abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84383030
Ik zit te dubben hoe ik zal rijden naar Zuid Frankrijk morgen.

Optie 1

Optie 2

Ik neig een beetje naar optie 2, aangezien ik allerlei verhalen hoor dat Frankrijk nogal druk kan zijn.

Net via ViaMichelin even gekeken naar de tolkosten & kosten voor het vignet in Zwitserland, maar dat ontloopt elkaar niet veel. (via dld en zwitserland ben je ongeveer een 10je meer kwijt, daar kan ik niet van wakker liggen).

Nu dus de hamvraag, wat zal het snelste zijn?

edit:
Ik weet dat er op de A3 in duitsland werkzaamheden zijn, maar daar kom ik vrij vroeg al langs, dus verwacht niet heel veel drukte daar. Of ga ik daar de mist in?
pi_84383080
Ik denk optie 2 omdat je op de Autobahn sneller mag dan België of grote delen van Frankrijk überhaupt zullen toelaten.
Google is your friend, abuse your friends
pi_84383110
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 01:05 schreef Metalfrost het volgende:
Ik denk optie 2 omdat je op de Autobahn sneller mag dan België of grote delen van Frankrijk überhaupt zullen toelaten.
ohja, handig om te melden; mijn auto gaat niet veel harder dan 120, 130
pi_84383197
http://www.anwb.nl/verkee(...)sinfo-Frankrijk.html

Kijk eens naar de wegen in die lijst, zien of die in jouw optie 1 voorkomen. Zo ja, kies route 2.
Google is your friend, abuse your friends
pi_84383375
Thnx, dat lijstje had ik nog niet gevonden... voor & rond Lyon kan ik wel wat drukte verwachten zo te zien. A6 Parijs – Lyon, tussen Beaune en Chalon-s/Saone, en de rondwegen rond Lyon.
pi_84383381
Waarom vertrek je nu eigenlijk al niet? Dan ben je al die ellende voor.
pi_84383409
Is het geen idee om met de Thalys en TGV te gaan? Ik zie dat je naar een streek in Frankrijk gaat waar goede hogesnelheidstreinen komen.
pi_84383437
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 01:19 schreef Socios het volgende:
Is het geen idee om met de Thalys en TGV te gaan? Ik zie dat je naar een streek in Frankrijk gaat waar goede hogesnelheidstreinen komen.
Haahahaaha...

Sorry, ik zit echt te schateren hier.
pi_84383505
. Bedankt he!
pi_84383686
Nu ik toch in dit topic beland ben. Ik ben vorige week teruggekomen vanuit Spanje via route 1 die jij aangeeft (andere richting dus wel). Dat was goed te doen en ik heb aan de andere kant niet veel file gezien moet ik zeggen.
pi_84407878
Ik weet niet of je dit nog leest voordat je weggaat, maar met een paar kleine aanpassingen is Optie 1 een prima route. Als je bij Dijon de A39 volgt richting Grenoble, dan word je via de A39 en langs het vliegveld van Lyon geleid, parallel aan de veel drukkere A6.

Het enige punt waar je grote kans hebt op files, is op de A51/D1075 ten zuiden van Grenoble, omdat die maar 1 baan heeft. Ik zou dan ook adviseren niet te vroeg te vertrekken, zodat je hier in de avond komt, nadat het meeste verkeer verdwenen is. In de middag kan de vertraging rond dorpjes als Aspres en Serres zo een paar uur bedragen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')