Vooral de zelfstandigheid, een nieuwe fase in je leven. Maar zoals ik eerder opperde verschilt dit per persoon, en respecteer ik ook de mening van iemand die willekeurig thuis woont, ook al heeft diegene de financiële opties om uit huis te gaan. Desondanks begrijp ik de keuze niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja ik had idd ook in a'dam kunnen gaan wonen om maar eerder uit huis te kunnen. Maar wat een 4x3 kamertje in A'dam en gedeelde douche en keuken met anderen etc nou voor voordeel heeft boven een 4x3 kamer bij m'n ouders met gedeelde douche en keuken?
Oh nee, onzekerheid.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:33 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, als je een beetje fatsoenlijk wil wonen, zonder het risico te willen hebben dat je er binnen een jaar uit moet en dan weer het zelfde liedje van vooraf aan kan gaan zitten uitregelen; ga je:
1. niet in een antikraak wonen.
2. al helemaal niet in een kraakwoning.
en 3. studentenkamers zitten vaak regels aan verbonden, die je niet hebt als je een eigen huis koopt of huurt.
Ja, als jij zin hebt om elk jaar te verhuizen moet je dat zelf weten.quote:
Regels als : je moet student zijn om hier te wonen.quote:Omdat er aan het huren van een studentenkamer regels zitten is het per definitie geen optie? Dan heb je blijkbaar niet de drang om iets voor jezelf te hebben, anders neem je die voor lief.
Er zijn zat opties, inleveren moet altijd als je van mam en paps profiteert.
Inderdaad, mensen die ´op kamers´ wonen en denken dat ze ´zelfstandig wonen´quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
Het telt alleen pas als je een normaal huis huurt of koopt, en niet een student bent en moet leven tussen de schimmels, etensresten, nare luchtjes, en max 10m2 als je mazzel hebt. Niet te spreken over de gedeelde badkamer en keuken.
Omdat je dan naar je werk kan fietsen door de weilanden en de bossenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:15 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik kan echt niet begrijpen waarom mensen uberhaupt in een dorp willen wonen
Dus omdat je de sanitaire voorzieningen deelt ben je niet zelfstandig? Waarom geef je niet gewoon toe dat je geen zin had om huis te gaan, zo erg is dat niet hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:46 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, als jij zin hebt om elk jaar te verhuizen moet je dat zelf weten.
[..]
Regels als : je moet student zijn om hier te wonen.
Met meerdere mensen in 1 huis wonen en dezelfde toilet en douche gebruiken.
Zelfstandig he? Nee, dat komt pas als je alleen, of samen woont met een partner.
Wat een onzin zeg! Als iemand er voor kiest om met vrienden samen in een huis te wonen is dat toch net zo zelfstandig als met een partner?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:46 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja, als jij zin hebt om elk jaar te verhuizen moet je dat zelf weten.
[..]
Regels als : je moet student zijn om hier te wonen.
Met meerdere mensen in 1 huis wonen en dezelfde toilet en douche gebruiken.
Zelfstandig he? Nee, dat komt pas als je alleen, of samen woont met een partner.
Het gaat niet alleen om het sanitair. Het enige dat je hoeft te doen is iedere maand je huur te betalen voor je kleine kutkamertje. Daar is totaal niets zelfstandigs aan. Een hele huishouding voeren, dát is pas zelfstandig.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:50 schreef feelsgoodman het volgende:
Dus omdat je de sanitaire voorzieningen deelt ben je niet zelfstandig? Waarom geef je niet gewoon toe dat je geen zin had om huis te gaan, zo erg is dat niet hoor.
En wat dacht je van paps en mams die ook nog eens hun studies betalen en dergelijke, maar goed ze wonen niet meer thuisquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:41 schreef Xs2Shanna het volgende:
Oja, leuk die helden die roepen dat 25 niet kan.
Het telt alleen pas als je een normaal huis huurt of koopt, en niet een student bent en moet leven tussen de schimmels, etensresten, nare luchtjes, en max 10m2 als je mazzel hebt. Niet te spreken over de gedeelde badkamer en keuken.
Oja, en mamma en pappa die de huur van je studentenhok betalen telt ook niet.
Gezien studenten altijd denken/vinden dat werken en leren niet samengaat.
Wellicht is het "meer" zelfstandig dan thuis wonen bij ouders, maar het is sowieso tijdelijk als tussenwoning. Zoals Socios zijn post zegt, says it all. Het is ook voor studenten. Ik heb geprobeerd om in een soortgelijk iets terecht te komen in den haag, omdat ik daar werk. Antwoord : Sorry, u bent geen student.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:50 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Dus omdat je de sanitaire voorzieningen deelt ben je niet zelfstandig? Waarom geef je niet gewoon toe dat je geen zin had om huis te gaan, zo erg is dat niet hoor.
Niet elke studentenwoning is een varkensstal, hoor.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het sanitair. Het enige dat je hoeft te doen is iedere maand je huur te betalen voor je kleine kutkamertje. Daar is totaal niets zelfstandigs aan. Een hele huishouding voeren, dát is pas zelfstandig.
Het is absoluut een andere ervaring dan een eigen huis, dat neemt echter niet weg dat je dezelfde verantwoordelijkheden draagt t.o.v. een eigen huis (naast het schoonmaken van degedeelde ruimte).quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:54 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wellicht is het "meer" zelfstandig dan thuis wonen bij ouders, maar het is sowieso tijdelijk als tussenwoning. Zoals Socios zijn post zegt, says it all. Het is ook voor studenten. Ik heb geprobeerd om in een soortgelijk iets terecht te komen in den haag, omdat ik daar werk. Antwoord : Sorry, u bent geen student.
Er zitten grote verschillen in het wonen van een studenten woning of een eigen huis.
Daarnaast vind ik de sanitaire voorzieningen delen niets.
En geen zin om uit huis te gaan? Ik woon al ff op mezelf hoor.
Hoeft niet altijd. Een vriend van mij heeft 9 jaar (!!!) in 1 en dezelfde antikraak woning gewoond!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:54 schreef Biogarde het volgende:
Anti-kraak slaat als een lul op een drumstel, want dan kun je net zo goed bij je ouders blijven. En de reden; dan woon je op jezelf slaat ook nergens op. Want iemand die op zichzelf gaat heeft geen zin om 22 keer per jaar te verhuizen.
Je kunt als student ook prima met een paar vrienden een particulier huisje huren hoor. Beetje overtrokken om te zeggen dat je pas zelfstandig bent als je in een wonginbouw- of koophuis woont.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:54 schreef Biogarde het volgende:
En ik blijf erbij dat je geluk moet hebben met dingen.
Anti-kraak slaat als een lul op een drumstel, want dan kun je net zo goed bij je ouders blijven. En de reden; dan woon je op jezelf slaat ook nergens op. Want iemand die op zichzelf gaat heeft geen zin om 22 keer per jaar te verhuizen.
Als je hier in Utrecht een huurhuis wil hebben, dan sta je ongeveer tussen de 8 en 15 (!) jaar ingeschreven. Ja, lees die zin nog maar een keer.
Dus mensen die roepen; joa, ik was 18.. Ja, je woonde in een uitgewoonde studentenkamer van 3 bij 2, dat is niet te vergelijken met een gewoon huis natuurlijk.
Zelf ben ik de vrije sector in gegaan omdat ik met m'n salaris niet via de 'gemeente' kon huren.
En kopen is leuk, maar je krijgt in je uppie sinds een jaar of 6, 7, 8 max 4, 4.5 keer je jaarsalaris aan hypotheek. Koop je hier een schuur voor bij het tuincentrum (bij een gemiddeld salaris).
Vergeet niet dat je op dat moment ook weinig tot geen last hebt van hangjongeren, flatgebouwen en drukte!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je dan naar je werk kan fietsen door de weilanden en de bossen
Tis totaal onvergelijkbaar.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:51 schreef saaw het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg! Als iemand er voor kiest om met vrienden samen in een huis te wonen is dat toch net zo zelfstandig als met een partner?
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:57 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Hoeft niet altijd. Een vriend van mij heeft 9 jaar (!!!) in 1 en dezelfde antikraak woning gewoond!
Zeker. Nou moet ik zeggen dat ik daar sowieso nooit echt last van gehad heb hoor. Maar ik heb ook nooit in een stad gewoond met meer dan 80.000 inwoners.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:58 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je op dat moment ook weinig tot geen last hebt van hangjongeren, flatgebouwen en drukte!
Ik heb nog nooit last gehad van hangjongeren, woon gelukkig niet in de buurt van flatgebouwen en hou juist van drukte.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:58 schreef LompeHork het volgende:
Vergeet niet dat je op dat moment ook weinig tot geen last hebt van hangjongeren, flatgebouwen en drukte!
Daar ben ik het echt compleet niet mee eens. Het enige verschil is dat je een kamer minder nodig hebt, met elkaar neukt en misschien wat minder oplet met het delen van de financiën.quote:
Wat jij wil, hierboven staan zat posts van onder andere socios en biogarde met de argumenten, ik ga ze niet herhalen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:00 schreef saaw het volgende:
[..]
Daar ben ik het echt compleet niet mee eens. Het enige verschil is dat je een kamer minder nodig hebt, met elkaar neukt en misschien wat minder oplet met het delen van de financiën.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:57 schreef saaw het volgende:
[..]
Je kunt als student ook prima met een paar vrienden een particulier huisje huren hoor. Beetje overtrokken om te zeggen dat je pas zelfstandig bent als je in een wonginbouw- of koophuis woont.
En je iedereen kentquote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je dan naar je werk kan fietsen door de weilanden en de bossen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |