En tussen de 20 en 25?quote:Op maandag 12 juli 2010 21:16 schreef DuchessX het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg toch een beetje twijfels aan de capaciteiten van de thuiswoner als hij/zij ouder dan 30 is
25quote:Op maandag 12 juli 2010 21:14 schreef trovey het volgende:
Zeker niet over de 30 jaar.Zou zo'n max. 25 jaar aanhouden.
Dat is tegenwoordig vrij normaal, zeker ivm de financiële crisis schijnen jongeren langer thuis te wonen of na hun studie in een andere stad weer terug thuis te gaan wonen.quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:14 schreef JustinK het volgende:
Zolang je nog in de twintiger jaren bent kan het nog. Daarna wordt het echt triest.
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:18 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
25
Zolang zou ik het ECHT niet uithouden.
Ditquote:Op maandag 12 juli 2010 21:23 schreef Dipkip het volgende:
Bij 25 ga ik me achter de oren krabben en 30 is mijn keiharde kammenieschelewaarom grens.
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom alleen over mannen? Is het wel acceptabel als een vrouw nog lang thuis woont dan?
Maar Bio, jij compenseert voor ieder mogelijk falen met jouw stralende persoonlijkheid en gigantische peniksquote:Op maandag 12 juli 2010 21:26 schreef Biogarde het volgende:
Nee, eigenlijk is het hier gewoon een pokkebende cq rukbunker.
quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Want de meeste mensen gaan wel op kamers lijkt me.
Bijna iedereen gaat na de middelbare school bij een vervolgstudie op kamers.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:57 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Zou niet goed zijn voor de arbeidsmarkt
Lui die op kamers gaan is maar een heel klein gedeelte. Weet niet in welke wereld jij leeft?
In dat geval heb ik misschien twee drie leuke praktijkvoorbeelden:quote:Op maandag 12 juli 2010 21:23 schreef Dipkip het volgende:
Bij 25 ga ik me achter de oren krabben en 30 is mijn keiharde kammenieschelewaarom grens.
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bijna iedereen gaat na de middelbare school bij een vervolgstudie op kamers.
Althans de mensen die ik ken wel.
Niet iedereen.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Op kamers, geldt dat nog al als thuis wonen?
Want de meeste mensen gaan wel op kamers lijkt me.
Ik heb het over Uni dan. Ja, je hebt gelijk, ik weet dus niet hoe het gaat na de havo of vmbo.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:00 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Vervolgstudie? Voor een MBO op kamers? Of een HBO? Ik ken werkelijk niemand in m'n directe omgeving die ooit op kamers heeft gezeten (zijn ook allemaal vuilnismannen, zal de garp vast zelf maken).
Groot gedeelte gaat werken, krijgt kind (hebben niet opgelet), vinden een passende studie in eigen woonomgeving of gaan op de bank liggen.
quote:Op maandag 12 juli 2010 22:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb het over Uni dan. Ja, je hebt gelijk, ik weet dus niet hoe het gaat na de havo of vmbo.
In het eerste geval is die kerel niet al twaalf jaar werkeloos door de crisis en had ie ook al twaalf jaar voor een huurhuis kunnen kiezen. Exit.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef Disavowed het volgende:
In dat geval heb ik misschien twee leuke praktijkvoorbeelden:
Het eerste geval betreft een gast van 30 jaar die heel graag een appartement wil kopen en daar ook naar op zoek is, maar voorlopig nog noodgedwongen bij zijn moeder, die nog niet zo lang weduwe is, woont doordat hij door de crisis werkloos is geraakt. Wel helpt hij mee in het huishouden.
Een tweede geval is een gast die samen met zijn vriendin een huis had dat hij zich al amper kon veroorloven en vervolgens voor de zoveelste keer vreemdging. Hierna heeft die vriendin hem verlaten en, omdat hij zijn huis koste wat kost wil behouden, heeft hij zijn ouders gevraagd hun eigen woning op te geven en bij hem te komen wonen op voorwaarde mee te betalen aan de hypotheek. Die ouders hebben daar vrijwel direct mee ingestemd via een notariele akte om niet pardoes het huis uit te kunnen worden gekickt door zoonlief. Die kerel wordt binnenkort dertig.
Dit dus, sommigen studeren erg lang door en vertrekken pas laat uit huis, niets mis mee..quote:Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
Wanneer je klaar bent met je studie en een baan hebt gevonden is tijd om een leventje op te bouwen ZELFSTANDIG, dat is tenminste hoe ik het wil doen.
Nee, die kerel in het eerste voorbeeld is net een jaar klaar met zijn studie, die op loopafstand van zijn ouderlijk huis werd gegeven.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:05 schreef Dipkip het volgende:
[..]
In het eerste geval is die kerel niet al twaalf jaar werkeloos door de crisis en had ie ook al twaalf jaar voor een huurhuis kunnen kiezen. Exit.
In het tweede geval is het zijn eigen keuze om liever het huis te houden dan zn onafhankelijkheid en ik zit niet te wachten op schoonouders in huis die iedere kreun en stoot kunnen horen. Exit.
Dat zal dan misschien het vrouwelijk perspectief zijn, maar koken en wassen zijn voor mij nou niet echt onderdeel van de geneugten van zelfstandigheid... Ik zeg goed geregeld.quote:
quote:Op maandag 12 juli 2010 22:07 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Dit dus, sommigen studeren erg lang door en vertrekken pas laat uit huis, niets mis mee..
Maar niet helemaal gezond als je al jaren werkt en al jaren een vaste baan hebt en nog steeds thuis woont als je al 25 of ouder bent.
Waar ik woon zit ook een HBO, maar ik zou sowieso niet in dezelfde stad willen blijven wonen.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:04 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Precies. Gedeelte dat naar een Uni gaat is sowieso kleiner dan klein. We hebben namelijk niet alleen maar doctoren en wetenschappers nodig.
Zelf deed ik HBO om de hoek van de plek waar ik woonde (thuis).
Als je zelfstandig woont moet je ook zelfstandig zijn....dat heet volwassen wordenquote:Op maandag 12 juli 2010 22:07 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat zal dan misschien het vrouwelijk perspectief zijn, maar koken en wassen zijn voor mij nou niet echt onderdeel van de geneugten van zelfstandigheid... Ik zeg goed geregeld.
Ja nou? Ik ben ook gewoon op kamers gegaan in dezelfde stad als waar mn ouders woonden hoor.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:07 schreef Disavowed het volgende:
Nee, die kerel in het eerste voorbeeld is net een jaar klaar met zijn studie, die op loopafstand van zijn ouderlijk huis werd gegeven.
Helaas wel ja, en ik hoop dat daar dit jaar nog verandering in komt.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:14 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja nou? Ik ben ook gewoon op kamers gegaan in dezelfde stad als waar mn ouders woonden hoor.
Ik zeg niet dat er geen gevallen denkbaar zijn waarbij iemand op zn dertigste nog thuis woont met een goede reden, ik zeg alleen dat ik niet met die gevallen naar bed wil. Er zijn slechtere redenen denkbaar, geef nou maar toe. Of ben jij zelf die kerel?
Dus als je de man van je dromen ontmoet, het helemaal klikt, je echt een serieuze toekomst samen ziet...dump je hem omdat hij nog thuis woont?quote:Op maandag 12 juli 2010 22:14 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja nou? Ik ben ook gewoon op kamers gegaan in dezelfde stad als waar mn ouders woonden hoor.
Ik zeg niet dat er geen gevallen denkbaar zijn waarbij iemand op zn dertigste nog thuis woont met een goede reden, ik zeg alleen dat ik niet met die gevallen naar bed wil. Er zijn slechtere redenen denkbaar, geef nou maar toe. Of ben jij zelf die kerel?
Mwah dumpen is een beetje kort door de bocht, maar het kan heel wat problemen geven.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:38 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Dus als je de man van je dromen ontmoet, het helemaal klikt, je echt een serieuze toekomst samen ziet...dump je hem omdat hij nog thuis woont?
wat deze persoon dus zegt...ik vind boven de 25 al echt :" my god" .quote:Op maandag 12 juli 2010 21:14 schreef trovey het volgende:
Zeker niet over de 30 jaar.Zou zo'n max. 25 jaar aanhouden.
Ik zie geen serieuze toekomst op een eerste of tweede date, oftewel op het moment waarop ik er achter kom dat hij nog thuis woont. In de beginfase check je onder andere hoe hij woont, want dat zegt iets over iemand. Nog bij mama wonen op je 30ste is een afknapper. Misschien in 10% van de gevallen geen terechte afknapper, maar ja mondgeur is vast ook te verhelpen, dat wil niet zeggen dat het geen probleem is tijdens de verkenningsfase hmquote:Op maandag 12 juli 2010 22:38 schreef ZodiaX het volgende:
Dus als je de man van je dromen ontmoet, het helemaal klikt, je echt een serieuze toekomst samen ziet...dump je hem omdat hij nog thuis woont?
Oei, mijn moeder belt regelmatig met de vraag of ik kom eten.quote:Op maandag 12 juli 2010 22:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Na je 25e moet je een erg goede reden hebben en na je 30e is het sowieso kansloos. Hoewel mannen die op zichzelf wonen maar hun mammie nog voor zich laten koken en wassen nog een treetje hoger staan op de kansloosladder.
Bij iemand gaan eten is wat anders dan dat jij op de bank zit te zappen, terwijl je moeder in jouw keuken voor jou een prakje opwarmt en meteen ook even de strijk meeneemt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:06 schreef RealZeus het volgende:
Oei, mijn moeder belt regelmatig met de vraag of ik kom eten.
Wat een dilemma: er wordt gekookt en de vaatwasser wast af of zelf koken en afwassen, maar dan kansloos.![]()
Dan maar kansloos: mijn moeder en zeker mijn stiefvader kookt beter dan ik dus ik zeg geen nee.
Ik kwam laatst een man tegen van 41, leuke vent, goede baan, woonde op zichzelf... en toen vertelde hij dat mama op vaste dagen 2 keer per week langskomt om te koken en dan zijn was meeneemt en gestreken weer terugbracht bij het volgende bezoek..quote:Op maandag 12 juli 2010 22:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Na je 25e moet je een erg goede reden hebben en na je 30e is het sowieso kansloos. Hoewel mannen die op zichzelf wonen maar hun mammie nog voor zich laten koken en wassen nog een treetje hoger staan op de kansloosladder.
Nee, dat gebeurt niet. De was en de strijk deed ik zelfs al toen ik nog thuis woonde.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:14 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Bij iemand gaan eten is wat anders dan dat jij op de bank zit te zappen, terwijl je moeder in jouw keuken voor jou een prakje opwarmt en meteen ook even de strijk meeneemt.
Mijn man heeft twee van dat soort in zijn vriendengroep. De ene is 36 en woont nog bij zijn ouders, de ander is 34 en woont op zichzelf maar zijn moeder komt inderdaad ook twee keer in de week langs om bakjes eten in de koelkast te zetten, de was te doen, de badkamer te schrobben en het toilet te poetsen, de ramen te lappen etc. Hij voert geen flikker uit in zijn eigen huis.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:18 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ik kwam laatst een man tegen van 41, leuke vent, goede baan, woonde op zichzelf... en toen vertelde hij dat mama op vaste dagen 2 keer per week langskomt om te koken en dan zijn was meeneemt en gestreken weer terugbracht bij het volgende bezoek..Béétje jammer...
Dan ben je als moeder toch ook niet wijs trouwens...
klinkt als een droomventquote:Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef Disavowed het volgende:
[..]
In dat geval heb ik misschien twee drie leuke praktijkvoorbeelden:
Het eerste geval betreft een gast van 30 jaar die heel graag een appartement wil kopen en daar ook naar op zoek is, maar voorlopig nog noodgedwongen bij zijn moeder, die nog niet zo lang weduwe is, woont doordat hij door de crisis werkloos is geraakt. Wel helpt hij mee in het huishouden.
Een tweede geval is een gast die samen met zijn vriendin een huis had dat hij zich al amper kon veroorloven en vervolgens voor de zoveelste keer vreemdging. Hierna heeft die vriendin hem verlaten en, omdat hij zijn huis koste wat kost wil behouden, heeft hij zijn ouders gevraagd hun eigen woning op te geven en bij hem te komen wonen op voorwaarde mee te betalen aan de hypotheek. Die ouders hebben daar vrijwel direct mee ingestemd via een notariele akte om niet pardoes het huis uit te kunnen worden gekickt door zoonlief. Die kerel wordt binnenkort dertig.
Een derde geval is een 30-er die in een klein huisje op het erf van zijn ouders woont. Meneer slaapt en leeft in zijn eigen huis en eet dagelijks nog bij paps en mams. Ook doet mammie nog de was en strijk.
Dan zie ik het punt niet, zeker niet als jij alleen woont. Tis ook gewoon saai om steeds voor jezelf te koken en dan in je eentje te eten en er is niks mis met een goede band hebben met je ouders.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:27 schreef RealZeus het volgende:
Nee, dat gebeurt niet. De was en de strijk deed ik zelfs al toen ik nog thuis woonde.
Ik vind binnen 3 maanden aan de ouders voorgesteld worden een probleem, ik schreeuw tijdens orgasmes en ik hou niet van traplopen. So there, drie goeie redenenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:39 schreef juxtaposition het volgende:
Maar heb je je eigen zolder bijv, wat is dan het probleem?
Moeders kan zoon duidelijk niet loslaten en hij vindt dat blijkbaar wel goed....zou echter beter zijn als hij mams eens zou vertellen dat hij het zelf wel kan...zo moeilijk is het nou ook weer niet wassen, strijken en koken.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:18 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ik kwam laatst een man tegen van 41, leuke vent, goede baan, woonde op zichzelf... en toen vertelde hij dat mama op vaste dagen 2 keer per week langskomt om te koken en dan zijn was meeneemt en gestreken weer terugbracht bij het volgende bezoek..Béétje jammer...
Dan ben je als moeder toch ook niet wijs trouwens...
Ik heb zelf een tuintje in mijn hart.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:56 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb zelf een jaartje of 25 in mijn hoofd.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik heb zelf een tuintje in mijn hart.
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:11 schreef Q.E.D. het volgende:
Euh, 20. Idealiter schoppen je ouders je op je 18e het huis uit.![]()
Zat ook zo rond de 22~23quote:Op dinsdag 13 juli 2010 07:02 schreef maartena het volgende:
Ik zeg 21.....
Ik vertrok zelf kort na mijn 23e verjaardag, en naar mijn eigen bescheiden mening was ik daarmee eigenlijk vrij laat. Het was wel de beste beslissing die ik destijds genomen heb trouwens.
De meeste van mijn vrienden - op eentje na - vertrokken allemaal zo rond 20, 21 uit huis. Mijn broertje en zusje vertrokken ook zo rond 21.
21 Lijkt me ook een mooie leeftijd. Je mag dan alles wettelijk, inclusief het zelf vormen van een politieke partij.
kom nou. een gozer van 28 die nog thuis woont is toch gewoon intens zielig.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:14 schreef JustinK het volgende:
Zolang je nog in de twintiger jaren bent kan het nog. Daarna wordt het echt triest.
Ja, ik woon alleen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan zie ik het punt niet, zeker niet als jij alleen woont. Tis ook gewoon saai om steeds voor jezelf te koken en dan in je eentje te eten en er is niks mis met een goede band hebben met je ouders.
Natuurlijk moet je niet gaan verwachten dat als je dan een vriendin krijgt die ook 3x per week meegaat bij je ouders eten, maar het dan bijvoorbeeld terugschroeven naar eens per week of twee weken. Maar dat snap jij volgens mij ook wel.
Dan zijn wij geen goede match, ik woon op één hoog en dit appartementencomplex is vreselijk gehorig.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 03:13 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik vind binnen 3 maanden aan de ouders voorgesteld worden een probleem, ik schreeuw tijdens orgasmes en ik hou niet van traplopen. So there, drie goeie redenen
kijk, jij snapt hetquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:15 schreef Sander het volgende:
Ik woonde op rolafstand van de HBO bij mijn ouders, maar op m'n 22e ben ik de deur uit gegaan. Toen was het 20 minuten fietsen ipv 5 minuten lopen. Maar wel op m'n uppie
Ook omdat een hoop vrouwen golddiggers zijn en dus snel samen gaan wonen met een man met een bankrekening.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:
ik denk ook dat vrouwen beter vroeg uit huis kunnen dan mannen, aangezien de meeste mannen geen kaas hebben gegeten van schoonmaken en eten koken terwijl dat voor veel vrouwen gewoon een passie is.
Maar geld voor eten hebben ze niet meer, want ze moesten nieuwe schoenen, dus komen ze alsnog bij mamma etenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:
ik denk ook dat vrouwen beter vroeg uit huis kunnen dan mannen, aangezien de meeste mannen geen kaas hebben gegeten van schoonmaken en eten koken terwijl dat voor veel vrouwen gewoon een passie is.
Klopt inderdaad. Daar onderhouden ze met de hele familie, de familie en wonen vaak in 1 huis met z'n allen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:38 schreef escalatie het volgende:
Ik ben relatief laat het huis uit gegaan (26). Ik was al wel een aantal jaren op zoek naar een leuk appartement, maar vond niks geschikt. Het scheelt dat ik geen bemoeizuchtige moeder heb en vrij veel privacy had, anders was ik wel eerder vertrokken. Ik heb daardoor goed kunnen sparen en mijn huidige appartement volledig en redelijk luxe kunnen inrichten.
Ik heb in die tijd regelmatig een vriendin gehad, maar die deden er nooit moeilijk over. Maar dat ligt er denk ook aan hoe jij je presenteert.
In veel culturen (Zuid-Amerika, Zuid-Europa) is overigens heel normaal dat kinderen bij de ouders blijven wonen, zolang ze niet samenwonen of trouwen.
Zelf ben ik trouwens op mn 20e het huis uit gegaan. Ook al woonde ik op reisafstand van mn studie. Toen ik 20 bereikte ging ineens een soort knop om.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:37 schreef Hexagon het volgende:
Zolang iemand nog naar school gaat/studeert vind is het acceptabel. Daarna wordt het zielig.
Ja man, helemaal. Geld, geld, geld.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:34 schreef Toppiet het volgende:
Vrouwen vallen op geld en mannen die geld kunnen uitgeven. Mensen die zelfstandig wonen hebben geld en geven dit ook uit. Daarom zijn deze mannen aantrekkelijker. Het draait uiteindelijk vooral om geld.
Ik kon voor mijn 25e echt niet uit huis hoor. Dat was gewoon onmogelijk ivm de woningnood hier.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:57 schreef saaw het volgende:
Denk niet dat het met geld te maken heeft hoor. Ik ben als 18-jarige student het huis uit gegaan zonder een cent maar dat is gewoon een kwestie van werken.
Verder vind ik rond de 18-20 een normale leeftijd om het huis uit te gaan en het lijkt me ook echt een afknapper als ik nu iemand leer kennen [van 24 oid] die nog bij zn ouders woont.
Tijdelijk omdat je even niet anders kan vind ik wat anders maar echt bewust nog thuis wonen omdat je het zo goed met je ouders kan vinden en het wel makkelijk is en geld scheelt![]()
Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten maar ik zou er niet op vallen denk ik.
Same, ik stond 7 jaar ingeschreven voordat ik weg kon.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik kon voor mijn 25e echt niet uit huis hoor. Dat was gewoon onmogelijk ivm de woningnood hier.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik woon al mijn hele leven in Amsterdam en kan je vertellen dat het hier ook niet makkelijk is om een huis te vinden. Ingeschreven staan en verwachten dat je meteen in een mooi appartement kan gaan wonen voor weinig geld is natuurlijk ook niet echt reëel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik kon voor mijn 25e echt niet uit huis hoor. Dat was gewoon onmogelijk ivm de woningnood hier.
Ik 6,5 ..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:02 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Same, ik stond 7 jaar ingeschreven voordat ik weg kon.
Ja in A'dam heb je genoeg studentenflats waarin kamers verhuurd worden. Maar in het dorp waar ik woon worden amper kamers verhuurd. En wat er verhuurd wordt daar was een wachttijd voor van rond de 7 jaar. Tel maar uit vanaf 18 jaar dat je je kan inschrijvenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:04 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik woon al mijn hele leven in Amsterdam en kan je vertellen dat het hier ook niet makkelijk is om een huis te vinden. Ingeschreven staan en verwachten dat je meteen in een mooi appartement kan gaan wonen voor weinig geld is natuurlijk ook niet echt reëel.
Dat begrijp ik dan ook wel maar zoals ik al zei is dat echt een bewuste keuze dus om in je dorpje te blijven wonen etc en dat is ook iets waar ik best op af zou knappen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja in A'dam heb je genoeg studentenflats waarin kamers verhuurd worden. Maar in het dorp waar ik woon worden amper kamers verhuurd. En wat er verhuurd wordt daar was een wachttijd voor van rond de 7 jaar. Tel maar uit vanaf 18 jaar dat je je kan inschrijven.
Wat dacht je van vrienden en je werk in 't dorp waar je woont, en lekker kunnen stappen (vergelijkbaar met leidscheplein in a'dam alleen goedkoper bier) in dat dorp zonder met de auto/taxi te moeten?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:15 schreef saaw het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dan ook wel maar zoals ik al zei is dat echt een bewuste keuze dus om in je dorpje te blijven wonen etc en dat is ook iets waar ik best op af zou knappen.
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen uberhaupt in een dorp willen wonen, laat staan rond die leeftijd. Als iemand dat wel wil is dat natuurlijk zijn/haar keus maar dat lijkt me dan meteen niet iemand op wie ik zal vallen.
In een grote stad in de buurt gaan wonen zegt toch niet dat je je vrienden nooit meer ziet? Leidseplein vind ik persoonlijk verschrikkelijk en ben nog nooit leuke uitgaansgelegenheden tegengekomen in dorpjes.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat dacht je van vrienden en je werk in 't dorp waar je woont, en lekker kunnen stappen (vergelijkbaar met leidscheplein in a'dam alleen goedkoper bier) in dat dorp zonder met de auto/taxi te moeten?. Ik woon in een groot dorp van +/- 35000 inwoners, en het is er geweldig
.
Afknappen op iemand omdat ie in een dorp woontquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:15 schreef saaw het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dan ook wel maar zoals ik al zei is dat echt een bewuste keuze dus om in je dorpje te blijven wonen etc en dat is ook iets waar ik best op af zou knappen.
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen uberhaupt in een dorp willen wonen, laat staan rond die leeftijd. Als iemand dat wel wil is dat natuurlijk zijn/haar keus maar dat lijkt me dan meteen niet iemand op wie ik zal vallen.
Renesse, puttershoek...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:22 schreef saaw het volgende:
[..]
In een grote stad in de buurt gaan wonen zegt toch niet dat je je vrienden nooit meer ziet? Leidseplein vind ik persoonlijk verschrikkelijk en ben nog nooit leuke uitgaansgelegenheden tegengekomen in dorpjes.
Ik zal het niet meteen uitsluiten natuurlijk want je weet maar nooit, maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die in zijn geboortedorp bleef wonen waar ik ook maar enigszins op viel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:23 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Afknappen op iemand omdat ie in een dorp woontOok al woont ie daar op zichzelf?
Iddquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:23 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Afknappen op iemand omdat ie in een dorp woont![]()
Wat een drogreden. Wel eens aan werken gedacht? Studentenwoningen, anti-kraak, kraak. Meer dan genoeg opties om een woning te bemachtigen in welke grote stad dan ook. Natuurlijk moet je er iets meer voor doen dan je online inschrijven, niettemin met enige moeite niet onrealistisch.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In een grote stad gaan wonen betekende voor mij wel dat het lastiger wordt om je vrienden te zien. Nu krijg ik geregeld telefoontjes "we zijn hier en hier, kom je ook?" terwijl dat als je verder van je vrienden woont natuurlijk lastiger wordt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:22 schreef saaw het volgende:
[..]
In een grote stad in de buurt gaan wonen zegt toch niet dat je je vrienden nooit meer ziet? Leidseplein vind ik persoonlijk verschrikkelijk en ben nog nooit leuke uitgaansgelegenheden tegengekomen in dorpjes.
Tuurlijk, je kan ook in de sahara gaan wonen. Enkeltje kopen naar afrika en je woont er.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:27 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Wat een drogreden. Wel eens aan werken gedacht? Studentenwoningen, anti-kraak, kraak. Meer dan genoeg opties om een woning te bemachtigen in welke grote stad dan ook. Natuurlijk moet je er iets meer voor doen dan je online inschrijven, niettemin met enige moeite niet onrealistisch.
(ik woon in Amsterdam dus ik weet waar ik het over heb -- en nee, ik heb geen ouders die mijn studie/woning of wat dan ook betalen.)
Blijf jij maar lekker in de stad wonen hoorquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:25 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik zal het niet meteen uitsluiten natuurlijk want je weet maar nooit, maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die in zijn geboortedorp bleef wonen waar ik ook maar enigszins op viel.
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:26 schreef Urquhart het volgende:
[..]
IddZulke types moet je ook gewoon niet willen hebben
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker in de stad wonen hoor![]()
[..]
Dit dus.
In welke zin is dit relevant? Hij klaagt dat er geen opties zijn, echter zijn die er wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Tuurlijk, je kan ook in de sahara gaan wonen. Enkeltje kopen naar afrika en je woont er.
Ja ik had idd ook in a'dam kunnen gaan wonen om maar eerder uit huis te kunnenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:27 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Wat een drogreden. Wel eens aan werken gedacht? Studentenwoningen, anti-kraak, kraak. Meer dan genoeg opties om een woning te bemachtigen in welke grote stad dan ook. Natuurlijk moet je er iets meer voor doen dan je online inschrijven, niettemin met enige moeite niet onrealistisch.
(ik woon in Amsterdam dus ik weet waar ik het over heb -- en nee, ik heb geen ouders die mijn studie/woning of wat dan ook betalen.)
Als je nou eens mn posts leest dan zie je dat het niet alleen gaat om het feit dat iemand in een dorp zou wonen maar om dat ik nog niemand heb ontmoet uit een dorp waar ik op val.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:23 schreef EggsTC het volgende:
't is ook een achterlijk iets om puur af te knappen op waar iemand woont, tenzij het buitenland erbij betrokken wordt.
Zal ik zeker doenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef Kper_Norci het volgende:
Blijf jij maar lekker in de stad wonen hoor![]()
Nee, als je een beetje fatsoenlijk wil wonen, zonder het risico te willen hebben dat je er binnen een jaar uit moet en dan weer het zelfde liedje van vooraf aan kan gaan zitten uitregelen; ga je:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:31 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
In welke zin is dit relevant? Hij klaagt dat er geen opties zijn, echter zijn die er wel.
Ooit gehoord van zelfstandig willen zijn? Ik kan het hartstikke goed vinden met mijn ouders en ze woonden op een chille plek, vlak bij het centrum en ik had er veel ruimte en vrijheid, dat was het probleem niet. Er komt gewoon een moment waarop je voor jezelf wil en moet gaan zorgen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja ik had idd ook in a'dam kunnen gaan wonen om maar eerder uit huis te kunnen. Maar wat een 4x3 kamertje in A'dam en gedeelde douche en keuken met anderen etc nou voor voordeel heeft boven een 4x3 kamer bij m'n ouders met gedeelde douche en keuken?
Dat kwam pas ná mijn post, schat.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef saaw het volgende:
[..]
Als je nou eens mn posts leest dan zie je dat het niet alleen gaat om het feit dat iemand in een dorp zou wonen maar om dat ik nog niemand heb ontmoet uit een dorp waar ik op val.
Renessequote:
Ik vind koste wat kost uit huis willen ook vrij kansloos, en vind ik in een studentenhuis wonen met gedeelde douche en keuken nou niet bepaald zelfstandig zijn.. anderen houden die douche ook schoon en koken ookquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:35 schreef saaw het volgende:
[..]
Ooit gehoord van zelfstandig willen zijn? Ik kan het hartstikke goed vinden met mijn ouders en ze woonden op een chille plek, vlak bij het centrum en ik had er veel ruimte en vrijheid, dat was het probleem niet. Er komt gewoon een moment waarop je voor jezelf wil en moet gaan zorgen.
Ik ben een man en hou van koken, ben dan ook op mijn 18e het huis uit gegaan vanwege werkafstand. Inmiddels werk ik weer in het "dorp" waar ik vandaan kom en woon ik in een mooi rijtjeshuis, lekker burgerlijkquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:15 schreef saaw het volgende:
[..]
Was, in mijn geval iig, niet 'koste wat het kost' hoor. Ik bedacht me dat ik wel weg zou willen, ging op zoek naar een kamer, heeft een half jaar geduurd omdat ik vanalles vies en klein vond, uiteindelijk vond ik iets en ging ik verhuizen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind koste wat kost uit huis willen ook vrij kansloos, en vind ik in een studentenhuis wonen met gedeelde douche en keuken nou niet bepaald zelfstandig zijn.. anderen houden die douche ook schoon en koken ook.
Eindelijk een realist in ons midden, welkom.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
Oja, leuk die helden die roepen dat 25 niet kan.
Het telt alleen pas als je een normaal huis huurt of koopt, en niet een student bent en moet leven tussen de schimmels, etensresten, nare luchtjes, en max 10m2 als je mazzel hebt. Niet te spreken over de gedeelde badkamer en keuken.
quote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:22 schreef saaw het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer je keuze, je moet natuurlijk lekker doen waar je zelf gelukkig van wordt, maar zulke verschillen als dit zeggen volgens mij al genoeg over een eventuele relatie opbouwen.
Vooral de zelfstandigheid, een nieuwe fase in je leven. Maar zoals ik eerder opperde verschilt dit per persoon, en respecteer ik ook de mening van iemand die willekeurig thuis woont, ook al heeft diegene de financiële opties om uit huis te gaan. Desondanks begrijp ik de keuze niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja ik had idd ook in a'dam kunnen gaan wonen om maar eerder uit huis te kunnen. Maar wat een 4x3 kamertje in A'dam en gedeelde douche en keuken met anderen etc nou voor voordeel heeft boven een 4x3 kamer bij m'n ouders met gedeelde douche en keuken?
Oh nee, onzekerheid.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:33 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, als je een beetje fatsoenlijk wil wonen, zonder het risico te willen hebben dat je er binnen een jaar uit moet en dan weer het zelfde liedje van vooraf aan kan gaan zitten uitregelen; ga je:
1. niet in een antikraak wonen.
2. al helemaal niet in een kraakwoning.
en 3. studentenkamers zitten vaak regels aan verbonden, die je niet hebt als je een eigen huis koopt of huurt.
Ja, als jij zin hebt om elk jaar te verhuizen moet je dat zelf weten.quote:
Regels als : je moet student zijn om hier te wonen.quote:Omdat er aan het huren van een studentenkamer regels zitten is het per definitie geen optie? Dan heb je blijkbaar niet de drang om iets voor jezelf te hebben, anders neem je die voor lief.
Er zijn zat opties, inleveren moet altijd als je van mam en paps profiteert.
Inderdaad, mensen die ´op kamers´ wonen en denken dat ze ´zelfstandig wonen´quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
Het telt alleen pas als je een normaal huis huurt of koopt, en niet een student bent en moet leven tussen de schimmels, etensresten, nare luchtjes, en max 10m2 als je mazzel hebt. Niet te spreken over de gedeelde badkamer en keuken.
Omdat je dan naar je werk kan fietsen door de weilanden en de bossenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:15 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen uberhaupt in een dorp willen wonen
Dus omdat je de sanitaire voorzieningen deelt ben je niet zelfstandig? Waarom geef je niet gewoon toe dat je geen zin had om huis te gaan, zo erg is dat niet hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:46 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, als jij zin hebt om elk jaar te verhuizen moet je dat zelf weten.
[..]
Regels als : je moet student zijn om hier te wonen.
Met meerdere mensen in 1 huis wonen en dezelfde toilet en douche gebruiken.
Zelfstandig he? Nee, dat komt pas als je alleen, of samen woont met een partner.
Wat een onzin zeg! Als iemand er voor kiest om met vrienden samen in een huis te wonen is dat toch net zo zelfstandig als met een partner?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:46 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, als jij zin hebt om elk jaar te verhuizen moet je dat zelf weten.
[..]
Regels als : je moet student zijn om hier te wonen.
Met meerdere mensen in 1 huis wonen en dezelfde toilet en douche gebruiken.
Zelfstandig he? Nee, dat komt pas als je alleen, of samen woont met een partner.
Het gaat niet alleen om het sanitair. Het enige dat je hoeft te doen is iedere maand je huur te betalen voor je kleine kutkamertje. Daar is totaal niets zelfstandigs aan. Een hele huishouding voeren, dát is pas zelfstandig.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:50 schreef feelsgoodman het volgende:
Dus omdat je de sanitaire voorzieningen deelt ben je niet zelfstandig? Waarom geef je niet gewoon toe dat je geen zin had om huis te gaan, zo erg is dat niet hoor.
En wat dacht je van paps en mams die ook nog eens hun studies betalen en dergelijke, maar goed ze wonen niet meer thuisquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
Oja, leuk die helden die roepen dat 25 niet kan.
Oja, en mamma en pappa die de huur van je studentenhok betalen telt ook niet.
Gezien studenten altijd denken/vinden dat werken en leren niet samengaat.
Wellicht is het "meer" zelfstandig dan thuis wonen bij ouders, maar het is sowieso tijdelijk als tussenwoning. Zoals Socios zijn post zegt, says it all. Het is ook voor studenten. Ik heb geprobeerd om in een soortgelijk iets terecht te komen in den haag, omdat ik daar werk. Antwoord : Sorry, u bent geen student.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:50 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Dus omdat je de sanitaire voorzieningen deelt ben je niet zelfstandig? Waarom geef je niet gewoon toe dat je geen zin had om huis te gaan, zo erg is dat niet hoor.
Niet elke studentenwoning is een varkensstal, hoor.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het sanitair. Het enige dat je hoeft te doen is iedere maand je huur te betalen voor je kleine kutkamertje. Daar is totaal niets zelfstandigs aan. Een hele huishouding voeren, dát is pas zelfstandig.
Het is absoluut een andere ervaring dan een eigen huis, dat neemt echter niet weg dat je dezelfde verantwoordelijkheden draagt t.o.v. een eigen huis (naast het schoonmaken van degedeelde ruimte).quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:54 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wellicht is het "meer" zelfstandig dan thuis wonen bij ouders, maar het is sowieso tijdelijk als tussenwoning. Zoals Socios zijn post zegt, says it all. Het is ook voor studenten. Ik heb geprobeerd om in een soortgelijk iets terecht te komen in den haag, omdat ik daar werk. Antwoord : Sorry, u bent geen student.
Er zitten grote verschillen in het wonen van een studenten woning of een eigen huis.
Daarnaast vind ik de sanitaire voorzieningen delen niets.
En geen zin om uit huis te gaan? Ik woon al ff op mezelf hoor.
Hoeft niet altijd. Een vriend van mij heeft 9 jaar (!!!) in 1 en dezelfde antikraak woning gewoond!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:54 schreef Biogarde het volgende:
Anti-kraak slaat als een lul op een drumstel, want dan kun je net zo goed bij je ouders blijven. En de reden; dan woon je op jezelf slaat ook nergens op. Want iemand die op zichzelf gaat heeft geen zin om 22 keer per jaar te verhuizen.
Je kunt als student ook prima met een paar vrienden een particulier huisje huren hoor. Beetje overtrokken om te zeggen dat je pas zelfstandig bent als je in een wonginbouw- of koophuis woont.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:54 schreef Biogarde het volgende:
En ik blijf erbij dat je geluk moet hebben met dingen.
Anti-kraak slaat als een lul op een drumstel, want dan kun je net zo goed bij je ouders blijven. En de reden; dan woon je op jezelf slaat ook nergens op. Want iemand die op zichzelf gaat heeft geen zin om 22 keer per jaar te verhuizen.
Als je hier in Utrecht een huurhuis wil hebben, dan sta je ongeveer tussen de 8 en 15 (!) jaar ingeschreven. Ja, lees die zin nog maar een keer.
Dus mensen die roepen; joa, ik was 18.. Ja, je woonde in een uitgewoonde studentenkamer van 3 bij 2, dat is niet te vergelijken met een gewoon huis natuurlijk.
Zelf ben ik de vrije sector in gegaan omdat ik met m'n salaris niet via de 'gemeente' kon huren.
En kopen is leuk, maar je krijgt in je uppie sinds een jaar of 6, 7, 8 max 4, 4.5 keer je jaarsalaris aan hypotheek. Koop je hier een schuur voor bij het tuincentrum (bij een gemiddeld salaris).
Vergeet niet dat je op dat moment ook weinig tot geen last hebt van hangjongeren, flatgebouwen en drukte!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je dan naar je werk kan fietsen door de weilanden en de bossen
Tis totaal onvergelijkbaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:51 schreef saaw het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg! Als iemand er voor kiest om met vrienden samen in een huis te wonen is dat toch net zo zelfstandig als met een partner?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:57 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Hoeft niet altijd. Een vriend van mij heeft 9 jaar (!!!) in 1 en dezelfde antikraak woning gewoond!
Zeker. Nou moet ik zeggen dat ik daar sowieso nooit echt last van gehad heb hoor. Maar ik heb ook nooit in een stad gewoond met meer dan 80.000 inwoners.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:58 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je op dat moment ook weinig tot geen last hebt van hangjongeren, flatgebouwen en drukte!
Ik heb nog nooit last gehad van hangjongeren, woon gelukkig niet in de buurt van flatgebouwen en hou juist van drukte.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:58 schreef LompeHork het volgende:
Vergeet niet dat je op dat moment ook weinig tot geen last hebt van hangjongeren, flatgebouwen en drukte!
Daar ben ik het echt compleet niet mee eens. Het enige verschil is dat je een kamer minder nodig hebt, met elkaar neukt en misschien wat minder oplet met het delen van de financiën.quote:
Wat jij wil, hierboven staan zat posts van onder andere socios en biogarde met de argumenten, ik ga ze niet herhalen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:00 schreef saaw het volgende:
[..]
Daar ben ik het echt compleet niet mee eens. Het enige verschil is dat je een kamer minder nodig hebt, met elkaar neukt en misschien wat minder oplet met het delen van de financiën.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:57 schreef saaw het volgende:
[..]
Je kunt als student ook prima met een paar vrienden een particulier huisje huren hoor. Beetje overtrokken om te zeggen dat je pas zelfstandig bent als je in een wonginbouw- of koophuis woont.
En je iedereen kentquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je dan naar je werk kan fietsen door de weilanden en de bossen
Nou, ik ken niemand hoorquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En je iedereen kent. En nog lekker daarover kunt orddelen
.
Om maar te zwijgen over het inrichten van al je financien, waar een student wacht op zn stufi en anders bij zn ouders aan klopt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:01 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik vind een kamer niet helemaal hetzelfde. Want er komt simpelweg meer kijken bij een heel huis. Zeker wanneer het huis ook nog eens van jezelf is.
En ik heb een student nog nog de ramen zien lappen of de voordeur een kwast verf zien geven. Ze zullen bestaan, maar mocht je het zien, dan zie je ook eenhoorns en pratende flesjes bier.
Welke argumenten? Ik hoor alleen dat "het niet te vergelijken is" -- ik heb nog geen enkel argument gezien waar feitelijk uit blijkt dat het anders is.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:01 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wat jij wil, hierboven staan zat posts van onder andere socios en biogarde met de argumenten, ik ga ze niet herhalen.
valt ook wel mee, maar ANTI kraak is dan ook heel verschillend geregeld.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:58 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Maar wel in z'n achterhoofd dat ie ieder moment een brief kan krijgen dat ie op kan hoepelen.
Zo wil ik niet leven. Hij misschien, ik niet. Als ik nu iets koop of huur, dan wil ik zeker weten dat het huis er over minimaal 15 jaar nog steeds staat. Hoe wil je anders een toekomst opbouwen?
Samenwonen is niet zelfstandig. Vaak kookt de 1 en doet de ander het huishouden. En bij sommige relaties doet de man zelfs niets in het huishouden. Ook heb je altijd een partner om op terug te vallen igv moeilijkheden, en zie ik het ook als een zwakte dat je nog nooit echt op jezelf hebt gewoond. Toont aan dat je misschien niet alleen kunt zijnquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:00 schreef saaw het volgende:
Daar ben ik het echt compleet niet mee eens. Het enige verschil is dat je een kamer minder nodig hebt, met elkaar neukt en misschien wat minder oplet met het delen van de financiën.
Wat zielig.quote:
Haal maar eens alle studenten uit datzelfde huis, neem de financien weg van pappa en mamma, neem ook het onderhoud en de regelingen van gas/water/licht en reparaties weg van de "studentenhuisbeheerder" en ga er dan maar ns aan staan. Dan merk je het verschil welquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:03 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Welke argumenten? Ik hoor alleen dat "het niet te vergelijken is" -- ik heb nog geen enkel argument gezien waar feitelijk uit blijkt dat het anders is.
Het is geen huur- of koopwoning, niettemin is het complete zelfstandigheid.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:02 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Om maar te zwijgen over het inrichten van al je financien, waar een student wacht op zn stufi en anders bij zn ouders aan klopt.
Zij hebben het volgens mij vooral over studentenwoningen e.d maar niet over met een partner of vrienden wonenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:01 schreef EggsTC het volgende:
Wat jij wil, hierboven staan zat posts van onder andere socios en biogarde met de argumenten, ik ga ze niet herhalen.
Zoals ik al zeg, als je een kamer hebt in een huis wat je deelt met vrienden is de rest van het huis ook jouw zorg. En ja wij hebben het altijd goed bijgehouden en geld uitgegeven om het mooi en netjes te houden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:01 schreef Biogarde het volgende:
Ik vind een kamer niet helemaal hetzelfde. Want er komt simpelweg meer kijken bij een heel huis. Zeker wanneer het huis ook nog eens van jezelf is.
En ik heb een student nog nog de ramen zien lappen of de voordeur een kwast verf zien geven. Ze zullen bestaan, maar mocht je het zien, dan zie je ook eenhoorns en pratende flesjes bier.
Helemaal waar natuurlijk. Maar als je studeert heb je beduidend minder tijd om te werken en dat kleine beetje stufi is dan echt niet genoeg. En zoals ik al eerder aangaf vind ik geld van je ouders krijgen ook niet erg zelfstandig.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:02 schreef EggsTC het volgende:
Om maar te zwijgen over het inrichten van al je financien, waar een student wacht op zn stufi en anders bij zn ouders aan klopt.
Inrichten kun je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Ik kon de vloer en een aantal meubels overnemen (scheelde ze verhuizenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:07 schreef Biogarde het volgende:
[..]
En inrichten van je huis. Ik moest 125m2 inrichten, 4 kamers. Kostte een bak geld en daar moest ik eerst voor werken. En nu was ik 23 en kon het gemakkelijk (omdat ik toen al heel goed verdiende), maar ik kan me zo voorstellen dat er lui zijn die het met minder moeten doen en gewoon langer doen over sparen en dus later het huis uit moeten.
En dat een potentiële vriendin er dan op afknapt. Mjah, dan ben je ook niet voor elkaar bestemd en gaat het bij voorbaat al niet goed komen.
Je moest geen 125m2 inrichten, je koos ervoorquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:07 schreef Biogarde het volgende:
En inrichten van je huis. Ik moest 125m2 inrichten, 4 kamers. Kostte een bak geld en daar moest ik eerst voor werken. En nu was ik 23 en kon het gemakkelijk (omdat ik toen al heel goed verdiende), maar ik kan me zo voorstellen dat er lui zijn die het met minder moeten doen en gewoon langer doen over sparen en dus later het huis uit moeten.
En dat een potentiële vriendin er dan op afknapt. Mjah, dan ben je ook niet voor elkaar bestemd en gaat het bij voorbaat al niet goed komen.
Ik heb het ook puur over studentenwoningen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:07 schreef saaw het volgende:
[..]
Zij hebben het volgens mij vooral over studentenwoningen e.d maar niet over met een partner of vrienden wonen
Ja hequote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:09 schreef saaw het volgende:
[..]
Je moest geen 125m2 inrichten, je koos ervoor![]()
En dat laatste is precies wat ik al steeds zeg. Als je het over zulke dingen als dit heel erg oneens ben zie ik de relatie geen lang leven beschoren.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:09 schreef fs180 het volgende:
[..]
Inrichten kun je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Ik kon de vloer en een aantal meubels overnemen (scheelde ze verhuizen) en bespaarde wat geld. Hier daar wat meegenomen uit goedkope winkeltjes en dan kom je nog een heel eind.
Ben het er wel mee eens dat het een zwakte kan zijn als je nog nooit echt alleen hebt gewoond. Ik heb dat wel en dat ging prima, maar ik vond het gewoon leuker om met vrienden en later met mijn vriend samen te wonen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Samenwonen is niet zelfstandig. Vaak kookt de 1 en doet de ander het huishouden. En bij sommige relaties doet de man zelfs niets in het huishouden. Ook heb je altijd een partner om op terug te vallen igv moeilijkheden, en zie ik het ook als een zwakte dat je nog nooit echt op jezelf hebt gewoond. Toont aan dat je misschien niet alleen kunt zijn.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja he
Nee, serieus, ik ken alleen m'n buren en m'n huisbaas. Maar dat was net zo in de twee steden waar ik hiervoor gewoond heb. Ik ben niet iemand die een stamkroeg heeft en met willekeurige mensen gaat praten ofzo.
Er was wel een alternatief maar dat was dan naar een grote stad verhuizen en een ranzige studentenkamer gaan huren, en dat je je een baan door de rotzooi moet waden als je een keertje wilt gaan kokenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:10 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik wou het huis uit dus ik had geen keus. Ik was toen pas 5 jaar ingeschreven, dus had nog minimaal 5 jaar wachttijd voor me.
En ik geloof dat je dan wel moet hoor.
Bij een stad denk ik meer aan iets als Amsterdam of Rotterdam, niet te kort daar. Kleine steden zijn over het algemeen ook prettigquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zeker. Nou moet ik zeggen dat ik daar sowieso nooit echt last van gehad heb hoor. Maar ik heb ook nooit in een stad gewoond met meer dan 80.000 inwoners.
1. Financiën weg van pappa en mammaquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:07 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Haal maar eens alle studenten uit datzelfde huis, neem de financien weg van pappa en mamma, neem ook het onderhoud en de regelingen van gas/water/licht en reparaties weg van de "studentenhuisbeheerder" en ga er dan maar ns aan staan. Dan merk je het verschil wel
Inhoudelijk reageren mag ook, maar je hebt waarschijnlijk zelf ook al door dat je ridicule argumentatie helemaal nergens op slaat.quote:
Natuurlijk is het leuk als je een dure uitgave in een keer kunt doen maar ik heb eerst in kleine kamertjes en later kleine appartementjes gewoond en nu ik een huis heb gekocht had ik bijna genoeg meubels om het mee vol te zetten. Natuurlijk komen daar ineens extra uitgavenposten bij kijken maar dat is dan ook een hele bewuste keus. Plus ik vind he niet zo'n probleem dat niet alles in 1 keer af is. Wij hebben wat sloopwerk gedaan en ervoor gezorgd dat de badkamer klaar was en de keuken functioneerde en er een mooie vloer in lag. Nu gaan we rustig aan de andere kamers afmaken, de keuken verbouwen, etc. Ik heb geen haast.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:11 schreef Biogarde het volgende:
[..]
In mijn geval heb ik de vloer laten liggen (laminaat door hele huis).
Veruit de meeste mensen in Nederland wonen in een gemeente met minder dan 100.000 inwoners. Het is maar een klein deel van de bevolking die in steden als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of Den Haag woont.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:13 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Bij een stad denk ik meer aan iets als Amsterdam of Rotterdam, niet te kort daar. Kleine steden zijn over het algemeen ook prettig
De financien van een studentenbaan kan je geen huishouden op runnen, simple as that.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:14 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
1. Financiën weg van pappa en mamma
De meeste studenten die ik ken werken gewoon naast hun studie, hun ouders hebben niets met de financiën te maken. Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, die zullen er altijd zijn.
2. Onderhoud en nuts voorzieningen
Woningbouwverenigingen zijn praktisch wat jij ziet in een "studentenhuisbeheerder". Dus, dat argument is totaal invalide.
Voorts zijn mij de verschillen, naast een kleiner oppervlak en de gedeelde voorzieningen, nog steeds niet duidelijk.
[..]
Inhoudelijk reageren mag ook, maar je hebt waarschijnlijk zelf ook al door dat je ridicule argumentatie helemaal nergens op sloeg.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Veruit de meeste mensen in Nederland wonen in een gemeente met minder dan 100.000 inwoners. Het is maar een klein deel van de bevolking die in steden als Amsterdam, Rotterdam, Utrecht of Den Haag woont.
hoe dan ook of je nu in een overbevolkte stad woont of in een dorpje van 50 inwoners, als je op jezelf woont zelf moet zorgen dat alle vaste lasten betaald worden en je woning leefbaar is dan mag je jezelf wat mij betreft zelfstandig noemen!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:19 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Klopt, 2 miljoen ofzo. Woon zelf in Utrecht en gezien de oppervlakte in km2 is Utrecht kinda dichtbevolkt. Men is al bezig torenflats te bouwen, puur omdat er geen ruimte meer is. Zelf woon ik ook in een flat in een depressiewijk. Alleen maar flats![]()
Wel de grootse wijk van Nederland![]()
Ik run anders een aardig huishouden met mijn studenten baan. Echter heb ik wel huisgenoten, dus naar jouw maatstaven is dat dan geen huishouden?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:19 schreef EggsTC het volgende:
[..]
De financien van een studentenbaan kan je geen huishouden op runnen, simple as that.
Mijn woningbouw doet niets, afgezien van het onderhouden van het pand, zorgen dat gas water en elektra binnen komen. Voor de rest doe ik onderhoud in mn huis zelf. Als m'n laminaat vloer kapot is, komen ze die echt niet maken. Ook gaan zij voor mij geen internet, tv of eneco/nuon dingen regelen. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Tis een beetje vreemd, maar het geeft niet. Na der 30ste vind ik het pas raar ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:22 schreef spermanent het volgende:
Maar nu van de andere kant!
Vinden mannen het ook zo erg als een leuke meid nog thuis woont op haar 27e??
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:22 schreef spermanent het volgende:
Ik wilde het net gaan zeggen, je vergat punt 1 "haal de rest van de studenten uit het huis". Ga zelf al je boodschappen en je was en afwas doen. Ondanks dat je minder troep produceert in je 1tje, is het wel veel meer werk.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:23 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Ik run anders een aardig huishouden met mijn studenten baan. Echter heb ik wel huisgenoten, dus naar jouw maatstaven is dat dan geen huishouden?
Het onderhoud van het pand draaien ze voor op, dat is de grootste zorg als huis eigenaar. Daarnaast is het natuurlijk logisch dat jij iets repareert dat jij zelf kapot hebt gemaakt, dit is niet anders in een studenten flat/woning/campus.
En het aanvragen van tv, telefoon, internet en de nuts voorzieningen is natuurlijk helemaal een giller, daar was ik geloof ik 5 minuten, inclusief in de wacht staan aan kwijt.
Ik ben het niet echt met je eens, het gaat meer om kleine dingetjes die je leert. Bijvoorbeeld dat je zelf je rekeningen op tijd moet betalen, dat je met de belastingsdienst te maken krijgt (mits je een (bij) baantje hebt) dat je zelf moet zorgen voor genoeg eten, tandpasta, wcpapier.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het sanitair. Het enige dat je hoeft te doen is iedere maand je huur te betalen voor je kleine kutkamertje. Daar is totaal niets zelfstandigs aan. Een hele huishouding voeren, dát is pas zelfstandig.
Heb je dat dan niet van je ouders geleerd? Ik ben gewoon zelfstandig opgevoed. Lijkt mij niet meer dan normaal.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef Lotje-Plusone het volgende:
En als ik niet van te voren op kamers had gewoond, was ik niet zo zelfstandig geweest als k nu ben.
Wel een gratis hotel waar altijd eten in de koelkast staatquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Je kan ook zelfstandig thuis wonen.
Wat dat betreft is mijn ouders huis net een hotel. Ik kom om 10 uur s'avonds thuis, en ben om half 9 in de ochtend weer weg. Betaal wel alles zelf.
Wanneer moet ik dan eten?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:26 schreef saaw het volgende:
[..]
Wel een gratis hotel waar altijd eten in de koelkast staat
Ik ben nogsteeds student maar het wel net een huis gekocht en ja daar komt het een en ander bij kijken maar dat is imo allemaal prima te overzien hoor. Ik spendeer ook de nodige tijd aan de telefoon met UPC en in de uren dat ik niet studeer of werk [en dat zijn er niet zoveel] moet ik ook nog mn huis verbouwen dus dat is vrij druk ja, maar dat is wederom een keus die ik maak.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik wilde het net gaan zeggen, je vergat punt 1 "haal de rest van de studenten uit het huis". Ga zelf al je boodschappen en je was en afwas doen. Ondanks dat je minder troep produceert in je 1tje, is het wel veel meer werk.
Een giller, je moest ns weten hoelang je er mee bezig bent als UPC je enige aanbieder isUPC is de giller.
En het is overduidelijk een reactie van een student ja. Obvious.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Wanneer moet ik dan eten?
Om 10 uur s'avonds?? Als ik 120 kilo wil worden ja, maar over het algemeen koop ik gewoon mijn avond eten, en eet dat op mijn werk.
Ik heb sinds ik niet meer in een studentenhuis woon het idee dat ik juist minder voor het huishouden hoef te doen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik wilde het net gaan zeggen, je vergat punt 1 "haal de rest van de studenten uit het huis". Ga zelf al je boodschappen en je was en afwas doen. Ondanks dat je minder troep produceert in je 1tje, is het wel veel meer werk.
Een giller, je moest ns weten hoelang je er mee bezig bent als UPC je enige aanbieder isUPC is de giller.
Dat hangt er maar net vanaf hoe het precies in elkaar steekt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef EggsTC het volgende:
Het studentenhuis is de weg naar zelfstandigheid... maar om nou te zeggen dat dat helemaal op je eigen benen staan is. No way.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:23 schreef Duimelot het volgende:
[..]
wat betreft de studenten in studentehuizen... dat verschilt gewoon enorm, de ene teert op paps en mams en hoeft zich alleen op zn studie te richten (niet zelfstandig) de ander moet zelf zorgen dat zijn kleine kamertje betaald wordt en hij meer kan eten dan een droge boterham, zorgt dat zijn ziekte kosten betaald is en eventueel verzekeringen etc. (zelfstandig)
En daarom zijn Samenwoners per definitie niet zelfstandigquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:23 schreef Duimelot het volgende:
[..]
hoe dan ook of je nu in een overbevolkte stad woont of in een dorpje van 50 inwoners, als je op jezelf woont zelf moet zorgen dat alle vaste lasten betaald worden en je woning leefbaar is dan mag je jezelf wat mij betreft zelfstandig noemen!
Je kan het dan ook beter op splitsen in taken in zo'n studentenhuis heb ik het idee. 1 doet dit, de ander doet dat. Dan weet je altijd wie er slackt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:29 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik heb sinds ik niet meer in een studentenhuis woon het idee dat ik juist minder voor het huishouden hoef te doen.
In theorie maak je met 4 mensen schoon als je met zn 4-en woont, maar helaas is de praktijk vaak anders.
Al de dingen die je opnoemt doe ik gewoon zelf, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Jawel absoluut, ik kon al koken enzo voor ik op kamers ging. Maar ik deed een werk-leer opleiding en heb toen wel fouten gemaakt met bijvoorbeeld te belastingdienst. En van zulke fouten heb ik veel geleerd. En ik hoef me nu niet meer te vergissen in kosten. Je ziet als je thuis woont aardig wat kosten over het hoofd (boodschappen zijn duurder dan je denkt)quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Heb je dat dan niet van je ouders geleerd? Ik ben gewoon zelfstandig opgevoed. Lijkt mij niet meer dan normaal.
maar doe je dan ook je eigen boodschappen enzo?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Wanneer moet ik dan eten?
Om 10 uur s'avonds?? Als ik 120 kilo wil worden ja, maar over het algemeen koop ik gewoon mijn avond eten, en eet dat op mijn werk.
Want als je samen gaat wonen word je een soort eenheid waarbij je geen eigen vaste lasten en overige uitgaven aan hobbies e.d meer hebtquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En daarom zijn Samenwoners per definitie niet zelfstandig.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:29 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Even iets heel anders. Is een fabeltje hoor dat je niet of slecht verteert wanneer je laat eet. Is onlangs opnieuw bewezen bullshit te zijn. Google er maar op.
Een warme prak om 10 uur lijkt gezond, maar is het gewoonweg niet.quote:Alleen als de caloriën die je 's avonds eet niet overtollig zijn, mag je nog wat gezonds eten. bv, fruit, magere yoghurt, groenten, groentensoep, droge koekjes, ... Zolang het niet te grote hoeveelheden zijn die ons lichaam niet ver belasten.
Hoegenaamd volgens ons dus redenen genoeg om s'avonds enkel gezond, minder of anders niet meer te eten
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar elke student die ik ken, daarvan wordt de studie en de huur, door pappa en mamma betaald.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef saaw het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf hoe het precies in elkaar steekt.
[..]
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En daarom zijn Samenwoners per definitie niet zelfstandig. Samen ben je wel zelfstandig
. Maar er zijn genoeg samenwoners waarbij de 1 niet zonder de ander kan.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:33 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
[..]
Een warme prak om 10 uur lijkt gezond, maar is het gewoonweg niet.
Nja dan kennen wij heel andere studenten. Bij de studenten die ik ken is het eerder een uitzondering als er geld van de ouders komt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:33 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar elke student die ik ken, daarvan wordt de studie en de huur, door pappa en mamma betaald.
Nee, als je de taken op deelt in een studentenhuis (dat is hoe ik het zou aanpakken. De 1 doet de was, de ander de afwas, weer de ander de boodschappen). Heb je elke dag maar 1 taak.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:31 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Al de dingen die je opnoemt doe ik gewoon zelf, maar dat terzijde.
Daarnaast doe je alsof het een gigantische opgave is om boodschappen te doen, één keer per week de was te draaien, en je keukengerei schoon te maken. Dat is het niet, dat zijn taken die geen tijd in nemen, vooral omdat het afval dat je produceert niet kan opboksen tegen een huishouden met meerdere personen.
Als je met meerdere mensen woont produceer je meer afval -- als we dan toch bezig zijn; je hebt zelfs minder dagelijkse taken, puur alleen om het feit dat je in je eentje woont.
zo iemand zou als ze echt alleen zou wonen niet functioneren, dus ze is niet zelfstandigquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:33 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Mijn vriendin kan niet koken en steekt eens in de zoveel tijd de keuken in brand. Doet ze niet bewust, maar heb wel gezegd dat ze moet wachten tot ik thuis ben. Want straks zie ik nog een brandende kat voorbij rennen.
En kleding wassen lukt ook niet. Wasmachine is te ingewikkeld (22 jaar oude bovenlader met 2 knoppen).
Ze haalt wel bier voor op de bank[ afbeelding ]
Ligt eraan. Als iemand zelf alles bekostigd en met zijn huisgenoten het huishouden weet te regelen, dan beschouw ik dat als zelfstandig.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:47 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen die ´op kamers´ wonen en denken dat ze ´zelfstandig wonen´_! Studentenhuizen tellen absoluut niet mee, dat is niet meer dan verkapt stoer doen. Het heten niet voor niets officieel onzelfstandige wooneenheden.
Ja, want ik ben van half 9 tot 10 uur s'avonds niet thuis. Dus wat voor boodschappen heb ik in die tijd nog nodig?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:32 schreef Duimelot het volgende:
[..]
maar doe je dan ook je eigen boodschappen enzo?
wordt in dat 'hotel' je was gewassen en gestreken of doe je dat zelf?
Betaal je kostgeld (beetje redelijk bedrag dan) en doen je ouders moeilijk als je te laat betaald?
om enkele dingen te roepen maar
Maar dat is dan wel een grote taak.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:34 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, als je de taken op deelt in een studentenhuis (dat is hoe ik het zou aanpakken. De 1 doet de was, de ander de afwas, weer de ander de boodschappen). Heb je elke dag maar 1 taak.
elk dingetje apart stelt niets voor en is zo gedaan maar alles bij elkaar is het een beetje boel meerquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:31 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Daarnaast doe je alsof het een gigantische opgave is om boodschappen te doen, één keer per week de was te draaien, en je keukengerei schoon te maken. Dat is het niet, dat zijn taken die geen tijd in nemen, vooral omdat het afval dat je produceert niet kan opboksen tegen een huishouden met meerdere personen.
Als je met meerdere mensen woont produceer je meer afval -- als we dan toch bezig zijn; je hebt zelfs minder dagelijkse taken, puur alleen om het feit dat je in je eentje woont.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zo iemand zou als ze echt alleen zou wonen niet functioneren, dus ze is niet zelfstandig.
Ik ken dan blijkbaar ook andere dan jij. Want de studenten die ik ken kregen ook van mammie en pappie alles op een presenteer blaadje.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:34 schreef saaw het volgende:
[..]
Nja dan kennen wij heel andere studenten. Bij de studenten die ik ken is het eerder een uitzondering als er geld van de ouders komt.
Geen moeite mee, je vindt een vrouw toch leuk om hoe ze is en niet waar ze woont?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:22 schreef spermanent het volgende:
Ik krijg heeeel af en toe ¤100,- oid van mn ouders en dan moet ik beloven er iets leuks van te doen en het niet uit te geven aan normale dingen zoals huur, lesgeld, huishouden, etc.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Ik ken dan blijkbaar ook andere dan jij. Want de studenten die ik ken kregen ook van mammie en pappie alles op een presenteer blaadje.
Tuurlijk. Maar als je anderhalf jaar verder bent en je je schoonouders kotsbeu bent piep je wel andersquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Geen moeite mee, je vindt een vrouw toch leuk om hoe ze is en niet waar ze woont?
Bij vrouwen is het ook doorgaans geen indicatie van luiheid. Vrouwen die thuiswonen steunen doorgaans in het huishouden naast hun werk. Het is haast een kwaliteit, de inwonende dochter die voor haar ouders zorgt. Voor mannen geheel niet onaantrekkelijk, dacht ik zo.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Geen moeite mee, je vind een vrouw toch leuk om hoe ze is en niet waar ze woont?
Maar in die gevallen kun je de sex en het slapen toch gewoon bij jou thuis doen? Want jij woonde toen toch wel op jezelf of niet?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:35 schreef Ripley het volgende:
Mijn laatste twee exen woonden nog thuis. De een omdat hij paniekaanvallen had, de ander omdat hij net terug was van wereldreis en blut was.
Ik moet zeggen dat ik dat op de langere termijn best vervelend begon te filmen, vooral omdat we vaak bij hen blijven slapen door praktische redenen. Sex op een zolderkamertjje met je schoonmoeder onderaan de trap is niet optimaal zeg maar.
De ouders van de eerste ex waren erg aardig en dat scheelt al de helft natuurlijk, die mis ik zelfs nog wel eens. Maar die van de tweede mis ik als kiespijn.
Ik vind het prettig als een man op zichzelf woont, eigen rekeningen regelt, kan koken en wassen etc. Dat geeft deels het verschil aan tussen een tiener en een volwassene, je eigen verantwoordelijkheden nemen.
Daarnaast lijken het kleine dingen, maar alles bij elkaar is het een berg werk. Daar kwam ik zelf ook op terug toen ik uit huis ging. Vroeger deed mn moeder het meeste werk. Ik kwam erop terug, toen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:31 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Op een gegeven moment gaat dat dan toch zwaarder wegen dan die praktische redenen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef Ripley het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar als je anderhalf jaar verder bent en je je schoonouders kotsbeu bent piep je wel anders
dan kom je thuis en ga je je was doen enzo, je tandpasta en shampoo enzo heb je onderweg al ergens gekocht, en dan is het toch wel fijn dat paps en mams boodschappen doen en je je kont kan afvegen met wc papier, en je dan je handen met zeep uit het handpompje kan wassen, of regel je dat ook zelf?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:36 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Ja, want ik ben van half 9 tot 10 uur s'avonds niet thuis. Dus wat voor boodschappen heb ik in die tijd nog nodig?
Helemaal mee eens. Je neemt een hoop dingen voor lief totdat je merkt hoe ontzettend veel moeite het kost.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Daarnaast lijken het kleine dingen, maar alles bij elkaar is het een berg werk. Daar kwam ik zelf ook op terug toen ik uit huis ging. Vroeger deed mn moeder het meeste werk. Ik kwam erop terug, toen.
Mijn ene ex woonde in boxtel en tennisde beide weekenddagen omdat hij daar carriere in wilde maken en veel moest trainen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar in die gevallen kun je de sex en het slapen toch gewoon bij jou thuis doen? Want jij woonde toen toch wel op jezelf of niet?
Overigens respect dat je een relatie nam met iemand met paniekaanvallen, ik zou dat niet aan kunnen.
Zou mij helemaal niets uitmaken.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:22 schreef spermanent het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |