Je kunt je ook vrijwillig bijverzekeren voor de AOW in Nederland. Kortgezegd zit het zo: per jaar dat je in het buitenland werkt (lees: meer dan de helft van het jaar, in dagen gerekend) wordt je voor % gekort op je AOW uitkering tegen de tijd dat je er voor in aanmerking komt. Je kunt er voor kiezen om (ik geloof maximaal 10 jaar lang) vrijwillig toch de premie voor de AOW af te dragen in NL, waarmee je dus voor 10 jaar die 2% korting op je AOW kwijt bent. Dus stel:quote:Op dinsdag 13 juli 2010 16:56 schreef Iuc het volgende:
[..]
Heb ik gedaan
Ik val compleet buiten de sociale en fiscale verplichtingen hier in NL.
Het enige wat ik kan doen is een aanvullende ziektekostenverzekering afsluiten in NL. De rest gaat volledig vanuit Zwitserland. Pensioen, AOW, WW, WAO etc
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 17:34 schreef Sounddragon het volgende:Interesting!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel goed alle addertjes onder het gras opsporen
FH 420 eev Globetrotter XL
In dat geval heeft bijverzekeren niet zoveel zin inderdaad, er zijn ook zat gevallen waarin het wel zin heeftquote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:39 schreef Iuc het volgende:
Wat betreft die AOW, ontstaat er géén gat.
Ik ga zolang ik in Zwitserland werk daar ook gewoon AOW opbouwen.
De AOW uitkering daar is substantieel hoger dan in NL. Enige is dan dat ik van 2 landen AOW beurDus geen verlies.
En nee, ik ga er niet wonen. Misschien ooit in de toekomst als het me echt heel erg goed bevalt.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 18:40 schreef Iuc het volgende:
[..]
Interesting!!
[ afbeelding ]
Wel goed alle addertjes onder het gras opsporen
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 20:21 schreef glasbak het volgende:
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Drijvende kraan?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
die wordt nu speciaal gebouwd, zegt dat wat ??
Als je in Nederland woont, mag je er niet rondrijden in een buitenlandse (personen)auto. Is er ook zoiets voor vrachtwagens?quote:
zegt me niks maar ga verder haha.. eerste vd wereld? of is er wel wat van te vinden op tha interwebz?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
die wordt nu speciaal gebouwd, zegt dat wat ??
Klopt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:06 schreef Light het volgende:
[..]
Als je in Nederland woont, mag je er niet rondrijden in een buitenlandse (personen)auto. Is er ook zoiets voor vrachtwagens?
Dan ben je B en S tegengekomenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 19:12 schreef glasbak het volgende:
Kwam ik vanmiddag op de A67 een grote blauwe MAN met een gigantische bullbar voorop tegen, dacht ik meteen "Hey, daar heb je Dru Luc!"
Maar het waren 2 kieptrailersWel van de zelfde niet bij naam genoemde firma
Daar is ie toch al begonnen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:57 schreef Bartholomeus het volgende:
Zeg glasbak, wanneer begin jij eigenlijk bij je nieuwe baas?
Dan ben je wel heel dicht bij mijn nieuwe baas geweestquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:54 schreef Iuc het volgende:
[..]
Dan ben je B en S tegengekomen
Ik was tegen die tijd al onderweg naar amsterdam en ben daar wat icova wagens tegengekomen ( in de buurt van de Amerikananhavenweg)
Daar ben ik, zoals Luc al zei, al een paar weken aan de slagquote:Op dinsdag 13 juli 2010 23:57 schreef Bartholomeus het volgende:
Zeg glasbak, wanneer begin jij eigenlijk bij je nieuwe baas?
Morgen moet ik er weer heenquote:Op woensdag 14 juli 2010 20:32 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dan ben je wel heel dicht bij mijn nieuwe baas geweest
In plaats van linksaf de americahavenweg op te gaan, ga je rechtdoor, over de rotonde ook rechtdoor en dan rij je er in de bocht zo tegenaan!
Ik dacht trouwens dat jij ritten naar Amsterdam weigerde?
[..]
Daar ben ik, zoals Luc al zei, al een paar weken aan de slag
quote:
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:10 schreef motaro het volgende:
[..]
zegt me niks maar ga verder haha.. eerste vd wereld? of is er wel wat van te vinden op tha interwebz?
Mijn rondje zal bestaan uit Oss, Amsterdam en verder weet ik nog nietquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:22 schreef glasbak het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was mijn rondje van vandaag. 600 kilometer.. 7 adressen... Was 5 uur vanmorgen gaan rijden, en ben om half 8 op de zaak aangekomen..
Ik denk dat ik dat niet ga halen luc.. Ik heb een rondje kampen, deventer, ermelo zeewolde en hilversum.. Het zal dus wel weer laat worden..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |