klinkt als een droomventquote:Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef Disavowed het volgende:
[..]
In dat geval heb ik misschien twee drie leuke praktijkvoorbeelden:
Het eerste geval betreft een gast van 30 jaar die heel graag een appartement wil kopen en daar ook naar op zoek is, maar voorlopig nog noodgedwongen bij zijn moeder, die nog niet zo lang weduwe is, woont doordat hij door de crisis werkloos is geraakt. Wel helpt hij mee in het huishouden.
Een tweede geval is een gast die samen met zijn vriendin een huis had dat hij zich al amper kon veroorloven en vervolgens voor de zoveelste keer vreemdging. Hierna heeft die vriendin hem verlaten en, omdat hij zijn huis koste wat kost wil behouden, heeft hij zijn ouders gevraagd hun eigen woning op te geven en bij hem te komen wonen op voorwaarde mee te betalen aan de hypotheek. Die ouders hebben daar vrijwel direct mee ingestemd via een notariele akte om niet pardoes het huis uit te kunnen worden gekickt door zoonlief. Die kerel wordt binnenkort dertig.
Een derde geval is een 30-er die in een klein huisje op het erf van zijn ouders woont. Meneer slaapt en leeft in zijn eigen huis en eet dagelijks nog bij paps en mams. Ook doet mammie nog de was en strijk.
Dan zie ik het punt niet, zeker niet als jij alleen woont. Tis ook gewoon saai om steeds voor jezelf te koken en dan in je eentje te eten en er is niks mis met een goede band hebben met je ouders.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:27 schreef RealZeus het volgende:
Nee, dat gebeurt niet. De was en de strijk deed ik zelfs al toen ik nog thuis woonde.
Ik vind binnen 3 maanden aan de ouders voorgesteld worden een probleem, ik schreeuw tijdens orgasmes en ik hou niet van traplopen. So there, drie goeie redenenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:39 schreef juxtaposition het volgende:
Maar heb je je eigen zolder bijv, wat is dan het probleem?
Moeders kan zoon duidelijk niet loslaten en hij vindt dat blijkbaar wel goed....zou echter beter zijn als hij mams eens zou vertellen dat hij het zelf wel kan...zo moeilijk is het nou ook weer niet wassen, strijken en koken.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 00:18 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ik kwam laatst een man tegen van 41, leuke vent, goede baan, woonde op zichzelf... en toen vertelde hij dat mama op vaste dagen 2 keer per week langskomt om te koken en dan zijn was meeneemt en gestreken weer terugbracht bij het volgende bezoek..Béétje jammer...
Dan ben je als moeder toch ook niet wijs trouwens...
Ik heb zelf een tuintje in mijn hart.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:56 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb zelf een jaartje of 25 in mijn hoofd.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:57 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik heb zelf een tuintje in mijn hart.
quote:Op maandag 12 juli 2010 21:11 schreef Q.E.D. het volgende:
Euh, 20. Idealiter schoppen je ouders je op je 18e het huis uit.![]()
Zat ook zo rond de 22~23quote:Op dinsdag 13 juli 2010 07:02 schreef maartena het volgende:
Ik zeg 21.....
Ik vertrok zelf kort na mijn 23e verjaardag, en naar mijn eigen bescheiden mening was ik daarmee eigenlijk vrij laat. Het was wel de beste beslissing die ik destijds genomen heb trouwens.
De meeste van mijn vrienden - op eentje na - vertrokken allemaal zo rond 20, 21 uit huis. Mijn broertje en zusje vertrokken ook zo rond 21.
21 Lijkt me ook een mooie leeftijd. Je mag dan alles wettelijk, inclusief het zelf vormen van een politieke partij.
kom nou. een gozer van 28 die nog thuis woont is toch gewoon intens zielig.quote:Op maandag 12 juli 2010 21:14 schreef JustinK het volgende:
Zolang je nog in de twintiger jaren bent kan het nog. Daarna wordt het echt triest.
Ja, ik woon alleen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 02:27 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan zie ik het punt niet, zeker niet als jij alleen woont. Tis ook gewoon saai om steeds voor jezelf te koken en dan in je eentje te eten en er is niks mis met een goede band hebben met je ouders.
Natuurlijk moet je niet gaan verwachten dat als je dan een vriendin krijgt die ook 3x per week meegaat bij je ouders eten, maar het dan bijvoorbeeld terugschroeven naar eens per week of twee weken. Maar dat snap jij volgens mij ook wel.
Dan zijn wij geen goede match, ik woon op één hoog en dit appartementencomplex is vreselijk gehorig.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 03:13 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik vind binnen 3 maanden aan de ouders voorgesteld worden een probleem, ik schreeuw tijdens orgasmes en ik hou niet van traplopen. So there, drie goeie redenen
kijk, jij snapt hetquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:15 schreef Sander het volgende:
Ik woonde op rolafstand van de HBO bij mijn ouders, maar op m'n 22e ben ik de deur uit gegaan. Toen was het 20 minuten fietsen ipv 5 minuten lopen. Maar wel op m'n uppie
Ook omdat een hoop vrouwen golddiggers zijn en dus snel samen gaan wonen met een man met een bankrekening.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:
ik denk ook dat vrouwen beter vroeg uit huis kunnen dan mannen, aangezien de meeste mannen geen kaas hebben gegeten van schoonmaken en eten koken terwijl dat voor veel vrouwen gewoon een passie is.
Maar geld voor eten hebben ze niet meer, want ze moesten nieuwe schoenen, dus komen ze alsnog bij mamma etenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:
ik denk ook dat vrouwen beter vroeg uit huis kunnen dan mannen, aangezien de meeste mannen geen kaas hebben gegeten van schoonmaken en eten koken terwijl dat voor veel vrouwen gewoon een passie is.
Klopt inderdaad. Daar onderhouden ze met de hele familie, de familie en wonen vaak in 1 huis met z'n allen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:38 schreef escalatie het volgende:
Ik ben relatief laat het huis uit gegaan (26). Ik was al wel een aantal jaren op zoek naar een leuk appartement, maar vond niks geschikt. Het scheelt dat ik geen bemoeizuchtige moeder heb en vrij veel privacy had, anders was ik wel eerder vertrokken. Ik heb daardoor goed kunnen sparen en mijn huidige appartement volledig en redelijk luxe kunnen inrichten.
Ik heb in die tijd regelmatig een vriendin gehad, maar die deden er nooit moeilijk over. Maar dat ligt er denk ook aan hoe jij je presenteert.
In veel culturen (Zuid-Amerika, Zuid-Europa) is overigens heel normaal dat kinderen bij de ouders blijven wonen, zolang ze niet samenwonen of trouwen.
Zelf ben ik trouwens op mn 20e het huis uit gegaan. Ook al woonde ik op reisafstand van mn studie. Toen ik 20 bereikte ging ineens een soort knop om.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:37 schreef Hexagon het volgende:
Zolang iemand nog naar school gaat/studeert vind is het acceptabel. Daarna wordt het zielig.
Ja man, helemaal. Geld, geld, geld.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:34 schreef Toppiet het volgende:
Vrouwen vallen op geld en mannen die geld kunnen uitgeven. Mensen die zelfstandig wonen hebben geld en geven dit ook uit. Daarom zijn deze mannen aantrekkelijker. Het draait uiteindelijk vooral om geld.
Ik kon voor mijn 25e echt niet uit huis hoor. Dat was gewoon onmogelijk ivm de woningnood hier.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:57 schreef saaw het volgende:
Denk niet dat het met geld te maken heeft hoor. Ik ben als 18-jarige student het huis uit gegaan zonder een cent maar dat is gewoon een kwestie van werken.
Verder vind ik rond de 18-20 een normale leeftijd om het huis uit te gaan en het lijkt me ook echt een afknapper als ik nu iemand leer kennen [van 24 oid] die nog bij zn ouders woont.
Tijdelijk omdat je even niet anders kan vind ik wat anders maar echt bewust nog thuis wonen omdat je het zo goed met je ouders kan vinden en het wel makkelijk is en geld scheelt![]()
Iedereen moet het natuurlijk voor zichzelf weten maar ik zou er niet op vallen denk ik.
Same, ik stond 7 jaar ingeschreven voordat ik weg kon.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik kon voor mijn 25e echt niet uit huis hoor. Dat was gewoon onmogelijk ivm de woningnood hier.
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik woon al mijn hele leven in Amsterdam en kan je vertellen dat het hier ook niet makkelijk is om een huis te vinden. Ingeschreven staan en verwachten dat je meteen in een mooi appartement kan gaan wonen voor weinig geld is natuurlijk ook niet echt reëel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik kon voor mijn 25e echt niet uit huis hoor. Dat was gewoon onmogelijk ivm de woningnood hier.
Ik 6,5 ..quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:02 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Same, ik stond 7 jaar ingeschreven voordat ik weg kon.
Ja in A'dam heb je genoeg studentenflats waarin kamers verhuurd worden. Maar in het dorp waar ik woon worden amper kamers verhuurd. En wat er verhuurd wordt daar was een wachttijd voor van rond de 7 jaar. Tel maar uit vanaf 18 jaar dat je je kan inschrijvenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:04 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik woon al mijn hele leven in Amsterdam en kan je vertellen dat het hier ook niet makkelijk is om een huis te vinden. Ingeschreven staan en verwachten dat je meteen in een mooi appartement kan gaan wonen voor weinig geld is natuurlijk ook niet echt reëel.
Dat begrijp ik dan ook wel maar zoals ik al zei is dat echt een bewuste keuze dus om in je dorpje te blijven wonen etc en dat is ook iets waar ik best op af zou knappen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja in A'dam heb je genoeg studentenflats waarin kamers verhuurd worden. Maar in het dorp waar ik woon worden amper kamers verhuurd. En wat er verhuurd wordt daar was een wachttijd voor van rond de 7 jaar. Tel maar uit vanaf 18 jaar dat je je kan inschrijven.
Wat dacht je van vrienden en je werk in 't dorp waar je woont, en lekker kunnen stappen (vergelijkbaar met leidscheplein in a'dam alleen goedkoper bier) in dat dorp zonder met de auto/taxi te moeten?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:15 schreef saaw het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dan ook wel maar zoals ik al zei is dat echt een bewuste keuze dus om in je dorpje te blijven wonen etc en dat is ook iets waar ik best op af zou knappen.
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen uberhaupt in een dorp willen wonen, laat staan rond die leeftijd. Als iemand dat wel wil is dat natuurlijk zijn/haar keus maar dat lijkt me dan meteen niet iemand op wie ik zal vallen.
In een grote stad in de buurt gaan wonen zegt toch niet dat je je vrienden nooit meer ziet? Leidseplein vind ik persoonlijk verschrikkelijk en ben nog nooit leuke uitgaansgelegenheden tegengekomen in dorpjes.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat dacht je van vrienden en je werk in 't dorp waar je woont, en lekker kunnen stappen (vergelijkbaar met leidscheplein in a'dam alleen goedkoper bier) in dat dorp zonder met de auto/taxi te moeten?. Ik woon in een groot dorp van +/- 35000 inwoners, en het is er geweldig
.
Afknappen op iemand omdat ie in een dorp woontquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:15 schreef saaw het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dan ook wel maar zoals ik al zei is dat echt een bewuste keuze dus om in je dorpje te blijven wonen etc en dat is ook iets waar ik best op af zou knappen.
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen uberhaupt in een dorp willen wonen, laat staan rond die leeftijd. Als iemand dat wel wil is dat natuurlijk zijn/haar keus maar dat lijkt me dan meteen niet iemand op wie ik zal vallen.
Renesse, puttershoek...quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:22 schreef saaw het volgende:
[..]
In een grote stad in de buurt gaan wonen zegt toch niet dat je je vrienden nooit meer ziet? Leidseplein vind ik persoonlijk verschrikkelijk en ben nog nooit leuke uitgaansgelegenheden tegengekomen in dorpjes.
Ik zal het niet meteen uitsluiten natuurlijk want je weet maar nooit, maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die in zijn geboortedorp bleef wonen waar ik ook maar enigszins op viel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:23 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Afknappen op iemand omdat ie in een dorp woontOok al woont ie daar op zichzelf?
Iddquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:23 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Afknappen op iemand omdat ie in een dorp woont![]()
Wat een drogreden. Wel eens aan werken gedacht? Studentenwoningen, anti-kraak, kraak. Meer dan genoeg opties om een woning te bemachtigen in welke grote stad dan ook. Natuurlijk moet je er iets meer voor doen dan je online inschrijven, niettemin met enige moeite niet onrealistisch.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In een grote stad gaan wonen betekende voor mij wel dat het lastiger wordt om je vrienden te zien. Nu krijg ik geregeld telefoontjes "we zijn hier en hier, kom je ook?" terwijl dat als je verder van je vrienden woont natuurlijk lastiger wordt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:22 schreef saaw het volgende:
[..]
In een grote stad in de buurt gaan wonen zegt toch niet dat je je vrienden nooit meer ziet? Leidseplein vind ik persoonlijk verschrikkelijk en ben nog nooit leuke uitgaansgelegenheden tegengekomen in dorpjes.
Tuurlijk, je kan ook in de sahara gaan wonen. Enkeltje kopen naar afrika en je woont er.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:27 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Wat een drogreden. Wel eens aan werken gedacht? Studentenwoningen, anti-kraak, kraak. Meer dan genoeg opties om een woning te bemachtigen in welke grote stad dan ook. Natuurlijk moet je er iets meer voor doen dan je online inschrijven, niettemin met enige moeite niet onrealistisch.
(ik woon in Amsterdam dus ik weet waar ik het over heb -- en nee, ik heb geen ouders die mijn studie/woning of wat dan ook betalen.)
Blijf jij maar lekker in de stad wonen hoorquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:25 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik zal het niet meteen uitsluiten natuurlijk want je weet maar nooit, maar ik heb nog nooit iemand ontmoet die in zijn geboortedorp bleef wonen waar ik ook maar enigszins op viel.
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:26 schreef Urquhart het volgende:
[..]
IddZulke types moet je ook gewoon niet willen hebben
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker in de stad wonen hoor![]()
[..]
Dit dus.
In welke zin is dit relevant? Hij klaagt dat er geen opties zijn, echter zijn die er wel.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Tuurlijk, je kan ook in de sahara gaan wonen. Enkeltje kopen naar afrika en je woont er.
Ja ik had idd ook in a'dam kunnen gaan wonen om maar eerder uit huis te kunnenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:27 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Wat een drogreden. Wel eens aan werken gedacht? Studentenwoningen, anti-kraak, kraak. Meer dan genoeg opties om een woning te bemachtigen in welke grote stad dan ook. Natuurlijk moet je er iets meer voor doen dan je online inschrijven, niettemin met enige moeite niet onrealistisch.
(ik woon in Amsterdam dus ik weet waar ik het over heb -- en nee, ik heb geen ouders die mijn studie/woning of wat dan ook betalen.)
Als je nou eens mn posts leest dan zie je dat het niet alleen gaat om het feit dat iemand in een dorp zou wonen maar om dat ik nog niemand heb ontmoet uit een dorp waar ik op val.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:23 schreef EggsTC het volgende:
't is ook een achterlijk iets om puur af te knappen op waar iemand woont, tenzij het buitenland erbij betrokken wordt.
Zal ik zeker doenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:28 schreef Kper_Norci het volgende:
Blijf jij maar lekker in de stad wonen hoor![]()
Nee, als je een beetje fatsoenlijk wil wonen, zonder het risico te willen hebben dat je er binnen een jaar uit moet en dan weer het zelfde liedje van vooraf aan kan gaan zitten uitregelen; ga je:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:31 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
In welke zin is dit relevant? Hij klaagt dat er geen opties zijn, echter zijn die er wel.
Ooit gehoord van zelfstandig willen zijn? Ik kan het hartstikke goed vinden met mijn ouders en ze woonden op een chille plek, vlak bij het centrum en ik had er veel ruimte en vrijheid, dat was het probleem niet. Er komt gewoon een moment waarop je voor jezelf wil en moet gaan zorgen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja ik had idd ook in a'dam kunnen gaan wonen om maar eerder uit huis te kunnen. Maar wat een 4x3 kamertje in A'dam en gedeelde douche en keuken met anderen etc nou voor voordeel heeft boven een 4x3 kamer bij m'n ouders met gedeelde douche en keuken?
Dat kwam pas ná mijn post, schat.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef saaw het volgende:
[..]
Als je nou eens mn posts leest dan zie je dat het niet alleen gaat om het feit dat iemand in een dorp zou wonen maar om dat ik nog niemand heb ontmoet uit een dorp waar ik op val.
Renessequote:
Ik vind koste wat kost uit huis willen ook vrij kansloos, en vind ik in een studentenhuis wonen met gedeelde douche en keuken nou niet bepaald zelfstandig zijn.. anderen houden die douche ook schoon en koken ookquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:35 schreef saaw het volgende:
[..]
Ooit gehoord van zelfstandig willen zijn? Ik kan het hartstikke goed vinden met mijn ouders en ze woonden op een chille plek, vlak bij het centrum en ik had er veel ruimte en vrijheid, dat was het probleem niet. Er komt gewoon een moment waarop je voor jezelf wil en moet gaan zorgen.
Ik ben een man en hou van koken, ben dan ook op mijn 18e het huis uit gegaan vanwege werkafstand. Inmiddels werk ik weer in het "dorp" waar ik vandaan kom en woon ik in een mooi rijtjeshuis, lekker burgerlijkquote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:17 schreef Maanvis het volgende:
quote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:15 schreef saaw het volgende:
[..]
Was, in mijn geval iig, niet 'koste wat het kost' hoor. Ik bedacht me dat ik wel weg zou willen, ging op zoek naar een kamer, heeft een half jaar geduurd omdat ik vanalles vies en klein vond, uiteindelijk vond ik iets en ging ik verhuizen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind koste wat kost uit huis willen ook vrij kansloos, en vind ik in een studentenhuis wonen met gedeelde douche en keuken nou niet bepaald zelfstandig zijn.. anderen houden die douche ook schoon en koken ook.
Eindelijk een realist in ons midden, welkom.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
Oja, leuk die helden die roepen dat 25 niet kan.
Het telt alleen pas als je een normaal huis huurt of koopt, en niet een student bent en moet leven tussen de schimmels, etensresten, nare luchtjes, en max 10m2 als je mazzel hebt. Niet te spreken over de gedeelde badkamer en keuken.
quote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:22 schreef saaw het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik respecteer je keuze, je moet natuurlijk lekker doen waar je zelf gelukkig van wordt, maar zulke verschillen als dit zeggen volgens mij al genoeg over een eventuele relatie opbouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |