abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82446077
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:29 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het was vochtig weer gisteravond. Zouden het geen vortexen van condens kunnen zijn geweest?
Dat denk ik in combinatie met miezer regen.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:21:00 #152
174160 Apfel.
Apfel PUNT
pi_82457786
quote:
Op maandag 7 juni 2010 00:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weer een blunder maar dan nu op het NOS journaal. Een ooggetuige was aan het woord en die melde dat het vliegtuig kerosine aan het lozen was boven de wijk waar ze woonde. Het toestel is een Boeing 737-400 en laat dat type nou net geen kerosine kunnen lozen
Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
pi_82457800
Kolere wat een schade!!
pi_82457864
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:

[..]

Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
Dan kan er brandstof gelekt zijn uit de motor, een andere oorzaak kan ik niet bedenken.
pi_82458510
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:22 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan kan er brandstof gelekt zijn uit de motor, een andere oorzaak kan ik niet bedenken.
Volgens mij is het een standaard procedure dat als er een engine failure optreed de brandstoftoevoer afgesloten wordt. Maar dat weet ik niet zeker.
pi_82458538
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:

[..]

Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
Hij kan het nooit geloosd hebben.
  maandag 7 juni 2010 @ 19:34:16 #157
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_82458820
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Hij kan het nooit geloosd hebben.
Nou echt wel dat dat kerosine is.... Misschien dat ie het lekte?
De zwarte wolf komt eraan !
  maandag 7 juni 2010 @ 19:34:33 #158
249756 Symphonic
Look o Look
pi_82458842
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:21 schreef Apfel. het volgende:

[..]

Net op RTVNH; eigenaren van booten die in Spaarndam lagen klaagde ook over het feit dat er kerosine geloosd is en op hun bootjes terecht was gekomen. Je zag ook dat die bootjes spekglad waren geworden.
dan moet er een lek zijn.
Maar het is wel gore bende kerosine
Juin uit Eigen Tuin!
pi_82459857
Screentje van de take-off

  maandag 7 juni 2010 @ 20:01:50 #160
163231 Dentiwan
Denk aan je tanden !
pi_82461003
quote:
Op maandag 7 juni 2010 19:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Screentje van de take-off

[ afbeelding ]
bron?
De zwarte wolf komt eraan !
  maandag 7 juni 2010 @ 20:02:26 #161
291790 Maaslander
Maaslander Kaas
pi_82461045
quote:
Op maandag 7 juni 2010 08:12 schreef Schanulleke het volgende:
Dan maar even een screenshotje van het meetpunt in de buurt. Het was hard.
[ afbeelding ]
Hoe doe je dat?
pi_82461245
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:01 schreef Dentiwan het volgende:

[..]

bron?
Webcam rond Schiphol
  maandag 7 juni 2010 @ 20:24:00 #163
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82462610
Hiero kan je zien hoe de procedures uitpakken bij een andere birdstrike (Thomson 253h (Boeing 757))




Als je maar 1 motor hebt word het pas echt vervelend
http://www.youtube.com/watch#!v=gc-XiO4ojzk
  maandag 7 juni 2010 @ 21:02:17 #164
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_82465137
quote:
Op maandag 7 juni 2010 15:19 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Het vliegtuig is opgestegen vanaf de Aalsmeerbaan. Niet vanaf de Kaagbaan zoals op jou tekening.
Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.
If things don't go right, turn left!
pi_82465167
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:02 schreef Orthello het volgende:

[..]

Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.
Nee

[Edit] De 27 wordt trouwens in principe niet gebruikt om te starten, in westelijke richting is daar de 24 voor

[ Bericht 13% gewijzigd door Piles op 07-06-2010 21:09:55 ]
pi_82465496
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:02 schreef Orthello het volgende:

[..]

Volgens mij was het de 27 waar hij vanaf kwam. De Buitenvelderdbaan. En dan zijn waarnemingen vanuit Hoofddorp ook heel goed te verklaren.
Hij kwam van 18L
  maandag 7 juni 2010 @ 21:15:14 #167
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_82465929
Oké. Van Dirk wil ik het zeer zeker aannemen.
If things don't go right, turn left!
pi_82465958
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:15 schreef Orthello het volgende:
Oké. Van Dirk wil ik het zeer zeker aannemen.
Van mij niet? Dank je
We gebruiken dezelfde bron
  maandag 7 juni 2010 @ 21:54:43 #169
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_82468241
quote:
Op maandag 7 juni 2010 20:02 schreef Maaslander het volgende:

[..]

Hoe doe je dat?
Via de website van BAS
Life is what you make it.
  maandag 7 juni 2010 @ 22:14:22 #170
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_82469597
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:54 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Via de website van BAS
En dan krijg je dit soort plaatjes waar de route perfect op te zien is. Die rare krul over haarlem en het westerlijk havengebied.

http://tinyurl.com/2fmc9sc
If things don't go right, turn left!
  maandag 7 juni 2010 @ 22:18:10 #171
291790 Maaslander
Maaslander Kaas
pi_82469826
quote:
Op maandag 7 juni 2010 21:54 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Via de website van BAS
Oh, bedankt
pi_82481321
quote:
Op maandag 7 juni 2010 22:14 schreef Orthello het volgende:

[..]

En dan krijg je dit soort plaatjes waar de route perfect op te zien is. Die rare krul over haarlem en het westerlijk havengebied.

http://tinyurl.com/2fmc9sc
Dit kaartje verklaart toch de eerder geopperd route?
pi_82482131
Als een 737 brandstof moet dumpen, doen ze dat door rondjes te vliegen, met landingsgestel uit. Afhankelijk van het soort emergency doen ze dat wel of niet.
pi_82482231
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:15 schreef Green1 het volgende:
Als een 737 brandstof moet dumpen, doen ze dat door rondjes te vliegen, met landingsgestel uit.
Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..
pi_82482279
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..
Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruiken
Dumpen kan ie idd niet, daarom vliegen ze gewoon een tijdje, dan gaat het ook op hè
  dinsdag 8 juni 2010 @ 09:39:54 #176
154880 Bolter
Awesomeness
pi_82482888
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:18 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Maar men zegt dat t uberhaupt niet kan..
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_82482945
Mijn collega zat in dat vliegtuig, ze zou op vakantie gaan naar Marokko. Ze is gisteren alsnog gegaan de schrik zat er wel goed in.
Haters gonna hate.
pi_82483297
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruiken
Dumpen kan ie idd niet, daarom vliegen ze gewoon een tijdje, dan gaat het ook op hè
Dat bedoelde ik inderdaad.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 16:41:00 #179
243385 Flappe-du-Pomme
Flap des Appels
pi_82502376
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:41 schreef CyclingGirl het volgende:
Mijn collega zat in dat vliegtuig, ze zou op vakantie gaan naar Marokko. Ze is gisteren alsnog gegaan de schrik zat er wel goed in.
Konden ze vanuit het vliegtuig goed zien dat er iets in de fik stond?
pi_82504848
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Hij bedoelt dat ze dan rondjes vliegen om brandstof te verbruiken
Dumpen kan ie idd niet, daarom vliegen ze gewoon een tijdje, dan gaat het ook op hè
Het ding zat volgetankt voor Marokko. Dan moet je behoorlijk wat rondjes vliegen Wanneer er nood is, helpt dat imo echt niet hoor.
pi_82504891
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:

[..]

Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dus
pi_82504903
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:22 schreef kikoooooo het volgende:
Het ding zat volgetankt voor Marokko. Dan moet je behoorlijk wat rondjes vliegen Wanneer er nood is, helpt dat imo echt niet hoor.
Volgens mij hoeft dat ook niet eens:
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 09:39 schreef Bolter het volgende:
Nee, heeft geen nut bij een 737. Grotere kisten hebben het vaak wel omdat het max. take-off weight hoger kan liggen dan max. landing weight. Anders zou zo'n kist bij een dergelijk incident door z'n hoeven gaan bij landing.
pi_82505219
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:23 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Aaaah dat is dus de reden. Ik dacht altijd dat het voor de veiligheid en fik was. Weer wat geleerd dus
Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.
pi_82505312
Boeing 737-400
Maximum take off weight: 62.9 ton
Maximum landing weight: 54.9 ton
Maximum range: 4000km

Nederland - Marokko: ongeveer 2500km? Dus hij was lang niet volgetankt
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Soms is dat ook voor de veiligheid en fik. Als het landingsgestel niet open gaat en ze een buiklanding moeten maken dan maken ze ook een aantal rondjes om ervoor te zorgen dat er bij een eventuele crash een minder grote brand kan ontstaan.
Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt me
pi_82505462
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:31 schreef Piles het volgende:
Boeing 737-400
Maximum take off weight: 62.9 ton
Maximum landing weight: 54.9 ton
Maximum range: 4000km

Nederland - Marokko: ongeveer 2500km? Dus hij was lang niet volgetankt
[..]

Moet je nogal wat rondjes vliegen lijkt me
Meestal is de tank dan al aardig leeg als ze willen landen op de eindbestemming
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:51:18 #186
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82506073
quote:
Op maandag 7 juni 2010 07:00 schreef Symphonic het volgende:
Op zich wel apart dat wij als FOK! toch wel zo'n beetje de primeur hadden.
Even een vraag uit pure belangstelling: hoezo kan een 737-400 geen kerosine lozen?
Ieder vliegtuig in nood zou toch van zijn kerosine af moeten kunnen?
Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.

Oh wacht.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nobu op 08-06-2010 17:51:54 (Spuit 11) ]
pi_82506092
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef Nobu het volgende:

[..]

Een 747 kan starten met een gewicht waarmee het niet kan landen, een 737 niet.
Fout, zie gegevens die ik net postte
  dinsdag 8 juni 2010 @ 17:54:56 #188
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_82506234
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:51 schreef Piles het volgende:

[..]

Fout, zie gegevens die ik net postte
In geval van nood kun je best landen met wat meer gewicht.
pi_82506296
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 17:54 schreef Nobu het volgende:

[..]

In geval van nood kun je best landen met wat meer gewicht.
In het geval van een mayday-call zul je wel moeten ja, maar bij panpan zal dat risico niet genomen worden vermoed ik
pi_82506673
Edit: spuit 11
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 30 november 2011 @ 00:43:24 #191
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_104994597
Even enorme kick maar nog wat nieuws omtrent deze noodlanding.

http://www.haarlemsdagbla(...)na-KPN-toren-Haarlem

Blijk dus niet overdreven te hebben dat dat toestel op zo'n 100 over m'n huis kwam. Geluk gehad dus dat het weet toen goed was.
pi_104994890
Voor wie de volledige rapporten wil lezen: http://www.onderzoeksraad(...)l-airport/#rapporten
pi_104995224
Als ik dat zo lees hoop ik dat ze snel actief ganzen af gaan schieten.

Tevens ben ik altijd wel benieuwd naar de cijfers van dit soort incidenten bij Westerse maatschappijen t.o.v. in dit geval dus Royal Air Maroc, zeker als je dan leest dat de piloten niet voldoende training hebben gekregen.
pi_104995362
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter :')
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 30 november 2011 @ 01:22:33 #195
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_104995446
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter :')
Sorry :P
  woensdag 30 november 2011 @ 01:25:00 #196
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_104995479
quote:
11s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:10 schreef RacerDKB het volgende:
Als ik dat zo lees hoop ik dat ze snel actief ganzen af gaan schieten.

Tevens ben ik altijd wel benieuwd naar de cijfers van dit soort incidenten bij Westerse maatschappijen t.o.v. in dit geval dus Royal Air Maroc, zeker als je dan leest dat de piloten niet voldoende training hebben gekregen.
Als je tijdens TO een vlucht ganzen tegenkomt heb je als piloot gewoon pech gehad, doe je weinig aan. Het probleem is dat er vervolgens maar een beetje aangeklooid wordt ipv netjes de procedures te volgen.
pi_104995930
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:22 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Sorry :P
Geeft niet, blij toe dat er niks aan de hand is :P
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 30 november 2011 @ 08:56:52 #198
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_104997482
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Had niet naar de datum gekeken en begon als een malle te zoeken op Twitter :')
ik ook ja, vond het al zo raar dat er wéér een brandweerauto over de kop was geslagen; pas op pagina 4 kwam ik er achter dat het een oud topic was ;(
We zullen zien, zei de blinde.
pi_104999225
Ik vind het toch opvallend dat er relatief zo weinig mis gaat rond schiphol.
Er wordt overigens nu wel gesproken over ganzen schieten
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 30 november 2011 @ 10:58:46 #200
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_105000106
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 00:43 schreef Tinos85 het volgende:
Even enorme kick maar nog wat nieuws omtrent deze noodlanding.

http://www.haarlemsdagbla(...)na-KPN-toren-Haarlem

Blijk dus niet overdreven te hebben dat dat toestel op zo'n 100 over m'n huis kwam. Geluk gehad dus dat het weet toen goed was.
De eindconclusie is duidelijk minder laconiek dan de reacties destijds. Kennelijk is de KPN-toren bij Penningsveer bijna geraakt. Tenminste, ik kan me niet een andere hoge toren voor de geest halen...
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')