abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:22:51 #201
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_83995654
Maar nu van de andere kant!

Vinden mannen het ook zo erg als een leuke meid nog thuis woont op haar 27e??
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:23:19 #202
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_83995672
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:19 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Klopt, 2 miljoen ofzo. Woon zelf in Utrecht en gezien de oppervlakte in km2 is Utrecht kinda dichtbevolkt. Men is al bezig torenflats te bouwen, puur omdat er geen ruimte meer is. Zelf woon ik ook in een flat in een depressiewijk. Alleen maar flats

Wel de grootse wijk van Nederland
hoe dan ook of je nu in een overbevolkte stad woont of in een dorpje van 50 inwoners, als je op jezelf woont zelf moet zorgen dat alle vaste lasten betaald worden en je woning leefbaar is dan mag je jezelf wat mij betreft zelfstandig noemen!

wat betreft de studenten in studentehuizen... dat verschilt gewoon enorm, de ene teert op paps en mams en hoeft zich alleen op zn studie te richten (niet zelfstandig) de ander moet zelf zorgen dat zijn kleine kamertje betaald wordt en hij meer kan eten dan een droge boterham, zorgt dat zijn ziekte kosten betaald is en eventueel verzekeringen etc. (zelfstandig)
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:23:49 #203
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_83995691
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:19 schreef EggsTC het volgende:

[..]

De financien van een studentenbaan kan je geen huishouden op runnen, simple as that.

Mijn woningbouw doet niets, afgezien van het onderhouden van het pand, zorgen dat gas water en elektra binnen komen. Voor de rest doe ik onderhoud in mn huis zelf. Als m'n laminaat vloer kapot is, komen ze die echt niet maken. Ook gaan zij voor mij geen internet, tv of eneco/nuon dingen regelen. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Ik run anders een aardig huishouden met mijn studenten baan. Echter heb ik wel huisgenoten, dus naar jouw maatstaven is dat dan geen huishouden?

De woningbouw draait op voor de onderhoud aan het pand, dat is de grootste zorg van een huis eigenaar. Daarnaast is het natuurlijk logisch dat jij opdraait voor iets dat jij zelf kapot hebt gemaakt, dit is niet anders in een studenten flat/woning/campus.

En het aanvragen van tv, telefoon, internet en de nuts voorzieningen is natuurlijk helemaal een giller, daar was ik geloof ik 5 minuten aan kwijt, en dat is inclusief in de wachtrij staan.
pi_83995694
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:22 schreef spermanent het volgende:

Tis een beetje vreemd, maar het geeft niet. Na der 30ste vind ik het pas raar ja.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:24:51 #205
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83995716
quote:

Geen probleem mee eigenlijk.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_83995717
blijkbaar heel lang, kunnen zij toch nog zeggen dat zij een vrouw om zich heen hebben
Wees een goed dier, trouw aan uw dierlijke instincten;)
Een sterk ik is een narcistische stoornis.
pi_83995746
Je kan ook zelfstandig thuis wonen.
Wat dat betreft is mijn ouders huis net een hotel. Ik kom om 10 uur s'avonds thuis, en ben om half 9 in de ochtend weer weg. Betaal wel alles zelf.
pi_83995757
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:23 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Ik run anders een aardig huishouden met mijn studenten baan. Echter heb ik wel huisgenoten, dus naar jouw maatstaven is dat dan geen huishouden?

Het onderhoud van het pand draaien ze voor op, dat is de grootste zorg als huis eigenaar. Daarnaast is het natuurlijk logisch dat jij iets repareert dat jij zelf kapot hebt gemaakt, dit is niet anders in een studenten flat/woning/campus.

En het aanvragen van tv, telefoon, internet en de nuts voorzieningen is natuurlijk helemaal een giller, daar was ik geloof ik 5 minuten, inclusief in de wacht staan aan kwijt.
Ik wilde het net gaan zeggen, je vergat punt 1 "haal de rest van de studenten uit het huis". Ga zelf al je boodschappen en je was en afwas doen. Ondanks dat je minder troep produceert in je 1tje, is het wel veel meer werk.

Een giller, je moest ns weten hoelang je er mee bezig bent als UPC je enige aanbieder is UPC is de giller.

En het is overduidelijk een reactie van een student ja. Obvious.
Lambo of Rekt
pi_83995761
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:51 schreef Socios het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om het sanitair. Het enige dat je hoeft te doen is iedere maand je huur te betalen voor je kleine kutkamertje. Daar is totaal niets zelfstandigs aan. Een hele huishouding voeren, dát is pas zelfstandig.
Ik ben het niet echt met je eens, het gaat meer om kleine dingetjes die je leert. Bijvoorbeeld dat je zelf je rekeningen op tijd moet betalen, dat je met de belastingsdienst te maken krijgt (mits je een (bij) baantje hebt) dat je zelf moet zorgen voor genoeg eten, tandpasta, wcpapier.

Zelf ging ik op mijn 17e uit huis, en dat was toen inderdaad op een kamertje van 10m2. Maar ik vond het geweldig omdat ik in een compleet nieuwe stad (utrecht ) leerde op eigen benen staan. Inmiddels ben ik 23 en deel ik een appartement met mijn vriend.
En als ik niet van te voren op kamers had gewoond, was ik niet zo zelfstandig geweest als k nu ben.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_83995795
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef Lotje-Plusone het volgende:

En als ik niet van te voren op kamers had gewoond, was ik niet zo zelfstandig geweest als k nu ben.
Heb je dat dan niet van je ouders geleerd? Ik ben gewoon zelfstandig opgevoed. Lijkt mij niet meer dan normaal.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:26:54 #211
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_83995805
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Je kan ook zelfstandig thuis wonen.
Wat dat betreft is mijn ouders huis net een hotel. Ik kom om 10 uur s'avonds thuis, en ben om half 9 in de ochtend weer weg. Betaal wel alles zelf.
Wel een gratis hotel waar altijd eten in de koelkast staat
an urge to help mankind overcomes me
pi_83995820
Het studentenhuis is de weg naar zelfstandigheid... maar om nou te zeggen dat dat helemaal op je eigen benen staan is. No way.
Lambo of Rekt
pi_83995832
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:26 schreef saaw het volgende:

[..]

Wel een gratis hotel waar altijd eten in de koelkast staat
Wanneer moet ik dan eten?

Om 10 uur s'avonds?? Als ik 120 kilo wil worden ja, maar over het algemeen koop ik gewoon mijn avond eten, en eet dat op mijn werk.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:29:11 #214
74276 saaw
pi_83995875
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik wilde het net gaan zeggen, je vergat punt 1 "haal de rest van de studenten uit het huis". Ga zelf al je boodschappen en je was en afwas doen. Ondanks dat je minder troep produceert in je 1tje, is het wel veel meer werk.

Een giller, je moest ns weten hoelang je er mee bezig bent als UPC je enige aanbieder is UPC is de giller.

Ik ben nogsteeds student maar het wel net een huis gekocht en ja daar komt het een en ander bij kijken maar dat is imo allemaal prima te overzien hoor. Ik spendeer ook de nodige tijd aan de telefoon met UPC en in de uren dat ik niet studeer of werk [en dat zijn er niet zoveel] moet ik ook nog mn huis verbouwen dus dat is vrij druk ja, maar dat is wederom een keus die ik maak.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:29:17 #215
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83995882
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Om 10 uur s'avonds?? Als ik 120 kilo wil worden ja, maar over het algemeen koop ik gewoon mijn avond eten, en eet dat op mijn werk.

Even iets heel anders. Is een fabeltje hoor dat je niet of slecht verteert wanneer je laat eet. Is onlangs opnieuw bewezen bullshit te zijn. Google er maar op.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_83995885
quote:

[..]

Ik heb sinds ik niet meer in een studentenhuis woon het idee dat ik juist minder voor het huishouden hoef te doen.
In theorie maak je met 4 mensen schoon als je met zn 4-en woont, maar helaas is de praktijk vaak anders.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:30:12 #217
74276 saaw
pi_83995917
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef EggsTC het volgende:
Het studentenhuis is de weg naar zelfstandigheid... maar om nou te zeggen dat dat helemaal op je eigen benen staan is. No way.
Dat hangt er maar net vanaf hoe het precies in elkaar steekt.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:23 schreef Duimelot het volgende:
[..]
wat betreft de studenten in studentehuizen... dat verschilt gewoon enorm, de ene teert op paps en mams en hoeft zich alleen op zn studie te richten (niet zelfstandig) de ander moet zelf zorgen dat zijn kleine kamertje betaald wordt en hij meer kan eten dan een droge boterham, zorgt dat zijn ziekte kosten betaald is en eventueel verzekeringen etc. (zelfstandig)
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:30:47 #218
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83995941
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:23 schreef Duimelot het volgende:

[..]

hoe dan ook of je nu in een overbevolkte stad woont of in een dorpje van 50 inwoners, als je op jezelf woont zelf moet zorgen dat alle vaste lasten betaald worden en je woning leefbaar is dan mag je jezelf wat mij betreft zelfstandig noemen!
En daarom zijn Samenwoners per definitie niet zelfstandig . Samen ben je wel zelfstandig . Maar er zijn genoeg samenwoners waarbij de 1 niet zonder de ander kan.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_83995962
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:29 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Ik heb sinds ik niet meer in een studentenhuis woon het idee dat ik juist minder voor het huishouden hoef te doen.
In theorie maak je met 4 mensen schoon als je met zn 4-en woont, maar helaas is de praktijk vaak anders.
Je kan het dan ook beter op splitsen in taken in zo'n studentenhuis heb ik het idee. 1 doet dit, de ander doet dat. Dan weet je altijd wie er slackt.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:31:40 #220
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_83995974
quote:

[..]

Al de dingen die je opnoemt doe ik gewoon zelf, maar dat terzijde.

Daarnaast doe je alsof het een gigantische opgave is om boodschappen te doen, één keer per week de was te draaien, en je keukengerei schoon te maken. Dat is het niet, dat zijn taken die geen tijd in nemen, vooral omdat het afval dat je produceert niet kan opboksen tegen een huishouden met meerdere personen.

Als je met meerdere mensen woont produceer je meer afval -- als we dan toch bezig zijn; je hebt zelfs minder dagelijkse taken, puur alleen om het feit dat je in je eentje woont.
pi_83996007
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:26 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Heb je dat dan niet van je ouders geleerd? Ik ben gewoon zelfstandig opgevoed. Lijkt mij niet meer dan normaal.
Jawel absoluut, ik kon al koken enzo voor ik op kamers ging. Maar ik deed een werk-leer opleiding en heb toen wel fouten gemaakt met bijvoorbeeld te belastingdienst. En van zulke fouten heb ik veel geleerd. En ik hoef me nu niet meer te vergissen in kosten. Je ziet als je thuis woont aardig wat kosten over het hoofd (boodschappen zijn duurder dan je denkt)
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:32:44 #222
238120 Duimelot
pi_83996016
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

maar doe je dan ook je eigen boodschappen enzo?
wordt in dat 'hotel' je was gewassen en gestreken of doe je dat zelf?
Betaal je kostgeld (beetje redelijk bedrag dan) en doen je ouders moeilijk als je te laat betaald?
om enkele dingen te roepen maar
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:32:48 #223
74276 saaw
pi_83996019
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En daarom zijn Samenwoners per definitie niet zelfstandig .
Want als je samen gaat wonen word je een soort eenheid waarbij je geen eigen vaste lasten en overige uitgaven aan hobbies e.d meer hebt

Als je gaat samenwonen doe je dat waarschijnlijk in een groter/duurder huis dan je in je eentje zou kunnen betalen dus veranderen je vaste lasten amper, het enige verschil is dat je samen troep maakt en dat samen weer opruimt.
pi_83996034
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:29 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Even iets heel anders. Is een fabeltje hoor dat je niet of slecht verteert wanneer je laat eet. Is onlangs opnieuw bewezen bullshit te zijn. Google er maar op.
quote:
Alleen als de caloriën die je 's avonds eet niet overtollig zijn, mag je nog wat gezonds eten. bv, fruit, magere yoghurt, groenten, groentensoep, droge koekjes, ... Zolang het niet te grote hoeveelheden zijn die ons lichaam niet ver belasten.

Hoegenaamd volgens ons dus redenen genoeg om s'avonds enkel gezond, minder of anders niet meer te eten
Een warme prak om 10 uur lijkt gezond, maar is het gewoonweg niet.
pi_83996042
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef saaw het volgende:

[..]

Dat hangt er maar net vanaf hoe het precies in elkaar steekt.
[..]

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar elke student die ik ken, daarvan wordt de studie en de huur, door pappa en mamma betaald.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:33:45 #226
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83996054
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En daarom zijn Samenwoners per definitie niet zelfstandig . Samen ben je wel zelfstandig . Maar er zijn genoeg samenwoners waarbij de 1 niet zonder de ander kan.

Mijn vriendin kan niet koken en steekt eens in de zoveel tijd de keuken in brand. Doet ze niet bewust, maar heb wel gezegd dat ze moet wachten tot ik thuis ben. Want straks zie ik nog een brandende kat voorbij rennen.

En kleding wassen lukt ook niet. Wasmachine is te ingewikkeld (22 jaar oude bovenlader met 2 knoppen ).

Ze haalt wel bier voor op de bank
pi_83996058
Ik was met 16 net aan 17 uit huis. Moet er niet aan denken om met 20 nog bij mijn moeder te wonen.

Qua portomenee misschien wel lekker als je met 23 nog thuis woont. Maar ik zou toch een beetje aan mijn eigen gaan twijfelen.

Maar goed. Dat zal voor iedereen persoonlijk anders liggen.
Profiel opgeheven.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:34:27 #228
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83996081
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:33 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

[..]

Een warme prak om 10 uur lijkt gezond, maar is het gewoonweg niet.

Ik heb het over wetenschappelijk bewijs, niet over gelul van een website over voeding.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:34:28 #229
74276 saaw
pi_83996084
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar elke student die ik ken, daarvan wordt de studie en de huur, door pappa en mamma betaald.
Nja dan kennen wij heel andere studenten. Bij de studenten die ik ken is het eerder een uitzondering als er geld van de ouders komt.
pi_83996094
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:31 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Daarnaast doe je alsof het een gigantische opgave is om boodschappen te doen, één keer per week de was te draaien, en je keukengerei schoon te maken. Dat is het niet, dat zijn taken die geen tijd in nemen, vooral omdat het afval dat je produceert niet kan opboksen tegen een huishouden met meerdere personen.

Als je met meerdere mensen woont produceer je meer afval -- als we dan toch bezig zijn; je hebt zelfs minder dagelijkse taken, puur alleen om het feit dat je in je eentje woont.
Nee, als je de taken op deelt in een studentenhuis (dat is hoe ik het zou aanpakken. De 1 doet de was, de ander de afwas, weer de ander de boodschappen). Heb je elke dag maar 1 taak.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:35:09 #231
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83996113
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:33 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Mijn vriendin kan niet koken en steekt eens in de zoveel tijd de keuken in brand. Doet ze niet bewust, maar heb wel gezegd dat ze moet wachten tot ik thuis ben. Want straks zie ik nog een brandende kat voorbij rennen.

En kleding wassen lukt ook niet. Wasmachine is te ingewikkeld (22 jaar oude bovenlader met 2 knoppen ).

Ze haalt wel bier voor op de bank [ afbeelding ]
zo iemand zou als ze echt alleen zou wonen niet functioneren, dus ze is niet zelfstandig .
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:35:27 #232
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83996125
Mijn laatste twee exen woonden nog thuis. De een omdat hij paniekaanvallen had, de ander omdat hij net terug was van wereldreis en blut was.

Ik moet zeggen dat ik dat op de langere termijn best vervelend begon te filmen, vooral omdat we vaak bij hen blijven slapen door praktische redenen. Sex op een zolderkamertjje met je schoonmoeder onderaan de trap is niet optimaal zeg maar.

De ouders van de eerste ex waren erg aardig en dat scheelt al de helft natuurlijk, die mis ik zelfs nog wel eens. Maar die van de tweede mis ik als kiespijn.

Ik vind het prettig als een man op zichzelf woont, eigen rekeningen regelt, kan koken en wassen etc. Dat geeft deels het verschil aan tussen een tiener en een volwassene, je eigen verantwoordelijkheden nemen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:36:29 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83996161
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:47 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad, mensen die ´op kamers´ wonen en denken dat ze ´zelfstandig wonen´ _! Studentenhuizen tellen absoluut niet mee, dat is niet meer dan verkapt stoer doen. Het heten niet voor niets officieel onzelfstandige wooneenheden.
Ligt eraan. Als iemand zelf alles bekostigd en met zijn huisgenoten het huishouden weet te regelen, dan beschouw ik dat als zelfstandig.
Resistance is futile.
pi_83996182
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:32 schreef Duimelot het volgende:

[..]

maar doe je dan ook je eigen boodschappen enzo?
wordt in dat 'hotel' je was gewassen en gestreken of doe je dat zelf?
Betaal je kostgeld (beetje redelijk bedrag dan) en doen je ouders moeilijk als je te laat betaald?
om enkele dingen te roepen maar
Ja, want ik ben van half 9 tot 10 uur s'avonds niet thuis. Dus wat voor boodschappen heb ik in die tijd nog nodig?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:37:13 #235
74276 saaw
pi_83996194
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:34 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, als je de taken op deelt in een studentenhuis (dat is hoe ik het zou aanpakken. De 1 doet de was, de ander de afwas, weer de ander de boodschappen). Heb je elke dag maar 1 taak.
Maar dat is dan wel een grote taak.
Ik run het grootste deel van on huishouden [mn vriend werkt 70 uur in de week] en ben misschien in totaal anderhalf uur per dag bezig met de boodschappen, koken, opruimen, schoonmaken, administratie, etc.
pi_83996217
Wtf is dat met die layout?
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:37:41 #237
238120 Duimelot
pi_83996219
quote:

[..]

elk dingetje apart stelt niets voor en is zo gedaan maar alles bij elkaar is het een beetje boel meer
als je met meer mensen woont maak je meer vies maar als iedereen wat zou doen is er minder werk, de een doet toilet ander badkamer etc, als je alleen bent moet je het allemaal zelf doen.
(dat in praktijk in een studenten huis de taken slecht verdeeld/ uitgevoerd worden is en ander verhaal)
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:37:42 #238
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83996220
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:35 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zo iemand zou als ze echt alleen zou wonen niet functioneren, dus ze is niet zelfstandig .

Dat klopt. Ik ben het wel en heb niemand nodig. Maar goed, ze leert nu dingen en ik leer haar koken en simpele dingen doen zoals internetbetalingen en internetbankieren. Want ook dat kan ze niet itt m'm oma van 88.

En ze is verre van achterlijk, maar ze komt uit een gezin waar alles voor haar gedaan werd. Noem het lui.

En haar moeder draagt me op handen (niet dat dat lukt, want ik weeg 112 kilo ).
pi_83996257
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:34 schreef saaw het volgende:

[..]

Nja dan kennen wij heel andere studenten. Bij de studenten die ik ken is het eerder een uitzondering als er geld van de ouders komt.
Ik ken dan blijkbaar ook andere dan jij. Want de studenten die ik ken kregen ook van mammie en pappie alles op een presenteer blaadje.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:38:28 #240
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_83996260
quote:

Geen moeite mee, je vindt een vrouw toch leuk om hoe ze is en niet waar ze woont?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:39:48 #241
74276 saaw
pi_83996332
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Ik ken dan blijkbaar ook andere dan jij. Want de studenten die ik ken kregen ook van mammie en pappie alles op een presenteer blaadje.
Ik krijg heeeel af en toe ¤100,- oid van mn ouders en dan moet ik beloven er iets leuks van te doen en het niet uit te geven aan normale dingen zoals huur, lesgeld, huishouden, etc.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:41:11 #242
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83996397
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Geen moeite mee, je vindt een vrouw toch leuk om hoe ze is en niet waar ze woont?
Tuurlijk. Maar als je anderhalf jaar verder bent en je je schoonouders kotsbeu bent piep je wel anders
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:41:34 #243
277627 Seven.
We are Borg.
pi_83996424
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:38 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Geen moeite mee, je vind een vrouw toch leuk om hoe ze is en niet waar ze woont?
Bij vrouwen is het ook doorgaans geen indicatie van luiheid. Vrouwen die thuiswonen steunen doorgaans in het huishouden naast hun werk. Het is haast een kwaliteit, de inwonende dochter die voor haar ouders zorgt. Voor mannen geheel niet onaantrekkelijk, dacht ik zo.
Resistance is futile.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:41:35 #244
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83996426
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:35 schreef Ripley het volgende:
Mijn laatste twee exen woonden nog thuis. De een omdat hij paniekaanvallen had, de ander omdat hij net terug was van wereldreis en blut was.

Ik moet zeggen dat ik dat op de langere termijn best vervelend begon te filmen, vooral omdat we vaak bij hen blijven slapen door praktische redenen. Sex op een zolderkamertjje met je schoonmoeder onderaan de trap is niet optimaal zeg maar.

De ouders van de eerste ex waren erg aardig en dat scheelt al de helft natuurlijk, die mis ik zelfs nog wel eens. Maar die van de tweede mis ik als kiespijn.

Ik vind het prettig als een man op zichzelf woont, eigen rekeningen regelt, kan koken en wassen etc. Dat geeft deels het verschil aan tussen een tiener en een volwassene, je eigen verantwoordelijkheden nemen.
Maar in die gevallen kun je de sex en het slapen toch gewoon bij jou thuis doen? Want jij woonde toen toch wel op jezelf of niet?
Overigens respect dat je een relatie nam met iemand met paniekaanvallen, ik zou dat niet aan kunnen.
Een gedicht over Maanvis
pi_83996427
quote:

[..]

Daarnaast lijken het kleine dingen, maar alles bij elkaar is het een berg werk. Daar kwam ik zelf ook op terug toen ik uit huis ging. Vroeger deed mn moeder het meeste werk. Ik kwam erop terug, toen.
Lambo of Rekt
pi_83996494
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef Ripley het volgende:

[..]

Tuurlijk. Maar als je anderhalf jaar verder bent en je je schoonouders kotsbeu bent piep je wel anders
Op een gegeven moment gaat dat dan toch zwaarder wegen dan die praktische redenen?
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:43:47 #247
238120 Duimelot
pi_83996530
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:36 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Ja, want ik ben van half 9 tot 10 uur s'avonds niet thuis. Dus wat voor boodschappen heb ik in die tijd nog nodig?
dan kom je thuis en ga je je was doen enzo, je tandpasta en shampoo enzo heb je onderweg al ergens gekocht, en dan is het toch wel fijn dat paps en mams boodschappen doen en je je kont kan afvegen met wc papier, en je dan je handen met zeep uit het handpompje kan wassen, of regel je dat ook zelf?
Je stapt dan onder de douche en goddank dat pap daarvoor geregeld heeft dat het warme water weer stroomt en de ketel gefixt is.... Je kijkt nog even tv of internet (blij dat je ouders een abbo hebben) en kruipt in een fris bedje.... (zelf gewassen!?!?!?)
Smorgen maak je je boterhammetjes of een kom cornflakes ofzo met een kopje koffie (ik noem maar wat) waar komt dat vandaan? jij had niet echt boodschappen gedaan want dat is niet nodig....
Moet ik nog even doorgaan??
pi_83996545
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Daarnaast lijken het kleine dingen, maar alles bij elkaar is het een berg werk. Daar kwam ik zelf ook op terug toen ik uit huis ging. Vroeger deed mn moeder het meeste werk. Ik kwam erop terug, toen.
Helemaal mee eens. Je neemt een hoop dingen voor lief totdat je merkt hoe ontzettend veel moeite het kost.

Merk overigens heel veel verschil tussen mijn vriendin en mij. Zelf heb ik een hele tijd als vrijgezel op mijzelf gewoond en mijn vriendin is vanuit haar ouderlijk huis met mij komen samen te wonen.
Een hoop dingen komen gewoon niet in haar op of ik moet haar er op wijzen. Ik neem het voor lief maar ik denk dat het beter is voor iedereen als je minstens 2 jaar voor je zelf heb moeten zorgen.
Profiel opgeheven.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:46:10 #249
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83996604
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar in die gevallen kun je de sex en het slapen toch gewoon bij jou thuis doen? Want jij woonde toen toch wel op jezelf of niet?
Overigens respect dat je een relatie nam met iemand met paniekaanvallen, ik zou dat niet aan kunnen.
Mijn ene ex woonde in boxtel en tennisde beide weekenddagen omdat hij daar carriere in wilde maken en veel moest trainen.

de andere sliep door de paniekaanvallen het liefste thuis
pi_83996613
quote:

Zou mij helemaal niets uitmaken.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:46:29 #251
74276 saaw
pi_83996622
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:44 schreef Bierie het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Je neemt een hoop dingen voor lief totdat je merkt hoe ontzettend veel moeite het kost.

Merk overigens heel veel verschil tussen mijn vriendin en mij. Zelf heb ik een hele tijd als vrijgezel op mijzelf gewoond en mijn vriendin is vanuit haar ouderlijk huis met mij komen samen te wonen.
Een hoop dingen komen gewoon niet in haar op of ik moet haar er op wijzen. Ik neem het voor lief maar ik denk dat het beter is voor iedereen als je minstens 2 jaar voor je zelf heb moeten zorgen.
En dat is dus precies waarom ik, in eerste instantie, minder graag een relatie zou willen met iemand die nog thuis woont
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 13:47:41 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_83996668
Woon je inprincipe niet altijd nog thuis. Ik noem mijn appartement thuis hoor
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:48:28 #253
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83996707
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:44 schreef Bierie het volgende:

[..]

Ik vind op mezelf wonen anders een stukl efficienter, schoonmaken is zo gedaan, koken doe je even tijdens het nieuws/serie op tv. Boodschappen steeds tussendoor (vaak gaan = beter op de hoogte van aanbiedingen )
Woon nu ivm financiele redenen weer thuis, maar ik erger me wel rot
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:48:31 #254
74276 saaw
pi_83996709
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:47 schreef Bosbeetle het volgende:
Woon je inprincipe niet altijd nog thuis. Ik noem mijn appartement thuis hoor
Zeer waar
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:49:11 #255
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83996737
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:46 schreef Socios het volgende:

[..]

Zou mij helemaal niets uitmaken.
Nee, jij bent uberhaupt al blij als een vrouw met je wil praten
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:49:57 #256
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_83996766
Dat verschijnsel dat saaw noemt ken ik wel. Een vriend van me heeft dat. Woonde tot heel laat thuis ( +/- 26), en heeft nu een eigen appartementje. Zijn vriendin is constant over de vloer. Ik grap weleens, van het regime van de ene vrouw naar de andere
pi_83996807
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:49 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nee, jij bent uberhaupt al blij als een vrouw met je wil praten
Hangt ervan af wat voor een vrouw, hoor. ´Thuis´ wonen is in ieder geval geen breekpunt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:51:20 #258
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83996830
Iets anders: Ik eet 2x per week bij m'n ouders thuis . Zou je daarop afknappen? Of alleen als jij dan ook telkens mee moet? Of als ik het bij die 2x zou willen houden koste wat kost?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:52:12 #259
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_83996863
Persoonlijk ben ik van plan na mijn HBO op mezelf te gaan. dan zou ik 24 zijn.
Laffe huichelaar
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:54:28 #260
74276 saaw
pi_83996957
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:51 schreef Maanvis het volgende:
Iets anders: Ik eet 2x per week bij m'n ouders thuis . Zou je daarop afknappen? Of alleen als jij dan ook telkens mee moet? Of als ik het bij die 2x zou willen houden koste wat kost?
Hangt er nogal vanaf. Eet je daar omdat je het gezellig vindt of omdat het van je verwacht word? En zou ik mee moeten of zou dat van mij verwacht worden of is het echt geen enkel probleem voor wie dan ook als ik [een keer] geen zin heb? En waarom zou je dat koste wat kost zo willen houden? Omdat je het zelf leuk vindt of omdat je bang bent je ouders te kwetsen?
Ik bedoel maar, er zijn nogal wat nuances.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:54:47 #261
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83996972
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:51 schreef Maanvis het volgende:

Ik eet ook weleens bij m'n ouwe lui. Wonen 10km verderop en soms spreek of zie ik ze weken niet.

Maar frequent bij je ouders op bezoek gaan schijnt een mannending te zijn. Kerels doen dat vaker en makkelijker, zeker wanneer ze een goede band met hun moeder hebben.

En die heb ik zeer zeker, maar in mijn geval hoef ik haar niet regelmatig te zien meer. Zij haar leven, ik het mijne.
pi_83997017
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:54 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ik eet ook weleens bij m'n ouwe lui. Wonen 10km verderop en soms spreek of zie ik je weken niet.

Maar frequent bij je ouders op bezoek gaan schijnt een mannending te zijn. Kerels doen dat vaker en makkelijker, zeker wanneer ze een goede band met hun moeder hebben.

En die heb ik zeer zeker, maar in mijn geval hoe ik dr niet regelmatig te zien meer. Zij haar leven, ik het mijne.
Ja, ik eet ook vrij vaak bij m'n ouders. Meestal komt dat ook omdat ik zelf niet echt zin heb om te koken. Ik ben van 07:00 tot 19:30 van huis elke dag.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:56:50 #263
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83997063
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:55 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja, ik eet ook vrij vaak bij m'n ouders. Meestal komt dat ook omdat ik zelf niet echt zin heb om te koken. Ik ben van 07:00 tot 19:30 van huis elke dag.

Ik weleens een hele week en kom dan thuis om overdags te slapen (nachtdiensten), maar ik eet dan wat ik tegenkom. En ruik ik brand, dan bakt m'n vriendin iets
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 13:57:03 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_83997076
Mijn broer is 42 en woont nog thuis, ik heb wel eens gedacht ga toch lekker op jezelf man maarja. Inmiddels is mijn vader overleden en woont hij alleen met mijn moeder in een vrij groot huis (verbouwde boerderij met een behoorlijke lap grond) mijn moeder zou het daar alleen niet kunnen redden dus nu vind ik het prima dat hij daar woont. Of hij hetzelf zo prettig vind alleen met mijn moeder dat weet ik niet moet vaak het gekanker van beide partijen aanhoren
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:58:02 #265
74276 saaw
pi_83997135
Ik zie mijn ouders gemiddeld iets van 2 a 3 keer per maand denk ik. Ze wonen ondertussen in Leiden en ik ben druk met mijn studie en werk en heb ook tijd nodig voor mn lief, vrienden en hobbies.
Ze komen af en toe naar Amsterdam voor andere dingen en dan spreken we even af voor de lunch of een kopje koffie of ik [of wij] gaan daar eten of zij [of een van hun] hier.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:58:12 #266
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83997144
Zo heerlijk, kom je thuis, ligt je poppetje lekker te slapen. Doodstil in huis en zelfs de kat die in coma ligt ergens.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 13:59:02 #267
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83997183
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:54 schreef saaw het volgende:

[..]

Hangt er nogal vanaf. Eet je daar omdat je het gezellig vindt of omdat het van je verwacht word?
Beiden. Bovendien, ik woon alleen dus anders zou het doordeweek eigenlijk ook maar saai zijn . Aangezien vrienden ook alleen weekends tijd hebben.
quote:
En zou ik mee moeten of zou dat van mij verwacht worden of is het echt geen enkel probleem voor wie dan ook als ik [een keer] geen zin heb?
neuh, maar het zou natuurlijk wel raar zijn als je geen zin hebt. het is maar eten, geen echte visite die verplicht 2 uur moet duren oid .
quote:
En waarom zou je dat koste wat kost zo willen houden? Omdat je het zelf leuk vindt of omdat je bang bent je ouders te kwetsen?
Ik vind het zelf leuk en een mooie gelegenheid om mijn familia te zien zonder er gelijk op de koffie te moeten . Na het eten ga ik gewoon naar huis toe namelijk . En dat maakt het ook handig dat m'n moeder me nooit voor de gezelligheid opbelt . Want daar heb ik maar een hekel aan. En zo weet ze toch hoe het met me gaat etc.
Een gedicht over Maanvis
pi_83997204
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:58 schreef Biogarde het volgende:
Zo heerlijk, kom je thuis, ligt je poppetje lekker te slapen. Doodstil in huis en zelfs de kat die in coma ligt ergens.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:01:23 #269
238120 Duimelot
pi_83997288
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:55 schreef EggsTC het volgende:

[..]

sja hoort ook bij die zelfstandigheid, na je werk o.d. totaal geen zin en dan toch voor eten zorgen....
op jezelf wonen en vaker dan 2x per week bij je ouders eten... (niet zelfstandig!) zeker als het dus uit gemakszucht is!
pi_83997342
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:01 schreef Duimelot het volgende:

[..]

sja hoort ook bij die zelfstandigheid, na je werk o.d. totaal geen zin en dan toch voor eten zorgen....
op jezelf wonen en vaker dan 2x per week bij je ouders eten... (niet zelfstandig!) zeker als het dus uit gemakszucht is!
Kan zijn, gelukkig weet ik dat ik het ook zonder ze zou redden en dat is voor mij het belangrijkste, in zelfstandigheid.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:02:44 #271
74276 saaw
pi_83997350
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Beiden. Bovendien, ik woon alleen dus anders zou het doordeweek eigenlijk ook maar saai zijn . Aangezien vrienden ook alleen weekends tijd hebben.
[..]

neuh, maar het zou natuurlijk wel raar zijn als je geen zin hebt. het is maar eten, geen echte visite die verplicht 2 uur moet duren oid .
[..]

Ik vind het zelf leuk en een mooie gelegenheid om mijn familia te zien zonder er gelijk op de koffie te moeten . Na het eten ga ik gewoon naar huis toe namelijk .
Maar als je samen woont dan is het niet saai doordeweeks samen thuis te eten en ik heb vaak als ik uit mn studie komt en snachts moet werken niet echt zin om nog ergens heen te gaan en 'verplicht' sociaal te doen. Dat lijkt mij niet raar eigenlijk, maar ik zal ook zeker niet zeggen dat mijn vriend dan niet mag gaan oid. Doe lekker waar je zin in hebt
pi_83997385
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Kan zijn, gelukkig weet ik dat ik het ook zonder ze zou redden en dat is voor mij het belangrijkste, in zelfstandigheid.
Overigens, is het MAX. 2 keer... vaak 1 keer en ook wel ns niet.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:03:55 #273
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_83997395
quote:

Zou mij persoonlijk weinig kunnen boeien.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:04:38 #274
238120 Duimelot
pi_83997419
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:02 schreef EggsTC het volgende:

[..]

ja studentes die op een kamertje wonen die door pa en ma wordt betaald en die hun taken uit het raam gooien kunnen dat ook zeggen: ik zou het wel kunnen maar ach dit is toch veel gemakkelijker.....

dan is gewoon iedereen die boven het aanrecht uitkomt dus zelfstandig en doen ze dingen niet zelf zijn ze lui maar wel nog zelfstandig!
pi_83997515
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:04 schreef Duimelot het volgende:

[..]

ja studentes die op een kamertje wonen die door pa en ma wordt betaald en die hun taken uit het raam gooien kunnen dat ook zeggen: ik zou het wel kunnen maar ach dit is toch veel gemakkelijker.....

dan is gewoon iedereen die boven het aanrecht uitkomt dus zelfstandig en doen ze dingen niet zelf zijn ze lui maar wel nog zelfstandig!
Ze bieden het zelf aan, en ik kom graag bij m'n ouders. Dan zie ik mn broer ook nog ns

Daarnaast makkelijker... je moet zelf ns elke dag 12+ uur van huis zijn, voor een jaar of 6 lang al. Dan moet je kijken wat jij er van vindt als je ouders je uitnodigen om te komen eten voor 2 keer in de week.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:07:38 #276
74276 saaw
pi_83997516
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:04 schreef Duimelot het volgende:

[..]

true
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:08:34 #277
286783 KapiteinLangzaam
Alles op zen tijd
pi_83997563
kansloos
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, schiet en neuk een ander niet.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:10:00 #278
74276 saaw
pi_83997614
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:07 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ze bieden het zelf aan, en ik kom graag bij m'n ouders. Dan zie ik mn broer ook nog ns

Daarnaast makkelijker... je moet zelf ns elke dag 12+ uur van huis zijn, voor een jaar of 6 lang al. Dan moet je kijken wat jij er van vindt als je ouders je uitnodigen om te komen eten voor 2 keer in de week.
Ik zit op mn studie van 10 tot 4 plus nog 2 x een uur reistijd en dan werk ik snachts van 11 tot 3 of 4 en dan moet ik tussendoor nog boodschappen doen, koken en eten en ben ik nog niet begonnen aan de rest van het huishouden of mn overige schoolwerk.
pi_83997616
Ik ga ook nog regelmatig bij mijn ouders eten. Sowieso zou ik er anders zeer weinig komen, ik ken mezelf, dan moet ik mezelf echt dwingen om een keer op visite te gaan ofzo. Ik woon alleen, en om iedere avond voor mezelf te gaan koken vind ik nogal kut eigenlijk. En saai ook wat hierboven al genoemd is. Dus het is voor de gezelligheid dat ik bij mij ouders eet, plus het feit dat ik dan nog wat tijd overhou om andere dingen te doen, of dat nu iets in huis is qua schoonmaken of gewoon vrije tijd/hobby maakt niet uit.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:11:41 #280
74276 saaw
pi_83997678
Moet er wel bij zeggen dat ik vaker bij mn ouders langs zou gaan als ze wat dichterbij zouden wonen trouwens. Nu ga ik echt voor de gezelligheid langs en niet voor het gemak want in de tijd dat ik met de trein naar Leiden moet en weer terug had ik makkelijk zelf voor eten kunnen zorgen en nog tijd over gehad.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:11:44 #281
238120 Duimelot
pi_83997680
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:07 schreef EggsTC het volgende:

[..]

nah ik run in mijn eentje een huishouden van 4 personen, daarnaast werk ik en ben dol op ook nog wat tijd voor mezelf. Heel andere situatie maar denk je dat die minder vermoeiend is dan iemand die 12 uur van huis is thuis amper wat smerig wordt en dus op wat stoffen en de was in huis niet enorm veel gedaan hoeft te worden en dan is koken teveel?

Ik ben op mijn 17e het huis uitgegaan en sindsdien geen enkele keer meer daar gegeten!
(dat komt vooral omdat mn moeder gewoon niet kan koken maar ok )
pi_83997705
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:10 schreef saaw het volgende:

[..]

Ik zit op mn studie van 10 tot 4 plus nog 2 x een uur reistijd en dan werk ik snachts van 11 tot 3 of 4 en dan moet ik tussendoor nog boodschappen doen, koken en eten en ben ik nog niet begonnen aan de rest van het huishouden of mn overige schoolwerk.
Ja ik zie alleen niet in wat 1 of 2 keer bij ouders eten invloed heeft op zelfstandigheid, zo kan je op alles wel iets zoeken.

"Ja, bij een snackbar eten, lekker makkelijk he... "
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:14:53 #283
238120 Duimelot
pi_83997843
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:12 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ja ik zie alleen niet in wat 1 of 2 keer bij ouders eten invloed heeft op zelfstandigheid, zo kan je op alles wel iets zoeken.

1 of 2 keer was voor mij de limiet maar je begon met: regelmatig en kwam over op mij als: bijna altijd
daarnaast is het geen persoonlijke aanval naar jou toe, maar als iemand op zichzelf woont en uit gemakzucht vaker dan 2x per week bij zijn ouders aan tafel schuift vind ik dat een gebrek aan zelfstandigheid.
Dat iemand het mss wel KAN staat er los van want in nood KAN iedereen het wel, juist door het te DOEN toon je dus die zelfstandigheid.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:15:11 #284
74276 saaw
pi_83997856
quote:

[..]

Ik zeg niet dat dat jou onzelfstandig maakt maar jij zocht net steeds kleine dingetjes waar een student onzelfstandig door zou zijn die imo ook niet in alle gevallen klopten.

Bij mn ouders langs gaan is meer gedoe en bovendien stukken duurder dan thuis eten dus maak ik daar echt de tijd voor. Maar nogmaals, dat komt omdat ze wat verderop wonen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:15:14 #285
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83997858
quote:

[..]

Ik kook ook gewoon elke dag eerlijk gezegd, zo veel moeite is dat niet.

Maar als een man 2 keer per week bij zijn ouders wil eten zit ik daar niet mee - ik ga wel mee als het zo uitkomt en ik zin heb en anders niet
pi_83997881
Nadat ik op mezelf ben gaan wonen heb ik ook nog regelmatig bij mijn ouders gegeten, ze woonden toen nog lekker dichtbij.

Waarom niet? In je eentje en voor één persoon koken is gewoon niet altijd praktisch en zeker niet gezellig.
  Moderator dinsdag 13 juli 2010 @ 14:16:25 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_83997908
Moet er niet aan denken om zo vaak thuis te eten dat schiet bij ons thuis nooit op, ik kook liever zelf
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:18:48 #288
74276 saaw
pi_83998012
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:15 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik kook ook gewoon elke dag eerlijk gezegd, zo veel moeite is dat niet.

Maar als een man 2 keer per week bij zijn ouders wil eten zit ik daar niet mee - ik ga wel mee als het zo uitkomt en ik zin heb en anders niet
Helemaal mee eens, maar
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 13:59 schreef Maanvis het volgende:
het zou natuurlijk wel raar zijn als je geen zin hebt. het is maar eten, geen echte visite die verplicht 2 uur moet duren oid .
dan is het dus eigenlijk een verplichting, want anders is het 'raar', en dan heb ik er al geen zin meer in.
Ik kan het prima vinden met de ouders van mijn vriend maar heb gewoon niet altijd zin in mensen om me heen waar ik gezellig tegen moet doen. Natuurlijk staat je familie dicht bij je en hoef je dan in principe geen schijn hoog te houden maar toch plof ik thuis makkelijker op de bank en flans snel iets te eten in elkaar.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:15 schreef c0nd0r het volgende:
Nadat ik op mezelf ben gaan wonen heb ik ook nog regelmatig bij mijn ouders gegeten, ze woonden toen nog lekker dichtbij.

Waarom niet? In je eentje en voor één persoon koken is gewoon niet altijd praktisch en zeker niet gezellig.
Dat vind ik weer wat anders. Maar als je samenwoont is het natuurlijk een heel ander verhaal.
pi_83998079
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:14 schreef Duimelot het volgende:

[..]

1 of 2 keer was voor mij de limiet maar je begon met: regelmatig en kwam over op mij als: bijna altijd
daarnaast is het geen persoonlijke aanval naar jou toe, maar als iemand op zichzelf woont en uit gemakzucht vaker dan 2x per week bij zijn ouders aan tafel schuift vind ik dat een gebrek aan zelfstandigheid.
Dat iemand het mss wel KAN staat er los van want in nood KAN iedereen het wel, juist door het te DOEN toon je dus die zelfstandigheid.
Nee, meestal alleen op dinsdag en donderdag. Dat kwam ook meer omdat ik Ma, Wo en Vr ging sporten en kon ik gelijk als ik thuis kwam gaan koken en door naar de sportschool. Wat meer tijd over op Di en Do zodat m'n ma ook de tijd had om te koken.
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:15 schreef saaw het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat dat jou onzelfstandig maakt maar jij zocht net steeds kleine dingetjes waar een student onzelfstandig door zou zijn die imo ook niet in alle gevallen klopten.

Bij mn ouders langs gaan is meer gedoe en bovendien stukken duurder dan thuis eten dus maak ik daar echt de tijd voor. Maar nogmaals, dat komt omdat ze wat verderop wonen.
Een studentenhuis vind ik niet vergelijkbaar met een opzichzelfstaand huishouden, dat is het punt. Als jij vindt van wel, prima
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:20:46 #290
211937 escalatie
in ... 3..., 2..., 1...
pi_83998097
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:15 schreef c0nd0r het volgende:

Dat deed ik ook en ik vind er niks vreemds of onzelfstandig aan, eerder handig. Ook al zou ik niet gedaan hebben als ik erg ver weg zou wonen.
Alleen nu ik samenwoon doe ik het minder vaak, maar mijn moeder nodigt ons nog steeds 1 a 2 keer per week uit om te komen eten, omdat zij dat gezellig vindt en wij ook.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:21:22 #291
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83998118
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:20 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, meestal alleen op dinsdag en donderdag. Dat kwam ook meer omdat ik Ma, Wo en Vr ging sporten en kon ik gelijk als ik thuis kwam gaan koken en door naar de sportschool. Wat meer tijd over op Di en Do zodat m'n ma ook de tijd had om te koken.

Dus 3 dagen doordeweeks sporten en 2 dagen bij je ouders. Dat vind ik dan wel weer gek. Vond je het niet prettig om alleen te zijn of zo?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:21:34 #292
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_83998122
Zo, straks macaroni eten bij mn ouders.
pi_83998214
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:21 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dus 3 dagen doordeweeks sporten en 2 dagen bij je ouders. Dat vind ik dan wel weer gek. Vond je het niet prettig om alleen te zijn of zo?
Ik kan prima alleen zijn, alleen blijft er weinig tijd over voor dingen zodra je 12+ uur van huis bent. Ik was nogal fanatiek in de sportschool, ging het liefst op zaterdag ook nog. Tegenwoordig staat dat sporten op een zeer laag pitje vanwege andere omstandigheden.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:26:00 #294
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_83998301
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:23 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik kan prima alleen zijn, alleen blijft er weinig tijd over voor dingen zodra je 12+ uur van huis bent. Ik was nogal fanatiek in de sportschool, ging het liefst op zaterdag ook nog. Tegenwoordig staat dat sporten op een zeer laag pitje vanwege andere omstandigheden.
Het klinkt alsof je nooit een avond thuis was.

Maar goed, ik ben daar nogal uitgesproken in - omdat ik veel werk en drukw erk heb en een redelijk druk sociaal leven heb vind ik het heerlijk omm 's avonds af en toe lekker alleen thuis te zijn
pi_83998330
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:20 schreef escalatie het volgende:

[..]

Dat deed ik ook en ik vind er niks vreemds of onzelfstandig aan, eerder handig. Ook al zou ik niet gedaan hebben als ik erg ver weg zou wonen.
Alleen nu ik samenwoon doe ik het minder vaak, maar mijn moeder nodigt ons nog steeds 1 a 2 keer per week uit om te komen eten, omdat zij dat gezellig vindt en wij ook.
Dat.
Waarschijnlijk als je het woordje ouders vervangt door vrienden dan is er ineens niets raars meer aan
Maar goed mijn ouders zijn verhuisd en nu komt het ook een stuk minder vaak voor en lig ook niet iedere dat in de foetushouding te wachten op eten.
pi_83998386
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:26 schreef Ripley het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je nooit een avond thuis was.

Maar goed, ik ben daar nogal uitgesproken in - omdat ik veel werk en drukw erk heb en een redelijk druk sociaal leven heb vind ik het heerlijk omm 's avonds af en toe lekker alleen thuis te zijn
Die avond viel bij mij meestal in het weekend. Zondag.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 juli 2010 @ 14:29:33 #297
74276 saaw
pi_83998471
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:26 schreef c0nd0r het volgende:

[..]

Dat.
Waarschijnlijk als je het woordje ouders vervangt door vrienden dan is er ineens niets raars meer aan
Maar goed mijn ouders zijn verhuisd en nu komt het ook een stuk minder vaak voor en lig ook niet iedere dat in de foetushouding te wachten op eten.
Het grote verschil met bij vrienden gaan eten is dat zij ook met regelmaat bij ons komen eten en dat je bijvoorbeeld samen boodschappen doet en kookt en 2 keer in de week bij je ouders eten klinkt hier nogal als aanschuiven en erna meteen weer weg.

Als ik bij mijn ouders ga eten is het idd net zo als bij vrienden, gezellige avond en volgende keer is het weer bij ons thuis.
pi_83998684
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:29 schreef saaw het volgende:

[..]

Het grote verschil met bij vrienden gaan eten is dat zij ook met regelmaat bij ons komen eten en dat je bijvoorbeeld samen boodschappen doet en kookt en 2 keer in de week bij je ouders eten klinkt hier nogal als aanschuiven en erna meteen weer weg.

Als ik bij mijn ouders ga eten is het idd net zo als bij vrienden, gezellige avond en volgende keer is het weer bij ons thuis.
Nee dat ook niet echt hier. Ik ga meestal nog ff voetbal zitten kijken met mn pa en bijpraten met mn broer
Lambo of Rekt
pi_83998689
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:10 schreef saaw het volgende:

[..]

Wat zal jij het zwaar hebben als je dan ook nog eens kinderen een een fulltime baan krijgt zegt! Poeh.

Welcome to life.
pi_83998828
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 14:29 schreef saaw het volgende:

[..]

Naja bij mij komen deden ze dan op zich niet echt maar het gebeurde ook wel regelmatig dat of ik daar kookte of in ieder geval hielp en daarna inderdaad gewoon nog even gezellig zitten hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')