Dat denk ik in combinatie met miezer regen.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:29 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het was vochtig weer gisteravond. Zouden het geen vortexen van condens kunnen zijn geweest?
Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.quote:Op maandag 7 juni 2010 00:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weer een blunder maar dan nu op het NOS journaal. Een ooggetuige was aan het woord en die melde dat het vliegtuig kerosine aan het lozen was boven de wijk waar ze woonde. Het toestel is een Boeing 737-400 en laat dat type nou net geen kerosine kunnen lozen
Dan kan er brandstof gelekt zijn uit de motor, een andere oorzaak kan ik niet bedenken.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
Volgens mij is het een standaard procedure dat als er een engine failure optreed de brandstoftoevoer afgesloten wordt. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:22 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan kan er brandstof gelekt zijn uit de motor, een andere oorzaak kan ik niet bedenken.
Hij kan het nooit geloosd hebben.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
dan moet er een lek zijn.quote:Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:
[..]
Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
bron?quote:Op maandag 7 juni 2010 19:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Screentje van de take-off
[ afbeelding ]
Hoe doe je dat?quote:Op maandag 7 juni 2010 08:12 schreef Schanulleke het volgende:
Dan maar even een screenshotje van het meetpunt in de buurt. Het was hard.
[ afbeelding ]
Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.quote:Op maandag 7 juni 2010 15:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het vliegtuig is opgestegen vanaf de Aalsmeerbaan. Niet vanaf de Kaagbaan zoals op jou tekening.
Neequote:Op maandag 7 juni 2010 21:02 schreef Orthello het volgende:
[..]
Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.
Hij kwam van 18Lquote:Op maandag 7 juni 2010 21:02 schreef Orthello het volgende:
[..]
Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.
Van mij niet? Dank jequote:Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef Orthello het volgende:
Oké. Van Dirk wil ik het zeer zeker aannemen.
En dan krijg je dit soort plaatjes waar de route perfect op te zien is. Die rare krul over haarlem en het westerlijk havengebied.quote:
Dit kaartje verklaart toch de eerder geopperd route?quote:Op maandag 7 juni 2010 22:14 schreef Orthello het volgende:
[..]
En dan krijg je dit soort plaatjes waar de route perfect op te zien is. Die rare krul over haarlem en het westerlijk havengebied.
http://tinyurl.com/2fmc9sc
Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:15 schreef Green1 het volgende:
Als een 737 brandstof moet dumpen, doen ze dat door rondjes te vliegen, met landingsgestel uit.
Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruikenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..
Dat bedoelde ik inderdaad.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruiken
Dumpen kan ie idd niet, daarom vliegen ze gewoon een tijdje, dan gaat het ook op hè
Konden ze vanuit het vliegtuig goed zien dat er iets in de fik stond?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:41 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn collega zat in dat vliegtuig, ze zou op vakantie gaan naar Marokko. Ze is gisteren alsnog gegaan de schrik zat er wel goed in.
Het ding zat volgetankt voor Marokko. Dan moet je behoorlijk wat rondjes vliegenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruiken
Dumpen kan ie idd niet, daarom vliegen ze gewoon een tijdje, dan gaat het ook op hè
Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dusquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:
[..]
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
Volgens mij hoeft dat ook niet eens:quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:22 schreef kikoooooo het volgende:
Het ding zat volgetankt voor Marokko. Dan moet je behoorlijk wat rondjes vliegenWanneer er nood is, helpt dat imo echt niet hoor.
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dus
Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt mequote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.
Meestal is de tank dan al aardig leeg als ze willen landen op de eindbestemmingquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:31 schreef Piles het volgende:
Boeing 737-400
Maximum take off weight: 62.9 ton
Maximum landing weight: 54.9 ton
Maximum range: 4000km
Nederland - Marokko: ongeveer 2500km? Dus hij was lang niet volgetankt
[..]
Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt me
Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.quote:Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Fout, zie gegevens die ik net posttequote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.
In het geval van een mayday-call zul je wel moeten ja, maar bij panpan zal dat risico niet genomen worden vermoed ikquote:Op dinsdag 8 juni 2010 17:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
In geval van nood kun je best landen met wat meer gewicht.
Sorryquote:Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter
Als je tijdens TO een vlucht ganzen tegenkomt heb je als piloot gewoon pech gehad, doe je weinig aan. Het probleem is dat er vervolgens maar een beetje aangeklooid wordt ipv netjes de procedures te volgen.quote:Op woensdag 30 november 2011 01:10 schreef RacerDKB het volgende:
Als ik dat zo lees hoop ik dat ze snel actief ganzen af gaan schieten.
Tevens ben ik altijd wel benieuwd naar de cijfers van dit soort incidenten bij Westerse maatschappijen t.o.v. in dit geval dus Royal Air Maroc, zeker als je dan leest dat de piloten niet voldoende training hebben gekregen.
ik ook ja, vond het al zo raar dat er wéér een brandweerauto over de kop was geslagen; pas op pagina 4 kwam ik er achter dat het een oud topic wasquote:Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter
De eindconclusie is duidelijk minder laconiek dan de reacties destijds. Kennelijk is de KPN-toren bij Penningsveer bijna geraakt. Tenminste, ik kan me niet een andere hoge toren voor de geest halen...quote:Op woensdag 30 november 2011 00:43 schreef Tinos85 het volgende:
Even enorme kick maar nog wat nieuws omtrent deze noodlanding.
http://www.haarlemsdagbla(...)na-KPN-toren-Haarlem
Blijk dus niet overdreven te hebben dat dat toestel op zo'n 100 over m'n huis kwam. Geluk gehad dus dat het weet toen goed was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |