abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juli 2010 @ 21:26:43 #26
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83975193
Nee, eigenlijk is het hier gewoon een pokkebende cq rukbunker.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_83975237
Waarom alleen over mannen? Is het wel acceptabel als een vrouw nog lang thuis woont dan?
  maandag 12 juli 2010 @ 21:28:30 #28
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83975317
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:27 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom alleen over mannen? Is het wel acceptabel als een vrouw nog lang thuis woont dan?

Si. Als papa maar van huis is, want papa weet namelijk dat je z'n dochter geeft. En hij ziet ook aan je wangetjes dat je niet hebt zitten studeren ( ).
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_83975322
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:26 schreef Biogarde het volgende:
Nee, eigenlijk is het hier gewoon een pokkebende cq rukbunker.
Maar Bio, jij compenseert voor ieder mogelijk falen met jouw stralende persoonlijkheid en gigantische peniks
pi_83976452
Mijn plan is rond mijn 25e.
  maandag 12 juli 2010 @ 21:54:22 #31
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83976625
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:50 schreef Cahir het volgende:
Mijn plan is rond mijn 25e.

En als het aan je ouders ligt?
pi_83976665
Op kamers, geldt dat nog als thuis wonen?

Want de meeste mensen gaan wel op kamers lijkt me.
  maandag 12 juli 2010 @ 21:57:37 #33
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83976764
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:55 schreef -Strawberry- het volgende:

Zou niet goed zijn voor de arbeidsmarkt

Lui die op kamers gaan is maar een heel klein gedeelte. Weet niet in welke wereld jij leeft?
pi_83976794
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:54 schreef Biogarde het volgende:

[..]

En als het aan je ouders ligt?
Die vinden 26/27 max.
  maandag 12 juli 2010 @ 21:58:10 #35
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83976800
Wanneer je klaar bent met je studie en een baan hebt gevonden is tijd om een leventje op te bouwen ZELFSTANDIG, dat is tenminste hoe ik het wil doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
pi_83976830
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:57 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Zou niet goed zijn voor de arbeidsmarkt

Lui die op kamers gaan is maar een heel klein gedeelte. Weet niet in welke wereld jij leeft?
Bijna iedereen gaat na de middelbare school bij een vervolgstudie op kamers.
Althans de mensen die ik ken wel.
pi_83976834
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:23 schreef Dipkip het volgende:
Bij 25 ga ik me achter de oren krabben en 30 is mijn keiharde kammenieschelewaarom grens.
In dat geval heb ik misschien twee drie leuke praktijkvoorbeelden:

Het eerste geval betreft een gast van 30 jaar die heel graag een appartement wil kopen en daar ook naar op zoek is, maar voorlopig nog noodgedwongen bij zijn moeder, die nog niet zo lang weduwe is, woont doordat hij door de crisis werkloos is geraakt. Wel helpt hij mee in het huishouden.

Een tweede geval is een gast die samen met zijn vriendin een huis had dat hij zich al amper kon veroorloven en vervolgens voor de zoveelste keer vreemdging. Hierna heeft die vriendin hem verlaten en, omdat hij zijn huis koste wat kost wil behouden, heeft hij zijn ouders gevraagd hun eigen woning op te geven en bij hem te komen wonen op voorwaarde mee te betalen aan de hypotheek. Die ouders hebben daar vrijwel direct mee ingestemd via een notariele akte om niet pardoes het huis uit te kunnen worden gekickt door zoonlief. Die kerel wordt binnenkort dertig.

Een derde geval is een 30-er die in een klein huisje op het erf van zijn ouders woont. Meneer slaapt en leeft in zijn eigen huis en eet dagelijks nog bij paps en mams. Ook doet mammie nog de was en strijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Disavowed op 12-07-2010 22:06:03 ]
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  maandag 12 juli 2010 @ 22:00:53 #38
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83976926
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bijna iedereen gaat na de middelbare school bij een vervolgstudie op kamers.
Althans de mensen die ik ken wel.

Vervolgstudie? Voor een MBO op kamers? Of een HBO? Ik ken werkelijk niemand in m'n directe omgeving die ooit op kamers heeft gezeten (zijn ook allemaal vuilnismannen, zal de garp vast zelf maken).

Groot gedeelte gaat werken, krijgt kind (hebben niet opgelet), vinden een passende studie in eigen woonomgeving of gaan op de bank liggen.
  maandag 12 juli 2010 @ 22:01:06 #39
244933 trovey
Nachtoele
pi_83976936
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Op kamers, geldt dat nog al als thuis wonen?

Niet iedereen. Maar op kamers wonen is officieel het huis uit alhoewel je het bij velen half uit huis gaan kunt noemen als ze met hun wasgoed naar mammie toegaan in het weekend. Alhoewel, ik heb ook een man gekend( kennis) die zelfstandig (dus zelfstandige woonruimte) woonde maar geen fornuis had en geen wasmachine want mamma en pappa woonden een paar straten verder en daar ging hij zijn warme maaltijd halen en mams deed de was. Volgens mij is hij daar pas mee opgehouden toen hij en zijn vriendin gingen samenwonen. Eigenlijk dieptreurig.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_83977009
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:00 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Vervolgstudie? Voor een MBO op kamers? Of een HBO? Ik ken werkelijk niemand in m'n directe omgeving die ooit op kamers heeft gezeten (zijn ook allemaal vuilnismannen, zal de garp vast zelf maken).

Groot gedeelte gaat werken, krijgt kind (hebben niet opgelet), vinden een passende studie in eigen woonomgeving of gaan op de bank liggen.
Ik heb het over Uni dan. Ja, je hebt gelijk, ik weet dus niet hoe het gaat na de havo of vmbo.
  maandag 12 juli 2010 @ 22:04:26 #41
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_83977075
Vanaf 20/21 is wel normaal, was zelf 18. (Op kamers dan)
Gourmetten of steengrillen?
  maandag 12 juli 2010 @ 22:04:49 #42
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83977094
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb het over Uni dan. Ja, je hebt gelijk, ik weet dus niet hoe het gaat na de havo of vmbo.

Precies. Gedeelte dat naar een Uni gaat is sowieso kleiner dan klein. We hebben namelijk niet alleen maar doctoren en wetenschappers nodig.

Zelf deed ik HBO om de hoek van de plek waar ik woonde (thuis).
pi_83977127
Ik was 18, en dolblij dat ik EINDELIJK weg kon

Ik had ook een studie in een stad die ver weg lag, maar zelfs als ik 2 huizen verderop mijn studie deed, was ik alsnog op kamers gegaan..

lang leve stufi, en goedkope studentenhuizen
pi_83977132
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef Disavowed het volgende:
In dat geval heb ik misschien twee leuke praktijkvoorbeelden:

Het eerste geval betreft een gast van 30 jaar die heel graag een appartement wil kopen en daar ook naar op zoek is, maar voorlopig nog noodgedwongen bij zijn moeder, die nog niet zo lang weduwe is, woont doordat hij door de crisis werkloos is geraakt. Wel helpt hij mee in het huishouden.

Een tweede geval is een gast die samen met zijn vriendin een huis had dat hij zich al amper kon veroorloven en vervolgens voor de zoveelste keer vreemdging. Hierna heeft die vriendin hem verlaten en, omdat hij zijn huis koste wat kost wil behouden, heeft hij zijn ouders gevraagd hun eigen woning op te geven en bij hem te komen wonen op voorwaarde mee te betalen aan de hypotheek. Die ouders hebben daar vrijwel direct mee ingestemd via een notariele akte om niet pardoes het huis uit te kunnen worden gekickt door zoonlief. Die kerel wordt binnenkort dertig.
In het eerste geval is die kerel niet al twaalf jaar werkeloos door de crisis en had ie ook al twaalf jaar voor een huurhuis kunnen kiezen. Exit.

In het tweede geval is het zijn eigen keuze om liever het huis te houden dan zn onafhankelijkheid en ik zit niet te wachten op schoonouders in huis die iedere kreun en stoot kunnen horen. Exit.
  maandag 12 juli 2010 @ 22:07:12 #45
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_83977191
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:58 schreef KapiteinLangzaam het volgende:
Wanneer je klaar bent met je studie en een baan hebt gevonden is tijd om een leventje op te bouwen ZELFSTANDIG, dat is tenminste hoe ik het wil doen.
Dit dus, sommigen studeren erg lang door en vertrekken pas laat uit huis, niets mis mee..

Maar niet helemaal gezond als je al jaren werkt en al jaren een vaste baan hebt en nog steeds thuis woont als je al 25 of ouder bent.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_83977222
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:05 schreef Dipkip het volgende:

[..]

In het eerste geval is die kerel niet al twaalf jaar werkeloos door de crisis en had ie ook al twaalf jaar voor een huurhuis kunnen kiezen. Exit.

In het tweede geval is het zijn eigen keuze om liever het huis te houden dan zn onafhankelijkheid en ik zit niet te wachten op schoonouders in huis die iedere kreun en stoot kunnen horen. Exit.
Nee, die kerel in het eerste voorbeeld is net een jaar klaar met zijn studie, die op loopafstand van zijn ouderlijk huis werd gegeven.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  maandag 12 juli 2010 @ 22:07:57 #47
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_83977228
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:01 schreef trovey het volgende:
Eigenlijk dieptreurig.
Dat zal dan misschien het vrouwelijk perspectief zijn, maar koken en wassen zijn voor mij nou niet echt onderdeel van de geneugten van zelfstandigheid... Ik zeg goed geregeld.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 12 juli 2010 @ 22:08:18 #48
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83977243
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:07 schreef ZodiaX het volgende:

[..]

Dit dus, sommigen studeren erg lang door en vertrekken pas laat uit huis, niets mis mee..

Maar niet helemaal gezond als je al jaren werkt en al jaren een vaste baan hebt en nog steeds thuis woont als je al 25 of ouder bent.

Mjah, dan ligt het ook nog aan het salaris. Wat wil je gaan huren in een grote stad met 11, 1200 euro in de maand. Want er zijn er zat die dat verdienen.
pi_83977247
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:04 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Precies. Gedeelte dat naar een Uni gaat is sowieso kleiner dan klein. We hebben namelijk niet alleen maar doctoren en wetenschappers nodig.

Zelf deed ik HBO om de hoek van de plek waar ik woonde (thuis).
Waar ik woon zit ook een HBO, maar ik zou sowieso niet in dezelfde stad willen blijven wonen.

Anyhow, ik heb me inderdaad vergist. Beetje dom, maar lang niet iedereen gaat op kamers nee. In mijn hoofd hoort dat toch een beetje bij het studentenleven. Alleen snap ik wel dat iemand die MBO gaat doen op z'n 16e eigenlijk niet zo snel op kamers zal gaan.
  maandag 12 juli 2010 @ 22:09:31 #50
244933 trovey
Nachtoele
pi_83977314
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat zal dan misschien het vrouwelijk perspectief zijn, maar koken en wassen zijn voor mij nou niet echt onderdeel van de geneugten van zelfstandigheid... Ik zeg goed geregeld.
Als je zelfstandig woont moet je ook zelfstandig zijn....dat heet volwassen worden ...ja, ook voor mannen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')