abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83703081
Aanschouw hier; het aller eerste tweede autorij topic. Opgezet naar aanleiding van het autorijles topic, maar omdat er veel mensen hun/haar rijbewijs (bijna) in de pocket hebben is een eigen autorij topic een noodzaak!

Discussieer hier:
- Over autorijden in het algemeen
- Ergernissen, irritaties in het verkeer
- Auto's
- Al het overige dat je kwijt zou willen gerelateerd aan het onderwerp!

Vorige deel:
Autorij topic #1 - Waar iedereen net zijn rijbewijs heeft
  maandag 5 juli 2010 @ 22:56:16 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_83703099
Semi-beginner meldt .
pi_83703102
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:51 schreef Henkhimself het volgende:
( en houden hopelijk... gaat nog lastig worden met m'n auto )
Weet je zeker dat het verstandig is om hem al op te halen, of zou je niet een paar jaar blijven fietsen?
quote:
Mijn vraag is, zijn er meer mensen die dit gedaan hebben nadat ze hun rijbewijs hebben gehaald en is het verstandig? Of kan ik beter gewoon lekker gaan rijden en we zien het wel?
Even een middagje oefenen kan, maar zonder lukt het vast ook wel hoor
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:53 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben gelijk een rondje gaan rijden met mijn pa er naast. Eerstvolgende zaterdagavond was ik de bob . Verschilt net per geval wat je fijner vind
Ik zou iig alleen gaan
pi_83703159
Ik heb hem alweer ruim 2 jaar en ben ook chauffeur als bijbaantje
pi_83703198
1,5 jaar is ook al niet meer "net" te noemen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_83703731
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het verstandig is om hem al op te halen, of zou je niet een paar jaar blijven fietsen?

Ach ik was al op pad geweest met een best wel vlotte auto en kon me toch aardig bedwingen Ik ga gewoon lekker rustig aan doen, crashen doen anderen wel voor mij
  maandag 5 juli 2010 @ 23:24:51 #7
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_83704216
Hey even random een vraagje tussendoor hoor, maar de auto van me schoonouders laat constant een dashboardlampje knipperen en we hebben hier geen idee waar die voor is. Het lampje ziet er ongeveer zo uit, maar neem maar een ruime interpretatie aan. Het lampje knippert overigens oranje.

Het betreft een Peugeot bestelbusje, een diesel. Hij is al vrij oud verder. ( voorbeeldfoto )
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_83704421
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:24 schreef twiFight het volgende:
Hey even random een vraagje tussendoor hoor, maar de auto van me schoonouders laat constant een dashboardlampje knipperen en we hebben hier geen idee waar die voor is. Het lampje ziet er ongeveer zo uit, maar neem maar een ruime interpretatie aan. Het lampje knippert overigens oranje.

[ afbeelding ]

Het betreft een Peugeot bestelbusje, een diesel. Hij is al vrij oud verder. ( voorbeeldfoto )
Uhm, boekje?
  maandag 5 juli 2010 @ 23:47:04 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_83705039
nou ja de auto is dus niet van ons maar van mijn schoonouders en die zijn van de categorie "zolang hij nog start doe ik verder geen moeite"
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_83705939
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:47 schreef twiFight het volgende:
nou ja de auto is dus niet van ons maar van mijn schoonouders en die zijn van de categorie "zolang hij nog start doe ik verder geen moeite"
Schijnt voor het oliepeil te zijn. Even controleren dus
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:09:43 #11
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83706114
Zo, net even m'n vriendin een stukje laten rijden.
Blijft toch raar om in je eigen auto op de bijrijdersstoel te zitten.
pi_83706162
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:09 schreef mstr het volgende:
Zo, net even m'n vriendin een stukje laten rijden.
Blijft toch raar om in je eigen auto op de bijrijdersstoel te zitten.
Ken het . Vind het sowieso wel beetje raar om niet te rijden.
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:11:20 #13
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83706182
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:10 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ken het . Vind het sowieso wel beetje raar om niet te rijden.
Mhua, ik rij ook liever zelf. Maar soms is het ook wel lekker relaxend als je niet hoeft te rijden.
pi_83706265
Ik rij altijd zelf. Ook als ik met m'n ouders ergens heen ga laten ze mij rijden. Vind het wel relaxed

Alleen zondags ga ik altijd met m'n pa naar Feyenoord (als ze thuis spelen dan) en dan laat ik hem altijd rijden omdat ik meestal nog brak ben van de zaterdagnacht
  dinsdag 6 juli 2010 @ 00:14:25 #15
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_83706295
Autorijden

Bijna 3 jaar in het bezit van mijn rijbewijs, al ruim 100.000 km gereden, en ik vind het heeeeeerlijk om te rijden

Het liefst lange afstanden, vorige zomer vanaf het Gardameer in een ruk teruggereden naar Limburg
Tics van je petten.
pi_83706316
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:10 schreef Henkhimself het volgende:

[..]

Ach ik was al op pad geweest met een best wel vlotte auto en kon me toch aardig bedwingen Ik ga gewoon lekker rustig aan doen, crashen doen anderen wel voor mij
Ik wil je over een jaar nog wel eens spreken.
pi_83706328
Heb nog wel eens vrienden die rijden. Lekker met 5 man in een Polo gepropt zitten
pi_83706370
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 00:14 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik wil je over een jaar nog wel eens spreken.
Is goed. Ik kan me wel inhouden aangezien er genoeg dagen zijn dat ik het circuit op kan. Ga ik daar wel lekker aan de lat
pi_83708307
Even een puntje van ergernis:

Als je lekker aan het touren bent en de max toegestane snelheid rijdt, dat er zo'n 65+ rimpelsaurus voor je gaat rijden die met max 30km onder die toegestane snelheid rijdt en je er niet langs kan.

Sorry, de haat zit diep
pi_83708347
Morgen met mijn vader de nieuwe auto ophalen
Kan niet wachten om er zelf een stukje in te rijden.
pi_83710144
Wat voor auto?
pi_83711824
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 01:38 schreef RiKe het volgende:
Even een puntje van ergernis:

Als je lekker aan het touren bent en de max toegestane snelheid rijdt, dat er zo'n 65+ rimpelsaurus voor je gaat rijden die met max 30km onder die toegestane snelheid rijdt en je er niet langs kan.

Sorry, de haat zit diep
Irritant ja
  dinsdag 6 juli 2010 @ 10:52:01 #23
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83713572
Tvp.
2,5 vakantie gehad. 7500+ km. wel met z'n tweeen hoor.
pi_83715328
Jullie gaan echt vet snel, hebben jullie allemaal vakantie ofzo?

Naja vandaag weer eens met m'n auto naar m'n werk gegaan. Lekker inhalen op de snelweg enzo...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:45:46 #25
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_83715380
Jeuj! Vanmiddag mijn eerste rijles!
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_83717766
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:45 schreef Yaros het volgende:
Jeuj! Vanmiddag mijn eerste rijles!
Woei Veel plezier maar ik denk dat dit het beter topic is > [Centraal] Rijbewijs/Rijlestopic #139
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:27:54 #27
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83733272
Wij mogen ook niet meer in het Rijlestopic over auto's hebben,dus we gaan het hier niet over rijles hebben Nee hoor,heel veel plezier met rijles en we zien je vanzelf hier verschijnen
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_83743491
Eerste rit van mijn vriendin in mijn auto (was een ouwe bak) "schat, zou je éérst de koppeling willen intrappen en dán schakelen?" Bij het verkeerslicht. KKGGGGG "schat, de motor liep nog, je hoeft hem niet wéér te starten."
Bij de bocht, "schat, bij een auto zónder stuurbekrachtiging méér aan het stuur draaien, dan schrikt die tegenligger in de bocht ook niet zo."
Tegenwoordig scheurt ze zonder problemen in de spits door Orleans. Dus voor de beginners, het wórdt beter
...
pi_83743530
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:43 schreef Garbageman het volgende:
Eerste rit van mijn vriendin in mijn auto (was een ouwe bak) "schat, zou je éérst de koppeling willen intrappen en dán schakelen?" Bij het verkeerslicht. KKGGGGG "schat, de motor liep nog, je hoeft hem niet wéér te starten."
Bij de bocht, "schat, bij een auto zónder stuurbekrachtiging méér aan het stuur draaien, dan schrikt die tegenligger in de bocht ook niet zo."
Tegenwoordig scheurt ze zonder problemen in de spits door Orleans. Dus voor de beginners, het wórdt beter
Waar heeft die leren rijden
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:45:07 #30
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83743570
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Waar heeft die leren rijden
Zenuwachtig door andere auto en niet je instructeur naast je.
pi_83743631
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:45 schreef mstr het volgende:

[..]

Zenuwachtig door andere auto en niet je instructeur naast je.
Ja, maar het is wel erg veel voor de eerste rit
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:47:33 #32
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83743736
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:46 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, maar het is wel erg veel voor de eerste rit
De eerste keer dat mijn vriendin in mijn auto reed liet ze hem afslaan voor het verkeerslicht en doordat hij daarna nog een keer afsloeg, wilde ze hem de 2e keer starten terwijl hij in zn 1 stond en met de koppeling omhoog. Dus toen heb ik haar maar even erop gewezen en toen ging het wel goed.
Puur door de stress op dat moment.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:49:14 #33
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_83743840
Hier ook een jaartje m'n rijbewijs! Haha
ik vond het op het begin zooooo eng! Echt heel erg
~ Bonito La Risa ~
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:50:27 #34
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83743905
Ik ben nooit echt bang geweest of heb het nooit eng gevonden om voor het eerst in m'n eentje te rijden.
pi_83744149
Toen ik voor de eerste keer in de auto van mijn ouders reed (alleen) was ik best zenuwachtig. Mijn ouders hadden zoiets van, "je bent toch geslaagd?" (en we zijn verzekerd)

Bij mijn vriendin waren het inderdaad de zenuwen, tegenwoordig rijdt ze zo weg in allerlei auto's, en kan ik naast haar gewoon zitten suffen
...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:57:21 #36
202014 JJH
Knetter. O+
pi_83744292
Echt bang was ik niet de eerste keer alleen, wel zenuwachtig. En m'n moeder die naast me zat zo mogelijk nog meer. En dat is ze tegenwoordig nog steeds...

Maar voor alle beginners, de eerste keer dat je fietste was ook eng, en nu doe je het ook altijd en overal. Zelf met een slok op.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:57:31 #37
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_83744301
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 22:50 schreef mstr het volgende:
Ik ben nooit echt bang geweest of heb het nooit eng gevonden om voor het eerst in m'n eentje te rijden.
Vond in mijn eentje helemaal niet eng , behalve met mijn moeder de eerste keer om haar opmerkingen
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_83752124
Mijn eerste rit alleen ben ik weggereden met een maat van mij.
Toen heb ik me vastgereden in de modder Mijn wiel slipte door maar ik ben er nog uitgeraakt zonder te duwen, maar wel met enkele modderspatten
  woensdag 7 juli 2010 @ 09:55:50 #39
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83754458
Zelf vond ik het lang zo eng niet als m'n pa die naast me zat De eerste keer ben ik alleen gegaan,een klein rondje.En de tweede keer moest m'n pa ergens iets ophalen en mocht ik rijden.Wel fijn dat er een soort nazi-instructeur naast je zit 'Je schakelt veel te snel!!'

En bij een rotonde die ik verliet,stopte de auto voor mij om een fietser voor te laten: 'Hij gaat stoppen! Rem,Rem! REMMMM dan!!' En toen ik bij een stoplicht weg wilde rijden zat ik te kloten met optrekken (Van diesel naar benzine is best wennen..) en toen riep hij weer heel hard: 'Rij dan,geef gas!! Die mensen achter je willen ook weg!!'

Dus tip 1: Neem je vader/moeder alleen mee als ze zich weten te gedragen.Ik ga voorlopig weer lekker alleen op pad.Alhoewel hij thuis gewoon zei dat ik prima reed
pi_83754590
Klinkt als mijn vader
'JE MOET OOK MEER GAS GEVEN BIJ HET OPTREKKEN! GASSSSS!!! SCHAKELEN, NU!!!!!'
Tap tap tap
  Admin woensdag 7 juli 2010 @ 10:06:25 #41
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_83754743
Geweldig!

Mijn vader zei gelukkig niks toen ik met hem een rondje maakte. Hij wilde wel zelf even in m'n auto rijden om er zelf een mening over te vormen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:12:12 #42
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83754913
Vooral dat ja..Het gasgeven bij het optrekken.Wat een hél een benzine auto in vergelijking met een diesel.Je laat de koppeling opkomen,en ik gaf al gas bij omdat me dat was verteld.En dan nog doet die auto niks.

Wist ik veel dat je de koppeling op moet laten komen en tegelijk het gas tot op de bodem moet intrappen En dat schakelen hé..Je begin in 1,en ik schakelde in mn lesauto vrij snel door naar twee omdat het toerental anders veel te hoog werd,maar je moet hier dus echt eerst snelheid maken
En ik ben er dus ook achter dat ik een auto wil met stuurbekrachtiging.Wat stuurt dat kut zeg,zonder.Ik ging voor het eerst een bocht maken en mn pa schreeuwen 'Draaien aan dat stuur,draaien,DRAAI DAN!!!' Heb je enig idee hoe zwaar dat gaat?!
pi_83758596
Heb altijd diesel gereden (lesauto, papa's auto) en nu een eigen autootje gekocht, een benzine zonder stuurbekrachtiging.. Went gelukkig wel heel snel terwijl ik altijd zei dat ik per se stuurbekrachtiging wou.
Alleen wel grappig als ik dan weer is 's pap z'n auto meeneem, dan stuur ik iets te fanatiek

En mijn mama is de nazi-instructeur, als je die naast je in de auto hebt zitten heb je de neiging haar d'r voor te gooien en er over heen te rijden Hysterisch gekrijs dat je gas moet geven.
pi_83762305
M'n buurvrouw feliciteerde me net nog met m'n rijbewijs Blijkbaar heeft ze zelf 5 keer examen gedaan en haar zoon ZEVEN keer, die had vette faalangst . Ik dacht dat ik faalangst had, maar dat zijn dus gewoon stalen zenuwen

Even kijken of mijn moeder vanavond een stukje met me wil rijden, of m'n zus. Zonder al te hard te gillen.
Tap tap tap
pi_83764219
Ouders

Klagen dat ik bochten te hard neem omdat ik de auto nog niet ken
Zeggen dat er een fietser aankomt die ik ook allang gezien had
Klagen dat ik eerder moet terugschakelen

En dat in een rit van een kilometer naar de pomp omdat ik moest tanken

Ik rij wel lekker in m'n eentje, muziekje aan en gaan met die kar
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:21:00 #46
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83766657
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 13:31 schreef CherryLips het volgende:
M'n buurvrouw feliciteerde me net nog met m'n rijbewijs Blijkbaar heeft ze zelf 5 keer examen gedaan en haar zoon ZEVEN keer, die had vette faalangst . Ik dacht dat ik faalangst had, maar dat zijn dus gewoon stalen zenuwen

Even kijken of mijn moeder vanavond een stukje met me wil rijden, of m'n zus. Zonder al te hard te gillen.
Morgen ga ik naar m'n broer omdat zijn vriendin jarig is.En dat stukje heb ik toevallig met m'n lesauto wel 50 keer gereden Dat zou ik best wel willen rijden,maar ik heb eigenlijk geen zin in een schreeuwende vader naast me Is het etisch gezien verantwoord om je vader er onderweg uit te zetten? I mean,er rijdt ook een bus langs dat traject..

Ik begrijp de angst van onze ouders,maar ik heb niet een half jaar voor m'n lol in die lesauto gezeten..Misschien een beetje,en misschien kwam er een moment dat ik het meer deed uit recreatieve overwegingen dan om iets te leren,maar uiteindelijk heb ik wel een rijbewijs Is het heel verwend als ik zeg dat ik de auto van mn pa niet lekker vind rijden,en dat ik,ookal heb ik niks anders er eigenlijk niet eens echt graag in rijd?
pi_83766725
Wat voor auto is het dan? En in welke auto heb je je lessen gehad?
pi_83766744
Als ik met mijn ouders ergens heenga geven ze automatisch mij de sleutels . Mijn vader heeft nogal de neiging om naar vanalles te kijken behalve de weg
  woensdag 7 juli 2010 @ 15:31:21 #49
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83767013
Een opel Astra en ik had les in een VW Golf 5 Mis de diesel,de stuurbekrachtiging en de Airco.En ik vind het lastig dat ik zo voorzichtig moet doen

@Sjoegerd: Haha,nee zo ver heb ik ze nog niet.Alhoewel ik dezelfde neiging als jou pa heb.Met rijles ooit haast tegen mijn voorganger bij het stoplicht gereden omdat ik naar een jongen in een héél strak joggingbroekje keek die aan het joggen was..
pi_83767059
Laatst ook, zag ik een mopshondje verderop in het gras lopen, en dat vind ik geweldige hondjes. DUs ik roep: 'PUG!!' (Engelse naam), zegt m'n vader heel droog: 'O, DAT ziet ze wel.'
Tap tap tap
pi_83767087
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 15:31 schreef Purdey het volgende:
Een opel Astra en ik had les in een VW Golf 5 Mis de diesel,de stuurbekrachtiging en de Airco.En ik vind het lastig dat ik zo voorzichtig moet doen

@Sjoegerd: Haha,nee zo ver heb ik ze nog niet.Alhoewel ik dezelfde neiging als jou pa heb.Met rijles ooit haast tegen mijn voorganger bij het stoplicht gereden omdat ik naar een jongen in een héél strak joggingbroekje keek die aan het joggen was..
Ik kwam uit een Polo in een Opel Astra, maar dan wel met stuurbekrachtiging en airco . Vond m fijner rijden dan de lesauto's, daarin ging het allemaal zo soepel en van mij mag het wel beetje stug zijn .

Misschien komt t bij jou ook nog wel, ik heb zo onderhand al 1,5 jaar mijn rijbewijs en ik geniet ook van het rijden. Dus ik ben vaak vaste chauffeur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')