Weet je zeker dat het verstandig is om hem al op te halen, of zou je niet een paar jaar blijven fietsen?quote:Op maandag 5 juli 2010 22:51 schreef Henkhimself het volgende:
( en houden hopelijk... gaat nog lastig worden met m'n auto)
Even een middagje oefenen kan, maar zonder lukt het vast ook wel hoorquote:Mijn vraag is, zijn er meer mensen die dit gedaan hebben nadat ze hun rijbewijs hebben gehaald en is het verstandig? Of kan ik beter gewoon lekker gaan rijden en we zien het wel?
Ik zou iig alleen gaanquote:Op maandag 5 juli 2010 22:53 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben gelijk een rondje gaan rijden met mijn pa er naast. Eerstvolgende zaterdagavond was ik de bob. Verschilt net per geval wat je fijner vind
Ach ik was al op pad geweest met een best wel vlotte auto en kon me toch aardig bedwingenquote:Op maandag 5 juli 2010 22:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het verstandig is om hem al op te halen, of zou je niet een paar jaar blijven fietsen?
Uhm, boekje?quote:Op maandag 5 juli 2010 23:24 schreef twiFight het volgende:
Hey even random een vraagje tussendoor hoor, maar de auto van me schoonouders laat constant een dashboardlampje knipperen en we hebben hier geen idee waar die voor is. Het lampje ziet er ongeveer zo uit, maar neem maar een ruime interpretatie aan. Het lampje knippert overigens oranje.
[ afbeelding ]
Het betreft een Peugeot bestelbusje, een diesel. Hij is al vrij oud verder. ( voorbeeldfoto )
Schijnt voor het oliepeil te zijn. Even controleren dusquote:Op maandag 5 juli 2010 23:47 schreef twiFight het volgende:
nou ja de auto is dus niet van ons maar van mijn schoonouders en die zijn van de categorie "zolang hij nog start doe ik verder geen moeite"
Ken hetquote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:09 schreef mstr het volgende:
Zo, net even m'n vriendin een stukje laten rijden.
Blijft toch raar om in je eigen auto op de bijrijdersstoel te zitten.
Mhua, ik rij ook liever zelf. Maar soms is het ook wel lekker relaxend als je niet hoeft te rijden.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ken het. Vind het sowieso wel beetje raar om niet te rijden.
Ik wil je over een jaar nog wel eens spreken.quote:Op maandag 5 juli 2010 23:10 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
Ach ik was al op pad geweest met een best wel vlotte auto en kon me toch aardig bedwingenIk ga gewoon lekker rustig aan doen, crashen doen anderen wel voor mij
Is goed. Ik kan me wel inhouden aangezien er genoeg dagen zijn dat ik het circuit op kan. Ga ik daar wel lekker aan de latquote:Op dinsdag 6 juli 2010 00:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik wil je over een jaar nog wel eens spreken.
Irritant jaquote:Op dinsdag 6 juli 2010 01:38 schreef RiKe het volgende:
Even een puntje van ergernis:
Als je lekker aan het touren bent en de max toegestane snelheid rijdt, dat er zo'n 65+ rimpelsaurus voor je gaat rijden die met max 30km onder die toegestane snelheid rijdt en je er niet langs kan.
Sorry, de haat zit diep
Woeiquote:
Waar heeft die leren rijdenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:43 schreef Garbageman het volgende:
Eerste rit van mijn vriendin in mijn auto (was een ouwe bak) "schat, zou je éérst de koppeling willen intrappen en dán schakelen?" Bij het verkeerslicht. KKGGGGG "schat, de motor liep nog, je hoeft hem niet wéér te starten."
Bij de bocht, "schat, bij een auto zónder stuurbekrachtiging méér aan het stuur draaien, dan schrikt die tegenligger in de bocht ook niet zo."
Tegenwoordig scheurt ze zonder problemen in de spits door Orleans. Dus voor de beginners, het wórdt beter
Ja, maar het is wel erg veel voor de eerste ritquote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:45 schreef mstr het volgende:
[..]
Zenuwachtig door andere auto en niet je instructeur naast je.
De eerste keer dat mijn vriendin in mijn auto reed liet ze hem afslaan voor het verkeerslicht en doordat hij daarna nog een keer afsloeg, wilde ze hem de 2e keer starten terwijl hij in zn 1 stond en met de koppeling omhoog. Dus toen heb ik haar maar even erop gewezen en toen ging het wel goed.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel erg veel voor de eerste rit![]()
Vond in mijn eentje helemaal niet eng , behalve met mijn moeder de eerste keer om haar opmerkingenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 22:50 schreef mstr het volgende:
Ik ben nooit echt bang geweest of heb het nooit eng gevonden om voor het eerst in m'n eentje te rijden.
Morgen ga ik naar m'n broer omdat zijn vriendin jarig is.En dat stukje heb ik toevallig met m'n lesauto wel 50 keer geredenquote:Op woensdag 7 juli 2010 13:31 schreef CherryLips het volgende:
M'n buurvrouw feliciteerde me net nog met m'n rijbewijsBlijkbaar heeft ze zelf 5 keer examen gedaan en haar zoon ZEVEN keer, die had vette faalangst
. Ik dacht dat ik faalangst had, maar dat zijn dus gewoon stalen zenuwen
Even kijken of mijn moeder vanavond een stukje met me wil rijden, of m'n zus. Zonder al te hard te gillen.
Ik kwam uit een Polo in een Opel Astra, maar dan wel met stuurbekrachtiging en aircoquote:Op woensdag 7 juli 2010 15:31 schreef Purdey het volgende:
Een opel Astra en ik had les in een VW Golf 5Mis de diesel,de stuurbekrachtiging en de Airco.En ik vind het lastig dat ik zo voorzichtig moet doen
@Sjoegerd: Haha,nee zo ver heb ik ze nog niet.Alhoewel ik dezelfde neiging als jou pa heb.Met rijles ooit haast tegen mijn voorganger bij het stoplicht gereden omdat ik naar een jongen in een héél strak joggingbroekje keek die aan het joggen was..
Die stuurbekrachtiging is gewoon een kwestie van gewenning. Als je eenmaal rolt, maakt het niet zo heel veel meer uit (zorg dat de banden op spanning zijn).quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:31 schreef Purdey het volgende:
Een opel Astra en ik had les in een VW Golf 5Mis de diesel,de stuurbekrachtiging en de Airco.En ik vind het lastig dat ik zo voorzichtig moet doen
@Sjoegerd: Haha,nee zo ver heb ik ze nog niet.Alhoewel ik dezelfde neiging als jou pa heb.Met rijles ooit haast tegen mijn voorganger bij het stoplicht gereden omdat ik naar een jongen in een héél strak joggingbroekje keek die aan het joggen was..
Mijn eigen auto heeft geen stuurbekrachtiging en stuurt in principe best licht ja. Okay als je net rijd is het wat zwaarder maar dat went ook wel.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:33 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die stuurbekrachtiging is gewoon een kwestie van gewenning. Als je eenmaal rolt, maakt het niet zo heel veel meer uit (zorg dat de banden op spanning zijn).
Airco en diesel, tsjah. Ik vind diesel 100x lekkerder rijden dan benzine, maar ik denk dat het merendeel van de mensen het dat totaal niet met mij eens is.
Diesel betaal je +/- 3x zoveel wegenbelasting voor als voor een benzinequote:Op woensdag 7 juli 2010 15:37 schreef Purdey het volgende:
Dat stugge vind ik juist vervelend.Had het van de week met bochten draaien dat ik veel te weinig en te langzaam stuur waardoor ik op de andere weghelft terrecht kom.Het is wel fijn om in verschillende auto's te rijden, dan weet ik in elk geval wat ik dadelijk wil en waar ik op moet letten
Merkte van de week dat m'n vader zich wel heul stevig vasthield aan de handgreep van de deur tijdens de rit
Edit: Ook ik vind diesel veel lekkerder dan benzine..Maakt het trouwens heel veel uit wat je koopt wat dat betreft?
Jep.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:37 schreef Purdey het volgende:
Edit: Ook ik vind diesel veel lekkerder dan benzine..Maakt het trouwens heel veel uit wat je koopt wat dat betreft?
Is inderdaad gewoon gewenning.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijn eigen auto heeft geen stuurbekrachtiging en stuurt in principe best licht ja. Okay als je net rijd is het wat zwaarder maar dat went ook wel.
Het is voor Nederlanders sowieso niet leuk om auto te rijden qua financiën als je het vergelijkt met de buurlanden. En het werd steeds onaantrekkelijker gemaakt. Voordelig grijs kenteken voor particulieren is er al uit, evenals het vervallen van de wegenbelasting bij 25 jaar oude auto's word opgedoekt.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:48 schreef Purdey het volgende:
Drie keer zoveel WB? 30.000-40.000 KM? Had ik al gezegd dat ik best aan die benzine ga wennen?
Je hebt helemaal gelijk, niks aan toe te voegen! Wat is verstandig qua verzekering? Hoorde al dat het mogelijk is om op naam van vader/moeder te verzekeren en mij als hoofdbestuurder aan te geven.Weet jij ook toevallig hoe dat zit? Of iemand anders hier?quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het is voor Nederlanders sowieso niet leuk om auto te rijden qua financiën als je het vergelijkt met de buurlanden. En het werd steeds onaantrekkelijker gemaakt. Voordelig grijs kenteken voor particulieren is er al uit, evenals het vervallen van de wegenbelasting bij 25 jaar oude auto's word opgedoekt.
Daarnaast is de verzekeringspremie ook niet mis als je het als jongere op je eigen naam verzekerd.
Mijn auto staat op mijn vaders naam verzekerd met ook hem als hoofdbestuurder. Zoveel rijd ik toch niet. De auto moet dan ook wel op zijn naam staanquote:Op woensdag 7 juli 2010 15:57 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, niks aan toe te voegen! Wat is verstandig qua verzekering? Hoorde al dat het mogelijk is om op naam van vader/moeder te verzekeren en mij als hoofdbestuurder aan te geven.Weet jij ook toevallig hoe dat zit? Of iemand anders hier?
Gewoon lekker op je eigen naam verzekeren, dan bouw je tenminste schadevrije jaren op.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:57 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, niks aan toe te voegen! Wat is verstandig qua verzekering? Hoorde al dat het mogelijk is om op naam van vader/moeder te verzekeren en mij als hoofdbestuurder aan te geven.Weet jij ook toevallig hoe dat zit? Of iemand anders hier?
Het is dus fraude. Kijk daarmee uit...quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijn auto staat op mijn vaders naam verzekerd met ook hem als hoofdbestuurder. Zoveel rijd ik toch niet. De auto moet dan ook wel op zijn naam staan.
Scheelt al gauw een paar honderd euro per jaar maar mijn vader is wel aansprakelijk met zijn no-claim als ik in een ongeluk betrokken raak.
Dat is waar, maar over een aantal jaar heb ik een vast loon en is autorijden sowieso beter te betalen voor mequote:Op woensdag 7 juli 2010 16:14 schreef Empathologica het volgende:
Mij werd ook aangeraden alles op m'n eigen naam te zetten. Kost wel wat extra maar je bouwt inderdaad die schadevrije jaren op. Is wel handig als je over aantal jaar een andere auto koopt, iets met korting meenemen?
Wat maakt die paar tientjes nou uit?quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat is waar, maar over een aantal jaar heb ik een vast loon en is autorijden sowieso beter te betalen voor me
Nouja, ik snap het wel. 50 euro heeft een andere betekenis als je daar 1 dag voor moet werken of een uurtje of 2. Maargoed, je mag sowieso verwachten dat autorijden veel geld kost.quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat maakt die paar tientjes nou uit?
Als je je verzekering niet kunt betalen, kun je ook geen auto betalen lijkt me
Idd, wacht maar tot je een keer gaat tanken. Doet dan pijn hoor, als je 50 euro veel geld vindtquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:35 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja, ik snap het wel. 50 euro heeft een andere betekenis als je daar 1 dag voor moet werken of een uurtje of 2. Maargoed, je mag sowieso verwachten dat autorijden veel geld kost.
Alsof ik nooit heb getankt. Zuinige auto uitkiezen scheelt heel ergquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, wacht maar tot je een keer gaat tanken. Doet dan pijn hoor, als je 50 euro veel geld vindt
Moet iedere week tanken helaasquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, wacht maar tot je een keer gaat tanken. Doet dan pijn hoor, als je 50 euro veel geld vindt
Omdat het meer kracht onderin zijn toeren heeft, dus je kunt 'luier' (met minder toeren) rijden en versnellen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:01 schreef monsterd. het volgende:
Waarom rijdt een diesel beter? Ik vind mijn benzine bakkie juist heel fijn. Voel alles precies aan enzo
om 1 of andere reden schijt ik bagger dat ik boetes heb gereden. Maar dat lijkt me heel stug want ik heb eigenlijk alleen maar op de rechterbaan gereden en ben continu ingehaaldquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:30 schreef Irritatie100 het volgende:
De eerste keer dat ik reed, reed ik echt super voorzichtig en alle regeltjes volgen enzo
Nu niet meer
Ach en anders meteen een wijze les geleerd, beter opletten waar je te hard rijdtquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, het zal wel meevallen, ik heb een paar maanden geleden na 2 jaar rijbewijs m'n eerste boete binnengekregen. 105 op de A12
Best een wonder dat het nog zo lang geduurd heeft en dat ie dan ook zo laag is
en nu heb je een boete van 20 euro?quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, het zal wel meevallen, ik heb een paar maanden geleden na 2 jaar rijbewijs m'n eerste boete binnengekregen. 105 op de A12
27 zelfs!quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:41 schreef monsterd. het volgende:
[..]
en nu heb je een boete van 20 euro?![]()
Heftig!
quote:
6 euro blijkbaarquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
zozo, vraag me dan altijd af hoeveel kosten de overheid maakt om die boete dan mogelijk te maken.
Achja, het geld moet toch ergens vandaan komenquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:44 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
6 euro blijkbaar
Maar ja, die kosten slaan sowieso nergens op. Als je 2 boetes tegelijk krijgt dan moet je ook 2 keer die 6 euro betalen
Bij een benzine moet je meer toeren maken om lekker te kunnen rijden en op te kunnen trekken.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:15 schreef Empathologica het volgende:
Wat is nu precies het verschil tussen benzine en diesel? Niemand kon me dat eigenlijk vertellen, alleen mijn neef kwam aan met dat je bij benzine later schakelt. Eh ik bedoel dus hoger toerental.
Wat mstr zegt is te technische hahaProbeer het me te visualiseren maar iets te veel wijn op om het te snappen.
Ach, ik had er 3 in 3 weken tijd, allemaal trajectcontroles.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat ze echt serieus zulke boetes versturen.Waarom niet pas vanaf 10 km te hard versturen? Maar ja..dan lopen ze toch een flinke melkkoe mis natuurlijk.Stelletje fuckersquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:56 schreef mstr het volgende:
[..]
Ach, ik had er 3 in 3 weken tijd, allemaal trajectcontroles.
3 Keer 4 km/u te hard.
Misschien omdat iedereen dan standaard 10 km te hard gaat rijdenquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:21 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat ze echt serieus zulke boetes versturen.Waarom niet pas vanaf 10 km te hard versturen? Maar ja..dan lopen ze toch een flinke melkkoe mis natuurlijk.Stelletje fuckers
Oooh ja,dat is waar! Was ik nou degene die elke week naar Wegmisbruikers zat te kijkenquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien omdat iedereen dan standaard 10 km te hard gaat rijden
En er gaat al correctie vanaf + afwijking in je teller, dus voor je een boete krijgt rijd je wel 10 te hard
10 is misschien wat op het randje, wettelijke correctie is 5 geloof ik. De rest hangt af van de nauwkeurigheid van je meterquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:26 schreef Purdey het volgende:
[..]
Oooh ja,dat is waar! Was ik nou degene die elke week naar Wegmisbruikers zat te kijken![]()
Dus eigenlijk kan je overal wel 10 km te hard,want met alle correcties eraf,blijft er niks boeiends meer over
http://www.om.nl/onderwer(...)en/snelheid/bereken/quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:40 schreef Purdey het volgende:
Hoeveel moest je eigenlijk betalen voor die drie keer 4 km te hard?
Wtf. Denk je dat ze in Nederland op elke straathoek staan te flitsen ofzo?quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:34 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
om 1 of andere reden schijt ik bagger dat ik boetes heb gereden. Maar dat lijkt me heel stug want ik heb eigenlijk alleen maar op de rechterbaan gereden en ben continu ingehaald![]()
Rustig beginnen, de rest komt vanzelf wel
Zonder rijbewijs, jammer dat ze je niet aanhielden idiootquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:46 schreef Nass het volgende:
Mijn rijbewijs vandaag opgehaald!![]()
Ik kreeg 2 dagen geleden een boete van 35 euro omdat ik midden in de nacht (1 uur) 8 kilometer te hard reed
Er was geen fuck op de weg, laat me dan op zn minst 10 kilometer harder rijden
Ja, want je rijdt slechter zonder rijbewijsquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Zonder rijbewijs, jammer dat ze je niet aanhielden idioot
Wat dacht je van onverzekerdquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:57 schreef Nass het volgende:
Ja, want je rijdt slechter zonder rijbewijs?
Het was een flitspaar verder.
Idd, en vraag dat ze 'm volgetankt afleveren bijvoorbeeldquote:Op donderdag 8 juli 2010 12:08 schreef Breuls het volgende:
Da's op zich een redelijk tarief, maar je kunt altijd nog proberen er wat af te lullen.
Niet slim om te rijden , als je officeel je rijbewijs nog niet binnen hebtquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:46 schreef Nass het volgende:
Mijn rijbewijs vandaag opgehaald!![]()
Ik kreeg 2 dagen geleden een boete van 35 euro omdat ik midden in de nacht (1 uur) 8 kilometer te hard reed
Er was geen fuck op de weg, laat me dan op zn minst 10 kilometer harder rijden
Of je hebt de hoofdprijs betaaldquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:26 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb geen rijklaarmaakkosten hoeven te betalen, zat een volle tank in en ze hadden hem ff gestofzuigd voor meVrouwelijke charmes enzo.
Nee, gewoon slechte ervaringen meegekregen van m'n broerquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:54 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wtf. Denk je dat ze in Nederland op elke straathoek staan te flitsen ofzo?
Ik heb dit jaar al meer dan 50.000km gereden en sta nog op 0 euro. En ik rij écht niet rustig en écht niet volgens de regeltjes
Gewoon een beetje tactisch rijden en goed opletten en er gebeurt je niets.
Maar goed dat ik dan geen ongeluk heb veroorzaakt in de tussentijd. Ik rij trouwens al 2 maanden zwartquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:15 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Niet slim om te rijden , als je officeel je rijbewijs nog niet binnen hebt![]()
Als je een een ongeluk veroorzaakt ben je mooi de luk
Ah,de vrouwelijke charme..Dus toch m'n blousje maar wat verder openknopen, en dan verdwijnen de rijklaarmaakkosten als sneeuw voor de zon? Ik vind het een goede tipquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:26 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb geen rijklaarmaakkosten hoeven te betalen, zat een volle tank in en ze hadden hem ff gestofzuigd voor meVrouwelijke charmes enzo.
Eigenlijk vraag ik me dat af. Officieel gezien ben je verzekerd als je ten tijde van het ongeluk over een rijbewijs beschikt. Ik had mijn rijbewijs vrijdag 2 juli aangevraagd en toen ik deze gister ophaalde stond die datum er ook op (2 juli). Dus stel dat je alleen materiële schade hebt en je vult het formulier in kan je achteraf toch bewijzen dat je je rijbewijs op dat tijdstip al had. Alleen als de politie erbij komt gaat het lastiger wordenquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:15 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Niet slim om te rijden , als je officeel je rijbewijs nog niet binnen hebt![]()
Als je een een ongeluk veroorzaakt ben je mooi de luk
Ga je een auto huren?quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:28 schreef Nass het volgende:
Net even snel een Internationale rijbewijs gehaald, 15 euries. Wordt leuk in Amerika!
Ik verblijf bij mn familie, daar staan 7/8 auto's buiten. Komt goedquote:Op donderdag 8 juli 2010 15:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ga je een auto huren?
Dat lukt je echt niet hoor, als je net je rijbewijs hebt.
Familie van Turquaz?quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:03 schreef Nass het volgende:
[..]
Maar goed dat ik dan geen ongeluk heb veroorzaakt in de tussentijd. Ik rij trouwens al 2 maanden zwart
Wat is een Turquaz? Ik ben geen turkquote:
Aan je .... arm?quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:08 schreef Purdey het volgende:
En een keer presteerde hij het aan m'n mee te draaien in een bocht![]()
Zo blijkt maar weer wat voor mongolen er rondrijden hier in Nederlandquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:08 schreef Purdey het volgende:
Whoehoe mocht vanavond heen rijden naar een verjaardag! M'n pa blijft 'tips' geven, teminste, hij schreeuwt ze mijn oor in.En een keer presteerde hij het aan m'n mee te draaien in een bochtEn een of andere idioot (zijn geen andere woorden voor..) soorteerde met een bestelbus+aanhangwagen voor, voor rechtdoor.Ik stond voor links, en toen het licht naar groen ging begon hij ineens enorm te claxoneren om mij daarna af te snijden.Kon ik gewoon vol op m'n remmen..Anyway, iedereen leeft nog en ik heb weer mogen rijden
Aan het stuur..Ik heb hem ook vriendelijk tot zeer dringend verzocht dat nóóit meer te doen! En ook na elke vorm van commentaar zeggen: 'je rijdt niet slecht hoor, ik geef je gewoon tipsquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Aan je .... arm?
Ik had 'm er ter plekke uitgezet
Oudere auto's kun je zo de deur dichtgooien, als je het deurslot hebt ingedrukt. Bij nieuwe gaat alles elektrisch.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:25 schreef Purdey het volgende:
Edit: Wat ik me nu eigenlijk bedenk WhiteJoker..Hoe kun je je auto afsluiten als je sleutels in het contact zitten?
Dat wordt hier ook nog lastig, aangezien ik de auto niet op slot hoef te doen want m'n vader moet hem in de garage zetten (zo'n garage onder het huis, heel smal, achteruit erin, dat mag hij doen).quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:25 schreef Purdey het volgende:
Oeh WhiteJoker, dus gelukkig nog goedgekomenIk denk dat het iedereen weleens zal overkomen in zijn leven als autobestuurder..Wel lullig trouwens dat de politie niks deed.Die stonden drie weken geleden hier met drie man een buuvrouw te helpen die hetzelfde had gedaan als jij
![]()
Merkte trouwens gister weer dat ik telkens faal in het afsluiten van de auto.Uiteindelijk moest m'n vader zeggen dat de sleutel uit het contact moest en dat ik de handrem er nog op moest zetten..Het is me gewoon niet aangeleerd als zijnde een gewoonte.Ik stapte hier voor de deur toen de motor draaide, en als ik van leerling wisselde hoefde ik ook niks te doen.
Edit: Wat ik me nu eigenlijk bedenk WhiteJoker..Hoe kun je je auto afsluiten als je sleutels in het contact zitten?
Bij ons was het standaard dat als je van leerling verwisselde dat je gewoon net deed of je je auto echt parkeerde zodat je het min of meer aangeleerd kreegquote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:25 schreef Purdey het volgende:
Oeh WhiteJoker, dus gelukkig nog goedgekomenIk denk dat het iedereen weleens zal overkomen in zijn leven als autobestuurder..Wel lullig trouwens dat de politie niks deed.Die stonden drie weken geleden hier met drie man een buuvrouw te helpen die hetzelfde had gedaan als jij
![]()
Merkte trouwens gister weer dat ik telkens faal in het afsluiten van de auto.Uiteindelijk moest m'n vader zeggen dat de sleutel uit het contact moest en dat ik de handrem er nog op moest zetten..Het is me gewoon niet aangeleerd als zijnde een gewoonte.Ik stapte hier voor de deur toen de motor draaide, en als ik van leerling wisselde hoefde ik ook niks te doen.
Ja, bij mij ookquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:50 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Bij ons was het standaard dat als je van leerling verwisselde dat je gewoon net deed of je je auto echt parkeerde zodat je het min of meer aangeleerd kreeg
Hier hetzelfdequote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, bij mij ook. Daarom heb ik nu steeds ruzie met m'n vader, want hij parkeert de auto zonder handrem en in de één, en ik zet hem op de handrem en in z'n vrij. Dus hij loopt steeds te klooien als hij de auto binnen moet zetten
. Is allemaal heel raar van mij natuurlijk, dat ik de auto zo neerzet. Volgens hem dan. Alsof ik het zelf zo heb verzonnen
. Maar dat gaat nu automatisch, alleen de lampen moet ik niet vergeten.
Hij gaat niet rijden in de 1. Dus onzin wat je nu zegt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier hetzelfde
Alleen in z'n 1 zetten is niet verstandig, kun je 'm beter in 3 zettenAls je auto gaat rijden kan ie starten in z'n 1
Ook niet als je 'm een goeie duw geeft? Ik dacht dat jaren geleden gehoord te hebbenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hij gaat niet rijden in de 1. Dus onzin wat je nu zegt.
Ik heb het wel geleerd, maar heel even. Tijdens rijles vond ik het niet echt super (ben je te onzeker voor denk ik), maar je moest wel ff gebruikt hebben, zodat het niet nieuw isquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat ik trouwens nooit gedaan heb tijdens m'n lessen is rijden met de cruise control. Toen ik dat in m'n vader's auto voor het eerst gebruikte vond ik het heel erg vreemd, maar nu vind ik het heerlijk en gebruik ik het zo veel mogelijk.
Skoda Feliciaquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:07 schreef kikoooooo het volgende:
Wat voor auto rijden jullie allemaal trouwens?
Zo'n gele pickup?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Skoda Felicia![]()
Oude bak, maar nog best luxe voor toen
Citroën AXquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:07 schreef kikoooooo het volgende:
Wat voor auto rijden jullie allemaal trouwens?
Jij ook al?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, bij mij ook. Daarom heb ik nu steeds ruzie met m'n vader, want hij parkeert de auto zonder handrem en in de één, en ik zet hem op de handrem en in z'n vrij. Dus hij loopt steeds te klooien als hij de auto binnen moet zetten
. Is allemaal heel raar van mij natuurlijk, dat ik de auto zo neerzet. Volgens hem dan. Alsof ik het zelf zo heb verzonnen
. Maar dat gaat nu automatisch, alleen de lampen moet ik niet vergeten.
Rijklaar maken van een 2e hands auto? Kan dat ding nu niet rijden dan?quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:04 schreef Purdey het volgende:
Is het trouwens niet wat veel dat een autodealer/handelaar 295,- rekent voor rijklaarmaakkosten?!
Je bent niet verzekerd zonder rijbewijs.quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:57 schreef Nass het volgende:
[..]
Ja, want je rijdt slechter zonder rijbewijs?
Het was een flitspaar verder.
Slipcursus is leuk!!!!!!quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:30 schreef PiRANiA het volgende:
Vandaag heb ik een slipcursus gedaan. Hoewel het warm was, is dat wel een aanrader, zeker als je al wat ervaring hebt.
Het is zeker iets unieks om mee te maken.
Ik vind het ook best veel.Wat doen ze nu helemaal? Misschien wassen, stofzuigen, tank benzine.Als je met zo'n auto naar de wasstraat/tankstation gaat ben je 1/5 minder kwijt..Zeker met mijn budget, zo'n 2000/2500,- is het een aanslag :}quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Rijklaar maken van een 2e hands auto? Kan dat ding nu niet rijden dan?
Voor een nieuwe kan ik het me voorstellen, was er afhalen, op kenteken zetten enz......
Maar een 2e hands is toch gewoon gebruiksklaar?
Dus ja, ik vind het veel.
Welicht wat reperaties nog? Ik zou trouwens niet 2000 euro betalen voor een micra uit 94 hoor! Of gaat het om een andere auto nu?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vind het ook best veel.Wat doen ze nu helemaal? Misschien wassen, stofzuigen, tank benzine.Als je met zo'n auto naar de wasstraat/tankstation gaat ben je 1/5 minder kwijt..Zeker met mijn budget, zo'n 2000/2500,- is het een aanslag :}
Word vaak wel gerekend hoor. Even snel een klein beurtje beetje verse olie enzo, beetje benzine en even geheel nalopen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Rijklaar maken van een 2e hands auto? Kan dat ding nu niet rijden dan?
Voor een nieuwe kan ik het me voorstellen, was er afhalen, op kenteken zetten enz......
Maar een 2e hands is toch gewoon gebruiksklaar?
Dus ja, ik vind het veel.
740 of 940? Met de 2.3 liter?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:11 schreef JJH het volgende:
Ow ja, ik rijd zo'n zeecontainer.
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat ze de auto al schoon hebben gemaakt vóór ie de verkoop in ging, dat hoeft dan toch niet meer?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vind het ook best veel.Wat doen ze nu helemaal? Misschien wassen, stofzuigen, tank benzine.Als je met zo'n auto naar de wasstraat/tankstation gaat ben je 1/5 minder kwijt..Zeker met mijn budget, zo'n 2000/2500,- is het een aanslag :}
Klein beurtje (als het al gebeurt) en een beetje benzine zijn de kosten niet.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Word vaak wel gerekend hoor. Even snel een klein beurtje beetje verse olie enzo, beetje benzine en even geheel nalopen.
Overschrijivingskosten zitten er ook vaak bij in.
940, met de 2,3 liter. Lekker onverwoestbaar die oude 'rooie' blokken.quote:
Dan zeg je bij de koop er bij dat je hem zonder afleverbeurtje wilt. Simpelquote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze de auto al schoon hebben gemaakt vóór ie de verkoop in ging, dat hoeft dan toch niet meer?
En wedden dat de tank niet vol zit bij aflevering?
[..]
Klein beurtje (als het al gebeurt) en een beetje benzine zijn de kosten niet.
En hoezo de auto geheel nalopen? Ze verkopen toch een goede auto? Of twijfelen ze aan hun eigen handel?
Lijkt mij niet het risico van de klant.
Die gaan echt lang mee jaquote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:
[..]
940, met de 2,3 liter. Lekker onverwoestbaar die oude 'rooie' blokken.
Precies, scheelt een hoop geld. Voor veel minder doe je het zelf of laat je het doen door een kennis.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:Dan zeg je bij de koop er bij dat je hem zonder afleverbeurtje wilt. Simpel
Dat denk je verkeerd.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:
Ik denk trouwens dat als de handelaar 300,- meer zou vragen zonder beurtje ik je niet zou horen.
En het geeft een beetje ruimte om te onderhandelen.
Een Nissan Note is een soort slagschipquote:
Nissan Note is niet zo groot.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:34 schreef Purdey het volgende:
[..]
Een Nissan Note is een soort slagschipKun je daar een beetje mee overweg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nissan Note is niet zo groot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, jij zult geen problemen ondervinden met de sint dit jaar
Vond 'm op de plaatjes op google best groot aandoen, maar dat kan schijn zijn
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Hij is 4,1 meter. Dat is net iets korter dan een Opel Astra uit 2000quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nou, jij zult geen problemen ondervinden met de sint dit jaar
Vond 'm op de plaatjes op google best groot aandoen, maar dat kan schijn zijn
Je lijkt wel een wandelende wikiquote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hij is 4,1 meter. Dat is net iets korter dan een Opel Astra uit 2000. Dus vrij gemiddeld formaat auto.
Heb zo mijn databasesquote:
Nergens last van, hij is niet veel groter dan de Toyota Auris waarin ik leste. Denk ikquote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:34 schreef Purdey het volgende:
[..]
Een Nissan Note is een soort slagschipKun je daar een beetje mee overweg?
Rij je 50 in z'n 3 danquote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:22 schreef Empathologica het volgende:
'Rijd bij 80 kilometer per uur in de vijfde versnelling, en rijd bij 50 kilometer per uur in z'n 4'
Dit vind ik wel weer zoiets, 50 in z'n 4 mocht ik van m'n rijinstructeur niet omdat dan de kans groot was dat ik geneigd was 60 te rijden ipv 50. In mijn auto zou het wel kunnen, draait ie wel weinig toeren maar trekt ie wel. In 's pap z'n auto zal het denk ik kut worden, daar rij ik 80 in z'n 4.
Als 50 max is denk ik dat ik wel in z'n 3 wil rijden aangezien je meestal toch niet constant 50 kan rijden. Stel je rijdt minimaal 50, dan doe ik automatisch naar z'n 4.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:22 schreef Empathologica het volgende:
'Rijd bij 80 kilometer per uur in de vijfde versnelling, en rijd bij 50 kilometer per uur in z'n 4'
Dit vind ik wel weer zoiets, 50 in z'n 4 mocht ik van m'n rijinstructeur niet omdat dan de kans groot was dat ik geneigd was 60 te rijden ipv 50. In mijn auto zou het wel kunnen, draait ie wel weinig toeren maar trekt ie wel. In 's pap z'n auto zal het denk ik kut worden, daar rij ik 80 in z'n 4.
Je wil toch ook beetje snel kunnen optrekken?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Rij je 50 in z'n 3 dan
Ik rij 60 in z'n 5
Ja, bij optrekken naar 80 of 100+ schakel ik niet bij 60 naar 5 nee, maar als ik een eind 60 moet rijden, doe ik dat in z'n 5 (als de motor warm is)quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:28 schreef FastFox91 het volgende:
Je wil toch ook beetje snel kunnen optrekken?Maar opzich is het wel goed zo snel mogelijk omhoog schakelen, maar 60 is wel beetje overdreven imo.
Tussen 1000 en 1500 ofzo gok ik. Lekker rustigquote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:52 schreef Empathologica het volgende:
Maakt ie dan niet erg weinig toeren?
Kan mijn AX ook wel hebben hoorquote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:52 schreef Empathologica het volgende:
Maakt ie dan niet erg weinig toeren?
Bij mij ligt het aan mijn buiquote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Snel doorschakelen doe ik ook, lekker zuinig! Tenzij er momenten zijn dat er snelheid gemaakt moet worden, dan gebruik ik ook wel wat meer toeren
Dat rijdt toch voor geen meter man? In geen enkele auto imo.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Rij je 50 in z'n 3 dan
Ik rij 60 in z'n 5
Jawel hoor, anders zou ik het niet doen hè.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat rijdt toch voor geen meter man? In geen enkele auto imo.
Dat is dan een ander examen dan je rijexamen?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Puala het volgende:
Eind januari mijn rijbewijs gehaald, in juni geslaagd voor mijn examen
Ja, mijn schoolexamen bedoel ik daarmeequote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:07 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dat is dan een ander examen dan je rijexamen?
Je pa is een lulquote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:55 schreef Purdey het volgende:
Zegt m'n pa doodleuk: 'Nee hoor, ben je nou helemaal.Weer in een vreemde auto? Voorlopig doe jij heel voorzichtig met rijden, en liever alleen als ik ernaast zit.'
Haha, dat is het irritante, ik rijd in zijn auto voorlopig tot ik zelf iets heb om mee te rijden.Ongelofelijk, ik kan begrijpen dat het 'eng' is om bij een nieuweling in de auto te zitten, maar zo ver zou ik nooit gaan.Hij denkt dat ik de auto niet onder controle heb, maar voorlopig is hij niet een keer afgeslagen en heb ik keurig overal voor geremdquote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Je pa is een lul
Laat 'm lekker, en neem 'm zeker nooit mee in de auto.
Gelukkig gaat hij er niet over. Jij hebt je rijbewijs, dus je kunt er helemaal zelf over beslissen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:55 schreef Purdey het volgende:
Oeh Kikoo,mooie auto's!!![]()
Volgens mij heb ik vandaag het dieptepunt bereikt qua het vertrouwen in mij als chauffeur![]()
Het vriendinnetje van mijn broer heeft d'r arm in het gips en moet dinsdag voor controle naar het ziekenhuis.Hij vroeg of ik met haar wilde gaan omdat hij zelf moet werken.Mocht met zijn auto, voelde heel fijn dat hij zo'n vertrouwen in me hadZegt m'n pa doodleuk: 'Nee hoor, ben je nou helemaal.Weer in een vreemde auto? Voorlopig doe jij heel voorzichtig met rijden, en liever alleen als ik ernaast zit.'
Blegh, hoe win je in godsnaam het vertrouwen van iemand om in een auto te mogen rijden?![]()
Het is echt niet leuk om min of meer te horen dat je niet wordt vertrouwd als chauffeur![]()
Iemand van het CBR heeft beoordeelt of ik capabel ben om een auto te besturen, en nu gaat m'n pa een soort poging doen tot herkeuring
Nee, dat weet ik ook wel.Maar het is best frustrerend als er zo over je rijkunsten gedacht wordtquote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:22 schreef Breuls het volgende:
[..]
Gelukkig gaat hij er niet over. Jij hebt je rijbewijs, dus je kunt er helemaal zelf over beslissen.
Lijkt me logischquote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:25 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik ook wel.Maar het is best frustrerend als er zo over je rijkunsten gedacht wordt![]()
Denk dat ik dinsdag gewoon lekker de auto van m'n broer meeneem, die vind het wel goed
Sorry dat ik je weer quote, ik begin op een stalker te lijken maar je hebt zulke leuke verhalen waar ik wat mee kan.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:55 schreef Purdey het volgende:
Volgens mij heb ik vandaag het dieptepunt bereikt qua het vertrouwen in mij als chauffeur![]()
Het vriendinnetje van mijn broer heeft d'r arm in het gips en moet dinsdag voor controle naar het ziekenhuis.Hij vroeg of ik met haar wilde gaan omdat hij zelf moet werken.Mocht met zijn auto, voelde heel fijn dat hij zo'n vertrouwen in me hadZegt m'n pa doodleuk: 'Nee hoor, ben je nou helemaal.Weer in een vreemde auto? Voorlopig doe jij heel voorzichtig met rijden, en liever alleen als ik ernaast zit.'
Blegh, hoe win je in godsnaam het vertrouwen van iemand om in een auto te mogen rijden?![]()
Het is echt niet leuk om min of meer te horen dat je niet wordt vertrouwd als chauffeur![]()
Iemand van het CBR heeft beoordeelt of ik capabel ben om een auto te besturen, en nu gaat m'n pa een soort poging doen tot herkeuring
De 1 heeft meer geluk dan de ander....quote:Op zaterdag 10 juli 2010 19:37 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik heb nooit echt weerstand van mijn ouders gehad. Maar heb ook wel hele makkelijke ouders
Wat is er zo vreemd aan een auto? De meesten hebben een stuur en 3 pedalen waarmee je het hele ding bedient. Gewoon lekker rijden, liefst in zoveel mogelijk verschillende auto's. Daar leer je alleen maar vanquote:
Lol mijn moeder zat in het begin met haar handen vastgeklemd om de gordel als ik ging rijden met haar. Na een aantal keer is dat veranderd. Nu heeft ze er vertrouwen in. Mijn vader is een ander verhaal. Ik krijg nog steeds allerlei ongevraagde adviezen, maar het is mijn auto, dus hij heeft er niet echt wat over te vertellen.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:55 schreef Purdey het volgende:
Daar kan je best van schrikken ja!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En bijna een aanrijding vandaag op de parkeerplaats, beetje schuld van beiden. Wel op tijd kunnen remmen gelukkig
Ik hoorde van een vriend van me dat die een acute noodstop gemaakt heeft toen zn moeder een opmerking maakte over een fietser... Daarna heel onschuldig: "oh, maar díe zag ik wel..."quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:02 schreef Empathologica het volgende:
Vervelend als je ouders je niet vertrouwen, want inderdaad, als je niet kan rijden had je echt je roze kaartje niet gekregen. En ik zeg elke keer; de volgende keer dat 's mam zo doet dan gooi ik er uit. Of ik zeg van; ik rij dus jij houdt je mond. Maar dat durf ik nietgelukkig wordt ze al wat makklijker
Ja inderdaad! Zichtbare schrikreacties maar het is goed afgelopen gelukkig.quote:
Bloedirritant was dat op een gegeven moment.Zelfs op het parkeerterrein van het CBR nog kritiek op me hebben, woest was ik.Ik heb donderdag examen gedaan en de maandag en dinsdag ervoor nog les gehad.Maandag een proefexamen gereden waarin ik volgens hem 12 fouten maakten, 12! En die dinsdag heb ik hem halverwege de les compleet verrot gescholden omdat ik hem tijdens de les nog dingen wilde vragen, waar hij antwoord op weigerde te geven omdat ik 'dat nu weleens moest weten'.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 23:03 schreef Empathologica het volgende:
@ Purdey; Inderdaad. Gewoon lekker auto rijden.
Wat jouw instructeur deed, deed de mijne dus tegen het examen aan. En toen was ik zo pissig op hem dat ik zoveel motivatie had om te slagen dat ik het ook in 1 keer haalde
Hmm, dit klink eng bekend.Toch niet toevallig in Rotterdam gereden hé? Ik heb ook zeker de laatste lessen echt niet meer zo'n leuke tijd gehad, ergerde me dood aan hem.Hij ging over een op een soort van 'zucht-techniek'.Als ik iets fout deed, heel diep en veelbetekend zuchttenquote:Op zondag 11 juli 2010 10:40 schreef Empathologica het volgende:
Ik had naderhand wel het vermoeden dat het opzet was, me tot het uiterste drijven dat ik wel móest slagen, om van hem af te zijn. Was een goeie kerel, flink mee gelachen en geouwehoerd maar die laatste lessen kon ik hem wel wurgen. Zal ook wel aan mezelf hebben gelegen grotendeels, maar het botste gewoon een beetje..Kan me wel goed voorstellen dat je zo pissig werd, vlak voor je examen, zou lullig zijn als je daardoor juist de moed verloor en zou zakken.
En ik liep m'n autowassen al bekant een week uit te stellen, dankzij die hoosbui van gisteren hoeft het niet meer!
Aircoquote:Op zondag 11 juli 2010 17:31 schreef CherryLips het volgende:
het is verder wel veel te heet om te rijden, getver![]()
Net alsof ze je vertrouwen.quote:Op zondag 11 juli 2010 18:35 schreef Empathologica het volgende:
En het is trouwens wel een ontzettend relaxt gevoel als je merkt dat je ouders je wat meer je eigen ding laten doen ipv heel beschermend over alles!
Zoiets heeft vaak met een indruk van iemand te maken. Je geeft aan dat je ontzettend graag wilt rijden, maar tegelijkertijd ben je niet al te zeker van jezelf. Dat merken mensen natuurlijk aan je en dan maakt ze huiverig hun auto aan je uit te lenen..quote:Op zaterdag 10 juli 2010 18:55 schreef Purdey het volgende:
Compleet belachelijk, die kosten! Een beetje onderhoudsbeurt kost stukken minder dan dat, maargoed, blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die dat slikken.quote:Op maandag 12 juli 2010 12:52 schreef Purdey het volgende:
Net bij een officiële Ford dealer een auto zien staan, vragen ze 495,- voor rijklaarmaakkosten![]()
En later in de advertentie staat er 'De prijs is excl. 695,- rijklaarmaakkosten.Dit is inclusief een onderhoudsbeurt en 24 maanden sterngarant garantie.'
Ten eerste, vage advertentie, maar 495,- of 695,- rijklaarmaakkosten
Dat dusquote:Op maandag 12 juli 2010 17:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Compleet belachelijk, die kosten! Een beetje onderhoudsbeurt kost stukken minder dan dat, maargoed, blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die dat slikken.
Het klinkt leuk dat je daar 2 jaar garantie op krijgt, maar als je in de voorwaarden ziet wat er allemaal uitgesloten wordt...
Die voorwaarden had ik nog niet eens gelezenquote:Op maandag 12 juli 2010 17:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Compleet belachelijk, die kosten! Een beetje onderhoudsbeurt kost stukken minder dan dat, maargoed, blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die dat slikken.
Het klinkt leuk dat je daar 2 jaar garantie op krijgt, maar als je in de voorwaarden ziet wat er allemaal uitgesloten wordt...
Oeh, die is goed! En qua prijs ook wel goedquote:
Purdey, laat die auto ajb staan.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:21 schreef Purdey het volgende:
[..]
Die voorwaarden had ik nog niet eens gelezen![]()
Is er technisch nog iets anders wat niet in die lijst staatWat een stelletje oplichters zeg.Wat vooral vaag is, is dat ze twee bedragen voor de rijklaarmaakkosten stellen, en twee soorten garanties.6 maanden Bovag en 24 maanden Stern.En dit allemaal voor een auto van 1950,- trouwens..
Citroen Saxo, zwart en diesel. Maar hoe veel km stand weten we nog nietquote:Op maandag 12 juli 2010 19:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Vertel, vertel, vertel!
Wat heb je gekocht?
Ik vind het aardig aan de prijs, zeker met die hoge "rijklaar maak kosten". Je zou eens moeten googlen hoe die garage bekend staat.quote:
Begin toch wel benieuwd te worden wat jequote:Op maandag 12 juli 2010 19:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Citroen Saxo, zwart en diesel. Maar hoe veel km stand weten we nog niet
Verklaring verhaal:
Mijnis al 4 weken actief op zoek naar een andere auto en al dik 4 maand niet zeer actief. Alleen ja, wat hij zoekt is op het moment gewoon niet te vinden. En aangezien ik nu verder weg werk en hij ook een auto nodig heeft voor zijn werk.. is een 2e auto gewoon heel erg nodig. Dus is er vanmiddag om 16.00 uur besloten dat het niet meer mogelijk was om voor hem wat te vinden en dat we op stel en sprong voor wat voor mij moesten kijken. Afijn, zo gezegd zo gedaan. Langs de garage en die wist dat het overbuurmeisje de Saxo in de verkoop had gedaan per vandaag. Dus die gaat ie vanavond halen en dan kunnen we morgen kijken of alles er goed uit ziet en de koop definitief maken
Citroen Berlingo diesel 2.0 vanaf bouwjaar 2004 en max. 140.000 op de teller.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Begin toch wel benieuwd te worden wat jezoekt dan....
En er van uit gaande dat de Saxo goed is: Gefeliciteerd met jullie aankoop en heel veel plezier er mee!
75 km per dag heen en weer naar het werk. Ik fotografeer veel, dus ik rijd er gerust het halve land voor door. Nou ja, ben dus uitgegaan van een 70-75 km per dag. Nah, dan kom je tussen de 25.000 en de 30.000 uit. Dus dan wordt een diesel rendabel. En vriendlief weet ik niet precies hoe veel hij rijd. Maar dat is afgelopen jaar iig 33.000 geweest.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:06 schreef Sjoegerd het volgende:
Rijden jullie zoveel dan dat diesel rendabel word?
Saxo diesel is natuurlijk wel flink zuinig. 1 op 20-22 is goed haalbaarquote:Op maandag 12 juli 2010 20:08 schreef Puala het volgende:
[..]
75 km per dag heen en weer naar het werk. Ik fotografeer veel, dus ik rijd er gerust het halve land voor door. Nou ja, ben dus uitgegaan van een 70-75 km per dag. Nah, dan kom je tussen de 25.000 en de 30.000 uit. Dus dan wordt een diesel rendabel. En vriendlief weet ik niet precies hoe veel hij rijd. Maar dat is afgelopen jaar iig 33.000 geweest.
Zuinig begon de garage ook al over. En ik rijd van mezelf al heel zuinig. Met de citroen xsara waar ik nu veel in rijd haal ik de 1:17,5quote:Op maandag 12 juli 2010 20:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Saxo diesel is natuurlijk wel flink zuinig. 1 op 20-22 is goed haalbaar.. Wel gruwelijk traag geloof ik die turboloze diesel
Wegenbelasting valt ook nog wel aardig mee in verband met het gewicht. Okay een benzine Saxo is stukken goedkoper, maar voor een diesel zijn ze nog best te betalenquote:Op maandag 12 juli 2010 20:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Zuinig begon de garage ook al over. En ik rijd van mezelf al heel zuinig. Met de citroen xsara waar ik nu veel in rijd haal ik de 1:17,5En traag weet ik niet, maar daar kom ik met de proefrit wel achter
Die garage is 10 minuten van mijn huis vandaan.. Maarja, had die micra ook gezien. Vind de prijs eigenlijk ook wat hoog.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik vind het aardig aan de prijs, zeker met die hoge "rijklaar maak kosten". Je zou eens moeten googlen hoe die garage bekend staat.
Maargoed, ik koop dan ook altijd auto's van minimaal 10 jaar ouder, en minimaal 10 keer zo goedkoop...
Ga er ook absoluut niet aan beginnen.Wilde even weten wat je voor een Ford fiësta betaald uit '98 en kwam deze advertentie tegenquote:Op maandag 12 juli 2010 19:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Purdey, laat die auto ajb staan.
Een Bovag garantie op een auto van die verkoopprijs kan helemaal niet, die grens ligt hoger.
En dan die rijklaarmaakkosten nog es, ik vertrouw dat zaakje voor geen ene meter!
Waarom die kmstand?quote:Op maandag 12 juli 2010 20:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Citroen Berlingo diesel 2.0 vanaf bouwjaar 2004 en max. 140.000 op de teller.
Ja, en als je meer dan ongeveer 20k per jaar rijdt haal je het er al snel uit!quote:Op maandag 12 juli 2010 20:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wegenbelasting valt ook nog wel aardig mee in verband met het gewicht. Okay een benzine Saxo is stukken goedkoper, maar voor een diesel zijn ze nog best te betalen. Beetje middenklasser van tegenwoordig kost hetzelfde of meer.
Is een km stand niet zo erg? Is het niet een soort graadmeter van hoe het zit met de slijtage van onderdelen? Die slijtage zal met een auto van 100.000 km toch minder zijn als die van een 200.000 km stand.Of is dit vrouwenlogicaquote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom die kmstand?. Ik zou je daar niet blind op staren...
[..]
Ja, en als je meer dan ongeveer 20k per jaar rijdt haal je het er al snel uit!
Misschien kijken wat voor bocht er komtquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:37 schreef CherryLips het volgende:
Gister weer een eind gereden, ik raus echt te snel de snelweg af, de bochten in, m'n vader zit te gillen naast menog even oefenen dus. Zo stom, ik deed het tijdens de rijles ook weleens, maar als ik dan remde begon de instructeur dat ik niet te veel moest afremmen omdat de mensen achter me dat niet snapten. Ik doe het dus nooit goed
. Even een tussenweg vinden.
Hij rijd 30.000 per jaar en wilt graag een jaar of 7 vooruit kunnen zonder al te veel onderhoudskostenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom die kmstand?. Ik zou je daar niet blind op staren...
[..]
Ja, en als je meer dan ongeveer 20k per jaar rijdt haal je het er al snel uit!
Een hoge kilometerstand hoeft niet erg te zijn, ligt er maar net aan welk onderhoud hij gehad heeft, en of de auto nog in goede staat is. Zeker de diesels zijn echt gemaakt als kilometervreters! Ik rij zelf een dieseltje met 220.000 kilometer op de klok. Hij doet het nog als een tierelier! Meeste onderhoud wat ik heb is vanwege de ouderdom (hij is uit '86).quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Is een km stand niet zo erg? Is het niet een soort graadmeter van hoe het zit met de slijtage van onderdelen? Die slijtage zal met een auto van 100.000 km toch minder zijn als die van een 200.000 km stand.Of is dit vrouwenlogica
Ligt eraan, je kan beter een auto met 200k nemen die goed onderhouden is dan een auto met 100k die slecht onderhouden is.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Is een km stand niet zo erg? Is het niet een soort graadmeter van hoe het zit met de slijtage van onderdelen? Die slijtage zal met een auto van 100.000 km toch minder zijn als die van een 200.000 km stand.Of is dit vrouwenlogica
Ik geloof ook wel dat de auto het nog doet als een tierelier. Maar ja, we hebben nu een auto met 275.000 op de teller en die heeft vorig jaar dik 6000 euro aan onderhoud gekost. En dat is het gewoon niet waard. Vandaar dat we toch wel wat eisen hebben met betrekking tot de km stand.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:20 schreef L0we het volgende:
[..]
Een hoge kilometerstand hoeft niet erg te zijn, ligt er maar net aan welk onderhoud hij gehad heeft, en of de auto nog in goede staat is. Zeker de diesels zijn echt gemaakt als kilometervreters! Ik rij zelf een dieseltje met 220.000 kilometer op de klok. Hij doet het nog als een tierelier! Meeste onderhoud wat ik heb is vanwege de ouderdom (hij is uit '86).
Zie ook dit topic: Hoge Kilometerstand
Hangt er vanaf of de auto goed is onderhouden, onze auto heeft dikke 250.000 op de teller, maar rijd als een treinquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat zal je nog verbazenquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:40 schreef Sjoegerd het volgende:
Ligt natuurlijk ook wel aan het soort auto. Volvo's bijvoorbeeld kunnen met goed onderhoud makkelijk 400.000 km rijden. Moet misschien wel een keer een koppakking van vervangen worden.
Bij een Fiat Panda model koekblik is het motorblokje dan echt wel een keer vervangen
Als jij de bestuurder bent, bepaal jij toch hoe hard je gaat. Als je het niet zeker weet, kun je beter ongeveer meegaan met de rest van het verkeer, maar vooralsnog zelf goed opletten. Je moeder kan wel zeggen dat het 50 is, maar jij bent degene die het gas indruktquote:Op woensdag 14 juli 2010 14:39 schreef Lammmetje het volgende:
De remblokken van mijn ouders auto moeten waarschijnlijk vervangen worden. Na mijn ongelofelijke domme actie met de handrem heeft mijn vader hetzelfde gedaan (alleen dan niet 20 km lang op de snelweg, maar slechts een minuutje op een 50-weg)
Maar m'n pa vindt het niet erg dat ik zijn auto sloop. Hij wil de auto zelfs aan mij en m'n broertje geven (begint over een halfjaar aan zijn rijbewijs, denk ik). Ik heb op dit moment alleen niets aan een auto
Ik heb trouwens al een tijd niet meer gereden. De laatste keer was het geen leuke rit. Ik had een boze moeder naast me die de weg wees, maar ze gebruikte geen woorden (ze zat aan de telefoon) en dan moest ik uit haar gebaren opmaken waar ik heen moest. En daardoor werd het nogal hectisch en reed ik op een gegeven moment 65 op een 50-weg.
En wat later ging ik 70 rijden op een 70-weg, maar volgens mijn moeder was het een 50-weg. Maar tijdens mijn rijlessen mocht ik daar geloof ik 70. Ik kan me niet meer herinneren of ik dat bord nou heb gezien. Dus ik ben bang dat ik boetes ga krijgen
Mijn moeder is trouwens een ster in boetes. Elke week komen ze weer binnen en het is telkens van dezelfde weg![]()
![]()
Het probleem was dat er niemand voor of achter me reed. Het was heel rustig op de weg. Maar je hebt gelijk, ik ben degene die achter het stuur zit en niet zij. Ik denk dat ik het 70 bord wel heb gezien, anders zou ik niet zomaar van 50 naar 70 gaan.quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:54 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Als jij de bestuurder bent, bepaal jij toch hoe hard je gaat. Als je het niet zeker weet, kun je beter ongeveer meegaan met de rest van het verkeer, maar vooralsnog zelf goed opletten. Je moeder kan wel zeggen dat het 50 is, maar jij bent degene die het gas indrukt
Stapvoets toch?quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:58 schreef Purdey het volgende:
Ik heb soms ook geen idee hoe hard ik ergens mag, bord over het hoofd gezien ofzo.Van de week zat m'n broer naast me, en die vroeg ineens 'Weet je wel hoe hard je hier mag?' Ik keek even om me heen, en dacht 30.Bleek het een woonerf te zijn.Ik had echter geen idee meer hoe hard je ook alweer op een woonerf mag
Volgens mij.... zou dat zo wel moeten kunnen. Voor de verkopende partij is het enkel van belang dat zij een vrijwaringsbewijs krijgen. Maar volgens mij ben jij de enige die zich moet legitimeren.quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:23 schreef Fargo het volgende:
Dag lieve Fokkers,
Ik ga vrijdag een auto kopen. Van een particulier. Nu werkt het meisje van wie ik de auto ga kopen vrijdag en ga ik dus zaken doen met haar moeder. Yeah! Alleen...kan die ma met mij mee naar het postkantoor om de auto op mijn naam te laten zetten of moet dat meisje zelf voor iets tekenen? Of kan ik dat zelfs ook in mijn uppie nadat de koop heeft plaatsgevonden?
Ik weet dat ik mijn legitimatie mee moet nemen, een Tenaamstellingsbewijs en een Overschrijvingsbewijs en dat ik van de verkopende partij het volledige kentekenbewijs moet krijgen. Maar tekenen zij ter plekke nog ergens voor of hoeven zij helemaal niet mee naar het postkantoor? Heb een beetje gegoogled, maar kwam er niet helemaal uit.
Ajuu met een duu.
Dank voor je reactie. Maar dat vrijwaringsbewijs dan waar de persoon hier boven over spreekt?quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:05 schreef vannelle het volgende:
Je kunt er gewoon alleen heen, verkopende partij hoeft niet aanwezig te zijn.
Papieren die je bij moet hebben weet je al las ik dus alles komt wel goed.
Veel plezier met je nieuwe auto!
De vrijwaring en het ongeldig gemaakte tenaamstellingsbewijs horen aan de verkoper gegeven te worden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:14 schreef Fargo het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Maar dat vrijwaringsbewijs dan waar de persoon hier boven over spreekt?
Vrijwaring is voor de verkopende partij van belang als er gekke dingen met de auto gedaan worden, overvallen enzo.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
De vrijwaring en het ongeldig gemaakte tenaamstellingsbewijs horen aan de verkoper gegeven te worden.
Koper komt tóch nog bij de verkoper om de auto op te halen want die wordt als het goed is (en slim) niet meegegeven voor ie overgeschreven is.
Maar als de verkopende partij wél meegaat naar het postkantoor, dan wordt de auto toch gelijk overgeschreven en is het toch mogelijk om de auto ook directy mee te nemen?quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
De vrijwaring en het ongeldig gemaakte tenaamstellingsbewijs horen aan de verkoper gegeven te worden.
Koper komt tóch nog bij de verkoper om de auto op te halen want die wordt als het goed is (en slim) niet meegegeven voor ie overgeschreven is.
Dat is zeker mogelijk! Verkoper heeft dan de vrijwaring en zo gekregen dus de deal is afgerond.quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:27 schreef Fargo het volgende:
[..]
Maar als de verkopende partij wél meegaat naar het postkantoor, dan wordt de auto toch gelijk overgeschreven en is het toch mogelijk om de auto ook directy mee te nemen?
Stapvoet ja, 15 km p/u maximaalquote:Op woensdag 14 juli 2010 16:14 schreef JJH het volgende:
[..]
Stapvoets toch?
Ik doen meestel maar wat me verantwoord lijkt.
Dat rijdt best wel anders he?quote:Op woensdag 14 juli 2010 17:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Vandaag ritje met de auto van mijn ouders gedaan... Hoe bedoel je een Opel Astra uit 2000 is stukken relaxter dan een Citroën AX van 1992. Nog zo heerlijk stil bij 140
Die Astra rijd echt gewoon stukken beter. Stiller, stuggere vering, airco.. Ik wil er ook éénquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:36 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat rijdt best wel anders he?. Mijn ouders hebben ook een astra, uit 200nogwat. Rijdt een stuk stiller, maar als ik heel eerlijk ben vind ik een renaultje 5 leuker rijden
.
Behalve dan als je je ma om 6 uur 'sochtends in Duitsland van het vliegveld moet ophalen. Dan ben je toch wel een stukkie vlotter
Mijne word er alleen maar schoner vanquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:50 schreef mstr het volgende:
M'n auto begint wel erg vies te worden met dit gekke weer
Binnenkort moeten we maar even automeeten.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijne word er alleen maar schoner van.. Moet straks nog mijn zus naar Utrecht brengen met de Astra
Nou, niets voor mij! Airco is leuk, maar ik vind een r5je wel lekker rijden met die soepele verenquote:Op woensdag 14 juli 2010 19:47 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die Astra rijd echt gewoon stukken beter. Stiller, stuggere vering, airco.. Ik wil er ook één
Ik heb mn eigen auto nog nooit gewassen, heb hem al een half jaar...quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:50 schreef mstr het volgende:
M'n auto begint wel erg vies te worden met dit gekke weer
Wat zal je auto je dankbaar zijn.quote:Op woensdag 14 juli 2010 19:55 schreef L0we het volgende:
[..]
Nou, niets voor mij! Airco is leuk, maar ik vind een r5je wel lekker rijden met die soepele veren. Het is wel iets stiller inderdaad, maar op zich went dat ook wel
.
[..]
Ik heb mn eigen auto nog nooit gewassen, heb hem al een half jaar...
Ja, maar hem poetsen wordt zo lastig.quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:06 schreef Empathologica het volgende:
Met dit weer hoef je hem niet eens te wassen...
Wat zeep er op gooien en buienradar.nl in de gaten houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |