abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85277162
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 11:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je wéét wat het je gaat kosten als je met die kaart een weekie later in het buitenland gesnaaid wordt he ;)
Het is idd te belachelijk voor woorden, maar wel de keiharde werkelijkheid sinds de invoering van die t*fuskaart -O-
Drie weekjes later zien ze het ook nog wel. :')
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:09:01 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85278368
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 13:23 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Drie weekjes later zien ze het ook nog wel. :')
Idd, bijzonder irritant, zéker als het over een paar minuten gaat op zo'n lange periode.

@ Vannelle; leugenkaarten zijn idd beter, maar ik denk dat inmiddels 75% of meer van de vrachtwagens in nl al voorzien is ven een digitacho, maja, daar kun je dan weer met de kaart van de planner ofzo rijden :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:17:26 #253
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_85278567
Ik heb digi maar rij in dat soort gevallen ook gewoon door hoor.. Als ik minder dan een half uur van huis (of andere eindbestemming) ben en zit krap in mn rijtijd, trap ik hem gewoon over die 4.30 heen. Het voordeel is misschien ook dat ik alleen maar binnenland rij.

Ik verdom het om 15 minuten van huis die auto 3 kwartier aan de kant te zetten :{w
pi_85278797
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:17 schreef glasbak het volgende:
Ik heb digi maar rij in dat soort gevallen ook gewoon door hoor.. Als ik minder dan een half uur van huis (of andere eindbestemming) ben en zit krap in mn rijtijd, trap ik hem gewoon over die 4.30 heen. Het voordeel is misschien ook dat ik alleen maar binnenland rij.

Ik verdom het om 15 minuten van huis die auto 3 kwartier aan de kant te zetten :{w
Hier in Nederland zullen ze daar waarschijnlijk niet zo moeilijk over doen...Maar probeer dat maar eens als je op t buitenland rijd en na 26dagen controle krijgt en dan dik mag afrekenen.
Mij zie je het niet doen, blijf er liever een kwartier binnen zitten
Doet maar wat..
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:34:55 #255
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85279014
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:25 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Hier in Nederland zullen ze daar waarschijnlijk niet zo moeilijk over doen...Maar probeer dat maar eens als je op t buitenland rijd en na 26dagen controle krijgt en dan dik mag afrekenen.
Mij zie je het niet doen, blijf er liever een kwartier binnen zitten
Zo'n kop zou ik ook hebben, die boetes zijn mij te hoog -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85279614
Ik weet dat die boetes achterlijk hoog zijn, vooral in het buitenland.
Toch zou ik doorrijden denk ik, ben veel te eigenwijs. Eigenwijzer dan goed voor me is iig. :+
Maar zoals gezegd: Ik heb de mogelijkheid om te sjoemelen, ik kan werkdagen van 20 uur maken zonder dat ik op papier de rijtijdenwet overtreed.

Maar idd, pasje van de planner kan ook. Al zal elke chauffeur die wel willen hebben, dat wordt vechten. :)
pi_85279860
Ik krijg de pas niet van de planner, dit is tevens de baas en die zit zelf ook nog wel eens op de auto.
Daarbij wil ik niet weten wat er afgerekend moet worden in Frankrijk als je op pas van de planner/een ander rijd.

Nee, ik hou t wel bij mn uren en de planner houdt daar maar mooi rekening mee :Y
Doet maar wat..
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 17:47:12 #258
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85283526
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:58 schreef vannelle het volgende:
Ik weet dat die boetes achterlijk hoog zijn, vooral in het buitenland.
Toch zou ik doorrijden denk ik, ben veel te eigenwijs. Eigenwijzer dan goed voor me is iig. :+
Maar zoals gezegd: Ik heb de mogelijkheid om te sjoemelen, ik kan werkdagen van 20 uur maken zonder dat ik op papier de rijtijdenwet overtreed.

Maar idd, pasje van de planner kan ook. Al zal elke chauffeur die wel willen hebben, dat wordt vechten. :)
Serieus ??

Ik weiger om fraude te plegen voor mijn werkgever, daarbij is het als ik me niet vergis een economisch delict, en je pleegt het wel zélf.. en dus zul je ook zelf die paar roodjes boete mogen betalen als het mis gaat. Je werkgever (misschien, mits hij opdracht heetft gegeven) en de eigenaar van de uitgeleende pas krijgen waarschijnlijk ook wel een deftige boete ;)
Als je wordt veroordeeld staat zoiets dus op je strafblad (economisch delict/fraude) ben je ineens een crimineel, vind ik op zich niet erg; als ik ook crimineel veel geld zou verdienen zou er misschien wel over te praten zijn, maar dat is meestal dus nou net niet het verhaal ;)
Er is er maar één de lachende derde in zo'n verhaal, en dat is je werkgever, want elke keer dat het jóu lukt, heeft hij meer verdiend, en jij drie kwartier minder op je bon ;)
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik werk meestal om geld te verdienen, mijn werkgever wordt daar sowieso rijker van, dus waar om zou ik hém aan nóg meer geld helpen ten koste van mijzelf ??

Ik nie snap nie :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85283902
ik geef je groot gelijk, 2x10 en de rest 9 rij uren vind ik meer dan genoeg.
En met schijf kun je idd iets meer knooien dan met die smerige rotpas.
Doet maar wat..
pi_85284078
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 17:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Serieus ??

Ik weiger om fraude te plegen voor mijn werkgever, daarbij is het als ik me niet vergis een economisch delict, en je pleegt het wel zélf.. en dus zul je ook zelf die paar roodjes boete mogen betalen als het mis gaat. Je werkgever (misschien, mits hij opdracht heetft gegeven) en de eigenaar van de uitgeleende pas krijgen waarschijnlijk ook wel een deftige boete ;)
Als je wordt veroordeeld staat zoiets dus op je strafblad (economisch delict/fraude) ben je ineens een crimineel, vind ik op zich niet erg; als ik ook crimineel veel geld zou verdienen zou er misschien wel over te praten zijn, maar dat is meestal dus nou net niet het verhaal ;)
Er is er maar één de lachende derde in zo'n verhaal, en dat is je werkgever, want elke keer dat het jóu lukt, heeft hij meer verdiend, en jij drie kwartier minder op je bon ;)
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik werk meestal om geld te verdienen, mijn werkgever wordt daar sowieso rijker van, dus waar om zou ik hém aan nóg meer geld helpen ten koste van mijzelf ??

Ik nie snap nie :N
Kee, point made en ik snap je punt.
Het is inderdaad een economisch delict, dat maakt het ook zo duur. Oneerlijke concurrentie gebazel en zo.....
Dat wij hier op snelheid begrensd zijn maakt qua concurrentie zeker niks uit..... -O-

Maar om eerlijk te zijn: Ik weet dat ik fout denk, ik weet dat de werkgever de lachende 3e zal zijn.
Mijn manco is dat ik soms té fanatiek ben, als ik aan het werk ben weet ik meestal niet van ophouden. Ik zie de volgende klus al liggen dus stel ik de pauze even uit en terwijl ik dat doe zie ik de volgende klus al weer liggen dus...........juist.
2x gehad dat ik 24 uur achter elkaar op de stacker zat, hooguit 10 minuten pauze gehad. En die 2x was binnen 1 week.........
Niet goed, ik weet het. Maar da's de aard van het beestje, kan er weinig aan doen. Bovendien werkt het voor mij zo dat ik eerst de zin van bepaalde regels moet zien voor ik ze ga volgen.
Dat heeft me in dienst al veel weekenden wachtlopen opgeleverd. :X

Ik ben het helemaal met je eens dat je geen grote risico's moet gaan lopen voor je werkgever, heb ik niks tegenin te brengen.
Maar als je de bestaande regels redelijk veilig kan omzeilen; waarom niet?

Ik moet ineens denken aan Luc, die heeft toen hij nog druppelkut heette een paar keer geschreven dat hij zwaar overbeladen rondreed, ook in het buitenland. Ook economisch delict.
Waarom? Geen idee, al zou ik het ws. ook doen. Zoveel mogelijk in 1x, gewoon doen.
Mijn record staat op 60 ton in een trailer maar dat was eigenlijk een beetje te gek, kwam die put al bijna niet uit. :(

Of met de reachstacker, beveiliging overbruggen om maar de container op de 3e rij in de boot te kunnen zetten. Achterwielen van de grond maar da's gewoon nodig, zo breed is de boot nou eenmaal.
En stiekem is dat nog leuk ook. ;)

Maar nogmaals, ik snap je standpunt helemaal. Eigenlijk ben je hartstikke gek als je risico's neemt voor je werkgever.
Maar heel mijn werkverleden bestaat uit het nemen van risico's. Staalbouw, hoogspanningsmasten.
Ben toen maar rij-instructeur geworden, stuk veiliger. :P
En nu dan vrachtwagen/reachstacker maar nog steeds niet bang voor aanvaardbare risico's.

Tot zo ver mijn poging mezelf goed te praten want ik weet ook wel dat je gelijk hebt. ;)
pi_85285912
En op een dag post je hier ineens niet meer, en heb je jezelf dood gewerkt.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:40:04 #262
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85286204
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 18:15 schreef vannelle het volgende:

[..]

;)
Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben sort off ook wel een beetje zo, maar ik ben daar nu een aantal keren mee op mijn smoel gegaan als in: schade-> afschuifsysteem-> zwarte piet krijgen omdat je degene bent die de machine/het voertuig bestuurt, en van mij kunnen ze mijn rug op in het vervolg :W
Het is jammer, want idd best leuk om te klooien tot het uiterste van de machine, maar niet als je daarna de kous op de kop krijgt ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85286206
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
En op een dag post je hier ineens niet meer, en heb je jezelf dood gewerkt.
Dood gaan kan altijd gebeuren, heeft ie iig alles uit het leven gehaald qua werk.
Beter tijdens je werk sterven dan wanneer je jarenlang een uitkering ontvangen hebt en dan de pijp uit.
Doet maar wat..
pi_85286256
Ik ga liever dood terwijl ik van het leven geniet dan wanneer ik voor een baas ploeter _O-
pi_85286272
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga liever dood terwijl ik van het leven geniet dan wanneer ik voor een baas ploeter _O-
Alhoewel werken en van het leven genieten natuurlijk prima te combineren is. :s)
pi_85286768
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:44 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Alhoewel werken en van het leven genieten natuurlijk prima te combineren is. :s)
Ik bedoel maar, ik was van de week ook hard voor de baas aan het werk maar toen ik stilstond aan de franse kust nog een anderhalf uur gewandeld langs de kustlijn. Dan geniet ik wel ff hoor
Doet maar wat..
pi_85286817
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:00 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Ik bedoel maar, ik was van de week ook hard voor de baas aan het werk maar toen ik stilstond aan de franse kust nog een anderhalf uur gewandeld langs de kustlijn. Dan geniet ik wel ff hoor
Dan zou ik alsnog liever een hartstilstand bij die strandwandeling krijgen dan dat ik met mijn vermoeide kop tegen een pilaar van een viaduct aan rij :)
pi_85287118
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
En op een dag post je hier ineens niet meer, en heb je jezelf dood gewerkt.
Denk dat je me niet helemaal begrijpt.
Ja, ik doe dingen die voor een buitenstaander onverantwoord lijken maar neem maar van me aan dat ik mezelf of iemand anders echt niet in gevaar ga brengen.
Vergelijk het eens met een vrachtwagen die een afvalcontainer op komt halen; tijdens het takelen komen de voorwielen van de grond en dat vind iedereen gaaf.
Waarom is het dan minder gaaf als ik de beveiliging overbrug en met de achterwielen van de grond kom? :?

En als het je om de uren gaat:
Zo lang je je goed voelt gaat het ook goed. Voel je je moe na zeer acceptabele werktijd: stoppen!!
Het is allemaal leuk, maar het mag nooit gevaarlijk worden.
pi_85287200
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:15 schreef vannelle het volgende:

[..]

Denk dat je me niet helemaal begrijpt.
Ja, ik doe dingen die voor een buitenstaander onverantwoord lijken maar neem maar van me aan dat ik mezelf of iemand anders echt niet in gevaar ga brengen.
Vergelijk het eens met een vrachtwagen die een afvalcontainer op komt halen; tijdens het takelen komen de voorwielen van de grond en dat vind iedereen gaaf.
Waarom is het dan minder gaaf als ik de beveiliging overbrug en met de achterwielen van de grond kom? :?

En als het je om de uren gaat:
Zo lang je je goed voelt gaat het ook goed. Voel je je moe na zeer acceptabele werktijd: stoppen!!
Het is allemaal leuk, maar het mag nooit gevaarlijk worden.
Over wielen in de lucht zul je mij niet horen :) Ben 7 jaar heftrucker geweest, weet hoe het is :+

En als je in 24 uur tijd alleen maar werkt en 10 minuten pauze hebt, verneuk je je lichaam gewoon, of zit je zwaar aan de drugs EN verneuk je je lichaam :)
pi_85287521
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 19:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben sort off ook wel een beetje zo, maar ik ben daar nu een aantal keren mee op mijn smoel gegaan als in: schade-> afschuifsysteem-> zwarte piet krijgen omdat je degene bent die de machine/het voertuig bestuurt, en van mij kunnen ze mijn rug op in het vervolg :W
Het is jammer, want idd best leuk om te klooien tot het uiterste van de machine, maar niet als je daarna de kous op de kop krijgt ;)
Ik heb ook m'n schades wel gereden, zelfs met de reachstacker een keer een deuk in een boot gereden omdat ik zo dicht mogelijk bij moest staan omdat ik anders de afstand niet zou redden. :+ (30 ton, 3 breed + gangboord met een machine die max 46 ton kan hebben)
Heb nooit gezeik over schades gehad, komt denk ik ook omdat ik veel met mijn werkgever praatte over de (on)mogelijkheden en de risico's daar van.
Ze waren gewaarschuwd zeg maar.
Kreeg ook wel eens de vraag over bepaalde opdrachten of dat volgens mij wel of niet zou kunnen.
Soms was het: Makkelijk! Soms was het: Mwah, denk het wel maar ik beloof niks. Zeldzaam: Ik vraag het me af, wil het best proberen maar ik beloof niks en neem ook geen verantwoordelijkheid.

En ja, het uiterste van je machine vragen/proberen is gewoon gaaf. Zo leer je ook wat wel kan en wat niet kan. En leer je er verantwoord mee werken, je kent de grenzen immers?
In de staalbouw haalden we zelfs de kwikschakelaars of andere beveiligingsschakelaars van de hoogwerkers los als die weer eens in hun beveiliging schoten.
Al zie ik mezelf dat tegenwoordig niet meer doen.......brrrrr.....

Weet je wat het volgens mij is?
We denken blijkbaar hetzelfde alleen heb jij een stap terug gedaan omdat je de zwarte piet hebt gekregen maar is het niet zo dat:
Degene die aan het werk is weet wat wel en niet kan en niet de wetgever die alles verzint van achter het buro.
Er is een rijtijdenwet, maar nergens staat hoe veel je moet hebben geslapen voor je na het weekend weer begint. Begint goed dus, al heb je totaal niet geslapen, je mag gewoon rijden.
Reachstacker? Geen tacho of wat dan ook, doe maar een dotje. Dat dan weer wel.
Het zijn gewoon kutregels die de boel verpesten!

Degene die werkt weet hoe het gaat, niemand anders.
pi_85287633
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:18 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Over wielen in de lucht zul je mij niet horen :) Ben 7 jaar heftrucker geweest, weet hoe het is :+
joah, da's gaaf! ^O^

quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:18 schreef Alexxxxx het volgende:En als je in 24 uur tijd alleen maar werkt en 10 minuten pauze hebt, verneuk je je lichaam gewoon, of zit je zwaar aan de drugs EN verneuk je je lichaam :)
Drugs doe ik niet aan al moet ik toegeven dat ik nu wel in de ziektewet zit. :+
Maar dat heeft dan weer niks met dat aantal uren te maken, meer omdat ik een maandagmorgenmodelletje ben blijkbaar. ;)
En het hangt van het werk af of je het 24 uur kan. 24 uur rijden kan ik makkelijk, stenen sjouwen sloopt me al binnen een half uur.
pi_85287729
ik persoonlijk krijg idd juist ook energie van rijden, mijn record staat op 20 uur :@ Had wel langer door willen rijden, maar ik was thuis _O- Dat was in een personenwagen, danis het verantwoord blijkbaar _O-
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:53:48 #273
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85288163
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:31 schreef vannelle het volgende:

Weet je wat het volgens mij is?
We denken blijkbaar hetzelfde alleen heb jij een stap terug gedaan omdat je de zwarte piet hebt gekregen maar is het niet zo dat:
Degene die aan het werk is weet wat wel en niet kan en niet de wetgever die alles verzint van achter het buro.
Er is een rijtijdenwet, maar nergens staat hoe veel je moet hebben geslapen voor je na het weekend weer begint. Begint goed dus, al heb je totaal niet geslapen, je mag gewoon rijden.
Reachstacker? Geen tacho of wat dan ook, doe maar een dotje. Dat dan weer wel.
Het zijn gewoon kutregels die de boel verpesten!

Degene die werkt weet hoe het gaat, niemand anders.
Klopt, en dat is ok iedereen met je eens, tót... het misgaat en het geld gaat kosten ;)

Ik ben ervan aan het genezen idd, en ik ben écht niet heilig hoor, maar ik ga niet meer tot het gaatje; als er niet minimaal 75% kans is dat het lukt zonder gekkigheid, vragen ze het maar lekker aan een andere mafkees ^O^

En dan moet het idd onder 'aanvaarbare risico's' vallen, want anders begin ik er sowieso niet aan ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85289291
Ik weiger om op twee passen te rijden. :{w Ook al zou een werkgever willen dat ik dat doe, dan nog niet.
pi_85295324
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:38 schreef Alexxxxx het volgende:
ik persoonlijk krijg idd juist ook energie van rijden, mijn record staat op 20 uur :@ Had wel langer door willen rijden, maar ik was thuis _O- Dat was in een personenwagen, danis het verantwoord blijkbaar _O-
Krijg er niet echt energie van maar vreselijk vermoeiend vind ik het ook niet.
Maar idd, waar blijft de tacho voor personenauto's? Da's nog vermoeiender dan vrachtwagen rijden, iedere keer moeten remmen voor die inhalende vrachtwagens......ttssssss.....

Maar je merkt het wel als je al wat langer bezig bent, een container afpakken is normaal de spreader er op klappen en hebbes.
Na een uurtje of 20 heb je daar 3 pogingen voor nodig wat het niet gevaarlijk maakt, het maakt je alleen duidelijk dat het tempo omlaag moet.
Maar autorijden en reachstacker kun je niet vergelijken, op de stacker moet je constant geconcentreerd zijn. In de auto natuurlijk ook maar het verschil moge duidelijk zijn.
pi_85295550
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 20:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klopt, en dat is ok iedereen met je eens, tót... het misgaat en het geld gaat kosten ;)

Ik ben ervan aan het genezen idd, en ik ben écht niet heilig hoor, maar ik ga niet meer tot het gaatje; als er niet minimaal 75% kans is dat het lukt zonder gekkigheid, vragen ze het maar lekker aan een andere mafkees ^O^

En dan moet het idd onder 'aanvaarbare risico's' vallen, want anders begin ik er sowieso niet aan ^O^
Ik ben dan zo slim geweest om via email te corresponderen, ik heb de toestemming dan zwart op wit.
Grenzen opzoeken vind ik gaaf, mits toestemming van de werkgever want wil zelf geen financieel risico lopen, geen enkele baan is dat waard.
Ben met de reachstacker zelfs wel eens gestopt.
Het was winter en ik rij op de kade af, maak een bocht naar rechts wat resulteerde in een zijdelingse slip.
92 ton + container van 25 ton wat zijwaarts richting water glijdt....... :X
2 meter voor de rand sta ik stil, da's mooi. ^O^
5 minuten later hetzelfde..............kon ff geen sjekkie meer draaien, zo trillen.
Toen heb ik ook gebeld naar m'n werkgever, nu komen strooien of de boel ligt plat. Klaar.
Wil een hoop doen maar heb geen doodswens.
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:07:02 #277
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85303771
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 01:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik ben dan zo slim geweest om via email te corresponderen, ik heb de toestemming dan zwart op wit.
Grenzen opzoeken vind ik gaaf, mits toestemming van de werkgever want wil zelf geen financieel risico lopen, geen enkele baan is dat waard.
Ben met de reachstacker zelfs wel eens gestopt.
Het was winter en ik rij op de kade af, maak een bocht naar rechts wat resulteerde in een zijdelingse slip.
92 ton + container van 25 ton wat zijwaarts richting water glijdt....... :X
2 meter voor de rand sta ik stil, da's mooi. ^O^
5 minuten later hetzelfde..............kon ff geen sjekkie meer draaien, zo trillen.
Toen heb ik ook gebeld naar m'n werkgever, nu komen strooien of de boel ligt plat. Klaar.
Wil een hoop doen maar heb geen doodswens.
Ghehe, zo heb ik een keertje ooit lang geleden een heftruck de plomp in gereden van een kade af _O-
Reden we over een getrooid pad onder de loskraan door, ik met een 5 tonner, en 3 anderen met 24 tons Kalmars, ik had een pak hout zonder steknummer en moest dus FF een rondje bootsman, maar werd over het hoofd gezien door een van de bigguys, moest van het pad af, glijden, en plonssss, het hele zooitje zo over de kaderand :')

Later gingen ze het ding bergen met een walkraan en 2 duikers, en toen bleken er nog 4 heftrucks in het lel te liggen waar niemand iets van wist :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85303926
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]


Later gingen ze het ding bergen met een walkraan en 2 duikers, en toen bleken er nog 4 heftrucks in het lel te liggen waar niemand iets van wist :7
:o Ze kijken daar duidelijk niet op een heftruckje meer of minder.
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:24:39 #279
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85304226
Groot bedrijf, reden denk ik wel 50 - 75 heftrucks, waarvan er altijd wel een zooitje in de WP stonden, en verspreid over het terrein altijd diverse trucks 'voor de pak', dus weinig tot geen overzicht, en ja, dan kom je daar wel mee weg :+

Pfff. best veel gekkigheid meegmaakt met heftrucks, blijft ook leuk speelgoed natuurlijk 8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:11:15 #280
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_85305458
Ik krijg de kans om van de bakwagen af te gaan en op het terrein met conventionele aanhanger (korte traingel) te rangeren e.d .. omdat ik me E nog niet heb is het een uitgesproken kans om lekker te oefenen... en nog betaald krijgen ook....

Maar ik bang dat de komende jaren het terrein helemaal niet meer af ga komen.. :{
pi_85305866
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:11 schreef blup het volgende:
Ik krijg de kans om van de bakwagen af te gaan en op het terrein met conventionele aanhanger (korte traingel) te rangeren e.d .. omdat ik me E nog niet heb is het een uitgesproken kans om lekker te oefenen... en nog betaald krijgen ook....

Maar ik bang dat de komende jaren het terrein helemaal niet meer af ga komen.. :{
Lastige keuze, het is maar wat je zelf wil..
Met zp'n ouderwetse combi kunnen rijden is prachtig! Maar als je zelf liever op de weg zit is dat ook niet echt een optie.
Kan je niet eens informeren hoe lang je dat rangeren moet gaan doen?
Doet maar wat..
  zondag 15 augustus 2010 @ 13:44:05 #282
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_85306681
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 13:21 schreef Redbaron het volgende:

[..]

Lastige keuze, het is maar wat je zelf wil..
Met zp'n ouderwetse combi kunnen rijden is prachtig! Maar als je zelf liever op de weg zit is dat ook niet echt een optie.
Kan je niet eens informeren hoe lang je dat rangeren moet gaan doen?
Tot ik CE heb vrees ik, ik weet het niet. Ik hoop af en toe ook ff weer de weg op te gaan iig. Het lijkt me wel makkelijk om het zo te leren in je eigen tempo.. Want je moet met die combi achteruit wisselbakken oppakken.. Achteruit rijden is al een hel, laat staan met 0.5cm aan beide kanten een bak oppakken...
pi_85306988
Ik zou het niet willen.
Maar dat ben ik. Ik zou bang zijn om het te leren met een combi en het dan tijdens het lessen met een wipper of oplegger helemaal fout te doen omdat je gewend bent om met een combi te rijden. Stuur je naar links ipv naar rechts als je links achteruit wil ofzo....
FH 420 eev Globetrotter XL
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:11:59 #284
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_85307658
Daar ben ik opzich niet zo heel bang voor, een wippert of een trailer lijkt mij sowieso een peulenschil.
pi_85309020
Als je met combi kunt rijden kun je overal mee rijden...
Maar het is wel ff overschakelen met achteruit rijden.. :D
Doet maar wat..
  zondag 15 augustus 2010 @ 15:07:50 #286
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_85309728
Ik heb jarenlang met een conventionele combi gereden en kwam er achteruit altijd wel redelijk mee weg. Sinds een maand of 2 rij ik met een wipkar en ik moet zeggen dat het eigenlijk best wel meevalt dat overschakelen. Al moet ik zeggen dat ik toch nog wel eens de neiging heb om de eerste meters de verkeerde kant op te sturen.
pi_85323823
Zo heren en dame!

Ik duik weer voor een weekje het buitenland in. 22 uur bij Oldenzaal de grens over :W
FH 420 eev Globetrotter XL
  zondag 15 augustus 2010 @ 21:44:38 #288
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85324950
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 21:25 schreef Iuc het volgende:
Zo heren en dame!

Ik duik weer voor een weekje het buitenland in. 22 uur bij Oldenzaal de grens over :W
Keep it on the road ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85325102
Ik gaat mn luiken sluiten, morgen om 7u weer ff naar duitsland lossen en dan waarschijnlijk weer laden voor het mooie franse land, tot volgende week :W
Doet maar wat..
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:07:59 #290
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_85326327
Ik ga douchen en dan ook naar bed :P

Morgen in friesland laden bij een boertje en daarna 5 garages leeghalen.

Dagje vol! ;)

Gegroet en veel rijplezier deze komende week!
pi_85329480
jah truste allen.

Ik ga morgen om 11uur weer werken bij de lokale hano-s :P
pi_85381855
pff slecht begin vd week, gister rond de kerk zitten knooien en vandaag 5 adresjes nl :(
Doet maar wat..
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:29:37 #293
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_85392943
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:05 schreef Redbaron het volgende:
pff slecht begin vd week, gister rond de kerk zitten knooien en vandaag 5 adresjes nl :(
Rond de kerk. :r

5 adresjes NL zou ik dan weer niet erg vinden. Bij sommige bedrijven krijg je 20 - 25 adressen in je trailer.


Distributie. :r

Lijndiensten O+
pi_85393788
RZ: als ik vorige week net geen 4000km maak en dan nu op 1dag 5 adressen en hooguit 600 is dat gewoon ruk!!
Doet maar wat..
pi_85394144
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 14:39 schreef Redbaron het volgende:
RZ: als ik vorige week net geen 4000km maak en dan nu op 1dag 5 adressen en hooguit 600 is dat gewoon ruk!!
Voor een internationaal chauffeur is dat inderdaad balen.
pi_85395176
ik bedoel maar...t mooie hier is wel dat ik verstaanbaar ben en ff een pallet ook tegen de lunch gewoon nog gelost word.
maar die `collegas` die net 82 rijden in een inhaalverbod kan ik wel schieten
Doet maar wat..
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:21:35 #298
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_85401076
Ik had 2 adresjes vandaag. Begonnen in Amsterdam, naar Venray maar daar niet kunnen laden. Door naar Almelo alwaar ik om half elf aankwam.

Daar anderhalf uur (gedeeltelijk in de regen :( ) aan het laden geweest en van daaruit weer (met lege aanhanger :'( ) terug naar Amsterdam.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:22:36 #299
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_85401122
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 15:08 schreef Redbaron het volgende:
ik bedoel maar...t mooie hier is wel dat ik verstaanbaar ben en ff een pallet ook tegen de lunch gewoon nog gelost word.
maar die `collegas` die net 82 rijden in een inhaalverbod kan ik wel schieten
Ja, die "collega's" kan ik ook wel schieten. Zeker als ze hem naar de 88 trappen zodra je wél weer in mag halen :r
pi_85404530
Wat is Nederland toch mooi O+
Ik kom de grens over en het stopt met regenen :)
FH 420 eev Globetrotter XL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')