasseienstrook.
Wel een beetje strak, maar niet te: je mond moet nog wel openkunnen om er wat te knagen in te stoppenquote:Op zondag 25 juli 2010 19:46 schreef Marurk het volgende:
Even over die helm: Hoe strak moet dat ding onder je kin zitten? Want vind die koortjes nou niet bepaald heel relaxt zitten zo strak langs je wangen en onder je kin. Maar wellicht is dat gewoon een kwestie van wennen. Vind het vooral irritant bij het omhoog/omlaag bewegen...
Edit: Heb nu ook twee bandstukjes aan de zijkant uitsteken. Kun je die niet gewoon afknippen? Maar dan gaat het wel rafelen denk ik.
Geen regen gehad?quote:Op zondag 25 juli 2010 23:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Ook weer terug van een middagrondje door Belgisch Limburg. Uiteindelijk 134km op de teller met een langdurige stop in Beringen om de 2e helft van de touretappe te kijken.
Thanks voor de tip van die verhitte schaar, ga ik zeker uitproberen!quote:Op maandag 26 juli 2010 08:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wel een beetje strak, maar niet te: je mond moet nog wel openkunnen om er wat te knagen in te stoppen
De stukjes band die uitsteken kun je afknippen, maar dat moet je dan eigenlijk even doen met een hele oude schaar die je eerst in een vlam heet hebt gemaakt, (of een oud mes) dan smelt het eindje meteen mooi dicht, en rafelt er niks.
Vaak zit er ook een klein elastiekje op de band, waar je restjes helmband in kunt wegstoppen.
In Beringen toen net toen ik weg wilde rijden. Nog even blijven hangen en daarna rustig doorgereden tot een goede frituur in Neerglabbeek. Af en toe heel even gestopt als ik van achteren in de regenbui dreigde te fietsen. M'n seizoen is geslaagd, alles gehaald dus waarom zou ik hard rijden?quote:
Tis echt goed spul, schijnt wel echt specifiek Dreft citroen te zijn. Zaterdag bij schoonmaken de ketting eerst in een emmertje gemikt, toen de flets grondig schoongemaakt en toen ik na afloop de ketting er weer uit haalde stond ik echt even te kijken Gewoon laten weken dus.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |