Nueh.. Na een rondje Sneek, Joure, Heerenveen, Akkrum en Leeuwarden ben ik weer snel de dijk overgegaan naar het vaste landquote:
Da's inderdaad erg knap gedaanquote:Op donderdag 1 juli 2010 07:52 schreef TommyGun het volgende:
Toch knap gedaanhttp://www.112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=3961
Nederlands kenteken zegt niks hequote:Op donderdag 1 juli 2010 09:38 schreef Sounddragon het volgende:
Eergisteren stond er op de A20 bij Nieuwkerkerk ook eentje door de vangrail; compleet geschaard en een metertje of 20 -30 vangrail all over the place, en met de cabine op de linkerbaan van het andere wegvak
En het was niet eens een pool volgens mij
Zeg, zit jij dan niet veel te dicht bij Amsterdam voor een fries?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Millenaar.. Daar reed ik eergsiter nog bij de werf langsGeen foto's gemaakt, alles stond veel te dicht op elkaar...
Was ff fotos maken op Schipholquote:Op donderdag 1 juli 2010 19:12 schreef glasbak het volgende:
[..]
Zeg, zit jij dan niet veel te dicht bij Amsterdam voor een fries?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:01 schreef Sounddragon het volgende:
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC
Waar we fantaseren over trucks met neuzen,
[ afbeelding ]
wel eens kort door de bocht gaan,
[ afbeelding ]
en de trailer een andere route verzint dan de trekker,
[ afbeelding ]
en we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen:
[ afbeelding ]
Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt:
Van rijtijdenleed
[ afbeelding ]
tot lading die gleed:
[ afbeelding ]
Game on
Vorige topics:
1: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic
2: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurs topic Deel 2
3: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic # 3
4: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #4
5: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic deel #5
6: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 6
7: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 7
8: [CENTRAAL] Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 8*
9: [Centraal]Vrachtwagenchauffeurstopic *Deeltje 9*
10: [centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 10*
11: [centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 11*
12: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 12*
13: [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic *deel 13*
Deze OP is hier te vinden
Helaas is die eerste ook gewoon een fotosoep.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:58 schreef rubje het volgende:
[..]
die eerste witte truck is echt een bazen wagen.
Is pies of keek!quote:Op zondag 4 juli 2010 22:20 schreef vannelle het volgende:
Morgen 1e dag ADR-cursus. Heb er echt géén zin in die droge kost.
De chauffeur van een ongeladen vrachtwagen had een file (als gevolg van een eerder ongeval) gemist en reed er op volle snelheid achterop. Dat leverde een ravage op.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:10 schreef Redbaron het volgende:
Zooo, ook weer thuis..
Was nog een behoorlijk zwaar ongelijk gebeurd op de a31...2 vrachtwagen en volgens het nieuws 9 personenwagens.
Op het moment dat ik er langs reed was er van 3/4 auto''s en de vrachtwagen niet veel meer over dat zwartgeblakerd metaal met over de auto een wit laken...
Dat zet je toch wel weer aan het denken....
Zo een universeel ding, kan die geen 12v en 24v aan?quote:Op zondag 4 juli 2010 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
nog steeds niemand een 12 én 24 volt naar 220 volt omvormer gevonden ??![]()
Ik vind ze écht niet
Die mensen zijn in de auto verbrand, ik mag hopen dat ze buiten bewustzijn waren door de klap.quote:Op zondag 4 juli 2010 23:04 schreef Light het volgende:
[..]
De chauffeur van een ongeladen vrachtwagen had een file (als gevolg van een eerder ongeval) gemist en reed er op volle snelheid achterop. Dat leverde een ravage op.
Misschien moet ik de volgende keer de verkeersinformatie ook maar in de gaten houden. Een uur doen over zo'n 4 km is niet leuk als je net op weg bent naar een weekendje weg.
ik vond m anders groot genoeg....quote:Op zondag 4 juli 2010 23:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die mensen zijn in de auto verbrand, ik mag hopen dat ze buiten bewustzijn waren door de klap.![]()
En maar goed, dat het ding leeg was, als hij geladen was was de ravage waarschijnlijk veel groter.
Die kans lijkt me behoorlijk groot, de auto waar ze in zaten is nogal ingedeukt. Als een Golf wordt samengedrukt tot ongeveer de lengte van een Smart, dan is dat niet bevorderlijk voor de gezondheid van de inzittenden. Voorzichtig uitgedrukt. Volgens een andere bron is er sprake van drie doden, dus moet er ook nog iemand op de achterbank hebben gezeten.quote:Op zondag 4 juli 2010 23:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die mensen zijn in de auto verbrand, ik mag hopen dat ze buiten bewustzijn waren door de klap.![]()
Ik wil het niet eens weten...quote:En maar goed, dat het ding leeg was, als hij geladen was was de ravage waarschijnlijk veel groter.
Bij bijna allemaal is het óf 12, óf 24 volt, maar gezien ik in vanalles en nog wat rondtuf in een week, wil ik graag iets wat ik overal in kan prikken.. anders wordt die laptoptas al snel een rugzak met trolley; die dingen zijn vaak redelijk aan de maat, en ik heb weinig zin om 2 van die dingen mee te gaan lopen slepenquote:Op zondag 4 juli 2010 23:32 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Zo een universeel ding, kan die geen 12v en 24v aan?
Bij mij zit er 24 volt op de sigarettenstekker.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:11 schreef Redbaron het volgende:
de meeste autos hebben toch 12v, dan heb je alleen die maar nodig lijkt me
Bij mij dus ook.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:02 schreef Iuc het volgende:
[..]
Bij mij zit er 24 volt op de sigarettenstekker.
'k Weet niet of er veel verschil is met 10 jaar geleden natuurlijk maar het lijkt mij ook goed te doen.quote:Op zondag 4 juli 2010 22:48 schreef glasbak het volgende:
[..]
Is pies of keek!
Ik heb hem 10 jaar geleden op m'n sloffen met 2 negens gehaald.
Chemie is gaafquote:Op maandag 5 juli 2010 16:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
'k Weet niet of er veel verschil is met 10 jaar geleden natuurlijk maar het lijkt mij ook goed te doen.
Alleen jammer dat het zo vreselijk saai is.
Het werk misschien wel, maar die adr-cursus iig niet.quote:Op maandag 5 juli 2010 17:45 schreef Iuc het volgende:
[..]
Chemie is gaaf
Dat was zo'n beetje mijn oude vakgebied
Gewoon lekker op door blijven hameren en desnoods vragen stellen aan een leidinggevendequote:Op maandag 5 juli 2010 18:04 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het werk misschien wel, maar die adr-cursus iig niet.
Heb ik ook nog zo'n leraar die vragen ontwijkt of er compleet overheen lult als hij zelf het antwoord niet weet.
Wat een kerel zeg......
Ow, het waren geen vragen van mij en had ook geen zin om me er druk over te maken.quote:Op maandag 5 juli 2010 18:40 schreef glasbak het volgende:
[..]
Gewoon lekker op door blijven hameren en desnoods vragen stellen aan een leidinggevende
Ja, was echt een mooi moment!quote:Op maandag 5 juli 2010 19:14 schreef glasbak het volgende:
Dat soort stiltes zijn dodelijk maar heel erg leuk!
ik denk dat ik een ADR compleet er tegenaan gooiquote:Op maandag 5 juli 2010 19:19 schreef vannelle het volgende:
Maar over bijscholing gesproken, wat doen jullie om aan die uren te komen?
Ik heb het volgende op de site van CBR gevonden:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:58 schreef Sounddragon het volgende:
Hoe zit dat nou eigenlijk met die code 95 ?? ik heb nu CE, en tot een jaar geleden reed ik ook gewoon. Wanneer wordt die bijscholing nou spannend ?? alleen bij verlengen van je rbw ?? of moet dat eens in de zoveel tijd ??
Je zit nog wel een paar jaartjes goed, tenzij je voor 10 september 2016 je rbw moet verlengen natuurlijk.quote:Om beroepschauffeur te blijven, zijn beroepschauffeurs verplicht iedere vijf jaar minimaal 35 uur nascholing te volgen. Als u niet voldoet aan de nascholingsplicht, mag u uw vak niet meer uitoefenen.
Alle houders van een rijbewijs D, afgegeven vóór 10 september 2008 en rijbewijs C, afgegeven vóór 10 september 2009, krijgen in hun eerste periode van verplichte nascholing geen vijf, maar zeven jaar de tijd om aan de nascholing te voldoen. Dit betekent dat beroepschauffeurs:
* met een rijbewijs D, afgegeven vóór 10 september 2008, uiterlijk op 10 september 2015 een geldige code vakbekwaamheid op het rijbewijs moeten hebben.
* met een rijbewijs C, afgegeven vóór 10 september 2009, uiterlijk op 10 september 2016 een geldige code vakbekwaamheid op het rijbewijs moeten hebben.
De gecertificeerde cursussen die vrachtautochauffeurs vanaf 1 maart 2009 volgen, tellen al mee voor de verplichte nascholing.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qud, en dat moet ik dus volgend jaarquote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik heb het volgende op de site van CBR gevonden:
[..]
Je zit nog wel een paar jaartjes goed, tenzij je voor 10 september 2016 je rbw moet verlengen natuurlijk.
Bron: http://cbr.nl/10534.pp
Hangt er van af. Ik begrijp dat je nu niet meer rijdt?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Qud, en dat moet ik dus volgend jaar![]()
Dus ik moet vóór die tijd die 35 uur gedaan hebben ??
Er staat dat je uiterlijk 10 september 2016 code 95 moet hebben. Als jij in 2012 je rijbewijs moet verlengen, hoef je het dus nog niet te hebben. Betekent wel dat je in 2016 nog eens je rijbewijs moet verlengen voor de code 95, ookal is dat voor de geldigheid an sich niet noodzakelijkquote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Qud, en dat moet ik dus volgend jaar![]()
Dus ik moet vóór die tijd die 35 uur gedaan hebben ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |