En haal jij eerst morgen je rijbewijs maar eens pikquote:
Ooooh ja, schoenen! Ik loop graag op hakken, maar toen ik een keer rijles had, en die dingen per ongeluk aan had, toen bleef ik steeds hangen met de koppelingquote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou nog standaard een paar schoenen in de auto hebben voor de zomer, ik weet niet of ik kan rijden met slippers
Volgens mij is het in sommige landen zelfs verbodenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:27 schreef JJH het volgende:
Ik kan dus echt niet rijden met slippers aan hè? Ik kom altijd in alle mogelijke rangen en standen klem te zitten met die dingen. Met blote poten rijden lost dit probleem op.
O, dat weet ik niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Volgens mij is het in sommige landen zelfs verboden
Ik kan me meer dan voldoende situaties voorstellen waar ik heel blij van zo'n hesje ga worden, er zijn zelfs landen waar het verplicht is.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:40 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
[..]
en buiten de auto bij pech hoef je hem ook niet aan.
en als je hem aandoet zit het kut.
maar kan je uit veiligheid doen, en voor je levensverwachting,
of misschien niet, want de vraag is dus of de extra inspanning om zon ding bij pech aan te doen, en de extra onhandigheid en inspanning om zon ding te dragen, meer tijd aftrekt van je levensverwachting, dan je erbij krijgt omdat je misschien wat minder snel wordt gewond/doodgereden.
kansberekening weet je wel.
jammer dat er nogal veel factoren meespelen, om een complete berekening te maken.
ik denk gewoon zeer realistisch
edit:
nog even een fictief verhaal, wat er dus van je verwacht wordt in Nederland.
je rijdt op een mooie dag, op een mooie weg ergens in nederland. lichten aan, terwijl het dag is, want je bent voorzichtig. auto tip top in orde.
je rijd precies de maximum snelheid, want dat wordt natuurlijk verwacht van je.
te traag rijden mag niet, te snel ook niet.
auto tip top in orde, denk je althans, want dan besluit je de voorruit te gaan schoonsproeien met de ruitenwissersproeiers. omdat er lijken op komen. is je ruitensproeistof ineens op !!!
oei oei (!!!!)
meteen stoppen dus, want met leeg ruitenwisservloeistofreservoir mag je niet rijden in nl.
alarmlichten aan
in de auto je veiligheidshesje aan trekken
uitstappen
gevarendriehoek op correcte afstand achter de auto zetten.
motorkap open, en vloeistof bijvullen(die je natuurlijk ook bij je hebt(misschien handige tips voor de burgers hier, want dit kan jou ook overkomen))
ik moet het even afmaken nu ook...
alles controleren of auto weer tip top in orde is, en je weer veilig kan vertrekken.
maar wel een afspraak maken bij de garage, om de auto helemaal na te lopen, en ook te controleren of de vloeistof wel goed is bijgevult.
opruimen
en weer verder rijden.
goedzo. zo hebben we alles " goed burgerlijk " gedaan
Ik zou er niet eens op in gaan, komt toch alleen maar onzin uitquote:
Whehequote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:45 schreef L0we het volgende:
Wat ook handig is, is dat je van tevoren weet waar de verschillende vloeistoffen bijgevuld moeten worden... Vanmiddag zag ik een dametje met de motorkap openstaan, bleek dat ze olie wilde bijvullen, maar dat per ongeluk in het koelvloeistofreservoir had gegooid... Haar tweede optie was dan het reservoir voor de remvloeistof...![]()
Heb je geen boekje?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef Empathologica het volgende:
Met m'n ttt heeft mijn rij-instructeur wel ff uitgelegd waar alles zat en hoe het moest enzo (incl. demonstratie) en moest ik zelf ook olie peilen, maar nu kan ik het bij m'n eigenste auto niet vinden waar alles zitZo stom, bij zijn auto stonden er kei duidelijke tekentjes op dat je precies zag wat waar zat. Maar dat uitzoeken staat op mijn to-do lijstje, samen met olie verversen en oliefilter monteren.
Kom maar eens langs, doen we het samen. Kun je het de volgende keer zelf.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb je geen boekje?
Ik heb het ook geleerd trouwens, maar heel snel want het regende hard en het was donker
Dat olie verversen en filters wisselen wil ik ook leren, scheelt weer een kleine beurt
Een workshop-drive-in?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kom maar eens langs, doen we het samen. Kun je het de volgende keer zelf.
Hahahahaaa, ja zoiets.quote:
Zeg, wat een gastvrijheid. Ik had met een username als de jouwe toch minstens verwacht dat er potten met koffie op ons stonden te wachtenquote:
Of voor iedereen een pakje shagquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zeg, wat een gastvrijheid. Ik had met een username als de jouwe toch minstens verwacht dat er potten met koffie op ons stonden te wachten
Oeh niks opwindender dan een vrouw die shag rooktquote:
Ik zit constant aan een slof shag te denken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zeg, wat een gastvrijheid. Ik had met een username als de jouwe toch minstens verwacht dat er potten met koffie op ons stonden te wachten
Nou, dan komen we naar jou toequote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:17 schreef JJH het volgende:
Ik kan het al. Mag ik dan ook komen?
[..]
Ik zit constant aan een slof shag te denken.
Ik heb er welgeteld 3. Waarvan 1 met hele foute muziek; vengaboys en jamaiquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Viezze het volgende:
CD'sDe auto van mijn ouders ligt vol met mijn cd's, terwijl ik er amper in rij
Ik heb de laatste tijd vaak RadioNL aanstaan, raampjes open, stereo op 20.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:08 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik heb er welgeteld 3. Waarvan 1 met hele foute muziek; vengaboys en jamai
Een HDD ingebouwd in de auto heeft zo ook zijn voordelenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Viezze het volgende:
CD'sDe auto van mijn ouders ligt vol met mijn cd's, terwijl ik er amper in rij
Zoveel materiaal heb je niet nodig toch? Sleutel voor de carterplug, bakkie om de olie op te vangen, nieuw ringetje voor de carterplug, en evt zo'n wurgding voor het oliefilter.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:20 schreef JJH het volgende:
[..]
Ho, maar materiaal heb ik thuis niet!
Wel koffie.(of thee.)
Das zeker waar! Ik heb een laptop liggen die ik in wil gaan bouwen voor muziek en navigatie. Maar dat wordt een beetje een meerjarenplan ben ik bang.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:14 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Een HDD ingebouwd in de auto heeft zo ook zijn voordelen![]()
Moet zeker wel te doen zijn, maar als ik onder de auto moet zijn heb ik hem toch liever op een paar assteunen staan ipv zo'n gammel pech-krikje. Verder kun je, zeker bij mijn auto, wel overal bovenaf bij.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Zoveel materiaal heb je niet nodig toch? Sleutel voor de carterplug, bakkie om de olie op te vangen, nieuw ringetje voor de carterplug, en evt zo'n wurgding voor het oliefilter.
Als je dan toch bezig gaat met eigen onderhoud kan je ook wel leren de boogjes te vervangen. Dan heb je een complete kleine beurt die je zelf kan gaan doen.
Moet wel te doen zijn toch, een beginnerscursus klein onderhoud?
Ik heb genoeg spul staan, 6 assteunen, al heb je die bij de meeste auto's niet nodig om de olie te verversen. Sleutel voor de carterplug heb ik wel in 2voud, zelfde als een bougiesleutel. Daarnaast zijn die dingen onder een 10tje, en toch wel erg handig als je je eigen onderhoud een beetje wil gaan doenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:21 schreef JJH het volgende:
[..]
Moet zeker wel te doen zijn, maar als ik onder de auto moet zijn heb ik hem toch liever op een paar assteunen staan ipv zo'n gammel pech-krikje. Verder kun je, zeker bij mijn auto, wel overal bovenaf bij.
Dan nog mis ik een boel, ik kom niet veel verder dan wat binnenhuisgereedschap. Dwz een accuboortje en een schroevendraaier.
Binnenkort heb ik trouwens wel de beschikking over een redelijk ingerichte garage.
Verstandig, heb wel es gehad dat een auto van de krik gleed met mij er onder.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:21 schreef JJH het volgende:
[..]
Moet zeker wel te doen zijn, maar als ik onder de auto moet zijn heb ik hem toch liever op een paar assteunen staan ipv zo'n gammel pech-krikje.
Heb het gewoon het liefst als op mn pc, een lekker ruime keuze, dat je alles op kan zetten wat je wilquote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:45 schreef Purdey het volgende:
Noem je dat behelpen l0we, een 12 cd-wisselaarIk heb van de week op m'n stereo-toren cd's over zitten spelen op casettebandjes die ik uit het stof had gehaald
Das inderdaad heel verstandig ja! ik gebruik ook altijd oprijbokjes of assteunen als ik er onder bezig ga, en dat was nogal wat de laatste tijd...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Verstandig, heb wel es gehad dat een auto van de krik gleed met mij er onder.
Heb veel geluk gehad, ik lag alleen maar klem en de buurman heeft me bevrijd.
Vanaf toen: altijd assteunen!
Hehe, ik mag een uur enkele reis, als het mee zit. Dan wordt je wat kieskeuriger...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:48 schreef Piles het volgende:
MP3-speler aan de radio
Alleen van en naar mn werk draai ik gewoon een cd, dat is maar 5 minuten
Afgelopen jaar 2 a 3 keer per week 45 minuten enkele reis, dan is mp3-speler wel lekkerquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:51 schreef L0we het volgende:
[..]
Hehe, ik mag een uur enkele reis, als het mee zit. Dan wordt je wat kieskeuriger...
Ik werk een hele dag met 3FM, ben blij als ik thuis/auto ff wat anders kan luisterenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:54 schreef JJH het volgende:
Ik luister echt heel vaak radio, ik heb wel een crapload aan cd's in de auto liggen maar ik luister er nooit naar.
Goeie vraagquote:Trouwens, zou er animo zijn voor zo'n sleuteldag?
Wat mij betreft wel, ik kan wel de nodige uitleg geven, en heb ook'wel wat' gereedschap beschikbaar.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:54 schreef JJH het volgende:
Ik luister echt heel vaak radio, ik heb wel een crapload aan cd's in de auto liggen maar ik luister er nooit naar.
Trouwens, zou er animo zijn voor zo'n sleuteldag?
Ohja, bedenk me nu dat ik nog zo'n fm transmitter heb liggen, morgen eens kijken of hij het nog een beetje doetquote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Afgelopen jaar 2 a 3 keer per week 45 minuten enkele reis, dan is mp3-speler wel lekker![]()
Meestal een podcast dan, anders hoor ik nog steeds dezelfde muziek
Ik weet niet waar iedereen vandaan komt, maar ik weet wel dat er door het land heen garages zijn die je kunt huren om aan je eigen auto te sleutelen. Lijkt me handig om zoiets een beetje centraal af te spreken.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 22:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Afgelopen jaar 2 a 3 keer per week 45 minuten enkele reis, dan is mp3-speler wel lekker![]()
Meestal een podcast dan, anders hoor ik nog steeds dezelfde muziek
[..]
Ik werk een hele dag met 3FM, ben blij als ik thuis/auto ff wat anders kan luisteren
[..]
Goeie vraag
Als het bij jou in de buurt is, ben ik er niet iig
Dat verbazen zal je tot in lengte van dagen blijven doen. Ik vraag me zeer regelmatig af waar de neuk andere weggegebruikers mee bezig zijn. En dat tweede.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:05 schreef Henkhimself het volgende:
Zo, ik heb morgen precies twee weken mijn rijbewijs. Ik moet zeggen het bevalt me heel erg, heb nog steeds geen boetes en ik heb toch wel aardig doorgereden. Ook het weekje vakantie ging allemaal goed zonder enige kansloze acties. Wat me wel is opgevallen is het grote aantal idioten op de weg, het blijft me verbazen. En volgens mij heeft half Nederland ook geen benul waar de richtingaanwijzer zit. Dit is vooral op rotondes echt rampzalig soms![]()
Maarja, gelukkig vergeet je die "ergernissen" al snel als je een leeg stukje heb waar je je even uit kan leven
Voor een eerste keer kan je ook goed op een pleintje ergens afspreken. Als je je beperkt tot het vervangen van olie + filter, boegies en luchtfilter lijkt me zo'n garage aardig overbodig.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:07 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik weet niet waar iedereen vandaan komt, maar ik weet wel dat er door het land heen garages zijn die je kunt huren om aan je eigen auto te sleutelen. Lijkt me handig om zoiets een beetje centraal af te spreken.
Daar zijn dan ook gelijk bruggen e.d. zodat je ook eens de andere kant van je auto kunt bekijken en controleren.
Vanwaar de keuze van een automaat? Ik vind juist de mogelijkheid om terug naar z'n 2 te gaan en dan vol vermogen de snelweg op de knallen één van de leukste bezigheden van het hele autorijdenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:25 schreef The6thgate het volgende:
Yeah ik heb m'n auto(colt 1.6 gli automaat). Gelijk een ritje Utrecht - Maastricht gemaakt vanavond. Een 1.6 is toch wel relaxt als je snel even wilt invoegen. Nadeel is dat het me wel meteen bijna een halve tank kost
![]()
Ik snap nu ook waarom ie niet doorschakelde bij de 80...er komt daarna gewoon geen versnelling meerHarder dan 120 ga ik er ook niet mee rijden want dan maakt het zo'n herrie dat ik haast bang ben dat ie in de fik vliegt ofzo. Binnenkort maar eens een monteur naar laten kijken of die nog dringende zaken kan vinden.
Psies, het huren van dure ruimte is lang niet altijd nodig.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:15 schreef L0we het volgende:
[..]
Voor een eerste keer kan je ook goed op een pleintje ergens afspreken. Als je je beperkt tot het vervangen van olie + filter, boegies en luchtfilter lijkt me zo'n garage aardig overbodig.
Ik kom uit de buurt van ede.
Bij een automaat gaat dat ook leuk hoor, als hij een kickdownfunctie heeftquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:28 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Vanwaar de keuze van een automaat? Ik vind juist de mogelijkheid om terug naar z'n 2 te gaan en dan vol vermogen de snelweg op de knallen één van de leukste bezigheden van het hele autorijden
Toch heb ik liever zelf de controle, niet dat ik moet wachten totdat de auto zin heeft om aan de lat te gaan. Maarja, verschil moet er wezenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Bij een automaat gaat dat ook leuk hoor, als hij een kickdownfunctie heeft
Maar handbak heeft toch echt wel mijn voorkeur.
Bij mij gaat invoegen af en toe veel te traag naar mijn zin, maargoed, ik doe mijn best
Heb je al iets op het oog?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:38 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Toch heb ik liever zelf de controle, niet dat ik moet wachten totdat de auto zin heeft om aan de lat te gaan. Maarja, verschil moet er wezen![]()
Ik heb onwijs zin om m'n eigen auto op te gaan halen. Hopelijk gaat het niet te lang duren...
Zo'n loods is ideaalquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:38 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb nog wel een grote loods te leen?En volgens mij staat er nu ook een brug in.
En na mailtje van vanavond ben ik blij dat ik een auto heb, mailtje over vrijgezellenfeest... Van mij uit naar A, vandaar uit naar B, dan weer naar C, weer naar D en dan weer naar huis. En ik hoef het niet meer met het ov te doen of met anderen mee te rijden
geen bewuste keuze, maar kwam toevallig op mn pad. Aangezien ik vanuit utrecht kom zal het veel filerijden worden en dan is een automaat zo gek nog nietquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:28 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Vanwaar de keuze van een automaat? Ik vind juist de mogelijkheid om terug naar z'n 2 te gaan en dan vol vermogen de snelweg op de knallen één van de leukste bezigheden van het hele autorijden
Koop is al rond zelfs, als je het een koop mag noemen. Mijn oudste broer koopt een gloednieuwe auto en verkoopt zijn oudere aan de middelste hier. En de middelste verkoopt zijn auto weer aan mijquote:
quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:25 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Koop is al rond zelfs, als je het een koop mag noemen. Mijn oudste broer koopt een gloednieuwe auto en verkoopt zijn oudere aan de middelste hier. En de middelste verkoopt zijn auto weer aan mijMaar moeten nog een paar dingetjes gebeuren voordat ik hem mag gebruiken. Eerst moet hij opnieuw gechipped worden omdat er nieuwe nokkenassen in gaan. Ook moet er een nieuwe fuseekogel op. Gelukkig wordt dat allemaal geregeld aangezien mijn broer zelf monteur is dus daar hoef ik me geen zorgen over te gaan maken.
Het wordt een Alfa Romeo 155 2.0 16v echt een plaatje van een auto
He, das in de buurt. Pas maar op voor een zwarte saxo mocht je een x de rijn over gaanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:15 schreef L0we het volgende:
[..]
Voor een eerste keer kan je ook goed op een pleintje ergens afspreken. Als je je beperkt tot het vervangen van olie + filter, boegies en luchtfilter lijkt me zo'n garage aardig overbodig.
Ik kom uit de buurt van ede.
Hehe, ik zal goed oppassenquote:Op woensdag 21 juli 2010 07:46 schreef Puala het volgende:
[..]
He, das in de buurt. Pas maar op voor een zwarte saxo mocht je een x de rijn over gaan
Bennekom eigenlijk, maar dat moet je toch altijd uitleggen...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:57 schreef CherryLips het volgende:
Ede? Ik zou maar uitkijken voor grijze Nissans als ik jou was.
Bennekom is hier de brug over dus daar rij ik ook weleensquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Bennekom eigenlijk, maar dat moet je toch altijd uitleggen.... Grijze nissans staan genoteerd
.
Nog even, dan kan er een 'fokker gespot' topic worden geopend
Ah, das super! geweldige auto, alleen niet heel economisch ben ik bang...quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:25 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Koop is al rond zelfs, als je het een koop mag noemen. Mijn oudste broer koopt een gloednieuwe auto en verkoopt zijn oudere aan de middelste hier. En de middelste verkoopt zijn auto weer aan mijMaar moeten nog een paar dingetjes gebeuren voordat ik hem mag gebruiken. Eerst moet hij opnieuw gechipped worden omdat er nieuwe nokkenassen in gaan. Ook moet er een nieuwe fuseekogel op. Gelukkig wordt dat allemaal geregeld aangezien mijn broer zelf monteur is dus daar hoef ik me geen zorgen over te gaan maken.
Het wordt een Alfa Romeo 155 2.0 16v echt een plaatje van een auto
Haha, om nu als een zit naar elke grijze Nissan te zwaaien vind ik ook weer zo watquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bennekom is hier de brug over dus daar rij ik ook weleens
Nou dat valt nog reuze mee eigenlijk! Als je het niet te gek maakt kan je zo 1 op 10 of misschien zelfs 1 op 12 halen! En dat voor zo'n rappe auto die nou niet bepaald licht isquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Ah, das super! geweldige auto, alleen niet heel economisch ben ik bang...
Snelweg op met een 0,8? Ik zou het persoonlijk niet durvenquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:27 schreef Purdey het volgende:
Even een typische vrouwenvraag, want ik heb er simpelweg geen verstand/gevoel voor:
Wat voel je als je een auto koopt met een 0,8 motor? Ik had rijles in een 1.8 auto, momenteel zelf een 1.6
Maakt het meer herrie? Is het meer een stadsautootje, kun je er mee de snelweg op, of begint ie dan hard te lachen?
Je moet het natuurlijk wel taktisch aanpakken. Als je geen vermogen hebt moet je dus al vol de bocht nemen bij de oprit van de snelweg. Dan kan je met een beetje geluk met 100 invoegenquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:49 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb een 1,4 en betwijfel het van die al of ik daar de snelweg mee op kom
En als ik er op kom denk ik dat veel mensen zich er aan ergeren (en ik ook want ik hou van doorgassen)
Je voelt weinig. Top van dat soort dingetje ligt vaak op 140/145.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:27 schreef Purdey het volgende:
Even een typische vrouwenvraag, want ik heb er simpelweg geen verstand/gevoel voor:
Wat voel je als je een auto koopt met een 0,8 motor? Ik had rijles in een 1.8 auto, momenteel zelf een 1.6
Maakt het meer herrie? Is het meer een stadsautootje, kun je er mee de snelweg op, of begint ie dan hard te lachen?
Als je er weinig mee op de snelweg komt is het prima hoor. En zuinig en goedkoop in de wegenbelasting ook!quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:49 schreef Purdey het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal! Kijk momenteel vooral naar Micra's en die liggen rond de 1.3
Teminste, de meeste. Sommige zijn ook 1.0
Dit ging indd toevallig over een Daewoo MatizHad een hele mooie gezien, maar ze hebben allemaal een 0.8 motor. En iets in mij zei dat dat niet verstandig was
Ik wil wel de snelweg op eigenlijkquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:51 schreef JJH het volgende:
[..]
Als je er weinig mee op de snelweg komt is het prima hoor. En zuinig en goedkoop in de wegenbelasting ook!
Waarschijnlijk voel je helemaal nietsquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:27 schreef Purdey het volgende:
In theorie heb je gelijk, maar de praktijk (zoals ook in de review hierboven blijkt) valt het allemaal best wel mee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:02 schreef EMCioran het volgende:
Een 0,8, zoals bv. een Daewoo Matiz met drie cilinders heeft dus maar 0,26 l inhoud per cilinder. In die (mini) cilindertjes wordt een mengsel van brandstof en lucht verbrand en dat proces zorgt ervoor dat de zuigers gaan bewegen die vervolgens via de drijfstangen de krukas aandrijven.
Een 4 cilinder 1.6 motor heeft al 0,4 l per cilinder, een 1.8 nog iets meer. Door de grotere cilinder kan er een grotere verbranding plaatsvinden, en hoeft dit dus in theorie minder vaak te gebeuren dan bij een 0.8 om tot dezelfde prestatie te komen (volgens mij dan hoor)
Die 0,8 moet dus heel hard werken om vooruit te komen (een Matiz weegt wel maar 750 kg ofzo, dat dan weer wel). Voor geregeld snelweg-gebruik is dit niet zo comfy zeg maar
Geloof me, remmen gaat écht sneller, ook als je wat extra vermogen hebt!quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:09 schreef Henkhimself het volgende:
Bovendien is het gewoon lekker een beetje vermogen te hebben. Dat je wél dat gaatje kan gebruiken of dat je wél even het gas erop kan zetten als meneer de vrachtwagenchauffeur je niet ziet en jouw kant op komt.
Hangt natuurlijk ook van de situatie af hé. Ik heb het al een keer gehad dat remmen ook geen optie was ( iets met bumperklevers ofzo...quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Geloof me, remmen gaat écht sneller, ook als je wat extra vermogen hebt!.
Zullen we dat de mensheid maar niet aandoenquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:59 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet ook eens even de snelweg oefenen.
Ja, zo'n micra 1.3 lijkt me net iets meer ballen hebben. Toyota aygo is te gek, maar voor mijn budget totaal onverantwoordquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:01 schreef EMCioran het volgende:
0-100 doet ie in 17 seconden. Een Micra 1.3 tot 1996 doet er 12 seconden over, dat is toch wel een heel groot verschil. Een Micra 1.0 heeft wel weer een dikke 16 seconden nodig.
Ik zou me in zo'n 1.3 toch net even wat prettiger voelen. Met zo'n 0.8/1.0 mag je bij iedere oprit maximaal doorjanken in een lage versnelling, da's echt niet lekker. Als je nou 1x per maand een stukje snelweg pakt maakt het niet zoveel uit, maar als je er vaker rondtuft zou ik geen 1.0 nemen.
Een recentere 1.0 (Peugeot 107, Aygo e.d) zit rond de 13 sec. zie ik, maar die zijn natuurlijk echt een heel stuk nieuwer.
Ik heb twee korte stukjes op de snelweg gereden en beide keren was het zo rustig dat het invoeren geen ene ruk voorsteldequote:Op woensdag 21 juli 2010 15:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zullen we dat de mensheid maar niet aandoen
Ik ben na m'n examen ook de snelweg niet meer op geweest, moet ik toch weer eens doen.
Sommige dingen doe ik bewust niet omdat ik niet in een eigen auto rij, netals parkeren, dat probeer ik te vermijden door 6 rondjes te rijden tot ik een parkeerplek heb gevonden die vrij van allerlei andere boosaardige auto's is
Eerste advies wat ik kreeg van m'n broers(al zijn het niet de beste voorbeeld coureurs...quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:35 schreef Purdey het volgende:
Dat is wel lekker, als het rustig is. Als het heel druk is ook, want dan rijd iedereen toch heel langzaam
Afritten naar andere stukken snelweg was altijd een succes met rijles. Gewoon lekker in z'n 5 door zo'n loeischerpe bocht met een km of 100. M'n instructeur dacht vaak dat ik levensmoe was
Autorijden is heel vermoeiend. Was na rijles altijd best wel 'moe' van het concentreren. Toen de auto van de week tot 4 keer toe afsloeg voor hetzelfde stoplicht dacht ik even dat ik de auto niet meer aan de praat zou krijgen. En wat zullen de mensen achter me wel niet hebben gedacht?! Stel, je staat voor een rood licht dat naar groen gaat, en je ziet toch 4 keer de eerste auto optrekken en weer stilvallen, en op het laatste moment door rood rijden, dan vraag je je toch af wat voor een figuur achter dat stuur zit?
Nah, dat is niet echt autorijden vind ikquote:
Als forens zou ik ook zeker een automaat nemen, maar voor nu vind ik schakelen ook veel te leuk. Al gaat het heel soms nog mis (je moet het ook niet te snel willen doenquote:
Ach, valt best wel mee hoorquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:25 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, zo'n micra 1.3 lijkt me net iets meer ballen hebben. Toyota aygo is te gek, maar voor mijn budget totaal onverantwoordEn vind het ook zonde om daar mee te beginnen. Wat ik vanmiddag zag was een Fiat Seicento, dáár zou ik me echt niet relaxed in voelen
Een klein, complact koekblikje met een stuurtje. Daar zou ik écht de snelweg niet mee op durven
Waarom stop je niet gewoon bij 50, laat je die kerel je rechts voorbij rijden, en ga je daarna weer naar rechts?quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik reed net naar een stoplicht, twee banen voor rechtdoor. Licht stond op groen, maar op de rechterbaan stond een touringcar die niet weg kwam. Dus ik wisselen naar de linkerbaan, erlangs, wil ik weer naar rechts, gaat die kerel rechts van me ineens harder rijden en me rechts bijna inhalenIk moest 70 rijden (waar je 50 mag) omdat die kerel me er niet voor liet
Maar ja, had ik dan achter die touringcar moeten blijven? Dan stond ik er nu nog.
Dat vind ik ongeveer het enige voordeel aan een automaatquote:
Maar wel lekker comfortabel, en zeker die CVT's, zalig man!quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:01 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nah, dat is niet echt autorijden vind ik
Er kwam nog een hele rits achterlangs die ook 70 reden zover ik kon zienquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:12 schreef L0we het volgende:
Waarom stop je niet gewoon bij 50, laat je die kerel je rechts voorbij rijden, en ga je daarna weer naar rechts?
[..]
Wat een nsb'ers! Maar gelukkig is het geen cabrio en dat je je dak open had...quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik zou weten wie 't gedaan heeft
Accu rot?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:29 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Maar wel lekker comfortabel, en zeker die CVT's, zalig man!
Een handgeschakelde bak vind ik erg oncomfortabel omdat je van optrekken naar nul en terug naar optrekken gaat![]()
Ik heb nooit met een manuele gereden, sinds een jaar rij ik automaten, en ik zou echt niets anders meer willen!
Overigens wil onze Avensis niet meer starten, je hoort een tikkend geluid![]()
Ach, das gewoon pech hebben danquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er kwam nog een hele rits achterlangs die ook 70 reden zover ik kon zien. Die hadden hetzelfde trucje gedaan als ik maar konden al wel gelijk naar rechts.
Gisteren nog meer dan 200km gereden (autostrade), normaal zou de batterij dus opgeladen moeten zijn. Airco stond wel de hele tijd aan maar toch.quote:
Zo, wat een bende House! Geen vrienden in de buurt gemaakt?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik zou weten wie 't gedaan heeft
Ik was eigenlijk van plan om 'm over twee weken te wassen net voordat ik op vakantie ga, maar nu moest ie dus wel even snel door de wasstraat heen. Primitieve apen dit!quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zo, wat een bende House! Geen vrienden in de buurt gemaakt?
Moet je 'm toch vaker gaan wassen dan dat de bedoeling was
Probeer eens het volgende: lampen aan, iemand voor de auto laten kijken naar de lampen. Als ze uitvallen op het moment van starten is je accu leeg of overleden.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Gisteren nog meer dan 200km gereden (autostrade), normaal zou de batterij dus opgeladen moeten zijn. Airco stond wel de hele tijd aan maar toch.
Het tikkende geluid zou van het startrelais zijn.
Als je de motorkap opendoet zie je dat de startmotor niet volledig rondraait, dus vermoedelijk is die kapot ofzo.
Ik ga er niet zelf aan beginnen prutsen, ik ken er ook niets van, morgen maar eens een garage opzoeken (500m verder is er eentje)
Pure jaloezie, hebben zelf geen auto en geen idee wat voor waarde zoiets heeft.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk van plan om 'm over twee weken te wassen net voordat ik op vakantie ga, maar nu moest ie dus wel even snel door de wasstraat heen. Primitieve apen dit!
Exactly.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Pure jaloezie, hebben zelf geen auto en geen idee wat voor waarde zoiets heeft.
Oeh nice Housequote:Op woensdag 21 juli 2010 18:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Exactly.
Wel zin in de 2300km naar het oostblok straks
Héérlijkquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:40 schreef Purdey het volgende:
[..]
Oeh nice House![]()
Rijd het verder lekker, je Lancer?
Nice!quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Exactly.
Wel zin in de 2300km naar het oostblok straks
Eerste stop in Berlin, dan naar Wroclaw een paar dagen vervolgens naar Czestochowa (familietripje, en kijken hoe 't veranderd is in 10 jaar tijd) en dan terug via Praag. Niet heeeel bijzonder maar wel leukquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Nice!. 2300 km is aardig wat, waar ga je naar toe?
* L0we zit af te tellen tot Zuid Frankrijk (aankomende zaterdag)
Ik vermoed toch de accu hoor. Als je start trekt de startmotor namelijk aardig wat stroom in één keer. Dat gaat echt hard en zo gauw als de accu niet meer genoeg kracht heeft om de startmotor rond te krijgen kapt die startmotor er dus mee, na een halve slag ofzo. Een gezonde accu zit normaal op een volt of 13, zonder dat de motor draait, als ie draait zo ongeveer 14.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Gisteren nog meer dan 200km gereden (autostrade), normaal zou de batterij dus opgeladen moeten zijn. Airco stond wel de hele tijd aan maar toch.
Het tikkende geluid zou van het startrelais zijn.
Als je de motorkap opendoet zie je dat de startmotor niet volledig rondraait, dus vermoedelijk is die kapot ofzo.
Ik ga er niet zelf aan beginnen prutsen, ik ken er ook niets van, morgen maar eens een garage opzoeken (500m verder is er eentje)
Ach, toch wel een aardige tripquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Eerste stop in Berlin, dan naar Wroclaw een paar dagen vervolgens naar Czestochowa (familietripje, en kijken hoe 't veranderd is in 10 jaar tijd) en dan terug via Praag. Niet heeeel bijzonder maar wel leuk
De accu was ook mijn eerste idee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:19 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik vermoed toch de accu hoor. Als je start trekt de startmotor namelijk aardig wat stroom in één keer. Dat gaat echt hard en zo gauw als de accu niet meer genoeg kracht heeft om de startmotor rond te krijgen kapt die startmotor er dus mee, na een halve slag ofzo. Een gezonde accu zit normaal op een volt of 13, zonder dat de motor draait, als ie draait zo ongeveer 14.
Als ie met stilstaan niet meer boven de 11 ofzo uitkomt dan heeft ie niet meer voldoende om de startmotor rond te draaien.
Dit is echter nog wel voldoende om alle andere stroomverbruikers aan de praat te houden.
Als een accu kapot is laad hij gewoon niet goed meer op.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:25 schreef trainfreak het volgende:
[..]
De accu was ook mijn eerste idee.
Toen ik vanmorgen startte zag ik de lampjes op het dashboard normaal en minder fel branden.
Ook de wijzer van de benzinemeter wist niet goed wat hij moest doen.
Maar we hebben gisteren een grote rit gedaan, dus normaal moet de batterij dan toch opgeladen zijn?
De test met de lampen ga ik straks eens proberen (dat doet me er aan denken dat ik nog een lampje moet vervangen ook)
Ook zou het nog kunnen dat de dynamo niet meer goed is, maar dan had je wel stilgestaan denk ik.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:25 schreef trainfreak het volgende:
[..]
De accu was ook mijn eerste idee.
Toen ik vanmorgen startte zag ik de lampjes op het dashboard normaal en minder fel branden.
Ook de wijzer van de benzinemeter wist niet goed wat hij moest doen.
Maar we hebben gisteren een grote rit gedaan, dus normaal moet de batterij dan toch opgeladen zijn?
De test met de lampen ga ik straks eens proberen (dat doet me er aan denken dat ik nog een lampje moet vervangen ook)
Het is inderdaad de accu (denk ik)quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Als een accu kapot is laad hij gewoon niet goed meer op.. Kan komen door de warmte bijvoorbeeld.
Als je dynamo defect is zie je wel een lampje op je dashboardquote:Op woensdag 21 juli 2010 19:41 schreef JJH het volgende:
[..]
Ook zou het nog kunnen dat de dynamo niet meer goed is, maar dan had je wel stilgestaan denk ik.
Nee hoor.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Als je dynamo defect is zie je wel een lampje op je dashboard
Wat voor peugeoootje?quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:45 schreef Dubish het volgende:
Ik meld me ook even.
Vandaag geslaagd en morgen rijbewijs ophalen. Mijn auto is een peugeotje
Kan niet wachten om te cruisen![]()
Oh? Ik kreeg in mijn Renault Express (uit 86!) gewoon een melding dat de dynamo het niet meer deed toen de dynamosteun was afgebroken, en de multiriem vrij liep...quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:06 schreef JJH het volgende:
[..]
Nee hoor.
Tenminste, ik heb met dooie koolborsteltjes stilgestaan in Noorwegen (Volvo 940), en met een Mercedes E220cdi hier in Nederland en beide keren geen lampjes gezien, behalve dan een melding van een lage accuspanning in de E.
Dan denk je minstens dat je eigenhandig en vakkundig je blok naar de galemiezen hebt geholpen?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:24 schreef L0we het volgende:
[..]
Oh? Ik kreeg in mijn Renault Express (uit 86!) gewoon een melding dat de dynamo het niet meer deed toen de dynamosteun was afgebroken, en de multiriem vrij liep...
Overigens geen prettig geluid om te horen, in het eerste ritje nadat je de distributieriem voor het eerst zelf hebt vervangen
nee, dat denk je daarna pasquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:25 schreef JJH het volgende:
[..]
Dan denk je minstens dat je eigenhandig en vakkundig je blok naar de galemiezen hebt geholpen?
Volvootjesquote:Op donderdag 22 juli 2010 09:38 schreef Purdey het volgende:
Een peugeootje![]()
Dat ding is is huge! Hier in het topic post er nog iemand rond die een Volvo 940 heeft, had echt dubbel gelegen als die had gezegd een 'Volvootje' te hebben
Welke steden moeten ontruimd gaan worden?quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:43 schreef Dubish het volgende:
Rijbewijs opgehaald, zo even een ritje maken
Ik rij binnenkort naar Warschau! Wanneer ga je precies? Die wegen in polen lijken mij trouwens echt rampzaligquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Eerste stop in Berlin, dan naar Wroclaw een paar dagen vervolgens naar Czestochowa (familietripje, en kijken hoe 't veranderd is in 10 jaar tijd) en dan terug via Praag. Niet heeeel bijzonder maar wel leuk
Gefeliciteerd met het behalen ervan! kom niet meer zoveel in het rijles topicquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:43 schreef Dubish het volgende:
Dankje!quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:51 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met het behalen ervan! kom niet meer zoveel in het rijles topic
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers gewenstquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:43 schreef Dubish het volgende:
Een nieuwe accu kost 70-80 euro, meestal zal dat wel iets duurder uitvallen bij de dealerquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:58 schreef trainfreak het volgende:
De auto van mijn vader staat terug in orde. Het was inderdaad de accu die kapot was.
Vanmorgen naar de garage gereden met de Prius, we kregen een starthulp mee.
Daarnet gestart met de hulp en terug naar de garage gereden.
We zijn thuisgekomen met een nieuwe accu, nu is het juist nog wachten op de factuur...
Die is lief!quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:02 schreef JJH het volgende:
[ afbeelding ]
Er zijn wel volvootjes. Maar wat ik heb schaar ik er niet onder.
Ga maar op zoek, 340's zijn er in overvloed, kosten geen klap en als je er een beetje normaal mee omgaat onverwoestbaar.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:19 schreef Purdey het volgende:
[..]
Die is lief!Vind sowieso alle autootjes van een jaar of 30 geleden veel leuker
Oeh, netals in die scéne in Thomas&Seniorquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Ga maar op zoek, 340's zijn er in overvloed, kosten geen klap en als je er een beetje normaal mee omgaat onverwoestbaar.
[ afbeelding ]
En je kunt er nog meer racen ook!
2 augustus vertrek ikquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik rij binnenkort naar Warschau! Wanneer ga je precies? Die wegen in polen lijken mij trouwens echt rampzalig
You go girl!quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:07 schreef CherryLips het volgende:
Net een stuk snelweg gereden, in de spitsNou ja, zo ver was het nou ook weer niet, maar toch. Invoegen ging goed, uitritten blijven lastig
Vooral die ene hierachter: uitrit, bocht, BAM, stoplicht. O, en er stond 100 op de matrixborden, dat had ik even gemist
. Verder bijna de verkeerde afslag genomen (wist ik veel dat er vier afslagen zijn voor Ede
). Verder vond ik het wel oké gaan. En m'n vader gaf nu advies ipv kritiek, een hele andere toon, reed ook wel beter. Parkeren ging ook goed
. Het wordt nog eens wat.
Daar is hij nu dus mee gekapt, alleen bij een scherpe uitrit zei hij nog 'terug in de 4', omdat ik daarvoor had gezegd dat ik dat nog lastig vind inschatten.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:20 schreef Purdey het volgende:
[..]
You go girl!![]()
Mijn vader noemt wat hij doet ook advies geven. Maar na 6 rotondes waar hij steeds weer zegt 'Ja, nu afremmen en terug naar z'n twee. Kijk links, en stoppen.' Dat is geen advies, dat zijn instructeurs-ambities
Volvo 340quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Ga maar op zoek, 340's zijn er in overvloed, kosten geen klap en als je er een beetje normaal mee omgaat onverwoestbaar.
[ afbeelding ]
En je kunt er nog meer racen ook!
Verwend nestquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
Vanmiddag had hij het erover zelf een andere auto te willen, en dat ik die van hem mag hebben. Maar ik vind de auto spuuglelijk, ik wil een eigen auto![]()
Auto krijgen inruilen en iets kopen wat je zelf leuk vind.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
Haha ja m'n pa en ik hebben ook ooit betere gesprekken gehad. Van de week echt behoorlijk oog om oog, tand om tand zelfs.
'Je luistert niet naar wat ik zeg, je moet gas geven.'
'Ik doe wat ik zelf wil. Ik rij.'
'Ik geef je gewoon advies.'
'Jij bent m'n instructeur niet, je houdt gewoon je mond.'
'Als jij zo doorgaat, is dit de laatste keer dat je in m'n auto rijdt.'
Vanmiddag had hij het erover zelf een andere auto te willen, en dat ik die van hem mag hebben. Maar ik vind de auto spuuglelijk, ik wil een eigen auto![]()
Ja, bij rode stoplichten schijt m'n pa ook alle mogelijke kleurenVan de week stond een stoplicht op oranje, maar ik had net lekker de vaart erin, en had geen zin om weer voor een stoplicht stil te komen staan. Dus reed ik hard door. 'Zo je durft wel..
'
Het was nog nét oranje, of nét rood, en dan ben ik dus twee keer door rood gegaanHoe duur is dat eigenlijk?
Oh my, dat kost 150,- excl. adminstratiekosten![]()
Ik pak de auto ook vaak als ik boodschappen moet doen, nog geen 5 minuten fietsen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:26 schreef Empathologica het volgende:
Echt heel erg ... M'n nichtje is vandaag jarig en daar ga ik zo naar toe. Ik zit serieus te bedenken of ik de auto zal pakken, ze woont nog geen 10 minuten fietsen verderopDrink sowieso geen alcohol dus dat is geen argument hehe.
En ook voor de mensen die wel al stil staan voor rood ook niet, als je ineens iemand met hoge snelheid op je af ziet komen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:28 schreef JJH het volgende:
[..]
Auto krijgen inruilen en iets kopen wat je zelf leuk vind.
En vooor de hard op rood-afrijders. Dat is ook voor andere weggebruikers, die dus groen hebben, niet prettig.
Boodschappen is bij mij gewoon iets lekkers halen, aangezien ik nog thuis woon.quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:30 schreef Empathologica het volgende:
Boodschappen is anders, dat is zwaar enzo
Maar nu moet ik een vest meeslepen en ik heb geen pakkendrager of fietstassen, dus da's klote. Mensen hadden me al gewaarschuwd; je wordt lui! En ik merk het
Absurd.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:00 schreef EMCioran het volgende:
Kom ik net thuis, ligt er een boete van 227 euro voor 29 km te hard bij de wegwerkzaamheden op de A1 bij Muiden. Ik heb even gegoogeld, en het blijkt dus dat op die bewuste avond 4800 van de 8200 auto's zijn geflitst, zelfs de ANWB vind het absurd. Maar de politie natuurlijk volhouden dat het niet om het geld, maar om de verkeersveiligheid gaat![]()
Me dunkt dat het met zo'n aantal hardrijders juist veiliger is om met de stroom mee te gaan29 te hard is natuurlijk wel heel veel (het was overigens om half 1 's nachts, en er werd op dat moment niet aan de weg gewerkt), maar op deze manier flitsen heeft m.i. niet heel veel meer te maken met de veiligheid. Gezien het hoge aantal overtreders, is het duidelijk wel veilig om harder te rijden
Tot je er als wegwerker loopt, maar dat vergeet iedereen altijd voor het gemakquote:
Verkeerde topicquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:02 schreef Koeketrommel het volgende:
Tussentijdse toets gehaald vandaag
11 augustus mijn examen, spanneeend.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Tot je er als wegwerker loopt, maar dat vergeet iedereen altijd voor het gemak
[..]
Verkeerde topic
Dat had ik meegenomen in mijn reactie.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:00 schreef EMCioran het volgende:
Kom ik net thuis, ligt er een boete van 227 euro voor 29 km te hard bij de wegwerkzaamheden op de A1 bij Muiden. Ik heb even gegoogeld, en het blijkt dus dat op die bewuste avond 4800 van de 8200 auto's zijn geflitst, zelfs de ANWB vind het absurd. Maar de politie natuurlijk volhouden dat het niet om het geld, maar om de verkeersveiligheid gaat![]()
Me dunkt dat het met zo'n aantal hardrijders juist veiliger is om met de stroom mee te gaan29 te hard is natuurlijk wel heel veel (het was overigens om half 1 's nachts, en er werd op dat moment niet aan de weg gewerkt), maar op deze manier flitsen heeft m.i. niet heel veel meer te maken met de veiligheid. Gezien het hoge aantal overtreders, is het duidelijk wel veilig om harder te rijden
Ah, las ik overheenquote:
Misschien leren mensen dan dat je je bij wegwerkzaamheden áltijd aan de snelheid moet houdenquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:06 schreef EMCioran het volgende:
Precies, als het daar een drukte van belang is met wegwerkers is zo'n boete absoluut terecht. Echter, 9 van de 10 keer dat ik daar langs rijd wordt er geen flikker gedaan (daarom zal het ook wel zo lang duren). Naja, prima verder, ik calculeer altijd wel een paar boetes per jaar in
Maar toch, zo'n hoog percentage overtreders zegt ook wel iets over de situatie aldaar.
Dat zei m'n vriendin ook alquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien leren mensen dan dat je je bij wegwerkzaamheden áltijd aan de snelheid moet houden
Sorry, mijn zij-knipperlicht is al weken stuk.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:08 schreef Koeketrommel het volgende:
Grootste irritatie trouwens:
Geen knipperlichten gebruiken
*kuch*quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:09 schreef mstr het volgende:
[..]
Vrouwen, die rijden het liefst 10 km/u te langzaam
Bewust of onbewust?quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee juist niet, ik rij steeds veel te hard
Hmmquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Onbewust. 'Kut ik rij veel te hard' is geen onbekende uitspraak
Zeg maar niksquote:
Idemquote:Ik ben me er altijd wel van bewust van dat ik te hard rij, eigenlijk rij ik vaak bewust te hard.
Al weet ik over het algemeen waar het wel en waar het niet kan, aangezien ik vaak dezelfde routes rij.
Waarom mag je niet van baan wisselen in een bochtquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:33 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, aan de andere kant ben ik al een paar keer afgesneden, overhoop gereden terwijl ik van rechts kwam en heb ik er al een paar voor me door rood zien kachelen of even in een bocht van rijbaan zien wisselen, want die mogen dat ofzo, dus dan vallen die beginnersfoutjes van mij wel mee.
Eh, dat mag over het algemeen niet? Tenminste, dat werd keihard afgestraft door m'n rij-instructeur, ik kreeg nog net niet met de liniaalquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom mag je niet van baan wisselen in een bocht
Oh, ik dacht op de snelweg ofzoquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eh, dat mag over het algemeen niet? Tenminste, dat werd keihard afgestraft door m'n rij-instructeur, ik kreeg nog net niet met de liniaalOf ik bedoel, bij een kruising en zulks.
Ga jij nog iets van de verkeersregels doornemen ofzo? Er is als het goed is een snelweg aangelegd nu, die is wel redelijk veiligquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
2 augustus vertrek ikwat ik me er van kan herinneren is het inderdaad niet al te best maar dat was 10 jaar geleden.. ben benieuwd in hoeverre het veranderd is!
Ik ga met een maat die al vaker door Duitsland gereden heeft. We wisselen natuurlijk ook wel afquote:Op donderdag 22 juli 2010 21:34 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ga jij nog iets van de verkeersregels doornemen ofzo? Er is als het goed is een snelweg aangelegd nu, die is wel redelijk veilig![]()
Vind je dat niet eng dan zo'n lang stuk? Ik heb gelukkig mijn zusje naast me, anders had ik niet gedurft
Vooroordelenquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:09 schreef mstr het volgende:
[..]
Vrouwen, die rijden het liefst 10 km/u te langzaam
Viel heel erg mee gelukkig! Schiet lekker op, moet nog wel redelijk wat aan gelast worden. De bodem moet nog wat aan gelast worden, en verder moet hij grondig schoongemaakt, ontroest en behandeld wordenquote:Op donderdag 22 juli 2010 17:59 schreef Purdey het volgende:
Serieus! Wat een gaaf ding zeg![]()
Was hij erg vervallen toen jullie 'm kochten/kregen? En schiet het allemaal een beetje op?
Auch! Das pittig... soortgelijk iets had ik hier in de buurt (de molenstraat, voor bekenden in bennekom). Das opeens 30 kilometer geworden, had ik ook een prent voor 19 te hard. Zijn geen leuke boetesquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:00 schreef EMCioran het volgende:
EENS! Zeker op de snelweg, kom je aankachelen met 10-20 km snelheidsverschil, schuift er zo'n auto voor je... Als ik aardig ben rem ik op tijd af, maar af en toe ben ik dat ook zo gruwelijk zat dat ik begin te claxxoneren zodra ik dat zie, en op het laatste moment pas afremquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:08 schreef Koeketrommel het volgende:
Grootste irritatie trouwens:
Geen knipperlichten gebruiken
HAP!quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:36 schreef Puala het volgende:
[..]
VooroordelenAltijd alles op vrouwen afschuiven
Mannen zo af en toe
![]()
Ik rijd 75 km per dag en doe dat op de snelheid met de gemiddelde snelheid van 127 km/u op de snelweg. Dus dat is 7 km te hard. En die keren dat ik moet afremmen is omdat er een of andere kerel in een prius vind dat ie 'm naar links moet pleuren![]()
Lekker he, zo een beetje ronddieselenquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:08 schreef Dubish het volgende:
Nou vandaag lekker veel ritjes gemaakt. Het is zoooooooo lekker om zonder een instructeur naast je auto te rijden, lekker even naar mediamarkt geweest
, en toen even bij de benzinestation gestopt en even diesel getankt, 54Euro
![]()
Eens kijken waar ik morgen heen ga
Sjezus en ik maar blij als ik eens 1:14 haal!quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:37 schreef L0we het volgende:
Dat haalt die van mij ook meestal wel, behalve als ik hem flink op zn staart trap, dan blijft hij steken bij 1 op 18
Hehe, doe ik het nog beter met mn 1.6quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:48 schreef Dubish het volgende:
Ik heb ook geen een snelheidsmonster, 1.4 motortje
Tsja, dat merk je zo vaak, dat men te lui is om even fatsoenlijk te sturen...quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:52 schreef Empathologica het volgende:
Toch maar met de auto gegaanWas in 1e instantie met de fiets, maar toen moest ik ff naar huis en ben toen met de auto terug gegaan. Kwam goed uit want oma moest naar huis gebracht worden en ik was de enige nuchtere met rijbewijs..
En godallemachtig, er is hier een S-bochtje en daar fietste ik (gewoon netjes op het fietspad) komt er zo'n blonde snol die het leuk vindt de binnenbocht te nemen, net waar ik fiets. Toen ik d'r straks op diezelfde weg terug reed met de auto ging ik is kijken, en als je gewoon ff afremt en terugschakelt, hoef je daar helemaal niet aan de andere kant van de weg over het fietspad te scheuren. Maar oooh wat was ik woest, is al de zoveelste keer dat ik daar de bosjes in geduwd wordt. Is het nou zo moeilijk om vooruit te kijken en die bocht aan te zien komen?
Hehe, maar jii rijdt benzine neem ik aan? dat scheelt nogal.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Sjezus en ik maar blij als ik eens 1:14 haal!
Neem niet alles zo serieus.quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:36 schreef Puala het volgende:
[..]
Mannen zo af en toe
![]()
Ik rijd 75 km per dag en doe dat op de snelheid met de gemiddelde snelheid van 127 km/u op de snelweg. Dus dat is 7 km te hard. En die keren dat ik moet afremmen is omdat er een of andere kerel in een prius vind dat ie 'm naar links moet pleuren![]()
1:10 is denk ik wel de gemiddelde van de auto's hier in nl. Vooral de dikke audi's , Bmw, Mercedes die verbruiken gemiddeld 1:7quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:55 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Sjezus en ik maar blij als ik eens 1:14 haal!
Yep 90pkquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Hehe, doe ik het nog beter met mn 1.6al verwacht ik wel dat die van jou iets meer vermogen heeft. Die van mij heeft maar 54 pk
Nou, ik ook wel! Het probleem is dat je dr eigenlijk gewoon helemaal niets tegen begint. Iedereen doet maar wat, en als je dr wat van zegt krijg je alles net zo hard terug...quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:03 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb echt zo'n hekel aan die weg he, er is daar op dezelfde weg bij de basisschool een wegversmalling. Als je van mijn huis af komt heb je voorrang, toch mensen die hem er voor gooien. M'n broer reed óp de versmalling, iemand anders douwt door, broer rijdt de struiken in. En die ander rijdt door, kijkt niet op of om. Hoe fucking aso ben je dan?
Kan me daar echt pissig over lopen maken
Verschil moet er wezenquote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:07 schreef Dubish het volgende:
[..]
1:10 is denk ik wel de gemiddelde van de auto's hier in nl. Vooral de dikke audi's , Bmw, Mercedes die verbruiken gemiddeld 1:7
[..]
Yep 90pk
quote:
Haha supervet!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:18 schreef L0we het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Omgebouwd tot mini-campertje
Ik weet het niet eens! Het is een 1.3, ik weet niet eens of die voorwiel of 4wiel aangedreven is. Lancers zijn toch best sterk vertegenwoordig in rally's enzo!quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:57 schreef L0we het volgende:
[..]
Hehe, doe ik het nog beter met mn 1.6al verwacht ik wel dat die van jou iets meer vermogen heeft. Die van mij heeft maar 54 pk
Deze?quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik weet het niet eens! Het is een 1.3, ik weet niet eens of die voorwiel of 4wiel aangedreven is. Lancers zijn toch best sterk vertegenwoordig in rally's enzo!
Bijna, deze!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:30 schreef L0we het volgende:
[..]
Deze?
Is gewoon voorwiel aangedreven. Voor een rally wordt er weinig origineel gehouden van een auto! Alleen de naam is zo ongeveer nog intact
Hou je niet voor mogelijk wat er allemaal aan gedaan wordtquote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Bijna, deze!
Ik wist dat er heel wat uitgehaald werd om gewicht te besparen, rolkooien en sterkere motor maar aandrijving is voor de weg dus ook gewoon aangepast. 75pk dus, ben ik tevreden mee!
Hehe, die moet ik nog maar eens gaan bekijken danquote:[edit] En je minicampertje ziet er een stuk comfortabeler uit dan de misbrouwsels waar Clarkson, Hammond & May afgelopen zondag mee aan kwamen zetten.![]()
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:45 schreef L0we het volgende:
Hehe, die moet ik nog maar eens gaan bekijken dan
Nou, bij de Mitusbishi's uit die tijd is dat wel anders hoor.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:30 schreef L0we het volgende:
[..]
Deze?
Is gewoon voorwiel aangedreven. Voor een rally wordt er weinig origineel gehouden van een auto! Alleen de naam is zo ongeveer nog intact
Gelukkig hebben we daar in België niet zo'n last van.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:05 schreef mstr het volgende:
[..]
Neem niet alles zo serieus.
En je hebt het wel over mannen in een Prius, zegt dat niet genoeg? PRIUS.
EVO'squote:Op vrijdag 23 juli 2010 05:00 schreef JJH het volgende:
[..]
Nou, bij de Mitusbishi's uit die tijd is dat wel anders hoor.
EVO's zijn gewoon rallyauto's met een een interieur en iets minder vermogen.
http://www.autofix-carimports.nl/?p=5
Die grijze EVO3 is van dezelfde serie als die 1.3 match die jij liet zien
Hangt er erg vanaf hoe jij bent, maar ik vind het vrij veelquote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:24 schreef Henkhimself het volgende:
Overigens zit ik met een klein dilemma. Maar om er geen enorm verhaal van te maken : Is het verstandig als 18 jarige die net z'n rijbewijs heeft( woensdag 3 weken) om een auto te kopen met 220pk? Het is zeg maar de buitenkans van de eeuw maar ik weet niet wat de rest van de familie ervan vindt
Gewoon DOEN!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:24 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
EVO'sWil er ooit nog een keer eentje bezitten.
Overigens zit ik met een klein dilemma. Maar om er geen enorm verhaal van te maken : Is het verstandig als 18 jarige die net z'n rijbewijs heeft( woensdag 3 weken) om een auto te kopen met 220pk? Het is zeg maar de buitenkans van de eeuw maar ik weet niet wat de rest van de familie ervan vindt
Uitzonderingen bevestigen de regelquote:Op vrijdag 23 juli 2010 08:45 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we daar in België niet zo'n last van.
Ik heb met mijn Prius eigenlijk nog nooit een andere Prius voorbij gestoken die abnormaal traag reed.
(En zelf rij ik ook bijna altijd te snel)
Ik zou eerst eens uitzoeken of je als beginnend bestuurder zoveel paardjes wel verzekerd krijgt.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:24 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
quote:
quote:Op donderdag 22 juli 2010 22:36 schreef Puala het volgende:
Mannen zo af en toe
![]()
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:24 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Vaak is er ergens wel een verzekeraar die dat wil doen, je mag er alleen wel een tweede en een derde bijbaan bij gaan zoeken.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 15:46 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens uitzoeken of je als beginnend bestuurder zoveel paardjes wel verzekerd krijgt.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:16 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb die hellingproef nog niet helemaal in de vingersIk stond nu ook op een lastige plek om even te oefenen/klooien, met een stoep en een drukke weg achter me, volgende keer beter. En een aanrijdinkje voor me gezien, twee keer afgesneden, dat is toch wel weer goed voor de ego. Ik ben dus niet de enige die als een mongool rijdt.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 17:00 schreef JJH het volgende:
[..]
[..]
Vaak is er ergens wel een verzekeraar die dat wil doen, je mag er alleen wel een tweede en een derde bijbaan bij gaan zoeken.
En leer jezelf beheersen,. 220pk is gewoon veel en zelfs voor ervaren bestuurders kan zoveel al teveel zij. Wat voor auto is het?
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:29 schreef mstr het volgende:
Zo, net even wat V-power in m'n auto gegooid, ben benieuwd of ik verschil ga merken.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:29 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Verzekering is in principe geregeld. Ik weet dat 220pk erg veel is maar ik weet van mezelf dat ik niet continu tot het uiterste ga. De huidige auto die ik gebruik heeft ook iets van 160/170pk en daar maak ik het ook niet te gek mee. Het is een Alfa romeo 155 met een 3.0 12v blok erin.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:02 schreef mstr het volgende:
Ik ga m'n auto zo maar eens op de gevoelige plaat zetten denk ik.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Wilde ik ook al doen, maar eerst wassendie van mij hè, niet die van jou
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:27 schreef mstr het volgende:
[..]
De mijne moet ook gewassen worden, maar ik ga eerst even kijken of ik wat leuks kan doen met de plaats die ik in gedachte heb. En ik heb geen zin om hem te wassen.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 14:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb er ook al weer spijt van, tijdens het opdrogen zat ie al weer vol met zandMoet 'm eigenlijk afdrogen, maar dat is veel te veel werk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het resultaat![]()
En de bonusvraag: waar zit de aansluiting voor m'n sleepoog? Foto 1 Foto 2
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:59 schreef jacobras het volgende:
Is dat jouw auto, mstr? Mooie auto, en professionele foto's! Hoe kom je aan zo'n blauwe lucht?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 15:59 schreef jacobras het volgende:
Ik kom hier ook alvast even om het hoekje kijken, vandaag geslaagd voor mijn rijbewijs. Maandag aanvragen (waarschijnlijk met spoed), dan volgende week lekker genieten van het rijden!
Is dat jouw auto, mstr? Mooie auto, en professionele foto's! Hoe kom je aan zo'n blauwe lucht?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:44 schreef Empathologica het volgende:
Leuk autootje
Waar zijn die foto's genomen?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:47 schreef Purdey het volgende:
Ik vind jou auto echt heel leuk Piles! Waanzinnige kleur ook
Mooie foto's Mstr! Vind een 206 zelf ook wel leuk, maar zijn nog best prijzig..Van welk jaar is die van jou?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:49 schreef mstr het volgende:
[..]
Oktober 2000, dus hij wordt bijna 10 jaar.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 16:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Die blauwe lucht is toch niet zo speciaal? Tenminste, als ik hier naar buiten kijk
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:56 schreef CherryLips het volgende:
De auto waar ik hem naast wilde zetten stond ook scheef, dus ik had helemaal zoiets van WTF HOE MOET DIT, dacht helemaal dat het aan mij lag.
Trouwens, ik heb altijd geleerd dat je het stuur niet mag draaien als je stilstaat omdat dat slecht is voor de banden, maar daar had ik net dus ook weer mot over.
quote:
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Klopt, hoort ook niet. Maar heel af en toe (met heel krap fileparkeren) kun je niet anders. Bij een gewoon parkeervak alleen draaien als je rolt.
Dan nog, alleen draaien als je rolt. Maar veel vrouwen doen dat niet, valt gewoon opquote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik moest nu ook drie, vier keer steken om uit dat parkeervak te komen zonder een andere auto en de heg achter me te raken
Ha, deed ik het dus toch goedquote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan nog, alleen draaien als je rolt. Maar veel vrouwen doen dat niet, valt gewoon op
Late reactie, klopt! Echter is het wel mogelijk een 3.0 uit bijvoorbeeld een gtv of een 166 te halen. Deze motor komt geloof ik uit een GTV.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 04:16 schreef JJH het volgende:
[..]
Maar, ik kan het mis hebben, de 155 is toch allen 'maar' met een 2.5 V6 geleverd?
Ook wel bekend als droog sturen. Je staat alles heel zwaar te belasten, en de banden ga je wringen. En ook de stuurpomp, stuurhuis enz enz.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:14 schreef Purdey het volgende:
Officieel mag je niet sturen hé, als je stilstaat? Dat vond ik met parkeren nog weleens verleidelijk, maar werd keihard afgestraft. Waarom mag het eigenlijk niet? Slecht voor de auto? Zoals schakelen zonder koppeling?
@House: Ahh, gelukkig is Bambi still alive!Dat jij trouwens herten tegenkomt
Het laatste hert wat ik hier heb gezien lag verpakt in plastic bij super de boer
Aha, het klinkt eigenlijk heel logischquote:Op zondag 25 juli 2010 10:17 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Ook wel bekend als droog sturen. Je staat alles heel zwaar te belasten, en de banden ga je wringen. En ook de stuurpomp, stuurhuis enz enz.
Je merkt het meestal als je het probeert. Alles voelt heel zwaar aan als je stilstaat maar als je al een beetje rolt merk je al dat het veel soepeler gaat.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Aha, het klinkt eigenlijk heel logischMaar niet doen dan
Ik had het ook nooit verwacht.. je ziet die bordjes overal wel altijd maar ik heb nog nooit in m'n leven zo'n beest op de weg gezien. Zou 't vakantietripje ook mooi verpesten als ik 'm zou raken, en de afterparty ook nog.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:14 schreef Purdey het volgende:
Officieel mag je niet sturen hé, als je stilstaat? Dat vond ik met parkeren nog weleens verleidelijk, maar werd keihard afgestraft. Waarom mag het eigenlijk niet? Slecht voor de auto? Zoals schakelen zonder koppeling?
@House: Ahh, gelukkig is Bambi still alive!Dat jij trouwens herten tegenkomt
Het laatste hert wat ik hier heb gezien lag verpakt in plastic bij super de boer
Die bordjes zijn niet alleen voor herten hèquote:Op zondag 25 juli 2010 15:43 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik had het ook nooit verwacht.. je ziet die bordjes overal wel altijd maar ik heb nog nooit in m'n leven zo'n beest op de weg gezien. Zou 't vakantietripje ook mooi verpesten als ik 'm zou raken, en de afterparty ook nog.
Ahhh, wat zielig voor dat beestjequote:Op zondag 25 juli 2010 15:57 schreef SinofEnvy het volgende:
Ha, ik vond al dat er een topicreeks ontbrak in MyAt. Deze dus.
Over herten gesproken.. Twee nachten geleden (rond een uur of 3) een aanrijding gehad met een ree... Ik reed ~60 km/u, heb nog deels uitgeweken maar heb hem met mijn rechtervoorkant geraakt.
Eindstand, ree dood (ingewanden lagen er grootendeels uit), "chrome" accenten (kunststof dus) aan de rechtervoorkant van m'n C30 eraf en allemaal platen uit hun plaats geschoten.
Kutbeesten.
Dat beest lag met ingewanden en al dood aan de kant, dus ik heb de politie gebeld (is verplicht..) en er is een dierenambulance gekomen. Het beest was al morsdood.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ahhh, wat zielig voor dat beestjeEn natuurlijk ook voor je auto, sorry..Wat heb je met hem gedaan?
![]()
Ik had het van de week andersomquote:Op zondag 25 juli 2010 18:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ohja, nog meer gepruts van vannacht!In plaats van groot licht kreeg ik het telkens voor elkaar om m'n ruit te besproeien.
Wat netjes van je! Hoeveel zouden er niet gewoon klakkeloos zijn doorgereden? Ik wist trouwens al niet eens dat je verplicht bent de politie te bellenquote:Op zondag 25 juli 2010 17:02 schreef SinofEnvy het volgende:
[..]
Dat beest lag met ingewanden en al dood aan de kant, dus ik heb de politie gebeld (is verplicht..) en er is een dierenambulance gekomen. Het beest was al morsdood.
Haha, ik moest hardop lachenquote:Op zondag 25 juli 2010 18:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ohja, nog meer gepruts van vannacht!In plaats van groot licht kreeg ik het telkens voor elkaar om m'n ruit te besproeien.
Deze wist ik ook niet! Goed om te wetenquote:Op zondag 25 juli 2010 19:12 schreef Purdey het volgende:
Wat netjes van je! Hoeveel zouden er niet gewoon klakkeloos zijn doorgereden? Ik wist trouwens al niet eens dat je verplicht bent de politie te bellenIk ben dan ook een verwend stadskind
![]()
En dat terwijl ik vannacht weer moet rijden.quote:
Haha, ik moest hardop lachen![]()
Geen nachtelijke ritjes meer voor House, voordat er echte slachtoffers gaan vallen
En over wat voor traject praten we dan House? Dan kijk ik of er nog strobalen neergelegd kunnen wordenquote:Op zondag 25 juli 2010 19:40 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Deze wist ik ook niet! Goed om te weten![]()
[..]
En dat terwijl ik vannacht weer moet rijden.
hahaha enschede -> raaltequote:Op zondag 25 juli 2010 19:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
En over wat voor traject praten we dan House? Dan kijk ik of er nog strobalen neergelegd kunnen worden
Ah, gelukkig, je rijdt naar huis. Lijkt me voor iedereen het beste, zelfs voor de herten onder onsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |