Gewoon voor recreanten? of profs/amateurs?quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:34 schreef Marurk het volgende:
Tot wanneer loopt het wielerseizoen eigenlijk?
En wanneer kun je, na de winter, op z'n vroegst weer beginnen?
Ik heb paar stoplichten waar ik voor moet stoppen / afremmen, paar rotondes, veel bochten, en een klinkerpadklimmetje de voet van de holterberg op Maar voor 35km niet heel veel. En ben nog paar keer door het gras gegaan vanwege scholieren.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:08 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tof gemiddelde. Kom ik nooit aan ivm een overdaad aan stoplichten en smalle fietspaden hier...
GB inderdaad. Op een verkoopwebsite (niet ebay )quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:20 schreef No-P het volgende:
[..]
Geloof dat hij in Londen is gejat. In Groot-Brittannië iig.
Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:49 schreef Drassss het volgende:
[..]
Gewoon voor recreanten? of profs/amateurs?
Ik fiets wanneer het boven de 10 graden is
Wat ga je nu doen dan?quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:58 schreef jakkop het volgende:
[..]
GB inderdaad. Op een verkoopwebsite (niet ebay )
Achja als het nat is kan je best fietsen. Kan je wel meteen je fiets gaan poetsen, kans op lekke banden is wat groter en uiteraard valpartijenquote:Op woensdag 21 juli 2010 19:59 schreef Marurk het volgende:
[..]
Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.
Wat zachter door de bochten, that's it.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:59 schreef Marurk het volgende:
[..]
Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.
Ik fiets zelf 1,5 jaar en heb ruim 2000 km gereden zonder lek te rijden, maar in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Was dus wel een risico, want tot vandaag had ik geen pomp+band+lichters bij me . Nu heb ik het hele zwikje aangeschaft en zul je zien dat ik morgen lek rijquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef Marurk het volgende:
[..]
Bidon, bidonhouder en pompje zitten er wel al bij gelukkig. Helm ga ik deze week maar eens voor kijken, want vind dat toch wel belangrijk (mijn ouders meer dan ik, maar dat terzijde ). Iemand tips voor een helm en richtprijs?
Zadeltasje koop ik inderdaad morgen nog als ik m'n schoenen ga halen. Reserveband/Bandenplakdingen heb ik (nog) niet, maar komt het vaak voor dat je een lekke band krijgt?
Ik heb hier wel een speciale fietspomp waarmee je je band kan oppompen tot precies een vooraf ingesteld aantal bar. Dus dat is wel relaxed.
Niet slecht, absoluut niet slecht!quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:16 schreef Oksel het volgende:
Ik heb vandaag alleen maar op het buitenblad gefietst.. Vanochtend naar mijn werk gefietst, briesje tegen, gemiddelde van 31. Vanmiddag terug.. briesje (windkracht 2, niets schokkends dus) mee / zij. Resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik moest wel eventjes gaan liggen toen ik thuis kwam.. Maar moet zeggen dat ik weer erg snel herstelde..
Een echte wielrenner stop niet. Afgelopen winter met -6 buiten gefietst. In het winter doe je voornamelijk korte "duur"trainingen, niet langer dan 2 uur afhankelijk van het weer of ga je net zoals velen mountainbiken. Vanaf januari ga je weer kilometers maken zodat je in Maart al weer 100km tochten makkelijk kunt rijden, je legt je basis en vanaf Maart ga je intensiever trainen, op snelheid. Tenminste zo doe ik het. In de winter loop ik er ook nog bij om op gewicht te blijven en niet teveel basisconditie te verliezen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:34 schreef Marurk het volgende:
Tot wanneer loopt het wielerseizoen eigenlijk?
En wanneer kun je, na de winter, op z'n vroegst weer beginnen?
8-8.5 is normaal. Juist bij een harde band is de kans op lek rijden minder. Bij een zachte band heb je grotere kans dat het steentje zich in de band drukt. Bij een harde band wordt het steentje dan als het ware gewoon onder de band weggeketst.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:07 schreef Tornadovis het volgende:
[..]
De goede bandenspanning is ook van belang, rond 7 bar is het best dacht ik, ff checken...
Bij een te lage bandenspanning heb je kans op stootlek maar bij te hoge bandenspanning wordt de band gewoon als een ballonnetje doorprikt.
Tsja. Ik ben er niet zeker van of het die van mij is: maar een advertentie op een nogal onbekende verkoopsite, met minimale informatie maar wel een kloppend merk, verkocht vanuit een kansenwijk een kilometer of 5 vanaf de plek waar die gestolen is: zou toevallig zijn. (Voor de duidelijkheid: de fietsenmarkt hier is stukken kleiner dan in Nederland. Als ik dit in Nederland zou zien zou het nog toeval kunnen zijn.)quote:
Die tactiek werkte wat minder dit jaar door de sneeuw helaas. Om conditie op pijl te houden maar gaan hardlopen. Als ik iets saai vind is het wel hardlopen. Alleen als het echt moet.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:08 schreef Superher0 het volgende:
Een echte wielrenner stop niet. Afgelopen winter met -6 buiten gefietst. In het winter doe je voornamelijk korte "duur"trainingen, niet langer dan 2 uur afhankelijk van het weer of ga je net zoals velen mountainbiken. Vanaf januari ga je weer kilometers maken zodat je in Maart al weer 100km tochten makkelijk kunt rijden, je legt je basis en vanaf Maart ga je intensiever trainen, op snelheid. Tenminste zo doe ik het. In de winter loop ik er ook nog bij om op gewicht te blijven en niet teveel basisconditie te verliezen.
Nu nog mijn overgewicht kwijt.. dan vlieg ik.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:08 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Niet slecht, absoluut niet slecht!
[..]
Altijd 9 bar + je binnenband met talkpoeder insmeren = nooit lek.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:16 schreef marcodej het volgende:
[..]
8-8.5 is normaal. Juist bij een harde band is de kans op lek rijden minder. Bij een zachte band heb je grotere kans dat het steentje zich in de band drukt. Bij een harde band wordt het steentje dan als het ware gewoon onder de band weggeketst.
Loopband + Popcorn Hour (Dexter, True Blood, Top Gear, etc) + grote stereo = uurtje hardlopen zonder dat het saai wordt..quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:18 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Die tactiek werkte wat minder dit jaar door de sneeuw helaas. Om conditie op pijl te houden maar gaan hardlopen. Als ik iets saai vind is het wel hardlopen. Alleen als het echt moet.
Geef mij maar regen onderweg, liever dat dan wind. Regen kan lekker zijn, er zit veel zuurstof in de lucht en daar voel ik me prettig bij op de fiets.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:59 schreef Marurk het volgende:
[..]
Gewoon in het algemeen. In hoeverre zijn de weersinvloeden van negatieve invloed? Ik durf bijvoorbeeld niet te gaan rijden (nog niet althans) als het nat is.
Dat zuurstof schijnt niet waar te zijn. Tenminste het is niet wetenschappelijk vastgesteld. Waarschijnlijk werkt het verkoelend, minder warm en kun je beter je warmte kwijt. Misschien is dat het. Ik vind regen niet erg zolang het maar warm is. Koud en regen, nee dank je.quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:27 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Geef mij maar regen onderweg, liever dat dan wind. Regen kan lekker zijn, er zit veel zuurstof in de lucht en daar voel ik me prettig bij op de fiets.
Kun je niet het framenummer van de fiets (laten) checken?quote:Op woensdag 21 juli 2010 20:17 schreef jakkop het volgende:
[..]
Tsja. Ik ben er niet zeker van of het die van mij is: maar een advertentie op een nogal onbekende verkoopsite, met minimale informatie maar wel een kloppend merk, verkocht vanuit een kansenwijk een kilometer of 5 vanaf de plek waar die gestolen is: zou toevallig zijn. (Voor de duidelijkheid: de fietsenmarkt hier is stukken kleiner dan in Nederland. Als ik dit in Nederland zou zien zou het nog toeval kunnen zijn.)
Probleem is: ik ben momenteel in Nederland voor de komende 3 weken Heb een vriend gevraagd om de verkoper op te bellen en nonchalant wat vragen te stellen om meer over de fiets uit te vinden. Als dat klopt neem ik contact op met de politie: ik heb destijds aangifte gedaan.
Wat zouden mijn kansen zijn? Heb dus aangifte gedaan met vrij gedetailleerde beschrijving van fiets, en ik heb er een foto van. Zou dat genoeg zijn voor ze om die fiets daar op te halen (en evt. verkopers aan te houden)?
Weet het nummer niet helaas. Les voor de volgende keer: altijd opschrijvenquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:36 schreef Marurk het volgende:
[..]
Kun je niet het framenummer van de fiets (laten) checken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |