SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand al meer nieuws?
http://www.scramble.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=63837&sid=6918cfbc5b121ef67ccc2759c352c3f0&start=15quote:Ik hoor net een mayday call. Weet iemand van wie die was?
Dude.quote:
250 pers. dus een passagiersvliegtuig.quote:Op zondag 6 juni 2010 21:55 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Heb je het over een sportvliegtuig of een passagiersvliegtuig, of..?
niet via mobielquote:Op zondag 6 juni 2010 21:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Daarvoor heb je tegenwoordig een mooi knopje! Volg topic
quote:
Gelukkigquote:
dat is het belangrijkstequote:Op zondag 6 juni 2010 21:58 schreef 9611Niels het volgende:
veilig geland volgens sommige Twitteraars
Maar wel veel tegenstrijdige verhalen nu.quote:
Waar zit die flat ongeveer?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:03 schreef Ronalld het volgende:
Ik schrok me echt de pleuris joh. Hoor ineens tyfushard zo'n vliegtuig naderen, ik had bijna het idee dat ie m'n flat ging rammen. En ik woon op de 1ste verdieping..
Hoor inderdaad overal sirenes hier, maar zal wel goedkomen dan.
Grapje?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:01 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
klein passagiersvliegtuig neergestort in het weiland hier tegenover, vleugel staat nog wel in brand een beetje maar niet heel erg, ik denk dat er veel overlevende zijn want het vliegtuig kwam niet hard neer en schoof lang door
Dat is niet de eerste keer dat zo'n wagen op de A4 over de kop vliegt.quote:sarahstengs: Vliegtuig Royal Air Maroc geland na brand rechterkant. Brandweerwagen onderweg naar Schiphol over de kop op A4.
quote:Op zondag 6 juni 2010 22:01 schreef TC_Artemis het volgende:
Landingsgestel in de fik, move on people.
Valse tussenstand, 48 uur!quote:Op zondag 6 juni 2010 22:01 schreef WARE_HEIDEN het volgende:
klein passagiersvliegtuig neergestort in het weiland hier tegenover, vleugel staat nog wel in brand een beetje maar niet heel erg, ik denk dat er veel overlevende zijn want het vliegtuig kwam niet hard neer en schoof lang door
\quote:Op zondag 6 juni 2010 22:06 schreef Ronalld het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Spaarndamseweg+236+Haarlem&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.366512,9.876709&ie=UTF8&hq=&hnear=Spaarndamseweg+236,+2021+Haarlem,+Noord-Holland&ll=52.393516,4.651659&spn=0.006586,0.01929&t=h&z=16
Oke bij het Spaarne dusquote:Op zondag 6 juni 2010 22:06 schreef Ronalld het volgende:
[..]
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=Spaarndamseweg+236+Haarlem&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.366512,9.876709&ie=UTF8&hq=&hnear=Spaarndamseweg+236,+2021+Haarlem,+Noord-Holland&ll=52.393516,4.651659&spn=0.006586,0.01929&t=h&z=16
quote:Op zondag 6 juni 2010 22:05 schreef IkWilbert het volgende:
@brekendnl UPDATE -- Vliegtuig schijnt van Maroc Air te zijn
Pasagiers via de glijbaan allemaal veilig het vliegtuig verlaten.
Whehehe, ja.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:06 schreef F-Bravo het volgende:
Nianipa RT @martijnrosdorff: RT @ralpje: #schiphol Vliegtuig zou nog boven zee circelen, momenteel, volgens voorlichting politie less than 20 seconds ago from TweetDeck
Ja, ik hoor ze ook wel vaker. Maar dit, wtf.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:08 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Oke bij het Spaarne dusIk woon zelf in Noord-Noord maar ik heb eigenlijk niets gemerkt
Ik hoor zo veel vliegtuigen overvliegen, let er niet echt op.
Een birdhit aan de postduifweg....quote:Op zondag 6 juni 2010 22:12 schreef Pino112 het volgende:
"Betreft een ERNSTIGE bird hit met meerdere vogels tijdens het opstijgen linker motor VOLLEDIG verwoest, toestel is een Boeing 737 van Royal Air Maroc.
Staat nu op de PAP Holding en wordt op dit moment ontruimd.
Later meer!
Bron: Iemand aanwezig aldaar"
http://www.hulpverlenings(...)72250.html#msg772250
Ongeluk met brandweerwagen @ A4quote:22:02:26 06-06-10 GROUP-1 PRIO 1 A4 R HOOFDDORP VKO MET BEKNELLING (NOODPROCEDURE: rood) (INC: 04) (GRIP: 1) [ ]
GRIP 1 0106485 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Districtscommandant Kennemerland Zuid)
GRIP 1 0106500 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Regionaal Commandant)
GRIP 1 0106545 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Leider Operationeel Team)
GRIP 1 0127079 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Multi Proces Coördinator MICK)
GRIP 1 0127170 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Coördinator CoPI)
GRIP 1 0127185 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Persvoorlichting piket)
GRIP 1 0127220 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (Hoofd Stafsectie Informatie)
GRIP 1 0127325 BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD-G Zuid - Groepscode)
GRIP 1 0127410 Veiligheidsregio Kennemerland (Hoofd stafsectie Politie) (Infocode)
GRIP 1 0127420 Veiligheidsregio Kennemerland (Korpsleiding Politie) (Infocode)
GRIP 1 0127900 BRW Kennemerland (Coördinatoren BOT)
GRIP 1 0128005 BRW Haarlemmermeer (Burgemeester)
GRIP 1 0128025 BRW Haarlemmermeer (Adviseur OOV - Openbare Orde en Veiligheid)
It's a bird, it's a plane... NO, it's a smug on the lens.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:21 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[ afbeelding ]
(c) @schrijver op Twitter
Jij bent ook een spuit elfquote:Op zondag 6 juni 2010 22:23 schreef Cerbie het volgende:
NOS Teletekst:
Een brandweerauto die onderweg was naar Schiphol is op de snelweg A4 over de kop geslagen![]()
Okee, thanks voor je mening.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:24 schreef Diemux het volgende:
[..]
It's a bird, it's a plane... NO, it's a smug on the lens.
Anyhow, voegt niks toe die foto
zo die vloog laag zegquote:Op zondag 6 juni 2010 22:21 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[ afbeelding ]
(c) @schrijver op Twitter
Tis maar een verbrande neus hoorquote:Op zondag 6 juni 2010 22:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoogwerker van de Brandweer Hoofddorp.
Geen gewonden, HW is behoorlijk beschadigd.
quote:
De laatste keer ging het anders best makkelijk.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:28 schreef TeringHenkie het volgende:
Vraag me af of die brandweerauto een autospuit is of een crashtender, wel knap als je laatstgenoemde over de kop weet te krijgen
Hoogwerker, doe eensch het topic lezen.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:28 schreef TeringHenkie het volgende:
Vraag me af of die brandweerauto een autospuit is of een crashtender, wel knap als je laatstgenoemde over de kop weet te krijgen
Da's toch niet laag?quote:Op zondag 6 juni 2010 22:21 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[ afbeelding ]
(c) @schrijver op Twitter
Op een crashtender kan ook een hoogwerker zittenquote:Op zondag 6 juni 2010 22:30 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoogwerker, doe eensch het topic lezen.
Die crashtenders? Nou ja, waarschijnlijk waren ze iets te enthousiast... + die duizende liters water aan boord zullen ook alle kanten opgaan.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:31 schreef __Saviour__ het volgende:
Zijn die speciale vliegveld-brandweerwagens niet berekend op hoge snelheden ofzo
Ik kan me vergissen, maar volgens mij staan de crashtenders op Schiphol. Die hoeven dus niet over de A4.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:34 schreef Diemux het volgende:
[..]
Die crashtenders? Nou ja, waarschijnlijk waren ze iets te enthousiast... + die duizende liters water aan boord zullen ook alle kanten opgaan.
Maar weet niet zeker of het nu een tender of een ladderwagen betreft.
Het was dan ook geen crashtender.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:47 schreef Light het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar volgens mij staan de crashtenders op Schiphol. Die hoeven dus niet over de A4.
Toen ik m'n camera had gepakt was ie onderhand al bijna geland.. Die dingen gaan nogal hard.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:46 schreef JuiceJuice het volgende:
Waarom heeft niemand foto's van het vliegtuig gemaakt?
Wow wat een flaterquote:Op zondag 6 juni 2010 22:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De Telegraaf zit er trouwens weer eens naast. Volgens hun gaat het om een 737-800. In werkelijkheid gaat het om de CN-RMF (737-400).
Was te verwachten.quote:Op zondag 6 juni 2010 22:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De Telegraaf zit er trouwens weer eens naast. Volgens hun gaat het om een 737-800. In werkelijkheid gaat het om de CN-RMF (737-400).
Inmiddels is het bericht op de schOp gegooidquote:Vliegtuigincident Schiphol
Een vliegtuig van een onbekende maatschappij zou in de buurt van luchthaven Schiphol in de problemen zijn geraakt. Er wordt gespeculeerd dat een motor van een toestel van Royal Air Maroc in brand heeft gestaan. Dat kan nu niet worden bevestigd. Daarnaast zou een brandweerwagen die op weg was naar Schophol, over de kop zijn geslagen.
LATER MEER
M. Schrader | 06-06-10 | 22:00 | 29 reacties
quote:Op zondag 6 juni 2010 23:04 schreef Sally het volgende:
Rond kwart over tien:
http://www.spitsnieuws.nl(...)cident_schiphol.html
[..]
Inmiddels is het bericht op de schOp gegooid![]()
Euwquote:Op zondag 6 juni 2010 23:42 schreef Fireblast het volgende:
5 posts boven je is precies dezelfde foto gepost
klopt maar heel veel mensen zeggen dat er geloosd werdquote:Op maandag 7 juni 2010 00:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weer een blunder maar dan nu op het NOS journaal. Een ooggetuige was aan het woord en die melde dat het vliegtuig kerosine aan het lozen was boven de wijk waar ze woonde. Het toestel is een Boeing 737-400 en laat dat type nou net geen kerosine kunnen lozen
Daarbij lijkt het me onwaarschijnlijk dat de piloten toestemming zouden krijgen voor het lozen van kerosine boven land.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weer een blunder maar dan nu op het NOS journaal. Een ooggetuige was aan het woord en die melde dat het vliegtuig kerosine aan het lozen was boven de wijk waar ze woonde. Het toestel is een Boeing 737-400 en laat dat type nou net geen kerosine kunnen lozen
Die kans lijkt mij juist best klein, aangezien het zo gebeurt dat men eerst verbaasd is en pas aan filmen of fotograferen denkt als het vliegtuig alweer weg is.quote:Op zondag 6 juni 2010 23:36 schreef Fireblast het volgende:
Over 't vliegtuig weet ik verder niks, maar er zijn toch wel mensen die fotos hebben gemaakt ofzo ervan als dat ding heel laag en in de fik vliegt?
Dat is echt uitgesloten. Ik denk dat iedereen elkaar maar een beetje napraat en er een sensatieverhaal van maakt. Waarschijnlijk heeft het gewoon gemiezerd op het moment dat het vliegtuig over vloog.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:29 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
klopt maar heel veel mensen zeggen dat er geloosd werd
Waarom niet? Met teveel gewicht kan het vliegtuig niet landen. En als het vliegtuig zich nog wel op een bepaalde hoogte bevindt verdampt de kerosine wel in de atmosfeer.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:36 schreef Light het volgende:
[..]
Daarbij lijkt het me onwaarschijnlijk dat de piloten toestemming zouden krijgen voor het lozen van kerosine boven land.
Als dit vliegtuig bij je over was gekomen had je het zeker wel gemerkt hoor.quote:Op maandag 7 juni 2010 06:42 schreef Ellatjuh het volgende:
heb nergens last van gehad.
was ook binnen en hoor het nauwelijks meer als er een vliegtuig over komt
Ik heb zelfs een moment gedacht dat hij hier terecht zou komen, zoveel lawaai was het. Niet te missen dit. Alle buren ook in de tuin. Terwijl we hier echt wel wat gewend zijn. Maar deze lag zo'n 20 dB hoger dan een gewoon lawaaiig vliegtuig.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:25 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Als dit vliegtuig bij je over was gekomen had je het zeker wel gemerkt hoor.
Hoe gek het ook klinkt, een 737-400 kan dat niet. Al die ooggetuigen verhalen zijn dus pure verzinsels.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Kun je eens in lekentaal uitleggen waarom dat niet kan? Is dat tegenwoordig met moderne vliegtuigen niet meer nodig ofzo?quote:Op maandag 7 juni 2010 08:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hoe gek het ook klinkt, een 737-400 kan dat niet. Al die ooggetuigen verhalen zijn dus pure verzinsels.
Ja dat is vrij makkelijk. Een 737 heeft gewoon niet de benodigde apparatuur daarvoor tot zijn beschikking. Een 747-400 kan dat wel (zie filmpje).quote:Op maandag 7 juni 2010 08:11 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Kun je eens in lekentaal uitleggen waarom dat niet kan? Is dat tegenwoordig met moderne vliegtuigen niet meer nodig ofzo?
Bronquote:In an emergency event, like a hydraulic problem or passenger issue, the plane will not have enough time to burn off the fuel it needs to reach a safe landing weight – hence, the fuel dump. Modern aircraft are designed for possible overweight landings, but this is not done except in cases of extreme emergency because various maintenance inspections are required afterwards. Some planes, like the 737 and A320 don’t even have the ability to dump fuel.
Hij schijnt te zijn geland op de Polderbaan.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:30 schreef Robar het volgende:
Op welke baan is het vliegtuig uiteindelijk geland? En weet iemand wat de route van het vliegtuig was?
Dan vermoed ik dat het vliegtuig iets zudelijker vloog van Vijfhuizen, want ik woon in Hoofddorp Floriande en ik zei gisteren nog op de bank tegen mijn vriendin, " Dat was wel heel laag en hard"quote:Op maandag 7 juni 2010 09:37 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Hij schijnt te zijn geland op de Polderbaan.
De route is volgens mij via Vijfhuizen, puntje van Haarlem Schalkwijk (Boerhaavewijk?), door naar Haarlem Noord en weggedraaid over de Waarderpolder via Spaarndam naar de Polderbaan gegaan.
telegraaf was nog eerder, die hadden het van twitterquote:Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Ik heb 'm toch echt over zien komen in het noordoosten van Vijfhuizen hoor, recht over m'n huis heen!quote:Op maandag 7 juni 2010 09:44 schreef Robar het volgende:
[..]
Dan vermoed ik dat het vliegtuig iets zudelijker vloog van Vijfhuizen, want ik woon in Hoofddorp Floriande en ik zei gisteren nog op de bank tegen mijn vriendin, " Dat was wel heel laag en hard"
Zo ver zit het niet van elkaar en afhankelijk vanaf welke baan hij gestart is, kan hij over beide punten heen gevlogen zijn. Het was niet recht boven mijn huis, maar ik ben natuurlijk wel wat vliegtuigen gewend en dit was heel anders dan normaal en veel dichterbij dan normaal. Laat het op 500 meter afstand geweest zijn. Dan nog geeft dat een flink lawaai, aannemende dat hij wel op zijn minst op een paar honderd meter hoogte vloog.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:58 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Ik heb 'm toch echt over zien komen in het noordoosten van Vijfhuizen hoor, recht over m'n huis heen!
Hierbij vloog het vliegtuig in noordelijke richting. Blijkbaar heeft 'ie dus nogal wat vreemde bochten gemaakt...
Op zich is dt heel normaal, dat is namelijk een vaste route voor vliegtuigen die richting het Noorden of Noordwesten moeten. Ik neem aan dat het vliegtuig zo gedirigeerd is door de verkeersleiding.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:17 schreef Sirolf het volgende:
Ik verwacht dus dat 'ie de volgende route ongeveer zal hebben afgelegd: http://maps.google.nl/maps/ms?num=1&ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&msid=118152561103953542727.0004886c3a34fb4249a15&ll=52.337856,4.695282&spn=0.235363,0.727158&z=11
Aangezien er meldingen komen uit Hoofddorp Floriande, Vijfhuizen, Haarlem-Noord en Spaarndam.
Dat is apart. Zo zag het er namelijk wel uit..quote:Op maandag 7 juni 2010 09:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja dat is vrij makkelijk. Een 737 heeft gewoon niet de benodigde apparatuur daarvoor tot zijn beschikking. Een 747-400 kan dat wel (zie filmpje).
Er zijn een legio aan filmpjes te vinden van een kerosine dump op Youtube. Maar zoals je ziet geen enkele 737. En dat terwijl de 737 het meest voorkomende vliegtuig is in deze wereld.
-Wikiquote:737s are not equipped with fuel dump systems. The original aircraft were too small to require them, and adding a fuel dump system to the later, larger variants would have incurred a large weight penalty.
Hier in Spaarndam kwam hij ook in een hele andere aanvliegroute dan normaal. Hij vloog evenwijdig aan zijkanaal C richting het Noordzeekanaal/ de Amsterdams havens. Toen was hij al schrikbarend aan het dalen.quote:Op maandag 7 juni 2010 09:58 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Ik heb 'm toch echt over zien komen in het noordoosten van Vijfhuizen hoor, recht over m'n huis heen!
Hierbij vloog het vliegtuig in noordelijke richting. Blijkbaar heeft 'ie dus nogal wat vreemde bochten gemaakt...
Het vliegtuig is opgestegen vanaf de Aalsmeerbaan. Niet vanaf de Kaagbaan zoals op jou tekening.quote:Op maandag 7 juni 2010 10:17 schreef Sirolf het volgende:
Ik verwacht dus dat 'ie de volgende route ongeveer zal hebben afgelegd: http://maps.google.nl/maps/ms?num=1&ie=UTF8&hl=nl&t=h&msa=0&msid=118152561103953542727.0004886c3a34fb4249a15&ll=52.337856,4.695282&spn=0.235363,0.727158&z=11
Aangezien er meldingen komen uit Hoofddorp Floriande, Vijfhuizen, Haarlem-Noord en Spaarndam.
Het was vochtig weer gisteravond. Zouden het geen vortexen van condens kunnen zijn geweest?quote:Op maandag 7 juni 2010 13:23 schreef Ronalld het volgende:
[..]
Dat is apart. Zo zag het er namelijk wel uit..
[..]
-Wiki
Was dus toch een rokende motor..?
Dat denk ik in combinatie met miezer regen.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het was vochtig weer gisteravond. Zouden het geen vortexen van condens kunnen zijn geweest?
Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weer een blunder maar dan nu op het NOS journaal. Een ooggetuige was aan het woord en die melde dat het vliegtuig kerosine aan het lozen was boven de wijk waar ze woonde. Het toestel is een Boeing 737-400 en laat dat type nou net geen kerosine kunnen lozen
Dan kan er brandstof gelekt zijn uit de motor, een andere oorzaak kan ik niet bedenken.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
Volgens mij is het een standaard procedure dat als er een engine failure optreed de brandstoftoevoer afgesloten wordt. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan kan er brandstof gelekt zijn uit de motor, een andere oorzaak kan ik niet bedenken.
Hij kan het nooit geloosd hebben.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
dan moet er een lek zijn.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
bron?quote:Op maandag 7 juni 2010 19:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Screentje van de take-off
[ afbeelding ]
Hoe doe je dat?quote:Op maandag 7 juni 2010 08:12 schreef Schanulleke het volgende:
Dan maar even een screenshotje van het meetpunt in de buurt. Het was hard.
[ afbeelding ]
Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het vliegtuig is opgestegen vanaf de Aalsmeerbaan. Niet vanaf de Kaagbaan zoals op jou tekening.
Neequote:Op maandag 7 juni 2010 21:02 schreef Orthello het volgende:
[..]
Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.
Hij kwam van 18Lquote:Op maandag 7 juni 2010 21:02 schreef Orthello het volgende:
[..]
Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.
Van mij niet? Dank jequote:Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef Orthello het volgende:
Oké. Van Dirk wil ik het zeer zeker aannemen.
En dan krijg je dit soort plaatjes waar de route perfect op te zien is. Die rare krul over haarlem en het westerlijk havengebied.quote:
Dit kaartje verklaart toch de eerder geopperd route?quote:Op maandag 7 juni 2010 22:14 schreef Orthello het volgende:
[..]
En dan krijg je dit soort plaatjes waar de route perfect op te zien is. Die rare krul over haarlem en het westerlijk havengebied.
http://tinyurl.com/2fmc9sc
Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:15 schreef Green1 het volgende:
Als een 737 brandstof moet dumpen, doen ze dat door rondjes te vliegen, met landingsgestel uit.
Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruikenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..
Dat bedoelde ik inderdaad.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruiken
Dumpen kan ie idd niet, daarom vliegen ze gewoon een tijdje, dan gaat het ook op hè
Konden ze vanuit het vliegtuig goed zien dat er iets in de fik stond?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:41 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn collega zat in dat vliegtuig, ze zou op vakantie gaan naar Marokko. Ze is gisteren alsnog gegaan de schrik zat er wel goed in.
Het ding zat volgetankt voor Marokko. Dan moet je behoorlijk wat rondjes vliegenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruiken
Dumpen kan ie idd niet, daarom vliegen ze gewoon een tijdje, dan gaat het ook op hè
Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dusquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:
[..]
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
Volgens mij hoeft dat ook niet eens:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:22 schreef kikoooooo het volgende:
Het ding zat volgetankt voor Marokko. Dan moet je behoorlijk wat rondjes vliegenWanneer er nood is, helpt dat imo echt niet hoor.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dus
Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt mequote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.
Meestal is de tank dan al aardig leeg als ze willen landen op de eindbestemmingquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:31 schreef Piles het volgende:
Boeing 737-400
Maximum take off weight: 62.9 ton
Maximum landing weight: 54.9 ton
Maximum range: 4000km
Nederland - Marokko: ongeveer 2500km? Dus hij was lang niet volgetankt
[..]
Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt me
Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Fout, zie gegevens die ik net posttequote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.
In het geval van een mayday-call zul je wel moeten ja, maar bij panpan zal dat risico niet genomen worden vermoed ikquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
In geval van nood kun je best landen met wat meer gewicht.
Sorryquote:Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter
Als je tijdens TO een vlucht ganzen tegenkomt heb je als piloot gewoon pech gehad, doe je weinig aan. Het probleem is dat er vervolgens maar een beetje aangeklooid wordt ipv netjes de procedures te volgen.quote:Op woensdag 30 november 2011 01:10 schreef RacerDKB het volgende:
Als ik dat zo lees hoop ik dat ze snel actief ganzen af gaan schieten.
Tevens ben ik altijd wel benieuwd naar de cijfers van dit soort incidenten bij Westerse maatschappijen t.o.v. in dit geval dus Royal Air Maroc, zeker als je dan leest dat de piloten niet voldoende training hebben gekregen.
ik ook ja, vond het al zo raar dat er wéér een brandweerauto over de kop was geslagen; pas op pagina 4 kwam ik er achter dat het een oud topic wasquote:Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter
De eindconclusie is duidelijk minder laconiek dan de reacties destijds. Kennelijk is de KPN-toren bij Penningsveer bijna geraakt. Tenminste, ik kan me niet een andere hoge toren voor de geest halen...quote:Op woensdag 30 november 2011 00:43 schreef Tinos85 het volgende:
Even enorme kick maar nog wat nieuws omtrent deze noodlanding.
http://www.haarlemsdagbla(...)na-KPN-toren-Haarlem
Blijk dus niet overdreven te hebben dat dat toestel op zo'n 100 over m'n huis kwam. Geluk gehad dus dat het weet toen goed was.
Ik ken een jager in dit gebied die een vergunning heeft om het niet alleen bij praten te houden.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:28 schreef Symphonic het volgende:
Ik vind het toch opvallend dat er relatief zo weinig mis gaat rond schiphol.
Er wordt overigens nu wel gesproken over ganzen schieten
stuur hem dan eens heel snel aan het werkquote:Op woensdag 30 november 2011 10:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ik ken een jager in dit gebied die een vergunning heeft om het niet alleen bij praten te houden.
Dat lijkt me geen toeval maar een direct gevolg van dit incident, 29 november is dit onderzoek openbaar gemaakt en 29 november komt ook in het nieuws dat er meer op ganzen gejaagd moet worden.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:28 schreef Symphonic het volgende:
Ik vind het toch opvallend dat er relatief zo weinig mis gaat rond schiphol.
Er wordt overigens nu wel gesproken over ganzen schieten
Dat doet hij ieder weekeinde...quote:Op woensdag 30 november 2011 11:50 schreef Symphonic het volgende:
[..]
stuur hem dan eens heel snel aan het werk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |