abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:54:08 #1
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84277533
Aanschouw hier; het aller eerste tweede derde! vierde autorij topic. Opgezet naar aanleiding van het autorijles topic, maar omdat er veel mensen hun/haar rijbewijs (bijna) in de pocket hebben is een eigen autorij topic een noodzaak!

Discussieer hier:
- Over autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp

De vorige topics zijn hier te vinden:

Autorijtopic #3 - Wassen hoort er ook bij.
Autorij topic #2 - Vol met beginners!
Autorij topic #1 - Waar iedereen net zijn rijbewijs heeft
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:54:51 #2
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84277560
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:09 schreef Dubish het volgende:
Koop jij eerst maar een auto
En haal jij eerst morgen je rijbewijs maar eens pik
Ik oriënteer me, wil niks overhaast kopen en dan met iets zitten wat me niet aan staat Je wilt niet weten hoeveel paar schoenen ik in m'n kast heb staan die ik niet draag. Ik ben de koningin van de miskoop, en met een auto is dat geen goed idee
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou nog standaard een paar schoenen in de auto hebben voor de zomer, ik weet niet of ik kan rijden met slippers
Ooooh ja, schoenen! Ik loop graag op hakken, maar toen ik een keer rijles had, en die dingen per ongeluk aan had, toen bleef ik steeds hangen met de koppeling Uiteindelijk ben ik op m'n blote voeten verder gegaan Even bij de primark simpele gympies kopen (Zie je, alleen vrouwen komen met zulke goede tips )
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:27:19 #3
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84278907
Ik kan dus echt niet rijden met slippers aan hè? Ik kom altijd in alle mogelijke rangen en standen klem te zitten met die dingen. Met blote poten rijden lost dit probleem op.
pi_84279019
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:27 schreef JJH het volgende:
Ik kan dus echt niet rijden met slippers aan hè? Ik kom altijd in alle mogelijke rangen en standen klem te zitten met die dingen. Met blote poten rijden lost dit probleem op.
Volgens mij is het in sommige landen zelfs verboden
pi_84279211
Tsja als je een keer vol in de ankers moet met slippers en je blijft haken..dat wil je niet meemaken denk ik. Maar kleine stukjes doe ik toch. Met blote voeten rijden vind ik toch maar niets, dan rij ik heel schokkerig..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:37:46 #6
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84279345
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Volgens mij is het in sommige landen zelfs verboden
O, dat weet ik niet.

En nog even dit.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:40 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

[..]

en buiten de auto bij pech hoef je hem ook niet aan.
en als je hem aandoet zit het kut.

maar kan je uit veiligheid doen, en voor je levensverwachting,
of misschien niet, want de vraag is dus of de extra inspanning om zon ding bij pech aan te doen, en de extra onhandigheid en inspanning om zon ding te dragen, meer tijd aftrekt van je levensverwachting, dan je erbij krijgt omdat je misschien wat minder snel wordt gewond/doodgereden.
kansberekening weet je wel.
jammer dat er nogal veel factoren meespelen, om een complete berekening te maken.
ik denk gewoon zeer realistisch

edit:
nog even een fictief verhaal, wat er dus van je verwacht wordt in Nederland.

je rijdt op een mooie dag, op een mooie weg ergens in nederland. lichten aan, terwijl het dag is, want je bent voorzichtig. auto tip top in orde.

je rijd precies de maximum snelheid, want dat wordt natuurlijk verwacht van je.
te traag rijden mag niet, te snel ook niet.

auto tip top in orde, denk je althans, want dan besluit je de voorruit te gaan schoonsproeien met de ruitenwissersproeiers. omdat er lijken op komen. is je ruitensproeistof ineens op !!!

oei oei (!!!!)
meteen stoppen dus, want met leeg ruitenwisservloeistofreservoir mag je niet rijden in nl.

alarmlichten aan
in de auto je veiligheidshesje aan trekken
uitstappen
gevarendriehoek op correcte afstand achter de auto zetten.
motorkap open, en vloeistof bijvullen(die je natuurlijk ook bij je hebt(misschien handige tips voor de burgers hier, want dit kan jou ook overkomen))

ik moet het even afmaken nu ook...

alles controleren of auto weer tip top in orde is, en je weer veilig kan vertrekken.
maar wel een afspraak maken bij de garage, om de auto helemaal na te lopen, en ook te controleren of de vloeistof wel goed is bijgevult.

opruimen

en weer verder rijden.
goedzo. zo hebben we alles " goed burgerlijk " gedaan
Ik kan me meer dan voldoende situaties voorstellen waar ik heel blij van zo'n hesje ga worden, er zijn zelfs landen waar het verplicht is.
Ik heb een maand of 2 geleden stilgestaan met een auto met een dode accu, op een onverlichte drukbereden provinciale weg in een bos. Stikdonker. Ik had er geen bij (niet mijn eigen auto) maar als er een vrachtwagen op die stilstaande auto af komt gevlogen en hem op een half metertje mist, zit je hart in je keel.
En over verlichting overdag? Nutteloos?
Dat is de reden dat alle autofabrikanten nu met dagrijverlichting komen? En dat de Nederlandse staat die goedgekeurd heeft?
Zicht! Zicht! Zicht!
pi_84279504
Ach of iemand nou met licht aan of uit rijdt overdag maakt mij niet zo veel uit (zelf rij ik wel altijd met licht aan). Ik heb er in ieder geval geen last van als iemand zonder rijdt
pi_84279716
Wat ook handig is, is dat je van tevoren weet waar de verschillende vloeistoffen bijgevuld moeten worden... Vanmiddag zag ik een dametje met de motorkap openstaan, bleek dat ze olie wilde bijvullen, maar dat per ongeluk in het koelvloeistofreservoir had gegooid... Haar tweede optie was dan het reservoir voor de remvloeistof...
pi_84279810
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:37 schreef JJH het volgende:
En nog even dit.
Ik zou er niet eens op in gaan, komt toch alleen maar onzin uit
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:45 schreef L0we het volgende:
Wat ook handig is, is dat je van tevoren weet waar de verschillende vloeistoffen bijgevuld moeten worden... Vanmiddag zag ik een dametje met de motorkap openstaan, bleek dat ze olie wilde bijvullen, maar dat per ongeluk in het koelvloeistofreservoir had gegooid... Haar tweede optie was dan het reservoir voor de remvloeistof...
Whehe
Hier op FOK! zat er laatst 1 die een paar liter olie in z'n reservoir had gegooid
pi_84280093
Met m'n ttt heeft mijn rij-instructeur wel ff uitgelegd waar alles zat en hoe het moest enzo (incl. demonstratie) en moest ik zelf ook olie peilen, maar nu kan ik het bij m'n eigenste auto niet vinden waar alles zit Zo stom, bij zijn auto stonden er kei duidelijke tekentjes op dat je precies zag wat waar zat. Maar dat uitzoeken staat op mijn to-do lijstje, samen met olie verversen en oliefilter monteren.
pi_84280147
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef Empathologica het volgende:
Met m'n ttt heeft mijn rij-instructeur wel ff uitgelegd waar alles zat en hoe het moest enzo (incl. demonstratie) en moest ik zelf ook olie peilen, maar nu kan ik het bij m'n eigenste auto niet vinden waar alles zit Zo stom, bij zijn auto stonden er kei duidelijke tekentjes op dat je precies zag wat waar zat. Maar dat uitzoeken staat op mijn to-do lijstje, samen met olie verversen en oliefilter monteren.
Heb je geen boekje?
Ik heb het ook geleerd trouwens, maar heel snel want het regende hard en het was donker

Dat olie verversen en filters wisselen wil ik ook leren, scheelt weer een kleine beurt
pi_84280231
Jawel, maar nog geen zin gehad dat door te lezen Had verwacht dat het duidelijk op de doppen zou staan maar dat is er al weer afgesleten of iets.

Mijn broer en buurman zijn hobbymonteur, dus die moeten me maar is een cursus geven.
pi_84281991
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb je geen boekje?
Ik heb het ook geleerd trouwens, maar heel snel want het regende hard en het was donker

Dat olie verversen en filters wisselen wil ik ook leren, scheelt weer een kleine beurt
Kom maar eens langs, doen we het samen. Kun je het de volgende keer zelf.
pi_84282061
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kom maar eens langs, doen we het samen. Kun je het de volgende keer zelf.
Een workshop-drive-in?
pi_84282206
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:50 schreef Piles het volgende:

[..]

Een workshop-drive-in?
Hahahahaaa, ja zoiets.
Nah, ik heb veel te veel vrije tijd over dus kan ik net zo goed wat nuttigs gaan doen, vandaar.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:08:04 #16
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84282747
Oooh, dat is misschien een goed idee! Gaan we allemaal naar vannelle, en dan leren we nog eens wat
pi_84282933
Niet met 10 tegelijk!!!!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:15:30 #18
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84283023
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:13 schreef vannelle het volgende:
Niet met 10 tegelijk!!!!
Zeg, wat een gastvrijheid. Ik had met een username als de jouwe toch minstens verwacht dat er potten met koffie op ons stonden te wachten
pi_84283069
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zeg, wat een gastvrijheid. Ik had met een username als de jouwe toch minstens verwacht dat er potten met koffie op ons stonden te wachten
Of voor iedereen een pakje shag
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:17:16 #20
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84283095
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:16 schreef Viezze het volgende:

[..]

Of voor iedereen een pakje shag
Oeh niks opwindender dan een vrouw die shag rookt
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:17:24 #21
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84283098
Ik kan het al. Mag ik dan ook komen?
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik zit constant aan een slof shag te denken.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:17:50 #22
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84283116
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:17 schreef JJH het volgende:
Ik kan het al. Mag ik dan ook komen?
[..]

Ik zit constant aan een slof shag te denken.
Nou, dan komen we naar jou toe
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:20:11 #23
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84283205
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:17 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nou, dan komen we naar jou toe
Ho, maar materiaal heb ik thuis niet!

Wel koffie. (of thee.)
pi_84283379
Hahahahaaaa, dit topic gaat een heel eigen leven leiden.
Koffie staat klaar, net als de asbak.
pi_84283649
Mijn auto is lief straks wat cd's er in gooien, extra paar schoenen en klaar
pi_84283738
CD's De auto van mijn ouders ligt vol met mijn cd's, terwijl ik er amper in rij
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:08:05 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84284918
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Viezze het volgende:
Ik heb er welgeteld 3. Waarvan 1 met hele foute muziek; vengaboys en jamai
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:09:06 #28
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84284964
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:08 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik heb er welgeteld 3. Waarvan 1 met hele foute muziek; vengaboys en jamai
Ik heb de laatste tijd vaak RadioNL aanstaan, raampjes open, stereo op 20.
pi_84285168
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Viezze het volgende:
Een HDD ingebouwd in de auto heeft zo ook zijn voordelen

En in België mag je geen losse schoenen dragen als je moet autorijden, dus geen dingen die los om je voet hangen (sloffen, slippers...) Alles waar je voet in vast zit mag dan weer wel.
Het kan zijn dat deze regel ook voor de fiets geldt, mijn moeder zei dat altijd maar ik heb geen idee of het werkelijk wel klopt.
pi_84287192
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:20 schreef JJH het volgende:

[..]

Ho, maar materiaal heb ik thuis niet!

Wel koffie. (of thee.)
Zoveel materiaal heb je niet nodig toch? Sleutel voor de carterplug, bakkie om de olie op te vangen, nieuw ringetje voor de carterplug, en evt zo'n wurgding voor het oliefilter.

Als je dan toch bezig gaat met eigen onderhoud kan je ook wel leren de boogjes te vervangen. Dan heb je een complete kleine beurt die je zelf kan gaan doen .

Moet wel te doen zijn toch, een beginnerscursus klein onderhoud?

[ Bericht 4% gewijzigd door L0we op 20-07-2010 20:11:00 ]
pi_84287393
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:14 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Een HDD ingebouwd in de auto heeft zo ook zijn voordelen
Das zeker waar! Ik heb een laptop liggen die ik in wil gaan bouwen voor muziek en navigatie. Maar dat wordt een beetje een meerjarenplan ben ik bang.
Tot die tijd is het 'behelpen' met een 12 cd wisselaar
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:21:38 #32
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84287902
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:05 schreef L0we het volgende:

[..]

Zoveel materiaal heb je niet nodig toch? Sleutel voor de carterplug, bakkie om de olie op te vangen, nieuw ringetje voor de carterplug, en evt zo'n wurgding voor het oliefilter.

Als je dan toch bezig gaat met eigen onderhoud kan je ook wel leren de boogjes te vervangen. Dan heb je een complete kleine beurt die je zelf kan gaan doen .

Moet wel te doen zijn toch, een beginnerscursus klein onderhoud?
Moet zeker wel te doen zijn, maar als ik onder de auto moet zijn heb ik hem toch liever op een paar assteunen staan ipv zo'n gammel pech-krikje. Verder kun je, zeker bij mijn auto, wel overal bovenaf bij.
Dan nog mis ik een boel, ik kom niet veel verder dan wat binnenhuisgereedschap. Dwz een accuboortje en een schroevendraaier.
Binnenkort heb ik trouwens wel de beschikking over een redelijk ingerichte garage.
pi_84288402
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:21 schreef JJH het volgende:

[..]

Moet zeker wel te doen zijn, maar als ik onder de auto moet zijn heb ik hem toch liever op een paar assteunen staan ipv zo'n gammel pech-krikje. Verder kun je, zeker bij mijn auto, wel overal bovenaf bij.
Dan nog mis ik een boel, ik kom niet veel verder dan wat binnenhuisgereedschap. Dwz een accuboortje en een schroevendraaier.
Binnenkort heb ik trouwens wel de beschikking over een redelijk ingerichte garage.
Ik heb genoeg spul staan, 6 assteunen, al heb je die bij de meeste auto's niet nodig om de olie te verversen. Sleutel voor de carterplug heb ik wel in 2voud, zelfde als een bougiesleutel. Daarnaast zijn die dingen onder een 10tje, en toch wel erg handig als je je eigen onderhoud een beetje wil gaan doen .
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:45:32 #34
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84289103
Noem je dat behelpen l0we, een 12 cd-wisselaar Ik heb van de week op m'n stereo-toren cd's over zitten spelen op casettebandjes die ik uit het stof had gehaald
pi_84289157
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:21 schreef JJH het volgende:

[..]

Moet zeker wel te doen zijn, maar als ik onder de auto moet zijn heb ik hem toch liever op een paar assteunen staan ipv zo'n gammel pech-krikje.
Verstandig, heb wel es gehad dat een auto van de krik gleed met mij er onder.
Heb veel geluk gehad, ik lag alleen maar klem en de buurman heeft me bevrijd.
Vanaf toen: altijd assteunen!
pi_84295421
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:45 schreef Purdey het volgende:
Noem je dat behelpen l0we, een 12 cd-wisselaar Ik heb van de week op m'n stereo-toren cd's over zitten spelen op casettebandjes die ik uit het stof had gehaald
Heb het gewoon het liefst als op mn pc, een lekker ruime keuze, dat je alles op kan zetten wat je wil . 12 cd's zijn dan toch best wel weinig, 3 worden er ook al in beslag genomen door een cursus frans. Daarnaast is vrijwel mn hele collectie digitaal, dus moet alles eerst branden... Maargoed, ik kan me nu troosten met de gedachte dat er anno 2010 nog mensen zijn die bandjes draaien
pi_84295551
MP3-speler aan de radio

Alleen van en naar mn werk draai ik gewoon een cd, dat is maar 5 minuten
pi_84295558
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Verstandig, heb wel es gehad dat een auto van de krik gleed met mij er onder.
Heb veel geluk gehad, ik lag alleen maar klem en de buurman heeft me bevrijd.
Vanaf toen: altijd assteunen!
Das inderdaad heel verstandig ja! ik gebruik ook altijd oprijbokjes of assteunen als ik er onder bezig ga, en dat was nogal wat de laatste tijd...
pi_84295669
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:48 schreef Piles het volgende:
MP3-speler aan de radio

Alleen van en naar mn werk draai ik gewoon een cd, dat is maar 5 minuten
Hehe, ik mag een uur enkele reis, als het mee zit. Dan wordt je wat kieskeuriger...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:54:06 #40
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84295799
Ik luister echt heel vaak radio, ik heb wel een crapload aan cd's in de auto liggen maar ik luister er nooit naar.

Trouwens, zou er animo zijn voor zo'n sleuteldag?
pi_84295911
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:51 schreef L0we het volgende:

[..]

Hehe, ik mag een uur enkele reis, als het mee zit. Dan wordt je wat kieskeuriger...
Afgelopen jaar 2 a 3 keer per week 45 minuten enkele reis, dan is mp3-speler wel lekker
Meestal een podcast dan, anders hoor ik nog steeds dezelfde muziek
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:54 schreef JJH het volgende:
Ik luister echt heel vaak radio, ik heb wel een crapload aan cd's in de auto liggen maar ik luister er nooit naar.
Ik werk een hele dag met 3FM, ben blij als ik thuis/auto ff wat anders kan luisteren
quote:
Goeie vraag
Als het bij jou in de buurt is, ben ik er niet iig
pi_84296075
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:54 schreef JJH het volgende:

Wat mij betreft wel, ik kan wel de nodige uitleg geven, en heb ook'wel wat' gereedschap beschikbaar.
pi_84296220
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Afgelopen jaar 2 a 3 keer per week 45 minuten enkele reis, dan is mp3-speler wel lekker
Ohja, bedenk me nu dat ik nog zo'n fm transmitter heb liggen, morgen eens kijken of hij het nog een beetje doet
pi_84296304
Zo, ik heb morgen precies twee weken mijn rijbewijs. Ik moet zeggen het bevalt me heel erg, heb nog steeds geen boetes en ik heb toch wel aardig doorgereden. Ook het weekje vakantie ging allemaal goed zonder enige kansloze acties. Wat me wel is opgevallen is het grote aantal idioten op de weg, het blijft me verbazen. En volgens mij heeft half Nederland ook geen benul waar de richtingaanwijzer zit. Dit is vooral op rotondes echt rampzalig soms

Maarja, gelukkig vergeet je die "ergernissen" al snel als je een leeg stukje heb waar je je even uit kan leven
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:07:08 #45
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84296355
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:56 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Ik werk een hele dag met 3FM, ben blij als ik thuis/auto ff wat anders kan luisteren
[..]

Goeie vraag
Als het bij jou in de buurt is, ben ik er niet iig
Ik weet niet waar iedereen vandaan komt, maar ik weet wel dat er door het land heen garages zijn die je kunt huren om aan je eigen auto te sleutelen. Lijkt me handig om zoiets een beetje centraal af te spreken.

Daar zijn dan ook gelijk bruggen e.d. zodat je ook eens de andere kant van je auto kunt bekijken en controleren.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:08:52 #46
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84296443
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:05 schreef Henkhimself het volgende:
Zo, ik heb morgen precies twee weken mijn rijbewijs. Ik moet zeggen het bevalt me heel erg, heb nog steeds geen boetes en ik heb toch wel aardig doorgereden. Ook het weekje vakantie ging allemaal goed zonder enige kansloze acties. Wat me wel is opgevallen is het grote aantal idioten op de weg, het blijft me verbazen. En volgens mij heeft half Nederland ook geen benul waar de richtingaanwijzer zit. Dit is vooral op rotondes echt rampzalig soms

Maarja, gelukkig vergeet je die "ergernissen" al snel als je een leeg stukje heb waar je je even uit kan leven
Dat verbazen zal je tot in lengte van dagen blijven doen. Ik vraag me zeer regelmatig af waar de neuk andere weggegebruikers mee bezig zijn. En dat tweede. . Dat is de lol van het autorijden.
pi_84296536
Tsja, das heel vervelend inderdaad... op de snelweg wordt je er af en toe ook gek van... maargoed, kalm blijven is toch echt het beste zeggen ze...
Overschat jezelf niet!
pi_84296707
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:07 schreef JJH het volgende:

[..]

Ik weet niet waar iedereen vandaan komt, maar ik weet wel dat er door het land heen garages zijn die je kunt huren om aan je eigen auto te sleutelen. Lijkt me handig om zoiets een beetje centraal af te spreken.

Daar zijn dan ook gelijk bruggen e.d. zodat je ook eens de andere kant van je auto kunt bekijken en controleren.
Voor een eerste keer kan je ook goed op een pleintje ergens afspreken. Als je je beperkt tot het vervangen van olie + filter, boegies en luchtfilter lijkt me zo'n garage aardig overbodig.

Ik kom uit de buurt van ede.
pi_84297218
Yeah ik heb m'n auto (colt 1.6 gli automaat). Gelijk een ritje Utrecht - Maastricht gemaakt vanavond. Een 1.6 is toch wel relaxt als je snel even wilt invoegen. Nadeel is dat het me wel meteen bijna een halve tank kost
Ik snap nu ook waarom ie niet doorschakelde bij de 80...er komt daarna gewoon geen versnelling meer Harder dan 120 ga ik er ook niet mee rijden want dan maakt het zo'n herrie dat ik haast bang ben dat ie in de fik vliegt ofzo. Binnenkort maar eens een monteur naar laten kijken of die nog dringende zaken kan vinden.
Too much is never enough!
pi_84297309
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:25 schreef The6thgate het volgende:
Yeah ik heb m'n auto (colt 1.6 gli automaat). Gelijk een ritje Utrecht - Maastricht gemaakt vanavond. Een 1.6 is toch wel relaxt als je snel even wilt invoegen. Nadeel is dat het me wel meteen bijna een halve tank kost
Ik snap nu ook waarom ie niet doorschakelde bij de 80...er komt daarna gewoon geen versnelling meer Harder dan 120 ga ik er ook niet mee rijden want dan maakt het zo'n herrie dat ik haast bang ben dat ie in de fik vliegt ofzo. Binnenkort maar eens een monteur naar laten kijken of die nog dringende zaken kan vinden.
Vanwaar de keuze van een automaat? Ik vind juist de mogelijkheid om terug naar z'n 2 te gaan en dan vol vermogen de snelweg op de knallen één van de leukste bezigheden van het hele autorijden
pi_84297329
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:15 schreef L0we het volgende:

[..]

Voor een eerste keer kan je ook goed op een pleintje ergens afspreken. Als je je beperkt tot het vervangen van olie + filter, boegies en luchtfilter lijkt me zo'n garage aardig overbodig.

Psies, het huren van dure ruimte is lang niet altijd nodig.
pi_84297359
Nice! Gefeliciteerd, hoe oud ist beestje?
pi_84297513
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:28 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Vanwaar de keuze van een automaat? Ik vind juist de mogelijkheid om terug naar z'n 2 te gaan en dan vol vermogen de snelweg op de knallen één van de leukste bezigheden van het hele autorijden
Bij een automaat gaat dat ook leuk hoor, als hij een kickdownfunctie heeft
Maar handbak heeft toch echt wel mijn voorkeur.
Bij mij gaat invoegen af en toe veel te traag naar mijn zin, maargoed, ik doe mijn best
pi_84297751
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:33 schreef L0we het volgende:

[..]

Bij een automaat gaat dat ook leuk hoor, als hij een kickdownfunctie heeft
Maar handbak heeft toch echt wel mijn voorkeur.
Bij mij gaat invoegen af en toe veel te traag naar mijn zin, maargoed, ik doe mijn best
Toch heb ik liever zelf de controle, niet dat ik moet wachten totdat de auto zin heeft om aan de lat te gaan. Maarja, verschil moet er wezen

Ik heb onwijs zin om m'n eigen auto op te gaan halen. Hopelijk gaat het niet te lang duren...
pi_84297756
Ik heb nog wel een grote loods te leen? En volgens mij staat er nu ook een brug in.
En na mailtje van vanavond ben ik blij dat ik een auto heb, mailtje over vrijgezellenfeest... Van mij uit naar A, vandaar uit naar B, dan weer naar C, weer naar D en dan weer naar huis. En ik hoef het niet meer met het ov te doen of met anderen mee te rijden
pi_84297925
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:38 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Toch heb ik liever zelf de controle, niet dat ik moet wachten totdat de auto zin heeft om aan de lat te gaan. Maarja, verschil moet er wezen

Ik heb onwijs zin om m'n eigen auto op te gaan halen. Hopelijk gaat het niet te lang duren...
Heb je al iets op het oog?
pi_84298012
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:38 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb nog wel een grote loods te leen? En volgens mij staat er nu ook een brug in.
En na mailtje van vanavond ben ik blij dat ik een auto heb, mailtje over vrijgezellenfeest... Van mij uit naar A, vandaar uit naar B, dan weer naar C, weer naar D en dan weer naar huis. En ik hoef het niet meer met het ov te doen of met anderen mee te rijden
Zo'n loods is ideaal .

Lekker he? Kunnen gaan en staan waar je wil
pi_84298543
Ja is wel handig zo'n loods, sowieso voor de stalling van rotzooi (oude fietsen, Pontiac fiero waarvan de versnellingsbak kapot is, nog meer rommel) maar ook om zelf wat te klussen.

En het is echt heerlijk Merk wel, ik fiets niet meer als het niet hoeft haha.
pi_84298581
Ede? Ik zou maar uitkijken voor grijze Nissans als ik jou was .
Tap tap tap
pi_84299118
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:28 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

geen bewuste keuze, maar kwam toevallig op mn pad. Aangezien ik vanuit utrecht kom zal het veel filerijden worden en dan is een automaat zo gek nog niet
Too much is never enough!
  woensdag 21 juli 2010 @ 00:13:49 #61
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84299170
Garagehuur valt alles mee hoor, 10,-/15,- per uur maximaal en als je dan met en man of vijf zes bent.

Automaat rijden is compleet anders dan met een handbak. Je moet leren de automaat te bespelen, dus weten bij heoveel gas ie een gang terug pakt. Vroeger riep ik dat ik nooit een automaat zou gaan rijden, nu wil ik voor m'n werk niet anders meer, heerlijk. Prive blijf ik wel lekker 'poken'
pi_84299584
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:42 schreef L0we het volgende:

[..]

Heb je al iets op het oog?
Koop is al rond zelfs, als je het een koop mag noemen. Mijn oudste broer koopt een gloednieuwe auto en verkoopt zijn oudere aan de middelste hier. En de middelste verkoopt zijn auto weer aan mij Maar moeten nog een paar dingetjes gebeuren voordat ik hem mag gebruiken. Eerst moet hij opnieuw gechipped worden omdat er nieuwe nokkenassen in gaan. Ook moet er een nieuwe fuseekogel op. Gelukkig wordt dat allemaal geregeld aangezien mijn broer zelf monteur is dus daar hoef ik me geen zorgen over te gaan maken.

Het wordt een Alfa Romeo 155 2.0 16v echt een plaatje van een auto
  woensdag 21 juli 2010 @ 00:26:42 #63
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84299614
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 00:25 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Koop is al rond zelfs, als je het een koop mag noemen. Mijn oudste broer koopt een gloednieuwe auto en verkoopt zijn oudere aan de middelste hier. En de middelste verkoopt zijn auto weer aan mij Maar moeten nog een paar dingetjes gebeuren voordat ik hem mag gebruiken. Eerst moet hij opnieuw gechipped worden omdat er nieuwe nokkenassen in gaan. Ook moet er een nieuwe fuseekogel op. Gelukkig wordt dat allemaal geregeld aangezien mijn broer zelf monteur is dus daar hoef ik me geen zorgen over te gaan maken.

Wát een beginnersauto!
pi_84302755
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:15 schreef L0we het volgende:

[..]

He, das in de buurt. Pas maar op voor een zwarte saxo mocht je een x de rijn over gaan
pi_84302927
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 07:46 schreef Puala het volgende:

[..]

He, das in de buurt. Pas maar op voor een zwarte saxo mocht je een x de rijn over gaan
Hehe, ik zal goed oppassen kom regelmatig over de rijn zelfs, met mn lelijke blauwe gevaarte
pi_84302951
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:57 schreef CherryLips het volgende:
Ede? Ik zou maar uitkijken voor grijze Nissans als ik jou was .
Bennekom eigenlijk, maar dat moet je toch altijd uitleggen... . Grijze nissans staan genoteerd .

Nog even, dan kan er een 'fokker gespot' topic worden geopend
pi_84302978
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:13 schreef L0we het volgende:

[..]

Bennekom eigenlijk, maar dat moet je toch altijd uitleggen... . Grijze nissans staan genoteerd .

Nog even, dan kan er een 'fokker gespot' topic worden geopend
Bennekom is hier de brug over dus daar rij ik ook weleens
Tap tap tap
pi_84303004
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 00:25 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Ah, das super! geweldige auto, alleen niet heel economisch ben ik bang...
pi_84303141
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Bennekom is hier de brug over dus daar rij ik ook weleens
Haha, om nu als een zit naar elke grijze Nissan te zwaaien vind ik ook weer zo wat

fokken op je mobiel met een brakke verbinding is ook niet echt alles
pi_84307560
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:17 schreef L0we het volgende:

[..]

Ah, das super! geweldige auto, alleen niet heel economisch ben ik bang...
Nou dat valt nog reuze mee eigenlijk! Als je het niet te gek maakt kan je zo 1 op 10 of misschien zelfs 1 op 12 halen! En dat voor zo'n rappe auto die nou niet bepaald licht is
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:27:46 #71
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84307750
Even een typische vrouwenvraag, want ik heb er simpelweg geen verstand/gevoel voor:
Wat voel je als je een auto koopt met een 0,8 motor? Ik had rijles in een 1.8 auto, momenteel zelf een 1.6
Maakt het meer herrie? Is het meer een stadsautootje, kun je er mee de snelweg op, of begint ie dan hard te lachen?
pi_84308405
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:27 schreef Purdey het volgende:
Even een typische vrouwenvraag, want ik heb er simpelweg geen verstand/gevoel voor:
Wat voel je als je een auto koopt met een 0,8 motor? Ik had rijles in een 1.8 auto, momenteel zelf een 1.6
Maakt het meer herrie? Is het meer een stadsautootje, kun je er mee de snelweg op, of begint ie dan hard te lachen?
Snelweg op met een 0,8? Ik zou het persoonlijk niet durven Ik heb met vakantie een 1.2 clio van mijn broer mogen lenen. Dat was al een nachtmerrie, er zat amper snelheid in en je deed er zo'n 30 uur over voordat je überhaupt de 120 aantikte. Bovendien was het nogal gevaarlijk op de snelweg met vrachtwagens die hem er half voor donderen, als je dan wat vermogen hebt kan je bij gassen zodat je daar geen problemen mee hebt. Met de clio was het maar gewoon afwachten dat ik niet de baan afgebeukt werd.

Ik zou gewoon iets zoeken met een 1,3 of 1,4 ofzo. Dat het in iedergeval wel een béétje van z'n plek afkomt.
pi_84308620
Ik heb een 1,4 en betwijfel het van die al of ik daar de snelweg mee op kom
En als ik er op kom denk ik dat veel mensen zich er aan ergeren (en ik ook want ik hou van doorgassen)
pi_84308708
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:49 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb een 1,4 en betwijfel het van die al of ik daar de snelweg mee op kom
En als ik er op kom denk ik dat veel mensen zich er aan ergeren (en ik ook want ik hou van doorgassen)
Je moet het natuurlijk wel taktisch aanpakken. Als je geen vermogen hebt moet je dus al vol de bocht nemen bij de oprit van de snelweg. Dan kan je met een beetje geluk met 100 invoegen Ik moet zeggen het is best spannend om te doen!
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:52:15 #75
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84308739
quote:
Je voelt weinig. Top van dat soort dingetje ligt vaak op 140/145.
Om in te halen en dergelijke moet je dus vooral geduld hebben, en zorgen dat je genoeg ruimt hebt. Verder is het inderdaad puur een stadsautootje.
pi_84309043
@ Henkhimself; Zal het is keer uitproberen, heb nog geen kans gehad de snelweg op te gaan sinds ik hem heb, Wel met 's pap z'n auto en dat gaat goed, die trekt lekker snel op, die heeft veel meer vermogen etc. Dus zal ff anders zijn dan hoe ik het normaal doe. Maar dat komt wel goed
pi_84309186
Een 0,8, zoals bv. een Daewoo Matiz met drie cilinders heeft dus maar 0,26 l inhoud per cilinder. In die (mini) cilindertjes wordt een mengsel van brandstof en lucht verbrand en dat proces zorgt ervoor dat de zuigers gaan bewegen die vervolgens via de drijfstangen de krukas aandrijven.

Een 4 cilinder 1.6 motor heeft al 0,4 l per cilinder, een 1.8 nog iets meer. Door de grotere cilinder kan er een grotere verbranding plaatsvinden, en hoeft dit dus in theorie minder vaak te gebeuren dan bij een 0.8 om tot dezelfde prestatie te komen (volgens mij dan hoor )

Die 0,8 moet dus heel hard werken om vooruit te komen (een Matiz weegt wel maar 750 kg ofzo, dat dan weer wel). Voor geregeld snelweg-gebruik is dit niet zo comfy zeg maar
pi_84309669
1.6 op 940 kg
Alleen de verhouding van mn versnellingsbak bevalt me totaal niet. In z'n 5 rijd ik 70 met 2000 toeren, en dan wil ik nog tot de 120/140
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:49:43 #79
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84310857
Bedankt voor de reacties allemaal! Kijk momenteel vooral naar Micra's en die liggen rond de 1.3
Teminste, de meeste. Sommige zijn ook 1.0

Dit ging indd toevallig over een Daewoo Matiz Had een hele mooie gezien, maar ze hebben allemaal een 0.8 motor. En iets in mij zei dat dat niet verstandig was
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:51:58 #80
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84310938
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:49 schreef Purdey het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal! Kijk momenteel vooral naar Micra's en die liggen rond de 1.3
Teminste, de meeste. Sommige zijn ook 1.0

Dit ging indd toevallig over een Daewoo Matiz Had een hele mooie gezien, maar ze hebben allemaal een 0.8 motor. En iets in mij zei dat dat niet verstandig was
Als je er weinig mee op de snelweg komt is het prima hoor. En zuinig en goedkoop in de wegenbelasting ook!
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:53:24 #81
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84310989
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:51 schreef JJH het volgende:

[..]

Als je er weinig mee op de snelweg komt is het prima hoor. En zuinig en goedkoop in de wegenbelasting ook!
Ik wil wel de snelweg op eigenlijk Ik heb me scheel geoefend op in-uitvoegen dus nu ga ik de snelweg berijden ook
pi_84311209
Ik moet ook eens even de snelweg oefenen .
Tap tap tap
pi_84311292
0-100 doet ie in 17 seconden. Een Micra 1.3 tot 1996 doet er 12 seconden over, dat is toch wel een heel groot verschil. Een Micra 1.0 heeft wel weer een dikke 16 seconden nodig.

Ik zou me in zo'n 1.3 toch net even wat prettiger voelen. Met zo'n 0.8/1.0 mag je bij iedere oprit maximaal doorjanken in een lage versnelling, da's echt niet lekker. Als je nou 1x per maand een stukje snelweg pakt maakt het niet zoveel uit, maar als je er vaker rondtuft zou ik geen 1.0 nemen.

Een recentere 1.0 (Peugeot 107, Aygo e.d) zit rond de 13 sec. zie ik, maar die zijn natuurlijk echt een heel stuk nieuwer.
pi_84311605
Bovendien is het gewoon lekker een beetje vermogen te hebben. Dat je wél dat gaatje kan gebruiken of dat je wél even het gas erop kan zetten als meneer de vrachtwagenchauffeur je niet ziet en jouw kant op komt.
pi_84315598
quote:
Waarschijnlijk voel je helemaal niets .

Nee, ik denk dat je gewoon eens een proefrit moet maken, zou me niets verbazen als die dingen nog best wel aardig van hun plek afkomen. De smart had bijvoorbeeld ook maar een 800 cc motor, maar die ging nog best wel rap, ook op de snelweg .
Zie ook hier komt dat dingetje nog best wel positief uit .
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:02 schreef EMCioran het volgende:
Een 0,8, zoals bv. een Daewoo Matiz met drie cilinders heeft dus maar 0,26 l inhoud per cilinder. In die (mini) cilindertjes wordt een mengsel van brandstof en lucht verbrand en dat proces zorgt ervoor dat de zuigers gaan bewegen die vervolgens via de drijfstangen de krukas aandrijven.

Een 4 cilinder 1.6 motor heeft al 0,4 l per cilinder, een 1.8 nog iets meer. Door de grotere cilinder kan er een grotere verbranding plaatsvinden, en hoeft dit dus in theorie minder vaak te gebeuren dan bij een 0.8 om tot dezelfde prestatie te komen (volgens mij dan hoor )

Die 0,8 moet dus heel hard werken om vooruit te komen (een Matiz weegt wel maar 750 kg ofzo, dat dan weer wel). Voor geregeld snelweg-gebruik is dit niet zo comfy zeg maar
In theorie heb je gelijk, maar de praktijk (zoals ook in de review hierboven blijkt) valt het allemaal best wel mee.

Mn pa heeft een Renault 6 met een 8xx cc motor, dat ding rijdt zonder moeite 100 op de snelweg, binnen een best wel redelijke tijd. En dat ding is 40 jaar oud

[ Bericht 0% gewijzigd door L0we op 21-07-2010 14:53:59 ]
pi_84315688
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:09 schreef Henkhimself het volgende:
Bovendien is het gewoon lekker een beetje vermogen te hebben. Dat je wél dat gaatje kan gebruiken of dat je wél even het gas erop kan zetten als meneer de vrachtwagenchauffeur je niet ziet en jouw kant op komt.
Geloof me, remmen gaat écht sneller, ook als je wat extra vermogen hebt! .
pi_84316650
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:47 schreef L0we het volgende:

[..]

Geloof me, remmen gaat écht sneller, ook als je wat extra vermogen hebt! .
Hangt natuurlijk ook van de situatie af hé. Ik heb het al een keer gehad dat remmen ook geen optie was ( iets met bumperklevers ofzo... )
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:22:37 #88
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84317025
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:59 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet ook eens even de snelweg oefenen .
Zullen we dat de mensheid maar niet aandoen
Ik ben na m'n examen ook de snelweg niet meer op geweest, moet ik toch weer eens doen.
Sommige dingen doe ik bewust niet omdat ik niet in een eigen auto rij, netals parkeren, dat probeer ik te vermijden door 6 rondjes te rijden tot ik een parkeerplek heb gevonden die vrij van allerlei andere boosaardige auto's is
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:25:08 #89
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84317134
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:01 schreef EMCioran het volgende:
0-100 doet ie in 17 seconden. Een Micra 1.3 tot 1996 doet er 12 seconden over, dat is toch wel een heel groot verschil. Een Micra 1.0 heeft wel weer een dikke 16 seconden nodig.

Ik zou me in zo'n 1.3 toch net even wat prettiger voelen. Met zo'n 0.8/1.0 mag je bij iedere oprit maximaal doorjanken in een lage versnelling, da's echt niet lekker. Als je nou 1x per maand een stukje snelweg pakt maakt het niet zoveel uit, maar als je er vaker rondtuft zou ik geen 1.0 nemen.

Een recentere 1.0 (Peugeot 107, Aygo e.d) zit rond de 13 sec. zie ik, maar die zijn natuurlijk echt een heel stuk nieuwer.
Ja, zo'n micra 1.3 lijkt me net iets meer ballen hebben. Toyota aygo is te gek, maar voor mijn budget totaal onverantwoord En vind het ook zonde om daar mee te beginnen. Wat ik vanmiddag zag was een Fiat Seicento, dáár zou ik me echt niet relaxed in voelen Een klein, complact koekblikje met een stuurtje. Daar zou ik écht de snelweg niet mee op durven
pi_84317158
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:22 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zullen we dat de mensheid maar niet aandoen
Ik ben na m'n examen ook de snelweg niet meer op geweest, moet ik toch weer eens doen.
Sommige dingen doe ik bewust niet omdat ik niet in een eigen auto rij, netals parkeren, dat probeer ik te vermijden door 6 rondjes te rijden tot ik een parkeerplek heb gevonden die vrij van allerlei andere boosaardige auto's is
Ik heb twee korte stukjes op de snelweg gereden en beide keren was het zo rustig dat het invoeren geen ene ruk voorstelde . Ik moet echt die afritten oefenen, want dat ging beide keren niet zo goed . Parkeren heb ik ook nog maar één keer gedaan, rechtsom (nooit geoefend), ging dus voor geen meter maar het corrigeren wel, dus dat viel ook weer reuze mee (vooral omdat er niemand naast me zat met aanwijzingen en/of die me op de zenuwen werkte ). Voor het huis moet je gewoon de stopopdracht doen zeg maar, maar dan zonder weg te rijden, dus daar gooi je hem zo neer als het rustig is. Anders moet je linksom gaan fileparkeren en dat heb ik amper geoefend bij het lessen . En dan weer ergens keren zodat ik gewoon kan fileparkeren etc etc, het is allemaal heel vermoeiend
Tap tap tap
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:35:31 #91
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84317488
Dat is wel lekker, als het rustig is. Als het heel druk is ook, want dan rijd iedereen toch heel langzaam
Afritten naar andere stukken snelweg was altijd een succes met rijles. Gewoon lekker in z'n 5 door zo'n loeischerpe bocht met een km of 100. M'n instructeur dacht vaak dat ik levensmoe was
Autorijden is heel vermoeiend. Was na rijles altijd best wel 'moe' van het concentreren. Toen de auto van de week tot 4 keer toe afsloeg voor hetzelfde stoplicht dacht ik even dat ik de auto niet meer aan de praat zou krijgen. En wat zullen de mensen achter me wel niet hebben gedacht?! Stel, je staat voor een rood licht dat naar groen gaat, en je ziet toch 4 keer de eerste auto optrekken en weer stilvallen, en op het laatste moment door rood rijden, dan vraag je je toch af wat voor een figuur achter dat stuur zit?
pi_84317676
Ik reed net naar een stoplicht, twee banen voor rechtdoor. Licht stond op groen, maar op de rechterbaan stond een touringcar die niet weg kwam. Dus ik wisselen naar de linkerbaan, erlangs, wil ik weer naar rechts, gaat die kerel rechts van me ineens harder rijden en me rechts bijna inhalen Ik moest 70 rijden (waar je 50 mag) omdat die kerel me er niet voor liet Maar ja, had ik dan achter die touringcar moeten blijven? Dan stond ik er nu nog.
Tap tap tap
pi_84317698
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:35 schreef Purdey het volgende:
Dat is wel lekker, als het rustig is. Als het heel druk is ook, want dan rijd iedereen toch heel langzaam
Afritten naar andere stukken snelweg was altijd een succes met rijles. Gewoon lekker in z'n 5 door zo'n loeischerpe bocht met een km of 100. M'n instructeur dacht vaak dat ik levensmoe was
Autorijden is heel vermoeiend. Was na rijles altijd best wel 'moe' van het concentreren. Toen de auto van de week tot 4 keer toe afsloeg voor hetzelfde stoplicht dacht ik even dat ik de auto niet meer aan de praat zou krijgen. En wat zullen de mensen achter me wel niet hebben gedacht?! Stel, je staat voor een rood licht dat naar groen gaat, en je ziet toch 4 keer de eerste auto optrekken en weer stilvallen, en op het laatste moment door rood rijden, dan vraag je je toch af wat voor een figuur achter dat stuur zit?
Eerste advies wat ik kreeg van m'n broers(al zijn het niet de beste voorbeeld coureurs... ) Schijt hebben aan de mensen achter je. Tuurlijk het is balen als het niet goed gaat maar als je je daar druk over gaat maken lukt het al HELEMAAL niet meer.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:44:08 #94
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84317806
Er stond een geblindeerde golf achter me me, en ik was echt even bang dat mijn achter ruit eruit zou gaan
pi_84318331
Automaat kopen Purdey

woensdag 21 juli 2010 @ 16:01:17 #96
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84318467
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:57 schreef EMCioran het volgende:
Automaat kopen Purdey

Nah, dat is niet echt autorijden vind ik
pi_84318486
Ikke wel, lekker relaxed in de file
pi_84318615
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:01 schreef EMCioran het volgende:
Als forens zou ik ook zeker een automaat nemen, maar voor nu vind ik schakelen ook veel te leuk. Al gaat het heel soms nog mis (je moet het ook niet te snel willen doen )
pi_84318897
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:25 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja, zo'n micra 1.3 lijkt me net iets meer ballen hebben. Toyota aygo is te gek, maar voor mijn budget totaal onverantwoord En vind het ook zonde om daar mee te beginnen. Wat ik vanmiddag zag was een Fiat Seicento, dáár zou ik me echt niet relaxed in voelen Een klein, complact koekblikje met een stuurtje. Daar zou ik écht de snelweg niet mee op durven
Ach, valt best wel mee hoor . Ik heb dagelijks 150 kilometer gereden in een Renault 5. Die kan lekker meekomen, en je zit er aardig relaxed in!

Maargoed, een motor met meer vermogen is nooit gek natuurlijk
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik reed net naar een stoplicht, twee banen voor rechtdoor. Licht stond op groen, maar op de rechterbaan stond een touringcar die niet weg kwam. Dus ik wisselen naar de linkerbaan, erlangs, wil ik weer naar rechts, gaat die kerel rechts van me ineens harder rijden en me rechts bijna inhalen Ik moest 70 rijden (waar je 50 mag) omdat die kerel me er niet voor liet Maar ja, had ik dan achter die touringcar moeten blijven? Dan stond ik er nu nog.
Waarom stop je niet gewoon bij 50, laat je die kerel je rechts voorbij rijden, en ga je daarna weer naar rechts?
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:01 schreef EMCioran het volgende:
Dat vind ik ongeveer het enige voordeel aan een automaat . Voor mij hoeft het niet, laat mij maar lekker schakelen
pi_84319507
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:01 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nah, dat is niet echt autorijden vind ik
Maar wel lekker comfortabel, en zeker die CVT's, zalig man!
Een handgeschakelde bak vind ik erg oncomfortabel omdat je van optrekken naar nul en terug naar optrekken gaat

Ik heb nooit met een manuele gereden, sinds een jaar rij ik automaten, en ik zou echt niets anders meer willen!

Overigens wil onze Avensis niet meer starten, je hoort een tikkend geluid
pi_84319560
Nou, het hangt er een beetje van af. Mijn dagelijkse auto is echt een relaxte cruiser voor lange stukken, dan hoef ik ook niet per se te schakelen.

Voor erbij wil ik nog wel een scheurijzer, met handbak uiteraard. Om lekker over landweggetjes te scheuren in het weekend e.d. Voor in het dagelijks verkeer zie ik absoluut niet het voordeel van een handbak in.
pi_84319784

Als ik zou weten wie 't gedaan heeft
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_84320183
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:12 schreef L0we het volgende:

Waarom stop je niet gewoon bij 50, laat je die kerel je rechts voorbij rijden, en ga je daarna weer naar rechts?
[..]
Er kwam nog een hele rits achterlangs die ook 70 reden zover ik kon zien . Die hadden hetzelfde trucje gedaan als ik maar konden al wel gelijk naar rechts.
Tap tap tap
pi_84321224
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een nsb'ers! Maar gelukkig is het geen cabrio en dat je je dak open had...
pi_84322226
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:29 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Maar wel lekker comfortabel, en zeker die CVT's, zalig man!
Een handgeschakelde bak vind ik erg oncomfortabel omdat je van optrekken naar nul en terug naar optrekken gaat

Ik heb nooit met een manuele gereden, sinds een jaar rij ik automaten, en ik zou echt niets anders meer willen!

Overigens wil onze Avensis niet meer starten, je hoort een tikkend geluid
Accu rot?
pi_84322311
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er kwam nog een hele rits achterlangs die ook 70 reden zover ik kon zien . Die hadden hetzelfde trucje gedaan als ik maar konden al wel gelijk naar rechts.
Ach, das gewoon pech hebben dan . Ik zou in zo'n geval nooit te hard gaan rijden, dan blijf je maar links, heel demonstratief met de knipper naar rechts .
pi_84322881
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:47 schreef L0we het volgende:

[..]

Accu rot?
Gisteren nog meer dan 200km gereden (autostrade), normaal zou de batterij dus opgeladen moeten zijn. Airco stond wel de hele tijd aan maar toch.

Het tikkende geluid zou van het startrelais zijn.
Als je de motorkap opendoet zie je dat de startmotor niet volledig rondraait, dus vermoedelijk is die kapot ofzo.

Ik ga er niet zelf aan beginnen prutsen, ik ken er ook niets van, morgen maar eens een garage opzoeken (500m verder is er eentje)
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:22:52 #108
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84323340
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]

Zo, wat een bende House! Geen vrienden in de buurt gemaakt?
Moet je 'm toch vaker gaan wassen dan dat de bedoeling was
pi_84323675
Foutje
pi_84323724
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:22 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zo, wat een bende House! Geen vrienden in de buurt gemaakt?
Moet je 'm toch vaker gaan wassen dan dat de bedoeling was
Ik was eigenlijk van plan om 'm over twee weken te wassen net voordat ik op vakantie ga, maar nu moest ie dus wel even snel door de wasstraat heen. Primitieve apen dit!
pi_84323749
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:07 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Gisteren nog meer dan 200km gereden (autostrade), normaal zou de batterij dus opgeladen moeten zijn. Airco stond wel de hele tijd aan maar toch.

Als je de motorkap opendoet zie je dat de startmotor niet volledig rondraait, dus vermoedelijk is die kapot ofzo.

Ik ga er niet zelf aan beginnen prutsen, ik ken er ook niets van, morgen maar eens een garage opzoeken (500m verder is er eentje)
Probeer eens het volgende: lampen aan, iemand voor de auto laten kijken naar de lampen. Als ze uitvallen op het moment van starten is je accu leeg of overleden.
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:37:31 #112
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84323760
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik was eigenlijk van plan om 'm over twee weken te wassen net voordat ik op vakantie ga, maar nu moest ie dus wel even snel door de wasstraat heen. Primitieve apen dit!
Pure jaloezie, hebben zelf geen auto en geen idee wat voor waarde zoiets heeft.
pi_84323806
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:37 schreef Purdey het volgende:

[..]

Pure jaloezie, hebben zelf geen auto en geen idee wat voor waarde zoiets heeft.
Exactly.

Wel zin in de 2300km naar het oostblok straks
  woensdag 21 juli 2010 @ 18:40:50 #114
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84323858
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Exactly.

Oeh nice House
Rijd het verder lekker, je Lancer?
pi_84324042
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:40 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oeh nice House
Rijd het verder lekker, je Lancer?
Héérlijk helemaal geen issues mee. Beste aankoop tot nu toe voor dat bedrag.
pi_84324132
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Exactly.

Nice! . 2300 km is aardig wat, waar ga je naar toe?
* L0we zit af te tellen tot Zuid Frankrijk (aankomende zaterdag)
pi_84324284
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:49 schreef L0we het volgende:

[..]

Nice! . 2300 km is aardig wat, waar ga je naar toe?
* L0we zit af te tellen tot Zuid Frankrijk (aankomende zaterdag)
Eerste stop in Berlin, dan naar Wroclaw een paar dagen vervolgens naar Czestochowa (familietripje, en kijken hoe 't veranderd is in 10 jaar tijd) en dan terug via Praag. Niet heeeel bijzonder maar wel leuk
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:19:04 #118
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84325099
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:07 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ik vermoed toch de accu hoor. Als je start trekt de startmotor namelijk aardig wat stroom in één keer. Dat gaat echt hard en zo gauw als de accu niet meer genoeg kracht heeft om de startmotor rond te krijgen kapt die startmotor er dus mee, na een halve slag ofzo. Een gezonde accu zit normaal op een volt of 13, zonder dat de motor draait, als ie draait zo ongeveer 14.
Als ie met stilstaan niet meer boven de 11 ofzo uitkomt dan heeft ie niet meer voldoende om de startmotor rond te draaien.

Dit is echter nog wel voldoende om alle andere stroomverbruikers aan de praat te houden.
pi_84325116
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Eerste stop in Berlin, dan naar Wroclaw een paar dagen vervolgens naar Czestochowa (familietripje, en kijken hoe 't veranderd is in 10 jaar tijd) en dan terug via Praag. Niet heeeel bijzonder maar wel leuk
Ach, toch wel een aardige trip , ben een aantal keer in die buurt geweest, maar dat rijdt best wel leuk!
pi_84325321
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:19 schreef JJH het volgende:

[..]

Ik vermoed toch de accu hoor. Als je start trekt de startmotor namelijk aardig wat stroom in één keer. Dat gaat echt hard en zo gauw als de accu niet meer genoeg kracht heeft om de startmotor rond te krijgen kapt die startmotor er dus mee, na een halve slag ofzo. Een gezonde accu zit normaal op een volt of 13, zonder dat de motor draait, als ie draait zo ongeveer 14.
Als ie met stilstaan niet meer boven de 11 ofzo uitkomt dan heeft ie niet meer voldoende om de startmotor rond te draaien.

Dit is echter nog wel voldoende om alle andere stroomverbruikers aan de praat te houden.
De accu was ook mijn eerste idee.
Toen ik vanmorgen startte zag ik de lampjes op het dashboard normaal en minder fel branden.
Ook de wijzer van de benzinemeter wist niet goed wat hij moest doen.

Maar we hebben gisteren een grote rit gedaan, dus normaal moet de batterij dan toch opgeladen zijn?

De test met de lampen ga ik straks eens proberen (dat doet me er aan denken dat ik nog een lampje moet vervangen ook )
pi_84325411
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:25 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Toen ik vanmorgen startte zag ik de lampjes op het dashboard normaal en minder fel branden.

Maar we hebben gisteren een grote rit gedaan, dus normaal moet de batterij dan toch opgeladen zijn?

De test met de lampen ga ik straks eens proberen (dat doet me er aan denken dat ik nog een lampje moet vervangen ook )
Als een accu kapot is laad hij gewoon niet goed meer op. . Kan komen door de warmte bijvoorbeeld.
  woensdag 21 juli 2010 @ 19:41:22 #122
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84325897
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:25 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Ook zou het nog kunnen dat de dynamo niet meer goed is, maar dan had je wel stilgestaan denk ik.
pi_84325985
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:27 schreef L0we het volgende:

[..]

Als een accu kapot is laad hij gewoon niet goed meer op. . Kan komen door de warmte bijvoorbeeld.
Het is inderdaad de accu (denk ik)
Lampen aan en gestart, de lampen gingen niet uit, maar je zag ze wel erg minderen, als ze gewoon aan stonden zag je ze ook minderen en terug ff opflakkeren.
Ook binnenin flippen alle wijzers, de digitale klok was aan het knipperen en de andere lampjes weten ook niet wat ze moeten doen.

'Gelukkig' dat we het vandaag voorhebben, gisteren zat ik nog de andere kant van het land...
pi_84329459
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:41 schreef JJH het volgende:

[..]

Ook zou het nog kunnen dat de dynamo niet meer goed is, maar dan had je wel stilgestaan denk ik.
Als je dynamo defect is zie je wel een lampje op je dashboard
  woensdag 21 juli 2010 @ 21:06:47 #125
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84329531
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:05 schreef L0we het volgende:

[..]

Als je dynamo defect is zie je wel een lampje op je dashboard
Nee hoor.

Tenminste, ik heb met dooie koolborsteltjes stilgestaan in Noorwegen (Volvo 940), en met een Mercedes E220cdi hier in Nederland en beide keren geen lampjes gezien, behalve dan een melding van een lage accuspanning in de E.
pi_84331256
Ik meld me ook even.

Vandaag geslaagd en morgen rijbewijs ophalen. Mijn auto is een peugeotje
Kan niet wachten om te cruisen
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:06:34 #127
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84332507
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:45 schreef Dubish het volgende:
Ik meld me ook even.

Vandaag geslaagd en morgen rijbewijs ophalen. Mijn auto is een peugeotje
Kan niet wachten om te cruisen
Wat voor peugeoootje?

En van harte gefeliciteerd!
pi_84332577
Een 307
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:09:17 #129
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84332635
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:07 schreef Dubish het volgende:
Een 307

Dat is geen peugootje meer, dat is gewoon een peugeot, veel plezier ermee.
pi_84332701
Ok een peugeot
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:11:09 #131
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84332732
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:10 schreef Dubish het volgende:
Ok een peugeot
pi_84333404
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 21:06 schreef JJH het volgende:

[..]

Nee hoor.

Tenminste, ik heb met dooie koolborsteltjes stilgestaan in Noorwegen (Volvo 940), en met een Mercedes E220cdi hier in Nederland en beide keren geen lampjes gezien, behalve dan een melding van een lage accuspanning in de E.
Oh? Ik kreeg in mijn Renault Express (uit 86!) gewoon een melding dat de dynamo het niet meer deed toen de dynamosteun was afgebroken, en de multiriem vrij liep...
Overigens geen prettig geluid om te horen, in het eerste ritje nadat je de distributieriem voor het eerst zelf hebt vervangen
  woensdag 21 juli 2010 @ 22:25:47 #133
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84333475
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:24 schreef L0we het volgende:

[..]

Oh? Ik kreeg in mijn Renault Express (uit 86!) gewoon een melding dat de dynamo het niet meer deed toen de dynamosteun was afgebroken, en de multiriem vrij liep...
Overigens geen prettig geluid om te horen, in het eerste ritje nadat je de distributieriem voor het eerst zelf hebt vervangen
Dan denk je minstens dat je eigenhandig en vakkundig je blok naar de galemiezen hebt geholpen?
pi_84333813
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:25 schreef JJH het volgende:

[..]

Dan denk je minstens dat je eigenhandig en vakkundig je blok naar de galemiezen hebt geholpen?
nee, dat denk je daarna pas . De eerste gedachten zijn niet echt onder woorden te brengen
  donderdag 22 juli 2010 @ 09:38:34 #135
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84345732
Een peugeootje
Dat ding is is huge! Hier in het topic post er nog iemand rond die een Volvo 940 heeft, had echt dubbel gelegen als die had gezegd een 'Volvootje' te hebben
pi_84345872
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 09:38 schreef Purdey het volgende:
Een peugeootje
Dat ding is is huge! Hier in het topic post er nog iemand rond die een Volvo 940 heeft, had echt dubbel gelegen als die had gezegd een 'Volvootje' te hebben
Volvootjes
pi_84349530
Rijbewijs opgehaald, zo even een ritje maken
pi_84349586
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:43 schreef Dubish het volgende:
Welke steden moeten ontruimd gaan worden? Veel plezier he!
pi_84349748
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:50:34 #140
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84349794
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 18:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik rij binnenkort naar Warschau! Wanneer ga je precies? Die wegen in polen lijken mij trouwens echt rampzalig
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:51:01 #141
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84349810
quote:
Gefeliciteerd met het behalen ervan! kom niet meer zoveel in het rijles topic
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_84349881
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:51 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met het behalen ervan! kom niet meer zoveel in het rijles topic
Dankje!
pi_84352226
quote:
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers gewenst
pi_84357142
De auto van mijn vader staat terug in orde. Het was inderdaad de accu die kapot was.
Vanmorgen naar de garage gereden met de Prius, we kregen een starthulp mee.
Daarnet gestart met de hulp en terug naar de garage gereden.
We zijn thuisgekomen met een nieuwe accu, nu is het juist nog wachten op de factuur...
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:02:36 #145
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84359630

Er zijn wel volvootjes. Maar wat ik heb schaar ik er niet onder.
pi_84360257
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:58 schreef trainfreak het volgende:
De auto van mijn vader staat terug in orde. Het was inderdaad de accu die kapot was.
Vanmorgen naar de garage gereden met de Prius, we kregen een starthulp mee.
Daarnet gestart met de hulp en terug naar de garage gereden.
We zijn thuisgekomen met een nieuwe accu, nu is het juist nog wachten op de factuur...
Een nieuwe accu kost 70-80 euro, meestal zal dat wel iets duurder uitvallen bij de dealer
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:19:29 #147
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84360360
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:02 schreef JJH het volgende:
[ afbeelding ]
Er zijn wel volvootjes. Maar wat ik heb schaar ik er niet onder.
Die is lief! Vind sowieso alle autootjes van een jaar of 30 geleden veel leuker
pi_84361611

Samen met mn pa ben ik een renault 6 aan het opknappen
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:59:46 #149
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84364857
Serieus! Wat een gaaf ding zeg
Was hij erg vervallen toen jullie 'm kochten/kregen? En schiet het allemaal een beetje op?
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:01:57 #150
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84364961
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:19 schreef Purdey het volgende:

[..]

Die is lief! Vind sowieso alle autootjes van een jaar of 30 geleden veel leuker
Ga maar op zoek, 340's zijn er in overvloed, kosten geen klap en als je er een beetje normaal mee omgaat onverwoestbaar.

En je kunt er nog meer racen ook!
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:04:11 #151
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84365051
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:01 schreef JJH het volgende:

[..]

Ga maar op zoek, 340's zijn er in overvloed, kosten geen klap en als je er een beetje normaal mee omgaat onverwoestbaar.
[ afbeelding ]
Oeh, netals in die scéne in Thomas&Senior
Geen idee trouwens of je dat kent, een oude jeugdserie
pi_84365082
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:50 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik rij binnenkort naar Warschau! Wanneer ga je precies? Die wegen in polen lijken mij trouwens echt rampzalig
2 augustus vertrek ik wat ik me er van kan herinneren is het inderdaad niet al te best maar dat was 10 jaar geleden.. ben benieuwd in hoeverre het veranderd is!
pi_84365181
Net een stuk snelweg gereden, in de spits Nou ja, zo ver was het nou ook weer niet, maar toch. Invoegen ging goed, uitritten blijven lastig Vooral die ene hierachter: uitrit, bocht, BAM, stoplicht. O, en er stond 100 op de matrixborden, dat had ik even gemist . Verder bijna de verkeerde afslag genomen (wist ik veel dat er vier afslagen zijn voor Ede ). Verder vond ik het wel oké gaan. En m'n vader gaf nu advies ipv kritiek, een hele andere toon, reed ook wel beter. Parkeren ging ook goed . Het wordt nog eens wat.
Tap tap tap
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:20:09 #154
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84365541
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:07 schreef CherryLips het volgende:
Net een stuk snelweg gereden, in de spits Nou ja, zo ver was het nou ook weer niet, maar toch. Invoegen ging goed, uitritten blijven lastig Vooral die ene hierachter: uitrit, bocht, BAM, stoplicht. O, en er stond 100 op de matrixborden, dat had ik even gemist . Verder bijna de verkeerde afslag genomen (wist ik veel dat er vier afslagen zijn voor Ede ). Verder vond ik het wel oké gaan. En m'n vader gaf nu advies ipv kritiek, een hele andere toon, reed ook wel beter. Parkeren ging ook goed . Het wordt nog eens wat.
You go girl!
Mijn vader noemt wat hij doet ook advies geven. Maar na 6 rotondes waar hij steeds weer zegt 'Ja, nu afremmen en terug naar z'n twee. Kijk links, en stoppen.' Dat is geen advies, dat zijn instructeurs-ambities
pi_84365692
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:20 schreef Purdey het volgende:

[..]

You go girl!
Mijn vader noemt wat hij doet ook advies geven. Maar na 6 rotondes waar hij steeds weer zegt 'Ja, nu afremmen en terug naar z'n twee. Kijk links, en stoppen.' Dat is geen advies, dat zijn instructeurs-ambities
Daar is hij nu dus mee gekapt, alleen bij een scherpe uitrit zei hij nog 'terug in de 4', omdat ik daarvoor had gezegd dat ik dat nog lastig vind inschatten.
Wel zaten zowel m'n vader als m'n moeder te gillen, blijkbaar rij ik veel te hard op stoplichten af als ze op rood staan 'HIJ IS ROOD!!!!'
'Ja ik rem toch?'
'OH? HARDER REMMEN!!1!!1@`~'
Goed, verbeterpuntje . Ook wist ik even de weg niet meer en kon ik dat bord niet leze. 'Ik kan dat kakbord niet lezen, ben ik blind of is die voorruit zo goor?'
'Je wast hem maar lekker zelf.'
'O, ik moet rechtsaf.'
'Nu nog niet, dat is de benzinepomp.'
'O, sorry. Zit er niet toevallig een carwash achter?'

En verderop op de snelweg:
'Nee, dat is de verkeerde afslag, je met die en die hebben. Deze gaat naar het industrieterrein.'
'O, zo kom je toch ook wel thuis?'

Mooie gesprekken tijdens het rijden
Tap tap tap
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:39:15 #156
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84366131
Haha ja m'n pa en ik hebben ook ooit betere gesprekken gehad. Van de week echt behoorlijk oog om oog, tand om tand zelfs.
'Je luistert niet naar wat ik zeg, je moet gas geven.'
'Ik doe wat ik zelf wil. Ik rij.'
'Ik geef je gewoon advies.'
'Jij bent m'n instructeur niet, je houdt gewoon je mond.'
'Als jij zo doorgaat, is dit de laatste keer dat je in m'n auto rijdt.'

Vanmiddag had hij het erover zelf een andere auto te willen, en dat ik die van hem mag hebben. Maar ik vind de auto spuuglelijk, ik wil een eigen auto

Ja, bij rode stoplichten schijt m'n pa ook alle mogelijke kleuren Van de week stond een stoplicht op oranje, maar ik had net lekker de vaart erin, en had geen zin om weer voor een stoplicht stil te komen staan. Dus reed ik hard door. 'Zo je durft wel.. '
Het was nog nét oranje, of nét rood, en dan ben ik dus twee keer door rood gegaan Hoe duur is dat eigenlijk?

Oh my, dat kost 150,- excl. adminstratiekosten
pi_84366159
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:01 schreef JJH het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Volvo 340
Ik ben er in opgegroeid
pi_84366382
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
Vanmiddag had hij het erover zelf een andere auto te willen, en dat ik die van hem mag hebben. Maar ik vind de auto spuuglelijk, ik wil een eigen auto
Verwend nest
En andere mensen maar hard werken om een autootje te kunnen kopen, jij kan er een krijgen en wil het niet
pi_84366411
Ik wil hem wel!
Tap tap tap
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:55:01 #160
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84366691
pi_84367244
Tap tap tap
pi_84367651
Echt heel erg ... M'n nichtje is vandaag jarig en daar ga ik zo naar toe. Ik zit serieus te bedenken of ik de auto zal pakken, ze woont nog geen 10 minuten fietsen verderop Drink sowieso geen alcohol dus dat is geen argument hehe.
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:28:28 #163
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84367700
Wat een capriolen halen jullie soms uit zeg
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:28:54 #164
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84367715
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
Haha ja m'n pa en ik hebben ook ooit betere gesprekken gehad. Van de week echt behoorlijk oog om oog, tand om tand zelfs.
'Je luistert niet naar wat ik zeg, je moet gas geven.'
'Ik doe wat ik zelf wil. Ik rij.'
'Ik geef je gewoon advies.'
'Jij bent m'n instructeur niet, je houdt gewoon je mond.'
'Als jij zo doorgaat, is dit de laatste keer dat je in m'n auto rijdt.'

Ja, bij rode stoplichten schijt m'n pa ook alle mogelijke kleuren Van de week stond een stoplicht op oranje, maar ik had net lekker de vaart erin, en had geen zin om weer voor een stoplicht stil te komen staan. Dus reed ik hard door. 'Zo je durft wel.. '
Het was nog nét oranje, of nét rood, en dan ben ik dus twee keer door rood gegaan Hoe duur is dat eigenlijk?

Oh my, dat kost 150,- excl. adminstratiekosten
Auto krijgen inruilen en iets kopen wat je zelf leuk vind.

En vooor de hard op rood-afrijders. Dat is ook voor andere weggebruikers, die dus groen hebben, niet prettig.
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:28:54 #165
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84367717
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:26 schreef Empathologica het volgende:
Echt heel erg ... M'n nichtje is vandaag jarig en daar ga ik zo naar toe. Ik zit serieus te bedenken of ik de auto zal pakken, ze woont nog geen 10 minuten fietsen verderop Drink sowieso geen alcohol dus dat is geen argument hehe.
Ik pak de auto ook vaak als ik boodschappen moet doen, nog geen 5 minuten fietsen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:29:26 #166
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84367739
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:28 schreef JJH het volgende:

[..]

Auto krijgen inruilen en iets kopen wat je zelf leuk vind.

En vooor de hard op rood-afrijders. Dat is ook voor andere weggebruikers, die dus groen hebben, niet prettig.
En ook voor de mensen die wel al stil staan voor rood ook niet, als je ineens iemand met hoge snelheid op je af ziet komen.
pi_84367764
Boodschappen is anders, dat is zwaar enzo
Maar nu moet ik een vest meeslepen en ik heb geen pakkendrager of fietstassen, dus da's klote. Mensen hadden me al gewaarschuwd; je wordt lui! En ik merk het
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:31:26 #168
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84367793
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 19:30 schreef Empathologica het volgende:
Boodschappen is anders, dat is zwaar enzo
Maar nu moet ik een vest meeslepen en ik heb geen pakkendrager of fietstassen, dus da's klote. Mensen hadden me al gewaarschuwd; je wordt lui! En ik merk het
Boodschappen is bij mij gewoon iets lekkers halen, aangezien ik nog thuis woon.
  donderdag 22 juli 2010 @ 19:32:07 #169
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84367816
Ik pak ook de auto, en dat is nog geen 300m verderop. Maar boodschappen zijn vaak zwaar, en inderdaad. Lui.
pi_84368848
Kom ik net thuis, ligt er een boete van 227 euro voor 29 km te hard bij de wegwerkzaamheden op de A1 bij Muiden. Ik heb even gegoogeld, en het blijkt dus dat op die bewuste avond 4800 van de 8200 auto's zijn geflitst, zelfs de ANWB vind het absurd. Maar de politie natuurlijk volhouden dat het niet om het geld, maar om de verkeersveiligheid gaat

Me dunkt dat het met zo'n aantal hardrijders juist veiliger is om met de stroom mee te gaan 29 te hard is natuurlijk wel heel veel (het was overigens om half 1 's nachts, en er werd op dat moment niet aan de weg gewerkt), maar op deze manier flitsen heeft m.i. niet heel veel meer te maken met de veiligheid. Gezien het hoge aantal overtreders, is het duidelijk wel veilig om harder te rijden
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:01:53 #171
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84368892
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:00 schreef EMCioran het volgende:
Kom ik net thuis, ligt er een boete van 227 euro voor 29 km te hard bij de wegwerkzaamheden op de A1 bij Muiden. Ik heb even gegoogeld, en het blijkt dus dat op die bewuste avond 4800 van de 8200 auto's zijn geflitst, zelfs de ANWB vind het absurd. Maar de politie natuurlijk volhouden dat het niet om het geld, maar om de verkeersveiligheid gaat

Me dunkt dat het met zo'n aantal hardrijders juist veiliger is om met de stroom mee te gaan 29 te hard is natuurlijk wel heel veel (het was overigens om half 1 's nachts, en er werd op dat moment niet aan de weg gewerkt), maar op deze manier flitsen heeft m.i. niet heel veel meer te maken met de veiligheid. Gezien het hoge aantal overtreders, is het duidelijk wel veilig om harder te rijden
Absurd.
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:02:08 #172
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_84368904
Tussentijdse toets gehaald vandaag
11 augustus mijn examen, spanneeend.
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_84368934
O ja, de motor was vanmiddag ook nog afgeslagen. Stomme hellingproef .
Tap tap tap
pi_84368941
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:01 schreef mstr het volgende:

[..]

Absurd.
Tot je er als wegwerker loopt, maar dat vergeet iedereen altijd voor het gemak
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:02 schreef Koeketrommel het volgende:
Tussentijdse toets gehaald vandaag
11 augustus mijn examen, spanneeend.
Verkeerde topic
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:03:39 #175
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84368967
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:03 schreef Piles het volgende:

[..]

Tot je er als wegwerker loopt, maar dat vergeet iedereen altijd voor het gemak
[..]

Verkeerde topic
quote:

Dat had ik meegenomen in mijn reactie.
pi_84369088
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:03 schreef mstr het volgende:
Dat had ik meegenomen in mijn reactie.
Ah, las ik overheen

Maar dan nog, wie te hard rijdt betaalt. En niet zeuren dat de maximumsnelheid onterecht is, dat is een andere discussie.
pi_84369091
Precies, als het daar een drukte van belang is met wegwerkers is zo'n boete absoluut terecht. Echter, 9 van de 10 keer dat ik daar langs rijd wordt er geen flikker gedaan (daarom zal het ook wel zo lang duren ). Naja, prima verder, ik calculeer altijd wel een paar boetes per jaar in Maar toch, zo'n hoog percentage overtreders zegt ook wel iets over de situatie aldaar.
pi_84369132
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:06 schreef EMCioran het volgende:
Precies, als het daar een drukte van belang is met wegwerkers is zo'n boete absoluut terecht. Echter, 9 van de 10 keer dat ik daar langs rijd wordt er geen flikker gedaan (daarom zal het ook wel zo lang duren ). Naja, prima verder, ik calculeer altijd wel een paar boetes per jaar in Maar toch, zo'n hoog percentage overtreders zegt ook wel iets over de situatie aldaar.
Misschien leren mensen dan dat je je bij wegwerkzaamheden áltijd aan de snelheid moet houden
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:08:44 #179
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_84369182
Grootste irritatie trouwens:

Geen knipperlichten gebruiken
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_84369190
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:07 schreef Piles het volgende:

[..]

Misschien leren mensen dan dat je je bij wegwerkzaamheden áltijd aan de snelheid moet houden
Dat zei m'n vriendin ook al
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:09:28 #181
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84369224
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:08 schreef Koeketrommel het volgende:

Sorry, mijn zij-knipperlicht is al weken stuk.
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:09:52 #182
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84369240
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:08 schreef EMCioran het volgende:

[..]

Dat zei m'n vriendin ook al
Vrouwen, die rijden het liefst 10 km/u te langzaam
pi_84369282
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:09 schreef mstr het volgende:

[..]

*kuch*
Tap tap tap
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:11:23 #184
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84369320
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

*kuch*
Dat bedoel ik dus.
pi_84369371
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:11 schreef mstr het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus.
Nee juist niet, ik rij steeds veel te hard
Tap tap tap
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:13:55 #186
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84369432
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee juist niet, ik rij steeds veel te hard
Bewust of onbewust?
pi_84369536
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:13 schreef mstr het volgende:

[..]

Bewust of onbewust?
Onbewust. 'Kut ik rij veel te hard' is geen onbekende uitspraak
Tap tap tap
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:18:54 #188
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84369633
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Onbewust. 'Kut ik rij veel te hard' is geen onbekende uitspraak
Hmm
Ik ben me er altijd wel van bewust van dat ik te hard rij, eigenlijk rij ik vaak bewust te hard.
Al weet ik over het algemeen waar het wel en waar het niet kan, aangezien ik vaak dezelfde routes rij.
pi_84369890
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:18 schreef mstr het volgende:
Hmm
Zeg maar niks
quote:
Ik ben me er altijd wel van bewust van dat ik te hard rij, eigenlijk rij ik vaak bewust te hard.
Al weet ik over het algemeen waar het wel en waar het niet kan, aangezien ik vaak dezelfde routes rij.
Idem
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:25:01 #190
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84369952
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:23 schreef Piles het volgende:

[..]

Zeg maar niks
[..]

Idem
Ik zei expres ook al niks.
pi_84370100
Tap tap tap
  donderdag 22 juli 2010 @ 20:29:14 #192
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84370130
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:28 schreef CherryLips het volgende:
pi_84370281
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:28 schreef CherryLips het volgende:
Wij kunnen er ook niks beters van maken
pi_84370347
Nou ja, aan de andere kant ben ik al een paar keer afgesneden, overhoop gereden terwijl ik van rechts kwam en heb ik er al een paar voor me door rood zien kachelen of even in een bocht van rijbaan zien wisselen, want die mogen dat ofzo, dus dan vallen die beginnersfoutjes van mij wel mee.
Tap tap tap
pi_84370421
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:33 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, aan de andere kant ben ik al een paar keer afgesneden, overhoop gereden terwijl ik van rechts kwam en heb ik er al een paar voor me door rood zien kachelen of even in een bocht van rijbaan zien wisselen, want die mogen dat ofzo, dus dan vallen die beginnersfoutjes van mij wel mee.
Waarom mag je niet van baan wisselen in een bocht
pi_84370635
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:34 schreef Piles het volgende:

[..]

Waarom mag je niet van baan wisselen in een bocht
Eh, dat mag over het algemeen niet? Tenminste, dat werd keihard afgestraft door m'n rij-instructeur, ik kreeg nog net niet met de liniaal Of ik bedoel, bij een kruising en zulks.
Tap tap tap
pi_84371249
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Eh, dat mag over het algemeen niet? Tenminste, dat werd keihard afgestraft door m'n rij-instructeur, ik kreeg nog net niet met de liniaal Of ik bedoel, bij een kruising en zulks.
Oh, ik dacht op de snelweg ofzo Nee, bij een kruising is het minder handig
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:34:14 #198
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84373252
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

2 augustus vertrek ik wat ik me er van kan herinneren is het inderdaad niet al te best maar dat was 10 jaar geleden.. ben benieuwd in hoeverre het veranderd is!
Ga jij nog iets van de verkeersregels doornemen ofzo? Er is als het goed is een snelweg aangelegd nu, die is wel redelijk veilig

Vind je dat niet eng dan zo'n lang stuk? Ik heb gelukkig mijn zusje naast me, anders had ik niet gedurft
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_84374823
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:34 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ga jij nog iets van de verkeersregels doornemen ofzo? Er is als het goed is een snelweg aangelegd nu, die is wel redelijk veilig

Vind je dat niet eng dan zo'n lang stuk? Ik heb gelukkig mijn zusje naast me, anders had ik niet gedurft
Ik ga met een maat die al vaker door Duitsland gereden heeft. We wisselen natuurlijk ook wel af Polen wordt voor beiden van ons nieuw dus een leuke ervaring denk ik. Heb gister nog de wegenwacht geregeld een routekaart met afwijkende dingen tov Nederland gekregen. Die maar eens doorlezen straks
pi_84376278
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:09 schreef mstr het volgende:

[..]

Vooroordelen Altijd alles op vrouwen afschuiven Mannen zo af en toe

Ik rijd 75 km per dag en doe dat op de snelheid met de gemiddelde snelheid van 127 km/u op de snelweg. Dus dat is 7 km te hard. En die keren dat ik moet afremmen is omdat er een of andere kerel in een prius vind dat ie 'm naar links moet pleuren
pi_84377778
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:59 schreef Purdey het volgende:
Serieus! Wat een gaaf ding zeg
Was hij erg vervallen toen jullie 'm kochten/kregen? En schiet het allemaal een beetje op?
Viel heel erg mee gelukkig! Schiet lekker op, moet nog wel redelijk wat aan gelast worden. De bodem moet nog wat aan gelast worden, en verder moet hij grondig schoongemaakt, ontroest en behandeld worden . De teller staat inmiddels op een kilo of 20 opgedroogde modder die dr onderuit kwam
quote:

Auch! Das pittig... soortgelijk iets had ik hier in de buurt (de molenstraat, voor bekenden in bennekom). Das opeens 30 kilometer geworden, had ik ook een prent voor 19 te hard. Zijn geen leuke boetes
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:08 schreef Koeketrommel het volgende:

EENS! Zeker op de snelweg, kom je aankachelen met 10-20 km snelheidsverschil, schuift er zo'n auto voor je... Als ik aardig ben rem ik op tijd af, maar af en toe ben ik dat ook zo gruwelijk zat dat ik begin te claxxoneren zodra ik dat zie, en op het laatste moment pas afrem . Ik weet het, heel slecht van me
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:36 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik rijd 75 km per dag en doe dat op de snelheid met de gemiddelde snelheid van 127 km/u op de snelweg. Dus dat is 7 km te hard. En die keren dat ik moet afremmen is omdat er een of andere kerel in een prius vind dat ie 'm naar links moet pleuren
HAP!
pi_84377822
Nou vandaag lekker veel ritjes gemaakt. Het is zoooooooo lekker om zonder een instructeur naast je auto te rijden , lekker even naar mediamarkt geweest , en toen even bij de benzinestation gestopt en even diesel getankt, 54Euro

Eens kijken waar ik morgen heen ga
pi_84378715
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:08 schreef Dubish het volgende:
Nou vandaag lekker veel ritjes gemaakt. Het is zoooooooo lekker om zonder een instructeur naast je auto te rijden , lekker even naar mediamarkt geweest , en toen even bij de benzinestation gestopt en even diesel getankt, 54Euro

Eens kijken waar ik morgen heen ga
Lekker he, zo een beetje ronddieselen . Kost alleen wel geld ja
pi_84378947
Ja inderdaad heerlijk. Volgens de boordcomputer kan ik nu 1000km op mijn volle tank. Dat gaat wel denk ik paar weken mee (hoop ik)
pi_84379133
Heb je iig waar voor je 54 euro . Dan rijdt hij wel lekker zuinig zeker?
pi_84379297
Volgens mijn pa rijd het 1op19-20
pi_84379615
Dat haalt die van mij ook meestal wel, behalve als ik hem flink op zn staart trap, dan blijft hij steken bij 1 op 18
pi_84379859
Op z'n staart trappen is zooo leuk
pi_84380125
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:41 schreef Dubish het volgende:
Op z'n staart trappen is zooo leuk
haha, inderdaad. Ik heb maar een traag hok voor dagelijks gebruik, maar ik ken het gevoel
pi_84380214
Ik heb ook geen snelheidsmonster, 1.4 motortje

[ Bericht 1% gewijzigd door Dubish op 22-07-2010 23:57:45 ]
pi_84380441
Toch maar met de auto gegaan Was in 1e instantie met de fiets, maar toen moest ik ff naar huis en ben toen met de auto terug gegaan. Kwam goed uit want oma moest naar huis gebracht worden en ik was de enige nuchtere met rijbewijs..

En godallemachtig, er is hier een S-bochtje en daar fietste ik (gewoon netjes op het fietspad) komt er zo'n blonde snol die het leuk vindt de binnenbocht te nemen, net waar ik fiets. Toen ik d'r straks op diezelfde weg terug reed met de auto ging ik is kijken, en als je gewoon ff afremt en terugschakelt, hoef je daar helemaal niet aan de andere kant van de weg over het fietspad te scheuren. Maar oooh wat was ik woest, is al de zoveelste keer dat ik daar de bosjes in geduwd wordt. Is het nou zo moeilijk om vooruit te kijken en die bocht aan te zien komen?
pi_84380596
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:37 schreef L0we het volgende:
Dat haalt die van mij ook meestal wel, behalve als ik hem flink op zn staart trap, dan blijft hij steken bij 1 op 18
Sjezus en ik maar blij als ik eens 1:14 haal!
pi_84380694
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:48 schreef Dubish het volgende:
Ik heb ook geen een snelheidsmonster, 1.4 motortje
Hehe, doe ik het nog beter met mn 1.6 al verwacht ik wel dat die van jou iets meer vermogen heeft. Die van mij heeft maar 54 pk
pi_84380784
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:52 schreef Empathologica het volgende:
Toch maar met de auto gegaan Was in 1e instantie met de fiets, maar toen moest ik ff naar huis en ben toen met de auto terug gegaan. Kwam goed uit want oma moest naar huis gebracht worden en ik was de enige nuchtere met rijbewijs..

En godallemachtig, er is hier een S-bochtje en daar fietste ik (gewoon netjes op het fietspad) komt er zo'n blonde snol die het leuk vindt de binnenbocht te nemen, net waar ik fiets. Toen ik d'r straks op diezelfde weg terug reed met de auto ging ik is kijken, en als je gewoon ff afremt en terugschakelt, hoef je daar helemaal niet aan de andere kant van de weg over het fietspad te scheuren. Maar oooh wat was ik woest, is al de zoveelste keer dat ik daar de bosjes in geduwd wordt. Is het nou zo moeilijk om vooruit te kijken en die bocht aan te zien komen?
Tsja, dat merk je zo vaak, dat men te lui is om even fatsoenlijk te sturen...
pi_84380918
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Hehe, maar jii rijdt benzine neem ik aan? dat scheelt nogal.

excuses voor de vele posts achter mekaar, vanaf mn mobiel is het lastig om ze te combineren
pi_84380982
Ik heb echt zo'n hekel aan die weg he, er is daar op dezelfde weg bij de basisschool een wegversmalling. Als je van mijn huis af komt heb je voorrang, toch mensen die hem er voor gooien. M'n broer reed óp de versmalling, iemand anders douwt door, broer rijdt de struiken in. En die ander rijdt door, kijkt niet op of om. Hoe fucking aso ben je dan?

Kan me daar echt pissig over lopen maken
  vrijdag 23 juli 2010 @ 00:05:35 #217
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84381087
quote:

[..]

Neem niet alles zo serieus.

En je hebt het wel over mannen in een Prius, zegt dat niet genoeg? PRIUS.
pi_84381193
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

1:10 is denk ik wel de gemiddelde van de auto's hier in nl. Vooral de dikke audi's , Bmw, Mercedes die verbruiken gemiddeld 1:7
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:57 schreef L0we het volgende:

[..]

Hehe, doe ik het nog beter met mn 1.6 al verwacht ik wel dat die van jou iets meer vermogen heeft. Die van mij heeft maar 54 pk
Yep 90pk
pi_84381245
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:03 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb echt zo'n hekel aan die weg he, er is daar op dezelfde weg bij de basisschool een wegversmalling. Als je van mijn huis af komt heb je voorrang, toch mensen die hem er voor gooien. M'n broer reed óp de versmalling, iemand anders douwt door, broer rijdt de struiken in. En die ander rijdt door, kijkt niet op of om. Hoe fucking aso ben je dan?

Kan me daar echt pissig over lopen maken
Nou, ik ook wel! Het probleem is dat je dr eigenlijk gewoon helemaal niets tegen begint. Iedereen doet maar wat, en als je dr wat van zegt krijg je alles net zo hard terug...
pi_84381306
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:07 schreef Dubish het volgende:

[..]

1:10 is denk ik wel de gemiddelde van de auto's hier in nl. Vooral de dikke audi's , Bmw, Mercedes die verbruiken gemiddeld 1:7
[..]

Yep 90pk
Verschil moet er wezen die van mij is over een jaartje belastingvrij
pi_84381370
ZO... wat voor wagen heb je dan
pi_84381634
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:12 schreef Dubish het volgende:
ZO... wat voor wagen heb je dan

Omgebouwd tot mini-campertje

edit:
Hier een uitgebreider verhaaltje, weet niet of je dat toevallig al gezien had
Autorijtopic #3 - Wassen hoort er ook bij.

[ Bericht 19% gewijzigd door L0we op 23-07-2010 00:27:29 ]
  vrijdag 23 juli 2010 @ 00:24:15 #223
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84381847
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:18 schreef L0we het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Omgebouwd tot mini-campertje
Haha supervet!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_84381910
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 23:57 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik weet het niet eens! Het is een 1.3, ik weet niet eens of die voorwiel of 4wiel aangedreven is. Lancers zijn toch best sterk vertegenwoordig in rally's enzo!
pi_84382067
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik weet het niet eens! Het is een 1.3, ik weet niet eens of die voorwiel of 4wiel aangedreven is. Lancers zijn toch best sterk vertegenwoordig in rally's enzo!
Deze?

Is gewoon voorwiel aangedreven . Voor een rally wordt er weinig origineel gehouden van een auto! Alleen de naam is zo ongeveer nog intact
pi_84382092
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Haha supervet!
Hijs leuk he? . Beetje behelpen, maar je kan dr prima in bivakkeren
pi_84382262
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:30 schreef L0we het volgende:

[..]

Deze?

Is gewoon voorwiel aangedreven . Voor een rally wordt er weinig origineel gehouden van een auto! Alleen de naam is zo ongeveer nog intact
Bijna, deze!

Ik wist dat er heel wat uitgehaald werd om gewicht te besparen, rolkooien en sterkere motor maar aandrijving is voor de weg dus ook gewoon aangepast. 75pk dus, ben ik tevreden mee!

[edit] En je minicampertje ziet er een stuk comfortabeler uit dan de misbrouwsels waar Clarkson, Hammond & May afgelopen zondag mee aan kwamen zetten.
pi_84382507
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Bijna, deze!

Ik wist dat er heel wat uitgehaald werd om gewicht te besparen, rolkooien en sterkere motor maar aandrijving is voor de weg dus ook gewoon aangepast. 75pk dus, ben ik tevreden mee!
Hou je niet voor mogelijk wat er allemaal aan gedaan wordt . Remmen, vering, ophanging, uitlaat, aandrijving, echt zo'n beetje alles. Het probleem is vaak dat datgene wat je laat zitten de bottleneck is. Als je een grotere motor hebt wil je ook sneller stil staan, en wil je het vermogen ook goed overbrengen op de weg (= vering & onderstel).
quote:
[edit] En je minicampertje ziet er een stuk comfortabeler uit dan de misbrouwsels waar Clarkson, Hammond & May afgelopen zondag mee aan kwamen zetten.
Hehe, die moet ik nog maar eens gaan bekijken dan
pi_84382756
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:45 schreef L0we het volgende:

Hehe, die moet ik nog maar eens gaan bekijken dan

pi_84383130
WTF!

Zal voor mn vakantie niet meer lukken denk ik...
Zuid Frankrijk - 24-7 - Hoe te rijden?

edit:
Reeks gevaarlijke bochten op 2 km 1093 km 09.57 u
Reeks gevaarlijke bochten op 0.5 km 1099 km 10.01 u
Gevaarlijke daling op 1.2 km 1099 km 10.01 u
U rijdt nu 2 uur, denk aan een pauze.
Reeks gevaarlijke bochten op 3.5 km 1102 km 10.04 u
Reeks gevaarlijke bochten op 1.5 km 1110 km 10.11 u
Reeks gevaarlijke bochten op 9 km 1115 km 10.15 u
Reeks gevaarlijke bochten op 0.4 km 1124 km 10.24 u
Gevaarlijke bocht naar rechts 1129 km 10.28 u
Reeks gevaarlijke bochten op 0.5 km 1131 km 10.29 u
Gevaarlijke daling op 0.8 km 1138 km 10.35 u
Gevaarlijke daling op 0.8 km 1142 km 10.38 u
Reeks gevaarlijke bochten op 1.5 km 1146 km 10.42 u
Gevaarlijke daling op 0.5 km 1148 km 10.43 u
Gevaarlijke bocht naar rechts 1149 km 10.44 u
Gevaarlijke bocht naar links 1159 km 10.54 u

Ook hoopgevend
  vrijdag 23 juli 2010 @ 05:00:10 #231
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84385971
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:30 schreef L0we het volgende:

[..]

Deze?

Nou, bij de Mitusbishi's uit die tijd is dat wel anders hoor.
EVO's zijn gewoon rallyauto's met een een interieur en iets minder vermogen.

http://www.autofix-carimports.nl/?p=5
Die grijze EVO3 is van dezelfde serie als die 1.3 match die jij liet zien
pi_84387202
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:05 schreef mstr het volgende:

[..]

Neem niet alles zo serieus.

En je hebt het wel over mannen in een Prius, zegt dat niet genoeg? PRIUS.
Gelukkig hebben we daar in België niet zo'n last van.
Ik heb met mijn Prius eigenlijk nog nooit een andere Prius voorbij gestoken die abnormaal traag reed.
(En zelf rij ik ook bijna altijd te snel)
pi_84400525
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 05:00 schreef JJH het volgende:

[..]

Nou, bij de Mitusbishi's uit die tijd is dat wel anders hoor.
EVO's zijn gewoon rallyauto's met een een interieur en iets minder vermogen.

http://www.autofix-carimports.nl/?p=5
Die grijze EVO3 is van dezelfde serie als die 1.3 match die jij liet zien
EVO's Wil er ooit nog een keer eentje bezitten.

Overigens zit ik met een klein dilemma. Maar om er geen enorm verhaal van te maken : Is het verstandig als 18 jarige die net z'n rijbewijs heeft( woensdag 3 weken) om een auto te kopen met 220pk? Het is zeg maar de buitenkans van de eeuw maar ik weet niet wat de rest van de familie ervan vindt
pi_84400748
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:24 schreef Henkhimself het volgende:
Overigens zit ik met een klein dilemma. Maar om er geen enorm verhaal van te maken : Is het verstandig als 18 jarige die net z'n rijbewijs heeft( woensdag 3 weken) om een auto te kopen met 220pk? Het is zeg maar de buitenkans van de eeuw maar ik weet niet wat de rest van de familie ervan vindt
Hangt er erg vanaf hoe jij bent, maar ik vind het vrij veel
pi_84400846
quote:

[..]

Gewoon DOEN!
pi_84401304
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 08:45 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we daar in België niet zo'n last van.
Ik heb met mijn Prius eigenlijk nog nooit een andere Prius voorbij gestoken die abnormaal traag reed.
(En zelf rij ik ook bijna altijd te snel)
Uitzonderingen bevestigen de regel
pi_84401355
quote:

[..]

Ik zou eerst eens uitzoeken of je als beginnend bestuurder zoveel paardjes wel verzekerd krijgt.
pi_84402417
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:45 schreef Puala het volgende:
Uitzonderingen bevestigen de regel
quote:
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:00:20 #239
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84404224
quote:

[..]

quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 15:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens uitzoeken of je als beginnend bestuurder zoveel paardjes wel verzekerd krijgt.
Vaak is er ergens wel een verzekeraar die dat wil doen, je mag er alleen wel een tweede en een derde bijbaan bij gaan zoeken.

En leer jezelf beheersen,. 220pk is gewoon veel en zelfs voor ervaren bestuurders kan zoveel al teveel zij. Wat voor auto is het?
pi_84409101
Ik heb die hellingproef nog niet helemaal in de vingers Ik stond nu ook op een lastige plek om even te oefenen/klooien, met een stoep en een drukke weg achter me, volgende keer beter. En een aanrijdinkje voor me gezien, twee keer afgesneden, dat is toch wel weer goed voor de ego. Ik ben dus niet de enige die als een mongool rijdt.
Tap tap tap
pi_84413189
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb die hellingproef nog niet helemaal in de vingers :') Ik stond nu ook op een lastige plek om even te oefenen/klooien, met een stoep en een drukke weg achter me, volgende keer beter. En een aanrijdinkje voor me gezien, twee keer afgesneden, dat is toch wel weer goed voor de ego. Ik ben dus niet de enige die als een mongool rijdt.

Misschien is het slim om een keer te gaan oefenen voor de hellingproef :)
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:19:20 #242
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84413897
Dat zou ik ook nog weleens willen doen ja :)
Vraag me ineens af wat ik die 7 maanden en vele rijlessen eigenlijk gedaan heb :') De laatste keer dat ik een auto heb gekeerd/ geparkeerd was 26 april, met m'n TTT bedenk ik me nu :{ Maar dan echt tussen twee auto's in, haaks zeg maar. En die hellingproef heb ik helemaal nooit geleerd. Als ik met rijles op een holletje stond, hield ik m'n voet op de rem en als we dan gingen rijden deed m'n instructeur al-tijd mee met de pedalen zodat de auto niet af kon slaan, en daarom ging het goed. Maar daar heb ik nu niks meer aan.
Ik ga het oefenen :)
pi_84414368
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:00 schreef JJH het volgende:

[..]

[..]

Vaak is er ergens wel een verzekeraar die dat wil doen, je mag er alleen wel een tweede en een derde bijbaan bij gaan zoeken.

En leer jezelf beheersen,. 220pk is gewoon veel en zelfs voor ervaren bestuurders kan zoveel al teveel zij. Wat voor auto is het?

Verzekering is in principe geregeld. Ik weet dat 220pk erg veel is maar ik weet van mezelf dat ik niet continu tot het uiterste ga. De huidige auto die ik gebruik heeft ook iets van 160/170pk en daar maak ik het ook niet te gek mee. Het is een Alfa romeo 155 met een 3.0 12v blok erin.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 21:29:19 #244
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84414374
Zo, net even wat V-power in m'n auto gegooid, ben benieuwd of ik verschil ga merken. :D
pi_84415393
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:29 schreef mstr het volgende:
Zo, net even wat V-power in m'n auto gegooid, ben benieuwd of ik verschil ga merken. :D

Pas na meerdere tanks hé. Het is niet dat je direct verschil gaat merken ( als er uberhaupt al verschil is) :{
pi_84427332
Frankrijk, here I come :P.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 04:16:59 #247
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84427401
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 21:29 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Verzekering is in principe geregeld. Ik weet dat 220pk erg veel is maar ik weet van mezelf dat ik niet continu tot het uiterste ga. De huidige auto die ik gebruik heeft ook iets van 160/170pk en daar maak ik het ook niet te gek mee. Het is een Alfa romeo 155 met een 3.0 12v blok erin.
_O_

Maar, ik kan het mis hebben, de 155 is toch allen 'maar' met een 2.5 V6 geleverd?
pi_84433028
Dit zal wel een 164 blok zijn _O_
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:02:17 #249
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84433137
Ik ga m'n auto zo maar eens op de gevoelige plaat zetten denk ik.
pi_84433154
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:02 schreef mstr het volgende:
Ik ga m'n auto zo maar eens op de gevoelige plaat zetten denk ik.

Wilde ik ook al doen, maar eerst wassen :+ die van mij hè, niet die van jou :6
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:27:15 #251
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84433729
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:03 schreef Piles het volgende:

[..]

Wilde ik ook al doen, maar eerst wassen :+ die van mij hè, niet die van jou :6

De mijne moet ook gewassen worden, maar ik ga eerst even kijken of ik wat leuks kan doen met de plaats die ik in gedachte heb. En ik heb geen zin om hem te wassen. :+
pi_84435184
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:27 schreef mstr het volgende:

[..]

De mijne moet ook gewassen worden, maar ik ga eerst even kijken of ik wat leuks kan doen met de plaats die ik in gedachte heb. En ik heb geen zin om hem te wassen. :+

Ik heb er ook al weer spijt van, tijdens het opdrogen zat ie al weer vol met zand :') Moet 'm eigenlijk afdrogen, maar dat is veel te veel werk :P

Het resultaat 8-)
En de bonusvraag: waar zit de aansluiting voor m'n sleepoog? Foto 1 Foto 2
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:45:33 #253
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84435927
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 14:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik heb er ook al weer spijt van, tijdens het opdrogen zat ie al weer vol met zand :') Moet 'm eigenlijk afdrogen, maar dat is veel te veel werk :P

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het resultaat 8-)
En de bonusvraag: waar zit de aansluiting voor m'n sleepoog? Foto 1 Foto 2

Ik heb wel foto's gemaakt, maar niet gewassen. :+
Ben ze nu even aan het uploaden. :9
  zaterdag 24 juli 2010 @ 14:48:24 #254
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84436017

zaterdag 24 juli 2010 @ 15:59:43 #255
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84437838
Ik kom hier ook alvast even om het hoekje kijken, vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs *O*. Maandag aanvragen (waarschijnlijk met spoed), dan volgende week lekker genieten van het rijden! :)

Is dat jouw auto, mstr? Mooie auto, en professionele foto's! Hoe kom je aan zo'n blauwe lucht? :P
pi_84437866
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:59 schreef jacobras het volgende:
Is dat jouw auto, mstr? Mooie auto, en professionele foto's! Hoe kom je aan zo'n blauwe lucht? :P

Die blauwe lucht is toch niet zo speciaal? Tenminste, als ik hier naar buiten kijk :P
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:02:03 #257
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84437901
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 15:59 schreef jacobras het volgende:
Ik kom hier ook alvast even om het hoekje kijken, vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs *O*. Maandag aanvragen (waarschijnlijk met spoed), dan volgende week lekker genieten van het rijden! :)

Gefeliciteerd! :)

Ja, dat is mijn auto. :)
Foto's zijn gemaakt met een Canon 1000D en voor de rest niet bewerkt nog.

Deze heb ik wel al bewerkt:

[ Bericht 5% gewijzigd door mstr op 24-07-2010 16:08:17 ]
pi_84439355
Leuk autootje :)
Waar zijn die foto's genomen?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:46:20 #259
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84439406
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:44 schreef Empathologica het volgende:
Leuk autootje :)
Waar zijn die foto's genomen?

Ja, zeker een leuk autootje, helemaal naar m'n eigen smaak gemaakt. O+
Op een verlaten (op een andere 206 na toevallig) Carpool-terrein langs de A12, ter hoogte van de Meern. :P
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:47:50 #260
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84439462
Ik vind jou auto echt heel leuk Piles! Waanzinnige kleur ook :)
Mooie foto's Mstr! Vind een 206 zelf ook wel leuk, maar zijn nog best prijzig..Van welk jaar is die van jou?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:49:10 #261
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84439510
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:47 schreef Purdey het volgende:
Ik vind jou auto echt heel leuk Piles! Waanzinnige kleur ook :)
Mooie foto's Mstr! Vind een 206 zelf ook wel leuk, maar zijn nog best prijzig..Van welk jaar is die van jou?

Oktober 2000, dus hij wordt bijna 10 jaar.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:56:19 #262
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84439782
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:49 schreef mstr het volgende:

[..]

Oktober 2000, dus hij wordt bijna 10 jaar.

Ziet hij er nog mooi uit! :)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:56:57 #263
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84439808
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:56 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ziet hij er nog mooi uit! :)

Ik vertroetel hem ook. :@
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:18:49 #264
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84440657
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:56 schreef mstr het volgende:

[..]

Ik vertroetel hem ook. :@

And it shows ;)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:21:56 #265
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84440786
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 17:18 schreef Purdey het volgende:

[..]

And it shows ;)

Gewoon regelmatig wassen en poetsen. :)
  zaterdag 24 juli 2010 @ 17:23:27 #266
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84440841
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 16:00 schreef Piles het volgende:

[..]

Die blauwe lucht is toch niet zo speciaal? Tenminste, als ik hier naar buiten kijk :P

Dat niet inderdaad, maar die blauwe lucht is wel erg mooi op de foto gezet http://i669.photobucket.com/albums/vv56/TheMstr/auto/IMG_2586.jpg :)
pi_84444010
Zo, eindelijk zit m'n radio er goed in. Universeel frame was niet zo universeel als gedacht, gelukkig de originele nog gevonden.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 18:58:51 #268
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84444145
Ik ben wel één sierdopje kwijt van m'n wielbouten zag ik vanochtend. :(
Dat wordt even een nieuwe regelen.
pi_84445479
Strak inparkeren is ook even een aandachtspuntje. Voora als m'n vader zegt dat ik het bochtje ervoor ruim moet nemen en ik dus grandioos verkeerd uitkom bij de parkeerplaatsen en hij tijdens het inparkeren en corrigeren keihard RECHT!! RECHT!! begint te roepen en ik denk: 'Wat recht? De auto? Dat doe ik nou toch?' en hij 'STUUR RECHT' bedoelt. Zeg dat dan :{w . Vervolgens een beetje de handrem erop zetten terwijl ik aan het rijden ben en beginnen te miepen dat ik nog wel ergens voor langs had gekund maar dat ik te laat schakel en niet ver genoeg vooruit denk. Nee, henkie (koosnaampje), ik had van tevoren al bedacht dat ik daar niet meer voor langs kwam, vandaar dat ik stil ging staan en hem in z'n één zette :{w . Vervolgens begon hij te knetteren over dat nieuwe rijden, etc etc. Het was gezellig _O-
Tap tap tap
pi_84445586
Hoe houdt je het vol joh :')
pi_84445673
Ik zou hem gaan slaan :') Of schots en scheef neerzetten en uitstappen haha.
pi_84445926
De auto waar ik hem naast wilde zetten stond ook scheef, dus ik had helemaal zoiets van WTF HOE MOET DIT, dacht helemaal dat het aan mij lag _O- .
Trouwens, ik heb altijd geleerd dat je het stuur niet mag draaien als je stilstaat omdat dat slecht is voor de banden, maar daar had ik net dus ook weer mot over.
Tap tap tap
pi_84445971
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:56 schreef CherryLips het volgende:
De auto waar ik hem naast wilde zetten stond ook scheef, dus ik had helemaal zoiets van WTF HOE MOET DIT, dacht helemaal dat het aan mij lag _O- .
Trouwens, ik heb altijd geleerd dat je het stuur niet mag draaien als je stilstaat omdat dat slecht is voor de banden, maar daar had ik net dus ook weer mot over.

Klopt, hoort ook niet. Maar heel af en toe (met heel krap fileparkeren) kun je niet anders. Bij een gewoon parkeervak alleen draaien als je rolt.
pi_84445997
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:45 schreef Piles het volgende:
Hoe houdt je het vol joh :')

Ik reageer ook niet altijd even netjes hoor :') . Als hij begint te miepen gooi ik er gelijk overheen dat ik in ieder geval foto's aan m'n mail kan attachen, maar als ik zo doorga mag ik nooit meer in z'n auto rijden. We waren bij m'n opa en oma langsgeweest (daar parkeerde ik dus voor de deur) en we hadden het erover, dat ik dat zo lastig vond. En m'n oma zei: 'Ja, dat vind je opa ook heel moeilijk hier.' En m'na opa wist nergens van en zei dat het niks voorstelde en dat het raar was dat ik het niet kon zonder aanwijzingen. Hallo, hij rijdt bijna 70 jaar 8)7 . Klein verschil. En hij heeft de laatste paar jaar ook regelmatig deuken, maar dat ligt altijd aan anderen. Familietic geloof ik.
Tap tap tap
pi_84446016
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:58 schreef Piles het volgende:

[..]

Klopt, hoort ook niet. Maar heel af en toe (met heel krap fileparkeren) kun je niet anders. Bij een gewoon parkeervak alleen draaien als je rolt.

Ik moest nu ook drie, vier keer steken om uit dat parkeervak te komen zonder een andere auto en de heg achter me te raken :P
Tap tap tap
pi_84446061
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik moest nu ook drie, vier keer steken om uit dat parkeervak te komen zonder een andere auto en de heg achter me te raken
Dan nog, alleen draaien als je rolt. Maar veel vrouwen doen dat niet, valt gewoon op
pi_84446132
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:00 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan nog, alleen draaien als je rolt. Maar veel vrouwen doen dat niet, valt gewoon op
Ha, deed ik het dus toch goed
Tap tap tap
pi_84454431
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 04:16 schreef JJH het volgende:

[..]

_O_

Maar, ik kan het mis hebben, de 155 is toch allen 'maar' met een 2.5 V6 geleverd?
Late reactie, klopt! Echter is het wel mogelijk een 3.0 uit bijvoorbeeld een gtv of een 166 te halen. Deze motor komt geloof ik uit een GTV.
pi_84459164
Bijna bambi net aangereden, beestje keek ook helemaal niet uit en kreeg de schrik van z'n leven. Goed afgelopen gelukkig door vakkundig stuurwerk ( :D ).

En net even m'n moeders auto verschoven omdat ze heel asociaal geparkeerd stond en ik er niet tussen kon. En maar commentaar geven op hoe ik parkeer :{w
  zondag 25 juli 2010 @ 10:14:01 #280
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84460676
Officieel mag je niet sturen hé, als je stilstaat? Dat vond ik met parkeren nog weleens verleidelijk, maar werd keihard afgestraft. Waarom mag het eigenlijk niet? Slecht voor de auto? Zoals schakelen zonder koppeling?

@House: Ahh, gelukkig is Bambi still alive! O+ Dat jij trouwens herten tegenkomt :') Het laatste hert wat ik hier heb gezien lag verpakt in plastic bij super de boer ;)
pi_84460716
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:14 schreef Purdey het volgende:
Officieel mag je niet sturen hé, als je stilstaat? Dat vond ik met parkeren nog weleens verleidelijk, maar werd keihard afgestraft. Waarom mag het eigenlijk niet? Slecht voor de auto? Zoals schakelen zonder koppeling?

@House: Ahh, gelukkig is Bambi still alive! O+ Dat jij trouwens herten tegenkomt :') Het laatste hert wat ik hier heb gezien lag verpakt in plastic bij super de boer ;)
Ook wel bekend als droog sturen. Je staat alles heel zwaar te belasten, en de banden ga je wringen. En ook de stuurpomp, stuurhuis enz enz.
pi_84460744
Volgens mij draai je gewoon je banden naar de klote dan. Bedoel pak maar is een skatewieletje en ga dan gewoon rond draaien, schaaft kapot, terwijl als je rolt en dan draait ie gewoon meedraait. Beetje lastig uit te leggen maar daar doet het mij aan denken. En ik denk dat het ook niet zo goed is voor waar de banden aan vast zitten, omdat je veel meer kracht er op moet zetten dan wanneer je rolt.
  zondag 25 juli 2010 @ 10:22:06 #283
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84460776
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:17 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Ook wel bekend als droog sturen. Je staat alles heel zwaar te belasten, en de banden ga je wringen. En ook de stuurpomp, stuurhuis enz enz.
Aha, het klinkt eigenlijk heel logisch :) Maar niet doen dan ;)
pi_84464913
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:22 schreef Purdey het volgende:

[..]

Aha, het klinkt eigenlijk heel logisch :) Maar niet doen dan ;)
Je merkt het meestal als je het probeert. Alles voelt heel zwaar aan als je stilstaat maar als je al een beetje rolt merk je al dat het veel soepeler gaat.

Ben net terug van een rondje rijden samen met m'n broer was echt geweldig! Het weer was alleen wat minder maar we hebben genoeg stukken even kunnen planken :9~
pi_84469571
quote:
Op zondag 25 juli 2010 10:14 schreef Purdey het volgende:

Ik had het ook nooit verwacht.. je ziet die bordjes overal wel altijd maar ik heb nog nooit in m'n leven zo'n beest op de weg gezien. Zou 't vakantietripje ook mooi verpesten als ik 'm zou raken, en de afterparty ook nog. }:|
pi_84469837
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik had het ook nooit verwacht.. je ziet die bordjes overal wel altijd maar ik heb nog nooit in m'n leven zo'n beest op de weg gezien. Zou 't vakantietripje ook mooi verpesten als ik 'm zou raken, en de afterparty ook nog. }:|
Die bordjes zijn niet alleen voor herten hè _O-
pi_84470006
Ha, ik vond al dat er een topicreeks ontbrak in MyAt. Deze dus. :D

Over herten gesproken.. Twee nachten geleden (rond een uur of 3) een aanrijding gehad met een ree... Ik reed ~60 km/u, heb nog deels uitgeweken maar heb hem met mijn rechtervoorkant geraakt.

Eindstand, ree dood (ingewanden lagen er grootendeels uit), "chrome" accenten (kunststof dus) aan de rechtervoorkant van m'n C30 eraf en allemaal platen uit hun plaats geschoten.

Kutbeesten. -O-
  zondag 25 juli 2010 @ 16:15:34 #288
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84470539
quote:
Op zondag 25 juli 2010 15:57 schreef SinofEnvy het volgende:
Ha, ik vond al dat er een topicreeks ontbrak in MyAt. Deze dus. :D

Over herten gesproken.. Twee nachten geleden (rond een uur of 3) een aanrijding gehad met een ree... Ik reed ~60 km/u, heb nog deels uitgeweken maar heb hem met mijn rechtervoorkant geraakt.

Eindstand, ree dood (ingewanden lagen er grootendeels uit), "chrome" accenten (kunststof dus) aan de rechtervoorkant van m'n C30 eraf en allemaal platen uit hun plaats geschoten.

Kutbeesten. -O-
Ahhh, wat zielig voor dat beestje ;( En natuurlijk ook voor je auto, sorry..Wat heb je met hem gedaan? :@

@House: Ja, die borden ken ik wel van vakanties als ik in Gelderland was. De enige borden die je hier af en toe ziet zijn de 'Pas op voor ganzen' borden. En een keer besloot er een hele familie eend over te steken, dat was zo lief O+ Moeder-eend voorop, en daarachter 7 kleine eendjes O+
pi_84471938
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ahhh, wat zielig voor dat beestje ;( En natuurlijk ook voor je auto, sorry..Wat heb je met hem gedaan? :@
Dat beest lag met ingewanden en al dood aan de kant, dus ik heb de politie gebeld (is verplicht..) en er is een dierenambulance gekomen. Het beest was al morsdood.
  zondag 25 juli 2010 @ 18:14:32 #290
62419 CherryLips
chocoholic
pi_84474416
Bambi's moeder ;(

Hier zie je die borden regelmatig, je moet hier ook uitkijken voor wilde zwijnen enzo :D .
Tap tap tap
pi_84475571
Wij hebben hier hoogstens een verdwaald schaap :{
pi_84475611
Tellen verdwaalde Duitse toeristen ook?

nee, nog nooit geraakt :')
pi_84476017
Ohja, nog meer gepruts van vannacht! :') In plaats van groot licht kreeg ik het telkens voor elkaar om m'n ruit te besproeien. _O-
pi_84476063
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ohja, nog meer gepruts van vannacht! :') In plaats van groot licht kreeg ik het telkens voor elkaar om m'n ruit te besproeien. _O-
Ik had het van de week andersom :@
pi_84476198
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:58 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik had het van de week andersom :@
We moeten van auto ruilen dus :D
  zondag 25 juli 2010 @ 19:12:27 #296
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84476594
quote:
Op zondag 25 juli 2010 17:02 schreef SinofEnvy het volgende:

[..]

Dat beest lag met ingewanden en al dood aan de kant, dus ik heb de politie gebeld (is verplicht..) en er is een dierenambulance gekomen. Het beest was al morsdood.
Wat netjes van je! Hoeveel zouden er niet gewoon klakkeloos zijn doorgereden? Ik wist trouwens al niet eens dat je verplicht bent de politie te bellen :@ Ik ben dan ook een verwend stadskind :P

quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Haha, ik moest hardop lachen _O-
Geen nachtelijke ritjes meer voor House, voordat er echte slachtoffers gaan vallen :')
pi_84477766
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:12 schreef Purdey het volgende:
Wat netjes van je! Hoeveel zouden er niet gewoon klakkeloos zijn doorgereden? Ik wist trouwens al niet eens dat je verplicht bent de politie te bellen :@ Ik ben dan ook een verwend stadskind :P
Deze wist ik ook niet! Goed om te weten ^O^

quote:

Haha, ik moest hardop lachen _O-
Geen nachtelijke ritjes meer voor House, voordat er echte slachtoffers gaan vallen :')
En dat terwijl ik vannacht weer moet rijden. :')
  zondag 25 juli 2010 @ 19:44:58 #298
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84477943
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Deze wist ik ook niet! Goed om te weten ^O^
[..]

En dat terwijl ik vannacht weer moet rijden. :')
En over wat voor traject praten we dan House? Dan kijk ik of er nog strobalen neergelegd kunnen worden ;)
pi_84478504
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:44 schreef Purdey het volgende:

[..]

En over wat voor traject praten we dan House? Dan kijk ik of er nog strobalen neergelegd kunnen worden ;)
hahaha enschede -> raalte
  zondag 25 juli 2010 @ 20:02:11 #300
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84478594
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:59 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

hahaha enschede -> raalte
Ah, gelukkig, je rijdt naar huis. Lijkt me voor iedereen het beste, zelfs voor de herten onder ons ;)
Dat is een behoorlijk stuk, geen idee of er op dit uur en deze dag nog zoveel strobalen beschikbaar zijn. Doe voorzichtig :*
  zondag 25 juli 2010 @ 20:07:11 #301
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84478803
Er moet trouwens dadelijk weer een nieuwe TT komen, iemand suggesties?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')