abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83703081
Aanschouw hier; het aller eerste tweede autorij topic. Opgezet naar aanleiding van het autorijles topic, maar omdat er veel mensen hun/haar rijbewijs (bijna) in de pocket hebben is een eigen autorij topic een noodzaak!

Discussieer hier:
- Over autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp!

Vorige deel:
Autorij topic #1 - Waar iedereen net zijn rijbewijs heeft
  maandag 5 juli 2010 @ 22:56:16 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_83703099
Semi-beginner meldt .
pi_83703102
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:51 schreef Henkhimself het volgende:
( en houden hopelijk... gaat nog lastig worden met m'n auto )
Weet je zeker dat het verstandig is om hem al op te halen, of zou je niet een paar jaar blijven fietsen?
quote:
Mijn vraag is, zijn er meer mensen die dit gedaan hebben nadat ze hun rijbewijs hebben gehaald en is het verstandig? Of kan ik beter gewoon lekker gaan rijden en we zien het wel?
Even een middagje oefenen kan, maar zonder lukt het vast ook wel hoor
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:53 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben gelijk een rondje gaan rijden met mijn pa er naast. Eerstvolgende zaterdagavond was ik de bob . Verschilt net per geval wat je fijner vind
Ik zou iig alleen gaan
pi_83703159
Ik heb hem alweer ruim 2 jaar en ben ook chauffeur als bijbaantje
pi_83703198
1,5 jaar is ook al niet meer "net" te noemen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_83703731
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het verstandig is om hem al op te halen, of zou je niet een paar jaar blijven fietsen?

Ach ik was al op pad geweest met een best wel vlotte auto en kon me toch aardig bedwingen Ik ga gewoon lekker rustig aan doen, crashen doen anderen wel voor mij
  maandag 5 juli 2010 @ 23:24:51 #7
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_83704216
Hey even random een vraagje tussendoor hoor, maar de auto van me schoonouders laat constant een dashboardlampje knipperen en we hebben hier geen idee waar die voor is. Het lampje ziet er ongeveer zo uit, maar neem maar een ruime interpretatie aan. Het lampje knippert overigens oranje.

Het betreft een Peugeot bestelbusje, een diesel. Hij is al vrij oud verder. ( voorbeeldfoto )
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_83704421
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:24 schreef twiFight het volgende:
Hey even random een vraagje tussendoor hoor, maar de auto van me schoonouders laat constant een dashboardlampje knipperen en we hebben hier geen idee waar die voor is. Het lampje ziet er ongeveer zo uit, maar neem maar een ruime interpretatie aan. Het lampje knippert overigens oranje.

[ afbeelding ]

Het betreft een Peugeot bestelbusje, een diesel. Hij is al vrij oud verder. ( voorbeeldfoto )
Uhm, boekje?
  maandag 5 juli 2010 @ 23:47:04 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_83705039
nou ja de auto is dus niet van ons maar van mijn schoonouders en die zijn van de categorie "zolang hij nog start doe ik verder geen moeite"
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_83705939
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:47 schreef twiFight het volgende:
nou ja de auto is dus niet van ons maar van mijn schoonouders en die zijn van de categorie "zolang hij nog start doe ik verder geen moeite"
Schijnt voor het oliepeil te zijn. Even controleren dus
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:09:43 #11
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83706114
Zo, net even m'n vriendin een stukje laten rijden.
Blijft toch raar om in je eigen auto op de bijrijdersstoel te zitten.
pi_83706162
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:09 schreef mstr het volgende:
Zo, net even m'n vriendin een stukje laten rijden.
Blijft toch raar om in je eigen auto op de bijrijdersstoel te zitten.
Ken het . Vind het sowieso wel beetje raar om niet te rijden.
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:11:20 #13
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83706182
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:10 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ken het . Vind het sowieso wel beetje raar om niet te rijden.
Mhua, ik rij ook liever zelf. Maar soms is het ook wel lekker relaxend als je niet hoeft te rijden.
pi_83706265
Ik rij altijd zelf. Ook als ik met m'n ouders ergens heen ga laten ze mij rijden. Vind het wel relaxed

Alleen zondags ga ik altijd met m'n pa naar Feyenoord (als ze thuis spelen dan) en dan laat ik hem altijd rijden omdat ik meestal nog brak ben van de zaterdagnacht
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:14:25 #15
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_83706295
Autorijden

Bijna 3 jaar in het bezit van mijn rijbewijs, al ruim 100.000 km gereden, en ik vind het heeeeeerlijk om te rijden

Het liefst lange afstanden, vorige zomer vanaf het Gardameer in een ruk teruggereden naar Limburg
Tics van je petten.
pi_83706316
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:10 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Ach ik was al op pad geweest met een best wel vlotte auto en kon me toch aardig bedwingen Ik ga gewoon lekker rustig aan doen, crashen doen anderen wel voor mij
Ik wil je over een jaar nog wel eens spreken.
pi_83706328
Heb nog wel eens vrienden die rijden. Lekker met 5 man in een Polo gepropt zitten
pi_83706370
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:14 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik wil je over een jaar nog wel eens spreken.
Is goed. Ik kan me wel inhouden aangezien er genoeg dagen zijn dat ik het circuit op kan. Ga ik daar wel lekker aan de lat
pi_83708307
Even een puntje van ergernis:

Als je lekker aan het touren bent en de max toegestane snelheid rijdt, dat er zo'n 65+ rimpelsaurus voor je gaat rijden die met max 30km onder die toegestane snelheid rijdt en je er niet langs kan.

Sorry, de haat zit diep
pi_83708347
Morgen met mijn vader de nieuwe auto ophalen
Kan niet wachten om er zelf een stukje in te rijden.
pi_83710144
Wat voor auto?
pi_83711824
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 01:38 schreef RiKe het volgende:
Even een puntje van ergernis:

Als je lekker aan het touren bent en de max toegestane snelheid rijdt, dat er zo'n 65+ rimpelsaurus voor je gaat rijden die met max 30km onder die toegestane snelheid rijdt en je er niet langs kan.

Sorry, de haat zit diep
Irritant ja
  dinsdag 6 juli 2010 @ 10:52:01 #23
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83713572
Tvp.
2,5 vakantie gehad. 7500+ km. wel met z'n tweeen hoor.
pi_83715328
Jullie gaan echt vet snel, hebben jullie allemaal vakantie ofzo?

Naja vandaag weer eens met m'n auto naar m'n werk gegaan. Lekker inhalen op de snelweg enzo...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:45:46 #25
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_83715380
Jeuj! Vanmiddag mijn eerste rijles!
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_83717766
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:45 schreef Yaros het volgende:
Jeuj! Vanmiddag mijn eerste rijles!
Woei Veel plezier maar ik denk dat dit het beter topic is > [Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic #139
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:27:54 #27
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83733272
Wij mogen ook niet meer in het Rijlestopic over auto's hebben,dus we gaan het hier niet over rijles hebben Nee hoor,heel veel plezier met rijles en we zien je vanzelf hier verschijnen
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_83743491
Eerste rit van mijn vriendin in mijn auto (was een ouwe bak) "schat, zou je éérst de koppeling willen intrappen en dán schakelen?" Bij het verkeerslicht. KKGGGGG "schat, de motor liep nog, je hoeft hem niet wéér te starten."
Bij de bocht, "schat, bij een auto zónder stuurbekrachtiging méér aan het stuur draaien, dan schrikt die tegenligger in de bocht ook niet zo."
Tegenwoordig scheurt ze zonder problemen in de spits door Orleans. Dus voor de beginners, het wórdt beter
...
pi_83743530
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:43 schreef Garbageman het volgende:
Eerste rit van mijn vriendin in mijn auto (was een ouwe bak) "schat, zou je éérst de koppeling willen intrappen en dán schakelen?" Bij het verkeerslicht. KKGGGGG "schat, de motor liep nog, je hoeft hem niet wéér te starten."
Bij de bocht, "schat, bij een auto zónder stuurbekrachtiging méér aan het stuur draaien, dan schrikt die tegenligger in de bocht ook niet zo."
Tegenwoordig scheurt ze zonder problemen in de spits door Orleans. Dus voor de beginners, het wórdt beter
Waar heeft die leren rijden
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:45:07 #30
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83743570
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Waar heeft die leren rijden
Zenuwachtig door andere auto en niet je instructeur naast je.
pi_83743631
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:45 schreef mstr het volgende:

[..]

Zenuwachtig door andere auto en niet je instructeur naast je.
Ja, maar het is wel erg veel voor de eerste rit
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:47:33 #32
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83743736
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, maar het is wel erg veel voor de eerste rit
De eerste keer dat mijn vriendin in mijn auto reed liet ze hem afslaan voor het verkeerslicht en doordat hij daarna nog een keer afsloeg, wilde ze hem de 2e keer starten terwijl hij in zn 1 stond en met de koppeling omhoog. Dus toen heb ik haar maar even erop gewezen en toen ging het wel goed.
Puur door de stress op dat moment.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:49:14 #33
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_83743840
Hier ook een jaartje m'n rijbewijs! Haha
ik vond het op het begin zooooo eng! Echt heel erg
~ Bonito La Risa ~
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:50:27 #34
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83743905
Ik ben nooit echt bang geweest of heb het nooit eng gevonden om voor het eerst in m'n eentje te rijden.
pi_83744149
Toen ik voor de eerste keer in de auto van mijn ouders reed (alleen) was ik best zenuwachtig. Mijn ouders hadden zoiets van, "je bent toch geslaagd?" (en we zijn verzekerd)

Bij mijn vriendin waren het inderdaad de zenuwen, tegenwoordig rijdt ze zo weg in allerlei auto's, en kan ik naast haar gewoon zitten suffen
...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:57:21 #36
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83744292
Echt bang was ik niet de eerste keer alleen, wel zenuwachtig. En m'n moeder die naast me zat zo mogelijk nog meer. En dat is ze tegenwoordig nog steeds...

Maar voor alle beginners, de eerste keer dat je fietste was ook eng, en nu doe je het ook altijd en overal. Zelf met een slok op.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:57:31 #37
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83744301
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:50 schreef mstr het volgende:
Ik ben nooit echt bang geweest of heb het nooit eng gevonden om voor het eerst in m'n eentje te rijden.
Vond in mijn eentje helemaal niet eng , behalve met mijn moeder de eerste keer om haar opmerkingen
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_83752124
Mijn eerste rit alleen ben ik weggereden met een maat van mij.
Toen heb ik me vastgereden in de modder Mijn wiel slipte door maar ik ben er nog uitgeraakt zonder te duwen, maar wel met enkele modderspatten
  woensdag 7 juli 2010 @ 09:55:50 #39
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83754458
Zelf vond ik het lang zo eng niet als m'n pa die naast me zat De eerste keer ben ik alleen gegaan,een klein rondje.En de tweede keer moest m'n pa ergens iets ophalen en mocht ik rijden.Wel fijn dat er een soort nazi-instructeur naast je zit 'Je schakelt veel te snel!!'

En bij een rotonde die ik verliet,stopte de auto voor mij om een fietser voor te laten: 'Hij gaat stoppen! Rem,Rem! REMMMM dan!!' En toen ik bij een stoplicht weg wilde rijden zat ik te kloten met optrekken (Van diesel naar benzine is best wennen..) en toen riep hij weer heel hard: 'Rij dan,geef gas!! Die mensen achter je willen ook weg!!'

Dus tip 1: Neem je vader/moeder alleen mee als ze zich weten te gedragen.Ik ga voorlopig weer lekker alleen op pad.Alhoewel hij thuis gewoon zei dat ik prima reed
pi_83754590
Klinkt als mijn vader
'JE MOET OOK MEER GAS GEVEN BIJ HET OPTREKKEN! GASSSSS!!! SCHAKELEN, NU!!!!!'
Tap tap tap
  Admin woensdag 7 juli 2010 @ 10:06:25 #41
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83754743
Geweldig!

Mijn vader zei gelukkig niks toen ik met hem een rondje maakte. Hij wilde wel zelf even in m'n auto rijden om er zelf een mening over te vormen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:12:12 #42
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83754913
Vooral dat ja..Het gasgeven bij het optrekken.Wat een hél een benzine auto in vergelijking met een diesel.Je laat de koppeling opkomen,en ik gaf al gas bij omdat me dat was verteld.En dan nog doet die auto niks.

Wist ik veel dat je de koppeling op moet laten komen en tegelijk het gas tot op de bodem moet intrappen En dat schakelen hé..Je begin in 1,en ik schakelde in mn lesauto vrij snel door naar twee omdat het toerental anders veel te hoog werd,maar je moet hier dus echt eerst snelheid maken
En ik ben er dus ook achter dat ik een auto wil met stuurbekrachtiging.Wat stuurt dat kut zeg,zonder.Ik ging voor het eerst een bocht maken en mn pa schreeuwen 'Draaien aan dat stuur,draaien,DRAAI DAN!!!' Heb je enig idee hoe zwaar dat gaat?!
pi_83758596
Heb altijd diesel gereden (lesauto, papa's auto) en nu een eigen autootje gekocht, een benzine zonder stuurbekrachtiging.. Went gelukkig wel heel snel terwijl ik altijd zei dat ik per se stuurbekrachtiging wou.
Alleen wel grappig als ik dan weer is 's pap z'n auto meeneem, dan stuur ik iets te fanatiek

En mijn mama is de nazi-instructeur, als je die naast je in de auto hebt zitten heb je de neiging haar d'r voor te gooien en er over heen te rijden Hysterisch gekrijs dat je gas moet geven.
pi_83762305
M'n buurvrouw feliciteerde me net nog met m'n rijbewijs Blijkbaar heeft ze zelf 5 keer examen gedaan en haar zoon ZEVEN keer, die had vette faalangst . Ik dacht dat ik faalangst had, maar dat zijn dus gewoon stalen zenuwen

Even kijken of mijn moeder vanavond een stukje met me wil rijden, of m'n zus. Zonder al te hard te gillen.
Tap tap tap
pi_83764219
Ouders

Klagen dat ik bochten te hard neem omdat ik de auto nog niet ken
Zeggen dat er een fietser aankomt die ik ook allang gezien had
Klagen dat ik eerder moet terugschakelen

En dat in een rit van een kilometer naar de pomp omdat ik moest tanken

Ik rij wel lekker in m'n eentje, muziekje aan en gaan met die kar
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:21:00 #46
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83766657
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:31 schreef CherryLips het volgende:
M'n buurvrouw feliciteerde me net nog met m'n rijbewijs Blijkbaar heeft ze zelf 5 keer examen gedaan en haar zoon ZEVEN keer, die had vette faalangst . Ik dacht dat ik faalangst had, maar dat zijn dus gewoon stalen zenuwen

Even kijken of mijn moeder vanavond een stukje met me wil rijden, of m'n zus. Zonder al te hard te gillen.
Morgen ga ik naar m'n broer omdat zijn vriendin jarig is.En dat stukje heb ik toevallig met m'n lesauto wel 50 keer gereden Dat zou ik best wel willen rijden,maar ik heb eigenlijk geen zin in een schreeuwende vader naast me Is het etisch gezien verantwoord om je vader er onderweg uit te zetten? I mean,er rijdt ook een bus langs dat traject..

Ik begrijp de angst van onze ouders,maar ik heb niet een half jaar voor m'n lol in die lesauto gezeten..Misschien een beetje,en misschien kwam er een moment dat ik het meer deed uit recreatieve overwegingen dan om iets te leren,maar uiteindelijk heb ik wel een rijbewijs Is het heel verwend als ik zeg dat ik de auto van mn pa niet lekker vind rijden,en dat ik,ookal heb ik niks anders er eigenlijk niet eens echt graag in rijd?
pi_83766725
Wat voor auto is het dan? En in welke auto heb je je lessen gehad?
pi_83766744
Als ik met mijn ouders ergens heenga geven ze automatisch mij de sleutels . Mijn vader heeft nogal de neiging om naar vanalles te kijken behalve de weg
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:31:21 #49
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83767013
Een opel Astra en ik had les in een VW Golf 5 Mis de diesel,de stuurbekrachtiging en de Airco.En ik vind het lastig dat ik zo voorzichtig moet doen

@Sjoegerd: Haha,nee zo ver heb ik ze nog niet.Alhoewel ik dezelfde neiging als jou pa heb.Met rijles ooit haast tegen mijn voorganger bij het stoplicht gereden omdat ik naar een jongen in een héél strak joggingbroekje keek die aan het joggen was..
pi_83767059
Laatst ook, zag ik een mopshondje verderop in het gras lopen, en dat vind ik geweldige hondjes. DUs ik roep: 'PUG!!' (Engelse naam), zegt m'n vader heel droog: 'O, DAT ziet ze wel.'
Tap tap tap
pi_83767087
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:31 schreef Purdey het volgende:
Een opel Astra en ik had les in een VW Golf 5 Mis de diesel,de stuurbekrachtiging en de Airco.En ik vind het lastig dat ik zo voorzichtig moet doen

@Sjoegerd: Haha,nee zo ver heb ik ze nog niet.Alhoewel ik dezelfde neiging als jou pa heb.Met rijles ooit haast tegen mijn voorganger bij het stoplicht gereden omdat ik naar een jongen in een héél strak joggingbroekje keek die aan het joggen was..
Ik kwam uit een Polo in een Opel Astra, maar dan wel met stuurbekrachtiging en airco . Vond m fijner rijden dan de lesauto's, daarin ging het allemaal zo soepel en van mij mag het wel beetje stug zijn .

Misschien komt t bij jou ook nog wel, ik heb zo onderhand al 1,5 jaar mijn rijbewijs en ik geniet ook van het rijden. Dus ik ben vaak vaste chauffeur
pi_83767096
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:31 schreef Purdey het volgende:

Die stuurbekrachtiging is gewoon een kwestie van gewenning. Als je eenmaal rolt, maakt het niet zo heel veel meer uit (zorg dat de banden op spanning zijn).

Airco en diesel, tsjah. Ik vind diesel 100x lekkerder rijden dan benzine, maar ik denk dat het merendeel van de mensen het dat totaal niet met mij eens is.
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:37:26 #53
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83767201
Dat stugge vind ik juist vervelend.Had het van de week met bochten draaien dat ik veel te weinig en te langzaam stuur waardoor ik op de andere weghelft terrecht kom.Het is wel fijn om in verschillende auto's te rijden, dan weet ik in elk geval wat ik dadelijk wil en waar ik op moet letten

Merkte van de week dat m'n vader zich wel heul stevig vasthield aan de handgreep van de deur tijdens de rit

Edit: Ook ik vind diesel veel lekkerder dan benzine..Maakt het trouwens heel veel uit wat je koopt wat dat betreft?
pi_83767261
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:33 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Die stuurbekrachtiging is gewoon een kwestie van gewenning. Als je eenmaal rolt, maakt het niet zo heel veel meer uit (zorg dat de banden op spanning zijn).

Airco en diesel, tsjah. Ik vind diesel 100x lekkerder rijden dan benzine, maar ik denk dat het merendeel van de mensen het dat totaal niet met mij eens is.
Mijn eigen auto heeft geen stuurbekrachtiging en stuurt in principe best licht ja. Okay als je net rijd is het wat zwaarder maar dat went ook wel.
pi_83767290
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:37 schreef Purdey het volgende:
Dat stugge vind ik juist vervelend.Had het van de week met bochten draaien dat ik veel te weinig en te langzaam stuur waardoor ik op de andere weghelft terrecht kom.Het is wel fijn om in verschillende auto's te rijden, dan weet ik in elk geval wat ik dadelijk wil en waar ik op moet letten

Merkte van de week dat m'n vader zich wel heul stevig vasthield aan de handgreep van de deur tijdens de rit

Edit: Ook ik vind diesel veel lekkerder dan benzine..Maakt het trouwens heel veel uit wat je koopt wat dat betreft?
Diesel betaal je +/- 3x zoveel wegenbelasting voor als voor een benzine
pi_83767304
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:37 schreef Purdey het volgende:

Jep.

Bij diesel moet je veel kilometers maken om het rendabel te houden. De brandstof zelf is goedkoper, maar een dieselauto is veel duurder in de wegenbelasting dan een gelijkwaardige benzine-auto.

Denk aan 30.000/40.000KM per jaar om het rendabel te houden.
pi_83767326
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:39 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Mijn eigen auto heeft geen stuurbekrachtiging en stuurt in principe best licht ja. Okay als je net rijd is het wat zwaarder maar dat went ook wel.
Is inderdaad gewoon gewenning.
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:48:21 #58
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83767601
Drie keer zoveel WB? 30.000-40.000 KM? Had ik al gezegd dat ik best aan die benzine ga wennen?
pi_83767722
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:48 schreef Purdey het volgende:
Drie keer zoveel WB? 30.000-40.000 KM? Had ik al gezegd dat ik best aan die benzine ga wennen?
Het is voor Nederlanders sowieso niet leuk om auto te rijden qua financiën als je het vergelijkt met de buurlanden. En het werd steeds onaantrekkelijker gemaakt. Voordelig grijs kenteken voor particulieren is er al uit, evenals het vervallen van de wegenbelasting bij 25 jaar oude auto's word opgedoekt.
Daarnaast is de verzekeringspremie ook niet mis als je het als jongere op je eigen naam verzekerd.
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:57:30 #60
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83767962
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:51 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Het is voor Nederlanders sowieso niet leuk om auto te rijden qua financiën als je het vergelijkt met de buurlanden. En het werd steeds onaantrekkelijker gemaakt. Voordelig grijs kenteken voor particulieren is er al uit, evenals het vervallen van de wegenbelasting bij 25 jaar oude auto's word opgedoekt.
Daarnaast is de verzekeringspremie ook niet mis als je het als jongere op je eigen naam verzekerd.
Je hebt helemaal gelijk, niks aan toe te voegen! Wat is verstandig qua verzekering? Hoorde al dat het mogelijk is om op naam van vader/moeder te verzekeren en mij als hoofdbestuurder aan te geven.Weet jij ook toevallig hoe dat zit? Of iemand anders hier?
pi_83768013
Een goede baas zoeken is een optie
pi_83768058
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:57 schreef Purdey het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, niks aan toe te voegen! Wat is verstandig qua verzekering? Hoorde al dat het mogelijk is om op naam van vader/moeder te verzekeren en mij als hoofdbestuurder aan te geven.Weet jij ook toevallig hoe dat zit? Of iemand anders hier?
Mijn auto staat op mijn vaders naam verzekerd met ook hem als hoofdbestuurder. Zoveel rijd ik toch niet. De auto moet dan ook wel op zijn naam staan .
Scheelt al gauw een paar honderd euro per jaar maar mijn vader is wel aansprakelijk met zijn no-claim als ik in een ongeluk betrokken raak.
pi_83768064
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:57 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gewoon lekker op je eigen naam verzekeren, dan bouw je tenminste schadevrije jaren op.

Verzekeren op naam van je ouders maar jij als hoofdbestuurder is, zover als ik weet, niet toegestaan en zelfs fraude.

Als je dan wat krijgt, heb je grote kans dat de verzekering niets gaat vergoeden.

Wat voor auto wil je gaan kopen?
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:00 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Mijn auto staat op mijn vaders naam verzekerd met ook hem als hoofdbestuurder. Zoveel rijd ik toch niet. De auto moet dan ook wel op zijn naam staan .
Scheelt al gauw een paar honderd euro per jaar maar mijn vader is wel aansprakelijk met zijn no-claim als ik in een ongeluk betrokken raak.
Het is dus fraude. Kijk daarmee uit...
pi_83768714
Mij werd ook aangeraden alles op m'n eigen naam te zetten. Kost wel wat extra maar je bouwt inderdaad die schadevrije jaren op. Is wel handig als je over aantal jaar een andere auto koopt, iets met korting meenemen?
pi_83768897
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:14 schreef Empathologica het volgende:
Mij werd ook aangeraden alles op m'n eigen naam te zetten. Kost wel wat extra maar je bouwt inderdaad die schadevrije jaren op. Is wel handig als je over aantal jaar een andere auto koopt, iets met korting meenemen?
Dat is waar, maar over een aantal jaar heb ik een vast loon en is autorijden sowieso beter te betalen voor me
  Admin woensdag 7 juli 2010 @ 16:18:50 #66
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83768920
Op eigen naam is inderdaad sterk aan te bevelen ivm het opbouwen van schadevrije jaren. Afgezien van het fraude-argument.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:24:59 #67
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_83769197
Je moet toch ooit beginnen met opbouwen van de schadevrije jaren. In het begin betaal je altijd meer, maar jaar na jaar wordt het wel goedkoper.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_83769346
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:18 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Dat is waar, maar over een aantal jaar heb ik een vast loon en is autorijden sowieso beter te betalen voor me
Wat maakt die paar tientjes nou uit?
Als je je verzekering niet kunt betalen, kun je ook geen auto betalen lijkt me
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:35:15 #69
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_83769607
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat maakt die paar tientjes nou uit?
Als je je verzekering niet kunt betalen, kun je ook geen auto betalen lijkt me
Nouja, ik snap het wel. 50 euro heeft een andere betekenis als je daar 1 dag voor moet werken of een uurtje of 2. Maargoed, je mag sowieso verwachten dat autorijden veel geld kost.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_83769631
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:35 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Nouja, ik snap het wel. 50 euro heeft een andere betekenis als je daar 1 dag voor moet werken of een uurtje of 2. Maargoed, je mag sowieso verwachten dat autorijden veel geld kost.
Idd, wacht maar tot je een keer gaat tanken. Doet dan pijn hoor, als je 50 euro veel geld vindt
pi_83769841
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:35 schreef Piles het volgende:

[..]

Idd, wacht maar tot je een keer gaat tanken. Doet dan pijn hoor, als je 50 euro veel geld vindt
Alsof ik nooit heb getankt. Zuinige auto uitkiezen scheelt heel erg .
  woensdag 7 juli 2010 @ 17:15:31 #72
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_83771333
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:35 schreef Piles het volgende:

[..]

Moet iedere week tanken helaas
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:19:30 #73
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83773162
Ik wil graag een Nissan Micra uit '96 tot '99.Had al wat kentekens van Autotrack ingevoerd op websites van verzekeraars en opzich viel het mee.Rond de ¤ 50-60,- per maand Ik denk ook dat op andermans naam zetten fraude is indd, als zo'n verzekeraar daar achter komt en je veroorzaakt een ongeluk heb je veel grotere shit.Zal het aankaarten met m'n komende solli gesprekken bij de onderhandelingen
  woensdag 7 juli 2010 @ 22:39:34 #74
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83785099
Diesel is trouwens bij een tweedhands al veel sneller goedkoper hoor. Ik denk dat je dan met een kleine 20.000 km op jaarbasis al goedkoper uitbent.
Gewoon voor de auto van je keuze eens alle cijfertjes onder elkaar zetten.
Maar bedenk wel dat de diesels van tegenwoordig wel heel fijne blokken zijn. Een ongeblazen sdi blokje in een 15 jaar oud golfje is al een stuk minder.

En niet op eigen naam verzekeren is gewoon dom. Het hoeft geeneens je eigen fout te zijn, maar als het mis gaat kun je wel de rest van je leven voor iemand anders werken...
  woensdag 7 juli 2010 @ 23:33:05 #75
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83788242
Ik vind beiden fijn rijden , maar diesel geeft toch nog wel mijn voorkeur

En ben trouwens helemaal gek op mijn lesauto omdat hij zo fijn reed en er super nieuw uitzag ( Audi A3) , elke keer als ik hem zie rijden mis ik hem toch weer
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_83788342
Ben er ook weer bij, dat autorijden went wel snel
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_83789360
Diesel rijdt wel lekker inderdaad. Altijd genoeg koppel, lekker schakellui rijden
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:01:14 #78
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83789716
Er zijn maar een paar dieselblokken waar ik echt blij van word, en als je eenmaal het vermogen van echte benzineblokken kent.
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:01:52 #79
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_83789748
Waarom rijdt een diesel beter? Ik vind mijn benzine bakkie juist heel fijn. Voel alles precies aan enzo
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:06:21 #80
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83789964
Ik vind dus dat benzine beter rijd. Lekker dat ding in de toeren jagen.

Diesel rijd gewoon heel anders. Véél meer koppel en dus kun je schakellui rijden. Dat ding bij goed 50 in z'n vijf zetten en dan in één moeite doortrekken naar de 150, dat werk.

Met diesel kun je naar verhluding minder fout doen en ik vind dus dat benzinerijden veel echter autorijden is.
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:07:17 #81
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83790009
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:01 schreef monsterd. het volgende:
Waarom rijdt een diesel beter? Ik vind mijn benzine bakkie juist heel fijn. Voel alles precies aan enzo
Omdat het meer kracht onderin zijn toeren heeft, dus je kunt 'luier' (met minder toeren) rijden en versnellen.
Bij een benzine moet je soms terugschakelen als je wilt gaan inhalen, terwijl een diesel dan genoeg kracht heeft.
pi_83790358
Wat is nu precies het verschil tussen benzine en diesel? Niemand kon me dat eigenlijk vertellen, alleen mijn neef kwam aan met dat je bij benzine later schakelt. Eh ik bedoel dus hoger toerental.
Wat mstr zegt is te technische haha Probeer het me te visualiseren maar iets te veel wijn op om het te snappen.
pi_83790461
Makkelijker dan mstr kan ik het echt niet uitleggen
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:18:08 #84
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83790483
Heel plat gezegd.
Diesel kracht onderin. Benzine bovenin.

Diesel meer koppel. Benzine meer vermogen.
pi_83790811
Zo vannochtend mijn rijbewijs opgehaald. Meteen lekker stukkie gereden. Eerst in de buurt gereden daarna nog ff ergens verder weg langs bij iemand. Iets van 300 kilometer gereden en hopelijk geen boetes

heb wel meteen kennis gemaakt met het enorme aantal dwazen op de weg, best erg eigenlijk
pi_83791006
De eerste keer dat ik reed, reed ik echt super voorzichtig en alle regeltjes volgen enzo
Nu niet meer
pi_83791158
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:30 schreef Irritatie100 het volgende:
De eerste keer dat ik reed, reed ik echt super voorzichtig en alle regeltjes volgen enzo
Nu niet meer
om 1 of andere reden schijt ik bagger dat ik boetes heb gereden. Maar dat lijkt me heel stug want ik heb eigenlijk alleen maar op de rechterbaan gereden en ben continu ingehaald

Rustig beginnen, de rest komt vanzelf wel
pi_83791255
Ach, het zal wel meevallen, ik heb een paar maanden geleden na 2 jaar rijbewijs m'n eerste boete binnengekregen. 105 op de A12
Best een wonder dat het nog zo lang geduurd heeft en dat ie dan ook zo laag is
pi_83791344
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, het zal wel meevallen, ik heb een paar maanden geleden na 2 jaar rijbewijs m'n eerste boete binnengekregen. 105 op de A12
Ach en anders meteen een wijze les geleerd, beter opletten waar je te hard rijdt
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:41:06 #90
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_83791381
quote:
en nu heb je een boete van 20 euro?

Heftig!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_83791405
Het stomme was dat ik die boete kreeg in de trajectcontrole op de A12 en die trajectcontroles staan altijd met enorme borden aangegeven
Maar ja, het was 's nachts dus er reed niemand
pi_83791428
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:41 schreef monsterd. het volgende:

[..]

en nu heb je een boete van 20 euro?

Heftig!
27 zelfs!
administratiekosten
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:43:29 #93
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_83791463
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:42 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

27 zelfs!
administratiekosten

zozo, vraag me dan altijd af hoeveel kosten de overheid maakt om die boete dan mogelijk te maken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_83791509
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:43 schreef monsterd. het volgende:

[..]

zozo, vraag me dan altijd af hoeveel kosten de overheid maakt om die boete dan mogelijk te maken.
6 euro blijkbaar
Maar ja, die kosten slaan sowieso nergens op. Als je 2 boetes tegelijk krijgt dan moet je ook 2 keer die 6 euro betalen
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:46:39 #95
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_83791574
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:44 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

6 euro blijkbaar
Maar ja, die kosten slaan sowieso nergens op. Als je 2 boetes tegelijk krijgt dan moet je ook 2 keer die 6 euro betalen
Achja, het geld moet toch ergens vandaan komen
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:55:18 #96
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83791825
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:15 schreef Empathologica het volgende:
Wat is nu precies het verschil tussen benzine en diesel? Niemand kon me dat eigenlijk vertellen, alleen mijn neef kwam aan met dat je bij benzine later schakelt. Eh ik bedoel dus hoger toerental.
Wat mstr zegt is te technische haha Probeer het me te visualiseren maar iets te veel wijn op om het te snappen.
Bij een benzine moet je meer toeren maken om lekker te kunnen rijden en op te kunnen trekken.
Bij een diesel kun je veel minder toeren maken, dus minder herrie, trillingen en verbruik.

Dat is de meest simpele manier om het uit te leggen.
  donderdag 8 juli 2010 @ 00:56:08 #97
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83791856
quote:
Ach, ik had er 3 in 3 weken tijd, allemaal trajectcontroles.
3 Keer 4 km/u te hard.
pi_83791902
Kzou wel een lekkere diesel willen .. Maarja die wegenbelasting
pi_83797089
ik rij tegenwoordig 110 km per dag, en dan is een turbodiesel best lekker. De eerste keer gaf ik flink gas, en dacht "is dat nou alles, dat valt tegROAAARRR en toen ging de turbo meedoen Als je een beetje vlot schakelt trekt zo'n bak behoorlijk snel op.
...
  donderdag 8 juli 2010 @ 10:21:28 #100
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83797307
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:56 schreef mstr het volgende:

[..]

Ach, ik had er 3 in 3 weken tijd, allemaal trajectcontroles.
3 Keer 4 km/u te hard.
Dat ze echt serieus zulke boetes versturen.Waarom niet pas vanaf 10 km te hard versturen? Maar ja..dan lopen ze toch een flinke melkkoe mis natuurlijk.Stelletje fuckers
pi_83797340
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:21 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat ze echt serieus zulke boetes versturen.Waarom niet pas vanaf 10 km te hard versturen? Maar ja..dan lopen ze toch een flinke melkkoe mis natuurlijk.Stelletje fuckers
Misschien omdat iedereen dan standaard 10 km te hard gaat rijden

En er gaat al correctie vanaf + afwijking in je teller, dus voor je een boete krijgt rijd je wel 10 te hard
  donderdag 8 juli 2010 @ 10:26:27 #102
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83797431
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Misschien omdat iedereen dan standaard 10 km te hard gaat rijden

En er gaat al correctie vanaf + afwijking in je teller, dus voor je een boete krijgt rijd je wel 10 te hard
Oooh ja,dat is waar! Was ik nou degene die elke week naar Wegmisbruikers zat te kijken
Dus eigenlijk kan je overal wel 10 km te hard,want met alle correcties eraf,blijft er niks boeiends meer over
pi_83797456
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:26 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oooh ja,dat is waar! Was ik nou degene die elke week naar Wegmisbruikers zat te kijken
Dus eigenlijk kan je overal wel 10 km te hard,want met alle correcties eraf,blijft er niks boeiends meer over
10 is misschien wat op het randje, wettelijke correctie is 5 geloof ik. De rest hangt af van de nauwkeurigheid van je meter
Ik reed laatst 80 op de teller, was 73 op zo'n matrixbord langs de weg
  donderdag 8 juli 2010 @ 11:40:14 #104
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83799972
Hoeveel moest je eigenlijk betalen voor die drie keer 4 km te hard?
pi_83800197
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:40 schreef Purdey het volgende:
Hoeveel moest je eigenlijk betalen voor die drie keer 4 km te hard?
http://www.om.nl/onderwer(...)en/snelheid/bereken/
Kun je het zelf berekenen. Zie daar ook dat de correctie soms maar 3 is
pi_83800302
Mijn rijbewijs vandaag opgehaald!

Ik kreeg 2 dagen geleden een boete van 35 euro omdat ik midden in de nacht (1 uur) 8 kilometer te hard reed

Er was geen fuck op de weg, laat me dan op zn minst 10 kilometer harder rijden
lol?
pi_83800634
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:34 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

om 1 of andere reden schijt ik bagger dat ik boetes heb gereden. Maar dat lijkt me heel stug want ik heb eigenlijk alleen maar op de rechterbaan gereden en ben continu ingehaald

Rustig beginnen, de rest komt vanzelf wel
Wtf. Denk je dat ze in Nederland op elke straathoek staan te flitsen ofzo?

Ik heb dit jaar al meer dan 50.000km gereden en sta nog op 0 euro. En ik rij écht niet rustig en écht niet volgens de regeltjes

Gewoon een beetje tactisch rijden en goed opletten en er gebeurt je niets.
pi_83800645
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:46 schreef Nass het volgende:

Ik kreeg 2 dagen geleden een boete van 35 euro omdat ik midden in de nacht (1 uur) 8 kilometer te hard reed

Zonder rijbewijs, jammer dat ze je niet aanhielden idioot
pi_83800753
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:54 schreef Piles het volgende:

[..]

Zonder rijbewijs, jammer dat ze je niet aanhielden idioot
Ja, want je rijdt slechter zonder rijbewijs ?
Het was een flitspaar verder.
lol?
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:04:26 #110
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83801068
Is het trouwens niet wat veel dat een autodealer/handelaar 295,- rekent voor rijklaarmaakkosten?!
  Admin donderdag 8 juli 2010 @ 12:08:27 #111
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83801262
Da's op zich een redelijk tarief, maar je kunt altijd nog proberen er wat af te lullen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_83801485
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:57 schreef Nass het volgende:
Wat dacht je van onverzekerd
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:08 schreef Breuls het volgende:
Da's op zich een redelijk tarief, maar je kunt altijd nog proberen er wat af te lullen.
Idd, en vraag dat ze 'm volgetankt afleveren bijvoorbeeld
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:15:08 #113
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83803625
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:46 schreef Nass het volgende:

Niet slim om te rijden , als je officeel je rijbewijs nog niet binnen hebt
Als je een een ongeluk veroorzaakt ben je mooi de luk
pi_83804124
Ik heb geen rijklaarmaakkosten hoeven te betalen, zat een volle tank in en ze hadden hem ff gestofzuigd voor me Vrouwelijke charmes enzo.
pi_83804465
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:26 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb geen rijklaarmaakkosten hoeven te betalen, zat een volle tank in en ze hadden hem ff gestofzuigd voor me Vrouwelijke charmes enzo.
Of je hebt de hoofdprijs betaald
pi_83805205
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wtf. Denk je dat ze in Nederland op elke straathoek staan te flitsen ofzo?

Ik heb dit jaar al meer dan 50.000km gereden en sta nog op 0 euro. En ik rij écht niet rustig en écht niet volgens de regeltjes

Gewoon een beetje tactisch rijden en goed opletten en er gebeurt je niets.
Nee, gewoon slechte ervaringen meegekregen van m'n broer Vandaag weer lekker stuk geknald zonder continu "bang" te zijn voor boetes. Wat is autorijden toch leuk!!!
pi_83805765
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:15 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Maar goed dat ik dan geen ongeluk heb veroorzaakt in de tussentijd. Ik rij trouwens al 2 maanden zwart
lol?
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:25:35 #118
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83806692
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:26 schreef Empathologica het volgende:
Ah,de vrouwelijke charme..Dus toch m'n blousje maar wat verder openknopen, en dan verdwijnen de rijklaarmaakkosten als sneeuw voor de zon? Ik vind het een goede tip
pi_83806795
Net even snel een Internationale rijbewijs gehaald, 15 euries. Wordt leuk in Amerika!
lol?
pi_83808258
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:15 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Eigenlijk vraag ik me dat af. Officieel gezien ben je verzekerd als je ten tijde van het ongeluk over een rijbewijs beschikt. Ik had mijn rijbewijs vrijdag 2 juli aangevraagd en toen ik deze gister ophaalde stond die datum er ook op (2 juli). Dus stel dat je alleen materiële schade hebt en je vult het formulier in kan je achteraf toch bewijzen dat je je rijbewijs op dat tijdstip al had. Alleen als de politie erbij komt gaat het lastiger worden
pi_83808499
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:28 schreef Nass het volgende:
Net even snel een Internationale rijbewijs gehaald, 15 euries. Wordt leuk in Amerika!
Ga je een auto huren?

Dat lukt je echt niet hoor, als je net je rijbewijs hebt.
pi_83809984
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:05 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ga je een auto huren?

Dat lukt je echt niet hoor, als je net je rijbewijs hebt.
Ik verblijf bij mn familie, daar staan 7/8 auto's buiten. Komt goed
lol?
pi_83817108
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:03 schreef Nass het volgende:

[..]

Maar goed dat ik dan geen ongeluk heb veroorzaakt in de tussentijd. Ik rij trouwens al 2 maanden zwart
Familie van Turquaz?
pi_83822453
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:04 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Familie van Turquaz?
Wat is een Turquaz? Ik ben geen turk

Wat maakt het nou precies uit, ik hou van rijden, en ik heb gewoon geen geduld
lol?
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:08:26 #125
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83827295
Whoehoe mocht vanavond heen rijden naar een verjaardag! M'n pa blijft 'tips' geven, teminste, hij schreeuwt ze mijn oor in.En een keer presteerde hij het aan m'n mee te draaien in een bocht En een of andere idioot (zijn geen andere woorden voor..) soorteerde met een bestelbus+aanhangwagen voor, voor rechtdoor.Ik stond voor links, en toen het licht naar groen ging begon hij ineens enorm te claxoneren om mij daarna af te snijden.Kon ik gewoon vol op m'n remmen..Anyway, iedereen leeft nog en ik heb weer mogen rijden
pi_83827344
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:08 schreef Purdey het volgende:
En een keer presteerde hij het aan m'n mee te draaien in een bocht
Aan je .... arm?
Ik had 'm er ter plekke uitgezet
pi_83827349
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:08 schreef Purdey het volgende:
Whoehoe mocht vanavond heen rijden naar een verjaardag! M'n pa blijft 'tips' geven, teminste, hij schreeuwt ze mijn oor in.En een keer presteerde hij het aan m'n mee te draaien in een bocht En een of andere idioot (zijn geen andere woorden voor..) soorteerde met een bestelbus+aanhangwagen voor, voor rechtdoor.Ik stond voor links, en toen het licht naar groen ging begon hij ineens enorm te claxoneren om mij daarna af te snijden.Kon ik gewoon vol op m'n remmen..Anyway, iedereen leeft nog en ik heb weer mogen rijden
Zo blijkt maar weer wat voor mongolen er rondrijden hier in Nederland
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:19:28 #128
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83828008
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Aan je .... arm?
Ik had 'm er ter plekke uitgezet
Aan het stuur..Ik heb hem ook vriendelijk tot zeer dringend verzocht dat nóóit meer te doen! En ook na elke vorm van commentaar zeggen: 'je rijdt niet slecht hoor, ik geef je gewoon tips ' Tuuuurlijk, heb ik ook echt nodig, not! Het vertrouwen moet nog groeien.Vond de auto trouwens al een stuk beter rijden, zoiets went echt snel.Vooral ook fijn dat ie niet zo snel afslaat, m'n lesauto sloeg elke les minimaal 1 keer af..

[ Bericht 0% gewijzigd door Purdey op 09-07-2010 09:21:35 ]
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:30:02 #129
136730 PiRANiA
pi_83828902
Vandaag heb ik een slipcursus gedaan. Hoewel het warm was, is dat wel een aanrader, zeker als je al wat ervaring hebt.

Het is zeker iets unieks om mee te maken .
pi_83832369
Ik heb vandaag het stomste gedaan wat een autobezitter kan overkomen: mijn auto afsluiten, en de sleutel in het contactslot laten zitten. Eerst de wegenwacht gebeld: ik was geen lid. Daar had de telefoniste een oplossing voor: je kan lid worden, kost wel ¤200,-. Want ja, ik had al een probleem. Dat ging ik dus niet doen.

Volgende poging: 0900-TUIG. Verkeerspolitie aan de lijn: Tsja, kunnen wij niks aan doen. Kunt u niet de ANWB bellen? Oh, u bent geen lid. Ach u kunt altijd uw ruit ingooien. En de garages in de omgeving waren gesloten. Dan maar m'n collega's lief aankijken om "even" naar Zutphen en terug naar Arnhem te rijden.

Normaal booit het me niet zo of m'n auto ergens staat, maar hij stond buiten de poort van school, en mijn sleutel is groen en erg zichtbaar van buitenaf. Plus dat m'n tas met Macbook erin lag.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:25:16 #131
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83837964
Oeh WhiteJoker, dus gelukkig nog goedgekomen Ik denk dat het iedereen weleens zal overkomen in zijn leven als autobestuurder..Wel lullig trouwens dat de politie niks deed.Die stonden drie weken geleden hier met drie man een buuvrouw te helpen die hetzelfde had gedaan als jij

Merkte trouwens gister weer dat ik telkens faal in het afsluiten van de auto.Uiteindelijk moest m'n vader zeggen dat de sleutel uit het contact moest en dat ik de handrem er nog op moest zetten..Het is me gewoon niet aangeleerd als zijnde een gewoonte.Ik stapte hier voor de deur toen de motor draaide, en als ik van leerling wisselde hoefde ik ook niks te doen.

Edit: Wat ik me nu eigenlijk bedenk WhiteJoker..Hoe kun je je auto afsluiten als je sleutels in het contact zitten?
  Admin vrijdag 9 juli 2010 @ 09:32:59 #132
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83838150
Die routine heb ik wel; handrem erop, deur dicht. Ik vergeet alleen vaak het licht, maar gelukkig gaat m'n auto piepen zodat ik het alsnog doe.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:37:17 #133
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83838253
Achteraf stond ook m'n tas nog achterin in het zicht..Gelukkig stond de auto in dé kakwijk van Rotterdam
Ik moet mezelf die routine ook echt aan gaan leren.Sleutel, handrem, licht, deur op slot.
  Admin vrijdag 9 juli 2010 @ 09:39:19 #134
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83838297
Oh, en ramen dicht. Daar denk ik wel altijd aan, maar pas nadat ik de sleutel eruit heb gehaald en ze zijn elektrisch, dus dan moet die sleutel er weer in.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_83838373
Alles met afsluiten gaat bij mij nu zo automatisch dat ik me soms afvraag of de radio uit en de deur op slot is
pi_83838511
Ik dacht eerst dat de deur aan de bestuurderskant alleen met sleutel dicht kon, dus ik dacht van gebeurt mij dus nooit dat ik de sleutels er in laat. Dus papa was wat aan het fixen, ik gooi m'n sleutels op de stoel en zeg er bij; sluit je hem af? Komt ie terug zonder sleutels... Blijkbaar als je knopje indrukt en het hendeltje van de deur omhoog houdt kan je de deur wel op slot dichtgooien.
pi_83838521
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:25 schreef Purdey het volgende:

Edit: Wat ik me nu eigenlijk bedenk WhiteJoker..Hoe kun je je auto afsluiten als je sleutels in het contact zitten?
Oudere auto's kun je zo de deur dichtgooien, als je het deurslot hebt ingedrukt. Bij nieuwe gaat alles elektrisch.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:37:49 #138
62419 CherryLips
chocoholic
pi_83840143
quote:
Oeh WhiteJoker, dus gelukkig nog goedgekomen Ik denk dat het iedereen weleens zal overkomen in zijn leven als autobestuurder..Wel lullig trouwens dat de politie niks deed.Die stonden drie weken geleden hier met drie man een buuvrouw te helpen die hetzelfde had gedaan als jij

Merkte trouwens gister weer dat ik telkens faal in het afsluiten van de auto.Uiteindelijk moest m'n vader zeggen dat de sleutel uit het contact moest en dat ik de handrem er nog op moest zetten..Het is me gewoon niet aangeleerd als zijnde een gewoonte.Ik stapte hier voor de deur toen de motor draaide, en als ik van leerling wisselde hoefde ik ook niks te doen.

Dat wordt hier ook nog lastig, aangezien ik de auto niet op slot hoef te doen want m'n vader moet hem in de garage zetten (zo'n garage onder het huis, heel smal, achteruit erin, dat mag hij doen).
Tap tap tap
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:50:33 #139
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83840640
quote:

Bij ons was het standaard dat als je van leerling verwisselde dat je gewoon net deed of je je auto echt parkeerde zodat je het min of meer aangeleerd kreeg
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:57:44 #140
62419 CherryLips
chocoholic
pi_83840952
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:50 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Bij ons was het standaard dat als je van leerling verwisselde dat je gewoon net deed of je je auto echt parkeerde zodat je het min of meer aangeleerd kreeg
Ja, bij mij ook . Daarom heb ik nu steeds ruzie met m'n vader, want hij parkeert de auto zonder handrem en in de één, en ik zet hem op de handrem en in z'n vrij. Dus hij loopt steeds te klooien als hij de auto binnen moet zetten . Is allemaal heel raar van mij natuurlijk, dat ik de auto zo neerzet. Volgens hem dan. Alsof ik het zelf zo heb verzonnen . Maar dat gaat nu automatisch, alleen de lampen moet ik niet vergeten.
Tap tap tap
pi_83841162
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, bij mij ook . Daarom heb ik nu steeds ruzie met m'n vader, want hij parkeert de auto zonder handrem en in de één, en ik zet hem op de handrem en in z'n vrij. Dus hij loopt steeds te klooien als hij de auto binnen moet zetten . Is allemaal heel raar van mij natuurlijk, dat ik de auto zo neerzet. Volgens hem dan. Alsof ik het zelf zo heb verzonnen . Maar dat gaat nu automatisch, alleen de lampen moet ik niet vergeten.
Hier hetzelfde
Alleen in z'n 1 zetten is niet verstandig, kun je 'm beter in 3 zetten Als je auto gaat rijden kan ie starten in z'n 1
pi_83842017
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:02 schreef Piles het volgende:

[..]

Hier hetzelfde
Alleen in z'n 1 zetten is niet verstandig, kun je 'm beter in 3 zetten Als je auto gaat rijden kan ie starten in z'n 1
Hij gaat niet rijden in de 1. Dus onzin wat je nu zegt.
pi_83842352
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hij gaat niet rijden in de 1. Dus onzin wat je nu zegt.
Ook niet als je 'm een goeie duw geeft? Ik dacht dat jaren geleden gehoord te hebben
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:39:19 #144
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83846019
Achteraf had het wel fijn geweest als daar iets meer aandacht was besteed bij rijles.Nu heb ik sowieso een hele lijst momenteel van wat er fout ging, wat mij schandalig veel rijlessen heeft opgeleverd.Maar gebeurd is gebeurd..

Net weer twee afwijzingen voor sollicitaties, en op die ene had ik min of meer echt gerekend, dus m'n eigen autootje is weer een stukje de toekomst ingeschoven
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:27:43 #145
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83847896
Hij zal alleen een flinke stap voorwaarts maken. Maar starten en wegrijden is onmogelijk.
pi_83848097
Ik had tijdens m'n rijlessen vaak dat ik even ergens langs de kant moest stoppen zodat m'n instructeur iets uit kon leggen ofzo en dan was het altijd: neutraal, handrem erop!
Wat ik trouwens nooit gedaan heb tijdens m'n lessen is rijden met de cruise control. Toen ik dat in m'n vader's auto voor het eerst gebruikte vond ik het heel erg vreemd, maar nu vind ik het heerlijk en gebruik ik het zo veel mogelijk.
pi_83848276
Ik vind cruisecontrol echt extreem kut. Alleen snachts wil ik het nog wel eens gebruiken.
pi_83851895
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat ik trouwens nooit gedaan heb tijdens m'n lessen is rijden met de cruise control. Toen ik dat in m'n vader's auto voor het eerst gebruikte vond ik het heel erg vreemd, maar nu vind ik het heerlijk en gebruik ik het zo veel mogelijk.
Ik heb het wel geleerd, maar heel even. Tijdens rijles vond ik het niet echt super (ben je te onzeker voor denk ik), maar je moest wel ff gebruikt hebben, zodat het niet nieuw is

Nu mis ik het wel eigenlijk, voor de lange afstanden (zeker 's nachts).
pi_83852031
Wat voor auto rijden jullie allemaal trouwens?
pi_83852064
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:07 schreef kikoooooo het volgende:
Skoda Felicia
Oude bak, maar nog best luxe voor toen En bovenal: hij rijdt heerlijk
pi_83852085
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:08 schreef Piles het volgende:

[..]

Skoda Felicia
Oude bak, maar nog best luxe voor toen
Zo'n gele pickup?
pi_83852109
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:07 schreef kikoooooo het volgende:
Citroën AX . Wel op zoek naar een wat ruimere/stillere auto
pi_83852152
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Jij ook al? 's Pap doet dat ook altijd en vond dat ontzettend kut als ik hem op de handrem zette. Iets met in de winter vastvriezen. Nouja, het was nog zomer toen ik m'n rijbewijs haalde....

En ik heb een Opel corsa, een zwarte (en nu bruin door het zand )
pi_83852154
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:08 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Zo'n gele pickup?
Wist niet dat ie als pickup bestond
Maar nee, zoiets:

Maar dan met sportvelgen
pi_83852208
Golf 4 Cabrio

Is er geen "Show hier je auto" topic?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:24:05 #156
136730 PiRANiA
pi_83852528

Zo één, van mijn pa .
pi_83852717
Net terug van eerste stukje rijden met rijbewijs, in m'n eentje met m'n moeders auto. Wat is dat wennen zeg! Koppeling, gas en rempedalen zijn veel minder gevoelig.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:35:08 #158
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_83852886
Heerlijk:
Bij mijn auto gaan de lichten automatisch aan bij contact (ik rij ook overdag met verlichting) en ik kan mijn deuren niet vergrendelen zonder de sleutel te gebruiken
pi_83853239

Van m'n vader De 2.0-versie en ook andere velgen, wel deze kleur

Van m'n moeder, de 1.5. Zelfde kleur, maar ook andere velgen

Eigen auto: niet aanwezig
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:48:56 #160
62419 CherryLips
chocoholic
pi_83853380
Tap tap tap
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:54:56 #161
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_83853935
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:04 schreef Purdey het volgende:
Is het trouwens niet wat veel dat een autodealer/handelaar 295,- rekent voor rijklaarmaakkosten?!
Rijklaar maken van een 2e hands auto? Kan dat ding nu niet rijden dan?
Voor een nieuwe kan ik het me voorstellen, was er afhalen, op kenteken zetten enz......
Maar een 2e hands is toch gewoon gebruiksklaar?

Dus ja, ik vind het veel.
pi_83853986
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:57 schreef Nass het volgende:

[..]

Je bent niet verzekerd zonder rijbewijs.
Als er wat gebeurt weet je de rest van je leven waar je voor werkt.
pi_83854093
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:30 schreef PiRANiA het volgende:
Vandaag heb ik een slipcursus gedaan. Hoewel het warm was, is dat wel een aanrader, zeker als je al wat ervaring hebt.

Het is zeker iets unieks om mee te maken .
Slipcursus is leuk!!!!!!
En leerzaam maar dat terzijde.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:02:55 #165
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83856380
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Voor een nieuwe kan ik het me voorstellen, was er afhalen, op kenteken zetten enz......

Ik vind het ook best veel.Wat doen ze nu helemaal? Misschien wassen, stofzuigen, tank benzine.Als je met zo'n auto naar de wasstraat/tankstation gaat ben je 1/5 minder kwijt..Zeker met mijn budget, zo'n 2000/2500,- is het een aanslag :}
pi_83856619
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:02 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik vind het ook best veel.Wat doen ze nu helemaal? Misschien wassen, stofzuigen, tank benzine.Als je met zo'n auto naar de wasstraat/tankstation gaat ben je 1/5 minder kwijt..Zeker met mijn budget, zo'n 2000/2500,- is het een aanslag :}
Welicht wat reperaties nog? Ik zou trouwens niet 2000 euro betalen voor een micra uit 94 hoor! Of gaat het om een andere auto nu?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:10:15 #167
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83856623
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Word vaak wel gerekend hoor. Even snel een klein beurtje beetje verse olie enzo, beetje benzine en even geheel nalopen.
Overschrijivingskosten zitten er ook vaak bij in.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:11:54 #168
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83856661
Ow ja, ik rijd zo'n zeecontainer.

pi_83856824
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:11 schreef JJH het volgende:
Ow ja, ik rijd zo'n zeecontainer.

[ afbeelding ]
740 of 940? Met de 2.3 liter?
pi_83856872
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:02 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze de auto al schoon hebben gemaakt vóór ie de verkoop in ging, dat hoeft dan toch niet meer?
En wedden dat de tank niet vol zit bij aflevering?
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:10 schreef JJH het volgende:

[..]

Word vaak wel gerekend hoor. Even snel een klein beurtje beetje verse olie enzo, beetje benzine en even geheel nalopen.
Overschrijivingskosten zitten er ook vaak bij in.
Klein beurtje (als het al gebeurt) en een beetje benzine zijn de kosten niet.
En hoezo de auto geheel nalopen? Ze verkopen toch een goede auto? Of twijfelen ze aan hun eigen handel?
Lijkt mij niet het risico van de klant.
pi_83857112
Honda civic coupe hier
Ik hou niet van hatchbacks, sterker nog, ik vind ze afschuwlijk. Het liefst zou ik een Sedan willen, maar een coupe komt er aardig in de buurt. Verder is het geen hoekig blik ding
lol?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:32:27 #172
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83857297
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

740 of 940? Met de 2.3 liter?
940, met de 2,3 liter. Lekker onverwoestbaar die oude 'rooie' blokken.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze de auto al schoon hebben gemaakt vóór ie de verkoop in ging, dat hoeft dan toch niet meer?
En wedden dat de tank niet vol zit bij aflevering?
[..]

Klein beurtje (als het al gebeurt) en een beetje benzine zijn de kosten niet.
En hoezo de auto geheel nalopen? Ze verkopen toch een goede auto? Of twijfelen ze aan hun eigen handel?
Lijkt mij niet het risico van de klant.
Dan zeg je bij de koop er bij dat je hem zonder afleverbeurtje wilt. Simpel
Ik denk trouwens dat als de handelaar 300,- meer zou vragen zonder beurtje ik je niet zou horen.
En het geeft een beetje ruimte om te onderhandelen.
pi_83857754
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:

[..]

940, met de 2,3 liter. Lekker onverwoestbaar die oude 'rooie' blokken.

Die gaan echt lang mee ja
pi_83858063
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:Dan zeg je bij de koop er bij dat je hem zonder afleverbeurtje wilt. Simpel
Precies, scheelt een hoop geld. Voor veel minder doe je het zelf of laat je het doen door een kennis.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:

Ik denk trouwens dat als de handelaar 300,- meer zou vragen zonder beurtje ik je niet zou horen.
En het geeft een beetje ruimte om te onderhandelen.
Dat denk je verkeerd.
En onderhandelingsruimte heb je al, zit echt wel bij de vraagprijs in.

edit: Foei vannelle, wel de hele post quoten en niet alleen hetgeen waar je het niet mee eens bent. Positief zijn mag gewoon!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 18:27:09 #175
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83859059
@House: Nee, het gaat niet om die Micra Zag ergens bij een handelaar in Rotterdam een leuk karretje, maar die rekende dus 295,- voor rijklaarmaakkosten.En dat terwijl de auto 999,- kost

Beetje olie, benzine en wat nalopen, wat inderdaad raar is als het hun eigen handel betreft.Dat kan toch ook makkelijk voor 150,- ? Er staat ergens bijvoorbeeld een Nissan Micra uit '99 bij een offciële merkdealer notabene en daar zit een deuk in de achterkant, daar kan mijn hele hoofd in.Dat benoemt hij niet eens op de website.Met ruim 1,5 ton op de teller, en dan nog 2000,- vragen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 18:34:36 #176
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83859229
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:48 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Een Nissan Note is een soort slagschip Kun je daar een beetje mee overweg?
pi_83859254
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:34 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nissan Note is niet zo groot.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 18:38:02 #178
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83859312
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:35 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Nissan Note is niet zo groot.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, jij zult geen problemen ondervinden met de sint dit jaar
Vond 'm op de plaatjes op google best groot aandoen, maar dat kan schijn zijn
pi_83859361
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:38 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nou, jij zult geen problemen ondervinden met de sint dit jaar
Vond 'm op de plaatjes op google best groot aandoen, maar dat kan schijn zijn
Hij is 4,1 meter. Dat is net iets korter dan een Opel Astra uit 2000 . Dus vrij gemiddeld formaat auto.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 18:41:44 #180
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83859382
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:40 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Hij is 4,1 meter. Dat is net iets korter dan een Opel Astra uit 2000 . Dus vrij gemiddeld formaat auto.
Je lijkt wel een wandelende wiki
pi_83859439
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:41 schreef Purdey het volgende:

[..]

Je lijkt wel een wandelende wiki
Heb zo mijn databases . Maar ben ook geïnteresseerd in auto's. Ga niet voor niets de opleiding motorvoertuigentechniek doen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 18:59:03 #182
62419 CherryLips
chocoholic
pi_83859836
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:34 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nergens last van, hij is niet veel groter dan de Toyota Auris waarin ik leste. Denk ik .
Tap tap tap
pi_83860029
Ik ging even met mijn moeder rijden en ze had een andere handeling dan ik.
Stel je rijdt 45km in z'n 3 en je komt een rood stoplicht tegen.
Mijn moeder remt dan af, stopt met remmen, gaat terug in z'n 2, remt af, stopt met remmen en gaat terug in z'n 1.
Ik rijd door in z'n 3 en rem geleidelijk af en bij stilstand ga ik terug in z'n 1.
De methode van m'n moeder heet afremmen op de motor, alleen heb ik dit helemaal niet geleerd.
Is haar methode nou achterhaald of heb ik het niet goed geleerd?
pi_83860324
Ik doe dat ook zo hoor, volgens mij wordt het ook eigenlijk altijd wel zo aangeleerd (hoe jij het doet dus )
pi_83860389
Oke, gelukkig. Ik heb ook nog even wat zitten google'n.
Het Nieuwe Rijden: "Ziet u dat u snelheid moet minderen of moet stoppen voor een verkeerslicht, laat dan tijdig gas los, ontkoppel niet en laat de auto in de versnelling van dat moment uitrollen."
Dus ik ga even mijn ouders een lesje nieuwe rijden leren. :p
pi_83860448
'Rijd bij 80 kilometer per uur in de vijfde versnelling, en rijd bij 50 kilometer per uur in z'n 4'

Dit vind ik wel weer zoiets, 50 in z'n 4 mocht ik van m'n rijinstructeur niet omdat dan de kans groot was dat ik geneigd was 60 te rijden ipv 50. In mijn auto zou het wel kunnen, draait ie wel weinig toeren maar trekt ie wel. In 's pap z'n auto zal het denk ik kut worden, daar rij ik 80 in z'n 4.
pi_83860511
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:22 schreef Empathologica het volgende:
'Rijd bij 80 kilometer per uur in de vijfde versnelling, en rijd bij 50 kilometer per uur in z'n 4'

Dit vind ik wel weer zoiets, 50 in z'n 4 mocht ik van m'n rijinstructeur niet omdat dan de kans groot was dat ik geneigd was 60 te rijden ipv 50. In mijn auto zou het wel kunnen, draait ie wel weinig toeren maar trekt ie wel. In 's pap z'n auto zal het denk ik kut worden, daar rij ik 80 in z'n 4.
Rij je 50 in z'n 3 dan
Ik rij 60 in z'n 5
pi_83860569
Uh ja, zo vreemd is dat niet volgens mij. Zo is het mij aangeleerd, niet per se van 50 moet in 3 en 80 in 5, maar ik kijk beetje naar hoe de toerenteller staat. Bij m'n lesauto (Nisssan qashqai ofzo) was 80 in z'n 5, bij mijn auto doe ik dat ook maar 's pap z'n Ford focus niet.
pi_83860582
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:22 schreef Empathologica het volgende:

Als 50 max is denk ik dat ik wel in z'n 3 wil rijden aangezien je meestal toch niet constant 50 kan rijden. Stel je rijdt minimaal 50, dan doe ik automatisch naar z'n 4.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Rij je 50 in z'n 3 dan
Ik rij 60 in z'n 5
Je wil toch ook beetje snel kunnen optrekken? Maar opzich is het wel goed zo snel mogelijk omhoog schakelen, maar 60 is wel beetje overdreven imo.
pi_83863045
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:28 schreef FastFox91 het volgende:
Je wil toch ook beetje snel kunnen optrekken? Maar opzich is het wel goed zo snel mogelijk omhoog schakelen, maar 60 is wel beetje overdreven imo.
Ja, bij optrekken naar 80 of 100+ schakel ik niet bij 60 naar 5 nee, maar als ik een eind 60 moet rijden, doe ik dat in z'n 5 (als de motor warm is)
pi_83863448
Maakt ie dan niet erg weinig toeren?
pi_83863533
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 20:52 schreef Empathologica het volgende:
Tussen 1000 en 1500 ofzo gok ik. Lekker rustig
pi_83863643
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 20:52 schreef Empathologica het volgende:
Kan mijn AX ook wel hebben hoor . Weet alleen niet hoeveel toeren die doet, geen toerenteller
pi_83864314
Snel doorschakelen doe ik ook, lekker zuinig! Tenzij er momenten zijn dat er snelheid gemaakt moet worden, dan gebruik ik ook wel wat meer toeren
pi_83864408
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Snel doorschakelen doe ik ook, lekker zuinig! Tenzij er momenten zijn dat er snelheid gemaakt moet worden, dan gebruik ik ook wel wat meer toeren
Bij mij ligt het aan mijn bui . Jaag meestal wel lekker door.
pi_83864533
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Rij je 50 in z'n 3 dan
Ik rij 60 in z'n 5
Dat rijdt toch voor geen meter man? In geen enkele auto imo.
pi_83864671
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat rijdt toch voor geen meter man? In geen enkele auto imo.
Jawel hoor, anders zou ik het niet doen hè.
pi_83868456
ik vind dit geloof ik wel een leuke topicserie en de TT slaat wel op mij. Eind januari mijn rijbewijs gehaald, in juni geslaagd voor mijn examen en nu rijd ik al 2,5 week elke dag naar mijn werk toe. 80 km per dag in totaal
  zaterdag 10 juli 2010 @ 14:51:44 #199
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83882884
Ik rijd momenteel in dit:

Teminste, daar mag ik, als ik héél lief kijk in rijden.En qua schoonheid van de auto zeg ik: 'Ach, het rijd.'
Het is overigens ook deze kleur, waarvan ik altijd zeg dat het paars is, netals mijn instructeur 'vroeger'.
'Stop maar rechts, naast die paarse auto.' Ik hoorde m'n vader binnen vloeken..'De auto is BLAUW!'
  Admin zaterdag 10 juli 2010 @ 15:07:41 #200
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83883254
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Puala het volgende:
Eind januari mijn rijbewijs gehaald, in juni geslaagd voor mijn examen
Dat is dan een ander examen dan je rijexamen?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_83883615
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 15:07 schreef Breuls het volgende:

[..]

Dat is dan een ander examen dan je rijexamen?
Ja, mijn schoolexamen bedoel ik daarmee
  zaterdag 10 juli 2010 @ 16:49:02 #202
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83885724
Hier rijd ik in de auto van mij ouders :

Moest wel even wennen in het begin met de stationwagen qua lengte.
In de auto van mij pa van het werk rijd ik niet in
pi_83887852
Ik rij in deze 2 (Golf en Ibiza)

zaterdag 10 juli 2010 @ 18:55:38 #204
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83889604
Oeh Kikoo,mooie auto's!!

Volgens mij heb ik vandaag het dieptepunt bereikt qua het vertrouwen in mij als chauffeur
Het vriendinnetje van mijn broer heeft d'r arm in het gips en moet dinsdag voor controle naar het ziekenhuis.Hij vroeg of ik met haar wilde gaan omdat hij zelf moet werken.Mocht met zijn auto, voelde heel fijn dat hij zo'n vertrouwen in me had Zegt m'n pa doodleuk: 'Nee hoor, ben je nou helemaal.Weer in een vreemde auto? Voorlopig doe jij heel voorzichtig met rijden, en liever alleen als ik ernaast zit.'

Blegh, hoe win je in godsnaam het vertrouwen van iemand om in een auto te mogen rijden?
Het is echt niet leuk om min of meer te horen dat je niet wordt vertrouwd als chauffeur
Iemand van het CBR heeft beoordeelt of ik capabel ben om een auto te besturen, en nu gaat m'n pa een soort poging doen tot herkeuring
pi_83890043
Ik rij in een peugeuot 206 (benzine), Citroen Xsara (diesel) of een Volkswaren polo (benzine) en als het goed is komt binnenkort de Xsara op mijn naam te staan en neem ik de auto over
pi_83890087
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 18:55 schreef Purdey het volgende:
Zegt m'n pa doodleuk: 'Nee hoor, ben je nou helemaal.Weer in een vreemde auto? Voorlopig doe jij heel voorzichtig met rijden, en liever alleen als ik ernaast zit.'
Je pa is een lul

Laat 'm lekker, en neem 'm zeker nooit mee in de auto.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:19:08 #207
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83890224
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Je pa is een lul

Laat 'm lekker, en neem 'm zeker nooit mee in de auto.
Haha, dat is het irritante, ik rijd in zijn auto voorlopig tot ik zelf iets heb om mee te rijden.Ongelofelijk, ik kan begrijpen dat het 'eng' is om bij een nieuweling in de auto te zitten, maar zo ver zou ik nooit gaan.Hij denkt dat ik de auto niet onder controle heb, maar voorlopig is hij niet een keer afgeslagen en heb ik keurig overal voor geremd Vind het 'vreemde' van de auto reuze meevallen
  Admin zaterdag 10 juli 2010 @ 19:22:46 #208
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83890316
quote:
Oeh Kikoo,mooie auto's!!

Volgens mij heb ik vandaag het dieptepunt bereikt qua het vertrouwen in mij als chauffeur
Het vriendinnetje van mijn broer heeft d'r arm in het gips en moet dinsdag voor controle naar het ziekenhuis.Hij vroeg of ik met haar wilde gaan omdat hij zelf moet werken.Mocht met zijn auto, voelde heel fijn dat hij zo'n vertrouwen in me had Zegt m'n pa doodleuk: 'Nee hoor, ben je nou helemaal.Weer in een vreemde auto? Voorlopig doe jij heel voorzichtig met rijden, en liever alleen als ik ernaast zit.'

Blegh, hoe win je in godsnaam het vertrouwen van iemand om in een auto te mogen rijden?
Het is echt niet leuk om min of meer te horen dat je niet wordt vertrouwd als chauffeur
Iemand van het CBR heeft beoordeelt of ik capabel ben om een auto te besturen, en nu gaat m'n pa een soort poging doen tot herkeuring
Gelukkig gaat hij er niet over. Jij hebt je rijbewijs, dus je kunt er helemaal zelf over beslissen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:25:24 #209
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83890384
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:22 schreef Breuls het volgende:

[..]

Gelukkig gaat hij er niet over. Jij hebt je rijbewijs, dus je kunt er helemaal zelf over beslissen.
Nee, dat weet ik ook wel.Maar het is best frustrerend als er zo over je rijkunsten gedacht wordt
Denk dat ik dinsdag gewoon lekker de auto van m'n broer meeneem, die vind het wel goed
  Admin zaterdag 10 juli 2010 @ 19:26:41 #210
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83890424
En dan ga je gewoon rijden zoals je weet dat je het kunt. Jij hebt immers al die lessen gevolgd, en daar was je vader niet bij. Weet hij veel, lekker laten lullen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 10 juli 2010 @ 19:31:59 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_83890584
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:25 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik ook wel.Maar het is best frustrerend als er zo over je rijkunsten gedacht wordt
Denk dat ik dinsdag gewoon lekker de auto van m'n broer meeneem, die vind het wel goed
Lijkt me logisch

Al is het alleen maar om je pa duidelijk te maken dat je het niet eens bent met zijn standpunt En als het allemaal goed gaat, kun je achteraf nog 'zie je nou wel ?' roepen ook
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_83890634
quote:
Oeh Kikoo,mooie auto's!!

Sorry dat ik je weer quote, ik begin op een stalker te lijken maar je hebt zulke leuke verhalen waar ik wat mee kan.

Het kan erger.
Iemand die ik via inet heb leren kennen mocht niet eens lessen, zoveel vertrouwen had men in die persoon.
Toen was ik nog actief instructeur en had ook nog een auto met dubbele bediening en zag er wel een uitdaging in.
Bovendien was er een gebrek aan zelfvertrouwen dus dubbele uitdaging.

Ik ben een aantal uur met die persoon onderweg geweest (belangeloos) en de angst was iig weg. Mooi.
Nu de weerstand van de familie nog.
Persoon heeft zelf een brief geschreven waarin ik weinig hoefde te veranderen want alle motivatie stond er gewoon in.
Ik als instructeur zijnde was wel ondergetekende maar de argumenten kwamen van de persoon zelf.
Ik heb pa nog aan de foon gehad en gevraagd wat nou precies de bezwaren zijn want de (stiekeme) lessen gingen gewoon goed.

Na een aantal uren lessen was het zo ver dat de angst weg was en raadde ik de persoon aan een rijschool in de buurt te zoeken, mijn auto loopt ook niet op water.
Eind van het liedje: persoon kon gewoon naar een rijschool, werd nog betaald ook door familie.

Resumé: Ouders proberen je te beschermen en het onbekende is eng.
Jij achter het stuur is onbekend dus eng.
Ze zullen toch echt moeten leren je wat losser te laten en wat minder beschermend te doen, hier kun jij weinig aan doen want ZIJ vormen het probleem.
pi_83890743
Ik heb nooit echt weerstand van mijn ouders gehad. Maar heb ook wel hele makkelijke ouders
pi_83891002
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 19:37 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb nooit echt weerstand van mijn ouders gehad. Maar heb ook wel hele makkelijke ouders
De 1 heeft meer geluk dan de ander....
pi_83891287
quote:
... Weer in een vreemde auto? ...
Wat is er zo vreemd aan een auto? De meesten hebben een stuur en 3 pedalen waarmee je het hele ding bedient. Gewoon lekker rijden, liefst in zoveel mogelijk verschillende auto's. Daar leer je alleen maar van
pi_83892823
En bijna een aanrijding vandaag op de parkeerplaats, beetje schuld van beiden. Wel op tijd kunnen remmen gelukkig
pi_83893376
quote:
Oeh Kikoo,mooie auto's!!

Lol mijn moeder zat in het begin met haar handen vastgeklemd om de gordel als ik ging rijden met haar. Na een aantal keer is dat veranderd. Nu heeft ze er vertrouwen in. Mijn vader is een ander verhaal. Ik krijg nog steeds allerlei ongevraagde adviezen, maar het is mijn auto, dus hij heeft er niet echt wat over te vertellen.

Je kan altijd proberen te vragen aan je vader waarom hij je niet vertrouwd. Waar is hij het bangst voor? Dat je schade rijdt?
pi_83893435
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En bijna een aanrijding vandaag op de parkeerplaats, beetje schuld van beiden. Wel op tijd kunnen remmen gelukkig
Daar kan je best van schrikken ja!
  zaterdag 10 juli 2010 @ 23:01:44 #219
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83899313
@VanNelle: Geeft helemaal niet dat je me quote Het verhaal wat je verteld is mooi, volgens mij ben jij best geschikt als instructeur.Je begrijpt iets van de psyche van een leerling.Iets waar mijn instr. Moeite mee had.Type 'ongevoelige maar ozo leuke instructeur'. Loslaten zal best moeilijk zijn, en mn pa heeft me pas twee keer zien rijden.Maar terwijl ik dus vind dat het prima gaat, voor zover mogelijk na twee weken je rijbewijs hebben, probeert hij te suggereren dat ik nog een hoop te leren heb.Mn instructeur heeft mij een half jaar lang laten geloven dat ik slecht reed, om met mn examen in 1 keer te slagen.Dat zelfvertrouwen wat hij een half jaar geprobeerd heeft plat te trappen moet weer groeien..En dat gaat goedkomen door lekker auto te rijden!
pi_83899359
Vervelend als je ouders je niet vertrouwen, want inderdaad, als je niet kan rijden had je echt je roze kaartje niet gekregen. En ik zeg elke keer; de volgende keer dat 's mam zo doet dan gooi ik er uit. Of ik zeg van; ik rij dus jij houdt je mond. Maar dat durf ik niet gelukkig wordt ze al wat makklijker
pi_83899407
@ Purdey; Inderdaad. Gewoon lekker auto rijden.
Wat jouw instructeur deed, deed de mijne dus tegen het examen aan. En toen was ik zo pissig op hem dat ik zoveel motivatie had om te slagen dat ik het ook in 1 keer haalde
pi_83899577
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 23:02 schreef Empathologica het volgende:
Vervelend als je ouders je niet vertrouwen, want inderdaad, als je niet kan rijden had je echt je roze kaartje niet gekregen. En ik zeg elke keer; de volgende keer dat 's mam zo doet dan gooi ik er uit. Of ik zeg van; ik rij dus jij houdt je mond. Maar dat durf ik niet gelukkig wordt ze al wat makklijker
Ik hoorde van een vriend van me dat die een acute noodstop gemaakt heeft toen zn moeder een opmerking maakte over een fietser... Daarna heel onschuldig: "oh, maar díe zag ik wel..."
pi_83901216
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 20:52 schreef L0we het volgende:

[..]

Daar kan je best van schrikken ja!
Ja inderdaad! Zichtbare schrikreacties maar het is goed afgelopen gelukkig.
  zondag 11 juli 2010 @ 10:04:28 #224
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83907896
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 23:03 schreef Empathologica het volgende:
@ Purdey; Inderdaad. Gewoon lekker auto rijden.
Wat jouw instructeur deed, deed de mijne dus tegen het examen aan. En toen was ik zo pissig op hem dat ik zoveel motivatie had om te slagen dat ik het ook in 1 keer haalde
Bloedirritant was dat op een gegeven moment.Zelfs op het parkeerterrein van het CBR nog kritiek op me hebben, woest was ik.Ik heb donderdag examen gedaan en de maandag en dinsdag ervoor nog les gehad.Maandag een proefexamen gereden waarin ik volgens hem 12 fouten maakten, 12! En die dinsdag heb ik hem halverwege de les compleet verrot gescholden omdat ik hem tijdens de les nog dingen wilde vragen, waar hij antwoord op weigerde te geven omdat ik 'dat nu weleens moest weten'.
Als persoon was het een ontzettend gezellige gozer, maar als instructeur zou ik hem adviseren iets anders te gaan doen
pi_83908703
Ik had naderhand wel het vermoeden dat het opzet was, me tot het uiterste drijven dat ik wel móest slagen, om van hem af te zijn. Was een goeie kerel, flink mee gelachen en geouwehoerd maar die laatste lessen kon ik hem wel wurgen. Zal ook wel aan mezelf hebben gelegen grotendeels, maar het botste gewoon een beetje.. Kan me wel goed voorstellen dat je zo pissig werd, vlak voor je examen, zou lullig zijn als je daardoor juist de moed verloor en zou zakken.

En ik liep m'n autowassen al bekant een week uit te stellen, dankzij die hoosbui van gisteren hoeft het niet meer!
  zondag 11 juli 2010 @ 11:32:09 #226
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83910036
quote:
Op zondag 11 juli 2010 10:40 schreef Empathologica het volgende:
Ik had naderhand wel het vermoeden dat het opzet was, me tot het uiterste drijven dat ik wel móest slagen, om van hem af te zijn. Was een goeie kerel, flink mee gelachen en geouwehoerd maar die laatste lessen kon ik hem wel wurgen. Zal ook wel aan mezelf hebben gelegen grotendeels, maar het botste gewoon een beetje.. Kan me wel goed voorstellen dat je zo pissig werd, vlak voor je examen, zou lullig zijn als je daardoor juist de moed verloor en zou zakken.

En ik liep m'n autowassen al bekant een week uit te stellen, dankzij die hoosbui van gisteren hoeft het niet meer!
Hmm, dit klink eng bekend.Toch niet toevallig in Rotterdam gereden hé? Ik heb ook zeker de laatste lessen echt niet meer zo'n leuke tijd gehad, ergerde me dood aan hem.Hij ging over een op een soort van 'zucht-techniek'.Als ik iets fout deed, heel diep en veelbetekend zuchtten Nu was ik ook niet makkelijk, we waren allebei zo koppig als wat.Hij gaf advies, ik ging daar tegenin, wat discussies opleverde van minstens een hele les.En dat elke keer weer..Achteraf gezien had ik gewoon weg moeten gaan bij 'm.De onderlinge relatie was totaal verstoord.Wij als persoonlijkheden heel leuk samen, iets te leuk zelfs, maar als het om autorijden ging..
pi_83911503
Neenee, zuidoost Brabant
Ergens snapte ik z'n ergernis wel, was na 30 uur lessen nóg onzeker over bepaalde situaties, bv invoegen op snelweg enzo. En ik wou niet luisteren naar hem. Had ik gewoon ff m'n tandjes op elkaar gebeten en er gewoon voor gegaan was er denk ik niks aan de hand geweest. Maar ik liet m'n angsten overwinnen enzo.
pi_83914073
Ik had de grootste lol met de instructeur . Leuk, les krijgen van een politieagent
pi_83922000
Mijn instructeur was van het "ik gooi je in het diepe" type. B.v. op vrijdagmiddag in de oude Ebbinge straat (zeer drukke winkelstraat in centrum Groningen) Overal fietsers, auto's en voetgangers. "Parkeer hem maar" Ik: euh, waar dan? Hij: "Weet ík veel, jij rijdt toch?" Heb ik later wel veel aan gehad.
...
pi_83922618
Grappig om te lezen hoe de verschillen in 'relaties' met de instructeur/instructrice zijn.
Zelf heb ik altijd lol met m'n instructrice, we lullen aan een stuk door, waardoor ik soms we es een opdrachie vergeet
  zondag 11 juli 2010 @ 17:28:48 #231
62419 CherryLips
chocoholic
pi_83922962
Mijn vader begint volgens mij steeds meer in me te geloven. Ik was van de week even het inparkeren aan het oefenen op een leeg parkeerterrein, en bij m'n instructeur kreeg ik altijd de zenuwen bij het achteruit inparkeren, omdat ik in de war raakte welke kant ik nou op moest sturen. Hij bleef tegen me aan lullen en ik kreeg niet de kans om even een seconde zelf na te denken, want dan duurde het hem alweer te lang, leek het. Nu kon ik even zelf aankloten, en ook al stond hij niet in het vak (integendeel, hij stond precies op twee vakken ) stond hij wel kaarsrecht en niet schots en scheef. En ik was een beetje pissig dat hij niet recht in het vak stond, maar m'n vader zei dat ik niet moest verwachten dat ik perfect kon rijden. Niet om lullig te zijn, maar hij rijdt al 40 jaar en hij zei dat hij achteruit inparkeren ook bijna nooit deed, en dan draaide hij de buitenspiegels even omlaag om de vakken te kunnen zien. Vooruit inparkeren ging perfect, ik dacht dat ik veel te snel had ingedraaid en dat hij half in het vak ernaast stond, maar hij stond ook kaarsrecht in het juiste vak, ik snapte er zelf niks van. M'n vader was helemaal onder de indruk Blijkbaar ben ik echt een perfectionist die alles gelijk goed wil doen, dat zei m'n instructeur ook altijd En ik geloofde hem nooit omdat ik in m'n leven verder alles half-assed doe.
O, en volgens m'n vader rij ik net als m'n moeder, dat idee had ik ook al.
Tap tap tap
pi_83923055
Ik heb gelukkig totaal geen problemen met m'n ouders. Sinds ik m'n rijbewijs heb en we ergens met z'n allen heen gaan hebben ze geen meter meer gereden
En dat allemaal zonder gezeur cq tips!
  zondag 11 juli 2010 @ 17:31:50 #233
62419 CherryLips
chocoholic
pi_83923082
het is verder wel veel te heet om te rijden, getver
Tap tap tap
pi_83923117
quote:
Op zondag 11 juli 2010 17:31 schreef CherryLips het volgende:
het is verder wel veel te heet om te rijden, getver
Airco
  zondag 11 juli 2010 @ 17:34:13 #235
62419 CherryLips
chocoholic
pi_83923162
quote:
Op zondag 11 juli 2010 17:32 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Airco
maar als je dan uitstapt
Tap tap tap
pi_83924040
Als ouder is het gewoon moeilijk om je kind los te laten en te laten gaan, daar komt die overdreven voorzichtigheid vandaan.
Merk het zelf ook met m'n dochter, die is nu 15 maar ik heb al wel alvast een scooter voor d'r gekocht. Kan ik em mooi technisch in orde maken voor ze 16 is.
Maar wat denk je hoe zo'n kind reageert als je zegt: "dit is jouw scooter maar je mag er alleen maar naar kijken."
En dus rijden we wel eens een rondje, papa achterop en mama die van niks weet. Die zou m'n strot doorsnijden als ze er achter komt.

Maar mijn punt is dus: Als ze terughoudend zijn is het geen twijfel aan je kwaliteiten, meer de weerstand om te beseffen dat je volwassen bent, meer dingen kan en mag.
Ouders zijn van nature heel beschermend. En dat is natuurlijk goed maar soms werkt het in je nadeel.
Kwestie van tijd denk ik.....
pi_83924973
Ons pap heeft net voor het eerst in mijn auto gereden En hij was het met me eens dat er kei veel verschil tussen onze auto's zat en dat ie ook ff moest wennen. Dus hij vond het ook onzin dat mama zo boos werd toen ik in zijn auto moest rijden en het lukte niet zo Victory!

Ik heb er zelf eigenlijk nooit zo'n problemen mee gehad dat er auto's stonden (broer heeft er 4, papa 1) en ik mocht er niet in rijden al had ik al wel les. Al mijn vriendinnen mochten een keer naar de supermarkt rijden ofzo, maar ik niet. Baalde wel, maar snapte dat het een hoop gezeik op kan leveren met verzekering en alles. Dus ik ben wel van mening dat het niet verstandig is je kind te laten rijden, al is het maar een scooter. Maar ik ben heel erg van de 'wat als' of 'stel dat'

En het is trouwens wel een ontzettend relaxt gevoel als je merkt dat je ouders je wat meer je eigen ding laten doen ipv heel beschermend over alles!
pi_83925094
Verstandig is het idd niet, ben ik helemaal met je eens. De rebelse vader had het gewoon ff gewonnen van de verstandige vader.
Gaat ook niet meer gebeuren voor ze haar rbw heeft.
pi_83925138
quote:
Op zondag 11 juli 2010 18:35 schreef Empathologica het volgende:

En het is trouwens wel een ontzettend relaxt gevoel als je merkt dat je ouders je wat meer je eigen ding laten doen ipv heel beschermend over alles!
Net alsof ze je vertrouwen.
pi_83925180
Bijna wel he
  zondag 11 juli 2010 @ 18:56:41 #241
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_83925647
quote:
Zoiets heeft vaak met een indruk van iemand te maken. Je geeft aan dat je ontzettend graag wilt rijden, maar tegelijkertijd ben je niet al te zeker van jezelf. Dat merken mensen natuurlijk aan je en dan maakt ze huiverig hun auto aan je uit te lenen..

Je hebt toch met succes het praktijkexamen afgelegd? In principe weet je hoe je moet handelen, maar je moet je er ook naar te gedragen. Je zegt dat je kunt rijden, iemand van het CBR heeft jou immers als capabel bestempeld. Dat is waar, maar stap je in een auto en gedraag je je vervolgens onzeker, dan wek je de indruk dat je het maar half kan.

Je zegt echter zelf dat je niet al te veel zelfvertrouwen hebt. Wees dan niet een al te grote meid door te zeggen dat je je rijbewijs hebt en dus kunt rijden. Je legt jezelf hiermee veel druk op de schouders door meteen te moeten presteren. Bouw het met kleine stapjes op, gebruik je onzekerheid en leg jezelf voor dat je het altijd kunt proberen, dan mag je fouten maken en daar kun je van leren. Succes ermee.
  maandag 12 juli 2010 @ 12:52:19 #242
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83952728
Net bij een officiële Ford dealer een auto zien staan, vragen ze 495,- voor rijklaarmaakkosten
En later in de advertentie staat er 'De prijs is excl. 695,- rijklaarmaakkosten.Dit is inclusief een onderhoudsbeurt en 24 maanden sterngarant garantie.'

Ten eerste, vage advertentie, maar 495,- of 695,- rijklaarmaakkosten
pi_83964270
quote:
Op maandag 12 juli 2010 12:52 schreef Purdey het volgende:
Net bij een officiële Ford dealer een auto zien staan, vragen ze 495,- voor rijklaarmaakkosten
En later in de advertentie staat er 'De prijs is excl. 695,- rijklaarmaakkosten.Dit is inclusief een onderhoudsbeurt en 24 maanden sterngarant garantie.'

Ten eerste, vage advertentie, maar 495,- of 695,- rijklaarmaakkosten
Compleet belachelijk, die kosten! Een beetje onderhoudsbeurt kost stukken minder dan dat, maargoed, blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die dat slikken.

Het klinkt leuk dat je daar 2 jaar garantie op krijgt, maar als je in de voorwaarden ziet wat er allemaal uitgesloten wordt...
pi_83964906
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:01 schreef L0we het volgende:

[..]

Compleet belachelijk, die kosten! Een beetje onderhoudsbeurt kost stukken minder dan dat, maargoed, blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die dat slikken.

Het klinkt leuk dat je daar 2 jaar garantie op krijgt, maar als je in de voorwaarden ziet wat er allemaal uitgesloten wordt...
Dat dus
  maandag 12 juli 2010 @ 18:21:13 #245
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83967238
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:01 schreef L0we het volgende:

[..]

Die voorwaarden had ik nog niet eens gelezen
Is er technisch nog iets anders wat niet in die lijst staat Wat een stelletje oplichters zeg.Wat vooral vaag is, is dat ze twee bedragen voor de rijklaarmaakkosten stellen, en twee soorten garanties.6 maanden Bovag en 24 maanden Stern.En dit allemaal voor een auto van 1950,- trouwens..
pi_83967574
Tap tap tap
  maandag 12 juli 2010 @ 18:38:03 #247
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83967745
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:32 schreef CherryLips het volgende:
Deze
Oeh, die is goed! En qua prijs ook wel goed KM stand is alleen best hoog..
Heb zelf een rode Suzuki Alto gezien, 12 jaar oud, 50.000 km op de teller, en pas 1 eigenaar gehad.Voor 1250,- Wordt er hebberig van
pi_83969178
Ik heb geloof ik vandaag een auto gekocht
pi_83969236
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:21 schreef Purdey het volgende:

[..]

Die voorwaarden had ik nog niet eens gelezen
Is er technisch nog iets anders wat niet in die lijst staat Wat een stelletje oplichters zeg.Wat vooral vaag is, is dat ze twee bedragen voor de rijklaarmaakkosten stellen, en twee soorten garanties.6 maanden Bovag en 24 maanden Stern.En dit allemaal voor een auto van 1950,- trouwens..
Purdey, laat die auto ajb staan.
Een Bovag garantie op een auto van die verkoopprijs kan helemaal niet, die grens ligt hoger.
En dan die rijklaarmaakkosten nog es, ik vertrouw dat zaakje voor geen ene meter!
pi_83969286
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:18 schreef Puala het volgende:
Ik heb geloof ik vandaag een auto gekocht
Vertel, vertel, vertel!
Wat heb je gekocht?
pi_83969667
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Vertel, vertel, vertel!
Wat heb je gekocht?
Citroen Saxo, zwart en diesel. Maar hoe veel km stand weten we nog niet

Verklaring verhaal:
Mijn is al 4 weken actief op zoek naar een andere auto en al dik 4 maand niet zeer actief. Alleen ja, wat hij zoekt is op het moment gewoon niet te vinden. En aangezien ik nu verder weg werk en hij ook een auto nodig heeft voor zijn werk.. is een 2e auto gewoon heel erg nodig. Dus is er vanmiddag om 16.00 uur besloten dat het niet meer mogelijk was om voor hem wat te vinden en dat we op stel en sprong voor wat voor mij moesten kijken. Afijn, zo gezegd zo gedaan. Langs de garage en die wist dat het overbuurmeisje de Saxo in de verkoop had gedaan per vandaag. Dus die gaat ie vanavond halen en dan kunnen we morgen kijken of alles er goed uit ziet en de koop definitief maken
pi_83970092
quote:
Op maandag 12 juli 2010 18:32 schreef CherryLips het volgende:
Deze
Ik vind het aardig aan de prijs, zeker met die hoge "rijklaar maak kosten". Je zou eens moeten googlen hoe die garage bekend staat.

Maargoed, ik koop dan ook altijd auto's van minimaal 10 jaar ouder, en minimaal 10 keer zo goedkoop...
pi_83970740
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:30 schreef Puala het volgende:

[..]

Citroen Saxo, zwart en diesel. Maar hoe veel km stand weten we nog niet

Verklaring verhaal:
Mijn is al 4 weken actief op zoek naar een andere auto en al dik 4 maand niet zeer actief. Alleen ja, wat hij zoekt is op het moment gewoon niet te vinden. En aangezien ik nu verder weg werk en hij ook een auto nodig heeft voor zijn werk.. is een 2e auto gewoon heel erg nodig. Dus is er vanmiddag om 16.00 uur besloten dat het niet meer mogelijk was om voor hem wat te vinden en dat we op stel en sprong voor wat voor mij moesten kijken. Afijn, zo gezegd zo gedaan. Langs de garage en die wist dat het overbuurmeisje de Saxo in de verkoop had gedaan per vandaag. Dus die gaat ie vanavond halen en dan kunnen we morgen kijken of alles er goed uit ziet en de koop definitief maken
Begin toch wel benieuwd te worden wat je zoekt dan....
En er van uit gaande dat de Saxo goed is: Gefeliciteerd met jullie aankoop en heel veel plezier er mee!
pi_83971076
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:54 schreef vannelle het volgende:

[..]

Begin toch wel benieuwd te worden wat je zoekt dan....
En er van uit gaande dat de Saxo goed is: Gefeliciteerd met jullie aankoop en heel veel plezier er mee!
Citroen Berlingo diesel 2.0 vanaf bouwjaar 2004 en max. 140.000 op de teller.
pi_83971253
Rijden jullie zoveel dan dat diesel rendabel word?
pi_83971341
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:06 schreef Sjoegerd het volgende:
Rijden jullie zoveel dan dat diesel rendabel word?
75 km per dag heen en weer naar het werk. Ik fotografeer veel, dus ik rijd er gerust het halve land voor door. Nou ja, ben dus uitgegaan van een 70-75 km per dag. Nah, dan kom je tussen de 25.000 en de 30.000 uit. Dus dan wordt een diesel rendabel. En vriendlief weet ik niet precies hoe veel hij rijd. Maar dat is afgelopen jaar iig 33.000 geweest.
pi_83971402
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:08 schreef Puala het volgende:

[..]

75 km per dag heen en weer naar het werk. Ik fotografeer veel, dus ik rijd er gerust het halve land voor door. Nou ja, ben dus uitgegaan van een 70-75 km per dag. Nah, dan kom je tussen de 25.000 en de 30.000 uit. Dus dan wordt een diesel rendabel. En vriendlief weet ik niet precies hoe veel hij rijd. Maar dat is afgelopen jaar iig 33.000 geweest.
Saxo diesel is natuurlijk wel flink zuinig. 1 op 20-22 is goed haalbaar .. Wel gruwelijk traag geloof ik die turboloze diesel
pi_83971477
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:10 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Saxo diesel is natuurlijk wel flink zuinig. 1 op 20-22 is goed haalbaar .. Wel gruwelijk traag geloof ik die turboloze diesel
Zuinig begon de garage ook al over. En ik rijd van mezelf al heel zuinig. Met de citroen xsara waar ik nu veel in rijd haal ik de 1:17,5 En traag weet ik niet, maar daar kom ik met de proefrit wel achter
pi_83971579
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:12 schreef Puala het volgende:

[..]

Zuinig begon de garage ook al over. En ik rijd van mezelf al heel zuinig. Met de citroen xsara waar ik nu veel in rijd haal ik de 1:17,5 En traag weet ik niet, maar daar kom ik met de proefrit wel achter
Wegenbelasting valt ook nog wel aardig mee in verband met het gewicht. Okay een benzine Saxo is stukken goedkoper, maar voor een diesel zijn ze nog best te betalen . Beetje middenklasser van tegenwoordig kost hetzelfde of meer.
  maandag 12 juli 2010 @ 21:37:18 #260
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_83975836
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:39 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik vind het aardig aan de prijs, zeker met die hoge "rijklaar maak kosten". Je zou eens moeten googlen hoe die garage bekend staat.

Maargoed, ik koop dan ook altijd auto's van minimaal 10 jaar ouder, en minimaal 10 keer zo goedkoop...
Die garage is 10 minuten van mijn huis vandaan.. Maarja, had die micra ook gezien. Vind de prijs eigenlijk ook wat hoog.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 12 juli 2010 @ 22:58:23 #261
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83979693
quote:
Op maandag 12 juli 2010 19:19 schreef vannelle het volgende:

[..]

Purdey, laat die auto ajb staan.
Een Bovag garantie op een auto van die verkoopprijs kan helemaal niet, die grens ligt hoger.
En dan die rijklaarmaakkosten nog es, ik vertrouw dat zaakje voor geen ene meter!
Ga er ook absoluut niet aan beginnen.Wilde even weten wat je voor een Ford fiësta betaald uit '98 en kwam deze advertentie tegen Ik blijf lekker verder zoeken, en bedenken wat ik wil @Paula: Gefeliciteerd met je aankoop! Veel plezier ermee!
pi_83987270
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:03 schreef Puala het volgende:

[..]

Citroen Berlingo diesel 2.0 vanaf bouwjaar 2004 en max. 140.000 op de teller.
Waarom die kmstand? . Ik zou je daar niet blind op staren...
quote:
Op maandag 12 juli 2010 20:14 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Wegenbelasting valt ook nog wel aardig mee in verband met het gewicht. Okay een benzine Saxo is stukken goedkoper, maar voor een diesel zijn ze nog best te betalen . Beetje middenklasser van tegenwoordig kost hetzelfde of meer.
Ja, en als je meer dan ongeveer 20k per jaar rijdt haal je het er al snel uit!
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:36:44 #263
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83988346
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 08:12 schreef L0we het volgende:

[..]

[..]

Is een km stand niet zo erg? Is het niet een soort graadmeter van hoe het zit met de slijtage van onderdelen? Die slijtage zal met een auto van 100.000 km toch minder zijn als die van een 200.000 km stand.Of is dit vrouwenlogica
pi_83988364
Gister weer een eind gereden, ik raus echt te snel de snelweg af, de bochten in, m'n vader zit te gillen naast me nog even oefenen dus. Zo stom, ik deed het tijdens de rijles ook weleens, maar als ik dan remde begon de instructeur dat ik niet te veel moest afremmen omdat de mensen achter me dat niet snapten. Ik doe het dus nooit goed . Even een tussenweg vinden.
Tap tap tap
pi_83988388
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:37 schreef CherryLips het volgende:
Gister weer een eind gereden, ik raus echt te snel de snelweg af, de bochten in, m'n vader zit te gillen naast me nog even oefenen dus. Zo stom, ik deed het tijdens de rijles ook weleens, maar als ik dan remde begon de instructeur dat ik niet te veel moest afremmen omdat de mensen achter me dat niet snapten. Ik doe het dus nooit goed . Even een tussenweg vinden.
Misschien kijken wat voor bocht er komt
Voor een 3/4-rond bocht mag je wel aardig afremmen, voor een 1/4 bocht (verbindingsweg naar andere snelweg) gewoon lekker met 100+ doorrijden
pi_83989065
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 08:12 schreef L0we het volgende:

[..]

[..]

Hij rijd 30.000 per jaar en wilt graag een jaar of 7 vooruit kunnen zonder al te veel onderhoudskosten
pi_83989348
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:36 schreef Purdey het volgende:

[..]

Is een km stand niet zo erg? Is het niet een soort graadmeter van hoe het zit met de slijtage van onderdelen? Die slijtage zal met een auto van 100.000 km toch minder zijn als die van een 200.000 km stand.Of is dit vrouwenlogica
Een hoge kilometerstand hoeft niet erg te zijn, ligt er maar net aan welk onderhoud hij gehad heeft, en of de auto nog in goede staat is. Zeker de diesels zijn echt gemaakt als kilometervreters! Ik rij zelf een dieseltje met 220.000 kilometer op de klok. Hij doet het nog als een tierelier! Meeste onderhoud wat ik heb is vanwege de ouderdom (hij is uit '86).

Zie ook dit topic: Hoge Kilometerstand
pi_83989660
quote:

[..]

Ligt eraan, je kan beter een auto met 200k nemen die goed onderhouden is dan een auto met 100k die slecht onderhouden is.
pi_83989663
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 10:20 schreef L0we het volgende:

[..]

Een hoge kilometerstand hoeft niet erg te zijn, ligt er maar net aan welk onderhoud hij gehad heeft, en of de auto nog in goede staat is. Zeker de diesels zijn echt gemaakt als kilometervreters! Ik rij zelf een dieseltje met 220.000 kilometer op de klok. Hij doet het nog als een tierelier! Meeste onderhoud wat ik heb is vanwege de ouderdom (hij is uit '86).

Zie ook dit topic: Hoge Kilometerstand
Ik geloof ook wel dat de auto het nog doet als een tierelier. Maar ja, we hebben nu een auto met 275.000 op de teller en die heeft vorig jaar dik 6000 euro aan onderhoud gekost. En dat is het gewoon niet waard. Vandaar dat we toch wel wat eisen hebben met betrekking tot de km stand.
pi_83996127
Mijn AX heeft al ruim 205.000 kilometer gelopen. Wel een keer een andere motor maar weet niet precies wanneer . Gisteren viel de achterdemper er zo ongeveer onderuit, verbindingsstuk met de pijp was helemaal doorgerot.
pi_84027239
quote:

[..]

Hangt er vanaf of de auto goed is onderhouden, onze auto heeft dikke 250.000 op de teller, maar rijd als een trein .(Goed onderhouden)
pi_84028146
Ligt natuurlijk ook wel aan het soort auto. Volvo's bijvoorbeeld kunnen met goed onderhoud makkelijk 400.000 km rijden. Moet misschien wel een keer een koppakking van vervangen worden.
Bij een Fiat Panda model koekblik is het motorblokje dan echt wel een keer vervangen
pi_84033424
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 00:40 schreef Sjoegerd het volgende:
Ligt natuurlijk ook wel aan het soort auto. Volvo's bijvoorbeeld kunnen met goed onderhoud makkelijk 400.000 km rijden. Moet misschien wel een keer een koppakking van vervangen worden.
Bij een Fiat Panda model koekblik is het motorblokje dan echt wel een keer vervangen
Dat zal je nog verbazen . Ik ben vrij veel bezig met renaultjes 5, maar die blokken kunnen aardig wat hebben hoor! Met een beetje onderhoud zet je hem zo richting de 300k.

Zelf heb ik er eentje waar 175.000 op de klok staat, die loopt nog als een zonnetje! Geen olie & koelvloeistof verbruik, ideaal!
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:58:33 #274
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84033426
Mijn lesauto was van 2004, viel zo'n beetje van ellende uit elkaar en had op het laatst met m'n examen bijna 350.000 op de teller.Gek genoeg reed ie prima.
pi_84046064
De remblokken van mijn ouders auto moeten waarschijnlijk vervangen worden. Na mijn ongelofelijke domme actie met de handrem heeft mijn vader hetzelfde gedaan (alleen dan niet 20 km lang op de snelweg, maar slechts een minuutje op een 50-weg )

Maar m'n pa vindt het niet erg dat ik zijn auto sloop. Hij wil de auto zelfs aan mij en m'n broertje geven (begint over een halfjaar aan zijn rijbewijs, denk ik). Ik heb op dit moment alleen niets aan een auto

Ik heb trouwens al een tijd niet meer gereden. De laatste keer was het geen leuke rit. Ik had een boze moeder naast me die de weg wees, maar ze gebruikte geen woorden (ze zat aan de telefoon) en dan moest ik uit haar gebaren opmaken waar ik heen moest. En daardoor werd het nogal hectisch en reed ik op een gegeven moment 65 op een 50-weg.
En wat later ging ik 70 rijden op een 70-weg, maar volgens mijn moeder was het een 50-weg. Maar tijdens mijn rijlessen mocht ik daar geloof ik 70. Ik kan me niet meer herinneren of ik dat bord nou heb gezien. Dus ik ben bang dat ik boetes ga krijgen

Mijn moeder is trouwens een ster in boetes. Elke week komen ze weer binnen en het is telkens van dezelfde weg
  woensdag 14 juli 2010 @ 14:54:54 #276
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_84046735
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:39 schreef Lammmetje het volgende:
De remblokken van mijn ouders auto moeten waarschijnlijk vervangen worden. Na mijn ongelofelijke domme actie met de handrem heeft mijn vader hetzelfde gedaan (alleen dan niet 20 km lang op de snelweg, maar slechts een minuutje op een 50-weg )

Maar m'n pa vindt het niet erg dat ik zijn auto sloop. Hij wil de auto zelfs aan mij en m'n broertje geven (begint over een halfjaar aan zijn rijbewijs, denk ik). Ik heb op dit moment alleen niets aan een auto

Ik heb trouwens al een tijd niet meer gereden. De laatste keer was het geen leuke rit. Ik had een boze moeder naast me die de weg wees, maar ze gebruikte geen woorden (ze zat aan de telefoon) en dan moest ik uit haar gebaren opmaken waar ik heen moest. En daardoor werd het nogal hectisch en reed ik op een gegeven moment 65 op een 50-weg.
En wat later ging ik 70 rijden op een 70-weg, maar volgens mijn moeder was het een 50-weg. Maar tijdens mijn rijlessen mocht ik daar geloof ik 70. Ik kan me niet meer herinneren of ik dat bord nou heb gezien. Dus ik ben bang dat ik boetes ga krijgen

Mijn moeder is trouwens een ster in boetes. Elke week komen ze weer binnen en het is telkens van dezelfde weg
Als jij de bestuurder bent, bepaal jij toch hoe hard je gaat. Als je het niet zeker weet, kun je beter ongeveer meegaan met de rest van het verkeer, maar vooralsnog zelf goed opletten. Je moeder kan wel zeggen dat het 50 is, maar jij bent degene die het gas indrukt
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_84047871
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:54 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Als jij de bestuurder bent, bepaal jij toch hoe hard je gaat. Als je het niet zeker weet, kun je beter ongeveer meegaan met de rest van het verkeer, maar vooralsnog zelf goed opletten. Je moeder kan wel zeggen dat het 50 is, maar jij bent degene die het gas indrukt
Het probleem was dat er niemand voor of achter me reed. Het was heel rustig op de weg. Maar je hebt gelijk, ik ben degene die achter het stuur zit en niet zij. Ik denk dat ik het 70 bord wel heb gezien, anders zou ik niet zomaar van 50 naar 70 gaan.
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:34:58 #278
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84048511
En dan nog, er zijn veel controles in Nederland, maar lang niet altijd op elke weg hoor.

Ik rijd als ik de kans krijg bijna altijd te hard buiten de bebouwde kom, en ik rijd misschien 3 of 4 boetes op jaarbasis.

En als je moeder constant boetes pakt op dezelfde weg heeft ze helemaal geen recht van spreken.
  woensdag 14 juli 2010 @ 15:58:33 #279
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84049618
Ik heb soms ook geen idee hoe hard ik ergens mag, bord over het hoofd gezien ofzo.Van de week zat m'n broer naast me, en die vroeg ineens 'Weet je wel hoe hard je hier mag?' Ik keek even om me heen, en dacht 30.Bleek het een woonerf te zijn.Ik had echter geen idee meer hoe hard je ook alweer op een woonerf mag
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:14:16 #280
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84050336
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:58 schreef Purdey het volgende:
Ik heb soms ook geen idee hoe hard ik ergens mag, bord over het hoofd gezien ofzo.Van de week zat m'n broer naast me, en die vroeg ineens 'Weet je wel hoe hard je hier mag?' Ik keek even om me heen, en dacht 30.Bleek het een woonerf te zijn.Ik had echter geen idee meer hoe hard je ook alweer op een woonerf mag
Stapvoets toch?

Ik doen meestel maar wat me verantwoord lijkt.
pi_84050750
Dag lieve Fokkers,

Ik ga vrijdag een auto kopen. Van een particulier. Nu werkt het meisje van wie ik de auto ga kopen vrijdag en ga ik dus zaken doen met haar moeder. Yeah! Alleen...kan die ma met mij mee naar het postkantoor om de auto op mijn naam te laten zetten of moet dat meisje zelf voor iets tekenen? Of kan ik dat zelfs ook in mijn uppie nadat de koop heeft plaatsgevonden?

Ik weet dat ik mijn legitimatie mee moet nemen, een Tenaamstellingsbewijs en een Overschrijvingsbewijs en dat ik van de verkopende partij het volledige kentekenbewijs moet krijgen. Maar tekenen zij ter plekke nog ergens voor of hoeven zij helemaal niet mee naar het postkantoor? Heb een beetje gegoogled, maar kwam er niet helemaal uit.

Ajuu met een duu.
  woensdag 14 juli 2010 @ 16:34:51 #282
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84051272
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 16:23 schreef Fargo het volgende:
Dag lieve Fokkers,

Ik ga vrijdag een auto kopen. Van een particulier. Nu werkt het meisje van wie ik de auto ga kopen vrijdag en ga ik dus zaken doen met haar moeder. Yeah! Alleen...kan die ma met mij mee naar het postkantoor om de auto op mijn naam te laten zetten of moet dat meisje zelf voor iets tekenen? Of kan ik dat zelfs ook in mijn uppie nadat de koop heeft plaatsgevonden?

Ik weet dat ik mijn legitimatie mee moet nemen, een Tenaamstellingsbewijs en een Overschrijvingsbewijs en dat ik van de verkopende partij het volledige kentekenbewijs moet krijgen. Maar tekenen zij ter plekke nog ergens voor of hoeven zij helemaal niet mee naar het postkantoor? Heb een beetje gegoogled, maar kwam er niet helemaal uit.

Ajuu met een duu.
Volgens mij.... zou dat zo wel moeten kunnen. Voor de verkopende partij is het enkel van belang dat zij een vrijwaringsbewijs krijgen. Maar volgens mij ben jij de enige die zich moet legitimeren.

En vergeet niet van te voren even de verzekering te regelen!
pi_84052705
Je kunt er gewoon alleen heen, verkopende partij hoeft niet aanwezig te zijn.
Papieren die je bij moet hebben weet je al las ik dus alles komt wel goed.

Veel plezier met je nieuwe auto!
pi_84053084
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:05 schreef vannelle het volgende:
Je kunt er gewoon alleen heen, verkopende partij hoeft niet aanwezig te zijn.
Papieren die je bij moet hebben weet je al las ik dus alles komt wel goed.

Veel plezier met je nieuwe auto!
Dank voor je reactie. Maar dat vrijwaringsbewijs dan waar de persoon hier boven over spreekt?
pi_84053367
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:14 schreef Fargo het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. Maar dat vrijwaringsbewijs dan waar de persoon hier boven over spreekt?
De vrijwaring en het ongeldig gemaakte tenaamstellingsbewijs horen aan de verkoper gegeven te worden.
Koper komt tóch nog bij de verkoper om de auto op te halen want die wordt als het goed is (en slim) niet meegegeven voor ie overgeschreven is.
  woensdag 14 juli 2010 @ 17:23:24 #286
202014 JJH
Knetter. O+
pi_84053483
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

De vrijwaring en het ongeldig gemaakte tenaamstellingsbewijs horen aan de verkoper gegeven te worden.
Koper komt tóch nog bij de verkoper om de auto op te halen want die wordt als het goed is (en slim) niet meegegeven voor ie overgeschreven is.
Vrijwaring is voor de verkopende partij van belang als er gekke dingen met de auto gedaan worden, overvallen enzo. Zijn bewijs dat de auto niet meer op zijn naam staat.

Maar ik denk dat je met die moeder lekker naar het postkantoor gaat? Dan kun je daar gelijk alles rondmaken.
pi_84053657
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:20 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar als de verkopende partij wél meegaat naar het postkantoor, dan wordt de auto toch gelijk overgeschreven en is het toch mogelijk om de auto ook directy mee te nemen?
pi_84054093
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:27 schreef Fargo het volgende:

[..]

Maar als de verkopende partij wél meegaat naar het postkantoor, dan wordt de auto toch gelijk overgeschreven en is het toch mogelijk om de auto ook directy mee te nemen?
Dat is zeker mogelijk! Verkoper heeft dan de vrijwaring en zo gekregen dus de deal is afgerond.
Sterker nog, ik heb wel eens auto's/motoren gekocht of verkocht op zondag wanneer uiteraard overschrijven niet mogelijk was.
Kwestie van vertrouwen dat er maandag overgeschreven gaat worden en de papieren opgestuurd.
Niet slim, niet iedereen is te vertrouwen. Heb zelf een keer naar iemand toe moeten rijden om eea alsnog te regelen, was heel gezellig.
pi_84054741
Vandaag ritje met de auto van mijn ouders gedaan... Hoe bedoel je een Opel Astra uit 2000 is stukken relaxter dan een Citroën AX van 1992 . Nog zo heerlijk stil bij 140
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:11:49 #290
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84055819
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 16:14 schreef JJH het volgende:

[..]

Stapvoets toch?

Ik doen meestel maar wat me verantwoord lijkt.
Stapvoet ja, 15 km p/u maximaal
Ik kijk ook altijd even waar ik rij, en wat er verstandig is..
pi_84060058
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Vandaag ritje met de auto van mijn ouders gedaan... Hoe bedoel je een Opel Astra uit 2000 is stukken relaxter dan een Citroën AX van 1992 . Nog zo heerlijk stil bij 140
Dat rijdt best wel anders he? . Mijn ouders hebben ook een astra, uit 200nogwat. Rijdt een stuk stiller, maar als ik heel eerlijk ben vind ik een renaultje 5 leuker rijden .

Behalve dan als je je ma om 6 uur 'sochtends in Duitsland van het vliegveld moet ophalen. Dan ben je toch wel een stukkie vlotter
pi_84060627
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:36 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat rijdt best wel anders he? . Mijn ouders hebben ook een astra, uit 200nogwat. Rijdt een stuk stiller, maar als ik heel eerlijk ben vind ik een renaultje 5 leuker rijden .

Behalve dan als je je ma om 6 uur 'sochtends in Duitsland van het vliegveld moet ophalen. Dan ben je toch wel een stukkie vlotter
Die Astra rijd echt gewoon stukken beter. Stiller, stuggere vering, airco.. Ik wil er ook één
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:50:28 #293
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84060790
M'n auto begint wel erg vies te worden met dit gekke weer
pi_84060849
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:50 schreef mstr het volgende:
Mijne word er alleen maar schoner van .. Moet straks nog mijn zus naar Utrecht brengen met de Astra
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:54:21 #295
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84061005
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Mijne word er alleen maar schoner van .. Moet straks nog mijn zus naar Utrecht brengen met de Astra
Binnenkort moeten we maar even automeeten.
pi_84061058
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:47 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Die Astra rijd echt gewoon stukken beter. Stiller, stuggere vering, airco.. Ik wil er ook één
Nou, niets voor mij! Airco is leuk, maar ik vind een r5je wel lekker rijden met die soepele veren . Het is wel iets stiller inderdaad, maar op zich went dat ook wel .
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:50 schreef mstr het volgende:
Ik heb mn eigen auto nog nooit gewassen, heb hem al een half jaar...
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:05:08 #297
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84061542
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:55 schreef L0we het volgende:

[..]

Nou, niets voor mij! Airco is leuk, maar ik vind een r5je wel lekker rijden met die soepele veren . Het is wel iets stiller inderdaad, maar op zich went dat ook wel .
[..]

Ik heb mn eigen auto nog nooit gewassen, heb hem al een half jaar...
Wat zal je auto je dankbaar zijn.
pi_84061596
Met dit weer hoef je hem niet eens te wassen...
Wat zeep er op gooien en buienradar.nl in de gaten houden.
  woensdag 14 juli 2010 @ 20:17:40 #299
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84062139
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:06 schreef Empathologica het volgende:
Met dit weer hoef je hem niet eens te wassen...
Wat zeep er op gooien en buienradar.nl in de gaten houden.
Ja, maar hem poetsen wordt zo lastig.
pi_84073761
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:05 schreef mstr het volgende:

[..]

Wat zal je auto je dankbaar zijn.
Ach, als ik zeker wist dat hij er mooier van werd had ik het echt allang gedaan!
pi_84074164
En vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')