abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83797340
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:21 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat ze echt serieus zulke boetes versturen.Waarom niet pas vanaf 10 km te hard versturen? Maar ja..dan lopen ze toch een flinke melkkoe mis natuurlijk.Stelletje fuckers
Misschien omdat iedereen dan standaard 10 km te hard gaat rijden

En er gaat al correctie vanaf + afwijking in je teller, dus voor je een boete krijgt rijd je wel 10 te hard
  donderdag 8 juli 2010 @ 10:26:27 #102
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83797431
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Misschien omdat iedereen dan standaard 10 km te hard gaat rijden

En er gaat al correctie vanaf + afwijking in je teller, dus voor je een boete krijgt rijd je wel 10 te hard
Oooh ja,dat is waar! Was ik nou degene die elke week naar Wegmisbruikers zat te kijken
Dus eigenlijk kan je overal wel 10 km te hard,want met alle correcties eraf,blijft er niks boeiends meer over
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_83797456
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 10:26 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oooh ja,dat is waar! Was ik nou degene die elke week naar Wegmisbruikers zat te kijken
Dus eigenlijk kan je overal wel 10 km te hard,want met alle correcties eraf,blijft er niks boeiends meer over
10 is misschien wat op het randje, wettelijke correctie is 5 geloof ik. De rest hangt af van de nauwkeurigheid van je meter
Ik reed laatst 80 op de teller, was 73 op zo'n matrixbord langs de weg
  donderdag 8 juli 2010 @ 11:40:14 #104
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83799972
Hoeveel moest je eigenlijk betalen voor die drie keer 4 km te hard?
pi_83800197
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:40 schreef Purdey het volgende:
Hoeveel moest je eigenlijk betalen voor die drie keer 4 km te hard?
http://www.om.nl/onderwer(...)en/snelheid/bereken/
Kun je het zelf berekenen. Zie daar ook dat de correctie soms maar 3 is
pi_83800302
Mijn rijbewijs vandaag opgehaald!

Ik kreeg 2 dagen geleden een boete van 35 euro omdat ik midden in de nacht (1 uur) 8 kilometer te hard reed

Er was geen fuck op de weg, laat me dan op zn minst 10 kilometer harder rijden
lol?
pi_83800634
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 00:34 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

om 1 of andere reden schijt ik bagger dat ik boetes heb gereden. Maar dat lijkt me heel stug want ik heb eigenlijk alleen maar op de rechterbaan gereden en ben continu ingehaald

Rustig beginnen, de rest komt vanzelf wel
Wtf. Denk je dat ze in Nederland op elke straathoek staan te flitsen ofzo?

Ik heb dit jaar al meer dan 50.000km gereden en sta nog op 0 euro. En ik rij écht niet rustig en écht niet volgens de regeltjes

Gewoon een beetje tactisch rijden en goed opletten en er gebeurt je niets.
pi_83800645
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:46 schreef Nass het volgende:

Ik kreeg 2 dagen geleden een boete van 35 euro omdat ik midden in de nacht (1 uur) 8 kilometer te hard reed

Zonder rijbewijs, jammer dat ze je niet aanhielden idioot
pi_83800753
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:54 schreef Piles het volgende:

[..]

Zonder rijbewijs, jammer dat ze je niet aanhielden idioot
Ja, want je rijdt slechter zonder rijbewijs ?
Het was een flitspaar verder.
lol?
  donderdag 8 juli 2010 @ 12:04:26 #110
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83801068
Is het trouwens niet wat veel dat een autodealer/handelaar 295,- rekent voor rijklaarmaakkosten?!
  Admin donderdag 8 juli 2010 @ 12:08:27 #111
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83801262
Da's op zich een redelijk tarief, maar je kunt altijd nog proberen er wat af te lullen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_83801485
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:57 schreef Nass het volgende:
Wat dacht je van onverzekerd
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:08 schreef Breuls het volgende:
Da's op zich een redelijk tarief, maar je kunt altijd nog proberen er wat af te lullen.
Idd, en vraag dat ze 'm volgetankt afleveren bijvoorbeeld
  donderdag 8 juli 2010 @ 13:15:08 #113
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83803625
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:46 schreef Nass het volgende:

Niet slim om te rijden , als je officeel je rijbewijs nog niet binnen hebt
Als je een een ongeluk veroorzaakt ben je mooi de luk
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_83804124
Ik heb geen rijklaarmaakkosten hoeven te betalen, zat een volle tank in en ze hadden hem ff gestofzuigd voor me Vrouwelijke charmes enzo.
pi_83804465
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:26 schreef Empathologica het volgende:
Ik heb geen rijklaarmaakkosten hoeven te betalen, zat een volle tank in en ze hadden hem ff gestofzuigd voor me Vrouwelijke charmes enzo.
Of je hebt de hoofdprijs betaald
pi_83805205
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:54 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wtf. Denk je dat ze in Nederland op elke straathoek staan te flitsen ofzo?

Ik heb dit jaar al meer dan 50.000km gereden en sta nog op 0 euro. En ik rij écht niet rustig en écht niet volgens de regeltjes

Gewoon een beetje tactisch rijden en goed opletten en er gebeurt je niets.
Nee, gewoon slechte ervaringen meegekregen van m'n broer Vandaag weer lekker stuk geknald zonder continu "bang" te zijn voor boetes. Wat is autorijden toch leuk!!!
pi_83805765
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:15 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Maar goed dat ik dan geen ongeluk heb veroorzaakt in de tussentijd. Ik rij trouwens al 2 maanden zwart
lol?
  donderdag 8 juli 2010 @ 14:25:35 #118
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83806692
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:26 schreef Empathologica het volgende:
Ah,de vrouwelijke charme..Dus toch m'n blousje maar wat verder openknopen, en dan verdwijnen de rijklaarmaakkosten als sneeuw voor de zon? Ik vind het een goede tip
pi_83806795
Net even snel een Internationale rijbewijs gehaald, 15 euries. Wordt leuk in Amerika!
lol?
pi_83808258
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 13:15 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Eigenlijk vraag ik me dat af. Officieel gezien ben je verzekerd als je ten tijde van het ongeluk over een rijbewijs beschikt. Ik had mijn rijbewijs vrijdag 2 juli aangevraagd en toen ik deze gister ophaalde stond die datum er ook op (2 juli). Dus stel dat je alleen materiële schade hebt en je vult het formulier in kan je achteraf toch bewijzen dat je je rijbewijs op dat tijdstip al had. Alleen als de politie erbij komt gaat het lastiger worden
pi_83808499
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:28 schreef Nass het volgende:
Net even snel een Internationale rijbewijs gehaald, 15 euries. Wordt leuk in Amerika!
Ga je een auto huren?

Dat lukt je echt niet hoor, als je net je rijbewijs hebt.
pi_83809984
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 15:05 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ga je een auto huren?

Dat lukt je echt niet hoor, als je net je rijbewijs hebt.
Ik verblijf bij mn familie, daar staan 7/8 auto's buiten. Komt goed
lol?
pi_83817108
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 14:03 schreef Nass het volgende:

[..]

Maar goed dat ik dan geen ongeluk heb veroorzaakt in de tussentijd. Ik rij trouwens al 2 maanden zwart
Familie van Turquaz?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_83822453
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 19:04 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Familie van Turquaz?
Wat is een Turquaz? Ik ben geen turk

Wat maakt het nou precies uit, ik hou van rijden, en ik heb gewoon geen geduld
lol?
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:08:26 #125
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83827295
Whoehoe mocht vanavond heen rijden naar een verjaardag! M'n pa blijft 'tips' geven, teminste, hij schreeuwt ze mijn oor in.En een keer presteerde hij het aan m'n mee te draaien in een bocht En een of andere idioot (zijn geen andere woorden voor..) soorteerde met een bestelbus+aanhangwagen voor, voor rechtdoor.Ik stond voor links, en toen het licht naar groen ging begon hij ineens enorm te claxoneren om mij daarna af te snijden.Kon ik gewoon vol op m'n remmen..Anyway, iedereen leeft nog en ik heb weer mogen rijden
pi_83827344
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:08 schreef Purdey het volgende:
En een keer presteerde hij het aan m'n mee te draaien in een bocht
Aan je .... arm?
Ik had 'm er ter plekke uitgezet
pi_83827349
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:08 schreef Purdey het volgende:
Whoehoe mocht vanavond heen rijden naar een verjaardag! M'n pa blijft 'tips' geven, teminste, hij schreeuwt ze mijn oor in.En een keer presteerde hij het aan m'n mee te draaien in een bocht En een of andere idioot (zijn geen andere woorden voor..) soorteerde met een bestelbus+aanhangwagen voor, voor rechtdoor.Ik stond voor links, en toen het licht naar groen ging begon hij ineens enorm te claxoneren om mij daarna af te snijden.Kon ik gewoon vol op m'n remmen..Anyway, iedereen leeft nog en ik heb weer mogen rijden
Zo blijkt maar weer wat voor mongolen er rondrijden hier in Nederland
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:19:28 #128
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83828008
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Aan je .... arm?
Ik had 'm er ter plekke uitgezet
Aan het stuur..Ik heb hem ook vriendelijk tot zeer dringend verzocht dat nóóit meer te doen! En ook na elke vorm van commentaar zeggen: 'je rijdt niet slecht hoor, ik geef je gewoon tips ' Tuuuurlijk, heb ik ook echt nodig, not! Het vertrouwen moet nog groeien.Vond de auto trouwens al een stuk beter rijden, zoiets went echt snel.Vooral ook fijn dat ie niet zo snel afslaat, m'n lesauto sloeg elke les minimaal 1 keer af..

[ Bericht 0% gewijzigd door Purdey op 09-07-2010 09:21:35 ]
  donderdag 8 juli 2010 @ 23:30:02 #129
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_83828902
Vandaag heb ik een slipcursus gedaan. Hoewel het warm was, is dat wel een aanrader, zeker als je al wat ervaring hebt.

Het is zeker iets unieks om mee te maken .
pi_83832369
Ik heb vandaag het stomste gedaan wat een autobezitter kan overkomen: mijn auto afsluiten, en de sleutel in het contactslot laten zitten. Eerst de wegenwacht gebeld: ik was geen lid. Daar had de telefoniste een oplossing voor: je kan lid worden, kost wel ¤200,-. Want ja, ik had al een probleem. Dat ging ik dus niet doen.

Volgende poging: 0900-TUIG. Verkeerspolitie aan de lijn: Tsja, kunnen wij niks aan doen. Kunt u niet de ANWB bellen? Oh, u bent geen lid. Ach u kunt altijd uw ruit ingooien. En de garages in de omgeving waren gesloten. Dan maar m'n collega's lief aankijken om "even" naar Zutphen en terug naar Arnhem te rijden.

Normaal booit het me niet zo of m'n auto ergens staat, maar hij stond buiten de poort van school, en mijn sleutel is groen en erg zichtbaar van buitenaf. Plus dat m'n tas met Macbook erin lag.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:25:16 #131
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83837964
Oeh WhiteJoker, dus gelukkig nog goedgekomen Ik denk dat het iedereen weleens zal overkomen in zijn leven als autobestuurder..Wel lullig trouwens dat de politie niks deed.Die stonden drie weken geleden hier met drie man een buuvrouw te helpen die hetzelfde had gedaan als jij

Merkte trouwens gister weer dat ik telkens faal in het afsluiten van de auto.Uiteindelijk moest m'n vader zeggen dat de sleutel uit het contact moest en dat ik de handrem er nog op moest zetten..Het is me gewoon niet aangeleerd als zijnde een gewoonte.Ik stapte hier voor de deur toen de motor draaide, en als ik van leerling wisselde hoefde ik ook niks te doen.

Edit: Wat ik me nu eigenlijk bedenk WhiteJoker..Hoe kun je je auto afsluiten als je sleutels in het contact zitten?
  Admin vrijdag 9 juli 2010 @ 09:32:59 #132
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83838150
Die routine heb ik wel; handrem erop, deur dicht. Ik vergeet alleen vaak het licht, maar gelukkig gaat m'n auto piepen zodat ik het alsnog doe.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 09:37:17 #133
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83838253
Achteraf stond ook m'n tas nog achterin in het zicht..Gelukkig stond de auto in dé kakwijk van Rotterdam
Ik moet mezelf die routine ook echt aan gaan leren.Sleutel, handrem, licht, deur op slot.
  Admin vrijdag 9 juli 2010 @ 09:39:19 #134
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83838297
Oh, en ramen dicht. Daar denk ik wel altijd aan, maar pas nadat ik de sleutel eruit heb gehaald en ze zijn elektrisch, dus dan moet die sleutel er weer in.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_83838373
Alles met afsluiten gaat bij mij nu zo automatisch dat ik me soms afvraag of de radio uit en de deur op slot is
pi_83838511
Ik dacht eerst dat de deur aan de bestuurderskant alleen met sleutel dicht kon, dus ik dacht van gebeurt mij dus nooit dat ik de sleutels er in laat. Dus papa was wat aan het fixen, ik gooi m'n sleutels op de stoel en zeg er bij; sluit je hem af? Komt ie terug zonder sleutels... Blijkbaar als je knopje indrukt en het hendeltje van de deur omhoog houdt kan je de deur wel op slot dichtgooien.
pi_83838521
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 09:25 schreef Purdey het volgende:

Edit: Wat ik me nu eigenlijk bedenk WhiteJoker..Hoe kun je je auto afsluiten als je sleutels in het contact zitten?
Oudere auto's kun je zo de deur dichtgooien, als je het deurslot hebt ingedrukt. Bij nieuwe gaat alles elektrisch.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:37:49 #138
62419 CherryLips
chocoholic
pi_83840143
quote:
Oeh WhiteJoker, dus gelukkig nog goedgekomen Ik denk dat het iedereen weleens zal overkomen in zijn leven als autobestuurder..Wel lullig trouwens dat de politie niks deed.Die stonden drie weken geleden hier met drie man een buuvrouw te helpen die hetzelfde had gedaan als jij

Merkte trouwens gister weer dat ik telkens faal in het afsluiten van de auto.Uiteindelijk moest m'n vader zeggen dat de sleutel uit het contact moest en dat ik de handrem er nog op moest zetten..Het is me gewoon niet aangeleerd als zijnde een gewoonte.Ik stapte hier voor de deur toen de motor draaide, en als ik van leerling wisselde hoefde ik ook niks te doen.

Dat wordt hier ook nog lastig, aangezien ik de auto niet op slot hoef te doen want m'n vader moet hem in de garage zetten (zo'n garage onder het huis, heel smal, achteruit erin, dat mag hij doen).
Tap tap tap
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:50:33 #139
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83840640
quote:

Bij ons was het standaard dat als je van leerling verwisselde dat je gewoon net deed of je je auto echt parkeerde zodat je het min of meer aangeleerd kreeg
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 10:57:44 #140
62419 CherryLips
chocoholic
pi_83840952
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:50 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Bij ons was het standaard dat als je van leerling verwisselde dat je gewoon net deed of je je auto echt parkeerde zodat je het min of meer aangeleerd kreeg
Ja, bij mij ook . Daarom heb ik nu steeds ruzie met m'n vader, want hij parkeert de auto zonder handrem en in de één, en ik zet hem op de handrem en in z'n vrij. Dus hij loopt steeds te klooien als hij de auto binnen moet zetten . Is allemaal heel raar van mij natuurlijk, dat ik de auto zo neerzet. Volgens hem dan. Alsof ik het zelf zo heb verzonnen . Maar dat gaat nu automatisch, alleen de lampen moet ik niet vergeten.
Tap tap tap
pi_83841162
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, bij mij ook . Daarom heb ik nu steeds ruzie met m'n vader, want hij parkeert de auto zonder handrem en in de één, en ik zet hem op de handrem en in z'n vrij. Dus hij loopt steeds te klooien als hij de auto binnen moet zetten . Is allemaal heel raar van mij natuurlijk, dat ik de auto zo neerzet. Volgens hem dan. Alsof ik het zelf zo heb verzonnen . Maar dat gaat nu automatisch, alleen de lampen moet ik niet vergeten.
Hier hetzelfde
Alleen in z'n 1 zetten is niet verstandig, kun je 'm beter in 3 zetten Als je auto gaat rijden kan ie starten in z'n 1
pi_83842017
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:02 schreef Piles het volgende:

[..]

Hier hetzelfde
Alleen in z'n 1 zetten is niet verstandig, kun je 'm beter in 3 zetten Als je auto gaat rijden kan ie starten in z'n 1
Hij gaat niet rijden in de 1. Dus onzin wat je nu zegt.
pi_83842352
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 11:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Hij gaat niet rijden in de 1. Dus onzin wat je nu zegt.
Ook niet als je 'm een goeie duw geeft? Ik dacht dat jaren geleden gehoord te hebben
  vrijdag 9 juli 2010 @ 12:39:19 #144
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83846019
Achteraf had het wel fijn geweest als daar iets meer aandacht was besteed bij rijles.Nu heb ik sowieso een hele lijst momenteel van wat er fout ging, wat mij schandalig veel rijlessen heeft opgeleverd.Maar gebeurd is gebeurd..

Net weer twee afwijzingen voor sollicitaties, en op die ene had ik min of meer echt gerekend, dus m'n eigen autootje is weer een stukje de toekomst ingeschoven
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:27:43 #145
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83847896
Hij zal alleen een flinke stap voorwaarts maken. Maar starten en wegrijden is onmogelijk.
pi_83848097
Ik had tijdens m'n rijlessen vaak dat ik even ergens langs de kant moest stoppen zodat m'n instructeur iets uit kon leggen ofzo en dan was het altijd: neutraal, handrem erop!
Wat ik trouwens nooit gedaan heb tijdens m'n lessen is rijden met de cruise control. Toen ik dat in m'n vader's auto voor het eerst gebruikte vond ik het heel erg vreemd, maar nu vind ik het heerlijk en gebruik ik het zo veel mogelijk.
pi_83848276
Ik vind cruisecontrol echt extreem kut. Alleen snachts wil ik het nog wel eens gebruiken.
pi_83851895
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:32 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat ik trouwens nooit gedaan heb tijdens m'n lessen is rijden met de cruise control. Toen ik dat in m'n vader's auto voor het eerst gebruikte vond ik het heel erg vreemd, maar nu vind ik het heerlijk en gebruik ik het zo veel mogelijk.
Ik heb het wel geleerd, maar heel even. Tijdens rijles vond ik het niet echt super (ben je te onzeker voor denk ik), maar je moest wel ff gebruikt hebben, zodat het niet nieuw is

Nu mis ik het wel eigenlijk, voor de lange afstanden (zeker 's nachts).
pi_83852031
Wat voor auto rijden jullie allemaal trouwens?
pi_83852064
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:07 schreef kikoooooo het volgende:
Skoda Felicia
Oude bak, maar nog best luxe voor toen En bovenal: hij rijdt heerlijk
pi_83852085
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:08 schreef Piles het volgende:

[..]

Skoda Felicia
Oude bak, maar nog best luxe voor toen
Zo'n gele pickup?
pi_83852109
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:07 schreef kikoooooo het volgende:
Citroën AX . Wel op zoek naar een wat ruimere/stillere auto
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_83852152
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 10:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Jij ook al? 's Pap doet dat ook altijd en vond dat ontzettend kut als ik hem op de handrem zette. Iets met in de winter vastvriezen. Nouja, het was nog zomer toen ik m'n rijbewijs haalde....

En ik heb een Opel corsa, een zwarte (en nu bruin door het zand )
pi_83852154
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:08 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Zo'n gele pickup?
Wist niet dat ie als pickup bestond
Maar nee, zoiets:

Maar dan met sportvelgen
pi_83852208
Golf 4 Cabrio

Is er geen "Show hier je auto" topic?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:24:05 #156
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_83852528

Zo één, van mijn pa .
pi_83852717
Net terug van eerste stukje rijden met rijbewijs, in m'n eentje met m'n moeders auto. Wat is dat wennen zeg! Koppeling, gas en rempedalen zijn veel minder gevoelig.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:35:08 #158
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_83852886
Heerlijk:
Bij mijn auto gaan de lichten automatisch aan bij contact (ik rij ook overdag met verlichting) en ik kan mijn deuren niet vergrendelen zonder de sleutel te gebruiken
pi_83853239

Van m'n vader De 2.0-versie en ook andere velgen, wel deze kleur

Van m'n moeder, de 1.5. Zelfde kleur, maar ook andere velgen

Eigen auto: niet aanwezig
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:48:56 #160
62419 CherryLips
chocoholic
pi_83853380
Tap tap tap
  vrijdag 9 juli 2010 @ 15:54:56 #161
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_83853935
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 12:04 schreef Purdey het volgende:
Is het trouwens niet wat veel dat een autodealer/handelaar 295,- rekent voor rijklaarmaakkosten?!
Rijklaar maken van een 2e hands auto? Kan dat ding nu niet rijden dan?
Voor een nieuwe kan ik het me voorstellen, was er afhalen, op kenteken zetten enz......
Maar een 2e hands is toch gewoon gebruiksklaar?

Dus ja, ik vind het veel.
pi_83853986
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 11:57 schreef Nass het volgende:

[..]

Je bent niet verzekerd zonder rijbewijs.
Als er wat gebeurt weet je de rest van je leven waar je voor werkt.
pi_83854093
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:30 schreef PiRANiA het volgende:
Vandaag heb ik een slipcursus gedaan. Hoewel het warm was, is dat wel een aanrader, zeker als je al wat ervaring hebt.

Het is zeker iets unieks om mee te maken .
Slipcursus is leuk!!!!!!
En leerzaam maar dat terzijde.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:02:55 #165
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83856380
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Voor een nieuwe kan ik het me voorstellen, was er afhalen, op kenteken zetten enz......

Ik vind het ook best veel.Wat doen ze nu helemaal? Misschien wassen, stofzuigen, tank benzine.Als je met zo'n auto naar de wasstraat/tankstation gaat ben je 1/5 minder kwijt..Zeker met mijn budget, zo'n 2000/2500,- is het een aanslag :}
pi_83856619
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:02 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik vind het ook best veel.Wat doen ze nu helemaal? Misschien wassen, stofzuigen, tank benzine.Als je met zo'n auto naar de wasstraat/tankstation gaat ben je 1/5 minder kwijt..Zeker met mijn budget, zo'n 2000/2500,- is het een aanslag :}
Welicht wat reperaties nog? Ik zou trouwens niet 2000 euro betalen voor een micra uit 94 hoor! Of gaat het om een andere auto nu?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:10:15 #167
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83856623
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 16:02 schreef vannelle het volgende:

[..]

Word vaak wel gerekend hoor. Even snel een klein beurtje beetje verse olie enzo, beetje benzine en even geheel nalopen.
Overschrijivingskosten zitten er ook vaak bij in.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:11:54 #168
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83856661
Ow ja, ik rijd zo'n zeecontainer.

pi_83856824
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:11 schreef JJH het volgende:
Ow ja, ik rijd zo'n zeecontainer.

[ afbeelding ]
740 of 940? Met de 2.3 liter?
pi_83856872
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:02 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze de auto al schoon hebben gemaakt vóór ie de verkoop in ging, dat hoeft dan toch niet meer?
En wedden dat de tank niet vol zit bij aflevering?
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:10 schreef JJH het volgende:

[..]

Word vaak wel gerekend hoor. Even snel een klein beurtje beetje verse olie enzo, beetje benzine en even geheel nalopen.
Overschrijivingskosten zitten er ook vaak bij in.
Klein beurtje (als het al gebeurt) en een beetje benzine zijn de kosten niet.
En hoezo de auto geheel nalopen? Ze verkopen toch een goede auto? Of twijfelen ze aan hun eigen handel?
Lijkt mij niet het risico van de klant.
pi_83857112
Honda civic coupe hier
Ik hou niet van hatchbacks, sterker nog, ik vind ze afschuwlijk. Het liefst zou ik een Sedan willen, maar een coupe komt er aardig in de buurt. Verder is het geen hoekig blik ding
lol?
  vrijdag 9 juli 2010 @ 17:32:27 #172
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83857297
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:17 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

740 of 940? Met de 2.3 liter?
940, met de 2,3 liter. Lekker onverwoestbaar die oude 'rooie' blokken.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:18 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze de auto al schoon hebben gemaakt vóór ie de verkoop in ging, dat hoeft dan toch niet meer?
En wedden dat de tank niet vol zit bij aflevering?
[..]

Klein beurtje (als het al gebeurt) en een beetje benzine zijn de kosten niet.
En hoezo de auto geheel nalopen? Ze verkopen toch een goede auto? Of twijfelen ze aan hun eigen handel?
Lijkt mij niet het risico van de klant.
Dan zeg je bij de koop er bij dat je hem zonder afleverbeurtje wilt. Simpel
Ik denk trouwens dat als de handelaar 300,- meer zou vragen zonder beurtje ik je niet zou horen.
En het geeft een beetje ruimte om te onderhandelen.
pi_83857754
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:

[..]

940, met de 2,3 liter. Lekker onverwoestbaar die oude 'rooie' blokken.

Die gaan echt lang mee ja
pi_83858063
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:Dan zeg je bij de koop er bij dat je hem zonder afleverbeurtje wilt. Simpel
Precies, scheelt een hoop geld. Voor veel minder doe je het zelf of laat je het doen door een kennis.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 17:32 schreef JJH het volgende:

Ik denk trouwens dat als de handelaar 300,- meer zou vragen zonder beurtje ik je niet zou horen.
En het geeft een beetje ruimte om te onderhandelen.
Dat denk je verkeerd.
En onderhandelingsruimte heb je al, zit echt wel bij de vraagprijs in.

edit: Foei vannelle, wel de hele post quoten en niet alleen hetgeen waar je het niet mee eens bent. Positief zijn mag gewoon!
  vrijdag 9 juli 2010 @ 18:27:09 #175
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83859059
@House: Nee, het gaat niet om die Micra Zag ergens bij een handelaar in Rotterdam een leuk karretje, maar die rekende dus 295,- voor rijklaarmaakkosten.En dat terwijl de auto 999,- kost

Beetje olie, benzine en wat nalopen, wat inderdaad raar is als het hun eigen handel betreft.Dat kan toch ook makkelijk voor 150,- ? Er staat ergens bijvoorbeeld een Nissan Micra uit '99 bij een offciële merkdealer notabene en daar zit een deuk in de achterkant, daar kan mijn hele hoofd in.Dat benoemt hij niet eens op de website.Met ruim 1,5 ton op de teller, en dan nog 2000,- vragen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 18:34:36 #176
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83859229
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 15:48 schreef CherryLips het volgende:
[ afbeelding ]
Een Nissan Note is een soort slagschip Kun je daar een beetje mee overweg?
pi_83859254
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:34 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nissan Note is niet zo groot.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 18:38:02 #178
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83859312
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:35 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Nissan Note is niet zo groot.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, jij zult geen problemen ondervinden met de sint dit jaar
Vond 'm op de plaatjes op google best groot aandoen, maar dat kan schijn zijn
pi_83859361
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:38 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nou, jij zult geen problemen ondervinden met de sint dit jaar
Vond 'm op de plaatjes op google best groot aandoen, maar dat kan schijn zijn
Hij is 4,1 meter. Dat is net iets korter dan een Opel Astra uit 2000 . Dus vrij gemiddeld formaat auto.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 18:41:44 #180
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83859382
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:40 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Hij is 4,1 meter. Dat is net iets korter dan een Opel Astra uit 2000 . Dus vrij gemiddeld formaat auto.
Je lijkt wel een wandelende wiki
pi_83859439
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:41 schreef Purdey het volgende:

[..]

Je lijkt wel een wandelende wiki
Heb zo mijn databases . Maar ben ook geïnteresseerd in auto's. Ga niet voor niets de opleiding motorvoertuigentechniek doen
  vrijdag 9 juli 2010 @ 18:59:03 #182
62419 CherryLips
chocoholic
pi_83859836
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 18:34 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nergens last van, hij is niet veel groter dan de Toyota Auris waarin ik leste. Denk ik .
Tap tap tap
pi_83860029
Ik ging even met mijn moeder rijden en ze had een andere handeling dan ik.
Stel je rijdt 45km in z'n 3 en je komt een rood stoplicht tegen.
Mijn moeder remt dan af, stopt met remmen, gaat terug in z'n 2, remt af, stopt met remmen en gaat terug in z'n 1.
Ik rijd door in z'n 3 en rem geleidelijk af en bij stilstand ga ik terug in z'n 1.
De methode van m'n moeder heet afremmen op de motor, alleen heb ik dit helemaal niet geleerd.
Is haar methode nou achterhaald of heb ik het niet goed geleerd?
pi_83860324
Ik doe dat ook zo hoor, volgens mij wordt het ook eigenlijk altijd wel zo aangeleerd (hoe jij het doet dus )
pi_83860389
Oke, gelukkig. Ik heb ook nog even wat zitten google'n.
Het Nieuwe Rijden: "Ziet u dat u snelheid moet minderen of moet stoppen voor een verkeerslicht, laat dan tijdig gas los, ontkoppel niet en laat de auto in de versnelling van dat moment uitrollen."
Dus ik ga even mijn ouders een lesje nieuwe rijden leren. :p
pi_83860448
'Rijd bij 80 kilometer per uur in de vijfde versnelling, en rijd bij 50 kilometer per uur in z'n 4'

Dit vind ik wel weer zoiets, 50 in z'n 4 mocht ik van m'n rijinstructeur niet omdat dan de kans groot was dat ik geneigd was 60 te rijden ipv 50. In mijn auto zou het wel kunnen, draait ie wel weinig toeren maar trekt ie wel. In 's pap z'n auto zal het denk ik kut worden, daar rij ik 80 in z'n 4.
pi_83860511
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:22 schreef Empathologica het volgende:
'Rijd bij 80 kilometer per uur in de vijfde versnelling, en rijd bij 50 kilometer per uur in z'n 4'

Dit vind ik wel weer zoiets, 50 in z'n 4 mocht ik van m'n rijinstructeur niet omdat dan de kans groot was dat ik geneigd was 60 te rijden ipv 50. In mijn auto zou het wel kunnen, draait ie wel weinig toeren maar trekt ie wel. In 's pap z'n auto zal het denk ik kut worden, daar rij ik 80 in z'n 4.
Rij je 50 in z'n 3 dan
Ik rij 60 in z'n 5
pi_83860569
Uh ja, zo vreemd is dat niet volgens mij. Zo is het mij aangeleerd, niet per se van 50 moet in 3 en 80 in 5, maar ik kijk beetje naar hoe de toerenteller staat. Bij m'n lesauto (Nisssan qashqai ofzo) was 80 in z'n 5, bij mijn auto doe ik dat ook maar 's pap z'n Ford focus niet.
pi_83860582
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:22 schreef Empathologica het volgende:

Als 50 max is denk ik dat ik wel in z'n 3 wil rijden aangezien je meestal toch niet constant 50 kan rijden. Stel je rijdt minimaal 50, dan doe ik automatisch naar z'n 4.
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Rij je 50 in z'n 3 dan
Ik rij 60 in z'n 5
Je wil toch ook beetje snel kunnen optrekken? Maar opzich is het wel goed zo snel mogelijk omhoog schakelen, maar 60 is wel beetje overdreven imo.
pi_83863045
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:28 schreef FastFox91 het volgende:
Je wil toch ook beetje snel kunnen optrekken? Maar opzich is het wel goed zo snel mogelijk omhoog schakelen, maar 60 is wel beetje overdreven imo.
Ja, bij optrekken naar 80 of 100+ schakel ik niet bij 60 naar 5 nee, maar als ik een eind 60 moet rijden, doe ik dat in z'n 5 (als de motor warm is)
pi_83863448
Maakt ie dan niet erg weinig toeren?
pi_83863533
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 20:52 schreef Empathologica het volgende:
Tussen 1000 en 1500 ofzo gok ik. Lekker rustig
pi_83863643
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 20:52 schreef Empathologica het volgende:
Kan mijn AX ook wel hebben hoor . Weet alleen niet hoeveel toeren die doet, geen toerenteller
pi_83864314
Snel doorschakelen doe ik ook, lekker zuinig! Tenzij er momenten zijn dat er snelheid gemaakt moet worden, dan gebruik ik ook wel wat meer toeren
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_83864408
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Snel doorschakelen doe ik ook, lekker zuinig! Tenzij er momenten zijn dat er snelheid gemaakt moet worden, dan gebruik ik ook wel wat meer toeren
Bij mij ligt het aan mijn bui . Jaag meestal wel lekker door.
pi_83864533
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 19:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Rij je 50 in z'n 3 dan
Ik rij 60 in z'n 5
Dat rijdt toch voor geen meter man? In geen enkele auto imo.
pi_83864671
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 21:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Dat rijdt toch voor geen meter man? In geen enkele auto imo.
Jawel hoor, anders zou ik het niet doen hè.
pi_83868456
ik vind dit geloof ik wel een leuke topicserie en de TT slaat wel op mij. Eind januari mijn rijbewijs gehaald, in juni geslaagd voor mijn examen en nu rijd ik al 2,5 week elke dag naar mijn werk toe. 80 km per dag in totaal
  zaterdag 10 juli 2010 @ 14:51:44 #199
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83882884
Ik rijd momenteel in dit:

Teminste, daar mag ik, als ik héél lief kijk in rijden.En qua schoonheid van de auto zeg ik: 'Ach, het rijd.'
Het is overigens ook deze kleur, waarvan ik altijd zeg dat het paars is, netals mijn instructeur 'vroeger'.
'Stop maar rechts, naast die paarse auto.' Ik hoorde m'n vader binnen vloeken..'De auto is BLAUW!'
  Admin zaterdag 10 juli 2010 @ 15:07:41 #200
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83883254
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 22:51 schreef Puala het volgende:
Eind januari mijn rijbewijs gehaald, in juni geslaagd voor mijn examen
Dat is dan een ander examen dan je rijexamen?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')