Citroen Saxo, zwart en diesel. Maar hoe veel km stand weten we nog nietquote:Op maandag 12 juli 2010 19:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Vertel, vertel, vertel!
Wat heb je gekocht?
Ik vind het aardig aan de prijs, zeker met die hoge "rijklaar maak kosten". Je zou eens moeten googlen hoe die garage bekend staat.quote:
Begin toch wel benieuwd te worden wat jequote:Op maandag 12 juli 2010 19:30 schreef Puala het volgende:
[..]
Citroen Saxo, zwart en diesel. Maar hoe veel km stand weten we nog niet
Verklaring verhaal:
Mijnis al 4 weken actief op zoek naar een andere auto en al dik 4 maand niet zeer actief. Alleen ja, wat hij zoekt is op het moment gewoon niet te vinden. En aangezien ik nu verder weg werk en hij ook een auto nodig heeft voor zijn werk.. is een 2e auto gewoon heel erg nodig. Dus is er vanmiddag om 16.00 uur besloten dat het niet meer mogelijk was om voor hem wat te vinden en dat we op stel en sprong voor wat voor mij moesten kijken. Afijn, zo gezegd zo gedaan. Langs de garage en die wist dat het overbuurmeisje de Saxo in de verkoop had gedaan per vandaag. Dus die gaat ie vanavond halen en dan kunnen we morgen kijken of alles er goed uit ziet en de koop definitief maken
Citroen Berlingo diesel 2.0 vanaf bouwjaar 2004 en max. 140.000 op de teller.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Begin toch wel benieuwd te worden wat jezoekt dan....
En er van uit gaande dat de Saxo goed is: Gefeliciteerd met jullie aankoop en heel veel plezier er mee!
75 km per dag heen en weer naar het werk. Ik fotografeer veel, dus ik rijd er gerust het halve land voor door. Nou ja, ben dus uitgegaan van een 70-75 km per dag. Nah, dan kom je tussen de 25.000 en de 30.000 uit. Dus dan wordt een diesel rendabel. En vriendlief weet ik niet precies hoe veel hij rijd. Maar dat is afgelopen jaar iig 33.000 geweest.quote:Op maandag 12 juli 2010 20:06 schreef Sjoegerd het volgende:
Rijden jullie zoveel dan dat diesel rendabel word?
Saxo diesel is natuurlijk wel flink zuinig. 1 op 20-22 is goed haalbaarquote:Op maandag 12 juli 2010 20:08 schreef Puala het volgende:
[..]
75 km per dag heen en weer naar het werk. Ik fotografeer veel, dus ik rijd er gerust het halve land voor door. Nou ja, ben dus uitgegaan van een 70-75 km per dag. Nah, dan kom je tussen de 25.000 en de 30.000 uit. Dus dan wordt een diesel rendabel. En vriendlief weet ik niet precies hoe veel hij rijd. Maar dat is afgelopen jaar iig 33.000 geweest.
Zuinig begon de garage ook al over. En ik rijd van mezelf al heel zuinig. Met de citroen xsara waar ik nu veel in rijd haal ik de 1:17,5quote:Op maandag 12 juli 2010 20:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Saxo diesel is natuurlijk wel flink zuinig. 1 op 20-22 is goed haalbaar.. Wel gruwelijk traag geloof ik die turboloze diesel
Wegenbelasting valt ook nog wel aardig mee in verband met het gewicht. Okay een benzine Saxo is stukken goedkoper, maar voor een diesel zijn ze nog best te betalenquote:Op maandag 12 juli 2010 20:12 schreef Puala het volgende:
[..]
Zuinig begon de garage ook al over. En ik rijd van mezelf al heel zuinig. Met de citroen xsara waar ik nu veel in rijd haal ik de 1:17,5En traag weet ik niet, maar daar kom ik met de proefrit wel achter
Die garage is 10 minuten van mijn huis vandaan.. Maarja, had die micra ook gezien. Vind de prijs eigenlijk ook wat hoog.quote:Op maandag 12 juli 2010 19:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik vind het aardig aan de prijs, zeker met die hoge "rijklaar maak kosten". Je zou eens moeten googlen hoe die garage bekend staat.
Maargoed, ik koop dan ook altijd auto's van minimaal 10 jaar ouder, en minimaal 10 keer zo goedkoop...
Ga er ook absoluut niet aan beginnen.Wilde even weten wat je voor een Ford fiësta betaald uit '98 en kwam deze advertentie tegenquote:Op maandag 12 juli 2010 19:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Purdey, laat die auto ajb staan.
Een Bovag garantie op een auto van die verkoopprijs kan helemaal niet, die grens ligt hoger.
En dan die rijklaarmaakkosten nog es, ik vertrouw dat zaakje voor geen ene meter!
Waarom die kmstand?quote:Op maandag 12 juli 2010 20:03 schreef Puala het volgende:
[..]
Citroen Berlingo diesel 2.0 vanaf bouwjaar 2004 en max. 140.000 op de teller.
Ja, en als je meer dan ongeveer 20k per jaar rijdt haal je het er al snel uit!quote:Op maandag 12 juli 2010 20:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wegenbelasting valt ook nog wel aardig mee in verband met het gewicht. Okay een benzine Saxo is stukken goedkoper, maar voor een diesel zijn ze nog best te betalen. Beetje middenklasser van tegenwoordig kost hetzelfde of meer.
Is een km stand niet zo erg? Is het niet een soort graadmeter van hoe het zit met de slijtage van onderdelen? Die slijtage zal met een auto van 100.000 km toch minder zijn als die van een 200.000 km stand.Of is dit vrouwenlogicaquote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom die kmstand?. Ik zou je daar niet blind op staren...
[..]
Ja, en als je meer dan ongeveer 20k per jaar rijdt haal je het er al snel uit!
Misschien kijken wat voor bocht er komtquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:37 schreef CherryLips het volgende:
Gister weer een eind gereden, ik raus echt te snel de snelweg af, de bochten in, m'n vader zit te gillen naast menog even oefenen dus. Zo stom, ik deed het tijdens de rijles ook weleens, maar als ik dan remde begon de instructeur dat ik niet te veel moest afremmen omdat de mensen achter me dat niet snapten. Ik doe het dus nooit goed
. Even een tussenweg vinden.
Hij rijd 30.000 per jaar en wilt graag een jaar of 7 vooruit kunnen zonder al te veel onderhoudskostenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 08:12 schreef L0we het volgende:
[..]
Waarom die kmstand?. Ik zou je daar niet blind op staren...
[..]
Ja, en als je meer dan ongeveer 20k per jaar rijdt haal je het er al snel uit!
Een hoge kilometerstand hoeft niet erg te zijn, ligt er maar net aan welk onderhoud hij gehad heeft, en of de auto nog in goede staat is. Zeker de diesels zijn echt gemaakt als kilometervreters! Ik rij zelf een dieseltje met 220.000 kilometer op de klok. Hij doet het nog als een tierelier! Meeste onderhoud wat ik heb is vanwege de ouderdom (hij is uit '86).quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Is een km stand niet zo erg? Is het niet een soort graadmeter van hoe het zit met de slijtage van onderdelen? Die slijtage zal met een auto van 100.000 km toch minder zijn als die van een 200.000 km stand.Of is dit vrouwenlogica
Ligt eraan, je kan beter een auto met 200k nemen die goed onderhouden is dan een auto met 100k die slecht onderhouden is.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Is een km stand niet zo erg? Is het niet een soort graadmeter van hoe het zit met de slijtage van onderdelen? Die slijtage zal met een auto van 100.000 km toch minder zijn als die van een 200.000 km stand.Of is dit vrouwenlogica
Ik geloof ook wel dat de auto het nog doet als een tierelier. Maar ja, we hebben nu een auto met 275.000 op de teller en die heeft vorig jaar dik 6000 euro aan onderhoud gekost. En dat is het gewoon niet waard. Vandaar dat we toch wel wat eisen hebben met betrekking tot de km stand.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:20 schreef L0we het volgende:
[..]
Een hoge kilometerstand hoeft niet erg te zijn, ligt er maar net aan welk onderhoud hij gehad heeft, en of de auto nog in goede staat is. Zeker de diesels zijn echt gemaakt als kilometervreters! Ik rij zelf een dieseltje met 220.000 kilometer op de klok. Hij doet het nog als een tierelier! Meeste onderhoud wat ik heb is vanwege de ouderdom (hij is uit '86).
Zie ook dit topic: Hoge Kilometerstand
Hangt er vanaf of de auto goed is onderhouden, onze auto heeft dikke 250.000 op de teller, maar rijd als een treinquote:Op dinsdag 13 juli 2010 09:36 schreef Purdey het volgende:
[..]
Is een km stand niet zo erg? Is het niet een soort graadmeter van hoe het zit met de slijtage van onderdelen? Die slijtage zal met een auto van 100.000 km toch minder zijn als die van een 200.000 km stand.Of is dit vrouwenlogica
Dat zal je nog verbazenquote:Op woensdag 14 juli 2010 00:40 schreef Sjoegerd het volgende:
Ligt natuurlijk ook wel aan het soort auto. Volvo's bijvoorbeeld kunnen met goed onderhoud makkelijk 400.000 km rijden. Moet misschien wel een keer een koppakking van vervangen worden.
Bij een Fiat Panda model koekblik is het motorblokje dan echt wel een keer vervangen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |