hoe dan ook of je nu in een overbevolkte stad woont of in een dorpje van 50 inwoners, als je op jezelf woont zelf moet zorgen dat alle vaste lasten betaald worden en je woning leefbaar is dan mag je jezelf wat mij betreft zelfstandig noemen!quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:19 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Klopt, 2 miljoen ofzo. Woon zelf in Utrecht en gezien de oppervlakte in km2 is Utrecht kinda dichtbevolkt. Men is al bezig torenflats te bouwen, puur omdat er geen ruimte meer is. Zelf woon ik ook in een flat in een depressiewijk. Alleen maar flats![]()
Wel de grootse wijk van Nederland![]()
Ik run anders een aardig huishouden met mijn studenten baan. Echter heb ik wel huisgenoten, dus naar jouw maatstaven is dat dan geen huishouden?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:19 schreef EggsTC het volgende:
[..]
De financien van een studentenbaan kan je geen huishouden op runnen, simple as that.
Mijn woningbouw doet niets, afgezien van het onderhouden van het pand, zorgen dat gas water en elektra binnen komen. Voor de rest doe ik onderhoud in mn huis zelf. Als m'n laminaat vloer kapot is, komen ze die echt niet maken. Ook gaan zij voor mij geen internet, tv of eneco/nuon dingen regelen. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Tis een beetje vreemd, maar het geeft niet. Na der 30ste vind ik het pas raar ja.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:22 schreef spermanent het volgende:
Maar nu van de andere kant!
Vinden mannen het ook zo erg als een leuke meid nog thuis woont op haar 27e??
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:22 schreef spermanent het volgende:
Maar nu van de andere kant!
Vinden mannen het ook zo erg als een leuke meid nog thuis woont op haar 27e??
Ik wilde het net gaan zeggen, je vergat punt 1 "haal de rest van de studenten uit het huis". Ga zelf al je boodschappen en je was en afwas doen. Ondanks dat je minder troep produceert in je 1tje, is het wel veel meer werk.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:23 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
Ik run anders een aardig huishouden met mijn studenten baan. Echter heb ik wel huisgenoten, dus naar jouw maatstaven is dat dan geen huishouden?
Het onderhoud van het pand draaien ze voor op, dat is de grootste zorg als huis eigenaar. Daarnaast is het natuurlijk logisch dat jij iets repareert dat jij zelf kapot hebt gemaakt, dit is niet anders in een studenten flat/woning/campus.
En het aanvragen van tv, telefoon, internet en de nuts voorzieningen is natuurlijk helemaal een giller, daar was ik geloof ik 5 minuten, inclusief in de wacht staan aan kwijt.
Ik ben het niet echt met je eens, het gaat meer om kleine dingetjes die je leert. Bijvoorbeeld dat je zelf je rekeningen op tijd moet betalen, dat je met de belastingsdienst te maken krijgt (mits je een (bij) baantje hebt) dat je zelf moet zorgen voor genoeg eten, tandpasta, wcpapier.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 12:51 schreef Socios het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het sanitair. Het enige dat je hoeft te doen is iedere maand je huur te betalen voor je kleine kutkamertje. Daar is totaal niets zelfstandigs aan. Een hele huishouding voeren, dát is pas zelfstandig.
Heb je dat dan niet van je ouders geleerd? Ik ben gewoon zelfstandig opgevoed. Lijkt mij niet meer dan normaal.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef Lotje-Plusone het volgende:
En als ik niet van te voren op kamers had gewoond, was ik niet zo zelfstandig geweest als k nu ben.
Wel een gratis hotel waar altijd eten in de koelkast staatquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef Xs2Shanna het volgende:
Je kan ook zelfstandig thuis wonen.
Wat dat betreft is mijn ouders huis net een hotel. Ik kom om 10 uur s'avonds thuis, en ben om half 9 in de ochtend weer weg. Betaal wel alles zelf.
Wanneer moet ik dan eten?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:26 schreef saaw het volgende:
[..]
Wel een gratis hotel waar altijd eten in de koelkast staat
Ik ben nogsteeds student maar het wel net een huis gekocht en ja daar komt het een en ander bij kijken maar dat is imo allemaal prima te overzien hoor. Ik spendeer ook de nodige tijd aan de telefoon met UPC en in de uren dat ik niet studeer of werk [en dat zijn er niet zoveel] moet ik ook nog mn huis verbouwen dus dat is vrij druk ja, maar dat is wederom een keus die ik maak.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik wilde het net gaan zeggen, je vergat punt 1 "haal de rest van de studenten uit het huis". Ga zelf al je boodschappen en je was en afwas doen. Ondanks dat je minder troep produceert in je 1tje, is het wel veel meer werk.
Een giller, je moest ns weten hoelang je er mee bezig bent als UPC je enige aanbieder isUPC is de giller.
En het is overduidelijk een reactie van een student ja. Obvious.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Wanneer moet ik dan eten?
Om 10 uur s'avonds?? Als ik 120 kilo wil worden ja, maar over het algemeen koop ik gewoon mijn avond eten, en eet dat op mijn werk.
Ik heb sinds ik niet meer in een studentenhuis woon het idee dat ik juist minder voor het huishouden hoef te doen.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik wilde het net gaan zeggen, je vergat punt 1 "haal de rest van de studenten uit het huis". Ga zelf al je boodschappen en je was en afwas doen. Ondanks dat je minder troep produceert in je 1tje, is het wel veel meer werk.
Een giller, je moest ns weten hoelang je er mee bezig bent als UPC je enige aanbieder isUPC is de giller.
Dat hangt er maar net vanaf hoe het precies in elkaar steekt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef EggsTC het volgende:
Het studentenhuis is de weg naar zelfstandigheid... maar om nou te zeggen dat dat helemaal op je eigen benen staan is. No way.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:23 schreef Duimelot het volgende:
[..]
wat betreft de studenten in studentehuizen... dat verschilt gewoon enorm, de ene teert op paps en mams en hoeft zich alleen op zn studie te richten (niet zelfstandig) de ander moet zelf zorgen dat zijn kleine kamertje betaald wordt en hij meer kan eten dan een droge boterham, zorgt dat zijn ziekte kosten betaald is en eventueel verzekeringen etc. (zelfstandig)
En daarom zijn Samenwoners per definitie niet zelfstandigquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:23 schreef Duimelot het volgende:
[..]
hoe dan ook of je nu in een overbevolkte stad woont of in een dorpje van 50 inwoners, als je op jezelf woont zelf moet zorgen dat alle vaste lasten betaald worden en je woning leefbaar is dan mag je jezelf wat mij betreft zelfstandig noemen!
Je kan het dan ook beter op splitsen in taken in zo'n studentenhuis heb ik het idee. 1 doet dit, de ander doet dat. Dan weet je altijd wie er slackt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:29 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik heb sinds ik niet meer in een studentenhuis woon het idee dat ik juist minder voor het huishouden hoef te doen.
In theorie maak je met 4 mensen schoon als je met zn 4-en woont, maar helaas is de praktijk vaak anders.
Al de dingen die je opnoemt doe ik gewoon zelf, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:25 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Jawel absoluut, ik kon al koken enzo voor ik op kamers ging. Maar ik deed een werk-leer opleiding en heb toen wel fouten gemaakt met bijvoorbeeld te belastingdienst. En van zulke fouten heb ik veel geleerd. En ik hoef me nu niet meer te vergissen in kosten. Je ziet als je thuis woont aardig wat kosten over het hoofd (boodschappen zijn duurder dan je denkt)quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Heb je dat dan niet van je ouders geleerd? Ik ben gewoon zelfstandig opgevoed. Lijkt mij niet meer dan normaal.
maar doe je dan ook je eigen boodschappen enzo?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:27 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Wanneer moet ik dan eten?
Om 10 uur s'avonds?? Als ik 120 kilo wil worden ja, maar over het algemeen koop ik gewoon mijn avond eten, en eet dat op mijn werk.
Want als je samen gaat wonen word je een soort eenheid waarbij je geen eigen vaste lasten en overige uitgaven aan hobbies e.d meer hebtquote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En daarom zijn Samenwoners per definitie niet zelfstandig.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:29 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Even iets heel anders. Is een fabeltje hoor dat je niet of slecht verteert wanneer je laat eet. Is onlangs opnieuw bewezen bullshit te zijn. Google er maar op.
Een warme prak om 10 uur lijkt gezond, maar is het gewoonweg niet.quote:Alleen als de caloriën die je 's avonds eet niet overtollig zijn, mag je nog wat gezonds eten. bv, fruit, magere yoghurt, groenten, groentensoep, droge koekjes, ... Zolang het niet te grote hoeveelheden zijn die ons lichaam niet ver belasten.
Hoegenaamd volgens ons dus redenen genoeg om s'avonds enkel gezond, minder of anders niet meer te eten
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar elke student die ik ken, daarvan wordt de studie en de huur, door pappa en mamma betaald.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 13:30 schreef saaw het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf hoe het precies in elkaar steekt.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |