quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:04 schreef Duimelot het volgende:
[..]ja studentes die op een kamertje wonen die door pa en ma wordt betaald en die hun taken uit het raam gooien kunnen dat ook zeggen: ik zou het wel kunnen maar ach dit is toch veel gemakkelijker.....
dan is gewoon iedereen die boven het aanrecht uitkomt dus zelfstandig en doen ze dingen niet zelf zijn ze lui maar wel nog zelfstandig!
Ik zit op mn studie van 10 tot 4 plus nog 2 x een uur reistijd en dan werk ik snachts van 11 tot 3 of 4 en dan moet ik tussendoor nog boodschappen doen, koken en eten en ben ik nog niet begonnen aan de rest van het huishouden of mn overige schoolwerk.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:07 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ze bieden het zelf aan, en ik kom graag bij m'n ouders. Dan zie ik mn broer ook nog ns
Daarnaast makkelijker... je moet zelf ns elke dag 12+ uur van huis zijn, voor een jaar of 6 lang al. Dan moet je kijken wat jij er van vindt als je ouders je uitnodigen om te komen eten voor 2 keer in de week.
nah ik run in mijn eentje een huishouden van 4 personen, daarnaast werk ik en ben dol op ook nog wat tijd voor mezelf. Heel andere situatie maar denk je dat die minder vermoeiend is dan iemand die 12 uur van huis is thuis amper wat smerig wordt en dus op wat stoffen en de was in huis niet enorm veel gedaan hoeft te worden en dan is koken teveel?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:07 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ze bieden het zelf aan, en ik kom graag bij m'n ouders. Dan zie ik mn broer ook nog ns
Daarnaast makkelijker... je moet zelf ns elke dag 12+ uur van huis zijn, voor een jaar of 6 lang al. Dan moet je kijken wat jij er van vindt als je ouders je uitnodigen om te komen eten voor 2 keer in de week.
Ja ik zie alleen niet in wat 1 of 2 keer bij ouders eten invloed heeft op zelfstandigheid, zo kan je op alles wel iets zoeken.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:10 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik zit op mn studie van 10 tot 4 plus nog 2 x een uur reistijd en dan werk ik snachts van 11 tot 3 of 4 en dan moet ik tussendoor nog boodschappen doen, koken en eten en ben ik nog niet begonnen aan de rest van het huishouden of mn overige schoolwerk.
1 of 2 keer was voor mij de limiet maar je begon met: regelmatig en kwam over op mij als: bijna altijdquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:12 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja ik zie alleen niet in wat 1 of 2 keer bij ouders eten invloed heeft op zelfstandigheid, zo kan je op alles wel iets zoeken.
"Ja, bij een snackbar eten, lekker makkelijk he... "
Ik zeg niet dat dat jou onzelfstandig maakt maar jij zocht net steeds kleine dingetjes waar een student onzelfstandig door zou zijn die imo ook niet in alle gevallen klopten.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:12 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ja ik zie alleen niet in wat 1 of 2 keer bij ouders eten invloed heeft op zelfstandigheid, zo kan je op alles wel iets zoeken.
Ik kook ook gewoon elke dag eerlijk gezegd, zo veel moeite is dat niet.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:12 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maarquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:15 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik kook ook gewoon elke dag eerlijk gezegd, zo veel moeite is dat niet.
Maar als een man 2 keer per week bij zijn ouders wil eten zit ik daar niet mee - ik ga wel mee als het zo uitkomt en ik zin heb en anders niet
dan is het dus eigenlijk een verplichting, want anders is het 'raar', en dan heb ik er al geen zin meer in.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:59 schreef Maanvis het volgende:
het zou natuurlijk wel raar zijn als je geen zin hebt. het is maar eten, geen echte visite die verplicht 2 uur moet duren oid.
Dat vind ik weer wat anders. Maar als je samenwoont is het natuurlijk een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:15 schreef c0nd0r het volgende:
Nadat ik op mezelf ben gaan wonen heb ik ook nog regelmatig bij mijn ouders gegeten, ze woonden toen nog lekker dichtbij.
Waarom niet? In je eentje en voor één persoon koken is gewoon niet altijd praktisch en zeker niet gezellig.
Nee, meestal alleen op dinsdag en donderdag. Dat kwam ook meer omdat ik Ma, Wo en Vr ging sporten en kon ik gelijk als ik thuis kwam gaan koken en door naar de sportschool. Wat meer tijd over op Di en Do zodat m'n ma ook de tijd had om te koken.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:14 schreef Duimelot het volgende:
[..]
1 of 2 keer was voor mij de limiet maar je begon met: regelmatig en kwam over op mij als: bijna altijd
daarnaast is het geen persoonlijke aanval naar jou toe, maar als iemand op zichzelf woont en uit gemakzucht vaker dan 2x per week bij zijn ouders aan tafel schuift vind ik dat een gebrek aan zelfstandigheid.
Dat iemand het mss wel KAN staat er los van want in nood KAN iedereen het wel, juist door het te DOEN toon je dus die zelfstandigheid.
Een studentenhuis vind ik niet vergelijkbaar met een opzichzelfstaand huishouden, dat is het punt. Als jij vindt van wel, primaquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:15 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat jou onzelfstandig maakt maar jij zocht net steeds kleine dingetjes waar een student onzelfstandig door zou zijn die imo ook niet in alle gevallen klopten.
Bij mn ouders langs gaan is meer gedoe en bovendien stukken duurder dan thuis eten dus maak ik daar echt de tijd voor. Maar nogmaals, dat komt omdat ze wat verderop wonen.
Dat deed ik ook en ik vind er niks vreemds of onzelfstandig aan, eerder handig. Ook al zou ik niet gedaan hebben als ik erg ver weg zou wonen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:15 schreef c0nd0r het volgende:
Nadat ik op mezelf ben gaan wonen heb ik ook nog regelmatig bij mijn ouders gegeten, ze woonden toen nog lekker dichtbij.
Waarom niet? In je eentje en voor één persoon koken is gewoon niet altijd praktisch en zeker niet gezellig.
Dus 3 dagen doordeweeks sporten en 2 dagen bij je ouders. Dat vind ik dan wel weer gek. Vond je het niet prettig om alleen te zijn of zo?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:20 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nee, meestal alleen op dinsdag en donderdag. Dat kwam ook meer omdat ik Ma, Wo en Vr ging sporten en kon ik gelijk als ik thuis kwam gaan koken en door naar de sportschool. Wat meer tijd over op Di en Do zodat m'n ma ook de tijd had om te koken.
Ik kan prima alleen zijn, alleen blijft er weinig tijd over voor dingen zodra je 12+ uur van huis bent. Ik was nogal fanatiek in de sportschool, ging het liefst op zaterdag ook nog. Tegenwoordig staat dat sporten op een zeer laag pitje vanwege andere omstandigheden.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:21 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dus 3 dagen doordeweeks sporten en 2 dagen bij je ouders. Dat vind ik dan wel weer gek. Vond je het niet prettig om alleen te zijn of zo?
Het klinkt alsof je nooit een avond thuis was.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:23 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik kan prima alleen zijn, alleen blijft er weinig tijd over voor dingen zodra je 12+ uur van huis bent. Ik was nogal fanatiek in de sportschool, ging het liefst op zaterdag ook nog. Tegenwoordig staat dat sporten op een zeer laag pitje vanwege andere omstandigheden.
Dat.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:20 schreef escalatie het volgende:
[..]
Dat deed ik ook en ik vind er niks vreemds of onzelfstandig aan, eerder handig. Ook al zou ik niet gedaan hebben als ik erg ver weg zou wonen.
Alleen nu ik samenwoon doe ik het minder vaak, maar mijn moeder nodigt ons nog steeds 1 a 2 keer per week uit om te komen eten, omdat zij dat gezellig vindt en wij ook.
Die avond viel bij mij meestal in het weekend. Zondag.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:26 schreef Ripley het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je nooit een avond thuis was.
Maar goed, ik ben daar nogal uitgesproken in - omdat ik veel werk en drukw erk heb en een redelijk druk sociaal leven heb vind ik het heerlijk omm 's avonds af en toe lekker alleen thuis te zijn
Het grote verschil met bij vrienden gaan eten is dat zij ook met regelmaat bij ons komen eten en dat je bijvoorbeeld samen boodschappen doet en kookt en 2 keer in de week bij je ouders eten klinkt hier nogal als aanschuiven en erna meteen weer weg.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:26 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Dat.
Waarschijnlijk als je het woordje ouders vervangt door vrienden dan is er ineens niets raars meer aan
Maar goed mijn ouders zijn verhuisd en nu komt het ook een stuk minder vaak voor en lig ook niet iedere dat in de foetushouding te wachten op eten.
Nee dat ook niet echt hier. Ik ga meestal nog ff voetbal zitten kijken met mn pa en bijpraten met mn broerquote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:29 schreef saaw het volgende:
[..]
Het grote verschil met bij vrienden gaan eten is dat zij ook met regelmaat bij ons komen eten en dat je bijvoorbeeld samen boodschappen doet en kookt en 2 keer in de week bij je ouders eten klinkt hier nogal als aanschuiven en erna meteen weer weg.
Als ik bij mijn ouders ga eten is het idd net zo als bij vrienden, gezellige avond en volgende keer is het weer bij ons thuis.
Wat zal jij het zwaar hebben als je dan ook nog eens kinderen een een fulltime baan krijgt zegt! Poeh.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:10 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik zit op mn studie van 10 tot 4 plus nog 2 x een uur reistijd en dan werk ik snachts van 11 tot 3 of 4 en dan moet ik tussendoor nog boodschappen doen, koken en eten en ben ik nog niet begonnen aan de rest van het huishouden of mn overige schoolwerk.
Naja bij mij komen deden ze dan op zich niet echt maar het gebeurde ook wel regelmatig dat of ik daar kookte of in ieder geval hielp en daarna inderdaad gewoon nog even gezellig zitten hoor.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 14:29 schreef saaw het volgende:
[..]
Het grote verschil met bij vrienden gaan eten is dat zij ook met regelmaat bij ons komen eten en dat je bijvoorbeeld samen boodschappen doet en kookt en 2 keer in de week bij je ouders eten klinkt hier nogal als aanschuiven en erna meteen weer weg.
Als ik bij mijn ouders ga eten is het idd net zo als bij vrienden, gezellige avond en volgende keer is het weer bij ons thuis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |