Die stuurbekrachtiging is gewoon een kwestie van gewenning. Als je eenmaal rolt, maakt het niet zo heel veel meer uit (zorg dat de banden op spanning zijn).quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:31 schreef Purdey het volgende:
Een opel Astra en ik had les in een VW Golf 5Mis de diesel,de stuurbekrachtiging en de Airco.En ik vind het lastig dat ik zo voorzichtig moet doen
@Sjoegerd: Haha,nee zo ver heb ik ze nog niet.Alhoewel ik dezelfde neiging als jou pa heb.Met rijles ooit haast tegen mijn voorganger bij het stoplicht gereden omdat ik naar een jongen in een héél strak joggingbroekje keek die aan het joggen was..
Mijn eigen auto heeft geen stuurbekrachtiging en stuurt in principe best licht ja. Okay als je net rijd is het wat zwaarder maar dat went ook wel.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:33 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Die stuurbekrachtiging is gewoon een kwestie van gewenning. Als je eenmaal rolt, maakt het niet zo heel veel meer uit (zorg dat de banden op spanning zijn).
Airco en diesel, tsjah. Ik vind diesel 100x lekkerder rijden dan benzine, maar ik denk dat het merendeel van de mensen het dat totaal niet met mij eens is.
Diesel betaal je +/- 3x zoveel wegenbelasting voor als voor een benzinequote:Op woensdag 7 juli 2010 15:37 schreef Purdey het volgende:
Dat stugge vind ik juist vervelend.Had het van de week met bochten draaien dat ik veel te weinig en te langzaam stuur waardoor ik op de andere weghelft terrecht kom.Het is wel fijn om in verschillende auto's te rijden, dan weet ik in elk geval wat ik dadelijk wil en waar ik op moet letten
Merkte van de week dat m'n vader zich wel heul stevig vasthield aan de handgreep van de deur tijdens de rit
Edit: Ook ik vind diesel veel lekkerder dan benzine..Maakt het trouwens heel veel uit wat je koopt wat dat betreft?
Jep.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:37 schreef Purdey het volgende:
Edit: Ook ik vind diesel veel lekkerder dan benzine..Maakt het trouwens heel veel uit wat je koopt wat dat betreft?
Is inderdaad gewoon gewenning.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:39 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijn eigen auto heeft geen stuurbekrachtiging en stuurt in principe best licht ja. Okay als je net rijd is het wat zwaarder maar dat went ook wel.
Het is voor Nederlanders sowieso niet leuk om auto te rijden qua financiën als je het vergelijkt met de buurlanden. En het werd steeds onaantrekkelijker gemaakt. Voordelig grijs kenteken voor particulieren is er al uit, evenals het vervallen van de wegenbelasting bij 25 jaar oude auto's word opgedoekt.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:48 schreef Purdey het volgende:
Drie keer zoveel WB? 30.000-40.000 KM? Had ik al gezegd dat ik best aan die benzine ga wennen?
Je hebt helemaal gelijk, niks aan toe te voegen! Wat is verstandig qua verzekering? Hoorde al dat het mogelijk is om op naam van vader/moeder te verzekeren en mij als hoofdbestuurder aan te geven.Weet jij ook toevallig hoe dat zit? Of iemand anders hier?quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het is voor Nederlanders sowieso niet leuk om auto te rijden qua financiën als je het vergelijkt met de buurlanden. En het werd steeds onaantrekkelijker gemaakt. Voordelig grijs kenteken voor particulieren is er al uit, evenals het vervallen van de wegenbelasting bij 25 jaar oude auto's word opgedoekt.
Daarnaast is de verzekeringspremie ook niet mis als je het als jongere op je eigen naam verzekerd.
Mijn auto staat op mijn vaders naam verzekerd met ook hem als hoofdbestuurder. Zoveel rijd ik toch niet. De auto moet dan ook wel op zijn naam staanquote:Op woensdag 7 juli 2010 15:57 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, niks aan toe te voegen! Wat is verstandig qua verzekering? Hoorde al dat het mogelijk is om op naam van vader/moeder te verzekeren en mij als hoofdbestuurder aan te geven.Weet jij ook toevallig hoe dat zit? Of iemand anders hier?
Gewoon lekker op je eigen naam verzekeren, dan bouw je tenminste schadevrije jaren op.quote:Op woensdag 7 juli 2010 15:57 schreef Purdey het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, niks aan toe te voegen! Wat is verstandig qua verzekering? Hoorde al dat het mogelijk is om op naam van vader/moeder te verzekeren en mij als hoofdbestuurder aan te geven.Weet jij ook toevallig hoe dat zit? Of iemand anders hier?
Het is dus fraude. Kijk daarmee uit...quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:00 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijn auto staat op mijn vaders naam verzekerd met ook hem als hoofdbestuurder. Zoveel rijd ik toch niet. De auto moet dan ook wel op zijn naam staan.
Scheelt al gauw een paar honderd euro per jaar maar mijn vader is wel aansprakelijk met zijn no-claim als ik in een ongeluk betrokken raak.
Dat is waar, maar over een aantal jaar heb ik een vast loon en is autorijden sowieso beter te betalen voor mequote:Op woensdag 7 juli 2010 16:14 schreef Empathologica het volgende:
Mij werd ook aangeraden alles op m'n eigen naam te zetten. Kost wel wat extra maar je bouwt inderdaad die schadevrije jaren op. Is wel handig als je over aantal jaar een andere auto koopt, iets met korting meenemen?
Wat maakt die paar tientjes nou uit?quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:18 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat is waar, maar over een aantal jaar heb ik een vast loon en is autorijden sowieso beter te betalen voor me
Nouja, ik snap het wel. 50 euro heeft een andere betekenis als je daar 1 dag voor moet werken of een uurtje of 2. Maargoed, je mag sowieso verwachten dat autorijden veel geld kost.quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat maakt die paar tientjes nou uit?
Als je je verzekering niet kunt betalen, kun je ook geen auto betalen lijkt me
Idd, wacht maar tot je een keer gaat tanken. Doet dan pijn hoor, als je 50 euro veel geld vindtquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:35 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Nouja, ik snap het wel. 50 euro heeft een andere betekenis als je daar 1 dag voor moet werken of een uurtje of 2. Maargoed, je mag sowieso verwachten dat autorijden veel geld kost.
Alsof ik nooit heb getankt. Zuinige auto uitkiezen scheelt heel ergquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, wacht maar tot je een keer gaat tanken. Doet dan pijn hoor, als je 50 euro veel geld vindt
Moet iedere week tanken helaasquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Idd, wacht maar tot je een keer gaat tanken. Doet dan pijn hoor, als je 50 euro veel geld vindt
Omdat het meer kracht onderin zijn toeren heeft, dus je kunt 'luier' (met minder toeren) rijden en versnellen.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:01 schreef monsterd. het volgende:
Waarom rijdt een diesel beter? Ik vind mijn benzine bakkie juist heel fijn. Voel alles precies aan enzo
om 1 of andere reden schijt ik bagger dat ik boetes heb gereden. Maar dat lijkt me heel stug want ik heb eigenlijk alleen maar op de rechterbaan gereden en ben continu ingehaaldquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:30 schreef Irritatie100 het volgende:
De eerste keer dat ik reed, reed ik echt super voorzichtig en alle regeltjes volgen enzo
Nu niet meer
Ach en anders meteen een wijze les geleerd, beter opletten waar je te hard rijdtquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, het zal wel meevallen, ik heb een paar maanden geleden na 2 jaar rijbewijs m'n eerste boete binnengekregen. 105 op de A12
Best een wonder dat het nog zo lang geduurd heeft en dat ie dan ook zo laag is
en nu heb je een boete van 20 euro?quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Ach, het zal wel meevallen, ik heb een paar maanden geleden na 2 jaar rijbewijs m'n eerste boete binnengekregen. 105 op de A12
27 zelfs!quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:41 schreef monsterd. het volgende:
[..]
en nu heb je een boete van 20 euro?![]()
Heftig!
quote:
6 euro blijkbaarquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
zozo, vraag me dan altijd af hoeveel kosten de overheid maakt om die boete dan mogelijk te maken.
Achja, het geld moet toch ergens vandaan komenquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:44 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
6 euro blijkbaar
Maar ja, die kosten slaan sowieso nergens op. Als je 2 boetes tegelijk krijgt dan moet je ook 2 keer die 6 euro betalen
Bij een benzine moet je meer toeren maken om lekker te kunnen rijden en op te kunnen trekken.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:15 schreef Empathologica het volgende:
Wat is nu precies het verschil tussen benzine en diesel? Niemand kon me dat eigenlijk vertellen, alleen mijn neef kwam aan met dat je bij benzine later schakelt. Eh ik bedoel dus hoger toerental.
Wat mstr zegt is te technische hahaProbeer het me te visualiseren maar iets te veel wijn op om het te snappen.
Ach, ik had er 3 in 3 weken tijd, allemaal trajectcontroles.quote:Op donderdag 8 juli 2010 00:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Dat ze echt serieus zulke boetes versturen.Waarom niet pas vanaf 10 km te hard versturen? Maar ja..dan lopen ze toch een flinke melkkoe mis natuurlijk.Stelletje fuckersquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:56 schreef mstr het volgende:
[..]
Ach, ik had er 3 in 3 weken tijd, allemaal trajectcontroles.
3 Keer 4 km/u te hard.
Misschien omdat iedereen dan standaard 10 km te hard gaat rijdenquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:21 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat ze echt serieus zulke boetes versturen.Waarom niet pas vanaf 10 km te hard versturen? Maar ja..dan lopen ze toch een flinke melkkoe mis natuurlijk.Stelletje fuckers
Oooh ja,dat is waar! Was ik nou degene die elke week naar Wegmisbruikers zat te kijkenquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Misschien omdat iedereen dan standaard 10 km te hard gaat rijden
En er gaat al correctie vanaf + afwijking in je teller, dus voor je een boete krijgt rijd je wel 10 te hard
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |