Er kwam nog een hele rits achterlangs die ook 70 reden zover ik kon zienquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:12 schreef L0we het volgende:
Waarom stop je niet gewoon bij 50, laat je die kerel je rechts voorbij rijden, en ga je daarna weer naar rechts?
[..]
Wat een nsb'ers! Maar gelukkig is het geen cabrio en dat je je dak open had...quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik zou weten wie 't gedaan heeft
Accu rot?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:29 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Maar wel lekker comfortabel, en zeker die CVT's, zalig man!
Een handgeschakelde bak vind ik erg oncomfortabel omdat je van optrekken naar nul en terug naar optrekken gaat![]()
Ik heb nooit met een manuele gereden, sinds een jaar rij ik automaten, en ik zou echt niets anders meer willen!
Overigens wil onze Avensis niet meer starten, je hoort een tikkend geluid![]()
Ach, das gewoon pech hebben danquote:Op woensdag 21 juli 2010 16:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Er kwam nog een hele rits achterlangs die ook 70 reden zover ik kon zien. Die hadden hetzelfde trucje gedaan als ik maar konden al wel gelijk naar rechts.
Gisteren nog meer dan 200km gereden (autostrade), normaal zou de batterij dus opgeladen moeten zijn. Airco stond wel de hele tijd aan maar toch.quote:
Zo, wat een bende House! Geen vrienden in de buurt gemaakt?quote:Op woensdag 21 juli 2010 16:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik zou weten wie 't gedaan heeft
Ik was eigenlijk van plan om 'm over twee weken te wassen net voordat ik op vakantie ga, maar nu moest ie dus wel even snel door de wasstraat heen. Primitieve apen dit!quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zo, wat een bende House! Geen vrienden in de buurt gemaakt?
Moet je 'm toch vaker gaan wassen dan dat de bedoeling was
Probeer eens het volgende: lampen aan, iemand voor de auto laten kijken naar de lampen. Als ze uitvallen op het moment van starten is je accu leeg of overleden.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Gisteren nog meer dan 200km gereden (autostrade), normaal zou de batterij dus opgeladen moeten zijn. Airco stond wel de hele tijd aan maar toch.
Het tikkende geluid zou van het startrelais zijn.
Als je de motorkap opendoet zie je dat de startmotor niet volledig rondraait, dus vermoedelijk is die kapot ofzo.
Ik ga er niet zelf aan beginnen prutsen, ik ken er ook niets van, morgen maar eens een garage opzoeken (500m verder is er eentje)
Pure jaloezie, hebben zelf geen auto en geen idee wat voor waarde zoiets heeft.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik was eigenlijk van plan om 'm over twee weken te wassen net voordat ik op vakantie ga, maar nu moest ie dus wel even snel door de wasstraat heen. Primitieve apen dit!
Exactly.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Pure jaloezie, hebben zelf geen auto en geen idee wat voor waarde zoiets heeft.
Oeh nice Housequote:Op woensdag 21 juli 2010 18:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Exactly.
Wel zin in de 2300km naar het oostblok straks
Héérlijkquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:40 schreef Purdey het volgende:
[..]
Oeh nice House![]()
Rijd het verder lekker, je Lancer?
Nice!quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Exactly.
Wel zin in de 2300km naar het oostblok straks
Eerste stop in Berlin, dan naar Wroclaw een paar dagen vervolgens naar Czestochowa (familietripje, en kijken hoe 't veranderd is in 10 jaar tijd) en dan terug via Praag. Niet heeeel bijzonder maar wel leukquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:49 schreef L0we het volgende:
[..]
Nice!. 2300 km is aardig wat, waar ga je naar toe?
* L0we zit af te tellen tot Zuid Frankrijk (aankomende zaterdag)
Ik vermoed toch de accu hoor. Als je start trekt de startmotor namelijk aardig wat stroom in één keer. Dat gaat echt hard en zo gauw als de accu niet meer genoeg kracht heeft om de startmotor rond te krijgen kapt die startmotor er dus mee, na een halve slag ofzo. Een gezonde accu zit normaal op een volt of 13, zonder dat de motor draait, als ie draait zo ongeveer 14.quote:Op woensdag 21 juli 2010 18:07 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Gisteren nog meer dan 200km gereden (autostrade), normaal zou de batterij dus opgeladen moeten zijn. Airco stond wel de hele tijd aan maar toch.
Het tikkende geluid zou van het startrelais zijn.
Als je de motorkap opendoet zie je dat de startmotor niet volledig rondraait, dus vermoedelijk is die kapot ofzo.
Ik ga er niet zelf aan beginnen prutsen, ik ken er ook niets van, morgen maar eens een garage opzoeken (500m verder is er eentje)
Ach, toch wel een aardige tripquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Eerste stop in Berlin, dan naar Wroclaw een paar dagen vervolgens naar Czestochowa (familietripje, en kijken hoe 't veranderd is in 10 jaar tijd) en dan terug via Praag. Niet heeeel bijzonder maar wel leuk
De accu was ook mijn eerste idee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:19 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik vermoed toch de accu hoor. Als je start trekt de startmotor namelijk aardig wat stroom in één keer. Dat gaat echt hard en zo gauw als de accu niet meer genoeg kracht heeft om de startmotor rond te krijgen kapt die startmotor er dus mee, na een halve slag ofzo. Een gezonde accu zit normaal op een volt of 13, zonder dat de motor draait, als ie draait zo ongeveer 14.
Als ie met stilstaan niet meer boven de 11 ofzo uitkomt dan heeft ie niet meer voldoende om de startmotor rond te draaien.
Dit is echter nog wel voldoende om alle andere stroomverbruikers aan de praat te houden.
Als een accu kapot is laad hij gewoon niet goed meer op.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:25 schreef trainfreak het volgende:
[..]
De accu was ook mijn eerste idee.
Toen ik vanmorgen startte zag ik de lampjes op het dashboard normaal en minder fel branden.
Ook de wijzer van de benzinemeter wist niet goed wat hij moest doen.
Maar we hebben gisteren een grote rit gedaan, dus normaal moet de batterij dan toch opgeladen zijn?
De test met de lampen ga ik straks eens proberen (dat doet me er aan denken dat ik nog een lampje moet vervangen ook)
Ook zou het nog kunnen dat de dynamo niet meer goed is, maar dan had je wel stilgestaan denk ik.quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:25 schreef trainfreak het volgende:
[..]
De accu was ook mijn eerste idee.
Toen ik vanmorgen startte zag ik de lampjes op het dashboard normaal en minder fel branden.
Ook de wijzer van de benzinemeter wist niet goed wat hij moest doen.
Maar we hebben gisteren een grote rit gedaan, dus normaal moet de batterij dan toch opgeladen zijn?
De test met de lampen ga ik straks eens proberen (dat doet me er aan denken dat ik nog een lampje moet vervangen ook)
Het is inderdaad de accu (denk ik)quote:Op woensdag 21 juli 2010 19:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Als een accu kapot is laad hij gewoon niet goed meer op.. Kan komen door de warmte bijvoorbeeld.
Als je dynamo defect is zie je wel een lampje op je dashboardquote:Op woensdag 21 juli 2010 19:41 schreef JJH het volgende:
[..]
Ook zou het nog kunnen dat de dynamo niet meer goed is, maar dan had je wel stilgestaan denk ik.
Nee hoor.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:05 schreef L0we het volgende:
[..]
Als je dynamo defect is zie je wel een lampje op je dashboard
Wat voor peugeoootje?quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:45 schreef Dubish het volgende:
Ik meld me ook even.
Vandaag geslaagd en morgen rijbewijs ophalen. Mijn auto is een peugeotje
Kan niet wachten om te cruisen![]()
Oh? Ik kreeg in mijn Renault Express (uit 86!) gewoon een melding dat de dynamo het niet meer deed toen de dynamosteun was afgebroken, en de multiriem vrij liep...quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:06 schreef JJH het volgende:
[..]
Nee hoor.
Tenminste, ik heb met dooie koolborsteltjes stilgestaan in Noorwegen (Volvo 940), en met een Mercedes E220cdi hier in Nederland en beide keren geen lampjes gezien, behalve dan een melding van een lage accuspanning in de E.
Dan denk je minstens dat je eigenhandig en vakkundig je blok naar de galemiezen hebt geholpen?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:24 schreef L0we het volgende:
[..]
Oh? Ik kreeg in mijn Renault Express (uit 86!) gewoon een melding dat de dynamo het niet meer deed toen de dynamosteun was afgebroken, en de multiriem vrij liep...
Overigens geen prettig geluid om te horen, in het eerste ritje nadat je de distributieriem voor het eerst zelf hebt vervangen
nee, dat denk je daarna pasquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:25 schreef JJH het volgende:
[..]
Dan denk je minstens dat je eigenhandig en vakkundig je blok naar de galemiezen hebt geholpen?
Volvootjesquote:Op donderdag 22 juli 2010 09:38 schreef Purdey het volgende:
Een peugeootje![]()
Dat ding is is huge! Hier in het topic post er nog iemand rond die een Volvo 940 heeft, had echt dubbel gelegen als die had gezegd een 'Volvootje' te hebben
Welke steden moeten ontruimd gaan worden?quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:43 schreef Dubish het volgende:
Rijbewijs opgehaald, zo even een ritje maken
Ik rij binnenkort naar Warschau! Wanneer ga je precies? Die wegen in polen lijken mij trouwens echt rampzaligquote:Op woensdag 21 juli 2010 18:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Eerste stop in Berlin, dan naar Wroclaw een paar dagen vervolgens naar Czestochowa (familietripje, en kijken hoe 't veranderd is in 10 jaar tijd) en dan terug via Praag. Niet heeeel bijzonder maar wel leuk
Gefeliciteerd met het behalen ervan! kom niet meer zoveel in het rijles topicquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:43 schreef Dubish het volgende:
Dankje!quote:Op donderdag 22 juli 2010 11:51 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met het behalen ervan! kom niet meer zoveel in het rijles topic
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers gewenstquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:43 schreef Dubish het volgende:
Een nieuwe accu kost 70-80 euro, meestal zal dat wel iets duurder uitvallen bij de dealerquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:58 schreef trainfreak het volgende:
De auto van mijn vader staat terug in orde. Het was inderdaad de accu die kapot was.
Vanmorgen naar de garage gereden met de Prius, we kregen een starthulp mee.
Daarnet gestart met de hulp en terug naar de garage gereden.
We zijn thuisgekomen met een nieuwe accu, nu is het juist nog wachten op de factuur...
Die is lief!quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:02 schreef JJH het volgende:
[ afbeelding ]
Er zijn wel volvootjes. Maar wat ik heb schaar ik er niet onder.
Ga maar op zoek, 340's zijn er in overvloed, kosten geen klap en als je er een beetje normaal mee omgaat onverwoestbaar.quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:19 schreef Purdey het volgende:
[..]
Die is lief!Vind sowieso alle autootjes van een jaar of 30 geleden veel leuker
Oeh, netals in die scéne in Thomas&Seniorquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Ga maar op zoek, 340's zijn er in overvloed, kosten geen klap en als je er een beetje normaal mee omgaat onverwoestbaar.
[ afbeelding ]
En je kunt er nog meer racen ook!
2 augustus vertrek ikquote:Op donderdag 22 juli 2010 11:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik rij binnenkort naar Warschau! Wanneer ga je precies? Die wegen in polen lijken mij trouwens echt rampzalig
You go girl!quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:07 schreef CherryLips het volgende:
Net een stuk snelweg gereden, in de spitsNou ja, zo ver was het nou ook weer niet, maar toch. Invoegen ging goed, uitritten blijven lastig
Vooral die ene hierachter: uitrit, bocht, BAM, stoplicht. O, en er stond 100 op de matrixborden, dat had ik even gemist
. Verder bijna de verkeerde afslag genomen (wist ik veel dat er vier afslagen zijn voor Ede
). Verder vond ik het wel oké gaan. En m'n vader gaf nu advies ipv kritiek, een hele andere toon, reed ook wel beter. Parkeren ging ook goed
. Het wordt nog eens wat.
Daar is hij nu dus mee gekapt, alleen bij een scherpe uitrit zei hij nog 'terug in de 4', omdat ik daarvoor had gezegd dat ik dat nog lastig vind inschatten.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:20 schreef Purdey het volgende:
[..]
You go girl!![]()
Mijn vader noemt wat hij doet ook advies geven. Maar na 6 rotondes waar hij steeds weer zegt 'Ja, nu afremmen en terug naar z'n twee. Kijk links, en stoppen.' Dat is geen advies, dat zijn instructeurs-ambities
Volvo 340quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:01 schreef JJH het volgende:
[..]
Ga maar op zoek, 340's zijn er in overvloed, kosten geen klap en als je er een beetje normaal mee omgaat onverwoestbaar.
[ afbeelding ]
En je kunt er nog meer racen ook!
Verwend nestquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
Vanmiddag had hij het erover zelf een andere auto te willen, en dat ik die van hem mag hebben. Maar ik vind de auto spuuglelijk, ik wil een eigen auto![]()
Auto krijgen inruilen en iets kopen wat je zelf leuk vind.quote:Op donderdag 22 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
Haha ja m'n pa en ik hebben ook ooit betere gesprekken gehad. Van de week echt behoorlijk oog om oog, tand om tand zelfs.
'Je luistert niet naar wat ik zeg, je moet gas geven.'
'Ik doe wat ik zelf wil. Ik rij.'
'Ik geef je gewoon advies.'
'Jij bent m'n instructeur niet, je houdt gewoon je mond.'
'Als jij zo doorgaat, is dit de laatste keer dat je in m'n auto rijdt.'
Vanmiddag had hij het erover zelf een andere auto te willen, en dat ik die van hem mag hebben. Maar ik vind de auto spuuglelijk, ik wil een eigen auto![]()
Ja, bij rode stoplichten schijt m'n pa ook alle mogelijke kleurenVan de week stond een stoplicht op oranje, maar ik had net lekker de vaart erin, en had geen zin om weer voor een stoplicht stil te komen staan. Dus reed ik hard door. 'Zo je durft wel..
'
Het was nog nét oranje, of nét rood, en dan ben ik dus twee keer door rood gegaanHoe duur is dat eigenlijk?
Oh my, dat kost 150,- excl. adminstratiekosten![]()
Ik pak de auto ook vaak als ik boodschappen moet doen, nog geen 5 minuten fietsen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:26 schreef Empathologica het volgende:
Echt heel erg ... M'n nichtje is vandaag jarig en daar ga ik zo naar toe. Ik zit serieus te bedenken of ik de auto zal pakken, ze woont nog geen 10 minuten fietsen verderopDrink sowieso geen alcohol dus dat is geen argument hehe.
En ook voor de mensen die wel al stil staan voor rood ook niet, als je ineens iemand met hoge snelheid op je af ziet komen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:28 schreef JJH het volgende:
[..]
Auto krijgen inruilen en iets kopen wat je zelf leuk vind.
En vooor de hard op rood-afrijders. Dat is ook voor andere weggebruikers, die dus groen hebben, niet prettig.
Boodschappen is bij mij gewoon iets lekkers halen, aangezien ik nog thuis woon.quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:30 schreef Empathologica het volgende:
Boodschappen is anders, dat is zwaar enzo
Maar nu moet ik een vest meeslepen en ik heb geen pakkendrager of fietstassen, dus da's klote. Mensen hadden me al gewaarschuwd; je wordt lui! En ik merk het
Absurd.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:00 schreef EMCioran het volgende:
Kom ik net thuis, ligt er een boete van 227 euro voor 29 km te hard bij de wegwerkzaamheden op de A1 bij Muiden. Ik heb even gegoogeld, en het blijkt dus dat op die bewuste avond 4800 van de 8200 auto's zijn geflitst, zelfs de ANWB vind het absurd. Maar de politie natuurlijk volhouden dat het niet om het geld, maar om de verkeersveiligheid gaat![]()
Me dunkt dat het met zo'n aantal hardrijders juist veiliger is om met de stroom mee te gaan29 te hard is natuurlijk wel heel veel (het was overigens om half 1 's nachts, en er werd op dat moment niet aan de weg gewerkt), maar op deze manier flitsen heeft m.i. niet heel veel meer te maken met de veiligheid. Gezien het hoge aantal overtreders, is het duidelijk wel veilig om harder te rijden
Tot je er als wegwerker loopt, maar dat vergeet iedereen altijd voor het gemakquote:
Verkeerde topicquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:02 schreef Koeketrommel het volgende:
Tussentijdse toets gehaald vandaag
11 augustus mijn examen, spanneeend.
quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Tot je er als wegwerker loopt, maar dat vergeet iedereen altijd voor het gemak
[..]
Verkeerde topic
Dat had ik meegenomen in mijn reactie.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:00 schreef EMCioran het volgende:
Kom ik net thuis, ligt er een boete van 227 euro voor 29 km te hard bij de wegwerkzaamheden op de A1 bij Muiden. Ik heb even gegoogeld, en het blijkt dus dat op die bewuste avond 4800 van de 8200 auto's zijn geflitst, zelfs de ANWB vind het absurd. Maar de politie natuurlijk volhouden dat het niet om het geld, maar om de verkeersveiligheid gaat![]()
Me dunkt dat het met zo'n aantal hardrijders juist veiliger is om met de stroom mee te gaan29 te hard is natuurlijk wel heel veel (het was overigens om half 1 's nachts, en er werd op dat moment niet aan de weg gewerkt), maar op deze manier flitsen heeft m.i. niet heel veel meer te maken met de veiligheid. Gezien het hoge aantal overtreders, is het duidelijk wel veilig om harder te rijden
Ah, las ik overheenquote:
Misschien leren mensen dan dat je je bij wegwerkzaamheden áltijd aan de snelheid moet houdenquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:06 schreef EMCioran het volgende:
Precies, als het daar een drukte van belang is met wegwerkers is zo'n boete absoluut terecht. Echter, 9 van de 10 keer dat ik daar langs rijd wordt er geen flikker gedaan (daarom zal het ook wel zo lang duren). Naja, prima verder, ik calculeer altijd wel een paar boetes per jaar in
Maar toch, zo'n hoog percentage overtreders zegt ook wel iets over de situatie aldaar.
Dat zei m'n vriendin ook alquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien leren mensen dan dat je je bij wegwerkzaamheden áltijd aan de snelheid moet houden
Sorry, mijn zij-knipperlicht is al weken stuk.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:08 schreef Koeketrommel het volgende:
Grootste irritatie trouwens:
Geen knipperlichten gebruiken
*kuch*quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:09 schreef mstr het volgende:
[..]
Vrouwen, die rijden het liefst 10 km/u te langzaam
Bewust of onbewust?quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee juist niet, ik rij steeds veel te hard
Hmmquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Onbewust. 'Kut ik rij veel te hard' is geen onbekende uitspraak
Zeg maar niksquote:
Idemquote:Ik ben me er altijd wel van bewust van dat ik te hard rij, eigenlijk rij ik vaak bewust te hard.
Al weet ik over het algemeen waar het wel en waar het niet kan, aangezien ik vaak dezelfde routes rij.
Waarom mag je niet van baan wisselen in een bochtquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:33 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, aan de andere kant ben ik al een paar keer afgesneden, overhoop gereden terwijl ik van rechts kwam en heb ik er al een paar voor me door rood zien kachelen of even in een bocht van rijbaan zien wisselen, want die mogen dat ofzo, dus dan vallen die beginnersfoutjes van mij wel mee.
Eh, dat mag over het algemeen niet? Tenminste, dat werd keihard afgestraft door m'n rij-instructeur, ik kreeg nog net niet met de liniaalquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Waarom mag je niet van baan wisselen in een bocht
Oh, ik dacht op de snelweg ofzoquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eh, dat mag over het algemeen niet? Tenminste, dat werd keihard afgestraft door m'n rij-instructeur, ik kreeg nog net niet met de liniaalOf ik bedoel, bij een kruising en zulks.
Ga jij nog iets van de verkeersregels doornemen ofzo? Er is als het goed is een snelweg aangelegd nu, die is wel redelijk veiligquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
2 augustus vertrek ikwat ik me er van kan herinneren is het inderdaad niet al te best maar dat was 10 jaar geleden.. ben benieuwd in hoeverre het veranderd is!
Ik ga met een maat die al vaker door Duitsland gereden heeft. We wisselen natuurlijk ook wel afquote:Op donderdag 22 juli 2010 21:34 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ga jij nog iets van de verkeersregels doornemen ofzo? Er is als het goed is een snelweg aangelegd nu, die is wel redelijk veilig![]()
Vind je dat niet eng dan zo'n lang stuk? Ik heb gelukkig mijn zusje naast me, anders had ik niet gedurft
Vooroordelenquote:Op donderdag 22 juli 2010 20:09 schreef mstr het volgende:
[..]
Vrouwen, die rijden het liefst 10 km/u te langzaam
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |