Misschien omdat iedereen dan standaard 10 km te hard gaat rijdenquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:21 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat ze echt serieus zulke boetes versturen.Waarom niet pas vanaf 10 km te hard versturen? Maar ja..dan lopen ze toch een flinke melkkoe mis natuurlijk.Stelletje fuckers
Oooh ja,dat is waar! Was ik nou degene die elke week naar Wegmisbruikers zat te kijkenquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien omdat iedereen dan standaard 10 km te hard gaat rijden
En er gaat al correctie vanaf + afwijking in je teller, dus voor je een boete krijgt rijd je wel 10 te hard
10 is misschien wat op het randje, wettelijke correctie is 5 geloof ik. De rest hangt af van de nauwkeurigheid van je meterquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:26 schreef Purdey het volgende:
[..]
Oooh ja,dat is waar! Was ik nou degene die elke week naar Wegmisbruikers zat te kijken![]()
Dus eigenlijk kan je overal wel 10 km te hard,want met alle correcties eraf,blijft er niks boeiends meer over
http://www.om.nl/onderwer(...)en/snelheid/bereken/quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:40 schreef Purdey het volgende:
Hoeveel moest je eigenlijk betalen voor die drie keer 4 km te hard?
Wtf. Denk je dat ze in Nederland op elke straathoek staan te flitsen ofzo?quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:34 schreef Henkhimself het volgende:
[..]
om 1 of andere reden schijt ik bagger dat ik boetes heb gereden. Maar dat lijkt me heel stug want ik heb eigenlijk alleen maar op de rechterbaan gereden en ben continu ingehaald![]()
Rustig beginnen, de rest komt vanzelf wel
Zonder rijbewijs, jammer dat ze je niet aanhielden idiootquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:46 schreef Nass het volgende:
Mijn rijbewijs vandaag opgehaald!![]()
Ik kreeg 2 dagen geleden een boete van 35 euro omdat ik midden in de nacht (1 uur) 8 kilometer te hard reed
Er was geen fuck op de weg, laat me dan op zn minst 10 kilometer harder rijden
Ja, want je rijdt slechter zonder rijbewijsquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:54 schreef Piles het volgende:
[..]
Zonder rijbewijs, jammer dat ze je niet aanhielden idioot
Wat dacht je van onverzekerdquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:57 schreef Nass het volgende:
Ja, want je rijdt slechter zonder rijbewijs?
Het was een flitspaar verder.
Idd, en vraag dat ze 'm volgetankt afleveren bijvoorbeeldquote:Op donderdag 8 juli 2010 12:08 schreef Breuls het volgende:
Da's op zich een redelijk tarief, maar je kunt altijd nog proberen er wat af te lullen.
Niet slim om te rijden , als je officeel je rijbewijs nog niet binnen hebtquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:46 schreef Nass het volgende:
Mijn rijbewijs vandaag opgehaald!![]()
Ik kreeg 2 dagen geleden een boete van 35 euro omdat ik midden in de nacht (1 uur) 8 kilometer te hard reed
Er was geen fuck op de weg, laat me dan op zn minst 10 kilometer harder rijden
Of je hebt de hoofdprijs betaaldquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:26 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb geen rijklaarmaakkosten hoeven te betalen, zat een volle tank in en ze hadden hem ff gestofzuigd voor meVrouwelijke charmes enzo.
Nee, gewoon slechte ervaringen meegekregen van m'n broerquote:Op donderdag 8 juli 2010 11:54 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wtf. Denk je dat ze in Nederland op elke straathoek staan te flitsen ofzo?
Ik heb dit jaar al meer dan 50.000km gereden en sta nog op 0 euro. En ik rij écht niet rustig en écht niet volgens de regeltjes
Gewoon een beetje tactisch rijden en goed opletten en er gebeurt je niets.
Maar goed dat ik dan geen ongeluk heb veroorzaakt in de tussentijd. Ik rij trouwens al 2 maanden zwartquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:15 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Niet slim om te rijden , als je officeel je rijbewijs nog niet binnen hebt![]()
Als je een een ongeluk veroorzaakt ben je mooi de luk
Ah,de vrouwelijke charme..Dus toch m'n blousje maar wat verder openknopen, en dan verdwijnen de rijklaarmaakkosten als sneeuw voor de zon? Ik vind het een goede tipquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:26 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb geen rijklaarmaakkosten hoeven te betalen, zat een volle tank in en ze hadden hem ff gestofzuigd voor meVrouwelijke charmes enzo.
Eigenlijk vraag ik me dat af. Officieel gezien ben je verzekerd als je ten tijde van het ongeluk over een rijbewijs beschikt. Ik had mijn rijbewijs vrijdag 2 juli aangevraagd en toen ik deze gister ophaalde stond die datum er ook op (2 juli). Dus stel dat je alleen materiële schade hebt en je vult het formulier in kan je achteraf toch bewijzen dat je je rijbewijs op dat tijdstip al had. Alleen als de politie erbij komt gaat het lastiger wordenquote:Op donderdag 8 juli 2010 13:15 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Niet slim om te rijden , als je officeel je rijbewijs nog niet binnen hebt![]()
Als je een een ongeluk veroorzaakt ben je mooi de luk
Ga je een auto huren?quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:28 schreef Nass het volgende:
Net even snel een Internationale rijbewijs gehaald, 15 euries. Wordt leuk in Amerika!
Ik verblijf bij mn familie, daar staan 7/8 auto's buiten. Komt goedquote:Op donderdag 8 juli 2010 15:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ga je een auto huren?
Dat lukt je echt niet hoor, als je net je rijbewijs hebt.
Familie van Turquaz?quote:Op donderdag 8 juli 2010 14:03 schreef Nass het volgende:
[..]
Maar goed dat ik dan geen ongeluk heb veroorzaakt in de tussentijd. Ik rij trouwens al 2 maanden zwart
Wat is een Turquaz? Ik ben geen turkquote:
Aan je .... arm?quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:08 schreef Purdey het volgende:
En een keer presteerde hij het aan m'n mee te draaien in een bocht![]()
Zo blijkt maar weer wat voor mongolen er rondrijden hier in Nederlandquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:08 schreef Purdey het volgende:
Whoehoe mocht vanavond heen rijden naar een verjaardag! M'n pa blijft 'tips' geven, teminste, hij schreeuwt ze mijn oor in.En een keer presteerde hij het aan m'n mee te draaien in een bochtEn een of andere idioot (zijn geen andere woorden voor..) soorteerde met een bestelbus+aanhangwagen voor, voor rechtdoor.Ik stond voor links, en toen het licht naar groen ging begon hij ineens enorm te claxoneren om mij daarna af te snijden.Kon ik gewoon vol op m'n remmen..Anyway, iedereen leeft nog en ik heb weer mogen rijden
Aan het stuur..Ik heb hem ook vriendelijk tot zeer dringend verzocht dat nóóit meer te doen! En ook na elke vorm van commentaar zeggen: 'je rijdt niet slecht hoor, ik geef je gewoon tipsquote:Op donderdag 8 juli 2010 23:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Aan je .... arm?
Ik had 'm er ter plekke uitgezet
Oudere auto's kun je zo de deur dichtgooien, als je het deurslot hebt ingedrukt. Bij nieuwe gaat alles elektrisch.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:25 schreef Purdey het volgende:
Edit: Wat ik me nu eigenlijk bedenk WhiteJoker..Hoe kun je je auto afsluiten als je sleutels in het contact zitten?
Dat wordt hier ook nog lastig, aangezien ik de auto niet op slot hoef te doen want m'n vader moet hem in de garage zetten (zo'n garage onder het huis, heel smal, achteruit erin, dat mag hij doen).quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:25 schreef Purdey het volgende:
Oeh WhiteJoker, dus gelukkig nog goedgekomenIk denk dat het iedereen weleens zal overkomen in zijn leven als autobestuurder..Wel lullig trouwens dat de politie niks deed.Die stonden drie weken geleden hier met drie man een buuvrouw te helpen die hetzelfde had gedaan als jij
![]()
Merkte trouwens gister weer dat ik telkens faal in het afsluiten van de auto.Uiteindelijk moest m'n vader zeggen dat de sleutel uit het contact moest en dat ik de handrem er nog op moest zetten..Het is me gewoon niet aangeleerd als zijnde een gewoonte.Ik stapte hier voor de deur toen de motor draaide, en als ik van leerling wisselde hoefde ik ook niks te doen.
Edit: Wat ik me nu eigenlijk bedenk WhiteJoker..Hoe kun je je auto afsluiten als je sleutels in het contact zitten?
Bij ons was het standaard dat als je van leerling verwisselde dat je gewoon net deed of je je auto echt parkeerde zodat je het min of meer aangeleerd kreegquote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:25 schreef Purdey het volgende:
Oeh WhiteJoker, dus gelukkig nog goedgekomenIk denk dat het iedereen weleens zal overkomen in zijn leven als autobestuurder..Wel lullig trouwens dat de politie niks deed.Die stonden drie weken geleden hier met drie man een buuvrouw te helpen die hetzelfde had gedaan als jij
![]()
Merkte trouwens gister weer dat ik telkens faal in het afsluiten van de auto.Uiteindelijk moest m'n vader zeggen dat de sleutel uit het contact moest en dat ik de handrem er nog op moest zetten..Het is me gewoon niet aangeleerd als zijnde een gewoonte.Ik stapte hier voor de deur toen de motor draaide, en als ik van leerling wisselde hoefde ik ook niks te doen.
Ja, bij mij ookquote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:50 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Bij ons was het standaard dat als je van leerling verwisselde dat je gewoon net deed of je je auto echt parkeerde zodat je het min of meer aangeleerd kreeg
Hier hetzelfdequote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, bij mij ook. Daarom heb ik nu steeds ruzie met m'n vader, want hij parkeert de auto zonder handrem en in de één, en ik zet hem op de handrem en in z'n vrij. Dus hij loopt steeds te klooien als hij de auto binnen moet zetten
. Is allemaal heel raar van mij natuurlijk, dat ik de auto zo neerzet. Volgens hem dan. Alsof ik het zelf zo heb verzonnen
. Maar dat gaat nu automatisch, alleen de lampen moet ik niet vergeten.
Hij gaat niet rijden in de 1. Dus onzin wat je nu zegt.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier hetzelfde
Alleen in z'n 1 zetten is niet verstandig, kun je 'm beter in 3 zettenAls je auto gaat rijden kan ie starten in z'n 1
Ook niet als je 'm een goeie duw geeft? Ik dacht dat jaren geleden gehoord te hebbenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Hij gaat niet rijden in de 1. Dus onzin wat je nu zegt.
Ik heb het wel geleerd, maar heel even. Tijdens rijles vond ik het niet echt super (ben je te onzeker voor denk ik), maar je moest wel ff gebruikt hebben, zodat het niet nieuw isquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat ik trouwens nooit gedaan heb tijdens m'n lessen is rijden met de cruise control. Toen ik dat in m'n vader's auto voor het eerst gebruikte vond ik het heel erg vreemd, maar nu vind ik het heerlijk en gebruik ik het zo veel mogelijk.
Skoda Feliciaquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:07 schreef kikoooooo het volgende:
Wat voor auto rijden jullie allemaal trouwens?
Zo'n gele pickup?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Skoda Felicia![]()
Oude bak, maar nog best luxe voor toen
Citroën AXquote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:07 schreef kikoooooo het volgende:
Wat voor auto rijden jullie allemaal trouwens?
Jij ook al?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, bij mij ook. Daarom heb ik nu steeds ruzie met m'n vader, want hij parkeert de auto zonder handrem en in de één, en ik zet hem op de handrem en in z'n vrij. Dus hij loopt steeds te klooien als hij de auto binnen moet zetten
. Is allemaal heel raar van mij natuurlijk, dat ik de auto zo neerzet. Volgens hem dan. Alsof ik het zelf zo heb verzonnen
. Maar dat gaat nu automatisch, alleen de lampen moet ik niet vergeten.
Rijklaar maken van een 2e hands auto? Kan dat ding nu niet rijden dan?quote:Op donderdag 8 juli 2010 12:04 schreef Purdey het volgende:
Is het trouwens niet wat veel dat een autodealer/handelaar 295,- rekent voor rijklaarmaakkosten?!
Je bent niet verzekerd zonder rijbewijs.quote:Op donderdag 8 juli 2010 11:57 schreef Nass het volgende:
[..]
Ja, want je rijdt slechter zonder rijbewijs?
Het was een flitspaar verder.
Slipcursus is leuk!!!!!!quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:30 schreef PiRANiA het volgende:
Vandaag heb ik een slipcursus gedaan. Hoewel het warm was, is dat wel een aanrader, zeker als je al wat ervaring hebt.
Het is zeker iets unieks om mee te maken.
Ik vind het ook best veel.Wat doen ze nu helemaal? Misschien wassen, stofzuigen, tank benzine.Als je met zo'n auto naar de wasstraat/tankstation gaat ben je 1/5 minder kwijt..Zeker met mijn budget, zo'n 2000/2500,- is het een aanslag :}quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Rijklaar maken van een 2e hands auto? Kan dat ding nu niet rijden dan?
Voor een nieuwe kan ik het me voorstellen, was er afhalen, op kenteken zetten enz......
Maar een 2e hands is toch gewoon gebruiksklaar?
Dus ja, ik vind het veel.
Welicht wat reperaties nog? Ik zou trouwens niet 2000 euro betalen voor een micra uit 94 hoor! Of gaat het om een andere auto nu?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vind het ook best veel.Wat doen ze nu helemaal? Misschien wassen, stofzuigen, tank benzine.Als je met zo'n auto naar de wasstraat/tankstation gaat ben je 1/5 minder kwijt..Zeker met mijn budget, zo'n 2000/2500,- is het een aanslag :}
Word vaak wel gerekend hoor. Even snel een klein beurtje beetje verse olie enzo, beetje benzine en even geheel nalopen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Rijklaar maken van een 2e hands auto? Kan dat ding nu niet rijden dan?
Voor een nieuwe kan ik het me voorstellen, was er afhalen, op kenteken zetten enz......
Maar een 2e hands is toch gewoon gebruiksklaar?
Dus ja, ik vind het veel.
740 of 940? Met de 2.3 liter?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:11 schreef JJH het volgende:
Ow ja, ik rijd zo'n zeecontainer.
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat ze de auto al schoon hebben gemaakt vóór ie de verkoop in ging, dat hoeft dan toch niet meer?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vind het ook best veel.Wat doen ze nu helemaal? Misschien wassen, stofzuigen, tank benzine.Als je met zo'n auto naar de wasstraat/tankstation gaat ben je 1/5 minder kwijt..Zeker met mijn budget, zo'n 2000/2500,- is het een aanslag :}
Klein beurtje (als het al gebeurt) en een beetje benzine zijn de kosten niet.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:10 schreef JJH het volgende:
[..]
Word vaak wel gerekend hoor. Even snel een klein beurtje beetje verse olie enzo, beetje benzine en even geheel nalopen.
Overschrijivingskosten zitten er ook vaak bij in.
940, met de 2,3 liter. Lekker onverwoestbaar die oude 'rooie' blokken.quote:
Dan zeg je bij de koop er bij dat je hem zonder afleverbeurtje wilt. Simpelquote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze de auto al schoon hebben gemaakt vóór ie de verkoop in ging, dat hoeft dan toch niet meer?
En wedden dat de tank niet vol zit bij aflevering?
[..]
Klein beurtje (als het al gebeurt) en een beetje benzine zijn de kosten niet.
En hoezo de auto geheel nalopen? Ze verkopen toch een goede auto? Of twijfelen ze aan hun eigen handel?
Lijkt mij niet het risico van de klant.
Die gaan echt lang mee jaquote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:
[..]
940, met de 2,3 liter. Lekker onverwoestbaar die oude 'rooie' blokken.
Precies, scheelt een hoop geld. Voor veel minder doe je het zelf of laat je het doen door een kennis.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:Dan zeg je bij de koop er bij dat je hem zonder afleverbeurtje wilt. Simpel
Dat denk je verkeerd.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:
Ik denk trouwens dat als de handelaar 300,- meer zou vragen zonder beurtje ik je niet zou horen.
En het geeft een beetje ruimte om te onderhandelen.
Een Nissan Note is een soort slagschipquote:
Nissan Note is niet zo groot.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:34 schreef Purdey het volgende:
[..]
Een Nissan Note is een soort slagschipKun je daar een beetje mee overweg?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:35 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nissan Note is niet zo groot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, jij zult geen problemen ondervinden met de sint dit jaar
Vond 'm op de plaatjes op google best groot aandoen, maar dat kan schijn zijn
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
Hij is 4,1 meter. Dat is net iets korter dan een Opel Astra uit 2000quote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nou, jij zult geen problemen ondervinden met de sint dit jaar
Vond 'm op de plaatjes op google best groot aandoen, maar dat kan schijn zijn
Je lijkt wel een wandelende wikiquote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:40 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hij is 4,1 meter. Dat is net iets korter dan een Opel Astra uit 2000. Dus vrij gemiddeld formaat auto.
Heb zo mijn databasesquote:
Nergens last van, hij is niet veel groter dan de Toyota Auris waarin ik leste. Denk ikquote:Op vrijdag 9 juli 2010 18:34 schreef Purdey het volgende:
[..]
Een Nissan Note is een soort slagschipKun je daar een beetje mee overweg?
Rij je 50 in z'n 3 danquote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:22 schreef Empathologica het volgende:
'Rijd bij 80 kilometer per uur in de vijfde versnelling, en rijd bij 50 kilometer per uur in z'n 4'
Dit vind ik wel weer zoiets, 50 in z'n 4 mocht ik van m'n rijinstructeur niet omdat dan de kans groot was dat ik geneigd was 60 te rijden ipv 50. In mijn auto zou het wel kunnen, draait ie wel weinig toeren maar trekt ie wel. In 's pap z'n auto zal het denk ik kut worden, daar rij ik 80 in z'n 4.
Als 50 max is denk ik dat ik wel in z'n 3 wil rijden aangezien je meestal toch niet constant 50 kan rijden. Stel je rijdt minimaal 50, dan doe ik automatisch naar z'n 4.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:22 schreef Empathologica het volgende:
'Rijd bij 80 kilometer per uur in de vijfde versnelling, en rijd bij 50 kilometer per uur in z'n 4'
Dit vind ik wel weer zoiets, 50 in z'n 4 mocht ik van m'n rijinstructeur niet omdat dan de kans groot was dat ik geneigd was 60 te rijden ipv 50. In mijn auto zou het wel kunnen, draait ie wel weinig toeren maar trekt ie wel. In 's pap z'n auto zal het denk ik kut worden, daar rij ik 80 in z'n 4.
Je wil toch ook beetje snel kunnen optrekken?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Rij je 50 in z'n 3 dan
Ik rij 60 in z'n 5
Ja, bij optrekken naar 80 of 100+ schakel ik niet bij 60 naar 5 nee, maar als ik een eind 60 moet rijden, doe ik dat in z'n 5 (als de motor warm is)quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:28 schreef FastFox91 het volgende:
Je wil toch ook beetje snel kunnen optrekken?Maar opzich is het wel goed zo snel mogelijk omhoog schakelen, maar 60 is wel beetje overdreven imo.
Tussen 1000 en 1500 ofzo gok ik. Lekker rustigquote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:52 schreef Empathologica het volgende:
Maakt ie dan niet erg weinig toeren?
Kan mijn AX ook wel hebben hoorquote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:52 schreef Empathologica het volgende:
Maakt ie dan niet erg weinig toeren?
Bij mij ligt het aan mijn buiquote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Snel doorschakelen doe ik ook, lekker zuinig! Tenzij er momenten zijn dat er snelheid gemaakt moet worden, dan gebruik ik ook wel wat meer toeren
Dat rijdt toch voor geen meter man? In geen enkele auto imo.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Rij je 50 in z'n 3 dan
Ik rij 60 in z'n 5
Jawel hoor, anders zou ik het niet doen hè.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat rijdt toch voor geen meter man? In geen enkele auto imo.
Dat is dan een ander examen dan je rijexamen?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Puala het volgende:
Eind januari mijn rijbewijs gehaald, in juni geslaagd voor mijn examen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |