Bij een automaat gaat dat ook leuk hoor, als hij een kickdownfunctie heeftquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:28 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Vanwaar de keuze van een automaat? Ik vind juist de mogelijkheid om terug naar z'n 2 te gaan en dan vol vermogen de snelweg op de knallen één van de leukste bezigheden van het hele autorijden
Toch heb ik liever zelf de controle, niet dat ik moet wachten totdat de auto zin heeft om aan de lat te gaan. Maarja, verschil moet er wezenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:33 schreef L0we het volgende:
[..]
Bij een automaat gaat dat ook leuk hoor, als hij een kickdownfunctie heeft
Maar handbak heeft toch echt wel mijn voorkeur.
Bij mij gaat invoegen af en toe veel te traag naar mijn zin, maargoed, ik doe mijn best
Heb je al iets op het oog?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:38 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Toch heb ik liever zelf de controle, niet dat ik moet wachten totdat de auto zin heeft om aan de lat te gaan. Maarja, verschil moet er wezen![]()
Ik heb onwijs zin om m'n eigen auto op te gaan halen. Hopelijk gaat het niet te lang duren...
Zo'n loods is ideaalquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:38 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb nog wel een grote loods te leen?En volgens mij staat er nu ook een brug in.
En na mailtje van vanavond ben ik blij dat ik een auto heb, mailtje over vrijgezellenfeest... Van mij uit naar A, vandaar uit naar B, dan weer naar C, weer naar D en dan weer naar huis. En ik hoef het niet meer met het ov te doen of met anderen mee te rijden
geen bewuste keuze, maar kwam toevallig op mn pad. Aangezien ik vanuit utrecht kom zal het veel filerijden worden en dan is een automaat zo gek nog nietquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:28 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Vanwaar de keuze van een automaat? Ik vind juist de mogelijkheid om terug naar z'n 2 te gaan en dan vol vermogen de snelweg op de knallen één van de leukste bezigheden van het hele autorijden
Koop is al rond zelfs, als je het een koop mag noemen. Mijn oudste broer koopt een gloednieuwe auto en verkoopt zijn oudere aan de middelste hier. En de middelste verkoopt zijn auto weer aan mijquote:
quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:25 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Koop is al rond zelfs, als je het een koop mag noemen. Mijn oudste broer koopt een gloednieuwe auto en verkoopt zijn oudere aan de middelste hier. En de middelste verkoopt zijn auto weer aan mijMaar moeten nog een paar dingetjes gebeuren voordat ik hem mag gebruiken. Eerst moet hij opnieuw gechipped worden omdat er nieuwe nokkenassen in gaan. Ook moet er een nieuwe fuseekogel op. Gelukkig wordt dat allemaal geregeld aangezien mijn broer zelf monteur is dus daar hoef ik me geen zorgen over te gaan maken.
Het wordt een Alfa Romeo 155 2.0 16v echt een plaatje van een auto
He, das in de buurt. Pas maar op voor een zwarte saxo mocht je een x de rijn over gaanquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:15 schreef L0we het volgende:
[..]
Voor een eerste keer kan je ook goed op een pleintje ergens afspreken. Als je je beperkt tot het vervangen van olie + filter, boegies en luchtfilter lijkt me zo'n garage aardig overbodig.
Ik kom uit de buurt van ede.
Hehe, ik zal goed oppassenquote:Op woensdag 21 juli 2010 07:46 schreef Puala het volgende:
[..]
He, das in de buurt. Pas maar op voor een zwarte saxo mocht je een x de rijn over gaan
Bennekom eigenlijk, maar dat moet je toch altijd uitleggen...quote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:57 schreef CherryLips het volgende:
Ede? Ik zou maar uitkijken voor grijze Nissans als ik jou was.
Bennekom is hier de brug over dus daar rij ik ook weleensquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:13 schreef L0we het volgende:
[..]
Bennekom eigenlijk, maar dat moet je toch altijd uitleggen.... Grijze nissans staan genoteerd
.
Nog even, dan kan er een 'fokker gespot' topic worden geopend
Ah, das super! geweldige auto, alleen niet heel economisch ben ik bang...quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:25 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Koop is al rond zelfs, als je het een koop mag noemen. Mijn oudste broer koopt een gloednieuwe auto en verkoopt zijn oudere aan de middelste hier. En de middelste verkoopt zijn auto weer aan mijMaar moeten nog een paar dingetjes gebeuren voordat ik hem mag gebruiken. Eerst moet hij opnieuw gechipped worden omdat er nieuwe nokkenassen in gaan. Ook moet er een nieuwe fuseekogel op. Gelukkig wordt dat allemaal geregeld aangezien mijn broer zelf monteur is dus daar hoef ik me geen zorgen over te gaan maken.
Het wordt een Alfa Romeo 155 2.0 16v echt een plaatje van een auto
Haha, om nu als een zit naar elke grijze Nissan te zwaaien vind ik ook weer zo watquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bennekom is hier de brug over dus daar rij ik ook weleens
Nou dat valt nog reuze mee eigenlijk! Als je het niet te gek maakt kan je zo 1 op 10 of misschien zelfs 1 op 12 halen! En dat voor zo'n rappe auto die nou niet bepaald licht isquote:Op woensdag 21 juli 2010 08:17 schreef L0we het volgende:
[..]
Ah, das super! geweldige auto, alleen niet heel economisch ben ik bang...
Snelweg op met een 0,8? Ik zou het persoonlijk niet durvenquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:27 schreef Purdey het volgende:
Even een typische vrouwenvraag, want ik heb er simpelweg geen verstand/gevoel voor:
Wat voel je als je een auto koopt met een 0,8 motor? Ik had rijles in een 1.8 auto, momenteel zelf een 1.6
Maakt het meer herrie? Is het meer een stadsautootje, kun je er mee de snelweg op, of begint ie dan hard te lachen?
Je moet het natuurlijk wel taktisch aanpakken. Als je geen vermogen hebt moet je dus al vol de bocht nemen bij de oprit van de snelweg. Dan kan je met een beetje geluk met 100 invoegenquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:49 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb een 1,4 en betwijfel het van die al of ik daar de snelweg mee op kom
En als ik er op kom denk ik dat veel mensen zich er aan ergeren (en ik ook want ik hou van doorgassen)
Je voelt weinig. Top van dat soort dingetje ligt vaak op 140/145.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:27 schreef Purdey het volgende:
Even een typische vrouwenvraag, want ik heb er simpelweg geen verstand/gevoel voor:
Wat voel je als je een auto koopt met een 0,8 motor? Ik had rijles in een 1.8 auto, momenteel zelf een 1.6
Maakt het meer herrie? Is het meer een stadsautootje, kun je er mee de snelweg op, of begint ie dan hard te lachen?
Als je er weinig mee op de snelweg komt is het prima hoor. En zuinig en goedkoop in de wegenbelasting ook!quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:49 schreef Purdey het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal! Kijk momenteel vooral naar Micra's en die liggen rond de 1.3
Teminste, de meeste. Sommige zijn ook 1.0
Dit ging indd toevallig over een Daewoo MatizHad een hele mooie gezien, maar ze hebben allemaal een 0.8 motor. En iets in mij zei dat dat niet verstandig was
Ik wil wel de snelweg op eigenlijkquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:51 schreef JJH het volgende:
[..]
Als je er weinig mee op de snelweg komt is het prima hoor. En zuinig en goedkoop in de wegenbelasting ook!
Waarschijnlijk voel je helemaal nietsquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:27 schreef Purdey het volgende:
Even een typische vrouwenvraag, want ik heb er simpelweg geen verstand/gevoel voor:
Wat voel je als je een auto koopt met een 0,8 motor? Ik had rijles in een 1.8 auto, momenteel zelf een 1.6
Maakt het meer herrie? Is het meer een stadsautootje, kun je er mee de snelweg op, of begint ie dan hard te lachen?
In theorie heb je gelijk, maar de praktijk (zoals ook in de review hierboven blijkt) valt het allemaal best wel mee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:02 schreef EMCioran het volgende:
Een 0,8, zoals bv. een Daewoo Matiz met drie cilinders heeft dus maar 0,26 l inhoud per cilinder. In die (mini) cilindertjes wordt een mengsel van brandstof en lucht verbrand en dat proces zorgt ervoor dat de zuigers gaan bewegen die vervolgens via de drijfstangen de krukas aandrijven.
Een 4 cilinder 1.6 motor heeft al 0,4 l per cilinder, een 1.8 nog iets meer. Door de grotere cilinder kan er een grotere verbranding plaatsvinden, en hoeft dit dus in theorie minder vaak te gebeuren dan bij een 0.8 om tot dezelfde prestatie te komen (volgens mij dan hoor)
Die 0,8 moet dus heel hard werken om vooruit te komen (een Matiz weegt wel maar 750 kg ofzo, dat dan weer wel). Voor geregeld snelweg-gebruik is dit niet zo comfy zeg maar
Geloof me, remmen gaat écht sneller, ook als je wat extra vermogen hebt!quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:09 schreef Henkhimself het volgende:
Bovendien is het gewoon lekker een beetje vermogen te hebben. Dat je wél dat gaatje kan gebruiken of dat je wél even het gas erop kan zetten als meneer de vrachtwagenchauffeur je niet ziet en jouw kant op komt.
Hangt natuurlijk ook van de situatie af hé. Ik heb het al een keer gehad dat remmen ook geen optie was ( iets met bumperklevers ofzo...quote:Op woensdag 21 juli 2010 14:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Geloof me, remmen gaat écht sneller, ook als je wat extra vermogen hebt!.
Zullen we dat de mensheid maar niet aandoenquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:59 schreef CherryLips het volgende:
Ik moet ook eens even de snelweg oefenen.
Ja, zo'n micra 1.3 lijkt me net iets meer ballen hebben. Toyota aygo is te gek, maar voor mijn budget totaal onverantwoordquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:01 schreef EMCioran het volgende:
0-100 doet ie in 17 seconden. Een Micra 1.3 tot 1996 doet er 12 seconden over, dat is toch wel een heel groot verschil. Een Micra 1.0 heeft wel weer een dikke 16 seconden nodig.
Ik zou me in zo'n 1.3 toch net even wat prettiger voelen. Met zo'n 0.8/1.0 mag je bij iedere oprit maximaal doorjanken in een lage versnelling, da's echt niet lekker. Als je nou 1x per maand een stukje snelweg pakt maakt het niet zoveel uit, maar als je er vaker rondtuft zou ik geen 1.0 nemen.
Een recentere 1.0 (Peugeot 107, Aygo e.d) zit rond de 13 sec. zie ik, maar die zijn natuurlijk echt een heel stuk nieuwer.
Ik heb twee korte stukjes op de snelweg gereden en beide keren was het zo rustig dat het invoeren geen ene ruk voorsteldequote:Op woensdag 21 juli 2010 15:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zullen we dat de mensheid maar niet aandoen
Ik ben na m'n examen ook de snelweg niet meer op geweest, moet ik toch weer eens doen.
Sommige dingen doe ik bewust niet omdat ik niet in een eigen auto rij, netals parkeren, dat probeer ik te vermijden door 6 rondjes te rijden tot ik een parkeerplek heb gevonden die vrij van allerlei andere boosaardige auto's is
Eerste advies wat ik kreeg van m'n broers(al zijn het niet de beste voorbeeld coureurs...quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:35 schreef Purdey het volgende:
Dat is wel lekker, als het rustig is. Als het heel druk is ook, want dan rijd iedereen toch heel langzaam
Afritten naar andere stukken snelweg was altijd een succes met rijles. Gewoon lekker in z'n 5 door zo'n loeischerpe bocht met een km of 100. M'n instructeur dacht vaak dat ik levensmoe was
Autorijden is heel vermoeiend. Was na rijles altijd best wel 'moe' van het concentreren. Toen de auto van de week tot 4 keer toe afsloeg voor hetzelfde stoplicht dacht ik even dat ik de auto niet meer aan de praat zou krijgen. En wat zullen de mensen achter me wel niet hebben gedacht?! Stel, je staat voor een rood licht dat naar groen gaat, en je ziet toch 4 keer de eerste auto optrekken en weer stilvallen, en op het laatste moment door rood rijden, dan vraag je je toch af wat voor een figuur achter dat stuur zit?
Nah, dat is niet echt autorijden vind ikquote:
Als forens zou ik ook zeker een automaat nemen, maar voor nu vind ik schakelen ook veel te leuk. Al gaat het heel soms nog mis (je moet het ook niet te snel willen doenquote:
Ach, valt best wel mee hoorquote:Op woensdag 21 juli 2010 15:25 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, zo'n micra 1.3 lijkt me net iets meer ballen hebben. Toyota aygo is te gek, maar voor mijn budget totaal onverantwoordEn vind het ook zonde om daar mee te beginnen. Wat ik vanmiddag zag was een Fiat Seicento, dáár zou ik me echt niet relaxed in voelen
Een klein, complact koekblikje met een stuurtje. Daar zou ik écht de snelweg niet mee op durven
Waarom stop je niet gewoon bij 50, laat je die kerel je rechts voorbij rijden, en ga je daarna weer naar rechts?quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik reed net naar een stoplicht, twee banen voor rechtdoor. Licht stond op groen, maar op de rechterbaan stond een touringcar die niet weg kwam. Dus ik wisselen naar de linkerbaan, erlangs, wil ik weer naar rechts, gaat die kerel rechts van me ineens harder rijden en me rechts bijna inhalenIk moest 70 rijden (waar je 50 mag) omdat die kerel me er niet voor liet
Maar ja, had ik dan achter die touringcar moeten blijven? Dan stond ik er nu nog.
Dat vind ik ongeveer het enige voordeel aan een automaatquote:
Maar wel lekker comfortabel, en zeker die CVT's, zalig man!quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:01 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nah, dat is niet echt autorijden vind ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |