abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:54:08 #1
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84277533
Aanschouw hier; het aller eerste tweede derde! vierde autorij topic. Opgezet naar aanleiding van het autorijles topic, maar omdat er veel mensen hun/haar rijbewijs (bijna) in de pocket hebben is een eigen autorij topic een noodzaak!

Discussieer hier:
- Over autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp

De vorige topics zijn hier te vinden:

Autorijtopic #3 - Wassen hoort er ook bij.
Autorij topic #2 - Vol met beginners!
Autorij topic #1 - Waar iedereen net zijn rijbewijs heeft
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 15:54:51 #2
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84277560
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:09 schreef Dubish het volgende:
Koop jij eerst maar een auto
En haal jij eerst morgen je rijbewijs maar eens pik
Ik oriënteer me, wil niks overhaast kopen en dan met iets zitten wat me niet aan staat Je wilt niet weten hoeveel paar schoenen ik in m'n kast heb staan die ik niet draag. Ik ben de koningin van de miskoop, en met een auto is dat geen goed idee
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:13 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou nog standaard een paar schoenen in de auto hebben voor de zomer, ik weet niet of ik kan rijden met slippers
Ooooh ja, schoenen! Ik loop graag op hakken, maar toen ik een keer rijles had, en die dingen per ongeluk aan had, toen bleef ik steeds hangen met de koppeling Uiteindelijk ben ik op m'n blote voeten verder gegaan Even bij de primark simpele gympies kopen (Zie je, alleen vrouwen komen met zulke goede tips )
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:27:19 #3
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84278907
Ik kan dus echt niet rijden met slippers aan hè? Ik kom altijd in alle mogelijke rangen en standen klem te zitten met die dingen. Met blote poten rijden lost dit probleem op.
pi_84279019
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:27 schreef JJH het volgende:
Ik kan dus echt niet rijden met slippers aan hè? Ik kom altijd in alle mogelijke rangen en standen klem te zitten met die dingen. Met blote poten rijden lost dit probleem op.
Volgens mij is het in sommige landen zelfs verboden
pi_84279211
Tsja als je een keer vol in de ankers moet met slippers en je blijft haken..dat wil je niet meemaken denk ik. Maar kleine stukjes doe ik toch. Met blote voeten rijden vind ik toch maar niets, dan rij ik heel schokkerig..
  dinsdag 20 juli 2010 @ 16:37:46 #6
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84279345
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Volgens mij is het in sommige landen zelfs verboden
O, dat weet ik niet.

En nog even dit.
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 15:40 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

[..]

en buiten de auto bij pech hoef je hem ook niet aan.
en als je hem aandoet zit het kut.

maar kan je uit veiligheid doen, en voor je levensverwachting,
of misschien niet, want de vraag is dus of de extra inspanning om zon ding bij pech aan te doen, en de extra onhandigheid en inspanning om zon ding te dragen, meer tijd aftrekt van je levensverwachting, dan je erbij krijgt omdat je misschien wat minder snel wordt gewond/doodgereden.
kansberekening weet je wel.
jammer dat er nogal veel factoren meespelen, om een complete berekening te maken.
ik denk gewoon zeer realistisch

edit:
nog even een fictief verhaal, wat er dus van je verwacht wordt in Nederland.

je rijdt op een mooie dag, op een mooie weg ergens in nederland. lichten aan, terwijl het dag is, want je bent voorzichtig. auto tip top in orde.

je rijd precies de maximum snelheid, want dat wordt natuurlijk verwacht van je.
te traag rijden mag niet, te snel ook niet.

auto tip top in orde, denk je althans, want dan besluit je de voorruit te gaan schoonsproeien met de ruitenwissersproeiers. omdat er lijken op komen. is je ruitensproeistof ineens op !!!

oei oei (!!!!)
meteen stoppen dus, want met leeg ruitenwisservloeistofreservoir mag je niet rijden in nl.

alarmlichten aan
in de auto je veiligheidshesje aan trekken
uitstappen
gevarendriehoek op correcte afstand achter de auto zetten.
motorkap open, en vloeistof bijvullen(die je natuurlijk ook bij je hebt(misschien handige tips voor de burgers hier, want dit kan jou ook overkomen))

ik moet het even afmaken nu ook...

alles controleren of auto weer tip top in orde is, en je weer veilig kan vertrekken.
maar wel een afspraak maken bij de garage, om de auto helemaal na te lopen, en ook te controleren of de vloeistof wel goed is bijgevult.

opruimen

en weer verder rijden.
goedzo. zo hebben we alles " goed burgerlijk " gedaan
Ik kan me meer dan voldoende situaties voorstellen waar ik heel blij van zo'n hesje ga worden, er zijn zelfs landen waar het verplicht is.
Ik heb een maand of 2 geleden stilgestaan met een auto met een dode accu, op een onverlichte drukbereden provinciale weg in een bos. Stikdonker. Ik had er geen bij (niet mijn eigen auto) maar als er een vrachtwagen op die stilstaande auto af komt gevlogen en hem op een half metertje mist, zit je hart in je keel.
En over verlichting overdag? Nutteloos?
Dat is de reden dat alle autofabrikanten nu met dagrijverlichting komen? En dat de Nederlandse staat die goedgekeurd heeft?
Zicht! Zicht! Zicht!
pi_84279504
Ach of iemand nou met licht aan of uit rijdt overdag maakt mij niet zo veel uit (zelf rij ik wel altijd met licht aan). Ik heb er in ieder geval geen last van als iemand zonder rijdt
pi_84279716
Wat ook handig is, is dat je van tevoren weet waar de verschillende vloeistoffen bijgevuld moeten worden... Vanmiddag zag ik een dametje met de motorkap openstaan, bleek dat ze olie wilde bijvullen, maar dat per ongeluk in het koelvloeistofreservoir had gegooid... Haar tweede optie was dan het reservoir voor de remvloeistof...
pi_84279810
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:37 schreef JJH het volgende:
En nog even dit.
Ik zou er niet eens op in gaan, komt toch alleen maar onzin uit
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:45 schreef L0we het volgende:
Wat ook handig is, is dat je van tevoren weet waar de verschillende vloeistoffen bijgevuld moeten worden... Vanmiddag zag ik een dametje met de motorkap openstaan, bleek dat ze olie wilde bijvullen, maar dat per ongeluk in het koelvloeistofreservoir had gegooid... Haar tweede optie was dan het reservoir voor de remvloeistof...
Whehe
Hier op FOK! zat er laatst 1 die een paar liter olie in z'n reservoir had gegooid
pi_84280093
Met m'n ttt heeft mijn rij-instructeur wel ff uitgelegd waar alles zat en hoe het moest enzo (incl. demonstratie) en moest ik zelf ook olie peilen, maar nu kan ik het bij m'n eigenste auto niet vinden waar alles zit Zo stom, bij zijn auto stonden er kei duidelijke tekentjes op dat je precies zag wat waar zat. Maar dat uitzoeken staat op mijn to-do lijstje, samen met olie verversen en oliefilter monteren.
pi_84280147
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:53 schreef Empathologica het volgende:
Met m'n ttt heeft mijn rij-instructeur wel ff uitgelegd waar alles zat en hoe het moest enzo (incl. demonstratie) en moest ik zelf ook olie peilen, maar nu kan ik het bij m'n eigenste auto niet vinden waar alles zit Zo stom, bij zijn auto stonden er kei duidelijke tekentjes op dat je precies zag wat waar zat. Maar dat uitzoeken staat op mijn to-do lijstje, samen met olie verversen en oliefilter monteren.
Heb je geen boekje?
Ik heb het ook geleerd trouwens, maar heel snel want het regende hard en het was donker

Dat olie verversen en filters wisselen wil ik ook leren, scheelt weer een kleine beurt
pi_84280231
Jawel, maar nog geen zin gehad dat door te lezen Had verwacht dat het duidelijk op de doppen zou staan maar dat is er al weer afgesleten of iets.

Mijn broer en buurman zijn hobbymonteur, dus die moeten me maar is een cursus geven.
pi_84281991
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 16:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb je geen boekje?
Ik heb het ook geleerd trouwens, maar heel snel want het regende hard en het was donker

Dat olie verversen en filters wisselen wil ik ook leren, scheelt weer een kleine beurt
Kom maar eens langs, doen we het samen. Kun je het de volgende keer zelf.
pi_84282061
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kom maar eens langs, doen we het samen. Kun je het de volgende keer zelf.
Een workshop-drive-in?
pi_84282206
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 17:50 schreef Piles het volgende:

[..]

Een workshop-drive-in?
Hahahahaaa, ja zoiets.
Nah, ik heb veel te veel vrije tijd over dus kan ik net zo goed wat nuttigs gaan doen, vandaar.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:08:04 #16
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84282747
Oooh, dat is misschien een goed idee! Gaan we allemaal naar vannelle, en dan leren we nog eens wat
pi_84282933
Niet met 10 tegelijk!!!!
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:15:30 #18
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84283023
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:13 schreef vannelle het volgende:
Niet met 10 tegelijk!!!!
Zeg, wat een gastvrijheid. Ik had met een username als de jouwe toch minstens verwacht dat er potten met koffie op ons stonden te wachten
pi_84283069
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zeg, wat een gastvrijheid. Ik had met een username als de jouwe toch minstens verwacht dat er potten met koffie op ons stonden te wachten
Of voor iedereen een pakje shag
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:17:16 #20
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84283095
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:16 schreef Viezze het volgende:

[..]

Of voor iedereen een pakje shag
Oeh niks opwindender dan een vrouw die shag rookt
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:17:24 #21
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84283098
Ik kan het al. Mag ik dan ook komen?
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik zit constant aan een slof shag te denken.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:17:50 #22
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84283116
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:17 schreef JJH het volgende:
Ik kan het al. Mag ik dan ook komen?
[..]

Ik zit constant aan een slof shag te denken.
Nou, dan komen we naar jou toe
  dinsdag 20 juli 2010 @ 18:20:11 #23
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84283205
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:17 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nou, dan komen we naar jou toe
Ho, maar materiaal heb ik thuis niet!

Wel koffie. (of thee.)
pi_84283379
Hahahahaaaa, dit topic gaat een heel eigen leven leiden.
Koffie staat klaar, net als de asbak.
pi_84283649
Mijn auto is lief straks wat cd's er in gooien, extra paar schoenen en klaar
pi_84283738
CD's De auto van mijn ouders ligt vol met mijn cd's, terwijl ik er amper in rij
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:08:05 #27
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84284918
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Viezze het volgende:
Ik heb er welgeteld 3. Waarvan 1 met hele foute muziek; vengaboys en jamai
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 19:09:06 #28
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84284964
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:08 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik heb er welgeteld 3. Waarvan 1 met hele foute muziek; vengaboys en jamai
Ik heb de laatste tijd vaak RadioNL aanstaan, raampjes open, stereo op 20.
pi_84285168
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:33 schreef Viezze het volgende:
Een HDD ingebouwd in de auto heeft zo ook zijn voordelen

En in België mag je geen losse schoenen dragen als je moet autorijden, dus geen dingen die los om je voet hangen (sloffen, slippers...) Alles waar je voet in vast zit mag dan weer wel.
Het kan zijn dat deze regel ook voor de fiets geldt, mijn moeder zei dat altijd maar ik heb geen idee of het werkelijk wel klopt.
pi_84287192
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 18:20 schreef JJH het volgende:

[..]

Ho, maar materiaal heb ik thuis niet!

Wel koffie. (of thee.)
Zoveel materiaal heb je niet nodig toch? Sleutel voor de carterplug, bakkie om de olie op te vangen, nieuw ringetje voor de carterplug, en evt zo'n wurgding voor het oliefilter.

Als je dan toch bezig gaat met eigen onderhoud kan je ook wel leren de boogjes te vervangen. Dan heb je een complete kleine beurt die je zelf kan gaan doen .

Moet wel te doen zijn toch, een beginnerscursus klein onderhoud?

[ Bericht 4% gewijzigd door L0we op 20-07-2010 20:11:00 ]
pi_84287393
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:14 schreef trainfreak het volgende:

[..]

Een HDD ingebouwd in de auto heeft zo ook zijn voordelen
Das zeker waar! Ik heb een laptop liggen die ik in wil gaan bouwen voor muziek en navigatie. Maar dat wordt een beetje een meerjarenplan ben ik bang.
Tot die tijd is het 'behelpen' met een 12 cd wisselaar
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:21:38 #32
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84287902
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:05 schreef L0we het volgende:

[..]

Zoveel materiaal heb je niet nodig toch? Sleutel voor de carterplug, bakkie om de olie op te vangen, nieuw ringetje voor de carterplug, en evt zo'n wurgding voor het oliefilter.

Als je dan toch bezig gaat met eigen onderhoud kan je ook wel leren de boogjes te vervangen. Dan heb je een complete kleine beurt die je zelf kan gaan doen .

Moet wel te doen zijn toch, een beginnerscursus klein onderhoud?
Moet zeker wel te doen zijn, maar als ik onder de auto moet zijn heb ik hem toch liever op een paar assteunen staan ipv zo'n gammel pech-krikje. Verder kun je, zeker bij mijn auto, wel overal bovenaf bij.
Dan nog mis ik een boel, ik kom niet veel verder dan wat binnenhuisgereedschap. Dwz een accuboortje en een schroevendraaier.
Binnenkort heb ik trouwens wel de beschikking over een redelijk ingerichte garage.
pi_84288402
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:21 schreef JJH het volgende:

[..]

Moet zeker wel te doen zijn, maar als ik onder de auto moet zijn heb ik hem toch liever op een paar assteunen staan ipv zo'n gammel pech-krikje. Verder kun je, zeker bij mijn auto, wel overal bovenaf bij.
Dan nog mis ik een boel, ik kom niet veel verder dan wat binnenhuisgereedschap. Dwz een accuboortje en een schroevendraaier.
Binnenkort heb ik trouwens wel de beschikking over een redelijk ingerichte garage.
Ik heb genoeg spul staan, 6 assteunen, al heb je die bij de meeste auto's niet nodig om de olie te verversen. Sleutel voor de carterplug heb ik wel in 2voud, zelfde als een bougiesleutel. Daarnaast zijn die dingen onder een 10tje, en toch wel erg handig als je je eigen onderhoud een beetje wil gaan doen .
  dinsdag 20 juli 2010 @ 20:45:32 #34
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84289103
Noem je dat behelpen l0we, een 12 cd-wisselaar Ik heb van de week op m'n stereo-toren cd's over zitten spelen op casettebandjes die ik uit het stof had gehaald
pi_84289157
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:21 schreef JJH het volgende:

[..]

Moet zeker wel te doen zijn, maar als ik onder de auto moet zijn heb ik hem toch liever op een paar assteunen staan ipv zo'n gammel pech-krikje.
Verstandig, heb wel es gehad dat een auto van de krik gleed met mij er onder.
Heb veel geluk gehad, ik lag alleen maar klem en de buurman heeft me bevrijd.
Vanaf toen: altijd assteunen!
pi_84295421
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:45 schreef Purdey het volgende:
Noem je dat behelpen l0we, een 12 cd-wisselaar Ik heb van de week op m'n stereo-toren cd's over zitten spelen op casettebandjes die ik uit het stof had gehaald
Heb het gewoon het liefst als op mn pc, een lekker ruime keuze, dat je alles op kan zetten wat je wil . 12 cd's zijn dan toch best wel weinig, 3 worden er ook al in beslag genomen door een cursus frans. Daarnaast is vrijwel mn hele collectie digitaal, dus moet alles eerst branden... Maargoed, ik kan me nu troosten met de gedachte dat er anno 2010 nog mensen zijn die bandjes draaien
pi_84295551
MP3-speler aan de radio

Alleen van en naar mn werk draai ik gewoon een cd, dat is maar 5 minuten
pi_84295558
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 20:46 schreef vannelle het volgende:

[..]

Verstandig, heb wel es gehad dat een auto van de krik gleed met mij er onder.
Heb veel geluk gehad, ik lag alleen maar klem en de buurman heeft me bevrijd.
Vanaf toen: altijd assteunen!
Das inderdaad heel verstandig ja! ik gebruik ook altijd oprijbokjes of assteunen als ik er onder bezig ga, en dat was nogal wat de laatste tijd...
pi_84295669
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:48 schreef Piles het volgende:
MP3-speler aan de radio

Alleen van en naar mn werk draai ik gewoon een cd, dat is maar 5 minuten
Hehe, ik mag een uur enkele reis, als het mee zit. Dan wordt je wat kieskeuriger...
  dinsdag 20 juli 2010 @ 22:54:06 #40
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84295799
Ik luister echt heel vaak radio, ik heb wel een crapload aan cd's in de auto liggen maar ik luister er nooit naar.

Trouwens, zou er animo zijn voor zo'n sleuteldag?
pi_84295911
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:51 schreef L0we het volgende:

[..]

Hehe, ik mag een uur enkele reis, als het mee zit. Dan wordt je wat kieskeuriger...
Afgelopen jaar 2 a 3 keer per week 45 minuten enkele reis, dan is mp3-speler wel lekker
Meestal een podcast dan, anders hoor ik nog steeds dezelfde muziek
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:54 schreef JJH het volgende:
Ik luister echt heel vaak radio, ik heb wel een crapload aan cd's in de auto liggen maar ik luister er nooit naar.
Ik werk een hele dag met 3FM, ben blij als ik thuis/auto ff wat anders kan luisteren
quote:
Goeie vraag
Als het bij jou in de buurt is, ben ik er niet iig
pi_84296075
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:54 schreef JJH het volgende:

Wat mij betreft wel, ik kan wel de nodige uitleg geven, en heb ook'wel wat' gereedschap beschikbaar.
pi_84296220
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Afgelopen jaar 2 a 3 keer per week 45 minuten enkele reis, dan is mp3-speler wel lekker
Ohja, bedenk me nu dat ik nog zo'n fm transmitter heb liggen, morgen eens kijken of hij het nog een beetje doet
pi_84296304
Zo, ik heb morgen precies twee weken mijn rijbewijs. Ik moet zeggen het bevalt me heel erg, heb nog steeds geen boetes en ik heb toch wel aardig doorgereden. Ook het weekje vakantie ging allemaal goed zonder enige kansloze acties. Wat me wel is opgevallen is het grote aantal idioten op de weg, het blijft me verbazen. En volgens mij heeft half Nederland ook geen benul waar de richtingaanwijzer zit. Dit is vooral op rotondes echt rampzalig soms

Maarja, gelukkig vergeet je die "ergernissen" al snel als je een leeg stukje heb waar je je even uit kan leven
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:07:08 #45
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84296355
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 22:56 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Ik werk een hele dag met 3FM, ben blij als ik thuis/auto ff wat anders kan luisteren
[..]

Goeie vraag
Als het bij jou in de buurt is, ben ik er niet iig
Ik weet niet waar iedereen vandaan komt, maar ik weet wel dat er door het land heen garages zijn die je kunt huren om aan je eigen auto te sleutelen. Lijkt me handig om zoiets een beetje centraal af te spreken.

Daar zijn dan ook gelijk bruggen e.d. zodat je ook eens de andere kant van je auto kunt bekijken en controleren.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 23:08:52 #46
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84296443
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:05 schreef Henkhimself het volgende:
Zo, ik heb morgen precies twee weken mijn rijbewijs. Ik moet zeggen het bevalt me heel erg, heb nog steeds geen boetes en ik heb toch wel aardig doorgereden. Ook het weekje vakantie ging allemaal goed zonder enige kansloze acties. Wat me wel is opgevallen is het grote aantal idioten op de weg, het blijft me verbazen. En volgens mij heeft half Nederland ook geen benul waar de richtingaanwijzer zit. Dit is vooral op rotondes echt rampzalig soms

Maarja, gelukkig vergeet je die "ergernissen" al snel als je een leeg stukje heb waar je je even uit kan leven
Dat verbazen zal je tot in lengte van dagen blijven doen. Ik vraag me zeer regelmatig af waar de neuk andere weggegebruikers mee bezig zijn. En dat tweede. . Dat is de lol van het autorijden.
pi_84296536
Tsja, das heel vervelend inderdaad... op de snelweg wordt je er af en toe ook gek van... maargoed, kalm blijven is toch echt het beste zeggen ze...
Overschat jezelf niet!
pi_84296707
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:07 schreef JJH het volgende:

[..]

Ik weet niet waar iedereen vandaan komt, maar ik weet wel dat er door het land heen garages zijn die je kunt huren om aan je eigen auto te sleutelen. Lijkt me handig om zoiets een beetje centraal af te spreken.

Daar zijn dan ook gelijk bruggen e.d. zodat je ook eens de andere kant van je auto kunt bekijken en controleren.
Voor een eerste keer kan je ook goed op een pleintje ergens afspreken. Als je je beperkt tot het vervangen van olie + filter, boegies en luchtfilter lijkt me zo'n garage aardig overbodig.

Ik kom uit de buurt van ede.
pi_84297218
Yeah ik heb m'n auto (colt 1.6 gli automaat). Gelijk een ritje Utrecht - Maastricht gemaakt vanavond. Een 1.6 is toch wel relaxt als je snel even wilt invoegen. Nadeel is dat het me wel meteen bijna een halve tank kost
Ik snap nu ook waarom ie niet doorschakelde bij de 80...er komt daarna gewoon geen versnelling meer Harder dan 120 ga ik er ook niet mee rijden want dan maakt het zo'n herrie dat ik haast bang ben dat ie in de fik vliegt ofzo. Binnenkort maar eens een monteur naar laten kijken of die nog dringende zaken kan vinden.
Too much is never enough!
pi_84297309
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:25 schreef The6thgate het volgende:
Yeah ik heb m'n auto (colt 1.6 gli automaat). Gelijk een ritje Utrecht - Maastricht gemaakt vanavond. Een 1.6 is toch wel relaxt als je snel even wilt invoegen. Nadeel is dat het me wel meteen bijna een halve tank kost
Ik snap nu ook waarom ie niet doorschakelde bij de 80...er komt daarna gewoon geen versnelling meer Harder dan 120 ga ik er ook niet mee rijden want dan maakt het zo'n herrie dat ik haast bang ben dat ie in de fik vliegt ofzo. Binnenkort maar eens een monteur naar laten kijken of die nog dringende zaken kan vinden.
Vanwaar de keuze van een automaat? Ik vind juist de mogelijkheid om terug naar z'n 2 te gaan en dan vol vermogen de snelweg op de knallen één van de leukste bezigheden van het hele autorijden
pi_84297329
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:15 schreef L0we het volgende:

[..]

Voor een eerste keer kan je ook goed op een pleintje ergens afspreken. Als je je beperkt tot het vervangen van olie + filter, boegies en luchtfilter lijkt me zo'n garage aardig overbodig.

Psies, het huren van dure ruimte is lang niet altijd nodig.
pi_84297359
Nice! Gefeliciteerd, hoe oud ist beestje?
pi_84297513
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:28 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Vanwaar de keuze van een automaat? Ik vind juist de mogelijkheid om terug naar z'n 2 te gaan en dan vol vermogen de snelweg op de knallen één van de leukste bezigheden van het hele autorijden
Bij een automaat gaat dat ook leuk hoor, als hij een kickdownfunctie heeft
Maar handbak heeft toch echt wel mijn voorkeur.
Bij mij gaat invoegen af en toe veel te traag naar mijn zin, maargoed, ik doe mijn best
pi_84297751
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:33 schreef L0we het volgende:

[..]

Bij een automaat gaat dat ook leuk hoor, als hij een kickdownfunctie heeft
Maar handbak heeft toch echt wel mijn voorkeur.
Bij mij gaat invoegen af en toe veel te traag naar mijn zin, maargoed, ik doe mijn best
Toch heb ik liever zelf de controle, niet dat ik moet wachten totdat de auto zin heeft om aan de lat te gaan. Maarja, verschil moet er wezen

Ik heb onwijs zin om m'n eigen auto op te gaan halen. Hopelijk gaat het niet te lang duren...
pi_84297756
Ik heb nog wel een grote loods te leen? En volgens mij staat er nu ook een brug in.
En na mailtje van vanavond ben ik blij dat ik een auto heb, mailtje over vrijgezellenfeest... Van mij uit naar A, vandaar uit naar B, dan weer naar C, weer naar D en dan weer naar huis. En ik hoef het niet meer met het ov te doen of met anderen mee te rijden
pi_84297925
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:38 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Toch heb ik liever zelf de controle, niet dat ik moet wachten totdat de auto zin heeft om aan de lat te gaan. Maarja, verschil moet er wezen

Ik heb onwijs zin om m'n eigen auto op te gaan halen. Hopelijk gaat het niet te lang duren...
Heb je al iets op het oog?
pi_84298012
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:38 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb nog wel een grote loods te leen? En volgens mij staat er nu ook een brug in.
En na mailtje van vanavond ben ik blij dat ik een auto heb, mailtje over vrijgezellenfeest... Van mij uit naar A, vandaar uit naar B, dan weer naar C, weer naar D en dan weer naar huis. En ik hoef het niet meer met het ov te doen of met anderen mee te rijden
Zo'n loods is ideaal .

Lekker he? Kunnen gaan en staan waar je wil
pi_84298543
Ja is wel handig zo'n loods, sowieso voor de stalling van rotzooi (oude fietsen, Pontiac fiero waarvan de versnellingsbak kapot is, nog meer rommel) maar ook om zelf wat te klussen.

En het is echt heerlijk Merk wel, ik fiets niet meer als het niet hoeft haha.
pi_84298581
Ede? Ik zou maar uitkijken voor grijze Nissans als ik jou was .
Tap tap tap
pi_84299118
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:28 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

geen bewuste keuze, maar kwam toevallig op mn pad. Aangezien ik vanuit utrecht kom zal het veel filerijden worden en dan is een automaat zo gek nog niet
Too much is never enough!
  woensdag 21 juli 2010 @ 00:13:49 #61
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84299170
Garagehuur valt alles mee hoor, 10,-/15,- per uur maximaal en als je dan met en man of vijf zes bent.

Automaat rijden is compleet anders dan met een handbak. Je moet leren de automaat te bespelen, dus weten bij heoveel gas ie een gang terug pakt. Vroeger riep ik dat ik nooit een automaat zou gaan rijden, nu wil ik voor m'n werk niet anders meer, heerlijk. Prive blijf ik wel lekker 'poken'
pi_84299584
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:42 schreef L0we het volgende:

[..]

Heb je al iets op het oog?
Koop is al rond zelfs, als je het een koop mag noemen. Mijn oudste broer koopt een gloednieuwe auto en verkoopt zijn oudere aan de middelste hier. En de middelste verkoopt zijn auto weer aan mij Maar moeten nog een paar dingetjes gebeuren voordat ik hem mag gebruiken. Eerst moet hij opnieuw gechipped worden omdat er nieuwe nokkenassen in gaan. Ook moet er een nieuwe fuseekogel op. Gelukkig wordt dat allemaal geregeld aangezien mijn broer zelf monteur is dus daar hoef ik me geen zorgen over te gaan maken.

Het wordt een Alfa Romeo 155 2.0 16v echt een plaatje van een auto
  woensdag 21 juli 2010 @ 00:26:42 #63
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84299614
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 00:25 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Koop is al rond zelfs, als je het een koop mag noemen. Mijn oudste broer koopt een gloednieuwe auto en verkoopt zijn oudere aan de middelste hier. En de middelste verkoopt zijn auto weer aan mij Maar moeten nog een paar dingetjes gebeuren voordat ik hem mag gebruiken. Eerst moet hij opnieuw gechipped worden omdat er nieuwe nokkenassen in gaan. Ook moet er een nieuwe fuseekogel op. Gelukkig wordt dat allemaal geregeld aangezien mijn broer zelf monteur is dus daar hoef ik me geen zorgen over te gaan maken.

Wát een beginnersauto!
pi_84302755
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:15 schreef L0we het volgende:

[..]

He, das in de buurt. Pas maar op voor een zwarte saxo mocht je een x de rijn over gaan
pi_84302927
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 07:46 schreef Puala het volgende:

[..]

He, das in de buurt. Pas maar op voor een zwarte saxo mocht je een x de rijn over gaan
Hehe, ik zal goed oppassen kom regelmatig over de rijn zelfs, met mn lelijke blauwe gevaarte
pi_84302951
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 23:57 schreef CherryLips het volgende:
Ede? Ik zou maar uitkijken voor grijze Nissans als ik jou was .
Bennekom eigenlijk, maar dat moet je toch altijd uitleggen... . Grijze nissans staan genoteerd .

Nog even, dan kan er een 'fokker gespot' topic worden geopend
pi_84302978
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:13 schreef L0we het volgende:

[..]

Bennekom eigenlijk, maar dat moet je toch altijd uitleggen... . Grijze nissans staan genoteerd .

Nog even, dan kan er een 'fokker gespot' topic worden geopend
Bennekom is hier de brug over dus daar rij ik ook weleens
Tap tap tap
pi_84303004
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 00:25 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Ah, das super! geweldige auto, alleen niet heel economisch ben ik bang...
pi_84303141
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:15 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Bennekom is hier de brug over dus daar rij ik ook weleens
Haha, om nu als een zit naar elke grijze Nissan te zwaaien vind ik ook weer zo wat

fokken op je mobiel met een brakke verbinding is ook niet echt alles
pi_84307560
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 08:17 schreef L0we het volgende:

[..]

Ah, das super! geweldige auto, alleen niet heel economisch ben ik bang...
Nou dat valt nog reuze mee eigenlijk! Als je het niet te gek maakt kan je zo 1 op 10 of misschien zelfs 1 op 12 halen! En dat voor zo'n rappe auto die nou niet bepaald licht is
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:27:46 #71
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84307750
Even een typische vrouwenvraag, want ik heb er simpelweg geen verstand/gevoel voor:
Wat voel je als je een auto koopt met een 0,8 motor? Ik had rijles in een 1.8 auto, momenteel zelf een 1.6
Maakt het meer herrie? Is het meer een stadsautootje, kun je er mee de snelweg op, of begint ie dan hard te lachen?
pi_84308405
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:27 schreef Purdey het volgende:
Even een typische vrouwenvraag, want ik heb er simpelweg geen verstand/gevoel voor:
Wat voel je als je een auto koopt met een 0,8 motor? Ik had rijles in een 1.8 auto, momenteel zelf een 1.6
Maakt het meer herrie? Is het meer een stadsautootje, kun je er mee de snelweg op, of begint ie dan hard te lachen?
Snelweg op met een 0,8? Ik zou het persoonlijk niet durven Ik heb met vakantie een 1.2 clio van mijn broer mogen lenen. Dat was al een nachtmerrie, er zat amper snelheid in en je deed er zo'n 30 uur over voordat je überhaupt de 120 aantikte. Bovendien was het nogal gevaarlijk op de snelweg met vrachtwagens die hem er half voor donderen, als je dan wat vermogen hebt kan je bij gassen zodat je daar geen problemen mee hebt. Met de clio was het maar gewoon afwachten dat ik niet de baan afgebeukt werd.

Ik zou gewoon iets zoeken met een 1,3 of 1,4 ofzo. Dat het in iedergeval wel een béétje van z'n plek afkomt.
pi_84308620
Ik heb een 1,4 en betwijfel het van die al of ik daar de snelweg mee op kom
En als ik er op kom denk ik dat veel mensen zich er aan ergeren (en ik ook want ik hou van doorgassen)
pi_84308708
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 11:49 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb een 1,4 en betwijfel het van die al of ik daar de snelweg mee op kom
En als ik er op kom denk ik dat veel mensen zich er aan ergeren (en ik ook want ik hou van doorgassen)
Je moet het natuurlijk wel taktisch aanpakken. Als je geen vermogen hebt moet je dus al vol de bocht nemen bij de oprit van de snelweg. Dan kan je met een beetje geluk met 100 invoegen Ik moet zeggen het is best spannend om te doen!
  woensdag 21 juli 2010 @ 11:52:15 #75
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84308739
quote:
Je voelt weinig. Top van dat soort dingetje ligt vaak op 140/145.
Om in te halen en dergelijke moet je dus vooral geduld hebben, en zorgen dat je genoeg ruimt hebt. Verder is het inderdaad puur een stadsautootje.
pi_84309043
@ Henkhimself; Zal het is keer uitproberen, heb nog geen kans gehad de snelweg op te gaan sinds ik hem heb, Wel met 's pap z'n auto en dat gaat goed, die trekt lekker snel op, die heeft veel meer vermogen etc. Dus zal ff anders zijn dan hoe ik het normaal doe. Maar dat komt wel goed
pi_84309186
Een 0,8, zoals bv. een Daewoo Matiz met drie cilinders heeft dus maar 0,26 l inhoud per cilinder. In die (mini) cilindertjes wordt een mengsel van brandstof en lucht verbrand en dat proces zorgt ervoor dat de zuigers gaan bewegen die vervolgens via de drijfstangen de krukas aandrijven.

Een 4 cilinder 1.6 motor heeft al 0,4 l per cilinder, een 1.8 nog iets meer. Door de grotere cilinder kan er een grotere verbranding plaatsvinden, en hoeft dit dus in theorie minder vaak te gebeuren dan bij een 0.8 om tot dezelfde prestatie te komen (volgens mij dan hoor )

Die 0,8 moet dus heel hard werken om vooruit te komen (een Matiz weegt wel maar 750 kg ofzo, dat dan weer wel). Voor geregeld snelweg-gebruik is dit niet zo comfy zeg maar
pi_84309669
1.6 op 940 kg
Alleen de verhouding van mn versnellingsbak bevalt me totaal niet. In z'n 5 rijd ik 70 met 2000 toeren, en dan wil ik nog tot de 120/140
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:49:43 #79
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84310857
Bedankt voor de reacties allemaal! Kijk momenteel vooral naar Micra's en die liggen rond de 1.3
Teminste, de meeste. Sommige zijn ook 1.0

Dit ging indd toevallig over een Daewoo Matiz Had een hele mooie gezien, maar ze hebben allemaal een 0.8 motor. En iets in mij zei dat dat niet verstandig was
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:51:58 #80
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84310938
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:49 schreef Purdey het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal! Kijk momenteel vooral naar Micra's en die liggen rond de 1.3
Teminste, de meeste. Sommige zijn ook 1.0

Dit ging indd toevallig over een Daewoo Matiz Had een hele mooie gezien, maar ze hebben allemaal een 0.8 motor. En iets in mij zei dat dat niet verstandig was
Als je er weinig mee op de snelweg komt is het prima hoor. En zuinig en goedkoop in de wegenbelasting ook!
  woensdag 21 juli 2010 @ 12:53:24 #81
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84310989
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:51 schreef JJH het volgende:

[..]

Als je er weinig mee op de snelweg komt is het prima hoor. En zuinig en goedkoop in de wegenbelasting ook!
Ik wil wel de snelweg op eigenlijk Ik heb me scheel geoefend op in-uitvoegen dus nu ga ik de snelweg berijden ook
pi_84311209
Ik moet ook eens even de snelweg oefenen .
Tap tap tap
pi_84311292
0-100 doet ie in 17 seconden. Een Micra 1.3 tot 1996 doet er 12 seconden over, dat is toch wel een heel groot verschil. Een Micra 1.0 heeft wel weer een dikke 16 seconden nodig.

Ik zou me in zo'n 1.3 toch net even wat prettiger voelen. Met zo'n 0.8/1.0 mag je bij iedere oprit maximaal doorjanken in een lage versnelling, da's echt niet lekker. Als je nou 1x per maand een stukje snelweg pakt maakt het niet zoveel uit, maar als je er vaker rondtuft zou ik geen 1.0 nemen.

Een recentere 1.0 (Peugeot 107, Aygo e.d) zit rond de 13 sec. zie ik, maar die zijn natuurlijk echt een heel stuk nieuwer.
pi_84311605
Bovendien is het gewoon lekker een beetje vermogen te hebben. Dat je wél dat gaatje kan gebruiken of dat je wél even het gas erop kan zetten als meneer de vrachtwagenchauffeur je niet ziet en jouw kant op komt.
pi_84315598
quote:
Waarschijnlijk voel je helemaal niets .

Nee, ik denk dat je gewoon eens een proefrit moet maken, zou me niets verbazen als die dingen nog best wel aardig van hun plek afkomen. De smart had bijvoorbeeld ook maar een 800 cc motor, maar die ging nog best wel rap, ook op de snelweg .
Zie ook hier komt dat dingetje nog best wel positief uit .
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:02 schreef EMCioran het volgende:
Een 0,8, zoals bv. een Daewoo Matiz met drie cilinders heeft dus maar 0,26 l inhoud per cilinder. In die (mini) cilindertjes wordt een mengsel van brandstof en lucht verbrand en dat proces zorgt ervoor dat de zuigers gaan bewegen die vervolgens via de drijfstangen de krukas aandrijven.

Een 4 cilinder 1.6 motor heeft al 0,4 l per cilinder, een 1.8 nog iets meer. Door de grotere cilinder kan er een grotere verbranding plaatsvinden, en hoeft dit dus in theorie minder vaak te gebeuren dan bij een 0.8 om tot dezelfde prestatie te komen (volgens mij dan hoor )

Die 0,8 moet dus heel hard werken om vooruit te komen (een Matiz weegt wel maar 750 kg ofzo, dat dan weer wel). Voor geregeld snelweg-gebruik is dit niet zo comfy zeg maar
In theorie heb je gelijk, maar de praktijk (zoals ook in de review hierboven blijkt) valt het allemaal best wel mee.

Mn pa heeft een Renault 6 met een 8xx cc motor, dat ding rijdt zonder moeite 100 op de snelweg, binnen een best wel redelijke tijd. En dat ding is 40 jaar oud

[ Bericht 0% gewijzigd door L0we op 21-07-2010 14:53:59 ]
pi_84315688
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:09 schreef Henkhimself het volgende:
Bovendien is het gewoon lekker een beetje vermogen te hebben. Dat je wél dat gaatje kan gebruiken of dat je wél even het gas erop kan zetten als meneer de vrachtwagenchauffeur je niet ziet en jouw kant op komt.
Geloof me, remmen gaat écht sneller, ook als je wat extra vermogen hebt! .
pi_84316650
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 14:47 schreef L0we het volgende:

[..]

Geloof me, remmen gaat écht sneller, ook als je wat extra vermogen hebt! .
Hangt natuurlijk ook van de situatie af hé. Ik heb het al een keer gehad dat remmen ook geen optie was ( iets met bumperklevers ofzo... )
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:22:37 #88
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84317025
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 12:59 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet ook eens even de snelweg oefenen .
Zullen we dat de mensheid maar niet aandoen
Ik ben na m'n examen ook de snelweg niet meer op geweest, moet ik toch weer eens doen.
Sommige dingen doe ik bewust niet omdat ik niet in een eigen auto rij, netals parkeren, dat probeer ik te vermijden door 6 rondjes te rijden tot ik een parkeerplek heb gevonden die vrij van allerlei andere boosaardige auto's is
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:25:08 #89
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84317134
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 13:01 schreef EMCioran het volgende:
0-100 doet ie in 17 seconden. Een Micra 1.3 tot 1996 doet er 12 seconden over, dat is toch wel een heel groot verschil. Een Micra 1.0 heeft wel weer een dikke 16 seconden nodig.

Ik zou me in zo'n 1.3 toch net even wat prettiger voelen. Met zo'n 0.8/1.0 mag je bij iedere oprit maximaal doorjanken in een lage versnelling, da's echt niet lekker. Als je nou 1x per maand een stukje snelweg pakt maakt het niet zoveel uit, maar als je er vaker rondtuft zou ik geen 1.0 nemen.

Een recentere 1.0 (Peugeot 107, Aygo e.d) zit rond de 13 sec. zie ik, maar die zijn natuurlijk echt een heel stuk nieuwer.
Ja, zo'n micra 1.3 lijkt me net iets meer ballen hebben. Toyota aygo is te gek, maar voor mijn budget totaal onverantwoord En vind het ook zonde om daar mee te beginnen. Wat ik vanmiddag zag was een Fiat Seicento, dáár zou ik me echt niet relaxed in voelen Een klein, complact koekblikje met een stuurtje. Daar zou ik écht de snelweg niet mee op durven
pi_84317158
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:22 schreef Purdey het volgende:

[..]

Zullen we dat de mensheid maar niet aandoen
Ik ben na m'n examen ook de snelweg niet meer op geweest, moet ik toch weer eens doen.
Sommige dingen doe ik bewust niet omdat ik niet in een eigen auto rij, netals parkeren, dat probeer ik te vermijden door 6 rondjes te rijden tot ik een parkeerplek heb gevonden die vrij van allerlei andere boosaardige auto's is
Ik heb twee korte stukjes op de snelweg gereden en beide keren was het zo rustig dat het invoeren geen ene ruk voorstelde . Ik moet echt die afritten oefenen, want dat ging beide keren niet zo goed . Parkeren heb ik ook nog maar één keer gedaan, rechtsom (nooit geoefend), ging dus voor geen meter maar het corrigeren wel, dus dat viel ook weer reuze mee (vooral omdat er niemand naast me zat met aanwijzingen en/of die me op de zenuwen werkte ). Voor het huis moet je gewoon de stopopdracht doen zeg maar, maar dan zonder weg te rijden, dus daar gooi je hem zo neer als het rustig is. Anders moet je linksom gaan fileparkeren en dat heb ik amper geoefend bij het lessen . En dan weer ergens keren zodat ik gewoon kan fileparkeren etc etc, het is allemaal heel vermoeiend
Tap tap tap
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:35:31 #91
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84317488
Dat is wel lekker, als het rustig is. Als het heel druk is ook, want dan rijd iedereen toch heel langzaam
Afritten naar andere stukken snelweg was altijd een succes met rijles. Gewoon lekker in z'n 5 door zo'n loeischerpe bocht met een km of 100. M'n instructeur dacht vaak dat ik levensmoe was
Autorijden is heel vermoeiend. Was na rijles altijd best wel 'moe' van het concentreren. Toen de auto van de week tot 4 keer toe afsloeg voor hetzelfde stoplicht dacht ik even dat ik de auto niet meer aan de praat zou krijgen. En wat zullen de mensen achter me wel niet hebben gedacht?! Stel, je staat voor een rood licht dat naar groen gaat, en je ziet toch 4 keer de eerste auto optrekken en weer stilvallen, en op het laatste moment door rood rijden, dan vraag je je toch af wat voor een figuur achter dat stuur zit?
pi_84317676
Ik reed net naar een stoplicht, twee banen voor rechtdoor. Licht stond op groen, maar op de rechterbaan stond een touringcar die niet weg kwam. Dus ik wisselen naar de linkerbaan, erlangs, wil ik weer naar rechts, gaat die kerel rechts van me ineens harder rijden en me rechts bijna inhalen Ik moest 70 rijden (waar je 50 mag) omdat die kerel me er niet voor liet Maar ja, had ik dan achter die touringcar moeten blijven? Dan stond ik er nu nog.
Tap tap tap
pi_84317698
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:35 schreef Purdey het volgende:
Dat is wel lekker, als het rustig is. Als het heel druk is ook, want dan rijd iedereen toch heel langzaam
Afritten naar andere stukken snelweg was altijd een succes met rijles. Gewoon lekker in z'n 5 door zo'n loeischerpe bocht met een km of 100. M'n instructeur dacht vaak dat ik levensmoe was
Autorijden is heel vermoeiend. Was na rijles altijd best wel 'moe' van het concentreren. Toen de auto van de week tot 4 keer toe afsloeg voor hetzelfde stoplicht dacht ik even dat ik de auto niet meer aan de praat zou krijgen. En wat zullen de mensen achter me wel niet hebben gedacht?! Stel, je staat voor een rood licht dat naar groen gaat, en je ziet toch 4 keer de eerste auto optrekken en weer stilvallen, en op het laatste moment door rood rijden, dan vraag je je toch af wat voor een figuur achter dat stuur zit?
Eerste advies wat ik kreeg van m'n broers(al zijn het niet de beste voorbeeld coureurs... ) Schijt hebben aan de mensen achter je. Tuurlijk het is balen als het niet goed gaat maar als je je daar druk over gaat maken lukt het al HELEMAAL niet meer.
  woensdag 21 juli 2010 @ 15:44:08 #94
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84317806
Er stond een geblindeerde golf achter me me, en ik was echt even bang dat mijn achter ruit eruit zou gaan
pi_84318331
Automaat kopen Purdey

woensdag 21 juli 2010 @ 16:01:17 #96
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84318467
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:57 schreef EMCioran het volgende:
Automaat kopen Purdey

Nah, dat is niet echt autorijden vind ik
pi_84318486
Ikke wel, lekker relaxed in de file
pi_84318615
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:01 schreef EMCioran het volgende:
Als forens zou ik ook zeker een automaat nemen, maar voor nu vind ik schakelen ook veel te leuk. Al gaat het heel soms nog mis (je moet het ook niet te snel willen doen )
pi_84318897
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:25 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja, zo'n micra 1.3 lijkt me net iets meer ballen hebben. Toyota aygo is te gek, maar voor mijn budget totaal onverantwoord En vind het ook zonde om daar mee te beginnen. Wat ik vanmiddag zag was een Fiat Seicento, dáár zou ik me echt niet relaxed in voelen Een klein, complact koekblikje met een stuurtje. Daar zou ik écht de snelweg niet mee op durven
Ach, valt best wel mee hoor . Ik heb dagelijks 150 kilometer gereden in een Renault 5. Die kan lekker meekomen, en je zit er aardig relaxed in!

Maargoed, een motor met meer vermogen is nooit gek natuurlijk
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik reed net naar een stoplicht, twee banen voor rechtdoor. Licht stond op groen, maar op de rechterbaan stond een touringcar die niet weg kwam. Dus ik wisselen naar de linkerbaan, erlangs, wil ik weer naar rechts, gaat die kerel rechts van me ineens harder rijden en me rechts bijna inhalen Ik moest 70 rijden (waar je 50 mag) omdat die kerel me er niet voor liet Maar ja, had ik dan achter die touringcar moeten blijven? Dan stond ik er nu nog.
Waarom stop je niet gewoon bij 50, laat je die kerel je rechts voorbij rijden, en ga je daarna weer naar rechts?
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:01 schreef EMCioran het volgende:
Dat vind ik ongeveer het enige voordeel aan een automaat . Voor mij hoeft het niet, laat mij maar lekker schakelen
pi_84319507
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 16:01 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nah, dat is niet echt autorijden vind ik
Maar wel lekker comfortabel, en zeker die CVT's, zalig man!
Een handgeschakelde bak vind ik erg oncomfortabel omdat je van optrekken naar nul en terug naar optrekken gaat

Ik heb nooit met een manuele gereden, sinds een jaar rij ik automaten, en ik zou echt niets anders meer willen!

Overigens wil onze Avensis niet meer starten, je hoort een tikkend geluid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')