Erg goed was 'ie idd niet. Ik vind het altijd wel grappig van die mensen die dan op het vlakke erg hun best doen en dan zichzelf kapot rijden.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:42 schreef Oksel het volgende:
Je ziet ze niet echt veel, vind ik we leuk.
En mensen eruit fietsen op het vlakke is altijd leuk. Maar met 36? Dan was't wel een mietje.
Denk dat je binnenband dubbel of klem zat tussen buitenband en velg. Je pompt 'm echt niet zomaar kapot namelijkquote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
M'n velglint zat niet helemaal goed, en was zo oud dat ik maar snel een ander heb gehaald...nu is m'n velglint dezelfde kleur geel als m'n band...niemand die het ziet maar ik ben er toch heel gelukkig mee...julie snappen dat wel toch![]()
Bij het oppompen lette ik niet op de meter, en de binnenband stuk gepompt...twee kleine gaatjes langs elkaar, leek wel een slangebeetGelukkig heb ik voldoende resserves in huis...nu maar wat rustiger opgepompd, zat niets in velg ofzo waardoor die lek kon zijn geraakt!
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:05 schreef KaheemSaid het volgende:
ivo en anderen, ik woon dus in groningen en wil graag 2 daagjes in de heuvels rijden. Waar kan ik het handigst heen (enigzins dichtbij en toch leuk)? Daarnaast heb ik nu een 12 - 23 erop, is het ook handig om hiervoor een andere cassette te kopen en zal ik dan ook een ander ,langer, ketting moeten hebben.
Hangt van je achterderailleur af. Meestal gaat een standaard derailleur (met korte kooi) maar tot 26 of 27.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:51 schreef Yankee het volgende:
Kan ik trouwens op een dubbel (53 - 39) met standaard een 12-25 cassette ook een 12-28 cassette steken?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hangt van je achterderailleur af. Meestal gaat een standaard derailleur (met korte kooi) maar tot 26 of 27.
Kijken welk type je derailleur is en op de website van de fabrikant zoeken wat het bereik is.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dank je, hoe kan ik dat eenvoudig zien / bepalen?
Raakt de derailleur de kransjes of de ketting de kooi? In dat geval kan het niet.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dank je, hoe kan ik dat eenvoudig zien / bepalen? Ik heb die 28 er even opgezet, en daar krijg ik hem wel op maar het geluid dat ik vervolgens hoor bij het trappen klinkt niet echt goed
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Raakt de derailleur de kransjes of de ketting de kooi? In dat geval kan het niet.
Da's kort idd.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:09 schreef Yankee het volgende:
[..]
Even kijken, dit is de derailleur:
[ link | afbeelding ]
Kort lijkt me
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's kort idd.
Zit het bovenste derailleurwieltje niet wat dicht op het kransje?
Er zit een hoop vuil in je derailleur...quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:09 schreef Yankee het volgende:
[..]
Even kijken, dit is de derailleur:
[ link | afbeelding ]
Kort lijkt me
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:04 schreef marcodej het volgende:
[..]
Er zit een hoop vuil in je derailleur...
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:17 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik ben er dan ook mee bezig27 lijkt wel te kunnen, dan moet ik het daar maar mee doen deze vakantie
Denk dat het met afstelling te maken heeft, misschien even met terug naar de FM. Ik heb twee jaar met Sora gereden, zonder problemen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:21 schreef Marurk het volgende:
Net terug van een 44 km-trip.Ging op zich wel lekker, alhoewel het schakelen op de terugweg nogal bagger ging af en toe.
De ketting is er zelfs 1 x vanaf gelopen. Heb soms, bij bepaalde verzetten, dat hij hem niet "pakt" als ik schakel, dus dan hoor je "tikke-tikke-tikke-tikke-..." (en als ik dan geluk heb zegt ie 10 sec later "TIK" en dan heeft hij geschakeld). Is dit normaal in het begin of moet ik hier iets mee gaan doen?
![]()
En in sommige verzetten hoor ik de ketting ook een licht tikkend/ratelend geluid maken, ook al komt de ketting niet tegen de zijkant aan. Je hoort de ketting dan duidelijk geluid maken. Maar ik heb begrepen dat dit normaal is in het begin en dat door inslijten dit verder verdwijnt?
Hoop dat deze problemen zich snel oplossen. Als ik dit al bij een Ultegra heb, hoe bagger schakelt dan een Sora wel niet?Het zijn natuurlijk maar kleine dingetjes, over het algemeen schakelt hij wel goed hoor, maar maak me toch een beetje zorgen hierover. Ik ben denk ik te veel in de veronderstelling dat alles 100% soepel en geruisloos moet lopen.
Helaas, dat is te ver voor mij. Maar toch heel erg bedankt voor je aanbod.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:31 schreef FJD het volgende:
Hoort ook geruisloos te schakelen. Tijdens t rijden kun je aan t zwarte blokje draaien wat net boven je voorvork zit. Wel even kijken dat je t blokje pakt waarvan t draadje naar achteren loopt.
Als je in de buurt van Rdam woont wil ik je ook wel helpen
OK, dan ga ik dinsdag even terug naar de FM (morgen en maandag is ie gesloten). Dan haal ik gelijk een tweede bidon + houder, want die heb ik toch wel nodig.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Denk dat het met afstelling te maken heeft, misschien even met terug naar de FM. Ik heb twee jaar met Sora gereden, zonder problemen.
Ik was vandaag ook even bij de FM trouwens, en ik vertelde hem dat ik af en toe nog wat problemen heb bij het schakelen. Maar hij zei dat bij de eerste beurt (500 km) alles nauw in-/afgesteld wordt. Maar misschien toch maar even langs dinsdag.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:35 schreef eentwee het volgende:
Kan met kabelspanning worden opgelost. Binnen een minuut door een goede fm, dus ga er maar gewoon even langs. Het kan normaal zijn als de kabels zich rekken, het kan ook dat de beginafstelling bij aflevering niet voldoende nauwkeurig was. Het heeft niet te maken met op elkaar inlopen van cassette/ketting ofzo.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:39 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik was vandaag ook even bij de FM trouwens, en ik vertelde hem dat ik af en toe nog wat problemen heb bij het schakelen. Maar hij zei dat bij de eerste beurt (500 km) alles nauw in-/afgesteld wordt. Maar misschien toch maar even langs dinsdag.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:37 schreef Marurk het volgende:
[..]
Helaas, dat is te ver voor mij. Maar toch heel erg bedankt voor je aanbod.
[..]
OK, dan ga ik dinsdag even terug naar de FM (morgen en maandag is ie gesloten). Dan haal ik gelijk een tweede bidon + houder, want die heb ik toch wel nodig.
Hopelijk kan een mogelijk verkeerde afstelling niet veel schade berokkenen. Want ik wil morgen en maandag wel fietsen als het weer meezit.
Hij kan hem binnen een minuutje prima even afstellen, dus waarom hij wil wachten na 500km is me een raadsel.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 18:39 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik was vandaag ook even bij de FM trouwens, en ik vertelde hem dat ik af en toe nog wat problemen heb bij het schakelen. Maar hij zei dat bij de eerste beurt (500 km) alles nauw in-/afgesteld wordt. Maar misschien toch maar even langs dinsdag.
In Maastricht zelf.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Woon je in Maastricht zelf Maruk of in de omgeving?
ok, als je aan de kanten van De Heeg, Heer of Heugem zit kan ik nog wel ff met het gereedschapssetje langskomen.quote:
Zulk iets lijkt me inderdaad wel grappig, dank voor de tip. Zou ook eerst daar een dagje heen kunnen en als ik dan meer wil door reizen naar het Sauerland wat Ivo aanraadt.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 11:18 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dit schijnt wel mooi te zijn en iets van 2 uur vanaf Groningen: website is van de tourtocht maar krijg je misschien een idee.
Ik heb met deze kettinglengte ook met 25 gereden, maar ik vraag me nu af of het wel handig is om een 25 te kopen (als je al een 23 hebt). Is het niet verstandiger om een 27 te kopen met een nieuw ketting, dan heb je tenminste echt verschil.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Veluwe rondom de Posbank is ook niet al te ver weg. Dat kan daar allemaal wel met een 23.
Als je naar Limburg gaat is een kleiner verzet wel handig. Als je een cassette met 25 of 26 koopt, heb je normaal gesproken geen langere ketting nodig.
Mogen wij weten welk fietsje?quote:Op zondag 25 juli 2010 11:14 schreef Mascleta het volgende:
Sinds 2 weken ook een fietsje aangeschaft. Lang zitten twijfelen. afgelopen zomers elke keer niet gedaan in verband met de hoge aanschafprijs. In het voorjaar een fiets geleend van een vriend van me voor enkele weken en daarna toch besloten om over te gaan tot aanschaf van een eigen fietsje.
Deze week nog even langs hopmans voor wat materiaal (2e bidonhouder, helm, bril, handschoenen, reserveband,pomp,klikpedalen en schoenen) en dan lekker bergjes fietsen in augustus
Goeie tip!quote:Op zondag 25 juli 2010 15:06 schreef FJD het volgende:
Als de ketting belachelijk schuin ligt dan heb je over t algemeen ook een zelfde versnelling op een ander tandwiel dus dan is t even een kwestie van voor omhoog/achter omlaag schakelen et voilą
Ketting gewoon in een emmer met Dreft citroen mikken en na een half uurtje is het gros eraf
Veel plezier!quote:Op zondag 25 juli 2010 21:17 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Tas is hier inmiddels ingepakt, morgenvroeg de bus in voor tripje naar MaarkedalLekker een weekje training in de Vlaamse heuvels en hier en daar een kasseienstrook.
Wel een beetje strak, maar niet te: je mond moet nog wel openkunnen om er wat te knagen in te stoppenquote:Op zondag 25 juli 2010 19:46 schreef Marurk het volgende:
Even over die helm: Hoe strak moet dat ding onder je kin zitten? Want vind die koortjes nou niet bepaald heel relaxt zitten zo strak langs je wangen en onder je kin.Maar wellicht is dat gewoon een kwestie van wennen. Vind het vooral irritant bij het omhoog/omlaag bewegen...
Edit: Heb nu ook twee bandstukjes aan de zijkant uitsteken. Kun je die niet gewoon afknippen? Maar dan gaat het wel rafelen denk ik.![]()
Geen regen gehad?quote:Op zondag 25 juli 2010 23:07 schreef ultra_ivo het volgende:
Ook weer terug van een middagrondje door Belgisch Limburg. Uiteindelijk 134km op de teller met een langdurige stop in Beringen om de 2e helft van de touretappe te kijken.
Thanks voor de tip van die verhitte schaar, ga ik zeker uitproberen!quote:Op maandag 26 juli 2010 08:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wel een beetje strak, maar niet te: je mond moet nog wel openkunnen om er wat te knagen in te stoppen![]()
De stukjes band die uitsteken kun je afknippen, maar dat moet je dan eigenlijk even doen met een hele oude schaar die je eerst in een vlam heet hebt gemaakt, (of een oud mes) dan smelt het eindje meteen mooi dicht, en rafelt er niks.
Vaak zit er ook een klein elastiekje op de band, waar je restjes helmband in kunt wegstoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |