abonnement Unibet Coolblue
pi_84306571


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous Leeftijd:37 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets) Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.


jpjedi Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)


Littlecreep Leeftijd: 20 Regio: Amsterdam en Gouda Fiets: Stevens Aspin genaamd V2 Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen. Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.


marcodej Leeftijd: 25 Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010. Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten


Superher0 Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo) Regio: Utrecht, Amersfoort Licentie: B Fiets: Cube Agree GTC Race Pro, Trek 1400, Rose Bull ALS 200 Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+


Tommeke Leeftijd: 23 Regio: 't Noorden Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.


ultra_ivo Leeftijd: 42 Regio: Zuid-Limburg Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200


Wombcat Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81 Regio: Utrecht Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.


FJD Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg) Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer


Ask-Brad Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg) Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod Licentie? Neen Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!


Gripper Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg) Regio: Utrecht Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning) Licentie: Nee Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.


Oksel Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!


Yankee Leeftijd: 26 BMI: 22.8 Regio: Groningen Fiets: Wilier Izoard Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.


Pritt Leeftijd: 22 Bmi: 20 Regio: Amsterdam Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux

ursel



dutch_cyclist / Wielracer


FredWielergek


thettes


No-P Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76) Regio: Nijmegen/achterhoek Fiets: Concorde camp. mirage Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel

Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken

hetsjhokleek Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets

Najr Leeftijd: 20 Regio: Rotterdam Fiets: Bulls Harrier Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.

045represent Leeftijd: 16 Regio: Midden-Limburg Fiets: Trek 1.2 Licentie: (nog) niet Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen

rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België

Bananablues Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm) Regio: Midden-Delfland (Delft) Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.

Nappie-oleon Leeftijd: 21 Bmi: 20 Regio: nijmegen Fiets: koga en gazelle Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic

Cyclinggirl Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg ) Regio: Dordrecht Fiets: Trek Madone 4.5 WSD Licentie: Ja Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.


Nuttige links:

Algemene info
  • Wielersportinfo
  • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
    Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland
    Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje



    De OP is hier te vinden
  • in a crowd you lose humanity
      woensdag 21 juli 2010 @ 10:58:33 #2
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_84306657
    pi_84306721
    Wordt het nou deze of die andere, creatief wielrennen?
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      woensdag 21 juli 2010 @ 11:01:14 #4
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_84306751
    .
    pi_84307076
    Klein verslagje van gisteren op de baan:

    Vorige week de eerste keer daar meegefietst en toen 35 minuten bijgehouden bij het peloton (wedstrijden duren 1 uur). Het doel was om 40 minuten bij te houden.

    Al vanaf het begin zat ik goed mee voor in het peloton en het ging gewoon goed. Waar ik vorige week nog moeite had met versnellingen, ging dit me gisteren een stuk beter af (waarschijnlijk omdat ik nu ook verder voorin het peloton zat). De tijd tikte door richting de 40 minuten en mijn benen verzwakten totaal niet, dus ik had het idee wel langer dan die 40 minuten door te kunnen. De tijd tike maar door en door, vooraan werd er een aantal keer gedemareerd en ik kon het peloton steeds goed volgen bij het terughalen van de ontsnapte renners. Uiteindelijk kon 1 jongen wegspringen van mijn categorie en moest er door de rest van mijn categorie afgesprint worden om de plaatsen 2 t/m 5. Eerst 3 rondjes rijden en dan afsprinten. Er sprongen 2 keer jongens weg en ik kon steeds volgen, maar bij de 3e demarrage moest ik het laten lopen. Uiteindelijk 8e geworden van de 15 of 16 man in mijn categorie. Ik ben dus heel erg tevreden over gisteren

    Gemiddelde snelheid was trouwens 47.8 km p/h
    pi_84307595
    Hey leuk een wielren topic.

    Ben zelf een echte amateur die paar keer per week op de fiets stap omgeving Den Bosch. Doe het op een Giant OCR uit 98 of 99 geloof ik. Met een rood/blauw shirtje en zwart gele helm op.

    Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
    "ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
    pi_84307839
    Straks maar even knallen op de Brienenoord
      woensdag 21 juli 2010 @ 11:36:14 #8
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_84308080
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 11:10 schreef 045represent het volgende:
    Klein verslagje van gisteren op de baan:

    Vorige week de eerste keer daar meegefietst en toen 35 minuten bijgehouden bij het peloton (wedstrijden duren 1 uur). Het doel was om 40 minuten bij te houden.

    Al vanaf het begin zat ik goed mee voor in het peloton en het ging gewoon goed. Waar ik vorige week nog moeite had met versnellingen, ging dit me gisteren een stuk beter af (waarschijnlijk omdat ik nu ook verder voorin het peloton zat). De tijd tikte door richting de 40 minuten en mijn benen verzwakten totaal niet, dus ik had het idee wel langer dan die 40 minuten door te kunnen. De tijd tike maar door en door, vooraan werd er een aantal keer gedemareerd en ik kon het peloton steeds goed volgen bij het terughalen van de ontsnapte renners. Uiteindelijk kon 1 jongen wegspringen van mijn categorie en moest er door de rest van mijn categorie afgesprint worden om de plaatsen 2 t/m 5. Eerst 3 rondjes rijden en dan afsprinten. Er sprongen 2 keer jongens weg en ik kon steeds volgen, maar bij de 3e demarrage moest ik het laten lopen. Uiteindelijk 8e geworden van de 15 of 16 man in mijn categorie. Ik ben dus heel erg tevreden over gisteren

    Gemiddelde snelheid was trouwens 47.8 km p/h
    Netjes! Het is even wennen maar als je eenmaal het een paar keer gedaan hebt gaat het steeds makkelijker!
    Je rijdt in een kom toch? Geen bochten waar je moet remmen en weer moet aanzetten? Daar zou ik wel op gaan trainen als je wedstrijden wilt gaan rijden.


    Ikzelf vind het ook leuk om in wielen te kruipen of dat iemand in mijn wiel kruipt. Ligt aan mijn training en hoe ik mij voel of ik het gas opendraai. Laatst reed iemand weer nar mij toe terwijl ik met 43 over de dijk reed. reden eerst samen maar hij lostte, toen zat hij weer in eht wiel en heb ik er een tandje bij gedaan. Niet meer gezien, pas op het einde bij de dijk. Daarna gezellig samen opgefietst en gekletst.
    Superhero to the rescue!
    pi_84308372
    In het wiel zitten kan soms zo fijn zijn Vooral het overnemen en afwisselen vind ik leuk
    Haters gonna hate.
    pi_84310771
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 11:36 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Netjes! Het is even wennen maar als je eenmaal het een paar keer gedaan hebt gaat het steeds makkelijker!
    Je rijdt in een kom toch? Geen bochten waar je moet remmen en weer moet aanzetten? Daar zou ik wel op gaan trainen als je wedstrijden wilt gaan rijden.

    Het is inderdaad een kom ja. Het ligt een beetje eraan waar je zit in het peloton wat betreft het remmen en aanzetten. Achterin het peloton moet je na de bocht steeds hard aanzetten, hoe verder je naar voren zit, hoe minder last je hiervan hebt Maar dat wist je vast en zeker al
      woensdag 21 juli 2010 @ 15:11:55 #11
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_84316578
    Fijn @ Buienradar..

    Gisteren net m'n fiets gepoetst..
    pi_84316753
    Ik heb mijn nieuwe fiets!

    Koga Miyata RoadWinner Ultegra
    Specs: http://www.koga.com/nl/bike.asp?collectionid=11&segmentid=88&id=8384330&FullSpecs=1

    Licht alu frame.
    Volledig Ultegra afgemonteerd.
    Mavic Aksium Silver wielset met Vredestein banden.

    Ben tot een goede deal kunnen komen, zodat deze fiets net binnen mijn budget viel. En de eerste servicebeurt krijg ik geheel gratis.
      woensdag 21 juli 2010 @ 15:18:16 #13
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_84316851
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 15:15 schreef Marurk het volgende:
    Ik heb mijn nieuwe fiets!

    Koga Miyata RoadWinner Ultegra
    Specs: http://www.koga.com/nl/bike.asp?collectionid=11&segmentid=88&id=8384330&FullSpecs=1

    Licht alu frame.
    Volledig Ultegra afgemonteerd.
    Mavic Aksium Silver wielset met Vredestein banden.

    Ben tot een goede deal kunnen komen, zodat deze fiets net binnen mijn budget viel. En de eerste servicebeurt krijg ik geheel gratis.
    Gefeliciteerd. Geen slechte fiets om op te leren fietsen! Budget inclusief van je ouders of je initiele budget?
    Superhero to the rescue!
    pi_84317079
    Iemand wel eens de Vecht en Vuursche tocht gedaan? Is dit jaar op 14 aug vanaf Amsterdam-Noord. 50, 80 of 125km.

    Ben nl. nog op zoek naar een toertocht tussen 9 en 15 aug ongeveer in omgeving Amsterdam.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      woensdag 21 juli 2010 @ 15:26:17 #15
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_84317166
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 15:15 schreef Marurk het volgende:
    Ik heb mijn nieuwe fiets!

    Koga Miyata RoadWinner Ultegra
    Specs: http://www.koga.com/nl/bike.asp?collectionid=11&segmentid=88&id=8384330&FullSpecs=1

    Licht alu frame.
    Volledig Ultegra afgemonteerd.
    Mavic Aksium Silver wielset met Vredestein banden.

    Ben tot een goede deal kunnen komen, zodat deze fiets net binnen mijn budget viel. En de eerste servicebeurt krijg ik geheel gratis.
    Nu zijn we natuurlijk nieuwsgierig naar je budget!

    En ook al pedaaltjes erbij?
    pi_84317220
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 15:18 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Gefeliciteerd. Geen slechte fiets om op te leren fietsen! Budget inclusief van je ouders of je initiele budget?
    Inclusief dat van mijn ouders. Al met al is het dus nog iets duurder geworden (ik kreeg een kleine 20% korting, maar de klikpedalen en fietscomputer kwamen er nog wel bij), maar ben er tot nu toe zeer te spreken over. Denk dat ik er ook zeker veel plezier van zal gaan hebben! Morgen zijn de schoenen die ik heb besteld binnen en kan ik echt gaan fietsen!
    pi_84317436
    Ziet er goed uit Maruk Heb geen ervaring van de wielen, maar met Ultegra kan je vrijwel niet mis.

    Zelf lekker vanmiddag 63 kilometer weggetrapt. Vier keer de van Brienenoord op (acht keer naar boven dus eigenlijk) en lekker tempo kunnen trappen. Was erg rustig op de weg. Lekker tempo van rond de 32 aan kunnen houden
    pi_84317439
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 15:26 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Nu zijn we natuurlijk nieuwsgierig naar je budget!

    En ook al pedaaltjes erbij?
    Jep, pedaaltjes heb ik er nog wel bij moeten kopen want die zaten er niet standaard op.
    Mijn budget was rond de 1200 euro max, maar mijn ouders wilden de rest bijleggen. Alles opgeteld (dus fiets + pedalen + schoenen + kleding [1 nog redelijk geprijsd setje om mee te beginnen] + fietscomputer) kom ik toch wel aan de 1700 euro hoor (als het niet meer is).

    [ Bericht 0% gewijzigd door Marurk op 21-07-2010 15:42:11 ]
      woensdag 21 juli 2010 @ 15:37:41 #19
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_84317567
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 15:34 schreef Marurk het volgende:

    [..]

    Jep, pedaaltjes heb ik er nog wel bij moeten kopen want die zaten er niet standaard op.
    Mijn budget was rond de 1200 euro max, maar mijn ouders wilden de rest bijleggen. Alles opgeteld (dus fiets + pedalen + schoenen + kleding [1 nog redelijk geprijsd setje om mee te beginnen] + fietscomputer) kom ik toch wel aan de 1700 euro hoor.
    en de helm niet te vergeten. tja, er komt veel bijkijken. Heb je een zadeltasje, pomp, bidons, bidonhouder, bandenlichter, reserverband en normale pomp? Anders kun je wel eens erg dorstig staan wachten totdat iemand met een pomp en band je band komt vervangen
    Superhero to the rescue!
    pi_84317695
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 15:37 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    en de helm niet te vergeten. tja, er komt veel bijkijken. Heb je een zadeltasje, pomp, bidons, bidonhouder, bandenlichter, reserverband en normale pomp? Anders kun je wel eens erg dorstig staan wachten totdat iemand met een pomp en band je band komt vervangen
    Bidon, bidonhouder en pompje zitten er wel al bij gelukkig. Helm ga ik deze week maar eens voor kijken, want vind dat toch wel belangrijk (mijn ouders meer dan ik, maar dat terzijde ). Iemand tips voor een helm en richtprijs?
    Zadeltasje koop ik inderdaad morgen nog als ik m'n schoenen ga halen. Reserveband/Bandenplakdingen heb ik (nog) niet, maar komt het vaak voor dat je een lekke band krijgt?
    Ik heb hier wel een speciale fietspomp waarmee je je band kan oppompen tot precies een vooraf ingesteld aantal bar. Dus dat is wel relaxed.
    pi_84317928
    Mooi dat het gelukt is! Welkom in de club Da's een degelijke fiets die zich bewezen heeft.. en lekker opvalt Ben je uiteindelijk bij een andere zaak dan Salden geslaagd?
    pi_84318068
    Reserveband en helm moet je zeker hebben! Het maakt niet zo heel veel uit welke je neemt, als-ie maar goed zit. Geen open ruimtes (de vorm moet redelijk op je hoofd aansluiten) en tegelijk geen drukpunten. Kan een beetje lastig zijn om dat te beoordelen maar als je verschillende helmen past voel je zeker wat beter is.
      woensdag 21 juli 2010 @ 15:59:28 #23
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_84318405
    Gefeliciteerd..

    Enneh; fietskleding ga je hard verslijten.. kijk dus alvast maar uit naar een 2e setje
      woensdag 21 juli 2010 @ 15:59:46 #24
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_84318413
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef Marurk het volgende:

    [..]

    Bidon, bidonhouder en pompje zitten er wel al bij gelukkig. Helm ga ik deze week maar eens voor kijken, want vind dat toch wel belangrijk (mijn ouders meer dan ik, maar dat terzijde ). Iemand tips voor een helm en richtprijs?
    Zadeltasje koop ik inderdaad morgen nog als ik m'n schoenen ga halen. Reserveband/Bandenplakdingen heb ik (nog) niet, maar komt het vaak voor dat je een lekke band krijgt?
    Ik heb hier wel een speciale fietspomp waarmee je je band kan oppompen tot precies een vooraf ingesteld aantal bar. Dus dat is wel relaxed.
    [Strenge modus]Jijzelf zou het juist het belangrijkste moeten vinden dat je eierschaal goed beschermd wordt. T is tenslotte jouw hoofd! [/strenge modus]

    Een helm moet vooral lekker zitten, liefst zo dat je niet voelt dat je m ophebt. Dan krijg je er ook geen hekel aan
    Passen dus. Een goede helm moet je zo kunnen verstellen dat ie niet teveel van voren naar achteren schuift op je hoofd, en met het verstelbare bandje aan de achterkant moet je m zo kunnen instellen dat ie als de kinband los is en je je hoofd voorover kantelt er niet af valt.

    Goeie helm: vanaf 40 ¤
    Duurder worden ze als je het lichter wilt, en vooral, wanneer je meer ventilatiegaten wilt. Bij sommige luxe helmen zijn de ventilatiegaten die het meest vooraan liggen met een stukje gaas afgeplakt, zodat er geen stekende beesten onder je helm vliegen.
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
      woensdag 21 juli 2010 @ 16:00:39 #25
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_84318453
    quote:
    Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef Marurk het volgende:

    [..]

    Bidon, bidonhouder en pompje zitten er wel al bij gelukkig. Helm ga ik deze week maar eens voor kijken, want vind dat toch wel belangrijk (mijn ouders meer dan ik, maar dat terzijde ). Iemand tips voor een helm en richtprijs?
    Zadeltasje koop ik inderdaad morgen nog als ik m'n schoenen ga halen. Reserveband/Bandenplakdingen heb ik (nog) niet, maar komt het vaak voor dat je een lekke band krijgt?
    Ik heb hier wel een speciale fietspomp waarmee je je band kan oppompen tot precies een vooraf ingesteld aantal bar. Dus dat is wel relaxed.
    Helm is een noodzakelijk iets. Ik zou niet wilen denken aan wat mij had kunnen overkomen zonder. Ik heb er nu 2 gemold in totaal. 1tje is de achterkant van afgebroken en van de 2de is de zijkant ingedeukt. Ik leef nog, heb geen rare gewoontes die ik voor het fietsen al niet had. Helm is een absoluut vereiste. www.gebruikjekop.nl
    Superhero to the rescue!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')