Nueh.. Na een rondje Sneek, Joure, Heerenveen, Akkrum en Leeuwarden ben ik weer snel de dijk overgegaan naar het vaste landquote:
Da's inderdaad erg knap gedaanquote:Op donderdag 1 juli 2010 07:52 schreef TommyGun het volgende:
Toch knap gedaanhttp://www.112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=3961
Nederlands kenteken zegt niks hequote:Op donderdag 1 juli 2010 09:38 schreef Sounddragon het volgende:
Eergisteren stond er op de A20 bij Nieuwkerkerk ook eentje door de vangrail; compleet geschaard en een metertje of 20 -30 vangrail all over the place, en met de cabine op de linkerbaan van het andere wegvak
En het was niet eens een pool volgens mij
Zeg, zit jij dan niet veel te dicht bij Amsterdam voor een fries?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Millenaar.. Daar reed ik eergsiter nog bij de werf langsGeen foto's gemaakt, alles stond veel te dicht op elkaar...
Was ff fotos maken op Schipholquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:12 schreef glasbak het volgende:
[..]
Zeg, zit jij dan niet veel te dicht bij Amsterdam voor een fries?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC
Waar we fantaseren over trucks met neuzen,
[ afbeelding ]
wel eens kort door de bocht gaan,
[ afbeelding ]
en de trailer een andere route verzint dan de trekker,
[ afbeelding ]
en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen:
[ afbeelding ]
Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt:
Van rijtijdenleed
[ afbeelding ]
tot lading die gleed:
[ afbeelding ]
Game on
Vorige topics:
1: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic
2: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic Deel 2
3: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic # 3
4: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #4
5: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #5
6: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 6
7: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 7
8: [CENTRAAL] Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 8*
9: [Centraal]Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 9*
10: [centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 10*
11: [centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 11*
12: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 12*
13: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 13*
Deze OP is hier te vinden
Helaas is die eerste ook gewoon een fotosoep.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:58 schreef rubje het volgende:
[..]
die eerste witte truck is echt een bazen wagen.
Is pies of keek!quote:Op zondag 4 juli 2010 22:20 schreef vannelle het volgende:
Morgen 1e dag ADR-cursus. Heb er echt géén zin in die droge kost.
De chauffeur van een ongeladen vrachtwagen had een file (als gevolg van een eerder ongeval) gemist en reed er op volle snelheid achterop. Dat leverde een ravage op.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:10 schreef Redbaron het volgende:
Zooo, ook weer thuis..
Was nog een behoorlijk zwaar ongelijk gebeurd op de a31...2 vrachtwagen en volgens het nieuws 9 personenwagens.
Op het moment dat ik er langs reed was er van 3/4 auto''s en de vrachtwagen niet veel meer over dat zwartgeblakerd metaal met over de auto een wit laken...
Dat zet je toch wel weer aan het denken....
Zo een universeel ding, kan die geen 12v en 24v aan?quote:Op zondag 4 juli 2010 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
nog steeds niemand een 12 én 24 volt naar 220 volt omvormer gevonden ??![]()
Ik vind ze écht niet
Die mensen zijn in de auto verbrand, ik mag hopen dat ze buiten bewustzijn waren door de klap.quote:Op zondag 4 juli 2010 23:04 schreef Light het volgende:
[..]
De chauffeur van een ongeladen vrachtwagen had een file (als gevolg van een eerder ongeval) gemist en reed er op volle snelheid achterop. Dat leverde een ravage op.
Misschien moet ik de volgende keer de verkeersinformatie ook maar in de gaten houden. Een uur doen over zo'n 4 km is niet leuk als je net op weg bent naar een weekendje weg.
ik vond m anders groot genoeg....quote:Op zondag 4 juli 2010 23:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die mensen zijn in de auto verbrand, ik mag hopen dat ze buiten bewustzijn waren door de klap.![]()
En maar goed, dat het ding leeg was, als hij geladen was was de ravage waarschijnlijk veel groter.
Die kans lijkt me behoorlijk groot, de auto waar ze in zaten is nogal ingedeukt. Als een Golf wordt samengedrukt tot ongeveer de lengte van een Smart, dan is dat niet bevorderlijk voor de gezondheid van de inzittenden. Voorzichtig uitgedrukt. Volgens een andere bron is er sprake van drie doden, dus moet er ook nog iemand op de achterbank hebben gezeten.quote:Op zondag 4 juli 2010 23:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die mensen zijn in de auto verbrand, ik mag hopen dat ze buiten bewustzijn waren door de klap.![]()
Ik wil het niet eens weten...quote:En maar goed, dat het ding leeg was, als hij geladen was was de ravage waarschijnlijk veel groter.
Bij bijna allemaal is het óf 12, óf 24 volt, maar gezien ik in vanalles en nog wat rondtuf in een week, wil ik graag iets wat ik overal in kan prikken.. anders wordt die laptoptas al snel een rugzak met trolley; die dingen zijn vaak redelijk aan de maat, en ik heb weinig zin om 2 van die dingen mee te gaan lopen slepenquote:Op zondag 4 juli 2010 23:32 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Zo een universeel ding, kan die geen 12v en 24v aan?
Bij mij zit er 24 volt op de sigarettenstekker.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:11 schreef Redbaron het volgende:
de meeste autos hebben toch 12v, dan heb je alleen die maar nodig lijkt me
Bij mij dus ook.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:02 schreef Iuc het volgende:
[..]
Bij mij zit er 24 volt op de sigarettenstekker.
'k Weet niet of er veel verschil is met 10 jaar geleden natuurlijk maar het lijkt mij ook goed te doen.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:48 schreef glasbak het volgende:
[..]
Is pies of keek!
Ik heb hem 10 jaar geleden op m'n sloffen met 2 negens gehaald.
Chemie is gaafquote:Op maandag 5 juli 2010 16:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
'k Weet niet of er veel verschil is met 10 jaar geleden natuurlijk maar het lijkt mij ook goed te doen.
Alleen jammer dat het zo vreselijk saai is.
Het werk misschien wel, maar die adr-cursus iig niet.quote:Op maandag 5 juli 2010 17:45 schreef Iuc het volgende:
[..]
Chemie is gaaf
Dat was zo'n beetje mijn oude vakgebied
Gewoon lekker op door blijven hameren en desnoods vragen stellen aan een leidinggevendequote:Op maandag 5 juli 2010 18:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het werk misschien wel, maar die adr-cursus iig niet.
Heb ik ook nog zo'n leraar die vragen ontwijkt of er compleet overheen lult als hij zelf het antwoord niet weet.
Wat een kerel zeg......
Ow, het waren geen vragen van mij en had ook geen zin om me er druk over te maken.quote:Op maandag 5 juli 2010 18:40 schreef glasbak het volgende:
[..]
Gewoon lekker op door blijven hameren en desnoods vragen stellen aan een leidinggevende
Ja, was echt een mooi moment!quote:Op maandag 5 juli 2010 19:14 schreef glasbak het volgende:
Dat soort stiltes zijn dodelijk maar heel erg leuk!
ik denk dat ik een ADR compleet er tegenaan gooiquote:Op maandag 5 juli 2010 19:19 schreef vannelle het volgende:
Maar over bijscholing gesproken, wat doen jullie om aan die uren te komen?
Ik heb het volgende op de site van CBR gevonden:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:58 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met die code 95 ?? ik heb nu CE, en tot een jaar geleden reed ik ook gewoon. Wanneer wordt die bijscholing nou spannend ?? alleen bij verlengen van je rbw ?? of moet dat eens in de zoveel tijd ??
Je zit nog wel een paar jaartjes goed, tenzij je voor 10 september 2016 je rbw moet verlengen natuurlijk.quote:Om beroepschauffeur te blijven, zijn beroepschauffeurs verplicht iedere vijf jaar minimaal 35 uur nascholing te volgen. Als u niet voldoet aan de nascholingsplicht, mag u uw vak niet meer uitoefenen.
Alle houders van een rijbewijs D, afgegeven vóór 10 september 2008 en rijbewijs C, afgegeven vóór 10 september 2009, krijgen in hun eerste periode van verplichte nascholing geen vijf, maar zeven jaar de tijd om aan de nascholing te voldoen. Dit betekent dat beroepschauffeurs:
* met een rijbewijs D, afgegeven vóór 10 september 2008, uiterlijk op 10 september 2015 een geldige code vakbekwaamheid op het rijbewijs moeten hebben.
* met een rijbewijs C, afgegeven vóór 10 september 2009, uiterlijk op 10 september 2016 een geldige code vakbekwaamheid op het rijbewijs moeten hebben.
De gecertificeerde cursussen die vrachtautochauffeurs vanaf 1 maart 2009 volgen, tellen al mee voor de verplichte nascholing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qud, en dat moet ik dus volgend jaarquote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb het volgende op de site van CBR gevonden:
[..]
Je zit nog wel een paar jaartjes goed, tenzij je voor 10 september 2016 je rbw moet verlengen natuurlijk.
Bron: http://cbr.nl/10534.pp
Hangt er van af. Ik begrijp dat je nu niet meer rijdt?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Qud, en dat moet ik dus volgend jaar![]()
Dus ik moet vóór die tijd die 35 uur gedaan hebben ??
Er staat dat je uiterlijk 10 september 2016 code 95 moet hebben. Als jij in 2012 je rijbewijs moet verlengen, hoef je het dus nog niet te hebben. Betekent wel dat je in 2016 nog eens je rijbewijs moet verlengen voor de code 95, ookal is dat voor de geldigheid an sich niet noodzakelijkquote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Qud, en dat moet ik dus volgend jaar![]()
Dus ik moet vóór die tijd die 35 uur gedaan hebben ??
Ik rijd nu wel, maar op een ongeketekend ding en niet op de openbare weg, dus ik heb eigenlijk geen rijbewijs nodig; iig niet het chauffeursdiploma (wat ik natuurlijk wel heb), ik heb even gekeken, maar het is niet volgend jaar, maar 2012 pas dat ik moet verlengen, dus ik heb nog wat langer.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 21:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hangt er van af. Ik begrijp dat je nu niet meer rijdt?
Je rbw blijft geldig als je verlengd maar als je je bijscholing niet hebt gehad maar je mag dan niet beroepsmatig rijden.
Pas als je een pasje met code 95 in je vingers hebt (na 35 uur bijscholing dus) kun je weer beroepsmatig aan de gang.
Als je je code 95 in 2012 haalt hoef je pas in 2017 weer. Is namelijk 5 jaar geldig. Scheelt alweer he?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
maar het is niet volgend jaar, maar 2012 pas dat ik moet verlengen, dus ik heb nog wat langer.
Maar dan krijg ik dus die code 95 tot 2016, en dan moet ik hem opnieuw aantonen en een nieuwe pas aanvragen .. da's wel te doen![]()
You lucky bastard!quote:
En jij wat minder lucky.........quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:07 schreef Bartholomeus het volgende:
Die van mij stamt uit 2005. Ik moet dus na een jaar opnieuw verlengen
Ja ik las al bedragen van tussen de 1500 en 1750 ¤, da's best geld als je het prive moet gaan betalen, ik denk dat ik hem dan gewoon laat verlopen en een evt volgende werkgever de zwarte piet toespeel.. ik ga natuurlijk geen maandsalaris investeren in iets wat ik misschien helemaal niet ga gebruiken .. voor een mobiele kraan heb je die shit namelijk niet nodig omdat je geen vrachtwaggel bentquote:Op woensdag 7 juli 2010 17:05 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je je code 95 in 2012 haalt hoef je pas in 2017 weer. Is namelijk 5 jaar geldig. Scheelt alweer he?
Je hebt het misschien niet nodig voor je werk maar hebben en mógen rijden is toch wel een fijne gedachte.
Zou alleen jammer zijn als je het zelf moest betalen, denk dat een cursus van 35 uur flink in de papieren loopt!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Huh? Heb je me zien zitten?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:31 schreef motaro het volgende:
ken je wel lekker in de tuin leren met een biertje
Lang leve de dagrittenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:02 schreef Redbaron het volgende:
Pff en weer terug uit de hitte...
Moet vdomme zondagavond ws al wegWEER geen nederlands elftal voor mij
Laptopje + DVB antenne doet wonderenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:02 schreef Redbaron het volgende:
Pff en weer terug uit de hitte...
Moet vdomme zondagavond ws al wegWEER geen nederlands elftal voor mij
Damn. Moet ik net naar Rotterdamquote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:07 schreef glasbak het volgende:
[..]
Lang leve de dagritten![]()
Maandag rondje limburg
een wat voor iets?quote:
Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:12 schreef vannelle het volgende:
Ik wil even melden dat ADR in the pocket is.![]()
Ik had een 6 voor mondeling en een 8 voor schriftelijk. Niet slecht voor iemand die er geen ene moer aan gedaan heeft toch? Was veul te warm om te leren en ik had er al voldoende vertrouwen in dus lekker lopen lamballen met die warmte.
vannelle is blij!!!!
Airco werkt weer goed! Radiateur is gisteren schoongespoten en de airco voelde aan als een vriezer en ook de motortemperatuur zal hopelijk weer op het middelste streepje blijven hangen in plaats van naar het rood to te trekkenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 21:04 schreef vannelle het volgende:
Ik hoop voor je dat je airco hebt, wordt weer smerig warm.
Hou ook rekening met evt. vertraging door vakantieverkeer!
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 10 juli 2010 15:12 schreef vannelle het volgende:
Ik wil even melden dat ADR in the pocket is.![]()
Ik had een 6 voor mondeling en een 8 voor schriftelijk. Niet slecht voor iemand die er geen ene moer aan gedaan heeft toch? Was veul te warm om te leren en ik had er al voldoende vertrouwen in dus lekker lopen lamballen met die warmte.
vannelle is blij!!!!
Inderdaad!quote:Op maandag 12 juli 2010 12:49 schreef Iuc het volgende:
Wat een drama zeg. Moet je van Rotterdam naar de Kempen, is het drama rond Breda.
15 kilometer file in totaal op de 16 en 58.
Ik denk, dan maar binnendoor via bavel. Is gvd de de weg daarheen afgesloten. Dan maar via Tilburg binnendoor. Ook niet! Ook al afgesloten
Nou sta ik maar ergens een klein beetje illegaal mijn pauze te maken
Rijverbod woensdag? Wat heb ik gemist?quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:00 schreef Redbaron het volgende:
shag gefeliciteerd!!
ik kan gelukkig maandag pas vertrekken maar wel haasten ivm rijverbod woensdag...
14 juli is een feestdag in Frankrijk.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Rijverbod woensdag? Wat heb ik gemist?
Ja, daar is het Frankrijk voor natuurlijk.quote:Op maandag 12 juli 2010 15:29 schreef vannelle het volgende:
Ik had even niet in de gaten dat het over Frankrijk ging.....
Wel achterlijk trouwens, hier mag je op koninginnedag toch ook gewoon rijden?
Nee dan de Duitsers, die hebben ook om de meest onmogelijke kutredenen rijverboden. En nog regelmatig op Donderdag ook...quote:Op maandag 12 juli 2010 15:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, daar is het Frankrijk voor natuurlijk.
quote:Op maandag 12 juli 2010 18:44 schreef Iuc het volgende:
Zo, nu mag het wereldkundig worden gemaakt![]()
Luc gaat vanaf 1 augustus rijden voor Eggenberger Transport in Zwitserland
Ik ga daar rijden in en Daf XF 105-460 trekker met een megatrailer erachter. Transport zal voornamelijk plaatsvinden in de Benelux, Duitsland en Zwitserland met wat uitstappen tot ver daarbuiten.
* Luc = Happy *
Dank jequote:Op maandag 12 juli 2010 18:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]Gefeliciteerd, dus toch.
Hoe zit dat dan met arbeidsvoorwaarden en zo? Krijg je volgens de NL CAO betaald en krijg je auto met NL-kenteken?
Kun je elke maand je CHF voor ¤ om gaan wisselen.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:50 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dank je
Arbeidsvoorwaarden zijn ronduit goed te noemen! En ik krijg niet volgens een NL COA betaald. Er is in Zwitserland niet zoiets namelijk. Gewoon een particuliere overeenkomst met een goed salaris en leuke secundaire voorwaarden.
Ik moet zeer binnenkort even naar Zwitserland om mezelf medisch te laten keuren voordat ik daar mag/kan rijden. Ik ga namelijk rijden in een Zwitserse auto met dito kenteken. En volgens de Zwitserse wetgeving mag ik daar niet in rijden met een Europees rijbewijs. Ik krijg dus na die keuring ook een Zwitsers rijbewijs
Nee hoor, hij krijgt helemaal geen Volvo.quote:Op maandag 12 juli 2010 18:51 schreef glasbak het volgende:
eindelijk een echte auto
gefeliciteerd luc! veel veilige kilometers daar!
Dank je!quote:Op maandag 12 juli 2010 18:51 schreef glasbak het volgende:
eindelijk een echte auto
gefeliciteerd luc! veel veilige kilometers daar!
Nee hoor. Ik krijg gewoon in euro's uitbetaald!quote:Op maandag 12 juli 2010 18:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Kun je elke maand je CHF voor ¤ om gaan wisselen.
Over Volvo gesproken.. eeehm.. Luc? Voordat je je sleutels inlevert daar... Zou je nog eens..... (je weet welquote:Op maandag 12 juli 2010 18:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee hoor, hij krijgt helemaal geen Volvo.
Oh ja...quote:Op maandag 12 juli 2010 19:30 schreef glasbak het volgende:
[..]
Over Volvo gesproken.. eeehm.. Luc? Voordat je je sleutels inlevert daar... Zou je nog eens..... (je weet wel)
Heb ik gedaanquote:Op dinsdag 13 juli 2010 15:51 schreef Bartholomeus het volgende:
Luc: laat je wel even bijpraten over de gevolgen voor je belastingtoestanden en de afdracht van de premies voor de sociale verzekeringen!!!
En van harte natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Je kunt je ook vrijwillig bijverzekeren voor de AOW in Nederland. Kortgezegd zit het zo: per jaar dat je in het buitenland werkt (lees: meer dan de helft van het jaar, in dagen gerekend) wordt je voor % gekort op je AOW uitkering tegen de tijd dat je er voor in aanmerking komt. Je kunt er voor kiezen om (ik geloof maximaal 10 jaar lang) vrijwillig toch de premie voor de AOW af te dragen in NL, waarmee je dus voor 10 jaar die 2% korting op je AOW kwijt bent. Dus stel:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:56 schreef Iuc het volgende:
[..]
Heb ik gedaan
Ik val compleet buiten de sociale en fiscale verplichtingen hier in NL.
Het enige wat ik kan doen is een aanvullende ziektekostenverzekering afsluiten in NL. De rest gaat volledig vanuit Zwitserland. Pensioen, AOW, WW, WAO etc
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:34 schreef Sounddragon het volgende:Interesting!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel goed alle addertjes onder het gras opsporen
FH 420 eev Globetrotter XL
In dat geval heeft bijverzekeren niet zoveel zin inderdaad, er zijn ook zat gevallen waarin het wel zin heeftquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:39 schreef Iuc het volgende:
Wat betreft die AOW, ontstaat er géén gat.
Ik ga zolang ik in Zwitserland werk daar ook gewoon AOW opbouwen.
De AOW uitkering daar is substantieel hoger dan in NL. Enige is dan dat ik van 2 landen AOW beurDus geen verlies.
En nee, ik ga er niet wonen. Misschien ooit in de toekomst als het me echt heel erg goed bevalt.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:40 schreef Iuc het volgende:
[..]
Interesting!!
[ afbeelding ]
Wel goed alle addertjes onder het gras opsporen
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:21 schreef glasbak het volgende:
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Drijvende kraan?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
die wordt nu speciaal gebouwd, zegt dat wat ??
Als je in Nederland woont, mag je er niet rondrijden in een buitenlandse (personen)auto. Is er ook zoiets voor vrachtwagens?quote:
zegt me niks maar ga verder haha.. eerste vd wereld? of is er wel wat van te vinden op tha interwebz?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
die wordt nu speciaal gebouwd, zegt dat wat ??
Klopt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:06 schreef Light het volgende:
[..]
Als je in Nederland woont, mag je er niet rondrijden in een buitenlandse (personen)auto. Is er ook zoiets voor vrachtwagens?
Dan ben je B en S tegengekomenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:12 schreef glasbak het volgende:
Kwam ik vanmiddag op de A67 een grote blauwe MAN met een gigantische bullbar voorop tegen, dacht ik meteen "Hey, daar heb je Dru Luc!"
Maar het waren 2 kieptrailersWel van de zelfde niet bij naam genoemde firma
Daar is ie toch al begonnen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:57 schreef Bartholomeus het volgende:
Zeg glasbak, wanneer begin jij eigenlijk bij je nieuwe baas?
Dan ben je wel heel dicht bij mijn nieuwe baas geweestquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:54 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dan ben je B en S tegengekomen
Ik was tegen die tijd al onderweg naar amsterdam en ben daar wat icova wagens tegengekomen ( in de buurt van de Amerikananhavenweg)
Daar ben ik, zoals Luc al zei, al een paar weken aan de slagquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:57 schreef Bartholomeus het volgende:
Zeg glasbak, wanneer begin jij eigenlijk bij je nieuwe baas?
Morgen moet ik er weer heenquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:32 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dan ben je wel heel dicht bij mijn nieuwe baas geweest
In plaats van linksaf de americahavenweg op te gaan, ga je rechtdoor, over de rotonde ook rechtdoor en dan rij je er in de bocht zo tegenaan!
Ik dacht trouwens dat jij ritten naar Amsterdam weigerde?
[..]
Daar ben ik, zoals Luc al zei, al een paar weken aan de slag
quote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:10 schreef motaro het volgende:
[..]
zegt me niks maar ga verder haha.. eerste vd wereld? of is er wel wat van te vinden op tha interwebz?
Mijn rondje zal bestaan uit Oss, Amsterdam en verder weet ik nog nietquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:22 schreef glasbak het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was mijn rondje van vandaag. 600 kilometer.. 7 adressen... Was 5 uur vanmorgen gaan rijden, en ben om half 8 op de zaak aangekomen..
Ik denk dat ik dat niet ga halen luc.. Ik heb een rondje kampen, deventer, ermelo zeewolde en hilversum.. Het zal dus wel weer laat worden..
Hij moet eerst wat opgeknapt wordenquote:Op woensdag 14 juli 2010 23:40 schreef Bartholomeus het volgende:
glasbak: waar blijven die foto's!!!!!!
hoe het kwam? geen id, heb er niets van gemerkt tot ik de auto stilzette...quote:
Toeters en bellen komen er misschien nog op. Zo'n dik hok zit toch alleen maar in de weg met kranenquote:Op woensdag 21 juli 2010 20:19 schreef Iuc het volgende:
Zo'n auto voor een schrootbandenhandelaar?
Ik had op z'n minst toch wel wat toeters en bellen verwacht. En een dik hok op het chassis
Ik heb er geen problemen mee. Aangezien wij soms nogal op zeer vervelende plaatsen komen duik je makkelijker een straat in waar je eventueel achteruit weer uit moet dan met een normale aanhanger. Voor het wisselen van de bakken is een wipkar geen belemmering. Al moet je met zware bakken overzetten naar de motorwagen de bak niet te ver naar achteren trekken. Dan wil de voorkant van de kar wel eens omhoog komen. Eventueel kunnen er aan de achterzijde stempels uitgedraaid worden.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:19 schreef motaro het volgende:
Werkt t nou lekkerder met een wipkar?
Zie t maar weinig i.cm. afzetbakken,
Afkoppelen doe ik wel regelmatig, maar als ik even de kans zie dan sleur ik hem gewoon mee naar de klant. En kan ik hem niet meenemen het terrein van de klant op, dan koppel ik hem daar voor de deur af.quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:02 schreef motaro het volgende:
jah ok, dacht dat je hem altijd afkoppelde op een industrieterrein.
Bedankt voor info!
Netjes hoor, zit op de wipper ook een kabel zodat je hem net als de bakwagen erop kan trekken of moet je eerst met de bakwagen hem laden en dan overzetten?quote:Op woensdag 21 juli 2010 22:46 schreef glasbak het volgende:
[..]
Afkoppelen doe ik wel regelmatig, maar als ik even de kans zie dan sleur ik hem gewoon mee naar de klant. En kan ik hem niet meenemen het terrein van de klant op, dan koppel ik hem daar voor de deur af.
zo in de eerste oogopslag nietquote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:51 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Heb jij nog foto's van Mark Lampe op jouw forum staan?
Mijn auto staat er nog niet op....quote:
de hele week door, en misschien nog langer, zullen er foto's bij geplaatst worden.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:40 schreef Iuc het volgende:
[..]
Mijn auto staat er nog niet op....
Een donkerblauwe XF 105 met Zwitserse platen erop
Oh. Er staat een nachtfoto van de aankomst met wel een deel van ons konvooi erop. Een grijze FH16 (vlamnieuw, Lenco)) met daarachter nog een paar auto's. Die tankwagen op de achtergrond was onze laatste auto.\
Precies voor die Volvo reed ik. Sta er dus echt nèt niet op
meldje aan, en vraag er ff om in het aanvraagtopic bij de bestaandebedrijven categorie, dikkans dat iemand wel iets in de collectie heeft.quote:
had er meer van verwacht, was nu een beetje hetzelfde als altijd.. terwijl ze 30 jaar bestaan..quote:Op zondag 25 juli 2010 14:17 schreef Iuc het volgende:
Vandaag een beetje rustig gedaan. Moet straks namelijk mijn eerste rit gaan maken richting Zwitserland.
Maar wat is zo'n truckstarfestival geweldig
Het was naar mijn mening zelfs opvallend rustig overal...quote:Op zondag 25 juli 2010 22:02 schreef motaro het volgende:
[..]
had er meer van verwacht, was nu een beetje hetzelfde als altijd.. terwijl ze 30 jaar bestaan..
Was wel leuk hoor daar niet van
vergeet bovenstaande post maarquote:Op zondag 25 juli 2010 14:17 schreef Iuc het volgende:
Vandaag een beetje rustig gedaan. Moet straks namelijk mijn eerste rit gaan maken richting Zwitserland.
Maar wat is zo'n truckstarfestival geweldig
Ik heb denk ik dan ook naar een ex collega geknipperd net bij Eerselquote:
Ik ben aan het plannen voor vanavond of morgenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:20 schreef Stroopwafels het volgende:
Gaat er van 't weekend nog iemand naar Lopik?
ik ga naar Limburg, maar er gaat wel een afvaardiging van buzzybee naar toequote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:20 schreef Stroopwafels het volgende:
Gaat er van 't weekend nog iemand naar Lopik?
Ik ga vanavond, altijd wel mooi die lichtshow.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:43 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik ben aan het plannen voor vanavond of morgen
mis er een paar johquote:
Verhalen willen we van je avonturen, verhalenquote:Op zondag 1 augustus 2010 18:21 schreef Iuc het volgende:
En weer onderweg naar Zwitserland.
Heb d'r zin in
quote:Op zondag 1 augustus 2010 18:46 schreef Iuc het volgende:
Verhalen over de sneeuw in Davos? Of dat ik vrijdag 2,5 uur heb moeten wachten op mijn papieren bij de douane in Herentals?
Zoiets?
Als je aangeeft welk land je heen moet, staat het gewoon op de ANWB-website zelf.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:01 schreef Sounddragon het volgende:
Per ongeluk iemand die weet waar je kan vinden in welke landen je een internationaal rijbewijs nodig hebt ??
Misschien ga ik binnenkort een stukkie verderop werken, maar ik kan die info niet vinden.. wel dat je hem bij de ANWB fikst voor een prikkie en een foto, en dat hij een jaar geldig is, maar in welke landen je hem wel- of niet nodig hebt kan ik nergens vinden.
Staat er niet ergens een lijst met landen online ofzo ??
http://www.anwb.nl/vakantie/landeninformatie/overzichtquote:
Okay, bij sommige landen staat het inderdaad niet, maar bij de meeste landen geldt:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
Staat alleen dat ik rechts moet rijden en links in moet halen, niets over een rijbewijs ?
Anders moet je even een wat 'groter' land pakken, wat er in de buurt ligtquote:Het Nederlandse rijbewijs wordt erkend, mits dit is voorzien van een officieel gelegaliseerde vertaling in het <taal wat er gesproken wordt daaro>.
Indien niet aan bovenstaande voorwaarde is voldaan, is het IRB (Internationaal Rijbewijs) model 1949 vereist.
Eigenlijk is het Frans grondgebied volgens mij, dus met een beetje mazzel hoef ik hem helemaal niet te halenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Okay, bij sommige landen staat het inderdaad niet, maar bij de meeste landen geldt:
[..]
Anders moet je even een wat 'groter' land pakken, wat er in de buurt ligt.
toch wel vreemd, hij heeft zijn portaal armen nog in de "dichte stand"quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:37 schreef Light het volgende:
Vrachtwagen met de voetjes van de vloer
[ afbeelding ]
Zou kunnen, maar daar zal wel hetzelfde gelden als voor Z-A:quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eigenlijk is het Frans grondgebied volgens mij, dus met een beetje mazzel hoef ik hem helemaal niet te halen
Waarom zou je het eigenlijk ook niet halen? Het is maar 15,95 en zal je in ieder geval een hoop gezeik besparen.quote:Het Nederlandse rijbewijs wordt erkend.
Wij raden u aan om voor de zekerheid een IRB (Internationaal Rijbewijs) model 1949 mee te nemen in verband met mogelijke taalproblemen.
Nu maar hopen dat ie z'n asbak dicht had.....quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:37 schreef Light het volgende:
Vrachtwagen met de voetjes van de vloer
[ afbeelding ]
Daar heb je een puntquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:45 schreef Anne het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar daar zal wel hetzelfde gelden als voor Z-A:
[..]
Waarom zou je het eigenlijk ook niet halen? Het is maar 15,95 en zal je in ieder geval een hoop gezeik besparen.
Knap. Alle zand ligt nog in de container.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:37 schreef Light het volgende:
Vrachtwagen met de voetjes van de vloer
[ afbeelding ]
Dat zit ik mij dus ook af te vragen... Het zijn dubbelwerkende cylinders dus die kunnen niet zomaar terugzakken..quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:45 schreef densmee het volgende:
[..]
toch wel vreemd, hij heeft zijn portaal armen nog in de "dichte stand"
Ik vermoed dat hij de bak af wilde zetten zonder deze te kiepen en vergeten was te stempelen. Als je dan met je stempels boven onverharde grond staat en de wagen komt omhoog, dan doen die stempels geen drol meer. Op een harde ondergrond is het nog wel te doen.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 00:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Knap. Alle zand ligt nog in de container.
Ik zit me af te vragen of hij de achterklep van de container wel open heeft gedaan.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:39 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dat zit ik mij dus ook af te vragen... Het zijn dubbelwerkende cylinders dus die kunnen niet zomaar terugzakken..
[..]
Ik vermoed dat hij de bak af wilde zetten zonder deze te kiepen en vergeten was te stempelen. Als je dan met je stempels boven onverharde grond staat en de wagen komt omhoog, dan doen die stempels geen drol meer. Op een harde ondergrond is het nog wel te doen.
Ik las trouwens op de FP dat er mensen zijn die het gewicht van de bak schatten op 14 ton
Blijkbaar toch niet zo gratizzz alsz hij davchtquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:34 schreef glasbak het volgende:
Ik denk dat hij een ban heeft op de gratizzzz wifi
quote:Op zondag 8 augustus 2010 08:32 schreef Iuc het volgende:
Nee, ik heb geen ban op dat gratizzzz wifi
Alleen vond mijn camera het niet nodig om te kunnen communiceren met mijn computer![]()
Maar nu opeens wel op onverklaarbare wijze
Ik ook. Ben gisteren wel even het dorp hier ingewandeld om boodschappen te doen maar verder is het best saai op een parkeerplaatsquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:48 schreef glasbak het volgende:
Ik zou in het weekend toch liever gewoon thuis zitten
Nice, Ik zit helaas alleen op West-duitsland, beetje belgie en voornamelijk Frankrijk.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:45 schreef Iuc het volgende:
Heb er net 2 weken op zitten maar ben in Nederland, België, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland geweest.
En nu zit ik nog steeds in Zwitserland op een parkeerplaats aan de A1 in Kölliken
Maar ik blijf het gaaf vinden. Zit nu een beetje bier te drinken, te internetten en Spiderman 2 te kijken op de tv
Als ik in Frankrijk zit is het voornamelijk om de maut in Duitsland te omzeilenquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:58 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Nice, Ik zit helaas alleen op West-duitsland, beetje belgie en voornamelijk Frankrijk.
Maar ik vind de hele week weg wel erg fijn, mooi rustig en je ziet nog wat behalve files in NL.
Wij zijn met enkele uitzonderingen gewoon elk weekend thuis.
Als je weer eens naar frankrijk moet kom ik je miss wel tegen...
Deze week beginnen boven metz en dan via parijs door naar de westkust waar mn laatste adres is
Probeer bij een logistiek bedrijf te gaan werken en zeg dat je graag op de wagen wil.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 10:22 schreef SHEILTJ het volgende:
Het is zo'n geweldig beroep he!
Ik ben nu alweer een jaar niet mee geweest op de vrachtwagen, ik mis het elke dag.
Ik wil ook graag me rijbewijs halen, maar dat kost zo'n duit!
Zeker als je die achterste Daf ziet.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:34 schreef motaro het volgende:
zal je gebeuren zeg.. geen doden lees ik.. nog een wonder
ja die witte daf ziet er lelijk uit precies op de hoek van die container gereden ter hoogte van het stuur.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 21:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zeker als je die achterste Daf ziet.
Ja das leuk, maar niet voor je salaris.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 18:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Probeer bij een logistiek bedrijf te gaan werken en zeg dat je graag op de wagen wil.
Een bedrijf kan namelijk subsidie krijgen van/via VTL waardoor de drempel voor het bedrijf om jou je rbw te laten halen erg laag is.
Een rijbewijs zelf betalen ook niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 11:39 schreef SHEILTJ het volgende:
[..]
Ja das leuk, maar niet voor je salaris.
Waar kun je hem in Boxmeer stallen danquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:48 schreef Iuc het volgende:
Vanochtend stond ik nog in Basel. Nu in Kerkrade pauze volmaken en dan vlammen naar Boxmeer om m te stallen voor het weekend
Is er een andere dan?quote:
zo lullig die kleine kutstukjes.. kutwet... zag laatste een truck van Van Wieren uit Emmeloord op de laatste parking vóór Emmeloord zijn rust staan nemen op vrijdagavond.. de faalquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:38 schreef Iuc het volgende:
[..]
Is er een andere dan?
Aarghhh! Ik haal het niet binnen 10 uur.
Collega gebeld en die pikt me op bij de Romeynse Put. Rijd hij maar verder.
in zulke gevallen baal je wel erg denk ik.....quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zo lullig die kleine kutstukjes.. kutwet... zag laatste een truck van Van Wieren uit Emmeloord op de laatste parking vóór Emmeloord zijn rust staan nemen op vrijdagavond.. de faal
Bel je toch ff de vrouw.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zo lullig die kleine kutstukjes.. kutwet... zag laatste een truck van Van Wieren uit Emmeloord op de laatste parking vóór Emmeloord zijn rust staan nemen op vrijdagavond.. de faal
Als ik vanochtend nou niet 4 keer hetzelfde rondgestuurd werd op het industrieterrein in Weil am Rhein dan had me dat een half uur gescheeld en had ik het wel gered.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:47 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
zo lullig die kleine kutstukjes.. kutwet... zag laatste een truck van Van Wieren uit Emmeloord op de laatste parking vóór Emmeloord zijn rust staan nemen op vrijdagavond.. de faal
laat de truck staan op de parking, ophalen met personenwagen, en samen in bed kroelen gekkiequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:53 schreef Iuc het volgende:
[..]
En de vrouw heeft een vrachtwagenrijbewijs
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:53 schreef Iuc het volgende:
[..]
En de vrouw heeft een vrachtwagenrijbewijs
In de truck.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
laat de truck staan op de parking, ophalen met personenwagen, en samen in bed kroelen gekkie
had je dan niet beter naar je hometown kunnen rijden da durpke bij summeren maar dan aan de goei kant van het kanaalquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:22 schreef Iuc het volgende:
Yes!
Bij de Romeynse Put en zelfs nog 2 minuten rijtijd over
Nee. Dat had ik niet gehaaldquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:25 schreef densmee het volgende:
[..]
had je dan niet beter naar je hometown kunnen rijden da durpke bij summeren maar dan aan de goei kant van het kanaal
Je wéét wat het je gaat kosten als je met die kaart een weekie later in het buitenland gesnaaid wordt hequote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:35 schreef vannelle het volgende:
Ik had doorgereden .
Dit is echt te vreselijk voor woorden.
Ow jah......digitaal idd.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je wéét wat het je gaat kosten als je met die kaart een weekie later in het buitenland gesnaaid wordt he![]()
Het is idd te belachelijk voor woorden, maar wel de keiharde werkelijkheid sinds de invoering van die t*fuskaart
Drie weekjes later zien ze het ook nog wel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je wéét wat het je gaat kosten als je met die kaart een weekie later in het buitenland gesnaaid wordt he![]()
Het is idd te belachelijk voor woorden, maar wel de keiharde werkelijkheid sinds de invoering van die t*fuskaart
Idd, bijzonder irritant, zéker als het over een paar minuten gaat op zo'n lange periode.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:23 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Drie weekjes later zien ze het ook nog wel.
Hier in Nederland zullen ze daar waarschijnlijk niet zo moeilijk over doen...Maar probeer dat maar eens als je op t buitenland rijd en na 26dagen controle krijgt en dan dik mag afrekenen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:17 schreef glasbak het volgende:
Ik heb digi maar rij in dat soort gevallen ook gewoon door hoor.. Als ik minder dan een half uur van huis (of andere eindbestemming) ben en zit krap in mn rijtijd, trap ik hem gewoon over die 4.30 heen. Het voordeel is misschien ook dat ik alleen maar binnenland rij.
Ik verdom het om 15 minuten van huis die auto 3 kwartier aan de kant te zetten
Zo'n kop zou ik ook hebben, die boetes zijn mij te hoogquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:25 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Hier in Nederland zullen ze daar waarschijnlijk niet zo moeilijk over doen...Maar probeer dat maar eens als je op t buitenland rijd en na 26dagen controle krijgt en dan dik mag afrekenen.
Mij zie je het niet doen, blijf er liever een kwartier binnen zitten
Serieus ??quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:58 schreef vannelle het volgende:
Ik weet dat die boetes achterlijk hoog zijn, vooral in het buitenland.
Toch zou ik doorrijden denk ik, ben veel te eigenwijs. Eigenwijzer dan goed voor me is iig.![]()
Maar zoals gezegd: Ik heb de mogelijkheid om te sjoemelen, ik kan werkdagen van 20 uur maken zonder dat ik op papier de rijtijdenwet overtreed.
Maar idd, pasje van de planner kan ook. Al zal elke chauffeur die wel willen hebben, dat wordt vechten.
Kee, point made en ik snap je punt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Serieus ??
Ik weiger om fraude te plegen voor mijn werkgever, daarbij is het als ik me niet vergis een economisch delict, en je pleegt het wel zélf.. en dus zul je ook zelf die paar roodjes boete mogen betalen als het mis gaat. Je werkgever (misschien, mits hij opdracht heetft gegeven) en de eigenaar van de uitgeleende pas krijgen waarschijnlijk ook wel een deftige boete
Als je wordt veroordeeld staat zoiets dus op je strafblad (economisch delict/fraude) ben je ineens een crimineel, vind ik op zich niet erg; als ik ook crimineel veel geld zou verdienen zou er misschien wel over te praten zijn, maar dat is meestal dus nou net niet het verhaal![]()
Er is er maar één de lachende derde in zo'n verhaal, en dat is je werkgever, want elke keer dat het jóu lukt, heeft hij meer verdiend, en jij drie kwartier minder op je bon![]()
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik werk meestal om geld te verdienen, mijn werkgever wordt daar sowieso rijker van, dus waar om zou ik hém aan nóg meer geld helpen ten koste van mijzelf ??
Ik nie snap nie
Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben sort off ook wel een beetje zo, maar ik ben daar nu een aantal keren mee op mijn smoel gegaan als in: schade-> afschuifsysteem-> zwarte piet krijgen omdat je degene bent die de machine/het voertuig bestuurt, en van mij kunnen ze mijn rug op in het vervolgquote:
Dood gaan kan altijd gebeuren, heeft ie iig alles uit het leven gehaald qua werk.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
En op een dag post je hier ineens niet meer, en heb je jezelf dood gewerkt.
Alhoewel werken en van het leven genieten natuurlijk prima te combineren is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga liever dood terwijl ik van het leven geniet dan wanneer ik voor een baas ploeter
Ik bedoel maar, ik was van de week ook hard voor de baas aan het werk maar toen ik stilstond aan de franse kust nog een anderhalf uur gewandeld langs de kustlijn. Dan geniet ik wel ff hoorquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alhoewel werken en van het leven genieten natuurlijk prima te combineren is.
Dan zou ik alsnog liever een hartstilstand bij die strandwandeling krijgen dan dat ik met mijn vermoeide kop tegen een pilaar van een viaduct aan rijquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:00 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Ik bedoel maar, ik was van de week ook hard voor de baas aan het werk maar toen ik stilstond aan de franse kust nog een anderhalf uur gewandeld langs de kustlijn. Dan geniet ik wel ff hoor
Denk dat je me niet helemaal begrijpt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
En op een dag post je hier ineens niet meer, en heb je jezelf dood gewerkt.
Over wielen in de lucht zul je mij niet horenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk dat je me niet helemaal begrijpt.
Ja, ik doe dingen die voor een buitenstaander onverantwoord lijken maar neem maar van me aan dat ik mezelf of iemand anders echt niet in gevaar ga brengen.
Vergelijk het eens met een vrachtwagen die een afvalcontainer op komt halen; tijdens het takelen komen de voorwielen van de grond en dat vind iedereen gaaf.
Waarom is het dan minder gaaf als ik de beveiliging overbrug en met de achterwielen van de grond kom?![]()
En als het je om de uren gaat:
Zo lang je je goed voelt gaat het ook goed. Voel je je moe na zeer acceptabele werktijd: stoppen!!
Het is allemaal leuk, maar het mag nooit gevaarlijk worden.
Ik heb ook m'n schades wel gereden, zelfs met de reachstacker een keer een deuk in een boot gereden omdat ik zo dicht mogelijk bij moest staan omdat ik anders de afstand niet zou redden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben sort off ook wel een beetje zo, maar ik ben daar nu een aantal keren mee op mijn smoel gegaan als in: schade-> afschuifsysteem-> zwarte piet krijgen omdat je degene bent die de machine/het voertuig bestuurt, en van mij kunnen ze mijn rug op in het vervolg![]()
Het is jammer, want idd best leuk om te klooien tot het uiterste van de machine, maar niet als je daarna de kous op de kop krijgt
joah, da's gaaf!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Over wielen in de lucht zul je mij niet horenBen 7 jaar heftrucker geweest, weet hoe het is
![]()
Drugs doe ik niet aan al moet ik toegeven dat ik nu wel in de ziektewet zit.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:18 schreef Alexxxxx het volgende:En als je in 24 uur tijd alleen maar werkt en 10 minuten pauze hebt, verneuk je je lichaam gewoon, of zit je zwaar aan de drugs EN verneuk je je lichaam
Klopt, en dat is ok iedereen met je eens, tót... het misgaat en het geld gaat kostenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:31 schreef vannelle het volgende:
Weet je wat het volgens mij is?
We denken blijkbaar hetzelfde alleen heb jij een stap terug gedaan omdat je de zwarte piet hebt gekregen maar is het niet zo dat:
Degene die aan het werk is weet wat wel en niet kan en niet de wetgever die alles verzint van achter het buro.
Er is een rijtijdenwet, maar nergens staat hoe veel je moet hebben geslapen voor je na het weekend weer begint. Begint goed dus, al heb je totaal niet geslapen, je mag gewoon rijden.
Reachstacker? Geen tacho of wat dan ook, doe maar een dotje. Dat dan weer wel.
Het zijn gewoon kutregels die de boel verpesten!
Degene die werkt weet hoe het gaat, niemand anders.
Krijg er niet echt energie van maar vreselijk vermoeiend vind ik het ook niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:38 schreef Alexxxxx het volgende:
ik persoonlijk krijg idd juist ook energie van rijden, mijn record staat op 20 uurHad wel langer door willen rijden, maar ik was thuis
Dat was in een personenwagen, danis het verantwoord blijkbaar
Ik ben dan zo slim geweest om via email te corresponderen, ik heb de toestemming dan zwart op wit.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, en dat is ok iedereen met je eens, tót... het misgaat en het geld gaat kosten![]()
Ik ben ervan aan het genezen idd, en ik ben écht niet heilig hoor, maar ik ga niet meer tot het gaatje; als er niet minimaal 75% kans is dat het lukt zonder gekkigheid, vragen ze het maar lekker aan een andere mafkees![]()
En dan moet het idd onder 'aanvaarbare risico's' vallen, want anders begin ik er sowieso niet aan
Ghehe, zo heb ik een keertje ooit lang geleden een heftruck de plomp in gereden van een kade afquote:Op zondag 15 augustus 2010 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ben dan zo slim geweest om via email te corresponderen, ik heb de toestemming dan zwart op wit.
Grenzen opzoeken vind ik gaaf, mits toestemming van de werkgever want wil zelf geen financieel risico lopen, geen enkele baan is dat waard.
Ben met de reachstacker zelfs wel eens gestopt.
Het was winter en ik rij op de kade af, maak een bocht naar rechts wat resulteerde in een zijdelingse slip.
92 ton + container van 25 ton wat zijwaarts richting water glijdt.......![]()
2 meter voor de rand sta ik stil, da's mooi.![]()
5 minuten later hetzelfde..............kon ff geen sjekkie meer draaien, zo trillen.
Toen heb ik ook gebeld naar m'n werkgever, nu komen strooien of de boel ligt plat. Klaar.
Wil een hoop doen maar heb geen doodswens.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Later gingen ze het ding bergen met een walkraan en 2 duikers, en toen bleken er nog 4 heftrucks in het lel te liggen waar niemand iets van wist
Lastige keuze, het is maar wat je zelf wil..quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:11 schreef blup het volgende:
Ik krijg de kans om van de bakwagen af te gaan en op het terrein met conventionele aanhanger (korte traingel) te rangeren e.d .. omdat ik me E nog niet heb is het een uitgesproken kans om lekker te oefenen... en nog betaald krijgen ook....
Maar ik bang dat de komende jaren het terrein helemaal niet meer af ga komen..
Tot ik CE heb vrees ik, ik weet het niet. Ik hoop af en toe ook ff weer de weg op te gaan iig. Het lijkt me wel makkelijk om het zo te leren in je eigen tempo.. Want je moet met die combi achteruit wisselbakken oppakken.. Achteruit rijden is al een hel, laat staan met 0.5cm aan beide kanten een bak oppakken...quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:21 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Lastige keuze, het is maar wat je zelf wil..
Met zp'n ouderwetse combi kunnen rijden is prachtig! Maar als je zelf liever op de weg zit is dat ook niet echt een optie.
Kan je niet eens informeren hoe lang je dat rangeren moet gaan doen?
Keep it on the roadquote:Op zondag 15 augustus 2010 21:25 schreef Iuc het volgende:
Zo heren en dame!
Ik duik weer voor een weekje het buitenland in. 22 uur bij Oldenzaal de grens over
Rond de kerk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:05 schreef Redbaron het volgende:
pff slecht begin vd week, gister rond de kerk zitten knooien en vandaag 5 adresjes nl
Voor een internationaal chauffeur is dat inderdaad balen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:39 schreef Redbaron het volgende:
RZ: als ik vorige week net geen 4000km maak en dan nu op 1dag 5 adressen en hooguit 600 is dat gewoon ruk!!
Ja, die "collega's" kan ik ook wel schieten. Zeker als ze hem naar de 88 trappen zodra je wél weer in mag halenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:08 schreef Redbaron het volgende:
ik bedoel maar...t mooie hier is wel dat ik verstaanbaar ben en ff een pallet ook tegen de lunch gewoon nog gelost word.
maar die `collegas` die net 82 rijden in een inhaalverbod kan ik wel schieten
Je gaat het land uit bedoel je? Het heeft de hele dag geregend hier dus het kan haast niet anders...quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:57 schreef Iuc het volgende:
Wat is Nederland toch mooi
Ik kom de grens over en het stopt met regenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |