abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83985263
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef Disavowed het volgende:

[..]

In dat geval heb ik misschien twee drie leuke praktijkvoorbeelden:

Het eerste geval betreft een gast van 30 jaar die heel graag een appartement wil kopen en daar ook naar op zoek is, maar voorlopig nog noodgedwongen bij zijn moeder, die nog niet zo lang weduwe is, woont doordat hij door de crisis werkloos is geraakt. Wel helpt hij mee in het huishouden.

Een tweede geval is een gast die samen met zijn vriendin een huis had dat hij zich al amper kon veroorloven en vervolgens voor de zoveelste keer vreemdging. Hierna heeft die vriendin hem verlaten en, omdat hij zijn huis koste wat kost wil behouden, heeft hij zijn ouders gevraagd hun eigen woning op te geven en bij hem te komen wonen op voorwaarde mee te betalen aan de hypotheek. Die ouders hebben daar vrijwel direct mee ingestemd via een notariele akte om niet pardoes het huis uit te kunnen worden gekickt door zoonlief. Die kerel wordt binnenkort dertig.

Een derde geval is een 30-er die in een klein huisje op het erf van zijn ouders woont. Meneer slaapt en leeft in zijn eigen huis en eet dagelijks nog bij paps en mams. Ook doet mammie nog de was en strijk.
klinkt als een droomvent

de eerste is werkloos, de tweede kan niet met geld omgaan en zijn vriendin verlaat hem omdat ie vreemd gaat

de 3e woont niet echt bij z'n ouders

het zegt natuurlijk niet alles maar wel veel over een man
je hebt je leven op orde of niet
"Isaac Newton invented gravity because some asshole hit him with an apple"
pi_83986113
Precies. Dat het makkelijker is of dat het handig zo uitkwam of dat hij er iets voor op had moeten geven als hij op zichzelf was gegaan is geen reden om bij mam te blijven wonen. Het is een teken dat je onafhankelijkheid je blijkbaar niet die tijd / moeite / geld waard is en dat zegt nogal wat.

Of het zegt dat je aan het opkrabbelen bent nadat je iets kuts is overkomen (ontslag, echtscheiding, ziekte, ik noem maar wat) en ja, ook dat zegt wat. Kom op, als het hier over vrouwen gaat hebben jullie ook allemaal de grootste bek over dat ze wel een slet zal zijn of borderline zal hebben en onmiddeloos gedumpt moet worden omdat ze niet perfect is, maar als een vent van in de dertig nog bij moesje woont moet je daar ineens doorheen kijken? Heul niet
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:27 schreef RealZeus het volgende:
Nee, dat gebeurt niet. De was en de strijk deed ik zelfs al toen ik nog thuis woonde.
Dan zie ik het punt niet, zeker niet als jij alleen woont. Tis ook gewoon saai om steeds voor jezelf te koken en dan in je eentje te eten en er is niks mis met een goede band hebben met je ouders.

Natuurlijk moet je niet gaan verwachten dat als je dan een vriendin krijgt die ook 3x per week meegaat bij je ouders eten, maar het dan bijvoorbeeld terugschroeven naar eens per week of twee weken. Maar dat snap jij volgens mij ook wel.
pi_83986198
Ik vind het toch erg relatief.
Heel veel: maar dan KAN je toch niet zelfstandig zijn..
ahum? dat is toch erg afhankelijk van de ouders.
En van de situatie, heb je een slaapkamer naast pappie en mammie, snap ik de irritaties.
Maar heb je je eigen zolder bijv, wat is dan het probleem?

ik zeg tot 25 kan, en daarna moet er wel een reden voor zijn (dure studie oid?)
btw, in mijn geval ben ik weg zodra ik een baan (en dus vast inkomen) heb gevonden.
en lukt dat niet dit jaar, Dan sowieso volgend jaar.
(ja, een jaar de kans gekregen om een vast inkomen te krijgen, en lukt dat niet, dan maar op kamers oid)
pi_83986447
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:39 schreef juxtaposition het volgende:
Maar heb je je eigen zolder bijv, wat is dan het probleem?
Ik vind binnen 3 maanden aan de ouders voorgesteld worden een probleem, ik schreeuw tijdens orgasmes en ik hou niet van traplopen. So there, drie goeie redenen
  dinsdag 13 juli 2010 @ 03:18:09 #80
244933 trovey
Nachtoele
pi_83986481
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 00:18 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Ik kwam laatst een man tegen van 41, leuke vent, goede baan, woonde op zichzelf... en toen vertelde hij dat mama op vaste dagen 2 keer per week langskomt om te koken en dan zijn was meeneemt en gestreken weer terugbracht bij het volgende bezoek.. Béétje jammer...

Dan ben je als moeder toch ook niet wijs trouwens...
Moeders kan zoon duidelijk niet loslaten en hij vindt dat blijkbaar wel goed....zou echter beter zijn als hij mams eens zou vertellen dat hij het zelf wel kan...zo moeilijk is het nou ook weer niet wassen, strijken en koken.

Toen ik zelfstandig ging wonen zei mijn vader (moeder leefde toen al niet meer)....dat betekent ook zelfstandig zijn dus alles zelf doen...geen problemen om eens te helpen als je er echt niet uitkomt met iets maar wassen etc. doe je zelf...gelijk had hij.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_83986865
Boven de 30 ga ik toch wel een beetje aan die man twijfelen hoor.
Sowieso schrijf je zo.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 07:02:05 #82
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83986914
Ik zeg 21.....

Ik vertrok zelf kort na mijn 23e verjaardag, en naar mijn eigen bescheiden mening was ik daarmee eigenlijk vrij laat. Het was wel de beste beslissing die ik destijds genomen heb trouwens.

De meeste van mijn vrienden - op eentje na - vertrokken allemaal zo rond 20, 21 uit huis. Mijn broertje en zusje vertrokken ook zo rond 21.

21 Lijkt me ook een mooie leeftijd. Je mag dan alles wettelijk, inclusief het zelf vormen van een politieke partij.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 13 juli 2010 @ 07:59:01 #83
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83987168
Ik heb 2 buurmannen, de ene is 55, en de andere is tegen de 60, wonen gewoon nog samen bij hun moeder. Dus ja het kan, maar ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_83988733
Ik heb zelf een jaartje of 25 in mijn hoofd.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:57:14 #85
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83988756
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:56 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb zelf een jaartje of 25 in mijn hoofd.
Ik heb zelf een tuintje in mijn hart.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_83988775
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:57 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik heb zelf een tuintje in mijn hart.
pi_83988781
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:12 schreef BasEnAad het volgende:
Gemiddelde was 24 volgens mij.
Dan ben ik vrij gemiddeld Ik ben op mijn 24e bij mama weggegaan
pi_83988794
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:11 schreef Q.E.D. het volgende:
Euh, 20. Idealiter schoppen je ouders je op je 18e het huis uit.
Ja doei.
pi_83988798
Ikzelf was op mijn 20e opgerot.
Maar ik vind een jaartje of 24 toch al echt wel de max
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:32:32 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83989646
Het ligt eraan. Kijk, iemand die bij zijn vader blijft wonen omdat moeder overleden is, daar kan ik best begrip voor opbrengen. Maar diegenen die NIET voor hun ouders zorgen maar zich lekker laten pamperen? Ik zou zeggen MAX 24 jaar, daarna opkrassen.

Het zijn inderdaad altijd dezelfde types: mannen die gaan werken en lekker hun ouders op kosten jagen, maar ondertussen wel elk jaar 10.000 opzij weten te zetten. Zodra er genoeg geld staat moet er een luxe woning met bijbehorende inrichting gekocht worden want dit type is te goed om in een appartementje te wonen. Deze man maakt indruk met zijn Audi en zijn spaarcentjes, tot je erachter komt dat hij een geldwolf is die elke cent omdraait.

Dan is er nog de man die gewoon echt te dom en lui is om zelf een poot uit te steken, grotere afknapper is er voor mij niet. Dit heerschap komt thuis, legt zijn poten op tafel en doet vervolgens............. eh, niets? Dit type man blijft doorgaans mentaal ook nog zéér jong, heeft geen enkel inzicht in wat een kar boodschappen tegenwoordig kost, laat zich lekker de bemoeienis van moeders aanleunen. Meestal zijn het ook echt geen leuke moeders maar van die bemoeizieke krengen die zelf op hun beurt ook over lijken gaan om de navelstreng maar in stand te houden. Met het oog op de toekomst/kinderen: welke moderne vrouw wil dat nu nog? Dit type maakt op mij helemaal geen indruk. Ik heb nog liever een zwerver dan dit soort figuren.

Nee, een echte vent woont op zichzelf en zorgt ook voor zichzelf (en als het even kan heeft hij ze dusdanig op de rit dat hij ook een beetje voor zijn omgeving zorgt).
Resistance is futile.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:36:56 #91
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_83989754
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 07:02 schreef maartena het volgende:
Ik zeg 21.....

Ik vertrok zelf kort na mijn 23e verjaardag, en naar mijn eigen bescheiden mening was ik daarmee eigenlijk vrij laat. Het was wel de beste beslissing die ik destijds genomen heb trouwens.

De meeste van mijn vrienden - op eentje na - vertrokken allemaal zo rond 20, 21 uit huis. Mijn broertje en zusje vertrokken ook zo rond 21.

21 Lijkt me ook een mooie leeftijd. Je mag dan alles wettelijk, inclusief het zelf vormen van een politieke partij.
Zat ook zo rond de 22~23
Maar dat was alleenmaar omdat je wel een huis nodig hebt als je pleite gaat - en ik had niet voorzien dat zo'n zoektocht + vinden al snel een jaar kost..
Maar ik was het liefst zo rond 20~21 DIRECT het huis uit gegaan.

En niet omdat ik het slecht had thuis, maar ik had gewoon een soort oerdrang.
Dus ik vermoed dat het 'gezond' is om zo na je twintigste graag iets voor jezelf te hebben, je eigen ding kunnen doen etc.. zonder constant rekening te houden met het 'gezin'.
Je leeft maar één keer...
  dinsdag 13 juli 2010 @ 10:47:58 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83990054
Euh, boven de 30 wordt het wel vervelend, tenzij je om andere redenen (bijv. ouders of andere familieleden verzorgen etc) thuis woont. Dit geldt voor mannen hetzelfde als voor vrouwen.
Maar je moet je niet vergissen dat in sommige steden grote woningnood heerst. Ikzelf kon pas op mijn 25ste uit huis, en dat was ook alleen maar omdat m'n vader me op m'n 18e al in liet schrijven bij de woningbouwvereniging. Particulier huren is ook megaduur en zie WGR topiques waarom je dat niet moet doen.

O en hier in de provincie komt het ook vaak voor dat zoonlief of dochterlief gewoon in een groot apart gedeelte van de boerderij woont of in een apart huis op hetzelfde adres, en dat nog vrolijk samen gegeten wordt iedere dag. Daar kan ik ook wel mee leven .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:07:01 #93
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83990660
Voor een vrouw moet hij natuurlijk al 10+ jaar op zichzelf wonen, en natuurlijk geld en ruimte voor haar hebben. Ongeacht zijn leeftijd, vrouwen zijn nou eenmaal geen realist
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:09:57 #94
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83990741
Overigens, toen ik nog thuis woonde kon ik in een jaar makkelijk 10000E aan de kant zetten om te sparen. Nu ik op mezelf woon in een huurhuis lukt dat echt niet meer. Dus een man die vroeg uit huis is gegaan heeft ook weldegelijk nadelen .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:12:35 #95
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_83990819
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:14 schreef JustinK het volgende:
Zolang je nog in de twintiger jaren bent kan het nog. Daarna wordt het echt triest.
kom nou. een gozer van 28 die nog thuis woont is toch gewoon intens zielig.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:15:28 #96
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_83990897
Ik woonde op rolafstand van de HBO bij mijn ouders, maar op m'n 22e ben ik de deur uit gegaan. Toen was het 20 minuten fietsen ipv 5 minuten lopen. Maar wel op m'n uppie
pi_83990912
liefst voor 20e het huis uit, tussen 20 2n 25 heb je al een goede reden nodig en daarna wordt het sneu (of err nou een goede reden voor is of niet)
pi_83990937
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 02:27 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dan zie ik het punt niet, zeker niet als jij alleen woont. Tis ook gewoon saai om steeds voor jezelf te koken en dan in je eentje te eten en er is niks mis met een goede band hebben met je ouders.

Natuurlijk moet je niet gaan verwachten dat als je dan een vriendin krijgt die ook 3x per week meegaat bij je ouders eten, maar het dan bijvoorbeeld terugschroeven naar eens per week of twee weken. Maar dat snap jij volgens mij ook wel.
Ja, ik woon alleen. En dat laatste snap ik zeker wel.
pi_83990971
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 03:13 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik vind binnen 3 maanden aan de ouders voorgesteld worden een probleem, ik schreeuw tijdens orgasmes en ik hou niet van traplopen. So there, drie goeie redenen
Dan zijn wij geen goede match, ik woon op één hoog en dit appartementencomplex is vreselijk gehorig.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:17:37 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83990989
ik denk ook dat vrouwen beter vroeg uit huis kunnen dan mannen, aangezien de meeste mannen geen kaas hebben gegeten van schoonmaken en eten koken terwijl dat voor veel vrouwen gewoon een passie is.
Een gedicht over Maanvis
pi_83991018
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:15 schreef Sander het volgende:
Ik woonde op rolafstand van de HBO bij mijn ouders, maar op m'n 22e ben ik de deur uit gegaan. Toen was het 20 minuten fietsen ipv 5 minuten lopen. Maar wel op m'n uppie
kijk, jij snapt het eerst goede reden om nog even te blijven en uiteindelijk wil je toch je zelfstandigheid, dat lijkt me normaal.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:21:33 #102
206322 Seam
Pillz-E
pi_83991103
Boven de 25 vind ik het wel zielig inderdaad.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_83991227
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:
ik denk ook dat vrouwen beter vroeg uit huis kunnen dan mannen, aangezien de meeste mannen geen kaas hebben gegeten van schoonmaken en eten koken terwijl dat voor veel vrouwen gewoon een passie is.
Ook omdat een hoop vrouwen golddiggers zijn en dus snel samen gaan wonen met een man met een bankrekening.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:31:23 #104
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83991453
quote:
Maar geld voor eten hebben ze niet meer, want ze moesten nieuwe schoenen, dus komen ze alsnog bij mamma eten
pi_83991541
Vrouwen vallen op geld en mannen die geld kunnen uitgeven. Mensen die zelfstandig wonen hebben geld en geven dit ook uit. Daarom zijn deze mannen aantrekkelijker. Het draait uiteindelijk vooral om geld.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:37:17 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_83991631
Zolang iemand nog naar school gaat/studeert vind is het acceptabel. Daarna wordt het zielig.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:38:21 #107
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_83991675
Ik ben relatief laat het huis uit gegaan (26). Ik was al wel een aantal jaren op zoek naar een leuk appartement, maar vond niks geschikt. Het scheelt dat ik geen bemoeizuchtige moeder heb en vrij veel privacy had, anders was ik wel eerder vertrokken. Ik heb daardoor goed kunnen sparen en mijn huidige appartement volledig en redelijk luxe kunnen inrichten.
Ik heb in die tijd regelmatig een vriendin gehad, maar die deden er nooit moeilijk over. Maar dat ligt er denk ook aan hoe jij je presenteert.
In veel culturen (Zuid-Amerika, Zuid-Europa) is overigens heel normaal dat kinderen bij de ouders blijven wonen, zolang ze niet samenwonen of trouwen.
pi_83991758
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:38 schreef escalatie het volgende:
Ik ben relatief laat het huis uit gegaan (26). Ik was al wel een aantal jaren op zoek naar een leuk appartement, maar vond niks geschikt. Het scheelt dat ik geen bemoeizuchtige moeder heb en vrij veel privacy had, anders was ik wel eerder vertrokken. Ik heb daardoor goed kunnen sparen en mijn huidige appartement volledig en redelijk luxe kunnen inrichten.
Ik heb in die tijd regelmatig een vriendin gehad, maar die deden er nooit moeilijk over. Maar dat ligt er denk ook aan hoe jij je presenteert.
In veel culturen (Zuid-Amerika, Zuid-Europa) is overigens heel normaal dat kinderen bij de ouders blijven wonen, zolang ze niet samenwonen of trouwen.
Klopt inderdaad. Daar onderhouden ze met de hele familie, de familie en wonen vaak in 1 huis met z'n allen.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:42:11 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_83991808
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:37 schreef Hexagon het volgende:
Zolang iemand nog naar school gaat/studeert vind is het acceptabel. Daarna wordt het zielig.
Zelf ben ik trouwens op mn 20e het huis uit gegaan. Ook al woonde ik op reisafstand van mn studie. Toen ik 20 bereikte ging ineens een soort knop om.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:44:26 #110
299272 Oneself
Computer says 'nooo'
pi_83991883
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:34 schreef Toppiet het volgende:
Vrouwen vallen op geld en mannen die geld kunnen uitgeven. Mensen die zelfstandig wonen hebben geld en geven dit ook uit. Daarom zijn deze mannen aantrekkelijker. Het draait uiteindelijk vooral om geld.
Ja man, helemaal. Geld, geld, geld.

Natuurlijk hangt het altijd van de situatie af maar rond je 18e/20e levensjaar het huis uit vind ik wel normaal. Al woont een vriend van me op z'n 26e nog thuis, zonder voor zover bekend noemenswaardige reden.
pi_83991966
Ook de woningnood is denk ik wel een probleem voor sommige mensen. Met wachtlijsten over de 10 jaar is het voor arme mensen in sommige gevallen geen doen
pi_83992278
Maat van mij is 28 en woont nog thuis. Hij heeft inmiddels het bedrijf van zijn pa overgenomen, wat aan huis is, en zijn ouders zijn nu van plan om op hun terrein, wat fucking groot is, een huis voor zichzelf te bouwen en die maat van mij blijft dan in het oude huis wonen. Hoe kijken jullie daar tegen zoiets aan?
pi_83992303
Jaar of 21/22. Als je ouder bent en nog bij je ouders woont, hoe doe je dat met vrouwen? Dat een potentiële vriendin bij jou en je ouders thuis langskomt om te eten of iets dergelijks is natuurlijk prima. Maar stel dat je een leuke vrouw (die zelf al jaren alleen woont) tegenkomt tijdens het uitgaan en ze met je mee naar huis wilt gaan (omdat haar eigen huis te ver is)? Neem je haar mee naar huis en laat je haar 's ochtends verrast worden door je ouders, of gaat het feestje dan gewoon niet door?
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:57:33 #114
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_83992327
Denk niet dat het met geld te maken heeft hoor. Ik ben als 18-jarige student het huis uit gegaan zonder een cent maar dat is gewoon een kwestie van werken.
Verder vind ik rond de 18-20 een normale leeftijd om het huis uit te gaan en het lijkt me ook echt een afknapper als ik nu iemand leer kennen [van 24 oid] die nog bij zn ouders woont.

Tijdelijk omdat je even niet anders kan vind ik wat anders maar echt bewust nog thuis wonen omdat je het zo goed met je ouders kan vinden en het wel makkelijk is en geld scheelt
Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten maar ik zou er niet op vallen denk ik.

Aan de andere kant, als je al enorm verliefd op iemand aan het raken ben lijkt het me ook wel weer overkomelijk. Al zou ik wel vragen waarom het zo is en of hij ook geen plannen heeft om weg te gaan.
an urge to help mankind overcomes me
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:00:42 #115
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83992427
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:57 schreef saaw het volgende:
Denk niet dat het met geld te maken heeft hoor. Ik ben als 18-jarige student het huis uit gegaan zonder een cent maar dat is gewoon een kwestie van werken.
Verder vind ik rond de 18-20 een normale leeftijd om het huis uit te gaan en het lijkt me ook echt een afknapper als ik nu iemand leer kennen [van 24 oid] die nog bij zn ouders woont.

Tijdelijk omdat je even niet anders kan vind ik wat anders maar echt bewust nog thuis wonen omdat je het zo goed met je ouders kan vinden en het wel makkelijk is en geld scheelt
Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten maar ik zou er niet op vallen denk ik.
Ik kon voor mijn 25e echt niet uit huis hoor. Dat was gewoon onmogelijk ivm de woningnood hier.
Een gedicht over Maanvis
pi_83992505
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik kon voor mijn 25e echt niet uit huis hoor. Dat was gewoon onmogelijk ivm de woningnood hier.
Same, ik stond 7 jaar ingeschreven voordat ik weg kon.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:04:53 #117
74276 saaw
pi_83992564
quote:

[..]

Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik woon al mijn hele leven in Amsterdam en kan je vertellen dat het hier ook niet makkelijk is om een huis te vinden. Ingeschreven staan en verwachten dat je meteen in een mooi appartement kan gaan wonen voor weinig geld is natuurlijk ook niet echt reëel.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:05:02 #118
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83992570
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Same, ik stond 7 jaar ingeschreven voordat ik weg kon.
Ik 6,5 ..
Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik ook de optie had om in een andere stad (bijv. Eindhoven) in een ranzig studentenhuis op een kamer te gaan wonen. Maar dat vond ik de moeite toch niet waard .
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:09:15 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83992708
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:04 schreef saaw het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik woon al mijn hele leven in Amsterdam en kan je vertellen dat het hier ook niet makkelijk is om een huis te vinden. Ingeschreven staan en verwachten dat je meteen in een mooi appartement kan gaan wonen voor weinig geld is natuurlijk ook niet echt reëel.
Ja in A'dam heb je genoeg studentenflats waarin kamers verhuurd worden. Maar in het dorp waar ik woon worden amper kamers verhuurd. En wat er verhuurd wordt daar was een wachttijd voor van rond de 7 jaar. Tel maar uit vanaf 18 jaar dat je je kan inschrijven .
Een gedicht over Maanvis
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 12:12:05 #120
9859 crew  Karina
Woman
pi_83992787
Als je zo 25-26 bent wordt het toch echt wel tijd om eens op jezelf te gaan wonen, als je ouder bent dan 30, dan is het gewoon treurig als je nog thuis woont.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:15:54 #121
74276 saaw
pi_83992911
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja in A'dam heb je genoeg studentenflats waarin kamers verhuurd worden. Maar in het dorp waar ik woon worden amper kamers verhuurd. En wat er verhuurd wordt daar was een wachttijd voor van rond de 7 jaar. Tel maar uit vanaf 18 jaar dat je je kan inschrijven .
Dat begrijp ik dan ook wel maar zoals ik al zei is dat echt een bewuste keuze dus om in je dorpje te blijven wonen etc en dat is ook iets waar ik best op af zou knappen.
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen uberhaupt in een dorp willen wonen, laat staan rond die leeftijd. Als iemand dat wel wil is dat natuurlijk zijn/haar keus maar dat lijkt me dan meteen niet iemand op wie ik zal vallen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:16:26 #122
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_83992935
Ik ben op mijn 18e op kamers gegaan, wel zelf gelijk ook de was gedaan enzo. Maar dan wel zo eens in de 2 a 3 weken weer een weekend terug, naast familie had ik er ook nog vrienden zitten die thuis bleven wonen, en ik studeer niet in de buurt van waar ik opgroeide.

De laatste tijd merk ik wel dat ik meisjes ook interessanter vind wanneer ze op kamers wonen, simpelweg om de reden dat ik geen behoefte heb om in de eerste weken al direct met de ouders in aanraking te komen. Die tijd heb ik wel gehad, eerst elkaar een beetje leren kennen en zien of het wel goed gaat, voordat je de ouders erbij krijgt. Maar onder studenten is op kamers gaan natuurlijk wel wat vanzelfsprekender.
Ik zou in ieder geval niet meer terugwillen naar mijn moeder nu, zo'n stukje onafhankelijkheid wil je toch niet meer opgeven als je het hebt.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:18:40 #123
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83993012
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:15 schreef saaw het volgende:

[..]

Dat begrijp ik dan ook wel maar zoals ik al zei is dat echt een bewuste keuze dus om in je dorpje te blijven wonen etc en dat is ook iets waar ik best op af zou knappen.
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen uberhaupt in een dorp willen wonen, laat staan rond die leeftijd. Als iemand dat wel wil is dat natuurlijk zijn/haar keus maar dat lijkt me dan meteen niet iemand op wie ik zal vallen.
Wat dacht je van vrienden en je werk in 't dorp waar je woont, en lekker kunnen stappen (vergelijkbaar met leidscheplein in a'dam alleen goedkoper bier) in dat dorp zonder met de auto/taxi te moeten? . Ik woon in een groot dorp van +/- 35000 inwoners, en het is er geweldig .
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:22:18 #124
74276 saaw
pi_83993173
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:18 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat dacht je van vrienden en je werk in 't dorp waar je woont, en lekker kunnen stappen (vergelijkbaar met leidscheplein in a'dam alleen goedkoper bier) in dat dorp zonder met de auto/taxi te moeten? . Ik woon in een groot dorp van +/- 35000 inwoners, en het is er geweldig .
In een grote stad in de buurt gaan wonen zegt toch niet dat je je vrienden nooit meer ziet? Leidseplein vind ik persoonlijk verschrikkelijk en ben nog nooit leuke uitgaansgelegenheden tegengekomen in dorpjes.

Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer je keuze, je moet natuurlijk lekker doen waar je zelf gelukkig van wordt, maar zulke verschillen als dit zeggen volgens mij al genoeg over een eventuele relatie opbouwen.
pi_83993212
't is ook een achterlijk iets om puur af te knappen op waar iemand woont, tenzij het buitenland erbij betrokken wordt.
Lambo of Rekt
pi_83993218
quote:

[..]

Afknappen op iemand omdat ie in een dorp woont Ook al woont ie daar op zichzelf?
pi_83993308
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:22 schreef saaw het volgende:

[..]

In een grote stad in de buurt gaan wonen zegt toch niet dat je je vrienden nooit meer ziet? Leidseplein vind ik persoonlijk verschrikkelijk en ben nog nooit leuke uitgaansgelegenheden tegengekomen in dorpjes.

Renesse, puttershoek...
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:25:59 #128
74276 saaw
pi_83993328
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:23 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Afknappen op iemand omdat ie in een dorp woont Ook al woont ie daar op zichzelf?
Ik zal het niet meteen uitsluiten natuurlijk want je weet maar nooit, maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die in zijn geboortedorp bleef wonen waar ik ook maar enigszins op viel.
pi_83993349
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:23 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Afknappen op iemand omdat ie in een dorp woont
Idd Zulke types moet je ook gewoon niet willen hebben
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:27:12 #130
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_83993388
quote:

[..]

Wat een drogreden. Wel eens aan werken gedacht? Studentenwoningen, anti-kraak, kraak. Meer dan genoeg opties om een woning te bemachtigen in welke grote stad dan ook. Natuurlijk moet je er iets meer voor doen dan je online inschrijven, niettemin met enige moeite niet onrealistisch.

(ik woon in Amsterdam dus ik weet waar ik het over heb -- en nee, ik heb geen ouders die mijn studie/woning of wat dan ook betalen.)
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:27:54 #131
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83993421
quote:

[..]

In een grote stad gaan wonen betekende voor mij wel dat het lastiger wordt om je vrienden te zien. Nu krijg ik geregeld telefoontjes "we zijn hier en hier, kom je ook?" terwijl dat als je verder van je vrienden woont natuurlijk lastiger wordt.
Waarom zou je in godsnaam in een andere stad gaan wonen dan de stad/dorp waarin je het liefste woont, alleen maar zodat je dan 3 jaartjes eerder uit huis kunt?
Je redeneert denk ik teveel vanuit wat er in A'dam allemaal mogelijk is .
Dus beter kun je gewoon afknappen op mensen die niet in de randstad wonen, daarmee vang je alles af.
Een gedicht over Maanvis
pi_83993425
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:27 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Wat een drogreden. Wel eens aan werken gedacht? Studentenwoningen, anti-kraak, kraak. Meer dan genoeg opties om een woning te bemachtigen in welke grote stad dan ook. Natuurlijk moet je er iets meer voor doen dan je online inschrijven, niettemin met enige moeite niet onrealistisch.

(ik woon in Amsterdam dus ik weet waar ik het over heb -- en nee, ik heb geen ouders die mijn studie/woning of wat dan ook betalen.)
Tuurlijk, je kan ook in de sahara gaan wonen. Enkeltje kopen naar afrika en je woont er.
Lambo of Rekt
pi_83993434
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:25 schreef saaw het volgende:

[..]

Ik zal het niet meteen uitsluiten natuurlijk want je weet maar nooit, maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die in zijn geboortedorp bleef wonen waar ik ook maar enigszins op viel.
Blijf jij maar lekker in de stad wonen hoor
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:26 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Idd Zulke types moet je ook gewoon niet willen hebben
Dit dus.
pi_83993493
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

[..]

Dit dus.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:31:24 #135
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_83993573
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Tuurlijk, je kan ook in de sahara gaan wonen. Enkeltje kopen naar afrika en je woont er.
In welke zin is dit relevant? Hij klaagt dat er geen opties zijn, echter zijn die er wel.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:32:14 #136
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83993611
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:27 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Ja ik had idd ook in a'dam kunnen gaan wonen om maar eerder uit huis te kunnen . Maar wat een 4x3 kamertje in A'dam en gedeelde douche en keuken met anderen etc nou voor voordeel heeft boven een 4x3 kamer bij m'n ouders met gedeelde douche en keuken?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:32:26 #137
74276 saaw
pi_83993620
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:23 schreef EggsTC het volgende:
't is ook een achterlijk iets om puur af te knappen op waar iemand woont, tenzij het buitenland erbij betrokken wordt.
Als je nou eens mn posts leest dan zie je dat het niet alleen gaat om het feit dat iemand in een dorp zou wonen maar om dat ik nog niemand heb ontmoet uit een dorp waar ik op val.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef Kper_Norci het volgende:

Zal ik zeker doen
pi_83993650
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:31 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

In welke zin is dit relevant? Hij klaagt dat er geen opties zijn, echter zijn die er wel.
Nee, als je een beetje fatsoenlijk wil wonen, zonder het risico te willen hebben dat je er binnen een jaar uit moet en dan weer het zelfde liedje van vooraf aan kan gaan zitten uitregelen; ga je:
1. niet in een antikraak wonen.
2. al helemaal niet in een kraakwoning.

en 3. studentenkamers zitten vaak regels aan verbonden, die je niet hebt als je een eigen huis koopt of huurt.
Lambo of Rekt
pi_83993672
Ik ben inmiddels 20, fulltime werkend en krijg nu wel een sterke behoefte om op mijzelf te gaan. Deze behoefte had ik al eerder, maar was nog niet zo sterk als nu. Ik ben dan ook hard aan het zoeken en reageren, maar het blijft lastig om iets voor een goede prijs te vinden en ook daadwerkelijk te krijgen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:35:14 #140
74276 saaw
pi_83993716
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja ik had idd ook in a'dam kunnen gaan wonen om maar eerder uit huis te kunnen . Maar wat een 4x3 kamertje in A'dam en gedeelde douche en keuken met anderen etc nou voor voordeel heeft boven een 4x3 kamer bij m'n ouders met gedeelde douche en keuken?
Ooit gehoord van zelfstandig willen zijn? Ik kan het hartstikke goed vinden met mijn ouders en ze woonden op een chille plek, vlak bij het centrum en ik had er veel ruimte en vrijheid, dat was het probleem niet. Er komt gewoon een moment waarop je voor jezelf wil en moet gaan zorgen.
Dat dat bij anderen anders is vind ik helemaal leuk voor ze, blijf lekker zo lang als je zelf wil bij je ouders wonen, maar net zo goed is het mijn recht om dan te zegen sorry daar val ik niet op. 'Lekker makkelijk'
pi_83993718
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef saaw het volgende:

[..]

Als je nou eens mn posts leest dan zie je dat het niet alleen gaat om het feit dat iemand in een dorp zou wonen maar om dat ik nog niemand heb ontmoet uit een dorp waar ik op val.

Dat kwam pas ná mijn post, schat.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:36:13 #142
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_83993752
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:25 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Renesse
Renesse
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_83993785
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:36 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Renesse
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:38:34 #144
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83993826
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:35 schreef saaw het volgende:

[..]

Ooit gehoord van zelfstandig willen zijn? Ik kan het hartstikke goed vinden met mijn ouders en ze woonden op een chille plek, vlak bij het centrum en ik had er veel ruimte en vrijheid, dat was het probleem niet. Er komt gewoon een moment waarop je voor jezelf wil en moet gaan zorgen.
Ik vind koste wat kost uit huis willen ook vrij kansloos, en vind ik in een studentenhuis wonen met gedeelde douche en keuken nou niet bepaald zelfstandig zijn.. anderen houden die douche ook schoon en koken ook .
Een gedicht over Maanvis
pi_83993871
quote:
Ik ben een man en hou van koken, ben dan ook op mijn 18e het huis uit gegaan vanwege werkafstand. Inmiddels werk ik weer in het "dorp" waar ik vandaan kom en woon ik in een mooi rijtjeshuis, lekker burgerlijk

Voor mij is 20 een max, en vanaf 25 is het kansloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2010 12:40:36 ]
pi_83993881
Max 25. Dat is redelijk te doen.

Heb je tenminste ook nog een redelijk huis.
pi_83993952
Oja, leuk die helden die roepen dat 25 niet kan.

Het telt alleen pas als je een normaal huis huurt of koopt, en niet een student bent en moet leven tussen de schimmels, etensresten, nare luchtjes, en max 10m2 als je mazzel hebt. Niet te spreken over de gedeelde badkamer en keuken.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 12:42:14 #148
74276 saaw
pi_83993963
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:35 schreef EggsTC het volgende:
Dat kwam pas ná mijn post, schat.
quote:
[..]

en
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind koste wat kost uit huis willen ook vrij kansloos, en vind ik in een studentenhuis wonen met gedeelde douche en keuken nou niet bepaald zelfstandig zijn.. anderen houden die douche ook schoon en koken ook .
Was, in mijn geval iig, niet 'koste wat het kost' hoor. Ik bedacht me dat ik wel weg zou willen, ging op zoek naar een kamer, heeft een half jaar geduurd omdat ik vanalles vies en klein vond, uiteindelijk vond ik iets en ging ik verhuizen.
Anderen houden de douche misschien ook wel schoon maar koken zeker niet voor je en bovendien ligt zelfstandigheid imo meer in voor je eigen financieen e.d zorgen dan of je al dan niet kan koken
pi_83993969
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
Oja, leuk die helden die roepen dat 25 niet kan.

Het telt alleen pas als je een normaal huis huurt of koopt, en niet een student bent en moet leven tussen de schimmels, etensresten, nare luchtjes, en max 10m2 als je mazzel hebt. Niet te spreken over de gedeelde badkamer en keuken.
Eindelijk een realist in ons midden, welkom.

Edit, ik was overigens 23.
Lambo of Rekt
pi_83994024
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:42 schreef saaw het volgende:

[..]

[..]

quote:

Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer je keuze, je moet natuurlijk lekker doen waar je zelf gelukkig van wordt, maar zulke verschillen als dit zeggen volgens mij al genoeg over een eventuele relatie opbouwen.
hihi
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')