Drie weekjes later zien ze het ook nog wel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je wéét wat het je gaat kosten als je met die kaart een weekie later in het buitenland gesnaaid wordt he![]()
Het is idd te belachelijk voor woorden, maar wel de keiharde werkelijkheid sinds de invoering van die t*fuskaart
Idd, bijzonder irritant, zéker als het over een paar minuten gaat op zo'n lange periode.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:23 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Drie weekjes later zien ze het ook nog wel.
Hier in Nederland zullen ze daar waarschijnlijk niet zo moeilijk over doen...Maar probeer dat maar eens als je op t buitenland rijd en na 26dagen controle krijgt en dan dik mag afrekenen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:17 schreef glasbak het volgende:
Ik heb digi maar rij in dat soort gevallen ook gewoon door hoor.. Als ik minder dan een half uur van huis (of andere eindbestemming) ben en zit krap in mn rijtijd, trap ik hem gewoon over die 4.30 heen. Het voordeel is misschien ook dat ik alleen maar binnenland rij.
Ik verdom het om 15 minuten van huis die auto 3 kwartier aan de kant te zetten
Zo'n kop zou ik ook hebben, die boetes zijn mij te hoogquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:25 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Hier in Nederland zullen ze daar waarschijnlijk niet zo moeilijk over doen...Maar probeer dat maar eens als je op t buitenland rijd en na 26dagen controle krijgt en dan dik mag afrekenen.
Mij zie je het niet doen, blijf er liever een kwartier binnen zitten
Serieus ??quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:58 schreef vannelle het volgende:
Ik weet dat die boetes achterlijk hoog zijn, vooral in het buitenland.
Toch zou ik doorrijden denk ik, ben veel te eigenwijs. Eigenwijzer dan goed voor me is iig.![]()
Maar zoals gezegd: Ik heb de mogelijkheid om te sjoemelen, ik kan werkdagen van 20 uur maken zonder dat ik op papier de rijtijdenwet overtreed.
Maar idd, pasje van de planner kan ook. Al zal elke chauffeur die wel willen hebben, dat wordt vechten.
Kee, point made en ik snap je punt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Serieus ??
Ik weiger om fraude te plegen voor mijn werkgever, daarbij is het als ik me niet vergis een economisch delict, en je pleegt het wel zélf.. en dus zul je ook zelf die paar roodjes boete mogen betalen als het mis gaat. Je werkgever (misschien, mits hij opdracht heetft gegeven) en de eigenaar van de uitgeleende pas krijgen waarschijnlijk ook wel een deftige boete
Als je wordt veroordeeld staat zoiets dus op je strafblad (economisch delict/fraude) ben je ineens een crimineel, vind ik op zich niet erg; als ik ook crimineel veel geld zou verdienen zou er misschien wel over te praten zijn, maar dat is meestal dus nou net niet het verhaal![]()
Er is er maar één de lachende derde in zo'n verhaal, en dat is je werkgever, want elke keer dat het jóu lukt, heeft hij meer verdiend, en jij drie kwartier minder op je bon![]()
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik werk meestal om geld te verdienen, mijn werkgever wordt daar sowieso rijker van, dus waar om zou ik hém aan nóg meer geld helpen ten koste van mijzelf ??
Ik nie snap nie
Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben sort off ook wel een beetje zo, maar ik ben daar nu een aantal keren mee op mijn smoel gegaan als in: schade-> afschuifsysteem-> zwarte piet krijgen omdat je degene bent die de machine/het voertuig bestuurt, en van mij kunnen ze mijn rug op in het vervolgquote:
Dood gaan kan altijd gebeuren, heeft ie iig alles uit het leven gehaald qua werk.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
En op een dag post je hier ineens niet meer, en heb je jezelf dood gewerkt.
Alhoewel werken en van het leven genieten natuurlijk prima te combineren is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ga liever dood terwijl ik van het leven geniet dan wanneer ik voor een baas ploeter
Ik bedoel maar, ik was van de week ook hard voor de baas aan het werk maar toen ik stilstond aan de franse kust nog een anderhalf uur gewandeld langs de kustlijn. Dan geniet ik wel ff hoorquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:44 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Alhoewel werken en van het leven genieten natuurlijk prima te combineren is.
Dan zou ik alsnog liever een hartstilstand bij die strandwandeling krijgen dan dat ik met mijn vermoeide kop tegen een pilaar van een viaduct aan rijquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:00 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Ik bedoel maar, ik was van de week ook hard voor de baas aan het werk maar toen ik stilstond aan de franse kust nog een anderhalf uur gewandeld langs de kustlijn. Dan geniet ik wel ff hoor
Denk dat je me niet helemaal begrijpt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:30 schreef Alexxxxx het volgende:
En op een dag post je hier ineens niet meer, en heb je jezelf dood gewerkt.
Over wielen in de lucht zul je mij niet horenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk dat je me niet helemaal begrijpt.
Ja, ik doe dingen die voor een buitenstaander onverantwoord lijken maar neem maar van me aan dat ik mezelf of iemand anders echt niet in gevaar ga brengen.
Vergelijk het eens met een vrachtwagen die een afvalcontainer op komt halen; tijdens het takelen komen de voorwielen van de grond en dat vind iedereen gaaf.
Waarom is het dan minder gaaf als ik de beveiliging overbrug en met de achterwielen van de grond kom?![]()
En als het je om de uren gaat:
Zo lang je je goed voelt gaat het ook goed. Voel je je moe na zeer acceptabele werktijd: stoppen!!
Het is allemaal leuk, maar het mag nooit gevaarlijk worden.
Ik heb ook m'n schades wel gereden, zelfs met de reachstacker een keer een deuk in een boot gereden omdat ik zo dicht mogelijk bij moest staan omdat ik anders de afstand niet zou redden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, ik ben sort off ook wel een beetje zo, maar ik ben daar nu een aantal keren mee op mijn smoel gegaan als in: schade-> afschuifsysteem-> zwarte piet krijgen omdat je degene bent die de machine/het voertuig bestuurt, en van mij kunnen ze mijn rug op in het vervolg![]()
Het is jammer, want idd best leuk om te klooien tot het uiterste van de machine, maar niet als je daarna de kous op de kop krijgt
joah, da's gaaf!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:18 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Over wielen in de lucht zul je mij niet horenBen 7 jaar heftrucker geweest, weet hoe het is
![]()
Drugs doe ik niet aan al moet ik toegeven dat ik nu wel in de ziektewet zit.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:18 schreef Alexxxxx het volgende:En als je in 24 uur tijd alleen maar werkt en 10 minuten pauze hebt, verneuk je je lichaam gewoon, of zit je zwaar aan de drugs EN verneuk je je lichaam
Klopt, en dat is ok iedereen met je eens, tót... het misgaat en het geld gaat kostenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:31 schreef vannelle het volgende:
Weet je wat het volgens mij is?
We denken blijkbaar hetzelfde alleen heb jij een stap terug gedaan omdat je de zwarte piet hebt gekregen maar is het niet zo dat:
Degene die aan het werk is weet wat wel en niet kan en niet de wetgever die alles verzint van achter het buro.
Er is een rijtijdenwet, maar nergens staat hoe veel je moet hebben geslapen voor je na het weekend weer begint. Begint goed dus, al heb je totaal niet geslapen, je mag gewoon rijden.
Reachstacker? Geen tacho of wat dan ook, doe maar een dotje. Dat dan weer wel.
Het zijn gewoon kutregels die de boel verpesten!
Degene die werkt weet hoe het gaat, niemand anders.
Krijg er niet echt energie van maar vreselijk vermoeiend vind ik het ook niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:38 schreef Alexxxxx het volgende:
ik persoonlijk krijg idd juist ook energie van rijden, mijn record staat op 20 uurHad wel langer door willen rijden, maar ik was thuis
Dat was in een personenwagen, danis het verantwoord blijkbaar
Ik ben dan zo slim geweest om via email te corresponderen, ik heb de toestemming dan zwart op wit.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, en dat is ok iedereen met je eens, tót... het misgaat en het geld gaat kosten![]()
Ik ben ervan aan het genezen idd, en ik ben écht niet heilig hoor, maar ik ga niet meer tot het gaatje; als er niet minimaal 75% kans is dat het lukt zonder gekkigheid, vragen ze het maar lekker aan een andere mafkees![]()
En dan moet het idd onder 'aanvaarbare risico's' vallen, want anders begin ik er sowieso niet aan
Ghehe, zo heb ik een keertje ooit lang geleden een heftruck de plomp in gereden van een kade afquote:Op zondag 15 augustus 2010 01:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik ben dan zo slim geweest om via email te corresponderen, ik heb de toestemming dan zwart op wit.
Grenzen opzoeken vind ik gaaf, mits toestemming van de werkgever want wil zelf geen financieel risico lopen, geen enkele baan is dat waard.
Ben met de reachstacker zelfs wel eens gestopt.
Het was winter en ik rij op de kade af, maak een bocht naar rechts wat resulteerde in een zijdelingse slip.
92 ton + container van 25 ton wat zijwaarts richting water glijdt.......![]()
2 meter voor de rand sta ik stil, da's mooi.![]()
5 minuten later hetzelfde..............kon ff geen sjekkie meer draaien, zo trillen.
Toen heb ik ook gebeld naar m'n werkgever, nu komen strooien of de boel ligt plat. Klaar.
Wil een hoop doen maar heb geen doodswens.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Later gingen ze het ding bergen met een walkraan en 2 duikers, en toen bleken er nog 4 heftrucks in het lel te liggen waar niemand iets van wist
Lastige keuze, het is maar wat je zelf wil..quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:11 schreef blup het volgende:
Ik krijg de kans om van de bakwagen af te gaan en op het terrein met conventionele aanhanger (korte traingel) te rangeren e.d .. omdat ik me E nog niet heb is het een uitgesproken kans om lekker te oefenen... en nog betaald krijgen ook....
Maar ik bang dat de komende jaren het terrein helemaal niet meer af ga komen..
Tot ik CE heb vrees ik, ik weet het niet. Ik hoop af en toe ook ff weer de weg op te gaan iig. Het lijkt me wel makkelijk om het zo te leren in je eigen tempo.. Want je moet met die combi achteruit wisselbakken oppakken.. Achteruit rijden is al een hel, laat staan met 0.5cm aan beide kanten een bak oppakken...quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:21 schreef Redbaron het volgende:
[..]
Lastige keuze, het is maar wat je zelf wil..
Met zp'n ouderwetse combi kunnen rijden is prachtig! Maar als je zelf liever op de weg zit is dat ook niet echt een optie.
Kan je niet eens informeren hoe lang je dat rangeren moet gaan doen?
Keep it on the roadquote:Op zondag 15 augustus 2010 21:25 schreef Iuc het volgende:
Zo heren en dame!
Ik duik weer voor een weekje het buitenland in. 22 uur bij Oldenzaal de grens over
Rond de kerk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:05 schreef Redbaron het volgende:
pff slecht begin vd week, gister rond de kerk zitten knooien en vandaag 5 adresjes nl
Voor een internationaal chauffeur is dat inderdaad balen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:39 schreef Redbaron het volgende:
RZ: als ik vorige week net geen 4000km maak en dan nu op 1dag 5 adressen en hooguit 600 is dat gewoon ruk!!
Ja, die "collega's" kan ik ook wel schieten. Zeker als ze hem naar de 88 trappen zodra je wél weer in mag halenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:08 schreef Redbaron het volgende:
ik bedoel maar...t mooie hier is wel dat ik verstaanbaar ben en ff een pallet ook tegen de lunch gewoon nog gelost word.
maar die `collegas` die net 82 rijden in een inhaalverbod kan ik wel schieten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |